Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
YO! fucknuts! It's Probing time!
Nu vroeg ik mij af of jullie mij deze game zouden aanraden, in het verleden WoW gespeeld maar daar ben ik mee gestopt omdat ik van de maandelijkse betaling af wou. En aangezien je bij Guild Wars 2 maar eenmalig hoeft te betalen leek dit spel mij wel geschikt. Ik heb echter nog een paar vragen, is dit spel vergelijkbaar met WoW que gameplay? en is er een mogelijkheid om een trail te spelen , zodat ik het spel eerst even kan proberen voor ik het zou kopen ?
Ja we hebben 1x eerder een dungeon gedaan, weet niet meer zeker welke. Zou goed SE kunnen zijn ja. SE path 2 is trouwens echt vervelend, en voor 1 heb je een goed team nodig.SnoeiKoei schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:10:
[...]
Ah juist! Volgens mij heb ik een keer een dungeon had gedaan, SE (path met die destroyer boss aan het eind). Toch?
Anyway, we kunnen hoe dan ook wel eens een dungeon of wat doen! Altijd leuk toch.
Er is 1 trial weekend geweest op invite maar dat is al voorbij. Dus of bij een bekende spelen of wachten op weer een weekend.Fastclaimer schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:51:
Momenteel ben ik opzoek naar een nieuwe game om te spelen en zo vond ik op Guild Wars 2.
Nu vroeg ik mij af of jullie mij deze game zouden aanraden, in het verleden WoW gespeeld maar daar ben ik mee gestopt omdat ik van de maandelijkse betaling af wou. En aangezien je bij Guild Wars 2 maar eenmalig hoeft te betalen leek dit spel mij wel geschikt. Ik heb echter nog een paar vragen, is dit spel vergelijkbaar met WoW que gameplay? en is er een mogelijkheid om een trail te spelen , zodat ik het spel eerst even kan proberen voor ik het zou kopen ?
Verder lijkt het net zo veel op WoW als dat elke mmo tegenwoordig op elkaar lijkt. Het grootste usp van GW2 is de horizontale progressie: van level 5-80 blijft je even snel levellen, en het acquiren van je gear word niet extra lastig.
Je bent dan in je end-game ook niet bezig met een zogenaamde 'gear-treadmill' wat sommige mensen prettig vinden. Zelf mis ik daardoor toch een stuk een doel om te spelen nadat ik al meerdere level 80's heb behaald.
Ik vind het een goed spel, en zou het zeker aanraden (zit nu al ruim boven de 1000 uur voor €60) zelfs als ik nu stop omdat er weinig end-game is was het die investering zeker waard.
Stilstaan en skills spammen is er niet bij in GW2 dus het combat systeem verschilt nogal t.o.v dat van die in WoW. Sinds de laatste update vind ik persoonlijk dat GW2 meer en meer een gear treadmill aan het worden is door wederom een introductie van een nieuwe currency, die je krijgt door dailies en monthlys te voltooien.Fastclaimer schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:51:
Momenteel ben ik opzoek naar een nieuwe game om te spelen en zo vond ik op Guild Wars 2.
Gold, karma, dungeon tokens, relics, laurels mis ik nog iets? Zijn allemaal currencies waarmee je "end game" gear kan verzamelen.
Zelf zit ik ook al tegen de 1000 uur aan en speel ik vooral pvp (world vs world). Ik speel dit op een zeer competitive NA server en dat is mijn endgame van GW2. De tactiek en organisatie plus de grootschaligheid die er bij komt kijken is er een die ik zelf nog niet ben tegen gekomen in een game.
Of ik het je zou aanraden? JA! Als je van mmo's houdt is GW2 er zeker één die je niet mag missen. Tip: speel het met een frisse blik en hou niet vast aan wat je gewend bent.
Sorry maar meer manieren om dezelfde gear te krijgen (exotic/ascended) is net het tegenovergestelde van een treadmill. Bij een treadmill blijf je 1 en hetzelfde ding grinden voor content wat enkel daar beschikbaar is en beter dan de rest. Bij GW2 voegen ze extra manier toe om de content te krijgen die je hoogst waarschijnlijk al hebt (indien je level 80 bent), en deze dus niet hoeft te doen als je niet wilt.xeple schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:08:
[...]
Stilstaan en skills spammen is er niet bij in GW2 dus het combat systeem verschilt nogal t.o.v dat van die in WoW. Sinds de laatste update vind ik persoonlijk dat GW2 meer en meer een gear treadmill aan het worden is door wederom een introductie van een nieuwe currency, die je krijgt door dailies en monthlys te voltooien.
Gold, karma, dungeon tokens, relics, laurels mis ik nog iets? Zijn allemaal currencies waarmee je "end game" gear kan verzamelen.
Zelf zit ik ook al tegen de 1000 uur aan en speel ik vooral pvp (world vs world). Ik speel dit op een zeer competitive NA server en dat is mijn endgame van GW2. De tactiek en organisatie plus de grootschaligheid die er bij komt kijken is er een die ik zelf nog niet ben tegen gekomen in een game.
Of ik het je zou aanraden? JA! Als je van mmo's houdt is GW2 er zeker één die je niet mag missen. Tip: speel het met een frisse blik en hou niet vast aan wat je gewend bent.
Overigens is WvW geen echte pvp, WvW valt onder pve (player versus environment). Zelf vind ik WvW niets, maar spvp is op zijn tijd wel een leuke afwisseling.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Maar is dus blijkbaar een truukje om die cowl te krijgen mocht je die gedelete hebben. En hij werkt ook voor andere classes. Dus mijn sylvari ranger heeft nu die cowl
En vervolgens kom ik in het volgende dilemma. Ik ben er bijna zeker van dat mijn 5de char een thief word, ele en necro liggen me helemaal niet en engineer, nou ja, uhm, nee. Echter ik wil niet graag met dezelfde rassen spelen. En gezien ik niet graag voorover gebogen loop en niet echt ene cat person ben. Maar wel graag me armor en wapen wil zien. Vallen de charr en asura dus al af. Ik heb al een sylvari mannetje, een Norn mannetje en vrouwtje en een human vrouwtje. De enige 2 opties die ik dus nog heb zijn Sylvari vrouwtje en Human mannetje. En beide zijn ze een beetje so-so. Gezien die sylvari erg lijken op humans kwa bouw, lijkt het armor praktisch hetzelfde (zeker 2 medium classes). Maar die sylvari females zijn ook weer niet alles.
Maja het zal wel een human male worden uiteindelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door SnoeiKoei op 05-02-2013 11:28 ]
Die truuc ken ik inderdaad al een tijdje, mijn ele heeft 3/4 elemental headpieces (die vuur/water/ijs steen op het voorhoofd) en mijn engi heeft goggles en tool-backpack.ye-roon schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:19:
Ik ben gisteren even aan gaan kloten nav Freakie's post over thiefs en zo gekomen op de famous "assasins creed" armor in GW2. Dat is een manier om een aantal stukes armor bij elkaar te verzamelen en er dan uit te zien als Altair/Ezio. Echter daar heb je de "subterfuge" cowl nodig waar je kan beginnen als je een thief maakt.
Maar is dus blijkbaar een truukje om die cowl te krijgen mocht je die gedelete hebben. En hij werkt ook voor andere classes. Dus mijn sylvari ranger heeft nu die cowl
En vervolgens kom ik in het volgende dilemma. Ik ben er bijna zeker van dat mijn 5de char een thief word, ele en necro liggen me helemaal niet en engineer, nou ja, uhm, nee. Echter ik wil niet graag met dezelfde rassen spelen. En gezien ik niet graag voorover gebogen loop en niet echt ene cat person ben. Maar wel graag me armor en wapen wil zien. Vallen de charr en asura dus al af. Ik heb al een sylvari mannetje, een Norn mannetje en vrouwtje en een human vrouwtje. De enige 2 opties die ik dus nog heb zijn Sylvari vrouwtje en Human mannetje. En beide zijn ze een beetje so-so. Gezien die sylvari erg lijken op humans kwa bouw, lijkt het armor praktisch hetzelfde (zeker 2 medium classes). Maar die sylvari females zijn ook weer niet alles.En ondanks dat ik niet zo van Koreaans armor ben, is de human t3 op females wel echt heel cool en assasin/thief like.
Ik ken je dillema, maar gelukkig heb ik hier al sinds mijn 2e character rekening mee gehouden en ook gelet op eventueel cultural armors.
Overigens, heb je al eens engineer gespeeld dat je zo hard nee zegt? Het is een heel verfrissende speelstijl met de wisseling tussen kits.
ik wil ook nog gaan kijken of ik misschien mooiere handschoenen en schoenen kan vinden.
dan word het echt een bij elkaar geraapte mix van van alles en nog wat
en idd zijn engineers veel leuker dan de meeste mensen denken , mensen horen dan dat ze alleen guns en rifle kunnen gebruiken maar vergeten de weapon skills die ze unlocken waardoor je handgrenate skills kan gebruiken of flametrower , en e zijn nog best terk ook , mijn vriendin heeft een engi en vaak als ik meekeek en dacht owjee ze pulled 5 mobs die gaat eraan bleek het tegendeel en sloopte ze dat groepje in notime
[ Voor 25% gewijzigd door Freakiebeakie op 05-02-2013 12:34 ]
Op je Asura, ja, maar niet op een stoere Norn.

Verwijderd
en het truucje is?ye-roon schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:19:
Ik ben gisteren even aan gaan kloten nav Freakie's post over thiefs en zo gekomen op de famous "assasins creed" armor in GW2. Dat is een manier om een aantal stukes armor bij elkaar te verzamelen en er dan uit te zien als Altair/Ezio. Echter daar heb je de "subterfuge" cowl nodig waar je kan beginnen als je een thief maakt.
En vervolgens kom ik in het volgende dilemma. Ik ben er bijna zeker van dat mijn 5de char een thief word, ele en necro liggen me helemaal niet en engineer, nou ja, uhm, nee. Echter ik wil niet graag met dezelfde rassen spelen. En gezien ik niet graag voorover gebogen loop en niet echt ene cat person ben. Maar wel graag me armor en wapen wil zien. Vallen de charr en asura dus al af. Ik heb al een sylvari mannetje, een Norn mannetje en vrouwtje en een human vrouwtje. De enige 2 opties die ik dus nog heb zijn Sylvari vrouwtje en Human mannetje. En beide zijn ze een beetje so-so. Gezien die sylvari erg lijken op humans kwa bouw, lijkt het armor praktisch hetzelfde (zeker 2 medium classes). Maar die sylvari females zijn ook weer niet alles.En ondanks dat ik niet zo van Koreaans armor ben, is de human t3 op females wel echt heel cool en assasin/thief like.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Verwijderd
Alle exotic level 80 gear heeft evenveel attribute punten, dus of je nou een named exotic of berserker crafted hebt, beide zijn ze even goed.Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 20:48:
Een max stat beserker exotic amor kun je toch zelf maken met armorsmithing of niet? Of zijn er bijv dropable exotics die betere beserker stats hebben?
Verwijderd
Thanks, dan kan ik gewoon wat maken en dan even kijken wat voor skin ik ervoor wil hebben.Tweekzor schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 21:10:
[...]
Alle exotic level 80 gear heeft evenveel attribute punten, dus of je nou een named exotic of berserker crafted hebt, beide zijn ze even goed.
Ik zit met een belangrijke vraag/probleem, ik weet dat daar een apart topic voor aangemaakt is, maar ik kom daar geen vergelijkbaar probleem tegen en ten 2e is daar 2 maanden geleden voor het laatst gepost door iemand met ook een vraag die nog onbeantwoord is. Neem mij aub niet kwalijk, zie dit als een plek waar ik meer kans heb op antwoord of raad.
Ben na 7 jaar gestopt met Wow en heb mijn account gestopt, ik kan het spel dromen en heb alles gedaan en gezien.. tijd voor wat nieuws...
Ik heb een gewoonweg een goed systeem wat de zwaarste spellen gewoon netjes slikt, BF3, FC3 allen 60fps steady (speel altijd met vsync aan, zonder vsync kom ik met pieken dik boven de 120fps alleen loopt et beeld voor geen meter door screentearing)
Heb zelf andere forums afgezocht, 5 verschillende drivers geprobeerd vanmiddag maar tevergeefs... ik krijg het niet voor elkaar om GW2 voluit te draaien op een steady 60fps in grote battles met veel mensen (absurde daling in fps, 25/40 fps) en het spel auto detect alles volluit?? Dat met die vele mensen op een kluit kan ik nog begrijpen dat je wat daling in fps krijgt... maar zoveel dat et net een slideshow is !? met Wow in raids of in een vol orgrimmar had ik daar ook geen last van, maybe 10fps minder af en toe)
Ook ben ik erachter gekomen dat de echte fps killer in GW2 de Reflections optie is, zodra ik die vol aan heb dan is het niet meer speelbaar zowat, omdraaien gaat echt beeldje voor beeldje, mijn systeem moet dit aankunnen.
Ik heb et ook gevraagd in het spel zelf aan spelers, sommigen zeggen maxed out te spelen met reflections aan en zonder enige moeite grote battles in 60fps te ervaren... is dit opscheppen of heb ik echt wat verkeerd ingesteld?
mijn systeem bestaat uit:
2600k I7 3,4ghz@3,8ghz
nvidia gtx 680 (draai nu met 310.90 gewoon de laatste drivers)
16gb corsair 1600mhz
crucial m4 ssd
Real Power M620
haal tevens knappe scores met bv. heaven dx11 (2435) en das gemiddeld etzelfde als ieder ander met eenzelfde systeem.
dus goed systeem maar erg slechte performance met GW 2, (ook met vsync uit trouwens, wel hoge fps dik boven de 120 normaal, enkel in battles met veel mensen daalt ie ook weer als een gek. +screentearing) vandaar ik altijd alles met vsync aan speel.
wie heeft er een tip of is het spel nou eenmaal slecht in elkaar gezet ?
fijne avond en hoop op een duidelijke oplossing
Ik speel met een i7 3820 @ 3.6ghz, nvidia gtx680 en ook 16gb corsair geheugen en bij mij loopt het spel gewoon soepel. Er is wel een daling in fps tijdens grote gevechten/veel effecten maar niet merkbaar. Het beeld blijft gewoon soepel lopen, ook met reflection (en alle settings) maxed out. Het probleem ligt dus niet per se bij het spel in het algemeen.Bontes schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 23:41:
2600k I7 3,4ghz@3,8ghz
nvidia gtx 680 (draai nu met 310.90 gewoon de laatste drivers)
16gb corsair 1600mhz
crucial m4 ssd
Real Power M620
wie heeft er een tip of is het spel nou eenmaal slecht in elkaar gezet ?
Ik heb overigens mijn fps capped op 30, dit scheelt weer wat warmte en het is toch niet merkbaar voor het zicht.
in wvwvw heb ik ook nooit echt last , natuurlijk heb wvwvw zo zn eigen problemen (het veelste laat zien van vijanden enzo) maar dat probleem ligt bij gw2 en niet bij ons , verder daar ook nooit een slideshow maar altijd vloeiend beeld (ook in grote zergs van 40/50 man) ik zou als ik jou was @Bontes , eens echt je videodrivers goed deinstalleren (zijn programmatjes voor om het echt op te schonen) en dan opnieuw te installeren , en ik zou ook guildwars helemaal opnieuw installeren en dus gewoon met een schone lei beginen en dan kijken of het wil draaien.
Heb je dan nog problemen , zet dan alles op low settings en ga dan alles 1 voor 1 op high zetten om te zien wat nou echt het probleem is voor jou pc. verder zou ik het niet weten , misschien een dxdiag file naar support sturen (windows 7 pc gewoon start menu openen en bij search Dxdiag typen) file opslaan op je bureaublad en mailen naar support met uitleg over je probleem .
Idd fps cappen op 30 is goed plan, hoger ziet je oog toch niet en je systeem kan wat rustiger aan doen.
Suc6 iig , hoop dat je probleem snel is verholpen!
[ Voor 3% gewijzigd door Freakiebeakie op 06-02-2013 08:30 ]
Ik heb een X6 T1090 @ 3,6ghz en had een 6950. Ik draaide op high rond de 30-40 fps.
Daarna heb ik een GTX580 erin gebouwd en ging naar de 45-50 fps. Met WvWvW rond de 25-30 en LA rond de 35fps.
Mijn broer heeft een gepimpte i5 en die draait alles een stuk soepeler. Zelfs met een "maar" 5870 erin.
[ Voor 11% gewijzigd door SnoeiKoei op 06-02-2013 08:54 ]
We zijn al weer met z'n zessen (naast vriendin, zusje + vriendje, een andere vriendin).
Dat klopt wel inderdaad.SnoeiKoei schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 08:54:
Sowieso wekt het de indruk als ik de diverse fora zo lees dat een intel-CPU GW2 beter trekt dan AMD. En idd, CPU >> GPU bij GW2.
Ikzelf ben van een AMD 64 X2 6000+ met HD54770 Vapor-x naar een i7 3770k gegaan met diezelfde HD5770 Vapor-x. Een ontzettend groot verschil.
Daarbij, mijn vrouw heeft een i7 2770QM in haar laptop met een 540m of zoiets en die draaide het al beter dan mijn vorige pc.
hehehe boefje , een beetje iedereen in je omgeving een verslaving aanpraten xDTheNephilim schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:29:
Hehe, weer iemand weten te strikken om Guild Wars 2 te gaan spelen! Ze wilde niks van gamen weten, maar na lang zeuren toch maar eens proberen. Ze vond het toch wel leuk
We zijn al weer met z'n zessen (naast vriendin, zusje + vriendje, een andere vriendin).
Anyways, moving on. Gisteren voor het eerst Gold rating gehaald bij Shatterer. En niet eens een rare item
Verder besloten dat me Thief een human manneke is geworden. En dan lekker standaard, opgegroeid op de straat, geen ouders. Past wel bij een Thief. Maja, eerst me mesmer levelen na me Guardian. En dan kiezen tussen Warrior of Thief.
En ik weet dat de Hammer sterk is, en zeker als je wat lower level ben een beter wapen is dan de GS. Puur omdat de 3de auto attack je protection geeft. En gezien je armor en toughness nog redelijk laag liggen in het begin is die 33% damage reduce erg goed.
Haha, dat eerste had ik ook gedaan. Ik wilde een roze male necromancer (lekker tegenstrijdigye-roon schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:54:
Ach ja, ik had op me Mesmer: Noble, Lost sister, Lyssa. Aka alle roze opties (gezien mesmer dezelfde kleur icoontjes gebruikt). En nu dus alles een beetje dark zoals de thief
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Nieuwe PvP-map
Guild missions waarmee je guild bonussen kan unlocken
Selectable achievement system: kies zelf waar je voor beloond wil worden.
Bron: https://www.guildwars2.co...e/releases/february-2013/
Mja, ik heb er gisteren even mee zitten spelen. Maar de GS is toch een beter wapen imho. Die Hammer heeft eigenlijk maar 2 attacks die damage doen (de auto attack en de skill op nummer 2). Nummer 3 is een root. Nummer 5 is een area root. En nummer 4 is de knockback. Die eigenlijk alleen effectief is als je target geroot is door nummer 5 of nummer 3. En gezien 3-5 hele lange cooldowns heeft (zelfs met 2h cd reduction trait). Zorgt het dat je minder damage doet met de Hammer dan met de greatsword. En je krijgt dan wel een protection buff, maar ik ging sneller dood met de hammer in me handen dan met de GS. Ook omdat je stuff sneller killed met de GS.Freakiebeakie schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:12:
op hoger lvl is hammer ook vet , word regelmatig een kopje kleiner gemaakt in eternal battlegrounds jumping puzzle door badass guardian met legendary hammer
Echter ik ben pas lvl 58 en heb dus nog geen AH. Het kan zijn dat het met AH een stuk veranderd, maar dat moet ik dan dus checken. Voor nu blijf ik me GS gebruiken, puur omdat het stuff zo veel sneller killed
oh en sword/focus mesmer

Vind pistol off hand ook erg leuk, die Illusionary Duelist vind ik echt gaaf.
De warden complimenteerd ook de sword als MH omdat de clone van de sword een switch place heeft die je target root, waardoor die warden dmg kan doen. Dus, 3, 5, 3, 2 dooie target en jij ben niet geraakt
GS is wel echt heel tof en die heb ik vooral gebruikt 4maanden terug toen ik begon met die class. Maar nu ben ik toch meer mijn "offhand" setje aan het gebruiken als mainhand en vice versa. Die 1h sword is gewoon zo sterk. En als je veel ranged attackers hebt, summon je die warden en ga je in je hem/haar staan en je word niet door pijlen geraakt zolang deze bezig is met zijn/haar attack animatie (zelfde als de ranger axe skill).
andere is in sylvari territory, dorpje met kikkers , daar liggen allemaal boulders , kan je er 1 van pakken en dan tegen een gong gooien , dan opent daar een giga houten deur , dungeon infested met eveul froggies (vets en 1 champ enzo 0 klein puzzletje aan het eind om nog een deur te openen en een kistje.
sommige zijn ook gewoon solo te doen Zoals de mini dungeon 'dont tough the shiny`s':D
[ Voor 5% gewijzigd door Freakiebeakie op 07-02-2013 12:01 ]
Precies, ik ga ook liefst eerst dungeons in / personal quests etc en dan hoef ik meestal nauwelijks meer wat te doen voor de daily.Freakiebeakie schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:57:
kunnen vast wel een aantal dingen van de daily doen terwijl we de minis doen
Dat dorpje met die kikkers was nog best wel lastig aan het begin, ze respawnen echt heel erg snel en dat wisten wij nog niet dus toen hadden we op een gegeven moment dacht ik meer dan 10 van die dingen op onze hielen en we waren met zijn tweeën.Freakiebeakie schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:00:
zitten echt een paar hele leuke bij , 1tje ben je de entrance vast wel eens van tegen gekomen , grote stenen deur met een skillpoint er voor , blijkt dat als je dan met een vent praat in een soort kroegje verderop op de map dat het een mini dungeon is , die kerel loopt namelijk met je mee en opent die deur . heb je wel 4 of 5 mensen voor nodig , ik heb esther en rose solane er namelijk keihard dood zien gaan met zn 3e
andere is in sylvari territory, dorpje met kikkers , daar liggen allemaal boulders , kan je er 1 van pakken en dan tegen een gong gooien , dan opent daar een giga houten deur , dungeon infested met eveul froggies (vets en 1 champ enzo 0 klein puzzletje aan het eind om nog een deur te openen en een kistje.
sommige zijn ook gewoon solo te doen Zoals de mini dungeon 'dont tough the shiny`s':D

Ik moet alleen nog de mini dungeon in het donker, Forsaken Halls heet ie geloof ik. Ik werd echt gek van die stomme torch die om een of andere reden gewoon uit m'n hand verdwijnt dus ik ben er mee genokt.

Boh, die was verschrikkelijk... Een aantal keer geprobeerd met mijn mesmer er doorheen te rushen maar uiteindelijk maar geswitched naar necro en toen lukte het in 1x.Freakiebeakie schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:00:
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
En die donkere grot is echt de shit

Don't Touch The Shiny
Tears of Itlaocl
Windy Cave Treasure (vreemd genoeg veel makkelijker dan dezelfde mini-dungeon die je in de personal story doet als je lid wordt van de Priory)
Vexa's Lab
Forsaken Fortune
Magellan's Memento
The Long Way Around (waarvoor ironisch genoeg een shortcut bestaat)
Ship of Sorrows
Beaker's Empty Belly (geen mini-dungeon, wel erg goed verstopte achievement!)
Erg gaaf!
Ik vond hem net stukken moeilijker, de ps is namelijk gericht op solo content en was dan ook goed te halen. De achievement however was wederom onmogelijk om met mijn mesmer solo te halen en ik ben dan ook gewisseld naar mijn necro. (ik probeer het eerst met mijn mesmer omdat die het meeste world completion en dus de waypoints heeft)SnoeiKoei schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 10:48:
Windy Cave Treasure (vreemd genoeg veel makkelijker dan dezelfde mini-dungeon die je in de personal story doet als je lid wordt van de Priory)
Nou ja, in de personal story word je zomaar van die muur geblazen als je oversteekt, in de mini-dungeon niet (tenminste, niet gisteravond, maar misschien was dat niet "working as intended"?) Windy Cave minus "windy" equals walk in the park.Tweekzor schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:37:
[...]
Ik vond hem net stukken moeilijker, de ps is namelijk gericht op solo content en was dan ook goed te halen. De achievement however was wederom onmogelijk om met mijn mesmer solo te halen en ik ben dan ook gewisseld naar mijn necro. (ik probeer het eerst met mijn mesmer omdat die het meeste world completion en dus de waypoints heeft)

[ Voor 4% gewijzigd door SnoeiKoei op 08-02-2013 13:17 ]
Ik wist niet eens van het bestaanSnoeiKoei schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 10:48:
Jaaaa die mini dungeons zijn TOP!Geweldig mooi gemaakt en zo goed verstopt soms, net als sommige andere explorer achievements .
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Ik wist van het bestaan van mini-dungeons maar had geen idee waar je die kunt vinden

Dat zat er bij mij wel in toen ik met mijn mesmer kwam, nadat ik terugkwam met mijn necro volgens mij niet meer. Ik ben er nog steeds niet achter of er ergens een 'switch' zit die hier voor zorgt of iets dergelijks, maar inderdaad zonder de wind was hij erg makkelijk.SnoeiKoei schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 13:15:
[...]
Nou ja, in de personal story word je zomaar van die muur geblazen als je oversteekt, in de mini-dungeon niet (tenminste, niet gisteravond, maar misschien was dat niet "working as intended"?) Windy Cave minus "windy" equals walk in the park.
Ja ik kreeg prompt een hekel aan Sieran omdat die daar vet blij stond te doen terwijl ik voor de 10e keer van die muur geblazen werd.SnoeiKoei schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 13:15:
[...]
Nou ja, in de personal story word je zomaar van die muur geblazen als je oversteekt, in de mini-dungeon niet (tenminste, niet gisteravond, maar misschien was dat niet "working as intended"?) Windy Cave minus "windy" equals walk in the park.

Voor de achievement had ik inderdaad ook geen last van de wind (was ik erg blij mee), maar dan slaat 'windy' cave inderdaad niet echt ergens op.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Verwijderd
Ik vind dit echt een super goede guide:Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 12:15:
Mensen die een mesmer spelen en (hoe vanzelfsprekend dan ook) gefocussed zijn op illusions/clones (bomber) en condition damage? En die hun builds/tips willen delen?
YouTube: The Comprehensive Mesmer Guide Part 1
Ik raad je aan alle delen te kijken, deze gast legt echt heel goed uit
Jewelry heb ik nu groene knights voor aangeschaft, de rares waren me te duur. En nu is het tijd om een beetje de markt te spelen en kijken waar ik goed mee kan verdienen. En voor wapens via custom orders toch wel aantallen silvers bespaard.
Maar nu eerst me personal story volgen naar Orr en daar voor de map completions gaan voor moneys en de exotics die je van map completion krijgt.
Ja, met die looks was mijn Guardian ook niet zo blij. Gelukkig kon ik het snel vervangen door Exotics en nu ziet ze er echt goed uit met tier 3 human jas en broekye-roon schreef op maandag 11 februari 2013 @ 09:12:
Kheb iig een level 80 Rare Knight setje (hellaas met die pit fighter looks waardoor me guardian op eens bijna niks meer aan heeft). Maar dit is tijdelijk, tot het te vervangen is met exotics.
Ik kan rare jewelry voor je maken. Als je tenminste de ecto's hebt en deze er voor wil gebruiken. Want anders wordt het inderdaad wel duur.Jewelry heb ik nu groene knights voor aangeschaft, de rares waren me te duur. En nu is het tijd om een beetje de markt te spelen en kijken waar ik goed mee kan verdienen. En voor wapens via custom orders toch wel aantallen silvers bespaard.
Verwijderd
Ik denk dat ik weet waarom mensen de dungeons minder intressant vinden dan bij bijvoorbeeld wow.
Dit heeft alles te maken met de items die droppen daar. ook al krijg je tokens hier voor maar zodra je de hele set hebt daarvan is het minder intressant om deze te doen. bijvoorbeeld in wow doe je de dungeons voor die ene drop die wellicht of misschien hard nodig hebt.
De rewards die droppen zijn meestal blauwe of groene doorgaans.
Meeste verkoop je of anders maak je hiervan weer mats.
Wat ze hier gewoon moeten veranderen is het soort drops in de dungeons.
Waar mensen wellicht wel iets aan hebben. En waarvoor mensen terug komen om deze dungeon te doen.
Nadeel van alle dungeons zijn ze worden een keer saai.. het is niet anders na tig keer doen weet je hem wel.
Vind in de laatste patch de gevechten wel verbeterd. en wat leuker om te doen.
Ik hoop dat zij de gevechten telkens ietsje anders maken en interssant houden om weer terug te komen.
En daarbij de reward system iets anders maken.
Het moet waard zijn om je tijd hierin te spenderen.
Dailies zijn ook verbeterd.
En er moet een andere manier zijn om je precursive te krijgen.
Ik heb al zoveel mats verzameld ik denk dat ik de legendary al bijna direct kan maken.
Als er iemand een tip heeft hiervoor laat het me even weten.
En dan niet zeggen spaar 500g.... maar gewoon op een andere manier.
Alvast allen bedankt.
En daarna, personal story time. En me richting orr bewegen voor exotics van map completion.
Met personal story ben ik bij de lvl 62 quest en ik loop in dikke gear, dus dat moet lukken. En de atv, mja het is een atv3 dus dat word ff wachten op de jailbreak
Besides "het is mijn" personal story.
mauro.5683 (the Suit)
nog nooit gedaan (lvl66 mesmer) add me!
[ Voor 6% gewijzigd door mauro101 op 11-02-2013 18:10 ]
PSN ID: Beest41
Verwijderd
Fractals zijn niet meer moeilijk voor ons. De oneven fractals (3 stuks) zijn eigenlijk in 1 uur / 1:15 uur wel klaar. De even (met de bonus) max 1:30 uur. No offence maar 3 uur is veel te lang. Dan zou ik er zelf ook geen zin meer in hebben.
Wij zijn nu bij 20 aanbeland en dat is redelijk pittig zonder Agony Resistance (AR). Ze zeggen dat je AR nodig hebt vanaf 10 en zeker vanaf 14/15..onzin..heb het prima zonder gekund t/m 19! :-) Het is wel nodig als je constant random/pug speelt en zonder TS. Dus nu maar 10 AR aangeschaft (3 ribben uit je lijf, want ik wil de laurels bewaren), kijken hoe het nu gaat op lvl 20.
Als iemand een keer mee wilt, van harte welkom (zoals ik al zei, meestal 4/5 maar kan ook 3/5). Geef maar een seintje. Ik zeg niet dat we de meesters zijn, maar wellicht kun je er wel wat van opsteken?
Dat is waar Solane denk ik op doelt; met onervaren mensen (zowel met fractals als met hun profession) kan het snel misgaan. Zeker nu ze veranderingen hebben gemaakt aan het level-systeem, zie je dat mensen die nog nooit een fractal gezien hebben, rustig mee willen gaan op level 10.
Naar mijn mening is dat geen plan; onervaren en dan meteen zonder AR instappen op level 10. Mensen die hun profession goed kennen komen er misschien mee weg, maar vaak gaat het mis.
Ik ben ook geen fan van low levels in fractals. Zeker onder level 30 mis je gewoon je elite skill en variatie om skills te wisselen al naar gelang het gevecht (sowieso zijn er verassend weinig mensen die skills wisselen). Ook loopt de gear van mensen die nog aan het levelen zijn vaak achter op hun level.
[ Voor 19% gewijzigd door Morrar op 12-02-2013 10:58 ]
Als leader of officer in een guild moet je ook wel eens iets doen in het belang van de guild ook al is het voor jou even wat minder leuk/belangrijk. Maar fractal runs van drie uur moeten niet te vaak voorkomen, want dat vermoord het plezier in het spel.
Verwijderd
Eergisteren had ik voor het eerst lvl10 personal reward level, meteen een ascended ring (Lunaria, circle of the moon). Versatile Simple Infusion in gezet, net als in m'n quiver (gecraft in de MF) en nu krijg ik nog maar -1% hp per seconde agony. Da's lekker! Hopelijk snel geluk met de andere ring en dan heb ik tot lvl20 helemaal niks meer te vrezen van agony. En over een paar dagen kan ik een amulet halen, ook lekker. Rings en back upgraden naar de (infused) versie doe ik nog ff niet, 250 globs of ecto is me iets te gortig en de noodzaak is er nog niet.
Ow, ik zat net ff naar fractal weapons te kijken, die droppen vanaf lvl20 al? Ik neem aan dat die kans heel klein is eerst of valt dat mee? En zijn die weapons account bound + soulbound on use of direct soulbound? Zitten wel gave wapens tussen!
[ Voor 10% gewijzigd door SnoeiKoei op 12-02-2013 12:23 ]
Verwijderd
Gelukkig zijn er nog maar twee volgende zonesye-roon schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:45:
Waarom, waarom moet ik nou al die zones altijd op 100% halenGisteren lekker bezig met me personal story en ineens, oh een nieuwe zone. Straits of devestation. And its 100%. Dus vanavond maar verder met de personal story. Tot deze naar de volgende zone leidt en dan kicked mijn OCD weer in
Het werkt wat mij betreft van twee kanten: als de wat meer ervaren spelers in een guild af en toe een paar onervaren spelers meenemen, dan wordt de groep ervaren spelers snel groter en kan de "pijn" van trage runs steeds beter verdeeld worden over alle spelers met ervaring. Een leader of officer hoeft dan ook niet steeds voor dit soort runs te zorgen, dat is dan makkelijker te delegeren.RoseSolane schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 11:26:
Als leader of officer in een guild moet je ook wel eens iets doen in het belang van de guild ook al is het voor jou even wat minder leuk/belangrijk. Maar fractal runs van drie uur moeten niet te vaak voorkomen, want dat vermoord het plezier in het spel.
Maar wat ik steeds meer zie is een soort elitism die mij niet bevalt: onervaren spelers komen niet meer aan de bak en er worden specifieke builds en professions gezocht. Samen met de fractal level fragmentatie heeft dat het "we're all in this together" idee van GW2 behoorlijk onderuit geschopt vind ik.
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Bij ons kunnen onervaren spelers eigenlijk altijd wel mee naar dungeons of fractals, groepen worden gevormd op basis van “wie het eerst komt…” en niet op basis van ervaring / vriendjespolitiek / toevallig plaats over etc. Alleen, als iemand totaal onervaren mee wil naar fractals lvl10 dan vind ik wel dat je kunt vragen op teamspeak te komen zodat je kunt waarschuwen voor power attacks, agony, traps etc. en niet alles hoeft te typen.Weakling schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 16:43:
[...]
Het werkt wat mij betreft van twee kanten: als de wat meer ervaren spelers in een guild af en toe een paar onervaren spelers meenemen, dan wordt de groep ervaren spelers snel groter en kan de "pijn" van trage runs steeds beter verdeeld worden over alle spelers met ervaring. Een leader of officer hoeft dan ook niet steeds voor dit soort runs te zorgen, dat is dan makkelijker te delegeren.
Maar wat ik steeds meer zie is een soort elitism die mij niet bevalt: onervaren spelers komen niet meer aan de bak en er worden specifieke builds en professions gezocht. Samen met de fractal level fragmentatie heeft dat het "we're all in this together" idee van GW2 behoorlijk onderuit geschopt vind ik.
Niet voor niets zijn mensen als Solane, Freakie en ik nu pas aan fractals lvl10 toe, heel wat keren lagere levels gedaan met minder ervaren mensen. Pas sinds afgelopen patch komen we er aan toe zelf wat te stijgen in level.
[ Voor 8% gewijzigd door SnoeiKoei op 12-02-2013 16:56 ]
Als je het tot level 20 hebt gered heb je vast al een Ascended ring gekregen uit een Fractals Daily kistje. Vervolgens koop je voor 75 fractal relics een versatile infusion voor +5 AR. Geen idee waarom je laurels zou moeten uitgeven.Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:49:
.....
Dus nu maar 10 AR aangeschaft (3 ribben uit je lijf, want ik wil de laurels bewaren), kijken hoe het nu gaat op lvl 20.
PSN ID: Beest41
Tot nu toe heb ik nog geen Ascended ring gekregen uit het Daily kistje na een fractals level 10+. Iemand enig idee hoe groot die kans is? Ik geloof dat Snoei er al twee heeft gkregen uit iets van drie pogingen, maar die had waarschijnlijk gewoon geluk.SCARfaceE schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:02:
[...]
Als je het tot level 20 hebt gered heb je vast al een Ascended ring gekregen uit een Fractals Daily kistje. Vervolgens koop je voor 75 fractal relics een versatile infusion voor +5 AR. Geen idee waarom je laurels zou moeten uitgeven.
Haha was het maar waar, ik heb vast geluk gehad (ascended ring dropte de eerste keer dat ik level10 reward kreeg, dropte er ook 1 voor iemand anders in dat team) maar ik heb er geen 2 hoor! Mijn andere ascended item (beiden met een versatile simple infusion) is een quiver die ik in de Mystic Toilet heb gemaakt. Ik heb nu een stuk of 10 runs gedaan in fractals 10+, waarvan 3 waarbij ik zelf ook reward lvl 10 had, en ik heb dus 1x die 2 ascended rings zien droppen en 1x 1 voor een ander. De kans is er maar niet enorm groot denk ik. Maar ja, na 10x de lvl10+ daily chest te halen kun je er 1 kopen van pristine fractal relics dus je komt er uiteindelijk wel.RoseSolane schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 08:54:
[...]
Tot nu toe heb ik nog geen Ascended ring gekregen uit het Daily kistje na een fractals level 10+. Iemand enig idee hoe groot die kans is? Ik geloof dat Snoei er al twee heeft gkregen uit iets van drie pogingen, maar die had waarschijnlijk gewoon geluk.
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.