Myrk schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:59:
Ik ben benieuwd wat t gaat worden met die ascended toestand. Wat ik op de ANET forums heb kunnen lezen is dat er maar 2 items zijn die ascended zijn (een ring of nog iets). Ik doe er (nog) geen uitspraak over maar ik moet zeggen dat ik t maar akelig en verdacht stil vindt op het Anet forum mbt. devs die voor opheldering zorgen om in ieder geval de gemoederen iets te kalmeren.
Ik wacht even af voorlopig.
Zou kunnen komen omdat het nog maar 5 uur in de ochtend is voor ANet :P

En het is voor de komende release alleen die ringen en backpack. Maar er gaat meer komen (woorden van Linsey)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Myrk
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-12-2021
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:00:
[...]

Zou kunnen komen omdat het nog maar 5 uur in de ochtend is voor ANet :P

En het is voor de komende release alleen die ringen en backpack. Maar er gaat meer komen (woorden van Linsey)
Het topic is al meer dan 22 uur open op het Anet forum
Myrk schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:04:
[...]

Het topic is al meer dan 22 uur open op het Anet forum
En hij is nu gesloten (ze gaan hem "opruimen", dus alles wat negatief is gaat eruit... ben benieuwd of ik nog kan inloggen als ze er mee klaar zijn... heb al eens een infraction gekregen omdat ik (als onderdeel van mijn post) gezegd had dat ik nog nooit een exotic had gehad en dus niet zou weten wat ik zou doen als ik er een kreeg...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Myrk
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-12-2021
hm, serieus..? typisch gevalletje van 'moderator has panties in a bunch" ?!
Ik hoop zelf in elk geval dat het geen WoW clone wordt, want daar hebben we er echt genoeg van (en ik heb daar ook echt genoeg van :-p )

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-10 09:56

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

we gillen voordat we geslagen worden , zullen we gewoon even kijken wat er gaat gebeuren?
klagen kan altijd nog :D

YO! fucknuts! It's Probing time!

Freakiebeakie schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:53:
we gillen voordat we geslagen worden , zullen we gewoon even kijken wat er gaat gebeuren?
Amen to that!

Ondertussen ga ik vanavond lekker verder met het doen van dungeons. Gief moar exotics!

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:55
Freakiebeakie schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:53:
Inderdaad. Ik merk het wel.. Op het moment full exotic gear, en wel toe aan een nieuwe area/dungeon/gear om te halen.

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 10:22
Hehe ik wil me necro nog voor dat alles van start gaat in Exotic hebben, vanavond ben ik er niet dus heb ik donderdag, om dat voor elkaar te krijgen.

Ik zie wel wat er komt.

Valt me trouwens nog mee dat er niet meer gezeurd wordt over het one time event, wat voor ons vrij laat op zondag is.
SnoeiKoei schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:59:
[...]

Amen to that!

Ondertussen ga ik vanavond lekker verder met het doen van dungeons. Gief moar exotics!
Ik heb er geen zin meer in. Het voelt nu bij mij alsof alles toch nutteloos is. Hopelijk heb ik ongelijk, maar zo voelt het wel. Ik heb veel tijd gestoken in craften, heeft me ook erg veel gekost. En nu krijg ik te horen dat het toch nutteloos is omdat je ergens anders betere gear gaat krijgen. Waarom zou ik dan nog werken om de andere 6 professions naar 400 te brengen? Baal nu helemaal dat ik die 7g die ik heb gekregen van die abyss dye heb gestoken in jeweler...

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:28:
[...]

Ik heb er geen zin meer in. Het voelt nu bij mij alsof alles toch nutteloos is. Hopelijk heb ik ongelijk, maar zo voelt het wel. Ik heb veel tijd gestoken in craften, heeft me ook erg veel gekost. En nu krijg ik te horen dat het toch nutteloos is omdat je ergens anders betere gear gaat krijgen. Waarom zou ik dan nog werken om de andere 6 professions naar 400 te brengen? Baal nu helemaal dat ik die 7g die ik heb gekregen van die abyss dye heb gestoken in jeweler...
Zonde dat je er zo over denkt maar ik vind echt dat je je heel erg laat opfokken door half nieuws en dat je het beste zelf kunt zien komend weekend wat er nou eigenlijk aan de situatie verandert. Als er voorlopig echt alleen een ring en een back item komen met ascended kwaliteit loont het wel om je exotic set gewoon te completeren (of er nog aan te beginnen). Los daarvan, gear =/= fun, CONTENT = fun. Je laat je leiden door een gevoel van "nut" en dat is in de hele geschiedenis van gaming een slechte keus geweest. Exotics maken had geen nut en heeft het straks nog steeds niet, je deed of doet het omdat het gewoon gave items zijn en je geniet van het hebben of de weg ernaartoe. Daar is nog steeds niks aan veranderd.

• Xato
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-11 09:32
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:28:
[...]

Omdat een MMO ook altijd hetzelfde blijft vanaf de launch...
Ik wacht het nog wel even af, ik heb in ieder geval zin in de nieuwe content. De gear upgrade kan mij ook nog weinig interesseren, dus voorlopig hou ik het bij mijn exotic crafted tanking set. Mijn huidige set is toch gericht op Shout Healing (Warrior) en misschien dat ik de nieuwe pieces wel gebruik om een DPS setje erbij te krijgen.

Gisteren ook eindelijk Red Lake te pakken gekregen en daarmee mijn 100% completion gehaald op mijn Warrior. Nu dat hoofdstuk eindelijk is afgesloten kan ik mij gaan richten op een alt. Het liefst wil ik iets wat compleet tegenover gesteld is van een warrior, mede voor de weapon achievements. Mijn oog is tot nu toe gevallen op Elementalist (light armor ligt het verst van heavy :+) puur omdat ik de Necromancer en Mesmer de eerste 10 levels niet echt leuk vond. Misschien zijn er ervaringsdeskundigen die mij ervan kunnen overtuigen om toch verder te leven dan die 10 levels? Waarschijnlijk gaan er toch drie alts gestart worden om alle crafting professions te krijgen. Ik zie het nut er niet van in om meerdere profs op één char te maken. Liever verspreid over een berg alts.Hoe dan ook voorlopig nog niet uitgespeeld, zeker niet met de patch op komst.

[ Voor 3% gewijzigd door Xato op 13-11-2012 15:38 ]

SnoeiKoei schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:33:
[...]

Zonde dat je er zo over denkt maar ik vind echt dat je je heel erg laat opfokken door half nieuws en dat je het beste zelf kunt zien komend weekend wat er nou eigenlijk aan de situatie verandert. Als er voorlopig echt alleen een ring en een back item komen met ascended kwaliteit loont het wel om je exotic set gewoon te completeren (of er nog aan te beginnen). Los daarvan, gear =/= fun, CONTENT = fun. Je laat je leiden door een gevoel van "nut" en dat is in de hele geschiedenis van gaming een slechte keus geweest. Exotics maken had geen nut en heeft het straks nog steeds niet, je deed of doet het omdat het gewoon gave items zijn en je geniet van het hebben of de weg ernaartoe. Daar is nog steeds niks aan veranderd.
Een deel van de fun voor mij is het maken van mijn eigen max stats armour. Zonder dat dat ik daar eeuwen voor hoef te farmen (zoals die legendaries). Maar dat is dus niet meer mogelijk.
Players will be able to acquire Ascended Rings in the Fractals of the Mists dungeon, and Ascended items worn on the back can be acquired through special Mystic Forge recipes.
Allieen via dungeons en MF (en gezien de geschiedenis van die recepten denk ik niet dat ze goedkoop zijn...)

En over die events wil ik niet eens beginnen... Want daar begon bij mij het zinkende gevoel mee... (een finale, met aan het eind een unieke beloning, maar die pas om 21:00 op zondag avond begint en een paar uur doorloopt?)

Arenanet kan ook echt helemaal niks meer goed doen he. 8)7 Je HOEFT nergens aan mee te doen, gooi die ascended (2!) items op 1 hoop met de legendaries en besluit dat die de moeite niet waard zijn en er verandert HELEMAAL NIKS, behalve dat er content bij komt. |:(

[ Voor 66% gewijzigd door SnoeiKoei op 13-11-2012 15:43 ]

SnoeiKoei schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:42:
Arenanet kan ook echt helemaal niks meer goed doen he. 8)7 Je HOEFT nergens aan mee te doen, gooi die ascended (2!) items op 1 hoop met de legendaries en besluit dat die de moeite niet waard zijn en er verandert HELEMAAL NIKS, behalve dat er content bij komt. |:(
Nee, niet meer bij mij (en ik ben altijd een grote voorvechter voor ANet geweest!) Ze hebben nog steeds een aantal belangrijke functies niet geïmplementeerd (die voor mij in ieder geval het spelen veel leuker zou maken) en toch gaan ze al nieuwe content + gear grind en power creep toevoegen (iets wat ze gezegd hebben niet te gaan doen). Ik weet niet, het voelt gewoon niet meer goed bij mij. Ik kan het niet goed uitleggen waarom niet.

Ik wacht in ieder geval de content af, maar ik denk dat ik vanavond voor het eerst sinds de release niet de daily ga halen.

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:40:
[...]

Een deel van de fun voor mij is het maken van mijn eigen max stats armour. Zonder dat dat ik daar eeuwen voor hoef te farmen (zoals die legendaries). Maar dat is dus niet meer mogelijk.

[...]

Allieen via dungeons en MF (en gezien de geschiedenis van die recepten denk ik niet dat ze goedkoop zijn...)

En over die events wil ik niet eens beginnen... Want daar begon bij mij het zinkende gevoel mee... (een finale, met aan het eind een unieke beloning, maar die pas om 21:00 op zondag avond begint en een paar uur doorloopt?)
Enigste wat een nieuwe tier krijgt in de huidige patch(expansion?) is een nieuwe ring die wat beter is maar niet zoveel en een back-brace die wat beter is. Ze zeiden wel dat ze de ascended gear gaan expanden in de toekomstige patches(expansions) omdat hier nu een weg voor leent. Je huidige gear is nog steeds best in slot op misschien je ringen en backbrace na. Geeft je tenminste weer iets leuks om te doen naast wat je nu doet en de jacht op nieuwe max stats in slot wat je blijkbaar motiveert!

Je kan nog steeds je crafts levelen. Ik zie het alleen als een voordeel want op dit moment vallen de accessories alleen maar via crafting te krijgen en ik ben nu niet zo een craften. Ik vind food farmen en maken meer dan genoeg. Ik heb de andere crafts alleen gemaxed om ooit een keertje me legendary greatsword uit de steen te trekken en excalibur op me rug te dragen.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:54:
[...]

Enigste wat een nieuwe tier krijgt in de huidige patch(expansion?) is een nieuwe ring die wat beter is maar niet zoveel en een back-brace die wat beter is. Ze zeiden wel dat ze de ascended gear gaan expanden in de toekomstige patches(expansions) omdat hier nu een weg voor leent. Je huidige gear is nog steeds best in slot op misschien je ringen en backbrace na. Geeft je tenminste weer iets leuks om te doen naast wat je nu doet en de jacht op nieuwe max stats in slot wat je blijkbaar motiveert!
Uiteindelijk ja. Maar als ik al 6 maanden nodig heb om een volledige set gemaxed te krijgen, en na 3 maanden hebben ze al een nieuwe set max, hoeft het van mij niet meer hoor. In GW1, heb ik 4 jaar gedaan over mijn FoW armour. Met deze update lijkt het niet mogelijk om ziets te doen. Of ik moet legendary spullen gaan maken, maar die zie ik mij nooit halen...
Je kan nog steeds je crafts levelen. Ik zie het alleen als een voordeel want op dit moment vallen de accessories alleen maar via crafting te krijgen en ik ben nu niet zo een craften. Ik vind food farmen en maken meer dan genoeg. Ik heb de andere crafts alleen gemaxed om ooit een keertje me legendary greatsword uit de steen te trekken en excalibur op me rug te dragen.
Waarom zou ik een craft levelen als ik hiermee mezelf toch niet de max stats kan geven? (ik heb alleen jeweler en cook gemaxed nu)

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

ik heb alleen een exotic set gemaakt voor me ele en mn engineer en warrior hebben rare aan , merk weinig verschil moet ik eerlijk zeggen. vind het nu niet echt boeien , die dingen komen later wel
wat je zegt over stats dat er beter komt en je dus niet wilt craften want het is toch niet het beste kan je ook zeggen van looks, ik ga nu geen dungeon st halen want er komt toch wel een vettere dungeon met mooiere sets enz enz .

Freakiebeakie schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:03:
ik heb alleen een exotic set gemaakt voor me ele en mn engineer en warrior hebben rare aan , merk weinig verschil moet ik eerlijk zeggen. vind het nu niet echt boeien , die dingen komen later wel
Terwijl exotics krijgen minder dan geen moeite is :P Slacker. Mijn warrior is gisteren in 1 avond van 0 naar 2 exotics gegaan (gauntlets van CoF via tokens gehaald op ranger en chest zelf gecraft). Volgens mij kan ik ook nog wel een temple exotic halen van karma en zo niet, dan doe ik de komende dagen nog ff dailies.
wat je zegt over stats dat er beter komt en je dus niet wilt craften want het is toch niet het beste kan je ook zeggen van looks, ik ga nu geen dungeon st halen want er komt toch wel een vettere dungeon met mooiere sets enz enz .
Ja dat houd je toch. Zeker als je zelf craft moet je er toch aan gewend zijn dat niets voor eeuwig is, de rares die je @lvl35, 55, en 75-ish(?) maakt zijn ook zo weer vervangen. En ik moet er niet aan denken dat ik over een jaar nog steeds in dezelfde exotics loop :P

Verwijderd

SnoeiKoei schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:42:
Maar hoe zit dat met WvW, dat vraag ik me af.

Ik ben niet blij met deze ontwikkeling. Ik zie enorm veel andere opties om meer progressie te introduceren zonder dat via gear te doen. Maar ik vind eigenlijk ook dit Agony + resistance idee niet leuk. GW2 is altijd gepromote als een spel waar skill > gear. Nu komt er een mechaniek die op een bepaald punt alleen te counteren is met gear. Dat vind ik jammer. Het voelt als een gimmick.
SnoeiKoei schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:09:
[...]

Terwijl exotics krijgen minder dan geen moeite is :P Slacker. Mijn warrior is gisteren in 1 avond van 0 naar 2 exotics gegaan (gauntlets van CoF via tokens gehaald op ranger en chest zelf gecraft). Volgens mij kan ik ook nog wel een temple exotic halen van karma en zo niet, dan doe ik de komende dagen nog ff dailies.
Boo! Ik heb zelfs nog niet eens 1 item wat exotic is... Dus zo makkelijk is dat niet hoor!
Ja dat houd je toch. Zeker als je zelf craft moet je er toch aan gewend zijn dat niets voor eeuwig is, de rares die je @lvl35, 55, en 75-ish(?) maakt zijn ook zo weer vervangen. En ik moet er niet aan denken dat ik over een jaar nog steeds in dezelfde exotics loop :P
Ik heb tot nu toe alleen die masterworks gemaakt om m'n craft te levelen (m'n tailor en leatherworker zijn rond de 250) maar dat level ga ik gewoon overslaan in armour wanneer ik weer een character ga levelen. En het oude armour wordt doorgegeven naar de volgende persoon :D (net als vroeger, dat de jongste kinderen de afdankertjes van de oudere kinderen droegen) dus het armour wat m'n thief als eerst heeft gemaakt, zit nu in de tas van m'n lvl2 norn ranger... En het eerste armour wat m'n ele heeft gemaakt is ik pas recentelijk weg gedaan, toen mijn mesmer lvl10 werd (dat armour is dus eerst gedragen door een charr, toen door een asuran en uiteindelijk door een sylvari)

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:14:
[...]

Maar hoe zit dat met WvW, dat vraag ik me af.

Ik ben niet blij met deze ontwikkeling. Ik zie enorm veel andere opties om meer progressie te introduceren zonder dat via gear te doen. Maar ik vind eigenlijk ook dit Agony + resistance idee niet leuk. GW2 is altijd gepromote als een spel waar skill > gear. Nu komt er een mechaniek die op een bepaald punt alleen te counteren is met gear. Dat vind ik jammer. Het voelt als een gimmick.
Hoe dat zit met WvWvW? Nou, een speler met 5 precision meer dan jij 1shot jou natuurlijk gewoon. 8)7

Serieus antwoord: volgens mij lopen er ook op lvl80 nog een heleboel mensen met lege upgrade slots of low quality upgrades rond. Vul die eerst eens fatsoenlijk, dan is het gat met die paar ascended items helemaal niet groot meer.

[ Voor 14% gewijzigd door SnoeiKoei op 13-11-2012 16:18 ]

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:41
MatHack schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 08:08:
[...]

Ik zie net dat de wiki flink aangepast is sinds ik deze gisteren gelezen heb... Ik lees op de discussion pagina dat guesting er toch niet inzit...
Ik las je post gister waar het inderdaad op de wiki stond en dacht: yippee, eindelijk de feature die ik, in een worst case scenario, 2 maanden na release verwachtte in de game. En nu is die er dus alweer af?! :(

Dan heb ik echt zoiets van: rot lekker op met je Lost Shores Anet en geef me zooi die maanden terug al beloofd is.

[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 13-11-2012 16:23 ]

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:15:
[...]
Boo! Ik heb zelfs nog niet eens 1 item wat exotic is... Dus zo makkelijk is dat niet hoor!
Tsja daar zullen de meningen over verschillen. 3 explorable paths doen van 1 dungeon en je kunt al een exotic helm of handschoenen of schoenen kopen (dat kan dus al in 1 dag!!!). 1x de monthly halen en je koopt een exotic temple item in Orr, zelfs zonder de karma booster of de karma van alle dailies en events mee te rekenen. Koop losse exotic crafted items voor 3G op TP... Krijg ze gratis voor map completion of random zone drops. Etc.

[ Voor 6% gewijzigd door SnoeiKoei op 13-11-2012 16:25 ]

SnoeiKoei schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:24:
[...]

Tsja daar zullen de meningen over verschillen. 3 explorable paths doen van 1 dungeon en je kunt al een exotic helm of handschoenen of schoenen kopen (dat kan dus al in 1 dag!!!). 1x de monthly halen en je koopt een exotic temple item in Orr, zelfs zonder de karma booster of de karma van alle dailies en events mee te rekenen. Koop losse exotic crafted items voor 3G op TP... Krijg ze gratis voor map completion of random zone drops. Etc.
Wat moet ik nou met 1 armour stuk... Sta ik daar naakt in de wereld met alleen schoenen aan! En Orr ben ik nog niet aan toe (moet ik eerst nog Sparkfly door geloof ik...) En je krijgt ze niet voor een random zone.. Heb daar alleen nog maar wat rares (lvl50 ofzo) mee gekregen... En laten we maar helemaal niet eens over drops beginnen... Zelfs in die dragon chests zitten alleen maar blauwe items (Claw)

Dus zo heel makkelijk is het niet...

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Eerlijk gezegd kwamen mijn eerste 4 à 5 exotics gewoon van map completion en grand/splendid chests (chests die afhankelijk zijn van char level, niet van zone level), bijvoorbeeld aan het einde van sommige jumping puzzles of na het verslaan van sommige grotere bazen, zoals de behemoth van Queensdale of de draken. Afaik waren deze chests voorheen gebugged, zodat ze crappy loot gaven, nu niet meer.
Ik had op level 60 of zo al mijn eerste exotic greatsword die ik gebruikt heb lang nadat ik level 80 was, totdat ik eindelijk in de Mystic Forge een Mystic Claymore heb gemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door MatHack op 13-11-2012 16:36 ]

There's no place like 127.0.0.1

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:28:
[...]

Wat moet ik nou met 1 armour stuk... Sta ik daar naakt in de wereld met alleen schoenen aan! En Orr ben ik nog niet aan toe (moet ik eerst nog Sparkfly door geloof ik...) En je krijgt ze niet voor een random zone.. Heb daar alleen nog maar wat rares (lvl50 ofzo) mee gekregen... En laten we maar helemaal niet eens over drops beginnen... Zelfs in die dragon chests zitten alleen maar blauwe items (Claw)

Dus zo heel makkelijk is het niet...
Volgens mij heb ik voor Mount Maelstrom en hogere zones iedere keer een (random) exotic gekregen bij zone completion. Anyway, ik gaf aan dat het echt niet zo moeilijk is een paar exotics te bemachtigen. Maar jij maakt je liever druk over een paar items die nog niet eens bestaan, voorlopig geen concurrentie zijn voor je exotic armour of weapons, waarschijnlijk niet eens noodzakelijk zijn tenzij je hardcore gaat no-lifen, geen runes, sigils etc. kunnen hebben of anderszins zijn te customizen... Ik vind serieus dat je er te zwaar aan tilt :)

• G3kko0
  • Laatst online: 16-05 09:39

G3kko0

Why so serious???

Ik had begrepen dat er ook nog een GoT guild was op Far Shiverpeaks...?
Ik zou mij graag nog aan willen sluiten bij deze guild :-)
Ingame name is: chuckforrest

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Frodo19 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 00:30:
Ik had begrepen dat er ook nog een GoT guild was op Far Shiverpeaks...?
Ik zou mij graag nog aan willen sluiten bij deze guild :-)
Ingame name is: chuckforrest
Lezen mensen dan ook nooit de topicwarning?

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• G3kko0
  • Laatst online: 16-05 09:39

G3kko0

Why so serious???

Yorin schreef op woensdag 14 november 2012 @ 07:01:
[...]

Lezen mensen dan ook nooit de topicwarning?
Hmm mijn excuses die had ik inderdaad niet gezien.......stom!! 8)7 8)7 8)7
SnoeiKoei schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:36:
[...]

Volgens mij heb ik voor Mount Maelstrom en hogere zones iedere keer een (random) exotic gekregen bij zone completion. Anyway, ik gaf aan dat het echt niet zo moeilijk is een paar exotics te bemachtigen. Maar jij maakt je liever druk over een paar items die nog niet eens bestaan, voorlopig geen concurrentie zijn voor je exotic armour of weapons, waarschijnlijk niet eens noodzakelijk zijn tenzij je hardcore gaat no-lifen, geen runes, sigils etc. kunnen hebben of anderszins zijn te customizen... Ik vind serieus dat je er te zwaar aan tilt :)
Nee, ik maak bezwaar tegen het idee dat er nu ineens betere items gaan komen.
MatHack schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:34:
Eerlijk gezegd kwamen mijn eerste 4 à 5 exotics gewoon van map completion en grand/splendid chests (chests die afhankelijk zijn van char level, niet van zone level), bijvoorbeeld aan het einde van sommige jumping puzzles of na het verslaan van sommige grotere bazen, zoals de behemoth van Queensdale of de draken. Afaik waren deze chests voorheen gebugged, zodat ze crappy loot gaven, nu niet meer.
Ik had op level 60 of zo al mijn eerste exotic greatsword die ik gebruikt heb lang nadat ik level 80 was, totdat ik eindelijk in de Mystic Forge een Mystic Claymore heb gemaakt.
Hmm, ik had dus andere kleuren dan blauw moeten krijgen toen ik die grand chest openmaakte in Frostgorge? (was wel een leuke exploration, trouwens)

Verwijderd

Zo gisteren met mijn Mesmer in een avondje van 70 naar 79 gecraft. Ging als een speer. Gelijk even een exotic staff en Greatsword gecraft. Ook de 6 exotic armorpieces gemaak. Totale kosten 4G :) Had gelukkig een hoop op voorraad.

Dus in mijn optiek is het bemachtigen van exotic wapens/gear niet moeilijk zoals sommige beweren.
Wel de droprate van die dingen. Mijn geluksfactor hierin is vaak een grijze voorwerp. 1x het geluk gehad in WvW dat ik een exotic lv80 kreeg van een aardige Fransman die een 1vs1 gevecht met mij aanging.

100% map completion dropt pas vanaf level 70 (gebieden) Echter nooit een lvl 80 hieruit gekregen. Cursed Shore gaf mij toch echt die 78 exotics > 6 globs rijker :)

Afijn aankomend weekend maar eens kijken wat er allemaal te doen is.
Wailing_Banshee schreef op woensdag 14 november 2012 @ 08:20:
[...]
Nee, ik maak bezwaar tegen het idee dat er nu ineens betere items gaan komen.
Nou je maakt meer dan bezwaar, je laat je hele gamebeleving erdoor verpesten. Maar goed, als je vind dat de juiste term "bezwaar maken" is verander ik mijn statement wel:
Maar jij "maakt liever bezwaar" tegen een paar items die nog niet eens bestaan, voorlopig geen concurrentie zijn voor je exotic armour of weapons, waarschijnlijk niet eens noodzakelijk zijn tenzij je hardcore gaat no-lifen, geen runes, sigils etc. kunnen hebben of anderszins zijn te customizen... Ik vind serieus dat je er te zwaar aan tilt :)
Ik heb gisteren weer genoten van het spel, 2(!) exotics gekregen voor het completen van Fireheart Rise (wel beiden lvl70 exotics en niet bruikbaar voor mijn profession, maar leverde wel een paar ectoplasms op die het craften weer vergemakkelijken) en 120 CoF-tokens gekregen voor het doen van paths 1 en 2. Vanavond 1 of 2 paths doen en ik kan weer zo'n ontzettend moeilijk verkrijgbare exotic kopen 8)7 (serieus, bijna 1 exotic per avondje spelen vind je moeilijk?)

• Timmetjuhs
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:14
Volgensmij zijn die nieuwe wapens alleen van nu in die nieuwe dungeon. De statts mogen dan wel iets beter zijn. Maar ze bevatten geen normaal upgrade slot en zullen daar dan waarschijnlijk in tekort komen. Als je een exotic item hebt met een mooie upgrade erin dan zit je statts wise denk ik hoger.

Ik ga me in ieder geval geen zorgen maken tot na het weekend. Dan ga ik eens rustig die dungeon in en kijken of er wat te halen valt.
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 08:28:
Zo gisteren met mijn Mesmer in een avondje van 70 naar 79 gecraft. Ging als een speer. Gelijk even een exotic staff en Greatsword gecraft. Ook de 6 exotic armorpieces gemaak. Totale kosten 4G :) Had gelukkig een hoop op voorraad.

Dus in mijn optiek is het bemachtigen van exotic wapens/gear niet moeilijk zoals sommige beweren.
Wel de droprate van die dingen. Mijn geluksfactor hierin is vaak een grijze voorwerp. 1x het geluk gehad in WvW dat ik een exotic lv80 kreeg van een aardige Fransman die een 1vs1 gevecht met mij aanging.

100% map completion dropt pas vanaf level 70 (gebieden) Echter nooit een lvl 80 hieruit gekregen. Cursed Shore gaf mij toch echt die 78 exotics > 6 globs rijker :)

Afijn aankomend weekend maar eens kijken wat er allemaal te doen is.
4g! Ik heb tot nu toen 1 keer een lvl80 rare gekregen (en dat was een heavy armour, terwijl ik zelf ranger ben :P)... De andere waren 74 en lager. Sommige mensen zijn gewoon gelukkiger in hun drops dan ik... Maar ik ga die rare salvagen, heb nog genoeg salvage kits liggen....

• Timmetjuhs
Van de hogere gebieden kreeg ik eigenlijk ook altijd 2 exotics op completion. Sommige verkochten best goed :) Alleen daarom al zou ik op alts die high level zones gaan completen. Maandag kreeg ik nog een leuke exotic uit een boss chest in HoTW explorable.
Wailing_Banshee schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:34:
[...]

4g! Ik heb tot nu toen 1 keer een lvl80 rare gekregen (en dat was een heavy armour, terwijl ik zelf ranger ben :P)... De andere waren 74 en lager. Sommige mensen zijn gewoon gelukkiger in hun drops dan ik... Maar ik ga die rare salvagen, heb nog genoeg salvage kits liggen....
Tip; gebruik zo'n Black Lions Company salvage kit voor lvl75-80 rares en exotics. Die geven de hoogste kans op globs of ectoplasm, waar je er heel wat van nodig gaat hebben als je zelf exotics wil craften.

Vorige week werd, zo rond de grote banhammer-actie tegen bots, geklaagd dat exo-globs waren ge-stealth-nerfed en dat ze ineens veel minder zouden droppen maar ik heb daar helemaal niks van gemerkt, afgelopen dagen heel wat lvl80-ish rares en een paar exotics gesalvaged en ik kreeg vaker wel dan niet globs. Ik denk dat de plotselinge prijsstijging voor 100% werd veroorzaakt door de bans (en volgens mij zijn hun items op TP ook verwijderd, dan gaat de prijs wel omhoog ja).

Verwijderd

Ja globs of Ecto zijn de laatste tijd omhoog gegaan in prijs. Het geluk is dat ik echt alles verzamel onderweg. Hierdoor een hoop bones etc verzameld. Maak er dan meteen lvl80 rares van, voor verkoop of ecto's. Net wat ik op dat ogenblik nodig heb. Maar desalniettemin crafting is rendabel als je de items ervoor hebt. Anders is het niet de moeite waard.

Ook mijn droprate is erg triest hoor. Krijg nooit wat uit chest of dungeons, terwijl ik meestal iemand in de groep wel zie weglopen met een rare of exotic. (of zelfs 3 in 1 run, geen mf gear) :S

• Timmetjuhs
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:58:
[...]

Ja globs of Ecto zijn de laatste tijd omhoog gegaan in prijs. Het geluk is dat ik echt alles verzamel onderweg. Hierdoor een hoop bones etc verzameld. Maak er dan meteen lvl80 rares van, voor verkoop of ecto's. Net wat ik op dat ogenblik nodig heb. Maar desalniettemin crafting is rendabel als je de items ervoor hebt. Anders is het niet de moeite waard.

Ook mijn droprate is erg triest hoor. Krijg nooit wat uit chest of dungeons, terwijl ik meestal iemand in de groep wel zie weglopen met een rare of exotic. (of zelfs 3 in 1 run, geen mf gear) :S
Zo had ik laatst, zonder men MF gear aan te hebben (alleen omnomberrybar) 1 named exotic, 3 rares en een Corrupted Lodestone in 1 path.

• Karina5000
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 13:15
Jammer dat je bij completion van een area heel vaak rewards krijgt waar je niets aan hebt... zou mooi zijn als je gewoon iets krijgt voor jouw profession.

Verwijderd

Zo had ik laatst, zonder men MF gear aan te hebben (alleen omnomberrybar) 1 named exotic, 3 rares en een Corrupted Lodestone in 1 path.
Ja hou er maar over op :P heb meestal 20 schedels (grijs) en een halve poot. Met wat blauwe crap dat nog niet eens te verkopen is op TP.
Jammer dat je bij completion van een area heel vaak rewards krijgt waar je niets aan hebt... zou mooi zijn als je gewoon iets krijgt voor jouw profession.
Inderdaad, krijg meestal juist datgene wat ikzelf dus niet kan gebruiken. Ach! BL Salvage erover en maak datgene wat ik wil maken zelf wel.
Mjah met die zone completion rewards moet je geluk hebben, die 2 van gisteren waren niet boeiend voor mij. Maar op mijn ranger kreeg ik van Mount Maelstrom heavy armor shoulders waar mijn warrior nu mee rond loopt en met mijn warrior kreeg ik medium shoulders waar mijn ranger mee rondloopt :P Scheelt weer als je een altoholic bent. En als het voor geen van mijn characters nu of binnenkort al bruikbaar is gaat de salvage kit er overheen.

SnoeiKoei schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:19:
Mjah met die zone completion rewards moet je geluk hebben, die 2 van gisteren waren niet boeiend voor mij. Maar op mijn ranger kreeg ik van Mount Maelstrom heavy armor shoulders waar mijn warrior nu mee rond loopt en met mijn warrior kreeg ik medium shoulders waar mijn ranger mee rondloopt :P Scheelt weer als je een altoholic bent. En als het voor geen van mijn characters nu of binnenkort al bruikbaar is gaat de salvage kit er overheen.
Mijn hoogste na mijn ranger is 35... De tweede is 21 of 22. Maar dat is een ranger. De derde is 20, maar dat is een Thief.... Dus als het mijn ranger niet past, past het die andere twee ook niet. En die Charr Ele (35) heb ik eigenlijk een beetje opgegeven... (en ik wil Frostgorge niet afronden, vind het een veel te leuk gebied... maar ik wil ook die missende kookrecepten willen maken en daarvoor heb ik avocado's, aubergines en mango's nodig... en die vind je niet in Frostgorge...)

Edit: Oh, en ik bedoel ook met zo'n black lion kit, die heb ik nog 4 onaangebroken in m'n bank en 1 halve in m'n tas...

[ Voor 5% gewijzigd door Wailing_Banshee op 14-11-2012 10:27 ]

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Ook hier een altoholic, en ik ben dan ook over het algemeen tevreden als ik maar een rare/exotic krijg, het boeit me vaak minder of deze wel/niet bruikbaar is op de char die ik op dat moment speel. Ik heb tot nu toe 2 rares/exotics gesalvaged denk ik, en dat was puur omdat die al soulbound waren en ik een betere vervanging op die char had.

Ik heb mijn eigen éénpersoons guild met een 50 space vault + een 240 (8x30, is max) bank, en die zitten ondertussen redelijk vol met masterwork/rare/exotic spul voor mijn alts 8)7 En dan heb ik ook nog gear rondzwerven op 4 chars (van de 8) die nog niet hoger zijn dan level 20. Qua chars heb ik nu een lvl 80 (100% completion), lvl 55 (35%). Daarnaast nog 2 lvl 20-30 (15%), die voornamelijk door crafting geleveled zijn. De overige 4 zijn nog onder lvl 10 en zijn meer aangemaakt voor naam reservering en/of mule.

Maar inderdaad, de leukste dingen komen van de completion van de hogere level (60+) gebieden, waarvan ik volgens mij altijd 2 exotics kreeg voor de completion, en anders minstens een rare + exotic.
Ik gebruik overigens geen MF set ofzo, puur MF food (de 26% variant, die is namelijk veel goedkoper dan de 30% versie), en voor zover ik weet heeft dit geen invloed op de rewards, puur drops van mobs.

[ Voor 3% gewijzigd door MatHack op 14-11-2012 10:38 ]

• Menace_1981
  • Laatst online: 05-01 00:40
Hebben jullie een tip om de daily z.s.m. af te ronden? Een bepaald gebied of 'rondje'? Ik ben met name veel tijd kwijt met het killen van die verschillende mobs. Wil namelijk na het voltooien van de daily graag WvWvW in!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Menace_1981 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:09:
Hebben jullie een tip om de daily z.s.m. af te ronden? Een bepaald gebied of 'rondje'? Ik ben met name veel tijd kwijt met het killen van die verschillende mobs. Wil namelijk na het voltooien van de daily graag WvWvW in!
Waarom doe je de daily niet in WvW dan? Ik heb hem regelmatig daar gehaald, de kill variety is dan het lastigste, en je moet natuurlijk wel wat gatheren, niet alleen maar de zerg volgen.

Qua mob types... alles behalve Orr. Daar zitten namelijk maar 4 mob types ofzo: risen, elementals, oozes en critters.

Vergeet de critters niet (de level1-witte mobs die je in elk gebied wel tegenkomt)! Dat is namelijk een apart type en die telt mee.

Verwijderd

Een hawk-critter is ook nog eens een ander type als een rabbit-critter

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 01:58
Ik doe mijn daily altijd in WvW.
Enige wat ik soms misloop is 20/20 gathering.
De rest gaat eigenlijk vrij vlot in WvW

• Timmetjuhs
Voor de mob types begin ik meestal het clearen van een zone. Zo kom je aardig wat mobs tegen. En vergeet de critters niet :)
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:14:
Een hawk-critter is ook nog eens een ander type als een rabbit-critter
Weet je dat zeker? Ik kill vrijwel iedere critter die op mijn pad komt maar volgens mij telt er iedere dag maar 1 mee voor de kill variety. Maar daar ben ik niet 100% zeker van.

• Xato
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-11 09:32
Mijn favoriete map is Queensdale voor de daily. Ik ben begin rechtsbovenin bij de elementels bij muur (harpy event) en spiders (big spider/appels verzamelen) in de appelgarden. Dan naar de farm (eerste hart van queensdale) om daar te helpen met bandits verslaan. Vervolgens naar het zuiden om de waterinstallatie te redden van bandits. Dan door de berg naar het zuiden waar een andere boerderij wordt aangevallen door bandits, nare bandits altijd! Dan ga ik naar het fort wat omringt is door water, iets ten zuid-oosten van dat is er visser die altijd scale eggs wil hebben. En zodoende werk ik mijn weg naar zuid-oosten. Houdt tevens je map in de gaten om te zien of er contested waypoints zijn (de skritt wil nog weleens aanvallen). Onderweg naar alle events zou je al genoeg kills verzameld moeten hebben.

Al deze events zijn er natuurlijk niet altijd dus het loont weleens om even opnieuw naar spider te gaan als daar geen events waren de eerste keer. Ik doe gemiddeld zo'n 15-20 minuten over mijn daily.
SnoeiKoei schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:15:
[...]

Weet je dat zeker? Ik kill vrijwel iedere critter die op mijn pad komt maar volgens mij telt er iedere dag maar 1 mee voor de kill variety. Maar daar ben ik niet 100% zeker van.
Volgens mij kan je meerdere critters killen. In queensdale zijn er overal eagles, chickens en rabbits.

[ Voor 13% gewijzigd door Xato op 14-11-2012 11:20 ]

• MatHack
  • Niet online

MatHack

SnoeiKoei schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:15:
[...]

Een critter telt in dezelfde groep mee als zijn gewone variant, dus een critter-eagle is dezelfde groep als een eagle.

• Shol
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:31
MatHack schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:19:
[...]

Een critter telt in dezelfde groep mee als zijn gewone variant, dus een critter-eagle is dezelfde groep als een eagle.
Dit betwijwel ik zeer sterk...
Volgens mij tellen alle critters gewoon voor het monstertype "critter"

Zie ook de wiki:http://wiki.guildwars2.com/wiki/Daily_Kill_Variety

[ Voor 40% gewijzigd door Shol op 14-11-2012 11:22 ]

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Shol schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:21:
[...]

Voor zover ik het tot nu toe heb gezien wel, maar ik zal vanavond eens proberen en kijken of dit 100% waar is. Ik weet vrij zeker dat ik de vorige keer geen 2 kill variety had toen ik een critter + een gewone mob had gekilled.

Shol schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:21:
[...]

Dat meende ik ook ja.

Maar sowieso is die wiki-pagina verre van compleet.

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:32

Ypho

Allround Nerd

SnoeiKoei schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:28:
[...]

Dat meende ik ook ja.

Maar sowieso is die wiki-pagina verre van compleet.
Ik heb hier laatst op gelet omdat ik ook mijn daily nog moest halen. Maar een critter rat en een critter rabbit tellen wel allebei mee voor de kill count, maar slechts eenmaal voor de kill variety.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Ypho schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:36:
[...]

Ik heb hier laatst op gelet omdat ik ook mijn daily nog moest halen. Maar een critter rat en een critter rabbit tellen wel allebei mee voor de kill count, maar slechts eenmaal voor de kill variety.
Ja precies, voor de 60 kills tellen ze allemaal mee maar voor variety maar 1 critter.

Thaumanova reactor in Metrica Province is trouwens een goede plek om snel je kill variety mee te boosten. Daar lopen namelijk tientallen types mobs rond.

Zelf heb ik meerdere chars die altijd in meerdere zones staan, dus met een beetje heen en weer loggen is het zo gebeurd.
Morrar schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:47:

Zelf heb ik meerdere chars die altijd in meerdere zones staan, dus met een beetje heen en weer loggen is het zo gebeurd.
Op de lage levels geldt dat voor mij ook, maar om een of andere reden eindig ik met hogere level characters iedere dag weer in LA :X Ff craften, naar een bank, TP of gewoon wat idlen... herkent iemand dat?

• MatHack
  • Niet online

MatHack

SnoeiKoei schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:50:
Op de lage levels geldt dat voor mij ook, maar om een of andere reden eindig ik met hogere level characters iedere dag weer in LA :X Ff craften, naar een bank, TP of gewoon wat idlen... herkent iemand dat?
Jazeker, sommige chars in hun respectievelijke steden, maar altijd wel in een stad. De enige uitzondering is als ik halverwege een zone completion ben en ik het tijd vind om te gaan slapen, dan log ik wel halverwege uit. De hoofdreden hiervoor is dat ik een ontzettende gear verzamelaar ben en meestal de dag eindig met gold in de bank duwen en (indien nodig) het verdelen van al die gear over de chars ... of craften idd (wat ik verspreid heb over 4 chars). Op die manier kan ik de volgende dag gewoon meteen weer verder spelen me welke char ik ook maar zin in heb op dat moment.

Overigens is het ook heel makkelijk (en gratis) om van overal makkelijk in LA te komen. Gewoon op de PvP knop raggen en "Transport to Mists" (oid) kiezen, dan daar de Asura portal naar LA nemen. Kost je niets, maar je bent wel weer in een stad.

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

ik ben daar niet zo mee bezig ik lvl gewoon mijn character en mine wat crafting troep en haal altijd zonder problemen me daily , enigste wat mij altijd zorgen baart is de monthly 50 wvwvw kills.

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 01:58
Die 50monthly WvW kills haal ik volgens mij per dag :p

Van de week kwam iig achivement voorbij voor 3000+ kills

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 17:49
Gisteren mijn Engineer op level 10 gekregen en eigenlijk besloten om deze even in de ijskast te zetten.

Het is een leuke klasse, maar na mijn lvl80 Thief lijkt het teveel op elkaar. Te weinig grote variatie. Mede door de medium armor, huntsman, pistols, rifle e.d..

Gisteren begonnen met een Mesmer en op lvl 9 gebracht. Erg leuk en gaaf om met de clones, illusions en andere rare magie bezig te zijn. En ook beste leuke pakjes voor de females :D.
Als ik snel mijn daily wil halen, dan ga ik eerst naar Plains of Ashford. Als je geluk hebt, heb je binnen 10 minuten je events bij elkaar, zonder dat je zelfs maar het eerste gebiedje uit gegaan bent. Eieren verzamelen, dan een minuut later die grote devourer = 2 events. Dan loop ik door richting dat watertje, met een beetje geluk kom ik dan de rampaging scale tegen. En als ik echt geluk heb, is net het eerste event bij het meertje gestart, en dat zijn er totaal drie. (meertje schoonmaken, turrets uitschakelen, flame shaman afmaken). Anders loop ik richting de junk heap. Ondertussen zit mijn variëteit op 8 of 9. Dan even switchen naar queensdale en daar even gaan vissen, jagen en spinnen pletten... En zodra ik die 5 events af heb, worden ze aan alle kanten gestart...

En ik kom eigenlijk nooit in de grote stad. Ik log altijd uit in de wildernis, tenzij mijn tassen zo vol zitten dat ik nog geen twee mobs kan doden zonder dat ze weer vol zitten. Dan ga ik op zoek naar een plek waar ik alles weer kan dumpen. En meestal nadat ik een kaart weer op 100% heb. Mijn main doet alleen aan koken, en ik heb m'n tassen nog vol zitten met gerechten die ik gemaakt heb om 400 te bereiken. Ik had op een gegeven moment iets van 35 verschillende gerechten in m'n tassen zitten :D

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:55
Mijn guild heeft gewoon weekly WvW events die ik altijd wel bij woon, gaat aardig hard dan met de monthly :P.

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op woensdag 14 november 2012 @ 12:22:

Gisteren begonnen met een Mesmer en op lvl 9 gebracht. Erg leuk en gaaf om met de clones, illusions en andere rare magie bezig te zijn. En ook beste leuke pakjes voor de females :D.
Helemaal mee eens! Die van mij heb ik nu op 33 en het wordt steeds leuker!! Vind die trait upgrade (weet ff niet hoe die heet) waardoor je illusions (clones en phantasms) bij doodgaan een condition op je enemy plaatsen. Mijn build is zoveel mogelijk illusion based dus dat werkt prima. Ik gebruik de f-toetsen eigenlijk nooit als ik alleen ben, want dan komt de enemy meteen op mij af. Dus ik laat ze lievet zo lang mogelijk in leven en als ze doodgaan doen ze een mooie condition erop en ondertussen is een illusion skill weer gecharged. Helemaal geweldig. Staff en GS combo doen het hier goed bij. Cast een portal en loop dichterbij. Met staff cast ik skill 5 (de storm), roep alle illusions op, switch naar GS en mep er op los. Als het te zwaar wordt in melee mode, cast ik de andere kant van de portal en teleport ik weg. Ondertussen blijf ik illusions spammen en alle andere ranged skills van de staff en GS. Je hoeft bijna nooit te healen.

• StealthyPeanut
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:09:
[...]

Helemaal mee eens! Die van mij heb ik nu op 33 en het wordt steeds leuker!! Vind die trait upgrade (weet ff niet hoe die heet) waardoor je illusions (clones en phantasms) bij doodgaan een condition op je enemy plaatsen. Mijn build is zoveel mogelijk illusion based dus dat werkt prima. Ik gebruik de f-toetsen eigenlijk nooit als ik alleen ben, want dan komt de enemy meteen op mij af. Dus ik laat ze lievet zo lang mogelijk in leven en als ze doodgaan doen ze een mooie condition erop en ondertussen is een illusion skill weer gecharged. Helemaal geweldig. Staff en GS combo doen het hier goed bij. Cast een portal en loop dichterbij. Met staff cast ik skill 5 (de storm), roep alle illusions op, switch naar GS en mep er op los. Als het te zwaar wordt in melee mode, cast ik de andere kant van de portal en teleport ik weg. Ondertussen blijf ik illusions spammen en alle andere ranged skills van de staff en GS. Je hoeft bijna nooit te healen.
Zit nog genoeg aan te komen zie ik wel :). Helemaal top! Begonnen met een Norn in het sneeuwgebied. Ook erg mooi gemaakt. Soms wel wat lastig als Mesmer. Als Thief had je medium armor en kon je nog weleens wat hebben. Als ik nu 4 levels hogere mobs pak welke mij neerslaan dan ben je aardig de sjaak ;w . Maargoed, weer een leuke uitdaging om dat te voorkomen!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-10 19:11
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:09:
[...]

Helemaal mee eens! Die van mij heb ik nu op 33 en het wordt steeds leuker!! ...
Haha, welkom bij de club! Ik had eerst als main een necro, maar wilde iets anders. Nu is mesmer mijn main character en rag ik overal doorheen. Als je eenmaal klaar bent met je gear en je gaat naar lagere level gebieden dan kan je met je shatter skills hele groepen dood nuken ;)

Ook in WvW en spvp is het heerlijk om die irritante cloak thiefs een koekje van eigen deeg te geven. Altijd leuk om andere spelers met mijn illusions op het verkeerde spoor te zetten >:) Alleen die full defense guardians zijn irritant, erg moeilijk om daar snel health vanaf te halen.

• Timmetjuhs
Een mesmer heb ik sinds kort ook. Daarnaast heb ik nog een ranger welke ik op lvl 80 wil krijgen en mijn guardian welke al een hele tijd lvl 80 is. Dan heb ik op alle armour classes iets. Zullen ze ooit de level cap omhoog gooien?
Mesmer is de enige profession die ik nog helemaal nooit heb geprobeerd. Heb al 2 clothies (ele en necro) dus trekt me ook niet direct... Heb engineer wel geprobeerd maar dat beviel me niet zo, verder heb ik van elke profession 1.

Verwijderd

Ja mijn mesmer wordt vanmiddag lvl 80 moet nog een halve balk. Moet toegeven dat ik de shatter bijna niet gebruik. Gezien op later level je clones bijna non stop kunt laten spawnen. En ondanks de lage attack die ze doen, kleven ze er wel een mooie bleedstack op (3 clones > 12 stacks) Blijf er wel bij dat inderdaad de staff en Greatsword de beste combinatie is. Scepter is imo veel te langzaam / lichte schade. Zwaard en torch was ook wel leuk trouwens, maar je blijft wel een clothie....

• StealthyPeanut
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:50:
Ja mijn mesmer wordt vanmiddag lvl 80 moet nog een halve balk. Moet toegeven dat ik de shatter bijna niet gebruik. Gezien op later level je clones bijna non stop kunt laten spawnen. En ondanks de lage attack die ze doen, kleven ze er wel een mooie bleedstack op (3 clones > 12 stacks) Blijf er wel bij dat inderdaad de staff en Greatsword de beste combinatie is. Scepter is imo veel te langzaam / lichte schade. Zwaard en torch was ook wel leuk trouwens, maar je blijft wel een clothie....
Kan je een staff op je main en een sword op je off-hand knallen? Damn, dat is wel erg nice.

Hoewel ik de 5e skill van mijn Focus ook wel nice vind. Torch is niet slecht, maar gaat verder wel.

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Hij bedoelt een staff als eerste wapen en een greatsword als tweede wapen. Weapon swap dus, geen mainhand/offhand.

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

StealthyPeanut schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:34:
[...]

Zit nog genoeg aan te komen zie ik wel :). Helemaal top! Begonnen met een Norn in het sneeuwgebied. Ook erg mooi gemaakt. Soms wel wat lastig als Mesmer. Als Thief had je medium armor en kon je nog weleens wat hebben. Als ik nu 4 levels hogere mobs pak welke mij neerslaan dan ben je aardig de sjaak ;w . Maargoed, weer een leuke uitdaging om dat te voorkomen!
ik gebruik met mijn mesmer dezelfde wapens (staf , zwaard/pistol )maar andere taktiek om te vechten als de gene die je quote
ik cast eerst ilusions die rennen dan naar de vijand waardoor ik geen klappen krijg , soms laat ik ze ploffen bij de vijand maar vaak poort ik mezelf ook gewoon naar de vijand toe om dan met mn zwaard los te gaan .
tip als je met staff speelt eerst je chaos storm casten en dan die ene ilussion die meer dmg doet als de vijand conditions heb , dan zie je echt BOEM!! 30% van zo`n gast zn leven verdwijnen :D
me mesmer is nu 78 , ga dr vanavond ff 80 maken :P, ben laatst de Jumping P`s in wvwvw wezen doen met me mesmer samen met een mesmer guildie waren we echt wel erg OP in wvwvw, een groep van 3 of 4 vijanden gingen echt hard onderuit tegen 2 mesmers ,ze kwamen op ons afrennen en PLOP opeens staan er niet 2 maar 8 mesmers ofzo je ziet ze dan echt van de ene ilussion naar de andere rennen omdat ze gewoon niet weten wie nou de echte mesmer is , komen ze per toeval wel bij mij terecht BLINK! en ze zijn weer helemaal de kluts kwijt xD was echt te grappig om te zien . ik vind wvwvw echt helemaal niks maar ik had toen zowaar lol

[ Voor 23% gewijzigd door Freakiebeakie op 14-11-2012 14:06 ]

Verwijderd

Hij bedoelt een staff als eerste wapen en een greatsword als tweede wapen. Weapon swap dus, geen mainhand/offhand.
Klopt, enige wat je in combinatie kan doen is scepter, sword in MH en Torch,pistol en Focus in OH

Maar zoals ik al aangaf vind ik deze combi telleurstellend.

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:03:
[...]

Klopt, enige wat je in combinatie kan doen is scepter, sword in MH en Torch,pistol en Focus in OH

Maar zoals ik al aangaf vind ik deze combi telleurstellend.
Sword offhand mag ook trouwens. Ik moet overigens nog steeds beginnen met mijn mesmer (is nu lvl2! :P), dus ik vind al dit gepraat over mesmer erg interessant ;)

• PuddingNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-10 11:26
Gister ook een Mesmer (Asura) aangemaakt. Naast mijn Ranger (Sylvari) vind ik dit wel een van de fijnste professions (en ras).

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

heb alle mesmer wapen skills unlock omte kijken wat nou leuk en goed is en ikzelf vind staff en dan andere wapenset sword/pistol echt het beste. een vereiste is wel dat je echt tussen je wapen sets moet switchen om goed te kunnen knalle

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Hier nog een mesmer met als main weapons dual wielding swords. Dat mept lekker. Zeker met de off hand sword phantasm die lekker mee damage doet. In langere gevechten drie van die knakkers casten en je hoeft zelf haast niks meer te doen.

[ Voor 24% gewijzigd door Plekuz op 14-11-2012 15:16 ]

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:28
Gisteren voor het eerst sinds tijden het spel weer eens opgestart. Voor de gein maar besloten om wat dungeons te gaan (heb de gear al die ik wil). Daarna maar besloten om voor onderdelen van T3 cultural te gaan "grinden".

Vind het alleen zo jammer dat de armor van CM (heavy) zo damaged look heeft terwijl elke NPC met mooie shiny variant loopt.

Moet zeggen dat als je lvl80 ben voor de 2e keer dat de game dan toch wat gaat vervelen. Heb ongeveer alle dungeons wel gedaan. WvWvW is geinig maar ben guardian dus nu niet echt de beste range classe die er is.

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:41
Ik heb nu een warrior (sword/axe + rifle) die langzaam richting 60 gaat.. ik zit te denken aan een 2de char aan te maken maar heb echt geen idee wat voor iets.. warrior heb ik gekozen omdat het lekker simpel hack and bash is :P de andere professions lijken me zoveel werk xD maar geen idee hoe het echt is :P

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:48
Warrior en Ranger zijn naar mijn mening beide erg simpel om te spelen. Daarnaast vond ik mijn Thief fijner spelen, maar dat was dan inderdaad iets meer werk.

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:41
ik heb idd een ranger aanegmaakt :P bow + pet = ownage lol.. ik was even een mesmer gestart maar was dat na 5 min al beu snapte er niks van :D haha.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

TgR_KILLER schreef op woensdag 14 november 2012 @ 23:24:
ik heb idd een ranger aanegmaakt :P bow + pet = ownage lol.. ik was even een mesmer gestart maar was dat na 5 min al beu snapte er niks van :D haha.
Ranger is lekker facerollen, bevalt mij ook prima. Mijn andere lvl80 is een warrior dus blijkbaar ben ik ook zo'n luie speler die niet teveel wil werken :D Overigens vind ik op de ranger axe+torch of axe+warhorn leuker spelen dan een boog, en als het wel een boog is, dan longbow.

Warrior speel ik axe+axe of greatsword voor melee en ook weer longbow voor ranged. Warrior longbow = da bomb voor AoE!

Guardian is ook wel makkelijk spelen maar ik zou me voor kunnen stellen dat die je teveel op de warrior lijkt.

Van de echte caster professions is necromancer best makkelijk spelen. Op de GW2-forums wordt een boel gejankt over hoe slecht necromancers zijn als profession maar dat geldt hoogstens in zekere mate in PvP, in PvE staan necro's echt hun mannetje wel.

Wil je een grotere uitdaging, ga dan eens elementalist proberen. Daar moet je voornamelijk wat meer moeite doen om zelf in leven te blijven en je hebt 4 attunements om tussen te switchen maar als je goed speelt doe je zieke damage.

• PuddingNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-10 11:26
Weet iemand trouwens wat meer over die App die ze aan het bouwen zijn? http://wiki.guildwars2.com/wiki/App

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

nee joh een elementalist is echt een eitje om te lvlen , hangt er denk ik alleen vanaf welke wapens je gebruikt. ik zelf heb mijn ele geleveld met een staff en dat was vrij eenvoudig. je moet gewoon goed leren dodgen met een ele en dat gaat prima want met staff heb je er nog een skill bij om te dodgen ook.
meestal was iets al dood voor het bij me was dus ik snap het verhaal niet erg dat een ele moeilijk is .

ik heb die echt vrij snel naar de lvl 80 gespeeld , alleen de lvl 80 areas zijn klote omdat daar weinig ruimte is om te dodgen, als je daar lekker dodged agro je de hele boel bij elkaar en word je gesloopt.

PuddingNL schreef op donderdag 15 november 2012 @ 08:27:
Weet iemand trouwens wat meer over die App die ze aan het bouwen zijn? http://wiki.guildwars2.com/wiki/App
Alleen dat die al heeeeel lang wordt beloofd door Arenanet maar door heel wat mensen op het GW2-forum al als 1 van de vele features is genoemd die wel beloofd zijn maar niet gekomen (naast bijvoorbeeld guesting, account-wide dyes, guild housing...) Arenanet zelf heeft er nooit meer wat over losgelaten.
Freakiebeakie schreef op donderdag 15 november 2012 @ 08:30:
nee joh een elementalist is echt een eitje om te lvlen , hangt er denk ik alleen vanaf welke wapens je gebruikt. ik zelf heb mijn ele geleveld met een staff en dat was vrij eenvoudig. je moet gewoon goed leren dodgen met een ele en dat gaat prima want met staff heb je er nog een skill bij om te dodgen ook.
meestal was iets al dood voor het bij me was dus ik snap het verhaal niet erg dat een ele moeilijk is .

ik heb die echt vrij snel naar de lvl 80 gespeeld , alleen de lvl 80 areas zijn klote omdat daar weinig ruimte is om te dodgen, als je daar lekker dodged agro je de hele boel bij elkaar en word je gesloopt.
Ohja, staff... Serieus, da's boring. Dat had ik na 3 levels echt helemaal gezien. Ik heb nog alleen een staff om in dungeons of grote events van een afstandje te AoE-en maar voor de rest speel ik double dagger en dat is wel wat lastiger. Je duikt namelijk vol in melee range van de mobs, moet constant in beweging blijven, attunements switchen (krijg je met de juiste traits ook weer buffs van). Lekker dynamisch en nooit saai!

[ Voor 52% gewijzigd door SnoeiKoei op 15-11-2012 08:34 ]

Freakiebeakie schreef op donderdag 15 november 2012 @ 08:30:

Ik heb ele geprobeerd met staff. Ging continue dood omdat ik niet kan dodgen en die AoE dingen kan plaatsen. Ik moest stil gaan staan, mijn cursor zoeken, die AoE plaatsen, en tegen die tijd was ik of dood, of die foe was verplaatst waardoor mijn AoE geen damage meer deed. Snap er de ballen van...

Daarna ben ik naar D/D gegaan. Speelt heel erg leuk, maar het lukt me niet om op 4 poten te blijven staan. Kwam telkens op m'n rug met de 4 pootjes omhoog... Dus, in beide gevallen ben ik alleen maar dood en doe ik dus geen damage.

Hij heeft nu een leuk armour gekregen en een paar mooie messen die hij kan gebruiken bij het koken en versnijden van kleding...

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

guildhalls heb ik van gehoord dat ze bij een expansion mee komen. hoop dat er weer een leuke guild pvp komt in het spel , dat was in gw1 altijd wel grappig en werd gespeeld in de guildhall

Wailing_Banshee schreef op donderdag 15 november 2012 @ 08:35:
[...]

Ik heb ele geprobeerd met staff. Ging continue dood omdat ik niet kan dodgen en die AoE dingen kan plaatsen. Ik moest stil gaan staan, mijn cursor zoeken, die AoE plaatsen, en tegen die tijd was ik of dood, of die foe was verplaatst waardoor mijn AoE geen damage meer deed. Snap er de ballen van...
:D Je cursor zoeken, serieus? Je stuurt dat ding zelf aan, dan weet je toch waar die uithangt? Als je geen fast ground casting (of hoe heet dat) aan hebt staan krijg je na het selecteren van je target skill bovendien zo'n enorme groene vlek in beeld van waar je spell terecht gaat komen als je op je linker muisknop drukt, lijkt me dat dat wel opvalt.

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

de aoe skills heb je niet eens nodig als je lvled je speeld toch meestal 1 tegen 1 . de aoe skills zijn leuk als je in een groep event zit met veel mensen dan kan je ff flink los gaan. tijdens het lvlen gooi ik dat kleine vulkaantje neer en ik schiet wat op zo`n gastje , als ie dan bij me is BOEM arcane wave en dood is ie. met de aoe skills loop he het gevaar dat je meer pulled dan je lief is daar moet je mee oppassen,

fast ground casting zuigt idd , en Aoe dan krijg je zo`n mega groot groen rondje :D lijkt me toch wel duidelijk waar je dan gaat aoeen :D

[ Voor 14% gewijzigd door Freakiebeakie op 15-11-2012 08:40 ]

SnoeiKoei schreef op donderdag 15 november 2012 @ 08:38:
[...]

:D Je cursor zoeken, serieus? Je stuurt dat ding zelf aan, dan weet je toch waar die uithangt? Als je geen fast ground casting (of hoe heet dat) aan hebt staan krijg je na het selecteren van je target skill bovendien zo'n enorme groene vlek in beeld van waar je spell terecht gaat komen als je op je linker muisknop drukt, lijkt me dat dat wel opvalt.
Ja, en die groene cirkel zit dan ergens links boven, in een hoekje rood te wezen... Ik weet niet hoe julie strafen, maar ik doe dat met m'n rechtersmuisknop. En je cursor (en die groene/rode circkel is je cursor) zie je alleen wanneer je je rechtermuisknop weer los laat...
Freakiebeakie schreef op donderdag 15 november 2012 @ 08:39:
de aoe skills heb je niet eens nodig als je lvled je speeld toch meestal 1 tegen 1 . de aoe skills zijn leuk als je in een groep event zit met veel mensen dan kan je ff flink los gaan. tijdens het lvlen gooi ik dat kleine vulkaantje neer en ik schiet wat op zo`n gastje , als ie dan bij me is BOEM arcane wave en dood is ie. met de aoe skills loop he het gevaar dat je meer pulled dan je lief is daar moet je mee oppassen,

fast ground casting zuigt idd , en Aoe dan krijg je zo`n mega groot groen rondje :D lijkt me toch wel duidelijk waar je dan gaat aoeen :D
Het probleem is dat de staff vreselijk veel van die AoE spells heeft... Daarnaast, ik beweeg altijd heel erg veel (sta nooit stil) en dan duren die skills zo vreselijk lang om af te schieten!

• OmegaOne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-01-2022
Als Ele cast ik meestal men 2 elementals, loop door zo'n groepje, die komen achter me aan en men 2 elementals pakken dan meestal agro en cast dan skill 5, dan utility skill elemental storm, dan skill 3 en skill 2 (alles staff met fire attunement) en meestal zijn de meeste mobs dood voordat dat vulkaantje van skill 2 er effectief is. en dan nog eens door de groep lopen en F spammen om te looten :p.

Maar zonder je elemeentals, moet je meestal wel wat dodgen en rondjes lopen om een groepje van 3+ te overleven, gelukkig zijn je skills bijna allemaal AoE en maakt het rondjes lopen met fireball casten als je een 10tal melee mobs achter je hebt goed overleefbaar.
Strafen doe ik niet met de muis maar met A en D (keyboard turning FTL namelijk)

Afbeeldingslocatie: http://i690.photobucket.com/albums/vv263/Dragonicity/keyboard_turner.jpg

• kowlier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04 16:53
gisteren nog eens de warrior van stal gehaald en naar lvl 18 gebracht. weaponsmithing ook naar 75+ van niets. helpt als je 300+ copper bars hebt zitten :p ik vind de warrior tot nu toe het fijnst spelen. blijkbaar zal ik altijd een warrior blijven in hart en nieren, nooit iets anders gespeeld in eender welke mmo of rpg. axe/mace +rifle of longbow spelen lekker weg.

enige wat ik jammer vind is dat een norn zo traag lijkt te bewegen juist omdatie zo groot is :(

PSN - ps4 : sir_kowlier

SnoeiKoei schreef op donderdag 15 november 2012 @ 08:56:
Ik draai absoluut niet met m'n keyboard! Dat doe ik met m'n muis... Ik loop met m'n keyboard... Ik kan niet en m'n skills activeren en strafen met 1 hand... (tenzij ik natuurlijk weer eens een kat op m'n muis heb liggen, maar dan heb ik niet veel keus en jezus, wat gaat dat langzaam!)

Wailing_Banshee schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:27:
[...]

Ik draai absoluut niet met m'n keyboard! Dat doe ik met m'n muis... Ik loop met m'n keyboard... Ik kan niet en m'n skills activeren en strafen met 1 hand... (tenzij ik natuurlijk weer eens een kat op m'n muis heb liggen, maar dan heb ik niet veel keus en jezus, wat gaat dat langzaam!)
Ik bedoelde niet dat jij een keyboard turner was, alleen dat het eigenlijk onzin is dat er keybinds zijn voor turn left/right (maar standaard niet voor strafen?)

Mijn kat mag overal liggen maar niet op mijn muis of keyboard :D
kowlier schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:27:enige wat ik jammer vind is dat een norn zo traag lijkt te bewegen juist omdatie zo groot is :(
Haha in de betas maakte ik een female Norn aan en dacht dat dat gewoon een human was met een beetje andere achtergrond en abilities. Tot ik in een stad kwam en zag hoe enorm veel groter dan een human ik was :D Ik had er echt geen idee van _O- _O- _O-

[ Voor 26% gewijzigd door SnoeiKoei op 15-11-2012 09:39 ]

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

SnoeiKoei schreef op donderdag 15 november 2012 @ 08:56:

[afbeelding]
Er is voor GW2 toch een key om ineens 180 graden te draaien? Staat standaard niet ingesteld meen ik.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

SnoeiKoei schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:36:
[...]

Ik bedoelde niet dat jij een keyboard turner was, alleen dat het eigenlijk onzin is dat er keybinds zijn voor turn left/right (maar standaard niet voor strafen?)

Mijn kat mag overal liggen maar niet op mijn muis of keyboard :D
Die van mij ook niet, maar zeg dat maar eens tegen die kat! En die keybinds zijn dus handig als je je muis niet kunt gebruiken. En mensen die dat niet kunnen weten dat ze nooit competitief kunnen zijn, maar ze kunnen het spel wel spelen.
Weakling schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:48:
[...]

Er is voor GW2 toch een key om ineens 180 graden te draaien? Staat standaard niet ingesteld meen ik.
Nee, dat was de eerste die ik ingesteld heb...

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

OmegaOne schreef op donderdag 15 november 2012 @ 08:49:
Als Ele cast ik meestal men 2 elementals, loop door zo'n groepje, die komen achter me aan en men 2 elementals pakken dan meestal agro en cast dan skill 5, dan utility skill elemental storm, dan skill 3 en skill 2 (alles staff met fire attunement) en meestal zijn de meeste mobs dood voordat dat vulkaantje van skill 2 er effectief is. en dan nog eens door de groep lopen en F spammen om te looten :p.

Maar zonder je elemeentals, moet je meestal wel wat dodgen en rondjes lopen om een groepje van 3+ te overleven, gelukkig zijn je skills bijna allemaal AoE en maakt het rondjes lopen met fireball casten als je een 10tal melee mobs achter je hebt goed overleefbaar.
wat ook goed werkt met die elementals , ga zo ver staan dat je zelf mis schiet , je elementals vliegen naar voren en agroen de mobs , dan ga je zelf naar voren en sloop je ze terwijl de elementals tanken

key om om te draaien heb ik niet nodig , ik loop altijd met mn rechtermuis knop ingedrukt en kan me heel snel omdraaien enzo

[ Voor 6% gewijzigd door Freakiebeakie op 15-11-2012 09:55 ]

Pagina: 1 ... 204 ... 235 Laatste

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.

Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.