Aan de ene kant klagen er mensen dat ze snel door de content heen zijn en aan de andere kant klagen er mensen dat ze niet alles kunnen halen. Het gaat ArenaNet dus nooit lukken om iedereen tevreden te krijgen. Als ze alle content permanent beschikbaar zouden maken dan zou het misschien lukken. Maar dan gaat er een derde categorie mensen klagen. En wel dat de game steeds voller wordt en dat de verschillende story lines elkaar in de weg gaan zitten. Ik vind zelf dat de Living Story content niet geschikt is als permanente content. Wat jij, en vele andere mensen wil, is toevoeging van permanente content aan de game. Oftewel een expansion. En dat gaat voorlopig niet gebeuren. Dat is een bewuste, strategische, keuze van ArenaNet. Kun je niet leuk vinden, maar zo liggen de zaken. Om de game interessant te houden voor veel mensen voegen ze dus regelmatig tijdelijke content toe. Ik ben daar gelukkig mee. Niet altijd met de uitwerking, wel met het idee.Devata schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 19:58:
[...]
Tja op zich vind ik het allemaal prima op dat tijdelijke aspect na. Ik heb zelf alles gehaald maar zou het prettiger vinden dat als ik het eens een maand wat drukken heb ik niet daardoor voor de rest van GW2's bestaan daar lege achivements heb staan.
Ook klagen veel mensen dat je snel door de content heen bent maar dat is natuurlijk juist om dat wat ik zeg tegen te gaan. Als je 2 avonden in kunt loggen dan kun je meestal alles halen (al kan ik dit weekend niet dus mis ik misschien de hat skins + achivement). Maar speel je een maand dus echt niet dan heb je content gemist die ook niet meer in te halen is. Laten ze die content nou beschikbaar dat komt er ook steeds meer te doen en kunnen ze het ook moeilijker / langer maken.
Mij zou het dus verstandiger lijken als ze blijvende content toevoegen. De nieuwe content zijn ook vaak quest dus op die manier kunnen ze ook langzamerhand quest aan de wereld toevoegen.
En daar komt inderdaad jouw wens voor een expansionVerder zou wat minder focus op de gem-store overigens ook niet slecht zijn. Dat ze zich maar focussen op een expansion. De focus op de gems-tore resulteert vaak imho op slechte beslissingen. Zoals bijvoorbeeld het weghalen van die skelk's die mensen farmde. Veel mensen vinden dat leuk, maar Anet lijkt liever te hebben dat dat neit mogelijk is. Daardoor is het zo'n gold driven game en farmen is dus farmen voor gold. In mijn mening en als ik het zo in de guild luister in veel mensen hun mening is dat de minst leuke vorm van farmen. De vraag is dan.. Maken ze het bewust gold-driven omdat ze zo hopen meer gems te verkopen (die mensen dan in goud omzetten) of hebben ze de game so proberen te ontwerpen dat farmen niet nodig zou zijn (wat ze oorspronkelijk zeiden) en is dat eigenlijk mislukt. Als dat laatste het geval zou zijn zou er geen reden om de mogelijkheid om te farmen eruit te halen, bij dat eerste wel. Dat betekend dat je dus aanpassingen aan de game gaat maken niet omdat die de game beter maken maar omdat je zo hoopt meer gems te verkopen en dat is jammer. Dat verwacht ik in F2P game, niet in B2P games.
Het maken van een expansion kost veel geld, dat eerst geïnvesteerd moet worden, en pas later kan worden terugverdiend. Ik denk dat Anet (en NCSoft) dat geld gewoon niet heeft.
Het weghalen van de skelks was trouwens een bug fix. Ik weet niet of jij ze ook gefarmd heb, maar het aantal skelk dat daar elke zoveel seconden verscheen was echt belachelijk. Voor mij was al meteen duidelijk dat Anet hier een foutje had gemaakt.