Hahaha, inderdaad als een kind in de snoepwinkel! Ik denk dat ik ga kiezen uit Necromancer, Thief of Ranger van meest naar minst waarschijnlijk. Wel ga ik van "alle snoepjes proeven" als ik eindelijk kan spelen.Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:11:
Welke profession gaan jullie spelen? Heb geen idee. Voel me als een klein kind in een snoepwinkel..
Verwijderd
Denk dat als het aanstaand weekend is het uiterlijk woensdag gemailt wordt. Maakt mij overigens niet uit omdat ik alles wel met 6 mb/s binnenhaal. Wel vervelend als andere mensen het niet halen maar ik denk niet dat anet rekening houdt met de enkeling die meerdere dagen nodig heeft om de client binnen te halen
Áls ik t betaweekend tijd heb, ga ik Mesmer en Elementalist proberen, in ieder geval.
Bij live-gang maak ik als eerste een Necromancer aan (principe/traditie-kwestie
), dus die wil ik tijdens de beta nog niet ge'spoiled' hebben.
Bij live-gang maak ik als eerste een Necromancer aan (principe/traditie-kwestie
Klopt, echter willen ze de download natuurlijk zoveel mogelijk spreiden oftewel, ik verwacht dat ze hem al eerder beschibaar stellen en dan tot het laatst blijven patchen.Joostjah schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:05:
[...]
Die mail kan een dag van te voren komen hoor..
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Lijkt mij niet handig een gehele community binnen 3 tal dagen +/-10gb p.p. binnen te trekken.
Deed SWTOR ook met beta weekends. Eerste paar dagen was dramatisch, meestal was het donderdag pas echt lekker te downloaden en de beta weekend begon vrijdag.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Van mij mogen zelanerios schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:56:
Deed SWTOR ook met beta weekends. Eerste paar dagen was dramatisch, meestal was het donderdag pas echt lekker te downloaden en de beta weekend begon vrijdag.
AFAIK gebruikt ArenaNet, net als de client zelf, Cloudfront-servers voor het binnenslingeren van de daadwerkelijke data.
Er moeten dan wel heel veel mensen tegelijkertijd die zooi binnenhalen, wil je de storage-servers van Amazon eronderuit halen.
Er moeten dan wel heel veel mensen tegelijkertijd die zooi binnenhalen, wil je de storage-servers van Amazon eronderuit halen.

[ Voor 10% gewijzigd door SirNobax op 16-04-2012 17:30 ]
Pentaxiaan
Of dat ze de download / accounts in batches activeren. Dus dat de download verspreid wordt en dat je bijvoorbeeld met je account moet inloggen voordat het ook werkt. (Om zo verspreiding via andere media te verkomen.)Sneezzer schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:33:
[...]
Klopt, echter willen ze de download natuurlijk zoveel mogelijk spreiden oftewel, ik verwacht dat ze hem al eerder beschibaar stellen en dan tot het laatst blijven patchen.
Verwijderd
Ik ga mij focussen op de Ranger denk ik. Ben bang dat Thief te veel 'button smashen' wordt. Tenminste, dat was mijn ervaring met de rogue in WoW. Kreeg na een raid altijd krampen in mijn vingers!
Verwijderd
Ik zou als ik jou was niet bij voorbaat al een proffesion afschrijven op basis van een class op WoW
Thief HumanVerwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:11:
Welke profession gaan jullie spelen? Heb geen idee. Voel me als een klein kind in een snoepwinkel..
Warrior Charr
Ranger Norn
Denk dat ik voornamelijk in het begin op m'n warrior en thief zal zitten.
En thief is echt niet meer "button smashen" dan een andere profession in GW2, dus als je daar problemen meet gaat krijgen, heb je met elke profession een probleem XD
Verwijderd
Ik kan zelf echt gewoon niet kiezen, tijdens de betas zal ik mijn keuze maken. Necromancer, elementalist, ranger, mesmer, warrior, thief zal ik tussen gaan kiezen. Schiet niet echt op dus
Verwijderd
Ik ga elke class eerst eens bekijken in de beta. Ik hoop teminste dat het mogelijk is om PvP te doen zodat je elke class op 80 kunt zien. Heb een sterke voorkeur voor de Necromancer en Engineer maar de Mesmer en Elementalist lijken me ook wel wat. Het zullen echter maar twee professions zijn die ik ga spelen want ik heb ook Diablo nog te spelen straks en wil niet van alles een beetje doen zodat ik straks met een boel lvl 40's zit en niets hogers heb.
Persoonlijk zal ik voor Guardian gaan, melee + magic lijkt me wel leuk, en zo te lezen ben ik de enige
.
Verwijderd
Meelee-classes zijn altijd wel redelijk veel button smashen. In GW2 wordt alleen maar meer denk ik, omdat je bijvoorbeeld kan dodgen. Geldt natuurlijk voor alle profs, maar ik denk dat de thief er veel mee te maken zal hebben.Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 19:05:
Ik zou als ik jou was niet bij voorbaat al een proffesion afschrijven op basis van een class op WoW
Guardian voelt imho erg 'simpel', melee heb je maar 3 truckjes en support. Ranged heb je ook maar matige abilities, al je support abilities zijn clickies of summons (die relatief weinig kunnen - of je irriteert je team er enkel mee). Goed, 2h sword is geweldig, maar na een tijdje ook beetje simpel.ov3rkill schreef op maandag 16 april 2012 @ 19:22:
Persoonlijk zal ik voor Guardian gaan, melee + magic lijkt me wel leuk, en zo te lezen ben ik de enige.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Je bent zeker niet de enige. Ik ga voor een Guardian als main en Ele als sec. Precies om de redenen die jij omschrijft heb ik de Guardian gekozen. Hij komt het meeste in de buurt van een Dervish (main in GW1) dus ook vandaarov3rkill schreef op maandag 16 april 2012 @ 19:22:
Persoonlijk zal ik voor Guardian gaan, melee + magic lijkt me wel leuk, en zo te lezen ben ik de enige.
Verwijderd
TBH denk ik dat geen enkele profession simpel isSinergyX schreef op maandag 16 april 2012 @ 19:29:
[...]
Guardian voelt imho erg 'simpel', melee heb je maar 3 truckjes en support. Ranged heb je ook maar matige abilities, al je support abilities zijn clickies of summons (die relatief weinig kunnen - of je irriteert je team er enkel mee). Goed, 2h sword is geweldig, maar na een tijdje ook beetje simpel.
Het zal allemaal z'n voor en tegens hebben, maar om de profession bij voorbaat al af te schrijven hoe jij dat doet, ik weet het niet?
Verwijderd
Ik denk dat je dankzij het Combat System in GW2 héél snel dood bent als je alleen maar gaat button smashenVerwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 19:29:
[...]
Meelee-classes zijn altijd wel redelijk veel button smashen. In GW2 wordt alleen maar meer denk ik, omdat je bijvoorbeeld kan dodgen. Geldt natuurlijk voor alle profs, maar ik denk dat de thief er veel mee te maken zal hebben.
Elke prof moet dezelfde rollen kunnen vertegenwoordigen, dus aanvallen, support en control.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2012 19:41 ]
Hoe denken jullie trouwens om te gaan met de bewegingstoetsen en het gebruiken van skills? Aangezien je altijd in beweging bent en de meeste skills kunt casten als je beweegt, heb je je linkerhand altijd bij de bewegingstoetsen nodig. Je kunt dus niet je linkerhand optillen om bij de rij numerieke toetsen te komen, zonder je beweging te gimpen.
Ik zelf zit te denken aan of een Razer Naga / Corsair M90 (mijn huidige muis is aan het eind van zijn latijn), of de toetsen op mijn toetsenbord te remappen.
Ik zelf zit te denken aan of een Razer Naga / Corsair M90 (mijn huidige muis is aan het eind van zijn latijn), of de toetsen op mijn toetsenbord te remappen.
Mijn eerste karakter gaat een vrouwelijke elemental worden, zit alleen nog te twijfelen of het een human of sylvari gaat worden.
2e karakter zal waarschijnlijk een ranger worden.
2e karakter zal waarschijnlijk een ranger worden.
We are Manga_Master prepare to be Assimilated your anime will be added to our own
Ja ik zit sterk te twijfelen tussen een elemental of een warrior..
Warrior sowieso een Char.. die zien er erg leuk uit op high level.
Elemental lijkt me gewoon zo'n fijne 'blijft leuk' class waar ontzettend veel in zit en lang mee gaat.
Warrior sowieso een Char.. die zien er erg leuk uit op high level.
Elemental lijkt me gewoon zo'n fijne 'blijft leuk' class waar ontzettend veel in zit en lang mee gaat.
[ Voor 0% gewijzigd door Lasteraar op 16-04-2012 19:47 . Reden: swrijfvout ]
Verwijderd
Het zal een Female Human Thief worden voor mij. 
Verwijderd
Je kan schijnbaar verhalen (boeken) uit GW1 (en na GW1) verzamelen in de game. Lijkt me wel gaaf.
http://www.guildwarsinsider.com/book-carts-lore/
"Firebrand: Tales of Cynn" lijkt me een behoorlijk leuk verhaal
Ik had mijn lijstje met vermoedelijke chars al gepost..
http://www.guildwarsinsider.com/book-carts-lore/
"Firebrand: Tales of Cynn" lijkt me een behoorlijk leuk verhaal
Ik had mijn lijstje met vermoedelijke chars al gepost..
Zat hier ook al een beetje over te peinzen. Sowieso vind ik dat 1-7/8 nog te doen is, maar 9-0 wordt lastig. Je moet dus sowieso remappen naar keys rond WASD. In WoW deed ik movement volledig met de muis (autorun) en spells met linkerhand. Hier wordt dat lastiger omdat je ook moet dodgen. Zelfs al zit er autorun in, dan zal dodge nog steeds niet handig gaan. Vaak moet je een dodge naar links, rechts of naar achter doen en dat lukt dan niet... Dus misschien toch zo'n MMO-muis aanschaffen, maar dan wil ik eerst wel even spelen en kijken hoe het gaat.Sagaris schreef op maandag 16 april 2012 @ 19:40:
Hoe denken jullie trouwens om te gaan met de bewegingstoetsen en het gebruiken van skills? Aangezien je altijd in beweging bent en de meeste skills kunt casten als je beweegt, heb je je linkerhand altijd bij de bewegingstoetsen nodig. Je kunt dus niet je linkerhand optillen om bij de rij numerieke toetsen te komen, zonder je beweging te gimpen.
Ik gebruik hiervoor meestal Q, E tilde en als het kan ook nog alt, control en shift. Zelf ga ik meestal maar tot 6 btw, dus ik zou precies uit kunnen komen...
Ik heb een SteelSeries Merc Stealth als tobo, maar ik zie nog steeds niet echt hoe ik 10 skills om dat gamepadding moet heen mappen, om overal goed bij te kunnen met mijn duim en pink. Maar inderdaad, eerst even uittesten voordat er aankopen gedaan worden.Morrar schreef op maandag 16 april 2012 @ 19:51:
[...]
Zat hier ook al een beetje over te peinzen. Sowieso vind ik dat 1-7/8 nog te doen is, maar 9-0 wordt lastig. Je moet dus sowieso remappen naar keys rond WASD. In WoW deed ik movement volledig met de muis (autorun) en spells met linkerhand. Hier wordt dat lastiger omdat je ook moet dodgen. Zelfs al zit er autorun in, dan zal dodge nog steeds niet handig gaan. Vaak moet je een dodge naar links, rechts of naar achter doen en dat lukt dan niet... Dus misschien toch zo'n MMO-muis aanschaffen, maar dan wil ik eerst wel even spelen en kijken hoe het gaat.
Volgens mij las ik ergens dat je alt, ctrl en shift niet kon gebruiken om toetsen een andere functie te geven.Gropah schreef op maandag 16 april 2012 @ 19:54:
Ik gebruik hiervoor meestal Q, E tilde en als het kan ook nog alt, control en shift. Zelf ga ik meestal maar tot 6 btw, dus ik zou precies uit kunnen komen...
[ Voor 15% gewijzigd door Sagaris op 16-04-2012 19:56 ]
of gewoon 1 t/m 5 + alt+1 t/m 5 gebruiken? Heb je 10 skills direct onder handberijk.
dan ga je er van uit dat je alt als identifier kunt gebruiken, wat ik niet zeker weet.
Ik zou btw eerder de control als identifier gebruiken dan alt, vind ik net wat makkelijker
@sagaris
dat zou jammer zijn
Ik zou btw eerder de control als identifier gebruiken dan alt, vind ik net wat makkelijker
@sagaris
dat zou jammer zijn
[ Voor 9% gewijzigd door Gropah op 16-04-2012 19:59 ]
Laat ik zeggen dat ik wat inside info heb, wink nudge wink wink nudge.Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 19:36:
[...]
TBH denk ik dat geen enkele profession simpel is![]()
Het zal allemaal z'n voor en tegens hebben, maar om de profession bij voorbaat al af te schrijven hoe jij dat doet, ik weet het niet?Maar dat is jouw mening.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Tilde is al in gebruik om wapens te swappen en F1 t/m F4 zijn ook al in gebruik door het spel. ALT als modifier kan, maar die *(&$(*#&*&^&*-Windowstoets zit er zo dichtbijGropah schreef op maandag 16 april 2012 @ 19:54:
Uiteraard zijn keybinds nogal persoonlijk, dus zal iedereen ook voor zich even moeten testen wat het lekkerste werkt.
[ Voor 14% gewijzigd door Morrar op 16-04-2012 20:05 ]
Oooh, muisknop als modifier. Brilliant!Morrar schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:03:
[...]
Tilde is al in gebruik om wapens te swappen en F1 t/m F4 zijn ook al in gebruik door het spel. ALT als modifier kan, maar die *(&$(*#&*&^&*-Windowstoets zit er zo dichtbijSowieso ben ik veel trager als ik modifiers moet gebruiken. Wel zou je nog een muisknop als modifier in kunnen stellen.
Uiteraard zijn keybinds nogal persoonlijk, dus zal iedereen ook voor zich even moeten testen wat het lekkerste werkt.
Ik zit altijd met mijn duim op de spatiebalk dus dan is alt dichterbij dan wanneer ik met mijn pink control in moet drukken, wat voor mij al niet kan aangezien ik 1 en 2 met mijn ringvinger indruk en het fysiek niet mogelijk is om dan ook mijn pink op control te hebben. (middelvinger hou ik altijd op de W aangezien je in pvp soms naar voren moet lopen achter een vijand aan).Gropah schreef op maandag 16 april 2012 @ 19:57:
dan ga je er van uit dat je alt als identifier kunt gebruiken, wat ik niet zeker weet.
@sagaris
dat zou jammer zijn
Skills die je nooit vaak gebruikt, zoals tijdelijke buffs stop ik onder de modifiers, skills die in een rotatie zitten zet ik onder 1 t/m 5 en stuns/interupts op F,Q en/of E
[ Voor 11% gewijzigd door gebruikerfz1 op 16-04-2012 20:16 ]
Elementalist hier natuurlijk. Je kan het vuur laten regenen, toen ik dat zag in GW1 ben ik meteen van profession gewisselt.
Ik weet niet of ik wel een muisknop als modifier wil. Dan heb je wel goede hand hand coordinatie nodig, waar ik helaas niet zo goed in ben. Mijn typen zit ook vaak genoeg door elkaar heen. Letters van de verschillende handen door elkaar enzo. Gebruik ik toch liever control.
@gebruikerfz1
Ik heb mijn ringvinger op de A, mijn wijsvinger op de d (en deze schuift ook naar 4, 5 of 6 als nodig) en met mijn middelvinger rust ik op w of 1t/m3. Duim op spatie en dan kan mijn pink nog mooi op de shift/control leunen. (ja ik ben begonnen met gamen met shooters
)
@gebruikerfz1
Ik heb mijn ringvinger op de A, mijn wijsvinger op de d (en deze schuift ook naar 4, 5 of 6 als nodig) en met mijn middelvinger rust ik op w of 1t/m3. Duim op spatie en dan kan mijn pink nog mooi op de shift/control leunen. (ja ik ben begonnen met gamen met shooters

Net even die video met die boeken gekeken. De sfeer is echt top in Difinity's Reach. Vooral door die altijd herkenbare muziek van Jeremy Soule.
Ik ga iig mijn muis wel instellen voor deze game, da's wel nodig als de developers knoppen onder ALT gaan binden (Skyrim, sprinten en dan je inventory openen: ALT+TAB, see anything wrong with that?).
Ik ga iig mijn muis wel instellen voor deze game, da's wel nodig als de developers knoppen onder ALT gaan binden (Skyrim, sprinten en dan je inventory openen: ALT+TAB, see anything wrong with that?).
[ Voor 44% gewijzigd door Wolfos op 16-04-2012 20:22 ]
Verwijderd
Je kan natuurlijk ook zxcvb als 6/0 gebruiken
Daar kan je met je duim bij als je al op de spatiebalk zit.
Daarbij denk ik zo dat je de 1/5 skills het meeste zal gebruiken. De 6/0 skills zijn support, utility of elite. Die heb je dus minder vaak nodig.
Daarbij denk ik zo dat je de 1/5 skills het meeste zal gebruiken. De 6/0 skills zijn support, utility of elite. Die heb je dus minder vaak nodig.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2012 20:27 ]
ringvinger op A houden en dan met je middelvinger naar de 1 gaan is best lastig[b][message=38058138,noline]
@gebruikerfz1
Ik heb mijn ringvinger op de A, mijn wijsvinger op de d (en deze schuift ook naar 4, 5 of 6 als nodig) en met mijn middelvinger rust ik op w of 1t/m3. Duim op spatie en dan kan mijn pink nog mooi op de shift/control leunen. (ja ik ben begonnen met gamen met shooters)

Aangezien we het hier hebben over controls, laat deze console gamer heathen even z'n Xpadder layout showen voor GW2 XD

Het zal keyboard en muis niet compleet vervangen (geen shortcut voor inventory menu, equip menu, skills menu e.d.), maar kan 90% van de game lekker relax spelen met m'n controllertje en bij die menu's heb ik toch niet zo'n haast. Enige waar ik beetje zorgen om maak is groundtargetting, maar dat zijn aoe's, dus ik hoef niet supergoed te aimen zoals in een FPS hoop ik XD

Het zal keyboard en muis niet compleet vervangen (geen shortcut voor inventory menu, equip menu, skills menu e.d.), maar kan 90% van de game lekker relax spelen met m'n controllertje en bij die menu's heb ik toch niet zo'n haast. Enige waar ik beetje zorgen om maak is groundtargetting, maar dat zijn aoe's, dus ik hoef niet supergoed te aimen zoals in een FPS hoop ik XD
Valt wel mee. Moet er wel bijzeggen dat ik grote handen heb (ongeveer 21 cm vanaf de palm tot aan het topje van mijn middelvinger) en ook nog iets wat schijnbaar piano handen heet. Kan mijn vingers erg hoekig buigen zonder veel moeitegebruikerfz1 schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:26:
[...]
ringvinger op A houden en dan met je middelvinger naar de 1 gaan is best lastig
Tera Online heeft al volledige controller support en heeft gaan tab-targetting en aoe's komen "gewoon" een x aantal meter voor je char neer dus ideaal om met een controller te spelen.AppieNL schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:29:
Aangezien we het hier hebben over controls, laat deze console gamer heathen even z'n Xpadder layout showen voor GW2 XD
[afbeelding]
Haha idd want ik doe dan een soort van pootje over omdat de 1 verder naar links zit dan de A.Gropah schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:29:
[...]
Valt wel mee. Moet er wel bijzeggen dat ik grote handen heb (ongeveer 21 cm vanaf de palm tot aan het topje van mijn middelvinger) en ook nog iets wat schijnbaar piano handen heet. Kan mijn vingers erg hoekig buigen zonder veel moeite
Verwijderd
Deze sla ik op. Kan ik lekker vanaf bed spelen mocht ik dat willen.AppieNL schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:29:
[afbeelding]
Alleen heb ik helemaal geen zin in Tera? Of bedoel je het meer als goede hoop dat er controller support aankomt voor GW2? Want daar heb ik weinig hoop voor XDgebruikerfz1 schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:38:
[...]
Tera Online heeft al volledige controller support en heeft gaan tab-targetting en aoe's komen "gewoon" een x aantal meter voor je char neer dus ideaal om met een controller te spelen.
Heh, veel plezier ermee =)Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:41:
[...]
Deze sla ik op. Kan ik lekker vanaf bed spelen mocht ik dat willen.
[ Voor 19% gewijzigd door AppieNL op 16-04-2012 20:44 ]
Bedoel ermee te zeggen dat er hoop is dat in de toekomst meer MMO's hiervan gebruik zullen maken, aangezien muis/toetsenbord minder relaxed speelt dan een controller en voetjes op het bureau.
Verwijderd
Tera spreekt mij ook niet aan nee. Ik zou controller support echt awesome vinden. Het moet kunnen met het aantal knoppen. Niet zo dat je dan hardcore pvp kan winnen, maar casual events spelen moet lukken.
Ja, zou leuk zijn als ANet het ook gaat supporten, maar tot die tijd, red ik het hier wel mee. Ik ben gelukkig toch niet zo'n hardcore pvp-er. Ik denk dat ik alleen af en toe mee doe aan world vs world.
DC:Universe heeft ook geweldige controller systems, zelfs nog beter dan tobo+muis.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
je punt is? We hebben het over welke games prettig werken met een controller. Of dat een console titel is of niet, moet niet uitmaken. Of je moet een "console games are inferior" idee hebben 
Maar ik wil je echt niet laten schrikken, maar op de PC (let op PC! niet PS3!) werktte het een stuk prettiger met controller dan met tobo+muis
Maar ik wil je echt niet laten schrikken, maar op de PC (let op PC! niet PS3!) werktte het een stuk prettiger met controller dan met tobo+muis
Verwijderd
Tjah geoptimaliseerd of niet. Als het met dc kan, dan kan het ook voor GW 2. Dus mochten ze het ondersteunen dan zou het op die manier kunnen. Aangezien die skillbar bijna hetzelfde is.
Het verschil tussen DC en GW2 is dat DC veel minder hotkeys heeft en nodig zal hebben. Daardoor kun je dus heel goed met een controller spelen. Misschien zelfs beter vanwege de analoge pookjes. GW2 heeft echter zoveel hotkeys (maar nog steeds weinig als het vergelijkt met bijv WoW) dat een controller lang niet meer alles kan en dus in het nadeel is...
10 skills moet toch wel lukken met een xbox/ps3 controller? Desnoods met 1 modifier knop. inventory/character screen openen doe je toch niet in combat dus dat kan via het toetsenbord.
Precies wat ik dacht, heel veel heb je ook niet per se nodig op een controller, kb blijft er toch bij, want je moet wel gewoon je berichtjes kunnen typen. Dat was ook mijn uitgangspunt bij m'n layout voor de 360 controller: gewoon het belangrijkste erop (of wat ik iig belangrijk vond) en de rest doe ik wel met me kb+muis. Heavy bank management doe ik bijv liever met een muis, maar simpele menuutjes doe ik gewoon met m'n controller.gebruikerfz1 schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:11:
10 skills moet toch wel lukken met een xbox/ps3 controller? Desnoods met 1 modifier knop. inventory/character screen openen doe je toch niet in combat dus dat kan via het toetsenbord.
Maar ja, als ANet het officieel wil doen, zullen ze alle menuutjes wel op een controller willen proppen en dan kan het nog wat knoppen combo's kosten om alles op een 360/PS3 controller te krijgen (of eigen controller uitbrengen XD). En dan zullen ze ook wel een "controller UI" willen maken die zich wat makkelijker laat navigeren zonder muis.
[ Voor 22% gewijzigd door AppieNL op 16-04-2012 21:31 ]
/headdesk.. echt discussies op tweakers is soms echt lastig.
Wat boeit het of het geoptimaliseerd is.
het is een MMO op de PC waar een controller werkt. dat is het hele punt wat ik probeer te maken. Fijn dat jullie dat dus niet goed genoeg vinden omdat het een PS3 game van oorsprong is, maar ondertussen werkt het dus wel op de PC.
Maar hey, Skyrim met controller, ook dus niet goed genoeg, want die is er ook voor consoles, FFXI hetzelfde, FFXIV hetzelfde.
Zucht..
het is een MMO op de PC waar een controller werkt. dat is het hele punt wat ik probeer te maken. Fijn dat jullie dat dus niet goed genoeg vinden omdat het een PS3 game van oorsprong is, maar ondertussen werkt het dus wel op de PC.
Maar hey, Skyrim met controller, ook dus niet goed genoeg, want die is er ook voor consoles, FFXI hetzelfde, FFXIV hetzelfde.
Zucht..
Het punt is dat bij deze spellen rekening is gehouden met controllers in de gameplay/menustructuur; zie als voorbeeld de menustructuur van Skyrim op de PC.lanerios schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:45:
/headdesk.. echt discussies op tweakers is soms echt lastig.
Zucht..
Het is hier geen wonder dat deze spellen met een controller werken omdat je op de console hetzelfde spel alleen maar zo kúnt spelen.
Ik ga er gewoon niet meer op in.. dit gaat nergens over.
En wat denkt iedereen? Asura/Sylvari pas speelbaar bij release, of al eerder?
Verwijderd
Zo.. een week na de pre-purchase.. Ik hoop dat we vandaag wat te horen krijgen. (ergens vermoed ik het)
Ik denk beide pas bij release. Sylvari zeker, Asuran bijna zeker...lanerios schreef op maandag 16 april 2012 @ 22:14:
Ik ga er gewoon niet meer op in.. dit gaat nergens over.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Verwijderd
Mee eens. Het zou me niks verbazen als we het pas 12:00 hun tijd horen. S avonds onze tijd.Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 07:46:
Zo.. een week na de pre-purchase.. Ik hoop dat we vandaag wat te horen krijgen. (ergens vermoed ik het)
Antwoord van Arenanet:
Q. I can’t verify my e-mail address on the Guild Wars 2 AccountManagement page or Forums.
A. Email verification for the forums and the account management page for Guild Wars 2 are not yet intended for public use. We'll let everyone know when those websites are ready. If you gave us a working email during registration, you’ll be fine.
Dus, het klopt dat ik niet op de site in kan loggen voor GW2.
Q. I can’t verify my e-mail address on the Guild Wars 2 AccountManagement page or Forums.
A. Email verification for the forums and the account management page for Guild Wars 2 are not yet intended for public use. We'll let everyone know when those websites are ready. If you gave us a working email during registration, you’ll be fine.
Verwijderd
Dat zeggen ze niet. Ze zeggen dat je je mailadres nog niet kunt verifieren, over inloggen wordt niet gesproken. Ik kan gewoin inloggen, maar omdat de site in WIP verkeert, kan het zijn dat anderen weer niet kunnen inloggen.
Wat je kunt proberen, is om tijdens het aankomend BWE in te loggen. Weet je of het werkt.
Wat je kunt proberen, is om tijdens het aankomend BWE in te loggen. Weet je of het werkt.
Ik heb zelf een Razer Naga (Epic) en ik moet zeggen dat het erg fijn is in games (MMO's en anderen). Het nadeel is dat hij af en toe kuren heeft, maar moet de nieuwste firmware nog erop zetten en het kan ook de muismat zijn. Ook raad ik je aan elke keer je handen te wassen voor gebruik, vet weg krijgen dat tussen de toetsen van de muis zit is een b_tch.Sagaris schreef op maandag 16 april 2012 @ 19:40:
Bij mij lukte de email verificatie wel.Arunia schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 08:51:
Antwoord van Arenanet:
Heeft iemand het linkje waar ik GW2 alvast kan downloaden? Bol.com geeft aan dat ik pas rond de 25e de spullen krijg en ik vermoed dat we in het weekend van 28-4 kunnen spelen en wil wel graag de boel gedownload hebben tegen die tijd.
Die link krijg je nog per email. Je krijgt geen DVD met de client erop.Annedouwe schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:01:
Heeft iemand het linkje waar ik GW2 alvast kan downloaden? Bol.com geeft aan dat ik pas rond de 25e de spullen krijg en ik vermoed dat we in het weekend van 28-4 kunnen spelen en wil wel graag de boel gedownload hebben tegen die tijd.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Verwijderd
Na vandaag weten we waarschijnlijk wanneer de eerste BWE gaat plaatsvinden, maar zoals meerdere malen hier is gezegd zal het waarschijnlijk dit weeknd worden, aangezien het weekend erna de 7de verjaardag van GW1 is en ze waarschijnlijk de mensen die deel mogen emen aan de BWE niet de viering van GW1 willen ontnemen.
Grapje gedelete.
[ Voor 93% gewijzigd door ninc op 17-04-2012 12:26 . Reden: Grapje kon niet gewaardeerd worden. ]
Wat is dat nu weer voor een bullshit reactie?

Inderdaad.
Bij mij is er wat mis gegaan bij de registratie waardoor ik geen e-mail heb ontvangen maar wel gewoon kan inloggen. Volgens hun support is dit niet erg, gezien ik toch geen belangrijke e-mail zou krijgen. Hierdoor krijg ik waarschijnlijk dus ook de e-mail niet met de download link. Dus tenzij deze ook op de website word gepubliceerd, geldt voor mij hetzelfde. Een download link tegen de tijd dat die bekend is, zou erg handig zijn
Bij mij is er wat mis gegaan bij de registratie waardoor ik geen e-mail heb ontvangen maar wel gewoon kan inloggen. Volgens hun support is dit niet erg, gezien ik toch geen belangrijke e-mail zou krijgen. Hierdoor krijg ik waarschijnlijk dus ook de e-mail niet met de download link. Dus tenzij deze ook op de website word gepubliceerd, geldt voor mij hetzelfde. Een download link tegen de tijd dat die bekend is, zou erg handig zijn
[ Voor 14% gewijzigd door Lukin op 17-04-2012 11:57 ]
mensen als ninc moeten gewoon een ban krijgen. Instantly.
Ik denk zelf dat de beta volgende week is, niet dit weekend. Zo geven ze de mensen even de tijd om de pre purchase te kopen, en het valt mooi samen met de GW1 Bday (dacht ik)
Ik denk zelf dat de beta volgende week is, niet dit weekend. Zo geven ze de mensen even de tijd om de pre purchase te kopen, en het valt mooi samen met de GW1 Bday (dacht ik)
Yvil.. verlaag je niet tot dat niveau, dat wil je echt niet
qoute:
Annedouwe schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:01:
28-4 gw2 spelen?
Official release date?
28-4 gw2 spelen?
Official release date?
Ik vond hem wel toepasselijk eigenlijklanerios schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:09:
Yvil.. verlaag je niet tot dat niveau, dat wil je echt niet
Nee. Vermoedelijke eerste Beta Weekend Event.MacrosSimga schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:09:
qoute:
28-4 gw2 spelen?
Official release date?
Of beter gezegd, 1 van de twee mogelijkheden voor een beta event... (nu hoop ik echt op de tweede! geeft mij wat extra tijdSagaris schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:15:
[...]
Nee. Vermoedelijke eerste Beta Weekend Event.
SinergyX schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:51:
[...]
Wat is dat nu weer voor een bullshit reactie?
Grapje mensen, als jullie daar al niet tegen kunnen. Valt me op dat mensen op internet steeds sneller geïrriteerd worden. En als ik hier al een ban voor moet krijgen, dan ben je wel erg kleinzerig.lanerios schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:00:
mensen als ninc moeten gewoon een ban krijgen. Instantly.
Maar ik zal het in het vervolg niet meer doen, sorry.
nee ninc, je plaatst gewoon een kansloze reactie en achteraf is het opeens "grappig" bedoeld. Ja zo kan ik het ook.
Jij vind het kansloos, ik vond het wel grappig. Maar als dat hier niet gewaardeerd wordt, zal ik dat ook niet meer doen.
Maar om ontopic te komen:
Denk niet dat de beta rond het weekend van de 28/29ste wordt gehouden. Lijkt mij dat ze niet alle aandacht van de verjaardag van gw1 willen trekken.
Twitter:
Aiden, some pre-purchasers are starting to lose their minds and common sense about the BWE, can we expect to hear anything soon?@GuildWars2
@rice012rice We will definitely be announcing it soon (yes, I know I'm announcing an announcement!!)
^AT
Announce op announcement
Denk niet dat de beta rond het weekend van de 28/29ste wordt gehouden. Lijkt mij dat ze niet alle aandacht van de verjaardag van gw1 willen trekken.
Twitter:
Aiden, some pre-purchasers are starting to lose their minds and common sense about the BWE, can we expect to hear anything soon?@GuildWars2
@rice012rice We will definitely be announcing it soon (yes, I know I'm announcing an announcement!!)
Announce op announcement
[ Voor 33% gewijzigd door ninc op 17-04-2012 13:25 ]
Komt er voor de verjaardag ook weer een leuk event?
Denk dat ik toch maar eens moet gaan pre-orderen. Moet toch wat voor lopen op de rest als hij uitkomt ;-)
Denk dat ik toch maar eens moet gaan pre-orderen. Moet toch wat voor lopen op de rest als hij uitkomt ;-)
ninc schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:09:
Jij vind het kansloos, ik vond het wel grappig. Maar als dat hier niet gewaardeerd wordt, zal ik dat ook niet meer doen.
Twitter:
@rice012rice We will definitely be announcing it soon (yes, I know I'm announcing an announcement!!)^AT
Announce op announcement
http://www.tabletsnederland.nl Alles over tablets |
Ik greeg net deze mail van zavvi, erg netjes als ik eerlijk mag zijn:
Hello RevenNL,
Thank you for pre-purchasing Guild Wars 2 with zavvi.nl.
This email is to confirm your pre-purchase, we would like to inform you that your beta key has now been shipped and your main order will be shipped in good time for the release date.
The first parcel you will be receiving is the beta key which grants you early access to Guild Wars 2 beta, this will be arriving shortly if not already.
The second parcel you will receive will be your main purchase containing the full game which will arrive on the release date.
Full payment for the order will have been taken upon dispatch of the first parcel containing the beta key. Full payment has been taken as your order is a pre-purchase item, payment secures your unit ready for dispatch on release.
We hope you enjoy testing the Guild Wars 2 beta, in the meantime should you have any further questions please contact us through your online account via the message centre and we will be happy to help you.
Many thanks,
zavvi.nl Customer Care Team
Ik weet niet of het al voorbij is gekomen, maar hier is een build maker http://www.gw2builds.org/...30.10.5.15.10-7.6.2.1.6.3 (heb je wat te doen terwijl je wacht
)
Staat nu op mijn build.
Staat nu op mijn build.
Verwijderd
Hey cool man.. thxs.. hier ga ik mij even mee bezighouden tot de Beta.. wist niet eens dat er al zoiets bestond.. goed werk ditov3rkill schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 14:21:
Ik weet niet of het al voorbij is gekomen, maar hier is een build maker http://www.gw2builds.org/...30.10.5.15.10-7.6.2.1.6.3 (heb je wat te doen terwijl je wacht)
Staat nu op mijn build.
Inderdaad, dat ze je veel plezier wensen met het spelen van de beta. Aangenaam verrast.RevenNL schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 14:18:
Ik greeg net deze main van zavvi, erg netjes als ik eerlijk mag zijn:
[...]
Graag gedaan hoor, vind de elementalist wel nice, wist niet dat er zoveel mogelijkheden/combinaties waren, je kan zelfs elementals summonen!Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 14:41:
[...]
Hey cool man.. thxs.. hier ga ik mij even mee bezighouden tot de Beta.. wist niet eens dat er al zoiets bestond.. goed werk dit.. Nu ff een Uber Norn Guardian set bouwen
Elementalist heeft waarschijnlijk het meeste skills beschikbaar van alle classes.ov3rkill schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:40:
[...]
Graag gedaan hoor, vind de elementalist wel nice, wist niet dat er zoveel mogelijkheden/combinaties waren, je kan zelfs elementals summonen!
De 4 verschillende attunements geven je 4x5 skills in tegenstelling tot 2x5 wat andere professions krijgen met het swappen van hun wapens.
En dan heb je ook nog de elemental weapons die je kunt maken voor wéér 5 andere skills voor jezelf en een ally.
Als je goed bent in het bijhouden van alle cooldowns in je 4 attunements zal elementalist best een sterke profession zijn.
Klein dingetje wat ik geweldig vind: Goed passende/realistische corsetten in het spel. Veel beter dan andere MMO's. Nu nog een zooi male corsets (ja die werden vroeger gedragen) en ik ben blij.
het is niet 4x5 hoor.... het zijn er nog meer. Je kunt ook je wapens swappen. ga maar uit van circa 50 skills (natte vinger, geen tijd om het exacte aantal boven water te krijgen)Skizzik0 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:13:
[...]
Elementalist heeft waarschijnlijk het meeste skills beschikbaar van alle classes.
De 4 verschillende attunements geven je 4x5 skills in tegenstelling tot 2x5 wat andere professions krijgen met het swappen van hun wapens.
En dan heb je ook nog de elemental weapons die je kunt maken voor wéér 5 andere skills voor jezelf en een ally.
Als je goed bent in het bijhouden van alle cooldowns in je 4 attunements zal elementalist best een sterke profession zijn.
Ik ben vrij zeker dat Elementalist niet in combat wapens kan swappen zoals andere classes, ipv daarvan swappen ze tussen de 4 attunements.Sneezzer schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:18:
[...]
het is niet 4x5 hoor.... het zijn er nog meer. Je kunt ook je wapens swappen. ga maar uit van circa 50 skills (natte vinger, geen tijd om het exacte aantal boven water te krijgen)
't Is dus 4x5 op je linker bar en dan nog je heal, utilities en elite op je rechter bar, 25 in totaal.
Daarbij de verschillende skills van je Conjured Weapons en je Elite skill (als je Tornado of Fiery Greatsword hebt gekozen).
[ Voor 20% gewijzigd door Skizzik0 op 17-04-2012 16:24 ]
Het klopt dat elementalists niet kunnen switchen van wapen.Skizzik0 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:22:
[...]
Ik ben vrij zeker dat Elementalist niet in combat wapens kan swappen zoals andere classes, ipv daarvan swappen ze tussen de 4 attunements.
't Is dus 4x5 op je linker bar en dan nog je heal, utilities en elite op je rechter bar, 25 in totaal.
Daarbij de verschillende skills van je Conjured Weapons en je Elite skill (als je Tornado of Fiery Greatsword hebt gekozen).
Bron: http://wiki.guildwars2.com/wiki/Weapon
All current professions excluding the elementalist and the engineer have the ability to switch between two weapon sets while in combat. However, the elementalist's attunements give it the equivalent of four weapon sets to choose from, and the engineer has device and weapon kit skills which can be used to change weapon skills.
[ Voor 26% gewijzigd door AndrewBourgeois op 17-04-2012 16:28 ]
Ik zou het eens moeten vragen aan iemand waarvan ik weet dat die nogal veel tijd heeft besteed aan de elementalist in de vorige beta, maar zou het niet hetzelfde werken als de ranger pet?Skizzik0 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:22:
[...]
Ik ben vrij zeker dat Elementalist niet in combat wapens kan swappen zoals andere classes, ipv daarvan swappen ze tussen de 4 attunements.
Ik weet wel dat het aantal mogelijkheden van de elementalist ook voor ergenis kan zorgen. Je moet wel al die wapens unlocken...
(kan nu de blogpost niet linken aangezien de server waar deze op staat op dit moment in onderhoud is...)
Hoezo wapens unlocken?Wailing_Banshee schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:27:
[...]
Ik zou het eens moeten vragen aan iemand waarvan ik weet dat die nogal veel tijd heeft besteed aan de elementalist in de vorige beta, maar zou het niet hetzelfde werken als de ranger pet?
Ik weet wel dat het aantal mogelijkheden van de elementalist ook voor ergenis kan zorgen. Je moet wel al die wapens unlocken...
(kan nu de blogpost niet linken aangezien de server waar deze op staat op dit moment in onderhoud is...)
Elementalist heeft de keuze uit:
Staff
Dagger/Dagger
Dagger/Focus
Scepter/Dagger
Scepter/Focus
En maar 1 set tegelijk, je "hoeft" als ele dus minder wapens in je inventory te hebben dan andere professions.
Ja het aantal wapencombinaties voor de Ele is het laagste in de game na die van de engineer. Dit wordt dan weer gecompenseerd met het feit dat er vier elementen per wapenset gebruikt kunnen worden. Ook zijn er utility (en een elite skill) die de environmental weapons (conjures) kunnen spawnen. Eentje voor de Ele zelf en eentje op de grond voor iemand anders. Deze wapens hebben hun vijf eigen skills en hebben een beperkt aantal charges die gebruikt worden om skills te casten. Er is een conjure voor elk element en ook nog een speciale eliteskill dus vijf van die wapens in totaal. Stel dat je er vier meeneemt kan je 4*5 (standaard wapen) + 4*5+1 (3 utitlity wapenskills tellende met eigenskill niet meetellende omdat die geen direct effect hebben met +1 voor elite die ook schade aanricht als hij gesummond wordt) + heal spell + 4 element changes met bijbehorende effecten = 46 effectieve skills. (66 als je onderwater skills meeneemt)
[ Voor 9% gewijzigd door Eierdopje op 17-04-2012 16:58 . Reden: kan niet rekenen ]
Kijk, dat bedoelde ik dus (zat ik er met 50 niet ver naast).
Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.