Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:06:
Toch maar weer voor Cleric gear gaan (toughness, healing en power), precies hetzelfde als voor mijn warrior :P
Warrior heb ik nu wel beetje gezien, veel abilties zijn niet te blokken via Mace en je shouts zijn gewoon te kort/te weinig om voldoende te blijven healen (naast het continue knocked down worden).
Mja denk dat je dan toch de verkeerde insteek hebt. Healing is niet heel sterk, maar een shout healt voor rond de 1.2-1.4K zelf als je niet veel investeert in +healing. Dat lijkt niet heel veel, maar het is ook absoluut niet de bedoeling dat je dingen gaat tanken. In een goed spelend team zijn de frequente kleine heals precies voldoende om lastige situaties te redden. Een team dat slecht speelt faalt echter sowieso want daar is de healing veel te zwak voor. Zelf vind ik dat wel een aardige manier om het spannend te houden eerlijk gezegd (i.t.t. bijvoorbeeld WoW waar je in dungeons alleen een redelijke tank en healer nodig hebt).

Toen ik zelf mijn warrior nog speelde, had ik aan de shouts en m'n heal genoeg om overeind te blijven. Maar dan moest ik nog steeds wel m'n best doen om damage te vermijden, voornamelijk door strafen, dodgen, blocken of stunnen van de mobs (mace offhand bijvoorbeeld). Shield in offhand geeft bijvoorbeeld al 3 seconden vrijwel volledige immuniteit voor melee schade, da's niet verkeerd.

Maar dan nog is DPS doen (o.a. door allies te buffen) net zo belangrijk als defensieve stats. Ik zou wat dat betreft eerder voor Knight's gear gaan op een warrior dan voor Cleric's.

Overigens is dit een interessante build voor een warrior:
http://www.guildhead.com/...H7kGD7kNh7kNf7kGD7kNh7kNf
http://www.guildwars2guru...ic-boon-shout-greatsword/

[ Voor 13% gewijzigd door Morrar op 08-03-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:56
Ik speel gewoon m'n ding, waar cleric voor solo zut (waar je 90% van de tijd mee bezig bent) genoeg aan hebt. En of ik nu knight (dat was m'n gear voor exotic) of cleric neem, marginaal verschil waar ik 90% van de tijd toch weinig van merk, verschil is enkel precision vs healing, pak ik die laatste wel :P (aangezien ik healing signet gebruik, niet surge).

Ik speel het voor de lol en af en toe een AC/CM met de guild, warrior is gewoon niets meer tov hoe divers hij in GW1 was. De elites zijn ronduit een lachertje, dan ga ik weer verder met een profession die wat leuker klinkt. Ben ik die zat, pak ik weer een ander.

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 08-03-2013 12:18 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:42

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik zelf speel een beetje de Sonic Boon build, maar dan met een sword en axe aangezien dat mijn 'natuurlijke' manier van spelen is. En ook een of twee traits net wat anders. Ik gebruik de shouts voor buffs en healing, en denk dat ze wel wat toevoegen in mijn team. Wil ik niet de gebeten hond meer zijn (aka: aggro hebben) dan switch ik naar m'n rifle en ga lekker strafen/dodgen. Gaat best goed. Ben ik weer tiptop in orde? Hoppa, melee, en hakken maar! Ik gebruik ook de signet voor healing, zodat ik daar dus geen aandacht aan hoef te besteden. Ik besteed niet echt veel aandacht aan healing gear. though. Eerder aan ConDam en Precisie/Power.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja toch altijd jammer dat zure ondertoontje dat GW1 allemaal zoveel beter was. Het is een nieuw spel; nieuwe ronde nieuwe kansen. Dat het spel nog wat ruwe kanten heeft is sowieso waar. Het skill systeem vind ik wat dat betreft overigens het minste van alle problemen.

Zelf zie ik niet zoveel in eindeloze talent trees waarvan maar 10% echt nuttig is en waar iedereen builds van internet plukt. De hoeveelheid keuze is best OK, al moet er zeker nog flink gebalanceerd worden. Maar ik vind actievere combat en combo's maken tijdens het gevecht wel een interessantere optie.

Verder heb je met warrior de meeste opties qua wapens en de skills die daarmee samengaan. Vind de profession daarom zeker niet beperkt. Heb ze nu alle 8 op level 80 en de minst interessante professions vind ik toch eerder de ranger (met ruime voorsprong).

Verder zijn er professions die ik veel beperkter vind dan warrior, zeker als je in de wat lastigere content komt. Engineer is daar een voorbeeld van, maar ook necro en thief wat mij betreft. Veel professions hebben te weinig echt nuttige builds of zijn alleen goed in een beperkt deel van het spel (thief bijvoorbeeld vooral PVP). Dat is wat mij betreft vooral een kwestie van balanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morrar schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:28:
Tja toch altijd jammer dat zure ondertoontje dat GW1 allemaal zoveel beter was. Het is een nieuw spel; nieuwe ronde nieuwe kansen. Dat het spel nog wat ruwe kanten heeft is sowieso waar. Het skill systeem vind ik wat dat betreft overigens het minste van alle problemen.

Zelf zie ik niet zoveel in eindeloze talent trees waarvan maar 10% echt nuttig is en waar iedereen builds van internet plukt. De hoeveelheid keuze is best OK, al moet er zeker nog flink gebalanceerd worden. Maar ik vind actievere combat en combo's maken tijdens het gevecht wel een interessantere optie.

Verder heb je met warrior de meeste opties qua wapens en de skills die daarmee samengaan. Vind de profession daarom zeker niet beperkt. Heb ze nu alle 8 op level 80 en de minst interessante professions vind ik toch eerder de ranger (met ruime voorsprong).

Verder zijn er professions die ik veel beperkter vind dan warrior, zeker als je in de wat lastigere content komt. Engineer is daar een voorbeeld van, maar ook necro en thief wat mij betreft. Veel professions hebben te weinig echt nuttige builds of zijn alleen goed in een beperkt deel van het spel (thief bijvoorbeeld vooral PVP). Dat is wat mij betreft vooral een kwestie van balanceren.
Met een Ranger als main ben ik het uiteraard niet met Morrar eens in zijn beoordeling van minst interessante professions :) Je moet er alleen wel zelf wat van maken. Ik speel de laatste tijd PvE met een Axe/Torch combinatie in plaats van de Longbow. In dungeons is longbow nog steeds mijn main weapon maar ik switch tegenwoordig regelmatig naar andere wapens. Zo neem ik greatsword tegen Subject Alpha en axe in het eerste deel van de Grawl fractal.
Wat geldt voor de Ranger geldt ook voor andere professions. En dan heeft de Warrior gewoon wel de meeste opties.

De opmerking over moeilijkere content kan ik alleen maar delen. Gisteravond fractals level 20 ingegaan met een Warrior, Guardian, Necromancer, Thief en mijn Ranger. Maar na twee wipes op de eindboss van de Grawl fractal switchte Morrar maar van Necro naar Guardian en de Thief naar zijn level 80 Elementalist. Toen ging het in één keer goed. Weliswaar hielp het dat mijn skills de derde poging wel afgingen op het moment dat ik dat wilde (pet absorbing all damage for 6 seconds en dan na twee seconden gewoon down zijn :( ), maar de switch hielp echt. Thief is leuk voor PvP, soms in WvW en in bepaalde situaties in dungeons, maar minder in de meeste dungeon content. Epidemic van de Necro is fantastisch, maar er moeten wel meerdere mobs zijn en er moet er minstens één een hoop conditions hebben. Anders heb je er niets aan. Engineers zie ik niet veel op dit moment, vooral niet nu er eentje net moeder geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een beetje alle reacties zitten lezen en het valt me op dat men de kosten zo hoog vind. En de kosten zijn natuurlijk al hoog maar ik vraag me af of jullie dan niet influence hebben gespaart nadat jullie alles unlocked hadden.

Wij hebben flink zitten sparen, soms zorgde dat ook dat members klaagde dat we niet genoeg gebruikte maar dan gaf ik aan dat we influence spaarde omdat er in de toekomst vast wel weer nieuwe dingen om te unlocken kwamen. Op dit moment is influence daardoor niet het grootste probleem (we zouden niet genoeg hebben om alles in een keer te unlocken maar ik heb begrepen dat het sowieso 9 weken duurt om alles te unlocken dus wat we nog te kort komen kan in die tijd wel verdient worden).

Wat ik wel apart vind is dat de bounty's dus kennelijk levelen met het aantal mensen. De laatste keer hebben we tier 1 gedaan en het was zo moeilijk om ze te doden dat we er vanuit gingen dat we ze niet alle 4 in 15 min aan konden. Maar als ze levelen naar het aantal spelers kun je dus veel beter de guild in 2 groepen verdelen en dan moet dat wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-05 10:45
Devata schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 22:03:
Ik heb een beetje alle reacties zitten lezen en het valt me op dat men de kosten zo hoog vind. En de kosten zijn natuurlijk al hoog maar ik vraag me af of jullie dan niet influence hebben gespaart nadat jullie alles unlocked hadden.

Wij hebben flink zitten sparen, soms zorgde dat ook dat members klaagde dat we niet genoeg gebruikte maar dan gaf ik aan dat we influence spaarde omdat er in de toekomst vast wel weer nieuwe dingen om te unlocken kwamen. Op dit moment is influence daardoor niet het grootste probleem (we zouden niet genoeg hebben om alles in een keer te unlocken maar ik heb begrepen dat het sowieso 9 weken duurt om alles te unlocken dus wat we nog te kort komen kan in die tijd wel verdient worden).

Wat ik wel apart vind is dat de bounty's dus kennelijk levelen met het aantal mensen. De laatste keer hebben we tier 1 gedaan en het was zo moeilijk om ze te doden dat we er vanuit gingen dat we ze niet alle 4 in 15 min aan konden. Maar als ze levelen naar het aantal spelers kun je dus veel beter de guild in 2 groepen verdelen en dan moet dat wel lukken.
Alles unlocken kost best veel influence voor een kleine guild, dus nee dat hebben ze niet gespaard. En wie gaat er in godsnaam nou 9weken wachten... De guild waar ik nu in zit heeft influence nodig om de upgrades te versnellen. Dit kost zo'n 75k influence voor 25% te versnellen. Aangezien we nog 2 tiers moeten en vervolgens de guild trek unlocken kost dit ook aardig wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja als je gaat versnellen wel. Maar dat gaan wij niet doen. Op deze manier komt er gewoon elke 2 weken een nieuwe guild-missie bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 23:07:
Tja als je gaat versnellen wel. Maar dat gaan wij niet doen. Op deze manier komt er gewoon elke 2 weken een nieuwe guild-missie bij.
Lijkt me snel genoeg eerlijk gezegd. Je wil toch iedere missie een aantal keer doen zodat alle guild members die het mee willen maken een kans krijgen. Je moet sowieso een aantal keer missies doen om voldoende merits te hebben voor de volgende missie. En je wil niet alle nieuwe content in de eerste maand "uitgespeeld" hebben, dan is de lol er ook snel af.

Verder is het met 500m man natuurlijk makkelijk lullen dat je snel influence spaart he :D Wij hebben nog niet de helft geloof ik, waarvan maar zo'n 40-50 echt actieve leden.

[ Voor 12% gewijzigd door SnoeiKoei op 09-03-2013 12:00 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Net met Rose Solane eerste en tweede map van Asura explored. Was leuk! Niet alleen gezelliger dan alleen, maar ook wat makkelijker en leuker om elkaar te ondersteunen.

De Ele begint met wel te liggen moet ik zeggen. Staff lijkt de beste keus, maar D/D en S/F is ook gewoon leuk om te doen. ik weet nog niet precies welke kan ik op wil, maar ik zou het leuk vinden om een keer de critical change/precision kant op te gaan. Mogelijkheden genoeg voor!

Ik had op mijn Thief een volledige CD build, maar wil dit voor de Ele niet gaan doen. CD-builds spelen een beetje hetzelfde, terwijl ik juist iets anders wil.

Wat heeft jullie voorkeur bij de Ele en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:56
CD op Ele is sowieso niks waard. Voor PvE is het wel leuk op de Berserker kant op te gaan (power/precision/crit damage). Ook zijn trait punten in Arcana erg handig. D/D is leuk om mee te spelen en dan afwisselen met staff voor range (vooral in dungeons). YouTube channel WoodenPotatoes heeft een aantal goede build videos voor de Elementalist.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
SnoeiKoei schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 11:59:
[...]

Lijkt me snel genoeg eerlijk gezegd. Je wil toch iedere missie een aantal keer doen zodat alle guild members die het mee willen maken een kans krijgen. Je moet sowieso een aantal keer missies doen om voldoende merits te hebben voor de volgende missie. En je wil niet alle nieuwe content in de eerste maand "uitgespeeld" hebben, dan is de lol er ook snel af.

Verder is het met 500m man natuurlijk makkelijk lullen dat je snel influence spaart he :D Wij hebben nog niet de helft geloof ik, waarvan maar zo'n 40-50 echt actieve leden.
25 merits van de eerste week en zodra de reset is weer 25. Dat is dus genoeg voor guild trek te unlocken deze week. Verder hebben we op 3 verschillende avonden de bounty gedaan, waardoor iedereen dus zijn reward had die week. Wij hebben ongeveer 250 members maar best een aantal daarvan hebben al een of meerdere legendaries en doneren dus ook best veel voor influence. Hierdoor gaat het vrij snel met sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wij gaan voor 20 merits per week en we zullen niet komende zaterdag maar de zaterdag erop de eerste guild-trek doen. Dat is dan dus een week later. Vind ik op zich snel genoeg. Wel is het jammer dat je niet zelf de volgorde kunt bepalen zo zou ik liever de jumping puzzle als eerste doen in plaats van als laatste.

Ik merk nu echter wel dat er (zoals al eerder hier opgemerkt) een flinke shift is wat betreft members en guilds. Bij ons zijn er niet echt verlaten (wel wat niet representerende) maar merk wel dat er een aantal die wat meer hardcore wilden zaten te denken om naar een hardcore guild te gaan. Tegelijkertijd zijn er ook een hele hoop nieuwe members bijgekomen. Die Guild-missions zorgen dus wel voor een flinke shift.

Waarschijnlijk dat hele kleine guilds toch uit elkaar vallen en de spelers zelf nu nog eens gaan bedenken wat ze nou eigenlijk willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeker weten dat er altijd een x aantal mensen online zijn omdat niet representerende direct worden gekickt, een hoop georganiseerde evenementen waar ook altijd genoeg mensen aan mee doen (anders worden ze gekickt) en mensen die ook het spel heel serieus nemen met tabellen enz enz.

Als je dat dus prettig vindt dan kan dat leuk zijn denk ik, maar ik hou meer van de vrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 18:17
edit: laat maar O-)

[ Voor 94% gewijzigd door fiftyfive op 10-03-2013 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op zondag 10 maart 2013 @ 20:42:
Zeker weten dat er altijd een x aantal mensen online zijn omdat niet representerende direct worden gekickt, een hoop georganiseerde eventen waar ook altijd genoeg mensen aan mee doen (anders worden ze gekickt) en mensen die ook het spel heel serieus nemen met tabellen enz enz.

Als je dat dus prettig vindt dan kan dat leuk zijn denk ik, maar ik hou meer van de vrijheid.
We hebben wel members die met tabellen, etc werken. Bijvoorbeeld een tabel met alle mogelijke bounty NPC's en hun bijbehorende looppaden op onze website. Sinds we de guild bounty hebben doen we ook weer meer georganiseerde events, maar zonder aanwezigheidscontrole. Wij kicken geen members, maar we controleren wel regelmatig wie er actief is en wie niet. Zijn we daarmee semi-hardcore :)

Hebben jullie gisteravond rond 8 toevallig ook een guild bounty gedaan. Ik kwam iemand van [One] tegen toen ik de diplomaat in Brisbane Wildlands had gevonden die ook erg geïnteresseerd leek in hem. Uiteindelijk hadden wij deze NPC niet nodig. Wel moesten we die NPC hebben die zich in 300+ barrels kan verstoppen net ten noorden van Lions Arch. Gelukkig vond iemand hem/haar(?) nog op tijd. En is hij/zij eenvoudig dood te krijgen. Weer een tier 2 bounty gehaald.
Tweekzor schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 19:48:
[...]
Wij hebben ongeveer 250 members maar best een aantal daarvan hebben al een of meerdere legendaries en doneren dus ook best veel voor influence. Hierdoor gaat het vrij snel met sparen.
Wij hebben ook wat members die influence gekocht hebben. Maar het moet natuurlijk niet te gek worden. Ik hoorde gisteravond één van onze members de vraag stellen of hij nog meer influence moest kopen. Hij had al zo'n 10G aan influence gekocht. Gelukkig reageerde één van de andere leaders dat dat echt niet nodig was. Als je bezig bent met je derde legendary heb je blijkbaar echt teveel goud over >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 13:35
RoseSolane schreef op maandag 11 maart 2013 @ 10:05:
Hebben jullie gisteravond rond 8 toevallig ook een guild bounty gedaan. Ik kwam iemand van [One] tegen toen ik de diplomaat in Brisbane Wildlands had gevonden die ook erg geïnteresseerd leek in hem. Uiteindelijk hadden wij deze NPC niet nodig. Wel moesten we die NPC hebben die zich in 300+ barrels kan verstoppen net ten noorden van Lions Arch. Gelukkig vond iemand hem/haar(?) nog op tijd. En is hij/zij eenvoudig dood te krijgen. Weer een tier 2 bounty gehaald.
That would be me ^^.
We waren er inderdaad ook mee bezig. Hadden Teesa, Prisoner en Deputy Brooke nodig.
Teesa en Brooke waren snel gedaan. Prisoner was nog even zoeken maar met iets van 25 man er op los gegaan en die was toch ook snel neer toen :D

Battlelog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Wij hebben ook wat members die influence gekocht hebben. Maar het moet natuurlijk niet te gek worden. Ik hoorde gisteravond één van onze members de vraag stellen of hij nog meer influence moest kopen. Hij had al zo'n 10G aan influence gekocht. Gelukkig reageerde één van de andere leaders dat dat echt niet nodig was. Als je bezig bent met je derde legendary heb je blijkbaar echt teveel goud over >:)
Ohh, hij! :p

Maar ach, het was idd wel een leuke guild bounty. En volgens mij zit er wel een grace period op die timer. Ik denk dat als je die mob engaged op het moment dat je nog tijd hebt, dat je het dan wel kan afmaken. Maar ach, het was gezellig. En een hoop nieuwe mensen op TS gezien ineens :)

Ik moet echt weer meer maps discoveren, dat maakt het een stuk makkelijker allemaal. En ik moet CoF doen en CoE en SimCity. Firstworldproblems.

En @Guido: Ah jullie waren die groep die vlakbij de grawl tunnel net Teesa dood hadden gemaakt toen ik haar aant zoeken was. Toch tof dat mensen antwoord gaven in /s ^^

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido001
@ye-roon,
Dat was een andere groep :P
Gelukkig was er 1 van ons guild er al bij die meevocht dus we kregen wel credits voor de kill.

Battlelog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Laatst online: 19-09 11:30
ye-roon schreef op maandag 11 maart 2013 @ 10:22:
[...]
En volgens mij zit er wel een grace period op die timer. Ik denk dat als je die mob engaged op het moment dat je nog tijd hebt, dat je het dan wel kan afmaken.
Nope :( wij hadden bij T3 onze laatste target gevonden in de laatste 30 seconde. Getarget, killen met z'n alle.. 20 seconde na het event gekilled. Event suceeded maar Guild Bounty failed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

No offence, maar als je al aan je derde legendary bezig bent..wat is je bijdrage aan de echte maatschappij? Als je zoveel tijd hebt, dan erger ik me dat ik aan het werk ben:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:15:
No offence, maar als je al aan je derde legendary bezig bent..wat is je bijdrage aan de echte maatschappij? Als je zoveel tijd hebt, dan erger ik me dat ik aan het werk ben:-)
Sodemieters, doe anders ff lekker ongefundeerde aannames. Die gast heeft ziek veel gold verdiend door slim handelen, dat hoeft niet extreem veel tijd te kosten. Om bij het horen over een derde legendary meteen te beginnen over bijdragen aan de echte maatschappij, zonder enige achtergrondkennis over de betreffende persoon, klinkt me nogal jaloers in de oren eerlijk gezegd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SnoeiKoei schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:22:
[...]

Sodemieters, doe anders ff lekker ongefundeerde aannames. Die gast heeft ziek veel gold verdiend door slim handelen, dat hoeft niet extreem veel tijd te kosten. Om bij het horen over een derde legendary meteen te beginnen over bijdragen aan de echte maatschappij, zonder enige achtergrondkennis over de betreffende persoon, klinkt me nogal jaloers in de oren eerlijk gezegd. 8)7
En hij heeft gewoon veel geluk. Gisteravond linkt hij Final Rest. Had hij van die world boss in Queensdale gekregen. Was geloof ik maar 60G waard 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor, geen sprake van jaloezie. Maak je maar geen zorgen.

De enige aanname die ik voor mezelf maak is dat zo iemand waarschijnlijk ook andere activiteiten heeft gedaan in het spel behalve legendaries maken..en daarom stel ik mezelf die vraag. Ik denk dat er meer mensen zijn die zich dat ook afvragen, maar de vraag gewoon niet stellen.

Maar geluk zal hij ook wel hebben, dat heb ik niet (wederom geen jaloezie). Misschien kan ik me niet zo goed inleven?:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:15:
Zovel tijd? Meh, dat valt ook wel mee hoor. Ik speel gemiddeld 2 uur per dag, wat meer in de weekenden. Soms ook helemaal niet. Ondertussen heb ik op twee chars een volledig exotic armor, inclusief weapons. Ook heb ik al 15g in de guildvault gestopt en voor 10g aan influence gekocht.

Slim spelen, slim handelen en af en toe wat geluk: even een rondje Teqqie en Final Rest lag in de chest. Meteen verkocht voor 100g. Daarna flink wat exotics gevonden en gesalvaged: 15 ecto's en T6 mats. Kortom, één uur spelen leverde 130g in totaal op.

Andere guildies spelen echt hardcore en zij hebben na maanden farmen 15g op de bank staan. Daarom doe ik geen enkele aanname over hoe mensen hun geld danwel armor bijelkaar gesprokkeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:51:
Nee hoor, geen sprake van jaloezie. Maak je maar geen zorgen.

De enige aanname die ik voor mezelf maak is dat zo iemand waarschijnlijk ook andere activiteiten heeft gedaan in het spel behalve legendaries maken..en daarom stel ik mezelf die vraag. Ik denk dat er meer mensen zijn die zich dat ook afvragen, maar de vraag gewoon niet stellen.

Maar geluk zal hij ook wel hebben, dat heb ik niet (wederom geen jaloezie). Misschien kan ik me niet zo goed inleven?:-)
Klonk toch even alsof je een andere aanname maakte ;) maar idd, hij doet meer dan legendaries craften en TP bespelen natuurlijk. Ik weet alleen wel dat hij veel minder vaak en lang online is dan ik terwijl ik ook gewoon een fulltime baan heb, een vriendin, eigen huis, huisdieren en andere hobbies. Met zijn bijdrage aan de maatschappij valt het dus ook vast wel mee of iig verdient hij volgens mij het voordeel van de twijfel :P Het is maar waar je prioriteit legt in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik ben al blij met acended gear. maargoed... lekker belangrijk allemaal.. als mensen nog een kleine guild zoeken en leuke dingen willen doen kunnen ze mij een berichtje achterlaten.
Anders allen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:39:
En ik ben al blij met acended gear.
Ik ook, hoor. En als ik geen fractals deed kon zelfs ascended gear me aan de spreekwoordelijke reet roesten. Maar ik vind het wel tof om naar wapens toe te werken die je niet vaak ziet. Er zijn exotics die je beduidend minder vaak tegenkomt dat een boel legendaries en die er ook echt enorm goed uitziet (of zelfs veel beter). Dan maar geen legendary :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mee eens! Ik ben bijvoorbeeld aan het sparen voor The Anomaly en Abyssal Scepter. Vind ik persoonlijk mooier dan de legendary equivalenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Gisteren 1 zo'n fractal gedaan, level1 dacht ik, wel grappig opgezet. Alleen die laatste boss, Jaw ofzo, was perma-wipen :P Nu wel alle classes op minimaal level10, volgende stap is alles op 20 krijgen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:03:
Gisteren 1 zo'n fractal gedaan, level1 dacht ik, wel grappig opgezet. Alleen die laatste boss, Jaw ofzo, was perma-wipen :P Nu wel alle classes op minimaal level10, volgende stap is alles op 20 krijgen.
Bedoel je Jade Maw? Dan heb je een even level gedaan.

Met level10 en 20 bedoel je character levels neem ik aan? In Fractals word je wel omhooggeschaald naar 80 maar je gear en (elite) skills en traits worden dat niet. Kan wel een verklaring zijn waarom je een perma wipefest had op Maw, 1 van de makkelijkste bosses in Fractals :D Ik zou fractals doen op een level 80 character.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SnoeiKoei schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:11:
[...]

Met level10 en 20 bedoel je character levels neem ik aan? In Fractals word je wel omhooggeschaald naar 80 maar je gear en (elite) skills en traits worden dat niet. Kan wel een verklaring zijn waarom je een perma wipefest had op Maw, 1 van de makkelijkste bosses in Fractals :D Ik zou fractals doen op een level 80 character.
Nou, de eerste keer dat ik Jade Maw deed was het ook meerdere wipes voor het eindelijk lukte. Die goede oude tijd dat we nog niet wisten wat we daar deden. Nu ga je gewoon fractals lvl 12 in met een team met 1 x 15 AR, 2 x 5 AR en twee zonder AR en haal je het gewoon. Ok, het duurt wat langer, maar het is gewoon te doen. Of je doet CoE pad 1 (onderzeeër) met 1 pug (niet op TS), twee hebben de dungeon nog nooit eerder gedaan, de vierde heeft twee maanden niet gespeeld en ik was voor het eerst met mijn Guardian in CoE. Twee wipes voordat we bij het control panel waren en de keuze voor het pad kregen. Uiteindelijk gehaald, maar drie keer zo lang over gedaan als normaal.
Nou ja, normaal. Vrijdag alledrie de paden gedaan met iemand die subject Alpha gemakkelijk solo-ed. Hij/zij is echt een beest. Geslacht is nog steeds onbekend, maar zij (wat ik denk dat jet een vrouw is) is altijd welkom in een party. Ik dacht dat ze niet goed was in het laser jumpen in CoE, want ze stond bij de eerste twee paden al meteen bij een console en liet anderen springen. Maar in pad 3 duurde het even wat langer (concentratie was wat aan het afnemen bij de anderen) dus sprong ze zelf maar even naar de andere kant. Haar antwoord op mijn vraag waarom ze de eerste keren niet sprong: Jullie moeten het ook leren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
SnoeiKoei schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:11:

Geen idee hoe die fractals werken, maar was Jade Maw in iedergeval. Rest van de bosses (mossman in iedergeval) gingen allemaal zonder problemen neer. Wij waren met 3 80s, 1 69 en ik als 52, dus zal wel een lage fractal zijn geweest. Had het systeem van die crystals wel door, toch gingen we continue dood (denk door die 4 tentacles).

Bedoel inderdaad character level, al die dungeons boeien mij niets zo erg, levelen vind ik leuker :P

Qua gear doe ik ook niet teveel moeite, pak hier en daar een 80 masterwork en goedkope exotic van de AH, dan kan ik wel beetje rondmeppen in de eerste 3 dungeons (CM, AC en TA).

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 11-03-2013 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 10:00
Ik speel nu al een tijdje elementalist (lvl70) maar nog steeds geen build gevonden die me echt goed ligt. Kan iemand me helpen met een Dungeon/WvW build? ik vrijwel altijd met staff echter kan ik geen degelijke glass canon build vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

De meeste elementalists hebben een dagger/dagger build. Snelle fast paced action. En je bent constant bezig. Gezien je in dungeons veel bosses vecht die geen adds hebben, en de dagger goede single target abilities heeft, maar ook goede aoe abilities (al is het pbaoe). De build gaat geloof ik ver in water en arcane, wat in lightning etc. Het belangrijkste is dat je vanuit je traits al je defensive meuk krijgt en vervolgens doe je volledig Berkserker gear aan en zie de grote nummer om je oren vliegen.

De staff is met ze vele AoE echt koning in een WvW zerg, voor solo play blijft dagger/dagger beter. Maar ik kan je niet zo 1-2-3 een staff build geven. Ik heb me zelf meer verdiept in de dagger/dagger ele variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Kon weer merken dat ik weinig gespeeld had, was op lvl10 hard op zoek naar wat events/hearts om te doen, vergeet ik compleet dat ik ook naar de 3 andere start-area's kan gaan om daar alles te gaan doen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:49:
Kon weer merken dat ik weinig gespeeld had, was op lvl10 hard op zoek naar wat events/hearts om te doen, vergeet ik compleet dat ik ook naar de 3 andere start-area's kan gaan om daar alles te gaan doen :X
4 andere zelfs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben begonnen met deze game en heb nu een ranger van al lvl 10!:P
Vindt de sword+warhorn erg leuk spelen. Veel dodge moves. Wil alleen graag een andere pet, heb nu die eerste beer maar wil graag een dps pet (het liefst een vogel of iets) omdat de zwaard abilities toch allemaal dodge hebben heb ik niet echt een 'tank' pet nodig. Moet even zoeken waar ik er 1 kan vinden :). Zie online wel guides staan maar ben niet bekend met gebieden, ben bang dat ik straks ineens een lvl 30 gebied inloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peleccotur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-03 14:12
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:15:
[..] Zie online wel guides staan maar ben niet bekend met gebieden, ben bang dat ik straks ineens een lvl 30 gebied inloop.
Via de gw2wiki kun je ook gewoon info per gebied opvragen. Ergens onderaan staat dan een lijstje met pets en waar op die map je ze precies vind. Misschien dat je van de startgebieden even kunt kijken welke pet uit de lijst je weer even mee vooruit kunt?

Diablo III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido001
ye-roon schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 08:26:
De meeste elementalists hebben een dagger/dagger build. Snelle fast paced action. En je bent constant bezig. Gezien je in dungeons veel bosses vecht die geen adds hebben, en de dagger goede single target abilities heeft, maar ook goede aoe abilities (al is het pbaoe). De build gaat geloof ik ver in water en arcane, wat in lightning etc. Het belangrijkste is dat je vanuit je traits al je defensive meuk krijgt en vervolgens doe je volledig Berkserker gear aan en zie de grote nummer om je oren vliegen.

De staff is met ze vele AoE echt koning in een WvW zerg, voor solo play blijft dagger/dagger beter. Maar ik kan je niet zo 1-2-3 een staff build geven. Ik heb me zelf meer verdiept in de dagger/dagger ele variant.
Dual dagger is inderdaad een erg sterke build. Veel damage en indien je moet ontsnappen heb je hier ook aardig wat mogelijkheden voor.
Heb er zelf een tijd mee gelopen maar zit nu toch zelf meer met Scepter/Focus. Aardige damage met CC erbij.
Damage komt niet in de buurt van dual dagger maar ben nu wat meer supportive geworden :P

Battlelog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ye-roon schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 08:26:
In een Zerg is D/D juist geweldig: met Ride the Lightning richting de targets die wegrennen. Earth-skills voor immobile en bleeding. Staff is leuk bij het verdedigen van keeps enzo, maar verder heb je er minder aan dan D/D of S/C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vindt de sword+warhorn erg leuk spelen. Veel dodge moves. Wil alleen graag een andere pet, heb nu die eerste beer maar wil graag een dps pet (het liefst een vogel of iets) omdat de zwaard abilities toch allemaal dodge hebben heb ik niet echt een 'tank' pet nodig. Moet even zoeken waar ik er 1 kan vinden :). Zie online wel guides staan maar ben niet bekend met gebieden, ben bang dat ik straks ineens een lvl 30 gebied inloop.
In welk gebied ben je begonnen? In alle startgebieden en de verschillende steden komen een aantal pets voor.
Voor een vogel: Je kunt een raaf vinden in Hoelbrak en Wayfarer Foothills, de stad en het startgebied van de Norn. Zoek de Raven Lodge (stad) en de Raven Shrine (net ten oosten van de stad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Voor ranger pets zie: http://www.guildwars2-pets.com/index.html

En ondanks dat je zelf tank bent is het handig om een Canine of Salamander of zo als pet te nemen. Pets gaan heel snel dood door aoe en een dode pet doet geen damage :) Vergeet niet dat je 2 pets tegelijk equipped kan hebben en er tussen kan switchen. En dat sommige handige abilities hebben voor als je zelf in melee range staat en dus ook zelf klappen krijgt (denk aan de sylvari hound voor de regeneration buff, of de brown bear voor condition removal of drakehound voor een extra knockdown etc).

Of misschien een ranged pet als een spider/devourer, da je de rollen omdraait zo gezegd.

En veel plezier in GW2.

[ Voor 3% gewijzigd door ye-roon op 12-03-2013 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben begonnen met human (wilde eerst sylvairie maar kon er niet echt 1 creeren die ik leuk vond). Ik ben nog steeds in het 1e gebied queensdale of iets? Ben helemaal nieuw dus namen kan ik nog niet onthouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:53:
Ik ben begonnen met human (wilde eerst sylvairie maar kon er niet echt 1 creeren die ik leuk vond). Ik ben nog steeds in het 1e gebied queensdale of iets? Ben helemaal nieuw dus namen kan ik nog niet onthouden :)
In Queensdale (heb je correct) heb je een River Drake bij de dam in het westen. Die is wel geschikt; doet aardig wat damage en gaat niet meteen dood. Verder kun je een big en een hond in de stad (Divinity Reach) vinden.
En mijn Sylvari (was dus niet correct) ranger is wel heel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Gisteren mijn Charr Guardian wat geleveld. Normaal ben ik van het dodgen, evaden en afstand knallen, dus had wat twijfels of ik deze klasse wel leuk zou vinden. Tegendeel is toch wel waar. Ik moet zeggen dat de Guardian me als tank ook wel bevalt. Ik ga alles knallen op toughness, vitality en healing en dan maar opvangen die klappen.

Leuke skills ook. Moet alleen wat wennen aan het babyblauwe :o

[ Voor 12% gewijzigd door StealthyPeanut op 12-03-2013 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ik haat sylvari gebied, die hoofdstad van hun is echt 1 drama-doolhof, dus die sla ik standaard over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 20:40
StealthyPeanut schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:15:
Gisteren mijn Charr Guardian wat geleveld. Normaal ben ik van het dodgen, evaden en afstand knallen, dus had wat twijfels of ik deze klasse wel leuk zou vinden. Tegendeel is toch wel waar. Ik moet zeggen dat de Guardian me als tank ook wel bevalt. Ik ga alles knallen op toughness, vitality en healing en dan maar opvangen die klappen.

Leuke skills ook. Moet alleen wat wennen aan het babyblauwe :o
Baby blauw?
Je kan de kleuren van je armor ten alle tijde aanpassen hoor ;)
In je hero venster klikken op het pipetje kan je alles kleuren hoe jij dat wil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ja dat weet ik wel :). Ik bedoel de blauwe waas die om mijn skills heen hangt. Of kan je die ook aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee die kun je niet aanpassen:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
Gister de tweede lading merrits gehaald en guild trek staat nu in build mode. Nog 160uur voordat deze unlocked is, tenzij er nog mensen doneren en we hem kunnen versnellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

De daily gisteren was gelukkig lekker snel, laten we hopen dat dat vanavond weer zo is :) Ik heb niet al teveel tijd en wil graag ook nog wat SimCity doen :) En ik moet SC2HotS nog kopen.

Al gaat het "gear halen" om me ranger om te speccen naar sword/dagger niet echt heel snel. Maja, er is ook zoveel te doen :)

En guild trek zijn toch die races oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 01:58
Daily was voor mij juist weer niet te doen gister.
Ik doe alleen maar WvW :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
Als ik het goed onthouden heb is guild trek die world locations vinden.

Gister weer een BL kitje van daily gekregen, dat is nou al de derde in 2 weken! Helaas krijg ik zo goed als geen exotics om ze te gebruiken :P Maar sinds de aanbieding heb ik toch voldoende bank space dus laat ik ze lekker staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Wat is nu tactisch om de daily af te maken? Op een 80 of maakt het niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 10:29:
Als je het op een lager level character doet heb je wellicht meer aan de XP die je krijgt, terwijl je op lvl80 waarschijnlijk sneller klaar bent met de daily. Wat je zelf maar wil dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Bedoel de reward, merk dat ik ook op 10 redelijk rap door die daily heen ga (veteran en craft doe ik dan wel op m'n 80), maar krijg altijd maar 2 simpele goodies. Dacht een karma ding en nog iets, maar weet niet of het krijgen ervan op 80 meer invloed heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peleccotur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-03 14:12
Volgens mij is de item reward van de daily niet afhankelijk van je level nee.

Diablo III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 10:29:
Op 80 gaat het sneller. Zeker als je het combineert met bv. WvW: genoeg veterans, aquatic kills, gathering nodes etc.

Vanavond weer een WvW-ronde met de guild, voor het eerst met mijn blauwe commandershoedje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ik heb nog genoeg characters rond de 10, dus struin een beetje Queensdale rond waar ik al meteen die gathering, aqua en variation kan meepikken. Pak meestal al 3/5 terwijl ik gewoon wat level :)

Moet zeggen dat Thief best grappig is om te spelen, spam gehalte is best lekker om te hebben, zeker met short bow is het behoorlijk sterk. Guardian maar even opnieuw gemaakt, nu heb ik alle professions, maar enkel human female :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 10:58:
Bedoel de reward, merk dat ik ook op 10 redelijk rap door die daily heen ga (veteran en craft doe ik dan wel op m'n 80), maar krijg altijd maar 2 simpele goodies. Dacht een karma ding en nog iets, maar weet niet of het krijgen ervan op 80 meer invloed heeft.
Ah nee, dat maakt niet uit nee. Het wel of niet krijgen van extra items (repair canisters, BL salvage kit etc) is random en onafhankelijk van het level van het character waarmee je de daily haalt. Ik heb wel eens een BL salvage kit gehaald met een lvl5 character.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

SinergyX schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 10:58:
Krijg met mijn level 80 ook vrijwel altijd een mystic coin en een karma flesje voor de daily. Toevallig gisteren voor het eerst ever zat er ook een stack van 25 Black Lion salvage kits bij. Hoe toevallig dat ik net de laatste daarvan vlak daarvoor had opgemaakt om mijn daily recycler te halen. Goed meegedacht van A-net!

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Weakling schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:16:
[...]

Krijg met mijn level 80 ook vrijwel altijd een mystic coin en een karma flesje voor de daily. Toevallig gisteren voor het eerst ever zat er ook een stack van 25 Black Lion salvage kits bij. Hoe toevallig dat ik net de laatste daarvan vlak daarvoor had opgemaakt om mijn daily recycler te halen. Goed meegedacht van A-net!
Ik hoop niet dat je die Black Lion Kit gaat gebruiken voor normale salvage! Alleen gebruiken voor lvl 68+ rares waar je perse de rune/sigil van wil hebben en 70+ exotics die je niet kan gebruiken en je de ectos en runes wil. Het is echt zonde als je die voor witte low level items gebruikt. Lekker in je bank zetten die dingen.

En mystic coin en karma flesje is altijd de reward voor de daily :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoeveelheid silver is het enige aan de daily reward dat afhankelijk is van character level. Ik doe de daily daarom meestal op een character dat ik aan het levelen ben.. of was liever gezegd, want dat is nu afgelopen.

Alle professions max level en nu eens kijken wat het volgende doel wordt. Was van plan om Twilight te gaan halen, maar heb laatst ook de mazzel gehad het Fractal Greatsword te mogen ontvangen. Zit nu dus ook even te kijken naar het legendary shield, dat ik veel makkelijker zou kunnen maken. Keuzes, keuzes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook voor de shield gaan, eens kijken wat ik daarvoor allemaal moet doen (en moet laten in prive-sfeer).

Moet even een guide vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier staat alle informatie die je nodig hebt: http://wiki.guildwars2.com/wiki/The_Flameseeker_Prophecies

Handige in mijn geval is dat veel materialen voor shield en twilight gedeeld zijn, zodat ik niet vanaf 0 hoef te beginnen met farmen. Aan de andere kant drijft dat de prijzen wel een beetje omhoog gezien de populariteit van Twilight...

Grote nadeel van shield voor guardian is dat aegis de looks ervan nogal verneuken... :-(

[ Voor 12% gewijzigd door Morrar op 13-03-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

En een ander nadeel is dat de focus een beter "shield" is voor de guardian dan het shield :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
Ik ga voor incinerator x2 aangezien zowel mijn favoriete necro als ele een dagger build hebben. Combineer dat met de plannen van anet om legendaries uiteindelijk account bound te maken word dat een mooie D/D set-up :D
Maarjah, eerst nog maar eens 1 zien te krijgen natuurlijk. Zit op het moment op 50 clovers, gift of metal en gift of might.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweekzor schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 14:09:
Combineer dat met de plannen van anet om legendaries uiteindelijk account bound te maken
Oei wat heb ik gemist? Ik weet dat een boel mensen erom vragen op het GW2-forum maar ik heb nooit gelezen dat Anet dit ook echt van plan is. Hebben ze wel eens gemeld dat ze dit willen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
SnoeiKoei schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 14:16:
[...]

Oei wat heb ik gemist? Ik weet dat een boel mensen erom vragen op het GW2-forum maar ik heb nooit gelezen dat Anet dit ook echt van plan is. Hebben ze wel eens gemeld dat ze dit willen doen?
Ik heb het ooit een keer in een thread gelezen als antwoord van een Mod, maar hier heb ik geen link/bewijs naar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
“Once equipped, the item becomes soulbound, although Dev Lindsey has hinted that they may be changed to account bound in the future.” Source: Legendary Weapon
Verwacht pas wanneer zulke dingen beetje 'gemeengoed' worden en er groot aantal mensen zijn die genoeg material hebben om meerdere wapens te halen.

(in GW1 waren ze toch altijd character bound, maar kon je ze wel door hero's laten gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meh, zo'n vrijblijvende mededeling dat ik er niet op zou rekenen dat het spoedig wordt ingevoerd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
SnoeiKoei schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 14:27:
Meh, zo'n vrijblijvende mededeling dat ik er niet op zou rekenen dat het spoedig wordt ingevoerd dus.
Maar ik reken er ook niet op dat ik spoedig mijn (tweede) legendary haal, dus dat komt goed uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

We hebben wel members die met tabellen, etc werken. Bijvoorbeeld een tabel met alle mogelijke bounty NPC's en hun bijbehorende looppaden op onze website. Sinds we de guild bounty hebben doen we ook weer meer georganiseerde events, maar zonder aanwezigheidscontrole. Wij kicken geen members, maar we controleren wel regelmatig wie er actief is en wie niet. Zijn we daarmee semi-hardcore :)

[...]

Tja die tabellen van de bounty's hebben we ook, of beter gezegd we linken erna: http://dulfy.net/2013/02/27/gw2-guild-bounty-guide/ en om de lijst een beetje schoon te houden zijn we momenteel mensen die totaal niet meer representeren ook aan het kicken (na ze eerst te hebben gemaild) maar dat noem ik nog geen hardcore.

We hadden toen inderdaad een bounty-run.

We hadden Deputy Brooke, Devious Teesa en Prisoner 1411. Komend weekend nog een bounty-run en het weekend daarna de eerste treck. Ik had me overigens wel nog een beetje verkeken op de influence. Door alle upgrades die eerst nog moeten telt het toch aardig op. Om alles helemaal te unlocken komen we op dit moment nu nog zo'n 150.000 influence te kort maar hopelijk hebben we dat op tijd weer verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 14:46:
[...]

Tja die tabellen van de bounty's hebben we ook, of beter gezegd we linken erna: http://dulfy.net/2013/02/27/gw2-guild-bounty-guide/
Dat is ook de basis van de lijst op onze website. Morrar heeft zich even uitgeslooft en een tabel gemaakt met de namen, gebieden en een link naar de map met looproutes op Dulfy. En voor meer info deze link eronder. Daarna is de tabel nog een beetje uitgebreid met wat extra informatie zoals hoe moeilijk de NPC te killen is (bijvoorbeeld die aangebrande kikker) of lastig te vinden is (bijvoorbeeld de prisoner).
Ik had me overigens wel nog een beetje verkeken op de influence. Door alle upgrades die eerst nog moeten telt het toch aardig op. Om alles helemaal te unlocken komen we op dit moment nu nog zo'n 150.000 influence te kort maar hopelijk hebben we dat op tijd weer verdient.
Die upgrades maken het inderdaad een kostbaar verhaal. Alleen al voor de guild trek hebben we volgens mij al 100.000 influence nodig.

Gisteravond trouwens zowel een slechte als een goede ervaring met de community in-game gehad. Ik liep met mijn Guardian in de Cursed Shore rond voor map completion en liep daarom naar de waypoint van Arah. Daar stonden een aantal mensen te wachten om een Arah run te doen. Eén van hun maakte een opmerking over dat hij [Gwen] wel heel veel zag de laatste tijd en vroeg of we een grote guild hadden. Na mijn antwoord dat we ruim 100 members hebben kwamen er wat vervelende opmerkingen over grote onpersoonlijke guilds. En waarom ik liep rond te dralen bij de waypoint. Dat iemand ook wel eens op zijn map wil kijken waar hij nog meer naar toe moet kwam blijkbaar bij dit figuur niet op. En plaatsen in de Cursed Shore waar je even rustig kunt kijken zijn schaars dus als er eens eentje is moet je die pakken.
Later op de avond een fractal run lvl 28 gedaan. Omdat we de tweede groep waren die een lvl 20+ fractal wilden doen binnen de guild konden we geen 5e party member vinden. We hebben daarom een random party member opgepikt in LA. Een Rus van de guild [RuNL] die erg prettig was in de omgang en wist wat hij deed. Begon niet meteen te flamen toen iemand een disconnect had en ook niet nadat iemand voor de tweede keer naar beneden stortte in de jumping puzzle van de raving asura. Hij begon gewoon te dansen en maakte opmerkingen over de dikke kont van zijn Norn :P Zelfs een misverstand bij de eindboss van de colossus waardoor het gevecht langer duurde dan nodig was zorgde niet voor problemen. We waren in anderhalf uur klaar; ik had geen repair costs en een lvl 80 light armor legendary gevonden; een heerlijke run :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:27:
[...]

Vindt Soldd niet goed. Die zag de jas in de bank en wilde hem meteen al aan. Maar ja, nog maar level 17 :)
Damn. Ik hoopte nog wel de eigenaar te worden van 's werelds enige legendary light armor item. ;w Maar misschien bedoelde je ook wel wat anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ye-roon schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 14:03:
En een ander nadeel is dat de focus een beter "shield" is voor de guardian dan het shield :p
Ik spreek je weer na level 20+ Fractals, vooral de Uncategorized Fractal (Asuran) :P

Overigens vind ik onze guild helemaal nog niet zo groot en zeker niet onpersoonlijk. Ik zou best nog wat meer sociale en goede mensen willen recruteren. Maar goed, dat er zat zeikerds zijn op internet is ook wel erg oud nieuws. Beter kun je energie steken in de minderheid die wel de moeite waard zijn :)

[ Voor 34% gewijzigd door Morrar op 13-03-2013 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:01:
[...]

Dat is ook de basis van de lijst op onze website. Morrar heeft zich even uitgeslooft en een tabel gemaakt met de namen, gebieden en een link naar de map met looproutes op Dulfy. En voor meer info deze link eronder. Daarna is de tabel nog een beetje uitgebreid met wat extra informatie zoals hoe moeilijk de NPC te killen is (bijvoorbeeld die aangebrande kikker) of lastig te vinden is (bijvoorbeeld de prisoner).

[...]

Die upgrades maken het inderdaad een kostbaar verhaal. Alleen al voor de guild trek hebben we volgens mij al 100.000 influence nodig.
Als ik mensen een bounty geef om te zoeken geef ik er indd nog wel bij of hij easy, medium of hard is (naar eigen inzicht) maar de moeilijkheid om te killen niet. Daarnaast meld ik ook nog de level van het gebied maar dat is meer voor mezelf omdat we ook wat leden hebben met nog geen lvl 80 char dus die wil je niet naar de hoogste gebieden sturen.

Ik heb de moilijkheid van vinden zo:
Ander “Wildman” = Medium
Crusader Michiele = Medium
Half Baked Kamali = Medium
Prisoner 1141 = Hard
Sotzz the Scallywag = Hard
Tricksy Trekksa = Hard

en de rest is Easy.

Lijkt dat een beetje op jullie lijst?

Ach ik had laats dat ik in een map was en dacht van, vraag eens of er iemand naar een guild zoek. Direct krijg ik een whisper dat hij me reporte voor spammen en ik dat niet in de map-chat moet doen en dat in een 'dumbass' was. Dus heb ik hem daar maar weer gerepord daarvoor. Map-chat is natuurlijk juist waar je dat doet maar ik snap wel dat mensen zich eraan ergeren. Er word de laatste tijd weer heel veel door guilds geadverteerd. Ik zit er zelf niet mee al moet ik zeggen dat ik het van BEER wel vervelend begin te vinden. In elke map krijg je om de x min wel weer een oproep van hun. Kennelijk hebben ze maart tot massa recruit maand gedoopt. Aldus een van hun eigen omroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Hebben wij ook met RAMM dacht ik dat het heet, grootste guild als ik zo de spelers zie, maar zie op elke dungeon map het wel elke 5 minuten langskomen.

Daarbij moet ik toegeven, het systeem van Tera qua guilds hebben ze erg netjes uitgewerkt (server-guildlist).

[ Voor 27% gewijzigd door SinergyX op 13-03-2013 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:55:
[...]

Als ik mensen een bounty geef om te zoeken geef ik er indd nog wel bij of hij easy, medium of hard is (naar eigen inzicht) maar de moeilijkheid om te killen niet. Daarnaast meld ik ook nog de level van het gebied maar dat is meer voor mezelf omdat we ook wat leden hebben met nog geen lvl 80 char dus die wil je niet naar de hoogste gebieden sturen.

Ik heb de moilijkheid van vinden zo:
Ander “Wildman” = Medium
Crusader Michiele = Medium
Half Baked Kamali = Medium
Prisoner 1141 = Hard
Sotzz the Scallywag = Hard
Tricksy Trekksa = Hard

en de rest is Easy.

Lijkt dat een beetje op jullie lijst?
Bij ons staat bij een aantal of het af te leggen pad lang of kort is. Niet eens zozeer of het zoeken moeilijk is. Nadat ik zelf bij de eerste guild bounty als party leader en coördinator achter Prisoner 1141 heb aangehold meld ik bij deze NPC altijd wel even dat hij erg lastig is.Hoe moeilijk Tricksy Trekksa is weet ik niet, maar Sotzz the Scallywag staat bij ons ook bekend als lastig te vinden. Half Baked Kamali is een lastig geval om in te delen. Als een guild op haar in staat te beuken is ze erg makkelijk te vinden 8) Anders is ze wat lastiger. En omdat killen van haar lastiger is dan de killen van de meesten anderen willen we wel graag weten waar ze is voordat we de bounty starten.
SnoeiKoei schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:33:

[...]

Damn. Ik hoopte nog wel de eigenaar te worden van 's werelds enige legendary light armor item. ;w Maar misschien bedoelde je ook wel wat anders :+
Laat in de middag, lange werkdag achter de rug: Dan gebeuren dit soort ongelukjes. Het was uiteraard een erg mooie exotic. Die je nog steeds niet mag hebben van Soldd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 18:44:
[...]
Laat in de middag, lange werkdag achter de rug: Dan gebeuren dit soort ongelukjes. Het was uiteraard een erg mooie exotic. Die je nog steeds niet mag hebben van Soldd :)
Oh geeft niks, ik heb al een exotic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah My God!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Epic troll of Epic stupid, maar wel top dat die community gast er serieus op antwoord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij gebruik je de verkeerde alt :P
linker alt en rechter alt :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

ye-roon schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 13:01:
Ik hoop niet dat je die Black Lion Kit gaat gebruiken voor normale salvage! Alleen gebruiken voor lvl 68+ rares waar je perse de rune/sigil van wil hebben en 70+ exotics die je niet kan gebruiken en je de ectos en runes wil. Het is echt zonde als je die voor witte low level items gebruikt. Lekker in je bank zetten die dingen.
Ghehe, nee uiteraard, maar had een aantal 80 rares om te salvagen, dus dat kwam mooi uit voor de recycle daily.
En mystic coin en karma flesje is altijd de reward voor de daily :)
Het ging er om dat iemand zich afvroeg of je meer kans had nog andere dingen bij de daily te krijgen als je de daily op lvl80 deed. Volgens mij niet dus, want met mijn lvl80 haal ik ook altijd de standaard rewards, op die ene keer na dat ik er ook salvage kits bij kreeg.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Ah well, de daily was gisteren wel weer goed te doen. Vandaag, morgen en zondag zal het wel weer crap zijn gezien het weekend. Dat is Anets manier van zeggen: je hebt weekend, dus meer tijd. Succes.

Maja, komt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Nu was ik gisteren nog wat aan het spelen met mijn necro, principe een vervolg op mijn GW1 MM, maar nu hoor ik veel dat minions van necro op 80 zo goed als kansloos zijn. Zouden tegen beetje mob al in 2-3 hits neergaan, aoe sta je binnen no time zonder pets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:46:
Nu was ik gisteren nog wat aan het spelen met mijn necro, principe een vervolg op mijn GW1 MM, maar nu hoor ik veel dat minions van necro op 80 zo goed als kansloos zijn. Zouden tegen beetje mob al in 2-3 hits neergaan, aoe sta je binnen no time zonder pets.
Necro minions zuigen idd best wel, hun AI is ook echt waardeloos. Minions in dungeons = de ene ninja pull na de andere. Dat is bij ranger pets al zo maar bij minions nog veel erger omdat er geen enkele manier is om controle over hen uit te oefenen. Buiten dungeons zijn ze ook tamelijk onbruikbaar vind ik, tenzij je er echt een build omheen maakt (minionmancer). Maar goed, necro is lang niet per se een minion profession hoor, ik speel nu een power/toughness/vitality dagger/focus close combat build met staff als AoE-alternatief en dat is leuk spelen. Of je gaat voor een volledige condition build, ook geen minions nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Daarom zei ik ook, vervolg op mijn GW1 MM :P Elke profession die ik nu heb probeer ik in lijn te zetten met mijn originele characters, tot zover dat natuurlijk mogelijk is :)

Vind de rest van Necro gewoon erg matig, met minions kan ik in iedergeval nog iets doen.

Maarja, dan gaat die maar weer de koelkast in, zie ik later wel wat ik er mee ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
Ik heb gister mijn necro een stukje omgegooid. In pve run ik een 10/5/25/30/0 build met life siphon en d/d maar in WvW miste ik toch echt de ground target wells. Dit heb ik dus omgegooid naar 0/30/10/30/0 maar hierdoor miste ik weer wat condition removal (10 in power: remove 2 conditions on kill), dus komende week even 10/20/10/30/0 uitproberen.
Staff als secondary met big aoe voor zerg tagging :)
Gear is allemaal knights voor extra precision, elke crit geeft mij namelijk weer een life siphon trigger.
SinergyX schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:58:
Vind de rest van Necro gewoon erg matig, met minions kan ik in iedergeval nog iets doen.
Necro is imo een van de mooiste classes, samen met ele. Necro heeft genoeg kanten om op te gaan, en een mooie base thoughness. Af en toe wat skills wisselen om toch een minion erij te hebben (flesh golem) of zelf transformeren en een extra life pool krijgen.

[ Voor 31% gewijzigd door Tweekzor op 15-03-2013 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweekzor schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:03:
Staff als secondary met big aoe voor zerg tagging :)
En wat gebruik je dan voor main/off-hand?
Tweekzor schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:03:
Necro is imo een van de mooiste classes, samen met ele. Necro heeft genoeg kanten om op te gaan, en een mooie base thoughness.
Ele is voor mij de mooiste class, guardian een goede tweede vanwege de monk/tank-kwaliteiten. Necro ken ik alleen uit GW1, waar mijn MM-builds goed waren om binnen een week rank 4 te halen in HA. O-)
Wat voor WvW-build gebruik jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:58:
Daarom zei ik ook, vervolg op mijn GW1 MM :P
Zegt me niks :'( Nooit GW1 gespeeld. Maar ik vind de GW2 necro een erg leuke veelzijdige profession. Ook (vooral) zonder minions, met als uitzondering misschien de Flesh Golem (elite skill).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:37:
[...]

En wat gebruik je dan voor main/off-hand?

[...]

Ele is voor mij de mooiste class, guardian een goede tweede vanwege de monk/tank-kwaliteiten. Necro ken ik alleen uit GW1, waar mijn MM-builds goed waren om binnen een week rank 4 te halen in HA. O-)
Wat voor WvW-build gebruik jij dan?
Ik gebruik nog steeds de beschreven double dagger life siphon build, maar heb mijn traits aangepast om ground targetted wells te krijgen.
Sidenote: ik maak volledig zelfbedachte builds gemaakt op mijn manier van spelen, niet geperfectioneerd tot een 'ultieme' build. Als je het leuk vind mag ze van mij gebruiken, of als je meer info wilt gewoon vragen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
SnoeiKoei schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:46:
Zegt me niks :'( Nooit GW1 gespeeld. Maar ik vind de GW2 necro een erg leuke veelzijdige profession. Ook (vooral) zonder minions, met als uitzondering misschien de Flesh Golem (elite skill).
In GW1 was het gewoon een lopend dood leger, samen met een spiritspam ritualist waren ze compleet 'anders' dan de normale builds en professions. Focus ligt ook meer in het up houden van je minions en veel minder offensief (2-3 abilities max).

Verschil was, pets an sich waren aardig stevig, zo'n Flesh Golem was in principe gelijk aan een normale speler qua armor. Zolang er mobs doodgingen (met corpse), had je een onuitputtelijke bron van minions.

Andere kant, het past ook niet echt meer in huidige GW2 combat, mochten ze ooit Ritualist ook toevoegen, zal deze nooit dezelfde spirit spammer worden.

Hopelijk komen er in de toekomst nog skills bij, ik mis gewoon het ~400 skills keuze systeem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweekzor schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:13:
[...]
Ik gebruik nog steeds de beschreven double dagger life siphon build, maar heb mijn traits aangepast om ground targetted wells te krijgen.
Sidenote: ik maak volledig zelfbedachte builds gemaakt op mijn manier van spelen, niet geperfectioneerd tot een 'ultieme' build. Als je het leuk vind mag ze van mij gebruiken, of als je meer info wilt gewoon vragen. :)
Graag! _/-\o_

Op mijn ele loop ik nu al maanden met D/D. Het is een heerlijke build, afgezien van het feit dat ik nog wel eens zonder na te denken een mob binnenvlieg met Ride The Lightning... Lang leve squishy targets 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn main alt (ja goed lezen) was een Ritualist. Geweldig! Elke spirit had eigen krachten, kon je zowat elke situatie aan.

Zou niet weten waarom ze de Ritualist niet in GW2 zouden kunnen invoeren als spiritspammer. Ik denk dat ze dat redelijk goed kunnen implementeren, krijg je beetje het idee van de spirit weapons van de guardian.
Pagina: 1 ... 225 ... 235 Laatste

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.

Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.