Je kunt perfect levelen in pve zonder storyDoler schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:50:
Ik ga dit weekend alleen WvW en evt. Spvp doen, wil de story mode PvE bewaren voor de launch.
Dat is waar, maar aan de andere kant zit het WvW gebied ook vol met PvE opdrachten. Zo'n tof spel!GuardMoony schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:52:
[...]
Je kunt perfect levelen in pve zonder story
Ik heb vorige keer vooral pve gedaan. Dus nu zal het ook wel WvWvW worden
Btw, het lijkt er aardig op dat nu op dit moment de meeste mensen kiezen voor de Far Shiverpeaks server. Ik begrijp dat er een aantal mensen zijn die hier niet in meegaan om wat voor reden dan ook maar mij lijkt het geweldig om met alle medetweakers te gamen. Zeker in de WvW, ff lekker een paar andere servers er van langs geven
Verwijderd
ja dit is zeker het snelst.. guildy had gisteren echt binnen 10-20 sec de game gekocht. serial code kreeg ze vrijwel direct. mail met de client niet, maar die kan je nu zo doorgestuurd krijgen. Binnen iets van 1 min was ze aan het downloaden.GuardMoony schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:49:
https://buy.guildwars2.com/ is het snelst denk ik
trouwens nog even over de voorbereiding.. ik zet dit af en toe eens aan
vind dit zelf 1 van de beste fan made fimpjes.. en zeker de muziek ff lekker hard aanzetten.. zit je zo in de stemming
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2012 13:46 ]
Wauw,Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 13:40:
[...]
trouwens nog even over de voorbereiding.. ik zet dit af en toe eens aan
vind dit zelf 1 van de beste fan made fimpjes.. en zeker de muziek ff lekker hard aanzetten.. zit je zo in de stemming
[video]
Dat was inderdaad wel een erg vet filmpje. thnx voor sharing en kudo's voor degene die hem gemaakt heeft (zal wel redelijk wat tijd ingezeten hebben)
Nouja, het is een mashup van alle trailers en skill-trailers, bijzonder vind ik hem niet gemaakt.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Kun in Guildwars 2 ook twinken? Dus je char op lvl xx op slot zetten van levellen om zo in die range te kunnen blijven spelen in PVP? Ik las dat je in pvp al meteen lvl 80 bent met max skills en een basis set, misschien kun zou men dat uit kunnen zetten o.i.d. In WoW had ik de meeste pvp fun wel als twink
Verwijderd
Denk dat je je xp wel kan freezen, maar wat jij zegt denk ik niet.MOO!!!! schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:18:
Kun in Guildwars 2 ook twinken? Dus je char op lvl xx op slot zetten van levellen om zo in die range te kunnen blijven spelen in PVP? Ik las dat je in pvp al meteen lvl 80 bent met max skills en een basis set, misschien kun zou men dat uit kunnen zetten o.i.d. In WoW had ik de meeste pvp fun wel als twink
Nee. Je bent lvl80 ongeacht je eigen level. Dus iedereen is lvl80. Waarom zou je lager in level willen zijn???MOO!!!! schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:18:
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Die mogelijkheid is er niet nee. Aangezien toch altijd max lvl voor pvp bent. In pve rescale je. Dus als lvl 5 bv in een lvl 20 area zal je naar 20 rescalen maar je gear blijft wel hetzelfde. Omgekeerd is dit ook het geval. Als higher level in low level area zal je downscalen. ( minder hp,dmg enzo ) Je gear blijft wel hetzelfde. Op deze manier blijft het wat leuk. Ook als je met high lvl een low lvl vriend gaat helpen.
Nee, als lvl5 in een lvl20 gebied blijf je lvl5. Alleen als lvl20 in een lvl5 gebied word je terug gescaled in level...GuardMoony schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:23:
Die mogelijkheid is er niet nee. Aangezien toch altijd max lvl voor pvp bent. In pve rescale je. Dus als lvl 5 bv in een lvl 20 area zal je naar 20 rescalen maar je gear blijft wel hetzelfde. Omgekeerd is dit ook het geval. Als higher level in low level area zal je downscalen. ( minder hp,dmg enzo ) Je gear blijft wel hetzelfde. Op deze manier blijft het wat leuk. Ook als je met high lvl een low lvl vriend gaat helpen.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Klopt, in pve kun je enkel downscalen.
Waarom je zou willen downscalen in PVP kan ik niet raden aangezien iedereen lvl 80 is (tenzij je een respawn-junky bent).
PVP heb je wel verschillen nog:
-Instanced is lvl 80 incl. skills en gear.
-WvWvW is lvl 80 incl. skills die unlocked zijn en eigen gear.
Waarom je zou willen downscalen in PVP kan ik niet raden aangezien iedereen lvl 80 is (tenzij je een respawn-junky bent).
PVP heb je wel verschillen nog:
-Instanced is lvl 80 incl. skills en gear.
-WvWvW is lvl 80 incl. skills die unlocked zijn en eigen gear.
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Dan is boosten er ook niet zo bij, altijd handig als je meerdere chars wil enzoGuardMoony schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:23:
In WoW heb je min/max lvls in pvp arena's lvl 10-19 20-29 30-39 etc. als je dus op 29 zit met de beste gear die er te krijgen is ben je een twink!Sneezzer schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:26:
Het leuke eraan is twink battles, niemand heeft alle skills en extreem hoge hp. Speel je tegen nomale spelers kun je het van 1 vs 3 nog winnen, minder leuk voor het veliezende team dat dan weer wel.
Soort van wel eigenlijk.MOO!!!! schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:30:
[...]
Dan is boosten er ook niet zo bij, altijd handig als je meerdere chars wil enzo
Als jij lvl 70 bent en je maat is lvl 20 dan kun je hem helpen én jij krijgt zelf ook net zoveel exp voor de kill van een standaard mob als dat je op lvl 70 had gehad.
Verwijderd
Plus: Door je gear ben je toch net iets sterker.Sneezzer schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:39:
[...]
Soort van wel eigenlijk.
Als jij lvl 70 bent en je maat is lvl 20 dan kun je hem helpen én jij krijgt zelf ook net zoveel exp voor de kill van een standaard mob als dat je op lvl 70 had gehad.
Verwijderd
Ik heb van twinken nooit de lol ingezien, had zelf ook een twink in wow lvl 19 hunter maar het is gewoon saai. Ben hem dan ook maar weer snel verder gaan lvlen. Het is niet dat je wint omdat je beter bent en je tegenstanders outskilled, je character is gewoon VERREWEG beter waardoor je bijna untouchable bent (behalve andere twinks) waardoor het gevoel van voldoening na 10 minuten wel weg is.MOO!!!! schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:34:
[...]
In WoW heb je min/max lvls in pvp arena's lvl 10-19 20-29 30-39 etc. als je dus op 29 zit met de beste gear die er te krijgen is ben je een twink!
Het leuke eraan is twink battles, niemand heeft alle skills en extreem hoge hp. Speel je tegen nomale spelers kun je het van 1 vs 3 nog winnen, minder leuk voor het veliezende team dat dan weer wel.
Inderdaad, twinks zijn voor mensen die graag met zo min mogelijk inspanning zo hoog mogelijk resultaat proberen te bereiken. Omdat GW2 vooral skillbased is, is er geen plaats voor twinks. En terecht ook vind ik.Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:42:
[...]
Ik heb van twinken nooit de lol ingezien, had zelf ook een twink in wow lvl 19 hunter maar het is gewoon saai. Ben hem dan ook maar weer snel verder gaan lvlen. Het is niet dat je wint omdat je beter bent en je tegenstanders outskilled, je character is gewoon VERREWEG beter waardoor je bijna untouchable bent (behalve andere twinks) waardoor het gevoel van voldoening na 10 minuten wel weg is.
Ik wilde ook iets dergelijks posten maar wist niet zeker hoe ik het beleefd moest houden.Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:42:
[...]
Ik heb van twinken nooit de lol ingezien, had zelf ook een twink in wow lvl 19 hunter maar het is gewoon saai. Ben hem dan ook maar weer snel verder gaan lvlen. Het is niet dat je wint omdat je beter bent en je tegenstanders outskilled, je character is gewoon VERREWEG beter waardoor je bijna untouchable bent (behalve andere twinks) waardoor het gevoel van voldoening na 10 minuten wel weg is.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat een moderne MMORPG wordt ontwikkeld waarbij specifiek rekening wordt gehouden met twinking. Hiermee zeg je als ontwikkelaar direct dat je niks geeft om PVP balance (in bepaalde level ranges, dan).
Het had er dan ook mee te maken dat lvl 60+ op een gegeven moment niemand die arena's deed, lange wachtrijen enzo.
Ik speelde het liefst de lagere battlegrounds met 10 tot 15 spelers per team, de 40 vs 40 arena's waren niet echt mijn ding, dat was meer rushen. Nu is een 19 twink hunter wel het meeste OP, vandaar dat ik die op 29 speelde. Heb ook een 39 priest/warlock gehad, was wel lache dat met 5-6 man op je hakken en je komt ermee weg dankzij team heals etc.
Maar terug naar Guild Wars, ga het zeker proberen!!
Ik speelde het liefst de lagere battlegrounds met 10 tot 15 spelers per team, de 40 vs 40 arena's waren niet echt mijn ding, dat was meer rushen. Nu is een 19 twink hunter wel het meeste OP, vandaar dat ik die op 29 speelde. Heb ook een 39 priest/warlock gehad, was wel lache dat met 5-6 man op je hakken en je komt ermee weg dankzij team heals etc.
Maar terug naar Guild Wars, ga het zeker proberen!!
[ Voor 5% gewijzigd door MOO!!!! op 26-04-2012 16:57 ]
Ik heb het nog niet voorbij zien komen, een zeer interessante GW2 Preview.
Verwijderd
Gisteren dus de digitale versie aangeschaft, email met code ontvangen en vandaag weer een mail met het bericht; "We're writing to let you know that your spot in the upcoming Guild Wars 2 Beta Weekend Event has been reserved—and the beta client is now ready for preloading!"
Neem aan dat alles afgerond is vanaf nu? Zie versie 14 0 79 staan bij opties. (de 9 is voor de helft te lezen dus not sure)
Wil nu gewoon klaar zijn met t gedoe, en speeeelen! ^^
Heb zojuist mn client weer eens opgestart en er kwam 40 mb bij. klopt dit? Kan ik ergens checken of de client nu gewoon gereed is? Blijft zo vaag met die emails enzo van waar ik het vandaan kan halen...
Neem aan dat alles afgerond is vanaf nu? Zie versie 14 0 79 staan bij opties. (de 9 is voor de helft te lezen dus not sure)
Heb zojuist mn client weer eens opgestart en er kwam 40 mb bij. klopt dit? Kan ik ergens checken of de client nu gewoon gereed is? Blijft zo vaag met die emails enzo van waar ik het vandaan kan halen...
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2012 17:15 ]
(m'n of mijn client.... )Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:03:
Gisteren dus de digitale versie aangeschaft, email met code ontvangen en vandaag weer een mail met het bericht; "We're writing to let you know that your spot in the upcoming Guild Wars 2 Beta Weekend Event has been reserved—and the beta client is now ready for preloading!"
Neem aan dat alles afgerond is vanaf nu?
Heb zojuist mn client weer eens opgestart en er kwam 40 mb bij. klopt dit? Kan ik ergens checken of me client nu gewoon gereed is? Blijft zo vaag met die emails enzo van waar ik het vandaan kan halen...
Verder, waarschijnlijk ben je klaar. Er zullen echter vast nog een paar kleine updates komen.
Als je het spel opstart, probeert in te loggen in hij zegt '' Your account is all set etcetc ".. Dan zit je goedVerwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:03:
Heb zojuist mn client weer eens opgestart en er kwam 40 mb bij. klopt dit? Kan ik ergens checken of me client nu gewoon gereed is? Blijft zo vaag met die emails enzo van waar ik het vandaan kan halen...
Verwijderd
Ja dat gaf die al aan na de client update van begin deze week.Slickx schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:06:
[...]
Als je het spel opstart, probeert in te loggen in hij zegt '' Your account is all set etcetc ".. Dan zit je goed
Eindelijk de game kunnen spelen zonder je emailadres dwars door het beeld morgen (CB), cant wait..
Verwijderd
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik heb bijna dat gevoel dat ik vroeger altijd als kind had rond 31 december. Altijd aftellen tot het moment dat je vuurwerk mocht afsteken
. Nog iets meer dan 24 uur en dan is het geen vuurwerk maar GW2.. bizzar
Verwijderd
Lekker he. 
Heb er ook zin in, vind t ook prima dat er eerst nog beta's komen want zo kun je lekker wat basics uitpluizen en de standaard noob fouten in een nieuwe game maken.
Dit weekend wil ik toch echt een character door levelen ipv weer alle classes te proberen., en dan een ander beta weekend beroepen etc etc.
Nu nog even in de gaten houden wat de uiteindelijke tweakers beta server word, lijkt me wel wat om samen wat Dungeons te doen ofzo.
Heb er ook zin in, vind t ook prima dat er eerst nog beta's komen want zo kun je lekker wat basics uitpluizen en de standaard noob fouten in een nieuwe game maken.
Nu nog even in de gaten houden wat de uiteindelijke tweakers beta server word, lijkt me wel wat om samen wat Dungeons te doen ofzo.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2012 18:43 ]
Mijn nieuwe wallpaper:
YouTube: Guild Wars 2 Animated Wallpaper
Heb dit gebruikt:
http://itunes.apple.com/n...wall-hd/id456846185?mt=12
En Adobe Media Encoder om de video om te zetten naar 1280x800 h.264 Quicktime.
Heb dit gebruikt:
Beat you to the punch there buddy.Wolfos schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:01:
Mijn nieuwe wallpaper:
Heb dit gebruikt:
Sagaris schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:11:
Misschien dat iemand er wat aan heeft, heb een Dreamscene gemaakt van de GW2 login screen zonder UI , zonder geluid en zonder de eerste paar secondes waar bij het logo vergroot (om zo een loop te creëren). Hier de 1080p .wmv die ik gebruik.
Deze is beter:
YouTube: Guild Wars 2 Login Screen Dragon
Kleiner bestand en direct met QuickTime compatible, gewoon 1080P downloaden via KeepVid. Voor Windows gebruikers maakt dat dan weer niet uit natuurlijk.
Kleiner bestand en direct met QuickTime compatible, gewoon 1080P downloaden via KeepVid. Voor Windows gebruikers maakt dat dan weer niet uit natuurlijk.
Verwijderd
Dutch Cannibals zal zich vestigen op Underworld server. Al meer dan 35 leden + TeamSpeak server.
Visit: http://dutchcannibals.enjin.com
Visit: http://dutchcannibals.enjin.com
Ik heb geen idee op welke server ik wil spelen, iemand een idee?
Ik ga met mijn guildies ook naar Underworld server, maar Far Shiverpeaks zouden ook veel NL-ers komen. Maar voor een beta maakt het toch niet zoveel uit.jugger naut schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:26:
Nog een dagje
Verwijderd
Underworldjugger naut schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:26:
Het gros van de tweakers heeft een voorkeur voor far shiverpeaks. Guild of tweakers is nog in bereid, maar veel leden lijken die kant ook op te gaan, wat niet zo raar is aangezien het ook allemaal leden van tweakers zijn.
Verwijderd
Kun je die wallpaper niet ergens uploaden? Ik wil hem ook!Wolfos schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:01:
Mijn nieuwe wallpaper:
Heb dit gebruikt:
Staat een link bij het youtube filmpje groot lichtVerwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:48:
[...]
Kun je die wallpaper niet ergens uploaden? Ik wil hem ook!
Heb nu gewoon deze gebruikt:Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:48:
[...]
Kun je die wallpaper niet ergens uploaden? Ik wil hem ook!
Keepvid om hem te downloaden, dan zijn er zat programmas die video wallpapers kunnen spelen.
Het volgende kan gebeuren morgen bij de beta:Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:23:
Hoofdreden is puur dat we een beetje bang zijn voor wachttijden.. zou toch een ramp zijn als je morgen niet eens kan inloggen
- Je kunt niet inloggen op de login server met allerlei rare errors die in het geheel niet op jou van toepassing zijn
- Je disconnect tijdens het spel
- Allerlei andere standaard beta kwaaltjes
Wat kan absoluut niet gebeuren:
- EEN WACHTRIJ!
Overflow servers mensen, hoe vaak moet die geniale vinding nog herhaald worden? Je kan zelfs een server joinen die "full" staat in het lijstje van de servers als je je eerste character maakt, maakt ANet niks uit, zal je gewoon naar die server gooien. Dus maak je maar geen zorgen.
Hoeveel characters kun je eigenlijk op een server aanmaken? Ik heb WoW gespeeld en daar heb je zoals de meeste wel zullen weten maximaal 10 slots per server en in totaal maximaal 50 slots over alle servers. Nu heb je in WoW twee factions met elk momenteel 10 classes dus ruimschoots tekort als je elke mogelijkheid minimaal één keer wil hebben (op één en dezelfde PvE server).
Nu heb je in GW2 geen factions zoals in WoW dus dat scheelt al weer, maar kun je wel minimaal de 8 professions kwijt op één server?
Edit: @ hieronder: tnx voor de supersnelle reactie. Mooi dat je in ieder geval kunt bijkopen.
Nu heb je in GW2 geen factions zoals in WoW dus dat scheelt al weer, maar kun je wel minimaal de 8 professions kwijt op één server?
Edit: @ hieronder: tnx voor de supersnelle reactie. Mooi dat je in ieder geval kunt bijkopen.
[ Voor 12% gewijzigd door Freaky Maus op 26-04-2012 21:40 ]
Verwijderd
Een klein aantal met optie tot extra slots te kopen voor gems/echt geldFreaky Maus schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:39:
Hoeveel characters kun je eigenlijk op een server aanmaken? Ik heb WoW gespeeld en daar heb je zoals de meeste wel zullen weten maximaal 10 slots per server en in totaal maximaal 50 slots over alle servers. Nu heb je in WoW twee factions met elk momenteel 10 classes dus ruimschoots tekort als je elke mogelijkheid minimaal één keer wil hebben.
In GW1 kreeg je standaard 4 slots en dan nog 2 slots extra voor Factions en Nightfall voor een totaal van 8. Daarna kon je altijd nog voor echt geld bijkopen. Waarschijnlijk zal GW2 hetzelfde doen.
[ Voor 13% gewijzigd door yur400 op 26-04-2012 21:57 ]
Ik vind overflow servers ook zeker een geniale vinding, maar.... niet zo geniaal als jij het hier schetst.AppieNL schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:33:
[...]
Overflow servers mensen, hoe vaak moet die geniale vinding nog herhaald worden? Je kan zelfs een server joinen die "full" staat in het lijstje van de servers als je je eerste character maakt, maakt ANet niks uit, zal je gewoon naar die server gooien. Dus maak je maar geen zorgen.
De overflow server is wel degelijk een aparte wereld en je kunt voor zover ik weet ook niet communiceren met de server waarop je wilde spelen als je op een overflow server zit. Wel kun je spelen op de overflow server en blijf je tegelijkertijd in de wachtrij staan van de server waar je op wilde gaan spelen. Zodra je dan door de wachtrij bent, wordt je overgeplaatst naar de server waar je naartoe wilde met behoud van progressie inquests, items, etc.
Het ging de poster waar ik op reageer om het idee dat die niet zou kunnen inloggen en dus niet kon spelen door een wachtrij. Ja ik weet dat een overflow server een andere server is, maar hij kan dus wel spelen. Daar ging het dacht ik om.
Deadline van 22:00 is vervallen, geen posts tegen Far Shiverpeaks, dus dat is hem! We hebben een servert 
wat een abuse van h1 tags
Ik probeer de client te vinden maar ik kan nergens de link vinden op de website, tevens kan ik ook nergens inloggen om de client te downloaden. Kan iemand me een hint geven?
Google geeft me ook geen resultaten, behalve dan de ussual scam sites... :-/
Google geeft me ook geen resultaten, behalve dan de ussual scam sites... :-/
Tof, misschien dat ik zondag er even een server transfer tegenaan gooi naar deze server (zo jammer dat Guesting nog niet werkt), want ga eerst nog wat klooien met wat volk uit de USAGropah schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:07:Deadline van 22:00 is vervallen, geen posts tegen Far Shiverpeaks, dus dat is hem! We hebben een servert
wat een abuse van h1 tags
je kan inloggen op http://account.guildwars2.comIk probeer de client te vinden maar ik kan nergens de link vinden op de website, tevens kan ik ook nergens inloggen om de client te downloaden. Kan iemand me een hint geven?
Je kan dan helemaal bovenaan op "Forum" klikken. Daar vind je de "how to get started" thread met alle info.
Direct download link: http://cloudfront.guildwars2.com/client/Gw2.exe
(zet de de gedownloade file in een map en start hem. Hij download en installeert alles in die map.
Ontzettend bedankt 
2 1/2 MB/sec down gaat lekker!
2 1/2 MB/sec down gaat lekker!
Jorunn schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:16:
[...]
je kan inloggen op http://account.guildwars2.com
Je kan dan helemaal bovenaan op "Forum" klikken. Daar vind je de "how to get started" thread met alle info.
Direct download link: http://cloudfront.guildwars2.com/client/Gw2.exe
(zet de de gedownloade file in een map en start hem. Hij download en installeert alles in die map.
Verwijderd
Hopelijk wordt GoT een gezellige en leuke guild. Of het mijn main wordt moet ik maar zien. Ik vraag me af of het wel goed gaat om 2100. Ik zit te denken om dan nog te slapen en rond 02:00 op te staan en dan te beginnen. Zodat ik niet voor een ondoordringbare deur sta.
Ik ben even niet in de gelegenheid om me helemaal in te lezen, maar komen er nog meer van dit soort beta-weekends of andere beta-tests voor de launch? Ik overweeg namelijk om hem ook te pre-orderen.
Verwijderd
Ik moest de client net updaten. Apart.
@hierboven: Ja, elke maand beloven ze er 1.
@hierboven: Ja, elke maand beloven ze er 1.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2012 23:10 ]
Verwijderd
Nog even een paar tips/tricks voor komende beta
http://www.guildwarsinsider.com/beta-weekend-event-primer/
http://www.guildwarsinsider.com/beta-weekend-event-primer/
nog maar 13 uur te gaan. Nog nooit zo uit gekeken naar een beta weekend 
Vooral het feit dat exploration wordt beloond spreekt me heel erg aan. Veel MMO's (WoW en TOR vooral) hebben een linear path of levelling. Ja je kan misschien een andere zone kiezen, maar uiteindelijk zijn 90% van de quests toch hetzelfde.
De events hier lijken toch voor de nodige afwisseling te zorgen.
Vooral het feit dat exploration wordt beloond spreekt me heel erg aan. Veel MMO's (WoW en TOR vooral) hebben een linear path of levelling. Ja je kan misschien een andere zone kiezen, maar uiteindelijk zijn 90% van de quests toch hetzelfde.
De events hier lijken toch voor de nodige afwisseling te zorgen.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Waarom zou je voor een beta, waarna toch een wipe komt, zoveel moeite gaan doen als doorhalen.
Het is nog niet je early-access ofzo...
Niet alles is gericht op een (definitieve) reward. Veel mensen hier kijken al zeer lang uit naar deze MMO en willen dit weekend, wat hun eerste mogelijkheid is, er zoveel mogelijk van genieten.Myrdreon schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 08:11:
Waarom zou je voor een beta, waarna toch een wipe komt, zoveel moeite gaan doen als doorhalen.
Zelf zou ik ook niet doorhalen. Nu kan ik dit weekend helemaal niet, alleen vanavond wellicht nog 1 a 2 uurtjes. De rest ben ik op vakantie. NOuja volgende BWE maar weer.
Verwijderd
Myrdreon schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 08:11:
Het gaat mij inderdaad ook echt puur om het genietenKoekjevanLU schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 08:24:
[...]
Niet alles is gericht op een (definitieve) reward. Veel mensen hier kijken al zeer lang uit naar deze MMO en willen dit weekend, wat hun eerste mogelijkheid is, er zoveel mogelijk van genieten.
Zelf zou ik ook niet doorhalen. Nu kan ik dit weekend helemaal niet, alleen vanavond wellicht nog 1 a 2 uurtjes. De rest ben ik op vakantie. NOuja volgende BWE maar weer.
Bij early access denk ik juist niet dat ik ga doorhalen, d'r is daarna zoveel tijd om het spel te spelen, ik heb geen haast. Het gaat er nu om dat het de eerste keer is
Geniet van je vakantie!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2012 08:34 ]
Spelen, gezelligheid, uitproberen, feedback geven, onderdeel worden van het proces, guild voorbereiden, mogelijkheden ondekken, maar vooral genietenMyrdreon schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 08:11:
Downloaden gaat wel beestig snel als je rekening houd met het feit dat er waarschijnlijk een behoorlijke serverload zal zijn.
Van het weekend kunnen mijn GW1 mannetjes mooi 9-rings spelen, terwijl hun nazaten GW2 gaan testen
Van het weekend kunnen mijn GW1 mannetjes mooi 9-rings spelen, terwijl hun nazaten GW2 gaan testen
[ Voor 29% gewijzigd door D-rez op 27-04-2012 09:07 ]
Omgerekend moeten we rond 21:00 los kunnen toch? Verwacht eigenlijk niet zoveel problemen betreft inloggen etc, veel mmorpg bedrijven weten dat dit kritische momenten zijn en schakelen zelfs extra servers in om dit op te lossen.
Tja, ik hou eigenlijk mijn hart vast.Loadichus schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 09:12:
Omgerekend moeten we rond 21:00 los kunnen toch? Verwacht eigenlijk niet zoveel problemen betreft inloggen etc, veel mmorpg bedrijven weten dat dit kritische momenten zijn en schakelen zelfs extra servers in om dit op te lossen.
Als zelfs een bedrijf al Blizzard het kan verknallen met Diablo 3, dan moet ik nog zien wat arenenet kan klaarspelen.
Maar ik geef ze vooralsnog het voordeel van de twijfel. Laat ze me maar verassen vanavond. Het grote verschil is natuurlijk dat Blizzard geen idee had hoeveel mensen er op af zouden komen, en Arenanet tot bijna op de persoon weet hoeveel mensen ge-pre-purchased hebben.
[ Voor 13% gewijzigd door ActualFantasy op 27-04-2012 09:17 ]
De digitale pre purchase in NA staat nu op hold. Ik neem aan dat ze dus echt wel weten wat ze mogen verwachten.
Verwijderd
Ik ga er vanuit dat het om 9 uur wel even erg druk is
Net zoals bij beta sign-ups en de pre-purchase. Maar ik ga er idd ook van uit dat ze wel weten waar ze mee te maken hebben.
DIablo 3 was een stress test. Het was gemeld dat logins zouden foutgaan. Dus nee, ze hebben het niet verknald volgens de regels. Uiteindelijk was het een demo, waarin ze zich precies aan de regels hebben gehouden.ActualFantasy schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 09:16:
[...]
Tja, ik hou eigenlijk mijn hart vast.
Als zelfs een bedrijf al Blizzard het kan verknallen met Diablo 3, dan moet ik nog zien wat arenenet kan klaarspelen.
Maar ik geef ze vooralsnog het voordeel van de twijfel. Laat ze me maar verassen vanavond. Het grote verschil is natuurlijk dat Blizzard geen idee had hoeveel mensen er op af zouden komen, en Arenanet tot bijna op de persoon weet hoeveel mensen ge-pre-purchased hebben.
GW2 heeft natuurlijk dat overflow verhaal, dus server queueues (rot woord) zijn er niet denk ik.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik laat me graag verassen vanavond..lanerios schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 09:56:
[...]
DIablo 3 was een stress test. Het was gemeld dat logins zouden foutgaan. Dus nee, ze hebben het niet verknald volgens de regels. Uiteindelijk was het een demo, waarin ze zich precies aan de regels hebben gehouden.
GW2 heeft natuurlijk dat overflow verhaal, dus server queueues (rot woord) zijn er niet denk ik.
Maar een beta zonder problemen met inloggen heb ik nog niet veel gezien
SWTOR beta weekends gingen redelijk, ja er waren wachtrijen. Maar dat is te verwachten.ActualFantasy schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 09:57:
[...]
Ik laat me graag verassen vanavond..
Maar een beta zonder problemen met inloggen heb ik nog niet veel gezien
Nog ff zitten klungelen met character planners. Heb nu aardig wat ideeën.
Trouwens, wat wordt nu de Beta weekend server? Shivering Peaks of die ander die was genoemd?
[ Voor 20% gewijzigd door corset op 27-04-2012 10:06 ]
Het beta weekend lijkt mij dan ook een goeie "stress" test voor de early access 
Weet je in ieder geval wat je daar kan verwachten.
Betrap mijzelf er al op dat ik niet veel werk verzet vandaag, maar meer aan het inlezen ben voor vanavond.
Betrap mijzelf er al op dat ik niet veel werk verzet vandaag, maar meer aan het inlezen ben voor vanavond.
Ik ben tot nu toe ook niet echt productief. De tijd gaat dan ook verdraaide langzaam, misschien tijd om maar wat te gaan doen en hopen dat de tijd sneller voorbij gaat.Loadichus schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:07:
Het beta weekend lijkt mij dan ook een goeie "stress" test voor de early access
Ik twijfel nog over welke profession ik ga starten vandaag. Thief lijkt mij geweldig interessant om te spelen. Een stealth character met goede ranged mogelijkheden
Normaal speel ik altijd de rangerachtige professions in andere MMO's maar ik ben een beetje bang dat rangers behoorlijk eenvoudig zijn in Guild Wars 2. De pet pakt alle aggro (in filmpjes gezien tot 3 mobs) en de ranger blijft ranged waardoor dodgen en snelheid niet echt belangrijk zijn. En juist het action-combat aspect spreekt mij aan in GW2. Ik hoop dat ik het mis hebt uiteraard, maar anders wordt het de thief.
Verwijderd
Vanuit de vorige beta bleek dat de ranger toen nogal overpowered was (vooral in combinatie met combo fields, geloof dat Yogscast het hier over had?) maar pets werkten nog niet helemaal goed, dus ik ben benieuwd hoe dat nu is. Ik denk dat je alsnog wel aan het rennen en dodgen bent omdat je niet de enige bent met ranged attacks en ik hoop dat de AI slimmer is dan zich volledig op je pet te storten 
Thief lijkt mij ook zeker leuk!
Thief lijkt mij ook zeker leuk!
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2012 10:24 ]
Ik heb werkelijk geen idee wat ik vanavond moet gaan doen ... Asura Thief? Charr Engineer? Norn Ranger? Human Necro? Ik doe ze gewoon allemaal 
En dan nog namen verzinnen ... daar zit al weeeken over te piekeren en ik heb er nog niet 1 verzonnen. Vind ik altijd het vervelendste ... Character screen staat soms uren open op het scherm 'name your character' waarbij het ook meermaals voor is gekomen dat tie vanzelf uitlogde omdat ik te lang niks deed.
Zucht ... was het maar 9 uur ...
En dan nog namen verzinnen ... daar zit al weeeken over te piekeren en ik heb er nog niet 1 verzonnen. Vind ik altijd het vervelendste ... Character screen staat soms uren open op het scherm 'name your character' waarbij het ook meermaals voor is gekomen dat tie vanzelf uitlogde omdat ik te lang niks deed.
Verwijderd
Het is maar een beta eInflatableMouse schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:06:
Ik heb werkelijk geen idee wat ik vanavond moet gaan doen ... Asura Thief? Charr Engineer? Norn Ranger? Human Necro? Ik doe ze gewoon allemaal
Verwijderd
Hahaha dit heb ik nou ook altijd! Ik heb al een tijdje een notepad file met mogelijke namen..[b][message=38125839,noline]
Asura zijn trouwens nog niet beschikbaar, helaas
Namen kiezen gaat niet moeilijk zijn. Ik pak altijd min of meer de zelfde namen.
[ Voor 187% gewijzigd door D-rez op 27-04-2012 11:36 ]
Asura zit geloof ik nog niet in de beta, slechts human, norn en charr.InflatableMouse schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:06:
Qua namen geven, dat heb ik ook altijd. En dan opeens, dat is een geweldige naam, "this name is already taken"...
I'll do what I can, but expect very little.
Voor degene met naming troubles:
http://www.guildwars2guru...aracter-naming-resources/
http://www.etymonline.com/
Daarnaast zoek ik naar namen in lore en plaatsnamen, gewoon Wikipedia afstruinen (Nordic, Welsh, dat soort dingen).
http://www.guildwars2guru...aracter-naming-resources/
http://www.etymonline.com/
Daarnaast zoek ik naar namen in lore en plaatsnamen, gewoon Wikipedia afstruinen (Nordic, Welsh, dat soort dingen).
Verwijderd
Ja doe ik ook altijd
en mijn namen zijn vaak ook referenties naar andere dingen.. En ik gebruik Behind the Name regelmatig.
Heb al een naam in gedachten, en is gewoon een beta naam, die ga ik niet gebruiken bij de echte release.
Ben zelf nu uiterst on-productief, zoals meerdere hier op het forum
Dit is de eerste game waar ik echt jaren al naar uitkijk en waar ik in de bèta ga spelen, heb er zin in!
Ga zelf met een charr engineer beginnen, de race en profession wat mij het minste aanspreekt. Ik wil namelijk de necro als verrassing houden voor de release zelf.
Aftellen maar
Ben zelf nu uiterst on-productief, zoals meerdere hier op het forum
Ga zelf met een charr engineer beginnen, de race en profession wat mij het minste aanspreekt. Ik wil namelijk de necro als verrassing houden voor de release zelf.
Aftellen maar
Meestal pak ik 1 generieke naam en ga daar variaties op bouwen, GW1 was bijna alles met Nina (van Tekken
), plak er een skillnaam/mobnaam achter en je hebt weer een character erbij. Bij City of Heroes was ik rustig uurtje bezig voor een naam, mensen daar hebben zoveel alts dat elke variatie al in gebruik was.
Gelukkig voor mijn eerste paar characters van GW2 al wat namen, begin natuurljik met allemaal lvl1 characters maken om wat namen veilig te stellen
Gelukkig voor mijn eerste paar characters van GW2 al wat namen, begin natuurljik met allemaal lvl1 characters maken om wat namen veilig te stellen
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Een paar namen die ik echt graag wil heb ik in GW1 aangemaakt om ze te reserveren. En in de beta speel ik gewoon onder de naam van mijn GW1 main, dat is wel zo makkelijk.
Dit. Snel 2 'main'alts maken om mijn vaste namen veilig te stellen. Daarna komt het spel wel. Zie de laatste tijd mijn naam steeds meer (sommige best vrij vage) hits krijgen in google, dus zal snel moeten zijn.SinergyX schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:43:
[ Voor 14% gewijzigd door Xanaroth op 27-04-2012 11:48 ]
Thanks, the more resources, the merrier!Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:41:
Ja doe ik ook altijden mijn namen zijn vaak ook referenties naar andere dingen.. En ik gebruik Behind the Name regelmatig.
Ik heb al een aantal namen bedacht, maar ik denk dat ik dezelfde naam gebruik als bij de vorige beta (en die is beroemd bij iedereen die TB's video's heeft gezien, gezien het feit dat ik nooit m'n kop kan houdenninc schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:42:
Heb al een naam in gedachten, en is gewoon een beta naam, die ga ik niet gebruiken bij de echte release.
Ben zelf nu uiterst on-productief, zoals meerdere hier op het forumDit is de eerste game waar ik echt jaren al naar uitkijk en waar ik in de bèta ga spelen, heb er zin in!
Aftellen maar
En productiviteit is 0, ik ben m'n virtuele machine aan het kopiëren naar het netwerk, duurt nog een half uur! (waarin ik dus niet naar huis kan...)
Verwijderd
Wees bewust dat namen in de beta reserveren niet zo'n zin heeft hè? Alles wordt gewiped voor release..
in de headstart kan dat natuurlijk wel!
Ik ben ook totaal niet productief geweest tot nu toe.. haha. Ik ga nu toch echt even proberen wat werk te verzetten.
Wow Sagaris, die etymology site is geweldig!
Ik ben ook totaal niet productief geweest tot nu toe.. haha. Ik ga nu toch echt even proberen wat werk te verzetten.
Wow Sagaris, die etymology site is geweldig!
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2012 11:52 ]
Heya Tweakers, hier mijn 1e post op het forum, ik ben ook van mening dat het gezamenlijk starten op zelfde server vele leuke voordelen met zich mee kan brengenGropah schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:07:Deadline van 22:00 is vervallen, geen posts tegen Far Shiverpeaks, dus dat is hem! We hebben een servert
Gaan we allemaal voor Far Shiverpeaks? Ik neem aan dat we dan nog wel onze charnames / account names moeten posten hier om elkaar op de lijst te zetten? / Maken we een Tweakers.net guild voor de BETA?
CU 21.00
[ Voor 3% gewijzigd door Soni op 27-04-2012 12:42 ]
Discord: Soni#2089 / Battle.net: Soni#2241
Toch wel een beetje jaloers dat ik vanavond nog niet kan spelen :-p
Dwarf Hamster voor mij, Far Shiverpeaks, Charr engineer
Weken uitgekeken naar het beta weekend en uitgerekend gister moest ik naar een studenten playbackshow, functioneren doe ik nog niet echt... hoop dat het vanavond wat beter gaat want dit moet toch wel een all-nighter worden!!
Al iemand besloten om een engineer te gaan maken? hoor je weinig over.
Namen reserveren hoeft niet. Meerdere namen kunnen voorkomen, als er twee spelers zijn met dezelfde naam komt die 4-cijferige code van je account naam erachter te staan als de 2 in de buurt zijn.
Mijn broer en ik zijn al klaar voor een marathonsessie vanavond. Het is het eerste spel sinds WoW (4 jaar gespeeld en 2 jaar geleden gestopt) waarnaar wij allebei uitkijken. Boodschapjes zijn gedaan, weekend uitgestippeld. Alleen nog geen plan voor in het spel.
Boodschappen:
44 blikjes nep-bull
Genoeg rookwaar voor een weekend
Hamburgers voor avondeten (snel klaargemaakt, dus meer speeltijd)
Wij zijn er klaar voor, maar hoe hebben jullie je voorbereid op vanavond/dit weekend?
Boodschappen:
44 blikjes nep-bull
Genoeg rookwaar voor een weekend
Wij zijn er klaar voor, maar hoe hebben jullie je voorbereid op vanavond/dit weekend?
Verwijderd
Ik ben van plan uiteindelijk een Asura engineer te maken. Ik weet niet of ik dat in de beta al uit ga proberen. Dit weekend niet denk ik, misschien bij het volgende BWE.no00waa schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:48:
Ik ga zo even boodschapjes doen. Ik drink nooit koffie of energiedrankjes dus het moet maar op pure wilskracht gebeuren
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2012 12:53 ]
Hahahah, studentenleven natuurlijk? Het is dat ik niet meer op kamers zit, anders had ik het waarschijnlijk ook zo aangepaktXato schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:51:
Mijn broer en ik zijn al klaar voor een marathonsessie vanavond. Het is het eerste spel sinds WoW (4 jaar gespeeld en 2 jaar geleden gestopt) waarnaar wij allebei uitkijken. Boodschapjes zijn gedaan, weekend uitgestippeld. Alleen nog geen plan voor in het spel.
Boodschappen:
44 blikjes nep-bull
Genoeg rookwaar voor een weekend![]()
Verwijderd
Ik ga sowieso voor ranged maar wil absoluut geen elem.Al iemand besloten om een engineer te gaan maken? hoor je weinig over.
Dus ga zowel ranger als engineer proberen. Vooral benieuwd naar de gameplay met de turrets.
Een turret class is meestal vrij statisch en dat levert in sieges soms wel probs op
(was turret engineer in Warhammer online, in Asherons call 2 & Engineer in TF2)
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2012 13:01 ]
Ja, enkel om te kijken of die deze keer wat beter is geworden. In de vorige beta vond ik hem zwaar onder de maat.no00waa schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:48:
Warhammer ENgineer was echt compleet ruk. De turrets waren slecht en je kon totaal niks ><
Ik hoop echt dat de engineer hier het toch wat beter heeft
Ik hoop echt dat de engineer hier het toch wat beter heeft
Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.