Ascended jewelery heb je alleen nodig voor de AR infusion die je erin kan stoppen. En AR heb je alleen nodig voor hoger level fractals. En hoger level fractals is bedoeld als de moeilijkste content die er in de game zit. Die content is ook te spelen door spelers die minder vaak spelen, alleen is het dan iets minder lastig. Fractals tot level 10 zijn goed te doen in een groep met lvl 80's die goed comnuniceren.

Heb je minder tijd, doe dan geen hoger level fractals en beperkt je tot rare/exotic jewelery. Daarmee ben je buiten fractals even sterk als mijn main met 4 ascended items.

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

En je kan ook via guild missions aan ascended gear komen :)

Maar ik zat gister een zelfde discussie te volgen op het officiele forum. Het ging er daar wel wat harder en met meer gewhine aan toe. Maar ik had gewoon de behoeft om te zeggen dat dit een spel is en dat je dit niet _moet_ doen. Als je vind dat je moet doen, dan ben je waarschijnlijk minder bezig met leuk spelen van een game, en meer met: IK MOET DE BESTE GEAR HEBBEN.

Dus, relax, speel de game, zet voor jezelf een doel vast wat je wil doen. En heb het leuk. Zo lang je gaat denken in absoluten als: "ik moet elke avond de 3 explorables van dungeon X doen, anders krijg heb ik mijn gear niet snel genoeg", weet ik niet of je nog wel plezier hebt in de game. Daar staat tegenover dat als je de mogelijkheid hebt om het wel sneller te doen, zonder daarvoor in een spagaat te hoeven zitten, dan moet je dat gewoon doen. Maar weet wanneer te stoppen als het je frustreerd. (ik had zelf gister even zo'n momentje en ben gewoon gestopt met spelen).

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Mja sowieso kun je vrij makkelijk 4 ascended items krijgen (2x ring, back piece en amulet) nu. Dat is sowieso 20 AR en als je gaat upgraden maximaal 35 AR. Daarmee zou je ongeveer tot level 40 moeten kunnen komen qua AR zonder enige assecoires aan te schaffen.

Na Underground Facility (Dredge Fractal) op 27 gedaan te hebben gisteravond, kan ik je wel vertellen dat je waarschijnlijk eerder tegen andere zaken oploopt dan tegen Agony. De nerf op Ash Legion Spy kits is wat dat betreft een veel en veel grotere verandering.

Verwijderd

Ik zeg ook niet dat ik alles wil hebben..de kern van mijn verhaal was dat Anet zaken toevoegt, zonder dat er rekening wordt gehouden met de uren die je kwijt bent om het te verkrijgen. Het is meer van: we verdubbelen de requirements en veranderen vrij weinig aan de droprate/manier van verkrijging. Snappie?

Zo houd je de mensen bezig.

• ye-roon

ye-roon

knaak

Klopt je houd zo mensen inderdaad bezig. Maar het verschil met GW2 en andere mmo's is dat je er niet meer maandelijks voor betaald. Dus ze verdienen er niet aan om je zo bezig te houden :p

Oh en memser <3 Kan het snel 16.30 zijn zodat ik naar huis mag? :)

Verwijderd

Haha! Dat heb ik ook! Alleen ben ik vandaag pas om half 9 thuis:-(

Nog wat bij elkaar verzamelen om het setje compleet te maken en dan kickt ze behind!:-)

Weet niet meer wie het was (freakie ofzo), maar er is laatst gesproken over gear met stats: power/precision/vitality. Bestaat dat?

• ye-roon

ye-roon

knaak

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 12:54:
Haha! Dat heb ik ook! Alleen ben ik vandaag pas om half 9 thuis:-(

Nog wat bij elkaar verzamelen om het setje compleet te maken en dan kickt ze behind!:-)

Weet niet meer wie het was (freakie ofzo), maar er is laatst gesproken over gear met stats: power/precision/vitality. Bestaat dat?
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Item_nomenclature

nope :)

Wel Toughness, Power, Precision en Power, Precision, crit damage. Respectievelijk: Knights en Berserker pre-fix. Dan heb je ook nog Power, precision, condition damage. Andere power+precision zijn er niet hellaas. Als er P/Pr/V gear zou zijn, dan liep iedereen en hun moeder in die gear voor pvp/wvw omdat vit meer hp is, en dat je survivablity tegen direct damage en DoTs verhoogd.

Power / Precision / Toughness bestaat trouwens wel als je combo zoekt tussen damage en survivability (toughness is soms nog sterker dan vitality ook). Stat combo's van de dungeon sets kun je hier vinden trouwens:

http://wiki.guildwars2.co...r_sets#Dungeon_armor_sets

[ Voor 9% gewijzigd door Morrar op 28-02-2013 15:58 ]

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 12:34:
Ik zeg ook niet dat ik alles wil hebben..de kern van mijn verhaal was dat Anet zaken toevoegt, zonder dat er rekening wordt gehouden met de uren die je kwijt bent om het te verkrijgen. Het is meer van: we verdubbelen de requirements en veranderen vrij weinig aan de droprate/manier van verkrijging. Snappie?

Zo houd je de mensen bezig.
Valt wel mee toch? Je hebt het wel over best-in-slot gear, niet over willekeurige exotics. Mag wel even inspanning kosten om die te krijgen lijkt me.

Er komen ook iedere keer meer manieren om ascended items te krijgen. Zo kon je ringen eerst alleen via fractals krijgen, later ook via laurels dus er zijn nu 3 manieren (daily chest in fractals, kopen van pristine fractal relics en kopen van laurels). Een ascended back kun je craften in de mystic forge of kopen van fractal relics + upgrade. Amulets zijn op het moment alleen via laurels te krijgen maar daar heb je er maar 1 per character van nodig en dat kost je geen maand per character. De nieuwe accessories zijn nu te krijgen via laurels+ecto’s maar ook via commendations van guild missions. Met andere woorden, er valt best wat te kiezen, tenzij je per sé alles in de eerste maand hebt (maar het spel moet nog effe mee he). Arenanet heeft ook aangegeven te willen dat je in steeds meer aspecten van het spel aan ascended gear kunt werken. Dat is niet "geen rekening willen houden met de uren die je kwijt bent om het te verkrijgen", het is een wortel die voor de neus van spelers wordt gehouden om eens wat anders te gaan doen dan in de vorige 500 uur dat je GW2 speelde.

Mijn opinie. :)

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Tweekzor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-05 10:45
Hoe moet ik ooit mijn legendary halen :( Deze week weer een stuk of 10 rares gehad waarvan er slechts 1 ecto's gaf na salvagen... En dat met een mystic kit.

Verwijderd

Pas op het moment dat de precursors/legendaries een scavanger hunt worden..in ieder geval zo denk ik erover.

• Tweekzor
Daar wil ik alvast op voorbereid zijn en het grootste gedeelte van de rest gehaald hebben. Als ik dan pas met de volledige gifts begin heb ik nog een lange weg te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Gister avond toch nog even besloten om de dagger/dagger skills te unlocken van de elementalist en damn dat is me een partij vet. Ik heb eerst scepter/focus skills unlocked en daarna alle staff skills (en tussendoor de underwater skills). En dan nu dagger/dagger. Tijdens mijn scepter/focus periode had ik het spelen van een elementalist bijna opgegeven, staff was wel iets beter maar is vooral veel aoe niet zo zo goed voor single target. En toen kwam d/d, holy f-ing shit wat is dat gaaf om te spelen. Ik ben pas level 10 dus echt ultra-mega-super combos kan ik wel maken maar alles gaat in een paar hits dood. Maar damn dat gaat een partij vet worden bij het levelen :D tbh hoe iemand een elementalist kan spelen met een staff of scepter/focus is beyond me

En me mesmer is lvl 43, en hellaas geen instance kunnen doen, maar ach, het was leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-09 00:01
ye-roon schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 08:23:
Gister avond toch nog even besloten om de dagger/dagger skills te unlocken van de elementalist en damn dat is me een partij vet. Ik heb eerst scepter/focus skills unlocked en daarna alle staff skills (en tussendoor de underwater skills). En dan nu dagger/dagger. Tijdens mijn scepter/focus periode had ik het spelen van een elementalist bijna opgegeven, staff was wel iets beter maar is vooral veel aoe niet zo zo goed voor single target. En toen kwam d/d, holy f-ing shit wat is dat gaaf om te spelen. Ik ben pas level 10 dus echt ultra-mega-super combos kan ik wel maken maar alles gaat in een paar hits dood. Maar damn dat gaat een partij vet worden bij het levelen :D tbh hoe iemand een elementalist kan spelen met een staff of scepter/focus is beyond me

En me mesmer is lvl 43, en hellaas geen instance kunnen doen, maar ach, het was leuk :D
Ik gebruikte tijdens het levelen de combi scepter/dagger. Je kan daar best wel veel might buffs mee opbouwen, als je goed je skills etc besteed kan echt veel damage doen. Scepter/focus vond ik iig ook geen leuke combi. Dagger/dagger gaat snel en is idd vet, maar ik mis echt de range bij deze combi waardoor ik hem echt bijna niet gebruik. :)

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
Soepstengel schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 08:50:
[...]

Ik gebruikte tijdens het levelen de combi scepter/dagger. Je kan daar best wel veel might buffs mee opbouwen, als je goed je skills etc besteed kan echt veel damage doen. Scepter/focus vond ik iig ook geen leuke combi. Dagger/dagger gaat snel en is idd vet, maar ik mis echt de range bij deze combi waardoor ik hem echt bijna niet gebruik. :)
Ik speel ook d/d ele en red me prima (wel met de nodige downs af en toe) in dungeons er mee, ik heb alleen een staff bij me voor bepaalde boss fights die echt niet zonder ranged kunnen. Of in AC bijvoorbeeld om de gargoyle statues te slopen bij spider queen, voor de queen zelf schakel ik weer over naar daggers.

Ik heb een keer een filmpje gezien van een d/d ele in wvw die heen en weer sprong en de mensen wisten gewoon niet waar ze moesten kijken. Ik was meteen verkocht en kon niet wachten totdat ik zelf mijn ele had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauro101
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-08 17:02
Zoooo, ik begin m'n mesmer steeds leuker te vinden. Heb een leuke exotic GS gehaald en begin m'n gear ook langzaamerhand te speccen in precision/power/cd.

En al is mn armor ongeveer lvl 60-70, doe ik echt heel veel damage en nu ik de skill combo's lekker onder de knie krijg plus het dodgen goed te timen is ga ik ook nog eens bijna niet dood! Het speelt echt heerlijk!

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

mauro101 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 09:59:
Zoooo, ik begin m'n mesmer steeds leuker te vinden. Heb een leuke exotic GS gehaald en begin m'n gear ook langzaamerhand te speccen in precision/power/cd.
Heb met mijn mesmer ook even een GS gehad, maar ik vind het zo maf dat je een enorm zwaard hebt en er vervolgens niet mee mept, maar mee schiet. Daar kon ik na mijn guardian en haar GS die lekker in het rond mocht meppen maar niet aan wennen.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauro101
Weakling schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:14:
[...]

Heb met mijn mesmer ook even een GS gehad, maar ik vind het zo maf dat je een enorm zwaard hebt en er vervolgens niet mee mept, maar mee schiet. Daar kon ik na mijn guardian en haar GS die lekker in het rond mocht meppen maar niet aan wennen.
Dat klopt ja, het is een gek gezicht, maar skill 2 (heel fijn) gooit je GS! best tof :)
Ik heb zelf geen guardian, mijn hoogste alt is een lvl 7 warrior, dus buiten mijn lvl 80 mesmer heb ik nog niet echt iets gespeeld en ik vrees dat het voorlopig ook niet heel veel zal gebeuren!

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

mauro101 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 09:59:

En al is mn armor ongeveer lvl 60-70, doe ik echt heel veel damage en nu ik de skill combo's lekker onder de knie krijg plus het dodgen goed te timen is ga ik ook nog eens bijna niet dood! Het speelt echt heerlijk!
Cool, maar tbh niet het slimste wat je had kunnen doen :) Beter was dat je hetgeld waar je nu een exotic GS voor gehaald, te spenderen aan een lvl 80 rare armor set. Rares zijn meer dan voldoende voor dungeons en je kan in die dungeons dan nieuwe gear verdienen. En het was een grotere stats/damage boost geweest. Daarbij komt dat je om effectief te zijn met je GS je op max range moet blijven. Je hebt wel grote burst, maar zodra die geweest is, moet je weer wachten :)

Maja, de GS is gewoon een bazen wapen. Miscshien niet het sterkste in het arsenaal van de mesmer (dat is de 1h sword), maar een greatsword op een clothie/light armor. Het is echt de shit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ye-roon schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 11:20:
[...]

Cool, maar tbh niet het slimste wat je had kunnen doen :) Beter was dat je hetgeld waar je nu een exotic GS voor gehaald, te spenderen aan een lvl 80 rare armor set.
Geld uitgeven aan armour zou ik ook niet doen, gewoon een exotic karma-setje halen bij de tempels in Orr (karma krijg je tegenwoordig al voor elke scheet die je laat). Geld uitgeven aan armour zou ik hoogstens doen om de skin. Alternatief is natuurlijk dungeon tokens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:16
Gisteravond de eerste Guild Bounty voltooid. Was wel grappig om zoveel guildies op 1 plek te zien. Daarna hebben we de volgende guild bounty geprobeerd, maar we hadden net te weinig tijd om de 3e boss te killen.

Dus voortaan maar wat beter communiceren en opsplitsen. Loot was wel nice bij de eerste keer, 50 zilver en 2 level 80 goldies gekregen. Helaas heb ik op mijn hoogste character maar 75% WC, dus moet af en toe op alts werken. Een reden dus om op 1 character WC te halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauro101
ye-roon schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 11:20:
[...]

Cool, maar tbh niet het slimste wat je had kunnen doen :) Beter was dat je hetgeld waar je nu een exotic GS voor gehaald, te spenderen aan een lvl 80 rare armor set. Rares zijn meer dan voldoende voor dungeons en je kan in die dungeons dan nieuwe gear verdienen. En het was een grotere stats/damage boost geweest. Daarbij komt dat je om effectief te zijn met je GS je op max range moet blijven. Je hebt wel grote burst, maar zodra die geweest is, moet je weer wachten :)

Maja, de GS is gewoon een bazen wapen. Miscshien niet het sterkste in het arsenaal van de mesmer (dat is de 1h sword), maar een greatsword op een clothie/light armor. Het is echt de shit :)
Nou, ik had wat gems aangeschaft om server transfer te doen, alleen bleek deze 500 gems goedkoper uit te vallen dan gedacht (500 ipv 1000). Dus heb ik van dat geld een GS gekocht, ik liep toen rond met een lvl 70 rare staff, dus dacht, gelijk iets goeds kopen! Helemaal geen spijt van gelukkig :)

Sigil met +10 precision per kill erop gegooid. Zit nu al op 48% base crit chance en 55% crit damage. Maar dus nog lekker veel ruimte voor upgrades. Ik denk dat ik straks wel met 70% crit chance en hopelijk tegen de 80%+ crit damage kan lopen.

Skill 1 met GS doet nu al over die 3 hits gemiddeld 2,5k damage (totaal) dat is in vergelijking met de staff echt gigantisch!

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Dat is waar, maar de staff is ook niet bedoeld om een hoge direct damage te hebben, de staff 1 kan burning/bleeding op het target gooien en dat geven je clones ook. Persoonlijk kill ik met dezelfde build en dezelfde gear (dus zelfde level wapen, quality en stats (power, prec)) sneller een mob met de GS als ik al mijn burst heb. Heb ik mijn burst niet dan doet de staff sneller killen met alleen een clone.

Maar ik probeerde met eerdere post de 2 niet te vergelijken. Het is ging meer om de stats van gear vs stats van 1 wapen :)

Zelf speel ik voornamelijk met sword/focus en ik word steeds beter in het plaatsen van de focus phantasm. En 3 mobs tegelijk, mja, 2 clones, 1 phantasm, 10+ vuln op 3 targets en dan een blurred frenzy met een shatter. "vind ik leuk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-06 16:17
Spel net gekocht en ik had vroeger van het eerste deel erg veel plezier,
nu bezig met de installatie, al meer dan 800mb gedownload en nog steeds op 10%...
zijn er nog leuke guilds van tweakers met plaatsen vrij als ik wat meer er in zit?

[ Voor 6% gewijzigd door bamboe op 01-03-2013 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:35
bamboe schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 17:39:
nu bezig met de installatie, al meer dan 800mb gedownload en nog steeds op 10%...
zijn er nog leuke guilds van tweakers met plaatsen vrij als ik wat meer er in zit?
Even een post maken op de tweakers guild website, veel vriendelijke mensen die ook gewillig zijn het e.e.a. uit te leggen. Weet namelijk ook niet alle ins and outs in het spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Of, als je een meer internationale guild wil zoek je naar The descendant of Gwen op Piken square :) Zitten een heleboel tweakers. Maar dus ook wat britten schotten en ander gespuis, maar tis wel gezellig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 14:32

Dawn

..Sworn to the Dark..

je bent altijd welkom om [GoT] te joinen;
http://www.guildoftweakers.com/

vul even een applicatieformuliertje a.u.b. =)

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is guesting er al eigenlijk? Is inderdaad mogelijk.

Zoja, hoe join ik dan een vriend op de andere server? Heb al op guesting geklikt..maar hoe kom ik er echt?

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2013 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Voor guesting: in het character overzicht scherm, druk op de knop om de verschillende werelden te tonen, kies de server en druk op Guest (komt een koffer als icoon te staan voor de betreffende server), vervolgens op Play drukken in het overzichtscherm.

[ Voor 14% gewijzigd door MatHack op 03-03-2013 00:11 ]

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 23:15:
Is guesting er al eigenlijk? Is inderdaad mogelijk.

Zoja, hoe join ik dan een vriend op de andere server? Heb al op guesting geklikt..maar hoe kom ik er echt?
Let wel op dat als je character wisselt je volgens mij al stopt met guesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks! Allemaal gelukt, snap het nu helemaal.

Vraagje; kun je een hele guild naar een andere server verplaatsen? Zoja, hoe doe je dat? Ik ben GL en we willen naar Piken Square..maar hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09 14:04

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

500 gems p/p betalen , alleen heeft het 1 groot nadeel , je guild`s home server blijft de se3rver waar je hem heb gemaakt en daardoor krijg je opo een andere server geen influence geloof ik o.i.d
dan zou je een hele nieuwe guild moeten maken op piken,

of je kan natuurlijk ook met die 10 man uit je guild de gezelligste club idioten van piken joinen ;)

YO! fucknuts! It's Probing time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik weet niet wat er met de security van Arenanet aan de hand is, maar zie steeds meer meldingen van "attempts of account access from he fei China" email dingen. Heb er zelf nu ook een gehad, wel erg apart dat verschillende mensen, verschillende landen allemaal precies dezelfde access melding krijgen.

Maar goed, volgens arena net ligt het aan ons, dat het allemaal precies dezelfde locatie etc is, dat maakt niet uit, maar wij zitten fout te zijn natuurlijk <3

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha freakie..misschien ook een optie..ik zal het vandaag of morgen voorleggen aan de guildies. We willen guild missions enzo doen, maar daarvoor komt te weinig influence binnen.

Ben nu een dag aant guesten op PS. Leuke server! Startersgebieden druk etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Na een tijd druk te zijn geweest met andere dingen, vandaag weer mijn Necromancer opgepakt - lvl 17 -> lvl20.

In het begin alleen gelopen, maar dan is het erg saai en veel minder leuk. Zijn weinig mensen in de guild die toevallig net die ene map moeten exploren etc.

In de mainchat om wat hulp gevraagd en binnen no-time met z'n vieren lekker rondgelopen en met plezier weer GW2 gespeeld. Het is voor mij vooral heel gezellig om met andere mensen rond te lopen. De game is niet meer zo uitdagend als met mijn lvl80 thief gedurende zijn reis, maar zeker nog leuk om te spelen. Tenminste, als je niet alleen loopt dan. Anders is het al snel voorbij voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
Freakiebeakie schreef op zondag 03 maart 2013 @ 15:29:
500 gems p/p betalen , alleen heeft het 1 groot nadeel , je guild`s home server blijft de se3rver waar je hem heb gemaakt en daardoor krijg je opo een andere server geen influence geloof ik o.i.d
dan zou je een hele nieuwe guild moeten maken op piken,

of je kan natuurlijk ook met die 10 man uit je guild de gezelligste club idioten van piken joinen ;)
Nee er is geen 'home' server voor een guild. Maar influence zit wel gebonden aan een server, dus als je hopped moet je ook weer vanaf 0 upgrades beginnen. Je krijgt gewoon nieuwe influence op de andere server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hoe hop je dan? En moet ik dan (als GL) gewoon hoppen en komt de guild er achter aan? En de rest van de mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
Nee iedereen moet zijn eigen server transfer betalen. De guild zelf bestaat op elke server daar hoef je niets mee te doen. Alleen de mensen moeten overschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:15

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Je kan met meerdere servers in 1 guild zitten. Ik heb een kennis op een US server, en hij kan met ons chatten in guild chat enzo. Maar hij is de enige op die server, en zijn influence is niet onze influence. Hij moet voor die server alles zelf unlocken voor de guild. Influence is per server. Dus als je verhuist, ben je nog steeds in dezelfde guild, alleen is op die nieuwe server je influence waarschijnlijk 0 tot je daar begint te questen. De guild bank is ook per server, hij ziet onze coole spullen niet. Sterker nog, hij heeft nog niet eens een guild bank (en gaat 'ie ook niet doen, hij heeft daar een andere guild waarmee hij productief kan zijn). Dus praktisch gezien zit je wel in de guild, maar mag je overnieuw beginnen om alles te verdienen en unlocken.

Gelukkig kunnen we elkaar wel mailen, dus dat valt mee met de gear sharing. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Trinsec op 03-03-2013 21:04 ]

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Gezien ik het hier nog niet voorbij heb zien komen zal ik ff beginnen:

Gisteren hebben onze eerste guild bounty gedaan. Een Tier 1. Eerst hebben we 3 groepen gemaakt en elke lid van de groep is gaan scouten in een zone waar 1 van de 15 npc's rond zou lopen. Na wat gezoek (ik heb het pad van de mijne 2 keer vol rond gelopen, maar niks te vinden, dus ik zal het wel gemist hebben) is er toch maar besloten om de missie te starten en te zien welke 2 targets we kregen. We kregen de hylek in Mount Mealstrom en de Prisoner in Iron Marches. Die prisoner is nog best een pain in the ass als ik Solane mocht geloven, gezien hij altijd aant rennen is.

Die hylek had echt een BAK HP waar je niet goed van word en heeft ons bijna 5 minuten gekost om hem te killen, natuurlijk met iedereen die mee aan het doen was. Die prisoner daarentegen lag binnen de minuut, hij had zo weinig hp, maja dat is denk om te compenseren dat hij niet stopt als je met hem praat en dat hij constant aan het rennen is. Ook tijdens het gevecht blijft hij weg rennen.

Al met al een geslaagd event, albeit een beetje kort. Maja, wel 2 rares en 50s voor de completion (die krijg je trouwens voor het completen van 1 onderdeel, je hoeft niet beide te doen om die rewards te krijgen). Er is inmiddels nog een bounty klaar zag ik gister. Dus of we die vanavond of morgen doen weet ik niet. Maar ik ga zeker weer mee doen. En ik hoop dat we ook tier 2 en 3 gaan proberen, dat word wat pittiger en vraagt wat meer coordinatie, maar moet niet al te moeilijk zijn.

Oh en we hebben een ander guild boos gemaakt, blijkbaar moesten zij ook die prisoner hebben, maja, wij waren eerder :)

Het enige wat ik hier miste was een "raid" groep. Je moet het nu doen met parties en dan is TS wel nodig. En een aparte raid chat zou ook handig zijn. Maar het belangrijkste zou zijn dat we elkaar kunnen zien op de map, tegenover de 4 man die je nu op de map kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ye-roon schreef op maandag 04 maart 2013 @ 08:40:

Gisteren hebben onze eerste guild bounty gedaan. Een Tier 1. Eerst hebben we 3 groepen gemaakt en elke lid van de groep is gaan scouten in een zone waar 1 van de 15 npc's rond zou lopen. Na wat gezoek (ik heb het pad van de mijne 2 keer vol rond gelopen, maar niks te vinden, dus ik zal het wel gemist hebben) is er toch maar besloten om de missie te starten en te zien welke 2 targets we kregen. We kregen de hylek in Mount Mealstrom en de Prisoner in Iron Marches. Die prisoner is nog best een pain in the ass als ik Solane mocht geloven, gezien hij altijd aant rennen is.
Pain in the ass kun je wel zeggen. Probeer maar eens een groep van 5 te coördineren, achter een NPC aan te rennen met een Ranger en dan ook nog een waypoint te pingen. De prisoner wordt niet aangevallen en blijft maar doorrennen, maar mijn Ranger werd elke keer aangevallen en werd dus vertraagd. En als ik niet werd aangevallen dan werd mijn pet wel aangevallen. Pet op passive, zoals iedereen op TS riep, werkt niet, want ook een passive pet kan aggro krijgen en zogauw mijn Ranger wordt aangevallen reageert de pet en gaat deze over in aggro modus. Volgende keer mag iemand anders de prisoner opsporen, kan ik tenminste de boel in de gaten houden.
Oh en we hebben een ander guild boos gemaakt, blijkbaar moesten zij ook die prisoner hebben, maja, wij waren eerder :)
Welke guild hebben we boos gemaakt? Ik heb nog een tijdje bovenop zijn lijk gestaan, maar niemand van een andere guild gezien.
Het enige wat ik hier miste was een "raid" groep. Je moet het nu doen met parties en dan is TS wel nodig. En een aparte raid chat zou ook handig zijn. Maar het belangrijkste zou zijn dat we elkaar kunnen zien op de map, tegenover de 4 man die je nu op de map kan zien.
Inderdaad. Het commander idee van WvW, maar dan werkend. We hadden mazzel dat iemand uit mijn party de prisoner vond (nadat ik hem kwijt was) en ik zijn blauwe puntje op de map kon zien. Zo kon ik de volgende waypoint waar hij zou komen pingen voor de rest van de guild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peleccotur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-03 14:12
Van het weekend weer rustig wat rondgerend. Toch best opgeschoten, 30->36 op me engineer. Ik begrijp intussen ook de mensen die klagen over hun neurotische drang naar map completion... XD
Ook eens sPvp ingedoken met een elixir gun, best interessant. Paar keer duels gehad die ongeveer oneindig lang duurden, kills maken is niet het sterkste punt van me build.

Als ik het guild en server verhaal goed begrijp zou je dus eigenlijk op iedere server een aftakking van je guild kunnen hebben (met 1 guild chat, maar influence per server). Ik zit zelf met wat vrienden op Aurora Glade, heeft het voor mij dan nut om jullie guild te joinen?

Diablo III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

altijd.
ik zit op seafarest rest server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit niet in die guild maar in theorie kan het. en dan guesten naar de andere server.
Het enige waar je niet mee kan doen is de WvWvW akties.
Peleccotur schreef op maandag 04 maart 2013 @ 09:27:
Van het weekend weer rustig wat rondgerend. Toch best opgeschoten, 30->36 op me engineer. Ik begrijp intussen ook de mensen die klagen over hun neurotische drang naar map completion... XD
Ook eens sPvp ingedoken met een elixir gun, best interessant. Paar keer duels gehad die ongeveer oneindig lang duurden, kills maken is niet het sterkste punt van me build.

Als ik het guild en server verhaal goed begrijp zou je dus eigenlijk op iedere server een aftakking van je guild kunnen hebben (met 1 guild chat, maar influence per server). Ik zit zelf met wat vrienden op Aurora Glade, heeft het voor mij dan nut om jullie guild te joinen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauro101
RoseSolane schreef op maandag 04 maart 2013 @ 09:21:
[...]

Pain in the ass kun je wel zeggen. Probeer maar eens een groep van 5 te coördineren, achter een NPC aan te rennen met een Ranger en dan ook nog een waypoint te pingen. De prisoner wordt niet aangevallen en blijft maar doorrennen, maar mijn Ranger werd elke keer aangevallen en werd dus vertraagd. En als ik niet werd aangevallen dan werd mijn pet wel aangevallen. Pet op passive, zoals iedereen op TS riep, werkt niet, want ook een passive pet kan aggro krijgen en zogauw mijn Ranger wordt aangevallen reageert de pet en gaat deze over in aggro modus. Volgende keer mag iemand anders de prisoner opsporen, kan ik tenminste de boel in de gaten houden.

[...]

Inderdaad. Het commander idee van WvW, maar dan werkend. We hadden mazzel dat iemand uit mijn party de prisoner vond (nadat ik hem kwijt was) en ik zijn blauwe puntje op de map kon zien. Zo kon ik de volgende waypoint waar hij zou komen pingen voor de rest van de guild.
Jammer dat ik gister om 19:45 achterkwam dat de guildbounty stond gepland! had kort daarvoor andere plannen gemaakt! :(

Hopenlijk kan ik de volgende keer er wel bij zijn!

Zo niet, het motiveert iig om met m'n mesmer voor de 100% completion te gaan en dus wat meer start gebieden te bezoeken en te completen.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat iemand op de US server niet kan spelen met de EU servers? en visa versa..
Als dat wel kan hoor ik graag hoe...
En guildmissies moet je unlocken?
Ik bedoel zijn er geen missies die je standaard krijgt?
De rest snap ik wel dat je die moet unlocken met je guild.
Toch wel leuk wat ze er aan toe hebben gevoegd. extra endgame content als ik het zo mag brengen.
Trinsec schreef op zondag 03 maart 2013 @ 21:03:
Je kan met meerdere servers in 1 guild zitten. Ik heb een kennis op een US server, en hij kan met ons chatten in guild chat enzo. Maar hij is de enige op die server, en zijn influence is niet onze influence. Hij moet voor die server alles zelf unlocken voor de guild. Influence is per server. Dus als je verhuist, ben je nog steeds in dezelfde guild, alleen is op die nieuwe server je influence waarschijnlijk 0 tot je daar begint te questen. De guild bank is ook per server, hij ziet onze coole spullen niet. Sterker nog, hij heeft nog niet eens een guild bank (en gaat 'ie ook niet doen, hij heeft daar een andere guild waarmee hij productief kan zijn). Dus praktisch gezien zit je wel in de guild, maar mag je overnieuw beginnen om alles te verdienen en unlocken.

Gelukkig kunnen we elkaar wel mailen, dus dat valt mee met de gear sharing. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:19:
Ik dacht dat iemand op de US server niet kan spelen met de EU servers? en visa versa..
Klopt, guesting is per regio.
En guildmissies moet je unlocken?
Ik bedoel zijn er geen missies die je standaard krijgt?
Je moet eerst het type guild mission unlocken, de eerste (guild bounty) kost 30.000 influence. Daarna moet je elke keer dat je er één wil spelen deze maken. Kost geloof ik 200 influence. Zoiets als de guild banners. Je moet ze eerst "ontdekken" en daarna per stuk maken.
Om de andere typen guild misions te unlocken moet je ook een nieuw level (war, econy, etc) unlocken wat ook 30k to 50k kost. Je hebt dus heel wat influence nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is inmiddels nog een bounty klaar zag ik gister. Dus of we die vanavond of morgen doen weet ik niet. Maar ik ga zeker weer mee doen. En ik hoop dat we ook tier 2 en 3 gaan proberen, dat word wat pittiger en vraagt wat meer coordinatie, maar moet niet al te moeilijk zijn.
mauro101 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 10:38:
Jammer dat ik gister om 19:45 achterkwam dat de guildbounty stond gepland! had kort daarvoor andere plannen gemaakt! :(

Hopenlijk kan ik de volgende keer er wel bij zijn!
Ik was er ook niet bij gisteravond, helaas, maar vanavond 20:00 gaan we nog een keer guild bounty doen, als we idd voldoende mensen online hebben! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Zijn er nog mensen die toevallig net begonnen zijn in het Charr of Asura gebied?
Of misschien in het 2e gebied bezig zijn met de Sylvari?
En het leuk vinden om casual samen te exploren?

In de guild zijn er weinig mensen die nog opnieuw beginnen met rassen. Hier worden voornamelijk dungeons etc. gedaan. Ook leuk, maar ik wil eerst 5 lvl80 charrs hebben voordat ik volledig aan de dungeons, fractals etc begin.

Alleen is het wel te doen, maar niet leuk. Met wat geluk joinen er willekeurige mensen, maar vaak ook niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 20:40
StealthyPeanut schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:54:
Zijn er nog mensen die toevallig net begonnen zijn in het Charr of Asura gebied?

In de guild zijn er weinig mensen die nog opnieuw beginnen met rassen. Hier worden voornamelijk dungeons etc. gedaan. Ook leuk, maar ik wil eerst 5 lvl80 charrs hebben voordat ik volledig aan de dungeons, fractals etc begin.

Alleen is het wel te doen, maar niet leuk. Met wat geluk joinen er willekeurige mensen, maar vaak ook niet helaas.
Ik kan je zeker aanraden om toch eens een dungeon te runnen als je de kans hebt. Zeker als hiervoor in de map chat gevraagd wordt. Zo kan je op lvl 30 al story AC (ascalonian catacombs charr begingebied) doen en lvl 35 Explorable AC. Dit geeft je een flinke dosis XP en geld! en zeker Story draagt bij aan de immersie in het verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor

Die hylek had echt een BAK HP waar je niet goed van word en heeft ons bijna 5 minuten gekost om hem te killen, natuurlijk met iedereen die mee aan het doen was. Die prisoner daarentegen lag binnen de minuut, hij had zo weinig hp, maja dat is denk om te compenseren dat hij niet stopt als je met hem praat en dat hij constant aan het rennen is. Ook tijdens het gevecht blijft hij weg rennen.

Al met al een geslaagd event, albeit een beetje kort. Maja, wel 2 rares en 50s voor de completion (die krijg je trouwens voor het completen van 1 onderdeel, je hoeft niet beide te doen om die rewards te krijgen). Er is inmiddels nog een bounty klaar zag ik gister. Dus of we die vanavond of morgen doen weet ik niet. Maar ik ga zeker weer mee doen. En ik hoop dat we ook tier 2 en 3 gaan proberen, dat word wat pittiger en vraagt wat meer coordinatie, maar moet niet al te moeilijk zijn.

Wij hebben gister ook guild missions gedaan. Ze hadden deze week al T1 en T2 gedaan, maar om iedereen rewards te geven hebben we T2 nog eens gedaan.
Hierna zijn we aan T3 begonnen, voor T3 moesten we 6 bounties opsporen. De eerste 3 gingen vrij makkelijk maar de andere 3 waren we inmiddels weer kwijt geraakt door een kill of dat onze scouts weg gingen.

De mobs die ik heb gehad: een skritt deze was best makkelijk maar deed flink wat damage omdat we met veel man er om heen stonden. Een attack was dus 1hit kill.
De volgende was in snowden drifts en op deze deed je geen damage als je een condition had, wat die vrolijk in het rond strooide.

Hierna aan T3 begonnen in 3 teams: de eerste kill maakten we in blazeridge steppes, maar deze was vrij snel dood. Hierna kwam ik bij de hylek in Mount Maelstrom, wat een irritant ventje zeg! Gigantisch veel hp, en gigantisch veel defence. Er kwam tussendoor ook nog een andere guild aan die dezelfde bounty had, en zij hebben ons nog geholpen.

Onze coördinatie verliep via TS, waar ik in het begin niet in kwam dus ging het niet helemaal soepel. Maar toen ik eenmaal mee kon luisteren verliep het prima.

Het was een leuke ervaring en ik kan niet wachten op de volgende missions :D we proberen voor het eind van deze week guild treks te unlocken zodra we nieuwe merits kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Hydrosine schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:00:
[...]

Ik kan je zeker aanraden om toch eens een dungeon te runnen als je de kans hebt. Zeker als hiervoor in de map chat gevraagd wordt. Zo kan je op lvl 30 al story AC (ascalonian catacombs charr begingebied) doen en lvl 35 Explorable AC. Dit geeft je een flinke dosis XP en geld! en zeker Story draagt bij aan de immersie in het verhaal :)
Ik heb met mijn Thief Lvl80 wel aardig wat dungeons gedaan. En als ik straks level 30 ben, zal ik dit in die gebieden ook wel doen inderdaad. Maar, het gaat me meer om het exploren. Dat is in je eentje niet echt leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 10:15:
altijd.
ik zit op seafarest rest server.

[...]
Hier zit ik zelf ook op sinds kort. Lekker actieve server en zit nu ook in een WvW actieve guild waar ik af en toe bij mee ren. Ook al is het niet mijn favoriete onderdeel van het spel is het wel leuke teambuilding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StealthyPeanut schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:54:

De guild is toch [Gwen]? Ik ben net met mijn Asura Mesmer (Soldd) begonnen. Hij is nu lvl 14 en heeft het onderste gedeelte van Metrica Province gedaan. Hij moet nu verder naar het noorden. Volgens mij staat hij nu in Arterium Haven. Ik wil Tailor en Artificer bijhouden zodat hij zijn eigen armor, staff, focus en scepter kan maken. En ik wil proberen om zijn personal story bij te houden. Maar verder wil ik vooral casual exploren, waarbij ik nog wel eens wat extra tijd kwijt ben om alle verhaaltjes te lezen en overal rond te kijken. Ik heb dus geen haast. Dat is vaak een probleem als ik met anderen explore, ik ben zo langzaam :) Als dat voor jou geen probleem is wil ik graag samen exploren. Ik heb nog wel twee andere karakters waarmee ik ook speel en ik ben tijd kwijt aan guild zaken (guild bounty vanavond 20:00!) dus ik moet exploren met Soldd wel een beetje plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
RoseSolane schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:21:
[...]

De guild is toch [Gwen]? Ik ben net met mijn Asura Mesmer (Soldd) begonnen. Hij is nu lvl 14 en heeft het onderste gedeelte van Metrica Province gedaan. Hij moet nu verder naar het noorden. Volgens mij staat hij nu in Arterium Haven. Ik wil Tailor en Artificer bijhouden zodat hij zijn eigen armor, staff, focus en scepter kan maken. En ik wil proberen om zijn personal story bij te houden. Maar verder wil ik vooral casual exploren, waarbij ik nog wel eens wat extra tijd kwijt ben om alle verhaaltjes te lezen en overal rond te kijken. Ik heb dus geen haast. Dat is vaak een probleem als ik met anderen explore, ik ben zo langzaam :) Als dat voor jou geen probleem is wil ik graag samen exploren. Ik heb nog wel twee andere karakters waarmee ik ook speel en ik ben tijd kwijt aan guild zaken (guild bounty vanavond 20:00!) dus ik moet exploren met Soldd wel een beetje plannen.
Klopt ja, ik zit ook bij Gwen. Ik heb als Asura nu een Elementalist staan aan het begin van zijn avontuur. Ben benieuwd!

Het is niet mijn main character en ik heb nog 3 andere chars welke een lage level zijn. Dus wat mij betreft kunnen we best wat afspreken in de avonduren of weekenden, als we dan tegelijk tijd hebben om samen te exploren. Gezellig :). Ik ben totaal niet van het rushen. Lekker rustig aan lopen en genieten van de omgeving en de game.

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 04-03-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe bevalt iedereen de guild-missions? Het was echt wat Guild Wars nodig had als je het mij vraagt. Ik merkte dat veel mensen die niet naar WvW gingen begonnen af te haken en met de release van de guild-missions kreeg je ook echt weer een doel voor de guild en merk je ook dat mensen zich ook weer online gaan komen.

Ik mis wel nog altijd een hoop functionaliteiten voor de guild. Daar moeten we ben ik bang nog langer op wachten.

Wij hebben tot nu toe alleen Tier 1 gedaan, onder andere omdat we flink aan het bouwen zijn om straks ook nieuwe guild-missions vrij te krijgen en we daardoor niet direct tijd wilde gaan stoppen in Tier 2. Maar we hadden ook het gevoel Tier 2 niet te kunnen voltooien. Tier 1 was al flink moeilijk, voor een van de twee gasten hadden we ruim 3 minuten nodig en de laatste hadden we ook echt de 5 min voor nodig dus 4 in 15 minuten gaat dan niet lukken. Maar misschien dat we er zaterdag nog eens tier 2 doen om te kijken hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Guild missions: tot nu toe wel leuk ja, gisteren hebben we voor de tweede keer tier1 van Guild Bounty gedaan (eerste keer dat ik erbij was). Er was een "concurrerend" guild bezig die meerdere van de NPC's sloopte terwijl we nog aan het zoeken waren dus de spanning zat er wel in. De eerste mob hadden we zelf vrij snel neer, de tweede was die Halfbaked kikker in Mt Maelstrom met zijn irritante shield. Toen we die aan wilden pakken was er al een ander guild mee bezig en stond er nog 2:30 op de teller voor die mob verdween en dat werd hem niet, zeker omdat hij flink sterker werd omdat wij ineens met 30 man arriveerden. We deden het niet expres maar dat andere guild zal wel ff van ons gebaald hebben. Gelukkig werd zijn respawn echt binnen een minuut door een van ons gevonden en toen kregen we hem neer voor de timer van de mission verliep. Nice!

4 mobs slopen in 15 minuten gaat alleen lukken als je voldoende guildies online hebt om ze tegelijk aan te pakken, na elkaar wordt hem echt niet.

In Fractals L26 had ik gisteravond een mooie "lucky streak": binnen 10 minuten een exotic rifle (tribal skin), Deathwish (1 van de mooiste staffs in game, erg gaaf voor mijn necro) en vervolgens een fractal weapon uit de daily chest (helaas pistol, gebruik ik op het moment op geen van mijn characters). De run erna (nog een keer L26, voor de daily van guildies) was de loot weer net zo ruk als gewoonlijk :P

[ Voor 5% gewijzigd door SnoeiKoei op 05-03-2013 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 21:15

Balachmar

The truth is out there

Ja, ik moet echt wat meer gaan explorer. Alleen bij de eerste had ik erbij kunnen zijn, maar toen crashte mijn game client. (Draai het onder wine, dus is waarschijnlijk wat instabieler dan onder windows)
Ik zal deze week eens gaan zorgen dat ik de wps ga krijgen bij de targets, mijn main char is nu toch level 80 dus dat zou in principe moeten lukken. :) Maar ja, dat exploren heeft me toch veel in low level gebieden gehouden.

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 02:47:
Hoe bevalt iedereen de guild-missions? Het was echt wat Guild Wars nodig had als je het mij vraagt. Ik merkte dat veel mensen die niet naar WvW gingen begonnen af te haken en met de release van de guild-missions kreeg je ook echt weer een doel voor de guild en merk je ook dat mensen zich ook weer online gaan komen.
Voor ons zijn de guild missions vooral handig gebleken om het gebruik van TS verder te promoten. We hebben altijd wel een hoop mensen online, maar niet iedereen gebruikte TS. Dat is toegenomen de afgelopen twee dagen.
Wij hebben tot nu toe alleen Tier 1 gedaan, onder andere omdat we flink aan het bouwen zijn om straks ook nieuwe guild-missions vrij te krijgen en we daardoor niet direct tijd wilde gaan stoppen in Tier 2. Maar we hadden ook het gevoel Tier 2 niet te kunnen voltooien. Tier 1 was al flink moeilijk, voor een van de twee gasten hadden we ruim 3 minuten nodig en de laatste hadden we ook echt de 5 min voor nodig dus 4 in 15 minuten gaat dan niet lukken. Maar misschien dat we er zaterdag nog eens tier 2 doen om te kijken hoe het gaat.
We hebben nu twee keer die halfgebakken kikker gedaan en die krijg je maar moeilijk plat (zie ook bovenstaande stuk van Snoei). Maar de andere NPC's waren een stuk makkelijker te killen. Een aantal zijn alleen lastig te vinden. En sommigen zijn lastig staande te houden (bijvoorbeeld die prisoner). Maar als je geluk hebt dat je makkelijke doelwitten hebt dan moet 4 in 15 minuten makkelijk lukken. Krijg je vier lastige dan is 4 in 15 minuten onmogelijk. Het verbaast me een beetje hoeveel verschil er tussen de verschillende doelwitten zit. Er is weer sprake van meer #RNG dan ik zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Het word tijd dat de PvE map af ga maken op me guardian. Ik moet nog niet heel veel gebieden, maar daar gaat zeker nog wel wat tijd in zitten :) En dan zoveel mogelijk CoF doen en HotW en SE(al weer ene week geleden). Maja, komt goed :)

Oh en me mesmer levelen.

[ Voor 5% gewijzigd door ye-roon op 05-03-2013 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

SnoeiKoei schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:56:
... de tweede was die Halfbaked kikker in Mt Maelstrom met zijn irritante shield. Toen we die aan wilden pakken was er al een ander guild mee bezig en stond er nog 2:30 op de teller voor die mob verdween en dat werd hem niet, zeker omdat hij flink sterker werd omdat wij ineens met 30 man arriveerden. We deden het niet expres maar dat andere guild zal wel ff van ons gebaald hebben. ...
Ik zag op Reddit al iets soortgelijks voorbij komen
http://www.reddit.com/r/G...t_come_to_stand_to_guild/

Waar je tot nu toe elkaar in GW2 niet echt dwars kon zitten, sluipt er dat met dit soort geintjes wel langzaam in. Als guilds willen "zieken" dan kan het nog leuk worden om deze guild missies te voltooien.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Laatst online: 17-09 14:44
Weakling schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:03:
[...]

Ik zag op Reddit al iets soortgelijks voorbij komen
http://www.reddit.com/r/G...t_come_to_stand_to_guild/

Waar je tot nu toe elkaar in GW2 niet echt dwars kon zitten, sluipt er dat met dit soort geintjes wel langzaam in. Als guilds willen "zieken" dan kan het nog leuk worden om deze guild missies te voltooien.
En logisch.

Ik ben guild leader van een 65 man guild. En we hebben momenteel grote moeite om mensen nog bij ons te houden, laat staat representen. Alle guilds met 250+ members zijn overal aan het recruiten met hele leuke termen als Daily Dungeon/Fractal run, Guild Missions unlocked all upgrades available.

Het is zeer moeilijk om mijn guild ook maar iets te laten groeien, voor elke member gaat er een member weg.

Ook de upgrades die nodig zijn voor Guild Missions zijn belachelijk. Als PvE guild hebben wij nog geen Art of War aangeraakt. Nu worden we geforceerd om enorm veel influence in een tier te stoppen, welke we waarschijnlijk alleen voor Guild Missions gaan gebruiken.

ArenaNet heeft grote fouten gemaakt, zowel in het begin van Guild Wars, als nu. Multiple guilds is een leuke optie, maar vreselijk voor de kleinere guilds.

Waarom ik dit soort "griefing" aanmoedig, is dat het een grote groep mensen raakt. De kleinere guilds op de forums worden genegeerd omdat iedereen zegt dat het zo simpel is om influence te krijgen en mensen te recruiten(dat soort mensen zitten in de grote guilds, en weten dus niets).
Wat nu gaat gebeuren is dat de grotere guilds gaan klagen dat de Guild Missions gegriefed worden. Hopelijk zal dit ArenaNet aan het denken zetten en de nodige veranderingen doorvoeren.

Anyway, nog 12 dagen tot onze guild mission unlocks(vele tientallen gold minder)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
Remz schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:25:
[...]

En logisch.

Ik ben guild leader van een 65 man guild. En we hebben momenteel grote moeite om mensen nog bij ons te houden, laat staat representen. Alle guilds met 250+ members zijn overal aan het recruiten met hele leuke termen als Daily Dungeon/Fractal run, Guild Missions unlocked all upgrades available.

Het is zeer moeilijk om mijn guild ook maar iets te laten groeien, voor elke member gaat er een member weg.

Ook de upgrades die nodig zijn voor Guild Missions zijn belachelijk. Als PvE guild hebben wij nog geen Art of War aangeraakt. Nu worden we geforceerd om enorm veel influence in een tier te stoppen, welke we waarschijnlijk alleen voor Guild Missions gaan gebruiken.

ArenaNet heeft grote fouten gemaakt, zowel in het begin van Guild Wars, als nu. Multiple guilds is een leuke optie, maar vreselijk voor de kleinere guilds.

Waarom ik dit soort "griefing" aanmoedig, is dat het een grote groep mensen raakt. De kleinere guilds op de forums worden genegeerd omdat iedereen zegt dat het zo simpel is om influence te krijgen en mensen te recruiten(dat soort mensen zitten in de grote guilds, en weten dus niets).
Wat nu gaat gebeuren is dat de grotere guilds gaan klagen dat de Guild Missions gegriefed worden. Hopelijk zal dit ArenaNet aan het denken zetten en de nodige veranderingen doorvoeren.

Anyway, nog 12 dagen tot onze guild mission unlocks(vele tientallen gold minder)...
Ik ken het probleem. Ik heb de eerste maanden van het spel gespeeld met een guild waar iedereen elkaar kende, een man of 50 groot. Als we groter werden dan volgden er kick rondes waarbij inactieve mensen er uit vlogen voordat er weer nieuwe kwamen. Door samenloop van mensen die quitten en het steeds lastiger worden om nieuwe (actieve) mensen te recruiten voor zo'n kleine guild.
Na lang twijfelen ben ik dus maar overgestapt naar een andere server en een andere guild waar vrienden van me zitten. Ook al past de guild niet helemaal bij mijn wensen, ik heb nu tenminste weer plezier in het spel omdat ik met mensen kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Ik vrees alleen dat je ook hier weer juist als kleine guild last van hebt. Als een grote guild met 80 man een guild mission aan het doen is, dan zal de moeilijkheidsgraad niet zo erg hoog oplopen als jij er met een kleine guild van een mannetje of 10 bij komt staan. Omgekeerd echter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

En logisch.

Ik zie je punt. Maar als guild leader (samen met anderen) van een wat grotere guild (tegen de 200 members) ben ik toch niet zo blij met je verhaal en ben ik het ook niet met je eens.
Wij vinden niet dat het makkelijk is om de influence te verkrijgen. Ook wij moeten sparen en hebben niet genoeg influence om zomaar alle missies te unlocken. Morrar houdt bij ons nu het gebruik van influence strak in de gaten om guild missions zo snel mogelijk te kunnen unlocken, maar ook de andere guild activiteiten te laten doorgaan.
Nieuwe leden recruiten gaat bij ons inderdaad wat makkelijker doordat we een goede basis hebben. Maar om dat te bereiken hebben we maanden nodig gehad. En het leiden van een grotere guild vraagt aardig wat tijd. Dat gaat niet vanzelf.
Het grootste bewaar heb ik tegen je aanmoediging van de "griefing". Ten eerste denk ik niet dat het gaat helpen. ArenaNet staat niet echt bekend om zijn mededogen met spelers die de boel verzieken voor anderen. Je loopt met dit soort acties het risico dat je een ban krijgt. Ik verwacht eerder bans op dit soort acties dan dat ArenaNet gaat luisteren. Daarnaast verpest je bewust het spel voor anderen omdat je zelf niet tevreden bent. Dat vind ik zeer kwalijk.

Dat gezegt hebbend zie ik zelf ook grote problemen met de huidige vorm:

Wij hebben nu twee keer een guild bounty gedaan waarbij we beide keer Half Baked Kamali moesten doden. Gisteravond hebben we daarbij waarschijnlijk de guild bounty mission van een andere guild verpest. Niet met opzet, maar door opeens met de helft van de guild te verschijnen in het gebied werd het onmogelijk om de kikker te killen. Pas nadat we een tweede poging konden doen met alleen onze guild (en dan iedereen die beschikbaar was) lukte het om hem te doden.

De kosten om een guild mission te unlocken zijn erg hoog. Als middelgrote guild is het al lastig, kleinere guilds zullen de kosten al gauw te hoog vinden. Als je kijkt wat een guild mission oplevert dan denk ik dat de kosten voor een kleinere guild niet opwegen tegen de opbrengsten. De huidige vorm van guild missions dwingt kleinere guilds bijna tot samengaan.

Bovenstaande gaat alleen om één type guild mission. De andere typen lijken mij minder gevoelig voor de aanwezigheid van andere guilds. Helaas moet je wel eerst guild bounties doen om de volgende te kunnen unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
Overigens hoop ik je hier van af te kunnen praten...
De grote guilds kunnen er namelijk niets aan doen, als in: ze pakken niet express members van jou guild af. Sommige mensen vinden het gewoon leuker in een grote guild dan in een kleine en dat is ieder hun recht. Jou members leaven vrijwillig de kleine guild.
Als je echter andere guilds in de weg gaat lopen help je de community eigenhandig naar de klote. Je bent immers alleen maar je medespeler aan het irriteren en tegenwerken. Het doel is uiteindelijk ArenaNet berijken maar voordat dat gebeurt ben je een paar weken verder, en zelfs nog langer voordat de update er uiteindelijk is.

Als je eenmaal begint met op een dergelijke kinderachtige manier de community tegen te werken is het einde zoek. Iedereen begint alleen maar: dit hebben ze ook bij mij gedaan, dus doe ik dat lekker terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou ook het guild verlaten als mijn guild leaders griefing aanmoedigden. Dat het per ongeluk gebeurt kun je niet vermijden, iedereen wil zijn mission halen. Wat er mis gaat is dat hulp van buitenaf de mission onhaalbaar maakt ipv dat het wordt aangemoedigd, de scaling faalt dus. Hopelijk is Arenanet wel gevoelig voor normale feedback daarover. Maar ga niet opzettelijk zitten griefen in de hoop gehoord te worden, daarmee maak je jezelf echt niet geliefder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-06 16:17
Iemand die nog een leuk guild weet op de piken square server?
Ik ben pas begonnen met het spel, ik ben niet op zoek naar snel levelen,
maar gewoon een leuk guild zou welkom zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door bamboe op 05-03-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja Guild Missions hebben nog wat opstart problemen, net zoals met iedere nieuwe content het geval is. Vooral de volgende dingen zijn een probleem naar mijn idee:

1 - Unlocken kost heel veel voor guilds
2 - Competitie tussen guilds om de objectives (i.i.g. bij Bounties)
3 - Rewards voor spelers en guilds lopen uiteen

Voor wat betreft 1 denk ik dat er weinig aan te doen is. Ik had de missions liever niet diep weggestopt gezien in verschillende trees, maar gewoon los te unlocken. Dat had het probleem dat PVE guilds moeten investeren in WvW upgrades sowieso opgelost. Daarnaast hadden kleine guilds dan ook wat eerder los kunnen gaan met de missies. De missies hadden dan via Merits en andere voorwaarden nog steeds trapsgewijs unlocked kunnen worden.

Voor wat betreft 2 denk ik dat er nog wel wat te verbeteren valt. Sowieso krijgen beide guilds al credit voor een kill als ze die gezamenlijk maken volgens mij. Het probleem zit hem nu in het feit dat je opnieuw moet scouten als een andere guild je target sloopt. Als je target gewoon op dezelfde plek respawned zou dat opgelost zijn.

Punt 3 is wel een vrij vervelende. Spelers hoeven maar 1 keer een NPC af te maken en zijn dan klaar. Of de guild merits krijgt hangt echter af van beide targets. Gevaar is nu dat iedereen naar het eerste target loopt waardoor het zoeken naar het tweede target faalt. Ik hoop dat ze de spelers net als de guild pas gaan belonen als de hele missie geslaagd is.

Maar goed, alle nieuwe content wordt getweaked en dat zal ook hier gaan gebeuren.Overigens denk ik dat de competitie om leden tussen guilds altijd wel speelt, maar nu alleen wat steviger is geworden. Aan de ene kant jammer, maar aan de andere kant geeft het mensen misschien ook wat meer redenen om bij een guild te willen. Zoals het nu is, is het bijna onmogelijk om fatsoenlijk een guild te runnen namelijk; wel of geen guild hebben maakt namelijk bijna gaan kont uit. Kleine guilds zullen zich altijd minder snel ontwikkelen dan grote guilds, maar daar krijg je vaak een betere sfeer voor terug.

@bamboe: Je kan onze guild [GWEN] joinen als je wilt, website: gwen.enjin.com.

[ Voor 23% gewijzigd door Morrar op 05-03-2013 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
pathetic.. als je aan het griefen bent, en je moedigt dit aan in de guild om te doen ben je gewoon zielig bezig. Sorry hoor, maar gewoon denken "LOL omdat andere guilds meer members krijgen ga ik het ze gewoon onmogelijk maken" is echt, heel, heel zielig.

En sorry, kleine guilds kunnen niet recruiten? Ik heb het gedaan afgelopen weekend, begonnen met een guild, en zat zo op de 30 members, zonder issues.

[ Voor 23% gewijzigd door corset op 05-03-2013 16:09 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bamboe schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:05:
Ik ben pas begonnen, (nog maar level 12).
[One] van Devata en [Gwen] van Freakie, Snoei, Morrar, mijzelf en nog een aantal hier. Wij zijn niet heel actief meer op zoek, maar als je zelf komt dan hebben we nog wel een plekje :) Waarschijnlijk heeft [One] ook nog wel plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
bamboe schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:05:
Ik ben pas begonnen met het spel, ik ben niet op zoek naar snel levelen,
maar gewoon een leuk guild zou welkom zijn.
http://www.guildoftweakers.com/

server: far shiverpeaks }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wordt het niet eens tijd om gewoon die rectruitment zooi in de startpost en / of topic warning te doen? Nu staat alleen de GOT guild er alsof dat de enige officiele optie is. Lijkt me dat het eerlijker kan.

Sowieso kan de topic start wel een keer een update gebruiken...

[ Voor 13% gewijzigd door Morrar op 05-03-2013 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
SnoeiKoei schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 15:01:
Ik zou ook het guild verlaten als mijn guild leaders griefing aanmoedigden. Dat het per ongeluk gebeurt kun je niet vermijden, iedereen wil zijn mission halen. Wat er mis gaat is dat hulp van buitenaf de mission onhaalbaar maakt ipv dat het wordt aangemoedigd, de scaling faalt dus. Hopelijk is Arenanet wel gevoelig voor normale feedback daarover. Maar ga niet opzettelijk zitten griefen in de hoop gehoord te worden, daarmee maak je jezelf echt niet geliefder.
Ik heb nooit gezegd dat ik het aanmoedig of zelf doe. Maar ik vind het logisch dat andere guilds dit mogelijk aan het doen zijn. En ik hoop ook dat ArenaNet dit snel genoeg opmerkt.

Grote guilds zullen hard er voor werken om mensen te krijgen, maar helaas is het op dit moment dat ze flink aan het recruiten zijn voor meer influence en dus mensen wegkapen bij kleinere guilds.

De schuld ligt volledig bij ArenaNet, en niet bij de grotere guilds. Waarom ik niet tegen dit gedrag ben? Omdat je met dit gedrag een veel grotere groep gaat "irriteren" en dit zorgt er voor dat er meer feedback naar ArenaNet gaat, zodat het duidelijk is dat ze iets goed fout aan het doen zijn.

Ik zal zelf dan ook nooit dit soort "griefing" organiseren, maar ik veroordeel het ook niet.

En laat de opmerkingen zoals: ga samen met een andere kleine guild of stop er mee, lekker achterwege. Ik heb niet voor niets een paar maanden geleden een PvE Guild gestart omdat ik gewoon veel dingen mis in andere guilds(vanaf 100+ members ben je al gauw "another name").

/rant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remz schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:27:
[...]

Ik heb nooit gezegd dat ik het aanmoedig of zelf doe. Maar ik vind het logisch dat andere guilds dit mogelijk aan het doen zijn. En ik hoop ook dat ArenaNet dit snel genoeg opmerkt.

Grote guilds zullen hard er voor werken om mensen te krijgen, maar helaas is het op dit moment dat ze flink aan het recruiten zijn voor meer influence en dus mensen wegkapen bij kleinere guilds.

De schuld ligt volledig bij ArenaNet, en niet bij de grotere guilds. Waarom ik niet tegen dit gedrag ben? Omdat je met dit gedrag een veel grotere groep gaat "irriteren" en dit zorgt er voor dat er meer feedback naar ArenaNet gaat, zodat het duidelijk is dat ze iets goed fout aan het doen zijn.

Ik zal zelf dan ook nooit dit soort "griefing" organiseren, maar ik veroordeel het ook niet.
Ik veroordeel het wel. Goed dat je het zelf niet organiseert.
En laat de opmerkingen zoals: ga samen met een andere kleine guild of stop er mee, lekker achterwege. Ik heb niet voor niets een paar maanden geleden een PvE Guild gestart omdat ik gewoon veel dingen mis in andere guilds(vanaf 100+ members ben je al gauw "another name").

/rant
Waar staat deze opmerking? Ik heb alle posts nog even nagelezen en het enige wat in de buurt komt is deze quote van mij:
De huidige vorm van guild missions dwingt kleinere guilds bijna tot samengaan.
Dat staat echter in een context en is een verwijt aan ArenaNet. Misschien moet je beter lezen en minder ranten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
@Remz, waarom heeft dan heel weinig guilds dit probleem? Vooral op Piken Square zie ik wekelijks nieuwe guilds onstaan die groot worden. Waarom? Die recruiten gewoon. Die geven de schuld niet aan Arenanet, maar doen gewoon wat ze moeten om groter te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remz schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:27:
[...]

Ik heb nooit gezegd dat ik het aanmoedig of zelf doe.
Waarom ik dit soort "griefing" aanmoedig, is dat het een grote groep mensen raakt.
|:( |:( |:( Sorry hoor maar je spreekt jezelf nogal tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Heel raar, maar een paar maanden lang eigenlijk weinig motivatie gevonden om de game op te starten.

Sinds kort begonnen met een Asura Ele, verder gegaan met mijn Sylvari Necro en een Charr Guardian erbij gepakt. Hier weer veel plezier in gevonden met het exploren van nieuwe gebieden en het onder de knie krijgen van de verschillende professies.

Nu wil ik 's avonds weer lekker veel gamen en heb ik er echt weer zin in. Bizar hoe je gevoel in een paar weken zo kan veranderen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Even iets anders, ik speel zelf een Guardian een Ranger en een mesmer. De eerste en de laatste voelen uniek en afwisselend aan. Maar de Ranger, tja. Pet AI zuigt hard en je kan niet tegen em zeggen: gebruik skill 1, of gebruik skill 2. En daarbij komt dat ze zo lomp zijn en altijd in de aoe blijven staan. En LB/SB speelt zo saai en heeft zulke saaie animaties vergeleken bij Greatsword en Sword skills.

Ik ben daarom nu bezig met gear verzamelen voor 2 verschillende specs, 1 word GS/Axe+Horn en de andere sword+dagger/axe+torh. Waar ik waarschijnlijk de voorkeur geef aan de laatste, maar de eerste set is makkelijker te verzamelen. De gs/axe+horn set word erg tanky met P/T/V gear met Beryl Orbs, Berserker weapons en een beetje een mix aan trinkets om zo rond de 3k armor te komen, maar ook nog decent crit te hebben.

De andere build word voluit Condition Damage. Rabid gear voor alles en dan runes of the ranger. (rede voor ranger runes ten op zichte van Undead: 5% meer damage met een companion is volgens mij een grotere increase dan 5% van me toughness word Condition Damage.

Beide builds gaan gebruik maken van de 0/0/30/25/15 trait setup. Ik heb gekeken om misschien ergens 10 punten vandaan te snoepen en die in skirmishing te stoppen voor de bleed on crit. Maar die bleed is maar voor 1 seconde, dus maar 1 tick en het daarom niet echt waard. Dan heb ik meer aan 5% meer damage als er een boon op me zit en 20% sneller van pet swappen zorgt weer voor meer Quickness gezien ik dat elke keer op een pet swap dat krijg.

Voor utility skills zal ik waarschijnlijk gaan voor QZ en Lightning reflexes. Extra damage en een stun breaker, kan niet beter :) Dan waarschijnlijk Signet of Renewal voor de condition removal en extra stun break. En Signet of the Wild voor gevechten waar condition removal niet nodig is.

Voor de heal: Healing spring als je wat condition removal nodig hebt en +33% regeneration duration is 1 extra tick voor elke pulse. Wanneer condition removal niet nodig is en burst heals ook niet. Dan troll agent voor de grootst mogelijke heal.

Als ultimate, dat is best situaltional, maar Rampage as One is denk het handigst. Pop dat net na het switchen naar je eagle en dan QZ en je eagle heeft binnen no time 25 stacks might en doet hele grote hoeveelheden damage :) Entangle is misschien ook en optie, maar gezien de bleed van entangle niet sterker word met condition damage, is entangle alleen usefull als je grote groepen mobs op 1 plek moet houden. En de spirit kan gebruikt worden als Super Flag zoals een warrior die gebruikt.

Voor pets waarschijnlijk een eagle/hawk voor de awesome dps (en de +150 stats van beastmastery maakt ze sterker en kunnen ze langer leven) en een sylvari hound voor de extra aoe regeneration buff en de standaard knockdown die de canine familie heeft.

De build: http://gw2buildcraft.com/...c.p63.f6|55.7|0.0.0.0.0|e

Sigils zijn nog niet 100%

Rede voor Sword/dagger is dat je daarmee altijd poison op je target houd. En gezien Poison maar door 4 classes kan worden aangebracht. Waarvan je er 1 eigenlijk niet mee mag tellen(mesmer, staff 5 heeft random kans op poison). Hou je er 3 over: Ranger, Thief, Necromancer. Gezien ik nooit bij Thiefs en Necro's in de groep zit en de overige rangers over het algemeen een power build hebben(en het maximaal 1 andere ranger is). Dan is de poison condition helemaal van mij en die gaat lekker ticken op de targets. En gezien je 3 evaded hebt van je wapen skills en dat gecompbineerd met je dodge skill en LR moet toch wel zorgen dat je best goed overleefd.

Al met al lijkt het me een goede build, heel actief, vele weapons swappen en pets swappen om de buffs te krijgen. Goede damage en goede evades. Misschien dat dit wat nieuw leven blaast in me ranger.

Oh rede voor axe in de offset: mocht het te heet onder de voeten worden kan je switchen naar iets wat range heeft om wat afstand te bewaren, torch voor INSANE burn dmg. En voor pure ranged fights natuurlijk altijd een shortbow bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
lanerios schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:36:
@Remz, waarom heeft dan heel weinig guilds dit probleem? Vooral op Piken Square zie ik wekelijks nieuwe guilds onstaan die groot worden. Waarom? Die recruiten gewoon. Die geven de schuld niet aan Arenanet, maar doen gewoon wat ze moeten om groter te worden.
Ik speel op Desolation. Geen idee hoe de guild ratio is op Piken Square, maar geloof mij, Desolation is zeer lastig. Er zijn veel grotere guild, en veel kleine guilds. Om echt groot te worden, en ook nog een sociaal leven er op na te houden is bijna niet te doen.

Daarnaast is mijn doel niet om groot te worden met mijn guild. Ik heb altijd tegen de huidige members gezegd dat ons limiet rond de 100 members zal liggen, puur omdat dit het gezellig houdt, en je members nog kan leren kennen.

Er zijn dus inderdaad guilds die opeens iedereen inviten die ze kunnen, maar er zijn ook genoeg guilds die bestaan uit puur vrienden, en deze content dus nooit samen zullen spelen.

Anyway ik ben klaar met deze discussie. Het is duidelijk dat meningen verschillen. Ik ben van mening dat de Guild Missions momenteel zo moeilijk te bereiken zijn dat je op veel gebieden met inleveren(geld, vrienden, tijd etc.) en dat hier iets aan gedaan moet worden. Om een ander voorbeeld te gebruiken: Wat de "rebellen" in Syrie proberen te bereiken vindt ik goed, maar ik zal er zelf nooit aan mee doen.

[ Voor 22% gewijzigd door Remz op 06-03-2013 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remz schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:14:
[...]

Ik speel op Desolation. Geen idee hoe de guild ratio is op Piken Square, maar geloof mij, Desolation is zeer lastig. Er zijn veel grotere guild, en veel kleine guilds. Om echt groot te worden, en ook nog een sociaal leven er op na te houden is bijna niet te doen.

Daarnaast is mijn doel niet om groot te worden met mijn guild. Ik heb altijd tegen de huidige members gezegd dat ons limiet rond de 100 members zal liggen, puur omdat dit het gezellig houdt, en je members nog kan leren kennen.

Er zijn dus inderdaad guilds die opeens iedereen inviten die ze kunnen, maar er zijn ook genoeg guilds die bestaan uit puur vrienden, en deze content dus nooit samen zullen spelen.
Ik begrijp dat je je guild niet te groot wilt laten worden. Gevolg is inderdaad dat het lastig gaat worden om guild missies te gaan spelen. Je moet eerst guild bounties unlocken en een aantal malen bounties doen voordat je andere typen kunt unlocken. Zoals je in het stuk van Morrar hebt kunnen lezen ben je niet de enige die de huidige implementatie van guild missies nog niet helemaal geslaagd vind.

[ Voor 23% gewijzigd door RoseSolane op 06-03-2013 10:30 . Reden: Bericht waarop ik reageerde is gelukkig aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauro101
Ik denk dat ik me iets meer moet gaan verdiepen in alle skills etc. van andere classes, ook die ik niet (zelf) speel!
Gister voor m'n monthly bezig geweest, hoef alleen nog wat events en in WvW ging dat heel snel (op tip van de guild).
Ik merkte dat ik tegen rangers en thiefs weinig in te brengen heb (ben een mesmer). De thiefs die ik tegenkwam deden echt enorme damage en met 2-3 seconden was ik dood!
De Rangers(denk ik) die ik tegenkwam waren constant in stealth, van elke 20 secondes minimaal 13 in stealth en daar ging hij in die periode 3x in.
Welke ik ook irritant vind is die 'pull' skill. Sta je op een muurtje je fort te defenden, word je eraf gepulled en door 15 man gekilled. Dat was nieuw voor mij :P

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja laten we dit topic niet teveel vervuilen met allerlei persoonlijke issues en het gewoon over het spel hebben zou ik zeggen. Iedereen mag daar gewoon z'n mening over hebben, maar het helpt wel om het op een constructieve manier te benaderen. Grieven is dat niet echt, oplossingen bedenken voor kleine guilds zou beter zijn. Als je iets weet, post het op het suggestions forum of hier. Ik weet zeker dat je dan enthousiastere reacties krijgt.

Overigens vind ik dat er wel erg zwaar aan die missions getrokken wordt, terwijl het in feite heel weinig voorstelt in de huidige vorm. Bounties zijn 20 - 30 minuten zoeken en dan max 15 minuten samen knokken. Ik heb er meer werk aan gehad de boel te organiseren dan ik er lol van heb gehad eerlijk gezegd.

Sowieso is het runnen van een guild in GW2 niet echt een job waar ik blij van wordt. Leden hoeven niks van een guild en zijn maar uiterst moeilijk in beweging te krijgen. Echt leuke teamplay heeft het spel verder ook niet of alleen in PVP context. Wat dat betreft run ik 100x liever een raid team in WoW, daar haal ik een stuk meer voldoening uit. Ook daar voldoende drama en gedoe, maar tenminste ook veel uren teamplay en een echte kick als het goed draait.

Dus guild missions: leuk, maar niks om echt een heisa over te maken...

[ Voor 4% gewijzigd door Morrar op 06-03-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

RoseSolane schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:28:
Gevolg is inderdaad dat het lastig gaat worden om guild missies te gaan spelen.
Lastig, of duurt het alleen maar een stuk langer voordat je ze unlocked? Ik heb vaak het idee dat dit soort ongenoegens voort komen uit een "I want it all and I want it now" houding (dank je Queen).

Of het nu om het verkrijgen van legendaries gaat, het unlocken van guild missies of zoiets simpels als het levellen van crafting, sommige mensen zoeken naar instant gratification, om er nog maar eens een mooie oerhollandse term in te gooien. Een zo kort en goedkoop mogelijke route om het doel te bereiken in plaats van de weg er naartoe te genieten (toe maar, nog een portie filosofie van de koude grond er bij halen ook, het kan niet op vandaag).

Betrap er mezelf ook op als ik weer eens de daily aan het rushen ben of voor de zoveelste keer hetzelfde rondje karka's draai, Het is op die momenten eigenlijk geen spelen meer wat ik doe, maar werken en dat kan nooit de bedoeling zijn van GW2 of welk spel dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mauro101 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:37:
Ik denk dat ik me iets meer moet gaan verdiepen in alle skills etc. van andere classes, ook die ik niet (zelf) speel!
Gister voor m'n monthly bezig geweest, hoef alleen nog wat events en in WvW ging dat heel snel (op tip van de guild).
Ik merkte dat ik tegen rangers en thiefs weinig in te brengen heb (ben een mesmer). De thiefs die ik tegenkwam deden echt enorme damage en met 2-3 seconden was ik dood!
De Rangers(denk ik) die ik tegenkwam waren constant in stealth, van elke 20 secondes minimaal 13 in stealth en daar ging hij in die periode 3x in.
Welke ik ook irritant vind is die 'pull' skill. Sta je op een muurtje je fort te defenden, word je eraf gepulled en door 15 man gekilled. Dat was nieuw voor mij :P
Of je bent groepen van Rangers en Thiefs tegen gekomen die weten hoe ze samen moeten spelen (Thief gooit stealth op Ranger, Ranger schiet je dood) of de stealthy rangers waren eigenlijk thiefs. Want de Ranger heeft geen enkele stealth skill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stealth is dief ja, maar je kunt culling ook misbruiken om te stealthen. Ga maar eens naar een groot event met veel spelers. Je kunt dan precies inschatten hoe ver je moet lopen om niet meer zichtbaar te zijn. Als ranger kun je dan nog prima schieten. Als je in WvW dus in de buurt bent van een grote groep, heeft elke ranged klasse in feite stealth.

Overigens lijkt de culling met elke patch erger te worden. Ik heb het zelfs al gezien bij een solo event met hooguit 10 NPCs. Ook skill lag wordt steeds meer merkbaar. De nieuwe manier waarop client en server communiceren is dus zeker geen verbetering wat mij betreft.

Overigens kunnen thiefs je inderdaad heel snel neermaaien. Dat is ook het enige wat ze kunnen trouwens. Als je hun eerste burst overleeft, krijgen ze het heel lastig (geen initiative meer). Als je ziet dat ze Shadow Refuge neergooien (koepel met een huisje erboven) om in stealth te gaan, knal daar dan meteen een dikke AoE op.

Die pull is verder van een mesmer. Is de wall die je met focus als off hand kunt maken. Vrij irritant inderdaad, maar nog niet heel makkelijk te doen. Stability is de manier om het te counteren.

[ Voor 29% gewijzigd door Morrar op 06-03-2013 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Morrar schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:02:
Overigens lijkt de culling met elke patch erger te worden.
Als ik nu naar LA zone dan duurt het soms een paar minuten voordat ik alles kan zien, maar nog erger sinds de laatste patch: als ik in LA kom dan lijkt het alsof ik niet kan lopen want ik kom niet van mijn plek af, maar nadat een flink deel is ingeladen zap ik ineens honderd meter of zo naar voren. Bloedirritant.
Als je ziet dat ze Shadow Refuge neergooien (koepel met een huisje erboven) om in stealth te gaan, knal daar dan meteen een dikke AoE op.
Aahh, is dat het huisje wat ik weleens zie! Weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morrar schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:40:
Overigens vind ik dat er wel erg zwaar aan die missions getrokken wordt, terwijl het in feite heel weinig voorstelt in de huidige vorm. Bounties zijn 20 - 30 minuten zoeken en dan max 15 minuten samen knokken. Ik heb er meer werk aan gehad de boel te organiseren dan ik er lol van heb gehad eerlijk gezegd.
Yup, klopt helemaal. In mijn guild (150+) is het al lastig om voldoende mensen online te krijgen vanwege studie, werk, kinderen, voetbal op de televee etc. Het regelen van mensen, indelen in groepen (zoekers, renners en iemand met de bounty-gegevens van de site), instructies via onze eigen site en C3 voice chat kost al meer tijd dan het neer halen van een kikker.

Ik hoop dan ook dat Anet binnenkort eens goed gaat kijken naar de mechanics op dit moment en de boel gaat finetunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja ik heb speciaal daarvoor een topic gemaakt op ons forum en daar iedereen tot in den treure mee lastig gevallen. Daarna nog lopen naggen dat iedereen Teamspeak moest hebben, zeker om in de scout groepen te kunnen komen. Evengoed zat er dus vorige keer weer iemand in mijn team niet op teamspeak... zucht.

Hoe dan ook, het forum topic beschrijft de taktiek to tin detail. We maken 3 groepen voor het zoeken van de 15 NPCs. De NPCs worden verdeeld aan de hand van de tabel in dat topic (Team A targets 1-5, etc) en daar kunnen mensen ook kaartjes vinden waar de NPCs spawnen / lopen. De teams rapporteren in /g wat ze hebben gevonden en waar hulp nodig is. Als we er 10 / 15 ofzo hebben starten we de missie. Daarna verdelen de groepen zich over de targets (Team A target 1, Team B target 2, etc).

Hoewel je zou zeggen dat het allemaal vrij logisch is, kan ik je vertellen dat het een enorme chaos oplevert :P Ach ja, ergens is de spanning daarvan ook wel weer leuk. Ben benieuwd of we tier 2 vandaag redden. Lastigste is dat mensen ongeduldig worden en snel willen starten, waardoor je te weinig targets gevonden hebt.

Oh en trouwens geen uitbreidingen aan de horizon:
http://massively.joystiq....-2-expansions-or-sequels/

Wel een klein beetje info over de volgende patch:
https://www.guildwars2.com/en/the-game/releases/march-2013/

[ Voor 15% gewijzigd door Morrar op 06-03-2013 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Oh ok cool, tier 2 vanavond :D Ff zorgen dat ik optijd me me zus vertrek dan.

En dan maar verder met gear verzamelen, wie gaat er mee naar HotW of SE vanavond? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
ye-roon schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 16:15:
Oh ok cool, tier 2 vanavond :D Ff zorgen dat ik optijd me me zus vertrek dan.

En dan maar verder met gear verzamelen, wie gaat er mee naar HotW of SE vanavond? :)
Als ik tijd heb (online ben) ga ik graag mee SE :) voeg me maar toe op tweekerd of vraag aan Rose/Koe/Morrar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndrewBourgeois
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-03 17:32
Weet er iemand exact wanneer de persoonlijke rewards van de Guild Missions nu juist een reset krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AndrewBourgeois schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:39:
Weet er iemand exact wanneer de persoonlijke rewards van de Guild Missions nu juist een reset krijgen?
Volgens mij tegelijk met all wekelijkse resets, vrijdag op zaterdagnacht 01:00 CET. Maar ik kan de bron nu niet vinden. In ieder geval heb ik nog geen reset gehad sinds zondagavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

AndrewBourgeois schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:39:
Afgelopen week was het zaterdag, tijd exact weet ik zo niet, maar in de nachtelijke reset sluit ik niet uit =)

Gisteren met de guild T3 Bounty Hunt gecomplete; binnen 5m hadden we 5/6 targets door, waar na we met 35 man in Fireheart aan het zoeken gingen naar de laatste :) Deze was logischerwijs ook zo dood.

Eerste keer dat het gelukt was, afgelopen week konden we de NPC in Blazeridge niet vinden :/

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12
Ik heb mijn engineer weer eens opgepakt, rustig aan richting 80 (ik heb zo'n .... hekel aan het dungeon principe in GW2), maar nu zit ik even met die traits. 1 van die traits geeft 'healing infused grenades', waarbij omschrijving aangeeft dat het bij impact 'allies' healed, maar healen die dingen ook jezelf?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Over het algemeen zijn dingen die je allies healen, ook dingen die jou healen. Neem bv de guardian met AH spec: Heal yourself when you apply a boon to an ally. Die werkt ook als je jezelf buffed. Dus ik neem aan van wel SinergyX :)

En sorry Tweekzor, is weinig van dungeon running gekomen gister. Het was voor mij: laat thuis, geholpen met guild missie en daarna daily + een dungeon en naar me nest. Ik zal vanavond is kijken. Zit je bij ons in de guild? Of zit je ergens anders?

Oh en vanavond zal het de daily worden, evt een dungeon en daarna wat sim city met vrienden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12
Had even doorgezocht, lijkt inderdaad jezelf ook te healen.

Maar vond ik een lijst:
Healing Power :: EIB Heal
300 :: 176
465 :: 193
1109 :: 257
1223 :: 268
1388 :: 285

Niet echt spectaculaire stats, maar beetje spammen kan het nog best hard gaan, of in iedergeval heb je healing en damage gelijktijdig.

Toch maar weer voor Cleric gear gaan (toughness, healing en power), precies hetzelfde als voor mijn warrior :P
Warrior heb ik nu wel beetje gezien, veel abilties zijn niet te blokken via Mace en je shouts zijn gewoon te kort/te weinig om voldoende te blijven healen (naast het continue knocked down worden).

[ Voor 18% gewijzigd door SinergyX op 07-03-2013 15:07 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
ye-roon schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:52:
Over het algemeen zijn dingen die je allies healen, ook dingen die jou healen. Neem bv de guardian met AH spec: Heal yourself when you apply a boon to an ally. Die werkt ook als je jezelf buffed. Dus ik neem aan van wel SinergyX :)

En sorry Tweekzor, is weinig van dungeon running gekomen gister. Het was voor mij: laat thuis, geholpen met guild missie en daarna daily + een dungeon en naar me nest. Ik zal vanavond is kijken. Zit je bij ons in de guild? Of zit je ergens anders?

Oh en vanavond zal het de daily worden, evt een dungeon en daarna wat sim city met vrienden :)
Maakt niet uit :) Had zelf ook genoeg te doen. Heb vanmiddag mijn SE afgerond voor mn gear, maar als je hulp nodig hebt kom ik wel mee. Ik zit niet bij jullie in de guild of server maar we kunnen wel samen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Dawn schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 12:48:
[...]

Afgelopen week was het zaterdag, tijd exact weet ik zo niet, maar in de nachtelijke reset sluit ik niet uit =)

Gisteren met de guild T3 Bounty Hunt gecomplete; binnen 5m hadden we 5/6 targets door, waar na we met 35 man in Fireheart aan het zoeken gingen naar de laatste :) Deze was logischerwijs ook zo dood.

Eerste keer dat het gelukt was, afgelopen week konden we de NPC in Blazeridge niet vinden :/
Afgelopen week was het in de nacht van zaterdag op zondag, zeer waarschijnlijk om 01:00 (aka, normale resettijd).

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

MatHack schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:02:
[...]

Afgelopen week was het in de nacht van zaterdag op zondag, zeer waarschijnlijk om 01:00 (aka, normale resettijd).
Ah, ok 'mr walking GW encyclopedia' jij weet het! :D ;)

Pagina: 1 ... 224 ... 235 Laatste

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.

Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.