PSN ID: Beest41
Leuk hé. Bijbehorend plaatje:http://imgur.com/8HGHT7ixeple schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 21:58:
Crash net kei hard vanwege een trial account periode die verlopen is? Login servers down en website plat lol...
En ik dacht net: Dat vreselijk lelijke tentakel rugzakje is van mij. Alleen nog eventjes omhoog lopen naar die omelet bakkende plant, laatste karka eitjes inleveren, een omelet kopen en de 25 achievements zijn binnen. Dat wordt dus morgen nog een keer proberen
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Nog een geluk dat je niet net voor het eerst bijna aan het eind van die jumping puzzle daar wasRoseSolane schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 22:13:
[...]
Leuk hé. Bijbehorend plaatje:http://imgur.com/8HGHT7i
En ik dacht net: Dat vreselijk lelijke tentakel rugzakje is van mij. Alleen nog eventjes omhoog lopen naar die omelet bakkende plant, laatste karka eitjes inleveren, een omelet kopen en de 25 achievements zijn binnen. Dat wordt dus morgen nog een keer proberen
Pff, die JP is een makkie joh!KreKkeR241 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 22:36:
Nog een geluk dat je niet net voor het eerst bijna aan het eind van die jumping puzzle daar was
"Maar ik ben heel slecht in JP's"! Nou, dan doe je 'm niet, want voor de sample achievement heb je 'm niet nodig, aangezien er elf samples zijn en je er maar tien nodig hebt. Of je toont eens een beetje karakter en zet door in plaats van na paar keer op te geven. Sorry, maar ik word serieus een beetje giftig van spelers die werkelijk alles zonder enige moeite aangereikt willen krijgen.
Heb zelf ook minstens zestig pogingen ondernomen voor ik 'm had de allereerste keer, maar dat geeft dan wel een kick. Leuke vind ik dat je 'm vervolgens steeds gemakkelijker kunt doen. Gisteren de JP weer eens gedaan om de sample op te halen en had 'm bij de tweede poging. De eerste keer viel ik van het allereerste platformpje

Maar goed trial period en rant over ...
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Hier ben ik het wel mee eens, alles moet steeds makkelijker worden want als iemand het niet haalt word het meteen een rant. Dat soort mensen zijn de reden dat games steeds makkelijker worden gemaakt en dat haalt voor mij echt plezier er uit.Weakling schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:26:
[...]
Pff, die JP is een makkie joh!Om eerlijk te zijn vind ik het wel treurig dat mensen daar massaal naar portals aan het hengelen zijn om in 1x naar het einde van de JP te skippen.
"Maar ik ben heel slecht in JP's"! Nou, dan doe je 'm niet, want voor de sample achievement heb je 'm niet nodig, aangezien er elf samples zijn en je er maar tien nodig hebt. Of je toont eens een beetje karakter en zet door in plaats van na paar keer op te geven. Sorry, maar ik word serieus een beetje giftig van spelers die werkelijk alles zonder enige moeite aangereikt willen krijgen.![]()
Heb zelf ook minstens zestig pogingen ondernomen voor ik 'm had de allereerste keer, maar dat geeft dan wel een kick. Leuke vind ik dat je 'm vervolgens steeds gemakkelijker kunt doen. Gisteren de JP weer eens gedaan om de sample op te halen en had 'm bij de tweede poging. De eerste keer viel ik van het allereerste platformpje
Maar goed trial period en rant over ...
Aan de andere kant verdien ik wel lekker 20s per portal nadat ik met mijn mesmer naar het einde ben gejumpt.
Dit inderdaad. Het moet allemaal zo casual en easy tegenwoordig. En het hoeft voor mij echt niet extreem hardcore gaming te zijn, maar de uitdaging is soms ver te zoeken.Tweekzor schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:34:
Hier ben ik het wel mee eens, alles moet steeds makkelijker worden want als iemand het niet haalt word het meteen een rant. Dat soort mensen zijn de reden dat games steeds makkelijker worden gemaakt en dat haalt voor mij echt plezier er uit.
Ghehe, ik heb ook een mesmer en stond laatst bij het eindpunt van de Wall Breach Blitz JP toen iemand onder mij op de grond vroeg hoe ik daar terecht was gekomen en of ik een portal kon opzetten. Ben vervolgens naar beneden gesprongen en heb hem de JP doorgeloodsd, want echt moeilijk is die niet als je de weg weet.Aan de andere kant verdien ik wel lekker 20s per portal nadat ik met mijn mesmer naar het einde ben gejumpt.(of gratis voor guild/vrienden)
Hij had wel even zoiets van "WTF, moet je dat allemaal doen om daar te komen?", maar ik vond het leuk om iemand rond te leiden en hij vond het uiteindelijk ook tof om de JP gedaan te hebben zoals het hoort. Vervolgens vergat ie wel de vista mee te nemen 1 sprongetje verderop, maar goed ...
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Heb alles kris-kras gedaan en tot nu toe 2 complete dungeons voltooid...maar ben eigenlijk vergeten welke paden ik ook alweer had gedaan van de andere dungeons......
K20A daily :-)
Ik hou ook gewoon op een blaadje bij welke characters welke stories hebben gehad, want dat kan je voor zover ik weet ook nergens terugvinden, tenzij je met al je characters langs de dungeon gaat om te kijken of je de explo kan starten.
[ Voor 32% gewijzigd door Vluuks op 18-05-2013 22:24 ]
Er moet wat content in komen die beter beloond om hem te blijven herhalen. Mini's of speciale armor die dropt van bepaalde mobs of zoals dat in de MF dungeon was (erg jammer dat die weg is. Het is eigenlijk mijn favo dungeon). Je kunt nu wel op het eiland een kistje krijgen met een kleine kans op een mini maar dat is toch anders.
Ook zouden ze wat met housing kunnen doen. WoW (tot op zekere hoogte), WildStar, Rift en ArcheAge weten daar toch veel mensen mee te trekken. Veel GW1 spelers hoor ik daarbij ook vragen voor een guild-hall wat natuurlijk vergelijkbaar is.
Ik merk dat veel mensen toch al snel ‘uitgespeeld’ zijn ondanks of juist door die laatste patch. Eerst hielt de SaB veel mensen bezig, toen de MF maar het nieuwe eiland slaagt daar niet in.
Ik merk zelfs dat de interesse voor de guild-missions al iets aan het verminderen is. Wij gaan vanavond voor het eerst de guild-puzzle doen dus ik hoop dat die leuk is ook om meerdere keren te blijven doen.
Was de puzzle een succes? Ik heb nog wat eten en drank van jullie gepakt in Lions ArchDevata schreef op zondag 19 mei 2013 @ 04:04:
Ik merk zelfs dat de interesse voor de guild-missions al iets aan het verminderen is. Wij gaan vanavond voor het eerst de guild-puzzle doen dus ik hoop dat die leuk is ook om meerdere keren te blijven doen.
Wij hebben gisteravond rush, challenge, bounty and rush gedaan. In die volgorde waarbij we de rush twee keer moesten doen. Het was echt spitsuur rond 8 uur. Nadat de lopende rush was afgelopen dachten we samen met een andere guild er een te gaan doen. Zij starten de rush en wij zouden aan het eind het resultaat voor onze eigen guild accepteren. Het was de rush met de Quaggan, niet al te moeilijk. Na zo'n 20 minuten had de laatste member de rush gehaald en had iedereen zijn commendations. De rest van de guild ging onder leiding van Morrar alvast naar het startpunt voor de guild challenge en ik ben nog een minuutje of tien blijven drijven om de rush te accepteren. Het scherm kwam op, ik heb op accept gedrukt... en er gebeurde niets
Toen eerst de guild challenge en de bounty gedaan, beide gehaald. De bounty was op het nippertje.Sotzz the Scallywag is moeilijk te vinden en toen we hem hadden wilde hij maar niet uit zijn alcohol bubble. Gelukkig slaagde mijn zoveelste poging met Point Blank Shot wel en daarna was het secondewerk.
Uiteindelijk de guild rush nogmaals met een paar mensen gedaan voor de merrits. Spitsuur was toen over en we konden de rush zelf opstarten. Gelukkig is de Quaggan rush niet zo moeilijk. Drie man support bleek genoeg om iedereen veilig door de rush te krijgen.
YO! fucknuts! It's Probing time!
Ben druk begonnen met Fractals, wil eigenlijk nog mijn Mesmer op level 80 krijgen (nu 33) maar geen zin om te levelen. Vind het veel te leuk om met mijn Necro te spelenFreakiebeakie schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:23:
wat een stilte hier zeg , iedereen te druk aan het spelen of hoe zit het.
Of er valt niet zo vreselijk veel nieuws te meldenFreakiebeakie schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:23:
wat een stilte hier zeg , iedereen te druk aan het spelen of hoe zit het.
Ik ben met mijn main tot fractals L40 gekomen maar de interesse om hogere levels te doen lijkt bij mijn guildies wat verdwenen en ik ga niet puggen. En met de recente veranderingen waardoor bijvoorbeeld de Dredge fractal op hoge levels alleen maar schijtirritant wordt ben ik er ook wel klaar mee eigenlijk.Bouli schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:14:
Je zou kunnen beginnen aan Fractals, dat heeft aardig mijn intresse gewekt op dit moment.
resultaat van die vondst was aan het einde van de avond:

(je ziet: [GoT] Luna Solarfall op Far Shiverpeaks EU in Human T3 (kleurtjes: Rood, Oranje & Goud) + The Bifrost)
Letterlijk de hele Legendary vanaf scratch in elkaar gezet in een avond en bijna alles van de TP moeten halen, het is me daarintegen wel gelukt
Minpuntje... ik heb mog maar 9g over over al m'n chars nu
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
Jup ik ken het probleem, inmiddels 5x 80, 1x 45 (thief), 1x 25(guard) en 1x19(engi) en de guardian is de enige waar ik nog een beetje motivatie voor heb om te levellen.SnoeiKoei schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:13:
[...]
Of er valt niet zo vreselijk veel nieuws te meldenHeb level80 bereikt op mijn vijfde character (engineer, na ranger, warrior, guardian en necro) maar de lol van levelen begint er aardig af te raken inmiddels dus ik denk niet dat ik zoals Morrar tot 8x80 kom. En eerlijk gezegd begint de uiterste houdbaarheidsdatum van GW2 voor mij wel dichterbij te komen inmiddels, ik verveel me nog niet maar ik raak wel door mijn doelen heen en de motivatie om na een drukke dag toch nog even te gaan spelen ontbreekt al wat. Zeker nu al die nieuwe story zut tijdelijke content oplevert zonder replayability ben ik steeds sneller "klaar" met een patch.
Verder is het meeste wat ik ingame doe een fractal en de daily waarmee ik langzaam richting een legendary werk.
Ik zit inmiddels op 30+ dus als je daarvoor wilt gaan pm me maarSnoeiKoei schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:16:
[...]
Ik ben met mijn main tot fractals L40 gekomen maar de interesse om hogere levels te doen lijkt bij mijn guildies wat verdwenen en ik ga niet puggen. En met de recente veranderingen waardoor bijvoorbeeld de Dredge fractal op hoge levels alleen maar schijtirritant wordt ben ik er ook wel klaar mee eigenlijk.
Boh lucky guy, dat blijft nog altijd mijn grootste struikelblok om een spark te behalen. Voor de rest ben ik al aardig opgeschoten.Dawn schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:20:
Na wat geluk in de Mystic Forge afgelopen weekend had ik een tweede The Legend eruit gehaald met 10g aan staves (de eerste had ik al verkocht)
ben het wel een beetje met Snoei eens dat er niet heel veel te doen is in guildwars 2 , ik ben bijna 3 maanden afwezig geweest danzij de geboorte van mijn zoon , paar weken geleden langzaam aan weer een beetje begonnen met spelen . in het begin dacht ik echt YES weer lekker gw2 spelen maar het kakt een beetje in , kom nu online omdat ik het gezellig vind met mijn guildies maar echt doelen in het spel heb ik niet meer . ben op het moment nog bezig met het lvlen van mijn 6e character (lvl 67 guardian) maar of ik daarna nog mijn lvl 35 necro wil maxen weet ik niet .
mijn vriendin lvled ook 1 van de characters op het account dus dat scheelt weer
ik had nu ongeveer toch wel graag een dikke expansion willen zien maar dat zit er voorlopig nog niet in
ik blijf het zeggen ook al helpt het niet
dingen waar je echt even zoet mee bent zeg maar , meeste nieuwe content is vrij karig en snel doorgeploegt . fractals opzich wel leuk maar word ook al eentonig , de beloofde nieuwe fractals zijn er nog niet en ik vraag me af wanneer die wel komen .
Ik heb zelf ook af en toe zoiets van, wat moet ik doen? Ik heb op zich nog wel achievements te halen maar met diverse characters op level 80 ben ik het levelen nu ook wel even beu. Dus toen heb ik ook gewoon tegen mezelf gezegd van je moet nu of een doel vinden of het gewoon even laten.
https://www.guildwars2.co...3/#last-stand-at-southsun
Mjah, qua bezigheden zakt het idd wel in, maar kan me aardig vermaken met wat WvW events, guild missies en zo nu en dan eens een map completen om op m'n 2e char (zie bovenstaand) weer 100% map completion te behalen.
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
[ Voor 31% gewijzigd door Freakiebeakie op 23-05-2013 14:26 ]
GWB was wel degelijk pittig, aantal missies kon je maar met 4-6 man doen, zonder perfecte builds was het een flinke kluif om doorheen te komen voor gros van de mensenFreakiebeakie schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:24:
die questlines zijn wel grappig , in guildwars 1 deden ze dat op het end ook , http://wiki.guildwars.com/wiki/Guild_Wars_Beyond. allemaal wel grappig maar echt lang kan het me niet boeien , ik wil uitdagende dungeon, elite areas enzo. dungeons waar je zo hard wiped in het begin dat je denkt WTF , dat je echt over tactics moet praten en builds moet testen . niet van die dragon fights , zo van ik ga hier staan en spam mijn skills tot ie omvalt
Maar nee, GW2 boeit mij al een tijdje niet meer, alles wat GW voor mij de game was, bestaat niet meer in GW2.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
het had van mij ook wel iets meer van guildwars 1 mogen hebben ,als ze gewoon springen met je charActer, de onderwaterwereld van guildwars 2 de wereld bazen en nieuwe graphics hadden gedaan was het voor mij goed . ik mis de skill hunts het meest. lekker de wereld afstruinen opzoek naar coole skills
en dan lekker klooie met al die skills om uber builds te maken , dat was toch gewoon geweldig
[ Voor 45% gewijzigd door Freakiebeakie op 23-05-2013 16:05 ]
Uiteindelijk heb ik het wel allemaal gehaald, maar het was zeker een leuke uitdaging. Maar ook grotendeels omdat die mobs gewoon gelijk aan jou waren, enkel paar lvls hoger en hier en daar een monster-ability. In GW2 is dat compleet weggehaald, zeker rond de tactiek welke mobs als eerste uit een groep neer te maaien (alsof je nu uberhaubt nog grote groepen kan vechten).Freakiebeakie schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:01:
heb het allemaal met heroes gedaan en vond het wel te doen , er waren voor mij een paar stukjes dat ik dacht DAMN kunnen de groepen mobs nog groter. vaak was het even kijken welke mobs als eerste dood moesten van zo`n groep dan viel de rest vrij snel om.
het had van mij ook wel iets meer van guildwars 1 mogen hebben ,als ze gewoon springen met je charActer, de onderwaterwereld van guildwars 2 de wereld bazen en nieuwe graphics hadden gedaan was het voor mij goed . ik mis de skill hunts het meest. lekker de wereld afstruinen opzoek naar coole skills
en dan lekker klooie met al die skills om uber builds te maken , dat was toch gewoon geweldig
Als ik nu GW op zou starten, zou ik zo uren weer bezig zijn met zulke builds, zeker als je multisetups maakt icm met heroes (ranger-only builds, nrg warriors, puur voor de fun).
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
speelde bijna alleen maar met 3x necro 2x mesmer 2x ritualist hero setup en mezelf als warrior of ritualist. dat was echt Pwnage tot en met ,enigste wat me tot nu toe niet is gelukt met die setup is UW alle quests uitspelen.
als ik dit zo type krijg ik echt een beetje heimwee , dat spel heeft me 7 jaar bezig gehouden dat gaat ze met guildwars 2 nooit lukken.
[ Voor 17% gewijzigd door Freakiebeakie op 23-05-2013 16:21 ]
Tsja ik heb ook heel wat jaren WoW gespeeld bijvoorbeeld maar om een of andere reden hoeft het jarenlang spelen van 1 spel ook niet zo meer van me. Ik heb met veel plezier Rift gespeeld, daarna nog met net zoveel plezier Skyrim (andere categorie ja maar ik ben niet getrouwd met het MMO-genre) en nu heb ik een geweldige tijd gehad in GW2. Die is nog niet voorbij maar mocht ik over een paar weken of maanden besluiten dat het mooi geweest is, dan gebeurt dat zonder spijt of heimwee. Ik vind het dan nog het meest jammer vanwege het contact met guildies eigenlijk.Freakiebeakie schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:20:als ik dit zo type krijg ik echt een beetje heimwee , dat spel heeft me 7 jaar bezig gehouden dat gaat ze met guildwars 2 nooit lukken.
[ Voor 4% gewijzigd door SnoeiKoei op 23-05-2013 16:35 ]
Shameless promoterZephyer schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 08:22:
Nu dan officieel na lang zwoegen door het team; Have you [GoT] what it takes?
![]()
Kort samengevat: Om meer variatie in de matchups te krijgen wordt er elke week een MMR (Matchmaking Rating) bepaald waarin RNG een rol speelt naast de huidige rating en de deviatie. De formule wordt:
FinalRating = ShardRating + Rand(-1, 1) * (BaseVariation + DeviationVariation * ShardDeviation). Shardrating is de huidige ratting, ShardDeviation is de huidige variatie, BaseVariation is nu 40, DeviationVariation is nu 1. In het artikel staat een voorbeeld van een mogelijke matchup voor volgende week van de US servers en daarin zou de nummer 1 server samen met de nummer 3 en nummer 8 server gematched worden.
Ik ben zelf wel benieuwd of deze wijzigingen door zullen gaan. De vorige poging om iets aan de matchups te doen is op het laatste moment teruggedraait. Als het wel doorgaat ben ik benieuwd of de matchups wat interassanter gaan worden.
Ik begrijp de achterliggende gedachte (staat in het artikel): Om een rating in een Elo/Glicko rating system een zinvolle waarde te laten zijn moet een opponent getest worden tegen verschillende tegenstanders. Dat gebeurd nu niet. Daardoor is de rating nu niet meer echt betrouwbaar. Door een random component toe te voegen komen er meer verschillende matchups. Daardoor zouden de ratings een betere weergave moeten worden van de daadwerkelijke sterkte van een server. Dit is allemaal theorie en we moeten maar afwachten of het ook in de praktijk gaat werken, maar het lijkt me een verbetering.
Voor map completion is het in ieder geval een goede zaak. De kans dat PS voor de 10e keer de groene borderland krijgt wordt hiermee kleiner. Mijn Mesmer wil graag de laatste paar punten in WvW halen, maar die Fransen willen niet even opzij gaan
Kan deze site niet vanaf werk benaderen dus ik kan er nu nog geen oordeel over geven. Maar zie twee alinea's hieronder voor mijn bedenkingen.Tweekzor schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:40:
Nieuwe event timer, deze werkt schijnbaar met een nieuwe API waarmee ze de tijden van de server afhalen: www.gw2stuff.com
Wat betreft de nieuwe API: Ik zie nu pas dat de nieuwe API's hier nog helemaal niet genoemd zijn. Anet heeft een paar dagen geleden API's vrijgegeven waarmee bepaalde ingame gegevens opgevraag kunnen worden. Een voorbeeld van het gerbuik van deze API's is mos.millenium.org die ze gebruikt om hun WvW pagina's real time te updaten. Ik ben zeer aangenaam verrast door deze zet van ArenaNet. Zeker omdat ze al hebben aangegeven dat dit pas het begin is. Ze hebben het zelfs al over API's met authorisatie die het mogelijk moet maken dat gegevens gekoppeld aan jouw poppetjes getoond kunnen worden. Dat zou bijvoorbeeld gebruikt kunnen worden door een site om een persoonlijke character builder te maken. Of om ingame guild informatie te tonen op een guild website. Toekomstmuziek, maar wel één waar Anet over nadenkt.
www.gw2stuff.com gebruikt het nu blijkbaar voor event timers. Ik ben heel benieuwd hoe ze dat gedaan hebben. Want de API geeft geen timestamp bij de verschillende statussen van een event. Dus kunnen ze wel aangeven hoe lang het nog duurt voordat een bepaald event gaat starten? Zoals dragontimer dat bijvoorbeeld wel probeert te doen. Ik maak op uit een thread op reddit dat de site de benodigde data periodiek ophaalt. Daarmee kunnen ze zelf de timestamps bepalen. Zou in theorie moeten werken, vanavond de site maar eens bekijken voordat ik nog meer theoretische bedenkingen uit
[ Voor 7% gewijzigd door RoseSolane op 24-05-2013 16:10 . Reden: extra informatie gevonden op reddit ]
Ik heb zelf geen verstand van de technische kant, maar het schept heel veel mogelijkheden om allerlei handigheidjes te maken, als ik het zo zie.
je kan ook op teamspeak komen als je een andere game speelt hoorSnoeiKoei schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:33:
[...]
Ik vind het dan nog het meest jammer vanwege het contact met guildies eigenlijk.Die zijn op het moment meer reden om nog door te spelen dan het geweldige verhaal...
ik moet zeggen dat games mij ook langer boeien vanwege vriendschappen die je daar opbouwt maar op een gegeven moment is het gewoon klaar en dan stop ik ook .
ik denk dat gw2 mij nog wel een aantal jaar kan bezig houden maar waarschijnlijk met een paar pauzes tussendoor . ik word bijvoorbeeld weer actiever als er een add-on of expansion uit is gekomen .
ik heb ondertussen al weer een aantal doelen voor mezelf gevonden om gw2 voorlopig nog wel te spelen .
hopelijk houd ik het uit tot de eerste expansion uitkomt
Ik houd het ook nog wel even uit, maar waarschijnlijk ook met wat pauzes. Bijvoorbeeld als het eens echt mooi weer gaat worden, zodat ik ook weer eens wat buiten kan gaan doen. Door het matige weer dit voorjaar heb ik meer tijd aan gamen dan in andere jaren. Wat het weer betreft is het sinds het uitkomen van GW2 nog niet best geweest.Freakiebeakie schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 01:25:
ik denk dat gw2 mij nog wel een aantal jaar kan bezig houden maar waarschijnlijk met een paar pauzes tussendoor . ik word bijvoorbeeld weer actiever als er een add-on of expansion uit is gekomen .
ik heb ondertussen al weer een aantal doelen voor mezelf gevonden om gw2 voorlopig nog wel te spelen .
hopelijk houd ik het uit tot de eerste expansion uitkomt![]()
![]()
Ik heb ook een aantal doelen gesteld. Ten eerste de personal story van mijn derde karakter afronden. Hij staat nu al een paar dagen met al zijn nieuwe vienden op de boot te wachten in LA om aan het tweede deel van de PS te beginnen. Samen staan we sterk (of zoiets
Daarnaast wil ik de titel Dungeon Master halen. Niet zo zeer voor de titel, maar wel omdat ik alle paden in alle dungeons een keer gedaan wil hebben. Gistermiddag het laatste pad in HotW gedaan. Of eigenlijk de twee paden waarvan ik niet meer wist of ik ze gedaan had. Ik moest er nog één, maar wist niet meer welke. En natuurlijk begonnen met degene die ik al had. Nu alleen nog één pad in CM, CoE story en drie paden in Arah.
Pauzes in dit soort spellen pakken nooit zo goed uit voor mij, na een voorgenomen pauze is de behoefte tot inloggen vaak definitief verdwenen. Zeker als ik dan weer aan een nieuw spel begonnen ben.
Moet zeggen dat mijn enthousiasme ook een beetje terugloopt. Het meeste van de oude content heb ik gezien; de dingen die ik niet gedaan heb kijk ik niet zo naar uit. Een paar tricky dungeon paden die vooral frustratie zullen opleveren. Idem voor hoge level fractals. WvW vind ik nog wel aardig om een paar uurtjes mee te vullen, maar is ook veel van hetzelfde. Legendary ligt klaar in m'n bank, maar ik weet niet of ik ga craften. Zoveel investering in 1 skin... Die bovendien waardeloos is als er een nieuwe skin uitkomt.
Daarnaast ben ik niet zo overtuigd door het Living World concept. De content die er mee komt is vaak enorm matig (zoek X items, verzamel Y samples, praat met Z NPCs). De dingen die wel tof zijn (SAB, Molten Facility) verdwijnen weer waardoor er geen opbouw is; het totaal aantal activiteiten neemt niet echt toe.
Ook mis ik dingen die guilds als geheel bij elkaar houden. Van de Guild Missions vind ik alleen Rush en Challenge daarin geslaagd. Bounty deelt de guild op en Treks moeten gewoon verwijderd worden. Puzzles moeten we nog unlocken. Hoe dan ook is het niet hetzelfde als raids helaas... Ook vervelend dat je ze steeds moet bouwen; een Challenge is zo mislukt en dan is het over en uit voor die avond.
[ Voor 4% gewijzigd door Morrar op 27-05-2013 14:35 ]
Kwalitatief blijft een legendary 'on par' met een best-in-slot item in het spel, heeft ANet aangegeven (dus ze worden opgeplust als er ascended wapens komen). Maar een legendary maak je volgens mij vooral omdat je de skin mooi vindt en het lijkt me dat je smaak niet verandert als er andere legendary weapons uitkomen ("Oh, nou issie ineens lelijk"). Maar voor de patsfactor hoef je het al niet meer te doen, met zoveel Twilights enzo in LA op prime time. Wil je nog een beetje uniek zijn, dan maak je een legendary trident ofzo.Morrar schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:28:
Zoveel investering in 1 skin... Die bovendien waardeloos is als er een nieuwe skin uitkomt.
Ah ik hoor het al, je bent dus op zoek naar de Fractals dungeonFreakiebeakie schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:24:
die questlines zijn wel grappig , in guildwars 1 deden ze dat op het end ook , http://wiki.guildwars.com/wiki/Guild_Wars_Beyond. allemaal wel grappig maar echt lang kan het me niet boeien , ik wil uitdagende dungeon, elite areas enzo. dungeons waar je zo hard wiped in het begin dat je denkt WTF , dat je echt over tactics moet praten en builds moet testen . niet van die dragon fights , zo van ik ga hier staan en spam mijn skills tot ie omvalt
Ik heb me wel vermaakt met de guild rush. Dat was fun, te doen met 15 man, en we hebben verschillende leden kunnen helpen in de rush. De twee Guild Challenges waren uitdagend. De tweede hadden we misschien gehaald als we meer mensen hadden gehad, of meer ervaring met deze specifieke challenge.
Guild bounty was een aantal keren leuk. Maar het deelt inderdaad de guild op. De trek is ongeschikt als een guild activiteit. Samenwerking is niet nodig, alleen afstemming wie waar naar toe gaat. Ik zou de trek wel een keer willen doen zonder tijdsdruk, gewoon kijken wie binnen de guild de meeste locaties herkent. Maar iedereen kijkt meteen in een guide op Dulfy, dus dat zal nooit gebeuren.
Ik ben benieuwd naar de guild puzzle. Gezien de omschrijving zal het niets voor mij zijn om het te doen. Hopelijk is het wel meer een guild event zoals de rush en de challenge, dan een solo event als de trek.
Voor fractals hoef je echt geen builds te testen of te denken "wow, wat gebeurd hier". Misschien als je eenmaal 40-50+ bent, maar de weg daarheen is voor veel mensen al zo saai dat ze vervolgens gewoon geen zin meer er in hebben.Bouli schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:07:
[...]
Ah ik hoor het al, je bent dus op zoek naar de Fractals dungeon
Ik ben zelf wel iemand die het liefst een spel jaren speelt in plaats steeds te switchen, al is dat bij de meeste games niet mogelijk doordat de kwaltijd gewoon niet hoog genoeg is.
Wat betreft veel onderdelen heb ik nog altijd de zelfde mening als tijdens de bèta en heb ik de zelfde mening als toen.
Zo zouden mounts in mijn ogen nog altijd een goede toevoeging zijn. Het geeft namelijk ook een heel nieuw stuk end-content, namelijk het verzamelen ervan.
Voor de mini's geld het zelfde. Nu koop je de meeste via de gem-store maar die moeten juist via rare drops te krijgen zijn. GW2 wilde voorkomen dat mensen moesten farmen en daarom hebben ze dat soort drops niet gemaakt, maar nu farmt men voor valuta (of het nu tokens of goud is) om daarmee hun dingen te kopen. Dat is echter een veel saaiere manier van farmen maar nog steeds farmen.
De MF dungeon had dat heel goed en bij ons in de guild hoor je ook veel reacties dat men dat een van de beste dungeons was. Dat komt natuurlijk niet alleen door die drops van de mini en de jetpack, de dungeon zelf was ook gewoon leuk maar die drops helpen zeker. Dan snap ik echter niet dat ze zo'n dungeon er maar tijdelijk in duwen. Die zouden ze er gewoon permanent in moeten hebben.
Verder zouden fun-crafts ook een uitkomst bieden. Daarbij zouden ze dan recipes ook weer als rare drops kunnen maken.
Tenslotte ben ik ook nog altijd voor het introduceren van de standaard quest zoals die in de meeste MMO's zitten. Dat geeft veel meer binding met de game en de NPC's. GW2 is heel levendig maar je hebt geen binding met de wereld en dat is enorm jammer. Zo hou je mensen vast.
Daarnaast legt ArenaNet de priortijden totaal verkeert. Zo zouden ze hun tijd minder moeten steken in zoiets als de living story (om eerlijk te zijn vond ik tot nu toe alleen de MF dungeon echt een succes) en meer tijd moeten steken in het verbeteren van de gameplay en aan een expansion werken.
Met gameplay bedoel ik bijvoorbeeld dat je targeting met de rechter muisknop uit kunt schakelen, de te hoge spawnrate, mobs die midden in een gevecht weg rennen en direct weer full heath zijn en ook de guild-opties. Erg basale dingen waar helaas niets aan word gedaan.
Ze hebben overigens ook de prijs verlaagt: http://massively.joystiq....pis-hopes-for-the-future/ wat voor een B2P game geen goed teken is. Sowieso valt het op dat de gem-store juist uitzonderlijk veel aandacht krijgt en ze gebruik maken van die vervelende tactieken om proberen mensen dingen te laten kopen. Zoals items tijdelijk beschikbaar maken. Men koopt een B2P game juist omdat je dan zo'n store als extra hebt en het geen te sterk onderdeel van het spel word of waar ze dit soort tactieken gebruiken. Anders ging je wel voor een F2P game. Maar als er nog en expansion op komst is, dan kun je dit verwachten. Als B2P game zou je toch bijna elk jaar een goede expansion verwachten omdat ze daar hun inkomsten uit moeten halen. Wetende dat er geen expansion aan komt is het dus niet vreemd maar toch niet goed. De Gemstore zou imho extra inkomsten moeten zijn en de game + expansion de gewone inkomsten bij een B2P game.
Zelf vermaak ik me voornamelijk door het bezig zijn van de guild. Daar gaat ook de meeste tijd voor mij in zitten. Daarnaast doe ik ook veel WvW maar GW2 moet echt aan zijn end-content werken want de claim dat er heel veel end-content in zit maar op en 'andere manier' werkt niet meer. Veel mensen lopen weg en dat is jammer. Er zit genoeg potentie in het spel maar er moeten wat dingen veranderen. Ik hoop dat ik dit spel nog jaren kan spelen maar het hangt toch echt af van wat ArenaNet gaat doen.
Ja we hebben die week alle guild-missions op de hoogste Tier gedaan.RoseSolane schreef op maandag 20 mei 2013 @ 10:00:
[...]
Was de puzzle een succes? Ik heb nog wat eten en drank van jullie gepakt in Lions Arch
Nu we alles unlocked hebben doen we het wat rustiger aan. Minder strikte planning, minder scouting voor bounty's enz.
[ Voor 12% gewijzigd door Devata op 28-05-2013 03:49 ]
Verder kun je ook naar het jaarrapport kijken van NCSoft: http://www.ncsoft.net/global/ir/earnings.aspx. Dan zie je dat de inkomsten van GW2 in Q1 2013 slechts 1/3e zijn van Q4 2012. Dat ondersteunt het verhaal dat de box sales nu wel grotendeels voorbij zijn.
Als je echter naar Q1 2013 kijkt zie je dat GW2 nog steeds een mooie bron van inkomsten is voor NCSoft; ~30% aandeel in inkomsten, tweede na Lineage met 60%. Kortom, GW2 is belangrijk voor NCSoft.
Verder eens dat er te weinig collectibles zijn. Of mounts een goed idee is weet ik niet, maar inderdaad mini's stellen sowieso niet veel voor. Het systeem van mini's is ook zo onhandig dat ik ze eigenlijk nooit bij me heb.
Ook qua skins is er eigenlijk weinig soeps bij. Alleen Halloween en SAB hadden skins die verzamelbaar waren, de rest is RNG in de gem store. Ik vraag me sterk af hoe lang die gokformule nog opbrengsten blijft genereren, want veel mensen knappen daar op af. Het spel mist een beetje indrukwekkende skins qua armor. Bij wapens heb je nog wel wat lastig te craften skins en legendaries, maar al het armor is gemakkelijk te krijgen (met cultural T3 als enige uitzondering).
Wat ik graag zou zien voor GW2:
- Ondersteunen van sociale structuren; verbeter guild interface, maak LFG tool
- Content die echte coordinatie in groepen vereist; het spel is te veel "solo met wat anderen"
- Gerelateerd: nieuw agro-systeem! Dit debiele systeem vermoord PVE wat mij betreft.
- Volledige overhaul dungeons; story modes op niveau MF, weg met enorme HP bars
- WvW waarin grote zergs ontmoedigd worden
- Meer variatie in sPVP (speltypes) en betere meta-game (teveel bunkers)
- Usability updates (filters in AH, mini-systeem, skins beter te managen, bewaren trait setups)
[ Voor 17% gewijzigd door Morrar op 28-05-2013 10:25 ]
Je hebt in GW2 de keus of je achtergrondinformatie en diepgang wil, wat ik een betere aanpak vind. Nu vind ik het juist leuk om met random NPCs binnen het hartjesgebied te praten om te luisteren wat ze te zeggen hebben als ik er langs loop. Dat spreekt mij veel meer aan dan eerst allerlei tekst van de quest NPC door te moeten werken voordat ik op 'accept' kan drukken en daarna X dingen kan gaan halen/doden, waarna ik weer terug moet hobbelen naar de bewuste NPC. Misschien dat ze bij de Living Story meer grote gave quests kunnen toevoegen, zodat je wel een richtlijn hebt wat je kan/moet doen. Dus een langere quest, niet zomaar kill X en Y en breng me 4 huiden.
Nu hadden ze bijvoorbeeld via Ellen Kiel een grote, meer traditionele quest kunnen starten, in de vorm van een missie waarin het probleem beschreven wordt en je taken toegedeeld krijgt (die je al dan niet kan gaan uitvoeren, dat moet natuurlijk vrij blijven). Want je krijgt nu van alle kanten brokjes informatie, op de site staan verhaaltjes en via de dialogue van de NPCs krijg je ook vanalles mee, maar ik mis bij dat soort grote verhalen wel even de overview.
Ik zou dan persoonlijk gaan voor een soort "notitieboek" dat je via de game kan openen en waar je de verzamelde informatie bij elkaar ziet en waardoor je ook de verhalen over Canach etc. die nu op de site staan bij het spel betrekt. Want nu kan je via de achievements wel tracken hoeveel samples je hebt en wat je wel en niet gedaan hebt etc. alleen ik zou dat meer geintegreerd in het verhaal willen zien. Maar goed ze zijn dacht ik nog lang niet klaar met het uitwerken van Living Story, dus ik ben heel benieuwd hoe het zich verder gaat ontwikkelen.
Het Mini systeem moet wel echt anders, te beginnen met het verzamelen van die dingen lonend te maken. Je kan ze meenemen maar met één klik op deposit collectibles zitten ze allemaal weer in je bank en degene die je summoned had is ook foetsie. Je hebt natuurlijk de invisible bags, maar dat is geen oplossing voor het probleem. De helft van de mensen met mini's gebruikt ze niet omdat het gewoon irritant is. Het neemt plek in je inventory in, ze lopen 100km achter je dus niemand ziet ze, ze verdwijnen bij het wisselen van maps of onder water gaan.. Naast het verzamelen verbeteren moet ook gewoon het gebruiksgemak van die dingen opgekrikt worden. Een apart tabje met mini's in je hero panel waarmee je altijd de mini van je keuze kan summonen ofzo.
Verder vind ik meer skins altijd beter (ben echt gek op het veranderen en samenstellen van outfits voor m'n characters). Maar dan moet Anet eens ophouden met die weapon skins enkel verkrijgbaar te maken met een uberzeldzame ticket die je alleen door heel veel geluk kan krijgen of door bakken met geld in de gem store te pompen. Of, als ze dat al doen, alternatieven beschikbaar houden. Nu had je wel een handjevol Rox/Braham skins die gewoon te koop waren, maar ik vind dat naast de RNG meer aandacht besteed moet worden aan skins die je gewoon door te spelen kan krijgen.
Met Wintersday vond ik dat goed gedaan, skins in de gemstore gewoon direct koopbaar, andere skins met die kadootjes te koop.. Als ze nu ook nog een paar (super)zeldzame skins a la Halloween hadden toegevoegd dan hou je volgens mij veel meer mensen tevreden. Bij SAB ging het ook goed, je hebt het RNG aspect dat je een skin in de chest kan krijgen, maar je kunt ze ook gewoon met bubbles kopen als je actief speelt.
Ik hoop ook dat ze snel met een expansion komen, ik vermaak me op zich nog wel maar heb het meeste wat me echt interesseert wel gezien. Mounts zou ik overigens ook tof vinden, meestal vrees ik daarvoor omdat games er in slagen om paarden of andere beesten zo te laten bewegen dat ik echt de rillingen krijg, maar ArenaNet heeft met de meeste dieren de bewegingen goed laten lijken. Lijkt me echt tof om met mijn kleine Asura een megagrote fluffy dolyak te gebruiken als mount, haha.
Plus verder gewoon wat meer uitdagende/leuke dungeons. Hopelijk hebben ze de feedback op de MF dungeon ontvangen en komen er meer van zulk soort creaties of komt de MF zelfs terug. Sowieso moet dat CoF path 1 farmen als een van de weinige manieren om snel geld te verdienen er uit.
De MF dungeon was trouwens door het Living Story team gemaakt en niet door hun vaste dungeon team. Wel grappig dat dit de enige dungeon was waar mensen echt heel enthousiast over waren (en SAB misschien, maar meer vanwege looks / fun factor). Ik mag hopen dat het dungeon team daar wat van leert, zeker over story modes. Als ik echter naar de AC upgrade kijk vind ik het een 'mixed bag': Sommige dingen zijn interessanter geworden (end bosses), maar anderen blijven even frustrerend (troll, burrows event).
Trouwens: koop niet de 'Consortium Sickle'. Welliswaar eindeloos aantal keer te gebruiken, maar de animatie duurt 3x zo lang als een normale sickle. Niet echt efficient dus.
[ Voor 16% gewijzigd door Morrar op 28-05-2013 11:01 ]
Verwijderd
Heb je een bron bij die bewering? Ik geloof je wel maar wil wel lezen wat ArenaNet daar dan over heeft verteld.Morrar schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:48:
De MF dungeon was trouwens door het Living Story team gemaakt en niet door hun vaste dungeon team.
Interessant gegeven.
Een van de devs heeft dat een keer ergens op het GW2 forum geschreven. Meer stond er ook niet over geloof ik maar ik heb het ook gelezen idd.Devata schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 23:21:
[...]
Heb je een bron bij die bewering? Ik geloof je wel maar wil er wel lezen wat ArenaNet daar dan over heeft verteld.
Interessant gegeven.
De puinhoop begon al toen na het krijgen van de in-game brief bleek dat de dungeon al open was. Hoewel de vooraankondigingen hadden gemeld dat de story mode van de dungeon single player content was werd bij de ingang een groep van 5 aangeraden en voor zover ik heb begrepen kon je inderdaad met een groep naar binnen. Daarna stond de NPC verwarring te zaaien over het detoneren van mijnen (suggereerde dat je de “verkeerde” skill moest gebruiken om een mijn nabij Canach te detoneren maar je moet de “goede” skill gebruiken zodat een mijn groen is en dan Canach eroverheen laten lopen). Anyway, dat was sowieso niet nodig, ik was op mijn engineer met een condition build en Spinach of hoe die salade ook heet lag binnen 10 seconden in het stof te bijten. Geen cut scene of dialogue-filmpje, geen reward, alleen een NPC die wat tegen de bad guy zegt, de bad guy zegt dat ze het niet begrijpt en that’s it. Wat een lame story. Nou ja, op de story zelf na bleek de boel dus ook niet te werken “as intended” dus een half uur later kwam alsnog een patch binnen en daarna kon je de story mode idd alleen nog maar single player doen en conditions deden niks meer op Canach.
Daarna die golem (explorable mode) ook nog ff gedaan, eerst geprobeerd met 3 man maar dat was geen succes (met name het laatste stukje moet je toch behoorlijk door kunnen knallen wil je zelf niet ten onder gaan aan de debuff die je krijgt), mede door de debiele agro-mechanismes in het spel. Mijn engineer had blijkbaar een baken aan zijn reet hangen: zolang ik leefde bleef die idiote golem mij IEDERE keer pullen (van mijn naar mijn zeg maar), daar viel niet tegenaan te healen. Anyway, daarna nog met 5 man gedaan en toen ging hij wel behoorlijk snel neer. Tip: blijf in een klein deel van die kamer met de groep, zo kun je het makkelijkst sturen in welke “groene” mijnen de golem gelokt kan worden.
Al met al geen succes wat mij betreft. Een gangetje met 1 kamer en 1 boss noem ik geen dungeon. Replay value: nul. Vermaakfactor: nul. Story value: nul. Jammer.
WvW konden we geen siege plaatsen (bug in siege limit...) en de helft van de spelers kwamen in een server de-sync terecht op bepaalde gebieden in bepaalde borderlands.
Was weer top!

Verder is het inderdaad onbegrijpelijk dat er geen public test realm is; zelf testen is leuk, maar keer op keer blijken zaken toch weer niet te werken. Het huidige systeem is gewoon niet grondig genoeg. Daarnaast hebben ze wel een erg strakke content-release cycle, misschien wel te strak. Iedere maand een update is een mooi streven, maar iedere maand een zootje ervan maken wekt ook irritatie op...
Overigens op de fora ook wel veel klachten over de 'story telling' in deze patch (https://forum-en.guildwar...back-from-Molten-Facility). Daar kan ik me wel een beetje in vinden; het verhaal is te kort en te summier om echt interessant te worden. Zoals verwacht komt er dus wel een permanente world boss op Southsun: https://forum-en.guildwar...Queen-When-does-it-arrive.
[ Voor 22% gewijzigd door Morrar op 29-05-2013 10:16 ]
Het was wel lekker makkelijk dat jij die aggro pakte, bleven wij tenminste iets langer levenSnoeiKoei schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 09:34:
Nou, dat ging weer lekker met de nieuwe content gisterenNa het succes van de Molten Facility, die onbegrijpelijk genoeg nog geen 2 weken lang speelbaar was, waren de verwachtingen voor nog een dungeon door het living-story-team misschien wel te hoog gespannen dus kon het alleen maar tegenvallen. En dat is gelukt.
De puinhoop begon al toen na het krijgen van de in-game brief bleek dat de dungeon al open was. Hoewel de vooraankondigingen hadden gemeld dat de story mode van de dungeon single player content was werd bij de ingang een groep van 5 aangeraden en voor zover ik heb begrepen kon je inderdaad met een groep naar binnen. Daarna stond de NPC verwarring te zaaien over het detoneren van mijnen (suggereerde dat je de “verkeerde” skill moest gebruiken om een mijn nabij Canach te detoneren maar je moet de “goede” skill gebruiken zodat een mijn groen is en dan Canach eroverheen laten lopen). Anyway, dat was sowieso niet nodig, ik was op mijn engineer met een condition build en Spinach of hoe die salade ook heet lag binnen 10 seconden in het stof te bijten. Geen cut scene of dialogue-filmpje, geen reward, alleen een NPC die wat tegen de bad guy zegt, de bad guy zegt dat ze het niet begrijpt en that’s it. Wat een lame story. Nou ja, op de story zelf na bleek de boel dus ook niet te werken “as intended” dus een half uur later kwam alsnog een patch binnen en daarna kon je de story mode idd alleen nog maar single player doen en conditions deden niks meer op Canach.
Daarna die golem (explorable mode) ook nog ff gedaan, eerst geprobeerd met 3 man maar dat was geen succes (met name het laatste stukje moet je toch behoorlijk door kunnen knallen wil je zelf niet ten onder gaan aan de debuff die je krijgt), mede door de debiele agro-mechanismes in het spel. Mijn engineer had blijkbaar een baken aan zijn reet hangen: zolang ik leefde bleef die idiote golem mij IEDERE keer pullen (van mijn naar mijn zeg maar), daar viel niet tegenaan te healen. Anyway, daarna nog met 5 man gedaan en toen ging hij wel behoorlijk snel neer. Tip: blijf in een klein deel van die kamer met de groep, zo kun je het makkelijkst sturen in welke “groene” mijnen de golem gelokt kan worden.
Al met al geen succes wat mij betreft. Een gangetje met 1 kamer en 1 boss noem ik geen dungeon. Replay value: nul. Vermaakfactor: nul. Story value: nul. Jammer.
Achteraf gezien denk ik dat we de dungeon ook wel met 3 man hadden kunnen doen als we jouw tip hadden toegepast. We gingen de eerste keer met 5 man tenslotte ook dood. Blijf allemaal bij de ingang, laat één persoon de mijnen op groen zetten en laat de rest de DPS en de heals verzorgen.
Ik heb de story mode nog niet gedaan, maar ik verwacht er weinig van. Er zijn nog drie andere achievements te halen, dus misschien dat er nog wat goeds in deze patch zit. Maar tot nu toe zwaar teleurstellend.
Yep was een vervelende bug die in de nacht weer werd verholpen. Omdat we geen siege konden bouwen hadden we maar een stuk of 30 golems gebouwdkowapanga schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 09:36:
Wederom een patch die op en top getest is.
WvW konden we geen siege plaatsen (bug in siege limit...) en de helft van de spelers kwamen in een server de-sync terecht op bepaalde gebieden in bepaalde borderlands.
Was weer top!
“Heb er zelf geen last van dat ik geen binding met de wereld heb. Dat is in mijn ogen toch iets wat je zelf in de hand hebt. Normaal wordt het in je gezicht geduwd, bij GW2 moet je het zelf opzoeken. Als je traditionele quests hebt dan leest 90% de bijbehorende verhaaltjes toch niet”
Ik weet niet hoe je het zelf in de hand kunt hebben. De meeste NPC's hebben hier niet meer te zeggen als “Hi” (en dan nog 5 varianten daarop). Het hoef je ook niet in het gezicht geduwd te worden. Wel quest maar geen vraagtekens boven de hoofden lijkt me voldoende. Pas als er een vervolg quest is kan hij je aandacht trekken door na je te roepen (zoals dat nu bij events gebeurd).
Het is inderdaad waar dat de meeste mensen de quest ook niet lezen, zelf lees ik ook 90% van de quest niet maar er zijn dan van die gevallen waarbij ik dat el doe. Bij mij is het vooral als er ergens in de middle of nowhere (iets wat ik overigens in GW2 wel erg mis.. grote oppervlakte waar even wat minder is) een huisje zie met een NPC. Dan wil ik dat verhaal wel weten en dan lees ik het. Als ik er dan later weer eens lang kom dan herinnering ik me dat verhaal. Op die manier krijg je mijn inziens toch meer binding. Of ik krijg iig op die manier meer binding en als dat voor mij zi is zal dat vast ook voor meerdere mensen zo zijn.
Wat betreft het type quest heb ik het dan natuurlijk ook meer over de wat langere quest lines die je ook meer over de wereld sturen. Niemand zit te wachten op de quest van verzamel x dit en x dat. Dat zit nu eigenlijk al in de hartjes verwerkt. Maar alleen voor de personal story vind ik het dan toch beperkt want zo leer je dan alleen de mensen kennen die daarmee te maken hebben. Ik vind het juist leuker om eigenlijk redelijk onbekende NPC's beter te leren kennen.
“Je kan ze meenemen maar met één klik op deposit collectibles zitten ze allemaal weer in je bank en degene die je summoned had is ook foetsie.” Ik moet zeggen dat ze voor mij wel uitkomst bieden. Dat ze bij het verwisselen van map wel verdwijnen tja.. Het switchen tussen maps is mij persoonlijk een op zich al doorn in het oog. Ik vraag me af waarom ze daarvoor gekozen hebben. Ik ben alleen bang dat dat zo die in de core van hun code zit dat ze het niet mee gaan / kunnen aanpassen.
Overigens nog wel de reward gekregen die je van de story mode hoort te krijgen de eerste keer dat je die doet. Ik had de eerste keer geen reward gekregen, omdat voor de patch de "dungeon" wel beschikbaar was maar de reward nog niet. Scheelt toch mooi weer 1G, wat karka shells en wat karma.
[ Voor 25% gewijzigd door SnoeiKoei op 30-05-2013 11:24 ]
Of is er wat anders nodig om de guild te joinen? Kan in de guildtab niks vinden namelijk.
Je kunt je inschrijven via http://www.guildoftweakers.com/ (zie ook de topic waarschuwing). Dan krijg je een guild invite.Freaky Maus schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:00:
Zou ik een invite kunnen krijgen voor de GoT guild op Shivering Peaks aub? Character name = Burrale
Of is er wat anders nodig om de guild te joinen? Kan in de guildtab niks vinden namelijk.
There's no place like 127.0.0.1
Wel echt balen dat ze weer dingen voor de T6 mats hadden generfd, straks zijn die materials het grootste struikelblok voor legendaries, en is de precursor een piece of cake vergeleken met een berg crystalline dusts.

[ Voor 4% gewijzigd door Vluuks op 04-06-2013 18:21 ]
Overigens loop ik al vanaf de release bij elke patch naar de moa racer toe om te zien of dat al geïmplementeerd is en dat komt nu dus ook eindelijk. Hopelijk blijft dat ook na het feest.
Jammer dat je er niet zelf op kunt zitten.. aan het filmpje te zien tenminste.
[ Voor 40% gewijzigd door Devata op 04-06-2013 20:57 ]
Tsja, Anet wil gewoon geen mounts in GW2Devata schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:55:
Overigens loop ik al vanaf de release bij elke patch naar de moa racer toe om te zien of dat al geïmplementeerd is en dat komt nu dus ook eindelijk. Hopelijk blijft dat ook na het feest.
Jammer dat je er niet zelf op kunt zitten.. aan het filmpje te zien tenminste.
Verwijderd
Het is niet zo dat de content echt slecht is (afgezien van de nieuwe 'dungeon' *kuch* één gangetje *kuch*) maar het is zo..lackluster. Ik heb letterlijk bijna alle achievements voor Southsun kunnen vrijspelen in 4 uur speeltijd en dat was het weer voor een gehele maand. De fractals zijn ook leuk maar de tijd die je moet besteden om de Ascended Gear vrij te spelen is ECHT van de pot gerukt. Daarnaast erger ik mij nog steeds aan de ongebalanceerde stuns in PvE: 1 keer even niet een stun vermijden en je wordt meteen door 5 andere mobs 5 keer gestunned waardoor je in het meest extreme geval 10 seconden niks kan doen. Sorry, stuns zijn prima voor een paar seconden, maar zet me niet vast voor meer dan 5 seconden.
En dan zijn er nog andere dingen waar ik mij aan erger (bijvoorbeeld het belachelijke Amerikaans georienteerde betaalsysteem, alleen Creditcards en Paypal? Kom op zeg, 9/10 ontwikkelaars ondersteunen inmiddels wel iDeal of andere Europese betaalsystemen) en zo te zien ben ik niet de enige. Het schip kan wat mij betreft nog prima uit de storm worden gestuurd maar dan moet ANet wel aan de slag met wat meer permanente en betekenisvolle content.
ik zie persoonlijk in dat opzicht geen problemen.
Ik ga vanavond eens kijken naar de SS dungeon met Canach, nog niet echt de tijd voor gehad/mee bezig geweest.
Die Karka Queen geeft wel leuk 2 rares in een daily kistje en is blijvende content. De 'dungeon' was wel de meest teleurstellende content.
Credit Cards bestaan al even en zijn toch echt niet meer alleen voorbehouden aan Amerikanen. PayPal is een internationaal betalingssysteem, niet Amerikaans. iDeal is Nederlands, niet Europees. Volgens mij hebben ze recentelijk (afgelopen weken) een Duits betalingssysteem toegevoegd. Je mag je ergeren aan het betalingssysteem. Maar Amerikaans is het niet.Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:14:
En dan zijn er nog andere dingen waar ik mij aan erger (bijvoorbeeld het belachelijke Amerikaans georienteerde betaalsysteem, alleen Creditcards en Paypal? Kom op zeg, 9/10 ontwikkelaars ondersteunen inmiddels wel iDeal of andere Europese betaalsystemen) en zo te zien ben ik niet de enige. Het schip kan wat mij betreft nog prima uit de storm worden gestuurd maar dan moet ANet wel aan de slag met wat meer permanente en betekenisvolle content.
Dawn schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:18:
... je weet dat je prima een nederlands betaalrekening aan PayPal kan koppelen?
Ik hoop dat je verwachtingen niet te hoog gespannen zijn. Heel veel dungeon is het niet.Ik ga vanavond eens kijken naar de SS dungeon met Canach, nog niet echt de tijd voor gehad/mee bezig geweest.
De afgelopen dagen toch weer de 5 mans dungeon gedaan ondanks dat ik geroepen had die niet meer te doen. Is maar een paar minuten werk. Nu werd de party wel twee keer opgezet door onze guild-Rambo (Guardian) en onze guild-BA (Engineer), en die maken bijna elke content belachelijk makkelijk. Voeg daar mijn Guardian aan toe in PvE-spec (gaat niet snel dood, doet wel wat damage) en Canach is ingeblikt voordat hij het weet
Creditcards zijn verschrikkelijke dingen waar je een absurd hoge rente over betaald, die ik dan ook weiger te gebruiken.RoseSolane schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:21:
[...]
Credit Cards bestaan al even en zijn toch echt niet meer alleen voorbehouden aan Amerikanen. PayPal is een internationaal betalingssysteem, niet Amerikaans. iDeal is Nederlands, niet Europees. Volgens mij hebben ze recentelijk (afgelopen weken) een Duits betalingssysteem toegevoegd. Je mag je ergeren aan het betalingssysteem. Maar Amerikaans is het niet.
Helaas blijven mensen liever lui dan moe en vragen ze een creditcard aan omdat het zo makkelijk werkt overal.
Maar ik heb inderdaad gewoon mijn bankrekening gekoppeld aan mijn Paypal en kan op die manier iets uit de gemstore kopen.
Overigens kan je ook Paypal gebruiken zonder je rekening te koppelen als je dit onveilig vindt, dan laad je je Paypal account gewoon op als je deze wilt gebruiken.
Verwijderd
Een bank waar je al vraagtekens moet zetten bij de beveiliging en dan ook nog een ander bedrijf eraan koppelen? No thanks.Dawn schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:18:
... je weet dat je prima een nederlands betaalrekening aan PayPal kan koppelen?

Hier heb ik in het verleden wel eens over gelezen. Probleem is geloof ik wel dat bepaalde ontwikkelaars (geen idee of ANet dit ook doet) niet blij zijn als je een Paypal account koppelt aan je Game Account waar vervolgens aan de Paypal account geen Creditcard zit gekoppeld.Tweekzor schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:33:
[...]
Overigens kan je ook Paypal gebruiken zonder je rekening te koppelen als je dit onveilig vindt, dan laad je je Paypal account gewoon op als je deze wilt gebruiken.
Hoe gebeurd dat opladen dan? Had ergens gelezen dat dit vreselijk omslachtig gaat aan de hand van een overschrijving en niet met iDeal.
Volgens mij dit inderdaad, of als je geld krijgt overgemaakt vanaf een andere paypal rekening (of bijvoorbeeld inkomsten van Microsoft App store) komt dat op je paypal rekening. Vervolgens kan je het vanaf je Paypal uitgeven of laten uitbetalen aan een bankrekening.Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:40:
Hoe gebeurd dat opladen dan? Had ergens gelezen dat dit vreselijk omslachtig gaat aan de hand van een overschrijving en niet met iDeal.
Zoals ik al zei heb ik zelf mijn rekening direct gekoppeld, dus ik weet het ook niet 100% allemaal.
Verwijderd
Ik had al zo'n vermoeden.Tweekzor schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:50:
[...]
Volgens mij dit inderdaad, of als je geld krijgt overgemaakt vanaf een andere paypal rekening (of bijvoorbeeld inkomsten van Microsoft App store) komt dat op je paypal rekening. Vervolgens kan je het vanaf je Paypal uitgeven of laten uitbetalen aan een bankrekening.
Zoals ik al zei heb ik zelf mijn rekening direct gekoppeld, dus ik weet het ook niet 100% allemaal.
Dus tja..dan maar 'een klant' minder met betrekking tot de gems. Maarja, genoeg gezegd met betrekking tot het spuwen van mijn gal richting Amerikaanse betalingssystemen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2013 14:02 ]
Ik betaal 0.0% rente voor het ge-/verbruik van m'n credit card anders...Tweekzor schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:33:
[...]
Creditcards zijn verschrikkelijke dingen waar je een absurd hoge rente over betaald, die ik dan ook weiger te gebruiken.
Helaas blijven mensen liever lui dan moe en vragen ze een creditcard aan omdat het zo makkelijk werkt overal.
Maar ik heb inderdaad gewoon mijn bankrekening gekoppeld aan mijn Paypal en kan op die manier iets uit de gemstore kopen.
afaik betaal ik €4/kwartaal voor het gebruik van de kaart, om nou te zeggen dat dat veel is... niet echt.
(maar beetje offtopic verder)
m'n verwachting van de nieuwe SS content en de dungeon (sinds Canach release wel te verstaan) is niet al te hoog, had al begrepen dat het bedroevend was...
Dat ligt er maar aan hoe je het opzet, ik heb van mijn bank een creditcard, maar betaal geen rente. Maandelijk wordt het openstaande bedrag van mijn bankrekening afgeschreven en dat is het, geen extra kosten o.i.d.Tweekzor schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:33:
Creditcards zijn verschrikkelijke dingen waar je een absurd hoge rente over betaald, die ik dan ook weiger te gebruiken.
En een lightfooted rangerRoseSolane schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:21:
De afgelopen dagen toch weer de 5 mans dungeon gedaan ondanks dat ik geroepen had die niet meer te doen. Is maar een paar minuten werk. Nu werd de party wel twee keer opgezet door onze guild-Rambo (Guardian) en onze guild-BA (Engineer), en die maken bijna elke content belachelijk makkelijk. Voeg daar mijn Guardian aan toe in PvE-spec (gaat niet snel dood, doet wel wat damage) en Canach is ingeblikt voordat hij het weetEen rare en wat karma voor een paar minuten werk.
Ik wil trouwens toch wel graag die nieuwe dragon shield: https://dl.dropboxusercon...16724383/Dragons_Jade.png
https://www.snsbank.nl/pa.../rood-staan-en-rente.htmlDawn schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:06:
[...]
Ik betaal 0.0% rente voor het ge-/verbruik van m'n credit card anders...
afaik betaal ik €4/kwartaal voor het gebruik van de kaart, om nou te zeggen dat dat veel is... niet echt.
https://www.icscards.nl/c...rw-ccd-visa-greencard.pdfArtikel 22. Terugbetalen, rente en kwijtschelding
) over elk bedrag dat op uw Card in rekening wordt gebracht, wordt rente berekend. De volgende
bedragen kunnen in rekening worden gebracht op uw Card: een betaling, een opname van contant
geld, overboekingen en kosten zoals de Card-bijdrage, Wisselkoers, transactiekosten en rente. Over
de betalingen en opnames van contant geld wordt rente berekend vanaf de datum waarop deze zijn
gedaan. Over de overboekingen en de kosten wordt rente berekend vanaf de datum waarop deze
zijn geboekt;
(b) de rente wordt per dag berekend. Het rentebedrag kan dus per maand verschillen afhankelijk van
het aantal dagen in de maand. De rente is gelijk aan de wettelijke rente voor niet-handelstransacties
(deze rente vindt u op wetten.overheid.nl met zoekopdracht ‘Besluit wettelijke rente’) vermeerderd
met het maximale aantal procentpunten zoals opgenomen in het Besluit kredietvergoeding (artikel 4).
Dit Besluit vindt u ook op wetten.overheid.nl. Als er rente in rekening wordt gebracht, staat de hoogte
van de rente vermeld op het rekeningoverzicht. Wij mogen een lagere rente in rekening brengen;
Etc... Maar dit is inderdaad erg off-topic
[ Voor 48% gewijzigd door Tweekzor op 05-06-2013 14:40 ]
Verwijderd
Inderdaad off topic, maar ik betaal pas rente na 30 dagen en voor die tijd helemaal niets.Tweekzor schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:38:
[...]
https://www.snsbank.nl/pa.../rood-staan-en-rente.html
[...]
https://www.icscards.nl/c...rw-ccd-visa-greencard.pdf
Etc... Maar dit is inderdaad erg off-topic
...triest in zo veel manieren en buggy as f0k.
- spontaan ge-rearmde traps
- geen traps triggering door Canach, perfect AI ftl... (lees: ik volg exact de route die jij ook gelopen hebt)
en de leukste:
- NPC reset...
Je moet de mines met dat item opblazen, en je moet de juiste skill kiezen voor het juiste type mine. Maar het is inderdaad soms lastig (buggy?) om hem ermee te raken. Ik heb ook 3 retrys nodig gehad.Dawn schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:00:
Gisteren de single player Canach dungeon gedaan...
- geen traps triggering door Canach, perfect AI ftl... (lees: ik volg exact de route die jij ook gelopen hebt)
en de leukste:
- NPC reset...
Tip: met swiftness loop je wat meer op hem uit, en kan je hem recht over een mine laten lopen voordat je die opblaast.
Traps rearmen niet spontaan, ze worden af en toe gereset door Canach (of gedetoneerd) en dat komt vrij duidelijk in de chat window te staan. Canach triggert ook geen traps die armed zijn, je moet hem juist naar de mines lokken die je gedisarmd hebt. Met alle respect, ik zal de laatste zijn die ontkent dat GW2 last heeft van bugs maar ik vraag me toch af of je het gevecht snapt. Over de problemen die jij meldt heb ik niemand anders gehoord.Dawn schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:00:
Gisteren de single player Canach dungeon gedaan...
en de leukste:
- NPC reset...
Nee hoor, je moet gewoon mines disarmen en hem er daarna overheen lokken. Vreemd genoeg is hij vrijwel invulnerable, behalve voor DISARMED minesTweekzor schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:19:
[...]
Je moet de mines met dat item opblazen, en je moet de juiste skill kiezen voor het juiste type mine. Maar het is inderdaad soms lastig (buggy?) om hem ermee te raken. Ik heb ook 3 retrys nodig gehad.
Tip: met swiftness loop je wat meer op hem uit, en kan je hem recht over een mine laten lopen voordat je die opblaast.

[ Voor 33% gewijzigd door SnoeiKoei op 06-06-2013 21:16 ]
Dat heb ik inderdaad vanavond gemerkt toen ik terug ging voor de light-footed achievement.SnoeiKoei schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:14:
Nee hoor, je moet gewoon mines disarmen en hem er daarna overheen lokken. Vreemd genoeg is hij vrijwel invulnerable, behalve voor DISARMED mines![]()
![]()
Idioot, ik weet het, maar zo werkt het. Je hoeft dus niet met die mine detector mines te detoneren op het moment dat hij er dicht bij is! Gewoon alles in je directe omgeving disarmed houden en hem over zoveel mogelijk mines heen lokken dus.
lees: pak gun, scan 2x en match icons... = profit?
en nee, de mines rearmed niet omdat hij z'n actie aan het uitvoeren was
Ja, scan -> disarm met de juiste skill (mine wordt groen) -> positioneer jezelf zo dat de mine tussen jou en Canach in ligt -> wacht tot Canach over de mine loopt (mine wordt geel) -> profit. Rinse, repeat. Tijdens dit proces moet je oppassen voor de knockbacks en tijdens het gevecht activeert hij soms alle mines weer. En hij heeft ook een skill waarmee hij alle mines detoneert, daarna zijn ze een tijdje allemaal geel (voor beide partijen onschadelijk) waarna ze weer rood (armed) worden. Veel moeilijker is het niet.Dawn schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 00:12:
Het event was betrekkelijk makkelijk te snappen, dus je mag best van me aannemen dat ik de mechanics akelig snel door had...
lees: pak gun, scan 2x en match icons... = profit?
en nee, de mines rearmed niet omdat hij z'n actie aan het uitvoeren was
Ik twijfel niet aan je intelligentie maar er bestaat nou eenmaal een boel misverstand over de fight mechanics, ook omdat de tips van de NPC alleen maar verwarrend zijn en je op het verkeerde been zetten (die suggereren namelijk wel dat je mines moet detoneren met de "foute" skill als Canach er dichtbij is).
Ik ben die 'bugs' ook tegen gekomen. Dat je een mine groen hebt gemaakt maar ook al loopt Canach erover dat de mine dan toch niet af gaat. Het rearmen lijkt ook wat bugged. Ja hij kan dat zelf doen en ja dat staat in de chat maar regelmatig zag ik die melding staan. Dan wachte in bewust een tijdje, vervolgende maakte is weer een mine groen, rende er na toe (om hem te lokken) en op het moment dat ik daar was werd hij rood waardoor het mij raakte. Zonder dat er nog een 2e bericht in de chat bij was gekomen. Het kan komen dat de tijd voor rearmen (door Canach) erg verschild maar wat de reden ook is, het is op die manier erg vervelend. Ik heb ondertussen wel alle achivements gehaald maar door zulke 'bugs' is het wel erg frustrerend.SnoeiKoei schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:14:
[...]
Traps rearmen niet spontaan, ze worden af en toe gereset door Canach (of gedetoneerd) en dat komt vrij duidelijk in de chat window te staan. Canach triggert ook geen traps die armed zijn, je moet hem juist naar de mines lokken die je gedisarmd hebt. Met alle respect, ik zal de laatste zijn die ontkent dat GW2 last heeft van bugs maar ik vraag me toch af of je het gevecht snapt. Over de problemen die jij meldt heb ik niemand anders gehoord.
Echter vind ik het wel jammer dat het zo snel achter elkaar komt.
Living story met braham was prima te spelen en duurde niet te lang dat er nieuwe content updates uitgebracht werden.
Living story op Southsun Cove was een stuk moeilijker dan de eerste (wat natuurlijk goed is voor gameplay) maar het is jammer om te zien dat nu al een nieuwe living story toegevoegd is terwijl dat southsun cove eigenlijk voor de meeste spelers nog niet klaar is. Dan kijk ik niet naar alleen achievements maar gewoon naar de fun-factor. Ikzelf ben nog niet uitgekeken op de southsun cove extensie en mijn guild AoA ook niet vanwege de lastige guild missions die leuk zijn om te doen daar.
Kortom ik vind de nieuwe content update wel goed en leuk alleen had het van mij 1 maand later gemogen. Dan zou het ook in een lineaire lijn doorgezet worden.
Januari - April: F&F living story.
April: kreeg je als extra nog SAB (hadden ze ook beter apart kunnen doen)
Mei: Southsun living story.
Juni: DB living story.
Nogmaals heel leuk nieuwe content en ziet er allemaal goed uit, alleen blijf ik erbij dat het te snel gaat.
Straks heeft 60-75% van de spelers missende achievements omdat ANet nieuwe content in een rap tempo blijft doorvoeren. Niemand heeft echt tijd om rustig te spelen en om te wennen aan de content.
Over het algemeen heeft Anet de content nog prima in elkaar zitten en is de snelheid acceptabel als je dagelijks speelt/kan spelen. Persoonlijk heb ik op dag van South SUn release alle achievements daar gehaald die mogelijk waren en tegen de tijd dat Canach kwam ben ik 2x extra op het eiland geweest om guildies te helpen, de Queen te doen en mezelf in de dungeon te werpen. Het tweede deel van de South SUn release was beduidend minder interessant.
Met Dragon Bash heb ik gisteren eea gedaan en inmiddels 4/10 af en de de Paper Dragon bezig, dit komt op dat vlak alleen omdat ik aankomend weekend niet kan spelen ivm festival anders had ik het wat rustiger aan gedaan.
Intussen heb ik iig al wel 2 Jade tokens liggen die ik kan gebruiken, hoewel ik nog geen idee heb wat ik zal halen... (meer een luxe probleem omdat ik ook nog 2 Fused en 2 Sclerite tokens liggen.)
Klopt de content zit prima in elkaar, daar heb ik niks op tegen. (ok de kleine food buff bug in dragon ball arena, kan gebeuren)
"De snelheid is acceptabel als je dagelijks speelt/kan spelen.", eens maar je bent het dus ook met mij eens dat de snelheid van de releases over het algemeen te snel is. Een gemiddelde GW2 speler speelt ongeveer 4 tot 10 uur per week. Geloof me dit zijn de newbies en spelers die weinig tijd hebben.
Zelf heb ik ook weinig tijd, maar kan ik wel mijn daily's halen vanwege dat ik minimaal 2 uur per dag kan spelen.
Over het algemeen gezien (en dan probeer ik voor de gemiddelde GW2 speler te praten) denk ik dat ANet beter de content wat gespreider uit kan brengen, anders worden we straks nog meer teleurgesteld als het ineens wel weer 3+ maanden duurt voordat er nieuwe content is.
Mensen raken snel gewend aan bepaalde dingen en dit is er 1 van.
Hoe sneller je nieuwe content toevoegt hoe sneller mensen eraan gewend raken dat er snel nieuwe content komt en dus is de teleurstelling groter als het wel langer duurt.
Kijk maar naar de release van GW2, dat is het beste voorbeeld.
Ik ben al bij GW sinds prophecies van GW 1, de uitbreidingen Factions, Nightfall en EotN kwamen gestaag en zat genoeg ruimte tussen de releases zodat spelers kunnen wennen aan de update.
Toen het gerucht kwam dat ANet bezig was met een GW2 hebben ze in hun eerste reactie gemeld dat het in 2010 uit zou komen. Dus elke GW speler was dik teleurgesteld dat de release dan ook 2 jaar later kwam in 2012.
Snap je waar ik heen wil
[ Voor 0% gewijzigd door RicardoLans op 12-06-2013 13:35 . Reden: spellingscontrole :) ]
Voor de rest heb ik gewoon geen tijd nu, en het nadeel is dat die dingen dan weggaan. Maar tegelijk lukt het ze daarmee wel om me iets vaker te laten spelen. Ik wil toch de belangrijkste dingen mee pikken he.
Maar ik vind het wel lastig af en toe.
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
En vooral jou laatste zin is bij ongeveer 60% van de gehele GW2 community een probleem.Balachmar schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:10:
Voor mij gaat het nu zeker te snel. Het molten alliance gebeuren heb ik op het nippertje allemaal gedaan. Bij de southsun cove dingen, heb ik me gefocust op het behalen van de items. En die twee back items heb ik dan ook gehaald (ik dacht dat dat alles was).
Voor de rest heb ik gewoon geen tijd nu, en het nadeel is dat die dingen dan weggaan. Maar tegelijk lukt het ze daarmee wel om me iets vaker te laten spelen. Ik wil toch de belangrijkste dingen mee pikken he.
Maar ik vind het wel lastig af en toe.
Het kan zijn dat mensen niet veel tijd hebben, maar dan moet de fun-factor nog wel goed blijven zodat ze terug komen of blijven spelen
Ik zie nu in-game veel spelers die de eerste living story hebben meegemaakt stoppen omdat ze in de beperkte periode waarin nieuwe content beschikbaar is alles kunnen halen. Hierdoor krijgen ze het gevoel er niet bij te horen en dus stoppen ze er mee.
In mijn guild AoA zitten 600 geregistreerde leden.
Hiervan zijn er dagelijks 100 actief. (piek moment 20.00 22.00 onze tijd)
Van de overige 500 zijn er wekelijks maar 50 actief (vanwege te weinig tijd hebben).
Dan heb je nog een groepje van 50 die gestopt zijn omdat ze het niet meer leuk vinden.
Maar de andere 400 zijn gestopt omdat ze het gevoel hebben er niet bij te horen omdat ze geen genoeg tijd hebben/krijgen om de content te kunnen spelen.
Ik geef alleen aan dat ANet beter de content kan uitspreiden over elk trimester (elke 4 maanden) zodat er ruimschoots tijd is om te wennen en alles uit te halen op een normaal speel tempo.
De spelers die alles in 1 week uithalen gaan zoals gewoonlijk gewoon weer terug naar de PvP, sPvP en WvW omdat in PvE niks meer te halen is voor ze.
[ Voor 0% gewijzigd door RicardoLans op 12-06-2013 14:19 . Reden: spellingscontrole :) ]
Bij mij is het zo, dat ik 1 lvl 80 char heb, en die heeft zijn personal story nog niet af. Dat komt mede door de living story, omdat ik die dan eerst doe. Maar ik vind het concept wel heel erg leuk. dus van mij mogen ze het blijven doen, ik hoef toch niet per se alles te hebben. Maar dit is zo wel voor het eerst dat je eigenlijk niet kan kiezen om het later nog eens te doen.
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
Ik hoor steeds meer spelers om me heen die niet meer inloggen in GW2 omdat er eigenlijk geen echte reden is behalve plezier hebben. Persoonlijk is plezier voor mij actie, sensatie, spanning of dat nu PvP of PvE is, ik mis het nu in GW2.
Dat ze een verhaal hebben is prima maar de content kan er toch prima in blijven. Men zou het zo kunnen maken dat je nu nog altijd refugees kunt helpen op het eiland, dat de consortium chests nog altijd droppen en zo zouden ze dat met alles kunnen doen. Het is gewoon jammer dat het maar tijdelijk is, of het nou de achivements zijn of bepaalde drops / skins / dungeons enz.
De F&F living story ging van januari tot mei. (elke maand een extra nieuw onderdeel) En is nu niet meer te spelen.
De SAB was een 1 april grap en 1 maand speelbaar, maar er wordt gespeculeerd dat deze weer terug komt (net als Wintersday en Halloween)
De SC living story is in mei gelanceerd en is nu tijdens DB nog te spelen.
De DB is een festiviteit welke net als SAB maar 1 maand gespeeld kan worden, maar mogelijk dus ook weer terug kan komen.
Bij deze trek ik al mijn conclusies in (dat het te snel gaat), na een klein beetje research (8 uur lang) op internet heb ik dit allemaal gevonden en dus ook eigenlijk de reden van ANet gevonden.
ANet heeft daadwerkelijk nagedacht over deze content en hoe ze te releasen en voor de spelers die het niet in 1 keer halen, heb geduld er komt een moment dat ze weer terug komen.
Het gebied SC is nog te spelen ja (want die bestond vooraf al), maar alle activiteiten (behalve queen) zijn weg daar en je kan de achievements ook niet meer behalen. Ik mis er zelf nog een paar namelijk 2 karka toss achievs en de Noll dungeon achiev.RicardoLans schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:04:
De SC living story is in mei gelanceerd en is nu tijdens DB nog te spelen.
De Achievement categorie voor de SC Living Story is er nog steeds. Maar je kunt ze niet meer halen? Dat is wel in lijn met wat Anet had aangekondigd. SC Living Story is tijdelijk, maar de Karka Queen blijft.Tweekzor schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:08:
[...]
Het gebied SC is nog te spelen ja (want die bestond vooraf al), maar alle activiteiten (behalve queen) zijn weg daar en je kan de achievements ook niet meer behalen. Ik mis er zelf nog een paar namelijk 2 karka toss achievs en de Noll dungeon achiev.
Wat betreft de snelheid van releases. Ik denk dat de snelheid op zich wel ok is. Zie de opsomming van RicardoLans hierboven. Ik heb wel wat moeite met de kwaliteit van sommige onderdelen.
Anet heeft eind vorig jaar/ begin dit jaar hun stategie voor nieuwe content bekend gemaakt en tot nu toe houden ze zich daaraan. Elke maand komt er wat nieuwe content waarvan het meeste tijdelijk is. Al voor de release van GW 2 (bijna een jaar geleden) heeft Anet aangegeven dat ze een levende, voortdurend veranderende wereld wilden creëren. Een gevolg van die strategie is dat spelers die een paar maanden niet spelen na terugkomst een andere wereld zien. En heel wat gemist hebben.
Of deze strategie wijs is weet ik niet. Ik verwacht wel dat ze er voorlopig aan vasthouden.
Tja op zich vind ik het allemaal prima op dat tijdelijke aspect na. Ik heb zelf alles gehaald maar zou het prettiger vinden dat als ik het eens een maand wat drukken heb ik niet daardoor voor de rest van GW2's bestaan daar lege achivements heb staan.RoseSolane schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:24:
[...]
De Achievement categorie voor de SC Living Story is er nog steeds. Maar je kunt ze niet meer halen? Dat is wel in lijn met wat Anet had aangekondigd. SC Living Story is tijdelijk, maar de Karka Queen blijft.
Wat betreft de snelheid van releases. Ik denk dat de snelheid op zich wel ok is. Zie de opsomming van RicardoLans hierboven. Ik heb wel wat moeite met de kwaliteit van sommige onderdelen.
Anet heeft eind vorig jaar/ begin dit jaar hun stategie voor nieuwe content bekend gemaakt en tot nu toe houden ze zich daaraan. Elke maand komt er wat nieuwe content waarvan het meeste tijdelijk is. Al voor de release van GW 2 (bijna een jaar geleden) heeft Anet aangegeven dat ze een levende, voortdurend veranderende wereld wilden creëren. Een gevolg van die strategie is dat spelers die een paar maanden niet spelen na terugkomst een andere wereld zien. En heel wat gemist hebben.
Of deze strategie wijs is weet ik niet. Ik verwacht wel dat ze er voorlopig aan vasthouden.
Ook klagen veel mensen dat je snel door de content heen bent maar dat is natuurlijk juist om dat wat ik zeg tegen te gaan. Als je 2 avonden in kunt loggen dan kun je meestal alles halen (al kan ik dit weekend niet dus mis ik misschien de hat skins + achivement). Maar speel je een maand dus echt niet dan heb je content gemist die ook niet meer in te halen is. Laten ze die content nou beschikbaar dat komt er ook steeds meer te doen en kunnen ze het ook moeilijker / langer maken.
Mij zou het dus verstandiger lijken als ze blijvende content toevoegen. De nieuwe content zijn ook vaak quest dus op die manier kunnen ze ook langzamerhand quest aan de wereld toevoegen.
Verder zou wat minder focus op de gem-store overigens ook niet slecht zijn. Dat ze zich maar focussen op een expansion. De focus op de gems-tore resulteert vaak imho op slechte beslissingen. Zoals bijvoorbeeld het weghalen van die skelk's die mensen farmde. Veel mensen vinden dat leuk, maar Anet lijkt liever te hebben dat dat neit mogelijk is. Daardoor is het zo'n gold driven game en farmen is dus farmen voor gold. In mijn mening en als ik het zo in de guild luister in veel mensen hun mening is dat de minst leuke vorm van farmen. De vraag is dan.. Maken ze het bewust gold-driven omdat ze zo hopen meer gems te verkopen (die mensen dan in goud omzetten) of hebben ze de game so proberen te ontwerpen dat farmen niet nodig zou zijn (wat ze oorspronkelijk zeiden) en is dat eigenlijk mislukt. Als dat laatste het geval zou zijn zou er geen reden om de mogelijkheid om te farmen eruit te halen, bij dat eerste wel. Dat betekend dat je dus aanpassingen aan de game gaat maken niet omdat die de game beter maken maar omdat je zo hoopt meer gems te verkopen en dat is jammer. Dat verwacht ik in F2P game, niet in B2P games.
Dat zijn dus 2 punten waar ze wat mij betreft eens naar moeten kijken.
Het is nu overigens mogelijk om het selecteren met de rechter muis-knop uit te schakelen. Dit voorkomt dat je tijdens gevechten heel vaak ineens de verkeerde mob hebt geselecteerd. Mensen die daar dus las van hadden (vooral mensen die als main een ranged class gebruikte) zou ik aanraden dat uit te schakelen.
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.