SnoeiKoei schreef op woensdag 21 november 2012 @ 08:16:
[...]
Mooi dat jij er geen last van hebt, ervaringen verschillen blijkbaar nogal

Ik ben over de GW2-pets dus niet te spreken en dan heb ik nog lang niet al mijn ergernissen erover genoemd (wel eens geprobeerd je pets een naam te geven bijvoorbeeld? Hoef je nooit dertig seconden of meer te wachten tussen het indrukken van F2 en het moment dat je pet die ability eindelijk gebruikt? Of mocht je een minion-based necromancer spelen, hoe lollig is het dat al je pets weg zijn zodra je zoned of een waypoint gebruikt?) Er valt gewoon genoeg aan te wijzen wat niet goed werkt, dat kun je een zeurpet noemen maar dan vreet je alle bugs zonder morren.

De minion AI is vreselijk, inderdaad. Viel me gisteren op dat minions niet altijd aanvallen, ook al val jij wel aan. Dat schiet op...
En die namen die werken wel, het enige probleem is dat ze niet bij het beest horen, maar bij het slot. En dat is vervelend als je meer dan twee pets wilt gebruiken. (of 4, als je je onderwater dieren mee telt) En van die activatie, daar is ANet zich van bewust, heeft volgens mij ook te maken met het feit dat een pet geen bewegend doel kan aanvallen... Maar zelfs met die beperkingen heb ik geen enkel probleem om zeer goed rond te komen met m'n kat en wolf...
----
Even wat anders. Ik heb voor het weekend mijn laatste shiverpeak gebied op 100% gezet. Maar ik had nog niet mijn Shiverpeak Explorer achievement. Ik miste nog 4 gebieden. Ik dus zoeken, vergelijken, etc. Ik miste Griffonrook nog (die jumping puzzle) en een gebied helemaal in het zuiden van Timberline. Die waren makkelijk (tenminste, toen een guildie mij de ingang van die Griffenrook liet zien...) Maar toen moest ik er nog twee.
Ik zag wel een gebied in het zuiden van Dredgehaunt Cliffs (bij de dungeon in de buurt) en ging daar heen. Daar was een deur maar die kon ik niet openen, maar ik had nog wel 7 van die sleutels in m'n tas zitten. Dus ik ga naar de wiki om te kijken of ik die deur nog open kon krijgen of niet. Bleek niet zo te zijn, maar ik wam toen wel een link tegen naar een gebied waar ik nog niet geweest was. Deze was toegevoegd tijdens Halloween. Dit is een mini-dungeon Dus, ik daar heen. Start de quest voor die dungeon en ga naar binnen. Twee andere mensen (beide van hetzelfde guild) volgen mij. Het eerste gebied was was erg lastig, en hier ga ik dood. Geen probleem, denk ik, er zijn nog 3 anderen (een derde van hetzelfde guild had zich bij ons gevoegd). Maar nee, ze maken de quest af en laten mij gewoon voor dood liggen. Ach, heb ik veilig tijd om te zoeken waar dat laatste gebied nou zit.
Ik heb zeker 5 minuten gelegen, toen ik de melding kreeg: a noble soul is reviving you! Er was een vierde de dungeon ingelopen en deze was zo vriendelijk om mij te reviven. Dus wij doorlopen naar de volgende kamer. (de gehele ruiimte is pikkedonker!) Daar waren die drie (die mij dus hadden laten liggen) nog steeds bezig met de quest sequence (hij bestaat uit 4 of 5 quests) Dit is een hele leuke ruimte: pikkedonker, je hebt alleen een torch en je moet over balkjes springen...) Hier moesten een paar hendels overgehaald worden. Toen dat gedaan was (natuurlijk was ik degene die 2 hendels heeft overgehaald, inclusief de laatste en zij waren met z'n 3en!), kon ik weer terug naar die eerste ruimte. Maar het was nogal donker dus het duurde even. In die eerste ruimte was ondertussen een veteran boss quest actief. Tegen de tijd dat ik hier eindelijk weer was aangekomen (was helemaal gedesoriënteerd!), waren die guildies alweer een paar keer doodgegaan en hadden het opgegeven. Die 4e had het al eerder opgegeven. (als je viel, knikkerde je een eind naar beneden en werd je armour wel beschadigd! om eruit te komen, ben ik maar naar beneden gesprongen, want dan werd je tenminste weer bij de uitgang geplaatst

)
Nou, zoals ik zei, die mini-dungeon is pikkedonker. En er zijn een paar dozijn (en dat is niet overdreven) skales. Die je niet kunt raken. Maar, er zijn ook magische torches, die skales zijn bang voor dat licht en zullen uit de lichtcircel blijven. In het midden van die ruimte stond een vuurpot die je kon (en moest!) aansteken. Dan kon je je torch laten vallen en die boss aanvallen. Maar ja, die vuurpot gaat uit en dan moet je dus weer een nieuwe torch halen. En dan komt het voordeel van je pet! De zet je op je target (die blijft dus lekker afgeleid) terwijl jij je torch gaat halen om die vuurpot weer aan te steken.
Nadat die boss dood was, kreeg ik m'n achievement, een paar leuke drops, een kist en een heerlijk gevoel van: heb ik toch maar weer even gedaan ondanks het feit dat die sukkels zo asociaal waren om iemand gewoon te laten liggen terwijl je samen aan het spelen bent. (en die sukkels hebben waarschijnlijk meer geld besteed aan armour repair dan dat ze verdiend hebben met die twee quests die ze hebben afgerond, want ik zag regelmatig dode allies liggen op m'n kaart terwijl ik lag te wachten op die noble soul....)
Maar toen moest ik dat laatste gebied nog... En die moest en zou gewoon liggen, naast die dungeon, bij de vista in de buurt (ook al gaf de wiki niet aan dat daar nog een benaamd gebied lag) En dat bleek dus ook zo te zijn. De aanhouder wint, zullen we maar zeggen. Want ik heb toch even een paar achievements gehaald (Shiverpeak Explorer, Forsaken Fortune en Tribulation Caverns). Griffonrook heb ik niet eens geprobeerd...
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.