Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freakiebeakie schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 12:43:
random loot is net als in guildwars 1 , daar kon je super rare weapons krijgen uit dungeon chests , ik deed altijd slavers exile in eye of the north , nooit iets vets gekregen , ik neem 1 keer een vriend mee en plop hij krijgt meteen een voltaic spear uit de eerste de beste chest :S , mijn geluk was dan weer dat ik die spear van hem kreeg voor mijn paragon :)
Vriend als in rode duivel? Of heb je nog meer van die mazzelkonten in je vriendenkring >:)
Freakiebeakie schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 12:44:
[...]

dat is meestal door dingen te kopen en verkopen of een duur mystic forge weapon craften en verkopen
dingen kopen en verkopen heb ik bv echt geen zin in ,dan krijg ik het gevoel dat ik aan het werk ben en ik game niet om dat gevoel te krijgen
Helemaal mee eens. Geen probleem als iemand dit wil doen, maar ik doe het niet.

En als ik echt een boel ingame goud wil hebben kan ik beter een uurtje RL werk omzetten in gems en die weer in goud. Veel lucratiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freakiebeakie schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 12:44:
dat is meestal door dingen te kopen en verkopen of een duur mystic forge weapon craften en verkopen
dingen kopen en verkopen heb ik bv echt geen zin in ,dan krijg ik het gevoel dat ik aan het werk ben en ik game niet om dat gevoel te krijgen
Kan ik mij voorstellen. Ik vind het juist wel een PVE-iets: ik loop door de wereld en kom bv. diverse houtsoorten tegen. Als houthakker-char verzamel ik die en verkoop ik die verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09 14:04

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

ja dat doe ik ook nog wel eens , dat vind ik niet erg , ik bedoelde dingen opkopen en verkopen met winst
dan moet je dus uren met je snufferd in de TP hangen om dingent e zoeken enzo , kan heel veel geld opleveren

YO! fucknuts! It's Probing time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18
Elke keer als ik denk 'ooh leuk voor TP', wil je verkopen en krijg je de melding dat je verkoopprijs niet onder de NPC-sale prijs mag (ik doe altijd match-lowest offer).

Naja, dan maar weer enkele vendor :P

Het was pas later dat ik doorkreeg dat je die gems uit lage mines via jewelcraft dus kan upgraden naar uiteindelijk die 325 (400?) varianten. Mede door m'n alts (heb er 6 rondlopen) in de 1-15 gebieden kan ik daar aardig wat mee doen.

[ Voor 36% gewijzigd door SinergyX op 21-03-2013 13:38 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-05 10:45
SinergyX schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:37:
Elke keer als ik denk 'ooh leuk voor TP', wil je verkopen en krijg je de melding dat je verkoopprijs niet onder de NPC-sale prijs mag (ik doe altijd match-lowest offer).

Naja, dan maar weer enkele vendor :P

Het was pas later dat ik doorkreeg dat je die gems uit lage mines via jewelcraft dus kan upgraden naar uiteindelijk die 325 (400?) varianten. Mede door m'n alts (heb er 6 rondlopen) in de 1-15 gebieden kan ik daar aardig wat mee doen.
Ik verkoop bijna niks op TP, behalve dat je regelmatig niet eens onder de vendor value uit komt betaal je ook nog eens 15% fee waardoor je dus alsnog minder inkomsten krijgt. Als je items zelfs al sellen is dat.

Forgen is overigens een van mijn favoriete bezigheden. Ik heb zelfs een mystic forge conduit :) En nog steeds elke dag spijt er van dat ik er maar 1 gekocht heb toen. :( Overigens forge ik nu een tijdje bijna niet omdat ik alle rares salvage voor globs om mijn mystic clovers te halen (Die ik nu eindelijk heb :D) en vervolgens de stack van 250 globs voor de gift of fortune.
Ik forge wel alle rare daggers die ik krijg in de hoop op spark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweekzor schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:47:
[...]

Ik verkoop bijna niks op TP, behalve dat je regelmatig niet eens onder de vendor value uit komt betaal je ook nog eens 15% fee waardoor je dus alsnog minder inkomsten krijgt. Als je items zelfs al sellen is dat.
Als een item meer op de TP oplevert dan de vendor value + 15% verkoop ik het op de TP. De meeste blauwe items zijn op de TP niets meer waard dan de vendor value, maar er zijn een paar uitzonderingen. Een fine lvl 80 Berserkers Shield heeft een vendor value van iets van 63c. Op de TP kan ik 99c (lowest sell price) krijgen. Opbrengst: 99 - 5 - 10 = 84c. Toch zo'n 20c verdiend. Masterwork items (groen) zijn vaker meer waard op de TP dan de vendor value + 15%.

De meeste items verkopen prima op de TP. Ik heb gisteravond toevallig even gekeken wat ik nog te koop had staan. Dat waren 4 items. Twee staan er al heel lang op. Van deze items is de prijs zo ver gedaald dat ze niet willen verkopen. Ik laat ze lekker staan in de hoop dat de prijs weer eens omhoog gaat. Bijvoorbeeld als gevolg van een patch. Zo heeft de verkoop van mijn laatste Colossus Fang twee maanden geduurd doordat velen onder mijn prijs doken.
De andere twee items staan korter te koop. Een exotic die ik blijkbaar iets te hoog heb ingeschat en een masterwork item waarvan de lowest sell price van dat moment - 1 copper blijkbaar toch te hoog was.
Van alle masterwork items die ik dus de laatste maand heb aangeboden via de TP heb ik er dus één niet weten te verkopen. Al die anderen wel. De winst zal niet vreselijk groot zijn, maar 100 keer 1 silver winst is toch 1 gold extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Vind het alleen jammer dat die TP zo enorm traag is, als ik mijn hele bag vol mats en spul op de TP wil zetten, duurt het echt een eeuwigheid. Even snel klik klik is niet echt te doen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:42:
Vind het alleen jammer dat die TP zo enorm traag is, als ik mijn hele bag vol mats en spul op de TP wil zetten, duurt het echt een eeuwigheid. Even snel klik klik is niet echt te doen.
Het opstarten van de TP duurt inderdaad eeuwen. Het opzoeken van de TP waarde van één item duurt daardoor erg lang. Maar als ik een hele bag heb open ik de TP voor één item en blijf daarna in de TP voor de rest. Hoe meer items je wilt controleren, hoe minder tijd per item je kwijt bent. Een los blauw item verkoop ik vaak meteen aan een vendor zonder de TP te raadplegen. Groene items spaar ik op. Vooral na een dungeon/fractals run check ik mijn bags op de TP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweekzor schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:47:
[...]

Daarom is gold/gem-trading veel effectiever. Het ruilen van gems tegen gold en vice versa levert altijd precies op wat er vermeld staat. Je kan dus veel sneller en beter zien wat de mogelijke winst is.

Overigens zoek ik al maanden naar Spark, maar niks nada noppes op de TP ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
Vandaag eindelijk mijn eerste ascended ring looted :) Helaas is het een healing signet, maar omdat mijn warrior toch tank is heb ik hem maar aan hem gegeven en spaar ik door voor knights stats via relics voor mijn necro. De eerste AR is dus eindelijk binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 16:36
RoseSolane schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:17:
[...]

Het opstarten van de TP duurt inderdaad eeuwen. Het opzoeken van de TP waarde van één item duurt daardoor erg lang. Maar als ik een hele bag heb open ik de TP voor één item en blijf daarna in de TP voor de rest. Hoe meer items je wilt controleren, hoe minder tijd per item je kwijt bent. Een los blauw item verkoop ik vaak meteen aan een vendor zonder de TP te raadplegen. Groene items spaar ik op. Vooral na een dungeon/fractals run check ik mijn bags op de TP.
Ik neem aan dat je hiermee trading post bedoeld? en hoe zo duurt dat eeuwen? zodra ik hier op het icoontje klik staat hij op mijn scherm. Verder kun je rechtstreeks uit je inventory rechts klikken op een item en zeggen "Sell on trade post", dus dat gaat/kan bijna instant.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
Visgek82 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 02:01:
[...]

Ik neem aan dat je hiermee trading post bedoeld? en hoe zo duurt dat eeuwen? zodra ik hier op het icoontje klik staat hij op mijn scherm. Verder kun je rechtstreeks uit je inventory rechts klikken op een item en zeggen "Sell on trade post", dus dat gaat/kan bijna instant.
De interface (het scherm) verschijnt inderdaad direct, maar dan begint hij met laden van alle informatie en dat duurt toch zeker een 10-20seconden. Als je dat elke keer dat een groen/geel item dropt doet dan word dat héél irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
We hebben vanavond half 8 de guild bounty, ik verwacht totale chaos :P

Als nu een andere guild die NPC sloopt voordat wij er zijn, reset hij dan meteen of zit er een spawn-timer op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:26:

Als nu een andere guild die NPC sloopt voordat wij er zijn, reset hij dan meteen of zit er een spawn-timer op?
Respawnt vrijwel meteen maar dat kan wel op een heel ander deel van zijn route zijn dan waar je hem de eerste keer hebt aangetroffen.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:26:

Reset meteen nadat de NPC dood is. Je moet hem/haar/het wel opnieuw vinden en dat kan lastig zijn. Er zitten er een paar tussen die een erg grrot gebied bestrijken. Maar beter is het om minstens 1 hit op de NPC te hebben gedaan. Dan telt ie gewoon. Iedereen mag je doelwitten slopen, zolang iemand in je guild er maar een klap op gegeven heeft.

Ik heb gisteravond iemand uit de guild gegooid wegens diefstal. Deze persoon had de hele guild stash leeggehaald en reageerde niet op mail en chat. Gelukkig zat er niet zo heel veel in de guild stash. Echt waardevolle dingen hebben we in de andere twee delen en daar kan niet iedereen bij.
Later die avond eens gekeken naar de geschiedenis van deze persoon en het bleek dat ik hem zelf een dag eerder de rank van member had gegeven ;( Nou promote ik eigenlijk nooit iemand van initiate naar member, dat doet meestal iemand anders. Ik denk dus dat ik deze persoon van rank inactive weer rank member heb gegeven. Waarna deze member meteen onze bank leeghaald. Zou dus wel eens een gehackt account kunnen zijn. Daarop een support message naar Anet gestuurd met alle beschikbare informatie. Met als afsluiting de vraag of ze genoeg informatie hadden om onderzoek te doen naar een mogelijke account hack. Krijg ik een blabla mail terug dat ze niets kunnen doen aan stelende guild members. Ja, dat weet m'n opa ook wel. Ik heb vanmorgen maar een mail gestuurd dat ze beter moeten lezen en ze nogmaals gevraagd te kijken of dit account niet gehacked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoseSolane schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:42:
[...]
Maar beter is het om minstens 1 hit op de NPC te hebben gedaan. Dan telt ie gewoon. Iedereen mag je doelwitten slopen, zolang iemand in je guild er maar een klap op gegeven heeft.
Als dit zo is (en ik twijfel echt niet aan jouw GW-kennis _/-\o_ ) dan zou het dus lonend kunnen zijn voor kleinere guilds om samen teams te maken voor de bounty. Met onze kleine club is het gewoon niet te doen om Tier 3 te halen: de gebieden zijn te groot, teveel doelen en te weinig tijd.

-- edit -- typo

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

RoseSolane schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:42:
Ik heb vanmorgen maar een mail gestuurd dat ze beter moeten lezen en ze nogmaals gevraagd te kijken of dit account niet gehacked is.
Ik denk niet dat ze hier iets aan gaan doen. Ook raar lijkt me als je als Anet moet gaan kijken of een account gehackt is die niet van degene is die de mail stuurde. Ze zullen waarschijnlijk alleen maar iets doen als je contact opneemt over het gehackt zijn van je eigen account. Wel erg lullig dat je guild bank leeggejat is!

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weakling schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:27:
[...]

Ik denk niet dat ze hier iets aan gaan doen. Ook raar lijkt me als je als Anet moet gaan kijken of een account gehackt is die niet van degene is die de mail stuurde. Ze zullen waarschijnlijk alleen maar iets doen als je contact opneemt over het gehackt zijn van je eigen account. Wel erg lullig dat je guild bank leeggejat is!
De bankoverval overleven we wel. Alles van waarde stond veilg in één van de andere tabs. We zijn alleen een hoop voedsel kwijt.

Ik mag hopen dat Arenanet meldingen over mogelijk gehackte accounts in ieder geval bekijkt. Deze accounts worden gebruikt om anderen in het spel te benadelen (bots, gold sellers) en daar zullen ze bovenop willen zitten. Dat ze misschien niet genoeg informatie hebben voor een onderzoek kan ik begrijpen. Maar dat ze alleen actie ondernemen als iemand zelf meldt dat zijn account is gehackt hoop ik toch niet. Er zijn heel veel accounts die niet meer actief gebruikt worden en die zouden dan gehackt kunnen worden zonder dat iemand er wat aan doet.
Ik heb de situatie beschreven, zoveel mogelijk informatie aangeleverd en aangegeven waarom ik denk dat het mogelijk om een hack gaat. Nu ligt de bal bij hun. Misschien kunnen ze kijken naar de recente inloggegevens. Als er opeens na weken/maanden weer activiteit is vanuit een heel ander deel van de wereld dan kun je verder gaan zoeken. Als de inloggegevens aangeven dat er nog steeds vanuit dezelfde plaats wordt gespeeld dan is het waarschijnlijk toch een gewone bankroof en geen hacked account. Als ze inloggegevens beschikbaar hebben hoeft zo'n onderzoek niet erg lang te duren. Ik verwacht ook geen terugkoppeling of een schouderklopje. Dus de inspanning van hun kant kan beperkt blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

zo er was dus weer iemand die in aanmerking kwam voor de rank 'Bankrobber':( wat een zieluge lui lopen er toch rond . hopelijk kan ik dit weekend weer eens guildwars 2 spelen :) als die kleine geen aandacht nodig heb komen er wel weer mensen op kraam visite :D heb het er maar druk mee .
ik begin jullie (gwenetjes) echt te missen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:08:
[...]

Als dit zo is (en ik twijfel echt niet aan jouw GW-kennis _/-\o_ ) dan zou het dus lonend kunnen zijn voor kleinere guilds om samen teams te maken voor de bounty. Met onze kleine club is het gewoon niet te doen om Tier 3 te halen: de gebieden zijn te groot, teveel doelen en te weinig tijd.

-- edit -- typo
Theoretisch gezien is het mogelijk, maar je krijgt als samenwerkende guilds niet dezelfde targets. Dus in de praktijk zal dit nog best tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweekzor schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:40:
[...]

Theoretisch gezien is het mogelijk, maar je krijgt als samenwerkende guilds niet dezelfde targets. Dus in de praktijk zal dit nog best tegenvallen.
De vorige keren kregen wij bij Tier 1 en 2 iedere keer nieuwe targets uit de lijst van 15. De kans is dus groter dat je dezelfde targets dan ik in eerste instantie dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er komen nog 3 nieuwe guild bounty targets bij in de volgende patch trouwens, wordt het nog lastiger ze van tevoren allemaal op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SnoeiKoei schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:19:
Er komen nog 3 nieuwe guild bounty targets bij in de volgende patch trouwens, wordt het nog lastiger ze van tevoren allemaal op te zoeken.
Hmm kennelijk willen ze het lastiger maken om die tactiek te gebruiken. Wordt voor kleine guilds dan wel lastiger, omdat zij dan niet meer alle targets kunnen dekken... Meer kans dan dat de bounty faalt.

En nog even over die bankrover; kan niet dat er veel waardevols is verdwenen, had laatst de bank nog uitgemest. Hij heeft wel mazzel gehad dat we net met een inactivity sweep bezig zijn... Overigens meteen weer gezeur van mensen die nog een leiderrang hebben in onze guild, maar nooit meer online zijn... Dat begint ook vermoeiend te worden onderhand :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SnoeiKoei schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:19:
Dan worden het er dus 18. Kunnen we 6 groepen maken die ieder drie targets moeten zoeken. Dit weekend maar even om wat meer dungeon kanalen op TS vragen :)
Morrar schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:40:
En nog even over die bankrover; kan niet dat er veel waardevols is verdwenen, had laatst de bank nog uitgemest. Hij heeft wel mazzel gehad dat we net met een inactivity sweep bezig zijn...
Alleen voedsel en één groen receipe die iemand er net in had gestopt (was 5 silver waard). Wel een hoop voedsel. Onze bankrover loopt nu bijvoorbeeld met 100+ perzik gebakjes rond. Maar over dat voedsel komen we wel heen.
Overigens meteen weer gezeur van mensen die nog een leiderrang hebben in onze guild, maar nooit meer online zijn... Dat begint ook vermoeiend te worden onderhand :(
:?
Gezeur waarover? Bankrover en banktoegang zijn gisteravond besproken door de drie leiders die on-line waren. Wij waren het met elkaar eens.

[ Voor 51% gewijzigd door RoseSolane op 22-03-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

zijn 2 leaders die nooit spelen , die gaan eerdaags naar ghosts of ascalon rank , niks an de hand toch , volgens mij zijn er genoeg mensen met leader rank die dingen kunnen beslissen.

en ja ikzelf ben ook even afwezig we weten waarom toch? lijkt mij vrij logisch dat ik me even niet laat zien . zodra dingen een beetje relaxer worden hier ben ik er gewoon weer , en zoals het eruit ziet is dat binnen zeer korte tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
En dan denk je dat er enkel in WoW guild-drama bestaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

lol dit is geen drama , zeker niet als je het vergelijkt met de drama die ik heb gezien in wow :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 14:32

Dawn

..Sworn to the Dark..

Freakiebeakie schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 03:10:
lol dit is geen drama , zeker niet als je het vergelijkt met de drama die ik heb gezien in wow :D
True... Seen my fair share in WoW.

Binnen GoT hadden we laatst ook iemand die 45 items uit de bank had gehaald, gelukkig reageerde deze persoon, uiteindelijk, wél op messages en heeft hij alles prima terug gestopt/vergoed :)
Het blijft natuurlijk wel een vervelende aangelegenheid...

[ Voor 6% gewijzigd door Dawn op 24-03-2013 11:58 ]

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Tweekzor schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 08:33:
[...]

De interface (het scherm) verschijnt inderdaad direct, maar dan begint hij met laden van alle informatie en dat duurt toch zeker een 10-20seconden. Als je dat elke keer dat een groen/geel item dropt doet dan word dat héél irritant.
Heb je al eens gedacht aan een herinstallatie van de client? Hier duurt dat namelijk hooguit 1-2 seconden. Ik heb dan wel een SSD, maar denk niet dat dit hiermee te maken heeft. Of wellicht is het een server probleem. Heb in mijn guild verder ook niemand die hier problemen mee heeft.. Misschien is er iets corrupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vluuks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-10-2024

Vluuks

I never finish anyth

Ik heb er niet altijd last van, maar af en toe is de TP inderdaad ontzettend traag en dan met name als ik rechtermuis -> sell at trading post aanklik. Hij blijft dan maar zoeken dus dan is er van snel een rare/exotic verkopen of de prijs checken om te zien of salvagen nuttiger is geen sprake. Ik heb mijn client wegens een ander probleem al eens gereinstalleerd, maar daar is dat probleem niet mee verholpen. In mijn guild hoor ik er juist wel weer regelmatig mensen over. :P

Waar ik me nog het meest aan erger is het feit dat de font nog steeds niet goed leesbaar is bij de interface size small. Dat is al zo sinds de launch. =( Misschien ligt het aan mijn PC, maar vind het toch wel vervelend lezen en de standaard interfacegrootte is me weer veel te groot.

[ Voor 23% gewijzigd door Vluuks op 24-03-2013 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
Vluuks schreef op zondag 24 maart 2013 @ 23:19:
Ik heb er niet altijd last van, maar af en toe is de TP inderdaad ontzettend traag en dan met name als ik rechtermuis -> sell at trading post aanklik. Hij blijft dan maar zoeken dus dan is er van snel een rare/exotic verkopen of de prijs checken om te zien of salvagen nuttiger is geen sprake. Ik heb mijn client wegens een ander probleem al eens gereinstalleerd, maar daar is dat probleem niet mee verholpen. In mijn guild hoor ik er juist wel weer regelmatig mensen over. :P
Het is inderdaad niet altijd, maar wel meestal. Mijn hele guild heeft er overigens last van, en zowel op mijn laptop als oude en nieuwe computer gebeurt het. Dus een herinstallatie zal weinig uithalen.
Ik speel overigens ook met SSD, maar dat maakt hier niets uit. De laadtijd is puur het ophalen van de huidige TP info op de servers. 20seconden was misschien wat overdreven, maar het is erg vervelend als je telkens een paar seconden moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die bank-rover heeft dat waarschijnlijk gedaan voor de daily.. al had je er dan wel maar 25 nodig, geen 100.

Het is wel jammer dat je de rechten voor de bank niet specifieker kunt maken en bijvoorbeeld een max aantal items per dag of week of maand kunt instellen. Het zelfde voor het geld. Bij ons duurt het nu gewoon best lang voordat iemand iets van de bank kan halen, als iemand dan iets wilt hebben kan het via iemand met de juiste rechten. We hebben ook al mensen gehad die daarvoor leken te komen. Mensen die je uitnodigt, waarvan je binnen enkele min vervaag krijgt waarom xe niet op de bank komen en vervolgens de guild weer verlaten.

Ik ben wel blij met de guild-missions wat het geeft nu weer echt nieuwe content. Het lijkt me wel slecht voor de aller kleinste guilds. ArenaNet liet blijken dat ze ervan uit gaan dat een guild met 1000 influence per dag de bounty's goed moet kunnen unlocken. “ Instead of Guild Merits, 3000 Guild Influence will be rewarded. This ought to be perfect for the smaller or less active guild that can’t earn at least 1000 Influence a day.” (Dus 1000 influence per dag zou genoeg zijn). Als een guild echter alles zou hebben unlockt tot aan de patch dan zouden ze nog 330.000 influence nodig hebben. Met 1000 per dag duurt ze dat zeg maar een jaar. En dan heb ik het iet eens over guilds die nu pas worden opgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

je moet die guild missions zien als end-game content , tjea als je net een guild opricht heeft die daar problemen mee . dus als je perse die guild dingen wilt doen heb je 2 keuzes , grote guild joinen of recrute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

rerute, ja das goed man ;)

maar gisteren ging onze guild bounty weer lekker snel, 6 targets en de eerste 4 lagen binnen 2 min :) de vijfde een minuut later en de 6de duurde ff ^^. Rede hiervoor was dat er mensen waren die al wat targets aant vechten waren en we ze alleen ff hoefde te helpen :) Toch goed dat Anet daar overnagedacht heeft.

Maja, al met al heb ik gister 4 keer Teesa dood gemaakt, en dus ook 4 keer moeten zoeken. Maar ach, dat houd het interesant :) Hellaas nog niet het geluk gehad van meer dan 2 rares, maja, mag niet klagen.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

ik had jammer genoeg geen tijd om mee te doen QQ , ik wil het zo graag maar kon echt geen tijd vrijmaken om te gamen :(
en ajajaja rerute heb het al gewijzigd wijsneus :D

[ Voor 17% gewijzigd door Freakiebeakie op 25-03-2013 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devata schreef op maandag 25 maart 2013 @ 01:05:
Als een guild echter alles zou hebben unlockt tot aan de patch dan zouden ze nog 330.000 influence nodig hebben. Met 1000 per dag duurt ze dat zeg maar een jaar. En dan heb ik het iet eens over guilds die nu pas worden opgericht.
Dat is dus ook ons probleem. De guild missions zijn leuk om te doen, maar om ze te unlocken etc. ben je niet alleen veel influence maar ook veel tijd kwijt. En dat ondanks het feit dat wij best veel guildevents hebben (CoF-runs, Karma-farming, WvW-POI/Vista-events) en dus regelmatig influence krijgen, duurde het toch een tijd voordat wij ook maar de eerste tier unlocked hadden.

Wij zitten ook met het probleem dat wij mensen kwijt raken aan de grote guilds omdat wij geen 50 man op de been kunnen krijgen (als casual PVE-guild) voor een WvW-avond. Hetzelfde met de missions, ik krijg nog regelmatig mensen in de whisper met de vraag waarom wij geen tier 3 doen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Onze bounties gingen echt dramatisch :P

Eerste hebben we maar 1 van de 2 kunnen pakken, teveel mensen die niet bij de plek kon komen. Plus het wat die thief, kolere die doet veel damage :P

Poging 2 ging iets beter, eerste ging binnen 4 minuten, maar helaas was er nog een guild bezig die dus zonder mededeling ze neer gingen meppen, reset en we konden weer gaan zoeken.

We hebben te weinig mensen om alle NPC's te laten zoeken, bij te blijven én mee te vechten, dus denk dat het nog een tijd gaan duren tot we ooit 2/2 halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:59:
Onze bounties gingen echt dramatisch :P

Eerste hebben we maar 1 van de 2 kunnen pakken, teveel mensen die niet bij de plek kon komen. Plus het wat die thief, kolere die doet veel damage :P

Poging 2 ging iets beter, eerste ging binnen 4 minuten, maar helaas was er nog een guild bezig die dus zonder mededeling ze neer gingen meppen, reset en we konden weer gaan zoeken.

We hebben te weinig mensen om alle NPC's te laten zoeken, bij te blijven én mee te vechten, dus denk dat het nog een tijd gaan duren tot we ooit 2/2 halen :P
Wij hebben tot nu toe weinig problemen met de guild bounties. We kunnen meestal wel een man of 50 op de been brengen en dan gaat het vinden en meppen wel goed. De meeste problemen hebben we nog met het zorgen dat iedereen de reward krijgt. Dat ging gisteravond weer niet helemaal goed. Er waren er een paar die de reward gemist hebben. Hopelijk kunnen we ergens deze week nog een tier1 bounty doen voor de leden die de eerste gemist hebben of geen reward kregen. Dan ga ik ook proberen om nogmaals het één en ander uit te leggen. Met maar één target zal er meer tijd zijn om wat toe te lichten.

First world problems van een grotere guild :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

kleine guild problemen ,grote guild problemen het is soms net het echte leven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op maandag 25 maart 2013 @ 12:51:
[...]
Hopelijk kunnen we ergens deze week nog een tier1 bounty doen voor de leden die de eerste gemist hebben of geen reward kregen. Dan ga ik ook proberen om nogmaals het één en ander uit te leggen. Met maar één target zal er meer tijd zijn om wat toe te lichten.
Guild bounty T1 = 2 targets als ik me niet vergis :) Maar idd, stuk makkelijker te halen dan hogere tiers als je niet zoveel mensen online hebt. Wel komen er morgenavond 3 nieuwe potentiële targets bij met de patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
50 man, wij waren met 14 :P Was ook meteen record voor meeste mensen online bij elkaar voor een screenshot :+

We zijn nu aan het kijken of we vaste mensen op bepaalde NPC's zetten, zodat je maar 2-3 map-pathings hoeft te weten, gaat hopelijk wat efficienter. Ik had zelf die poo-nogwat uit de lijst, kleinste en makkelijkste pathing, alleen had ik geen idee dat hij op het rechtste stuk via de grot ging ipv eroverheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oeps, 2 targets voor tier 1, niet 1 O+

Over Poobadoo. Erg grappige conversatie als je hem gewoon aanspreekt, maar heb je hem wel eens proberen te doden? Vind ie niet leuk. Boze Quaggan reflects projectiles. Gevolg is een boze Ranger :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

RoseSolane schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:30:
Oeps, 2 targets voor tier 1, niet 1 O+

Over Poobadoo. Erg grappige conversatie als je hem gewoon aanspreekt, maar heb je hem wel eens proberen te doden? Vind ie niet leuk. Boze Quaggan reflects projectiles. Gevolg is een boze Ranger :+
je bedoeld: RAGEnger? ^^

en poobadoo is lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ye-roon schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:24:
[...]

je bedoeld: RAGEnger? ^^
Ja. Ranger schiet op Quaggan, Ranger gaat down. Ranger nu erg boos.
en poobadoo is lief.
Zolang ie likt wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qua influence hebben wij ook niet echt een probleem. We komen eigenlijk nog 100.000 te kort voor de laatste 2 unlocks maar het kost ook nog tijd om de merits daarvoor te verzamelen. Tegen die tijd hoop ik dat we de benodigde influence hebben. Ik ga nu ook al the bounty-training inplannen om nog eens 2700 extra influence per week te verdienen.

We komen helaas 5 merits te kort voor de guild-rush dus die kunnen we pas volgende week gaan bouwen, en eens opletten wat na de patch woensdag gebeurd.

Maar voor echte kleine guilds lijkt me dus wel dat het problemen geeft en recruiten heeft voor die weinig zin omdat de meeste mensen bij guilds willen die wel al guild-missions kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

ja maar ook zonder die missions is het voor kleine (nieuwe) guilds lastig om members te vinden om dezelfde redenen , maar weinig spelers willen zelf iets opbouwen , misschien als echt een complete guild uit een andere game besluit om guildwars te gaan spelen redden ze het maar een compleet nieuwe guild opzetten werkt eigenlijk alleen in het begin van een game . later moet je opboxen tegen de guilds die alle unlocks al hebben en bv al goeie dungeon groups hebben waar je als nieuwe speler zo kan inspringen. in mmo`s hebben bijna alle spelers het snel sneller snelst voor ogen terwijl dat in guildwars niet echt nodig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freakiebeakie schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:11:
later moet je opboxen tegen de guilds die alle unlocks al hebben en bv al goeie dungeon groups hebben waar je als nieuwe speler zo kan inspringen. in mmo`s hebben bijna alle spelers het snel sneller snelst voor ogen terwijl dat in guildwars niet echt nodig is
Herkenbaar. Ondanks dat wij een GW1-guild zijn dat al 5 jaar bestaat, is het recruiten maar zeker ook het behouden van mensen lastig. Men wil alle bounties iedere dag kunnen doen, er moet per direct een Fractal-team zijn en bij voorkeur ieder weekend toch zeker wel een WvW-run met een 50-mans zerg.

Wij zijn echt een casual guild met een redelijk groot aantal volwassenen met werk/kinderen/studie en zitten dus niet 8 uur per dag online. Natuurlijk wordt er regelmatig van alles georganiseerd, maar wij merken soms goed dat de grotere guilds meer (eigenlijk andere) dingen te bieden hebben en dat leden daarom vertrekken.

En dat rushen is idd nergens voor nodig. Ik heb er zes jaar over gedaan om mijn obs-armor en complete destroyer weapon-set te vergaren. Geduld is een schone zaak O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Behalve bij Guild Rush natuurlijk. Daar is rushen wel ergens voor nodig :)

Ik ben zelf wel benieuwd naar de volgende guild missions, als het goed is kunnen we die ook doen as zondag. En dat lijkt me toch best leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

wij zijn ook een guild met voornamelijk volwassen mensen , ik weet niet op hoeveel members jullie zitten , wij hebben er best veel , door gewoon echt als een gek te recruten en we hebben een fusie gehad met een andere guild wat een man of 10 fanatieke spelers opleverde zitten we nu op bijna 200 members , wij doen bijna geen wvwvw , ook weinig mensen die dat willen bij ons in de guild dus dat is ook geen probleem. enigste wat echt georganiseerd bij ons zijn volgens mij de guild missions , fractals en dungeons gebeurd meestal gewoon doordat mensen het vragen in de chat.

wij zijn ook gewoon lekker casual , geen gekkigheid :D enigste wat wij merken is dat sommige mensen gewoon stoppen met guildwars , het komt zelden voor dat e naar een andere guild gaan , mensen die wel wvwvw doen zitten gewoon in een 2e guild puur voor de wvwvw maar gaan niet weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die nog naar Piken Square willen komen:

"For the next week, all the medium population servers will be free to transfer to. Might be worth giving one of them a look!"

Dus even in de gaten houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben 2 weken geleden naar PS verhuisd. Bevalt goed!! Zat op Gunnar's Hold (staat volgens mij op high). Vreemd dat ik op Gunnar's Hold bijna niemand tegenkwam, terwijl op een medium server als PS heel veel mensen zijn!! In startareas kwam je niemand tegen. Nu stuk blijer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

en PS is ook echt gezellig mede door de roleplayers denk ik , alhoewel ik ze steeds minder zie
wat meer volwassen lui op PS , heb wel eens kidtalk gezien in mapchat dat werd gewoon afgestraft :D heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Op GH zitten concentraties in bepaalde gebieden, starterzones zijn vaak leeg (behalve rond tijd van worldbosses), terwijl rond de 75-80 gebieden het enorm druk is.

Ik was bezig in Shiverpeak (40-45?) waar ik door de hele map heen 1 persoon ben tegengekomen, afk nogwel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freakiebeakie schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 12:13:
wij zijn ook een guild met voornamelijk volwassen mensen , ik weet niet op hoeveel members jullie zitten , wij hebben er best veel , door gewoon echt als een gek te recruten en we hebben een fusie gehad met een andere guild wat een man of 10 fanatieke spelers opleverde zitten we nu op bijna 200 members , wij doen bijna geen wvwvw , ook weinig mensen die dat willen bij ons in de guild dus dat is ook geen probleem. enigste wat echt georganiseerd bij ons zijn volgens mij de guild missions , fractals en dungeons gebeurd meestal gewoon doordat mensen het vragen in de chat.

wij zijn ook gewoon lekker casual , geen gekkigheid :D enigste wat wij merken is dat sommige mensen gewoon stoppen met guildwars , het komt zelden voor dat e naar een andere guild gaan , mensen die wel wvwvw doen zitten gewoon in een 2e guild puur voor de wvwvw maar gaan niet weg
Toevallig (of eigenlijk ook niet) hebben we zondag na de guild bounty WvW gedaan met een man of tien. Eén van onze leaders heeft een RL vriend die Commander is in een WvW guild. Deze heeft ons aan het handje genomen en we hebben wat georganiseerde WvW gedaan. Dus niet zergen, maar echt gecoördineerd een doel willen bereiken. Was best leuk, maar als je het echt georganiseerd wilt doen dan kost het wel veel tijd. Dus naast guild missions, dungeons, fractals en veel casual PvE ook nog fanatiek WvW gaan doen zit er niet in denk ik voor onze guild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Is nou vandaag de patch geweest? mijn downloader geeft niets aan. In de launcher zelf staat dat er de 26'ste (vandaag dus) content toegevoegd zou worden en een guildie heeft gezegd dat er elke maand een grote patch zou zijn, maar hier zie ik niets van terug....kan iemand opheldering geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 14:44
Visgek82 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 13:56:
Is nou vandaag de patch geweest? mijn downloader geeft niets aan. In de launcher zelf staat dat er de 26'ste (vandaag dus) content toegevoegd zou worden en een guildie heeft gezegd dat er elke maand een grote patch zou zijn, maar hier zie ik niets van terug....kan iemand opheldering geven?
De patch komt normaliter rond 22:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 13:44:
[...]
Dus niet zergen, maar echt gecoördineerd een doel willen bereiken. Was best leuk, maar als je het echt georganiseerd wilt doen dan kost het wel veel tijd.
En zodra je je kont keert is die hele inspanning teniet gedaan. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
[...]

Toevallig (of eigenlijk ook niet) hebben we zondag na de guild bounty WvW gedaan met een man of tien. Eén van onze leaders heeft een RL vriend die Commander is in een WvW guild. Deze heeft ons aan het handje genomen en we hebben wat georganiseerde WvW gedaan. Dus niet zergen, maar echt gecoördineerd een doel willen bereiken. Was best leuk, maar als je het echt georganiseerd wilt doen dan kost het wel veel tijd. Dus naast guild missions, dungeons, fractals en veel casual PvE ook nog fanatiek WvW gaan doen zit er niet in denk ik voor onze guild.
Zo heb ik wel eens in de ochtenduren aan een 5man group deel genomen. We hebben zelfs een keep kunnen overnemen zo! Was wel echt leuk om te doen, maar lastig op te zetten. Dan moet je echt gaan selecteren wie je wel en niet er in wilt om aan te sluiten qua speelstijl/kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eén van onze leaders heeft een RL vriend die Commander is in een WvW guild. Deze heeft ons aan het handje genomen en we hebben wat georganiseerde WvW gedaan. Dus niet zergen, maar echt gecoördineerd een doel willen bereiken. Was best leuk, maar als je het echt georganiseerd wilt doen dan kost het wel veel tijd. Dus naast guild missions, dungeons, fractals en veel casual PvE ook nog fanatiek WvW gaan doen zit er niet in denk ik voor onze guild.
Ik ben zelf wel een redelijk fanatieke WvW-er: mijn char is met enkele WvW van 20 naar 50 gegaan :P Far Shiverpeaks zat een tijdlang onderin de ladder, waardoor we tegen "simpele" servers moesten spelen. Voordeel is dan dat je lekker makkelijk met twee man van alles kan cappen. Nu we weer gestegen zijn in de rangorde blijkt dat je echt een goed team met ervaring nodig hebt.
Of een stel masochisten die het niet erg vinden om continu dood te gaan en 50 silver kwijt te zijn aan repairs...

Zelf ben ik nog aan het kijken wanneer ik mijn commanderhoed opzet en hoe daarmee om te gaan. Jammer dat er geen cursussen zijn voor junior commanders :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 13:17
Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 14:25:
[...]

Zelf ben ik nog aan het kijken wanneer ik mijn commanderhoed opzet en hoe daarmee om te gaan. Jammer dat er geen cursussen zijn voor junior commanders :'(
Niet geheel waar...
Ik dacht dat AoA dergelijke al geeft en GoT wilt er mee beginnen.
Daarbij last ik op farshiverpeaks.com meer van dat soort dingen op de calendar :*)

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Zephyer
Yes!

AoA ken ik niet, maar GoT staat goed aangeschreven bij mij. Ik ben nog bezig om mij binnen te slijmen bij een masterclass van Qla van [kale].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:46:
@Zephyer
Yes!

AoA ken ik niet, maar GoT staat goed aangeschreven bij mij. Ik ben nog bezig om mij binnen te slijmen bij een masterclass van Qla van [kale].
Ik dacht, kan het nu niet controleren omdat enjin onderhoud heeft, dat er in het publieke deel van de events op GoT het e.e.a. staat vermeld. Ga anders gezellig een keer mee met de GW2NL/GoT WvW events (zie ook site GW2nl en farshiverpeaks.com). Elke donderdag en zondag ... afgelopen zondag hadden we dacht ik 40 man online (GW2NL/GoT) waarbij een totaal van 150 man geteld werd op de public TS van farshiverpeaks.com

AoA is een guild die verder is in tactics, bekend en berucht bij andere servers.
Ik ben geen volledig lid omdat ik GoT 100% representeer, maar loop geregeld met ze mee in WvW...
QLA is niet te evenaren in EB, AoA (zeker Cryara die oa. GL is) is best goed in alle andere BL's :P

// edit
Overigens doen Rhas, Luna, Ydroj, SintLucifer en overige GoT commanders niet onder voor Cryara.
'Wij' communiceren meer waarbij Cryara als alleenheerser overkomt binnen AoA (nofi). ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Zephyer op 26-03-2013 15:57 ]

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

hmm even snel 2 punten die ik wel nice vind:
Pets now benefit from their owner’s agony resistance.
Errugh nice voor rangers, necros en mesmers (en races die pets kunnen summonen (hounds bv)).
Spatial Surge skill: Now strikes up to two enemies that it passes through, in addition to the primary target.
Goede buff voor wat meer aoe damage op de Greatsword. Dit zorgt er voor dat mesmer 1hand sword niet meer de enige multiple target/cleave attack is van de mesmer :)

En nog een kleine bug fix:
Blade Training trait: Properly reduces the recharge of Illusionary Leap.
Oh en Greatsword buff voor rangers.

[ Voor 3% gewijzigd door ye-roon op 26-03-2013 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
In WvW kan een cata geen ram meer raken aan de andere kant v.d. gate :(

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pets now benefit from their owner’s agony resistance.
*O*
Gaan Creepy en Norton (mijn ranged pets) tenminste niet meteen dood in Fractals en zijn ze misschien nog nuttig bij een eindbaas gevecht.

Nu moeten ze alleen nog leren een crystal op te pakken bij de Maw en deze terug te gooien en ze zijn helemaal perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je deze ook meegekregen:

Reduced quickness from 100% attack speed to 50%.

Daaaaag Mesmer Time Warp teams.... Verder ook geen Russische roulette meer bij Maw :P

Players should no longer be downed if they have a reflecting crystal when the Jade Maw dies.

[ Voor 74% gewijzigd door Morrar op 26-03-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Het is nog steeds een goede skill Morrar, albeit niet zo goed als het was :)

Maja, om die nerf te compenseren duurt Quickening Zephyr voor de Ranger nu 5 seconden ipv 4 en is het een stun breaker. Wat betekend dat ik voor mijn uitgedachte build nu nog meer stun breakers heb :D Nu alleen nog wat CoE om die gear te verzamelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morrar schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:08:
Heb je deze ook meegekregen:

Daaaaag Mesmer Time Warp teams....
Poging van ArenaNet om de Unholy Trinity ook uit te bannen?
Unholy trinity is de combinatie van Warrior, Guardian en Mesmer die de plaats inneemt van de normale Trinity in MMO's
Verder ook geen Russische roulette meer bij Maw :P

Players should no longer be downed if they have a reflecting crystal when the Jade Maw dies.
Eerst zien, dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ye-roon: Het is best een dikke nerf. Die 1 sec duration die de meeste quickness skills erbij krijgen gaat dat niet compenseren. Maar goed, ik ben het er ook wel mee eens daar niet van.

Mja... Niet altijd blijken de 'fixes' te werken :) Wel briljant that the profanity filter ook de patch notes te grazen neemt, onder engineer changes: "Elixikittenll"

Overigens wel aardige veranderingen voor engineers volgens mij. Guardians weinig veranderingen (alleen correctie maximum targets) en voor de warriors... buffs :P Kennelijk was banner warrior niet populair genoeg.

Tot slot kun je nu dus je naam wijzigen: Name Change Contracts are available in the Service category of the Gem Store for 800 gems each. En er zijn nieuwe skins in de BLTC chest.

[ Voor 56% gewijzigd door Morrar op 26-03-2013 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morrar schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:16:
Tot slot kun je nu dus je naam wijzigen: Name Change Contracts are available in the Service category of the Gem Store for 800 gems each.
Kwam er niet genoeg geld binnen bij ArenaNet? En kun je dan wel eerst controleren of je nieuwe gewenste naam nog beschikbaar is? Anders ontploft het officiële forum straks echt een keer. Ik zie de posts al: "I have bought 800 gems and now I cannot change my name..... You kitten kitten kitten kitten kitten kitten kitten kitten kitten kitten kitten kitten kitten kitten kitten kitten kitten kitten." >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 01:58
Zephyer schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:05:
In WvW kan een cata geen ram meer raken aan de andere kant v.d. gate :(
(Superior) Arrow carts _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zephyer schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:55:
QLA is niet te evenaren in EB, AoA (zeker Cryara die oa. GL is) is best goed in alle andere BL's :P

// edit
Overigens doen Rhas, Luna, Ydroj, SintLucifer en overige GoT commanders niet onder voor Cryara.
'Wij' communiceren meer waarbij Cryara als alleenheerser overkomt binnen AoA (nofi). ;)
Cryara ken ik, die is ook niet verkeerd. Met de GoT-commanders ben ik minder bekend. Helaas wordt iedereen vergeleken met Qla die gewoon legendarisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
RoseSolane schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:29:
[...]

Kwam er niet genoeg geld binnen bij ArenaNet? En kun je dan wel eerst controleren of je nieuwe gewenste naam nog beschikbaar is? Anders ontploft het officiële forum straks echt een keer. Ik zie de posts al: "I have bought 800 gems and now I cannot change my name..... You kitten kitten kitten kitten kitten kitten kitten kitten kitten kitten kitten kitten kitten kitten kitten kitten kitten kitten." >:)
Hmm, 800 gems vind ik wel erg duur. :( Ik heb op mijn thief een naam die ik echt nice vind maar aangezien ik een hekel heb aan thief speel ik er dus nooit mee. :( Het zou me dan 3 scrolls kosten om een naam te wisselen met een ander character van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vluuks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-10-2024

Vluuks

I never finish anyth

Ik werd zonet met mijn arme Asura platgewalst door een GoT en servergenoten zerg van Shiverpeaks. xD Maar WvW is wel echt leuker zonder culling, misschien ga ik het nu wat vaker doen. :Y) Het is wel een beetje laggy soms, maar goed wat wil je met tientallen spelers op je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Name change, hoe lang duurt het voordat je er achter bent dat een naam je niet bevalt? Je speelt toch geen maanden met een karakter, helemaal naar level 80 en volledig equipped, om er dan pas achter te komen dat je naam niet lekker is? Ik kan me daar weinig bij voorstellen eerlijk gezegd.

Lijkt mij dat je daar al in de eerste paar dagen achter komt en dan zou ik mijn karakter wegkieperen en opnieuw beginnen. Maar dan moet een naam wel heel erg slecht gekozen zijn en ben je toch wel heel erg bezig met uiterlijk vertoon. Goed, dat kan natuurlijk. Ik heb dat zelf nauwelijks tot niet.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Laatst online: 00:01

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Ik heb Guild Wars 2 inmiddels in de diepvriezer gelegd en teruggegaan naar Guild Wars. Eigenlijk alles wat GW1 goed maakte zijn ze maar vanaf gestapt. Builds en tactics? Lekker belangrijk, gewoon fijn zergen en dmg spammen. Level cap op 20? Nee net zoals iedereen naar 80 en hoger.

Wat een gemiste kans, maar waarschijnlijk aantrekkelijker voor de massa. Maar weer terug naar het steengoede oude GW, kan er nog prima mee door.

[ Voor 7% gewijzigd door tuinïnen op 27-03-2013 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weakling schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 09:04:
Name change, hoe lang duurt het voordat je er achter bent dat een naam je niet bevalt? Je speelt toch geen maanden met een karakter, helemaal naar level 80 en volledig equipped, om er dan pas achter te komen dat je naam niet lekker is? Ik kan me daar weinig bij voorstellen eerlijk gezegd.

Lijkt mij dat je daar al in de eerste paar dagen achter komt en dan zou ik mijn karakter wegkieperen en opnieuw beginnen. Maar dan moet een naam wel heel erg slecht gekozen zijn en ben je toch wel heel erg bezig met uiterlijk vertoon. Goed, dat kan natuurlijk. Ik heb dat zelf nauwelijks tot niet.
Een tijdje terug zijn er total makeover kits geïntroduceerd waarmee je van alles en nog wat kon wijzigen, inclusief het geslacht van je poppetje. Handig als je er op level80 achter komt dat de exotic dungeon armour die je bij elkaar hebt gefarmd wel mooi staat op een vrouwtje maar niet op jouw kereltje. Dus verbouwen die hap. Alleen die naam he… Hank The Tank is dan ineens niet zo toepasselijk meer. :D

Zomaar een voorbeeld he, ik heb zelf ook geen behoefte aan name change maar ik kan me voorstellen dat het in een behoefte voorziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tuinïnen schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 09:23:
Ik heb Guild Wars 2 inmiddels in de diepvriezer gelegd en teruggegaan naar Guild Wars. Eigenlijk alles wat GW1 goed maakte zijn ze maar vanaf gestapt. Builds en tactics? Lekker belangrijk, gewoon fijn zergen en dmg spammen. Level cap op 20? Nee net zoals iedereen naar 80 en hoger.

Wat een gemiste kans, maar waarschijnlijk aantrekkelijker voor de massa. Maar weer terug naar het steengoede oude GW, kan er nog prima mee door.
Het Grote Guild Wars Topic deel 15
Beetje verlaten sinds augustus vorig jaar, maar hier kun je goed terecht met je nostalgie :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar weer even inhoudelijk :)
SnoeiKoei schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 09:34:
[...]

Een tijdje terug zijn er total makeover kits geïntroduceerd waarmee je van alles en nog wat kon wijzigen, inclusief het geslacht van je poppetje. Handig als je er op level80 achter komt dat de exotic dungeon armour die je bij elkaar hebt gefarmd wel mooi staat op een vrouwtje maar niet op jouw kereltje. Dus verbouwen die hap. Alleen die naam he… Hank The Tank is dan ineens niet zo toepasselijk meer. :D

Zomaar een voorbeeld he, ik heb zelf ook geen behoefte aan name change maar ik kan me voorstellen dat het in een behoefte voorziet.
Ik ben met je eens dat de name change wijziging een logische stap is na de total makeover kit, maar toch... GW2 is een MMORPG. Tegen de tijd dat mijn poppetjes 80 zijn ben ik toch wel aan ze gehecht. Ik moet er toch echt niet aan denken om Rose Solane om te bouwen tot Rod Solane alleen maar om een armour. En zelfs Soldd van 25 wordt echt geen Solla. Ook al heb ik nog geen idee wat deze Asura Mesmer moet gaan dragen als hij 80 is geworden. Het jasje is binnen, een account bound exotic uit een fractal die zijn grote Sylvari zus heeft gevonden. Maar wat de rest moet worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

RoseSolane schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 09:35:
[...]

Het Grote Guild Wars Topic deel 15
Beetje verlaten sinds augustus vorig jaar, maar hier kun je goed terecht met je nostalgie :w
Ben er zeker van dat meer oud GW spelers dit gevoel hebben. Wist natuurlijk dat dat soort reacties gingen komen, maar ja dat topic is dood. Gelukkig groeit de playerbase van GW1 weer, en moet het spel nog wel een paar jaar vooruit kunnen. Tot Anet de stekker eruit trekt..

Maar zal binnenkort het topic wel weer aanzwengelen, en misschien zijn er nog meer Tweakers die het nog/weer spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tuinïnen schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 09:47:
[...]

Ben er zeker van dat meer oud GW spelers dit gevoel hebben. Wist natuurlijk dat dat soort reacties gingen komen, maar ja dat topic is dood. Gelukkig groeit de playerbase van GW1 weer, en moet het spel nog wel een paar jaar vooruit kunnen. Tot Anet de stekker eruit trekt..

Maar zal binnenkort het topic wel weer aanzwengelen, en misschien zijn er nog meer Tweakers die het nog/weer spelen ;)
Ok, als het een poging is om mensen met dezelfde gevoelens naar dat topic te krijgen dan kan ik het begrijpen. Inhoudelijk was het echter niet echt. Opmerkingen als Lekker belangrijk, gewoon fijn zergen en dmg spammen. en maar waarschijnlijk aantrekkelijker voor de massa zijn dodelijk als je een discussie wilt opstarten. Mensen worden er boos over en lezen de rest niet meer. Ook al stond daar wel degelijk een soort van motivatie waarom je GW beter vind. Volgende keer beter?

En mocht GW straks echt dood zijn (wat ik niet hoop) moet je GW2 misschien toch nog eens een kans geven. Fractals level 30+ is echt niet zergen em dmg spammen. Goed uitgevoerde WvW is ook meer dan zergen. En voor de rest van het spel brengt ArenaNet regelmatig updates uit waaruit blijkt dat ze in ieder geval nadenken over hoe het spel nu loopt. Gisteren nog een grote update waarin best wel wat slimme wijzigingen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja misschien was de eerste reactie van Rose wat kort door de bocht, maar die eindeloze discussies over GW1 was beter dan GW2 hebben we nu wel gezien. Het is een ander spel, andere setup. Mensen die hier spelen vinden dat leuk, anderen niet. Het is een beetje jammer dat dit topic vol staat met mensen die klagen dat het geen WoW en geen GW1 is.

Naar mijn idee krijgt het spel maar half een kans, omdat mensen vastzitten in de templates van die spellen. Ik ken GW1 niet, maar WoW wel heel goed. Dat spel heeft goede kanten en soms mis je die, maar daarover blijven klagen heeft niet zoveel zin.

Ik vind GW2 in ieder geval dik het geld waard en met een goede guild is het ook leuk om te blijven spelen. Fractals, WvW, dungeons bieden echt wel uitdagingen. Daarnaast zijn er toffe mini dungeons en jumping puzzles als je ernaar op zoek gaat. Je krijgt daar niets concreets voor (vaak crappy loot), maar het is wel tof om te doen. Laatste bijvoorbeeld de jumping puzzle in Mount Mealstrom per ongeluk gevonden; was zo een half uur spelen verder. De wereld ziet er daarnaast ook schittterend uit.

Enige dat ik zou willen zien is meer gecoordineerde team play. In hoge level fractals heb je het nodig en in Arah wellicht ook, maar verder te weinig vind ik (misschien WvW en sPVP maar daar moet ik nog aan beginnen). Maar goed, alles kan nog veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ik ben altijd vrij negatief geweest, en vind ook GW1 stuk beter (combat en mechanics), maar ik heb hele mindset over GW2 omgegooid en speel nu heel anders. Geen dungeons, geen fractals, geen finetuning qua gear, gewoon alts lvl'en en go with the flow. Met gros van m'n characters hang ik rond in 1-15 zones, events mee doen en beetje mining, het 70-80 gebied kom ik amper meer.

Hetzelfde als ik WoW weer eens aanslinger, geen pandara dungeons of raids, gewoon good old dungeons rondrennen met je zwaar overgearde character, for the lulz. Per saldo moet je plezier hebben in de game.

Ik volg nog steeds wiki updates van GW1, skillupdates en ik duik weer in builds, kijken of er nieuwe builds te vinden zijn voor vanquish of herosetups, hét element dat ik geweldig vond in GW1 en nog geen game ooit heeft vervangen.

Zo heb ik jaren geen vervanging gevonden voor de gesloten Tabula, tot Firefall en Defiance uitkwamen. Eindelijk weer 'FPS MMO' gevoel om lekker rond te schieten en tactisch te spelen, uiteindelijk komt er toch wel een MMO die een verloren aspect van een game weer oppakt.
tuinïnen schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:14:
Natuurlijk, het spel op zich kan best vermakelijk zijn. Ik ben ook meer de teleurgestelde GW1 fan die had gehoopt op een vervolg op GW1 ipv een nieuw spel.
Dit inderdaad :) Lorewise is het wel een vervolg en er moeten nog grote updates komen (vergelijk GW1 eens met GW na nightfall), canthan en elonia moeten nog komen, maar het concept lijkt nu 'de hoogte' in te gaan ipv breedte.

[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 27-03-2013 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Morrar schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:05:
Tja misschien was de eerste reactie van Rose wat kort door de bocht, maar die eindeloze discussies over GW1 was beter dan GW2 hebben we nu wel gezien. Het is een ander spel, andere setup. Mensen die hier spelen vinden dat leuk, anderen niet. Het is een beetje jammer dat dit topic vol staat met mensen die klagen dat het geen WoW en geen GW1 is.

Naar mijn idee krijgt het spel maar half een kans, omdat mensen vastzitten in de templates van die spellen. Ik ken GW1 niet, maar WoW wel heel goed. Dat spel heeft goede kanten en soms mis je die, maar daarover blijven klagen heeft niet zoveel zin.

Ik vind GW2 in ieder geval dik het geld waard en met een goede guild is het ook leuk om te blijven spelen. Fractals, WvW, dungeons bieden echt wel uitdagingen. Daarnaast zijn er toffe mini dungeons en jumping puzzles als je ernaar op zoek gaat. Je krijgt daar niets concreets voor (vaak crappy loot), maar het is wel tof om te doen. Laatste bijvoorbeeld de jumping puzzle in Mount Mealstrom per ongeluk gevonden; was zo een half uur spelen verder. De wereld ziet er daarnaast ook schittterend uit.

Enige dat ik zou willen zien is meer gecoordineerde team play. In hoge level fractals heb je het nodig en in Arah wellicht ook, maar verder te weinig vind ik (misschien WvW en sPVP maar daar moet ik nog aan beginnen). Maar goed, alles kan nog veranderen.
Natuurlijk, het spel op zich kan best vermakelijk zijn. Ik ben ook meer de teleurgestelde GW1 fan die had gehoopt op een vervolg op GW1 ipv een nieuw spel.

Maar goed, ook ik zal GW2 gewoon weer een kans geven over een tijdje. En dan even zien hoe het spel ervoor staat.

[ Voor 3% gewijzigd door tuinïnen op 27-03-2013 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naast slimme wijzigingen zit er helaas ook een domme wijziging in de patch van gisteren. En wel:

Dat de Mesmer skill Time Warp een nerf kon gebruiken begrijp ik. Dat was wel een erg sterke skill. Aan de andere kant hebben ze nu één van de weinige echt nuttige elite skills generfed. Ze hadden natuurlijk ook de andere elite skills nuttig kunnen maken.

Maar de nerf van quickness raakt de Ranger hard. Bij een swap van pet kreeg ik 2 seconde quickness wat een belangrijk onderdeel was van mijn build. Op het juiste moment van pet switchen, dan longbow skill 3 en skill 2, en ik deed voor een paar seconden echt veel damage. Gelukkig is Rampage as One niet geraakt door deze nerf en heb ik tenminste nog een echt nuttige elite skill. En voor alle rangers die Quickening Zephyr gebruikten. Jammer, maar die skill is nu nog minder goed.

Waarom ArenaNet niet heeft gekozen voor een nerf van Time Warp in plaats van deze nerf is mij niet duidelijk. Ranger was volgens velen al niet zo goed en is nu nog minder aantrekkelijk. En ik ga maar eens kijken naar mijn traits om te bepalen of deze nu niet anders moeten :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

tuinïnen schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 09:47:
[...]

ik log er alleen zo nu en dan in om te zien wat ik aan verjaardags kadootjes heb gekregen :D voor de rest ben ik echt klaar met gw1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja ik denk dat het plezier in dungeons sterk afhangt van de groep waarmee je gaat. Met mensen die hun profession en de tactics kennen en die weten welke gear ze nodig hebben is het veel leuker dan met een groep die dat niet weet.

De open wereld is prachtig, maar vind ik zelf wat te weinig uitdagend; de mobs zijn met een paar klappen dood en je hoeft eigenlijk alleen auto attack aan te zetten. Dan merk je ook niet het verschil tussen gear, trait builds, skillsets en synergie tussen spelers. Iets simpels als wapens wisselen is dan vaak niet eens nodig, terwijl dat toch je hele speelstijl veranderd. Open world bosses tos slot zijn inderdaad vaak pure zergs, dat is niet interessant.

Ik begrijp dat het kan tegenvallen als je met een andere mindset het spel binnenkomt, maar ik denk ook dat veel klagers het spel nog niet op z'n volste hebben meegemaakt. Er zit diepte in de combat alleen moet je daar naar op zoek gaan. Daarnaast heb ik zelf het idee dat nieuwere spellen allemaal weg gaan van het aanbieden van enorme skill trees met honderden keuzes (zie ook WoW). Dat stuurt spelers namelijk weg uit het spel en de actie om van internet een build te plukken. Combat wordt gewoon steeds meer action oriented, deels ook omdat je dan opties openhoudt voor consoles (zie Defiance).

@RoseSolane: de nerf is omdat het niet alleen om Time Warp ging. Warrior had Frenzy + Hundred Blades combo bijvoorbeeld die ook te sterk was. Daarnaast werd de reactietijd ook te laag in PVP, dus daar moest iets aan gebeuren. Ranger heeft nog wat compensatie gekregen door Zephyr met 1 seconde te verlengen.

P.S. Lol het gemekker is weer vol losgebarsten over de Fused skins in BLTC chests! :9

P.P.S. Lijkt erop dat je de nieuwe instances eindeloos kunt farmen voor karma; je krijgt steeds de rewards.

[ Voor 17% gewijzigd door Morrar op 27-03-2013 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

mensen denken ook te vaak OW maar zo weinig skills :( maar je kan er meer mee dan je denkt , die combofields kunnen bv echt bruut zijn . en er zijn bv al mensen geweest die met 2 elementalists een path in arah konden doen terwijl dit door die mensen die klagen over te weinig skills dit niet voor mogelijk houden. volgens mij is het gewoon een kwestie van wennen .

ik was echt bij met de verandering ten opzichte van deel 1 . de vele skills maakte het soms ook te makkelijk in gw1 , ik had een elite skillhunter dus al mijn heroes waren UBER. het is even een build van pvx wiki halen en je sloopte dat hele spel uit elkaar . normal mode was echt met 1 vinger in je neus en krabbend aan je kont te doorlopen , pas in hardmode moest je een beetje opletten maar als je je heroes goed kan micromanagen was dat ook prima te doen . dat verpeste het spel wel vond ik , alleen guilds deden nog wat met human groups voor de rest deed iedereen alles met heroes waardoor het MMO gehalte weg was
het voelde zeker aan het eind gewoon aan als een singleplayer game .

daarom vind ik gw2 wel verfrissend , eindelijk mensen op de map ipv je eigen instance, meer samenspel , ik ben blij :D

[ Voor 8% gewijzigd door Freakiebeakie op 27-03-2013 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morrar schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:31:
@RoseSolane: de nerf is omdat het niet alleen om Time Warp ging. Warrior had Frenzy + Hundred Blades combo bijvoorbeeld die ook te sterk was. Daarnaast werd de reactietijd ook te laag in PVP, dus daar moest iets aan gebeuren. Ranger heeft nog wat compensatie gekregen door Zephyr met 1 seconde te verlengen.
Reactietijd PvP: ArenaNet heeft al vaker skills aangepast in PvP/WvW en niet in PvE. Hadden ze nu ook kunnen doen.

Ik weet dat er meer skills aangepakt moesten worden behalve Time Warp. Maar de compensatie voor de Ranger bestaat dus uit 1 seconde langer Zephyr. Dat compenseert de sterke nerf van pet swap niet. Zephyr gebruikte ik al nooit, zonde van het slot. En de Ranger was al niet zo sterk, dus een nerf was niet echt nodig. Tenzij je de buff van de Greatsword als een verbetering ziet van de speelbaarheid van de Ranger. Ik zie de aanpassing meer als een noodzakelijke om de GS iets meer de moeite waard te maken. Maar behalve voor subject Alpha zie ik mijn Ranger geen GS gebruiken.

Het zou kunnen zijn dat de nerf van quickness voor de meeste geraakte skills een goede zaak is en dat dit dus de makkelijkste weg was. Jammer voor de Ranger :'(

edit: Gelukkig zijn er dan altijd nog de nodige leuke opmerkingen op reddit:
In keeping with ANet's focus on making elite skills more powerful, we have added a new ranger elite skill! The Reroll skill, on a 120 second cooldown, transforms you into a warrior for 10 seconds. Now you get to feel what it is like to be one of the true elite!
_/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door RoseSolane op 27-03-2013 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja probleem met rangers is niet DPS, die is namelijk dik in orde. Wat mij betreft zijn dit de redenen waarom rangers niet populair zijn:

- Condition based DPS (deels)
- Weinig support / utility
- Debiele pets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
  • Laatst online: 07-09 01:58
Gisteren WvW gedaan.
100v100v100 :o
echt te ziek om te zien , helaas kon niemand een spell casten en liep de helft dus met auto-attack builds rond :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Freakiebeakie schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:41:

daarom vind ik gw2 wel verfrissend , eindelijk mensen op de map ipv je eigen instance, meer samenspel , ik ben blij :D
Bonnyhoppend door het te kleine landschap heen gaan om hartjes te pakken die niks met het verhaal te maken hebben... whoop die doo! Waar zijn mijn quests waar is het story?!

Teruglopende monster die dan epic health regen krijgen of geen dmg meer krijgen totdat ze op hun eigen plek zijn?! wtf?!

Personal storyline is bagger

Met elke charr kan je alle soorten functies op je nemen... waarom ze dat bedacht hebben snap ik al helemaal niet.
Dedi healer anyone?!

De map is veels te klein tov van de gw1 map. kan nooit in 200 jaar zoveel veranderd zijn zelfs met de aardverschuiving door die undead meuk.

Het is jammer dat het RPG element totaal verdwenen is en er alleen maar MMO is overgebleven... :S

Het enige goede aan het spel zijn de grapics, de grootte van steden, open world ( sort of ), onderwater gevechten, armors, higher lvl, dungeons
Ik laat mijn vriendin kennis maken met MMO's door dr GW2 te laten spelen omdat het uber easy is... xD

Moet wel toegeven dat WvW een hele goede toevoeging is. Ook is de Interface stukken verbeterd tov GW1.
Ik baal alleen van het PvE gedeelte. Dat is gewoon niet goed uitgewerkt en lijkt alsof er weinig tijd in gestoken is.

[ Voor 8% gewijzigd door MacrosSimga op 27-03-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vluuks schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 00:44:
Ik werd zonet met mijn arme Asura platgewalst door een GoT en servergenoten zerg van Shiverpeaks. xD Maar WvW is wel echt leuker zonder culling, misschien ga ik het nu wat vaker doen. :Y) Het is wel een beetje laggy soms, maar goed wat wil je met tientallen spelers op je scherm.
Ik heb eerst een kwartier gezocht naar de knop om die namen boven de hoofden weg te halen, wat een drama. Daarna in een hersenloze zerg terechtgekomen, man man man. En culling is nu vervangen door lagging, echt een vooruitgang :P

Tot zover de flauwe rant.

WvW was gisteravond echt weer eens geweldig, het was vergelijkbaar met de eerste maanden waarin iedereen heel fanatiek en doordacht aan het spelen was. Binnen twee uur had ik dan ook rank 5 WXP bereikt en heb ik weer een stack badges. En ja, er was af en toe wat lag. Vind ik niet gek met een 50vs50 zergbattle.

Plus was er een hele goede samenwerking, met name DIE, kale en GoT zag ik rondrennen met veel succes. Goede commanders die een goede route hadden uitgestippeld, regelmatig de camps terugpakten en hun inventory volgestouwd met siegeweapons. Een amateur-commander werd en passant even tot de orde geroepen, was ook bijzonder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is daarvan het nadeel? Weinig burst maar overall geen mindere dps.
Ik denk dat er geen andere profession is met zoveel cripples / immobilizes / chills als de ranger maar als je met support / utility bedoelt "party heals en buffs" dan heb je gelijk. Spirit builds zijn nog steeds niet viable, tot dat een keer verandert denk ik dat er niet veel aan verandert. :'(
- Debiele pets
QFT! GW2-pets en minions hebben echt de allerachterlijkste AI die ooit geschreven is. En een mogelijkheid om je pet weg te stoppen zonder dat 'ie bij iedere scheet weer terugkomt is er nog altijd niet. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morrar schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:33:
Mja probleem met rangers is niet DPS, die is namelijk dik in orde. Wat mij betreft zijn dit de redenen waarom rangers niet populair zijn:

- Condition based DPS (deels)
- Debiele pets
Weer eens een lang verhaal weggegooid omdat Snoei sneller was :)

Eén ding: ik pas mijn speelstijl aan aan de omstandigheden. De Vulcanic fractal is een mooi voorbeeld. Eindeloze cripples / immobilizes / chills om de veterans te slowen en de gijzelaars in leven te houden. Mag de rest DPSsen. Pet res skill + paar seconden zelf geen geen damage krijgen in het laatste gevecht om het schild kapot te schieten en daarna iemand overeind te krijgen. Dat laatste werkte niet altijd, maar moet nu beter gaan. Hoeveel support/utility wil je hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MacroSimga:
De hearts zijn net als quest hubs in andere MMO's; ze vertellen een lokaal verhaal. Dus het verhaal dat in dat deel van de wereld speelt, bijvoorbeeld gevechten tegen centaurs, dredge of the flame legion. Het grote verhaal wordt verteld in de personal story. Die vind ik zelf ook niet helemaal top en te weinig meeslepend, maar dat komt door het keuzesysteem erachter. ANet probeert nu een combinatie te maken tussen beiden met de living story. Gaat nog een beetje langzaam, maar we zullen zien hoe het uitpakt.

Sowieso heeft elke MMO het probleem van een wereld die onveranderd blijft, terwijl je wel voortgang in het verhaal wilt zien (het RPG element). WoW heeft daar phasing voor verzonnen, wat ook niet ideaal is (opsplitsen van spelers).

Verder kunnen de meeste chars verschillende rollen op zich nemen inderdaad en dat was ook het idee. Wel heb je dan verschillende trait builds nodig. Dus de professions zijn minder gedifferentieerd maar de builds zouden dat op moeten vangen.

Verder vind ik de wereld groot zat en is er zat te zien. Nu tweede keer 100% world completion aan het halen en ik vind het prima qua grootte. Te makkelijk? Ga es kijken naar whine posts over dungeons. Maar ik neem aan dat je Lupi al gesoloed hebt en Fractals boven de 40 zit?

@Snoei: nadeel van conditions is max stack van 25 (voornamelijk bleeds en dat is naast vulnerability de belangrijkste DPS condition). Dat is voor parties een goede reden om maar 1 hooguit 2 condition builds mee te nemen. Cripples en immobilizes zijn niet altijd nuttig in een party, de melee wordt toch wel bereikt (Volcano als uitzondering daargelaten). Chills alleen voor lagere attack speed. Kortom, er is weinig utility. Ook geen protection, reflects etc. Een buff voor spirits zou wel kunnen helpen, al is dat erg passief. Beetje meer crowd control, stuns en defensieve skills zou leuk zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Morrar op 27-03-2013 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morrar schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:57:
@Snoei: nadeel van conditions zijn stack max van 25. Dat is voor parties een goede reden om maar 1 hooguit 2 condition builds mee te nemen. Cripples en immobilizes zijn niet altijd nuttig in een party, de melee wordt toch wel bereikt (Volcanoe als uitzondering daargelaten). Chills alleen voor lagere attack speed. Kortom, er is weinig utility. Ook geen protection, reflects etc.
Die condition cap is alleen bij bleeds een probleem dacht ik. En conditions voor een ranger zijn een keus (shortbow, torch) die niet iedereen maakt. Rangers geven wel leuke party buffs afhankelijk van weapons, pets en traits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Nou zei ik net het een en ander over de PvE van Guildwars2.
Living Story Flame and Frost: The Razing: Wat moet ik mij hierbij voorstellen? Willen ze extra events voor een bepaalde tijd toevoegen in bepaalde area's?
Pagina: 1 ... 227 ... 235 Laatste

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.

Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.