• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-10 09:56

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

gister weer even cof path 1 en 2 gerushed en toen weer offline gegaan, vanavond denk ik weer ff me necro lvlen als ik me cof runs heb gehad .we hadden 2 mensen mee die volgens mij nog niet zo vaak cof hadden gedaan maar het ging redelijk goed alleen de death train was 2 x fail en toen lukte het magg om zn explosives af te krijgen . ik vind het een erg leuke en gemakkelijke dungeon . misschien moeten we path 3 er maar eens achteraan gaan proberen :) stel ik ga als ik cof heb gedaan met een alt cof doen krijg ik dan weer de volle mep tokens? dat lijkt me dan misschien ook wel interesant ik moet nog 600 tokens ofzo misschien iets meer , dan is mijn set af en kan ik ook nog een staf scoren. ik wil het nu ff snel een keer afronden want dan kunnen we een keer een andere dungeon gaan doen . TA ofzo ;)

YO! fucknuts! It's Probing time!

• kowlier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04 16:53
gisteren 77 gedinged, en het plan opgevat om arah te beginnen verkennen, zodat ik de waypoints heb voor temple karma gear. man wat een gare zone is dat :p alle waypoints contested, overal veterans en undeath, en niemand om mee samen te lopen :(

gelukkig was de WvW genietbaar.

PSN - ps4 : sir_kowlier

Freakiebeakie schreef op donderdag 06 december 2012 @ 08:42:
gister weer even cof path 1 en 2 gerushed en toen weer offline gegaan, vanavond denk ik weer ff me necro lvlen als ik me cof runs heb gehad .we hadden 2 mensen mee die volgens mij nog niet zo vaak cof hadden gedaan maar het ging redelijk goed alleen de death train was 2 x fail en toen lukte het magg om zn explosives af te krijgen . ik vind het een erg leuke en gemakkelijke dungeon . misschien moeten we path 3 er maar eens achteraan gaan proberen :) stel ik ga als ik cof heb gedaan met een alt cof doen krijg ik dan weer de volle mep tokens? dat lijkt me dan misschien ook wel interesant ik moet nog 600 tokens ofzo misschien iets meer , dan is mijn set af en kan ik ook nog een staf scoren. ik wil het nu ff snel een keer afronden want dan kunnen we een keer een andere dungeon gaan doen . TA ofzo ;)
Nee volgens mij krijg je 1x per account per dag de volle mep (60) tokens voor een path, niet per character. Ik geloof dat Morrar dat heeft uitgeprobeerd?

CoF3 heb ik nog nooit gedaan, ben er wel voor in dat een keer te doen ook. TA exp vind ik een prima idee, ik heb een Sylvari in opleiding die ooit wel een setje Sylvari-armor wil hebben. En de heavy armour van TA vind ik eigenlijk wel een stukje mooier dan de Sylvari cultural sets, al zal het ooit wel een mix worden. Alleen jammer dat TA-armour geen glow heeft :P
kowlier schreef op donderdag 06 december 2012 @ 09:01:
gisteren 77 gedinged, en het plan opgevat om arah te beginnen verkennen, zodat ik de waypoints heb voor temple karma gear. man wat een gare zone is dat :p alle waypoints contested, overal veterans en undeath, en niemand om mee samen te lopen :(

gelukkig was de WvW genietbaar.
Ik neem aan dat je Orr bedoelt, Arah is een dungeon.
Tsja Orr is wennen, het is voor de verandering eens niet 1 grote picknick area waar je kunt lopen waar je wil. Persoonlijk vind ik het wel tof. Alleen jammer dat 2 van de 3 zones inderdaad vrijwel ontvolkt zijn, alleen Cursed Shores zitten nog wat mensen voor het farmen van events en orichalcum nodes.

[ Voor 20% gewijzigd door SnoeiKoei op 06-12-2012 09:05 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• kowlier
mja, ik ben begonnen in straights of desolation. er werd geroepen om te helpen met het temple of balthazar event, maar tegen dat ik daar was was iedereen al pleite :/ ik heb niets tegen het feit dat het geen picknick area is, maar de mobs zijn wel een heel stuk moeilijker, en om aan een bepaald chekpoint te geraken moest ik 5x doodgaan om 2 veterans uit te schakelen (en ik liet ze dan nog aggroen door npc's ook...). het waren wel event veterans, maar toch.

@Freakie / SnoeiKoei: Ik kan inderdaad bevestigen dat de DR op dungeon tokens accountwide is. Het heeft dus geen zin om met alts aan de gang te gaan, want je krijgt elke dag maar een keer 60 tokens voor een bepaald pad per account.

Verder niet veel kunnen spelen afgelopen twee dagen om verschillende redenen (o.a. Sinterklaas), maar vanavond hoop ik weer meer tijd te hebben. Aangezien ik niet echt meer wil gaan alten, zie ik een paar dungeon runs wel zitten. COF:3 heb ik wel gelopen; is niet heel ingewikkeld maar wel de moeilijkste van de drie. Begin is even lastig en het helpt om mensen mee te nemen die a) hun character doorhebben b) kunnen luisteren. Daarna komen nog een paar events die lastig kunnen zijn (beetje zoals gevecht met acolytes in path 1), maar daar moet je wel doorheen kunnen komen.

Laten we vanavond even kijken wie zin heeft in dungeons. Ik moet zelf eigenlijk vooral Fractals gaan doen voor de monthly, maar wil ook best nog een keer COF runnen (leuker dan verveeld in LA staan) :)
Morrar, klinkt alsof de uitdaging en plezier er wat af raken voor je? Misschien moeten we eens zien of we mensen bereid vinden voor de lastiger dungeons in plaats van telkens alleen de makkelijke snelle paths te farmen. CoF3 is wat mij betreft een begin maar ik denk idd ook aan TA, CoE, Arah (als die eindelijk eens NIET borked is) etc. En misschien kunnen we fractals eens richting L10 doortrappen als je wat meer uitdaging nodig hebt. Ik neem tenminste aan dat je richting L10 al wel merkt dat het moeilijker wordt, verschil tussen L1 en L3 merk ik niks van.

Ik heb trouwens wel veel lol aan alten, momenteel voornamelijk mijn guardian maar ook mijn necro vind ik nog geweldig. :9

[ Voor 22% gewijzigd door SnoeiKoei op 06-12-2012 10:09 ]

• Xato
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-11 09:32
SnoeiKoei schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:07:
Ik heb trouwens wel veel lol aan alten, momenteel voornamelijk mijn guardian maar ook mijn necro vind ik nog geweldig. :9
Ik heb nog steeds moeite om echt met mijn alts aan de slag te gaan. Meestal als ik met een alt level 10 bereikt hebt, raak ik de zin kwijt en ga ik weer terug naar mijn main. Gevolg is dat ik nu al drie lvl 10's (mesmer, elementalist en engineer) heb maar geen zin om er mee verder te gaan.

Komt misschien ook omdat ik nog zat te doen heb op mijn main (warrior). Ik moet bijvoorbeeld nog 230 vicious fangs gaan farmen voor de back slot. Maar sinds de lost shores update zijn die onbetaalbaar geworden en zal ik deze dus moeten gaan farmen.

De afgelopen week ben ik ook maar eens begonnen met al die explorer achievements (jumping puzzles had ik al allemaal gehaald) en ik ben positief verrast. Ik dacht dat het allemaal mini-achievements zouden zijn maar het zijn vaak behoorlijke puzzles met unieke gameplay elementen. _/-\o_
Xato schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:32:
[...]

Ik heb nog steeds moeite om echt met mijn alts aan de slag te gaan. Meestal als ik met een alt level 10 bereikt hebt, raak ik de zin kwijt en ga ik weer terug naar mijn main. Gevolg is dat ik nu al drie lvl 10's (mesmer, elementalist en engineer) heb maar geen zin om er mee verder te gaan.
Nou dat probleem heb ik helemaal niet :D eerder dat ik er niet eens aan toekom alts te levelen, gisteravond ook weer. Even alt levelen, na 5 minuten komen er wat guildies online die een dungeon of wat fractals willen doen, ik switch weer naar mijn main en de alt is nog geen stap verder :'( Heb nu een warrior en een ranger op 80 en vrijwel full exotic gear. Daarna een necro en een ele op lvl39, guardian op 27 en een thief op 25. Die laatste is de enige waar ik eigenlijk nooit meer op speel, dat is alleen een jewelcraft-slaafje :9 En ik heb een vrij slot gekocht voor als ik weer eens wil experimenteren met nog een character. 8)7

SnoeiKoei schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:07:
Morrar, klinkt alsof de uitdaging en plezier er wat af raken voor je? Misschien moeten we eens zien of we mensen bereid vinden voor de lastiger dungeons in plaats van telkens alleen de makkelijke snelle paths te farmen. CoF3 is wat mij betreft een begin maar ik denk idd ook aan TA, CoE, Arah (als die eindelijk eens NIET borked is) etc. En misschien kunnen we fractals eens richting L10 doortrappen als je wat meer uitdaging nodig hebt. Ik neem tenminste aan dat je richting L10 al wel merkt dat het moeilijker wordt, verschil tussen L1 en L3 merk ik niks van.

Ach ja ik ben een beetje zoekende met het spel. Alten vond ik een leuke bezigheid, maar merk dat het lastig is om de characters 'bij te houden' (sommige level 80 chars heb ik al weken amper aangeraakt). Daarom probeer ik het aantal wat te beperken, ook omdat ik maar beperkt kan spelen.

Dat is sowieso een beetje het probleem. Met WoW had je raid dagen die je kon plannen, maar ik zit eigenlijk niet meer op zo'n "tweede baan" te wachten. Dat was juist een van de redenen om GW2 te gaan spelen; minder verplichtingen.

Tegelijkertijd heb ik ook wel moeite om m'n draai in GW2 te vinden; ik mis het grootschalige van raids wel en de dungeons vind ik tactisch minder interessant dan raids. Daarnaast is het ook redelijk onzeker wanneer je een groepje kunt vormen. In WoW had je met de dungeon finder zo een groep (zeker omdat ik tank en healer speelde), maar dan wel weer een met retards, ragers en ranters... Dat was dus ook niet ideaal.

Dus ja, misschien wil ik het beste van twee werelden en moet ik gewoon accepteren dat je dat niet gaat vinden... Moeilijkere dungeons vind ik niet verkeerd, dat is ook goed voor de afwisseling. Of ... ik kan gewoon toch weer een alt oppakken en dan heb ik in ieder geval weer iets dat ik solo kan doen :)

Ook zijn er nog zat gebieden die ik volledig moet ontdekken, maar de meesten heb ik op een van mijn chars wel gezien (alleen niet allemaal op hetzelfde char dus). Dat wordt dan dus een beetje een saai afstreep projectje. Jumping puzzles wil ik nog wel gaan halen t.z.t.

P.S. Deze post is zeker niet bedoeld om weer de WOW vs GW2 discussie op te starten, maar meer mijn huidige kijk op hoe ik in het spel sta :+

[ Voor 5% gewijzigd door Morrar op 06-12-2012 11:00 ]

Ik speel op dit moment ook niet erg veel, met name het feit dat ik niet met m'n vrienden kan spelen, breekt toch wel een beetje op. En natuurlijk die vreselijk irritante disconnects de hele tijd. Ik doe op dit moment niet veel meer dan m'n daily en Fields of Ruins... Ik moet moet nog 3 gebieden in Ascalon en met een beetje geluk zitten die allemaal in die Fields. Daarna zal ik toch richting Orr moeten (nog niet Orr zelf, maar Sparkfly), of die twee gebieden helemaal links, Rata Sum (nog niet geweest met m'n ranger), Metrica Province (alleen maar ingeweest vanwege Halloween) en dat gebied er boven (nog nooit geweest met m'n ranger).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Ik kan me er grotendeels wel in vinden, Morrar, alleen heb ik zoveel nog niet gezien dat ik er zelf nog wat anders in sta. Hoeveel level 80 characters heb je eigenlijk?

Raids mis ik niet perse, mede dankzij de world bosses. Die heb ik trouwens nog niet eens allemaal gezien, ik moet zelfs die draak in Frostgorge Sound nog doen bijvoorbeeld :X

SnoeiKoei schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:25:
Raids mis ik niet perse, mede dankzij de world bosses. Die heb ik trouwens nog niet eens allemaal gezien, ik moet zelfs die draak in Frostgorge Sound nog doen bijvoorbeeld :X
De meeste world bosses vind ik niets... Lag, lag en lag. En zerg fests... En als ranger zijn die draken al helemaal niets aangezien je pet de grootste damage dealer is. En als je per ongeluk een hoofd hebt getarget, staat je pet leuk naast je te kijken hoe jij 50-100 damage doet... En de targetting in GW2 werkt no ook niet zo erg goed....

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

ik lvl mijn alts naar 80 geef ze een setje rare armor + jewels en ze gaan de ijskast in , ik heb niet echt de behoefte om ze regelmatig te spelen , wat ik meestal doe is een tijdje 1 character spelen (nu me mesmer) en na een tijdje pak ik een ander en ga ik die een tijdje spelen zo blijft het wel leuk allemaal :)
zo ben ik nu mijn ele aan het voorzien van een goeie set on dungeons te doen dan kan straks mijn mesmer weer ff rusten en dan ga ik weer los met mn ele , mn ele werd nu alleen gebruikt voor geld farmen .

met me ele ga ik dan als arah niet meer zo vaak buged is maar eens een setje arah gear farmen voor mijn warriortje :) en aangezien ik net las dat we iets hardere dungeons willen dan lijkt arah mij wel een goeie :D

Wailing_Banshee schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:30:
[...]

De meeste world bosses vind ik niets... Lag, lag en lag. En zerg fests... En als ranger zijn die draken al helemaal niets aangezien je pet de grootste damage dealer is. En als je per ongeluk een hoofd hebt getarget, staat je pet leuk naast je te kijken hoe jij 50-100 damage doet... En de targetting in GW2 werkt no ook niet zo erg goed....
Je pet de grootste damage dealer? Serieus? Ik sloop zowel met mijn longbow als met axe/torch 3 mobs in de tijd dat mijn pet er 1 sloopt. Ik ervaar mijn pets (heb ze vrijwel allemaal) niet als een belangrijk deel van mijn damage eigenlijk, hun grootste nut zit in dungeons of op bosses in hun utility (buffs voor allies of debuffs of crowd control voor foes). Op een world boss zou ik sowieso geen melee pet gebruiken maar een ranged pet (spider of devourer bijvoorbeeld), dan staat je pet niet werkeloos toe te kijken.
Freakiebeakie schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:46:
ik lvl mijn alts naar 80 geef ze een setje rare armor + jewels en ze gaan de ijskast in , ik heb niet echt de behoefte om ze regelmatig te spelen , wat ik meestal doe is een tijdje 1 character spelen (nu me mesmer) en na een tijdje pak ik een ander en ga ik die een tijdje spelen zo blijft het wel leuk allemaal :)
zo ben ik nu mijn ele aan het voorzien van een goeie set on dungeons te doen dan kan straks mijn mesmer weer ff rusten en dan ga ik weer los met mn ele , mn ele werd nu alleen gebruikt voor geld farmen .

met me ele ga ik dan als arah niet meer zo vaak buged is maar eens een setje arah gear farmen voor mijn warriortje :) en aangezien ik net las dat we iets hardere dungeons willen dan lijkt arah mij wel een goeie :D
Ja ik wissel ook wel af, mijn warrior is heel lang mijn main geweest maar uiteindelijk doe ik dungeons tegenwoordig bijna altijd op mijn ranger.

Arah lijkt me wel tof.

SnoeiKoei schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:57:
[...]

Je pet de grootste damage dealer? Serieus? Ik sloop zowel met mijn longbow als met axe/torch 3 mobs in de tijd dat mijn pet er 1 sloopt. Ik ervaar mijn pets (heb ze vrijwel allemaal) niet als een belangrijk deel van mijn damage eigenlijk, hun grootste nut zit in dungeons of op bosses in hun utility (buffs voor allies of debuffs of crowd control voor foes). Op een world boss zou ik sowieso geen melee pet gebruiken maar een ranged pet (spider of devourer bijvoorbeeld), dan staat je pet niet werkeloos toe te kijken.
Hmm, mijn ervaring is juist het omgekeerde... Zeker tegen die grotere foes (met name champions) is mijn damage laag vergeleken met die van m'n pet. Wat ik vaak doe is m'n pet op de losse foes zetten terwijl ik de veteran/champion bezig houdt.

En het grootste probleem met die draken is dat ik zelfs met mijn axe niet altijd dicht genoeg op m'n target zit, of ik moet ervoor staan. Alleen de longbow heeft een groot genoege range. En dat ding vind ik vreselijk...

Wailing_Banshee schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:27:
[...]

En het grootste probleem met die draken is dat ik zelfs met mijn axe niet altijd dicht genoeg op m'n target zit, of ik moet ervoor staan. Alleen de longbow heeft een groot genoege range. En dat ding vind ik vreselijk...
Longbow heeft een goeie range ja en doet ook meer dmg naarmate je verder weg staat. Ideaal voor bepaalde gevechten, normaal ook niet mijn weapon of choice maar altijd aanwezig in mijn weapon swap. _/-\o_

SnoeiKoei schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:39:
[...]

Longbow heeft een goeie range ja en doet ook meer dmg naarmate je verder weg staat. Ideaal voor bepaalde gevechten, normaal ook niet mijn weapon of choice maar altijd aanwezig in mijn weapon swap. _/-\o_
Ja, het is een ideale backup. Maar ik vind m'n axe+torch veel leuker! Dus die longbow gebruik ik bijna nooit (zeker niet omdat ik met name alleen speel, omdat mijn meeste vrienden in Amerika wonen...)

Verwijderd

Iemand in WvsWvsW ook dat de dief iemand in een keer kan neerslaan?
Ik zag gewoon iemand van vol HP naar zero gaan in 1 seconde. En nee geen lag.
Ik weet dat de dief generfed is in SPVP maar niet in WvsWvsW

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 09:39

G3kko0

Why so serious???

Ik speel het liefst Axe + Torch / Warhorn en dan shortbow. Bij shortbow heb ik echt een phew phew gevoel :) en dan quickening zephyr erop en je gaat dan helemaal los :P
SnoeiKoei schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:39:
[...]

Bij mij is Longbow juist mijn main weapon. Lekker ver weg blijven van de mobs, pet houdt die wel bezig en ik knal ze van afstand af. Alleen als ze te dichtbij komen swap ik naar sword en warhorn. Ik heb eerder deze week voor het eerst in tijden weer eens een ander wapen gebruikt met mijn Ranger. Shortbow voor de condition damage op de eindbaas van CoF path 1. Die ging anders niet dood.
Wailing_Banshee schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:43:
[...]

Ja, het is een ideale backup. Maar ik vind m'n axe+torch veel leuker! Dus die longbow gebruik ik bijna nooit (zeker niet omdat ik met name alleen speel, omdat mijn meeste vrienden in Amerika wonen...)
Axe en torch heb ik bij me, maar echt al heel erg lang niet meer gebruikt. Axe geeft met de standaard attacks veel te veel aggro en torch kan me niet echt bekoren. Warhorn geeft me might en speed, veel handiger.
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:47:
Een dief kan erg vervelend zijn in WvW. Maar met enige oefening leer je wel om een beetje uit de buurt te blijven. Zolang je geen last hebt van het onzichtbare vijanden probleem moet je in leven kunnen blijven tegen de meeste diefjes. Maar het gebeurt me ook nog wel eens dat het één hit en dood is. Maar als je die ene hit overleeft dan is de dief dood.
RoseSolane schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:51:
[...]

Bij mij is Longbow juist mijn main weapon. Lekker ver weg blijven van de mobs, pet houdt die wel bezig en ik knal ze van afstand af. Alleen als ze te dichtbij komen swap ik naar sword en warhorn. Ik heb eerder deze week voor het eerst in tijden weer eens een ander wapen gebruikt met mijn Ranger. Shortbow voor de condition damage op de eindbaas van CoF path 1. Die ging anders niet dood.
Ik vind de longbow te statisch.... Ik houd er wel van om veel te bewegen, rollen, strafen... En gaat gewoon niet lekker met de longbow.
Axe en torch heb ik bij me, maar echt al heel erg lang niet meer gebruikt. Axe geeft met de standaard attacks veel te veel aggro en torch kan me niet echt bekoren. Warhorn geeft me might en speed, veel handiger.
Ach, ik breng mezelf wel eens in de problemen met m'n axe, dat klopt, maar dat maakt het juist zo leuk! Whoops, dat was de vierde (gele) foe die zich ook even met het gevecht gaat bemoeien... Toch maar even m'n elite gebruiken...

De boss van CoF1 regenereert geen health zolang er conditions op zitten. Dat kan zijn van je shortbow, van je torch maar ook van je pet (spider of devourer, of bijvoorbeelde gifwolk van murellow). Opties zat. Maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat je in een party van 5 man de enige bent die conditions aanbrengt?

[ Voor 6% gewijzigd door SnoeiKoei op 06-12-2012 12:59 ]

SnoeiKoei schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:58:
De boss van CoF1 regenereert geen health zolang er conditions op zitten. Dat kan zijn van je shortbow, van je torch maar ook van je pet (spider of devourer, of bijvoorbeelde gifwolk van murellow). Opties zat. Maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat je in een party van 5 man de enige bent die conditions aanbrengt?
Niet alleen de spider of devourer hoor... Mijn poes veroorzaakt flinke bloedingen... En in combinatie met m'n axe ook nog bevriezing....

Wailing_Banshee schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:01:
[...]

Niet alleen de spider of devourer hoor... Mijn poes veroorzaakt flinke bloedingen... En in combinatie met m'n axe ook nog bevriezing....
True maar ook voor dat gevecht geldt dat je het makkelijker is een ranged pet te gebruiken, anders moet je iedere 10 seconden je pet zo'n beetje terugroepen. Met een ranged pet heb je geen omkijken, tenzij er een crystal bovenop belandt. :)

Ik gebruik vooral utility pets in een dungeon, vaak Brown en Black Bear. Solo gebruik ik vaak een Murellow, maar ik was vergeten te switchen voordat het gevecht begon. Torch gebruik ik nooit.

En ja, ik was op dat moment in een groep met weinig condition damage. Het was de tweede keer dat ik dit pad deed. De eerste keer dat ik dit pad deed zat jij volgens mij in de party en daarnaast nog minstens één Warrior. Jouw Ranger of Warrior en die andere Warrior deden toen de condition damage. Ik knalde alleen heel veel damage op hem. Dat ging echt heel goed. De tweede keer moest ik dus eerst een keer dood gaan om te switchen naar een short bow. Daarna ging het een stuk makkelijker :)

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

mijn mesmer is 1 en al conditions :D

Freakiebeakie schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:11:
[...]

Volgens mij moet je bij iedere profession zoeken naar wapens die niet minstens 1 condition aanbrengen. Op die boss maakt het ook niet uit of het een condition is die zelf damage doet (bv burning) of een condition die dat zelf niet doet (bv vulnerability of chilled), zolang het maar een condition is. Maar een volledige condition build is natuurlijk helemaal ideaal! :D

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 09:39

G3kko0

Why so serious???

Helaas genoeg groepen meegemaakt die dat niet toch te weinig doen....vooral de laatste 20 procent duurt soms een eeuwigheid.
Beetje laat, maar ik heb 4 level 80 characters :) Doe verder een beetje hetzelfde als Freakie; speelde eerst Warrior, toen Mesmer en nu vooral Guardian. Mijn Engineer heeft een effectieve maar wel wat saaie spec, dus daar speel ik even minder mee.

Wat de laatste boss in COF:1 betreft; ik heb ooit een keer gehoord dat het met condition damage te maken heeft, maar heb het nooit precies kunnen checken. Zijn regen stacks lijken in ieder geval te stijgen door de crystals die dichtbij hem zijn (in de grote rode cirkel die hij af en toe cast). Waardoor die stacks omlaag gaan is me niet helemaal duidelijk, maar het lijkt dus een combinatie van factoren te zijn die bepaalt of en hoeveel die boss regenereert.

Wiki zegt er dit over:
- Legendary boss that heals off crystals
- Tip:Use poison stacks and just focus the boss. With enough dps the crystals can be ignored.
Morrar schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:35:
Wat de laatste boss in COF:1 betreft; ik heb ooit een keer gehoord dat het met condition damage te maken heeft, maar heb het nooit precies kunnen checken. Zijn regen stacks lijken in ieder geval te stijgen door de crystals die dichtbij hem zijn (in de grote rode cirkel die hij af en toe cast). Waardoor die stacks omlaag gaan is me niet helemaal duidelijk, maar het lijkt dus een combinatie van factoren te zijn die bepaalt of en hoeveel die boss regenereert.

Wiki zegt er dit over:
- Legendary boss that heals off crystals
- Tip:Use poison stacks and just focus the boss. With enough dps the crystals can be ignored.
Jij was het die riep in die run dat we meer condition damage nodig hadden! En nadat ik mijn short bow had gepakt ging het een stuk beter. Als ik toen ook nog twee giftige pets had gebruikt hadden we hem waarschijnlijk heel snel plat gekregen.
@RoseSolane: Ja ik was inderdaad degene die zei dat condition damage hielp, en dat lijkt ook wel te kloppen. Misschien is het specifieker alleen poison zelfs. Wat ik bedoel te zeggen is dat ik nog aan het uitvogelen ben hoe de baas precies werkt. Ik ben tegenwoordig daar ook meer bezig de crystals te slopen, omdat het dan ook sneller gaat ongeacht wat de groep brengt aan conditions.

Wat dat betreft is er nog niet altijd duidelijke info te vinden over hoe bazen werken. Ook in-game blijft dat gissen. Bijvoorbeeld aggro is een mechanisme dat weliswaar regels volgt, maar niet altijd heel voorspelbaar is.

[ Voor 12% gewijzigd door Morrar op 06-12-2012 14:05 ]

• Vluuks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-10-2024

Vluuks

I never finish anyth

Die boss is prima te doen met hier en daar wat poison. Poison haalt de heal effectiveness naar beneden, dus als je als ranger een aantal stacks erop dumpt met je poison attack schiet het al aardig op (even iets dichter bij gaan staan zodat alle arrows van de 'waaier' je target raken). Eentueel je pet en hier en daar nog wat stacks van andere classes, dan gaat het prima. Best veel classes hebben poison abilities, dus de kans dat je zonder poison zit is vrij klein.

Ik sloop alleen kristallen als ze in de buurt staan, doe ik dan met mijn Whirling Wrath (ben meestal Guardian) maar anders laat ik ze gewoon voor wat ze zijn. Ik ben Asura dus dan pak ik dan altijd mijn poison field omdat niemand ook maar enig risico loopt bij dat gevecht, dus mijn regeneration shouts kunnen dan wel even de kast in. :P

Run is in 20 minuten gepiept, erg makkelijke dungeon dus heb nu ook belachelijk veel van die tokens, moet er maar eens wat mee kopen. Voorwaarde voor deze manier is wel dat je redelijk wat DPS hebt, natuurlijk, maar dat zit vaak wel goed.

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 01:58
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:47:
Heb ik best vaak last van als ik niet in de groep loop of veilig achter een deur sta.
Maar goed ben dan ook glasscanon staff elementalist.
Ziet er volgens combat log meestal zo uit.
Krijg ik een 9k hit door *unknown*
En dan iets met stealth wat ook zo iets doet , en dan lig ik de grond al te inspecteren ^_^

Deze week zijn we wederom top van T2 gebleven, aankomende week blijven we ook in T2 , als we het dan erg goed doen kunnen we van af de 14de naar T1 , anders word het pas de 21ste
Ja met CoF path 1 en 2 hebben we zelden moeite, alleen de train of death lukt met nieuwelingen niet altijd bij de eerste poging tenzij we de tijd nemen voor uitleg :D Die Effigy boss gaat ook altijd vrij vlot neer als niemand aandacht aan de crystals besteedt en volgens mij maakt het niet erg uit welke conditions er precies op hem zitten. En meestal zijn het er toch een hele zooi, niet alleen maar poison ofzo.

[ Voor 9% gewijzigd door SnoeiKoei op 06-12-2012 16:07 ]

Verwijderd

Freakiebeakie schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:11:
[...]

Welke wapens en traits gebruik je vooral? Ik ben illusion based met redelijk wat condition damage, maar kan zjn dat ik nog wat mis?:-)

• Tweekzor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-11 20:36
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:35:
[...]

Welke wapens en traits gebruik je vooral? Ik ben illusion based met redelijk wat condition damage, maar kan zjn dat ik nog wat mis?:-)
Voor mesmer is dat voornamelijk staff, en ik run dan scepter/focus combi.
Als iemand interesse heeft in een dungeon dan mag je mij altijd toevoegen ingame :) Account is tweek.3190
Heb 3 lvl80's en dungeon master title :) De enige die ik niet meer doe is Arah path 4 omdat ik daar altijd ruzie en irritaties krijg met vrienden :P Damn you Dwayna!

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
Petrified!

*oh god, the horror*

Steam: Grim

Verwijderd

Ik heb een vraag,

Ik ben van plan guild wars 2 te kopen en ik ben benieuwd of mijn laptop hem aan kan, hier is mij dxdiag:

Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1 (7601.win7sp1_gdr.120503-2030)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: ASUSTeK Computer Inc.
System Model: K53TA
BIOS: BIOS Date: 07/20/11 14:30:00 Ver: 04.06.04
Processor: AMD A6-3400M APU with Radeon(tm) HD Graphics (4 CPUs), ~1.4GHz
Memory: 6144MB RAM
Available OS Memory: 5608MB RAM
Page File: 1914MB used, 9301MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.01.7601.17514 32bit Unicode

• Xato
Er is meer informatie vrijgegeven over the lost shores event rewards voor degene die issues hadden tijdens het gevecht via facebook, 15 minuten geleden.
As we mentioned last week, for those players who were not able to get the rewards for the final Lost Shores event because they were suffering connection issues, we will provide rewards for their participation in the event. Thanks for your patience while we worked to resolve this.

We will hand out the rewards via In-game mail today – Quick FYI… it might take several hours to run the script, so do not panic if you do not immediately receive it. ~RB2
Bron: Facebook

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-11 23:01
hmmm.. ik heb vanavond een ele aangemaakt.. vuur is wel lekker sterk maar heb eigenlijk geen idee wat nu de beste wapens zijn.. in sommige gevechten kom ik toch wat te kort.. ik heb nu septer + dagger.. geen idee of er betere combo's zijn? vooral voor PvE.

kan ik beetje afwisselen tussen mijn ranger en ele als ik wil levelen :)

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-11 14:24
Scepter dagger wordt over het algemeen in solo PVE geprefereerd, en staff in group pve/boss/pvp/wvw/dungeon.

Ook dagger dagger boon build van woodenpotatoes is een populaire pvp/wvw build. Maar wordt pas aantrekkelijk als je endgame bent en de build daadwerkelijk kan opzetten (alle traits, goeie armor + sigils etc.)
Double dagger is sowieso leuk spelen op elementalist, ook op lage levels. Staff is handig als je veel AoE nodig hebt maar je valt er meteen bij in slaap :O

[ Voor 6% gewijzigd door SnoeiKoei op 07-12-2012 08:23 ]

• kowlier
gisteren 80 gedinged op de warrior. direct strong banded armor gekocht via trading post in afwachting van de mogelijkheid om temple armor te kopen.ook al de karma vials gebruikt, wat een mooie 210k karma opleverde :p
ook een heel leuke keep defense gehad op piken square borderlands. de keep aan de spawn van riverside.
20 tal minuten een gigantische zerf afhouden, terwijl die mesmer na mesmer naar boven stuurden om portals te zetten. wss een van de leukste gevechten die ik gehad heb ik een mmo, naast die ene keep defense in WAR, waarbij we de server 3x deden crashen door sheer numbers :p

kowlier schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:29:
gisteren 80 gedinged op de warrior. direct strong banded armor gekocht via trading post in afwachting van de mogelijkheid om temple armor te kopen.ook al de karma vials gebruikt, wat een mooie 210k karma opleverde :p
ook een heel leuke keep defense gehad op piken square borderlands. de keep aan de spawn van riverside.
20 tal minuten een gigantische zerf afhouden, terwijl die mesmer na mesmer naar boven stuurden om portals te zetten. wss een van de leukste gevechten die ik gehad heb ik een mmo, naast die ene keep defense in WAR, waarbij we de server 3x deden crashen door sheer numbers :p
Gefeliciteerd met 80! :)

WvWvW moet ik komende week maar ff doen, voor de monthly. Blijft altijd een minder leuk ding, die kills... De helft van de tijd zie ik niet eens waaraan ik doodga, mijn PC doet WvWvW op zo'n 2-5 fps als er flink gezergd wordt, ga je dood dan moet je weer een heel teringeind rennen en ik vind het gewoon niet leuk. Maar als je met een paar guildies gaat is het tenminste nog gezellig ouwehoeren.

Verwijderd

Top spel en dat alles zonder maandelijkse lasten. Geen verplichtingen enzo..
Wil iemand even voor Sinterklaas of Kerstman spelen en me de Dawn opsturen?
merci :P

• kowlier
SnoeiKoei schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:38:
[...]

Gefeliciteerd met 80! :)

WvWvW moet ik komende week maar ff doen, voor de monthly. Blijft altijd een minder leuk ding, die kills... De helft van de tijd zie ik niet eens waaraan ik doodga, mijn PC doet WvWvW op zo'n 2-5 fps als er flink gezergd wordt, ga je dood dan moet je weer een heel teringeind rennen en ik vind het gewoon niet leuk. Maar als je met een paar guildies gaat is het tenminste nog gezellig ouwehoeren.
ik heb eigenlijk zelden problemen in wvw. wel met de popup, maar dat verwacht ik ook niet anders als plots 60+ man in combat met alle effects gerendered moeten worden :p

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:00
kowlier schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 13:38:
[...]

ik heb eigenlijk zelden problemen in wvw. wel met de popup, maar dat verwacht ik ook niet anders als plots 60+ man in combat met alle effects gerendered moeten worden :p
Tja als het spel het niet aan kan moeten ze gewoon geen 60+ combat maken.

• Tweekzor
SCIxX schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 13:57:
[...]

Tja als het spel het niet aan kan moeten ze gewoon geen 60+ combat maken.
Geen moeite mee hier, dus ligt niet aan het spel.

• Jorunn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 18:16
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 21:11:
Ik heb een vraag,

Ik ben van plan guild wars 2 te kopen en ik ben benieuwd of mijn laptop hem aan kan, hier is mij dxdiag:

Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1 (7601.win7sp1_gdr.120503-2030)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: ASUSTeK Computer Inc.
System Model: K53TA
BIOS: BIOS Date: 07/20/11 14:30:00 Ver: 04.06.04
Processor: AMD A6-3400M APU with Radeon(tm) HD Graphics (4 CPUs), ~1.4GHz
Memory: 6144MB RAM
Available OS Memory: 5608MB RAM
Page File: 1914MB used, 9301MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.01.7601.17514 32bit Unicode
Heb je toevallig een idee wat voor grafische kaart er draait of zijn het enkel onboard graphics?

Zoals het er naar uitziet lijkt het me enkel onboard graphics. Na wat opzoekingswerk zou je laptop het spel moeten kunnen draaien (het haalt de minimum specs) maar ik vermoed dat je geen al te beste performance gaat krijgen, zeker in gebieden waar wat meer mensen aanwezig zijn en/of veel AoE effecten zijn (WvW, dungeons, ...). 2 weekends geleden was er een free to play weekend, misschien moet je even wachten tot er nog eens zulks event komt zodat je de game kan testen. Of vraag aan een vriend of je even op zijn account kan spelen op jouw laptop?

[ Voor 19% gewijzigd door Jorunn op 07-12-2012 14:21 ]

Tweekzor schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:09:
[...]

Geen moeite mee hier, dus ligt niet aan het spel.
Vreemd, Arenanet heeft aangegeven dat er bewust culling wordt toegepast om te voorkomen dat er continu heel veel data moet worden verzonden over welke speler waar is en wat doet. Onafhankelijk van je internetverbinding of systeem worden er bij IEDERE speler maar een beperkt aantal andere spelers tegelijk gerenderd. Misschien ontwijk jij zergs of heb je gewoon niet door dat er om je heen veel meer spelers zijn dan jij ziet, maar vroeg of laat word je ineens afgemaakt door een onzichtbare zerg. Ligt wel degelijk aan het spel dus.

• Stinow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-10 17:31
@Aron: dat zal wel draaien, maar qua graphics zou ik hem wat lager instellen.

Hij draait op mijn 2e pc zelfs op een:
- AMD E350 (cpu&graphics) op een mITX bordje
- 2GB geheugen

• Tweekzor
SnoeiKoei schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:15:
[...]

Vreemd, Arenanet heeft aangegeven dat er bewust culling wordt toegepast om te voorkomen dat er continu heel veel data moet worden verzonden over welke speler waar is en wat doet. Onafhankelijk van je internetverbinding of systeem worden er bij IEDERE speler maar een beperkt aantal andere spelers tegelijk gerenderd. Misschien ontwijk jij zergs of heb je gewoon niet door dat er om je heen veel meer spelers zijn dan jij ziet, maar vroeg of laat word je ineens afgemaakt door een onzichtbare zerg. Ligt wel degelijk aan het spel dus.
Ow zo, had het even verkeerd begrepen dacht dat het nog over lagg ging met 60man in beeld. Ja daar heb ik inderdaad ook last van, maar ik doe bijna nooit WvW dus jah.

• destroye
  • Laatst online: 06-11 13:54
Deze PC heb ik nu en kan guild wars 2 op low spelen.
Processor Intel Core i5-2400 Quad-Core Sandybridge
Geheugen 8GB DDR3 1333MHz
Hardeschijf 2000GB SATA
Optical DVD-Writer
Software Optioneel Windows 7 Home €94,99
Videokaart: ATI Radeon HD5450 HDMI 1024MB
Netwerk Draad
Overige Asus Mainboard, USB 3.0, 6 x USB2.0, HDMI, DVI, 7.1 Audio , PCI-express poort

Wil nu mijn Videokaart upgraden naar een 7850.
kan ik hiermee guild wars 2 op high aan?

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 17:49
High weet ik niet, maar je springt echt gigantisch vooruit. De 5450 is erg mager.

Maar, GW2 heeft erg veel baat bij een goede cpu.

• TgR_KILLER
Ik had enkel het probleem dat GW steeds crashte in WvW als het beetje druk werd. geen foutmeldingen maar gewoon terug naar desktop of de hele pc gewoon freezed. maar laatste keer heb ik de GFX gewoon op dramatisch slecht gezet en toen ging alles goed en heb ik een 1.5 uur gespeeld in allerlei zergs zonder problemen :) dus zal ergens toch zwaar hardware gebonden zijn.. en zo heel slecht is mijn systeem toch niet (denk ik) :p

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

• Vluuks

Vluuks

I never finish anyth

Verdorie, ik moet alleen de World vs World nog voor mijn 100% map completion, maar het zit niet echt mee. Vorige week werden we geownd door Gandara en nu is Piken Square lekker bezig met het veroveren van de hele WvW. _O-

Misschien toch maar even van server wisselen, want dit gaat zo achterlijk lang duren. 8)7

Verwijderd

Jorunn schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:14:
[...]

Heb je toevallig een idee wat voor grafische kaart er draait of zijn het enkel onboard graphics?

Zoals het er naar uitziet lijkt het me enkel onboard graphics. Na wat opzoekingswerk zou je laptop het spel moeten kunnen draaien (het haalt de minimum specs) maar ik vermoed dat je geen al te beste performance gaat krijgen, zeker in gebieden waar wat meer mensen aanwezig zijn en/of veel AoE effecten zijn (WvW, dungeons, ...). 2 weekends geleden was er een free to play weekend, misschien moet je even wachten tot er nog eens zulks event komt zodat je de game kan testen. Of vraag aan een vriend of je even op zijn account kan spelen op jouw laptop?
Ik draai skyrim en hitman absolution gewoon op ultra zonder lag en bf3 op medium zonder lag dus ik denk wel dat gw2 ook lukt

• TgR_KILLER
Vanmiddag met mijn warrior nog even de storyline gespeeld en een mouth gekilled.. voor mijn volgende missie moet ik weer een gebied in waar ik nog nooit ben geweest (al de level 75/80 gebieden en hoger ben ik nooit geweest xD laatste 10 levels vooral gehaald door exploren van lagere gebieden) dus het is al een hele missie om bij de storyline misie te komen :P

Vanavond ook maar eens WvW proberen op mijn level 13 ranger.. die longbow skills moeten toch wel lekker zijn in pvp en misschien level ik nog wel :P laatste dagen niet echt zoveel zin in levelen op mijn ranger dus misschien gaat het door WvW wel.

Verwijderd

Eindelijk 80 met mijn guardian (ook de eerste). Maar nu vraag ik me af wat ik het beste kan doen om geld te verdienen? Heb alleen de human gebieden gehad en ben nu terecht gekomen bij Straits of Devastation 70-75. Daar ben ik bijna klaar en denk dat ik dalijk maar eens links ervan ga.

Geld verdienen is gewoon mobs killen en gatheren? of betere manieren? (dungeons en fractals doe ik zo af en toe, maar heb geen zin om die de hele tijd te gaan farmen).

• TgR_KILLER
je verdiend volgens mij best snel door gewoon te levelen/hunten en alle meuk die je verdiend te verkopen via de TP. dungeons heb ik eigenlijk nog nooit gedaan xD

Ik zit wel te twijfelen om naast mijn warrior nog een guardian te starten.. dikke melee is toch echt wel mijn klasse xD dus zou logisch zijn ergens.. en een GS + mace / shield build is wel goed denk ik.. 1e voor puur dmg en een 2de voor meer defence tegen veterans etc.

[ Voor 16% gewijzigd door TgR_KILLER op 08-12-2012 20:36 ]

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
Indien je een goede groep hebt zijn dungeons ook een leuke/snelle manier om geld bij elkaar te krijgen. Bij GoT zijn er een hoop (ongeveer 10 personen) die in 45-60 minuten alle 3 de paden van AC doen. Dat is 1G+ op een uur. Andere paden die snel gedaan kunnen worden zijn CM pad 1&3, CoF pad 1&2, HotW pad 1. TA is ook redelijk vlot te doen al heb je daar wel een redelijk ervaren groepje voor nodig om dit niet dramatisch af te laten lopen.

Steam: Grim

• TgR_KILLER
Zoo.. net de guardian gemaakt.. eerst maar eens een GS vinden om mee te beginnen..

heb nu al 4 characters xD maar ja de ele en ranger zijn wel leuk maar hebben mij nog nooit hetzelfde kunnen boeien als mijn warrior die zat zo op 80.. Misschien doet de guardian wel hetzelfde... en anders ga ik ze gewoon om de beurt een beetje spelen :p

*edit* aangezien ik al met een mace begin en na de eerste missie een shield krijg.. misschien ga ik daar de eerste levels maar mee door xD

hmm.. net mijn ele maar weggegooid.. was net level 6.. maar in mijn eerste 15 min vind ik de guardian al zoveel leuker.. health zakt gewoon niet. alles sla ik zo aan gort zonder bang te zijn dat ik in 5 sec dood ga.. die light armor classes zijn gewoon niet mijn speelstijl haha :P

[ Voor 39% gewijzigd door TgR_KILLER op 08-12-2012 22:06 ]

• Xato
Vandaag voor het eerst aan de slag gegaan met SPVP. heb meteen mijn monthly voor 85% gehaald. Alleen de tournament achievements nog maar, alhoewel een groep daarvoor vinden nog leuk gaat worden.

In SPVP speelde ik als run-and-gun warrior en moet zeggen dat het een vermakkelijke build is. Veel rond rennen en alles afknallen wat je tegenkomt. Wordt het je teveel dan ren je terug met de warhorn. De build heb ik hier vandaan voor de liefhebbers: http://taugrim.com/2012/05/30/gw2-run-and-gun-warrior-spec/.

• Vluuks

Vluuks

I never finish anyth

Fijn dat Guardian je zo goed bevalt! Het is na al die tijd ook nog steeds mijn leukste character. Ik vind het erg tof dat ik gewoon vrijwel full defense traits en gear heb en toch nog door dingen heen ram alsof het boter is. :P

Oh god ik heb echt geen geluk gewoon. Ik moet nog 1 poi en een vista voor mijn 100% in WvW en ik loop dat gebied in en wil eerst naar de vista gaan, de poi is een paar meter verderop. Net als ik daar ben verandert die boel van eigenaar en is het vijandelijk gebied. Al die tijd ervoor was het prima en ik loop er helemaal heen en ben ik er, ga ik dood. Nee echt, grr. :F

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 17:49
TgR_KILLER schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 21:42:
Zoo.. net de guardian gemaakt.. eerst maar eens een GS vinden om mee te beginnen..

heb nu al 4 characters xD maar ja de ele en ranger zijn wel leuk maar hebben mij nog nooit hetzelfde kunnen boeien als mijn warrior die zat zo op 80.. Misschien doet de guardian wel hetzelfde... en anders ga ik ze gewoon om de beurt een beetje spelen :p

*edit* aangezien ik al met een mace begin en na de eerste missie een shield krijg.. misschien ga ik daar de eerste levels maar mee door xD

hmm.. net mijn ele maar weggegooid.. was net level 6.. maar in mijn eerste 15 min vind ik de guardian al zoveel leuker.. health zakt gewoon niet. alles sla ik zo aan gort zonder bang te zijn dat ik in 5 sec dood ga.. die light armor classes zijn gewoon niet mijn speelstijl haha :P
Bij mij is het juist weer andersom. Heavy armor vind ik sneller wat saai worden.

Light armor is heel erg oppassen, maar medium vind ik nog het leukste. Thief is constant dodgen en springen. Vanmiddag ga ik een Ranger aanmaken en daar voorzichtig wat mee aan de slag. Het wordt een Charr denk ik _/-\o_

• Tweekzor
Ik heb tijdens BW3 een guardian gespeeld, maar sindsdien niet echt de zin gehad om er nog een bij te maken. Ben meer fan van de light armors, heb dan ook necro en mesmer op 80. Mesmer gebruik ik tegenwoordig alleen nog maar voor spvp, de constante nerfs maken hem vrij nutteloos in pve. De necro is dan weer, samen met mijn warrior, full pve build.

Zoals gezegd verdien je met snelle dungeon runs best goed geld. Een AC path is zonder veel te skippen, en met minder ervaren mensen toch al goed te doen in 20-30minuten en je verdient 75silver + per run.

• TgR_KILLER
Dat is het leuke :) iedereen zijn eigen klasse.. ik ben echt gewoon van de no nonsence heavy armors :P gewoon vol erop los beuken.. al dat gedoe met dodgen en op je health letten is niks voor mij haha.. mijn ranger is nog wel leuk maar dat is echt puur range ongeveer dus heb je ook niet zo snel health problemen.

• Vluuks

Vluuks

I never finish anyth

Ik heb vanalles wat, haha, nu een Guardian, Thief en Necromancer op level 80. Het enige wat me echt niet trekt is Elementalist. Ik weet niet waarom, ik vind het gewoon niet zo leuk. :P

Ik had wel echt moeite met Thief in het begin maar ik had hier wat tips gevraagd en dat heeft me echt wel geholpen. Ik vind het nu ook erg gaaf, het is echt dodgen en springen en overal heel rennen en vliegen, heel anders dan Guardian maar ik vind het leuk voor de afwisseling!

Gisteren toch nog 100% map completion gehaald op mijn Guardian! Er was toevallig een zerg die het fort dat ik nog moest aanviel dus daar even handig gebruik van gemaakt. _O-

• Tweekzor
Vluuks schreef op zondag 09 december 2012 @ 12:29:
Ik heb vanalles wat, haha, nu een Guardian, Thief en Necromancer op level 80. Het enige wat me echt niet trekt is Elementalist. Ik weet niet waarom, ik vind het gewoon niet zo leuk. :P

Ik had wel echt moeite met Thief in het begin maar ik had hier wat tips gevraagd en dat heeft me echt wel geholpen. Ik vind het nu ook erg gaaf, het is echt dodgen en springen en overal heel rennen en vliegen, heel anders dan Guardian maar ik vind het leuk voor de afwisseling!

Gisteren toch nog 100% map completion gehaald op mijn Guardian! Er was toevallig een zerg die het fort dat ik nog moest aanviel dus daar even handig gebruik van gemaakt. _O-
Hoe kom je rond met thief dan? Qua overleving lukt het me wel maar mijn damage output is vrij laag in pve. Ik voel me redelijk nutteloos als ik met mijn clan ac doe, behalve de weakness en blindness support.

• TgR_KILLER
ik zit op mijn warrior op 62% map completion.. maar moet eigenlijk sowieso de level 70+ gebieden bijna allemaal nog door en dan nog wvw en dungeons.. dus zal nog wel even duren :P

Ga eerst mijn guardian verder levelen nu denk ik.. mijn ranger is op zich wel fun maar ben t levelen beetje beu.. zal hem eens meenemen naar WvW misschien is dat wel leuk.

• Vluuks

Vluuks

I never finish anyth

Tweekzor schreef op zondag 09 december 2012 @ 12:54:
[...]

Hoe kom je rond met thief dan? Qua overleving lukt het me wel maar mijn damage output is vrij laag in pve. Ik voel me redelijk nutteloos als ik met mijn clan ac doe, behalve de weakness en blindness support.
Nou om eerlijk te zeggen had ik ook altijd een dps van net niks tot ik level 80 was. Ik was echt nog bezig met het leren van de class, het is echt een wereld van verschil met Guardian die bij wijze van spreken een apocalyps nog overleeft, dus ik had echt behoefte aan wat meer HP om mijn beginnersfouten niet fataal te laten zijn.

Ik heb dus mijn eerste trait points allemaal in de vitality gestopt, ook vanwege de swiftness on evade en dergelijke. Ik heb echt geen idee hoe je tijdens het levelen een redelijke DPS kan houden en niet telkens dood op de grond ligt. Ik had echt zoiets van mijn Guardian doet driemaal de damage en gaat nooit dood, ik doe hier iets fout. :F Misschien dat het in jouw geval wel helpt om gewoon al je stats op dps te focussen, als je al goed bent in overleven. :Y Maar als je echt goede tips wil kan je beter even een ervaren Thief player vragen want ik ben echt nog niet thuis met de class. :P

Nu ik level 80 ben en mezelf per direct in de CoF set heb gestoken (full berserker) vliegen de 4000 crits me opeens om de oren. Heb nog steeds veel te leren, maar het voelt in ieder geval beter en minder nutteloos.

[ Voor 4% gewijzigd door Vluuks op 09-12-2012 13:15 ]

• Bombtrack
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-09 16:50

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Hey mede-gamers!
Ik ben druk bezig met het opzetten van een succesvol YouTube kanaal voor GW2. Ik maak vooral korte videos en zet deze op YouTube nadat ik ze vaak nog even voorzie van wat simpel commentaar. Op het moment heb ik meerdere filmpjes van onder andere hoe je bij bepaalde Vista's en Poi's komt, hoe je effectief kan farmen voor gold, xp en karma en hoe je verschillende dungeons, waaronder de nieuwe fractals, efficiënt kan doorlopen.

Ik heb nu net een nieuw format opgezet wat meer op een soort van nieuws-bulletin lijkt, en ben erg benieuwd wat jullie daarvan vinden. Tips en dergelijke zijn altijd welkom, net als info voor mogelijke nieuwe filmpjes (requests :P)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=G9ccNE-bpW0]

Ik zit nu nog in de begin fase van dit project, maar hoop het in de toekomst wat grootser aan te kunnen pakken. Hierbij is elke view een steuntje in de rug.

Elke subscribe, like, share of comment is meer dan welkom!

Alvast bedankt en ik hoop veel plezier met de videos!
Groetjes,

GW2Clips

Casual Critic op YouTube

• Rambie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 21:20
Ziet erg leuk goed uit dat YouTube kanaal... Leuk in elkaar gezet!

Verwijderd

Rambie schreef op zondag 09 december 2012 @ 21:42:
Ziet erg leuk goed uit dat YouTube kanaal... Leuk in elkaar gezet!
Agreed!

Vraagje; heb dat mailtje gekregen met de item van de lost shore eenmalige event. Snap alleen niet waarom, heb wel meegedaan aan de event, maar was na 10 minuten al gestopt (en dat was niet omdat het spel of server niet liep)..dus dat is op zn minst opmerkelijk of niet?

Bovendien staat in dat mailtje dat het aan een bepaalde character is toegewezen, volgens mij heb ik toen met mijn mesmer gespeeld (weet niet meer zeker). Ik neem aan dat het geen kwaad kan als ik het ook gewoon met een andere character neem

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2012 22:56 ]

• Bombtrack
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-09 16:50

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Mij lijkt dat een duidelijke zaak van 'free loot' :D
Raar dat je dat mailtje hebt gekregen, je zou zeggen dat ArenaNet wel even kijkt hoelang je daadwerkelijk hebt meegedaan....mja, ik zou zeggen: Openen die hap!
En laat even weten wat voor iets erin zat :)

Casual Critic op YouTube

• TgR_KILLER
Heb net even zitten puzzelen voor een setup voor mijn nieuwe guardian.. speelt erg lekker! ga die voorlopig lekker spelen dus en mijn ranger gaat de ijskast in :P

heb nu mijn oog op een GS + mace/shield combo met de points als:

zeal = 30
valor = 25
honor = 10
virtues = 5

zeal om toch aardige dmg te doen met mijn GS.. en daarna valor om ook met shield/mace goed weg te komen en een gevecht te kunnen overleven.. 1 groot nadeel van een guardian is wat mij betreft het missen van ranged dingen.. mijn rifle gebruik ik echt heel veel op mijn warrior om bazen etc te verslaan.. dat gaat met een guardian niet :p

Verwijderd

Bombtrack schreef op zondag 09 december 2012 @ 23:49:
Mij lijkt dat een duidelijke zaak van 'free loot' :D
Raar dat je dat mailtje hebt gekregen, je zou zeggen dat ArenaNet wel even kijkt hoelang je daadwerkelijk hebt meegedaan....mja, ik zou zeggen: Openen die hap!
En laat even weten wat voor iets erin zat :)
Laat het je vanavond wel weten:-)

Verwijderd

TgR_KILLER schreef op maandag 10 december 2012 @ 00:29:
Heb net even zitten puzzelen voor een setup voor mijn nieuwe guardian.. speelt erg lekker! ga die voorlopig lekker spelen dus en mijn ranger gaat de ijskast in :P

heb nu mijn oog op een GS + mace/shield combo met de points als:

zeal = 30
valor = 25
honor = 10
virtues = 5

zeal om toch aardige dmg te doen met mijn GS.. en daarna valor om ook met shield/mace goed weg te komen en een gevecht te kunnen overleven.. 1 groot nadeel van een guardian is wat mij betreft het missen van ranged dingen.. mijn rifle gebruik ik echt heel veel op mijn warrior om bazen etc te verslaan.. dat gaat met een guardian niet :p
Ranged met een guardian doe ik altijd met scepter, werkt goed hoor.

• Rambie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 21:20
Tijd om ook meer eens een screenshot van mijn Ranger te posten :)

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2q8r95w.jpg

hij doet mij denken aan een mini-darthvader :)
Ik ben ook nog zeer enthousiast over mijn guardian, al is ze sinds gisteren pas lvl35. Met een greatsword groepen mobs in leapen, symbol of wrath neerkwakken en whirling wrath en binding blade doen, tegen die tijd zijn ze meestal bijna dood en proberen ze nog wel eens weg te rennen. Dan pull doen en ze neermeppen. :D Heerlijk!

Mijn Sylvari guardian heeft gisteren meteen toen ze 35 werd een setje T1 Sylvari cultural gekregen, nice! Ik gebruik alleen de skin van die shoulders nog waar je als guardian mee kunt beginnen, met dat symbooltje erop. Misstaat helemaal niet bij die organische cultural armor!

@ Rambie: CoF is een geweldig mooie set maar het ziet er niet erg ranger-ish uit zo :P Maar ja, die van mij ziet er eerder uit als een assassin dan als een ranger :X

[ Voor 12% gewijzigd door SnoeiKoei op 10-12-2012 08:45 ]

• kowlier
dit weekend mijn temple armor gaan halen op de warrior.
survivability is wel enorm gestegen met full power/toughness/vitality :p
mijn build kwa traits atm is 0/25/30/15/0, maar ik ga toch respeccen. de precision line is enkel nuttig als je daadwerkelijk crit stackt, wat ik gestopt ben sinds ik 80 ben. zal naar 25/0/30/15/0 of 30/0/25/15/0 gaan.
ik twijfel nog over major trait XII in de toughness line (retaliation when receiving crit). retal is fun, maar het zit op een 15s cd en duurt maar 6 a 7 seconden.

wat ik wel heb is dat ik volledig vastzit kwa wapens. ik gebruik niets meer buiten greatsword / longbow.
de adrenaline combo van longbow + 3e skill gevolgd door 3e + 4e skill van greatsword doet zoveel damage dat het een staple is geworden in mijn playstyle :p

kowlier schreef op maandag 10 december 2012 @ 09:07:
dit weekend mijn temple armor gaan halen op de warrior.
survivability is wel enorm gestegen met full power/toughness/vitality :p
mijn build kwa traits atm is 0/25/30/15/0, maar ik ga toch respeccen. de precision line is enkel nuttig als je daadwerkelijk crit stackt, wat ik gestopt ben sinds ik 80 ben. zal naar 25/0/30/15/0 of 30/0/25/15/0 gaan.
ik twijfel nog over major trait XII in de toughness line (retaliation when receiving crit). retal is fun, maar het zit op een 15s cd en duurt maar 6 a 7 seconden.

wat ik wel heb is dat ik volledig vastzit kwa wapens. ik gebruik niets meer buiten greatsword / longbow.
de adrenaline combo van longbow + 3e skill gevolgd door 3e + 4e skill van greatsword doet zoveel damage dat het een staple is geworden in mijn playstyle :p
Zo'n power/toughness/vitality set moet ik ook maar eens gaan maken, mijn warrior is op het moment nogal squishy :X Niet erg handig in dungeons of op champion bosses... Van het weekend heb ik het verschil vrij duidelijk gezien tussen Morrar in pwr/tou/vit-gear en ik in pure dps-gear, toen we naar AC gingen. Morrar stond in z'n eentje een NPC te defenden terwijl ik continu doodging als ik probeerde burrows te mollen. Nou ja, zo'n setje is er zo denk ik, als ik maar de juiste delen temple gear kan halen (uncontested temples) en evt in combi met stukken AC-armour (die hebben ook die defensive stats dacht ik). Uiterlijk van zo'n defensive setje vind ik wat minder boeiend, zolang ik het verschil maar goed zie. :P

• kowlier
goh, heb mijn temple set nu ebony/brass geverfd, en op een male norn ziet dat er echt kicken uit :p
heb alleen nog een helm nodig, maar ik spaar voor de cultural T3 helm (rendiergewei).
daarna nog wapens, maar die ga ik wel craften. die corrupted weapons zien er cool uit (frosted aura), maar 30 lodestones nodig... heb nog maar 1, en op tradepost staat er ook maar 1, voor 1.5 gold :p

heb die set trouwens puur gekocht voor WvW. daar overleef je anders niets :p
gisteren was trouwens een verschrikkelijke dag kwa popup. hoeveel we niet verrast zijn door 25+ enemies die uit het niets opdoken...

[ Voor 21% gewijzigd door kowlier op 10-12-2012 09:32 ]

Korte samenvatting van het weekend:
- Vrijdagavond Personal Story van mijn Ranger afgesloten met Arah (eindelijk :) )
- Zaterdag Arah nog een keer gedaan om een aantal anderen in de guild te helpen. Ervaring helpt, ging deze keer een stuk sneller.
- Vrijdagavond CoF pad 1 gedaan met 5 Nederlanders op TS en daarna AC pad 1 waarbij we één Nederlander hadden ingeruild voor een Schotse (ook op TS). Hiervan geleerd dat goede communicatie en ervaring echt helpt. Zondagavond hoorde ik via TS een andere groep CoF pad 1 doen en die hadden de grootste moeite. En geleerd dat de Warrior van Snoei een watje is en die van Morrar niet (zie enkele berichtjes hierboven :) )
- Als gevolg van beide runs had ik nu genoeg tokens van beide dungeons om zondagochtend mijn Ranger van een Exotic broek en jas te voorzien. En door crafting heb ik de andere vier kledingstukken ook Exotic gemaakt. Koste in totaal ruim 4 goud aan ontbrekende materialen. Mijn Ranger is nu erg blij en een stukje steviger :)
- En het hoogtepunt van het weekend: Kistje gehad van het Lost Shores event. Die had ik afgebroken omdat het te laat voor mij werd. Toch heeft ArenaNet mij volledig beloont. En hoe:
* Exotic lvl 78 Longbow die beter was dan mijn huidige. Longbow is mijn main weapon dus mijn Ranger begon spontaan te *O* )
* lvl 80 rare spear (ook weer beter dan wat ik had)
* 20 slots bag
* exotic lvl 80 accessory met + 25 voor alle stats (veel beter dan alles wat ik had, met Jewelery op 400)
* En nog een item die aardig wat zilver opleverde.

ArenaNet bedankt! Voor het kistje en voor de heerlijke spelervaring tijdens het weekend :)

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

heb alleen het eerste event gedaan en heb de rest van het weekend mijn pc uitgelaten omdat ik dat lagfest echt zat was , nu wel spijt nu ik hoor dat iedereen uber dikke spullen krijgt uit dat kistje .
maja niks aan te doen , heb toen wel zo`n vragen formulier ingevuld over het event en ze even laten weten dat het een crap event was.

slechtst reclame ooit , een event weekend met guest keys en dan zo`n lagfest . arenanet is echt zn eigen graf aan het graven. druk bezig met nieuwe conent terwijl de live content zo vol met bugs zit .
ik weet niet of het zin heeft maar ik zal mijn mening nog maar eens geven op het gw2 forum , hopelijk word er veel op gereageerd en doet arenanet er dan ook wat mee.

• kowlier
ik heb zoveel bugs toch niet gezien hoor :\
en lagfest, wat verwacht iedereen eigenlijk :p noem mij een mmo die zo'n events zonder lag kan spelen.
ik ben hem allesinds nog niet tegengekomen...

Freakiebeakie schreef op maandag 10 december 2012 @ 10:27:
slechtst reclame ooit , een event weekend met guest keys en dan zo`n lagfest . arenanet is echt zn eigen graf aan het graven. druk bezig met nieuwe conent terwijl de live content zo vol met bugs zit .
ik weet niet of het zin heeft maar ik zal mijn mening nog maar eens geven op het gw2 forum , hopelijk word er veel op gereageerd en doet arenanet er dan ook wat mee.
kowlier schreef op maandag 10 december 2012 @ 10:32:
ik heb zoveel bugs toch niet gezien hoor :\
en lagfest, wat verwacht iedereen eigenlijk :p noem mij een mmo die zo'n events zonder lag kan spelen.
ik ben hem allesinds nog niet tegengekomen...
De combinatie van een weekend event en een free to try weekend (guest keys) was niet zo gelukkig gekozen. Het is gewoon slechte reclame voor het spel om potentiele kopers toegang te geven op een moment dat het spel slecht draait.

Dit weekend nog een korte discussie gehad over het releasen van nieuw content in plaats van het oplossen van de bestaande bugs. Iemand wees op het verhaal dat ArenaNet ook ophangt: Nieuwe content en oplossen van bugs gebeurt door verschillende teams. En die hebben verschillende vaardigheden. Dat mag zo zijn, maar ik zie liever dat ArenaNet minder mensen inhuurt voor nieuwe content en wat meer mensen voor het oplossen van bugs. Dus het beschikbare budget anders gebruikt. Daarnaast heeft de nieuwe content tot nu toe altijd last gehad van oude bugs. Events chains die niet goed starten waardoor je vast komt te zitten. Zolang ArenaNet dat niet weet op te lossen zie ik liever geen nieuwe content gebasseerd op event chains.
Als speler van de game beoordeel ik de game op hoe het werkt. Eén van de redenen dat ik zo'n goed weekend had (zie een aantal posts terug) is dat Arah vrijdag eindelijk gedaan kon worden door mij omdat de event chain in Cursed Shore eindelijk eens werkte. Niet werkende event chains waardoor je vast zit in je PS of je geen map completion kunt halen is wat mij het meest stoort aan GW 2. Dat moet ArenaNet oplossen in plaats van nieuwe events te maken met oude problemen.

Dat gezegd hebbende: Ik hoop wel dat Wintersday een groot succes wordt. Hopelijk hebben ze geleerd van de eerdere ervaringen. Lost Shores was al een verbetering ten opzicht van Halloween. En GW 2 is met gemak de beste game van dit jaar. Ik heb in geen jaren zoveel tijd in één game gestopt en voor zo lange tijd maar één game gespeeld. Sinds de release van GW 2 heb ik bijna niets anders meer gespeeld. Far Cry 3 was vorige week mijn eerste nieuwe spel en dat heb ik twee uurtjes tot nu toe gespeeld. Niet omdat het slecht is, maar GW 2 is te leuk.

• kowlier
mja, ik geef wel toe dat ik weinig in contact kom met bugs. dit weekend was de eerste keer dat ik in cursed shore kwam sinds ik in augustus ben beginnen spelen. en ik heb mij dan nog laten runnen naar de temples. niets van events ofzo gedaan.
wel wat rondgelopen met wat guildies omdat iemand nog 2 skillpoints nodig had. het verkennen van die maps is solo echt een hel, maar met een groep ging dat zoveel sneller en met veel meer rewards (hello orichalcum).

kowlier schreef op maandag 10 december 2012 @ 11:13:
mja, ik geef wel toe dat ik weinig in contact kom met bugs. dit weekend was de eerste keer dat ik in cursed shore kwam sinds ik in augustus ben beginnen spelen. en ik heb mij dan nog laten runnen naar de temples. niets van events ofzo gedaan.
wel wat rondgelopen met wat guildies omdat iemand nog 2 skillpoints nodig had. het verkennen van die maps is solo echt een hel, maar met een groep ging dat zoveel sneller en met veel meer rewards (hello orichalcum).
Orr is solo niet leuk. Daar heb je echt een groepje nodig. En daar heb ik inderdaad het meest last gehad van event chains die niet werken. Maar er zijn meer plaatsen waar dit erg belangrijk is. Bijvoorbeeld om CoF te kunnen doen moet de event chain in Fireheart Rise wel werken. Gelukkig zijn daar weinig problemen mee op onze server.
Gisteren liep ik in Fields of Ruin tegen een event aan die niet werkte. En dat zorgt toch weer voor enig ongenoegen. Zo'n goed spel, maar het lukt ArenaNet maar niet om sommige events goed te laten starten.

• kowlier
ik ben eerlijk gezegd nog maar 1x geconfronteerd geweest met een niet werkend event, en het was jormag's lieutenant in frostgorge. hij was dood maar bleef gewoon staan.

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

RoseSolane schreef op maandag 10 december 2012 @ 11:23:
Orr is solo niet leuk. Daar heb je echt een groepje nodig.
Welnee, met mijn Guardian en mijn Mesmer prima solo er doorheen kunnen wandelen. Er was slechts 1 skillpoint/poi combi die lastig was solo (ergens vanuit het water heuvel op, weet niet meer precies waar). Voor de rest er haast fluitend doorheen gewandeld. Ja, er zijn wat meer mobs, maar op je gemak van punt A naar B wandelen en je komt er wel.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Weakling schreef op maandag 10 december 2012 @ 11:57:
[...]

Welnee, met mijn Guardian en mijn Mesmer prima solo er doorheen kunnen wandelen. Er was slechts 1 skillpoint/poi combi die lastig was solo (ergens vanuit het water heuvel op, weet niet meer precies waar). Voor de rest er haast fluitend doorheen gewandeld. Ja, er zijn wat meer mobs, maar op je gemak van punt A naar B wandelen en je komt er wel.
Idd, als je een beetje oplet is vrijwel alles solo te doen, behalve een enkel punt (die skillpoint idd en bv het waypoint bij de ingang van Arah, ook een vervelend ding als je alleen bent). Het kost meer tijd maar ik snap de massale haat tegen Orr niet zo.

Weakling schreef op maandag 10 december 2012 @ 11:57:
[...]

Heh ja Guardian en Mesmer, dan kan ik het ook wel. Warrior lukt ook nog wel...

Vraag is niet of het lukt, maar vooral of het leuk is om te doen. Die eindeloze pulls, fears, knock downs zijn gewoon irritant. En ja, ik weet dat je pulls kan dodgen, fears kunt breaken en knock downs kunt breaken / blocken, maar ik wil niet op de miliseconde hoeven te letten als ik gewoon van A naar B probeer te komen op een map. Het is dus niet de moeilijkheid die het probleem is, maar gewoon het feit dat het saai en frustrerend is.

Maak dan een map waar echt uitdagingen zijn en dat je daarvoor een reward krijgt. Bijvoorbeeld Oricalchum Nodes met een flink pittige mob erop die na een jump puzzel komt. Kom je met meer man? Dan spawnen er een zootje extra mobs bij. Ik noem maar wat. Dan heb je het over moeilijkheid en niet over lui ontworpen copy-paste van mobs met crowd control.

P.S. Nog even over mijn sterke 'warrior', dat was eigenlijk mijn guardian. Die klasse is zo belachelijk OP dat ik daar niets mee zou willen vergelijken :+ Zoek even naar Altruïstic Healing en Empowering Might en je ziet hoe het werkt.
SnoeiKoei schreef op maandag 10 december 2012 @ 12:14:
[...]
Het kost meer tijd maar ik snap de massale haat tegen Orr niet zo.
Het gaat met name om die Risen. Ik vind 1 al vervelend, laat staan een gebied vol ermee...

Oh was het je guardian :X Ik zal me er eens in verdiepen, zulke survivability wil ik ook wel @80 op mijn guard.

SnoeiKoei schreef op maandag 10 december 2012 @ 12:27:
Oh was het je guardian :X Ik zal me er eens in verdiepen, zulke survivability wil ik ook wel @80 op mijn guard.
Ik run deze build (uit mijn hoofd):
http://www.gw2db.com/skil...|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|

Zoals je ziet max vitality en toughness uit traits. Daarnaast werkt het via Altruistic Healing (heal als je een boon aan een ander geeft) en Empowering Might (geef ander might als je crit). Als je crit, krijgen anderen om je heen might en dit healt je. Je zorgt verder met traits dat je 5% van je toughness als bonus krijgt op je crit rating (meer crits = meer healing). Ook de vijf punten in radiance voegen crit rating toe (wederom meer crits = meer healing).

Verder gebruik je shouts en virtues om anderen van boons te voorzien en dus om jezelf te healen. De traits verkorten de cool downs van shouts met 20%. Daarnaast geven je virtues je extra boons door de 5 punten in virtues (meer boons = meer healing).

Qua wapens kun je verder gewoon Greatsword of Hammer pakken als main en Staff als offset. Voordeel van staff is dat het een soort van ranged is. Daarnaast geeft staff skill 4 geloof ik 12 stacks might aan de hele party en dus dikke healing aan jezelf.

Armor pas ik aan voor de dungeon en de groep. Vaak kan ik prima meekomen in full DPS armor, maar als het lastig wordt pak ik een rare set met power / tougness / vitality. Vooral vitality is belangrijk, omdat Guardians een lage base HP hebben. De toughness zorgt overigens ook weer voor wat extra crit.

P.S. Ik geloof trouwens dat je zelf ook onder 'allies' valt, dus jezelf een boon geven healt je ook :)

P.P.S. Zat een fout in de build, dus even aangepast.

[ Voor 6% gewijzigd door Morrar op 10-12-2012 15:39 ]

Ik haat Orr niet, maar:
Morrar schreef op maandag 10 december 2012 @ 12:20:
[...]
Vraag is niet of het lukt, maar vooral of het leuk is om te doen.
In de meeste gebieden loopt mijn Ranger met plezier alleen rond. In Orr heb ik weleens gewacht op een veilige plek totdat er iemand was die ongeveer dezelfde kant op moest om dan samen op te lopen. Niet om een skill point te halen of zo iets. Nee, gewoon van A naar B lopen. En ik weet dat samenspelen de core is van een MMO, maar er is een groot verschil voor mij tussen Orr en niet-Orr als het gaat om rustig rondlopen.
Nu mijn Ranger eindelijk klaar is met haar PS is mijn Guardian aan de beurt om geleveld te worden. Ik ben nu bezig om me te verdiepen in de mogelijkheden, dus hier ga ik zeker naar kijken. De laatste levels met een Hammer en Focus/Shield rondgelopen. Het is tijd om ook naar andere opties te kijken.
@RoseSolane: Heh bij mij is het andersom; Guardian is 80 en nu dan maar de Ranger aan het levelen :) Ik had trouwens een foutje gemaakt in m'n build, dus de link in je quote klopt niet meer.

Verder kwam ik trouwens nog een geinige Ranger build tegen: http://www.gw2db.com/skil...hunts-controlling-trapper. Lekker actief en die ground targetted traps zijn echt cool. Het spelen van m'n Ranger is hierdoor een stuk minder saai geworden.

Verder is de damage output van die build echt behoorlijk pittig, maar in dungeons ben ik wel een beetje 'glass cannon'. Dit komt echter ook omdat ik de 20 punten in Wilderness Survival nog mis (want level 65 ofzo) en m'n gear wat achter loopt.

• Tweekzor
Ik heb ook een mail ontvangen met een lost-shores loot box, terwijl ik gewoon aanwezig was bij het event en hem volledig heb afgerond. :)
2 rares, een extra bag, een extra trinket en 2 exotics samen 6g ongeveer waard. :)

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-11 16:48
Ik heb een precurser gekregen uit die box _/-\o_ .

PSN ID: Beest41

Pagina: 1 ... 211 ... 235 Laatste

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.

Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.