Even iets anders, ik speel zelf een Guardian een Ranger en een mesmer. De eerste en de laatste voelen uniek en afwisselend aan. Maar de Ranger, tja. Pet AI zuigt hard en je kan niet tegen em zeggen: gebruik skill 1, of gebruik skill 2. En daarbij komt dat ze zo lomp zijn en altijd in de aoe blijven staan. En LB/SB speelt zo saai en heeft zulke saaie animaties vergeleken bij Greatsword en Sword skills.
Ik ben daarom nu bezig met gear verzamelen voor 2 verschillende specs, 1 word GS/Axe+Horn en de andere sword+dagger/axe+torh. Waar ik waarschijnlijk de voorkeur geef aan de laatste, maar de eerste set is makkelijker te verzamelen. De gs/axe+horn set word erg tanky met P/T/V gear met Beryl Orbs, Berserker weapons en een beetje een mix aan trinkets om zo rond de 3k armor te komen, maar ook nog decent crit te hebben.
De andere build word voluit Condition Damage. Rabid gear voor alles en dan runes of the ranger. (rede voor ranger runes ten op zichte van Undead: 5% meer damage met een companion is volgens mij een grotere increase dan 5% van me toughness word Condition Damage.
Beide builds gaan gebruik maken van de 0/0/30/25/15 trait setup. Ik heb gekeken om misschien ergens 10 punten vandaan te snoepen en die in skirmishing te stoppen voor de bleed on crit. Maar die bleed is maar voor 1 seconde, dus maar 1 tick en het daarom niet echt waard. Dan heb ik meer aan 5% meer damage als er een boon op me zit en 20% sneller van pet swappen zorgt weer voor meer Quickness gezien ik dat elke keer op een pet swap dat krijg.
Voor utility skills zal ik waarschijnlijk gaan voor QZ en Lightning reflexes. Extra damage en een stun breaker, kan niet beter

Dan waarschijnlijk Signet of Renewal voor de condition removal en extra stun break. En Signet of the Wild voor gevechten waar condition removal niet nodig is.
Voor de heal: Healing spring als je wat condition removal nodig hebt en +33% regeneration duration is 1 extra tick voor elke pulse. Wanneer condition removal niet nodig is en burst heals ook niet. Dan troll agent voor de grootst mogelijke heal.
Als ultimate, dat is best situaltional, maar Rampage as One is denk het handigst. Pop dat net na het switchen naar je eagle en dan QZ en je eagle heeft binnen no time 25 stacks might en doet hele grote hoeveelheden damage

Entangle is misschien ook en optie, maar gezien de bleed van entangle niet sterker word met condition damage, is entangle alleen usefull als je grote groepen mobs op 1 plek moet houden. En de spirit kan gebruikt worden als Super Flag zoals een warrior die gebruikt.
Voor pets waarschijnlijk een eagle/hawk voor de awesome dps (en de +150 stats van beastmastery maakt ze sterker en kunnen ze langer leven) en een sylvari hound voor de extra aoe regeneration buff en de standaard knockdown die de canine familie heeft.
De build:
http://gw2buildcraft.com/...c.p63.f6|55.7|0.0.0.0.0|e
Sigils zijn nog niet 100%
Rede voor Sword/dagger is dat je daarmee altijd poison op je target houd. En gezien Poison maar door 4 classes kan worden aangebracht. Waarvan je er 1 eigenlijk niet mee mag tellen(mesmer, staff 5 heeft random kans op poison). Hou je er 3 over: Ranger, Thief, Necromancer. Gezien ik nooit bij Thiefs en Necro's in de groep zit en de overige rangers over het algemeen een power build hebben(en het maximaal 1 andere ranger is). Dan is de poison condition helemaal van mij en die gaat lekker ticken op de targets. En gezien je 3 evaded hebt van je wapen skills en dat gecompbineerd met je dodge skill en LR moet toch wel zorgen dat je best goed overleefd.
Al met al lijkt het me een goede build, heel actief, vele weapons swappen en pets swappen om de buffs te krijgen. Goede damage en goede evades. Misschien dat dit wat nieuw leven blaast in me ranger.
Oh rede voor axe in de offset: mocht het te heet onder de voeten worden kan je switchen naar iets wat range heeft om wat afstand te bewaren, torch voor INSANE burn dmg. En voor pure ranged fights natuurlijk altijd een shortbow bij me.