Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 19:58:
[...]

Tja op zich vind ik het allemaal prima op dat tijdelijke aspect na. Ik heb zelf alles gehaald maar zou het prettiger vinden dat als ik het eens een maand wat drukken heb ik niet daardoor voor de rest van GW2's bestaan daar lege achivements heb staan.

Ook klagen veel mensen dat je snel door de content heen bent maar dat is natuurlijk juist om dat wat ik zeg tegen te gaan. Als je 2 avonden in kunt loggen dan kun je meestal alles halen (al kan ik dit weekend niet dus mis ik misschien de hat skins + achivement). Maar speel je een maand dus echt niet dan heb je content gemist die ook niet meer in te halen is. Laten ze die content nou beschikbaar dat komt er ook steeds meer te doen en kunnen ze het ook moeilijker / langer maken.

Mij zou het dus verstandiger lijken als ze blijvende content toevoegen. De nieuwe content zijn ook vaak quest dus op die manier kunnen ze ook langzamerhand quest aan de wereld toevoegen.
Aan de ene kant klagen er mensen dat ze snel door de content heen zijn en aan de andere kant klagen er mensen dat ze niet alles kunnen halen. Het gaat ArenaNet dus nooit lukken om iedereen tevreden te krijgen. Als ze alle content permanent beschikbaar zouden maken dan zou het misschien lukken. Maar dan gaat er een derde categorie mensen klagen. En wel dat de game steeds voller wordt en dat de verschillende story lines elkaar in de weg gaan zitten. Ik vind zelf dat de Living Story content niet geschikt is als permanente content. Wat jij, en vele andere mensen wil, is toevoeging van permanente content aan de game. Oftewel een expansion. En dat gaat voorlopig niet gebeuren. Dat is een bewuste, strategische, keuze van ArenaNet. Kun je niet leuk vinden, maar zo liggen de zaken. Om de game interessant te houden voor veel mensen voegen ze dus regelmatig tijdelijke content toe. Ik ben daar gelukkig mee. Niet altijd met de uitwerking, wel met het idee.
Verder zou wat minder focus op de gem-store overigens ook niet slecht zijn. Dat ze zich maar focussen op een expansion. De focus op de gems-tore resulteert vaak imho op slechte beslissingen. Zoals bijvoorbeeld het weghalen van die skelk's die mensen farmde. Veel mensen vinden dat leuk, maar Anet lijkt liever te hebben dat dat neit mogelijk is. Daardoor is het zo'n gold driven game en farmen is dus farmen voor gold. In mijn mening en als ik het zo in de guild luister in veel mensen hun mening is dat de minst leuke vorm van farmen. De vraag is dan.. Maken ze het bewust gold-driven omdat ze zo hopen meer gems te verkopen (die mensen dan in goud omzetten) of hebben ze de game so proberen te ontwerpen dat farmen niet nodig zou zijn (wat ze oorspronkelijk zeiden) en is dat eigenlijk mislukt. Als dat laatste het geval zou zijn zou er geen reden om de mogelijkheid om te farmen eruit te halen, bij dat eerste wel. Dat betekend dat je dus aanpassingen aan de game gaat maken niet omdat die de game beter maken maar omdat je zo hoopt meer gems te verkopen en dat is jammer. Dat verwacht ik in F2P game, niet in B2P games.
En daar komt inderdaad jouw wens voor een expansion :) De focus op de gem store is volgens mij een financiële noodzaak voor Anet. Er moet gewoon maandelijks geld binnenkomen voor onderhoud van de bestaande content. Als je geen maandelijkse fee in rekening brengt (zoals WoW) dan zal het op een andere manier moeten. Dat iedereen die sinds de release gems heeft gekocht met echt geld deze week drie mini-pets cadeau kreeg is toch een duidelijk teken.

Het maken van een expansion kost veel geld, dat eerst geïnvesteerd moet worden, en pas later kan worden terugverdiend. Ik denk dat Anet (en NCSoft) dat geld gewoon niet heeft.

Het weghalen van de skelks was trouwens een bug fix. Ik weet niet of jij ze ook gefarmd heb, maar het aantal skelk dat daar elke zoveel seconden verscheen was echt belachelijk. Voor mij was al meteen duidelijk dat Anet hier een foutje had gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-09 19:49

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Ik probeer de Slayer achievement af te krijgen. Op 2 dingen na is die nu kompleet. Alleen nog Giants en Plants. Hoe krijg je in godsnaam zoveel van die krengen gedood?

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:10
Ik ga ook weer is een poging wagen. Moet zeggen dat ik aan het begin erg enthousiast was. Maar het valt niet erg mee om er door te komen. Ben nog niet eens lvl 80. Sterker nog.. pas lvl 25. Maar ben met grote regelmaat compleet de weg kwijt. En ga vaak dood :-( Gelukkig is er veel info te vinden over hoe en wat. Maar wil op zn minst een lvl 80 char bereiken xD

[ Voor 6% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 16-06-2013 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

smallblock schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:16:
Ik probeer de Slayer achievement af te krijgen. Op 2 dingen na is die nu kompleet. Alleen nog Giants en Plants. Hoe krijg je in godsnaam zoveel van die krengen gedood?
Voor giants, probeer de volgende quest:
http://wiki.guildwars2.co...d_and_destroy_the_Inquest

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-09 19:49

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Ok, bedankt voor de tip !!

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekkerboeie86 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:25:
Ik ga ook weer is een poging wagen. Moet zeggen dat ik aan het begin erg enthousiast was. Maar het valt niet erg mee om er door te komen. Ben nog niet eens lvl 80. Sterker nog.. pas lvl 25. Maar ben met grote regelmaat compleet de weg kwijt. En ga vaak dood :-( Gelukkig is er veel info te vinden over hoe en wat. Maar wil op zn minst een lvl 80 char bereiken xD
Ik zag je gisteren on-line. Vraag eens in de guild rond naar mensen die met je willen levelen. We hebben de laatste twee weken heel wat nieuwe leden erbij gekregen. Sommigen hebben ook nog geen lvl 80 char. En er zijn nog steeds veel leden die chars hebben zonder map completion. Mijn Guardian en mijn Mesmer bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:14

Maduth

Probeersel

Hi Hi, zit er iemand op de server Underworld en weet daar een actieve nederlandse guild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Maduth schreef op maandag 17 juni 2013 @ 16:34:
Hi Hi, zit er iemand op de server Underworld en weet daar een actieve nederlandse guild?
http://www.gw2nl.nl/guilds
http://gw2.guildex.org/

Paws n Claws lijkt een redelijk grote te zijn, ken heel de server en guild verder niet ...

[ Voor 20% gewijzigd door Plekuz op 18-06-2013 08:52 ]

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Zo, gisteravond weer begonnen met het spel, en vuurwerk deel maar gedaan. Spel bevalt wel weer goed. Human Warrior weer (as always ;P)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:25:
[...]
En wel dat de game steeds voller wordt en dat de verschillende story lines elkaar in de weg gaan zitten. Ik vind zelf dat de Living Story content niet geschikt is als permanente content.
[...]
Het maken van een expansion kost veel geld, dat eerst geïnvesteerd moet worden, en pas later kan worden terugverdiend. Ik denk dat Anet (en NCSoft) dat geld gewoon niet heeft.
De huidige story lines lenen zich inderdaad minder gemakkelijk om te gebruiken als permanente content maar dat kan natuurlijk gemakkelijk verandert worden door bij komende content het verhaal zo te maken dat het zich er wel voor leent. Dan kun je 'moeilijkere' content erbij duwen (wat veel mensen vragen) en kan iedereen het halen doordat het er in blijft (waar nu mensen klagen dat ze geen tijd hebben voor de content als het in een drukke maand valt). Dat probleem zie ik dus niet zo. Kwestie van bij het verhaal daar rekening mee houden.

En ik zie inderdaad het liefst een expansion, dat zou volgens mij meer opleveren dat de maandelijkse content waar ze nu mee komen al vind ik het prima dat ze met maandelijkse content komen (al zou ik dus willen dat hij blijvende content is).

Het idee dat het te duur zou zijn en ze geld binnen moeten blijven krijgen geloof ik echter weer niet zo. Ik vergelijk met met releases van niet MMO's. Daarbij release je een game, komen nog wat patches, hou je multiplayer servers online en vervolgens begint de ontwikkeling van de nieuwe game.

Bij een MMO zal de ontwikkeling van de expansion meestal minder kosten omdat het een expansion is. Toevoegen van content is toch minder werk dat het ontwikkelen van een geheel nieuwe game en je kunt het dus ook veel sneller (jaarlijks bijvoorbeeld). Daartegenover staat dan wel weer dat het onderhoud iets duurder is. Maar dat tegen elkaar afgezet denk ik dat als ze jaarlijks een expansion zouden uitbrengen en dan misschien na 2 jaar een break van 2 jaar hebben waarna een hele grote expansion komt, ze daar net zo aan kunnen verdienen als niet MMO games geld verdienen. Ik geloof dus niet zo dat de inkomsten van de gem-store een vereiste zijn bij een B2P game. Het is een ander verhaal bij een F2P game maar Anet lijkt nu van 2 kanten geld te willen krijgen. De B2P en de F2P manier van geld verdienen. Dat is leuk voor Anet maar ik geloof niet dat het noodzakelijk is daarbij krijg je daardoor dus beslissingen die niet met de gedachte “hoe maken we de game beter” zijn genomen maar met de gedachte “hoe krijgen we mensen zo ver meer gems te kopen”. Wat de game niet ten goede komt en overigens financieel op de lange termijn ook niet werkt want klanten die je weg jaagt geven helemaal geen geld uit.

Ik heb die beesten een paar keer gefarmt maar niet echt veel. Dat is toch minder mijn ding als ik niet echt naar de items op zoek ben. Ik farm liever direct naar het item / de drop die ik nodig heb. Dat zit echter eigenlijk niet in GW2. Enige plaats waar ik dat echt heb gezien was MF en die heb ik dan ook wel gefarmt. Maar het idee dat er een foutje was gemaakt kan ik niet met je delen. Er zijn heel veel plaatsen waar beesten net zo snel spawnen. Dat het hier zo veel opleverde was volgens mij voornamelijk vanwege de +200% MF boost.

Maar dan nog. Als mensen items (in dit gevalt crafting materials) willen farmen laat ze dat dan doen. Waarom alles zo gold-driven. Nouja de waarom is duidelijk (gem-store) maar goed voor de game is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-05 10:45
Devata schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:24:
[...]

De huidige story lines lenen zich inderdaad minder gemakkelijk om te gebruiken als permanente content maar dat kan natuurlijk gemakkelijk verandert worden door bij komende content het verhaal zo te maken dat het zich er wel voor leent. Dan kun je 'moeilijkere' content erbij duwen (wat veel mensen vragen) en kan iedereen het halen doordat het er in blijft (waar nu mensen klagen dat ze geen tijd hebben voor de content als het in een drukke maand valt). Dat probleem zie ik dus niet zo. Kwestie van bij het verhaal daar rekening mee houden.

En ik zie inderdaad het liefst een expansion, dat zou volgens mij meer opleveren dat de maandelijkse content waar ze nu mee komen al vind ik het prima dat ze met maandelijkse content komen (al zou ik dus willen dat hij blijvende content is).

Het idee dat het te duur zou zijn en ze geld binnen moeten blijven krijgen geloof ik echter weer niet zo. Ik vergelijk met met releases van niet MMO's. Daarbij release je een game, komen nog wat patches, hou je multiplayer servers online en vervolgens begint de ontwikkeling van de nieuwe game.

Bij een MMO zal de ontwikkeling van de expansion meestal minder kosten omdat het een expansion is. Toevoegen van content is toch minder werk dat het ontwikkelen van een geheel nieuwe game en je kunt het dus ook veel sneller (jaarlijks bijvoorbeeld). Daartegenover staat dan wel weer dat het onderhoud iets duurder is. Maar dat tegen elkaar afgezet denk ik dat als ze jaarlijks een expansion zouden uitbrengen en dan misschien na 2 jaar een break van 2 jaar hebben waarna een hele grote expansion komt, ze daar net zo aan kunnen verdienen als niet MMO games geld verdienen. Ik geloof dus niet zo dat de inkomsten van de gem-store een vereiste zijn bij een B2P game. Het is een ander verhaal bij een F2P game maar Anet lijkt nu van 2 kanten geld te willen krijgen. De B2P en de F2P manier van geld verdienen. Dat is leuk voor Anet maar ik geloof niet dat het noodzakelijk is daarbij krijg je daardoor dus beslissingen die niet met de gedachte “hoe maken we de game beter” zijn genomen maar met de gedachte “hoe krijgen we mensen zo ver meer gems te kopen”. Wat de game niet ten goede komt en overigens financieel op de lange termijn ook niet werkt want klanten die je weg jaagt geven helemaal geen geld uit.

Ik heb die beesten een paar keer gefarmt maar niet echt veel. Dat is toch minder mijn ding als ik niet echt naar de items op zoek ben. Ik farm liever direct naar het item / de drop die ik nodig heb. Dat zit echter eigenlijk niet in GW2. Enige plaats waar ik dat echt heb gezien was MF en die heb ik dan ook wel gefarmt. Maar het idee dat er een foutje was gemaakt kan ik niet met je delen. Er zijn heel veel plaatsen waar beesten net zo snel spawnen. Dat het hier zo veel opleverde was volgens mij voornamelijk vanwege de +200% MF boost.

Maar dan nog. Als mensen items (in dit gevalt crafting materials) willen farmen laat ze dat dan doen. Waarom alles zo gold-driven. Nouja de waarom is duidelijk (gem-store) maar goed voor de game is het niet.
Persoonlijk stoort de gem store me niet, waar dat het in f2p games wel altijd doet. Anet houd zich goed aan het principe om er absoluut geen pay 2 win store van te maken, en de items die ze uitbrengen zijn ook echt leuk en de moeite waard om te kopen.
Bovendien denk ik ook dat het ontwikkelen van een paar items per maand hoogstens 1 of 2 werknemers in beslag neemt en waarschijnlijk niet eens full-time. Dan houden die dus tijd over om óók mee te werken aan updates.
Ik ben het wel met je eens dat ze beter meer tijd kunnen steken in een update/expansion waarmee ze vooral de level 80's aanspreken want er mist gewoon een heel deel end-game. De living story is een leuk zoethoudertje, maar meer is het niet imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb geprobeerd aan te geven waarom ik niet verwacht dat ArenaNet snel met een expansion gaat komen. Een paar opmerkingen bij jouw verhaal:
Devata schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:24:
ArenaNet heeft in de patch notes aangegeven dat zij het als een fout beschouwen en een ontwikkelaar heeft extra toelichting hierop gegeven. Ik heb de cijfers niet meer exact voorhanden, maar ik meen dat er 25 beesten spawnden op 16 plekken. Dus 50% meer dan de bedoeling. Dat kun je natuurlijk niet geloven, maar het klopt wel met mijn ervaring. Ik denk dat het een bug was en dat deze terecht is opgelost. Of ArenaNet ook iets heeft gedaan aan de loot die de beesten geven weet ik niet. Ik heb van anderen begrepen dat de loot zelf ook was aangepast. Minder tier 6, meer tier 5 materialen. Dit heb ik zelf niet gemerkt.

Ik denk dat je de kosten van het in de lucht houden van de servers van een MMO ernstig onderschat en de kosten van het ontwikkelen van een expansion ook. En de zakken van ArenaNet zijn niet zo diep als die van een aantal grote spellen fabrikanten (EA, UbiSoft). Ik denk echt dat ArenaNet (of eigenlijk NCSoft) gewoon eerst bezig is met het terugverdienen van de investeringen. En dat geld voor nieuwe ontwikkelingen er gewoon nu even niet is. Het ontwikkelen van Living Story content, holiday content en nog wat kleinere zaken in de gem store is waarschijnlijk veel goedkoper en het zal meer opleveren. Misschien jaagt dit de meeste spelers weg, maar als er geen geld is voor investeringen dan houdt het gewoon op.
Mijn werkgever (met heel wat diepere broekzakken dan NCSoft) investeert ook veel minder dan eigenlijk zou moeten. Maar zolang de gevolgen van de crisis maandelijks in de verkoopcijfers te zien zijn, is er gewoon niet veel geld beschikbaar. Verstandig? Nee. Begrijpelijk? Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De gems-store op zich stoor mij ook totaal niet, en dat er wat leuke items in komen is ook prima. Het geen wat ik als een probleem zie is dat er beslissingen in het spel worden gemaakt die naar mijn inziens puur als doel hebben mensen naar die gem-store te halen. Maar ook bijvoorbeeld door bepaalde items maar tijdelijk beschikbaar te maken. Dat zijn gewoon 'agressieve' marketingtechnieken. Helaas maken veel van de beslissingen die ze daardoor in het spel nemen, het spel er niet beter op. Voornamelijk dan het gold-driven maken van het spel. Kijk nu bijvoorbeeld naar de achivement voor de moa races. Eigenlijk zeggen ze gewoon.. wil je deze achivement? Betaal 7,5 goud. Oow en wil je dia mini, betaal dan 30 goud (daar kom je op uit als je de kansen berekent). En dan heb je nog de mini's in de gems-tore al neem ik aan dat dit dragon feest na een jaar wel terug komt dus dan is dat minder erg maar dat deden ze ook bij eenmalige content.

Er zitten inderdaad geen items in de gems-tore die je sterker maken en dat is heel goed. Van de andere kant zit er in GW2 toch al vrijwel geen mogelijkheid om “sterker” te zijn als de ander. PvP heeft z'n eigen gratis gear en in WvW is het vooral van belang wie de grootste zerg is. We zijn geen fracties. Maar samengevat. De gem-store op zich is geen enkel probleem maar de beslissingen die in het spel vanwege de gem-store worden genomen, en de best agressieve marketing (tijdelijk spullen beschikbaar maken) dat zie ik als slecht.

@RoseSolane
Ik geloof best wel dat er op 16 plekken 25 beesten spawnen maar wat ik aan geef is dat dat op heel veel plaatsen in GW2 gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:23:
De gems-store op zich stoor mij ook totaal niet, en dat er wat leuke items in komen is ook prima. Het geen wat ik als een probleem zie is dat er beslissingen in het spel worden gemaakt die naar mijn inziens puur als doel hebben mensen naar die gem-store te halen. Maar ook bijvoorbeeld door bepaalde items maar tijdelijk beschikbaar te maken. Dat zijn gewoon 'agressieve' marketingtechnieken. Helaas maken veel van de beslissingen die ze daardoor in het spel nemen, het spel er niet beter op. Voornamelijk dan het gold-driven maken van het spel. Kijk nu bijvoorbeeld naar de achivement voor de moa races. Eigenlijk zeggen ze gewoon.. wil je deze achivement? Betaal 7,5 goud. Oow en wil je dia mini, betaal dan 30 goud (daar kom je op uit als je de kansen berekent). En dan heb je nog de mini's in de gems-tore al neem ik aan dat dit dragon feest na een jaar wel terug komt dus dan is dat minder erg maar dat deden ze ook bij eenmalige content.

Er zitten inderdaad geen items in de gems-tore die je sterker maken en dat is heel goed. Van de andere kant zit er in GW2 toch al vrijwel geen mogelijkheid om “sterker” te zijn als de ander. PvP heeft z'n eigen gratis gear en in WvW is het vooral van belang wie de grootste zerg is. We zijn geen fracties. Maar samengevat. De gem-store op zich is geen enkel probleem maar de beslissingen die in het spel vanwege de gem-store worden genomen, en de best agressieve marketing (tijdelijk spullen beschikbaar maken) dat zie ik als slecht.

@RoseSolane
Ik geloof best wel dat er op 16 plekken 25 beesten spawnen maar wat ik aan geef is dat dat op heel veel plaatsen in GW2 gebeurd.
Je noemt in je voorbeelden geen enkel item in de gem store die je ook maar enigszins nodig hebt voor het spel. Het is allemaal cosmetisch. Alleen voor de completionist (het "ik wil alles hebben" type) zijn deze items een noodzaak. Als je daar bijhoort dan is GW2 geen goed spel voor je. Het is dan gewoon veel te duur.

Dat er een grote nadruk op de gem store ligt (agressieve marketing) klopt. Dat lijkt een bewuste keuze te zijn van ArenaNet. De gem store betaalt het onderhoud van de servers. Ik geloof tenminste niet dat de € 60 die ik bijna een jaar geleden heb neergelegd genoeg is om de ontwikkelkosten en de onderhoudskosten van te betalen. Nu zouden ze dat met een betaalde expension (gedeeltelijk) kunnen ondervangen, maar daar kiezen ze duidelijk niet voor.

Ik lees de laatste tijd dat veel mensen steeds meer gefrustreerd raken van het gem store driven van GW2. Dat was een aantal maanden geleden toch veel minder. Toch denk ik niet dat ArenaNet veel heeft veranderd. Zijn deze mensen dan veranderd? Of zijn ze gewoon uitgekeken op het spel en gaan ze nu hun pijlen richten op het betaalmodel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"Nu zouden ze dat met een betaalde expansion (gedeeltelijk) kunnen ondervangen, maar daar kiezen ze duidelijk niet voor." En dat is nou mijn klacht. Focussen op de gem-store (met verkeerde keuze tot gevolg) in plaats van op een expansion.

En je hebt de items misschien niet perse nodig, al is wat jij completionist noemt toch wel een onderdeel van een MMO. en dan bedoel ik. Het is wel heel vervelend als je een achivement of een item later niet meer kunt krijgen en nu eigenlijk alleen kunt krijgen door gems te kopen. Dat maakt het spel er niet beter op.

"Ik lees de laatste tijd dat veel mensen steeds meer gefrustreerd raken van het gem store driven van GW2. Dat was een aantal maanden geleden toch veel minder. Toch denk ik niet dat ArenaNet veel heeft veranderd. Zijn deze mensen dan veranderd? Of zijn ze gewoon uitgekeken op het spel en gaan ze nu hun pijlen richten op het betaalmodel?"

ArenaNet heeft wel degelijk veel verandert. De tijdelijke items in de gem-store waren er eerst echt niet. De eerste keer dat we dat volgens mij zagen was met Southsun patch door die chest maar toen viel het nog erg mee. (Halloween en Winterdays tel ik ook niet mee omdat dat jaarlijks terugkerende evenementen zijn en je het dus altijd nog kunt halen). Ook de items in de gem-store waren minder. Veel dungeons en gebieden waren nog goed te farmen.

Nu valt er bijna niets meer te farmen (CoF na), zijn er aan een stuk door tijdelijke items in de gem-store en zie je ook heel vaak in je opstart-scherm dat er weer iets nieuws in de gemstore. Eerst was dat veel minder. De gemstore was toen wat het imho in een B2P game moet zijn.. echt een extra dingetje en geen focus.

GW2 is wel altijd een beetje gold-driven geweest maar ik kan me nog een goed een discussie van nog voor de release (Ik denk tijdens de beta). GW2 maakte toen bekent dat het niet nodig was om te farmen. Daar kregen ze toen heel veel commentaar op omdat mensen bang waren dat dat betekende dat het misschien helemaal niet mogelijk was en dat bleek toen al een beetje in de beta als ik het me nog goed herinner. ArenaNet heeft toen gezegt dat het zeker mogelijk was om te farmen voor de mensen die dat wilde maar dat het zoals in andere games niet noodzakelijk was.

Ondertusse is iedereen LvL 80 en is GW2 een enorma farm-game maar dan wel op de verkeerde manier, je moet veel farmen voor je spullen, maar je kunt de spullen niet farmen maar je moet gold farmen (wat ook best moeilijk is) en dat is dan toch iets wat mensen niet willen.. Dan kunnen er maar 2 redene zijn waarom het nu zo werkt. 1 De poging om farmen niet te verplichten is totaal mislukt of 2 het is bewust gold-driven in de hoop mensen zo ver te krijgen gems te kopen. Als ik dan kijk naar de patches en ander beleid dan kan moet ik toch concluderen dat optie 2 de reden is.

Dus het is toch wel degelijk zo dat Anet dingen verandert, en dat mensen er ondertussen ook meer last van hebben omdat ze klaar zijn met het levelen (ook van eventuele alts).

Wat kun je tenslotte gaan doen als je stopt met levelen. De maandelijkse content erdoor jagen (kost je nu dus wel goud alleen al voor de achivement, en als je dan de bijhorende mini's en evnetuele andere items wilt kost het je nog meer goud).

Of je kunt voor een legendary gaan.. Maar echt farmen voor de grondstoffen kun je niet, dus zul je moeten farmen voor goud (mindless zerg-running of CoF) om vervolgens de materialen te kopen en je legendary te maken.

Waar was men nou juist heel erg tevreden over.. SaB en MF en wat was nou precies anders bij die 2 dingen als bij de rest? Je kon daar de bijhorende items farmen. Bij SaB zaten dan nog wel 3 mini's in de gem-store maar dat was het dan ook en die komen waarschijnlijk ook wel weer terug.

De enige klacht die je wel bij beide hoorde was dat het maar tijdelijk was.. oftewel, is het niet gelukt om de boel in die tijd te farmen dan heb je pech. SaB en MF was op het tijdelijke element na bijna het tegenovergestelde van wat ze in alle andere maandelijkse content doen. Wil je nu de bijhorende skins en mini's dan moet je het eigenlijk gewoon kopen in de gemstore. In het spel zelf kun je niet veel meer als de achivements halen. (die nu dus ook al geld kosten om te halen)

Maar laten we deze discussie niet voort duren. We kennen elkaars standpunten en naar mijn inziens ligt het aan het beleid van Anet. Toen ik hoorde dat ze nog niet aan een expansion bezig waren was dit precies waar ik bang voor was en helaas is die 'angst' terug gebleken (na mijn mening).

Nu maar hopen dat Anet op tijd nog het roer om gooit want het levert ze op de korte termijn vast meer geld op maar uiteindelijk jagen ze mensen weg en die kopen niets meer in de gem-store en kopen geen expansion. De poging om op deze manier geld te verdienen betekend dus eerder dat ze geld gaan verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
Devata schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:05:
"Ik lees de laatste tijd dat veel mensen steeds meer gefrustreerd raken van het gem store driven van GW2. Dat was een aantal maanden geleden toch veel minder. Toch denk ik niet dat ArenaNet veel heeft veranderd. Zijn deze mensen dan veranderd? Of zijn ze gewoon uitgekeken op het spel en gaan ze nu hun pijlen richten op het betaalmodel?"

ArenaNet heeft wel degelijk veel verandert. De tijdelijke items in de gem-store waren er eerst echt niet. De eerste keer dat we dat volgens mij zagen was met Southsun patch door die chest maar toen viel het nog erg mee. (Halloween en Winterdays tel ik ook niet mee omdat dat jaarlijks terugkerende evenementen zijn en je het dus altijd nog kunt halen). Ook de items in de gem-store waren minder. Veel dungeons en gebieden waren nog goed te farmen.

Nu valt er bijna niets meer te farmen (CoF na), zijn er aan een stuk door tijdelijke items in de gem-store en zie je ook heel vaak in je opstart-scherm dat er weer iets nieuws in de gemstore. Eerst was dat veel minder. De gemstore was toen wat het imho in een B2P game moet zijn.. echt een extra dingetje en geen focus.
Ik denk zelf dat er niet veel verandert is, alleen de frequentie waarin ze gem-store items uitbrengen. Maar of je nou haloween of southsun items tijdelijk beschikbaar stelt is geen verschil. Ik zou er ook niet van uit gaan dat je volgend jaar met haloween dezelfde dingen nog kan behalen, want dan wordt het snel een vergeten event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk heb ik niet zo'n probleem met de gemstore. Prima als ANet content ontwikkeld voor de gemstore...maar dan moet er ook 'normale gameplay' content tegenover staan. En dit is nu precies waar het fout gaat.

Ja er is 'normale gameplay content' maar het zijn allemaal zulke kleine brokjes..ze maken geen indruk meer. Inmiddels heb ik het trucje wel gezien en doe ik er geen eens de moeite meer voor. Vooral als je gaat kijken naar de complexiteit van de nieuwe 'content' (let op, sarcasme) na december ga je helemaal huilen. Het lijkt erop dat er toen een switch geweest en het lijkt daarnaast er ook op dat er een één of andere geldkraan dicht is gegaan. Alles wat daarna is gekomen is super lackluster, vooral als ik kijk naar de Living Story tussen februari en nu. Afgezien van de MF Dungeon was het letterlijk wat nieuwe random eventjes op de map gooien (kan een stagiair binnen vier muisklikken doen ALS de engine/editor goed is ontworpen, en als dat niet kan, know your priorities ANet) en even een instanced story area erin plakken. Southsun Cove hebben ze gewoon compleet gerecycled in mei met wederom wat nieuwe eventjes op de map.

Als we even positief tegen het geheel blijven aankijken dan hoop ik dat na december het team is opgedeeld en dat het ene deel nu hard werkt aan de expansion. Als dat dus niet zo is...oh boy. Warhammer Online failure here we come.

Als MMO moet je gewoon grote expansions hebben in het post-WoW tijdperk, al dan niet digitaal of retail. Dat zijn de big bangs die zowel qua gameplay als PR/media aandacht een MMO levend houden. Zonder grote expansions kan je het wel vergeten. Zelfs The Old Republic kondigde (en Bioware was hier echt wel behoorlijk laat mee) eerder een expansion (niet daadwerkelijk de expansion, maar wel dat er een grote hoeveelheid nieuwe content aankwam, geen lackluster eventje, expansion kwam later) aan..en dat is een MMO die ook vreselijk gemismanaged wordt. Dat baart mij dus wel zorgen richting ANet, aangezien zij laatst hebben aangegeven geen expansion in de planning te hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laat ik me dan ook maar weer eens in de discussie mengen :) Inmiddels gestopt met spelen vooral vanwege drukte (werk, familie), maar ook omdat ik weinig uitdagingen meer had in het spel. Ik merkte dat ik alleen inlogte voor de daily en eventueel om dingen voor de guild te regelen. Het voelde als werk.

Het model met tijdelijke content versterkte dat gevoel; je moest die content in een bepaalde tijd afronden. Meestal betekende dat Dulfy erbij pakken en z.s.m. er doorheen grinden. De content was daarbij niet heel interessant, op MF / SAB na (eens met hierboven). Nu ik een tijdje gemist heb, weet ik dat ik nooit meer alle achievements kan halen. Ook voor de 'completionist' in mij heeft het spel dus afgedaan. Het feit dat je dingen zult missen is onvermijdbaar met dit release model.

De gem store vond ik eerlijk gezegd nog meevallen. De anti-farm maatregelen (DR) vind ik wat dat betreft kwalijker. Hierdoor wordt goud inderdaad de universele en enige relevante currency; je moet je tier 6 materialen gewoon kopen, want farmen kan niet efficient. De economie in GW2 is weliswaar heel strak afgesteld en super stabiel (wat een enorme prestatie is), maar het levert weinig voldoening op. Kunnen farmen voor speciale (soulbound) pets of items zou een toevoeging zijn (denk MF backpack / pet).

Wat ik echter meer een probleem vind is dat de meta's van GW2 echt enorm lam zijn. In WvW liggen de match-ups vast en zo ook de uitkomst. Het is week na week hetzelfde verhaal. Hoewel ik WvW best een tijdje gedaan heb (rank 20+ ofzo), begon dat te vervelen. Ook tactisch gezien was zergen gewoon het meest efficient, maar helaas ook heel saai (als je door lag niet meer dan je auto attack kunt laten lopen).

Hetzelfde geldt voor PVP; in hot-join is het een groot gank-fest met zerker builds en af en toe een verdwaalde bunker. In teams zijn het voornamelijk bunkers met een paar zerkers voor pressure. Hoe dan ook blijft het bunkers vs zerkers, wat een vrij saaie meta oplevert.

Tot slot PVE, ook daarin is de meta beperkt. Crowd control is grotendeels irrelevant door defiance op bosses. Healing is semi-effectief in de zin dat het voornamelijk uitstel oplevert, maar geen oplossing. Tot slot tanken; door het vage agro systeem krijg je een soort ad hoc tanken. Een persoon krijgt de agro en is "de sjaak". Face tanken kan inderdaad niet, maar kiten is prima te doen. Alleen wel saai; beetje rondjes rennen terwijl de rest de boss neerhaalt.

Er is ook niet heel veel samenspel nodig. Ja er zijn combo fields, maar de conditions daarvan stacken allemaal in duration. Het maakt dus niet zoveel uit of 1 persoon er burning op gooit of 4 als er maar 1 target is. Je moet vooral op jezelf letten en af en toe iemand een rez of een heal geven. Voeg daarbij dat de meeste boss mechanics niet heel origineel zijn (vooral rode cirkels ontwijken, dodge timen, veel herhaling) en je hebt saaie PVE wat mij betreft.

Kortom, ik ben (helaas) een beetje klaar met GW2, door deze lijst en daarbij nog een beetje guild drama. Misschien dat ik nog een keer kom kijken als er een grote update komt, maar anders houd ik het voor gezien. Hoop nog wel contact te houden met spelers uit de guild, want daarmee heb ik een hoop lol gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb pas ongeveer 2 weken niet kunnen spelen door werk en andere verplichtingen (o.a. het schrijven van een review voor Tweakers & Nikon) en moet bekennen dat ik het spelen ook niet vreselijk miste in die tijd. Maar nu Dragonbash Festival is heb ik er (iig tijdelijk) wel weer lol in en na terugkomst bleek dat de sfeer in het guild flink is veranderd (in vooral positieve zin). Heel veel nieuwe, actieve leden die echt een aanwinst zijn gebleken, veel meer gezellig gepraat en spontane activiteiten. Maakt het spel wel ineens weer veel leuker. Toch sluit ik niet uit dat ook bij mij GW2 binnenkort eens richting ijskast gaat voor een tijdje. Er mag van mij wel een echte expansion komen. Ik vind tijdelijke content prima maar het grootste probleem ervan is dat je de meeste dingen maar 1x per account kunt doen. Daarna ben je "klaar" met die content en is het wachten op de volgende maand.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hi Morrar, we missen je wel :) Een paar opmerkingen over wat jij specifiek zegt.
Morrar schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:15:
Wat ik echter meer een probleem vind is dat de meta's van GW2 echt enorm lam zijn. In WvW liggen de match-ups vast en zo ook de uitkomst. Het is week na week hetzelfde verhaal. Hoewel ik WvW best een tijdje gedaan heb (rank 20+ ofzo), begon dat te vervelen. Ook tactisch gezien was zergen gewoon het meest efficient, maar helaas ook heel saai (als je door lag niet meer dan je auto attack kunt laten lopen).
Misschien zou je toch eens weer moeten gaan spelen :) Match-ups liggen niet meer vast. Er is een random element opgenomen in de bepaling van de match-ups waardoor de meeste servers nu tegen bijna elke server kunnen uitkomen. Wij (Piken Square) vechten nu bijvoorbeeld tegen Far Shiverpeaks en nog een andere server die een aantal posities onder ons staat. De laatste keer dat ik deze week naar de resultaten keek was het een slachtpartij waarbij wij alles in handen hadden, maar de uitkomst staat zeker niet meer vast. De afgelopen twee weken hadden we steeds andere servers als tegenstanders en we winnen zeker niet elke week met grote cijfers.
Met de tactiek in WvW is ArenaNet bezig. Er is nog een lange weg te gaan, maar er zit zeker verbetering in.
Laat ik me dan ook maar weer eens in de discussie mengen :) Inmiddels gestopt met spelen vooral vanwege drukte (werk, familie), maar ook omdat ik weinig uitdagingen meer had in het spel. Ik merkte dat ik alleen inlogte voor de daily en eventueel om dingen voor de guild te regelen. Het voelde als werk.

Het model met tijdelijke content versterkte dat gevoel; je moest die content in een bepaalde tijd afronden. Meestal betekende dat Dulfy erbij pakken en z.s.m. er doorheen grinden. De content was daarbij niet heel interessant, op MF / SAB na (eens met hierboven). Nu ik een tijdje gemist heb, weet ik dat ik nooit meer alle achievements kan halen. Ook voor de 'completionist' in mij heeft het spel dus afgedaan. Het feit dat je dingen zult missen is onvermijdbaar met dit release model.
Het gebruik van Dulfy is een keuze. Als je alle tijdelijke content zo snel mogelijk wil halen (en dat willen velen) dan kan dat met de hulp van dit soort guides. Maar dat kun je ArenaNet niet verwijten. Je mag ze wel verwijten dat de content niet interessant is. Maar dat ben ik dan niet met je eens. Ik ben niet altijd even gelukkig met de uitwerking van de tijdelijke content, maar ik vind het nog wel interessant.
De gem store vond ik eerlijk gezegd nog meevallen. De anti-farm maatregelen (DR) vind ik wat dat betreft kwalijker. Hierdoor wordt goud inderdaad de universele en enige relevante currency; je moet je tier 6 materialen gewoon kopen, want farmen kan niet efficient. De economie in GW2 is weliswaar heel strak afgesteld en super stabiel (wat een enorme prestatie is), maar het levert weinig voldoening op. Kunnen farmen voor speciale (soulbound) pets of items zou een toevoeging zijn (denk MF backpack / pet).
Niet specifiek op jouw gericht, maar er klopt iets niet in deze argumentatie. Farmen kan niet efficient, je moet tier 6 materialen gewoon kopen. Maar waar komen die tier 6 materialen die jij koopt dan vandaan? Uit het niets? Iemand heeft die toch echt bij elkaar gefarmt. Of misschien is het wel zo dat het grootste deel van de spelers wel materialen farmt (maar niet grind) en deze verkoopt aan een klein deel van de spelers. En dat lijkt precies te zijn wat ArenaNet wil. En daarmee is dit een win-win-loose situatie. Grote meerderheid van de spelers blij, ArenaNet blij, klein deel van de spelers niet blij. Waarmee het economische model voor ArenaNet werkt. En dus kan dit nog heel lang doorgaan. En is een expansion misschien wel helemaal niet nodig om dit spel nog lang te laten bestaan.

Ik begrijp dat niet iedereen hier erg blij wordt van wat ik hierboven heb geschreven. Want als ik gelijk hebt dan zal GW2 vooral leuk blijven voor de casual player en daar horen de meesten hier niet bij. Tenminste niet degene die reageren.

Ik heb zelf pas 3 poppetjes, waarvan de laatste pas net level 80 is geworden en nog een heel stuk van zijn PS moet doen. Ik kan dus nog wel even voort. Ik ben daarom waarschijnlijk ook nog steeds redelijk positief over het spel.
Kortom, ik ben (helaas) een beetje klaar met GW2, door deze lijst en daarbij nog een beetje guild drama. Misschien dat ik nog een keer kom kijken als er een grote update komt, maar anders houd ik het voor gezien. Hoop nog wel contact te houden met spelers uit de guild, want daarmee heb ik een hoop lol gehad.
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 10:44

TheNephilim

Wtfuzzle

Ook hier een GW2 speler die er al een tijdje mee gestopt is, evenals de rest van ons mini-guild.

Het spel bied geen fatsoenlijke PvP ervaring en PvE heb je op een gegeven moment gewoon gezien. Voor mijzelf merk ik dat ik het klassen systeem mis. Daar had iedereen zijn verantwoording, ook in PvE. Leuk dat je nu alleen kunt farmen/etc. maar een dungeon is daardoor gewoon zo spannend niet meer. Als je echt je best moet doen om fatsoenlijke heals/buffs/etc. moet geven, dan is het gewoon 'meer'. Het voelt een beetje kaal.

Leuk de dynamische events en ook de living story is een goed idee. Echter is het allemaal wat te statisch en getimed om een succes te wezen. Dungeons zijn soms meer last dan lust.

De lol is er voor mij gewoon af. Dota 2 en StarCraft 2 geven me iets meer voldoening. Nu nog op zoek naar een competitieve shooter en we zijn klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
Hetzelfde geldt voor PVP; in hot-join is het een groot gank-fest met zerker builds en af en toe een verdwaalde bunker. In teams zijn het voornamelijk bunkers met een paar zerkers voor pressure. Hoe dan ook blijft het bunkers vs zerkers, wat een vrij saaie meta oplevert.

Tot slot PVE, ook daarin is de meta beperkt. Crowd control is grotendeels irrelevant door defiance op bosses. Healing is semi-effectief in de zin dat het voornamelijk uitstel oplevert, maar geen oplossing. Tot slot tanken; door het vage agro systeem krijg je een soort ad hoc tanken. Een persoon krijgt de agro en is "de sjaak". Face tanken kan inderdaad niet, maar kiten is prima te doen. Alleen wel saai; beetje rondjes rennen terwijl de rest de boss neerhaalt.
https://www.guildwars2.co...-skill-and-trait-changes/
Toevallig vandaag weer online geweest omdat de completionist in mij niet alle dragon bash achievements kan missen en toen pikte ik dit op in de guild.
Ik ben benieuwd hoe het uit gaat pakken en in hoeverre het echt nut heeft om meer tactiek in het spel te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 13:08

Dawn

..Sworn to the Dark..

RoseSolane schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:01:
Match-ups liggen niet meer vast. Er is een random element opgenomen in de bepaling van de match-ups waardoor de meeste servers nu tegen bijna elke server kunnen uitkomen. Wij (Piken Square) vechten nu bijvoorbeeld tegen Far Shiverpeaks en nog een andere server die een aantal posities onder ons staat.
Ik zal naar je (figuurlijk) zwaaien in WvW dan ;)
als je de matchup order moet geloven van MOS Millenium;
15. Drakkar Lake
16. Far Shiverpeaks
8. Piken Square

Nu moet ik zeggen dat wij (FS) na het behalen van tier 4 en het niet kunnen blijven aldaar, het WvW technisch bijzonder achteruit gegaan is en veel vaste WvW teams een break hebben/weg gegaan zijn naar een andere server. Nu waren we altijd al een PUG server, maar zonder successen is het wat vervelend om getalen bij elkaar te krijgen. Zonde really, met vlagen gaat het best goed en had begrepen dat afgelopen zondag op FS Bay een veldslag was....

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dawn schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:14:
[...]

Ik zal naar je (figuurlijk) zwaaien in WvW dan ;)
als je de matchup order moet geloven van MOS Millenium;
15. Drakkar Lake
16. Far Shiverpeaks
8. Piken Square

Nu moet ik zeggen dat wij (FS) na het behalen van tier 4 en het niet kunnen blijven aldaar, het WvW technisch bijzonder achteruit gegaan is en veel vaste WvW teams een break hebben/weg gegaan zijn naar een andere server. Nu waren we altijd al een PUG server, maar zonder successen is het wat vervelend om getalen bij elkaar te krijgen. Zonde really, met vlagen gaat het best goed en had begrepen dat afgelopen zondag op FS Bay een veldslag was....
Ik heb even op MOS Milenium gekeken en de huidige stand is:
Drakkar Lake 134 345
Far Shiverpeaks 141 241
Piken Square 309 456

Wij (PS) zijn dus inderdaad veel sterker. Nou was dat ook wel te verwachten, want wij zijn als 8e geplaatst en de andere twee servers als 15 en 16. Dat blijkt ook als je kijkt naar de verwachte winst en verlies aan rating points. Wij gaan er maar 4 punten op vooruit, ondanks dat we dik winnen. FS gaat er 3 punten op vooruit en DL verliest 7 punten. Dat betekent dat alle servers het ongeveer doen zoals verwacht. Want een verlies van 7 punten is bijna niets. Er zijn buiten onze matchup maar drie servers die minder punten gaan winnen of verliezen.

Het gevolg van de meer random matches is dat het rating systeem een beter kans krijgt om de juiste rating te bepalen. Dat is een goede zaak. Er zijn nog wat uitschieters, maar die zullen in een paar weken vanzelf verdwijnen. Zo zal Baruch Bay vanaf morgen op de derde plaats staan en wij 8e of 9e. Terwijl wij deze server een aantal weken achter elkaar hebben bevochten en de betere server waren. Of in ieder geval elke week meer punten pakte.

Ik ben zelf niet zo heel erg actief in WvW de laatste tijd. Mijn interesse in WvW op dit moment is meer in hoe het rating systeem werkt :P Maar volgens mij is een deel van ons succes te verklaren door goede WvW guilds die slim spelen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Augury Rock (de server met net zoveel punten als wij), die een overvloed aan spelers (zerg!) gebruikte om veel punten te pakken. En dan snel wegrennen als wij eraan kwamen. Baruch Bay aan de andere kant gebruikte niet alleen hun voordeel van Spaanstalige server. Wel pakte ze elke nacht hun voordeel van veel niet-Europese spelers, maar overdag gebruikte ze wel degelijk tactiek. Veel leuker om tegen te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweekzor schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 22:48:
[...]

https://www.guildwars2.co...-skill-and-trait-changes/
Toevallig vandaag weer online geweest omdat de completionist in mij niet alle dragon bash achievements kan missen en toen pikte ik dit op in de guild.
Ik ben benieuwd hoe het uit gaat pakken en in hoeverre het echt nut heeft om meer tactiek in het spel te brengen.
En dan zijn er ook nog gelekte patch notes :) http://pastebin.com/2rrFg9pS
Geen idee of deze echt zijn. Ik denk dat het best zou kunnen dat het een paar dagen oude draft patch notes zijn. En dat er naast de opmaak nog wat dingetjes gaan veranderen.
Er is op reddit in ieder geval al een hoop gebitch te lezen over zowel de officiële post als de "gelekte patch notes". Het is ook veel makkelijker ergens kwaad over te worden als je nog niet precies weet wat er gaat komen >:)

Mochten de gelekte patch notes kloppen dan wordt mijn crit damage longbow Ranger (met spin en haai als pet) opeens een veel betere Ranger build. Buffs voor de meeste longbow skills, nerfs voor alle shortbow skills (range naar 900), DPS nerfs voor een groot aantal pets en damage buffs voor spin en haai. Of mijn Ranger hiermee ook sterker wordt is wel de vraag. Andere Ranger builds (bv. condition damage SB ranger met Jaguar of een andere kat) worden echter hard generfd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 12:40
RoseSolane schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:22:
[...]

En dan zijn er ook nog gelekte patch notes :) http://pastebin.com/2rrFg9pS
Geen idee of deze echt zijn. Ik denk dat het best zou kunnen dat het een paar dagen oude draft patch notes zijn. En dat er naast de opmaak nog wat dingetjes gaan veranderen.
Er is op reddit in ieder geval al een hoop gebitch te lezen over zowel de officiële post als de "gelekte patch notes". Het is ook veel makkelijker ergens kwaad over te worden als je nog niet precies weet wat er gaat komen >:)
.
< - - - Poster

Zover ik weet zijn ze van een testserver(niet publiek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Patch notes zien er wel interessant uit vind ik. Meeste veranderingen die ik zie voor mijn characters lijken me terecht en allerlei traits worden eindelijk bruikbaar. Hopelijk gaat het ongeveer in deze vorm live binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09 14:04

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

ik ben net weer begonnen na een periode van een aantal maanden rustig aan te hebben gedaan.
ben mijn baan kwijt waardoor ik veelste veel tijd heb en dan vul je dat toch snel op door te gamen .

inderdaad veel nieuwe gwennetjes in de guild , erg gezellig op het moment . gister kwamen er weer 3 aanwaaien uit een guild die doodgebloed was . ik kreeg een whisper en hopsakee 3 nieuwe members .
we hoeven niet eens meer te recruten , lijkt wel vanzelf te gaan de laatste tijd .

wat morrar zei onder dingen missen en dan niet meer alle achievments halen dat doet mij niet zo veel.
ik heb SAB gemist en nog wat andere dingen en het ergste daaraan vind ik dat ik SAB niet heb kunnen spelen . hij leek me echt heel leuk . de achievements vind ik het minst belangerijk .

de gamemechanics vind ik op sommige punten toch verdacht veel richting Pay to win gaan.
arenanet heeft het goed en heel achterbaks gedaan.
dit event stoorde ik me er weer eens giga aan hoe ze mooie wapens laten zien en vervolgens kompleet onbereikbaar maken. ruim 2000 dragon coffers heb ik opengemaakt op de hoop een wapenskin te krijgen
maar Noppes . de lage droprates lokken je gewoon naar de gemstore om rich coffers te kopen. maar ook die zijn RNg en crap. iemand in LA maakte er 60 open en hij kreeg alleen candy en vuurwerk . ik zou echt flippen als ik hem was want dat is bijna 50 euro aan gems .

we hebben geen monthly fee , we hebben monthly events die ons het geld uit de zak moeten kloppen.

Morrar als je je een keer verveelt kom dan ff Ts ofzo :) ff slap ouwehoeren . ik zet je iig in ghosts of ascalon rank neer , mocht je na een expansion of weet ik veel wanneer weer zin krijgen dan zit je iig nog in Gwen.

YO! fucknuts! It's Probing time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hey Freakie,

Balen van je baan man! Meer game-tijd klinkt leuk, maar op zo'n manier is het dat toch niet echt. Net een PB gestuurd naar Rose, Ghost-rank is prima. Ik hou sowieso dit topic in de gaten en misschien log ik nog wel eens in op TS of GW2. Had nog getwijfeld over een post op het forum, maar eigenlijk vind ik dat iets voor mensen die zichzelf te belangrijk vinden :D Het is goed om te weten dat de guild op volle toeren doordraait!

Hoe dan ook, de veranderingen voor WvW lijken me een stap in de goede richting. Meer skills en meer variatie in traits klinkt ook als een stap in de goede richting. Ik ga ze nu ff doornemen. Denk dat het sommige problemen in PVP kan verlichten. Of PVE er veel spannender door wordt vraag ik me wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Ik heb GW1 nog geinstalleerd staan, maar GW2 niet meer, dat zegt genoeg lijkt mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Freakiebeakie schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 11:52:

de gamemechanics vind ik op sommige punten toch verdacht veel richting Pay to win gaan.
dit event stoorde ik me er weer eens giga aan hoe ze mooie wapens laten zien en vervolgens kompleet onbereikbaar maken. ruim 2000 dragon coffers heb ik opengemaakt op de hoop een wapenskin te krijgen
maar Noppes . de lage droprates lokken je gewoon naar de gemstore om rich coffers te kopen. maar ook die zijn RNg en crap. iemand in LA maakte er 60 open en hij kreeg alleen candy en vuurwerk . ik zou echt flippen als ik hem was want dat is bijna 50 euro aan gems .
ik heb zelf 50 Rich Coffers gekocht en trok er 'maar' 2 skin tickets uit, echter heb ik er inmiddels 7, de overige 5 komen uit de gewone coffers en heb er niet eens zo veel van gehaald. Eergisteren had ik 25 gewone coffers uit fractals geloot en kreeg daar 2 tickets uit...
beetje RNG inderdaad, echter bieden de skins je niks meer dan looks, dit is alles behalve Pay to Win imho. je wordt er namelijk niet 'beter' van dan anderen.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vluuks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-10-2024

Vluuks

I never finish anyth

Het frappante vind ik altijd dat men steen en been klaagt over de RNG chests in de gem store maar de helft vervolgens wel zijn portemonnee trekt om er eens 100 van aan te schaffen. Als je er zo op tegen bent, steek er dan geen geld in? Is verder geen aanval op iemand in het bijzonder maar ik kom het elke keer weer tegen ingame of op reddit. :P

Vind de RNG zelf ook niks, begrijp me niet verkeerd, maar de enige manier die misschien werkt als je wil dat ArenaNet met die dingen stopt is toch echt om ze gewoon niet te kopen. =(

[ Voor 24% gewijzigd door Vluuks op 23-06-2013 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is ook niet heel veel samenspel nodig. Ja er zijn combo fields, maar de conditions daarvan stacken allemaal in duration. Het maakt dus niet zoveel uit of 1 persoon er burning op gooit of 4 als er maar 1 target is. Je moet vooral op jezelf letten en af en toe iemand een rez of een heal geven. Voeg daarbij dat de meeste boss mechanics niet heel origineel zijn (vooral rode cirkels ontwijken, dodge timen, veel herhaling) en je hebt saaie PVE wat mij betreft.

Wat jij hier noemt zijn eigenlijk precies de 'huidige' dingen waar ik op doel. Je verwoord het alleen wat mooier en waar jij de gem store niet als een probleem ziet ziet ik de focus om de gem store als een van de redene dat alles so goud gedreven is. Het geen waar je het ook over hebt.

Met 'huidige' dingen bedoel ik dan inderdaad waar er vanaf januari ineens verkeerde beslissingen werden genomen die (in mijn ogen) vaak te maken hadden met die gem-store focus.

Als je wilt zou je eigenlijk dit eens moeten vertalen naar het Engels en op de originele forums posten. Misschien word er wat mee gedaan. ;) Ik heb de hoop nog niet opgegeven maar het roer zal toch tijdig moeten omslaan. Als je dat zou doen, maak de titel dan overigens niet zoiets als "why I left" dat mag namelijk niet. Moet zoiets zijn van "tips to prevent people from leaving".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Zijn er uberhaupt nog mensen positief over deze game op dit moment? Lees veel verhalen over ik stop, ben gestopt, geen uitdaging en etc. Just wondering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 23:52
RoseSolane schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:43:
[...]

Maar volgens mij is een deel van ons succes te verklaren door goede WvW guilds die slim spelen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Augury Rock (de server met net zoveel punten als wij), die een overvloed aan spelers (zerg!) gebruikte om veel punten te pakken. En dan snel wegrennen als wij eraan kwamen. Baruch Bay aan de andere kant gebruikte niet alleen hun voordeel van Spaanstalige server. Wel pakte ze elke nacht hun voordeel van veel niet-Europese spelers, maar overdag gebruikte ze wel degelijk tactiek. Veel leuker om tegen te spelen.
Het is en blijft een numbers game. Tuurlijk kan je met een 5 man squad een zerg naar de borderland lokken door een 2 rams op bay te droppen. Gelijktijdig alle camps flippen zodat de zerg kan blijven rennen. In the end komt het toch neer op wie heeft de beste dekking op de uren dat ze nodig zijn. Leuk dat de 3 servers tijdens prime time allemaal een queue hebben, maar het gaat er nu juist net om hoe het de volgende ochtend ervoor staat, wanneer er 16 uur lang geen dekking is terwijl de andere server rustig met 25 man borderland hopped, daar gaat je harde werken van de avond ervoor... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Moet zeggen dat ik er erg veel plezier in heb. Ik ben er nog niet zo lang mee bezig. Heb 1 ranger en heb ik afgelopen week naar level 48 gespeeld. Stond op 25. tot nu ook geen mmo gespeeld. Dus alles is voor mij nog nieuw. Vind de wereld erg mooi. En dan lekker doen waar ik zin in heb. Af en toe Google erbij om te kijken wat de bedoeling is. En als ik het niet begrijp vraag ik het in de guild :) vanaaf ga ik ook zeker weer spelen. Zou graag een keer een dungeon doen. Maar tot nu toe nog geen mensen bij elkaar kunnen krijgen. Heb weinig vergelijk met dit soort spellen. Heb een trial van wow gespeeld. En paar maandjes betaald. Maar vind het net niet leuk genoeg om mee door te gaan. Gw2 is voor mij een veel leuker alternatief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Devata: Ik denk inderdaad dat we het grotendeels eens zijn :) Ik kan het naar het Engels vertalen en op het officiele forum gooien, maar eerlijk gezegd zou ik het dan nog concreter moeten maken. Daarnaast zijn er al heel veel posts die het nog eleganter verwoorden vind ik.

@Maduth: Ja ik ben zeker positief over GW2! Klinkt vreemd misschien na mijn kritische post, maar GW2 is het geld meer dan waard! Wat je voor die prijs krijgt is gewoon enorm veel. Alleen voor de meer hardcore gamer komt er op een gegeven moment een einde aan de pret lijkt het. Er is geen "treadmill" om dat soort spelers echt bezig te houden. De periodieke release van tijdelijke content kan wat mij betreft niet echt tippen aan het periodiek uitbrengen van raids en expansions.

Maar dat is mijn mening. Feit blijft dat je voor de 33 euro die GW2 nu kost echt belachelijk veel content krijgt. Een enorme, schitterende en behoorlijk open wereld. Een vrij goede en hulpvaardige community. PVP waar je meteen in kunt springen en die je best een tijdje bezig houdt. WvW waar je met een goede guild op een leuke server zeker een paar weken bezig kunt zijn. Acht professions die je kunt levelen en verschillende personal stories die je kunt beleven (eerste 3 keer blijft het leuk).

Kortom, er is kritiek maar ook zeker een hoop lof voor GW2 wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xato
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 19:44
Maduth schreef op maandag 24 juni 2013 @ 09:26:
Zijn er uberhaupt nog mensen positief over deze game op dit moment? Lees veel verhalen over ik stop, ben gestopt, geen uitdaging en etc. Just wondering :)
De laatste tijd houd ik mij ook voornamelijk bezig met dailies en monthlies. In het weekend wil ik nog wel eens wat uurtjes doorbrengen in WVW. Tenzij er geen goede commander bezig is dan log ik meestal.

Ik ben nog steeds positief over GW2, omdat ik nog steeds de potentie zie in het spel. Het combat systeem verveelt mij nog steeds niet, de graphics zijn nog steeds super mooi en de classes zijn divers genoeg voor mij.

Ik doe ook rustig aan met mijn legendary dus ik heb nog steeds een einddoel waardoor ik steeds blijf spelen. Ik snap dat sommige wel al hun legendary hebben gehaald en nu dus zonder doel bezig zijn.

Er zijn wel een aantal minputen zoals content. Zo zijn er in een jaar tijd vrijwel geen permanente jumpingpuzzles bijgekomen, wat ik persoonlijk erg jammer vind. Gelukkig volgende patch wel weer een nieuwe jumpingpuzzle :9~. Ook zijn de zones weinig veranderd, ik kom vrijwel dezelfde dynamische quests tegen op mijn alts als toen ik op mij main levelde. Ik had gehoopt dat GW2 daar iets meer mee kon doen, gezien ze in het begin spraken over dynamic quest rotaties en hoe makkelijk het was om een andere quest in een rotatie te gooien.

Tevens vind ik dat voor een spel dat zich richt op cosmetische aspecten er erg weinig skins beschikbaar zijn om je gear echt uniek te maken. Cosmetische looks zouden veel makkelijker wisselbaar moeten zijn om te zorgen dat men zich ook druk gaat maken om cosmetische aspecten. Nu haal ik met mijn alts een exotic set uit Orr voor de stats en alle skins die mijn main niet gebruikt gaan dan naar de alts. Hierdoor heb ik weinig verbintenis met mijn alts doordat ze zelf niet voor gear hoefde te spelen.

Ook titels hebben dit probleem. Echte unieke titels (buiten WVW en PVP om) zijn er niet echt. Graag zou ik veel meer achievements zien die echt moeilijk/langduurig zijn en titels als reward geven. Zodat je ook wat side-objectives heb die je in een weekend/week zou kunnen halen. Idem voor unieke pets. (Meer farmable pets zouden erg welkom zijn imho.)

De gemstore is grappig maar ook meer niet. Ik ben niet te beroerd om geld uit te geven aan een spel maar een paar buyable weapon skins en random boxes gaan mij niet over de streep trekken. Wel heb ik een aantal kostuums en blacklion salvage kits gekocht om het spel te blijven supporten.

Ook de traits (welke gelukkig nu aangepakt gaan worden) verdienen wat aanpassingen. Het snel kunnen switchen van builds is juist een unieke feature van GW2 maar ik merk dat ik ondertussen al 4 maanden met dezelfde build speel op mijn warrior. In het begin nog wel veel geprobeerd maar mijn tanky greatsword shout healing spec heeft gewoon ruim voorkeur ten opzichte van andere builds. Mijn warrior heeft zelfs mijn voorkeur ten opzichte van andere characters aangezien ik geen damage krijg en meer damage doe op mijn warrior dan elke andere alt van me. (Kan met spec te maken hebben, maar warrior speelt zo lekker! 8) )

Al met al nog steeds positief over GW2, maar er zit nog zoveel potentie in het spel wat nu onbenut blijft. En ik begin inderdaad te merken dat van mijn directe vriendengroep er nog maar paar spelen. De meeste die er sinds de launch bij waren zijn toch wel gestopt ondertussen. Ik vermoed dat het afwachten is tot de eerste expansion, waarbij we hopelijk meer content gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33
Ik ben er niet echt negatief over, maar positief kan ik er maar matig over zijn. Ik mis alles van GW1 in GW2, combat voelde enorm breed en alles, maar was uiteindelijk maar een simplistisch geheel (om maar niet over de mechanics in dungeons te beginnen).

Ben nog steeds blij de CE te hebben verkocht, had ik eerst nog wat spijt van, maar nu absoluut niet meer.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Zit namelijk te denken om deze uiteindelijk toch maar te kopen als opvulling to Wildstar maar wil wel op een bevolkte server komen met een nld guild [plus Teamspeak :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Maduth schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:43:
Zit namelijk te denken om deze uiteindelijk toch maar te kopen als opvulling to Wildstar maar wil wel op een bevolkte server komen met een nld guild [plus Teamspeak :) ]
Zie topic warning.
Server is vol bij ons en TS is gehost en wel =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maduth schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:43:
Zowel wij (One) and Freakie Beakie's guild (Gwen) zijn internationnaal maar op PikenSquare zijn ook twee Nederlandse guilds aanwezig NL en RunNL. Gewoon even rondlopen totdat je er iemand van ziet en het whisperen. Zou je toch naar een internationale guild willen kun je mij altijd een whisper geven (Oxherd) of Freakie whispere.. ik weet even niet zijn character naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:01:
Hi Morrar, we missen je wel :) Een paar opmerkingen over wat jij specifiek zegt.

Niet specifiek op jouw gericht, maar er klopt iets niet in deze argumentatie. Farmen kan niet efficient, je moet tier 6 materialen gewoon kopen. Maar waar komen die tier 6 materialen die jij koopt dan vandaan? Uit het niets? Iemand heeft die toch echt bij elkaar gefarmt. Of misschien is het wel zo dat het grootste deel van de spelers wel materialen farmt (maar niet grind) en deze verkoopt aan een klein deel van de spelers. En dat lijkt precies te zijn wat ArenaNet wil. En daarmee is dit een win-win-loose situatie. Grote meerderheid van de spelers blij, ArenaNet blij, klein deel van de spelers niet blij. Waarmee het economische model voor ArenaNet werkt. En dus kan dit nog heel lang doorgaan. En is een expansion misschien wel helemaal niet nodig om dit spel nog lang te laten bestaan.
Nou die spullen worden over het algemeen niet bij elkaar gefarmt maar vind met toevallig. De een vind een paar T6 bloed, de andere... Dan zetten ze het maar op de TP en dan kopen andere het weer.

Dit was iets waar tijdens de beta al veel mensen bang voor waren maar toen verzekerde ArenaNet dat farmen prima mogelijk was, het alleen niet nodig was. Nu blijkt dus dat het eigenlijk gewoon niet mogelijk was. Daar was dus tijdens de beta al commen taar op.

Dat zie je een beetje terug in de RNG en het gold-driven systeem wat waarschijnlijk is gedaan ivm de gemstore. Dat maar een kleine groep dat vervelend vind geloof ik dan weet niet. Veel mensen farmen liever voor het geen dat ze nodig hebben in plaats van farmen voor goud en dan weer daarmee kopen wat je wilt. Dat is ook wel te merken aan alle post op het officiele forum (of nu hier?).
RoseSolane schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:22:
Mochten de gelekte patch notes kloppen dan wordt mijn crit damage longbow Ranger (met spin en haai als pet) opeens een veel betere Ranger build. Buffs voor de meeste longbow skills, nerfs voor alle shortbow skills (range naar 900), DPS nerfs voor een groot aantal pets en damage buffs voor spin en haai. Of mijn Ranger hiermee ook sterker wordt is wel de vraag. Andere Ranger builds (bv. condition damage SB ranger met Jaguar of een andere kat) worden echter hard generfd.
Ik gebruik ook een longbow ranger en ga er op een aantal punten dus wel vooruit of iig niet op achteruit zoals de short-bow rangers maar the nerf op de pets snap ik niet zo.. Jij heb dan toevallig net een buff maar ik gebruik bijvoorbeeld de pig. Die is echt niet heel sterk maar een mooie combinatie tussen power en armor. Die krijgt als de notes kloppen nu een nerf van 25% in power.. Dat is wel extreem en de pets waren al niet zo geweldig. Als ze nou die AI eens flink verbeteren oke, maar dat moet ik nog maar zien. Daar staat iig niets over in de gelekte patch-notes.
Freakiebeakie schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 11:52:
Het klopt wat je zecht alleen is Pay to win niet het goede woord. Je word niet daadwerkelijker sterker ervan maar hoe spelen veel mensen mmo's? Ze verzamelen skins, mini's enz. Wil je dat hier doen dan moet je er geld voor neerleggen. Dat is inderdaad geen leuke manier van games maar je kan het niet echt Pay to win noemen.
Vluuks schreef op zondag 23 juni 2013 @ 16:18:
Het frappante vind ik altijd dat men steen en been klaagt over de RNG chests in de gem store maar de helft vervolgens wel zijn portemonnee trekt om er eens 100 van aan te schaffen.
Er zijn inderdaad mensen die ze aanachaffen maar of het de helft is. Het probleem is een beetje dat op dit moment er inderdaad genoeg mensen zijn die ze aanschaffen daardoor loont deze tactiek. Helaas jagen ze daardoor ook veel mensen weg en dan zul je zien dat de mensen die nu veel kopen ook verdwijnen omdat de game leeg is. Op de korte termijn hebben ze er dus wat aan maar op de lange termijn kunnen ze zich wel eens in de vingers snijden als ze nog lang zo door gaan.

Zelf blijf ik wel nog gewoon actief in GW2. Het leukste vind ik het nog gewoon om met de guild bezig te zijn. Ik ben niet iemand die zomaar van mmo naar mmo hopt, daarbij zie ik ook niet veel in TESO en Wildstar. Die eerste is een soort GW2 clone maar zal niet het elder scroll gevoel kunnen geven en Wildstar is WoW met aliens, een combi die voor mij niet werkt. De enige game waar ik wel met een schuin oog naar kijk is archeage. Wat ik daarvan heb gezien is dat een perfecte MMO maar heb het combat-systeem nooit kunnen testen en misschien word het wel subscription based. We zullen zien. Hopelijk was de aankondiging dat er voorlopig geen expansion kwam alleen maar om een verrassingseffect te hebben en krijgen we over 2 maanden (als GW2 1 jaar bestaad) dan toch de expansion of iets dergelijks. Maar als ik kijk naar de switch met focus op de gem-store ben ik er bang voor.

[ Voor 53% gewijzigd door Devata op 24-06-2013 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
Devata schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:43:
[...]

Zelf blijf ik wel nog gewoon actief in GW2. Het leukste vind ik het nog gewoon om met de guild bezig te zijn. Ik ben niet iemand die zomaar van mmo naar mmo hopt, daarbij zie ik ook niet veel in TESO en Wildstar. Die eerste is een soort GW2 clone maar zal niet het elder scroll gevoel kunnen geven en Wildstar is WoW met aliens, een combi die voor mij niet werkt. De enige game waar ik wel met een schuin oog naar kijk is archeage. Wat ik daarvan heb gezien is dat een perfecte MMO maar heb het combat-systeem nooit kunnen testen en misschien word het wel subscription based.
Grappig, ik zie het juist andersom. Archeage is voor mij de zoveelste korean mmo. TESO gaat idd dezelfde kant op als GW2. Wildstar vind ik daarentegen wel een kanshebber, al je wel moet houden van de humor en graphic style. Maar het idee erachter, al het goede uit bestaande MMO's jatten en die perfectioneren lijkt niet te kunnen falen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit zelf ook uit te kijken naar Wildstar, maar probeer niet te veel van de hype te geloven. Op zich vind ik de graphics wel aardig en jatten ze inderdaad alle goede dingen van andere MMO's. Ik zag laatst echter een video van iemand die een jumping puzzle deed en dat zag er enorm 'clunky' uit... Dat begon me daarna ook op te vallen in andere video's; de besturing moet nog een hoop polish krijgen vermoed ik.

Wat dat betreft ben ik wel allergisch voor haperende besturing. GW2 zit op dat front behoorlijk goed in elkaar als je er eenmaal gewend aan bent. GW2 zit een beetje tussen action-oriented en rotation-spam in. Het voelt redelijk natuurlijk, maar zou van mij nog iets meer actie mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dat is het nadeel, alles is al gedaan in MMO's. Alles is gejat, zelfs in GW2 zit aardig wat jatwerk. Het is erg lastig om nog origineel te zijn.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33
lanerios schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:50:
Dat is het nadeel, alles is al gedaan in MMO's. Alles is gejat, zelfs in GW2 zit aardig wat jatwerk. Het is erg lastig om nog origineel te zijn.
An sich is dat niet eens zo'n groot probleem, zelfs WoW heeft dingen gejat. Maar als je iets jat, kan je het wel zelf een stukje beter neerzetten, al is het maar iets simpels als mentor/sidekick (je level naar beneden schalen om met anderen dungeons te doen) of een goedwerkende AH/store.

GW2 heeft dan weer een groot/mooi AH/craft systeem, maar zijn ze compleet doorgeslagen in de hoeveelheid recipes per wapen die je kan craften, waardoor het hele AH/craft systeem niet volledig tot z'n recht kwam.

Combat is ook zo'n mooi voorbeeld, semi-action combat lijkt gewoon icm loslaten van trinity niet bepaald goed te zijn uitgewerkt. Wel doen ze dit erg netjes met dodging, wat bijvoorbeeld Neverwinter weer heeft gejat maar niet in de buurt komt van hoe dit in GW2 werkt.

En dat is ergens best jammer, ze hadden met GW1 een vrij uniek combat systeem, je vocht tegen gelijkwaardige mobs (qua HP/stats/abilities) en je kon defense/offence op vele manieren gebruiken (iets waar imho CoH nog steeds heer en meester in was), het voelt nu gewoon als een grote mashup van combat-aspecten waar je niet bepaald een gecontroleerd gevecht mee kan maken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Klopt, echter vind ik wel dat de events in GW2 en Rifts in Rift zijn gejat van PQ's in warhammer. Helaas hebben beide games dit niet kunnen verbeteren. Dynamic events zijn leuk in GW2, behalve als je solo bent. Dan is het een waste of time, en dat komt nu steeds meer en meer voor in de hoger level gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:43:
[...]
Nou die spullen worden over het algemeen niet bij elkaar gefarmt maar vind met toevallig. De een vind een paar T6 bloed, de andere... Dan zetten ze het maar op de TP en dan kopen andere het weer.
Jij denkt dat er genoeg toevallig bij elkaar gevonden wordt om de TP goedgevuld te laten zijn? Daar heb ik eens over nagedacht. Als ik zie hoeveel T6 materials ik zelf heb gevonden ten opzichte van hoeveel ik gekocht hebt dan zou je wel eens gelijk kunnen hebben. Ik heb in 9 maanden tijd 3 level 80's gemaakt die allemaal in exotic gear rondlopen. Die gear heb ik grotendeels zelf gemaakt en ik heb nauwelijks wat gekocht.
Ik gebruik ook een longbow ranger en ga er op een aantal punten dus wel vooruit of iig niet op achteruit zoals de short-bow rangers maar the nerf op de pets snap ik niet zo.. Jij heb dan toevallig net een buff maar ik gebruik bijvoorbeeld de pig. Die is echt niet heel sterk maar een mooie combinatie tussen power en armor. Die krijgt als de notes kloppen nu een nerf van 25% in power.. Dat is wel extreem en de pets waren al niet zo geweldig. Als ze nou die AI eens flink verbeteren oke, maar dat moet ik nog maar zien. Daar staat iig niets over in de gelekte patch-notes.
Ik snap de nerf ook niet als die in deze vorm komt. Misschien willen ze de kracht van de verschillende pets wat meer gelijktrekken Maar deze bijna pet-brede nerf is daar niet de goede oplossing voor.
Ik ben zeer positief over deze game. Dat wil niet zeggen dat het perfect is. Maar het is wel een van de beste games die ik ooit gespeeld heb. En waarschijnlijk de game waarin de meeste tijd ooit heb gestopt. Voor mij staat Morrowind nog steeds op nummer 1, maar dat komt ook omdat het de eerste echt goede game was die ik heb gespeeld. Maar Morrowind was zeker niet perfect en als het nu zou uitkomen zou ik het waarschijnlijk niet lang spelen. Te lastig, te gecompliceerd, te hardcore. Ik ben een dagje ouder geworden en heb daarin geen zin meer.

Ik ben zelf wel benieuwd naar TESO. Als dat de vele goede punten van GW2 overneemt en dat in de uitgebreide lore van TES weet te plaatsen dan kan het een erg goede game worden. Maar eerst zien, dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xeple schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:07:
Grappig, ik zie het juist andersom. Archeage is voor mij de zoveelste korean mmo. TESO gaat idd dezelfde kant op als GW2. Wildstar vind ik daarentegen wel een kanshebber, al je wel moet houden van de humor en graphic style. Maar het idee erachter, al het goede uit bestaande MMO's jatten en die perfectioneren lijkt niet te kunnen falen imo.
Bij TESO denk ik ook dat ze simpelweg niet het gevoel kunnen geven dat de singleplayer heeft en ergens zal dat toch zijn waar veel mensen op hopen.

Wat Archeage betreft.. Zoals ik al aan gaf ik heb het nog nooit kunnen testen en ik hoop dat het op die andere punten ook het beste van andere mmo´s jat in plaats van de zoveelste Korean mmo te zijn. Als je echter naar de aspecten kijkt die ik nu wel al kan zien dan bied die game precies datgene wat in de suggesties topics van andere MMO´s vaak gevraagd word.

Je kunt gebieden innemen en verliezen en het houzing systeem is dan wel het neusje op de zalm. Op enorm veel plaatsen in de wereld kun je gewoon jou huis bouwen (of guild huis) dat kun je inrichten zoals je wilt en je mounts kun je voor je huis parkeren enz. Een best groot gedeelte van de wereld word dus direct bepaald door de spelers. Daarbij ziet het er allemaal ook nog eens best goed uit.

YouTube: Archeage senior housing construction show !

http://img8.mmo.mmo4arab....rldzones/rainbowfield.jpg

Maar of het op die andere punten een goede mmo word of de zoveelste Korean mmo dat moeten we afwachten. Vooralsnog hoop ik dat GW2 de dingen die het na mijn mening nu verkeert doet nog gaat aanpakken en verbetert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Zo...na maanden getwijfeld te hebben wat ik nu precies wilde gaan spelen, GW2 maar eens aangeschaft. Op aanraden van een maat van mij, een Guardian aangemaakt en vanavond weer eens gaan kijken wat ik allemaal kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
Devata schreef op maandag 24 juni 2013 @ 21:46:
[...]
Wat Archeage betreft.. Zoals ik al aan gaf ik heb het nog nooit kunnen testen en ik hoop dat het op die andere punten ook het beste van andere mmo´s jat in plaats van de zoveelste Korean mmo te zijn. Als je echter naar de aspecten kijkt die ik nu wel al kan zien dan bied die game precies datgene wat in de suggesties topics van andere MMO´s vaak gevraagd word.

Je kunt gebieden innemen en verliezen en het houzing systeem is dan wel het neusje op de zal. Op enorm veel plaatsen in de wereld kun je gewoon jou huis bouwen (of guild huis) dat kun je inrichten zoals je wilt en je mounts kun je voor je huis parkeren enz. Een best groot gedeelte van de wereld word dus direct bepaald door de spelers. Daarbij ziet het er allemaal ook nog eens best goed uit.

YouTube: Archeage senior housing construction show !

http://img8.mmo.mmo4arab....rldzones/rainbowfield.jpg

Maar of het op die andere punten een goede mmo word of de zoveelste Korean mmo dat moeten we afwachten. Vooralsnog hoop ik dat GW2 de dingen die het na mijn mening nu verkeert doet nog gaat aanpakken en verbetert.
Bedankt voor de tip! Archeage wordt er eentje om in de gaten te houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweekzor schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:52:
[...]

Bedankt voor de tip! Archeage wordt er eentje om in de gaten te houden!
Je kunt je al inschrijven voor de beta: https://www.archeagegame.com/en/register/

In Korea is het overigens een P2P game, als het dat hier ook word valt hij voor mij sowieso af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
Devata schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 04:06:
[...]

Je kunt je al inschrijven voor de beta: https://www.archeagegame.com/en/register/

In Korea is het overigens een P2P game, als het dat hier ook word valt hij voor mij sowieso af.
Bedankt, meteen maar even gedaan.

P2p is inderdaad minder, maar als het verder een top game is heb ik dat er graag voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 09:40
Dawn schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 16:00:
[...]
ik heb zelf 50 Rich Coffers gekocht en trok er 'maar' 2 skin tickets uit, echter heb ik er inmiddels 7, de overige 5 komen uit de gewone coffers en heb er niet eens zo veel van gehaald. Eergisteren had ik 25 gewone coffers uit fractals geloot en kreeg daar 2 tickets uit...
beetje RNG inderdaad, echter bieden de skins je niks meer dan looks, dit is alles behalve Pay to Win imho. je wordt er namelijk niet 'beter' van dan anderen.
Ik heb tot nu toe 0 tickets, guild leader er eentje, een vriend van mij heeft er nu al 6! Het is ook een reden dat ik nooit gokverslaafd kan worden, omdat ik nooit iets win. Maar dat maakt het spel er niet minder voor mij op.

Vandaag nog de nieuwe Aetherblade Dungeon gedaan. Met een full guild team (dat betekent dus of uber pownage of epic failure) van 1 mesmer, 1 guardian, 1 ranger en 2 necro's het proberen te clearen. Het ging vrij aardig, op een paar dodge-momenten na waarbij mensen moeite hebben om NIET in de lasers te gaan lopen.

Komen we bij de boss aan: een wipe-fest van heb ik jou daar. De eerste kannonnen-regen overleven we nog wel, maar als daarna 1tje down gaat dan is er geen houden meer aan. Misschien eens proberen met wat meer guardians en warriors in het team, kijken of het dan wel lukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ninc schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 18:46:
[...]

Ik heb tot nu toe 0 tickets, guild leader er eentje, een vriend van mij heeft er nu al 6! Het is ook een reden dat ik nooit gokverslaafd kan worden, omdat ik nooit iets win. Maar dat maakt het spel er niet minder voor mij op.

Vandaag nog de nieuwe Aetherblade Dungeon gedaan. Met een full guild team (dat betekent dus of uber pownage of epic failure) van 1 mesmer, 1 guardian, 1 ranger en 2 necro's het proberen te clearen. Het ging vrij aardig, op een paar dodge-momenten na waarbij mensen moeite hebben om NIET in de lasers te gaan lopen.

Komen we bij de boss aan: een wipe-fest van heb ik jou daar. De eerste kannonnen-regen overleven we nog wel, maar als daarna 1tje down gaat dan is er geen houden meer aan. Misschien eens proberen met wat meer guardians en warriors in het team, kijken of het dan wel lukt ;)
De nieuwe dungeon is inderdaad erg vermakelijk. Bij de kannonnen-regen moet je eigenlijk rondjes blijven rennen en als iemand dood zo gaan ress hem past na de cannonregen.

Waarschijnlijk gaat met met guardians en warriors sneller maar wij hadden een redelijk gemixte groep en kwamen er redelijk snel doorheen, het is gewoon even wat oefening.

Het is wel jammer dat men vaak voor guardians en warriors en vraagt. En dan full beserker. Bij GW2 hebben ze voor meer variatie willen zorgen door de Holy Trinity te doorbreken maar in plaats dat het daardoor veelzijdiger werd is het juist eentoniger geworden. Beter hadden ze juist kunnen proberen om niet een tank, een healer en DPSers te hebben maar juist meer types nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouli
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 14:43

Bouli

9000 rpm

Eind baas van de nieuwe dungeon nog steeds niet kunnen halen, de rest is vrij "simpel" te doen. Alleen het ontwijken van de kanonnenregen gaat veel partymembers niet goed af merk ik wel...

K20A daily :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van de nieuwe dungeon heb ik alleen nog maar het laatste gevecht gedaan. Een van onze parttime guild members (ze zit ook in een RP guild) vroeg in de guild chat om een Guardian. Ik ben er toen ingesprongen. Een lastig doch leuk gevecht. Ik geloof dat we 4 keer gewiped zijn, maar het is uiteindelijk toch gelukt.

Dat ze om een Guardian vroegen was in dit geval wel logisch. De groep had al een Mesmer en een Ranger (mijn andere karakters) en met een tweede Guardian was er toch wel iets meer tank/healing beschikbaar. In een groep die niet hardcore was, RP spelers die ook dungeons doen, geeft het toch iets meer zekerheid. Ik ben niet full beserker, maar heb een meer mixed build. Daarmee kon ik redelijk goed overeind blijven en toch aardig wat damage doen. De andere Guardian deed vooral de healing, ik was meer de tank. Nadat we het gevecht doorhadden was het goed te doen.

Zoals ik al zei, leuk gevecht. Maar wel één die voor mijn gevoel juist de trinity bevestigt. DPS van de Ranger en de Mesmer, healing van een Guardian en een Guardian als tank. De vijfde weet ik niet meer. Misschien kwam dit gevoel doordat ik het gevecht met onbekenden deed in plaast van met een aantal leden van mijn eigen guild. Met de juiste party moet het gevecht beter te doen zijn. Allemaal op TS, beter bekend met elkaars sterke en zwakke punten, spelers die hun sterkste karakter kunnen spelen (Ranger voor mij). Het zal dit gevecht waarschijnlijk makkelijker maken en iets minder eisen stellen aan de samenstelling van de party.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Even een vraagje van mij als Rookie, ga vanavond weer knallen maar mij werd verteld dat 'crafting' eigenlijk niet echt het waard zijn om op te pakken. Eens of onees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oneens. Crafting geeft experience. Met crafting zou je ongeveer 10 levels moeten kunnen krijgen. Daarnaast kun je je eigen wapens, kleding en voedsel maken. En het is gewoon leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeltjow
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-07 11:39
RoseSolane schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:34:
Oneens. Crafting geeft experience. Met crafting zou je ongeveer 10 levels moeten kunnen krijgen. Daarnaast kun je je eigen wapens, kleding en voedsel maken. En het is gewoon leuk.
10 levels per volledige craft zoals Chef of jewelcraft. zo kan je voor nog geen 4g al 20 levels omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:02:
Van de nieuwe dungeon heb ik alleen nog maar het laatste gevecht gedaan. Een van onze parttime guild members (ze zit ook in een RP guild) vroeg in de guild chat om een Guardian. Ik ben er toen ingesprongen. Een lastig doch leuk gevecht. Ik geloof dat we 4 keer gewiped zijn, maar het is uiteindelijk toch gelukt.
Dat ze om een Guardian vroegen was in dit geval wel logisch. De groep had al een Mesmer en een Ranger (mijn andere karakters) en met een tweede Guardian was er toch wel iets meer tank/healing beschikbaar. In een groep die niet hardcore was, RP spelers die ook dungeons doen, geeft het toch iets meer zekerheid. Ik ben niet full beserker, maar heb een meer mixed build. Daarmee kon ik redelijk goed overeind blijven en toch aardig wat damage doen. De andere Guardian deed vooral de healing, ik was meer de tank. Nadat we het gevecht doorhadden was het goed te doen.

Zoals ik al zei, leuk gevecht. Maar wel één die voor mijn gevoel juist de trinity bevestigt. DPS van de Ranger en de Mesmer, healing van een Guardian en een Guardian als tank. De vijfde weet ik niet meer. Misschien kwam dit gevoel doordat ik het gevecht met onbekenden deed in plaast van met een aantal leden van mijn eigen guild. Met de juiste party moet het gevecht beter te doen zijn. Allemaal op TS, beter bekend met elkaars sterke en zwakke punten, spelers die hun sterkste karakter kunnen spelen (Ranger voor mij). Het zal dit gevecht waarschijnlijk makkelijker maken en iets minder eisen stellen aan de samenstelling van de party.
Ik had het er vooral over dat als men vraagt voor mensen (dus ook bij jou) het altijd guardian of warriors zijn en dan het liefs met full beserker. Dat, omdat men daarmee het snelste door alle dungeons heen jaagt en als het four gaat die de veiligste keuze zijn om erbij te vragen. Dat wilt niet zeggen dat andere opties niet mogelijk zijn. Zelf doet ik alles met mijn ranger en dan gebruik ik bijna nooit full beserker. Dus dat werkt prima maar de noodzaak voor veelzeidige builds zijn weg met als gevolg dat men vraagt voor datgene dat meestal het snelste gaat. En dat is dus warrior + guardian full beserker.

Wij hebben niet vaak problemen met de dungeon. Ben de eerste run wel eens gewhiped maar daarna niet meer. Je moet alleen het mechanisme even door hebben. We zijn nu bezig om de baas binnen de 15 min te halen. We zijn er al kort bij gekomen maar nog net niet. Ook dit zal waarschijnlijk beter gaan met warrior + guardian maar ik wil het met mijn ranger doen. (heb geen warrior en guardian is nog niet 80)
Maduth schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:35:
Even een vraagje van mij als Rookie, ga vanavond weer knallen maar mij werd verteld dat 'crafting' eigenlijk niet echt het waard zijn om op te pakken. Eens of onees?
Ligt eraan. Het is inderdaad goed om te levelen. Of je het leuk vind is persoonlijk. Ik heb nog geen een craft tot 400 omdat ik er weinig aan vind. In andere MMO's was crafting juist mijn main bezigheid. Zoeken naar recepten enz. Het 'probleem' voor mij is dat ik pas echt naar mijn armor kijk als ik 80 ben en crafts voor armor boeien mij dus niet zo heel erg. Ik was in andere mmo's altijd bezig met fun crafts (Denk aan zoiets engineer in WoW). Vaak had ik dan onderdelen van andere crafts nodig waardoor ik die ook geleidelijk levelde. Als je je niet echt bezig houd met armor tot je 80 bent, zoals ik, is het craften in GW2 niet zo leuk want dan is het craften pas interessant als het op z'n hoogste level bent en ben je daardoor dus alleen maar aan het craften om het hoogste level te bereiken. In plaats van geleidelijk om steeds weer dat eerstvolgende leuke item te krijgen.

Ben je wel iemand die bv elke 5 levels de beste gear wilt hebben dan is het natuurlijk een heel ander verhaal want dan kun je telkens naar nieuwe armor toe werken waardoor je toch geleidelijk aan leuk kunt levelen.

Ben je dus veel met armor bezig ook voordat je 80 bent dan zal craften best leuk zijn. Ben je dat niet dan is het iig functioneel om te levelen (al mag ik hopen dat op je eerste char het levelen zelf opzich genoeg voldoening geeft. vooral handig voor alts) maar waarschijnlijk niet erg leuk. Dat is dus erg persoonlijk.

Echte zoektochten en dungens farmen voor zeldzame recepten heb je niet echt al zit ArenaNet dat nu wel in te voeren. De laatste tijd geven de dungeons ook 'rare' drops voor recepten al zijn ze ook weer niet zo gheel race. De meeste recepten zijn dan alsnog voor hooguit 2 goud te kopen wat het toch minder speciaal maakt.

Ik hoop dat je met deze informatie voor jezelf kunt bepalen of het jou wel of niet zal bevallen. Maar ik zou zeggen, probeer het gewoon en dan zie je vanzelf wel of je het blijft doen of al snel naast je neer legt.

[ Voor 29% gewijzigd door Devata op 27-06-2013 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Mbt crafting heb ik gekozen voor Weapon and Jeweler aangezien ik probeer om het bij een char te houden en deze helemaal te benutten [explorer, pvp, pve, craften] etc.

Na 7 jaar WoW voel ik me hier echt weer een n0ob... zo blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
Devata schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 23:12:
[...]

Ik had het er vooral over dat als men vraagt voor mensen (dus ook bij jou) het altijd guardian of warriors zijn en dan het liefs met full beserker. Dat, omdat men daarmee het snelste door alle dungeons heen jaagt en als het four gaat die de veiligste keuze zijn om erbij te vragen. Dat wilt niet zeggen dat andere opties niet mogelijk zijn. Zelf doet ik alles met mijn ranger en dan gebruik ik bijna nooit full beserker. Dus dat werkt prima maar de noodzaak voor veelzeidige builds zijn weg met als gevolg dat men vraagt voor datgene dat meestal het snelste gaat. En dat is dus warrior + guardian full beserker.
...
Laatst nog eens de dungeon gedaan met 3 guildies en 2 pugs. Ging redelijk tot aan de boss, waar men simpelweg de circles niet kan ontwijken. Heb ze uitgelegd dat je gewoon stil moet blijven staan en pas weglopen op het moment dat er een cirkel boven je vormt. Dus niet in paniek overal blijven rennen.
We hebben de boss afgekregen tot 50%, waarna 2 man down (de pugs) bij de bombs en daarna gingen mijn 2 guildies ook down. Als enigste kon ik niet meer ressen en in leven blijven.

Bleek dat voor die pug het zijn eerste level 80 was, dus ik denk dat hij nog geen exotic/goed armor heeft en zijn traits ook nog niet goed heeft ingevuld. Ook gebruikte hij zijn virtues niet goed. Hier heb ik niet zo een problemen mee, maar als je mij dat pas gaat zeggen nadat we al 3 keer gewiped zijn bij de boss, dan word ik wel even pissig.

En ook eens stiekem meegedaan met een CoF p1 run. Wij hadden de party gemaakt en kon dus mijn warrior (die geen berserker exotic armor/trinkets/weapons heeft) zonder gear-check erin sluisen. De 2 pugs meteen hun armor pingen en alles ging goed totdat we bij de boss wat spelers hadden die down gingen. Begonnen ze te klagen dat we te weinig DPS in de party hadden (hoe zou dat toch komen ;) ) en hebben we het nog snel in 1 keer gecomplete. De pugs zijn daarna ook snel geleaved 8)

CoF p1 doet meer weer denken aan UWsc van GW1. Daar was het ook van: goede gear en goede build anders: GTFO. Zelfs de stones check was ook een absurt iets. Raar dat ze nog niets in GW2 hebben gevonden waarmee ze je "Pro-ness" kunnen checken bij CoF.
Wel mooi om te zien dat Anet nu pas met de nieuwe dungeons (Molten Forge, Aetherblade Retreat) laat zien hoe de dungeons in elkaar gezet moeten worden. Niet die DPS-only saaie dungeons zoals CoF of Arah, waar men je alle bugs en glitches moet gebruiken om er een beetje snel doorheen te kunnen gaan.

Over crafting: Per crafting discipline is het ongeveer 10 levels wat je erbij krijgt. Ik had laatst mijn guardian al wat geleveld met cooking (makkelijkste om te levelen) en beetje weaponsmithing. Zat op level 66 en had gen zin meer om te questen, dus heb even cooking en weaponsmithing max geleved waardoor ik meteen op level 79 zat.
Kost je wel wat geld, maar het is een snelle manier om te levelen.

[ Voor 7% gewijzigd door ninc op 28-06-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuws:

Anet werkt aan guild-halls, housing, raids en temples (geen idee wat dat laatste in. Moet ik nog lezen).

Als ze het goed aan pakken (hoop housing in de open wereld.. wat speciale mappen of zo) kan dat wel een goede vooruitgang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 23:56:
Nieuws:

Anet werkt aan guild-halls, housing, raids en temples (geen idee wat dat laatste in. Moet ik nog lezen).

Als ze het goed aan pakken (hoop housing in de open wereld.. wat speciale mappen of zo) kan dat wel een goede vooruitgang zijn.
Zou heel mooi zijn en lijkt me verstandig nu Wildstar dichterbij komt. Ik vraag me alleen wel af waar dit nieuws vandaan komt, want guild halls en player housing staan al zo'n beetje sinds release op 'kunnen we ooit in de toekomst heel misschien doen als het er van komt en wie weet dan nog niet'. Dat gerucht is er dus altijd al geweest.

Raids zou ik persoonlijk een grote verbetering vinden als daar dan ook echt team play in zit. Als het gewoon 10 man dungeons zijn, dan weet ik het nog niet. Maar sowieso goed te weten dat er nog volop ontwikkeling is natuurlijk :)

Kon deze bron vinden: https://forum-en.guildwar...and-housing-coming-to-GW2.
Interview is alweer offline gehaald, typisch... Vertaling staat nog wel in dat topic en hier is een plaatje ervan: https://dviw3bl0enbyw.clo.../file/82491/interview.jpg (in het Frans)

[ Voor 12% gewijzigd door Morrar op 29-06-2013 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Na bijna een week spelen moet ik toch even doorgeven dat ik aangenaam verrast ben door het hele GW2. Wss door het feit dat voor mij toch alles nieuw is en WoW zo ontzettend vertrouwd/gewoon was geworden. Hoelang het mij gaat boeien geen idee. maar probeer eerst alles in Queensdale rond te krijgen voordat ik verder trek, de wijde wereld in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na vorige week niet gespeeld te hebben ben ik deze week begonnen met de luchtpiraten-content. Prettige verrassingen: de jumping puzzle is geweldig en uitdagend, ondanks de mesmer-portals die her en der opduiken tijdens prime time en de dungeon is leuk en ook niet makkelijk. Dungeon tot nu toe 1x gedaan en best met mijn neus in de boter gevallen geloof ik; de rest van de groep kende de gevechten al goed dus ik kreeg duidelijke uitleg over wat er ging en moest gebeuren en alles ging dus in 1x goed. Nog een achievement gehaald bij de laatste boss (bossfight halen binnen 15 minuten en dan dat airship neerhalen met hun eigen wapens).

Minder fijn vind ik het debiele farmen van aetherblades bij caches. Er staan in iedere mini-dungeon waar zo'n cache staat zomaar een stuk of 6 mensen te wachten op het respawnen van aetherblades en dat net zo lang tot men 50 Ascalon/Shiverpeaks/Maguuma etc aetherblades heeft kunnen killen. Lekker afwisselend om te doen, not. Maar goed, als je voor de achievements gaat heb je niet heel veel keus, alleen de Krytan kills heb ik "automatisch" gehaald tijdens het doen van de jumping puzzle. In de rest van de gebieden kom ik nergens aetherblades tegen, al kunnen ze spawnen van hologram projectors schijnt het.

Edit: de reden om achievements te hunten komt er trouwens al aan:
https://www.guildwars2.co...me/releases/july-09-2013/

[ Voor 5% gewijzigd door SnoeiKoei op 03-07-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

SnoeiKoei schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 12:21:
....
Maar goed, als je voor de achievements gaat heb je niet heel veel keus, alleen de Krytan kills heb ik "automatisch" gehaald tijdens het doen van de jumping puzzle. In de rest van de gebieden kom ik nergens aetherblades tegen, al kunnen ze spawnen van hologram projectors schijnt het.
Het is idd de makkelijkste manier om de blades te killen per zone, derhalve dat iedereen het doet. Alleen Ascalon moet je serieus voor rondrennen omdat Vexa's Lab in Fireheart reset als Vexa dood is.

Probleem met de projectors is dat niet elke projector Blades spawned en je ongeveer de gehele provincie door waypointen. Makkelijk, dat wel, duurt alleen wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na vorige week niet gespeeld te hebben ben ik deze week begonnen met de luchtpiraten-content. Prettige verrassingen: de jumping puzzle is geweldig en uitdagend, ondanks de mesmer-portals die her en der opduiken tijdens prime time en de dungeon is leuk en ook niet makkelijk. Dungeon tot nu toe 1x gedaan en best met mijn neus in de boter gevallen geloof ik; de rest van de groep kende de gevechten al goed dus ik kreeg duidelijke uitleg over wat er ging en moest gebeuren en alles ging dus in 1x goed. Nog een achievement gehaald bij de laatste boss (bossfight halen binnen 15 minuten en dan dat airship neerhalen met hun eigen wapens).
Eén woord: Mazzelkont :) Doet de nieuwe dungeon voor de eerste keer maar met onze lokale guild Rambo's en haalt een achievement die bijna niemand heeft (in onze guild).
Edit: de reden om achievements te hunten komt er trouwens al aan:
https://www.guildwars2.co...me/releases/july-09-2013/
Snoei linkt hiernaar (voor iedereen die de orginele bron niet kan lezen op werk):
Account Achievement Reward System
Put your account achievement points to good use! From now on, you’ll be able to unlock rewards like exclusive new armor skins, weapon skins, and permanent account bonuses as you earn achievement points on your account. You’ll also earn laurels, gems, gold, powerful items, and PvP and WvW rewards as your achievement score grows. These rewards will be retroactively awarded for any tiers of account achievement rewards you’ve already earned on your account.

Ik ben hier heel erg benieuwd naar. Met die ton aan achievement points die ik heb zou dit voor mij leuk kunnen uitpakken :)

/edit: Ik heb de rest van de wijzigingen nu ook gelezen.
Elke 2 weken een content release in plaats van elke 4 weken! Nu alleen hopen dat ze de kwaliteit hoog weten te krijgen/houden. Van de Aetherblade release was de dungeon en de JP goed. Het toevoegen van caches aan bestaande JP's en mini dungeons was ook een goed idee. Het moeten killen van 50 Aetherblades per regio was wat minder. Dat soort achievements mogen ze wat mij betreft gewoon laten vervallen. Net als het miljoen keer eten van iets, slopen van iets anders en wat voor andere herhalende, vervelende zaken ze in de laatste releases hebben gestopt.
Er wordt ook wat toegevoegd aan onze home instance. Kom ik daar ook weer eens. Nu nog een guild hall toevoegen graag.

[ Voor 16% gewijzigd door RoseSolane op 03-07-2013 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 15:03:
[...]

Eén woord: Mazzelkont :) Doet de nieuwe dungeon voor de eerste keer maar met onze lokale guild Rambo's en haalt een achievement die bijna niemand heeft (in onze guild).
:D Ben gisteravond laat nog een keer gegaan, weer met de 2 guild rambo's en een van de nieuwe leden die ik nog niet goed ken. Met 4 man hebben we de timed kill net niet gehaald maar het scheelde niks. Ik ging dit keer wel een paar keer dood op de eindbaas maar ik kreeg dan ook continu alle aggro (komt me bekend voor, gebeurde eerder al wel eens op bosses als Lupicus :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
Dan ben je inderdaad een mazzelkont: iets van 7 keer geprobeerd en steeds gefaalt bij de baas. Eerste run hebben we de boss tot 50% gekregen, de 2e run direct erna ook weer zoiets.
Om alle andere runs daarna steeds al moeite te hebben om uberhaupt bij de boss te komen en daar de grootste moeite hebben om uberhaupt die Mia in die electrical fields te krijgen.

Ben er na 3 keer proberen maar mee gestopt. Heeft weinig nut als je de enigste in leven bent en de rest moet ressen, terwijl Horrik en Mia op je aan het instompen zijn.
Vind het wel jammer dat GW2 zo gefocussed is op DPS. Je merkt het meteen als gevechten tegen mobs te lang duren doordat je te weinig DPS hebt om iets te killen.
In GW1 kon je nog nuttig zijn zonder DPS, door mobs te cripplen of helemaal lam te leggen met de mesmer. In GW2 met die bosses met uber-health, defiant en unshakeable= DPS to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vluuks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-10-2024

Vluuks

I never finish anyth

Die nieuwe dungeon is leuk! Niet te moeilijk om te doen, maar wel met uitdagende achievements en mechanics waar je twee keer naar moet kijken en je niet doorheen rolt zonder na te denken. Heb er tot op heden niet heel veel problemen mee gehad, de laatste boss is best pittig maar met forse condition removal is het goed te doen. Wat ook helpt is met de hele party in minder dan 600 range blijven van Mai, ze zal haar shadowstep attack dan veel minder vaak tot nooit doen als ik me niet vergis.

Wel vind ik dat er af en toe vervelende leavers tussen zitten, halen ze de laser achievement bijvoorbeeld niet dan laten ze je zitten. Dat is wel wat minder. :/ Maar goed de dungeon over het algemeen is top.

De JP heb ik nog niet goed bekeken, ik was er wel in gegaan, maar nam een random portal van een mesmer en toen stond ik aan het eind, wel makkelijk natuurlijk, maar die wil ik dus graag nog op eigen houtje verkennen. Je hebt ook nog die diving achievement en die wil ik natuurlijk ook wel binnen halen. :)

Ik ben ook heel erg benieuwd naar de rewards die ze uit gaan delen voor achievements, ik zit zelf ook op een redelijk hoge stapel dus kan niet wachten! Vooral de skins wil ik graag eens van dichtbij bekijken. :9

[ Voor 26% gewijzigd door Vluuks op 04-07-2013 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

... de jumping puzzle is geweldig en uitdagend, ondanks de mesmer-portals die her en der opduiken ...
Van mij mag Anet het casten van portals heel snel onmogelijk maken bij jumping puzzles. Ben je niet goed in springen? Jammer, dan ook geen achievement. Je kunt niet alles hebben. Ik vervloek die portals bij JPs echt.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ninc schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:38:
Dan ben je inderdaad een mazzelkont: iets van 7 keer geprobeerd en steeds gefaalt bij de baas. Eerste run hebben we de boss tot 50% gekregen, de 2e run direct erna ook weer zoiets.
Om alle andere runs daarna steeds al moeite te hebben om uberhaupt bij de boss te komen en daar de grootste moeite hebben om uberhaupt die Mia in die electrical fields te krijgen.

Ben er na 3 keer proberen maar mee gestopt. Heeft weinig nut als je de enigste in leven bent en de rest moet ressen, terwijl Horrik en Mia op je aan het instompen zijn.
Vind het wel jammer dat GW2 zo gefocussed is op DPS. Je merkt het meteen als gevechten tegen mobs te lang duren doordat je te weinig DPS hebt om iets te killen.
In GW1 kon je nog nuttig zijn zonder DPS, door mobs te cripplen of helemaal lam te leggen met de mesmer. In GW2 met die bosses met uber-health, defiant en unshakeable= DPS to go.
Door de achievement om de bosses in 15 minuten te killen lijkt dit gevecht misschien een voorbeeld te zijn van het focussen op DPS, maar dat is het toch echt niet. Je zult echt eerst de defensieve stacks van de dame moeten krijgen voordat DPS enige zin heeft. En dat drie keer. Daarnaast is in mijn ervaring het overleven van de gehele party van de fase met de bommen de sleutel tot succes in deze dungeon. Als er meer dan twee party members dood gaan door de bommen dan wordt het erg lastig. Dit gevecht is dus juist een uitzondering op de standaard full DPS tactiek van de meeste gevechten in GW2.
Weakling schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:11:
[...]

Van mij mag Anet het casten van portals heel snel onmogelijk maken bij jumping puzzles. Ben je niet goed in springen? Jammer, dan ook geen achievement. Je kunt niet alles hebben. Ik vervloek die portals bij JPs echt.
Vind je? Ik zie het probleem niet zo. Ik heb met mijn Mesmer deze JP geprobeerd. Hij staat er nog steeds, want het is me nog niet gelukt om alle sprongen zelf te doen. Door gebruik te maken van de portal hoef ik me niet druk te maken als ik bij de laatste sprong alsnog faal. Ik vind dat wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 21:15

Balachmar

The truth is out there

RoseSolane schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:30:
Vind je? Ik zie het probleem niet zo. Ik heb met mijn Mesmer deze JP geprobeerd. Hij staat er nog steeds, want het is me nog niet gelukt om alle sprongen zelf te doen. Door gebruik te maken van de portal hoef ik me niet druk te maken als ik bij de laatste sprong alsnog faal. Ik vind dat wel prettig.
Hij doelt natuurlijk op de portals die mensen eigenlijk meteen naar het einde helpen, niet voor eigen gebruik.

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Balachmar schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:41:
[...]

Hij doelt natuurlijk op de portals die mensen eigenlijk meteen naar het einde helpen, niet voor eigen gebruik.
En wat is daar dan precies het probleem mee? Dat mensen de achievement halen zonder dat de sprongen zelf gedaan hebben? Ik zie het meer als een vorm van samenwerking. En dat is toch de bedoeling van een MMO?
En wat denk je dan van al die mensen die voor alle nieuwe content eerst op Dulfy kijken om te zien wat ze moeten doen. Of een half uur bij een cache blijven staan om piraatjes te killen voor een achievement? Ik kan me daar niet druk over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
RoseSolane schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:06:
[...]

En wat is daar dan precies het probleem mee? Dat mensen de achievement halen zonder dat de sprongen zelf gedaan hebben? Ik zie het meer als een vorm van samenwerking. En dat is toch de bedoeling van een MMO?
En wat denk je dan van al die mensen die voor alle nieuwe content eerst op Dulfy kijken om te zien wat ze moeten doen. Of een half uur bij een cache blijven staan om piraatjes te killen voor een achievement? Ik kan me daar niet druk over maken.
Het probleem wat ik daarmee heb is dat er 2,3 mensen campen bovenaan de JP en zodra ze zien dat er een horde enemy al voorbij de dark room is, zij hun allies roepen en deze vervolgens naar boven portalen zodat je 0,0% kans maakt om de chest te krijgen. I.p.v. leuke battles in de JP krijg je nu 1 mesmer die voorbij sneaked en zijn team probeert te portalen.

Ik ben het er mee eens, kun je niet timen of beheers je de vaardigheden niet om iets succesvol te voltooien, jammer dan, geen achiv voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xeple schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:15:
[...]

Het probleem wat ik daarmee heb is dat er 2,3 mensen campen bovenaan de JP en zodra ze zien dat er een horde enemy al voorbij de dark room is, zij hun allies roepen en deze vervolgens naar boven portalen zodat je 0,0% kans maakt om de chest te krijgen. I.p.v. leuke battles in de JP krijg je nu 1 mesmer die voorbij sneaked en zijn team probeert te portalen.

Ik ben het er mee eens, kun je niet timen of beheers je de vaardigheden niet om iets succesvol te voltooien, jammer dan, geen achiv voor jou.
De discussie ging over de nieuwe JP, die van de piraten. Daar vinden battles alleen plaats met de piraten, niet met andere servers. Dus daar gaat jouw argument niet voor op. JP's zijn voor mij een integraal onderdeel van het spel (MMO) en samenspel moet daarin aangemoedigd worden.

Er zijn maar 4 JP's in WvW waar de door jouw beschreven praktijken mogelijk zijn. Er zijn twee standpunten mogelijk:
* Je vindt dat deze JP's onderdeel van WvW moeten blijven uitmaken. Dan vind ik dat alle middelen geoorloofd moeten zijn. Dus ook een sneaky Mesmer die een portal gebruikt om allies omhoog te portalen. Je controleert toch ook alle hoeken en gaten van een keep als je deze veroverd hebt op achtergebleven vijandige Mesmers?
* Je vind dat deze JP's geen onderdeel meer van WvW moeten uitmaken. Dan is er ook geen mogelijkheid meer om battles uit te vechten en gaat je punt niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

RoseSolane schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:06:
Samenwerking wil zeggen dat je samen werkt om een doel te bereiken en niet dat je een mesmer wat geld toeschuift om zonder ook maar enige moeite een achievement te halen.
En wat denk je dan van al die mensen die voor alle nieuwe content eerst op Dulfy kijken om te zien wat ze moeten doen. Of een half uur bij een cache blijven staan om piraatjes te killen voor een achievement?
Dat je een guide opzoekt maakt mij niks uit, dan doe je vervolgens alsnog zelf de moeite om een bepaald doel te bereiken in plaats van op je gat te gaan zitten totdat iemand je een lift geeft. Een guide is voor mij daarin niet veel anders dan met je eerste character dingen uitvogelen en die kennis bij volgende karakters gebruiken.
Ik kan me daar niet druk over maken.
Druk maken is misschien ook wat overdreven, maar dat laat niet onverlet dat de mogelijkheid van portals in JP's van mij mag verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat betreft de JP's en portals kan ik beide argumenten begrijpen. Op zich vind ik het portalen van mensen geen probleem. Als je een vriend die niet goed is in JP's kun je hem helpen met portals enz. Dat vind ik zelfs leuk en is de samenwerking waar over gesproken word.

Aan de andere kant betekenen de portals ook dat de rewards voor JP's een beetje 'mwa' zijn. Zo ben ik alts aan het levelen. Dat doe je nu voornamelijk door hearts te doen, echter vind ik dat al snel saai worden (het schiet dus ook voor geen meter op). En voor geld te farmen doet men voornamelijk CoF. Zelf zou ik het leuker vinden als ik mijn alts kon levelen en / of geld / mats kon farmen door de JP's te doen. Doordat er echter hackers zijn die overal heen kunnen portalen en doordat mesmers (hier gaat het dan alleen over de mesmers) zijn die mensen kunnen teleporten zullen de rewards voor JP's nooit hoog genoeg kunnen worden gemaakt voor zulke doeleinden.

Dus ik vind het een beetje dubbel.. Misschien kunnen ze het zo maken dat je in een soort 'hard mode' kunt gaan waarin bepaalde functies zijn uitgeschakeld.. De pera speedboost kan nog wel lijkt me maar bv geen swiftness, geen gebruik van portals enz en als je in die mode de JP's doet dan word je er wel goed voor beloond.. Na uit die mode te gaan word je vervolgens vanzelf naar de dichtstbijzijnde way-point getransporteerd, dit om te voorkomen dat mensen uitloggen bij de chest.

Op die manier zou beide kunnen maar voor zoals het momenteel is begrijp ik beide standpunten.

Ja samenwerking is leuk maar ja het zou ook leuk zijn als JP's beter belonen (beloning voor skills) en daarvoor zou zoiets als portals niet mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Gisteren lvl 60 geworden! Nog steeds wel naar mn zin met dit spel :) wacht nog steeds tot ik mn eerste dungeon kan gaan doen.. Zal is wat aktiever moeten zoeken naar een groep. Heb voorlopig nog genoeg te doen in gw2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uit de patch notes van vandaag (patch is op dit moment nog niet live, maar de patch notes zijn dat al wel):
"Backlogged rewards will be given out once per day until the backlog is completed"

Dat schiet dus niet op. Als we inderdaad voor elke 500 punten een reward krijgen ben ik wel even bezig. Is natuurlijk wel een eerste wereld probleem :)

En ze hebben chaos armor generfd. Is mijn Mesmer dus niet blij mee. Was misschien wel nodig,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Lekkerboeie86 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 11:53:
Gisteren lvl 60 geworden! Nog steeds wel naar mn zin met dit spel :) wacht nog steeds tot ik mn eerste dungeon kan gaan doen.. Zal is wat aktiever moeten zoeken naar een groep.
Dat gaat zeker helpen. Je hebt er in ieder geval al vier waar je naartoe zou kunnen.
Heb voorlopig nog genoeg te doen in gw2.
Als dat het criterium is, dan ga je nooit dungeons doen. ;)
RoseSolane schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:26:
Uit de patch notes van vandaag (patch is op dit moment nog niet live, maar de patch notes zijn dat al wel):
"Backlogged rewards will be given out once per day until the backlog is completed"

Dat schiet dus niet op. Als we inderdaad voor elke 500 punten een reward krijgen ben ik wel even bezig. Is natuurlijk wel een eerste wereld probleem :)
Vind ik eigenlijk wel zo leuk, elke dag een cadeautje de komende 10 dagen (in mijn geval) in plaats van alles in 1 keer.

Benieuwd wat de Bazaar gaat brengen, ben erg nieuwsgierig geworden na het lezen van de notes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:26:

De eerste krijg je bij 500. Er staat dat je de tweede bij 1000 krijgt, maar is dat bij 1000 achievement points of bij 1000 nieuwe achievement points? (dus als je 1500 achievement points hebt). Dat is mij niet geheel duidelijk...

Ik kwam gisteren per ongeluk in die race terecht (komt ervan als je bij elke NPC op F drukt). En dat is eigenlijk best wel leuk!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Wailing_Banshee schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 07:38:
[...]

De eerste krijg je bij 500. Er staat dat je de tweede bij 1000 krijgt, maar is dat bij 1000 achievement points of bij 1000 nieuwe achievement points? (dus als je 1500 achievement points hebt). Dat is mij niet geheel duidelijk...
De eerste krijg je dus bij 100 AP (kwam ik vandaag achter via het GW2 forum), vandaag krijg je die van 500 AP (al je gisteren ingelogd hebt). Het gaat trouwens om het totaal AP, dus na de initiële van 100 krijg je voor elke 500 AP een nieuwe reward (500, 1000, 1500, 2000, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Wailing_Banshee schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 07:38:
Ik kwam gisteren per ongeluk in die race terecht (komt ervan als je bij elke NPC op F drukt). En dat is eigenlijk best wel leuk!
Zelfde hier en ik snapte er geen lor van. Ik liep een paar meter en kwam al over de finish. Huh? Bleek dat ik voor mijn eerste race vlak voor de finish was gedropt in plaats van aan de start. Zal wel zijn omdat de tijd van die race al ver voorbij was. Tweede race op mijn gemakkie door het terrein gesjokt om een te kijken wat ik allemaal tegen kom. Wat ik nog steeds niet begrijp: volgens de beschrijving zou er voor iedereen een chest aan het einde moeten zijn, of je nu eerste bent of niet, maar die kon ik totaal niet vinden.

Verder vind ik de Bazaar enorm leuk. Ik hou wel van dat klimmen en klauteren en speuren naar plekjes waar je allemaal kunt komen. Daarnaast ben ik erg gecharmeerd van de oosterse Cantha sfeer. Erg erg leuk, vond het gewoon jammer dat ik maar twee uurtjes heb kunnen spelen. Heb er zin in vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat een gaaf gebied zeg, die Bazar! :D Gisteravond met guildies (en nadrukkelijk zonder Dulfy te raadplegen) gezocht naar sky crystals, met veel moeite de 40 bereikt die nodig zijn voor de achievement. Erg gaaf om zo te puzzelen. Samen uitvinden hoe je ergens moet komen is veel leuker dan een guide volgen, ondertussen lekker lullen op teamspeak. Vanavond maar eens aan de slag met de andere achievements. Met een beetje moeite moet ik deze maand wel aan de 7K achievement points kunnen komen denk ik (goed voor de rewards).
Vermaak ik me weer met GW2? Jawel maar mijn belangrijkste klacht blijft: er wordt alleen maar toffe content zonder replay value gemaakt en bovendien is hij tijdelijk. Eeuwig zonde ook al zal de Bazar vroeg of laat wel terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weakling schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 08:56:
[...]

Zelfde hier en ik snapte er geen lor van. Ik liep een paar meter en kwam al over de finish. Huh? Bleek dat ik voor mijn eerste race vlak voor de finish was gedropt in plaats van aan de start. Zal wel zijn omdat de tijd van die race al ver voorbij was. Tweede race op mijn gemakkie door het terrein gesjokt om een te kijken wat ik allemaal tegen kom. Wat ik nog steeds niet begrijp: volgens de beschrijving zou er voor iedereen een chest aan het einde moeten zijn, of je nu eerste bent of niet, maar die kon ik totaal niet vinden.
Hij stond gewoon aan het einde van de finishlijn... Hij is niet zo heel groot (en geel) dus hij valt niet zo heel erg op. Ik kreeg hem zelfs toen ik als 11e binnen kwam (van de 12...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
Steeds als ik met die NPC praat voor in de race te komen, word ik in de map van Skyhammer gegooit om lekker te pvp-en met mijn niet-pvp ready character.
Snap er niets van, de npc geeft aan dat het om racen gaat met speciale skills etc, maar wanneer ik op accept klik dan stuur hij me door naar de pvp-map.

Zelf heb ik al behoorlijk wat crystals verzameld. Normaal ben ik niet zo van het jumpen, maar dit vond ik wel weer erg leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben niet verder gekomen dan 11.... Ik heb er wel meer gezien, maar geen manier om er te komen. En toen kwam ik die race tegen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Wailing_Banshee schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 13:36:
Hij stond gewoon aan het einde van de finishlijn... Hij is niet zo heel groot (en geel) dus hij valt niet zo heel erg op. Ik kreeg hem zelfs toen ik als 11e binnen kwam (van de 12...)
Vanavond nog eens goed uit mijn doppen kijken dan. Ik ben eigenlijk vooral rondom dat torentje en die viewpoint vlak na de finish aan het zoeken geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weakling schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 14:39:
[...]

Vanavond nog eens goed uit mijn doppen kijken dan. Ik ben eigenlijk vooral rondom dat torentje en die viewpoint vlak na de finish aan het zoeken geweest.
Meteen na de finishlijn, dwars voor je op de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

ninc schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 14:02:
Steeds als ik met die NPC praat voor in de race te komen, word ik in de map van Skyhammer gegooit om lekker te pvp-en met mijn niet-pvp ready character.
Snap er niets van, de npc geeft aan dat het om racen gaat met speciale skills etc, maar wanneer ik op accept klik dan stuur hij me door naar de pvp-map.
Dit blijkt een bug te zijn, in het dialoog meteen kiezen voor naar de race gaan zou wel moeten werken, maar ga je eerst de rest van de dialog door dan wordt je dus in een pvp map gegooid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

SnoeiKoei schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 15:21:
Meteen na de finishlijn, dwars voor je op de grond.
Ik ga maar eens een bezoek brengen aan de opticien denk ik, want in de 2 races die ik gisteren gedaan heb allebei de keren dat over het hoofd weten te zien klinkt langzamerhand toch wel erg knap. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SnoeiKoei schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 12:22:
Vermaak ik me weer met GW2? Jawel maar mijn belangrijkste klacht blijft: er wordt alleen maar toffe content zonder replay value gemaakt en bovendien is hij tijdelijk. Eeuwig zonde ook al zal de Bazar vroeg of laat wel terugkomen.
Ik zat net de laatste video van WoodenPotatoes te kijken getiteld The Future Of Guild Wars 2. In deze video geeft WP aan waarom hij denkt dat ArenaNet de weg bewandeld van 2-weekelijkse Living Story updates. En waarom hij voorlopig geen expansion ziet komen. Volgens hem kan dit op termijn betekenen dat we meer nieuwe content krijgen dan er in een expansion zit en dat we er niet voor hoeven te betalen. Zou ons Nederlanders toch moeten aanstaan :)

Zijn belangrijkste bezwaar is echter dezelfde als Snoei ook heeft: Het tijdelijke karakter van de content. Over twee weken is het grootste deel weer weg. En doordat het tijdelijk is is het lastig om interessante verhalen te vertellen. Want ook iemand die een maand op vakantie gaat en niet kan spelen moet straks nog steeds de nieuwe content kunnen begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

RoseSolane schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 17:44:
Zijn belangrijkste bezwaar is echter dezelfde als Snoei ook heeft: Het tijdelijke karakter van de content. Over twee weken is het grootste deel weer weg.
Ik denk daar anders over (het zal eens niet ;) ) De tijdelijke content maakt me hongerig om te spelen en flink tijd in GW2 te stoppen. Zodra het verdwenen is staat meestal al weer nieuwe content te trappelen. Daarnaast kijk ik meestal met plezier terug op de verdwenen content en hoop dat ie nog eens terug komt.

Zou het permanente content zijn, dan had ik al veel sneller zoiets gehad van "mwah, komt wel een keertje". Ik zou veel minder de drang hebben om GW2 te spelen. Daarnaast, als de meeste spelers eenmaal al die nieuwe content gespeeld hebben, dan zou GW2 al veel sneller als een dooie boel gaan aanvoelen, omdat in grote delen van het spel niks meer te beleven is.

Nee, ik vind deze drip-feed manier van content toevoegen en ook weer (tijdelijk) weghalen ideaal!
En doordat het tijdelijk is is het lastig om interessante verhalen te vertellen. Want ook iemand die een maand op vakantie gaat en niet kan spelen moet straks nog steeds de nieuwe content kunnen begrijpen.
Ieder stukje content staat op zich redelijk los van de vorige content, maar het zou inderdaad een verbetering zijn als je via een soort van bibliotheek of zo even het verhaal tot dan toe kunt teruglezen. Iets in de trant van "previously on ..." wat je bij TV series ziet. Dat is ook handig als je wel alle content kunt spelen, maar even je geheugen wil opfrissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weakling schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 09:43:
[...]

Ik denk daar anders over (het zal eens niet ;) ) De tijdelijke content maakt me hongerig om te spelen en flink tijd in GW2 te stoppen. Zodra het verdwenen is staat meestal al weer nieuwe content te trappelen. Daarnaast kijk ik meestal met plezier terug op de verdwenen content en hoop dat ie nog eens terug komt.

Zou het permanente content zijn, dan had ik al veel sneller zoiets gehad van "mwah, komt wel een keertje". Ik zou veel minder de drang hebben om GW2 te spelen. Daarnaast, als de meeste spelers eenmaal al die nieuwe content gespeeld hebben, dan zou GW2 al veel sneller als een dooie boel gaan aanvoelen, omdat in grote delen van het spel niks meer te beleven is.

Nee, ik vind deze drip-feed manier van content toevoegen en ook weer (tijdelijk) weghalen ideaal!

[...]

Ieder stukje content staat op zich redelijk los van de vorige content, maar het zou inderdaad een verbetering zijn als je via een soort van bibliotheek of zo even het verhaal tot dan toe kunt teruglezen. Iets in de trant van "previously on ..." wat je bij TV series ziet. Dat is ook handig als je wel alle content kunt spelen, maar even je geheugen wil opfrissen.
Grappig. Jouw "mwah, komt wel een keertje" is precies de reden die WP geeft voor de huidige strategie van ArenaNet. Door deze vorm van content toevoegen hoopt ArenaNet dat spelers continue actief blijven. En jouw verbetering via een soort van bibliotheek is één van de wensen die WP heeft. Je bent het wat dat betreft dus wel eens met WP :)

De video van WP bestaat eigenlijk uit twee delen. In deel 1 legt hij uit waarom ArenaNet tijdelijke content toevoegt in de vorm van de Living Story. In deel 2 legt hij uit wat zijn bezwaren zijn tegen de Living Story. Beide delen zijn los van elkaar erg goed (of je het nu met hem eens bent of niet). Maar als gehele video is het een stuk minder doordat hij niet aangeeft hoe ArenaNet zijn bezwaren kan ondervangen. Want eigenlijk wil WP gewoon een expansion. En waarom die er niet gaat komen legt hij juist uit in deel 1.

Met de toevoeging van een bibliotheek/log zou voor mij ook een groot bezwaar worden ondervangen. Er is zelfs al een plek om die kwijt te kunnen. In het karakterscherm is een tab waar een log staat van de Personal Story. Maak daar een tweede tab bij met de belangrijkste gebeurtenissen van de Living Story en je bent al een heel eind. Eventueel met verschillende teksten als je wel of juist niet bepaalde delen hebt gespeeld. Dit laatste kan bijvoorbeeld gecontroleerd worden door wel of niet behaalde achievements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is alleen zo vervelend dat achivements, dungeons en items / rewards ook tijdelijk zijn. Dat je een event tijdelijk wilt snap ik nog wel maar zorg dan dat er als resultaat van dat tijdelijk event iets verandert in de wereld (dat dus blijft) en koppel je items, dungeons en achivements dan daaraan.

Zo kan iedereen dat nog blijven halen. Als nu nieuwe spelers komen en die zien een leuke skin (van een oud evenement) zul je ze altijd moeten vertellen dat die niet meer te krijgen is.

De reden is om een gevoel van urgentie te wekken om zo mensen aan het spelen / kopen (gems) te krijgen maar dat is dan ook de reden dat ik totaal niet blij ben met hun deze gem-store focus in plaats van een expansion focus.

Ik speel vrijwel geen F2P games juist om dit niet te hebben. Dat was een van de redenen waarom in interesse in de B2P game GW2 had.

En ja Weakeling heeft gelijk.. dan heb je sneller iets van “dat komt nog wel” dat is ook waarom het creëren van een gevoel van urgentie werkt om mensen gems te laten kopen.. Maar dat opgejaagde gevoel is toch ook niet alles en als je straks een event mis waar enorme leuke skins / mini's / .. bij zaten dan baal je ook dat je daar niet meer voor kunt gaan. Maar dan komen we dus weer terug bij een eerdere reactie van mij die daar over ging.

Ik had het filmpje van WP ook gezien: YouTube: The Future Of Guild Wars 2
Ben het voor een groot deel eens alleen zegt hij op het einde dat hij het wel prima vind als ze de reward er dan uit halen en daar ben ik het dan weer totaal mee oneens. WP is meer van de dungeons en het verhaal dus hij vind die items wat minder, ik ben wat dat betreft misschien net wat omgedraaid. Ja ik wil een goed verhaal maar het heeft ook weer niet zo'n interesse dat ik me er helemaal in verdiep.. Ik vind het echter wel juist weel leuk om veel items te verzamelen om zo uiteindelijk mijn karakter helemaal naar mijn stijl te kunnen inrichten en een leuke verzameling mini's / mounts te hebben.

Dit filmpje gaat er ook over en vind ik ook erg goed:
YouTube: A Focus on Temporary Content WILL Destroy Guild Wars 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Devata schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 02:57:
Zo kan iedereen dat nog blijven halen. Als nu nieuwe spelers komen en die zien een leuke skin (van een oud evenement) zul je ze altijd moeten vertellen dat die niet meer te krijgen is.
Persoonlijk heb ik een behoorlijke hekel aan het idee dat iedereen altijd alles maar moet kunnen halen. Iedereen gelijk, niemand uniek, eenheidsworst. Nee, ik vind het heerlijk als iemand iets heeft wat niet meer te krijgen is en ben daar dan ook totaal niet jaloers op en vind het niet vervelend dat ik het nooit zal hebben. Dat geeft het spel tenminste echt historie, waardoor je straks kunt zeggen: "Weet je nog toen ...". Prachtig.
De reden is om een gevoel van urgentie te wekken om zo mensen aan het spelen / kopen (gems) te krijgen maar dat is dan ook de reden dat ik totaal niet blij ben met hun deze gem-store focus in plaats van een expansion focus.
Het is alleen maar een gemstore focus als je zelf de focus daar legt. Je hoeft niks te kopen, je hoeft geen eurocent extra uit te geven om de meeste items te halen. Verreweg het meeste kun je in game halen en een ding als die oneindige gathering tools kun je als je echt wil met ingame gold naar gems kopen. Wil je snel alles hebben zonder al te veel moeite, tsja, dan duik je in de gemstore. Ik doe dat niet, heb nog nooit iets van de tijdelijke content in de gemstore gekocht en heb er vrede mee als het niet lukt om bijvoorbeeld een bepaalde skin te halen.

Pagina: 1 ... 232 ... 235 Laatste

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.

Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.