Tja meer taktiek in WvW, ga daar dan ook echt even voor zitten zou ik zeggen. En maak er ook de resources voor vrij. Bijna alle problemen met WvW komen voort uit het aantal spelers dat er rondloopt en / of de grootte van de map.
Dingen als culling en skill lag komen door te grote aantallen spelers. De limieten per map moeten gewoon flink omlaag en er moeten meer maps komen om te zorgen dat de queue's niet uit de hand gaan lopen. Het zou bijvoorbeeld mooi zijn als er (wellicht zelfs dynamisch) maps bijgezet kunnen worden als er meer spelers online komen (dus een tweede EB of BL kopie).
Een lager aantal spelers zorgt automatisch voor minder zergen / blobben. Zergen onstaat echter ook omdat de maps klein zijn; het is te makkelijk om met één of een paar grote groepen de map te domineren. Zeker met de WPs ben je zo van de ene naar de andere kant van de map.
Het constant kunnen spammen van speed boosts maakt dat probleem erger; je zou na swiftness gewoon een debuff "fatigue" moeten krijgen, waardoor je moet wachten tot je weer swiftness kunt krijgen. Dat zou zergs behoorlijk afremmen, waardoor mensen moeten gaan opsplitsen om te verdedigen. Als stealth stacken een probleem is, zou je daar een soortgelijke oplossing voor kunnen introduceren.
Verder zouden er kleinere objectives op de map kunnen komen; nu zijn er Hyleks, Centaurs, Quaggan etc, maar die hebben eigenlijk geen enkel effect. Er kan dus veel beter gebruik van de map worden gemaakt. JP in BL neemt ook veel ruimte in en voegt niets toe; ik zeg weg ermee. Vul die ruimte met nuttige dingen, bijvoorbeeld supply camps of upgrades.
Wat tot slot nog een idee zou kunnen zijn, is om een soort 'fog of war' te introduceren. Nu is de informatievoorziening nagenoeg perfect en kan een zerg overal op de map zien waar er problemen zijn. Dat kan ook anders aangepakt worden, bijvoorbeeld met watchtowers die je moet innemen om te zien wat er gebeurt. Dit soort kleine objectives zijn dan interessant om na te jagen voor kleinere groepen spelers.
Hoe dan ook, er zijn zat mogelijkheden voor WvW. Sommigen zullen technisch lastig zijn of duurder zijn (grotere of meer maps, maps herindelen). Anderen zouden wel snel te implementeren zijn. Ik zie alleen niet wat deze traps zouden moeten toevoegen en ANet lijkt daar zelf ook geen antwoord op te hebben.
[
Voor 3% gewijzigd door
Morrar op 08-05-2013 15:50
]