Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aks je focus ligt op het verzamelen van zoveel mogelijk items dan is het natuurlijk heel vervelend als iets tijdelijk is en je op dat moment niet kunt spelen. En bepaalde items zijn alleen uit de gemstore te halen, dus zul je daar een currency aan moeten besteden. Of dat nu een ingame currency is (gold, skill points, laurels, candy, etc) of RL geld. Wat dat betreft las ik gisteren op Reddit een mooie opmerking. Tijd is echt geld. Voor sommigen is het voordeliger om een bepaalde hoeveelheid tijd in een game te stoppen om iets te krijgen. Voor anderen is het voordeliger om die tijd in werk te stoppen en het daarmee verdiende geld te gebruiken om het item te kopen.

Ik denk dat de strategie van ArenaNet nu wel duidelijk is. Twee-wekelijks (tijdelijke) content en voorlopig geen expansion. Het verdienmodel is de eenmalige aanschaf van het spel aangevuld met micro-transacties (gem store). De grote zwijgende meerderheid lijkt dit te accepteren. Een (groot) deel van de vocale minderheid is het hier niet mee eens. Sommigen zullen daarom stoppen met het spel, anderen zullen toch blijven spelen.

Ik blijf voorlopig spelen ondanks mijn bedenkingen bij bepaalde aspecten van de gekozen strategie. Ik hoop dat mensen als WP hun tijd vooral gaan stoppen in het leveren van ideeën voor verbeteringen binnen de gekozen strategie. Bijvoorbeeld de eerder genoemde bibliotheek/log voor Living Story content. En niet hun energie gaan stoppen in een poging om de strategie van ArenaNet te veranderen om toch een expansie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

RoseSolane schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 13:05:
Aks je focus ligt op het verzamelen van zoveel mogelijk items dan is het natuurlijk heel vervelend als iets tijdelijk is en je op dat moment niet kunt spelen.
Ik begrijp dat anderen er zo over denken, maar ik zie zelf geen uitdaging in een spel waar je uiteindelijk altijd de items kunt krijgen die je zou willen hebben. Het "iedereen is een winnaar" concept is op dat punt niet aan mij besteedt. Een spel wint naar mijn mening aan diepte en kracht als je af en toe ook eens naast de prijzen grijpt.
En bepaalde items zijn alleen uit de gemstore te halen, dus zul je daar een currency aan moeten besteden. Of dat nu een ingame currency is (gold, skill points, laurels, candy, etc) of RL geld. Wat dat betreft las ik gisteren op Reddit een mooie opmerking. Tijd is echt geld.
Geinig, dat heb ik ook gelezen. Die persoon had zoiets van: wat levert een uur echt werken mij op? Tien dollar? Hoeveel tijd ben ik in GW2 kwijt om iets te halen wat tien dollar kost? Een uur? Dan werk ik een uur langer en koop ik het wel. Dat is een keuze die ieder voor zich moet maken, maar maakt een game nog niet gemstore focussed,. Dan ben je het altijd nog zelf die er voor kiest om je te focussen op items die alleen in de gemstore te verkrijgen zijn en waar je geld in wil steken.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weakling schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 09:08:
[...]

Persoonlijk heb ik een behoorlijke hekel aan het idee dat iedereen altijd alles maar moet kunnen halen. Iedereen gelijk, niemand uniek, eenheidsworst. Nee, ik vind het heerlijk als iemand iets heeft wat niet meer te krijgen is en ben daar dan ook totaal niet jaloers op en vind het niet vervelend dat ik het nooit zal hebben. Dat geeft het spel tenminste echt historie, waardoor je straks kunt zeggen: "Weet je nog toen ...". Prachtig.

[...]

Het is alleen maar een gemstore focus als je zelf de focus daar legt. Je hoeft niks te kopen, je hoeft geen eurocent extra uit te geven om de meeste items te halen. Verreweg het meeste kun je in game halen en een ding als die oneindige gathering tools kun je als je echt wil met ingame gold naar gems kopen. Wil je snel alles hebben zonder al te veel moeite, tsja, dan duik je in de gemstore. Ik doe dat niet, heb nog nooit iets van de tijdelijke content in de gemstore gekocht en heb er vrede mee als het niet lukt om bijvoorbeeld een bepaalde skin te halen.
Om uniek te zijn hoeft het niet maar tijdelijk beschikbaar te zijn. Als je maar genoeg skins beschikbaar heb en ook een hoop die moeilijk (niet omgelijk) te krijgen zijn dan blijft die optie om 'uniek' te zijn er nog steeds.

Daarbij gaat dit ook helemaal in tegen wat Anet eerst aangaf te willen doen. De mini van de CE moest voor iedereen beschikbaar zijn dus kun je altijd nog kopen vie de gem-store.. Op gamescon waren ze items aan het uitdelen voor bepaalde skins maar na een paar uur stopte ze daar mee omdat iedereen de kans moet hebben ze te krijgen, niet alleen de mensen die op de gamescon aanwezig waren.

Raar dat nu ineens het tegenovergestelde is. Je krijgt bepaalde items alleen maar als je op bepaalde events aanwezig bent.

Daarbij is de "Weet je nog toen ..." eerder gelinkt aan events (die overigens daarvoor niet eens tijdelijk hoeven te zijn, maar toch) dan aan items.

Wat betreft de gem-store focus gaat het me om aanpassingen die daardoor in de game komen en daar heeft iedereen mee te maken. In dit geval dus bijvoorbeeld het maar tijdelijk beschikbaar hebben van items en het gold-driver karakter van GW2.

Daar heb je ook mee te maken als je niets koopt.. sterker nog, dan heb je er nog meer mee te maken omdat juist het kopen door het kopen via de gem-store die nadelen kunt omzeilen.

(Daarom werkt het ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 13:05:
Het verdienmodel is de eenmalige aanschaf van het spel aangevuld met micro-transacties (gem store). De grote zwijgende meerderheid lijkt dit te accepteren. Een (groot) deel van de vocale minderheid is het hier niet mee eens. Sommigen zullen daarom stoppen met het spel, anderen zullen toch blijven spelen.

Ik blijf voorlopig spelen ondanks mijn bedenkingen bij bepaalde aspecten van de gekozen strategie. Ik hoop dat mensen als WP hun tijd vooral gaan stoppen in het leveren van ideeën voor verbeteringen binnen de gekozen strategie. Bijvoorbeeld de eerder genoemde bibliotheek/log voor Living Story content. En niet hun energie gaan stoppen in een poging om de strategie van ArenaNet te veranderen om toch een expansie te krijgen.
Hoe weet je zo zeker dat het een (groot) deel van de vocale minderheid het hier niet mee eens, terwijl een grote zwijgende meerderheid lijkt dit te accepteren? Dat moet nog maar blijken als Anet deze tactiek blijft volgen. Echter als dan blijkt dat het toch een groot deel dat tegen was is het te laat.

Een paar weken geleden toen ik hierover begon leek misschien nog redelijk alleen te staan. Maar ondertussen regent het klachten op de officiële forums en hebben mensen als WP (die toch belangrijk zijn voor GW2) de zelfde (vergelijkbare) mening laten blijken. Dus is toch duidelijk een trent zichtbaar dat meer en maar mensen tegen zijn. Waarom zou dit puur de grote vocale minderheid zijn en niet een algemene trend?

Als je op die manier kun je al het commentaar dat je als bedrijft krijgt wel negeren.. Tja er zijn ook veel mensen die niet klagen dus zie zullen het allemaal wel prima vinden. En als langzamerhand een game dood bloed zich dan afvragen hoe dat toch kan. Daarbij is WP toch echt niet iemand die vaak commentaar levert.

En waarom zou men niet mogen proberen Anet zo ver te krijgen om toch een expansie te krijgen? Anet vroeg zelf om 'onze' input.

Wat betreft het verzamelen van veel items.. dat kan natuurlijk ook gewoon gelden voor item dat niet meer beschikbaar is of een type items (mini's bijvoorbeels).

[ Voor 3% gewijzigd door Devata op 13-07-2013 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weakling schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 15:36:
[...]

Ik begrijp dat anderen er zo over denken, maar ik zie zelf geen uitdaging in een spel waar je uiteindelijk altijd de items kunt krijgen die je zou willen hebben. Het "iedereen is een winnaar" concept is op dat punt niet aan mij besteedt. Een spel wint naar mijn mening aan diepte en kracht als je af en toe ook eens naast de prijzen grijpt.

[...]

Geinig, dat heb ik ook gelezen. Die persoon had zoiets van: wat levert een uur echt werken mij op? Tien dollar? Hoeveel tijd ben ik in GW2 kwijt om iets te halen wat tien dollar kost? Een uur? Dan werk ik een uur langer en koop ik het wel. Dat is een keuze die ieder voor zich moet maken, maar maakt een game nog niet gemstore focussed,. Dan ben je het altijd nog zelf die er voor kiest om je te focussen op items die alleen in de gemstore te verkrijgen zijn en waar je geld in wil steken.
Ik pak even WoW als voorbeeld. In WoW zijn de meeste mini's nog gewoon beschikbaar maar daar heeft echt niet iedereen alle mini's. Zelf niet iedereen die dat zouden willen maar die kunnen er wel nog altijd naar toe werken. Het heeft dus weinig te maken met "iedereen is een winnaar" concept. Dat krijg je meer als je dungeons gemakkelijker gaat maken zodat iedereen (zonder oefening) hem kan halen. Dat is toch wat anders.

Dat iets altijd beschikbaar blijft betekend niet dat iedereen dat item ook zal krijgen. En als je dan naast de prijzen grijpt doordat je een dungeon niet aan kunt dan is dat inderdaad goed. Dat geeft inderdaad diepte. Maar als je naast de prijzen grijpt omdat je toevallig op vakantie was toen bepaalde content niet beschikbaar was heeft dat niets te maken met winnen / verliezen nog geeft het enige diepte en kracht aan een game.

Het idee geld / tijd / goud werd ook vaak besproken bij Tales of Tyria, alleen doe ik een game voor mijn plezier.. als het als 'werken' voelt dan is er toch iets mis. Ik zeg overigens niet dat dat zo is maar daarom vind ik die vergelijking een beetje scheef. Je speelt een spel toch voornamelijk voor het plezier niet alleen om goud te verdienen om daar dan iets mee te kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09 14:04

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

na al die serieuze zaken even tijd voor een mooi dans filmpje !!!!!
een aantal members van onze guild [Gwen] aan het dansen in divinity reach .
even ontspannen voordat we aan de guild missies beginnen !! :D

[ Voor 45% gewijzigd door Freakiebeakie op 14-07-2013 12:23 ]

YO! fucknuts! It's Probing time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu weet ik waar ik die tag [Gwen] van ken... Ik kwam er van 't weekend een paar tegen... (Moet altijd even een tweede keer kijken, omdat ik wel mensen van [GWen] ken, aangezien dat een allied guild was in GW1...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freakiebeakie schreef op zondag 14 juli 2013 @ 12:21:
na al die serieuze zaken even tijd voor een mooi dans filmpje !!!!!
een aantal members van onze guild [Gwen] aan het dansen in divinity reach .
even ontspannen voordat we aan de guild missies beginnen !! :D

[video]
Dat was wel ff lachen ja :) Boel reacties van mensen in DR.

Van het weekend nog een beetje aan het achievement hunten geweest, ik zit nou op 7195 AP 8)7 Nog niks vergeleken bij de nr1 van ons guild (bijna 11K) maar niet al te slecht. Ik weet alleen nog niet zeker welke achievement armour set ik nou moet gaan unlocken (vandaag de gloves en dan wil ik toch bij 1 set blijven): de zoveelste fire themed set of een set die bij geen van mijn characters past :'( Op zich past die andere set prima bij een guardian ofzo maar mijn guard is een Sylvari in full T3 cultural dus dat matcht niet.

/1st world probs :P

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
Heb zelf gister al m'n oude chars verwijderd (hoogste lvl 50) omdat de server waar ik op zat een beetje doodgebloed is (gunnar's hold).

Nu hoef ik dus geen €25 te betalen voor een servermove en kan ik vrij uitzoeken voor een nieuwe start.
Iemand in een leuke guild (pve en wvw, geen pvp) op een actieve server die lowlvl casual spelers recruit?

Ga waarschijnlijk een engineer en een warrior levelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Krukar op 15-07-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

SnoeiKoei schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:26:
Van het weekend nog een beetje aan het achievement hunten geweest, ik zit nou op 7195 AP 8)7 Nog niks vergeleken bij de nr1 van ons guild (bijna 11K) maar niet al te slecht.
Niet al te slecht zegt ie dan :o Ben je nog van plan om naar de 7.5K te gaan? Da's ook wel weer een leuke chest vergeleken met de chests er voor en er na. Heb zelf mijn score naar 5K getild afgelopen weekend, want dat is toch wel een heul erg fijne achievement chest.

Ik zie op de wiki dat er al een lijstje tot 24.5K 8)7 is dat uberhaupt nu al mogelijk??? Als het al kan, dan speel je echt 24/7 denk ik.

Edit: ah, met wat geduld en veel gold kom je een heel eind zie ik:
https://forum-en.guildwar...st-20k-achievement-points

[ Voor 10% gewijzigd door Plekuz op 15-07-2013 13:13 ]

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krukar schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:58:
Heb zelf gister al m'n oude chars verwijderd (hoogste lvl 50) omdat de server waar ik op zat een beetje doodgebloed is (gunnar's hold).

Nu hoef ik dus geen €25 te betalen voor een servermove en kan ik vrij uitzoeken voor een nieuwe start.
Iemand in een leuke guild (pve en wvw, geen pvp) op een actieve server die lowlvl casual spelers recruit?

Ga waarschijnlijk een engineer en een warrior levelen.
Ons guild [Gwen] kan altijd nieuwe leden gebruiken. Best veel Nederlanders maar Engelstalig want we hebben leden van Zweden tot Egypte. Geef maar een whisper in game als je een invite wil hebben, ik speel bijna iedere avond wel op een character genaamd Tiny Pwny.
Weakling schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:06:
[...]

Niet al te slecht zegt ie dan :o Ben je nog van plan om naar de 7.5K te gaan? Da's ook wel weer een leuke chest vergeleken met de chests er voor en er na. Heb zelf mijn score naar 5K getild afgelopen weekend, want dat is toch wel een heul erg fijne achievement chest.

Ik zie op de wiki dat er al een lijstje tot 24.5K 8)7 is dat uberhaupt nu al mogelijk??? Als het al kan, dan speel je echt 24/7 denk ik.
7.5K is wel de insteek ja, maar dat zal wel pas met de volgende living story zijn of erna want voor deze maand ben ik wel weer zo'n beetje "klaar" (monthly alles gehaald behalve 10 dungeons, alles van de Bazaar behalve 1st place in de sprint) en verder valt er ook niet veel meer te halen (nog 3 jumping puzzles, paar slayer achievements, de meeste weapon masteries). WvW doe ik zo min mogelijk en PvP helemaal niet.

24.5K is voorlopig niet mogelijk maar het is goed om te zien dat je op den duur beide sets kunt unlocken (maar als het inderdaad alleen bij gloves, shoulders en helmet blijft is dat wel wat lame). Ik geloof dat de top achievers nu zo'n 11K AP hebben ofzo.

Edit: die 20K AP die je linkt is teruggedraaid hoor. Die gast heeft een miljoen items gesalvaged voor een enorme stroom AP van Agent of Entropy maar die achievement is gecapped (en dat wist hij van te voren al).

[ Voor 5% gewijzigd door SnoeiKoei op 15-07-2013 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09 14:04

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

@krukar , idd waarom join je onze guild niet op piken square , we zitten nu op ongeveer 160 members .
we hebben wel rond de 210 gezeten maar we cleanen eens in de zoveel tijd het roster , dan kicken we alles wat al ruime tijd niet online is geweest . en we blijven recrute dus we gaan langzaam weer richting de 200 . 200 vind ik persoonlijk een mooi getal als de meeste daarvan actief zijn kan je teminste lekker elke dag wel met een guildgroep dungeon en fractals doen en je heb genoeg influence om een paar keer per week alle guild missions te doen.

op het moment doen wij woensdag en zondag de guild missions maar misschien in de toekomst vaker want we hebben altijd rond de 65k influence .

ik zit nu trouwens rond de 6800 AP , ik probeer op 7k te komen voordat de 7k chest er is :)
en onze guildie met zn bijna 11k is dan ook wel de beste engineer van de server , die speelt veel pvp en wvwvw en daar vallen ook erg veel punten te scoren als je goed ben.

als je die en nog 1 gast van onze guild in je party heb lijkt alles altijd zo gemakkelijk :D

[ Voor 20% gewijzigd door Freakiebeakie op 15-07-2013 14:06 ]

YO! fucknuts! It's Probing time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Is wel een idee om jullie te joinen, zal vanavond wanneer ik online ben eens pm'en. :)

Hoe dat met die guild missions enzo werkt weet ik nog niet precies, heb niet eerder in een guild gezeten in gw2, maar dat vind ik nog wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 00:02:
[...]

Hoe weet je zo zeker dat het een (groot) deel van de vocale minderheid het hier niet mee eens, terwijl een grote zwijgende meerderheid lijkt dit te accepteren? Dat moet nog maar blijken als Anet deze tactiek blijft volgen. Echter als dan blijkt dat het toch een groot deel dat tegen was is het te laat.
Ik schreef: De grote zwijgende meerderheid lijkt dit te accepteren. Dat weet ik natuurlijk niet zeker. En dat moet inderdaad nog blijken. Maar ArenaNet zal kiezen voor een strategie die geld oplevert. Dat doet het nu blijkbaar, anders kiezen ze wel een andere strategie.
Een paar weken geleden toen ik hierover begon leek misschien nog redelijk alleen te staan. Maar ondertussen regent het klachten op de officiële forums en hebben mensen als WP (die toch belangrijk zijn voor GW2) de zelfde (vergelijkbare) mening laten blijken. Dus is toch duidelijk een trent zichtbaar dat meer en maar mensen tegen zijn. Waarom zou dit puur de grote vocale minderheid zijn en niet een algemene trend?
Twee dingen:
  1. Op het officiële forum regent het alleen klachten. Tevreden gebruikers zullen zelden reageren. Daar zie ik geen trend in.
  2. De interesse van Wooden Potatoes is vooral op de lore gericht. Daar komt dan ook een groot deel van zijn commentaar vandaan. En afgelopen vrijdag heeft hij een nieuw filmpje op You Tube gezet. Hij is nu weer een stuk positiever over ArenaNet.
Als je op die manier kun je al het commentaar dat je als bedrijft krijgt wel negeren.. Tja er zijn ook veel mensen die niet klagen dus zie zullen het allemaal wel prima vinden. En als langzamerhand een game dood bloed zich dan afvragen hoe dat toch kan. Daarbij is WP toch echt niet iemand die vaak commentaar levert.
De game is springlevend.
En waarom zou men niet mogen proberen Anet zo ver te krijgen om toch een expansie te krijgen? Anet vroeg zelf om 'onze' input.
Dat mag altijd. Toch blijf ik hopen dat mensen zich vooral gaan richten op het leveren van ideeën voor verbeteringen binnen de gekozen strategie. Een strategie zet je op voor een langere tijd. Die ga je niet binnen een paar maanden overboord gooien. En zolang het werkt (en dat lijkt het te doen) zal ArenaNet dat ook niet doen.

En nu even de lichtere zaken:
SnoeiKoei schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:26:
[...]
Van het weekend nog een beetje aan het achievement hunten geweest, ik zit nou op 7195 AP
Je gaat me toch niet voorbij? Ik heb zo hard gewerkt voor plekje 3 in de guild, die ga ik niet zomaar opgeven. Ons super duo
Freakiebeakie schreef op maandag 15 juli 2013 @ 14:04:
als je die en nog 1 gast van onze guild in je party heb lijkt alles altijd zo gemakkelijk :D
ga ik niet voorbij, maar de rest van de guild moet wel achter me blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:30:
[...]

Je gaat me toch niet voorbij? Ik heb zo hard gewerkt voor plekje 3 in de guild, die ga ik niet zomaar opgeven. Ons super duo
[...]

ga ik niet voorbij, maar de rest van de guild moet wel achter me blijven :)
We zullen zien }) Ik heb wel veel meer dailies gemist dan jij, dat haal ik niet meer in. Ik mis nog 3 jumping puzzles (1x blauwe Borderlands, 2x Orr) en een aantal dungeon paths die jij geloof ik wel hebt (jij hebt dungeon master toch?) maar verder heb ik geen idee hoe ik op je in kan lopen en ik geloof dat ik op het moment zo'n 110 punten "achter loop".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Hmm mag schijnbaar niet van realm wisselen omdat ik gister op een andere realm had geclickt, wat een onzin >:(

Heb nu maar "guesting" gedaan op Piken square, hopen dat mn char dan blijft als ik definitief transfer......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Oeh, kites in de gemstore, die zien er wel erg geinig uit. Ga ik toch van mijn geloof en een keer iets in de gemstore kopen? Verleidelijk :)
YouTube: Guild Wars 2: Let's go fly a kite! Up to the highest height!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 13:08

Dawn

..Sworn to the Dark..

Krukar schreef op maandag 15 juli 2013 @ 20:41:
Hmm mag schijnbaar niet van realm wisselen omdat ik gister op een andere realm had geclickt, wat een onzin >:(

Heb nu maar "guesting" gedaan op Piken square, hopen dat mn char dan blijft als ik definitief transfer......
anders ben je in [GoT] op Far Shiverpeaks ook van harte welkom;
http://www.guildoftweakers.org/

volledig Nederlandstalig, mocht het belangrijk zijn.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weakling schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 11:59:
Oeh, kites in de gemstore, die zien er wel erg geinig uit. Ga ik toch van mijn geloof en een keer iets in de gemstore kopen? Verleidelijk :)
YouTube: Guild Wars 2: Let's go fly a kite! Up to the highest height!
Ik weet niet wat ze kosten maar in de volgende achivement-chest (of de laatste) zitten / zaten 400 gems ;)

Zelf vind ik het het zoveelste voorbeeld van de gem-store focus.. We love you (gem kopers) more.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:50
Devata schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 17:24:
Ik weet niet wat ze kosten maar in de volgende achivement-chest (of de laatste) zitten / zaten 400 gems ;)

Zelf vind ik het het zoveelste voorbeeld van de gem-store focus.. We love you (gem kopers) more.
De game draait niet uit lucht alleen, ergens moet geld binnenkomen om het continue draaiend te houden :P Als de grote 'wave' van client-aankopen is afgelopen, vallen de inkomsten opeens enorm stuk terug.

Ik vind het model perfect, heb de game ooit gekocht en zie over weet ik hoelang wel weer of ik ga spelen. Het is mij een teveel achievement/farm-fest geworden, gecombineerd met een complete dumbed down versie van imho ooit geweldige combat systeem, mischien ooit in de toekomst doen ze er nog eens wat mee :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 17:52:
[...]

Ik vind het model perfect, heb de game ooit gekocht en zie over weet ik hoelang wel weer of ik ga spelen. Het is mij een teveel achievement/farm-fest geworden, gecombineerd met een complete dumbed down versie van imho ooit geweldige combat systeem, mischien ooit in de toekomst doen ze er nog eens wat mee :P
Over dat achievement/farm-fest... Het mooie vind ik, dat het helemaal van jezelf afhangt. Er zijn mensen in mijn guild die echt met een specifiek wapen spelen of in een specifiek gebied, om een bepaalde weaponmater of slayer achievement te halen. Terwijl ik gewoon m'n gang ga en al die achievements haal wanneer ik ze haal. Heb gisteren eindelijk m'n Greatsword Master gehaald. En dat is mijn tweede weapon mastery (de eerste was axe, en die heb ik al een paar maanden...)

Het enigste probleem wat ik heb, is dat een aantal achievements maar een paar weken de tijd hebben...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Devata schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 17:24:

500 gems en ik wacht ook op de chest met 400 gems en dan voor een paar in game gold, waar ik anders toch weinig tot niks mee doe, haal ik er 100 gems bij.

Ja, je moet het item via de gem store halen, maar het maakt voor mij geen verschil of ik nu uren in een dungeon moet doorbrengen voor dungeon tokens, uren in WvW voor badges of een paar uur waar dan ook om gold te farmen om in de gemstore iets te kopen.

Ik kan net zo goed zeggen dat GW2 een dungeon focus heeft, omdat als ik geen dungeon speel ook geen Furnace armor of welk specifiek armor dan ook kan krijgen. Of een WvW focus, want ik kan alleen daar Invader gear krijgen. Nee, die gem store focus gaat er bij mij echt niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 08:13:
[...]

Over dat achievement/farm-fest... Het mooie vind ik, dat het helemaal van jezelf afhangt. Er zijn mensen in mijn guild die echt met een specifiek wapen spelen of in een specifiek gebied, om een bepaalde weaponmater of slayer achievement te halen. Terwijl ik gewoon m'n gang ga en al die achievements haal wanneer ik ze haal. Heb gisteren eindelijk m'n Greatsword Master gehaald. En dat is mijn tweede weapon mastery (de eerste was axe, en die heb ik al een paar maanden...)

Het enigste probleem wat ik heb, is dat een aantal achievements maar een paar weken de tijd hebben...
Iedereen haalt zijn eerste weaponmasteries wel automatisch en axe (met name op ranger! Bounc bounce bounce etc.) en greatsword (op iedere profession die hem kan gebruiken maar zeker op guardian en warrior) zijn wel supermakkelijk. Wil je echter torch, focus of shield mastery halen dan moet je eigenlijk wel bewust kills gaan maken met dat wapen want automatisch gaat het nauwelijks vooruit.

Slayer achievements geldt hetzelfde, 1000 ghosts of flame legion of nightmare court of undead gaat automatisch als je de juiste dungeon (AC, CoF, TA) of zone (Orr) doet maar er blijven er genoeg over die je niet snel automatisch haalt (Ettin, Ogres, Giants (!!!!!))

[ Voor 10% gewijzigd door SnoeiKoei op 17-07-2013 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki
  • Laatst online: 12-09 12:55

Sorki

world wide wubbish

Gisteren avond dan toch maar de knoop doorgehakt en GW2 gekocht. Heb nu een toontje rondlopen op Far Shiverpeaks. Zit nog in de leuke fase waar alles nieuw is en je elke 5 min weer een ander knopje of tab ontdekt. Voorlopige conclusie na een half uurtje spelen: awsome!

Wat is de beste manier om aan wat degelijk equipement te raken voor de eerste lvl's? Er zal wel ergens een merchant zijn in in town veronderstel ik? Of dadelijk de stad uit voor loot drops.. Wil zo snel mogelijk van die axe af en een boog over de schouder hangen ^^

Enneuh eerst solo aanmodderen of dadelijk een guild in?

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorki schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:38:
Gisteren avond dan toch maar de knoop doorgehakt en GW2 gekocht. Heb nu een toontje rondlopen op Far Shiverpeaks. Zit nog in de leuke fase waar alles nieuw is en je elke 5 min weer een ander knopje of tab ontdekt. Voorlopige conclusie na een half uurtje spelen: awsome!

Wat is de beste manier om aan wat degelijk equipement te raken voor de eerste lvl's? Er zal wel ergens een merchant zijn in in town veronderstel ik? Of dadelijk de stad uit voor loot drops.. Wil zo snel mogelijk van die axe af en een boog over de schouder hangen ^^

Eerst die laatste vraag: het hangt een beetje van jezelf af. Ben je een groepsdier? Zoek een leuke guild. Ben je een loner: mogelijk is eerst solo wat aanmodderen wat beter geschikt. Ik zit in een guild, maar soms heb ik even geen zin in dat sociale gedoe en trek ik me terug in mijn eigen guild... (ik zou in ieder geval een eigen guild maken, zodat je een tag hebt, dat voorkomt een heleboel ongevraagde uitnodigingen!)

Over equipment: sommige zeggen: trek alles aan wat beter is dan wat je nu hebt. Wat ik nu doe (voor mezelf) is elke 5 levels ga ik naar de TP (of ik maak het zelf, afhankelijk of ik alles heb of niet) en zoek het goedkoopste armour/wapen uit wat ik kan krijgen voor mijn level. Elke 15 levels kun je alleen nog maar mastercrafted spul krijgen en dat is meestal duurder dus die sla ik dan over. Over de specifieken van dat armour/wapen maak ik me niet druk. Dat komt wel als ik lvl80 wordt (wat de max is). Dan pas ga ik kijken waar ik langere tijd mee wil gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Vinden jullie Guild Wars 2 ook zo 'dood' aanvoelen? Wanneer ik het spel speel zie ik niemand nog ergens quests doen, lopen, traden etc... In World of Warcraft heb ik dit gevoel totaal niet. Meer mensen die er zo over denken?

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het juist recent wel weer meevallen, is erger geweest. Scheelt misschien ook op welke server je speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorki schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:38:

In aanvulling op de antwoorden van Wailing_Banshee:

solo of guild?
Guild maakt het voor mij zoveel leuker. En ze kunnen mooi een aantal vragen beantwoorden die je wellicht hebt. Onderaan deze pagina staat een link naar Guild of Tweakers op Far Shiverpeaks. Die zullen je waarschijnlijk wel willen opnemen.

Hoe kom je aan equipment?
Als je nog geen gold hebt gaat traden op de TP niet zo goed :) En craften lukt waarschijnlijk ook nog niet, omdat je nog niet genoeg materialen hebt. Dus de tip van Wailing_Banshee werkt prima voor je tweede en verdere poppetjes, maar nog niet voor je eerste poppetje.

Op zich is craften van armor en/of wapens een prima idee. Maar je kunt maar twee crafting displines tegelijk hebben, dus alles craften gaat niet. Ik heb op mijn eerste poppetje Leatherworking en Jeweler genomen. Leatherworking voor de medium armor (Je hebt het over axe in de wilgen hangen en bow over je schouder hangen dus ik neem aan dat je een Ranger speelt). Jeweler omdat die (naast Cooking) de minste overlap aan materialen gheeft met Leatherworking. Cooking is lastig en raad ik altijd af om op je eerste poppetje te nemen.

Wapens (en armor) kun je kopen en je kunt ze vinden. Met gold kun je alleen wapens en armor kopen van de minste kwaliteit. Dat heb ik eigenlijk nooit gedaan. Je zou een boog kunnen kopen om daarmee te kunnen beginnen, maar meer zou ik zelf nog niet kopen. Als je buiten de stad bent kun je door het killen van mobs wapens en armor looten. Die is vaak van betere kwaliteit.
Daarnaast kun je met karma soms ook wapens ne armor kopen bij karma vendors. Dat zijn poppetjes met een hartje boven hun hoofd. Zij willen met je handelen nadat je hun hartje gevuld hebt. Soort van quest, alleen mag je het zo absoluut niet noemen :) Het vullen van hartjes is trouwens wat je vooral zult doen de komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki
  • Laatst online: 12-09 12:55

Sorki

world wide wubbish

Bedankt voor de uitgebreide reacties :) ik speel idd Ranger.

De Tweakers Guild lijkt me wel wat, zijn daar ook nadelen aan? bv war met andere guilds die me vrij kunnen killen ofzo. Sorry voor de noob vragen maar dat ben ik dan ook ^^

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Nee, in de open speelwereld kun je alleen maar vechten tegen computergestuurde tegenstanders. In world vs. world (WvW in het kort) speel je tegen spelers van andere servers. Dit is vaak juist meer een samenspel tussen de guilds op je eigen server om de andere twee servers in de pan te hakken. In structured player vs. player (sPvP) speel je met/tegen andere spelers. Ook hier boeit het niet of/in welke guild je zit.

Je bent in het geval van Guild of Tweakers ook gewoon vrij om wel/niet met andere guild members te spelen. We weerhouden je niet om lekker in je uppie rond te rennen terwijl je onze guild representeerd. Je kunt, zoals de mensen hierboven ook al aangeven, in de guildchat altijd terrecht met je vragen, ook al zijn dit de meest simpele (noob) vragen. Ook kunnen guilds bonussen geven aan al hun representerende leden, bijvoorbeeld een magic find boost.

[ Voor 6% gewijzigd door MatHack op 17-07-2013 14:40 ]

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Holy mozes kriebel! Flinke veranderingen op komst voor GW2
https://www.guildwars2.co...ead-guild-wars-2-in-2013/
- Meer permanente content
- Skills en traits die je moet unlocken door content te spelen (!!), GW1 elite boss skills misschien?
- Magic Find gaat verdwijnen als gearstat (!!!)
- Crafting naar 500
- Geen coins meer van dungeon bosses, maar 1x per dag extra gold voor path completion (bye bye CoF1 runs)
- Meer charged quartz achtige mats die je maar 1x per dag kunt halen
etc. etc.

Amai ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weakling schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 10:02:
- Skills en traits die je moet unlocken door content te spelen (!!), GW1 elite boss skills misschien?
- Crafting naar 500
- Geen coins meer van dungeon bosses, maar 1x per dag extra gold voor path completion (bye bye CoF1 runs)
etc. etc.

Amai ...
Craftable ascended weapons en armor, craftable precursors!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen welke op far shiverpeaks spelen en wellicht een plekje in guild hebben?
Heb 2 chars. 1 level 39 asura warrior en een level 9 asura elementalist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weakling schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 10:02:
- Crafting naar 500
etc. etc.

Amai ...
De meeste veranderingen zijn denk ik wel positief.

Crafting naar 500 vind ik minder.. ik heb n nog geen 1 op 400 omdat ik het al zo saai vind. Introduceer dan ook wat leuke crafts, en meer time-gated content hebben we ook niet nodig. Stappen ze af van de temp-content (de story word temp maar de rest van de content blijft volgens Colins), komen ze nu weer met iets anders dat time-gated is. Dat is wat jammer.

Maar buiten die twee zijn het wel goede aanpassingen. (op zich is die max level naar 500 ook niet slecht als ze er dan ook nog wat leuke crafts bij doen)
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 22:08:
Zijn er mensen welke op far shiverpeaks spelen en wellicht een plekje in guild hebben?
Heb 2 chars. 1 level 39 asura warrior en een level 9 asura elementalist.
De onofficiele GoT guild zit daar. Daar kun je je vast wel bij aansluiten.

[ Voor 12% gewijzigd door Devata op 20-07-2013 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 01:41:
[...]

Crafting naar 500 vind ik minder.. ik heb n nog geen 1 op 400 omdat ik het al zo saai vind. Introduceer dan ook wat leuke crafts, en meer time-gated content hebben we ook niet nodig. Stappen ze af van de temp-content (de story word temp maar de rest van de content blijft volgens Colins), komen ze nu weer met iets anders dat time-gated is. Dat is wat jammer.
Volgens mij is time-gated materialen en crafting op 500 wel een goede methode om een systeem met craftable precursors te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SnoeiKoei schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 01:53:
[...]

Volgens mij is time-gated materialen en crafting op 500 wel een goede methode om een systeem met craftable precursors te laten werken.
Hoezo, het maakt het niet perse meer werk. Je hebt alleen de druk om elke dag in te loggen omdat je anders iets mist. Dat is waarom veel mensen een hekel hebben aan temporary / time-gated content.

Overigens kun je pre-cursurs gaan maken. Niet de legendary weapons zelf zover ik heb begrepen. Wat op zich goed kan zijn als alle materialen ook een beetje farmable worden. Als je zoals nu toch alles het beste met goud kan kopen veranderd er denk ik weinig wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devata schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 01:41:

De onofficiele GoT guild zit daar. Daar kun je je vast wel bij aansluiten.
Thx! Is er ergens een overzicht van wie op welke server speelt?
Wat is de exacte naam van de GoT guild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Verwijderd schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 11:58:
[...]

Thx! Is er ergens een overzicht van wie op welke server speelt?
Wat is de exacte naam van de GoT guild?
Voor de GoT guild kun je op de link onderin, net boven de reply box (in de waarschuwing) klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MatHack schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 12:57:
[...]

Voor de GoT guild kun je op de link onderin, net boven de reply box (in de waarschuwing) klikken.
Ohja, ik zie het. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 05:20:
[...]

Hoezo, het maakt het niet perse meer werk. Je hebt alleen de druk om elke dag in te loggen omdat je anders iets mist. Dat is waarom veel mensen een hekel hebben aan temporary / time-gated content.
Waarom heb je het recht om iets binnen een maand te krijgen, als je maar 5 dagen speelt in die maand, terwijl iemand anders wel 30 dagen gespeeld heeft om het te krijgen. Als jij maar een fractie van de tijd speelt, zou het logisch zijn dat de tijd die jij nodig hebt evenredig lang is als iemand die wel de 100% van de tijd speelt.

Aan de andere kant, als iemand elke dag 1 uur speelt (en dus 30 dagen lang zijn time-gated item kan maken), heeft hij wel het voordeel over iemand die 5 dagen 6 uur speelt. Beiden hebben ze 30 uur gespeeld in die maand...

Ik ben er dus nog niet uit of het nou goed of slecht is...

Temporary, ja, daar heb ik een hekel aan. Ik wil ergens mijn tijd voor nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op maandag 22 juli 2013 @ 10:37:
[...]

Waarom heb je het recht om iets binnen een maand te krijgen, als je maar 5 dagen speelt in die maand, terwijl iemand anders wel 30 dagen gespeeld heeft om het te krijgen. Als jij maar een fractie van de tijd speelt, zou het logisch zijn dat de tijd die jij nodig hebt evenredig lang is als iemand die wel de 100% van de tijd speelt.

Aan de andere kant, als iemand elke dag 1 uur speelt (en dus 30 dagen lang zijn time-gated item kan maken), heeft hij wel het voordeel over iemand die 5 dagen 6 uur speelt. Beiden hebben ze 30 uur gespeeld in die maand...

Ik ben er dus nog niet uit of het nou goed of slecht is...

Temporary, ja, daar heb ik een hekel aan. Ik wil ergens mijn tijd voor nemen.
Zoals ik al aan gaf.. het maakt het niet perse meer werk maar je hebt wel de druk elke dag in te loggen. Maar je gaf het antwoord ook zelf al ;)

Het gaat niet om tijd of om skill maar om elke dag in te loggen. Die druk vind ik negatief en het beloond ook niet op een eerlijke manier.

Time-gated content is een vorm van temporary content. Als we Laurels als voorbeeld pakken. Die ene Laurel van vandaag kun je na vandaag nooit meer krijgen en jij kunt eigenlijk ook niemand meer inhalen of bijhalen hoe veel tijd jij er ook in steekt. Als die ander elke dag een paar min in logt blijft hij je voor.

Maar laten we ook naar de positieve dingen kijken. Het verzamelen van nieuwe skills is misschien goede nieuwe end-content afhankelijk van hoe ze het gaan introduceren en meer legendary's zijn ook niet slecht. Ik hoop dat ze tegelijkertijd ook meer speciale skins / exotics als rare drops in dungeons of van bepaalde bosses / mobs maken.

Over raids stond niets in het artikel terwijl wel al was bevestigd dat dat zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:41
Ben eindelijk lvl 80 :) erg leuk! Maja en nu? Eerst wilde ik maar is gaan kijken naar mn uiterlijk. Dus ik besloten om een exotic armor setje te kopen. Na veel lezen op internet gedacht om van karma points een set te kopen. Eenmaal aangekomen in Orr even de mening gevraagd van guildies. En die vonden het allemaal heel lelijk.. Dus toen weer op internet gedoken. En een whispers set gezien. Toen ik in dat gebied was bleek ik in de personal story een verkeerde keus gemaakt te hebben. Dus kon ik die vendor niet spreken. Erna nog op trading post gekeken. Maar vond het eigenlijk niet erg mooi allemaal. Heb een mooi setje op internet gezien die blijkbaar 120g kost. En dat heb ik helaas niet.. Iemand nog een leuke tip om er goed uit te zien en in exotic armor? Speel alleen pve ben een female human ranger. En speel graag met longbow of shortbow.
Verder zou ik graag geen helm ofzo willen zien. Daar is het gezichtje te leuk voor :)
Heb 20 gold. En 375k karma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:02:
Ben eindelijk lvl 80 :) erg leuk! Maja en nu? Eerst wilde ik maar is gaan kijken naar mn uiterlijk. Dus ik besloten om een exotic armor setje te kopen. Na veel lezen op internet gedacht om van karma points een set te kopen. Eenmaal aangekomen in Orr even de mening gevraagd van guildies. En die vonden het allemaal heel lelijk.. Dus toen weer op internet gedoken. En een whispers set gezien. Toen ik in dat gebied was bleek ik in de personal story een verkeerde keus gemaakt te hebben. Dus kon ik die vendor niet spreken. Erna nog op trading post gekeken. Maar vond het eigenlijk niet erg mooi allemaal. Heb een mooi setje op internet gezien die blijkbaar 120g kost. En dat heb ik helaas niet.. Iemand nog een leuke tip om er goed uit te zien en in exotic armor? Speel alleen pve ben een female human ranger. En speel graag met longbow of shortbow.
Verder zou ik graag geen helm ofzo willen zien. Daar is het gezichtje te leuk voor :)
Heb 20 gold. En 375k karma.
Gefeliciteerd :)

Je kunt in de PvP locker (bijna) alle beschikbare armor bekijken dmv preview zodat je een leuke set bij elkaar kan zoeken. Daarna is er op het internet wel te vinden wat de PvE-naam is van de armor die je wilt hebben en waar je deze kunt vinden. De PvP locker is eenvoudig te bereiken door bovenin je scherm op de gekruisde wapens te klikken. De lockers kun je vinden door naar rechts te gaan vanuit de portal waardoor je binnenkomt. Mocht je nog nooit in de Mist zijn geweest dan moet je eenmalig een oefengebied door.

Voor de looks hoef je niet perse exoctic armor te nemen. Vaak is het beter om exotic armor met de juiste stats te kopen. Dat kan met gold op de trading post, met karma bij een karma vendor of je craft het zelf of laat dat doen door een guildie. Er zijn er zat die dat kunnen in [Gwen]. Daarna kun je de armor met de juiste stats en de armor met de juiste looks combineren tot de armor met de stats en looks die je wilt hebben. Je zult waarschijnlijk wel gems moeten kopen om de benodigde Transmutation Crystals te kopen.

Helm moet je wel hebben (voor de stats), maar er is een vinkje om deze niet te tonen.

Exotic armor kost per stuk 42k karma, dus je hebt genoeg karma om een complete set te kopen (inclusief de breather voor onderwater, ga daarvoor naar Explorer Gavbeorn Serpentslayer, Gavbeorn's Waypoint in Cursed Shore). Met 20 gold kan het kopen van de armor wel lastig worden.

Ik heb zelf oook een Female Ranger, maar die draagt Sylvari cultural armor, dus veel advies op dat gebied kan ik je niet geven. Ik vind zelf de Durmand Priory medium armor wel aardig mocht je die richting hebben gekozen. Tier 2 human cultural armor ziet er ook wel aardig uit, en als je van bloot houdt dan is tier 3 human cultural armor misschien wel wat (of een combinatie van tier 2 en 3). Voor tier 3 heb je trouwens niet genoeg gold.

Als je armor hebben gevonden dan heb je ook nog de juiste dyes nodig om het een mooi kleurtje te geven. Daarvoor kun je in de guild bank kijken. Tenzij iemand de laatste twee dagen opruiming heeft gehouden zit onze guild bank vol, dus als je een paar dyes wilt hebben is dat geen probleem. Je kunt altijd een leader of officer vragen om het uit de bank te halen en naar je te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uit de patch van vandaag:
Point Blank Shot: Increased the range from 600 to 900
Rapid Fire: This skill now applies vulnerability on each hit.
Hunter’s Shot: This skill no longer applies vulnerability on each hit, but now grantss the ranger stealth for 3 seconds.

Longbow Ranger is weer een stukje sterker geworden.

En: Call of the Wild: This skill is now a blast finisher. Deze Warhorn skill was al goed en is nu nog beter.

ArenaNet houdt van mij *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:41
RoseSolane schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:03:
[...]

Gefeliciteerd :)

Je kunt in de PvP locker (bijna) alle beschikbare armor bekijken dmv preview zodat je een leuke set bij elkaar kan zoeken. Daarna is er op het internet wel te vinden wat de PvE-naam is van de armor die je wilt hebben en waar je deze kunt vinden. De PvP locker is eenvoudig te bereiken door bovenin je scherm op de gekruisde wapens te klikken. De lockers kun je vinden door naar rechts te gaan vanuit de portal waardoor je binnenkomt. Mocht je nog nooit in de Mist zijn geweest dan moet je eenmalig een oefengebied door.

Voor de looks hoef je niet perse exoctic armor te nemen. Vaak is het beter om exotic armor met de juiste stats te kopen. Dat kan met gold op de trading post, met karma bij een karma vendor of je craft het zelf of laat dat doen door een guildie. Er zijn er zat die dat kunnen in [Gwen]. Daarna kun je de armor met de juiste stats en de armor met de juiste looks combineren tot de armor met de stats en looks die je wilt hebben. Je zult waarschijnlijk wel gems moeten kopen om de benodigde Transmutation Crystals te kopen.

Helm moet je wel hebben (voor de stats), maar er is een vinkje om deze niet te tonen.

Exotic armor kost per stuk 42k karma, dus je hebt genoeg karma om een complete set te kopen (inclusief de breather voor onderwater, ga daarvoor naar Explorer Gavbeorn Serpentslayer, Gavbeorn's Waypoint in Cursed Shore). Met 20 gold kan het kopen van de armor wel lastig worden.

Ik heb zelf oook een Female Ranger, maar die draagt Sylvari cultural armor, dus veel advies op dat gebied kan ik je niet geven. Ik vind zelf de Durmand Priory medium armor wel aardig mocht je die richting hebben gekozen. Tier 2 human cultural armor ziet er ook wel aardig uit, en als je van bloot houdt dan is tier 3 human cultural armor misschien wel wat (of een combinatie van tier 2 en 3). Voor tier 3 heb je trouwens niet genoeg gold.

Als je armor hebben gevonden dan heb je ook nog de juiste dyes nodig om het een mooi kleurtje te geven. Daarvoor kun je in de guild bank kijken. Tenzij iemand de laatste twee dagen opruiming heeft gehouden zit onze guild bank vol, dus als je een paar dyes wilt hebben is dat geen probleem. Je kunt altijd een leader of officer vragen om het uit de bank te halen en naar je te sturen.
Dankje voor je uitgebreide reactie! Die set die ik mooi vond is idd de tier 3 Human cultural armor set. Kost iets van 120 gold heb ik begrepen. Wel een leuk doel om voor te sparen!

In de Mist ben ik nog nooit geweest. Dus denk dat ik daar is ga kijken. Of toch een karma set kopen. En kijken voor leuke kleuren. Ben weer wat wijzer! Zit ook in gwen. Allemaal vriendelijke mensen. Zelfs voor onervaren mensen zoals ik! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 13:13
nvm

[ Voor 111% gewijzigd door Game Error op 23-07-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:32:
[...]

Dankje voor je uitgebreide reactie! Die set die ik mooi vond is idd de tier 3 Human cultural armor set. Kost iets van 120 gold heb ik begrepen. Wel een leuk doel om voor te sparen!

In de Mist ben ik nog nooit geweest. Dus denk dat ik daar is ga kijken. Of toch een karma set kopen. En kijken voor leuke kleuren. Ben weer wat wijzer! Zit ook in gwen. Allemaal vriendelijke mensen. Zelfs voor onervaren mensen zoals ik! ;)
Ik heb maar 1 exotic set en dat is op m'n ranger. De rest van m'n lvl80's hebben allemaal rares. Ook goed genoeg voor mij en een fractie van de prijs. (die andere lvl80's zijn zelfs nog niet eens in de buurt geweest van Orr, anders had ik daar voor hun ook een exotisch setje gekocht).

Maar die karma armours zijn UGLY! Het is dan zeker de moeite om een paar transmutation crystals aan te schaffen, en een (goedkoop) setje te kopen wat je wel mooi vindt.

Ik ben wel een onderdeel van de Order of Whispers, dus ik heb een mooi Order setje gekocht en deze over mijn exotische setje heen getransmute...

En over die T3 cultural... Ik vind 120g veel te prijzig voor een rare setje (het is niet eens exotic voor dat geld!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 07:44:
[...]

Ik heb maar 1 exotic set en dat is op m'n ranger. De rest van m'n lvl80's hebben allemaal rares. Ook goed genoeg voor mij en een fractie van de prijs. (die andere lvl80's zijn zelfs nog niet eens in de buurt geweest van Orr, anders had ik daar voor hun ook een exotisch setje gekocht).

Maar die karma armours zijn UGLY! Het is dan zeker de moeite om een paar transmutation crystals aan te schaffen, en een (goedkoop) setje te kopen wat je wel mooi vindt.

Ik ben wel een onderdeel van de Order of Whispers, dus ik heb een mooi Order setje gekocht en deze over mijn exotische setje heen getransmute...

En over die T3 cultural... Ik vind 120g veel te prijzig voor een rare setje (het is niet eens exotic voor dat geld!)
Cultural armor koop je dan ook voor de unieke skins, niet voor de stats. Lekker transmuten dus.
Dat je je level 80s grotendeels in rares laat lopen snap ik niet goed, temple sets zijn gratis met de shitloads karma die je van vrijwel alles krijgt, dungeon sets zijn exotic en in de meeste gevallen toch wel redelijk snel bij elkaar te farmen en craften is ook niet duur. Terwijl het verschil in stats tussen rare en exotic toch wel vrij groot is. Zeker als je bijvoorbeeld fractals wil gaan doen (voor progress, niet voor de daily lvl10 farm) dan benadeel je je groep als je bewust in rares blijft rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

RoseSolane schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:18:
Uit de patch van vandaag:
Point Blank Shot: Increased the range from 600 to 900
Rapid Fire: This skill now applies vulnerability on each hit.
Hunter’s Shot: This skill no longer applies vulnerability on each hit, but now grantss the ranger stealth for 3 seconds.

Longbow Ranger is weer een stukje sterker geworden.

En: Call of the Wild: This skill is now a blast finisher. Deze Warhorn skill was al goed en is nu nog beter.

ArenaNet houdt van mij *O*
oooh nice :)

Tis dat ik gewoon geen tijd heb voor een mmo, anders zou ik nog ff langs komen in gwen (als ik nog niet gekicked ben lol :p)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SnoeiKoei schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:03:
[...]

Cultural armor koop je dan ook voor de unieke skins, niet voor de stats. Lekker transmuten dus.
Dat je je level 80s grotendeels in rares laat lopen snap ik niet goed, temple sets zijn gratis met de shitloads karma die je van vrijwel alles krijgt, dungeon sets zijn exotic en in de meeste gevallen toch wel redelijk snel bij elkaar te farmen en craften is ook niet duur. Terwijl het verschil in stats tussen rare en exotic toch wel vrij groot is. Zeker als je bijvoorbeeld fractals wil gaan doen (voor progress, niet voor de daily lvl10 farm) dan benadeel je je groep als je bewust in rares blijft rondlopen.
Zoals al gezegd, ik heb maar 1 lvl80 die in Orr is (geweest), de rest komt er niet eens in de buurt.

En ik heb een bloedhekel aan dungeons. Dus voordat ik die duizenden tokens bij elkaar zou hebben, ben ik weer een paar jaar verder. En persoonlijk vind ik het zo'n onzin dat je een groep zou benadelen als je in rares zou blijven rondlopen. Zoveel verschil zit er echt niet in hoor. Zo'n 20 tot 30 punten per attribuut. Terwijl je al begint met 916 per attribuut (als ranger). Dus in plaats dat ik (zeg dat ik berserker zou nemen) 1231 power heb, zal ik 1200 power hebben, zonder traits, runes, wapens en sigils. Wanneer je die ook zou meenemen, wordt het winstpercentage zo klein dat ik er gewoon niet in geloof dat een gemiddelde speler er ook maar iets van merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:52:
[...]

Zoals al gezegd, ik heb maar 1 lvl80 die in Orr is (geweest), de rest komt er niet eens in de buurt.

En ik heb een bloedhekel aan dungeons. Dus voordat ik die duizenden tokens bij elkaar zou hebben, ben ik weer een paar jaar verder. En persoonlijk vind ik het zo'n onzin dat je een groep zou benadelen als je in rares zou blijven rondlopen. Zoveel verschil zit er echt niet in hoor. Zo'n 20 tot 30 punten per attribuut. Terwijl je al begint met 916 per attribuut (als ranger). Dus in plaats dat ik (zeg dat ik berserker zou nemen) 1231 power heb, zal ik 1200 power hebben, zonder traits, runes, wapens en sigils. Wanneer je die ook zou meenemen, wordt het winstpercentage zo klein dat ik er gewoon niet in geloof dat een gemiddelde speler er ook maar iets van merkt.
Het verschil zit niet alleen in de attributes (37 main, 27 secondary X 2), maar ook in de armor rating (105/122/140, light/medium/heavy). Dat is 12 tot 13 procent verschil in armor rating. En dat merk je echt wel.

Als je geen dungeons doet en niet in Orr rondloopt, wat doe je dan eigenlijk met je lvl 80's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:52:
[...]

Het verschil zit niet alleen in de attributes (37 main, 27 secondary X 2), maar ook in de armor rating (105/122/140, light/medium/heavy). Dat is 12 tot 13 procent verschil in armor rating. En dat merk je echt wel.

Als je geen dungeons doet en niet in Orr rondloopt, wat doe je dan eigenlijk met je lvl 80's?
Er is meer in het spel voor een lvl80 dan alleen Orr en dungeons. Er is nog een heleboel wereld die ik veel leuker vind dan Orr. Ik vind het gewoon heerlijk om van foe naar foe en van node naar node te lopen. Gewoon geen doel, gewoon zwerven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:52:
[...]

Hey Rose, ik zie je hier nog wel lekker meelullen maar niet spelen? :? Effe een break? Je hebt wat in te halen O-) Ik ben vandaag over de 7.5K AP gegaan 8)7

Paradox

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SnoeiKoei schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 03:05:
[...]

Hey Rose, ik zie je hier nog wel lekker meelullen maar niet spelen? :? Effe een break? Je hebt wat in te halen O-) Ik ben vandaag over de 7.5K AP gegaan 8)7

Paradox
Waar was jij gisteravond tijdens de guild missions? Ik was er gewoon :) Op onze site stond een berichtje van mij dat het maandag en dinsdag te warm was om in mijn studeerkamer te zitten. Lullen op deze site kan ook tijdens werk of 's avonds in de woonkamer achter een laptop. Maar om nou mijn pc met randapparatuur (5.1 sound!) naar beneden te zeulen zag ik niet zitten. En mijn baas vindt het waarschijnlijk niet goed als ik GW2 installeer op een zakelijke laptop :P

Vanavond kan ik het kistje van 7K openen, dus de 7.5K moet ik eigenlijk uiterlijk morgen halen om dan weer een kistje te mogen openen. Ik moet er nog 65.
  • 7 dailies vandaag + max 8 morgen geeft 15 AP.
  • Uit Cutthroat Politics kan ik in 2 dagen zo'n 20 AP halen door gewoon te spelen.
  • Daarnaast kan Cutthroat Politics nog 30 AP geven door 2 x Maw + 1 x dungeon. Dat zou genoeg zijn, maar of dat haalbaar is? Ik moet gewoon werken.
  • In de Explorer en Slayer achievements zit geloof ik nog 32 AP dat ik in twee dagen wel zou kunnen halen. Als ik er tenminste actief mee bezig zou zijn.
Realistisch: De 7.5K AP haal ik waarschijnlijk pas in het weekend. En dan heb ik natuurlijk nog 10 AP extra nodig om jou weer in te halen >:)

PS: Jij bent duidelijk niet aan het werk. Dat post nog een berichtje om 03:05 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie van al die tijdelijke content? Persoonlijk vindt ik het wel leuk maar elke 2 weken farmen voor die achievements zie ik gewoon niet zitten. Ze pushen mij constant om online te komen, zou gewoon liever wat relaxer spelen en eventueel nog een alt levelen op mijn gemak. Maar omdat ik graag alle tijdelijke achievements wil, moet ik wel online komen en spelen... GRRR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Dood irritant tbh. Ik vind het lekker om te spelen als ik er zin in heb. En nu wordt ik geforceerd om elke patch in te loggen om een beetje bij te blijven.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somiii
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-08 08:47
Niemand word gepushed eigenlijk. Je kiest er zelf voor. Maar om eerlijk te zijn ik vind het wel jammer dat de content verdwijnt na een tijd. Ik ben gisteren maar weer eens begonnen met Guild Wars 2. Het is een beetje overweldigend wat er allemaal nieuw is. Dat is aan de ene kant heel vervelend maar daarom ben ik nu wel een nieuw char begonnen om alles weer op te pakken want ik weet bijna niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xTmPizzaMan
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 12:57

xTmPizzaMan

Error

Naja ik vind het onzin dat MF als stat van je armor en gear verdwijnt. Ik heb altijd mijn MF gear aan, dat betekend niet per definitie dat ik minder sterk speel. Mensen die het niet redden met MF gear moeten maar hun gear veranderen door gear die bij hun build past.

Beetje zonde. Ik heb 30 - 40 gold uitgegeven aan MF gear met condition damage attributes zodat ik ook nog schade blijf doen. Daar gaat mijn investering. Ik wil namelijk mijn huidige stats niet verliezen.

No sig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 23:52
Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 15:45:
Wat vinden jullie van al die tijdelijke content? Persoonlijk vindt ik het wel leuk maar elke 2 weken farmen voor die achievements zie ik gewoon niet zitten. Ze pushen mij constant om online te komen, zou gewoon liever wat relaxer spelen en eventueel nog een alt levelen op mijn gemak. Maar omdat ik graag alle tijdelijke achievements wil, moet ik wel online komen en spelen... GRRR.
Vind er echt niets aan. Had liever iedere maand uitdagingen gezien zoals een instanced JP, nieuwe dungeon met expl. paden, nieuwe fractals, nieuwe world bosses plus bijbehorende dynamic events etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xeple schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 08:46:
[...]

Vind er echt niets aan. Had liever iedere maand uitdagingen gezien zoals een instanced JP, nieuwe dungeon met expl. paden, nieuwe fractals, nieuwe world bosses plus bijbehorende dynamic events etc.
Dat zou ik ook wel willen. Maar, wil je daar ook elke maand voor betalen? Want ik denk dat de ontwikkeling van dit soort nieuwe content meer kost dan wat ze nu elke maand (twee weken) uitbrengen. Of misschien niet meer kost, maar wel minder oplevert. En ArenaNet wil wel geld blijven verdienen.
xTmPizzaMan schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 08:44:
Naja ik vind het onzin dat MF als stat van je armor en gear verdwijnt. Ik heb altijd mijn MF gear aan, dat betekend niet per definitie dat ik minder sterk speel. Mensen die het niet redden met MF gear moeten maar hun gear veranderen door gear die bij hun build past.

Beetje zonde. Ik heb 30 - 40 gold uitgegeven aan MF gear met condition damage attributes zodat ik ook nog schade blijf doen. Daar gaat mijn investering. Ik wil namelijk mijn huidige stats niet verliezen.
De meeste spelers willen juist af van MF gear. Dit voornemen van ArenaNet wordt breed gezien als een voorbeeld van goed luisteren naar de spelers. Hoe ArenaNet deze wijziging gaat implementeren is nog niet duidelijk. Ze willen het op zo'n manier doen dat jij gecompenseerd wordt. Ik weet niet goed hoe ze dat willen doen.
De reden dat MF gear als slecht wordt gezien is dat je damage en/of survivability inlevert voor magic find. Als je geen MF in je gear meer hoeft te stoppen kun je dus meer schade doen of langer blijven leven. Gevechten zouden daardoor dus minder lang gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xTmPizzaMan

xTmPizzaMan

Error

Ja Rose dat klopt wat je zegt, maar ik lever juist op survivability in omdat ik weet wat ik doe en omdat ik het kan. Ik ga namelijk niet vaak dood. Het is een overweging die je moet nemen.

Waar ik mee zit is dat zeurende hersenloze greatsword warriors nu ook even veel kans hebben op goede loot. Na mijn mening wordt je te veel gelijk getrokken met beginnende spelers. Mijn visie op loot is dat als je het spel beheerst ook een grotere kans mag hebben op goede loot. Naja uiteindelijk gaat het toch allemaal om het plezier wat je met je medespelers en guildies beleefd.

Misschien moet ik straks ook maar mijn greatsword warrior even naar lvl 80 brengen ;). Want zoals ik het nu zie wordt het een kwestie van dungeons rushen voor goud en loot.

No sig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
RoseSolane schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 09:12:
[...]

Dat zou ik ook wel willen. Maar, wil je daar ook elke maand voor betalen? Want ik denk dat de ontwikkeling van dit soort nieuwe content meer kost dan wat ze nu elke maand (twee weken) uitbrengen. Of misschien niet meer kost, maar wel minder oplevert. En ArenaNet wil wel geld blijven verdienen.
Daarom liever ook maandelijks i.p.v. eens in de 2 weken. Beter goede content waar ik nog maanden plezier van kan hebben dan die tijdelijke bagger die elke 2 weken verschijnt waar ik niets mee kan. Quality over quantity zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xTmPizzaMan schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:13:
Waar ik mee zit is dat zeurende hersenloze greatsword warriors nu ook even veel kans hebben op goede loot. Na mijn mening wordt je te veel gelijk getrokken met beginnende spelers. Mijn visie op loot is dat als je het spel beheerst ook een grotere kans mag hebben op goede loot.
Juist niet. Iedere verse level 80 kan nu een volle set magic find gear kopen of maken. Straks moet je bonussen verdienen via achievement points en bepaalde drops. Hoe meer je speelt / gespeeld hebt, hoe hoger je magic find kan zijn. Alleen maar positief imho. En jij kan vinden dat je best wat mag inleveren op survivability maar zodra je hoge levels fractals gaat doen naai je je groep door magic find gear te dragen. Jouw survivability wordt dan ineens iedereens probleem. Wat mij betreft zijn de veranderingen geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xeple schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 13:06:
[...]

Daarom liever ook maandelijks i.p.v. eens in de 2 weken. Beter goede content waar ik nog maanden plezier van kan hebben dan die tijdelijke bagger die elke 2 weken verschijnt waar ik niets mee kan. Quality over quantity zullen we maar zeggen.
Ik ben ook helemaal voor quality over quantity, maar dat was niet mijn punt. Of de huidige content nu 2 wekelijks of maandelijks uitkomt, ik denk dat het ArenaNet meer oplevert dan de content die jij wilt hebben. En daarom dus mijn vraag of je ook maandelijks wil gaan betalen voor dat soort content.

De content die ArenaNet nu uitbrengt wordt betaald door de verkoop van gems. Uitdagingen zoals een instanced JP, nieuwe dungeon met expl. paden, nieuwe fractals en nieuwe world bosses plus bijbehorende dynamic events zijn niet zo makkelijk te koppelen aan de verkoop van gems. En zal dus minder geld opleveren voor ArenaNet. En moet dus op een andere manier betaald gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
RoseSolane schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 16:05:
[...]

Ik ben ook helemaal voor quality over quantity, maar dat was niet mijn punt. Of de huidige content nu 2 wekelijks of maandelijks uitkomt, ik denk dat het ArenaNet meer oplevert dan de content die jij wilt hebben. En daarom dus mijn vraag of je ook maandelijks wil gaan betalen voor dat soort content.

De content die ArenaNet nu uitbrengt wordt betaald door de verkoop van gems. Uitdagingen zoals een instanced JP, nieuwe dungeon met expl. paden, nieuwe fractals en nieuwe world bosses plus bijbehorende dynamic events zijn niet zo makkelijk te koppelen aan de verkoop van gems. En zal dus minder geld opleveren voor ArenaNet. En moet dus op een andere manier betaald gaan worden.
Klopt helemaal. Daarom vind ik de beslissing om geen expansion pack te verkopen voor een x bedrag een slechte keuze van ze. Als ze nu een uitbreiding hadden uitgebracht met laten we zeggen 3 nieuwe dungeons + level 80 zone + extra ras en wat nieuwe gear/weap skins. Zet dat voor €15,- in de gemstore dan denk ik dat de 2 mil. spelers die direct aangeschaft hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xeple schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 16:52:
[...]

Klopt helemaal. Daarom vind ik de beslissing om geen expansion pack te verkopen voor een x bedrag een slechte keuze van ze. Als ze nu een uitbreiding hadden uitgebracht met laten we zeggen 3 nieuwe dungeons + level 80 zone + extra ras en wat nieuwe gear/weap skins. Zet dat voor €15,- in de gemstore dan denk ik dat de 2 mil. spelers die direct aangeschaft hadden.
Waarschijnlijk is €15,- veel te weinig om een expansion pack lucratief te maken voor ArenaNet. Dat verdienen ze nu misschien wel elke maand per speler in de gem store. Zelfs als ze per maand maar €5,- verdienen per speler is de huidige strategie al in 4 maanden financieel beter.

Dus of het een slechte keus van ArenaNet is? Ik heb het gevoel dat ArenaNet behoorlijk goed luistert naar wat de community wil. En dan niet wat de grootste schreeuwers meest actieve reageerders in fora willen, maar waar de gemiddelde speler zijn/haar geld aan uitgeeft. Money talks. Dat betekent dat wij dus wel degelijk invloed kunnen uitoefenen op de richting waarin ArenaNet beweegt. En dat hebben we volgens mij ook gedaan. De inhoud van de nieuwe content en de manier waarop het gebracht wordt is al veranderd sinds het begin van dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik was eerst wat negatief over de tijdelijke content en ik vind nog steeds dat het vreselijk jammer is dat je alles 1x, met 1 character doet en dat de rest van de characters maar gewoon alle vaste content herhaalt om te levelen enzo. Maar inmiddels vind ik wel dat de wereld een stuk rijker wordt van al die verhalen. Als men een grote expansion maakt is het eerst allemaal nieuw en dan heb je dat na 3 of 4 maanden allemaal wel weer gezien (ervaring met andere MMO's), nu heb je iedere 2 weken een boel nieuws. Niet voldoende om -als je veel speelt- die volle 2 weken druk bezig te zijn maar wel iedere keer weer een verrassing. Het zijn die verrassingen die ik in andere spellen mis.
Alleen die mini-games, ik snap niet dat die na 2 weken weer verdwijnen. Bummer. En dan bedoel ik de spannendere games als Sanctum Sprint of Southsun Survival, niet Belcher's Bluff wat gewoon echt geen sport is.

[ Voor 7% gewijzigd door SnoeiKoei op 29-07-2013 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SnoeiKoei schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:04:
Ik was eerst wat negatief over de tijdelijke content en ik vind nog steeds dat het vreselijk jammer is dat je alles 1x, met 1 character doet en dat de rest van de characters maar gewoon alle vaste content herhaalt om te levelen enzo. Maar inmiddels vind ik wel dat de wereld een stuk rijker wordt van al die verhalen. Als men een grote expansion maakt is het eerst allemaal nieuw en dan heb je dat na 3 of 4 maanden allemaal wel weer gezien (ervaring met andere MMO's), nu heb je iedere 2 weken een boel nieuws. Niet voldoende om -als je veel speelt- die volle 2 weken druk bezig te zijn maar wel iedere keer weer een verrassing. Het zijn die verrassingen die ik in andere spellen mis.
Deze geleidelijke nieuwe content maakt het ook leuk om terug te gaan naar de "oude" gebieden. Ik was al een maand niet in Divinity geweest (heb de stad toen zelfs gemapped!) en toen ik daar gisteren weer eens was, was ineens die great collapse helemaal overdekt!
Alleen die mini-games, ik snap niet dat die na 2 weken weer verdwijnen. Bummer. En dan bedoel ik de spannendere games als Sanctum Sprint of Southsun Survival, niet Belcher's Bluff wat gewoon echt geen sport is.
En die laatste blijft dus... Van mij mag die Sanctum Sprint best blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 21:15

Balachmar

The truth is out there

Sanctum sprint is inderdaad erg vermakelijk. Ik vind toch dat de laatste tijd de tijdelijke content erg goed is. En hoewel ik lang niet alles bij kan houden (zoveel tijd heb ik helaas niet) geeft het me toch wel een drive. Het werkt zo goed, dat mijn PS blijft steken.

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SnoeiKoei schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:04:
Ik was eerst wat negatief over de tijdelijke content en ik vind nog steeds dat het vreselijk jammer is dat je alles 1x, met 1 character doet en dat de rest van de characters maar gewoon alle vaste content herhaalt om te levelen enzo. Maar inmiddels vind ik wel dat de wereld een stuk rijker wordt van al die verhalen.
Het zou wel leuk zijn als je die verhalen ook kunt teruglezen. Bijvoorbeeld als journal entries net zoals je PS. Dat na elk stuk van de Living Story er een korte samenvatting van het verhaal in je journal verschijnt. Dat zorgt er ook voor dat als je eens een keer een deel moet missen (vakantie :) ) je in ieder geval het verhaal kunt oppakken.
Beide kandidaten beloven een rotatie van populaire activiteiten zoals Crab Toss en Southsun Survival. De bewoording van beide wijkt iets af (Evon hosts, Ellen introduces), maar ze hebben het over dezelfde activiteiten. Sanctum Sprint (en Aspect Arena ook) is natuurlijk erg verbonden met de Zephyr Sanctum en zie ik dan ook meer als een jaarlijks terugkerend evenement (zoals we die vaker hebben met Holidays).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:15
Het is voor mij even geleden dat ik gw gespeeld heb. Maar ik ben erachter gekomen dat ik nog een lvl73 char op "Underworld" heb, zijn er hier nog mensen die daar ook spelen? Of een leuke guild oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:30

Maduth

Probeersel

Speel zelf ook op Underworld alleen de laatste 2 weken wat minder ivm Hittegolf [zolder is niet houden momenteel] :). The Searing is een actieve nld guild

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maduth schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:49:
Speel zelf ook op Underworld alleen de laatste 2 weken wat minder ivm Hittegolf [zolder is niet houden momenteel] :). The Searing is een actieve nld guild
Hittegolf is ook een probleem voor mij voor het spelen. Ik vind het niet zo erg om niet te kunnen spelen ivm de warmte in mijn studeerkamer als ik maar iets buiten kan doen. Maar dat ging begin vorige week niet en het lijkt vrijdag weer zo'n dag te worden. Buiten te warm om iets actiefs te doen, buiten te warm om lekker te kunnen zitten (zelfs in de schaduw) en binnen alleen in mijn woonkamer temperaturen onder de 30 graden. Ik ga vrijdag dus maar langer werken, want ik heb het internet nu wel uit 8)

/edit (new feature in the game!):
Met de Queen's Jubilee introduceert Anet de wallet *O* Deze portemonee gaat straks automagisch een heleboel currencies beheren. Gold, karma, dungeon tokens, WvW badges, etc. Deze hoeven dus dan niet meer in je bank te worden opgeslagen. Ik krijg in één klap meer dan één bankslot vrij, misschien zelfs wel twee. En het mooiste is: Het is volledig gratis. ArenaNet, heel erg bedankt :)

Eén minpuntje: Gold kan niet meer in je bank worden opgeslagen. De spaarfunctie verdwijnt daarmee dus ook volledig. Alle karakters hebben straks beschikking over al je gold. Dat kan erg handig zijn, maar is dat niet altijd. Sparen voor een groot doel zal voor sommigen wat lastiger hiermee worden, want het geld brandt nu in je wallet. En miskliks kunnen nu een veel groter gevolg hebben. Ik heb al heel wat horrorverhalen gezien van mensen die bijna twee dezelfde 100g+ items kochten op de TP door lag. Alleen doordat ze niet genoeg gold op hun karakter hadden ging de tweede koop niet door. Dat safety mechanisme hebben we straks niet meer.

"Oplossing" gezien op fora: Gold kan nog wel in de guildbank gestopt worden. Dus richt je eigen guild op, koop (met influence) een guildbank en je bent klaar. Maar van deze oplossing krijg ik als guild leader dus echt hoofdpijn. Nu is het makkelijk. Je bent alleen lid van onze guild en je hebt de tag member of je bent ook lid van een andere guild en je hebt de tag "multiple guilds". Als iedereen straks zijn eigen guild heeft gaat dat dus niet meer. En om bij je gold te komen moet je even je persoonlijke guild representeren. En zie je dus niet onze guild chat. En een guild bank is niet gratis. De influence die daarvoor nodig is gaat niet naar onze guild. En zo zijn er nog wel meer nadelen aan deze "oplossing".

Ik hoop dat ArenaNet snel ziet dat ze met de introductie van deze fantastische verbetering ook een kleine verslechtering introduceert. Eén die ze heel makkelijk hadden kunnen voorkomen. Voor de duidelijkheid: Ik ben echt heel blij met deze verbetering. Maar het had nog beter gekund.

[ Voor 57% gewijzigd door RoseSolane op 31-07-2013 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Wat is eigenlijk nou precies bedoeling van de Support Tokens, heb er ondertussen stuk of 20. Zijn ze alleen voor de mandjes in de wereld of kan je het ook nog ergens anders voor gebruiken ??

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Elk Support Token die je inlevert in een basket boven in de Zephyr Sanctum is een stem voor die betreffende kandidaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Dank, eerst maar eens kijken hoe ik bij Zephyr Sanctum kom :p.

Met wie kan ik trouwens beste contact opnemen om terug te komen in de GoT Guild, aangezien ik zag dat ik verwijderd was vanwege inactiviteit (3 maanden niet kunnen spelen). Zou graag weer onderdeel uit willen maken van de guild :D

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

In Lion's Arch, in de haven staat een schipicoon, met die NPC praten.

Je kunt 's avonds wel contact met mij opnemen, zie mijn signature voor mijn accountnaam.

[ Voor 33% gewijzigd door MatHack op 31-07-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

MatHack schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 16:47:
In Lion's Arch, in de haven staat een schipicoon, met die NPC praten.

Je kunt 's avonds wel contact met mij opnemen, zie mijn signature voor mijn accountnaam.
Kwam hem inderdaad net na het posten tegen.

Zal vanavond even contact opnemen

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 13:30:
[...]

Hittegolf is ook een probleem voor mij voor het spelen. Ik vind het niet zo erg om niet te kunnen spelen ivm de warmte in mijn studeerkamer als ik maar iets buiten kan doen. Maar dat ging begin vorige week niet en het lijkt vrijdag weer zo'n dag te worden. Buiten te warm om iets actiefs te doen, buiten te warm om lekker te kunnen zitten (zelfs in de schaduw) en binnen alleen in mijn woonkamer temperaturen onder de 30 graden. Ik ga vrijdag dus maar langer werken, want ik heb het internet nu wel uit 8)
Als het buiten 30 graden is, zit ik het liefst binnen. Achter mijn PC, want dat is het koelste deel van het huis (op de wc na...)
"Oplossing" gezien op fora: Gold kan nog wel in de guildbank gestopt worden. Dus richt je eigen guild op, koop (met influence) een guildbank en je bent klaar. Maar van deze oplossing krijg ik als guild leader dus echt hoofdpijn. Nu is het makkelijk. Je bent alleen lid van onze guild en je hebt de tag member of je bent ook lid van een andere guild en je hebt de tag "multiple guilds". Als iedereen straks zijn eigen guild heeft gaat dat dus niet meer. En om bij je gold te komen moet je even je persoonlijke guild representeren. En zie je dus niet onze guild chat. En een guild bank is niet gratis. De influence die daarvoor nodig is gaat niet naar onze guild. En zo zijn er nog wel meer nadelen aan deze "oplossing".
Jij vindt het dus erg als mensen even 5 minuten jouw guild niet representeren om wat spullen in hun "eigen" guild bank te stoppen?

Je hebt 2500 influence nodig voor een basis guild stash (500 voor Architecture I, 1000 voor Architecture II en 1000 voor de stash zelf). Je krijgt 2000 influence voor 16 laurels, 500 influence voor 1g. Ik zou dat pad kiezen als ik niet al m'n eigen guild bank had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

En gister dacht ik: ff inloggen, afijn 2.5 uur later maar weer weg gegaan. Was gezellig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 07:49:
[...]

Als het buiten 30 graden is, zit ik het liefst binnen. Achter mijn PC, want dat is het koelste deel van het huis (op de wc na...)
Ik zit dan ook binnen. Maar mijn computer staat in een kamer waarop de zon vanaf ongeveer 14:00 op staat, dus daar kan ik dan niet zitten.
[...]

Jij vindt het dus erg als mensen even 5 minuten jouw guild niet representeren om wat spullen in hun "eigen" guild bank te stoppen?

Je hebt 2500 influence nodig voor een basis guild stash (500 voor Architecture I, 1000 voor Architecture II en 1000 voor de stash zelf). Je krijgt 2000 influence voor 16 laurels, 500 influence voor 1g. Ik zou dat pad kiezen als ik niet al m'n eigen guild bank had.
Ik vind het niet erg als mensen even hun eigen guild representeren. Maar het levert wel een aantal "problemen" op die ik liever niet zou hebben:
;tldr: slechtere communicatie en samenhang binnen de guild, meer werk voor de leader/officer
  1. Ze zien op dat moment niet onze guild chat. Communicatie tijdens guild missions is nu al vaak een gedoe. Voor elk event moet de WP nu al minstens 20 keer gepingd worden. Nadat een event is afgelopen wil de helft van de guild even wat in zijn bank stoppen. En dan gaan ze even voor 5 minuten naar hun eigen guild(-bank). De andere helft wil eigenlijk gelijk door met het volgende event, want ze hebben niet heel veel tijd meer. Nu kan ik rustig guild chat spammen en kan iedereen het lezen. Straks ziet de helft het niet en moet ik alle berichten minstens twee keer in de chat zetten.
  2. Het heeft onze voorkeur dat members onze guild representeren en niet ook nog één of meerdere andere guilds. Wij proberen een community te creëren en dat gaat het best als mensen hun tijd niet verdelen over meerdere guilds. Dus hebben we twee ranks, "member" en "multiple guilds". Mogen evenveel, maar het verschil zorgt er wel voor dat members vaak bewust alleen voor onze guild kiezen. Als iedereen straks een guild bank nodig heeft voor gold opslag kunnen we geen onderscheid meer maken. De rank multiple guilds betekent dan niets meer.
  3. Guild management is nu al een gedoe. Het kost me veel meer tijd dan ik zou willen. Ik zie graag dat ArenaNet verbeteringen gaat aanbrengen die het leven van een guild leader/officer gaat vermakkelijken. Als iedereen straks ook nog zijn eigen privé-guild heeft ben ik nog meer tijd kwijt aan managen van de guild. En ik moet straks ook nog mijn eigen guild managen. Want ik wil die bankfunctie voor mijn goud eigenlijk niet kwijt. Moet ik natuurlijk niet vergeten om daarna weer de juiste guild te representen. En als guild leader een ander guild representen staat niet goed, ook al is het mijn eigen guild.
De nieuwe Wallet functionaliteit wordt een grote verbetering. Daar geloof ik wel in. Alleen jammer dat de opslag van goud niet meer zo makkelijk is straks.
ye-roon schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 08:18:
En gister dacht ik: ff inloggen, afijn 2.5 uur later maar weer weg gegaan. Was gezellig :D
Was het zeker :) Ook vrij weinig gedoe met de guild missions, liep deze keer eens erg makkelijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 08:50:
[...]

Ze zien op dat moment niet onze guild chat. Communicatie tijdens guild missions is nu al vaak een gedoe. Voor elk event moet de WP nu al minstens 20 keer gepingd worden. Nadat een event is afgelopen wil de helft van de guild even wat in zijn bank stoppen. En dan gaan ze even voor 5 minuten naar hun eigen guild(-bank). De andere helft wil eigenlijk gelijk door met het volgende event, want ze hebben niet heel veel tijd meer. Nu kan ik rustig guild chat spammen en kan iedereen het lezen. Straks ziet de helft het niet en moet ik alle berichten minstens twee keer in de chat zetten.
Ook daar kun je afspraken over maken. Persoonlijk stop ik alles even in m'n bank totdat er een rustig moment in de guild chat is. En dan schuif ik die dingen door die doorgeschoven moeten worden.

Daarom zal ik blij zijn met die coin purse, want m'n bank begint vol te lopen met Badges of Honor en karma dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xTmPizzaMan

xTmPizzaMan

Error

Ik vind het niet erg dat mijn leden 5 min niet representeren voor de guild. Sommige van mijn leden zitten zelfs in twee of meer guilds, maar representeren voornamelijk mijn guild. Iedereen moet gaan en staan waar hij wil, daar is het tenslotte een spel voor. Het laatste wat wij willen is dat een guild verplichtingen gaat opleggen. De mensen die zich thuis voelen representeren toch wel. Wij hebben guild missies op vaste tijden, zo creëer je altijd een goede opkomst. Wij hebben nu als motto, zolang iedereen maar zijn personal reward krijgt, gezien we de guild merrits niet meer nodig hebben.

Ik zelf heb ook een soortgelijke constructie om aan meer bank slots te komen. Mijn guild bestaat uit een main guild en een holding guild. De main guild bevat een guild bank waar iedereen uit mag pakken. De holding guild bestaat uit 2 leden en 5 opzichters. In de holding guild bewaren we al het goud en exo's van de guild. Opzichters kunnen alleen doneren maar niet pakken. Zij houden ook toezicht wat er met het geld gebeurt.

Ik zit zelf te wachten totdat ArenaNet de guild API uitbreid met bank & guild member info. Zo zal ik voor mijn leden meer transparantie en gemak kunnen bieden qua asset beheer.

Zelf heb ik ook nog een derde guild gemaakt voor privé bank slots. Daarin bewaar ik de echt belangrijke dingen en dingen die ik aan de guild wil doneren. Volgens mij doet half GW dit of niet?

No sig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:50:
[...]

Ook daar kun je afspraken over maken. Persoonlijk stop ik alles even in m'n bank totdat er een rustig moment in de guild chat is. En dan schuif ik die dingen door die doorgeschoven moeten worden.

Daarom zal ik blij zijn met die coin purse, want m'n bank begint vol te lopen met Badges of Honor en karma dingen...
xTmPizzaMan schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:56:
Ik vind het niet erg dat mijn leden 5 min niet representeren voor de guild. Sommige van mijn leden zitten zelfs in twee of meer guilds, maar representeren voornamelijk mijn guild. Iedereen moet gaan en staan waar hij wil, daar is het tenslotte een spel voor. Het laatste wat wij willen is dat een guild verplichtingen gaat opleggen.
...
Ja, daar kunnen we afspraken over maken. Maar dat botst weer met dat iedereen moet kunnen gaan en staan waar hij wil omdat het tenslotte een spel is.

Het leiden van een guild is nu al meer werk dan mij lief is. ArenaNet doet weinig om dat leven iets te verlichten. En de wallet gaat het waarschijnlijk alleen nog maar zwaarder maken.

/einde moppermodus:
Ik ben wel heel blij met de wallet. Misschien wel twee bankslots die vrijkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort ook Guild Wars 2 gekocht.
Speel zelf met een Elementalist(lvl 9) en vriendin speelt soms ook als een Necromancer.
Was wel even zoeken hoe alles werkt en veel guides lezen.
Iemand nog tip voor een noob guide voor craften? Heb aardig wat items maar geen idee of ik ze nou moet verkopen of dat ik er iets mee ga doen.
Moe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 10:50:
Sinds kort ook Guild Wars 2 gekocht.
Speel zelf met een Elementalist(lvl 9) en vriendin speelt soms ook als een Necromancer.
Was wel even zoeken hoe alles werkt en veel guides lezen.
Iemand nog tip voor een noob guide voor craften? Heb aardig wat items maar geen idee of ik ze nou moet verkopen of dat ik er iets mee ga doen.
Moe
Beste is om items voor crafting gewoon te houden en op te sparen. Neem overigens ook even een kijkje op www.gw2crafts.net voor goede guides voor crafting.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xTmPizzaMan

xTmPizzaMan

Error

@mpnext

Misschien ook handig om te weten dat je niet altijd rijk wordt van craften. Het kan zelfs geld kosten. Als je goed de trading post door spit kan je er wel geld mee verdienen. Sommige mensen gebruiken craften ook als toevoeging om snel naar lvl 80 te komen, gezien je van craften xp krijgt. Ik heb op al mijn karakters jewelry naar lvl 400 geleveld, gezien ik om kwam van de gems en ore die ik had verzameld.

Craften is vooral nuttig om items te maken voor je legendary items en account bound dingen. Maar vaak ben je op de trading post door buy orders te plaatsen nog vaak goedkoper uit dan dat je zelf craft.

Wil je snel alle marktprijzen kunnen scannen raad ik je http://www.gw2spidy.com/ aan.

[ Voor 7% gewijzigd door xTmPizzaMan op 01-08-2013 11:28 ]

No sig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xTmPizzaMan schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:26:
Maar vaak ben je op de trading post door buy orders te plaatsen nog vaak goedkoper uit dan dat je zelf craft.
Ik kijk altijd eerst op de TP hoe duur iets is om te kopen. (vooral tijdens levelen). Als dat niet boven 1s uit komt, koop ik het op de TP en neem ik niet eens de moeite om te kijken of ik zelf de materialen heb. Maar er zijn een aantal items die duurder zijn om te kopen op de TP dan om zelf te craften. Het viel me op dat daggers erg duur zijn (relatief gezien natuurlijk) toen mijn necro lvl70 werd. Ik had een scepter en een dagger nodig. Scepter was ongeveer 60c, dagger 1s50c.... (tijdens het levelen kijk ik helemaal niet naar stats en neem ik alleen het goedkoopste...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xTmPizzaMan

xTmPizzaMan

Error

@banshee, hememaal mee eens. Voor kleine prijzen doe je geen moeite.
Over je stats gesproken. Als je gear hebt met de juiste stats, kill je sneller of ga je minder snel dood. Het is verstandig om te kijken of je gear tijdens het levelen nog actueel is. Het komt regelmatig voor dat ik gear had met +- 20 levels afwijking. Na een geupgrade scheelde het toch wel in damage.

Als je lvl 9 -12 bent, zijn de quick wins om schouder armor en rings + accesory te kopen op de TP. Je krijgt als je begint namelijk geen schouder armor of accesory. Deze items dropen relatief minder vaak.

Rond de levels 33 , 43 ,63 kijk ik altijd of mijn hele gear nog actueel is. Zo niet, vervang ik het altijd met een Masterwork of Rare versie met de juiste stats. Ik koop zelfs Masterwork of Rare sigils en Runes om mijn gear up te graden.

Als ik lvl 80 heb bereikt wordt mijn gear vervangen door exo's of rares.

No sig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xTmPizzaMan schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 13:33:
Over je stats gesproken. Als je gear hebt met de juiste stats, kill je sneller of ga je minder snel dood. Het is verstandig om te kijken of je gear tijdens het levelen nog actueel is. Het komt regelmatig voor dat ik gear had met +- 20 levels afwijking. Na een geupgrade scheelde het toch wel in damage.

Als je lvl 9 -12 bent, zijn de quick wins om schouder armor en rings + accesory te kopen op de TP. Je krijgt als je begint namelijk geen schouder armor of accesory. Deze items dropen relatief minder vaak.

Rond de levels 33 , 43 ,63 kijk ik altijd of mijn hele gear nog actueel is. Zo niet, vervang ik het altijd met een Masterwork of Rare versie met de juiste stats. Ik koop zelfs Masterwork of Rare sigils en Runes om mijn gear up te graden.

Tijdens het levelen vervang ik mijn armour elke 5 of 10 levels (ik sla de mastercraft over). Daarom vind ik het niet de moeite om naar stats te kijken (elke 5 levels, muv mastercraft heb je andere stats beschikbaar...)

Zodra ik lvl60 bereik, begin ik te kijken hoe ik verder wil met het character en begin ik langzaam naar een build (skills + traits) en mogelijke wapen en armour stats te kijken. Zodra ik dan lvl80 ben, ga ik inkopen doen voor m'n rares/exotics.

Ik ga met m'n necro nu richting Orr (hij is nu 76) zodat ik daar wat armour kan halen. Ik heb besloten om Soldier's stuff te halen, met uitzondering van de broek (want die heb je niet in light armour daar), want dat wordt een Ascalon broek (de enige echte fatsoenlijke broek in het spel!)

Afgelopen weekend maar eens tegen mijn gewoonte in mijn guildies "overgehaald" om die Ascalon dungeon een paar keer te doen (2x, kwam mooi uit vanwege Kiel en Evon :P) zodat ik die 300 tears heb zodra ik ze nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xTmPizzaMan

xTmPizzaMan

Error

Waarom geen Carrion Twilights Arbor setje condition damage op je necro?

Heeft er iemand nog tips voor een longbow ranger pvp en een solo thief pvp & wvw build?

No sig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

zoooo, patch notes bij gelezen. Zomertijd op werk faal :(

Maar ik zie niets over Shock Aura. En de wiki geeft het ook niet aan. Het gaat om het volgende: Gisteren waren we met een guild groep een zooi skrit aan het verdedigen. En ik kreeg op me guardian regelmatig een Shock Aura. Waarschijnlijk via een combo field. Maar de wiki geeft aan dat Shock Aura alleen kan worden applied door een dagger elementalist en dat er geen combo fields zijn die dit geven.

Weet iemand waar dit van komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kikkah
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-07-2024
Dit komt omdat de elementalist een Arcane Trait heeft die zijn auras shared met mensen op hem heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xTmPizzaMan schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 13:33:

Goed idee om schouder armor te kopen.
Iemand ook een tip voor grotere bags om meer items mee te nemen? Gewoon kopen of craften?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 15:46:
[...]

Goed idee om schouder armor te kopen.
Iemand ook een tip voor grotere bags om meer items mee te nemen? Gewoon kopen of craften?
Kleinere bags kun je craften, net zoals speciale bags zoals de Invisible Bags/Safe Boxes. Grotere bags zijn mij veel te duur om te craften. Misschien zijn de kleinere bags ook wel voordelig aan te schaffen via de TP. Dat hoef ik nu niet meer te doen, want een nieuw poppetje kan gewoon de overbodige bags van een ouder poppetje overnemen. Grotere bags "koop" ik met fractal relics. BUY-4373 (één van de golems daar) verkoopt de 20 Slot Fractal Uncommon Equipment Box voor 150 relics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 23:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

Begonnen met een nieuw character: Sylvari Elementalist. Ik vind het iig leuker dan Ranger (maar wel jammer dat je geen pets hebt :P). De startgebieden van de Sylvari zijn ook veel mooier dan van de mensen imho.

Vandaag eens even flink bezig geweest in Zephyr Sanctum, leuke event :D

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perfectshot
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-08 11:47
je hebt wel pets je moet ze tamen ;)

oh wacht je bedoelde elementalist :P

[ Voor 35% gewijzigd door Perfectshot op 01-08-2013 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Sylvari Elementalist: fire fire fire put it out, fire.

En ik weet niet of Stompiez ook een tweaker is maar: die jumping puzzle was best makkelijk ^^ Ik heb het zonder guide verder in 1 keer afgerond ^^ me mesmer staat op de kist. Dus ik kan een portal voor je maken. Ik heb nog gewacht op TS gister, maja, ik was moe om half elf en naar me nest gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 23:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

ye-roon schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 08:27:
Sylvari Elementalist: fire fire fire put it out, fire.
Haha hoe bedoel je? :P

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Pagina: 1 ... 233 ... 235 Laatste

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.

Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.