Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bleeds en vulnerability stacken intensiteit tot 25. Bleeds zijn voor rangers relevant. Poison en burning ook, maar de DPS daarvan valt in het niet vergeleken bij bleeds. Poison en burning stacken daarbij in duur, niet in intensiteit.

@MacroSimga: Het zijn events die aan de wereld toegevoegd worden in fases. Er komt steeds meer bij en op die manier wordt een verhaal opgebouwd. Of de events ook weer weg gaan is me niet bekend.

[ Voor 37% gewijzigd door Morrar op 27-03-2013 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:43
SnoeiKoei schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:47:
QFT! GW2-pets en minions hebben echt de allerachterlijkste AI die ooit geschreven is. En een mogelijkheid om je pet weg te stoppen zonder dat 'ie bij iedere scheet weer terugkomt is er nog altijd niet. |:(
Enige voordeel dat die ranger pets hebben, in lagere zones als hoger level persoon is bv een beer bijna onsterfelijk. Traits, signet en bear passive, je kan zo'n pet bijna solo tegen een veteran laten gaan zonder dat hij neer gaat.

Nadeel dat je amper kan zien welke conditions je pet allemaal heeft, als die burn/poison/bleed op zich krijgt, gaat het behoorlijk hard met z'n HP.

Maar die necro minions, 10x kansloos en nog ietsjes meer :P In 80 gebied of dungeon kunnen ze beter de cooldown van die minion-skills gewoon op 0 zetten, zelfs in AC 1 aoe klap van die eerste boss (uit die grafstenen) en je bent er al 3 kwijt.

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 27-03-2013 12:20 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morrar schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 12:07:
Bleeds en vulnerability stacken intensiteit tot 25. Bleeds zijn voor rangers relevant. Poison en burning ook, maar de DPS daarvan valt in het niet vergeleken bij bleeds. Poison en burning stacken daarbij in duur, niet in intensiteit.

@MacroSimga: Het zijn events die aan de wereld toegevoegd worden in fases. Er komt steeds meer bij en op die manier wordt een verhaal opgebouwd. Of de events ook weer weg gaan is me niet bekend.
Vulnerability is wel degelijk relevant als de Ranger een Longbow gebruikt (wat altijd het geval zou moeten zijn :) )

Poison is misschien niet zo belangrijk voor de DPS, maar is dat als utility wel. Poison zorgt voor een verminderde health regen. En dan is de stack in duur wel handig als de boss niet meteen neergaat. Ranger heeft dus ook met een condition build wel degelijk utilty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Ik ben zelf voor een CD build aant gaan met me ranger.sword+dagger/axe+torch. Waarbij vooral veel switchen van wapens en zorgen dat poison altijd up is. Poison kan maar door 3 classes op het target gezet worden (necro, thief, ranger) (en random door chaos storm van een staff mesmer, maar dat is te verwaarlozen). En gezien ik als ranger zelden tot nooit met een andere ranger, een thief of een necro in het team zit. Is die poison helemaal van mij en van mijn condition damage.

Nu met de GS buff, kan ik ook die in de offset gebruiken. Maar axe torch heeft ook burn en oh sweet lord burn doet een hoop schade :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Vergeet engineer niet, grenade en elixergun :)

Ik ga voor de crit.dmg variant met shortbow, combinatie met dagger/torch of dagger/horn.

Wel grappig dat crit.dmg gear nu zo'n beetje enige gear (samen met Knight) is waar je nog aardig aan kan verdienen. De non-craftable runes of Lyssa en Eagle gaan nog over de 2-3 gold.

[ Voor 75% gewijzigd door SinergyX op 27-03-2013 15:21 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-05 10:45
Morrar schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:57:
Verder vind ik de wereld groot zat en is er zat te zien. Nu tweede keer 100% world completion aan het halen en ik vind het prima qua grootte. Te makkelijk? Ga es kijken naar whine posts over dungeons. Maar ik neem aan dat je Lupi al gesoloed hebt en Fractals boven de 40 zit?
Ik zit met mijn mesmer sinds relese pas op 90% world completion. Ik vind het gewoon dood saai, voornamelijk de heart events zijn in mijn ogen een hoop oponthoud om niks. Ze vertellen misschien dan wel een kleine stukje een lokaal verhaal, maar in feite zijn er maar een paar verschillende soorten. Alleen bij de een kill je een centaur en bij de ander een dredge.

En over het makkelijke stukje, na 30x Arah te runnen word dat gewoon saai en raak je het gewend. Dan kan je wel zeggen om Lupi te solo'en maar daar zit gewoon verder geen nut aan. Het geeft misschien wel een uitdaging maar welke drijfveer heb je om hier echt voor te oefenen? Als het echt moet doe je het toch gewoon met een team.
De hoge level fractals ben ik nog niet bij gekomen maar dat is mede doordat ik het nu al een beetje gezien heb met een warrior op 18 en een necro op 10. Na een kort begin er aan gemaakt te hebben had ik eigenlijk te weinig plezier om ook maar 10+ te bereiken. Na een tijdje te rusten ben ik er toch weer mee begonnen, maar mijn enige doel is nu eigenlijk het level van de fractal skins te bereiken en die proberen te halen. Van mij mogen ze wel weer met nieuwe maps komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Probleem wat ik heb met levellen, is dat het veels te saai verloopt. De hartjes zijn leuk. Maar als je alle hartjes in 1 zone doet, met 100% completion, wordt je nog verplicht naar andere zones te gaan om die te completen, omdat je het gewoon niet haalt om naar de hogere te gaan :( Dus replayability is er buiten de story niet.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
  • Laatst online: 04-07-2022
lanerios schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:48:
Probleem wat ik heb met levellen, is dat het veels te saai verloopt. De hartjes zijn leuk. Maar als je alle hartjes in 1 zone doet, met 100% completion, wordt je nog verplicht naar andere zones te gaan om die te completen, omdat je het gewoon niet haalt om naar de hogere te gaan :( Dus replayability is er buiten de story niet.
Die hartjes zijn leuk en zouden in dezelfde catergorie moeten vallen als de vista's, een leuke extra voor wat extra xp en het heeft te maken wat er in de omgeving gebeurd. Daarnaast zouden ze gewoon een normaal quest systeem aangehouden moeten hebben. Zou veel beter zijn. Hierdoor krijg je meer affiniteit met het verhaal dat er nu niet is en dit maakt de replayability ook veel hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MacrosSimga schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 08:49:
[...]

Die hartjes zijn leuk en zouden in dezelfde catergorie moeten vallen als de vista's, een leuke extra voor wat extra xp en het heeft te maken wat er in de omgeving gebeurd. Daarnaast zouden ze gewoon een normaal quest systeem aangehouden moeten hebben. Zou veel beter zijn. Hierdoor krijg je meer affiniteit met het verhaal dat er nu niet is en dit maakt de replayability ook veel hoger.
Ik begrijp de behoefte aan "normale quests" niet. Behalve hartjes heb je ook heel veel dynamic events. Samen met de hartjes vertellen die het verhaal van de omgeving. Daarnaast maken veel events ook deel uit van het grote verhaal. Ik zou niet weten wat een "normaal quest systeem" hier meer aan zou kunnen bijdragen.
Maar jullie worden enigszins door ArenaNet op jullie wenken bediend. ArenaNet voegt met de Living Story een uitbereiding toe aan het grote verhaal. Dat is wat langzaam op gang gekomen, maar lijkt nu wat meer vaart te krijgen. Ik heb zelf door een gebrek aan tijd de laatste content nog niet gespeeld, maar volgens mij krijgen we nu zelfs een aantal "normale" quests.

Volgens mij is de replayability van GW2 heel erg hoog. Ik loop nu met mijn derde poppetje door de wereld en ik kom nog steeds nieuwe dingen tegen. En doordat NPC's anders reageren op mijn Asura dan op mijn Sylvari en Human zijn ook de al bekende dingen soms heel anders. En sommige gebieden zijn door de Living Story echt heel anders.
Ik merk dat ik na 7 maanden nog steeds dagelijks GW2 speel. Er zijn maar weinig spellen die ik voor zo lange periode heb gespeeld. De replayability van de meeste spellen is veel lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Gisteren nog de guild bounty gedaan, aardig succes. Nieuw persoon aangewezen voor de target->guildie, binnen 15 minuten hadden we 10 man klaarstaan. Missie begonnen, eerste hadden we dus meteen en 2de was met 12 man door een zone rennen vrij snel gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 01:58
Slimme move van Anet weer.
Free transfers naar alle medium servers.
Laat SFR nu toevallig een medium server zijn die op het moment Tier1 domineert.
WvW queues waren niet te doen gister, onze guilds konden de Borderlands niet in, tientallen PUGS in alle Borderlands :(
Hoop dat het snel veranderd, gaat al praat rond om met alle top guilds ergens anders heen te gaan en een nieuwe SFR te beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een game die ik een paar jaar terug bij een vriend heb gespeeld en ik denk dat het guild wars 2 is maar dat weet ik ook niet meer zeker. Ik kan mij het eerste level nog herinderen vanaf het begin. Ik loop een kasteel binnen (of liep er al binnen) en daar moest ik gelijk een opdracht doen, wat precies weet ik zo niet meer, maar op zoek naar iet sin het kasteel. Klopt het dat ik het over guild wars 2 heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kowapanga schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 09:47:
Slimme move van Anet weer.
Free transfers naar alle medium servers.
Laat SFR nu toevallig een medium server zijn die op het moment Tier1 domineert.
WvW queues waren niet te doen gister, onze guilds konden de Borderlands niet in, tientallen PUGS in alle Borderlands :(
Hoop dat het snel veranderd, gaat al praat rond om met alle top guilds ergens anders heen te gaan en een nieuwe SFR te beginnen
Inderdaad een slimme move van Anet. Dit zal hopelijk tot een betere verdeling van de populatie over de verschillende servers zorgen zodat er niet straks servers gesloten moeten worden.

Ik vraag me af of de queues die jij zag door de free transfer werden veroorzaakt. WvW is door de patch van dinsdag veel populairder geworden op veel servers. En volgens mij mag je na een transfer pas in de week daarop aan WvW deelnemen. Dus iedereen die deze week een transfer heeft gemaakt kan nog niet WvW doen op de nieuwe server.
Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 09:58:
Ik ben op zoek naar een game die ik een paar jaar terug bij een vriend heb gespeeld en ik denk dat het guild wars 2 is maar dat weet ik ook niet meer zeker. Ik kan mij het eerste level nog herinderen vanaf het begin. Ik loop een kasteel binnen (of liep er al binnen) en daar moest ik gelijk een opdracht doen, wat precies weet ik zo niet meer, maar op zoek naar iet sin het kasteel. Klopt het dat ik het over guild wars 2 heb?
Guild Wars 2 is officieel in augustus vorig jaar uitgekomen. Dus dat kun je niet gespeeld hebben een paar jaar terug. Misschien wel een beta versie.

[ Voor 25% gewijzigd door RoseSolane op 28-03-2013 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 09:58:
Weet je ook met wat voor ras je rondliep?

Bij humans krijg je vanaf de intro een stuk waar je een 'stad' moet redden van aanvallende centaurs, praten met een NPC en daarna inderdaad een soort van 'kasteel' in om een aanval van centaurs af te wenden. Vervolgens summoned 1 van die centaurs 2 enorme handen die je ook kapot moet maken.

Maar kasteel is erg generiek, Rift als Guardian begin je ook in soort van kasteel. Verder dacht ik dat Warhammer ook 1 van de rassen begon in een kasteel, Lotro volgens mij niet.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 28-03-2013 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 10:01:
[...]

Weet je ook met wat voor ras je rondliep?

Bij humans krijg je vanaf de intro een stuk waar je een 'stad' moet redden van aanvallende centaurs, praten met een NPC en daarna inderdaad een soort van 'kasteel' in om een aanval van centaurs af te wenden. Vervolgens summoned 1 van die centaurs 2 enorme handen die je ook kapot moet maken.
Dan was het indd GW2 met humans..
Ik ga deze game ook maar eens kopen want verveel me de laatste tijd snel met andere games.

Ik zal mij verder wel vergist hebben met jaren terug

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2013 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
RoseSolane schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 09:58:
[...]

Inderdaad een slimme move van Anet. Dit zal hopelijk tot een betere verdeling van de populatie over de verschillende servers zorgen zodat er niet straks servers gesloten moeten worden.

Ik vraag me af of de queues die jij zag door de free transfer werden veroorzaakt. WvW is door de patch van dinsdag veel populairder geworden op veel servers. En volgens mij mag je na een transfer pas in de week daarop aan WvW deelnemen. Dus iedereen die deze week een transfer heeft gemaakt kan nog niet WvW doen op de nieuwe server.
Wat ik er van meegekregen heb waren er kleine guilds van andere servers in WvW al, ook is er veel contact opgenomen met onze overkoepelende alliance door guilds die allemaal al naar onze server waren gekomen.
Toen ik gister eindelijk in WvW was zag ik ook veel onbekende guild tags en pugs rondlopen.

Gewoon zwaar klote want dit kan ons de tier1 positie kosten als we niet georganiseerd in WvW rond kunnen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kowapanga schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 10:22:
[...]

Wat ik er van meegekregen heb waren er kleine guilds van andere servers in WvW al, ook is er veel contact opgenomen met onze overkoepelende alliance door guilds die allemaal al naar onze server waren gekomen.
Toen ik gister eindelijk in WvW was zag ik ook veel onbekende guild tags en pugs rondlopen.

Gewoon zwaar klote want dit kan ons de tier1 positie kosten als we niet georganiseerd in WvW rond kunnen lopen.
Als ze contact hebben opgenomen met de overkoepelende alliance dan zou dat georganiseerd rondlopen in WvW toch wel moeten lukken? Misschien kun jij dan niet meer altijd in WvW, maar voor de server zou dat niets hoeven uit te maken. Of is jou guild zoveel beter dan al die andere guilds?
Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 10:08:
[...]

Dan was het indd GW2 met humans..
Ik ga deze game ook maar eens kopen want verveel me de laatste tijd snel met andere games.

Ik zal mij verder wel vergist hebben met jaren terug
Goed idee :) Ik verveel me nooit met deze game. Naast de humans heb je nog 4 andere rassen. En de keus uit 8 professions. En mannetjes en vrouwtjes. En 3 organisaties waarvan je lid kunt worden. Dus al 240 unieke combinaties :) Moet je wel 235 character slots bijkopen en de volgende 10 jaar spelen >:)

[ Voor 27% gewijzigd door RoseSolane op 28-03-2013 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja ik kan me de frustratie wel voorstellen; werk je hard om een goede rank te krijgen in WvW en dan komen er ineens mensen bijspringen die ook bij de 'cool kids' willen horen. Dat terwijl ze zelf niet mee hebben geholpen om daar te komen.

Vervolgens zit je me queue's en moet je weer moeite gaan doen om dat soort mensen erbij te gaan betrekken. Dat zal niet altijd makkelijk zijn gezien hun houding; ze willen met weinig moeite gewoon een top rank hebben. Daarnaast druist het ook een beetje tegen het principe van ANet in; gratis transfers werden afgeschaft omdat mensen dan meer binding met hun server zouden ontwikkelen.

Overigens zou ik zelf bedanken voor een Tier 1 plek; WvW wordt er niet per se leuker van en de rewards zijn ook niet beter. Wat dat betreft zijn de tiers ook wel een saaie oplossing; ze veranderen nauwelijks en er is geen reward voor het verkrijgen van een hogere tier. Daarentege heb je wel meer drama, taaiere tegenstanders, night capping, etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Morrar op 28-03-2013 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vraag me af of die plotselinge queues in WvW wel zo veel te maken hebben met de free transfer naar medium servers. Nu culling is aangepakt in WvW en je ranks kunt krijgen enzo is de interesse in WvW ongetwijfeld enorm toegenomen, ook bij mensen die eerst alleen PvE deden. Sneu als je probeert de WvW op je server goed te organiseren want dat wordt ineens vrijwel onmogelijk.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
RoseSolane schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 10:34:
[...]

Als ze contact hebben opgenomen met de overkoepelende alliance dan zou dat georganiseerd rondlopen in WvW toch wel moeten lukken? Misschien kun jij dan niet meer altijd in WvW, maar voor de server zou dat niets hoeven uit te maken. Of is jou guild zoveel beter dan al die andere guilds?

[...]
Het gaat niet om mijn guild.
Het probleem is dat we eigenlijk al volzatten qua WvW guilds en organisatie , dit word word allemaal geregeld in de FUBAR alliance.
Als er guild bijkomen dan komen we gewoon niet meer uit met queue en borderland verdeling, en ik durf met redelijke zekerheid te zeggen dat alle guilds in de alliance beter zijn qua WvW ja ;)

En zoals Morrar al aankaart , het zijn vooral mensen die mee willen liften...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morrar schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 10:54:
Mja ik kan me de frustratie wel voorstellen; werk je hard om een goede rank te krijgen in WvW en dan komen er ineens mensen bijspringen die ook bij de 'cool kids' willen horen. Dat terwijl ze zelf niet mee hebben geholpen om daar te komen.
Zelfde hier. "Please stand down with your commander, our guild will take over from now." Eh, wtf? Wij zijn al uren bezig met het cappen van supplycamps en het tegenhouden van twee zergs gericht op Stonemist. Maar goed, peukenpauze en een biertje. Kom ik terug, is Stonemist in handen van Gandara en zijn wij twee towers kwijt. Dat meeliften en de cool guy uithangen zal mij een zorg zijn, maar van winst naar verlies gaan vind ik frusterend :(

En wat Snoeikoei zegt: sinds culling weg is en er ranks + rewards zijn voor WvW is het een stuk drukker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over het onderwerp hartjes versus traditionele quests; Ik snap gewoon totaal niet waarom mensen de traditionele quests missen. In plaats van "kill 30 boars" zonder achterliggende reden heb je nu dat je locals moet helpen en dat kan meestal op meerdere manieren. Boars slopen is er daar 1 van, als die agressief zijn of de groentetuin leeg vreten.
Maar je helpt die locals ook door ze te reviven, door gereedschap te verzamelen, door bezittingen in te leveren, door deel te nemen aan patrouilles, door hen te verdedigen tegen georganiseerde aanvallen, door onkruid te wieden of wat er ook maar mogelijk is in de directe omgeving. Het telt allemaal. De activiteiten passen meestal prima bij de locale situatie en het geeft gewoon veel meer een beeld van waarom die locals daar zijn en waar ze in hun dagelijks leven mee moeten dealen.
Thema's als de geesten en vernietiging van het oude Ascalon, de oorlog (en vredesonderhandelingen) tussen Charr en humans, uitbreidende dreiging van Risen vanuit Orr, activiteiten van Inquest, toenemende corruptie en dreiging vanuit Jormag etc. spelen over meerdere zones en nemen toe naarmate je verder naar het centrum van die activiteiten beweegt en dat zit ook helemaal verweven in de verhalen rond de hartjes. Ik vind de hartjes juist 1 van de sterke kanten van GW2 tov meer traditionele MMO's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
De insteek is ook niet fout, maar je pakt gewoon snelste methode om even die balk vol te krijgen en je gaat weer verder. Eenmaal gedaan en je krijgt er niets meer voor, dat is hetgene wat ik daar dan toch mis. Als je daarna nog eens terug gaat naar zo'n zone is het enkel nog wachten op events, in de hoop dat je op tijd bent en genoeg meedoet om gold te halen (regelmatig krijg ik silver/bronze op bv troll of big boar).

Defiance (FPS) heeft soortgelijke insteek met 'ad hoc' events en sidemissies, maar daar kan je altijd weer inspringen en meehelpen ook als je zo'n sidemissie al hebt gedaan, je krijgt ook gewoon weer exp als je mee hebt geholpen.

Geef desnoods die hartjes een daily reset, dat je hem weer kan doen, mischien tegen 50% exp of voor karma, dat het loont weer te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
Quests zijn onderdeel van het verhaal dat zich afspeeld. naast de mainstory. Je spreek iemand aan waarvoor je iets moet doen, iets ophalen, een bepaalde groep afslachten maar deze zijn niet direct in de omgeving van de quest zelf. ( sommige wel natuurlijk. ) Quests doen het verhaal versterken, kijk bv naar GW1. Alle quests die je deed hadden toevoeging op het verhaal. Dat is niet bij de hartjes. Daarmee help je alleen de persoon in de buurt en deze hebben TOTAAL GEEN toevoeging op het verhaal. Het hele RPG element is daarmee uit de game gesloopt.

Ook zorgde quests ervoor dat je daarmee door het hele gebied moet rondlopen om ze te completen. Je zag daardoor meer van de wereld ( de area's in GW1 waren ook veel groter )

Ook had je meer quests in GW 1 dan dat je uberhaubt hartjes in GW2 hebt.

"
Quests consist of a series of objectives for the player's character to fulfill, and text that both explains the objectives and tells a story. Quests also often create spawns associated with the objectives, and sometimes provide transport to zone not accessible before or at all otherwise. Completion of all the objectives usually brings a reward.
"

Quests zorgen dat het verhaal dus diepgang krijgt.. wat GW2 totaal niet heeft jammer genoeg.
"

[ Voor 22% gewijzigd door MacrosSimga op 28-03-2013 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SnoeiKoei schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 11:09:
Over het onderwerp hartjes versus traditionele quests… Ik snap gewoon totaal niet waarom mensen de traditionele quests missen. In plaats van “kill 30 boars” zonder achterliggende reden heb je nu dat je locals moet helpen en dat kan meestal op meerdere manieren. Boars slopen is er daar 1 van, als die agressief zijn of de groentetuin leeg vreten. Maar je helpt die locals ook door ze te reviven, door gereedschap te verzamelen, door bezittingen in te leveren, door deel te nemen aan patrouilles, door hen te verdedigen tegen georganiseerde aanvallen, door onkruid te wieden of wat er ook maar mogelijk is in de directe omgeving. Het telt allemaal. De activiteiten passen meestal prima bij de locale situatie en het geeft gewoon veel meer een beeld van waarom die locals daar zijn en waar ze in hun dagelijks leven mee moeten dealen. Thema’s als de geesten en vernietiging van het oude Ascalon, de oorlog (en vredesonderhandelingen) tussen Charr en humans, uitbreidende dreiging van Risen vanuit Orr, activiteiten van Inquest, toenemende corruptie en dreiging vanuit Jormag etc. spelen over meerdere zones en nemen toe naarmate je verder naar het centrum van die activiteiten beweegt en dat zit ook helemaal verweven in de verhalen rond de hartjes. Ik vind de hartjes juist 1 van de sterke kanten van GW2 tov meer traditionele MMO’s.
Precies. En het mooie is dat ik niet eerst naar een NPC toe moet om te vragen wat ik moet doen. Die wurm die die koe opeet moet dood. En als ik toch bezig ben kan ik de koe meteen wel even die zak voer geven. En naast het voer staat een emmer met water. Die kan mooi over die dorre planten heen. He, daar staat de boer. Maar eens even een praatje maken. Wat gek, hij vraagt mij precies te doen wat ik al deed. Het hartje is echter al wel half vol.
Er zijn een paar hartjes die wel als een klassieke quest zijn opgezet. Bijvoorbeeld omdat je een gereedschap moet lenen. Of een pak moet aantrekken. Of een hond moet worden (één van de leukste hartjes die er is :)) En dan heb ik atijd weer een moment van ergenis dat ik eerst naar die NPC toe moet. Ook al kan dat soms niet anders.
Morrar schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 10:54:

Vervolgens zit je me queue's en moet je weer moeite gaan doen om dat soort mensen erbij te gaan betrekken. Dat zal niet altijd makkelijk zijn gezien hun houding; ze willen met weinig moeite gewoon een top rank hebben. Daarnaast druist het ook een beetje tegen het principe van ANet in; gratis transfers werden afgeschaft omdat mensen dan meer binding met hun server zouden ontwikkelen.
Ja, die frustratie kan ik me wel voorstellen. En het afschaffen van de gratis transfer was voor de ontwikkeling van WvW erg belangrijk. Ik ben bang dat WvW in dit geval een beetje het kind van de rekening is. ArenaNet wil blijkbaar een betere verdeling van de populatie over de servers. Misschien is dat nodig. Maar dan was het voor WvW wel beter geweest als ze bepaalde restricties hadden opgelegd. Bijvoorbeeld pas deelname aan WvW in mei als je nu gebruik maakt van een gratis transfer (dus 1 maand geen WvW). Zodat de calculerende WvW-er die bij de cool kids wil horen wordt afgeschrikt.
MacrosSimga schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 11:27:
Dat is niet bij de hartjes. Daarmee help je alleen de persoon in de buurt en deze hebben TOTAAL GEEN toevoeging op het verhaal. Het hele RPG element is daarmee uit de game gesloopt.
Heb jij het stuk van Snoei wel gelezen? Bijna alle hartjes (en dynamic events) in GW2 versterken het grote verhaal en verdiepen een lokaal aspect van dat verhaal. Er zijn in de starting areas een paar hartjes die dat misschien niet doen, maar die zijn dan ook bedoeld als een soort tutorial.

[ Voor 7% gewijzigd door RoseSolane op 28-03-2013 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MacrosSimga schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 11:27:

"
Quests consist of a series of objectives for the player's character to fulfill, and text that both explains the objectives and tells a story. Quests also often create spawns associated with the objectives, and sometimes provide transport to zone not accessible before or at all otherwise. Completion of all the objectives usually brings a reward.
"

Quests zorgen dat het verhaal dus diepgang krijgt.. wat GW2 totaal niet heeft jammer genoeg.
"
Dit is toch precies wat die hartjes allemaal doen? :? Volgens mij ontwijk je alles wat op tekst lijkt ofzo, of je kijkt niet naar wat er nou eigenlijk plaatsvindt. Het enige verschil met traditionele quests is dat je niet eerst met de quest giver hoeft te praten voordat je bijdrage begint te tellen en achteraf ben je niet verplicht terug te gaan naar die quest giver om je beloning te krijgen. Wat alleen maar prettig is. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
SnoeiKoei schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 11:48:
[...]
Dit is toch precies wat die hartjes allemaal doen? :? Volgens mij ontwijk je alles wat op tekst lijkt ofzo, of je kijkt niet naar wat er nou eigenlijk plaatsvindt. Het enige verschil met traditionele quests is dat je niet eerst met de quest giver hoeft te praten voordat je bijdrage begint te tellen en achteraf ben je niet verplicht terug te gaan naar die quest giver om je beloning te krijgen. Wat alleen maar prettig is. _/-\o_
Welk gedeelte van diepgang in het totale verhaal snap jij niet?

Hoezo ontwijk ik tekst... volgens mij wil ik juist praten met de NPC's om de quests te activeren en de daarbij behorende beschrijving lezen.

Dat die quest er authomatisch komt als je in de buurt bent O.o. Ga jij normaal ook altijd als je een boer helpt gelijk in zijn veld de grond omploegen of vraag jij eerst aan die boer of je em kan helpen??
Daarbij kan je toch zien wie er een quest in de buurt heeft doordat hij een icoontje boven zn hoofd heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door MacrosSimga op 28-03-2013 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MacrosSimga schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 11:51:
[...]

Hoezo ontwijk ik tekst... volgens mij wil ik juist praten met de NPC's om de quests te activeren.

Dat die tekst er authomatisch komt O.o. Ga jij normaal ook altijd als je een boer helpt gelijk in zijn veld de grond omploegen of vraag jij eerst aan die boer of je em kan helpen??
Maakt toch niet uit wat je eerst doet? Als je een legerkampje ontzet door de aanvallers te mollen vind ik het niet meer dan logisch dat ze me dankbaar zijn voor de hulp die ik geboden heb voor ik met de quest giver heb gebabbeld, en dat ik vervolgens minder hoef te doen om de boel af te maken.

Traditioneel model: ontzet legerkampje, maak een babbel met de quest giver, start bij nul.
"Maar ik heb net 40 man voor je afgemaakt."
"Ja maar dat telt niet he, toen had je de quest nog niet. Bovendien is de quest, sloop 25 schobbejakken, de schavuiten die je zo en passant hebt gedood zijn duidelijk geen schobbejakken, dat zie je toch aan hun name tag?"
Nee, dat heeft diepgang zeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

De meest hartjes en dynamic events geven diepgang aan het grote verhaal. Dat vind ik, dat vind Snoei. Vind jij dat dan niet?
Hoezo ontwijk ik tekst... volgens mij wil ik juist praten met de NPC's om de quests te activeren en de daarbij behorende beschrijving lezen.

Dat die quest er authomatisch komt als je in de buurt bent O.o. Ga jij normaal ook altijd als je een boer helpt gelijk in zijn veld de grond omploegen of vraag jij eerst aan die boer of je em kan helpen??
Daarbij kan je toch zien wie er een quest in de buurt heeft doordat hij een icoontje boven zn hoofd heeft.
Als een wurm een koe aanvalt schiet ik eerst de wurm dood en praat ik daarna wel met de boer. Er zijn zeker hartjes waarbij je activiteiten onderneemt die je in het normale leven niet ongevraagd doet. Maar ik schiet ook geen wormen dood in het normale leven. Of draken neer.
Dit is een spel. En gelukkig hoef ik niet elke keer eerst met iemand te spreken om dat te doen wat voor de hand ligt. Dat spreken kan nog steeds. Hartjes en dynamic events zijn dus een verbeterde versie van quests en GW2 loopt hiermee ver voor op de meeste spellen. Hulde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

[...]

Je moet niet vergeten dat hier een setup voor in het spel zit. Ieder ras krijgt vanuit de personal story een soort van doel mee in het leven. Voor de sylvari de wyld hunt, voor de norn the great hunt etc. Daarin word uitgelegd dat je voorbestemd bent om geweldig te worden. En daarbij sturen ze je aan om mensen om je heel te helpen op weg naar je einddoel.

Daarom dus hebben die Heartquests juist zoveel zin, ze geven je character meer doel in de wereld. Je zou het dus eigenlijk moeten zien als 1 groot verhaal waar jij alle keuze hebt wat je wil doen, ipv elke quest een lost verhaaltje.

Gooi daar die dynamic events bij en je hebt een constante levende wereld. Tuurlijk, die events herhalen zich en zijn dan hetzelfde, maar ze kunnen ook falen en dat leidt tot andere events. Veel levendiger dan andere mmo's.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SnoeiKoei schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 11:57:
[...]
ontzet legerkampje, maak een babbel met de quest giver, start bij nul.
"Maar ik heb net 40 man voor je afgemaakt."
"Ja maar dat telt niet he, toen had je de quest nog niet. Bovendien is de quest, sloop 25 schobbejakken, de schavuiten die je zo en passant hebt gedood zijn duidelijk geen schobbejakken, dat zie je toch aan hun name tag?"
Lol! Ach ik denk dat dit soort quests zoals je ze in WoW hebt inderdaad veel minder diepgang heeft. In WoW zit eigenlijk ook vrijwel geen verhaal, alleen nog een beetje om de raid dungeons heen. Niemand maakt zich er daar erg druk om, maar in GW2 ineens wel.

Ik heb GW1 niet gespeeld, dus wellicht ligt het daaraan. Maar goed, het overkoepelende verhaal wordt vooral in de personal story verteld. Dat die misschien minder meesleepend is als sommigen zouden willen kan ik me wel enigszins in vinden (maar misschien had ik em ook niet 8x achter elkaar moeten doen :)).

Als de personal story meeslepender was geweest, denk ik dat niemand zou zeuren over hartjes, die gewoon vulling van de wereld zijn net als dynamic events. De hartjes zorgen ervoor dat de hoeveelheid XP op een map nog enigszins constant is; alleen DE zou teveel variantie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Morrar schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 12:15:
Lol! Ach ik denk dat dit soort quests zoals je ze in WoW hebt inderdaad veel minder diepgang heeft. In WoW zit eigenlijk ook vrijwel geen verhaal, alleen nog een beetje om de raid dungeons heen. Niemand maakt zich er daar erg druk om, maar in GW2 ineens wel.
WoW had imho juist een ijzersterk verhaal, de diepgang van lore ging enorm groot, van zone naar dungeon naar raid. Bij de personaly story voelt het meer als bij elkaar geraapt stukjes die je opeens moet doen, compleet los wat je nu allemaal nog in een zone aan het doen bent.

In GW2 zit je met veel loshangende onzin, je main story/personal story gaat enkel of die zaishen of hoe dat ding heet, maar ondertussen heb je ook nog al die molten zut, die corrupted sylvari, centaurs die overal en alles aanvallen, enkel als je de zones volgt die gekoppeld zijn aan je story-quest entries, heb je nog enigzins een rode lijn door het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 12:46:
[...]

WoW had imho juist een ijzersterk verhaal, de diepgang van lore ging enorm groot, van zone naar dungeon naar raid. Bij de personaly story voelt het meer als bij elkaar geraapt stukjes die je opeens moet doen, compleet los wat je nu allemaal nog in een zone aan het doen bent.

In GW2 zit je met veel loshangende onzin, je main story/personal story gaat enkel of die zaishen of hoe dat ding heet, maar ondertussen heb je ook nog al die molten zut, die corrupted sylvari, centaurs die overal en alles aanvallen, enkel als je de zones volgt die gekoppeld zijn aan je story-quest entries, heb je nog enigzins een rode lijn door het verhaal.
8)7 Ok, één laatste poging en dan geeft ik het op om duidelijk te maken waarom hartjes en dynamic events in GW2 zoveel beter zijn dan quests:

Mijn Asura Mesmer heeft in Metrica Provence andere Asura geholpen, maar vooral toch tegen de Inquest gevochten. En het eerste deel van zijn PS draait om het vechten tegen de Inquest. Hoezo bij elkaar geraapte stukjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja samenhang in de personal story kan beter, heb ook al aangegeven dat die meeslepender kon. Het is vooral een gevolg van de keuzes die je maakt bij het creeren van je karakter. Die keuzes delen de verhaallijn op waardoor hij minder samenhangend wordt. Als je het vaker speelt zie je precies de blokken die algemeen zijn en die op persoonlijke keuzes gebaseerd zijn. Het vergroot de replay value zeker, maar je levert in op de samenhang. Achteraf denk ik dat die afweging beter had gekund.

Overigens wordt een flink deel van de stroyline ook in story mode dungeons verteld, dus als je die overslaat mis je ook wel wat. Doe je ze op de juiste levels, dan past het mooi in de verhaallijn.

Dit heeft echter weinig met hartjes te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
Morrar schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 13:16:
Tja samenhang in de personal story kan beter, heb ook al aangegeven dat die meeslepender kon. Het is vooral een gevolg van de keuzes die je maakt bij het creeren van je karakter. Die keuzes delen de verhaallijn op waardoor hij minder samenhangend wordt. Als je het vaker speelt zie je precies de blokken die algemeen zijn en die op persoonlijke keuzes gebaseerd zijn. Het vergroot de replay value zeker, maar je levert in op de samenhang. Achteraf denk ik dat die afweging beter had gekund.

Overigens wordt een flink deel van de stroyline ook in story mode dungeons verteld, dus als je die overslaat mis je ook wel wat. Doe je ze op de juiste levels, dan past het mooi in de verhaallijn.

Dit heeft echter weinig met hartjes te maken.
Level 1-20 keuzes van character creation, level 20-40 order choosing, level 40-80 generic storyline maar met een ander main npc gebaseerd op je order. Als ik het zo goed herriner uit mijn hoofd, al lange tijd geen PS meer gedaan sinds ik all orders heb behaald.
Zodra je dus level20+ bent en je alle orders al een keer gehad hebt zie ik geen nut meer om PS te doen. De paar quests waar een keuze in zit zorgen maar voor 1 of 2 verschillende quests en de rest blijft allemaal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
RoseSolane schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 13:09:
8)7 Ok, één laatste poging en dan geeft ik het op om duidelijk te maken waarom hartjes en dynamic events in GW2 zoveel beter zijn dan quests:
Het hoeft per definitie niet beter te zijn dan iets anders, het gaat dan ook om de uitwerking. Quests is een erg breed woord, kill 30 dit, loot 30 dat, farm 20 dit, tja.. simpele quest. Maar quests kunnen veel breder zijn dat dan, dat zie je ook nu bij diverse games opkomen. Want per saldo komt het ophetzelfde neer, je moet killen, veel killen. Dat je hier en daar wat extra dingen kan doen, zitten in diverse 'statisch quests' ook al.

Net als het wel/niet van holy trinity, kan niet echt zeggen dat het 'vrije' systeem in GW2 zoveel beter is dan bv Tera met het trinity systeem.

En daar zit GW2 continue in, ze nemen een andere aanpak tov traditionele systeem, maar het is juist bij elk systeem dat de uitwerking ervan het per definitie gewoon niet beter maakt dan de traditionele versies.

Open combat? Doe het volledig of doe het niet, beetje hangen in het midden neemt heel veel van dat soort action combat gewoon weg. (want het basisconcept is hetzelfde 'dont stand in the void'). Je farmt de eerste 5 lvls even je wapens om zo alle skills vrij te spelen, daar is de lol ook weer vanaf. Questing/events? Eenmalig hartjes en dyn.events over en over farmen, weer wachten op een world boss, volgende zone, tot je weer 80 bent. Crafting/TP/gear? Weer zo'n mid/mid probleem, GW1 had de kracht 'skill over gear', nu hebben ze beetje 50/50 genomen wat verre van optimaal te noemen is. Crafting is 10x te groot, gear is geen drol meer waard (buiten berserker/lyssa/etc), je kiest dus voor een semi-endcontent, zonder end-content.

Ben je op 1 van die vlakken maar iets te kritisch, is het niet raar dat GW2 in jouw ogen niet de 'oplossing' tot alles en iedereen is, zeker niet als 'next gen MMO' gezien kan worden. Gelukkig komen er nog zeker 2 expensions aan, mogelijk dat ze daar nog veel mee gaan doen.

Ik vermaak me prima, maar om te zeggen dat GW2 op elk aspect het beter heeft neergezet dan de rest? Absoluut niet. Zeker niet als je 5 alts gelijktijdig aan het levelen bent, dan zie je eigelijk best snel hoe 'simplistisch' het hele systeem eigelijk is.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 28-03-2013 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweekzor schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 13:40:
[...]

Level 1-20 keuzes van character creation, level 20-40 order choosing, level 40-80 generic storyline maar met een ander main npc gebaseerd op je order. Als ik het zo goed herriner uit mijn hoofd, al lange tijd geen PS meer gedaan sinds ik all orders heb behaald.
Zodra je dus level20+ bent en je alle orders al een keer gehad hebt zie ik geen nut meer om PS te doen. De paar quests waar een keuze in zit zorgen maar voor 1 of 2 verschillende quests en de rest blijft allemaal hetzelfde.
Eerste deel van de order choosing is afhankelijk van het ras. Heb net de lvl 24 PS van mijn Asura gedaan samen met de Whispers en moet nu kiezen tussen Vigil en Priory om het volgende deel te doen. Pas daarna komt volgens mij de echte keuze van de order en ga je naar het hoofdkwartier. Dus pas vanaf ongeveer level 30 komen de story lines van de verschillende rassen samen. Dus als je rassen en orders slim combineert heb je 15 verschillende paden tot PS level 30. Daarna zijn de keuzes vaak tussen 2 verschillende quests per order. Dus ook vanaf PS level 30 zijn er 6 verschillende paden die voor een groot deel afwijken. En als je elke keer een andere profession speelt dan zijn de verschillen nog steeds best groot. Het laatste gevecht in je PS (dus voordat je Arah moet doen) is altijd hetzelfde. Maar het was een totaal andere ervaring de tweede keer op mijn Guardian dan de eerste keer op mijn Ranger.

In de PS had wat meer afwisseling op hogere levels kunnen zitten voor de herspeelbaarheid. Maar je kunt niet zeggen dat er geen verhaal wordt verteld.
SinergyX schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 13:51:
[...]
RS: Lang verhaal wegegehaald dat de aandacht probeert af te leiden van het punt dat nu al meerdere malen door meerdere mensen gemaakt is

Ik vermaak me prima, maar om te zeggen dat GW2 op elk aspect het beter heeft neergezet dan de rest? Absoluut niet. Zeker niet als je 5 alts gelijktijdig aan het levelen bent, dan zie je eigelijk best snel hoe 'simplistisch' het hele systeem eigelijk is.
De laatste poging heb ik in mijn vorige post al ondernomen. Je haalt er een hoop andere zaken bij om niets te zeggen.

Op je laatste alinea wil ik wel nog even reageren. Nee, GW2 heeft het zeker niet op elk aspect beter neergezet dan de rest. Wel anders. Gelukkig wel, want anders had het geen bestaansrecht. Op de zoveelste WoW/Rift/Terra of wat dan ook kloon zit niemand te wachten. En elk goed spel gebruikt een simplistisch systeem. Anders zou het spel onspeelbaar zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door RoseSolane op 28-03-2013 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 13:51:
Net als het wel/niet van holy trinity, kan niet echt zeggen dat het 'vrije' systeem in GW2 zoveel beter is dan bv Tera met het trinity systeem.
Gisteren werd er in WvW regelmatig geroepen dat ele's zich moesten ombouwen naar Waterele's, zodat ze konden healen. Kortom, via een omweg hebben we toch weer monks. Wel Holy Trinity dus... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Mwah, dat er wat healing in de groep is, maakt het niet meteen een trinity systeem. Zelfs volledig specced op DPS kan je nog wat defense eruit gooien voor de groep, het is niet dat jij als water ele een warrior opeens 12k kan bijhealen.

Daar vond ik City of Heroes heel sterk in, ze hadden een trinity systeem, maar de healer heette daar 'defender', ipv dus een healing blanket los te laten kon je ook de mobs zo ziekelijk debuffen dat ze geen deuk in een pakje boter konden slaan. En de gevorderde mensen hadden niet eens een tank nodig, omdat iedereen in principe enorme resistance/defense kon opbouwen (cap per class, maar genoeg om tegen flinke bosses te vechten - enkele de echt grote bosses waren toch voor de tanks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit draadje draait zo wel alle kanten op; eerst waren skills niet goed, toen RPG elementen niet en nu zijn we weer terug bij het combat systeem... Ik zie echter weinig argumenten die hout snijden wat mij betreft.

Nee healing is niet heel sterk, totdat je goed leert om schade te ontwijken... Zit je laag, neem dan gewoon even afstand en tijd om dingen te ontwijken totdat je heal weer terug is. Als je mobs gaat face tanken is daar inderdaad niet tegenaan te healen. Als mensen slimmer spelen krijg je net genoeg healing om het goed vol te houden. Daarnaast kun je mobs hier ook prima zwakker maken; weakness, stun, daze, cripple, chill, noem maar op. Dat scheelt bakken met schade, maar maakt mobs nog steeds niet helemaal kansloos.

Een spel waarbij de healer vrolijk de DPS kan doorhealen of mobs totaal geen schade meer doen lijkt mij eerlijk gezegd geen hol aan. Dungeons in WoW zijn ook totale faal; daar is echt geen enkele uitdaging in te vinden. Het enige voordeel aan een trinity vind ik dat je wat meer de diepte in kan qua strategie. Hier blijf dat toch een beetje lastig met het aggro systeem af te vangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Morrar op 28-03-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Het hele principe achter GW2 dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry heb een tijdje dit topic niet gevolgd, maar zag tijdens het speed readen dat er weer gesproken is over hartjes vs. traditionele quests. Moest er om lachen dat dat weer is aangehaald. Laat het mensen. Vergelijken heeft geen zin en discussie wat beter is al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vluuks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-10-2024

Vluuks

I never finish anyth

Ik vind zelf de hartjes erg leuk, maar kan me ook voorstellen dat mensen meer hebben met de klassieke quests. Ik zou het zelf ook geen probleem vinden als ze daar een variatie op zouden toevoegen, naast de hearts en events, maar anders dan de personal story. Want die trekt mij helemaal niet, het beginnetje is leuk, maar na 5 characters heb ik het wel gezien. :)

Verder mis ik de holy trinity totaal niet, de tijd dat ik als Cleric of Chanter in Aion een uur in de instance kon spenderen met Healing Light/Radiant Cure spam laat ik met veel plezier achter me. Natuurlijk hoeft een holy trinity niet meteen saaiheid te betekenen, maar mijn ervaring is toch dat je vooral als healer echt maar een beetje wat staat te casten en dat is het dan. Was vaak blij met unintended pulls of wat anders wat mis ging, dan werd het tenminste wat minder saai. :P Maar nogmaals ligt ook aan de game en de manier waarop de dungeon/boss encounters zijn gemaakt.

Ach voor ieder is er wel wat wils, er zullen altijd dingen zijn in games die je wat minder aanspreken, denk ik. :) Gelukkig kan je zelf kiezen wat je speelt en wanneer en ik vind vooral bij GW2 het grote voordeel dat je het gewoon even kan laten en dan op elk moment terug kunt komen, je verliest geen geld en je bent ook niet totaal undergeared als je terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09 14:04

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

hartjes zijn quests , vervang de hartjes door een ! en het is goed :D

YO! fucknuts! It's Probing time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
Freakiebeakie schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 11:37:
hartjes zijn quests , vervang de hartjes door een ! en het is goed :D
Dat is dus niet waar. Quests hebben te maken met de storyline, de hartjes zijn alleen lokale opdrachten. Hebben verder niks met de story te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
MacrosSimga schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 12:05:
[...]

Dat is dus niet waar. Quests hebben te maken met de storyline, de hartjes zijn alleen lokale opdrachten. Hebben verder niks met de story te maken.
Je hebt dit standpunt hierboven al een aantal keer vermeld, dus dat weten we inmidels wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

in guildwars 1 waren de quests net zo nietszeggend als de heart events in guildwars 2 , in guildwars 1 werd het verhaal verteld door de missies en nu door de personal story , en idd geen discussie waardig
als je het niks vind lekker wat anders gaan spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Nu zag ik wat traits langskomen, die bv aangeven 5% van je toughness wordt power.

Maar geld zo'n omzetting dan enkel vanuit je basis stats (gear) of ook vanuit buffs en andere traits? Warrior heeft bv trait die 90 toughness geeft bij een shield, je hebt dacht ik ook een sigil die 10 per kill geeft, wordt daar dan ook 5% van meegenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Dat is gebaseerd op de gebuffde waarde, zelfs food gebruiken werkt.

[ Voor 20% gewijzigd door MatHack op 29-03-2013 14:30 ]

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
SinergyX schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 14:21:
Nu zag ik wat traits langskomen, die bv aangeven 5% van je toughness wordt power.

Maar geld zo'n omzetting dan enkel vanuit je basis stats (gear) of ook vanuit buffs en andere traits? Warrior heeft bv trait die 90 toughness geeft bij een shield, je hebt dacht ik ook een sigil die 10 per kill geeft, wordt daar dan ook 5% van meegenomen?
Let wel op welke variant je pakt, want er zijn volgens mij ook traits die dus 5% thoughness er af halen en omzetten. Maar sommige classes hebben ook een trait waarbij je thoughness gelijk blijft en er een X aantal % wordt toegevoegd aan stat Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vluuks

Vluuks

I never finish anyth

Poeh die Super Adventure Box is echt groot opgezet! Ik vind de weapon skins die je kan halen echt heel vet dus dat wordt doorzetten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Beetje jammer dat ze geen dagger en mace hebben :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vluuks

Vluuks

I never finish anyth

Ja inderdaad, maar er stond wel ergens een verklaring van ArenaNet, ze hadden die even niet gemaakt omdat ze zich meer wilden richten op het designen van de adventure box. Desondanks jammer maar ik vermoed dat die nog wel toegevoegd worden. :) Ik wilde ook graag pistols voor m'n engineer, die zijn er ook nog niet. Ik vind de greatsword in ieder geval echt supertof, die wil ik echt voor mijn asura. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Vluuks op 01-04-2013 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ze hadden net als GS -> Sword gewoon dat ding nog iets verder kunnen downscalen, had je iig een dagger :P

An sich wel grappig, maar teveel tijd voor de moeite, buiten die balletjes haal je er helemaal niets.

[ Voor 33% gewijzigd door SinergyX op 01-04-2013 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vluuks

Vluuks

I never finish anyth

True, daar heb ik helemaal niet aan gedacht. :P

Vind de bows wel een beetje meh, daar hadden ze toch wel iets meer van kunnen maken. Die moeten het echt puur hebben van het effectje als je ze wield, want stowed is er geen moer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Maarja, 25x boss neermeppen, beetje té farmish gemaakt imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
Ik vind het in ieder geval echt leuk :) Ben sowieso wel fan van deze 'oldskool' platformers en de feel is heel leuk :D Buiten dat kan ik er nog een leuke staff en misschien nog dagger uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

die box is leuk bedacht idd , kan me er wel even mee vermaken om een wapenskin te score ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Echt de meest briljante 1-aprilgrap ooit in een game! Gistermorgen heb ik in kiddie-mode even lopen verkennen in zone 1 en 2, daarna moest ik weg. Gisteravond met 2 guildies de hele bubs doorlopen op "normal" mode. Ik vermaak me hier nog wel ff mee, nog een boel achievements waarvan ik het wel een uitdaging vind ze te halen. Het is ook gewoon een erg leuk spelletje om te spelen. Hulde aan Anet!

De super-wapens, tsja, gemengde gevoelens eigenlijk. Sowieso jammer dat er een boel wapens ontbreken uit de set (focus, warhorn, torch, mace, hammer, dagger, pistol, rifle, alle aquatic weapons) en sommige wapens zien er imho niet uit als je ze wegstopt (beide bogen, shield) terwijl ik andere wapens juist liever altijd zonder de FX zou willen zien (sword, greatsword). Maar goed, ik zie mijn (nu nog low-lvl) mesmer later nog wel eens met zo’n GS rondlopen en misschien mijn engineer met ‘t Super-shield dus toch maar ff farmen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

kiddie mode?, ben niet op de hoogte wat er allemaal te doen is geloof ik :D
in guildwars 1 waren ze ook altijd druk bezig met 1 april grappen maar dan was het altijd 1 dag , zo logde we een keer in op 1 april en waren alle characters stickmen :) of ze hadden de verhouding van character en mini pet verwisseld erg grappig altijd . hier leuk linkie naar wat er allemaal is gedaan op 1 april :P http://www.gamersnet.nl/n...il_traditie_van_arenanet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freakiebeakie schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:00:
kiddie mode?, ben niet op de hoogte wat er allemaal te doen is geloof ik :D
Als je de Adventure Box in gaat en de coin aan die NPC hebt gegeven kom je in een soort dorpje terecht, aan de rechter kant staat een wolkje waarmee je kunt praten. Als je alleen bent heb je daar de optie om Kid difficulty te selecteren, dan is het spel een stuk simpeler (in plaats van over gaps heen te springen lul je met een wolkje waarna je over een regenboog naar de andere kant kunt rennen _O- )

Ik weet eigenlijk niet eens zeker of je normale difficulty kunt doen als je alleen bent? Weet iemand dat? Toen ik met een guildy naar binnen rende was er geen kiddy mode beschikbaar maar ik kan me niet herinneren of de normal mode wel beschikbaar was toen ik alleen was.

[ Voor 10% gewijzigd door SnoeiKoei op 02-04-2013 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

SnoeiKoei schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:23:
Ik weet eigenlijk niet eens zeker of je normale difficulty kunt doen als je alleen bent? Weet iemand dat? Toen ik met een guildy naar binnen rende was er geen kiddy mode beschikbaar maar ik kan me niet herinneren of de normal mode wel beschikbaar was toen ik alleen was.
Ja dat kan. Gisteren gedaan, alleen kreeg ik in mijn uppie die verrekte kikker baas niet plat. Nog niet uitgedokterd hoe ik zijn earthquakes of hoe die skill ook mag heten fatsoenlijk kan ontwijken.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

die regenboogjes en wolkjes deden me erg denken aan het pony lvl van diablo 3 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
Hoe zit het eigenlijk met world 2 zone 1? Ik blijf iedere keer vallen op het einde, ik heb gezocht naar een plek om er af te springen maar niets kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Weakling schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 11:44:
[...]

Ja dat kan. Gisteren gedaan, alleen kreeg ik in mijn uppie die verrekte kikker baas niet plat. Nog niet uitgedokterd hoe ik zijn earthquakes of hoe die skill ook mag heten fatsoenlijk kan ontwijken.
Tegen de 'ring' in dodgen, in het middenblad gaan staan, moment dat hij dus die footstomp gaat doen naar de rand (waar je vandaan komt) lopen en naar voren dodgen, dat je door de ring heen gaat. Dodge je namelijk met de ring mee is de kans groot dat je alsnog geraakt wordt.

Grootste probleem daar is het combineren van meppen en die gem-stukjes oppakken en op tijd in z'n bek te gooien als hij staat 'te lebberen' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
Van het weekend weer eens begonnen met GW2. Me vriendin vond het heel leuk dus ik ben maar met haar gaan spelen aangzien dit haar eerste MMO is die ze speelt.

Ik speel op het moment een mesmer op lvl 20. Iemand hier een build( skills + traits ) + wapens die je het beste kan gebruiken op een Mesmer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxus
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-09-2022
Ik speel op het moment een mesmer op lvl 20. Iemand hier een build( skills + traits ) + wapens die je het beste kan gebruiken op een Mesmer?
Ik adviseer je om een Greatsword te gebruiken tijdens het levelen (uiteraard wel even alle weapon skill van de resterende weapons unlocken). Ik persoonlijk vond dit het beste wapen om naar 80 te komen.

Qua traits, zet voor het levelen in ieder geval 20 punten in de power trait tree voor de reduced greatsword skills trait.

Wellicht dat het ondertussen totaal waardeloos is geworden, maar zo heb ik destijds mijn Mesmer naar 80 gekregen.

PSN: MaxxusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MacrosSimga schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:01:
Van het weekend weer eens begonnen met GW2. Me vriendin vond het heel leuk dus ik ben maar met haar gaan spelen aangzien dit haar eerste MMO is die ze speelt.

Voor de meeste professions kun je een level 80 build pakken en deze dan langzaam invullen, maar dat werkt niet echt voor een mesmer. De meeste lvl 80 builds voor een mesmer staan of vallen met traits die je pas vanaf lvl 40 en lvl 60 kunt gebruiken.

Mijn mesmer is nu 30 en ik gebruik het volgende:
Eerste 5 punten in Illusions (laatste lijn). Reden is de minor trait Illusionists Celerity die een absolute must is voor elke build. Wat je ook doet, die trait wil je hebben.
Daarna 10 punten in de eerste lijn (Domination), met Crippling Dissipation als je er 10 ingestopt hebt.
Daarna 10 punten in de middelste lijn (Chaos), met Debilitating Dissipation als je er 10 ingestopt hebt.
Deze traits geven cripple en een random condition als je illusions dood gaan. Erg handig.

Staff als main weapon. Auto-attack geeft conditions aan de vijand en boons aan jezelf (en allies). Skill 2 en 3 geven illusions. Skill 4 (Chaos armor) geeft je een armor, skill 5 (Chaos storm) creëert nog meer conditions en boons en als jer eruit springt (skill 2) dan geeft het je een chaos armor. Andere wapen kun je zelf kiezen, maar sword is handig voor melee.

Er zijn veel nuttige utility skills. Ik gebruik zelf geen mantra's, daar is deze build wat minder voor. Als elite gebruik ik nu Moa Morph, maar die heb ik pas één keer gebruikt. De andere twee elite skills zijn vooral handig in een groep. Time Warp is waarschijnlijk de beste elite skill in de game. Het is de reden dat mesmers erg gewild zijn in een groep en de reden dat quickness generfd moest worden. Mass Invisibility is erg handig als er geen thief in de groep aanwezig is. Maar beide zijn in solo-PvE minder bruikbaar.

/edit: GS zoals Maxxus voorstelt kan ook. GS is zelfs nog iets beter geworden met de laatste patch. Ik zou nog steeds beginnen met 5 punten in Illusions. Als je daarna 10 punten in Domination stopt (= de power trait) dan kun je tot level 25 testen welk wapen je het beste bevalt.

[ Voor 6% gewijzigd door RoseSolane op 02-04-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Om te levellen? Dan kan je het beste gebruiken wat jij het leukste vindt om te gebruiken. Het maakt naar mijn mening echt helemaal niks uit wat je build is om te levellen. Iemand hiervoor gebruikte een greatsword. Ik heb twee single handed swords gebruikt. Anderen zijn voor een sword en pistol gegaan en weer anderen ... afijn, alle mogelijke varianten dus. Het maakt niet uit, met alle combinaties valt prima te levellen. Je in een cookie cutter build laten duwen kan altijd nog later als je "groot" bent en dan nog ...

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alansalomon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 16:37

Voor levelen,
1 tip die ik zelf veel gebruik is Focus voor de speed buff, samen met die signet die random boons geeft(dus af en toe speed buff) + blink/teleport ren je bijna de hele tijd door de mappen heen.

Kijk eens op youtube, ik heb daar veel van opgestoken.

Good luck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
Momenteel loop ik zelf rond met een sword en een fakkel / 2 handed staff , heb zoveel mogelijk traits in illision (5) en domination(4) gestopt en de laatste 2/3 punten in health.

Heb ook geprobeerd met een greatsword rond te lopen maar vond dat overkill en totaal niet bij een mesmer passen :(

Edit:
Valt me nu pas op dat we op pagina 9-11 zitten lol O-)

[ Voor 10% gewijzigd door MacrosSimga op 02-04-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MacrosSimga schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 15:02:
Momenteel loop ik zelf rond met een sword en een fakkel / 2 handed staff , heb zoveel mogelijk traits in illision (5) en domination(4) gestopt en de laatste 2/3 punten in health.

Heb ook geprobeerd met een greatsword rond te lopen maar vond dat overkill en totaal niet bij een mesmer passen :(

Edit:
Valt me nu pas op dat we op pagina 9-11 zitten lol O-)
Waarom stop je 4 punten in een trait line en niet 5? Zo mis je de minor trait op 1 punt. Nu is de eerste minor trait van Domination niet echt fantastisch, maar alle beetjes helpen. Ik zou in een trait line altijd 5 of 10 punten stoppen, ook tijdens het levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weakling schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 11:44:
[...]

Die kikker doet zijn stomp op vaste momenten, als je een kristal oppakt en via de kleine bladeren naar 1 van de 2 veilige step stones springt kun je daar de stomp uitzitten en wachten tot die kikker zijn bek opent (om het kristal erin te gooien). Heb hem niet solo geprobeerd nog, maar als je de timing kent is het volgens mij te doen. Vanavond misschien eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
RoseSolane schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 15:26:
[...]

Waarom stop je 4 punten in een trait line en niet 5? Zo mis je de minor trait op 1 punt. Nu is de eerste minor trait van Domination niet echt fantastisch, maar alle beetjes helpen. Ik zou in een trait line altijd 5 of 10 punten stoppen, ook tijdens het levelen.
Ik had eerst illision afgemaakt tot 5 en daarna 3 punten in health gestopt, ben daarna begonnen met dominition. Met het eerst volgende lvl gaat die naar 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SnoeiKoei schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 15:42:
[...]

Die kikker doet zijn stomp op vaste momenten, als je een kristal oppakt en via de kleine bladeren naar 1 van de 2 veilige step stones springt kun je daar de stomp uitzitten en wachten tot die kikker zijn bek opent (om het kristal erin te gooien). Heb hem niet solo geprobeerd nog, maar als je de timing kent is het volgens mij te doen. Vanavond misschien eens proberen.
Ik heb de kikker gisteravond één keer gezien. Hij is te soloën, want ik heb het beest alleen bekeken en rustig gewacht totdat mijn maatje hem gesloopt had :) Volgens mij heb ik hem nog geen tien klappen gegeven.
Ik moet eerlijk zeggen dat de kans dat ik hem ooit ga soloën niet zo groot is. Veel te veel jumping puzzle gehalte om vaak in m'n eentje te gaan doen. Misschien met een volledig team en dan een aantal achievements halen. Maar solo farmen van het eerste deel had ik gisteravond al gauw bekeken.

Daarna nog een AC 2 run gedaan. Duurde wel iets langer dan gepland. Eerst een wipe op de spin, daarna twee wipes op Kohler en toen kwam het leukste gedeelte nog. Na meerdere wipes is één van drie Guardians maar overgestapt op een Warrior. Na nog een wipe heb ik mijn Ranger maar ingeruild voor mijn Guardian. Met 1 Ranger, 3 Guardians en 1 Warrior lukte het wel om de NPC in te leven te ghouden en die nesten te slopen. In de meest situaties heeft mijn Ranger meer DPS dan mijn Guardian, maar hier dus echt niet. Gelukkig ging de laatste boss wel in één keer neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja die AC run was inderdaad nogal matig... Het was trouwens pad 1. Maar goed, mensen die iedere pull van Kohler neergaan en rustig in poison blijven staan bij de spin hebben hun huiswerk niet gedaan naar mijn mening. Waar ik vooral een beetje moe van word is dat mensen dan niet even melden dat ze het niet weten en ook weinig lijken te luisteren naar tips en tactieken.

Bij de kikker moet je naar de ogen kijken om te zien van welke kant de stomp gaat komen. Tong doet ie alleen als je geen Shard in z'n bek gooit, dus dat is te voorkomen. In het water zijn safe zones (stenen) waar je kunt staan. Als je ranged hebt (slingshot, bommen) wordt het gevecht heel makkelijk (hoef je alleen in melee voor de Shard). Bommen schijnen verder veel schade te doen tegen de kikker, maar dat moet ik nog testen.

Zie voor tips: https://forum-en.guildwar...s-Guide/first#post1744753

[ Voor 3% gewijzigd door Morrar op 02-04-2013 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morrar schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:28:
Waar ik vooral een beetje moe van word is dat mensen dan niet even melden dat ze het niet weten en ook weinig lijken te luisteren naar tips en tactieken.
Hier het tegenovergestelde meegemaakt: via via met een PUG mee naar Fractals. Ik geef duidelijk aan dat ik weinig Fractal-ervaring heb en tips&tricks zeer op prijs zou stellen. Moerasfractal binnen gegaan. Nog een keer uitgelegd dat ik dus geen idee heb wat mijn taak is, word ik vervolgens de huid volgescholden. Na de derde keer vragen om info (en niks krijgen) ben ik maar vertrokken. :|

Nádat ik natuurlijk nog even een flinke mob in de aggro kreeg en richting party heb gelokt })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:22

Compizfox

Bait for wenchmarks

Is het op alle servers zo leeg? Ik zit op Far Shiverpeeks, en heb een level 33 ranger. Ik ben nu bezig in Lonar's Pass. Naast dat het gewoon ongezellig is, is het ook lastig aangezien de meeste group events niet/nauwelijks te solo-en zijn.

Is iedereen al een veel hoger level of zo?

Vandaag ook voor het eerst WvW geprobeerd, schijnt leuk te zijn. Met z'n 100en een kasteel bestormen of zo.
Tja, kom je in een gigantische map, met eigenlijk alleen maar NPCs? Kijk ik verkeerd, of is er gewoon echt niemand?

En wat is dat precies met die Adventure Boxes? Ik heb er nu een stuk of 4 geopend, die beestjes (konijntjes, kikkers, enz) verlagen en die dingetjes verzameld. Wat kan ik er nu mee?

[ Voor 15% gewijzigd door Compizfox op 02-04-2013 16:48 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MrBuilding: Mja dat gebeurt inderdaad ook, vooral in PUGs heb ik het idee. Dit was een guild run, dus dan zou je toch verwachten dat mensen daar niet zo bang voor zijn. Maar misschien vrezen mensen inderdaad voor kritiek of zijn ze te trots om toe te geven dat ze iets niet weten of kunnen.

Hoe dan ook, als er om info of uitleg gevraagd wordt ben ik altijd bereid die te geven. Liefst op Teamspeak, dat scheelt gedoe met typen en is makkelijker tijdens gevechten. Tijdens die AC run ook de hele tijd "dodge!" op TS lopen roepen bij Kohler, maar dat hielp niks.

@Compizfox: De meeste mensen zijn nu wel level 80 en hooguit een alt aan het levelen. Zelf heb ik alles op 80 en kom ik dus vrijwel nooit meer in levelgebieden (behalve kort voor world bosses, daily, etc). Sowieso zal het nu wel rustiger zijn omdat veel mensen in de Box of Aventure's zitten (1 april content).

In WvW zitten zat mensen, maar die lopen vaak inderdaad in grote groepen aan de frontlinies. Dus in de achterhoede kan het soms behoorlijk rustig zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Morrar op 02-04-2013 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Compizfox
Nee, FS is volgens mij een van de drukkere servers. Het kan zijn dat vanwege de release van de Adventure Box plus een stijgende populariteit van WvW het minder druk is in de andere maps. Aan de andere kant zijn er redelijk wat guilds bezig met de guildmissions en die lopen door bijna alle maps...

@Morrar
Yup, Guild + Voicechat (wij gebruiken C3) heeft mijn voorkeur. Ik roep bijna altijd als eerste "Haaai! Dombo hier, ik heb geen idee wat ik moet doen. Gil es wat!". En krijg dan in de whisper nog wel eens een bedankje omdat mensen in het begin dat niet durfde te zeggen of te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vluuks

Vluuks

I never finish anyth

Ligt misschien ook aan de zone, Lornar's Pass is een nogal grote map dus zelfs als er een redelijk aantal spelers bezig is dan is de kans dat je elkaar tegen komt wat minder groot natuurlijk. :P Ik zit zelf op Aurora Glade en daar zijn vrijwel alle maps goed gevuld, soms wel eens wat minder als er ergens anders wat te halen valt zoals de SAB of als het een uur is waarop niet veel mensen spelen.

[ Voor 34% gewijzigd door Vluuks op 02-04-2013 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
Morrar schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:28:Waar ik vooral een beetje moe van word is dat mensen dan niet even melden dat ze het niet weten en ook weinig lijken te luisteren naar tips en tactieken.
Ik ken het probleem... Ik vind het totaal niet erg om geregeld een of meer beginners in mijn team te hebben, maar zodra ze vertikken te luisteren als je tips geeft begin ik me te irriteren. Vooral omdat het soort personen dat niet luistert op een of andere manier ook altijd je party weet te wipen. Per ongeluk aggro, rent naar de groep en brengt zichzelf in veiligheid en de rest sterft. :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:22

Compizfox

Bait for wenchmarks

Vluuks schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 17:22:
Ligt misschien ook aan de zone, Lornar's Pass is een nogal grote map dus zelfs als er een redelijk aantal spelers bezig is dan is de kans dat je elkaar tegen komt wat minder groot natuurlijk. :P Ik zit zelf op Aurora Glade en daar zijn vrijwel alle maps goed gevuld, soms wel eens wat minder als er ergens anders wat te halen valt zoals de SAB of als het een uur is waarop niet veel mensen spelen.
De map waar ik hiervoor zat (Gendarran Fields) was al net zo leeg altijd.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

SnoeiKoei schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 15:42:
Die tactiek werkte (na een paar pogingen) perfect! d:)b Jammer dat er voor de mace geen SAB skin is, want dat is mijn main wapen op mijn guardian en de shield skin vind ik echt te lelijk. Maar mijn dual sword mesmer met twee SAB sword skins lijkt me wel erg tof. Ik denk alleen dat ik de skins ga kopen, ben lui :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weakling schreef op woensdag 03 april 2013 @ 09:01:
[...]

Die tactiek werkte (na een paar pogingen) perfect! d:)b Jammer dat er voor de mace geen SAB skin is, want dat is mijn main wapen op mijn guardian en de shield skin vind ik echt te lelijk. Maar mijn dual sword mesmer met twee SAB sword skins lijkt me wel erg tof. Ik denk alleen dat ik de skins ga kopen, ben lui :X
Gisteravond heb ik een paar speedruns t/m kikkerkoning gedaan en daarna nog 2x solo op weer andere characters en mijn conclusie is dat solo sneller gaat dan met 2 man, de scaling is echt verschrikkelijk slecht. Als je de kikker solo’t moet je wel nog beter op de emotes letten en je wordt nog steeds af en toe verrast door een flinke golf (waar je overigens doorheen kunt dodgen als je snel bent). Een paar tips:

- Als de kikker zijn kop optilt kun je het kristal DPSen, tot er een stuk afvliegt. Meteen oppakken en zsm via de kleine bladeren naar 1 van de 2 stapstenen springen, vaak volgt er na een splinter van het kristal heel snel een AoE attack (zo’n golf).
- Op de stapsteen wacht je tot je de kikker beurtelings naar links en rechts ziet kijken, dat is de aankondiging dat hij de bek gaat openen. Zodra je dat heen en weer kijken ziet gebeuren spring je zijn kant op, onderweg target je de kikker en zodra de bek opengaat gooi je. Gooien heeft casting time dus wees snel!
- Als je mist of te laat gooit doet de kikker een sweep met zijn tong, volgens mij wel te dodgen maar het gaat erg snel.
- Als je raak gooit, begin je de kikker te meppen en je gaat daarmee door tot hij zijn kop weer optilt en je het kristal raakt voor de volgende splinter, terug naar de eerste stap.
- Verder kun je aan zijn emotes zien aan welke kant hij zijn vloedgolf-kant doet, knippert hij met zijn linker oog dan komt de golf aan die kant vice versa. Maar daar heb je niet heeeel veel aan omdat de golf er meteen na komt.
- De guildie waarmee ik de eerste paar speedruns deed vertelde me dat als je een slingshot hebt (ik meen dat je die kunt kopen in zone 3 maar heb hem zelf nog niet) deze boss heel veel makkelijker is.

Het is even wennen maar daarna is de kikker goed te solo'en dus. Vanavond maar weer ff farmen, kan ik m’n eerste skin kopen (heb er nog geen zien droppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeltjow
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-07 11:39
hmmm wist niet dat je SAB ook solo kan doen, hopenlijk gaat dat een stuk sneller als de (overig de enigste keer) laatste keer dat ik sab deed met een groepje van 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

roeltjow schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:03:
hmmm wist niet dat je SAB ook solo kan doen, hopenlijk gaat dat een stuk sneller als de (overig de enigste keer) laatste keer dat ik sab deed met een groepje van 5
Het is wel lolliger met een groepje, maar ik zie eerlijk gezegd verder totaal het nut niet in van SAB met een groep doen. Het is toch vooral een jumping puzzle achtig iets en dat is veel overzichtelijker en rustiger spelen als je het solo doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeltjow
Weakling schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:14:
[...]

Het is wel lolliger met een groepje, maar ik zie eerlijk gezegd verder totaal het nut niet in van SAB met een groep doen. Het is toch vooral een jumping puzzle achtig iets en dat is veel overzichtelijker en rustiger spelen als je het solo doet.
nja toen ik er voor de eerste keer in wou gaan (alleen) stond er dat je een groep van 5 nodig had (of aan te raden was heb het niet helemaal gelezen) dus dacht dat het een soort dungeon was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond weer een leuk event van AoA op Far Shiverpeaks WvW. 2 grote zergs die continu camps gingen cappen, keeps bezetten en verdedigen. Het frustreert alleen wel dat zoiets met mijn guild niet lukt. Vanavond hebben wij onze vaste wvw-avond en ik moet blij zijn als we twee parties kunnen maken ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
roeltjow schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:03:
Hoe snel wil je het hebben? Minuut of 15 in totaal is prima haalbaar voor alle 3 de zones van world 1. Dat is 6 bauble bubbles en 3 kansen op een skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weakling schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:14:
[...]

SnoeiKoei schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:20:
[...]

Hoe snel wil je het hebben? Minuut of 15 in totaal is prima haalbaar voor alle 3 de zones van world 1. Dat is 6 bauble bubbles en 3 kansen op een skin.
Als je SAB wilt farmen kun je het inderdaad beter solo doen. Ik heb zelf al meer dan 15 minuten nodig voor 1 zone dus ik kan beter iets anders farmen :+
Misschien dat ik SAB nog wel eens met een groepje ga doen voor de lol. Maar de twee CoF runs die ik gisteravond heb gedaan waren ook leuk en leverde meer op dan SAB had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeltjow
weet iemand ook of er meer super skins komen? ik mis bijvoorbeeld de dagger

Acties:
  • 0 Henk 'm!
roeltjow schreef op woensdag 03 april 2013 @ 13:23:
weet iemand ook of er meer super skins komen? ik mis bijvoorbeeld de dagger
We are a very small team. The more skins we made, the less stuff we could make in the Box. So we settled for a minimal set, with plans to add to it with each new World we release. I love Engies and I wish we could have served them and Thieves better this time around, but had to make some tough choices.
Bron: Josh Foreman

Er missen wel meer wapens trouwens (dagger, focus, warhorn, torch, axe, mace, hammer, pistol, rifle, alle onderwaterwapens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeltjow
SnoeiKoei schreef op woensdag 03 april 2013 @ 13:30:
[...]

[...]

Bron: Josh Foreman

Er missen wel meer wapens trouwens (dagger, focus, warhorn, torch, axe, mace, hammer, pistol, rifle, alle onderwaterwapens)
cool :) dan ga ik denk ik maar sparen voor mijn d/d ele :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
SnoeiKoei schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:20:
[...]

en characterbound, dus keer 5 characters is 15 kansen op een skin. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweekzor schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:01:
[...]

en characterbound, dus keer 5 characters is 15 kansen op een skin. :P
Precies! En als je je echt verveelt delete je daarna je character, maakt een nieuwe aan, rent door de tutorial en naar de Adventure Box en blijft zo de hele dag farmen :P Maakt namelijk geen drol uit welk level je character heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door SnoeiKoei op 03-04-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
SnoeiKoei schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:09:
[...]

Precies! En als je je echt verveelt delete je daarna je character, maakt een nieuwe aan, rent door de tutorial en naar de Adventure Box en blijft zo de hele dag farmen :P Maakt namelijk geen drol uit welk level je character heeft.
Ben al druk bezig :P zit op 5 characters complete vandaag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren ook ff weer SAB gefarmd, 6 speedruns en 1 achievement run (ik moet nu alleen de bauble achievements nog en losse achievements als "doe zone 3 zonder plantjes te raken"), alle hidden rooms en upgrades etc. heb ik nu). Nog geen geluk gehad met drops maar ik heb wel de eerste skin (shield voor engineer) kunnen kopen. Nu doorsparen voor sword, greatsword en evt backpack voor mijn mesmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
Ik heb alleen nog world 1 zone 3 de baubles nodig voor alle achievements :) en ook 56 bauble bubbels behaald maar ik wacht even op de release van dagger skins voordat ik iets aanschaf. :)

Na 27 chests in ieder geval nog geen skin drop, leer ik een vriend de dungeon krijgt hij meteen een shield skin :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, niet leeg maar voller zelfs.
Ik denk dat ie gratis move actie hier debet aan is.
Een aantal guilds zijn verhuisd naar deze server.
En ze kwamen in mijn geval van jouw server af.

Verder heb ik meer plezier in het spel gekregen.
De nieuwe 8-bit is zeker een shot in de roos.
Goed te zien dat ze het wat serieuze gedeelte afwisselen met wat flauwekul.

Zou in meer games goed zijn.
Helaas jammer dat je van die nerdrages hebt tegenwoordig.