Sony A7III - PSN: Ruimtestofzuiger - Clash of Clans
Wat een K** level is zone 3 om alle baubels te halen... Eerst nog een keer niet alles gehaald en dus geen achievement, vervolgens met paradox nog eens geprobeerd en toen wel gehaald gelukkig.
Ik heb m'n titel ook nog gehaald gisteravond (moest na ons avontuur in zone 3 alleen de baubles van zone 1 en 2 nog, dat is goed te doen). Maar zone 3 is inderdaad echt verdraaid lastig, zeker als je zoveel lag hebt als ik gisteravond. Ik weet niet wat er mis ging, maar meteen toen ik zone 3 in kwam had ik een complete disconnect en daarna had ik dus veel lag. TeamSpeak en internet deden het prima maar GW2 dus niet. Met name het deel waar je via trampolines naar boven moet in die boomstam vlakbij de kikkerkoning was echt een drama, soms zag ik mijn character 5 seconden lang op een trampoline staan en daarna was ik dan ineens een heel eind in de lucht of -in de slechtere gevallen- beneden in het poison waterTweekzor schreef op donderdag 04 april 2013 @ 23:58:
YaySuper adventure box cleared, alle achievements behaald.
Wat een K** level is zone 3 om alle baubels te halen... Eerst nog een keer niet alles gehaald en dus geen achievement, vervolgens met paradox nog eens geprobeerd en toen wel gehaald gelukkig.
Btw, voor de mensen die verslaafd zijn geraakt aan de 8bit muziek van de SAB (of die van het character screen van 1 april nog eens willen horen), ANet heeft de muziek op Soundcloud gezet:
https://soundcloud.com/ar...ld-wars-2-super-adventure

[ Voor 9% gewijzigd door SnoeiKoei op 05-04-2013 08:48 ]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Die lag heb ik ook wel eens in GW2, internet prima maar dikke lag in het spel, een herstart van het spel lost het eigenlijk altijd op.SnoeiKoei schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 08:33:
[...]
Ik heb m'n titel ook nog gehaald gisteravond (moest na ons avontuur in zone 3 alleen de baubles van zone 1 en 2 nog, dat is goed te doen). Maar zone 3 is inderdaad echt verdraaid lastig, zeker als je zoveel lag hebt als ik gisteravond. Ik weet niet wat er mis ging, maar meteen toen ik zone 3 in kwam had ik een complete disconnect en daarna had ik dus veel lag. TeamSpeak en internet deden het prima maar GW2 dus niet. Met name het deel waar je via trampolines naar boven moet in die boomstam vlakbij de kikkerkoning was echt een drama, soms zag ik mijn character 5 seconden lang op een trampoline staan en daarna was ik dan ineens een heel eind in de lucht of -in de slechtere gevallen- beneden in het poison waterMaar goed, gehaald! Hoeft nooit meer
Vanavond de volgende weapon skin ff affarmen denk ik.
Btw, voor de mensen die verslaafd zijn geraakt aan de 8bit muziek van de SAB (of die van het character screen van 1 april nog eens willen horen), ANet heeft de muziek op Soundcloud gezet:
https://soundcloud.com/ar...ld-wars-2-super-adventure
Lijkt er voor mij op dat realms geloadbalanced worden op verschillende servers en dat je soms pech hebt op een trage server te komen, als je de game herstart kom je dan op een andere server. (dit is althans wat ik denk dat de oorzaak is).
There's no place like 127.0.0.1
Wel vreemd dat we in dezelfde instance zaten en alleen snoei er zo'n last van had. Lijkt me dat ze dan iedereen in dezelfde instance op dezelfde server zetten?Krukar schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:44:
[...]
Die lag heb ik ook wel eens in GW2, internet prima maar dikke lag in het spel, een herstart van het spel lost het eigenlijk altijd op.
Lijkt er voor mij op dat realms geloadbalanced worden op verschillende servers en dat je soms pech hebt op een trage server te komen, als je de game herstart kom je dan op een andere server. (dit is althans wat ik denk dat de oorzaak is).
Verwijderd
Gisteren was idd epic. AoA en kale, twee toch best grote guilds, hadden allebei events op verschillende borderlands. Uiteindelijk zelfs AoA gejoined en via TS meegerend. Resultaat: rank 10 gehaald. FeestjeSpoek schreef op donderdag 04 april 2013 @ 21:07:
Ben momenteel aardig aan het knallen in WvWvW met een paar guild waaronder een deel van de GoT guild!

Eén ding dat ik nog wel steeds onzinnig vind is dat je om te levelen eigenlijk wel meer dan één zone in de level range moet doen, omdat je anders xp tekort komt (craften vind ik geen bal aan), zelfs als je 100% completion doet op alle zones die je doet. Dat is wel jammer want had graag die zones onaangeraakt gelaten om alts in te levelen....
[ Voor 37% gewijzigd door Krukar op 06-04-2013 19:29 ]
Verwijderd
Je kan je storyline doen? Of wat events , en zo hopelijk een beetje bij levelen.Krukar schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 19:27:
Begin dit spelletje toch wel steeds leuker te vinden. In het begin had ik zoiets van "mwah" maar nu ik op de lvl 30 zit (ranger) begint het spel me wel steeds meer erin te trekken op één of andere manier. Heb het idee dat de dynamic events vanaf de lvl 25 zones veel beter en frequenter worden.
Eén ding dat ik nog wel steeds onzinnig vind is dat je om te levelen eigenlijk wel meer dan één zone in de level range moet doen, omdat je anders xp tekort komt (craften vind ik geen bal aan), zelfs als je 100% completion doet op alle zones die je doet. Dat is wel jammer want had graag die zones onaangeraakt gelaten om alts in te levelen....
Ik zelf ga vaak naar een zone toe waar ik nog wat open heb staan, en begin daar.
Ook vind ik het fijn dat ik eigenlijk altijd wel met vrienden samen kan spelen, ongeacht level.
We gaan gewoon naar een gebied toe waar we niks(nauwelijks) iets hebben gedaan en beginnen daar te questen & events te doen.
YO! fucknuts! It's Probing time!
Tja dus wordt je geforceerd om maar alles te doen wat er te doen valt, dat vind ik dus jammer. In andere mmo's heb je tal manieren om te levelen (bijv. lotro, wow, rift, eq2).Freakiebeakie schreef op zondag 07 april 2013 @ 15:50:
ja dat jij craften niks vind zorgt er voor dat je te kort komt in gebieden want als je craften erbij neemt kan je in een gebied genoeg XP scoren om naar het volgende gebied te gaan.
Ik ga niet craften waar ik niks aan vind om maar genoeg xp te halen, dan maar extra zones doen, dat dat dan de houdbaarheid van het spel verkort omdat ik waarsch. geen alt meer ga levelen, tja...
ik heb mijn eerste character ook zo geleveld door naar andere gebieden te gaan , pas met mijn 2e character ben ik rustiger aan gaan doen en materials gaan farmen om te craften
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Verwijderd
Craften of gatheren? Gatheren of farmen is het binnenhalen van diverse resources (metalen, planten en hout). Craften is het maken van items (van Cook tot en met Weaponsmith). Het farmen van mats levert ook xp op. Daarna de meuk verkopen aan een vendor of via TP en je hebt ook nog eens wat cash.Krukar schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 19:27:
Je kan ook kijken naar de Jumping Puzzles (totaal niet mijn favoriet), die leveren ook XP op.
Zelf ben ik inmiddels wat meer met PVP begonnen met m'n thief. D/D backstab build met full zerker gear om iedereen mee te irriteren. In sPVP werkt het aardig, maar daarvoor werkt een bleed stack build denk ik beter. Merk dat mesmers en goed-gespeelde elementalists ook best interessant zijn. En natuurlijk superirritant als je keihard door een andere thief geganked wordt
In WvW is thief wel grappig en redelijk effectief. Alleen zijn er zulke enorme zergs momenteel dat echt tactisch spelen er niet meer bij is. Wel goed voor de badges en loot; gisterenavond ongeveer 80 badges binnengeharkt met dank aan de Fransen en Duitsers
[ Voor 5% gewijzigd door Morrar op 08-04-2013 10:35 ]
Wat versta je eigenlijk onder tactisch spelen in WvW? De WvW gisteravond vond ik toch redelijk tactisch. Wij hielden vrij lang bepaalde towers in ons bezit tegen een overmacht aan Duitsers en Fransen. Zij vielen voortdurend onze supply camps aan om ons te verzwakken en uiteindelijk moesten we een toren opgeven. Ook werd er door beide kanten gebruik gemaakt van siege weapons. Ik vond de WvW gisteravond tactisch beter dan meestal het geval is. Het was daardoor wel misschien wat saaier. En niet voor iedereen daardoor even aantrekkelijk.Morrar schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:33:
In WvW is thief wel grappig en redelijk effectief. Alleen zijn er zulke enorme zergs momenteel dat echt tactisch spelen er niet meer bij is. Wel goed voor de badges en loot; gisterenavond ongeveer 80 badges binnengeharkt met dank aan de Fransen en DuitsersOok ranken gaat dan wel hard; zit nu op rank 10. Weet alleen nog niet waar ik m'n punten in wil proppen. Seige weapons gebruik ik amper omdat ik daar veel te zwak voor ben. Guards heb ik in een paar klappen neer. Dus misschien spaar ik door voor extra supplies, want dat is altijd handig.
Ik ben namelijk een beetje aan het twijfelen tussen de Gilded infusion (+20% gold from mosters) en de Magical Infusion (+20 % Magic Find). Wat zijn jullie gedachtes hierover?
Helemaal zelf weten natuurlijk! Ik doe fractals en probeer hoger te komen qua level dus de enige infusions die voor mij interessant zijn, zijn diegene die agony resistance geven. De rest boeit me niet zo, maar dat is dus persoonlijk.sjaggy schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:26:
Even een vraagje aan de mensen hier, wat zouden jullie mij aanraden om op de utitlity infusion slot te zetten van mijn amulet?
Ik ben namelijk een beetje aan het twijfelen tussen de Gilded infusion (+20% gold from mosters) en de Magical Infusion (+20 % Magic Find). Wat zijn jullie gedachtes hierover?
Verwijderd
Zelfde hier. Wij hebben Bravos op EB geclaimed. Door continu cappen van het supplycamp (Umber) en het begeleiden van de dollys hebben we de tower binnen een paar uur naar T3 kunnen krijgen. Dit in tegenstelling tot Durios, die nog niet eens T1 voor elkaar konden krijgen en dus de hele tijd werden getrebbed vanuit SM.RoseSolane schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:49:
Wat versta je eigenlijk onder tactisch spelen in WvW? De WvW gisteravond vond ik toch redelijk tactisch. Wij hielden vrij lang bepaalde towers in ons bezit tegen een overmacht aan Duitsers en Fransen. Zij vielen voortdurend onze supply camps aan om ons te verzwakken en uiteindelijk moesten we een toren opgeven. Ook werd er door beide kanten gebruik gemaakt van siege weapons. Ik vond de WvW gisteravond tactisch beter dan meestal het geval is. Het was daardoor wel misschien wat saaier. En niet voor iedereen daardoor even aantrekkelijk.
Tactisch spelen betekent ook het cappen van supplycamps. Niet spannend, maar wel nodig. Gelukkig zijn de dollys onderdeel van de daily, dat scheelt. Daarnaast was er een event op de RF-borderland waarbij heel tactisch gespeeld werd, zodat wij van die vervloekte derde plek konden afkomen.
[ Voor 3% gewijzigd door Freakiebeakie op 08-04-2013 12:08 ]
Magic find is eigenlijk vrij nutteloos, dus dan zou ik zeker voor gilded gaan. Magic find werkt enkel op monster drops en niet op belangrijke dingen als chests of loot bags.sjaggy schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:26:
Even een vraagje aan de mensen hier, wat zouden jullie mij aanraden om op de utitlity infusion slot te zetten van mijn amulet?
Verwijderd
Qua tactiek op groter niveau vond ik WvW gisteren ook wel aardig. Commander wist in ieder geval redelijk wat ie deed; 2x supply dan tower of keep. Leek ook een redelijk lijstje te hebben op de camps zodat je niet op de buff zit te wachten. Ook toen we daarna zelf een toren gingen verdedigen was dat wel geinig. Alleen is een spawn tower niet echt heel goed te behouden, omdat supply altijd een probleem is.
Over golems gesproken; later op die avond hebben we nog met ongeveer 8 man een "golem rush" gedaan
[ Voor 16% gewijzigd door Morrar op 08-04-2013 13:05 ]
gister van rank 2 naar rank 4 gegaan
Ah, duidelijk. Ik moet zeggen dat ik weinig last had van skill lag. En ik heb toch nog redelijk wat verschillende skills gebruikt met mijn Ranger. Longbow 5 voor de pijlen regen op de grote groep, longbow 3 en 2 voor hoge DPS op 1 speler. Met die laatste combinatie toch een aantal vijanden verrast en wat kills gepakt.En daarnaast warhorn 5 voor de speedbuff en sword voor die enkele vijand die in melee range kwam.Morrar schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:01:
Hmm mja ik had het anders moeten zeggen; ik bedoelde tactisch op persoonlijk niveau. Dus gebruik van skills en counteren van een tegenstander. Met blobs in WvW spam ik alleen 2 keys; 1 van m'n shortbow (eigenlijk onnodig door autoattack) en F om te looten. De rest is amper te gebruiken door de enorme skill lag. In sPVP is het wat dat betreft leuker omdat je de skills moet timen en goed moet weten in te schatten. Spaar je condition remover voor bola's bij warriors, gebruik je stealth op het juist moment voor resets, etc.
Qua tactiek op groter niveau vond ik WvW gisteren ook wel aardig. Commander wist in ieder geval redelijk wat ie deed; 2x supply dan tower of keep. Leek ook een redelijk lijstje te hebben op de camps zodat je niet op de buff zit te wachten. Ook toen we daarna zelf een toren gingen verdedigen was dat wel geinig. Alleen is een spawn tower niet echt heel goed te behouden, omdat supply altijd een probleem is.
Nu is WvW niet echt geschikt voor tactisch spel op persoonlijk niveau. Maar zeker wel voor tactisch spel met een groep. Zo heb jij een paar keer Stealth gebruikt om ons langs een zerg te krijgen. Tactisch groepssamenspel (galgjewoord
Inderdaad. Het was wat mij betreft een geslaagd guild event. Paste goed in de rest van de avond, met een geslaagde guild bounty (na drie mislukte runs) en een geslaagde guild trek. Zonder iets op te zoeken op Dulfy herkende ik een aantal plaatsen. En als hoogtepunt de reactie van Iphi toen ze doorhad dat haar broertje een punt had ontdekt (via Dulfy) waar zij al 2 minuten naar op zoek was. En ik hoefde maar één onschuldige opmerking te makenFreakiebeakie schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:07:
ja wvwvw was erg grappig gister , ook omdat we een leuk guildgroepje hadden en met zn alle op ts zaten .en ik vind het gewoon grappig om met mijn ele lekker sneaky achteraan te blijven en als de chaos eenmaal lekker is losgebroken dikke Aoe`s op de vechtende meute te gooien .
gister van rank 2 naar rank 4 gegaan
Verwijderd
Als ele gebruik ik toch bijna alle spells: fire/earth voor dps en air/water voor buffs. Bij towerdefending heb ik de staff om mijn AoE-bommen te mikken en bij het rennen in de zerg voor speed buffs. Bij de 1vs1 gevechten tijdens de zerg schakel ik snel over op D/D. Behalve gisteravond dan, toen deed niks het meer: gigazerg in lordroom van SM had skill-lag als resultaat. Pijnlijk, zeker omdat rezzen ook niet werkte.
Ik overweeg het te kopen maar twijfel nog een beetje.
Helaas niet, er was eens een trial event. Maar dat was tot nu toe eenmalig.Killerbug schreef op donderdag 11 april 2013 @ 07:44:
Is er ook een manier op Guild Wars 2 te proberen?
Maar ik raad hem aan.
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
maar idd gw2 is wel een aanrader , vermaak me er prima
[ Voor 25% gewijzigd door Freakiebeakie op 11-04-2013 09:03 ]
Nah was in principe niks mis met de trial, alleen het finale event liep iets minder soepel dan gepland.Freakiebeakie schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:03:
lol dat trail event heeft meer spelers gekost dan gewonnen xD wat een drama was dat.
maar idd gw2 is wel een aanrader , vermaak me er prima

guildie van ons kreeg een pre legendary van die kist
[ Voor 9% gewijzigd door Freakiebeakie op 11-04-2013 10:36 ]
Mijn geheugen zal me dan wel in de steek laten hierFreakiebeakie schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:35:
sorry hoor maar het was vanaf het begin een laggfest , ik heb de eerste events gedaan en dat was zo belabberd dat ik de rest van het weekend heb overgeslagen (jammergenoeg want kreeg geen kist in mijn mail) als ik dat had geweten was ik gewoon afk gegaan het hele weekend om die kist te krijgen.
guildie van ons kreeg een pre legendary van die kist
Ik moet voor WvW completion nog 1 poi hebben, en die is altijd in bezit van het rode team en kan je alleen maar cappen door die toren in je bezit te krijgen. Echter doordat Fort Ranik bijna altijd 100% mapbezit heeft, heeft niemand zin om daar veel te gaan cappen etc.
Nu zal ik weer weken moeten wachten totdat we de rode server eens worden OF als we eens met een gelukje precies die post in bezit krijgen. Maarja, geduld is een schone zaak zeggen ze XD
Nou, je hebt geluk:Killerbug schreef op donderdag 11 april 2013 @ 07:44:
Is er ook een manier op Guild Wars 2 te proberen?
en:Free trials are back! ArenaNet has partnered with several gaming sites to give away a massive amount of free trial keys for those that have yet to check out Guild Wars 2. Each site will begin giving away the keys on April 15th, so be sure to check back then! The keys will be used for the following weekend - April 19-21st - so make sure you get your client downloaded before then.
Dat is alleen maar goed. Niet meer last van skills die aangepast worden voor pvp waardoor je er in pve last van hebtFurther Splitting of PvE & PvP Skills
[ Voor 39% gewijzigd door ninc op 11-04-2013 12:07 ]
Er komt weer een trial weekend aan. Lees deze post maar op guildwars2guru.com.Balachmar schreef op donderdag 11 april 2013 @ 08:02:
[...]
Helaas niet, er was eens een trial event. Maar dat was tot nu toe eenmalig.
Maar ik raad hem aan.
http://www.guildwars2guru...01-free-weekend-giveaway/
Steam: Grim
klopt !!! dus guest met via een VPN aanmelden bij Anet om het trial te activeren... ???NuCl3aR schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:52:
Ik had ergens gelezen dat op een bepaalde site de trial keys NA only zijn. Dit is niet zo'n probleem maar je kan dan enkel op NA servers spelen. Guesting is continent gescheiden dus je zal met niemand (/weinig mensen) van hier kunnen spelen.
Je mag zelf kiezen op welke server je speelt, ik kan elk moment switchen naar een NA server. Maar je kan dan geen dungeons doen met Europese vrienden.icegodd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:57:
[...]
klopt !!! dus guest met via een VPN aanmelden bij Anet om het trial te activeren... ???
Oeh hebben!Lanithro schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:43:
[...]
Er komt weer een trial weekend aan. Lees deze post maar op guildwars2guru.com.

'Unique' heeft enkele betekenissen:SnoeiKoei schreef op maandag 15 april 2013 @ 08:45:
Het begrip "unique" lijkt me ook niet bepaald verwarrend ofzo. "Hee, een unique item, laat ik er eens 2 kopen".
Een daarvan is inderdaad uniek als in de enige van zijn soort. Maar zoals je ziet heeft het woord ook minder 'sterke' betekenissen. Je vindt nergens terug in GW2 wat 'unique' nou precies betekent en kunt nergens uit afleiden dat je maar één exemplaar van een unique kunt kopen. Een extra zinnetje bij de description, of bij de merchant kan heel veel schelen.1
: being the only one : sole <his unique concern was his own comfort> <I can't walk away with a unique copy. Suppose I lost it? — Kingsley Amis> <the unique factorization of a number into prime factors>
2
a : being without a like or equal : unequaled <could stare at the flames, each one new, violent, unique — Robert Coover>
b : distinctively characteristic : peculiar 1 <this is not a condition unique to California — Ronald Reagan>
3
: unusual <a very unique ball-point pen> <we were fairly unique, the sixty of us, in that there wasn't one good mixer in the bunch — J. D. Salinger>
[ Voor 3% gewijzigd door Sagaris op 15-04-2013 08:51 ]
Ga je nu serieus in een woordenboek opzoeken wat “unique” allemaal nog meer zou kunnen betekenen dan de meest voor de hand liggende betekenis in een dom computerspel?Sagaris schreef op maandag 15 april 2013 @ 08:50:
[...]
'Unique' heeft enkele betekenissen:
[...]
Een daarvan is inderdaad uniek als in de enige van zijn soort. Maar zoals je ziet heeft het woord ook minder 'sterke' betekenissen. Je vindt nergens terug in GW2 wat 'unique' nou precies betekent en kunt nergens uit afleiden dat je maar één exemplaar van een unique kunt kopen. Een extra zinnetje bij de description, of bij de merchant kan heel veel schelen.

Als ik in 3 seconden iets opgezocht heb, why not. Dit soort dingen zijn redelijk eenvoudig gemaakt met de technologische ontwikkelingen van tegenwoordig. Feit blijft dat unique niet alleen betekent wat jij vindt dat het betekent en dat het duidelijk verwarring veroorzaakt. Dit is namelijk niet de eerste keer dat ik dit 'issue' voorbij zie komen. Ik kan moeilijk geloven dat iedereen kijkt naar het woord 'unique' in de item description en meteen weet dat hij er ook maar een van kan aanschaffen. En dat het in andere MMO's zo is, prima, maar ANet stelt niet voor niets 'if you like MMO's you should play this game and if you don't like MMO's you really need to play this game'. Ik, en vele anderen, speel niet iedere MMO die er voorbij komt en ben dan ook niet eerder 'unique' in een MMO tegengekomen.SnoeiKoei schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:01:
[...]
Ga je nu serieus in een woordenboek opzoeken wat “unique” allemaal nog meer zou kunnen betekenen dan de meest voor de hand liggende betekenis in een dom computerspel?Ik weet dat mensen de neiging hebben miskopen goed te praten maar dit is wel heel vergezocht he. Unique betekent gewoon wat het lijkt te betekenen, ik weet niet waarom je het moeilijker zou willen maken dan dat.
Wat ik alleen zeg is dat het er onduidelijk staat en het niet verkeerd zou zijn om het wat duidelijker te maken.
[ Voor 26% gewijzigd door Sagaris op 15-04-2013 11:51 ]
Wat jij wil, je hebt natuurlijk gelijk, het is een vreselijk ingewikkeld concept waar minstens 3 pagina's uitleg over moet worden gegeven, ANet is screwing us, pleh!Sagaris schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:42:
[...]
Als ik in 3 seconden iets opgezocht heb, why not. Feit blijft dat unique niet alleen betekent wat jij vindt dat het betekent en dat het duidelijk verwarring veroorzaakt. Dit is namelijk niet de eerste keer dat ik deze verwarring voorbij zie komen. Ik kan moeilijk geloven dat er iemand kijkt naar het woord 'unique' in de item description en meteen weet dat hij er ook maar een van kan aanschaffen.
Als we het over die bocht gooien, wat jij wil, je hebt natuurlijk gelijk, mensen moeten maar ten alle tijden goed begrijpend lezen.SnoeiKoei schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:52:
[...]
Wat jij wil, je hebt natuurlijk gelijk, het is een vreselijk ingewikkeld concept waar minstens 3 pagina's uitleg over moet worden gegeven, ANet is screwing us, pleh!En toch vermoed ik dat de meesten die deze fout maken gewoon überhaupt niet gelezen hebben dat het item unique was. Mensen lezen nou eenmaal slecht als ze aan het gamen zijn.
Sagaris schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:57:
[...]
Als we het over die bocht gooien, wat jij wil, je hebt natuurlijk gelijk, mensen moeten maar ten alle tijden goed begrijpend lezen.

Vergeet niet dat je altijd meer info-bronnen hebt dan de tooltip alleen. Mocht je niet weten wat zo'n term betekent in game, dan kun je altijd nog "/wiki unique" typen in je chat window en dan krijg je deze pagina op je scherm:
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Unique
Lijkt me gewoon verstandig dat te doen VOOR je iets koopt waarvan je de omschrijving niet snapt.
[ Voor 41% gewijzigd door SnoeiKoei op 15-04-2013 12:04 ]
Heb je helemaal gelijk in, ik vind ook dat mensen standaard (dagelijks leven, in games, etc.) wat meer research moeten doen. Zo vroeg iemand me gisteren ingame hoe ik aan een bepaalde skill kwam. Ik stond wel even een paar seconden met de mond vol tanden.SnoeiKoei schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:00:
[...]
![]()
Vergeet niet dat je altijd meer info-bronnen hebt dan de tooltip alleen. Mocht je niet weten wat zo'n term betekent in game, dan kun je altijd nog "/wiki unique" typen in je chat window en dan krijg je deze pagina op je scherm:
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Unique
Lijkt me gewoon verstandig dat te doen VOOR je iets koopt waarvan je de omschrijving niet snapt.

Maar ik heb zelf inmiddels wel geleerd om eerst alles binnenstebuiten te keren alvorens een grote aankoop te doen. Heb iets te vaak miskopen door onwetendheid gedaan in andere games.
Ja en wat dan te denken van rare items! Zo raar zijn die helemaal niet! Hoewel er af en toe wel een enkele tussen zit die er best gek uit ziet ...SnoeiKoei schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:00:
Mocht je niet weten wat zo'n term betekent in game, dan kun je altijd nog "/wiki unique" typen in je chat window ...
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Hier een key voor aankomen weekend.
Graag even een reactie bij gebruik
Hoe lang kun je spelen met de code?
Met de code is te spelen vanaf vrijdag 21:00 tot en met maandagochtend 09:00.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Een beta key, toe maarbeuker19 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 11:51:
BXXNT4-9KSG3-BDRP-VL7-NGRDN4D
Hier een beta key voor aankomen weekend.
Graag even een reactie bij gebruik
Hoe lang kun je spelen met de code?
Met de code is te spelen vanaf vrijdag 21:00 tot en met maandagochtend 09:00.

Maar sommige zaken zouden niet misstaan in een beta, ik noem er een aantal:
Met stip op 1: De retarded AI van pets
Goede tweede: Het simplistische agro systeem
Nummer drrrrrie: Waardeloze tab targetting
En zo ken ik er nog wel een paar
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Dat je deze koopt. En omdat hij maar tijdelijk verkrijgbaar is na die tijd op de AH zetten voor een hoger bedrag.
Volgens mij is ie account bound ja, en soulbound on use. Heb er gisteren 1 gekocht voor m'n main, de animatie is erg fraai.Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:28:
Wat je zou kunnen doen. Ik weet niet of hij meteen accountbound is.
Dat je deze koopt. En omdat hij maar tijdelijk verkrijgbaar is na die tijd op de AH zetten voor een hoger bedrag.
Black lion store items zijn altijd account bound met uitzondering van mini en dye packs.Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:28:
Wat je zou kunnen doen. Ik weet niet of hij meteen accountbound is.
Verwijderd
Wat is 30 april dan? Lijkt me niet dat er voor Koninginnedag iets gedaan word, alleen voor internationale feestdagen.Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:49:
Jammer dat de wapens die je uit die kistjes niet gewoon kan kopen vanuit de Gemstore. die sleutels kopen en dan toch niets krijgen. dat zuigt wel een beetje. Maar die pick is inderdaad mooi. Ik vraag me af wat zij op 30 april plannen. zeer benieuwd.
Deze 30 april: https://www.guildwars2.co...e/releases/april-30-2013/Tweekzor schreef op maandag 22 april 2013 @ 18:18:
[...]
Wat is 30 april dan? Lijkt me niet dat er voor Koninginnedag iets gedaan word, alleen voor internationale feestdagen.
Ah ik denk al
ben erg benieuwd wat het precies is , als ik zo die pagina lees klinkt het als een vette dungeon ofzo
we shall see
Ik zou het toch wel even doen als ik jou was.Freakiebeakie schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:42:
ik wou die storyline helemaal afmaken maar ben er totaal niet aan toegekomen , moet nog steeds een paar van die lost items zoeken enzo. ga wel proberen de 30ste online te zijn om de finale bij te wonen .
ben erg benieuwd wat het precies is , als ik zo die pagina lees klinkt het als een vette dungeon ofzo
we shall see
Die lost items kun je met een map en een korte rondzwerving makkelijk halen. Zo ook die audio transcripts of drops. En die missies (in ieder geval de char missie) zijn makkelijk. Ik moet alleen die norn missie nog even doen en dan heb ik dat in ieder geval allemaal meegepikt.
Vorige deel introduceerde dan twee nieuwe characters, maar was ook vrij mager qua verhaal. Ik hoop dat het laatste deel meer uitleg geeft, vooral waarom dredge en flame legion samen zouden gaan werken (en niet simpelweg; het zijn allebei "baddies"). Ook zou het leuk zijn als die geisers elementals nog enigszins in het verhaal betrokken worden.
Geen zorgen, het duurt langer dan 1 dag:Weakling schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:28:
Handige datum 30 april. Niet echt. Heb de living story tot nu toe heel netjes bijgehouden, maar als dit laatste deel alleen op 30 april te spelen is, dan baal ik wel. Die dag en een paar dagen daarna ben ik niet in staat om te spelen, want niet thuis. Hopelijk is dit een instanced event dat je op een later tijdstip ook nog kan spelen.
https://forum-en.guildwar...stance/first#post1862146:
Hey there! Retribution will start on the 30th, but you will have longer than that to participate on the content. More information should be available soon through GuildWars2.com so be on the lookout
Overigens op een heel andere fiets: gisteren met guild team PVP in gedoken en dat was toch een stuk leuker om te doen. Word tijd om eens naar tournaments te gaan kijken vind ik.
Ik ga voorlopig dezelfde build gebruiken die ik ook in PvE, dungeons en WvW gebruik. Aan die build ben ik gewend. Belangrijkste aanpassing ten opzichte van gisteravond is dat mijn traps daar gaan landen waar ze moeten landen en niet meer op m'n voeten
Verder meer info over komende patch:
http://massively.joystiq....rs-2-patch-brings-custom/
PS: Dat alle NL'ers hier zeggen dat de 30ste slecht gekozen is. Bijna alle patches komen meestal op de (voor)laatste dinsdag van de maand uit. Dat het dan juist bij jullie een nationale feestdag is betekent niet dat Arenanet moet wijken voor enkele procenten van zijn spelersmarkt. (als het al om meerdere procenten gaat)
En zo is er een hele lijst aan problemen waar nog amper naar gekeken is. Spot on in jouw optiek misschien, maar eigenlijk is het vooral een engine fix gebleken... Heel belangrijk, maar het maakt WvW nog lang niet af. Aan het spel is inhoudelijk weinig tot niets gedaan. WXP is inderdaad een sausje en eigenlijk niet eens de moeite van het noemen waard. Het systeem is weinig uitgewerkt en vrij nutteloos. Kortom, er moet nog zat gebeuren voor wat WvW betreft.
P.S. Niet dat ik vind dat er te weinig aan het spel gedaan wordt (integendeel), maar ze moeten het gewoon minder opkloppen. Wel vind ik dat de nadruk ook behoorlijk op nieuwe stukjes content ligt, terwijl sommige grote problemen blijven liggen.
[ Voor 15% gewijzigd door Morrar op 23-04-2013 23:42 ]
Ik zou het moeten nazoeken maar wat hadden ze in die mega-WvW update dan aangekondigd? Voor veel spelers was de culling een groot probleem en dat hebben ze opgelost. Dat heeft er wel voor gezorgd dat er meer geladen moet worden en dat daarmee de skill lag is toegenomen is niet vreemd. Ik heb er zelf gelukkig niet zo heel veel last van, maar ik heb dan ook een snelle pc met een goede videokaart. Realiteit is dat om nu van WvW te genieten je een sterke pc zult moeten hebben. Of de grafische opties zover moeten terugschroeven dat je alleen nog maar naamplaatjes ziet. Of het aantal spelers per map sterk verminderen. Maar dat zul je nooit van ArenaNet horen, want dat verkoopt niet.Morrar schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 23:30:
Naja spot on... sorry maar als je het aankondigt als mega WvW update en je fixed alleen de engine zodat characters geladen worden vind ik dat mager. Skill lag is er nog steeds als een malle waardoor het vaak auto attack spammen is. Dit komt door zergs en blobs, maar de structuur van het spelletje ontmoedigt dat ook niet echt (zacht gezegd). Er zouden of meer maps of grotere maps moeten komen, niet gebeurt. De brackets zijn daarnaast zo statisch als de pest door de match ups. De outmanned buff is nog steeds een farce. Etc.
En zo is er een hele lijst aan problemen waar nog amper naar gekeken is. Spot on in jouw optiek misschien, maar eigenlijk is het vooral een engine fix gebleken... Heel belangrijk, maar het maakt WvW nog lang niet af. Aan het spel is inhoudelijk weinig tot niets gedaan. WXP is inderdaad een sausje en eigenlijk niet eens de moeite van het noemen waard. Het systeem is weinig uitgewerkt en vrij nutteloos. Kortom, er moet nog zat gebeuren voor wat WvW betreft.
P.S. Niet dat ik vind dat er te weinig aan het spel gedaan wordt (integendeel), maar ze moeten het gewoon minder opkloppen. Wel vind ik dat de nadruk ook behoorlijk op nieuwe stukjes content ligt, terwijl sommige grote problemen blijven liggen.
Dat er aan de structuur van WvW niets is veranderd klopt. Dat had ik ook niet verwacht. Dit is het en hier zullen we het nog wel even mee moeten doen. Ik verwacht zelf weinig grote wijzigingen de komende tijd. ArenaNet zal echter het spel wel moeten blijven verkopen en zal dus hoog van de toren blijven blazen. Allemaal marketing geblaat waar je niet veel waarde aan moet hechten. Ik hoop zelf ook dat ArenaNet wat meer aandacht gaat besteden aan de minder goed ontwikkelde kanten van het spel, maar verwacht er niet veel van. "Nieuwe" zaken verkopen beter dan bestaande zaken aanpassen. Het spel is in de huidige vorm te spelen en heel veel mensen doen dat ook.
Arenanet heeft een paar weken terug aangegeven dat er op het moment niet wordt gewerkt aan een expansion en dat nieuwe zones ook nog niet in de pipeline zitten, ze willen eerst voortbouwen op de bestaande wereld.Freakiebeakie schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:05:
bij arenanet hebben ze ook gewoon een draaiboek met wat ze allemaal moeten doen (buiten de bugs om) ik denk dat ze keihard bezig zijn met een expansion en weet ik veel wat nog meer . van die dingen proberen ze zo min mogelijk af te wijken waardoor sommige bugs te lang blijven knagen aan het geduld van mensen .ikzelf hoop nog steeds dat ze een keer komen met de fissure of fow en the underworld als patch o.i.d . in guildwars 1 waren dat ook de dingen die mensen bezig hielden , ik mis de elite areas echt in guildwars 2 van mij mogen ze allemaal terug komen fow,uw,the deep, urgoz , domain of anguish ,slavers exile , maar dan natuurlijk wel in een nieuw jasje
een paar dungeons mogen er nog wel bijkomen , ik zou iets voor bv 10 man wel cool vinden
Het is wel de kroning van Wim-Lex en de laatste koninginnedag voor Trix ja!NuCl3aR schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:59:
PS: Dat alle NL'ers hier zeggen dat de 30ste slecht gekozen is. Bijna alle patches komen meestal op de (voor)laatste dinsdag van de maand uit. Dat het dan juist bij jullie een nationale feestdag is betekent niet dat Arenanet moet wijken voor enkele procenten van zijn spelersmarkt. (als het al om meerdere procenten gaat)
Pff, ik ben die dag niet eens in Nederland, maar op vakantie in Belgenland ...
Een week zonder GW2 ... ugh ...

Ik heb afgelopen weekend deze game uit mogen proberen en ben er erg gecharmeerd van geraakt! Hebben jullie nog tips voor een beginnende speler zoals ik?
Naar mijn mening word het farmen voor items daardoor saaier (al kan dat persoonlijk zijn). De tokens in dungeons zijn daar een voorbeeld van maar dat vind ik nog redelijk, goud vind ik een beter voorbeeld.
Stel je wilt mini's (hou ik het kopen van gems met geld even buiten beschouwing) dan kun je niet voor mini's farmen maar moet je gold farmen en daarmee mini's kopen. Of een ander voorbeeld is de legendary. Ik zat pas eens te kijken wat je nodig had en dan heb je bijvoorbeeld 100 bepaalde items nodig die je alleen bij de vendor kan kopen voor 1 goud per stuk. Ze hadden dus net zo goed kunnen zeggen, gooi 100 goud erbij in de mystic forge. Een ander item was charged lodestone. Daar had je er 250 van nodig. Ze kosten ongeveer 3 goud per stuk maar je zou ze kunnen farmen.. dacht ik. Dan blijkt echter dat als je ze gaat farmen je er ongeveer 1 per uur kunt krijgen waardoor het niet echt een prettig item is om te farmen. Waarschijnlijk zijn er efficientere manieren om 3 goud in een uur te farmen waardoor je ook daar dus weer beter kunt farmen voor goud en het dan te kopen dan om 250 charged lodestones te gaan farmen. (daarbij zie je bij 1 per uur niet erg veel vooruitgang wat het farmen nog 'leuk' houd)
Van mij had het wel wat meer zo mogen zijn dat je beter voor items en materialen kon farmen in plaats van dat eigenlijk alles via goud moest zijn. Het kan natuurlijk altijd via goud maar de "moeten" vind ik minder.
@Aeque
Heb je specifieke vragen? Ik zou als ik jou was bij een leuke guild gaan. Daar zijn genoeg mensen die je kunnen helpen. Op welke server zit je?
[ Voor 5% gewijzigd door Devata op 25-04-2013 14:06 ]
Nog niet, die zullen nog wel komen. Ja goede vraag... Heb toen ik begon met de free trial maar wat uitgekozen.Devata schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:03:
@Aeque
Heb je specifieke vragen? Ik zou als ik jou was bij een leuke guild gaan. Daar zijn genoeg mensen die je kunnen helpen. Op welke server zit je?
Maar ben wel van plan om helemaal vanaf 0 te beginnen. Zijn er bepaalde servers die jullie gebruiken? Of bepaalde Nederlandse guilds?
Meer Nederlandstalige guilds kun je op de server Far Shiverpeaks vinden, daar zit ook een GoT guild.
Volgens mij moet je nu wel betalen om te transferen van server, al week ik niet zeker of dat ook zo is voor mensen die alleen de trial hebben gedaan. Desnoods kun je zelfs een nieuw account aanmaken als je anders zou moeten betalen.
Je bedoeld natuurlijk dat je actief bent op Piken Square. Daar ben ik je tenminste dit weekend nog tegengekomen.Devata schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:11:
De meeste mensen die hier nog actief zijn zitten op Far Shiverpeaks Piken Square. Daar onze guild (One) en Freakiebeakie's guild (Gwen). Dat zijn wel alle twee internationale guilds. Ik heb echter de laatste tijd ook wat Nederlandstalige guilds op onze server gezien. NL, RunNL en nog eentje waarvan in de naam niet meer weet.
Meer Nederlandstalige guilds kun je op de server Far Shiverpeaks vinden, daar zit ook een GoT guild.
Volgens mij moet je nu wel betalen om te transferen van server, al week ik niet zeker of dat ook zo is voor mensen die alleen de trial hebben gedaan. Desnoods kun je zelfs een nieuw account aanmaken als je anders zou moeten betalen.
Ja whoops sorryRoseSolane schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:34:
[...]
Je bedoeld natuurlijk dat je actief bent op Piken Square. Daar ben ik je tenminste dit weekend nog tegengekomen.

Toen ik dat typte zat ik juist te denken "hoe heet die andere server ook alweer" en heb dus kennelijk in gedachte toen ook die naam getypt.
Bij de GoT guild gebeurd namelijk heel veel via de eigen website. Aangezien we allemaal in dezelfde guild zitten is het niet echt nodig om hier over bepaalde dingen te praten, het is namelijk veel makkelijker om het via de eigen guild website te doen.
Klopt. Daarom zei ik ook heel bewust 'hier actief zijn'NuCl3aR schreef op donderdag 25 april 2013 @ 16:18:
De mensen die hier actief zijn zitten voornamelijk op Piken Square, inderdaad. Maar ik kan je er van verzekeren dat een hoop mensen van de GoT guild op FSP hier ook nog gewoon meelezen. Hier hoor ik natuurlijk ook bij.
Bij de GoT guild gebeurd namelijk heel veel via de eigen website. Aangezien we allemaal in dezelfde guild zitten is het niet echt nodig om hier over bepaalde dingen te praten, het is namelijk veel makkelijker om het via de eigen guild website te doen.
Moet zeggen dat ik als nieuweling ook even opkeek toen ik het las. Lijkt mij dat een guild van Tweakers toch ook post in een topic op tweakers? Maar goed, ik mag eigenlijk niet oordelen als newb...SnoeiKoei schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 08:18:
Nou ja, leuk en aardig dat het Guild of Tweakers een eigen site heeft maar ik vind het eerlijk gezegd een beetje vreemd dat GoT volledige stilte betacht in het GW2-topic hier. Inhoudelijk kun je natuurlijk nog steeds meepraten over GW2, nieuwtjes verspreiden, gewoon af en toe eens iets laten horen. O
Eerlijk gezegd heb ik (op persoonlijke titel) er dan ook geen problemene mee als de topicwarning aangepast wordt.
There's no place like 127.0.0.1
Moet trouwens wel even opmerken dat de support verdomde snel is! Had binnen een uur al een antwoord en mijn vervolg vraag werd zelfs binnen 15 minuten al opgepakt!
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.