• ye-roon
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 25-10 13:46

ye-roon

knaak

Wat snoei zegt.

Sylvari zijn plantjes. En die hebben dan vuur in hun handen. Waarom vliegen ze niet in de fik?

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• Bouli
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 30-11 23:19

Bouli

9000 rpm

Erg veel gespeeld de laatste tijd, toch maar eens verdiept in het maken van een Legendary... dat valt niet mee. Toch maar eens flink wat gaan sparen :-) Want infused ascended gear is ook wel hard nodig in de hoge levels van Fractals...

K20A daily :-)

• Alpha Bootis
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 15-07-2016
ye-roon schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 09:00:
Wat snoei zegt.

Sylvari zijn plantjes. En die hebben dan vuur in hun handen. Waarom vliegen ze niet in de fik?
Probeer je nou logica toe te passen op Guild Wars 2? :X
Compizfox schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 22:21:
Begonnen met een nieuw character: Sylvari Elementalist. Ik vind het iig leuker dan Ranger (maar wel jammer dat je geen pets hebt :P). De startgebieden van de Sylvari zijn ook veel mooier dan van de mensen imho.

Vandaag eens even flink bezig geweest in Zephyr Sanctum, leuke event :D
Ik heb persoonlijk het meest met de startermaps van de Charr, in specifiek Black Citadel.
Bouli schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 11:37:
Erg veel gespeeld de laatste tijd, toch maar eens verdiept in het maken van een Legendary... dat valt niet mee. Toch maar eens flink wat gaan sparen :-) Want infused ascended gear is ook wel hard nodig in de hoge levels van Fractals...
Ik vind dat er wel e.e.a. bijgeschaald mag worden aan die legendary, voor een casual gamer zonder hulp van anderen is dat gewoon niet te doen.
Laat hem zelf voor wat hij is vooral gezien ik een rifle gebruik en ik hem niet echt fantastisch vind, het uiterlijk dan.
Ik vind de legendary pre-req rifle mooier. :P

[Voor 75% gewijzigd door Alpha Bootis op 05-08-2013 11:53]

xTmPizzaMan schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 14:20:
Waarom geen Carrion Twilights Arbor setje condition damage op je necro?
Omdat ik die Twilight Dungeon absoluut niets vind.... (en als ik al dat armour zou nemen, zou hij naar m'n sylvari gaan...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Bouli
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 30-11 23:19

Bouli

9000 rpm

Alpha Bootis schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 11:47:

[...]

Ik vind dat er wel e.e.a. bijgeschaald mag worden aan die legendary, voor een casual gamer zonder hulp van anderen is dat gewoon niet te doen.
Laat hem zelf voor wat hij is vooral gezien ik een rifle gebruik en ik hem niet echt fantastisch vind, het uiterlijk dan.
Ik vind de legendary pre-req rifle mooier. :P
Ik ben er ook niet over uit welke Legendary ik wil gaan maken... Maar ik ben alvast bezig om de 2 Raw Gifts te maken (die je voor elke Legendary nodig hebt)

Tegen de tijd dat ik dat klaar heb, kan ik beslissen welke Legendary ik wil hebben :-)

K20A daily :-)

Wailing_Banshee schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 12:59:
[...]

Omdat ik die Twilight Dungeon absoluut niets vind.... (en als ik al dat armour zou nemen, zou hij naar m'n sylvari gaan...)
TA is best leuk. Alleen de Forward/Up pad dient vermeden te worden als een pest. De eindbaas is niet leuk. Zoals de wiki meldt: Swarms of spiders do not despawn. If the party failed to take down the Nightmare Tree on the first try, restart the dungeon instance and try again.
Gelukkig heb ik dit pad al eens gedaan toen de eindbaas nog te doen was. Vorige week zou ik wel even iemand in de guild helpen om dit pad te halen. Dus niet. Na de eerste wipe was het inderdaad een kansloze missie.

• ye-roon

ye-roon

knaak

Tja, dan ben ik denk 1 van de gelukkigen die TA helemaal klaar heeft ^^

En voor een legendary. Tja, ik weet niet of ik er 1 wil maken. Maar als ik er 1 maak, dan waarschijnlijk de Hammer. Ik speel nu een tijdje met een Greatsword build, maar de Hammer vind ik zo veel leuker spelen op een Guardian. Dat word ff omswitchen naar andere gear, maar ach, komt goed :)

En gister een nieuw character slot gehaald. Ff de hints van de necro en van de engi gehaald. En daarna een thief gemaakt. Dat speelt toch best leuk zo voor de afwisseling. Eerst m'n Mesmer naar 80 krijgen though. Maar dat is niet zo heel moeilijk, ze is level 70. Dus nog een paar leveltjes in een zone hangen, beetje personal story en dan de laatste paar levels tailoring van 300 naar 400 halen. En dan direct kijken of ik artificing ook kan maxen. Dan een rare setje maken, of gewoon wat tokens uitgeven en klaar :)

• UTADDICT
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 05-12 17:24
Ik begin net met GW2, vannacht is de 18GB?! download eindelijk voltooid.

Is de GoT guild nog actief, en is er ruimte in de guild?

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

• ye-roon

ye-roon

knaak

UTADDICT schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:50:

Arme jij, vandaag is de patch, mag je gelijk nog meer downloaden.

En over het tweakers guild weet ik niet veel, apart from the link in het rode gedeelte als je gaat reply-en. Er is ook een guild met veel tweakers op Piken Square, hier zitten ook mensen van buiten Nederland in voor als je een internationaler guild zoekt. Geen idee of bij guild of tweakers ook internationale mensen zitten ^^

Die patch is al te downloaden maar spelen lukt niet op het moment, server maintenance (kan nog 4 uur duren ofzo).

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

SnoeiKoei schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:24:
Die patch is al te downloaden maar spelen lukt niet op het moment, server maintenance (kan nog 4 uur duren ofzo).
Ze hebben de download server dus niet dicht gegooid? Hoe groot is die update eigenlijk?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• MatHack
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

UTADDICT schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:50:

Ja, de GoT guild is nog actief, op Far Shiverpeaks, en er is nog ruimte.
Voor meer informatie zie de link in de topic warning (net boven de replybox).

There's no place like 127.0.0.1

SnoeiKoei schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:24:
Op Reddit staat dat je weer kunt spelen. En voor de sceptici, de beste reactie op deze thread is:
[–]ArenaColin [score hidden] 7 minutes ago

Your wallets miss you, come in quickly and fill them!
RoseSolane schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 14:02:
[...]

Op Reddit staat dat je weer kunt spelen. En voor de sceptici, de beste reactie op deze thread is:
[–]ArenaColin [score hidden] 7 minutes ago

Your wallets miss you, come in quickly and fill them!
Zal ik toch eerst naar huis moeten :P Ben benieuwd hoeveel karma ik nu totaal heb (zonder die karma jugs, etc, te gebruiken). Mijn necromancer staat klaar in Orr om armour te kopen, maar hij had alleen genoeg voor 1 stuks (en ik moet er 5 hebben). Ik zou nu wel genoeg moeten hebben (hoewel ik ook op m'n main niet zoveel heb, aangezien ik daar van die orrian boxen van gekocht heb :P)

• UTADDICT
MatHack schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:31:
[...]

Ja, de GoT guild is nog actief, op Far Shiverpeaks, en er is nog ruimte.
Voor meer informatie zie de link in de topic warning (net boven de replybox).
Ja, dankjewel! Heb met net toevallig ingeschreven.

Voor nu, nog even twijfelen over de profession, Asura wordt het sowieso. En er is veel te veel te lezen/leren :p

• Hydrosine
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 24-11 15:09
Patch notes staan online voor de mensen die nog aant werk zijn :)

http://pastebin.com/YHpaTieE
https://forum-en.guildwar...ate-Notes-August-6th-2013

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 01:03

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik zit er ook over te twijfelen me aan te melden voor de GoT guild. Ik speel het niet heel actief (de laatste paar dagen wel, al die achievements van Living World halen en zo :+) en heb een level 53 ranger en een level 10 elementalist. Ik zit wel op de goede server (Far shiverpeaks)

Hoe 'serieus' is het?
Doen of niet doen? :P

[Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 06-08-2013 15:27]

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Guild of Tweakers is een casual guild, we verplichten je tot niets.
Onze guildchat en site/forum zijn altijd een prima bron van informatie, en we hebben genoeg behulpzame mensen.
Je kunt je altijd aanmelden, joinen en als je het toch niets lijkt, gewoon weer de guild verlaten.

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 01:03

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb me maar aangemeld :)
Politics al na 2 weken weg. ArenaNet is nu echt helemaal de weg kwijt.
En dat mooie verhaal van Colin dat even hoop gaf blijkt ook niets meer als een grote leugen.

[Voor 40% gewijzigd door Devata op 06-08-2013 22:59]

Devata schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:58:
En dat mooie verhaal van Colin dat even hoop gaf blijkt ook niets meer als een grote leugen.
Ik snap niet waar je een probleem mee hebt, er was precies bekend wanneer politics zou eindigen :?

Dat was al aangekondigd. En ik begrijp het helemaal. Je moet een verkiezing niet eindeloos gaan lopen rekken. En het past mooi in het hele verhaal. Het begon met de dood van een kapitein een paar weken geleden en nu hebben we een nieuwe kapitein gekozen.
Welk mooi verhaal van Colin bedoel je? Het laatste wat ik van hem gelezen heb is dat met de Queen's Jubilee (de content die gisteren is begonnen) de verzameling holiday events compleet is. Dat betekent volgens hem dat ArenaNet nu meer tijd heeft om Living Story content te maken. Dus content met een verhaal dat zich steeds verder zal ontwikkelen. Elke aflevering in de Living Story content zal echter altijd tijdelijk te spelen zijn (4 weken?). Maar de verschillende afleveringen zullen op elkaar aansluiten. De Living Story moet voor een levende wereld zorgen die elke paar weken een beetje veranderd. Hij heeft de hoop (verwachting?) uitgesproken dat wijzigingen als gevolg van de Living Story een meer permanent karakter zullen hebben.

Volgens mij ben je nog steeds niet over je teleurstelling heen dat ArenaNet heeft gekozen voor het Living Story concept met content dat per definitie een tijdelijk karakter heeft. Tijdelijk in de zin dat het maar een beperkte tijd te spelen is. En dat een expansion er dus niet gaat komen (voorlopig). Je mag dat een slechte beslissing vinden, maar Colin roept dit nu al enige tijd.

• ye-roon

ye-roon

knaak

hmmm, gister werd me airco geinstalleerd. En vanvavond een verjaardag. Maar volgens mij zijn al die meta achievements goed en snel te halen voor de queens jubilee en die arena. Zo ging gisteren m'n daily ook verrassend snel. Ik was in Brisban voor de events in maguuma, gezien ik die map nog moet exploreren, 2 vliegen 1 klap. Dat werk :). Ma goed, opeens zo'n event om een zooi piraten uit te schakelen. En daarna een event om een champion uit te schakelen. En zo had ik 3 daily objectives in 1 keer. Dat was wel relaxed :) Daarna nog zo'n champion verslagen.

Het lijkt op een leuke living world deze :) En die champion 1handed sword (die rapier), zomg need.

ye-roon schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 09:37:
hmmm, gister werd me airco geinstalleerd. En vanvavond een verjaardag. Maar volgens mij zijn al die meta achievements goed en snel te halen voor de queens jubilee en die arena. Zo ging gisteren m'n daily ook verrassend snel. Ik was in Brisban voor de events in maguuma, gezien ik die map nog moet exploreren, 2 vliegen 1 klap. Dat werk :). Ma goed, opeens zo'n event om een zooi piraten uit te schakelen. En daarna een event om een champion uit te schakelen. En zo had ik 3 daily objectives in 1 keer. Dat was wel relaxed :) Daarna nog zo'n champion verslagen.

Het lijkt op een leuke living world deze :) En die champion 1handed sword (die rapier), zomg need.
Ik had juist de grootste moeite om in Brisban mijn daily te halen... Ik kwam maar geen events tegen...

Maar de meta is niet erg lastig, nee. Ik heb gisteren toch een uurtje of anderhalf in de pavilion gelopen met de zerg. Was ook een commander aanwezig (en die tag kan in PvE ook erg handig zijn hoor!) die wist wat hij deed. Alleen jammer dat ik er pas na een klein uur achter kwam dat je een house moest representeren voor een andere serie achievements...

• ye-roon

ye-roon

knaak

Weet iemand trouwens welke nieuwe recipes voor sigils en runes er bij gekomen zijn?

ye-roon schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:59:
Weet iemand trouwens welke nieuwe recipes voor sigils en runes er bij gekomen zijn?
Tormenting, Perplexity, Bursting, Renewal, Malice en Excuberance

Edit:

Sigil of Bursting: +6% Condition Duration
Sigil of Malice: +6% Condition Duration
Sigil of Renewal: Heal Nearby Allies on Weapon Swap

Rune of Exuberance:
•+25 Vitality
•3% of Vitality is converted to Healing Power
•+50 Vitality
•3% of Vitality is converted to Precision
•+90 Vitality
•3% of Vitality is converted to Power

Rune of Perplexity:
•+28 Condition Damage
•15% Confusion Duration
•+55 Condition Damage
•20% chance to cause Confusion on hit (15 second cooldown).
•+100 Condition Damage
•+15% confusion duration. Causes 10 seconds of Confusion on interrupt.

Rune of Tormenting:
•+28 Condition Damage
•15% Torment Duration
•+55 Condition Damage
•15% Torment Duration
•+100 Condition Damage
•15% Torment Duration and AoE 2 Stacks of Torment on Heal

(Bursting en Malice zijn hetzelfde... LIjkt me een bug :P)

[Voor 63% gewijzigd door Wailing_Banshee op 07-08-2013 15:07]

• Zantiath
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 03-12 16:02
Dan heb je waarschijnlijk iets gemist uit de update van ArenaNet.

Om zich te onderscheiden van de rest hebben ze voor de tweede helft van 2013 een nieuw plan ontworpen. Wat houd dit plan kort in:
  • We maken 4 development teams.
  • Wat gaan deze teams doen? om de maand nieuwe content genereren.
  • Wat is hier de bedoeling van? een levende wereld creeren die constant aan het veranderen is.
  • Waarom doen ze dit? om nieuw talent binnen ArenaNet de kans te geven om leuke maar vooral spannende en uitdagende content te genereren.
Hierin zijn ze op dit moment nog op de europese markt uniek te noemen. uiteraard word het vuur flink aan de schenen gelegd door grote andere opkomende titels zoals Everquest Next en Wildstar. die dit standaard zullen gaan aanbieden. maar tot die tijd zijn ze lekker bezig en hopen ze omdat ze er nu al mee bezig zijn een voorsprong te nemen op de toekomst.

Slim als je het mij vraagt.

• ye-roon

ye-roon

knaak

Wailing_Banshee schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:41:
[...]

Tormenting, Perplexity, Bursting, Renewal, Malice en Excuberance

Edit:

Sigil of Bursting: +6% Condition Duration
Sigil of Malice: +6% Condition Duration
Sigil of Renewal: Heal Nearby Allies on Weapon Swap

Rune of Exuberance:
•+25 Vitality
•3% of Vitality is converted to Healing Power
•+50 Vitality
•3% of Vitality is converted to Precision
•+90 Vitality
•3% of Vitality is converted to Power

Rune of Perplexity:
•+28 Condition Damage
•15% Confusion Duration
•+55 Condition Damage
•20% chance to cause Confusion on hit (15 second cooldown).
•+100 Condition Damage
•+15% confusion duration. Causes 10 seconds of Confusion on interrupt.

Rune of Tormenting:
•+28 Condition Damage
•15% Torment Duration
•+55 Condition Damage
•15% Torment Duration
•+100 Condition Damage
•15% Torment Duration and AoE 2 Stacks of Torment on Heal

(Bursting en Malice zijn hetzelfde... LIjkt me een bug :P)
ooooh nice. dat is een hoop confusion duration. Daar kan een scepter mesmer echt een hoop damage mee doen en misschien zelfs wat meer viable maken voor pvp. En net even gegoogled op Torment. Das nieuw lol :) Best wel sterke debuff, zeker als de target beweest. En die runes daarbij, 2.9 sec torment op alle targets als je healed. Als je dat dan combineerd met een illusionary counter. drool.

ye-roon schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:52:
[...]

ooooh nice. dat is een hoop confusion duration. Daar kan een scepter mesmer echt een hoop damage mee doen en misschien zelfs wat meer viable maken voor pvp. En net even gegoogled op Torment. Das nieuw lol :) Best wel sterke debuff, zeker als de target beweest. En die runes daarbij, 2.9 sec torment op alle targets als je healed. Als je dat dan combineerd met een illusionary counter. drool.
Beide zijn handig op een scepter mesmer... Ik kwam er dit weekend achter dat mijn mesmer ook torment damage doet met haar scepter. Block en wegrennen! Wel even je illusions shatteren om te zorgen dat de foe echt achter jou aan gaat :D

SnoeiKoei schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 04:30:
[...]

Ik snap niet waar je een probleem mee hebt, er was precies bekend wanneer politics zou eindigen :?
Ik wist het niet. Het stond kennelijk wel ergens op de site maar de meeste content was een maand beschikbaat. Maar zoals je weet ben ik sowieso al tegen tijdelijke content. Vervolgens komt Colin een beetje schijnheilig vertellen dat het in de toekomst anders gaat en de eerst best volgende content gooien ze al naar 2 weken eruit. Ondertussen kondigen ze nog meer time-gated content aan waarvan een gedeelte al word geïmplementeerd in de zelfde patch waarbij die politics word verwijdert.

Anet was ooit mijn voorbeeld van hou een game-developer moest zijn. Nu is het een voorbeeld van hoe het vooral niet moet zijn. Wat een bagger-bedrijf.
RoseSolane schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 08:47:
[...]

Dat was al aangekondigd. En ik begrijp het helemaal. Je moet een verkiezing niet eindeloos gaan lopen rekken. En het past mooi in het hele verhaal. Het begon met de dood van een kapitein een paar weken geleden en nu hebben we een nieuwe kapitein gekozen.

[...]

Welk mooi verhaal van Colin bedoel je? Het laatste wat ik van hem gelezen heb is dat met de Queen's Jubilee (de content die gisteren is begonnen) de verzameling holiday events compleet is. Dat betekent volgens hem dat ArenaNet nu meer tijd heeft om Living Story content te maken. Dus content met een verhaal dat zich steeds verder zal ontwikkelen. Elke aflevering in de Living Story content zal echter altijd tijdelijk te spelen zijn (4 weken?). Maar de verschillende afleveringen zullen op elkaar aansluiten. De Living Story moet voor een levende wereld zorgen die elke paar weken een beetje veranderd. Hij heeft de hoop (verwachting?) uitgesproken dat wijzigingen als gevolg van de Living Story een meer permanent karakter zullen hebben.

Volgens mij ben je nog steeds niet over je teleurstelling heen dat ArenaNet heeft gekozen voor het Living Story concept met content dat per definitie een tijdelijk karakter heeft. Tijdelijk in de zin dat het maar een beperkte tijd te spelen is. En dat een expansion er dus niet gaat komen (voorlopig). Je mag dat een slechte beslissing vinden, maar Colin roept dit nu al enige tijd.
Allemaal hele mooie verhalen die ze hebben inderdaad maar ik ben de mooie verhalen die ze telkens niet waar maken ondertussen meer als moe. Ook het feit dat er een living story is vind ik geen probleem, wel het tijdelijk karakter maar als je er zo veel commentaar op krijgt.. zo veel dat Colin gaat vertellen dat alleen het verhaal tijdelijk word maar de content niet dan moet je het niet naar 2 weken al eruit gooien. Ergens op de site aangekondigd of niet. (Dat interview heb ik al eerder gelinkt)

Het heeft ook veel meer te maken met die gem-store focus dan wat anders.

Maar ik ben daar inderdaad over teleurgesteld. Ze zijn totaal de verkeerde weg ingeslagen en daarom ben ik zwaar teleurgesteld in Anet en deze laatste patch overtrof dat onder andere door Colin zijn verhaal. Ik was nog volop bezig met die content en ineens is het weg, precies de reden waarom ik altijd tegen ben geweest. Geweldig hoor al die tijdelijke rotzooi.

Nee je hebt gelijk stemmen hoor tijdelijk, al had het met deze wastlijst aan achivements ook wel een maand mogen zijn maar nog beter was als je gewoon ook naar de verkiezingen door kon gaan. Mijn politieke voorkeur verdwijnt tenminste niet ineens naar verkiezingen en ik 'support' die politicie ook naar verkiezingen. Dan heb je dus een tijdelijk verhaal met blijvende content. Zoals Colin in dat interview beloofde.

En het is niet alleen het feit dat Colin dat zegt en de eerst volgende patch al naar 2 weken weer word eruit gehaald, tevens hebben ze nog meer time-gated content (want niets anders is dan temporary content) aangekondicht. Dagelijkse Laurens hadden we al, nu hebben we ook nog een dagelijkse node en het maken van dagelijkse charged quartz en er gaat nog iets nieuws aankomen, nog een of ander nieuw crafting materiaal dat ook gelimiteerd is per dag. Dus wat is de bedoeling? Dagelijkse druk voelen om in te loggen, je lijstje dagelijkse dingen te doen (in plaats van wat je wilt doen, want anders kun je die legendary niet krijgen) en dan mag je spelen of kun je weer uitloggen. Heb je een tijdje wat minder tijd dan word je direct afgestraft. Wat een fun zeg.

Ja ik ben inderdaad zwaar teleurgesteld over die dingen. Ik had Anet hoger in mijn pet. De enige maar dan ook de enige rede dan ik nog nog met plezier in log is omdat ik een geweldige guild met heel veel geweldige mensen heb. Het is gewoon leuk om dingen met ze te doen maar het spel zelf heeft bij mij ondertussen alle glorie verloren en of ze die nog terug kunnen krijgen??? Tot voor deze patch wel nog maar nu..? Ze zullen toch wel met iets heel goeds moeten komen. En ik ben natuurlijk niet de enige die hier geen zin in heeft. Het is een hele grote groep anders had Colin er ook niets over gezegd. Of kijk eens naar de reacties onder dit filmpje: YouTube: Colin Johanson Talks the Future of Guild Wars 2 Releases Natuurlijk zijn er mensen die het leuk vinden maar als je ruim 25% van je achterban weg jaagt (even gebaseerd op de downvotes bij die video) dan doe je toch echt iets flink fout en zal dit toch echt gaan leiden tot een drop in het aantal actieve spelers.
Zantiath schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:36:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk iets gemist uit de update van ArenaNet.

Om zich te onderscheiden van de rest hebben ze voor de tweede helft van 2013 een nieuw plan ontworpen. Wat houd dit plan kort in:
  • We maken 4 development teams.
  • Wat gaan deze teams doen? om de maand nieuwe content genereren.
  • Wat is hier de bedoeling van? een levende wereld creeren die constant aan het veranderen is.
  • Waarom doen ze dit? om nieuw talent binnen ArenaNet de kans te geven om leuke maar vooral spannende en uitdagende content te genereren.
Hierin zijn ze op dit moment nog op de europese markt uniek te noemen. uiteraard word het vuur flink aan de schenen gelegd door grote andere opkomende titels zoals Everquest Next en Wildstar. die dit standaard zullen gaan aanbieden. maar tot die tijd zijn ze lekker bezig en hopen ze omdat ze er nu al mee bezig zijn een voorsprong te nemen op de toekomst.

Slim als je het mij vraagt.
Dat heb ik mee gekregen. Dat is die tijdelijke content waar ik het over heb. Echter omdat ze er zo ontzettend veel terecht (in mijn ogen) commentaar op hebben gekregen heeft Colin later weer een interview gegeven waarin hij beloofde dat alleen het verhaal tijdelijk werd maar de content niet. Daarna kwam de politics patch waarvan de content nu dus weer verwijdert is en daar had ik het over.

Kan ik die achivements nog doen? Nee. Kan ik die mini's nog krijgen? Nee is de content dus weg? Ja. Was Colin dus aan het liegen? Ja.

Nou weet jij dat misschien niet maar de gem-store focus en de tijdelijke content is iets waar ik al lang over klaag en met mij vele anderen. De rede dat ik nu zo boos ben is omdat eerst Colin zo'n mooi verhaalt zit te vertellen (gericht aan mensen zoals ik) en er dus vervolgens het tegenovergestelde gebeurd. Het verhaal dat ze met 4 teams ontwikkelen enz kan ik maar dat verandert er niets aan. Sterker nog, als ze het dus niet permanent maken (wat we nu dus zien) dan betekent het dus dat je tekens nog veel meer content mist. Bij de eerste living story was het, het helpen van wat asielzoekers dus dan was het nog oke maar nu mis je dus hele lijsten met achivements, rewards en stukken content. Dus dat maakt het voor mij er echt niet beter op.

GW2 zegt zich te richten op casual spelers maar als je casual speelt word je van alle kanten afgestraft. Je moet geen leven hebben om het bij te houden. Tegelijkertijd bied het ook vrijwel niets voor HC spelers want die willen wat meer dan een dagelijkse grind.

Het enige waar ze nog echt goed in zijn is het krijgen van nieuwe spelers die veelal naar max 3 maanden weer vertrekken maar als er straks goede alternatieve komen dan blijft er op deze manier niets meer van GW2 over.

• Zantiath
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 03-12 16:02
Devata schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 17:54:
[...]

Dat heb ik mee gekregen. Dat is die tijdelijke content waar ik het over heb. Echter omdat ze er zo ontzettend veel terecht (in mijn ogen) commentaar op hebben gekregen heeft Colin later weer een interview gegeven waarin hij beloofde dat alleen het verhaal tijdelijk werd maar de content niet. Daarna kwam de politics patch waarvan de content nu dus weer verwijdert is en daar had ik het over.

Kan ik die achivements nog doen? Nee. Kan ik die mini's nog krijgen? Nee is de content dus weg? Ja. Was Colin dus aan het liegen? Ja.

Nou weet jij dat misschien niet maar de gem-store focus en de tijdelijke content is iets waar ik al lang over klaag en met mij vele anderen. De rede dat ik nu zo boos ben is omdat eerst Colin zo'n mooi verhaalt zit te vertellen (gericht aan mensen zoals ik) en er dus vervolgens het tegenovergestelde gebeurd. Het verhaal dat ze met 4 teams ontwikkelen enz kan ik maar dat verandert er niets aan. Sterker nog, als ze het dus niet permanent maken (wat we nu dus zien) dan betekent het dus dat je tekens nog veel meer content mist. Bij de eerste living story was het, het helpen van wat asielzoekers dus dan was het nog oke maar nu mis je dus hele lijsten met achivements, rewards en stukken content. Dus dat maakt het voor mij er echt niet beter op.

GW2 zegt zich te richten op casual spelers maar als je casual speelt word je van alle kanten afgestraft. Je moet geen leven hebben om het bij te houden. Tegelijkertijd bied het ook vrijwel niets voor HC spelers want die willen wat meer dan een dagelijkse grind.

Het enige waar ze nog echt goed in zijn is het krijgen van nieuwe spelers die veelal naar max 3 maanden weer vertrekken maar als er straks goede alternatieve komen dan blijft er op deze manier niets meer van GW2 over.
Kijk hier was ik dus absoluut niet van op de hoogte. Moet ook zeggen dat ik net begonnen ben. Ik was in de waan dat het allemaal online bleef maar dat het event alleen vertrok. Dus de content blijft.

Niet dus... lekker kut verhaal ook :*)

Na wat googlen kom ik jouw verhaal en diezelfde klacht in veelfout tegen... Slechte zet...

Ik was sowieso al meer benieuwd naar Wildstar voor de toekomst. Kan je vertellen dat dit alleen maar meer word op deze manier, ondanks dat ik er dus nog lang niets mee te maken heb omdat ik nu op lvl48 zit.

• ye-roon

ye-roon

knaak

@Devata: Je hebt het over dat je dit spel niet als casual kan spelen? Spelen we hetzelfde spel?

Ik vind dit een heerlijke mmo. Niks is verplicht, doen waar je zin in hebt en laten waar je zin in hebt. Ik doe elke dag de daily omdat ik dat WIL niet omdat het moet. GW2 is gewoon een heerlijke mmo waar je ff inlogt, half uurtje je daily doet, misschien een dungeon daarna en weer kan zeggen: jongens, was gezellig, zie je morgen weer. Maar ook waar je inlogt en de rest van de avond leuke dingen kan doen en gewoon fun kan hebben. Wat imho toch de essentie is van gamen, fun hebben.

Persoonlijk voel ik me tot niets verplicht. En een legendary, tja, misschien, ooit. Het is niet iets wat "moet". De enige legendary die ik leuk vind is die Hammer anyways. Er zijn zoveel andere opties voor wapens die vaak toffer zijn dan de legendary. Sommige zijn gewoon normal. En waarom maak je een legendary: omdat je het zelf leuk vind. Als je het gaat maken om indruk te maken op anderen ben je toch echt verkeerd bezig. Of als je denkt dat het "moet" voor je e-peen waarde.

Ik zeg, doe gewoon je ding, heb het leuk. En als je het niet meer leuk hebt, neem ff een break, ga een andere game doen. Ga in de tuin een boek lezen. Hell, ga het leuk hebben met je partner. Maar ga niet doen alsof sommige dingen "moeten". Als je namelijk het gevoel hebt dat iets moet, dan is dat de eerste stap naar een verslaving. En het brengt frustraties mee, dus relax, enjoy.

• Remy669
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 03-12 11:23
Het ligt er maar net aan hoe je zo'n MMO speelt. Als jij iemand bent die perse alle content helemaal uit wilt spelen, dan is het misschien kut dat sommige content na 2 weken weer weg gaat ja. Persoonlijk boeit het mij niks als ik iets niet helemaal af heb, alleen als ik leuke loot tussen zit ga ik er echt voor om hem af te krijgen. Er is zoveel nieuwe content dat ik om de zoveel tijd wel inlog om te kijken wat er nieuw is, dan speel ik weer even, en dan zie ik wel wat ik ga doen.

• Shotgunbunny
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 01-05 23:00
Ik begrijp het punt van Devata wel. Zelf heb ik 't spel vooral gespeeld vanaf release tot ongeveer 2 maanden daarna. Net toen ik het beu was kwam die eerste living story uit. Helaas krijg ik daar nu dus niks meer van te zien?

Aan de ene kant leek het living story idee mij best leuk, afhankelijk van wanneer je speelt ontwikkelt je karakter zich anders, is toch de insteek?
Helaas ervaar ik het even anders. Laatst probeerde ik een nieuw karakter uit, en was het al snel beu omdat de begin area precies hetzelfde is. Met de content uit de patches was dat misschien anders geweest.

Beetje vreemde tactiek eigenlijk. Content uitpompen en vervolgens weer weghalen. Zo breid je je spel toch niet uit?
Shotgunbunny schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:58:
Ik begrijp het punt van Devata wel. Zelf heb ik 't spel vooral gespeeld vanaf release tot ongeveer 2 maanden daarna. Net toen ik het beu was kwam die eerste living story uit. Helaas krijg ik daar nu dus niks meer van te zien?

Aan de ene kant leek het living story idee mij best leuk, afhankelijk van wanneer je speelt ontwikkelt je karakter zich anders, is toch de insteek?
Helaas ervaar ik het even anders. Laatst probeerde ik een nieuw karakter uit, en was het al snel beu omdat de begin area precies hetzelfde is. Met de content uit de patches was dat misschien anders geweest.

Beetje vreemde tactiek eigenlijk. Content uitpompen en vervolgens weer weghalen. Zo breid je je spel toch niet uit?
Je karakter levelt nog steeds op dezelfde manier van lvl 1 naar lvl 80 als een jaar geleden. Aangezien er toen al duizenden manieren waren om dat te doen is dat volgens mij ook geen probleem. Er zijn 5 races met ieder minstens drie paden en drie orders. Dus het eerste deel van je personal story kan altijd anders zijn. In de meeste gebieden is zoveel te doen (hartjes, events) dat levelen elke keer weer anders gaat.

Living Story voert (kleine) wijzigingen door in Kryta. Er wordt een vuurtoren verwoest, er komt een eiland bij, er komt een homestead bij, er komt een kamp bij. Om maar een paar permanente wijzigingen te noemen. Daarnaast zijn er tijdelijke wijzigingen in het landschap. Een vliegend schip die aanlegt bij een bazaar, opeens zijn er overal grote luchtballonen te zien, etc. Deze wijzigingen verdwijnen weer.

Een deel van de content wordt uitgepompt en weer weggehaald, Dat is waar Devata zich boos over maakt. De ontwikkelaars hebben gezegd dat ze hier naar kijken en dat ze meer content willen behouden of hergebruiken. De plannen zijn er wel, concrete resultaten nog niet. Je moet deze content trouwens niet zien als een uitbereiding van het spel als in een expansion. Die komt er voorlopig niet. Kun je boos over worden. Of verdrietig. Of je speelt wat ArenaNet wel maakt. Of je speelt een tijdje LoL, zoals ye-roon :P

• Kapotlood
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 20-10 16:38
Wat mij op ten duur begon te vervelen is dat als je met 3 totaal andere rassen PVE levelt, je altijd dezelfde toons tegen komt. Het lijkt in de eerste paar levels echt een eigen ras te zijn, maar op de latere levels lijkt 't al snel weinig meer uit te maken en wordt je op de grote hoop van "de verhaallijn" gegooit die voor iedereen vooral veel van 'tzelfde betekent.

Het spel speelde heerlijk, de graphics vond ik persoonlijk prettig, de diverse wapens en armor vond ik leuk werken. Maar hoewel je op verschillende manieren kan levelen komt 't er op de langere termijn eigenlijk op neer dat je, onafhankelijk van welk ras/class je kiest, in grote lijnen allemaal en altijd hetzelfde mee maakt.

En dat begon me een beetje tegen te staan na m'n 3e toon. Vooral omdat je relatief snel op level 80 zit, en zonder gigantisch veel moeite het meerendeel van de wereld kan doorlopen tijdens het levelen. Ik was na een 3 à 4 maanden met alle 3 de toons volledig voorzien van oranje gear en gemaximaliseerde professions eigenlijk wel klaar. Met diverse andere MMO's die ik speelde (zowel casual als wat meer hardcore, en zowel paid en freemium) was ik zeker een jaar zoet met 3 toons.

Guild Wars komt, hoewel 't echt één van de fijnst spelende MMO's is in mijn ogen, een beetje op me over als een wat meer korte-duur-MMO. Niet slecht of goed omdat dat toch persoonlijk is. Maar het is niet een MMO die je heel snel/makkelijk écht wat langer speelt denk ik :)

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:23
Ik log af en toe in, het voordeel dat het gratis is, maar dat is 2 events en wat mobs en heb het alweer gezien. Het lijkt trouwens of aantal spelers steeds verder af neemt, of ik zit in de verkeerde zones (behalve bij world events, waar bijna iedereen wel 1 character heeft uitgelogd staan).

Mischien toch eens wat verder inlezen over FotM, waar iedereen blijkt te zitten :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• UTADDICT
Ken er iemand een hele goede beginnersguide?

Ben nu lvl 10, net begonnen. Maar van veel zaken, afkortingen, etc snap ik echt geen zak ;-) Heel lang WoW gespeeld, maar dit lijkt soms toch net iets anders..

• ye-roon

ye-roon

knaak

UTADDICT schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:01:

Ben nu lvl 10, net begonnen. Maar van veel zaken, afkortingen, etc snap ik echt geen zak ;-) Heel lang WoW gespeeld, maar dit lijkt soms toch net iets anders..
http://www.ign.com/wikis/guild-wars-2/Starter_Guide je kan daar misschien wat vinden.

Bekijk sowieso de officiele wiki: http://wiki.guildwars2.com/wiki/Main_Page

En voor complete builds en nieuws bekijk: http://www.guildwars2guru.com/ dat is de meest actieve van de websites voor nieuws en builds (de laatste op het forum).

En voor indepth guides en shizzle: http://dulfy.net/

• SCARfaceE
  • Laatst online: 00:10
UTADDICT schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:01:

Ik zou zeggen, join een Guild. Wat ik heb gemerkt is dat mensen in-game vaak erg behulpzaam zijn.

Ook leer je heel veel vanzelf door vaak te spelen.

PSN ID: Beest41

• Ikkuh84
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:44
SinergyX schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 12:53:
Ik log af en toe in, het voordeel dat het gratis is, maar dat is 2 events en wat mobs en heb het alweer gezien. Het lijkt trouwens of aantal spelers steeds verder af neemt, of ik zit in de verkeerde zones (behalve bij world events, waar bijna iedereen wel 1 character heeft uitgelogd staan).

Mischien toch eens wat verder inlezen over FotM, waar iedereen blijkt te zitten :P
Speel het eigenlijk ook op die manier. Gewoon ff soms paar events doen, harvesten en beetje rondlopen. Het blijft toch een mooi spel om doorheen te lopen vind ik, ondanks dat mijn laptop het net trekt met een gemiddelde van 19 FPS :P
Zit nog steeds op Far Shiverpeaks server, en het is er redelijk rustig (sommige gebieden drukker dan andere), maar als er iemand roept dat er een event bezig is, komen er wel gelijk iets van 20-30 man op af :)

[Voor 4% gewijzigd door Ikkuh84 op 10-08-2013 19:35]

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• xTmPizzaMan
  • Laatst online: 14-10 15:19
Dulfy heeft goede guids. Als je meer wil weten van fotm (dungeon) kan je deze website bezoeken http://users.telenet.be/fractalguide/ .
Daarnaast heeft de speler "Dood en verderf" heel wat leuke guides op YouTube geplaatst. Je kan enkele van zijn guides vinden op de website van Dutch Finest ( http://dutchfinest-guild.nl ) dan de sectie "guides". Vervolgens kan je kan dan doorklikken op zijn kanaal.

[Voor 3% gewijzigd door xTmPizzaMan op 11-08-2013 19:04]

No sig!

• UTADDICT
SCARfaceE schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 12:12:
[...]

Ik zou zeggen, join een Guild. Wat ik heb gemerkt is dat mensen in-game vaak erg behulpzaam zijn.

Ook leer je heel veel vanzelf door vaak te spelen.
Zit in de GoT guild ;-)

• ye-roon

ye-roon

knaak

Even over de Queens Gauntlet Achievements. Heeft iemand een idee hoe je Subject 7 kan killen zonder kleine oozes te killen als je geen rifle warrior in full exotic zerker gear hebt? Ik heb de beschikking tot een level 80 ranger, een level 80 Mesmer en een level 80 Guardian.

• TheNephilim
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 03-12 14:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Hier ook een gepensioneerde GW2 gamer. We waren met 6 man best fanatiek aan het spelen, maar al snel sloeg verveling toe. Dagelijks even inloggen voor de dailies en meer niet...

Mijn grote ergernis aan de gameplay is eigenlijk het missen van een classen systeem. Iets wat juist zo goed zou moeten zijn, iedereen kan immers elke rol vervullen, is juist saai. Liever gewoon weer healer/tank/etc. dan heb je met een clubje vrienden echt wat te doen en is de rolverdeling duidelijk. We zijn maar een stel casual gamers, dus duidelijk een character focussen op één rol is nu te moeilijk. Ik mis de dagen van healen/tanken/interupten.

Daarnaast is er geen fatsoenlijke matchmaking in PvP. Leagues zoals in StarCraft 2 zouden leuk zijn. Nu worden we zonder pardon elke keer afgemaakt en is er weinig ruimte om te leren.

Mijn eerste punt is vooral persoonlijk, maar die laatste over match making trek ik me zeer aan. Evenals de kleine parties overigens.

VILF Gaming

• ye-roon

ye-roon

knaak

Even over de achievement Blobs, Schmobs: Ik heb deze gisteren gehaald op mijn ranger. Ik heb de volgende stappen genomen:

Traits: 30/30/10 standaard lonbow/shortbow spec. Zorgen dat je niet de trait piercing arrows neemt.

Weapons: X/Warhorn (main hand maakt niet uit, gebruik je niet). En longbow. Start met x/Warhorn.

Pet: Jungle stalker voor de might buff.

Utilities: Quickening Zephyr, Stone Spirit, health regen signet. Elite: Rampage as one.

Zodra je in de arena bent: Warhorn 5, Warhorn 4. Switch wapens, rampage as one. Longbow 2 (10 might stacks op je pet), pet special skill voor meer might, Quickening Zephyr. Daarna lonbow 2 kill zodra die van cooldown is op gegeven moment kan het zijn dat er veel oozes in de buurt van subject 7 zijn. Loop dan naar hem toe, gebruik je longbow 4 skill om hem zo ver mogelijk weg te halen van de oozes en burst hem verder down. Good luck.

Ik heb dit gedaan in volle rare gear (geel). Geen runes, geen goede sigils en masterwork trinkets. Dus als je volle Exotic Beserker Gear hebt en trinkets en wapens, met goede runes en sigils dan ben je denk ik al klaar zodra Quickening Zephyr is afgelopen.

We hebben meer screenshots nodig!

Mijn nieuwste lvl80: a necromancer. 5 verschillende armours zijn gebruikt om dit resultaat te krijgen:

• ye-roon

ye-roon

knaak

Ieeeuwww een dode arm.

Anyways, nieuws over de verjaardag van GW2: http://www.ign.com/articl...-teases-anniversary-plans

Niet dood! Risen! (hij beweegt nog, het perfecte wapen voor een necro zou ik zo zeggen!)

• Grim
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21:29
Release pagina van The Queen's Speech.

Steam: Grim

• eSCe
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 04-12 10:06
Ik hoop stiekem dat het de characters zijn die 1 jaar worden een reward krijgen net als GW1, ik heb namelijk op dag 1 direct 6 verschillende poppetjes gemaakt ;)

• Grim
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21:29
eSCe schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:59:
Ik hoop stiekem dat het de characters zijn die 1 jaar worden een reward krijgen net als GW1, ik heb namelijk op dag 1 direct 6 verschillende poppetjes gemaakt ;)
Dat is ook het eerste wat ik mij afvroeg. Krijg ik dan 5x Queen Jennah en in de komende weken nog eens 3x QJ?

Dat zou echt wel héél dom zijn imo.

Steam: Grim

• ye-roon

ye-roon

knaak

Ik ben echter wel blij dat de queens pavillion nog ff blijft. Het is daar lekker farmen (en als je er geen zin hebt in de pavilion dan Queensdale). En ik zag net ook een leuke route in orr. En ik wil die Rapier. Maar geen zin om te kopen ^^. En met al het geld wat het opleverd, kan ik gewoon gear maken. Ik ga daarna wel looks farmen.

Zoals de Corrupted Hammer en zo. Misschien Mjolnir. Oh man wat is de Hammer awesome.

• Kikkah
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 01-10-2014
Post hier nooit wat maar vooruit ik kan jullie Bob Ross niet ontnemen.

• Vayra
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 07-10 12:34
Shotgunbunny schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:58:

My words exactly, ik ben vol enthousiasme al bij de Beta's aan GW2 begonnen, heb enorm genoten van de vrijheid in het levellen en de spelwereld/setting, en het was effe leuk, maar de combat is toch niet heel erg 'rewarding', de skill trees worden snel saai en als je eenmaal 80 bent dan heb je ook al wel een paar builds geprobeerd, niet om de minste reden omdat in PvP alles al unlocked is. Na een maand of twee was ik er ook wel klaar mee - de endgame is er gewoon niet en om nou uren te spelen voor cosmetics, dat zie ik niet zitten. Temeer omdat de gameplay zelf toch verwatert in een behoorlijk eentonige rotatie van je super-beperkte skillset. 5 Skills, en niets dat je daaraan kan doen, het heeft mij nooit echt kunnen pakken.

Later nog verschillende keren vol goede moed opnieuw geinstalleerd, zelfs nieuwe characters gemaakt en helemaal tot 80 geleveld, en dan kom je tot de ontdekking dat ook de classes onderling niet echt het verschil kunnen maken, de combat blijft een beetje matig en er blijft een gebrek aan character building, waardoor het niet echt interessant is om builds te proberen. Wat ook niet helpt is dat je vanaf 80 met een paar crafts of 12 gold pieces al een volledige set gear hebt op topniveau.

Fractals was ook een paar middagen leuk, maar ook dat verwatert binnen enkele uren in een grindfest met heel veel herhaling.

[Voor 4% gewijzigd door Vayra op 14-08-2013 14:19]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

• Niekjuh
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 04-12 22:28
Ik vind het de laatste tijd wel leuk om gewoon achievements te gaan hunten.
Ben nu begonnen met dungeon master, zo leer je elke dungeon ook goed kennen.
Als je hier een vast groepje voor hebt die op elkaar is ingespeeld gaat alles heel makkelijk en de snelheid maakt het dan weer leuk.

Af en toe wat jumping puzzles tussendoor, of wat exploreren. Weer een alt levelen. Gewoon zoveel mogelijk variëren.

• jvdw89
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 29-05 12:28
Niekjuh schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 16:49:
Ik vind het de laatste tijd wel leuk om gewoon achievements te gaan hunten.
Ben nu begonnen met dungeon master, zo leer je elke dungeon ook goed kennen.
Als je hier een vast groepje voor hebt die op elkaar is ingespeeld gaat alles heel makkelijk en de snelheid maakt het dan weer leuk.

Af en toe wat jumping puzzles tussendoor, of wat exploreren. Weer een alt levelen. Gewoon zoveel mogelijk variëren.
Sluit ik me helemaal bij aan!

Daarnaast zorgt de living story (tijdelijke content) er juist voor dat de spelers die zich gauw gaan vervelen, in de game terug blijven komen. Niet dat de game dat nodig heeft in mij ogen, want ook voor de vaste groep spelers is er genoeg te doen.

Ik vraag me inderdaad wel af hoe ze dat gaan doen met die birthday presents? Niemand zit natuurlijk te wachten op 5 mini queen Jenah's, maar ik ga er vanuit dat Arenanet hier over na heeft gedacht :)

• Plekuz
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 05-11 14:33

Plekuz

available in strong mint

jvdw89 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:18:
Ik vraag me inderdaad wel af hoe ze dat gaan doen met die birthday presents? Niemand zit natuurlijk te wachten op 5 mini queen Jenah's, maar ik ga er vanuit dat Arenanet hier over na heeft gedacht :)
Hopelijk dat je ze in de MF kunt kieperen, want ik denk dat ieder jarig karakter wel een mini Queen zal gaan krijgen.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Benieuwd waar de story heen gaat, de feestplannen dreigen flink verstoord te worden door ene Scarlet (die oa. de aankondigingspagina heeft beklad en brieven met een dreigend rijmpje rondstuurt). Mijn theorie is dat de hele oorspronkelijke aankondiging van Queen's Speech (incl de melding van de birthday gift) een grote troll was, het gaat vast allemaal anders lopen.

[Voor 30% gewijzigd door SnoeiKoei op 15-08-2013 13:09]

• jvdw89
Weakling schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:07:
[...]

Hopelijk dat je ze in de MF kunt kieperen, want ik denk dat ieder jarig karakter wel een mini Queen zal gaan krijgen.
Dat zou enigszins een goede oplossing wezen, maar precies wat ik zeg: Arenanet kennende bedenken ze daar wel iets voor.

• ye-roon

ye-roon

knaak

Maaruh, die champion bags. Wth. Gisteren logde ik in, ik was in frostgorge omdat ik de avond er voor Jormag verslagen had. Ik lees in /m: where is the zerg. Het antwoord, ze zijn nu bij troll, volgende waypoint is daar, volg ons maar. Dus ik denk: ok. goed 30min later en ik was 2.5g rijker. Dus ja, dat gaan we vaker doen :)

• SCARfaceE
  • Laatst online: 00:10
In Frostgorge gaat het inderdaad snel, en je raakt heel snel gewend aan het rondje. Hardcore farmers worden rijk zo.

PSN ID: Beest41

• DrageMU
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 01-09-2013
Guesten in Deso in Cursed Shore. Ik haal 15 gold per uur binnen daar.

• jvdw89
DrageMU schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 20:07:
Guesten in Deso in Cursed Shore. Ik haal 15 gold per uur binnen daar.
Niet alleen guesten in deso, maar continue wisselen tussen deso, underworld en FS. Veel gedaan, maar ben momenteel ook meer bezig met frostgorge sound champ farm. Vind het persoonlijk leuker om die champ bags/boxes te openen en in m'n eerste rondje kreeg ik gelijk Kobalt gedropt (21g) !

• xeple
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20-07 20:26
Op Far shiver wordt niet echt gefarmd op cursed shore. Heb geprobeerd om de zerg naar cursed shore te halen maar uiteindelijk deden we de rotatie met een man of 20, te weinig om de anchorage event goed te scalen. Wissel zelf af tussen Deso en Gandarra. Heb 2x Entropy mogen looten van 45g elk. Ik ben donderdag gestart met farmen en begon met 57g, zit nu op 303g. Het resultaat van 7 uur farmen op cursed shore.

• ye-roon

ye-roon

knaak

Wat ik van guildies begreep die zowel cursed shore als frostgorge farm gedaan hebben, is dat frostgorge efficienter is en een leukere route. Ik heb zelf alleen frostgorge gedaan. En heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel bags open gemaakt. Maar nog geen exotics :(

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Ook hier een Frostgorge champ farmer en geen exotics. Gister op Far S was het wel een gekkenhuis. Culling leek ook uitgezet. Minstens honderd man die als een gek rondjes aan het rennen waren. Nadeel wel dat je daardoor iets vaker loot miste, maar ach, tis wel lollig!
SnoeiKoei schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:07:
Benieuwd waar de story heen gaat, de feestplannen dreigen flink verstoord te worden door ene Scarlet (die oa. de aankondigingspagina heeft beklad en brieven met een dreigend rijmpje rondstuurt). Mijn theorie is dat de hele oorspronkelijke aankondiging van Queen's Speech (incl de melding van de birthday gift) een grote troll was, het gaat vast allemaal anders lopen.
Zat ik laatst ook aan te denken en zou wel heel tof zijn! Dat al je kadootjes in iets randoms veranderen.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• eschouw
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 30-04-2015

eschouw

Doctor!

Hoi!
Hoe kan ik als beginner (level 35) een beetje fatsoenlijk gold verdienen? Ik kom nu niet verder dan max. 7 gold. Iemand een tip?

What's the point of being grown up if you can't be childish sometimes -- The fourth Doctor

• AndrewBourgeois
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 28-11 01:48
In Queensdale heb je ook wel champ trains. Het beste is echter om zo snel mogelijk je character tot level 80 te brengen om dan met de échte champ trains te gaan farmen, of dungeons te doen.

Level 35 => 80 zal je max 50u kosten, zeker met champ trains zoals in Queensdale.

• ye-roon

ye-roon

knaak

@eschouw: als je het op de "normale" manier wil doen. Ik volg meestal m'n story quest. Als die me naar een nieuwe zone stuurd, dan complete ik die hele zone (alle hartjes, poi etc). Dat levert heel veel xp op. Ook alles minen, omhakken en plukken wat je tegenkomt. 1 boom omhakken is meer xp dan 6 mobs killen (behalve als je van die leuke gele mobs killed die IEDEREEN met rust laat en daar dus 3 keer de normale xp als bonus bovenop krijgt.

Nadat je die zone hebt uitgespeeld doe je die personal story quests daar en dan ga je door naar de volgende zone. Rince en repeat.

Een andere manier is: craften. 1 crafting discipline van 1-400 levelen is 10 levels. Alle 8 is dus een maxed out char. Kies er 2 die je character kan gebruiken. Ga je mats gebruiken, volg wel ff een guide om het zo efficient mogelijk te doen. Zodra je mats op zijn, laat er dan eentje vallen. En neem cooking. Je kan dat heel goedkoop en snel levelen. Als je al een zooi silver en gold hebt. Laat die andere dan ook vallen en koop wat copper om Jewelcrafting te levelen. En ga daarna verder met silver en gold (gezien je die niet voor wapens/armor gebruikt). Op level 35 moet je wel mats hebben waar je mee tot level 50-55 moet komen denk. En dat in een stuk kortere tijd dan al die zones af gaan.

Op level 35 is 7 gold helemaal niet slecht anders. Zelfs een volledige set cultural armour (tier 1, te gebruiken als je level 40 bent) is minder dan 2 gold voor de hele set. Ik zou me voorlopig niet druk maken over inkomsten. Gold wordt pas boeiend op level 80, als je de meer spectaculaire weapon en armour skins wil hebben. Ik zou zeggen, als dit je eerste character is, geniet lekker van de prachtige wereld, doe de personal story, neem de tijd om alle zones te verkennen en te zien wat iedere zone aan het totale verhaal van Tyria bijdraagt. Champion farms zijn leuk als je meerdere level 80 characters hebt, de wereld goed kent, alles al eens gedaan hebt en je verveelt maar ik zou het beslist niet aanraden aan spelers die nog een boel te doen hebben. Het is saai, repetitief en het verkracht je complete game-ervaring met alle retards die het belangrijker vinden iedere champ on sight te attacken dan efficient te farmen.

• xeple
ye-roon schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:10:
Wat ik van guildies begreep die zowel cursed shore als frostgorge farm gedaan hebben, is dat frostgorge efficienter is en een leukere route. Ik heb zelf alleen frostgorge gedaan. En heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel bags open gemaakt. Maar nog geen exotics :(
De route is denk ik erg persoonlijk, maar efficiënter is het zeker niet. Ik begon vorige week ook op frostgorge, maar toen ik eenmaal de Orr trein op Gandarra en Deso had ondekt was ik om 8)

1 uur. farmen in Orr op Gandarra op dit moment levert je minimaal 10g op tov. 3g op Frostgorge. Op Orr doe je 2x de rotatie en dan begint het farm event alweer. Zorg wel dat je in een groep zit met voldoende DPS zodat je wel qualified voor loot. Volledige staff guardian groups zijn daarom erg populair in het taggen.

Zojuist een crystal guardian ontvangen :*) 2x Entropy en 1x Crystal Guardian. Daarnaast nog 4 andere skins t.w.v 2g. ;)

[Voor 6% gewijzigd door xeple op 19-08-2013 16:41]

• ye-roon

ye-roon

knaak

Dan hebben jullie een erg slechte frostgorge groep :) 10g per uur haal ik makkelijk daar. En meer als we geluk hebben met de champ spawns voor die queens events. Max wat ik van 1 queen event gehaald heb is 10 deluxe gear boxes :)

• xeple
ye-roon schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 17:47:
Dan hebben jullie een erg slechte frostgorge groep :) 10g per uur haal ik makkelijk daar. En meer als we geluk hebben met de champ spawns voor die queens events. Max wat ik van 1 queen event gehaald heb is 10 deluxe gear boxes :)
Of jij hebt nog nooit Orr goed gefarmed :+

• eschouw

eschouw

Doctor!

Hi, thanks voor de reacties op hoe ik met mijn level 35 wat meer gold kan verdienen. Ik heb besloten me daar niet zo druk om te maken, en te genieten van de wereld, en deze zone per zone te verkennen. Wanneer ik ooit level 80 ben zal ik met wat meer met gold binnen krijgen gaan bezighouden.

What's the point of being grown up if you can't be childish sometimes -- The fourth Doctor

eschouw schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:01:
Hi, thanks voor de reacties op hoe ik met mijn level 35 wat meer gold kan verdienen. Ik heb besloten me daar niet zo druk om te maken, en te genieten van de wereld, en deze zone per zone te verkennen. Wanneer ik ooit level 80 ben zal ik met wat meer met gold binnen krijgen gaan bezighouden.
Verstandige keuze...

Het mooie van dit spel is toch wel dat je max armour "gratis" kunt krijgen (dus zonder goud), zodat je je goud kunt sparen voor de leuke skins.

• ye-roon

ye-roon

knaak

inderdaad. goed bezig :)

gewoon lekker die zones exploren en je komt er vanzelf. En wat snoei al zei: level 35 en al 7gold, das een freaking hoop geld. Ik had niet eens 7 gold toen ik level 80 was op me eerste character :)

Al is de markt op het moment wel heel anders. Metaal maar vooral hout verkopen is goede business. Gewoon alles minen, harvesten, omhakken wat je tegen komt en alles wat je niet meer kunt depositen, hoppa de TP op.

Trouwens hadden er meerdere mensen last van zeer onstabiele server gisteren? Op Piken was de lag echt niet te harden en soms stond ik gewoon stil en zag een mob wel dood gaan, maar ik kon het niet hitten. uitloggen, inloggen en ik stond 50 meter verderop :s. Een aantal keer gedisconnect. Meerdere guildies hadden er iig last van.

• jvdw89
Ja, was ook bekend bij Arenanet. Vandaag de patch jongens, ben benieuwd! Overigens moet ik xeple gelijk geven dat CS beter is dan frostgorge sound.

• ye-roon

ye-roon

knaak

ja over die patch. waarom is er nog niks over bekend. Meestal staat guru al helemaal vol. Maar op het moment nog helemaal niks. Ik ben benieuwd waarom dit nog niet het geval is.

En we zullen zien of er een nerf inc is.

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Omdat ArenaNet de patch van vandaag zoveel mogelijk geheim wil houden, omdat hier alle living story verhaallijnen samenkomen (soort van afsluiting van het afgelopen jaar).

• xTmPizzaMan
  • Laatst online: 14-10 15:19
Heeft iemand looproutes van de farm runs van Frostgorge sound en Cursed shore?

No sig!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Dat is niet echt meer nodig pizzaman. En daar zal waarschijnlijk niemand meer zijn. Sinds gisteren is er namelijk iets anders bij gekomen wat veeeeeeeeeeel lucratiever is. Er word een zone aangevallen. Daar spawnen eerst nighmare constructs, daarna reinforcements met Aetherblades en daarna reinforcements met molten guys. En vooral die aeatherblades, echt holy shit. Zooooooo veel loot. En als je geluk hebt en het is in frostgorge of in fireheart, allemaal T6 mats. Ook T6 mats in de lagere gebieden, maar iets lagere kans daarop. Het is letterlijk farm till you drop.

Morgen ga ik op me ranger. Pets met aoe attacks. traps are bigger, less cooldown, en ground targetting. Spike trap, flame trap, snake trap(die doen damage). Lonbow 5, shortbow poison, piercing arrows. Press F to win. Entangle als elite. En alles taggen.

De economie van de game gaat er echt helemaal aan met dit event.

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

ye-roon schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 08:15:
De economie van de game gaat er echt helemaal aan met dit event.
Ik heb zo het vermoeden dat er binnen niet al te lange tijd ineens heel veel vraag naar die T6 mats gaat ontstaan als crafting naar 500 gaat en je allerlei spannende nieuwe dingen kunt gaan maken.

Ziek veel loot van die events inderdaad, ik heb er 1 meegedaan (was pas laat online en na dat ene event crashte de loginserver, disconnect als je naar een waypoint in een andere map ging) en was binnen een goed half uur een stuk of 15 champ baggies, tientallen greens, craploads aan materials en meer dan 5 gold rijker. Helaas geen exotics uit de bags maar wie weet later meer geluk.

SnoeiKoei schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 12:42:
Ziek veel loot van die events inderdaad, ik heb er 1 meegedaan (was pas laat online en na dat ene event crashte de loginserver, disconnect als je naar een waypoint in een andere map ging) en was binnen een goed half uur een stuk of 15 champ baggies, tientallen greens, craploads aan materials en meer dan 5 gold rijker. Helaas geen exotics uit de bags maar wie weet later meer geluk.
Ik had eens geluk met de loot, en heb een exotic gekregen. En nu zit ik met een dilemma... Verkopen of gebruiken... Het gaat om Bonetti's Rapier. Ik heb al een zwaard op m'n Guardian... En geen van mijn andere characters gebruikt een zwaard! Maar dat ding ziet er wel vreselijk gaaf uit...

Wailing_Banshee schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:34:
[...]

Ik had eens geluk met de loot, en heb een exotic gekregen. En nu zit ik met een dilemma... Verkopen of gebruiken... Het gaat om Bonetti's Rapier. Ik heb al een zwaard op m'n Guardian... En geen van mijn andere characters gebruikt een zwaard! Maar dat ding ziet er wel vreselijk gaaf uit...
Die rapier is wel gewild, kun je een aardig bedrag aan gold voor krijgen. Als je hem toch niet gebruikt zou ik hem dus verkopen.

• ye-roon

ye-roon

knaak

OHHHHHH, the Rapier. Ik heb de eerste zondag die bandit in queensdale gefarmed als een malle, geen rapier. Maja, op het moment is het: free farm in de zerg. Dus ik ga lekker door sparen tot ik 200g heb voor de achievement. En dan koop ik die Rapier. Hij was gister 24g of zo. Maar als je em kwijt wil ^^ :p

En dan nog even The Anomoly maken en me main weapon set voor m'n mesmer is klaar :D

Al die nieuwe wapenskins worden in hoog tempo goedkoper. Zolang die champ farms niet generfd worden...

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

SnoeiKoei schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 14:07:
Al die nieuwe wapenskins worden in hoog tempo goedkoper. Zolang die champ farms niet generfd worden...
Behalve Zodiac skins waarschijnlijk met hun belachelijke scraps uit black lion chests voor een ticket betaalwijze. Jammer ook dat die nieuwe shoulderskin weer accountbound is. Heb er nu twee en ik ga ze niet gebruiken, want niet mijn kopje thee.

• ye-roon

ye-roon

knaak

Hoe was jullie avondje in Farm Wars 2? De mijne ging best lekker. En natuurlijk wilde ik op tijd naar bed, maja, er spawnde net een nieuwe map om middernacht. Gelukkig was die met 35 min gehaald. Ik heb 2 exotics van die bags gekregen. Een Arc(longbow) en de Rifle. Beide zijn geen drol meer waard. Maja je moet wat. Nu gewoon door met geld verdienen, de Rapier in prijs zien dalen. Dan een Anomaly maken voor me mesmer. En dan nog een elegant greatsword vinden. Daarna nog mensen van de farm weg zien te trekken en mee te krijgen in wat HotW. En m'n gear set is klaar.

Weet iemand een "elegant" greatsword (en ja ik ken de dulfy pagina). Die niet perse vast zit aan 1 kleur en dus bij meerdere types armor past?

Mijn avondje farmen was afwisselend frustrerend en leuk. Het frustrerende deel: twee keer gedisconnect tijdens fase 3 van een invasion en kunnen fluiten naar zowel de reward als de progress voor Vorpp. Als je na een disconnect inlogt kom je op een overflow waar helemaal geen event bezig is. Ik had ook een hele serie disconnects toen ik met 2 guildies en een vriendin van 1 van die guildies naar het Playhouse ging, dan kun je gelukkig wel terug inloggen en naar binnen maar ondanks dat ik niet ben doodgegaan of zelfs maar downed state heb ik niet de perfect playhouse achievement gekregen. Een boel anderen hadden nergens last van maar voor mij was het gisteravond nauwelijks speelbaar. Teamspeak, internet, alles werkt. Guild chat zie ik gewoon updaten. Maar in-game bevriest de rest gewoon, skills knipperen maar doen niks en mijn teamgenoten bewegen niet meer of rennen continu op 1 plek tegen een muur. Mobs attacken niet meer. Duurt een minuut ofzo, daarna volgt een error en lig ik eruit. Omdat andere dingen wel werken weet ik zeker dat het niet aan mijn internetverbinding ligt en zowel op facebook als op de GW2-forums zie ik een heleboel vergelijkbare verhalen. Mooi klote, goed genaaid met 45min events waar je er minimaal 5 van nodig hebt voor ik weer met de Queens Gauntlet verder kan enzo.

Het leuke van gisteravond was dat in 1 van de 2 invasions die WEL goed gingen zonder DCs ik de rapier lootte, toch weer 20G in de pocket. Mocht ook wel een beetje geluk hebben met zo’n gekloot.

Gisteren kreeg een guildie van mij "Khrysaor, the Golden Sword" ([&AgHIagAA]) Dat vond ik wel een mooie Greatsword. Ik vind de Aureate ook erg mooi en elegant. En de Lionguard skin (te verkrijgen in LA)

Alle drie slanke zwaarden (dus niet van die massieve snijplanken...)

• eschouw

eschouw

Doctor!

Kun je met laag level (38) ook meedoen aan die invasions? Ik ben nog zo een noob dat ik gisteren niet eens kon vinden waar er een invasion bezig was, en toen ik op de plaats van bestemming aankwam was tie al weer afgelopen.....

• ye-roon

ye-roon

knaak

Dat kan hoor, geen probleem. Het is dan wel aangeraden dat je dit in een zone doet van je level of lager. En een hoop waypoints hebben helpt. Alleen geeft het je denk een slecht beeld van het spel. Het is 1 grote zerg met mensen die alleen maar aoe aan het spammen zijn om zoveel mogelijk te looten. Maar je krijgt wel ziek veel experience points. Zeker als je aoe skills gebruikt en veel mobs hit. En veel loot. En aan het einde van het event iets van 80% van je level aan exp. En heel veel events voor je event completer achievement.

En die Golden Sword is idd best wel nice. Shared model van Dawn. Die Aureate vind ik persoonlijk niet tof, dat komt door de hilt, die 2 rondingen.

• eschouw

eschouw

Doctor!

hmmm, ja ik zal eens kijken vanavond of ik een invasion kan doen, ben wel benieuwd naar dat Sword :) ja klopt zonder waypoints wordt het wel erg veel lopen...

eschouw schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 14:56:
hmmm, ja ik zal eens kijken vanavond of ik een invasion kan doen, ben wel benieuwd naar dat Sword :) ja klopt zonder waypoints wordt het wel erg veel lopen...
Of een gebied zoeken waar meerdere events dicht bij elkaar liggen. Gisteren in Gendaran Fields was er een gebied waar er 4 events waren die goed te voet waren te bereiken vanaf elkaar. En dan ipv naar een nieuw event te WP'en, even wachten. De start plaatsen voor die events liggen vast.

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Yay, eindelijk heb ik acht lvl 80 character die allen de personal story klaar hebben en 100% world completion!

Pagina: 1 ... 233 234 235 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee