AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
https://forum-en.guildwar...ifts-Follow-up-Precursors
Het systeem rond de precursors was ook belachelijk RNG. Toch fijn dat ANet uiteindelijk toch heeft besloten naar de spelers te luisteren. Ben benieuwd wat er gaat komen.
Engineer speelt leuk, maar na de Thief had ik beter een andere professie kunnen nemen denk ik. Ben nu weer met rifles en pistols bezig. Hoewel ik met mijn Thief uiteindelijk short-bow en dagger ben gegaan, lijkt het een beetje op elkaar.
Beetje weinig wapen opties, pistols, rifle + shield en harpoon. Daar waar ik rifle en pistol als bijna gelijkwaardig ervaar. De eerste turrets unlocked en die spelen wel erg leuk. Zijn niet echt sterk imho, maar dat komt nog wel misschien. Zitten echt wat leuke skills tussen
Maar, al met al weer een totaal andere game. Echt geweldig.
[ Voor 21% gewijzigd door StealthyPeanut op 11-11-2012 22:13 ]
Ik had zelf een tijd lang een Flamethrower build die echt dikke AoE schade deed. Verder kon ik dan afhankelijk van de situatie dingen in of uit wisselen. De Bomb kit is bijvoorbeeld ook lekker voor solo. Gewoon mobs achter je aan trainen en over die bombs laten lopen. Grenades zijn ook erg sterk, maar moet je wel blijven targetten... Soms gaat dat vermoeien.
Tot slot is een engineer ook voor dungeons erg interessant. De engineer kan veel boons uitdelen en heeft veel healing options. De Elixer gun vond ik ook erg goed om een ondersteunende rol mee te spelen.
Hoe dan ook, behoorlijk positief over de engineer! En als het goed is wordt ie in komende patches nog gebuffed geloof ik.
[ Voor 3% gewijzigd door Morrar op 11-11-2012 22:52 ]
En nu het weekend voorbij is, hebben ze een antwoord. De key was dus blijkbaar frauduleus en ik probeer dus nu te kijken of ik mijn geld terug kan krijgen en dan haal ik hem ergens anders wel opnieuw.TgR_KILLER schreef op zondag 11 november 2012 @ 21:22:
[...]
Helaas is het weekend wel voorbij nu..
Ik ga zo nog even spelen
"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord
Ouch! Ik hoop dat je dan wel je account weer kunt activeren met een andere key! Succes!Yorin schreef op zondag 11 november 2012 @ 23:05:
[...]
En nu het weekend voorbij is, hebben ze een antwoord. De key was dus blijkbaar frauduleus en ik probeer dus nu te kijken of ik mijn geld terug kan krijgen en dan haal ik hem ergens anders wel opnieuw.
Het kan zijn dat je in dungeons je grafische settings naar beneden moet schroeven, maar dat is natuurlijk ook zo gebeurt. Ik wilde in ieder geval met mijn 6 jaar oude PC geen dungeons doen (als ik alles op laagst had, had ik in PvE een FPS van tussen de 10 en 15SandsOfArrakis schreef op zondag 11 november 2012 @ 16:40:
Wel even wennen aan de voor mij nieuwe gamestijl. Maar ik vind het spel tot nu toe zeer geslaagd. Grafisch ziet het er erg mooi uit. En mijn 2,5 jaar oude PC trekt het ook nog op max settings. Kreeg wel te horen in mijn guild dat het straks met dungeons etc. niet helemaal gaat worden. Schijnt nogal een lag feest te zijn. We zien het wel
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ja, ik moet eens gaan kijken wat ik moet doen om onder Wine (ik gebruik Ubuntu) een goede performance te krijgen. Ik heb een Intel Q9450 met een 8800GT. Het beestje is al best oud dus.Wailing_Banshee schreef op maandag 12 november 2012 @ 07:44:
Het kan zijn dat je in dungeons je grafische settings naar beneden moet schroeven, maar dat is natuurlijk ook zo gebeurt. Ik wilde in ieder geval met mijn 6 jaar oude PC geen dungeons doen (als ik alles op laagst had, had ik in PvE een FPS van tussen de 10 en 15)
Maar ik heb begrepen dat door een bug GW2 onder wine slechts 1 core gebruikt. Dan is dus vervolgend de vraag hoeveel extra effect ik zou kunnen krijgen met een nieuwere videokaart...
Afegelopen weekend mijn eerste dungeon gedaan en dat was soms echt om te huilen.
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
ja volgens mij is de engineer best sterk, mijn vriendin dr engineer is nu een weekje lvl 80 en die rent overal doorheen , soms zie ik haar vechten met echt hele groepen mobs , dan denk ik die gaat Dooood maar nee hoor ze ramt wat op dr knoppen en alles valt om xD, zij speelt met dual pistolMorrar schreef op zondag 11 november 2012 @ 22:51:
Heb zelf dit weekend m'n (Asura) engineer naar 80 gebracht en ik moet zeggen dat ik het toch een behoorlijk diverse klasse vind. Pistols of Rifles zijn maar twee mogelijkheid; door de kits speelt iedere setup weer behoorlijk anders. De turrets vond ik zelf in het begin handig, maar later wat teveel gedoe.
Ik had zelf een tijd lang een Flamethrower build die echt dikke AoE schade deed. Verder kon ik dan afhankelijk van de situatie dingen in of uit wisselen. De Bomb kit is bijvoorbeeld ook lekker voor solo. Gewoon mobs achter je aan trainen en over die bombs laten lopen. Grenades zijn ook erg sterk, maar moet je wel blijven targetten... Soms gaat dat vermoeien.
Tot slot is een engineer ook voor dungeons erg interessant. De engineer kan veel boons uitdelen en heeft veel healing options. De Elixer gun vond ik ook erg goed om een ondersteunende rol mee te spelen.
Hoe dan ook, behoorlijk positief over de engineer! En als het goed is wordt ie in komende patches nog gebuffed geloof ik.
YO! fucknuts! It's Probing time!
Dat is hard gegaan dan zekerMorrar schreef op zondag 11 november 2012 @ 22:51:
Heb zelf dit weekend m'n (Asura) engineer naar 80 gebracht
Ik snap echt totaal niet waarom mensen zich al vervelen met dit spel. Ik heb nu 2 toons @ 80 en die heb ik voor het grootste deel in verschillende gebieden geleveld. op mijn main (Norn ranger, <60% world completion) ben ik eerst westwaards (Sylvari en Asura zones) en vervolgens telkens zoveel mogelijk zuidwaards gegaan, tot en met Orr. Op mijn Charr warrior (<50% world completion) juist zoveel mogelijk naar het oosten en noordoosten en van de zuidelijke regio's heb ik alleen Mt Maelstrom meegepakt voor ik 80 werd. Die is dus ook nog niet in Orr geweest.
Soms is het wel lastig dat je met je main character een heel groot deel van de map nog niet gezien hebt. Zaterdag kwam Morrar met het spontane plan een CoF path te gaan doen en tot mijn schaamte moest ik de groep toen best lang laten wachten omdat ik helemaal vanuit Ascalon moest komen en de doorgang naar Fireheart Rise niet kon vinden.
Verder ben ik met mijn ranger maar eens naar het noorden gegaan, Frostgorge Sound grotendeels afgewerkt. Wat een gave zone, die kodan bouwwerken / schepen zien er echt waanzinnig mooi uit. Potentie genoeg voor een playable race maar dat zal 'm wel niet worden, aangezien kodan Norn schijnen te zijn die niet uit bear form willen komen.
En gisteravond met een guildy nog even de resterende 25 WvWvW-kills gehaald voor de monthly. Nou heb ik van de monthly alles klaar wat al gedaan kan worden, de resterende achievements zullen wel te maken hebben met de nieuwe content die volgende week komt.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Ik ben ook nog niet in Orr geweest. Zelfs Sparkly Fen heb ik alleen nog maar even aangetikt (vanwege die Halloween quest). Maar, het noorden heb ik nu practisch af. Zit nu in Frostgorge en denk dat ik daar nog even blijf hangen. Vind het zo'n prachtig mooi gebied!SnoeiKoei schreef op maandag 12 november 2012 @ 09:03:
[...]
Ik snap echt totaal niet waarom mensen zich al vervelen met dit spel. Ik heb nu 2 toons @ 80 en die heb ik voor het grootste deel in verschillende gebieden geleveld. op mijn main (Norn ranger, <60% world completion) ben ik eerst westwaards (Sylvari en Asura zones) en vervolgens telkens zoveel mogelijk zuidwaards gegaan, tot en met Orr. Op mijn Charr warrior (<50% world completion) juist zoveel mogelijk naar het oosten en noordoosten en van de zuidelijke regio's heb ik alleen Mt Maelstrom meegepakt voor ik 80 werd. Die is dus ook nog niet in Orr geweest.
Tja, heb ik ook... Hebben ze het weer over een bepaalde draak of dungeon en dan blijkt hij ergens in het diepe zuiden te zitten...Soms is het wel lastig dat je met je main character een heel groot deel van de map nog niet gezien hebt. Zaterdag kwam Morrar met het spontane plan een CoF path te gaan doen en tot mijn schaamte moest ik de groep toen best lang laten wachten omdat ik helemaal vanuit Ascalon moest komen en de doorgang naar Fireheart Rise niet kon vinden.Ik had echt helemaal NIETS gedaan in die omgeving. Overkomt me niet nog een keer, ik ga eerst de waypoints bij alle dungeons ophalen komende dagen (of minstens 1 waypoint in iedere zone waar een dungeon is). Wel leuke run geweest!
En ik had hetzelfde toen ik dit weekend naar de Ascalon dungeon wilde. Had die hele waypoint nog niet...
En ik heb mijn dungeons gedaan! Zaterdag eerst begonnen met CM Story en later de butler gered. En op zondag Ascalon Story + alle drie de paden. Dus dat zijn mijn 5 dungeons voor de maand November. De teller staat op 77% dus die laatste twee achievements kunnen niet te moeilijk zijn (hoop ik!)En gisteravond met een guildy nog even de resterende 25 WvWvW-kills gehaald voor de monthly. Nou heb ik van de monthly alles klaar wat al gedaan kan worden, de resterende achievements zullen wel te maken hebben met de nieuwe content die volgende week komt.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
@SnoeiKoei: Ja heb alleen zaterdag echt kunnen spelen en ben van iets van 65 naar 80 gegaan. Was wel even doorpakken en deels met crafting
Excuses nog voor die CoF run en da tik je 'the long way around' stuurde
Frostgorge Sound vind ik ook een geweldige zone. Die Kodan sanctuaries zijn echt schitterend om te zien! Ik zou trouwens heel graag mijn Norn warrior transformeren naar een Kodan; dat zou zelfs de beste oplossing zijn aangezien ik toch een Kodan heavy armor klasse zou willen en ik dan niet opnieuw zou hoeven te levelen... Toch maar es aanklooien met die Bear form en hopen op die bug!
Tot slotte gratz met je WvW kills!
[ Voor 5% gewijzigd door Morrar op 12-11-2012 10:17 ]
Netjes! Maar je bent dan echt voor snel levelen gegaan denk ik? Om explorable dungeons te kunnen doen?Morrar schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:17:@SnoeiKoei: Ja heb alleen zaterdag echt kunnen spelen en ben van iets van 65 naar 80 gegaan. Was wel even doorpakken en deels met craftingTotaal 73 uur tot level 80 geloof ik.
Haha daar kon jij niks aan doen, het is gewoon een verwarrende map als je nog niet alles ontdekt hebt. Het stomme is, ik ben met mijn warrior wel eerder in Fireheart Rise geweest maar dat is alweer anderhalve maand geleden ofzoExcuses nog voor die CoF run en da tik je 'the long way around' stuurdeHad de route via Diessa Plateau zelf niet op het character waar ik op zat
Als dat kon zou ik alsnog een mannelijke Norn makenFrostgorge Sound vind ik ook een geweldige zone. Die Kodan sanctuaries zijn echt schitterend om te zien! Ik zou trouwens heel graag mijn Norn warrior transformeren naar een Kodan; dat zou zelfs de beste oplossing zijn aangezien ik toch een Kodan heavy armor klasse zou willen en ik dan niet opnieuw zou hoeven te levelen... Toch maar es aanklooien met die Bear form en hopen op die bug!![]()
Dank je! Ik ga deze maand echt alleen nog WvWvW in als ik anderen ermee help. Mijn PC trekt het nauwelijks. Gisteren had ik tijdens een flinke clash tussen 2 zergs 4fpsTot slotte gratz met je WvW kills!
@RoseSolane leuke set heb je trouwens aan, zag je gisteren in Fort Trinity staan.
Maar zoveel fun als het er gecontroleerd aan toe gaat. Met balista's een muur slopen duurt vele malen korter dan met 500 man een gate proberen te melee-en.
Verwijderd
Makkelijker in de zin van: minder goud hoeven grinden, ben ik helemaal voor. Makkelijker in de zin van: laat een scheet en je krijgt een legendary, natuurlijk niet!Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 12:05:
Ik hoop niet dat ze de legendaries te makkelijk gaan maken. Want ik grind liever, dan dat ik iedereen met een legendary zie rondlopen.
Ik moet alleen nog die rechter borderlands hebben... Schiet niet op dat we alleen in de bovenste en linker zitten de hele tijd...
@Devata: Zergs zijn inderdaad nog wel vrij dominant, denk dat de WvW kills achievement hier weinig goeds doet. Zergs zullen altijd wel onderdeel zijn van WvW denk ik, waar strength in numbers toch wel uitmaakt. Hangt ook een beetje af van hoe het spel zich ontwikkelt. Als er nog maar enkele objecten in handen van de tegenstander zijn of er is een duidelijke frontlinie, dan zullen spelers zich daar omheen organiseren. Een keep innemen midden in een vijandelijk gebied is bijvoorbeeld logistiek niet heel praktisch (hooguit voor afleiding). Daarnaast heb je voor sommige objecten ook een minimaal aantal spelers nodig om ze in te kunnen nemen.
Kortom; ik denk dat zergs een beetje inherent zijn aan WvW.
Zergs kunnen ook een afleiding zijn. Ben het nu al een aantal keer tegen gekomen dat een zerg de vijand (ons) bezig hield en een klein groepje achterom een supply post innamen...Morrar schreef op maandag 12 november 2012 @ 13:04:
@SnoeiKoei: Tja ik wilde gewoon 80 aantikken. Wil nog een aantal klasses maximaliseren en heb niet altijd veel tijd om te spelen. Vandaar dat ik altijd probeer zo efficient mogelijk te zijn.
@Devata: Zergs zijn inderdaad nog wel vrij dominant, denk dat de WvW kills achievement hier weinig goeds doet. Zergs zullen altijd wel onderdeel zijn van WvW denk ik, waar strength in numbers toch wel uitmaakt. Hangt ook een beetje af van hoe het spel zich ontwikkelt. Als er nog maar enkele objecten in handen van de tegenstander zijn of er is een duidelijke frontlinie, dan zullen spelers zich daar omheen organiseren. Een keep innemen midden in een vijandelijk gebied is bijvoorbeeld logistiek niet heel praktisch (hooguit voor afleiding). Daarnaast heb je voor sommige objecten ook een minimaal aantal spelers nodig om ze in te kunnen nemen.
Kortom; ik denk dat zergs een beetje inherent zijn aan WvW.
Het voordeel in gw2 is dat kleinere groepen vaak meer effect hebben dan een grote zerg, bijv. supply camps of op meerdere fronten actief zijn terwijl de tegenstander met 1 zerg ergens anders bezig is. Tijdens een keep defense kun je vaak met een stuk kleinere zerg een vijandelijke zerg op choke points lang bezighouden of zelfs tegen houden.
Momenteel is een legendary krijgen een kwestie van heel heel heeeel veel tijd erin steken. En nog meer geluk hebben. Als ze de precursor zouden kunnen koppelen aan een heel zware quest line dan zou dat al heel mooi zijn.
Wat versta jij onder een kleine groep? Ik heb persoonlijk nogal moeite om wat nuttigs te doen in WvW met een man of drie. Behalve het proberen veroveren van camps (en vaak geowned te worden door een zerg) kan ik geen objectives vinden die te behalen zijn met een kleine groep. Het veroveren van towers bijvoorbeeld acht ik echt onmogelijk met een kleine groep. Ik moet wel zeggen dat ik geen WvW-expert ben, dus misschien hebben jullie hier nog tips voor de zelfstandige/kleine groep in WvW.Myrk schreef op maandag 12 november 2012 @ 13:28:
Denk inderdaad dat ze zergs nooit eruit krijgen. Dat was in DAoC ook al, en is daar nooit veranderd (terwijl daar toch echt 8 man guild groepen regelmatig roamde).
Het voordeel in gw2 is dat kleinere groepen vaak meer effect hebben dan een grote zerg, bijv. supply camps of op meerdere fronten actief zijn terwijl de tegenstander met 1 zerg ergens anders bezig is. Tijdens een keep defense kun je vaak met een stuk kleinere zerg een vijandelijke zerg op choke points lang bezighouden of zelfs tegen houden.
Ik zou ook niet direct weten hoe je het probleem moet oplossen en ja je kunt wel wat supply-camps over nemen maar die heb je dan ook slechts zo lang totdat er een grote zerg langs komt.
Toch zou het mooi zijn wanneer tactiek altijd van zergs kan winnen dus dan moet je iets bedenken waarbij gewoon veel damage en veel mensen geen nu heeft.
De zergs heb je nodig bij towers en alles waar muren omheen staan (was vroeger ook zo, als ze in de middeleeuwen een stad belegerden, kwamen ze ook niet z'n 4-en!)Xato schreef op maandag 12 november 2012 @ 14:09:
[...]
Wat versta jij onder een kleine groep? Ik heb persoonlijk nogal moeite om wat nuttigs te doen in WvW met een man of drie. Behalve het proberen veroveren van camps (en vaak geowned te worden door een zerg) kan ik geen objectives vinden die te behalen zijn met een kleine groep. Het veroveren van towers bijvoorbeeld acht ik echt onmogelijk met een kleine groep. Ik moet wel zeggen dat ik geen WvW-expert ben, dus misschien hebben jullie hier nog tips voor de zelfstandige/kleine groep in WvW.
Maar wat je wel ziet gebeuren (als er een fatsoenlijke commander is) dat er een klein groepje van zo'n zerg afsplitst en die gaan dan de kleinere dingen om zo'n toren heen veroveren. Supply Dolyaks, supply camps, losse tegenstanders. En daar doe ik altijd graag aan mee. Vind het echt niets om voor zo'n muur te gaan staan
ohhh! Dat zou een gave aanvulling zijn! Een spion... Die kan saboterenDevata schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:22:
In de middeleeuwen hadden ze ook het paard van troje of spionnen die de koning vergiftigde.
Ik geloof vorige week, of de week ervoor ergens, succesvol StoneMist verdedigt, geen supply in SM, dus het plan was supply van de supply camps halen en de gates repareren, als je dan zegt ga supply halen dan doen 1 of 2 dat en als je zelf gaat, volgen er 40 man, terwijl je weet dat er maar voor max 9 supply gaat zijn. Dus dan maar zelf lopen en de badge uit.
Ben trouwens ook een fan van eerst defence op orde hebben voor je gaat aanvallen.
Soms is het trouwens wel grappig, om te zien hoe 1 invader 30 man kan bezig houden, door gewoon weg te rennen.
Als je dan gates vrijwel onverwoestbaar maakt dan is een zerg al een stuk minder gemakkelijk.
En er zijn wel meer dingen te bedenken waarbij tactiek belangrijker word.
Tja, met alleen een goede commander ben je er natuurlijk ook nietSneezydevil schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:37:
Ik geloof vorige week, of de week ervoor ergens, succesvol StoneMist verdedigt, geen supply in SM, dus het plan was supply van de supply camps halen en de gates repareren, als je dan zegt ga supply halen dan doen 1 of 2 dat en als je zelf gaat, volgen er 40 man, terwijl je weet dat er maar voor max 9 supply gaat zijn. Dus dan maar zelf lopen en de badge uit.
Maar ik heb het ook gezien dat er meerdere commanders waren die hun mond helemaal nooit open deden... En dan ben ik weg, want zelf heb ik geen gevoel voor tactiek.
één van de eerste vermeldingen van het Paard van Troje was rond 670 voor de start van onze jaarrekening. Kan je moeilijk al de middeleeuwen noemen :-)Devata schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:22:
In de middeleeuwen hadden ze ook het paard van troje of spionnen die de koning vergiftigde.
Het ging zich om het idee, niet om de historische correctheid ervan.Korntrae schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:18:
OT:
[...]
één van de eerste vermeldingen van het Paard van Troje was rond 670 voor de start van onze jaarrekening. Kan je moeilijk al de middeleeuwen noemen :-)
Maar ik ga er vanuit dat ze in de volgende patches of uitbreidingen wat meer doen met WvW. Upgrades moeten nicer, guild claiming meer gevolgen en gewoon iets meer dan alleen supply.
Ik moet wel zeggen dat ik eternal battlegrounds veruit de leukste WvWvW map vind.
I'll do what I can, but expect very little.
*waves*Frodo19 schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:57:
Zijn er trouwens nog tweakers die spelen op Far Shiverpeaks? Ik ben recentelijk verhuisd van server namelijk
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Ik heb WoW tijden gedaan en daarna op een blauwe maandag ook SWTOR een paar maanden gespeeld (SWTOR verveelde al HEEL snel het met een light saber spelen is ook maar voor 2 maand leukIlIlIlIlIl schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:07:
Zo afgelopen weekend mezelf deze game kado gedaanspeelt tot nu toe erg leuk maar het is wel even wennen als je vanaf WoW en SWTOR komt. Eerst eens even wat classes geprobeerd en vind tot nu toe me ranger het leukst spelen.
Ik speelde in WoW overigens mainly mijn warrior en speel dat ook hier
https://www.guildwars2.co.../#lost-shores-event-guide
Nu maar hopen dat alles lang genoeg online is, dat ik het ook zie als ik thuis ben...
Ik denk zelf dat de content allemaal steeds opnieuw te doen is per dag, net als bij Halloween. Alleen die meerdere uren durende event chain op zondag is in ieder geval éénmalig. Ik houd zondag-avond in ieder geval vrij.
Voor de mensen die de tijden lastig vinden, of die te snel lezen:
Op vrijdagavond om 21:00 Nederlandse tijd begint deel 1
Op zaterag om 21:00 deel 2 en op zondag 21:00 het 'urenlange' eind-event.
Playa del C. schreef op maandag 12 november 2012 @ 21:53:
Bedankt voor de tip, inderdaad een heel pak meer info!
Ik denk zelf dat de content allemaal steeds opnieuw te doen is per dag, net als bij Halloween. Alleen die meerdere uren durende event chain op zondag is in ieder geval éénmalig. Ik houd zondag-avond in ieder geval vrij.
Voor de mensen die de tijden lastig vinden, of die te snel lezen:
Op vrijdagavond om 21:00 Nederlandse tijd begint deel 1
Op zaterag om 21:00 deel 2 en op zondag 21:00 het 'urenlange' eind-event.
ik ben disle dislek dieslc woordblind
Verwijderd
Tevens wordt er ook gesproken over nieuwe armor en een nieuwe resource met zo'n 200 recepten... dus er zit weer genoeg in deze release.
There's no place like 127.0.0.1
Goed, ze implementeren de guesting dus (mogelijk) op het moment dat ik geen zin meer heb in het spel. Ze gaan gear progression introduceren aangezien die nieuwe dingen hoger zijn dan de huidige hoogste dingen: exotics. En dan hoeft het van mij niet meer.MatHack schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 00:42:
Volgens de wiki van The Lost Shores zit guesting vanaf deze release ook in de game. Overigens staat er ook daar dat de zone + dungeon gewoon blijven na het weekend en dat het puur de events zijn die alleen dit weekend te spelen zijn.
Tevens wordt er ook gesproken over nieuwe armor en een nieuwe resource met zo'n 200 recepten... dus er zit weer genoeg in deze release.
Edit:
(waar zie je dat trouwens, van dat guesten?)
En ik heb even zitten lezen: niet alleen starten ze een event wat door 2/3 van de wereld niet gespeeld kan worden, maar dat event geeft ook nog eens een uniek item:
"The event will culminate in a one-time only event chain that will run multiple hours with a finale of defeating the Ancient Karka. Players will receive a special reward at the event completion. "
ANet heeft nu echt afgedaan.
[ Voor 22% gewijzigd door Wailing_Banshee op 13-11-2012 07:58 ]
Ik zie net dat de wiki flink aangepast is sinds ik deze gisteren gelezen heb... Ik lees op de discussion pagina dat guesting er toch niet inzit...Wailing_Banshee schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 07:55:
[...]
Edit:
Net zoals bij het Halloween event, en die hat kun je nu ook nog steeds krijgen.Wailing_Banshee schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 07:55:
[...]
En ik heb even zitten lezen: niet alleen starten ze een event wat door 2/3 van de wereld niet gespeeld kan worden, maar dat event geeft ook nog eens een uniek item:
"The event will culminate in a one-time only event chain that will run multiple hours with a finale of defeating the Ancient Karka. Players will receive a special reward at the event completion. "
Niet zo druk maken, je kunt nou eenmaal niet elk item in het spel krijgen. Nu kan een persoon het item en krijgen en de andere niet, bij het volgende event is het andersom.
Het is een combinatie van factoren. De power creep die geïntroduceerd gaat worden, het feit dat ANet gewoon geen rekening houdt met mensen in andere delen van de wereld (het is een reward voor een eenmalig event, halloween had meerdere events op 1 dag), het feit dat ze de store steeds meer opdringen (nieuw sterker armour = meer fine transmutation stones omdat je je mooie armour natuurlijk wel wilt houden, maar ja, dat is natuurlijk niet zo sterk als dat nieuwe, sterkere, armour) en het feit dat ANet binnen 3 maanden na het uitkomen hun eerste (en voor mij gouden) regel al overtreedt: geen power creep. Dat geeft bij mij geen vertrouwen in de toekomst. En alleen omdat er een aantal top spelers zijn die dit eisen.Remy669 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 08:09:
[...]
Net zoals bij het Halloween event, en die hat kun je nu ook nog steeds krijgen.
Niet zo druk maken, je kunt nou eenmaal niet elk item in het spel krijgen. Nu kan een persoon het item en krijgen en de andere niet, bij het volgende event is het andersom.
Nou zit je net zo hard te paniek-kippen als al die lui op het GW2-forum, op basis van wat? Op basis van een weblog die een interview heeft samengevat waarin gehint werd naar iets nieuws dat "net iets beter" zou zijn dan exotics?Wailing_Banshee schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 07:55:
[...]
Goed, ze implementeren de guesting dus (mogelijk) op het moment dat ik geen zin meer heb in het spel. Ze gaan gear progression introduceren aangezien die nieuwe dingen hoger zijn dan de huidige hoogste dingen: exotics. En dan hoeft het van mij niet meer.
Edit:
Wacht nou maar even af, Arenanet heeft altijd gezegd dat GW2 niet de bekende gear treadmill zou hebben en ik vind dat je e de kans moet geven dat te laten zien. Zelfs legendaries zijn zeer zeer ZEER marginaal beter dan exotics, je gaat al die hassle om er 1 te maken echt niet uithalen op stats die 1 of 2 punten beter zijn dat die van exotics. Als die nieuwe armour net zoveel "beter" is als de legendaries is er vrijwel niemand die het merkt. Zolang je ze maar niet "hoeft" te hebben om mee te kunnen in de content is er ook niks aan de hand.
Verder was er voor het Halloween-event ook een uniek item "on completion" maar je hoefde zelfs niet eens iets te hebben gedaan aan halloween-events om dat item te kunnen krijgen, sterker nog: als je het hele event gemist hebt kun je NU NOG naar LA om dat item op te halen. En het is een town clothing / vanity item dat niemand ooit serieus zal (kunnen) gebruiken dus als je het niet hebt word je daar echt niet ongelukkig van.
3x diep adem halen en gewoon lekker blijven genieten van dit prachtige spel, laat je niet meeslepen door alle azijnpissers die in iedere aankondiging de ondergang van de wereld zien.
Er is helemaal NIETS bekend over power creepWailing_Banshee schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 08:15:
[...]
Het is een combinatie van factoren. De power creep die geïntroduceerd gaat worden, het feit dat ANet gewoon geen rekening houdt met mensen in andere delen van de wereld (het is een reward voor een eenmalig event, halloween had meerdere events op 1 dag), het feit dat ze de store steeds meer opdringen (nieuw sterker armour = meer fine transmutation stones omdat je je mooie armour natuurlijk wel wilt houden, maar ja, dat is natuurlijk niet zo sterk als dat nieuwe, sterkere, armour) en het feit dat ANet binnen 3 maanden na het uitkomen hun eerste (en voor mij gouden) regel al overtreedt: geen power creep. Dat geeft bij mij geen vertrouwen in de toekomst. En alleen omdat er een aantal top spelers zijn die dit eisen.
"Geen rekening houden met mensen in andere delen van de wereld" tsja, als je niet wil dat iedereen al via youtube kan zien wat er straks in hun zone gaat gebeuren moet je gewoon dingen 1-time houden, niks mis mee, en ja, er zijn ALTIJD wel mensen die eten, slapen, werken, familie over de vloer hebben, een familielid begraven of om een andere reden niet online kunnen zijn. Pech, de wereld vergaat niet. Ook bij Halloween was er een one-time-event, was een schitterende cutscene die ik achteraf gewoon op youtube heb bekeken.
[ Voor 28% gewijzigd door SnoeiKoei op 13-11-2012 08:23 ]
Volgens een community manager komt er voor het weekend nog een blog over de nieuwe Ascended items uit, met meer info. Ik zou toch minstens afwachten tot je die gelezen hebt voor je een beslissing maakt.Wailing_Banshee schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 08:15:
[...]
Het is een combinatie van factoren. De power creep die geïntroduceerd gaat worden, het feit dat ANet gewoon geen rekening houdt met mensen in andere delen van de wereld (het is een reward voor een eenmalig event, halloween had meerdere events op 1 dag), het feit dat ze de store steeds meer opdringen (nieuw sterker armour = meer fine transmutation stones omdat je je mooie armour natuurlijk wel wilt houden, maar ja, dat is natuurlijk niet zo sterk als dat nieuwe, sterkere, armour) en het feit dat ANet binnen 3 maanden na het uitkomen hun eerste (en voor mij gouden) regel al overtreedt: geen power creep. Dat geeft bij mij geen vertrouwen in de toekomst. En alleen omdat er een aantal top spelers zijn die dit eisen.
M.i. houden ze best wel rekening met de Europa, anders hadden ze het event echt wel laten gebeuren op 20:00 USA tijd ('s nachts/'s ochtends voor ons).
Dat de Gem store opgedrongen wordt vind ik niet heel erg raar, je betaalt tenslotte maar éénmalig voor een game die wel een heel serverpark in beslag neemt. Overigens heb ik nog geen gem uitgegeven aan mutation stones o.i.d. ik krijg er genoeg van bonus daily rewards, map completion en/of black lion chests (waar ik af en toe een sleutel voor vind).
De enige dingen waar ik wel gem (lees euros) aan uit heb gegeven zijn character slots (voor elke profession één) en bank slots (je kunt nooit genoeg bankruimte hebben).
Gehint? Je bedoelt dit plaatje?SnoeiKoei schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 08:18:
[...]
Nou zit je net zo hard te paniek-kippen als al die lui op het GW2-forum, op basis van wat? Op basis van een weblog die een interview heeft samengevat waarin gehint werd naar iets nieuws dat "net iets beter" zou zijn dan exotics?

Lijkt me toch wel duidelijker dan een hint...
Er komt een power creep. Legendaries hebben identieke stats als exotics. En het gaat er niet om dat er nu maar 1 of 2 punten bij komen. Het gaat erom dat er punten bij komen. Precedent voor de volgende keer. Dan komen er weer twee punten bij. En dan zit je al 4 punten hoger dan het huidige hoogste level. En dat is power creep. Heeeeeel langzaam, maar zeker, komt er steeds beter spul, die je ook nodig hebt om de nieuwe content goed te kunnen doen. En dat is een van de redenen waarom ik de meeste MMO's gewoon absoluut niets vind en dus ook waarom ik dit absoluut niets vind in GW2.Wacht nou maar even af, Arenanet heeft altijd gezegd dat GW2 niet de bekende gear treadmill zou hebben en ik vind dat je e de kans moet geven dat te laten zien. Zelfs legendaries zijn zeer zeer ZEER marginaal beter dan exotics,
Hier is de URL naar de blog... (en daar komt dit plaatje uit)
https://www.guildwars2.co...w-high-end-ascended-gear/
[ Voor 5% gewijzigd door Wailing_Banshee op 13-11-2012 08:28 ]
Voor lvl80 items heb je fine transmutation stones nodig en die droppen niet regelmaig uit kisten, dailies en map completions maar je kunt ze wel kopen in de gem store. Gewone transmutation stones werken alleen voor alle items tot en met lvl79 als requirement.MatHack schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 08:23:
[...]
Overigens heb ik nog geen gem uitgegeven aan mutation stones o.i.d. ik krijg er genoeg van bonus daily rewards, map completion en/of black lion chests (waar ik af en toe een sleutel voor vind).
De enige dingen waar ik wel gem (lees euros) aan uit heb gegeven zijn character slots (voor elke profession één) en bank slots (je kunt nooit genoeg bankruimte hebben).
Ik heb tot nu toe ook alleen real-life geld in gems omgezet voor een extra character slot en een extra bank slot. Komt er binnenkort nog van beide 1 bij denk ik.
Oh hee, een plaatje. Kijk daar hebben we wat aan. Maarreeehhhh... hoe is dit beter dan die exotic??? In een exotic ring ga ik echt geen blauwe upgrade gooien he, daar komt een rare of exotic upgrade in en dan is die exotic ring VEEL beter dan die ascended, die een "speciaal" upgrade slot heeft die vermoedelijk alleen upgrades tegen bepaalde monsters (die crab trhings?) kan hebben. Kaal heeft die nieuwe ring een paar punten van alles meer, maar dan reken je echt de upgrademogelijkheden niet mee.Wailing_Banshee schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 08:27:
[...]
Gehint? Je bedoelt dit plaatje?
[afbeelding]
Lijkt me toch wel duidelijker dan een hint...
Ga nou niet direct op je eerste emoties af joh.
Vreemd... Ik heb nog geen enkele ring gezien die niet fine was waar je zelf een upgrade in kon stoppen...SnoeiKoei schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 08:32:
[...]
Oh hee, een plaatje. Kijk daar hebben we wat aan. Maarreeehhhh... hoe is dit beter dan die exotic??? In een exotic ring ga ik echt geen blauwe upgrade gooien he, daar komt een rare of exotic upgrade in en dan is die exotic ring VEEL beter dan die ascended, die een "speciaal" upgrade slot heeft die vermoedelijk alleen upgrades tegen bepaalde monsters (die crab trhings?) kan hebben. Kaal heeft die nieuwe ring een paar punten van alles meer, maar dan reken je echt de upgrademogelijkheden niet mee.
Ga nou niet direct op je eerste emoties af joh.
Inderdaad en daar hebben ze voor de upgrade van de exotic een blauwe (niet groene, niet gele, niet oranje) upgrade gekozen, dus de laagste upgrade van zijn tier. Lekker representatief. De nieuwe ring kun je geen normale upgrades geven.Sneezydevil schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 08:35:
De nieuwe ring heeft een paar punten meer dan de exotic + upgrade, want die zit er toch al bij in het plaatje?
[ Voor 5% gewijzigd door SnoeiKoei op 13-11-2012 08:38 ]
Om dus weer terug te komen, dit ding is dus sterker dan de huidige max. En hij is zeldzamer dan exotics. Dus gear grind + power creep. En dan zeg ik: nee dank je.SnoeiKoei schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 08:40:
Hm I stand corrected, ik zie dat die upgrade inderdaad in werkelijkheid exotic is en niet blauw. Raar.
Ik hoop dat de statts niet te zeer omhoog gaan van items. En naar mijn weten kwamen er ook alleen maar wapens? Maar dat blijkt nu alweer anders te zijn.
Ik heb geen zin om weer mijn volgende gear sets te gaan lopen grinden. Net nu ik die van mij bijna compleet heb. Maar nieuwe content is altijd welkom
Sneezydevil schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 08:52:
Ik heb begrepen dat je daar dingen in kunt duwen, die je helpen tegen de nieuwe content, vergelijkbaar als infusion tegen mursaat in gw1, maarja het blijven allemaal geruchten.
Geen gerucht. Het is noodzakelijk om verder te komen in die content.New Condition: Agony
In the upcoming Fractals of the Mists dungeon, we’ll introduce a new monster condition called Agony.
This extremely dangerous condition ticks percentages of player health away and can’t be cleansed by normal means. Players who wish to delve deep into the Fractals will find that Agony makes progress increasingly difficult, until they reach the point where some defense against this condition is a must. The only way to mitigate Agony damage is by building up resistance through Infusions, a new type of upgrade component that can be acquired in the Mystic Forge.
Ascended gear works a little bit differently than other gear types. The stats and functionality normally added to gear through upgrade components are actually built into Ascended items. Instead of upgrade slots, Ascended gear has Infusion slots, and rarer versions of the items also come with additional Agony Resistance built into them. Players will be able to acquire Ascended Rings in the Fractals of the Mists dungeon, and Ascended items worn on the back can be acquired through special Mystic Forge recipes.
Alleen als je het jezelf moeilijker en moeilijker wil maken. Er zijn 9 dungeons in die fractals en welke 3 je voor je kiezen krijgt wordt random bepaald als je binnenkomt. Alle content is dus voor iedereen vanaf het begin beschikbaar. "Verder komen in die content" is dezelfde 9 dungeons doen op hogere difficulty. Voor zover ik lees heb je aan het begin helemaal geen infusion nodig dus als het je er alleen om gaat die 9 dungeons allemaal te zien dan kan dat ook zonder ascended gear.Wailing_Banshee schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 08:57:
Geen gerucht. Het is noodzakelijk om verder te komen in die content.
Het is allemaal maar hoe je het bekijkt.
En het is voor de meeste content nog steeds niet nodig om de beste gear te hebben, nu puur voor deze ene dungeon.
Ja dat weet, ik doelde ook op de fine transmutation stones, daar heb ik er toch minstens 25 van gekregen als bonus terwijl ik aan het spelen was. Van de gewone heb ik er nog 100+ in mijn bank...SnoeiKoei schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 08:28:
[...]
Voor lvl80 items heb je fine transmutation stones nodig en die droppen niet regelmaig uit kisten, dailies en map completions maar je kunt ze wel kopen in de gem store. Gewone transmutation stones werken alleen voor alle items tot en met lvl79 als requirement.
"We won't have a gear progression" -> "so that leaves us a lot of room to build upon these levels of Item progression in future content."SnoeiKoei schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:03:
[...]
Het is allemaal maar hoe je het bekijkt.
Twee statements die elkaar volledig tegen spreken. Zo zie ik het. Er zijn ook andere dingen die niet uitgekomen zijn (dingen die ze beloofd hadden in hun manifesto) maar dat waren dingen waar ik zelf mijn vraagtekens bij had hoe ze dat in godsnaam zouden gaan implementeren. Maar dit gaat zo tegen mijn gevoel in en tegen wat ze in GW1 deden in, dat ik hier mijn lijn trek.
Ja ik snap je wel hoor maar als ze meteen aan het begin die ascended tier al hadden ingevoerd was er zeker niks aan de hand geweest. Nu ze het "pas" (volgens mij) of "al" (volgens wat imho een zootje overtrokken doomsday preppers zijnWailing_Banshee schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:12:
[...]
"We won't have a gear progression" -> "so that leaves us a lot of room to build upon these levels of Item progression in future content."
Twee statements die elkaar volledig tegen spreken. Zo zie ik het. Er zijn ook andere dingen die niet uitgekomen zijn (dingen die ze beloofd hadden in hun manifesto) maar dat waren dingen waar ik zelf mijn vraagtekens bij had hoe ze dat in godsnaam zouden gaan implementeren. Maar dit gaat zo tegen mijn gevoel in en tegen wat ze in GW1 deden in, dat ik hier mijn lijn trek.
En hoe weet je dat? Omdat ze dat gezegd hebben? Maar dat zeiden ze ook voordat GW2 uit kwam en toch hebben we vanaf half november ineens wel sterkere dingen.SnoeiKoei schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:28:
[...]
Ja ik snap je wel hoor maar als ze meteen aan het begin die ascended tier al hadden ingevoerd was er zeker niks aan de hand geweest. Nu ze het "pas" (volgens mij) of "al" (volgens wat imho een zootje overtrokken doomsday preppers zijn) na een paar maanden doen is er ineens paniek. In hetzelfde interview dat jij aanhaalt wordt aangegeven dat er in toekomstige uibreidingen wordt verder gebouwd op ascended, niet dat er nog 100 tiers boven komen zoals mensen lijken te vrezen.
Ik vond persoonlijk die common -> fine -> masterwork -> exotics al helemaal niets.
Als voorbeeld:
Knight's Emblazoned Coat (Exotic)
Defense: 338
+72 Power
+72 Precision
+101 Toughness
Knight's Noble Coat (Rare)
Defense: 299
+64 Power
+64 Precision
+89 Toughness
Als het aan mij gelegen had, had de exotic ook Defense 299 gehad (en dezelfde stats), maar alleen een extra upgrade slot: geen upgrade slots voor common, 1 voor fine, 2 for masterwork, 3 voor rare en 4 voor exotic (o.i.d.)
Het feit dat ze dus nu een nog sterker item introduceren (terwijl ze zeiden dat ze dat niet zouden doen) is de druppel.
Ze hebben NOOIT gezegd dat ze na release NOOIT meer nieuwe of betere items of item tiers zouden introduceren, hoe kom je nou bij dat hele idee???Wailing_Banshee schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:45:
Het feit dat ze dus nu een nog sterker item introduceren (terwijl ze zeiden dat ze dat niet zouden doen) is de druppel.
Wat ze vanaf het begin hebben gezegd is dat er geen typische gear threadmill is of komt; je kunt alle content doen zolang je gear bij je level past (of dat nou blauwe, groene, gele, oranje of straks roze gear is) en ik zie nog helemaal niks waardoor dat ineens niet meer zo zou zijn. De nieuwe gear is marginaal beter blijkbaar dan exotic + upgrade, de infusions zijn alleen nodig als je heel ver wil komen in de moeilijkheidsladder van die nieuwe dungeons. Sowieso is er gezegd dat er voorlopig maar een paar ascended items zijn en dat je in de toekomst een volledige set kunt krijgen dus het is niet eens zo dat nu –BAM- alle exotics overbodig zijn.
Ik zeg nogmaals, geniet nou lekker van het spel zonder je zo op te laten fokken over nieuwe items.
[ Voor 11% gewijzigd door SnoeiKoei op 13-11-2012 09:56 ]
Inderdaad. En aangezien ons level niet omhoog gaat en er een dungeon gaat komen waarbij ascended misschien niet noodzakelijk is, maar als je verder wilt wel, hebben ze hier dus niet aan gehouden. En ik kan ook een Common gear hebben van lvl80... Ik denk niet dat ik ver kom in een dungeon met common gear, maar het hoort wel bij mijn level! Dus ze hebben zich daar sowieso al niet aan gehouden. Ze hebben het nu alleen nog een stapje erger gemaakt.SnoeiKoei schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:55:
[...]
Wat ze vanaf het begin hebben gezegd is dat er geen typische gear threadmill is of komt; je kunt alle content doen zolang je gear bij je level past
En daarnaast, jij denkt echt dat mensen een PUG maken met vreemden als die alleen maar een master of rare armour hebben voor die dungeon? Mensen eisen nu al dat hun party volledig exotic is en lvl80 (voor een lvl50 dungeon).
Dat heb ik serieus nog nergens gezien. Mijn ervaringen met PUGs zijn heel anders. Niemand die vragen stelt over je gear, niemand die vragen stelt over of je een dungeon al kent, niemand gezien die je weigert omdat je lvl50 bent terwijl je een lvl50 dungeon gaat doen. En ja, ik ben afgelopen week druk aan het PUGgen geweest, naast de guild runs. Op welke server speel je?Wailing_Banshee schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:02:
[...]
Mensen eisen nu al dat hun party volledig exotic is en lvl80 (voor een lvl50 dungeon).
Aurora Glade. En heb ik het toch al een paar keer gezien hoor. Zelfs mensen die alleen maar "ervaren" mensen mee willen nemen. En toen ik vroeg hoe de nieuwelingen dan ervaring op konden doen, waren ze stil.SnoeiKoei schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:06:
[...]
Dat heb ik serieus nog nergens gezien. Mijn ervaringen met PUGs zijn heel anders. Niemand die vragen stelt over je gear, niemand die vragen stelt over of je een dungeon al kent, niemand gezien die je weigert omdat je lvl50 bent terwijl je een lvl50 dungeon gaat doen. En ja, ik ben afgelopen week druk aan het PUGgen geweest, naast de guild runs. Op welke server speel je?
AuwWailing_Banshee schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:12:
[...]
Aurora Glade. En heb ik het toch al een paar keer gezien hoor. Zelfs mensen die alleen maar "ervaren" mensen mee willen nemen. En toen ik vroeg hoe de nieuwelingen dan ervaring op konden doen, waren ze stil.
Gisteren nog 2 paden CoF gepugd en dat ging heel leuk en zonder problemen. Bij path 1 kwam ik in een groep die voor de rest bestond uit leden van 1 Tsjechisch / Slowaaks guild, die waren allemaal bijna klaar met een volledige CoF-set dus dat was een vlotte steamroll. Path 2 zat ik in een pug waar niemand elkaar kende volgens mij en dat ging iets moeizamer maar wel erg leuk en zonder grote problemen (1 wipe bij die bommen, 1 fail bij dat event waar je een NPC moet beschermen die een charge plaatst bij de laatste deur).
Achteraf heb ik mijn eerste CoF-gear kunnen halen, gauntlets voor mijn warrior. Ideaal dat de dungeon tokens tegenwoordig account bound zijn!
Ik heb alleen tokens van die dungeons waar ik de dingen allemaal lelijk van vindSnoeiKoei schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:22:
[...]
AuwIk hoop echt dat dat soort ongein zich niet uit gaat breiden, bij WoW veel te vaak meegemaakt (gear score anyone?) Ik zit op Piken Square en daar heb ik dat soort bagger nog niet gezien dus.
Gisteren nog 2 paden CoF gepugd en dat ging heel leuk en zonder problemen. Bij path 1 kwam ik in een groep die voor de rest bestond uit leden van 1 Tsjechisch / Slowaaks guild, die waren allemaal bijna klaar met een volledige CoF-set dus dat was een vlotte steamroll. Path 2 zat ik in een pug waar niemand elkaar kende volgens mij en dat ging iets moeizamer maar wel erg leuk en zonder grote problemen (1 wipe bij die bommen, 1 fail bij dat event waar je een NPC moet beschermen die een charge plaatst bij de laatste deur).
Achteraf heb ik mijn eerste CoF-gear kunnen halen, gauntlets voor mijn warrior. Ideaal dat de dungeon tokens tegenwoordig account bound zijn!
Ik doe alleen dungeons waar ik de dingen niet lelijk van vind en dat zijn er niet veelWailing_Banshee schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:27:
[...]
Ik heb alleen tokens van die dungeons waar ik de dingen allemaal lelijk van vind
Nee hoor, ik wil uiteindelijk alle story modes en explo's gedaan hebben en van sommige dungeons wil ik wel gear hebben. CoF armor en weapons vind ik erg mooi, heavy armor ziet er echt bijzonder epic uit (zeker op een Charr warrior) maar het is de enige dungeon waar ik light, medium en heavy allemaal erg fraai vind. AC wapens vind ik erg tof. Arah heeft wel stoere armor sets maar niet zo mooi als CoF.
Het enige jammere aan CoF armor vind ik dat de vlammen geen dye slot hebben. Een necro in CoF-gear met paarse of groene vlammen zou echt epic zijn.
zeker een groepje ex wowers xD vroegen ze niet om je item lvl (of hoe zat dat ook alweer ) roooflllWailing_Banshee schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:02:
[...]
Inderdaad. En aangezien ons level niet omhoog gaat en er een dungeon gaat komen waarbij ascended misschien niet noodzakelijk is, maar als je verder wilt wel, hebben ze hier dus niet aan gehouden. En ik kan ook een Common gear hebben van lvl80... Ik denk niet dat ik ver kom in een dungeon met common gear, maar het hoort wel bij mijn level! Dus ze hebben zich daar sowieso al niet aan gehouden. Ze hebben het nu alleen nog een stapje erger gemaakt.
En daarnaast, jij denkt echt dat mensen een PUG maken met vreemden als die alleen maar een master of rare armour hebben voor die dungeon? Mensen eisen nu al dat hun party volledig exotic is en lvl80 (voor een lvl50 dungeon).
zelfs arah wel eens gedaan met een guardian die met blauw/groen rond liep. (explorable) en gehaald.
eisen dat iemand op lvl 50 exotics heb is echt lachwekkend. op welke servert is dat elite gedrag?
ik spaar die tokens van alle dungeons. doe niet veel dungeons op het moment omdat ik 8 characters heb om te lvlen maar soms doe ik ff een expl en die tokens verdwijnen in me bank , zie later wel wat ik er mee ga doen. ik wil bv wel cof armor op me ele . en arah armor op me necro
Edit: goeie quote
aurora glades ,klote server als mensen zulke dingen eisen , dat zie je idd echt niet op piken square.
[ Voor 54% gewijzigd door Freakiebeakie op 13-11-2012 10:44 ]
Pssst, je quote de verkeerdeFreakiebeakie schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:36:
[...]
zeker een groepje ex wowers xD vroegen ze niet om je item lvl (of hoe zat dat ook alweer ) roooflll
zelfs arah wel eens gedaan met een guardian die met blauw/groen rond liep. (explorable) en gehaald.
eisen dat iemand op lvl 50 exotics heb is echt lachwekkend. op welke servert is dat elite gedrag?
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:12:
[...]
Aurora Glade. En heb ik het toch al een paar keer gezien hoor. Zelfs mensen die alleen maar "ervaren" mensen mee willen nemen. En toen ik vroeg hoe de nieuwelingen dan ervaring op konden doen, waren ze stil.
Ik wilde mijn 5 dungeons gedaan hebben, dus na 1 story CM, 1 explorable CM, 1 story AC en 3 explorable AC, ben ik gestopt. Ik vind mijn huidige wapens mooi (rare crafted) en die ga ik niet vervangen. Als ik ooit exotics krijg ga ik de skin overzetten, denk ik (mijn bow heb ik omgezet van kryta naar rare crafted).SnoeiKoei schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:35:
[...]
Ik doe alleen dungeons waar ik de dingen niet lelijk van vind en dat zijn er niet veel![]()
Nee hoor, ik wil uiteindelijk alle story modes en explo's gedaan hebben en van sommige dungeons wil ik wel gear hebben. CoF armor en weapons vind ik erg mooi, heavy armor ziet er echt bijzonder epic uit (zeker op een Charr warrior) maar het is de enige dungeon waar ik light, medium en heavy allemaal erg fraai vind. AC wapens vind ik erg tof. Arah heeft wel stoere armor sets maar niet zo mooi als CoF.
Het enige jammere aan CoF armor vind ik dat de vlammen geen dye slot hebben. Een necro in CoF-gear met paarse of groene vlammen zou echt epic zijn.
Maar ik denk niet dat ik ooit exotics krijg. Want ik ga natuurlijk geen bak geld uitgeven wat niet eens max stat is. En tegen de tijd dat ik die ascended kan kopen, is er vast wel nog iets beters. Misschien dat de exotics dan gedaald is naar de prijs van rares nu en kan ik exotics kopen...
https://www.guildwars2.co...w-high-end-ascended-gear/
Waar veel mensen bang voor zijn is dat het nu een paar puntjes verschil in stats zijn en de volgende keer weer en dan nog es, waardoor uiteindelijk toch een heel groot gat ontstaat.
Heb je het stuk van Linsey wel gelezen?Freakiebeakie schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:47:
volgens mij blijven exotic gear en legendary wapens de hoogste tier, en is deze ascended troep alleen voor de nieuwe area/dungeon. niks om je duk over te maken
Ze heeft zelfs een voorbeeld geplaatst (de rare heb ik zelf even opgezocht)
Opal Mithril Ring of the Explorer (Rare)
Power: +55
Precision: +55
Magic Find: 6%
Opal Orichalcum Ring of the Explorer (Exotic)
Power: +63
Precision: +63
Magic Find: 7%
Yakkington's Ring (Ascended)
Power: +68
Precision: +68
Magic Find: 10%
En dit is zonder de infusion slot (die alleen nodig is voor de dungeon).
Legendary wordt omhoog gebracht naar Ascended.
[ Voor 23% gewijzigd door SnoeiKoei op 13-11-2012 11:08 ]
Zoals gezegd gaat het me niet zozeer om de nummers (hoewel die toename van 7% naar 10% een behoorlijke toename is, aangezien hij van 6% naar 7% gaat van rare naar exotic), maar om het idee dat het er is. Het is niet iets wat je alleen nodig hebt voor die dungeon, het is iets waar je overal in het spel iets aan hebt.SnoeiKoei schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:08:
Ik blijf vinden dat die ascended items nauwelijks een upgrade zijn, voor zover tot nu toe bekend. In een infusion slot kun je geen runes stoppen bijvoorbeeld.
Verwijderd
En de angst dat als ze dit 1x flikken het nog een keer gebeurt. En nog een keer. En zo krijg je langzamerhand een gear threadmill waar zoveel spelers juist tegen zijn.Wailing_Banshee schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:10:
[...]
Zoals gezegd gaat het me niet zozeer om de nummers (hoewel die toename van 7% naar 10% een behoorlijke toename is, aangezien hij van 6% naar 7% gaat van rare naar exotic), maar om het idee dat het er is. Het is niet iets wat je alleen nodig hebt voor die dungeon, het is iets waar je overal in het spel iets aan hebt.
Maar.... we hebben nog niet alle informatie op de tafel. Zo wordt er ook gesproken over crafting, 200 nieuwe recipes en een nieuwe resource. Het zou zomaar kunnen dat je hiermee betere upgrades kunt maken voor je accesoires / trinkets / ringen. Daarmee zouden ze dan op gelijk niveau kunnen komen met de infused varianten ervan (deze hebben immers geen upgrade slot). Wie weet...
Kortom, lijkt me nog te vroeg om conclusies te trekken op basis van deze schaarse informatie. Sowieso denk ik dat ik wel blijf spelen zelfs al zouden de items van iets betere kwaliteit zijn. De gear treadmill in WoW heeft me ook nooit echt gestoord en in GW2 lijkt het nog veel minder relevant. Ik heb 1 level 80 in exotics en 2 in rares; je merkt echt totaal geen verschil. De imbalans tussen de professions en de verschillen tussen spelers zijn gewoon veel groter.
Tuurlijk is het jammer als er een soort gear-elitisme gaat komen, maar reëel / cijfermatig gezien slaat dat echt nergens op. Als PUGs daarmee gaan beginnen is de oplossing gewoon een goede guild zoeken. Elitisme heb je overal en als het niet om gear gaat, vinden ze wel weer iets anders.
Het zou ook goed kunnen dat infused nu de laatste tier is en dat ze na de storm aan kritiek geen nieuwe tiers meer zullen introduceren (alleen meer infused varianten). Tijd zal het leren.
P.S. Overigens is alle ophef over een paar stat punten wel grappig in verhouding tot de keiharde gating door die Agony zooi waar niemand zich druk over lijkt te maken. Gear progressie is daarbij vergeleken echt 'soft gating'
[ Voor 10% gewijzigd door Morrar op 13-11-2012 11:56 ]
Het probleem is dat die andere stats ook buiten die dungeon om werken. Dus ook in WvW. En waarom zou ik nog dungeons doen die "maar" exotic geven?Morrar schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:51:
P.S. Overigens is alle ophef over een paar stat punten wel grappig in verhouding tot de keiharde gating door die Agony zooi waar niemand zich druk over lijkt te maken. Gear progressie is daarbij vergeleken echt 'soft gating'
En je hebt die infusions niet nodig om met die dungeon te beginnen, alleen wanneer je langer door gaat, worden ze noodzakelijk.
Ik ben iemand die cijfertjes helemaal niet eens belangrijk vind. Het gaat mij echt niet per se om die hogere nummertjes, maar meer om het idee. Het idee dat ANet alleen maar de mensen die het hardst klagen beloond. Omdat hun "dedicated players" (ik ben blijkbaar geen "dedicated player") al legendaries had, zouden ze deze upgrade toegevoegd hebben....
Ik vraag me steeds af waarom je denkt dat men alleen maar een extra tier toevoegt om de zeurders tevreden te stellen. Wie zegt dat het niet al die tijd al de bedoeling was dat er nog een tier boven exotic zou komen? Het spel IS pas heel jong en niet alles wat men van plan was is bij release geïmplementeerd.Wailing_Banshee schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 12:09:Het idee dat ANet alleen maar de mensen die het hardst klagen beloond. Omdat hun "dedicated players" (ik ben blijkbaar geen "dedicated player") al legendaries had, zouden ze deze upgrade toegevoegd hebben....
Als het klopt wat jij zegt, dan liegt Linsey helemaal in haar blog post...SnoeiKoei schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 12:13:
[...]
Ik vraag me steeds af waarom je denkt dat men alleen maar een extra tier toevoegt om de zeurders tevreden te stellen. Wie zegt dat het niet al die tijd al de bedoeling was dat er nog een tier boven exotic zou komen? Het spel IS pas heel jong en niet alles wat men van plan was is bij release geïmplementeerd.Als men het wel had aangekondigd bij release was er niks aan de hand geweest?
Ik meende ergens gelezen te hebben dat de levels mogelijk omhoog zouden gaan in volgende upgrades. En hoewel dat van mij hoeft, had ik her vrede mee. Natuurlijk gaan de stats van de items dan ook omhoog.As we watch Guild Wars 2 mature in its Live environment, we have found that our most dedicated players were achieving their set of Exotic gear and hitting “the Legendary wall.” We designed the process of getting Legendary gear to be a long term goal, but players were ready to start on that path much sooner than we expected and were becoming frustrated with a lack of personal progression.
....
Adding item progression is a delicate process normally undertaken in an expansion, but we feel it’s important to strive to satisfy the basic needs of our players sooner rather than later.
Ze rollen dit dus nu uit omdat er een groepje spelers is die al de grens bereikt hadden (en waarschijnlijk dit ook luidkeels hebben verkondigd op de diverse fora)
Verwijderd
Krijg je als alle ascended gear is uitgebracht, dat iedereen maar in ascended gear rondloopt, en dus iedereen er identiek uitziet, behalve de kleuren dan. Zoals in GW1 iedereen obby armor aanhad wat meestal zwart was geverft.
Nee, want daar heeft ANet in ieder geval wel voor gezorgd: Je hebt die transmutation stones.ninc schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:21:
Krijg je als alle ascended gear is uitgebracht, dat iedereen maar in ascended gear rondloopt, en dus iedereen er identiek uitziet, behalve de kleuren dan. Zoals in GW1 iedereen obby armor aanhad wat meestal zwart was geverft.
Ja, maar de meeste mensen willen laten zien dat ze de maximale armor hebben. *Kijk mij met full ascended armor en legendary weapon rondlopen*.Wailing_Banshee schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:27:
[...]
Nee, want daar heeft ANet in ieder geval wel voor gezorgd: Je hebt die transmutation stones.
Maar we zullen wel zien wat het gaat worden. Tenminste niet meer die Risen vijanden... god wat heb ik een gruwelijke hekel aan ze.
Ik wacht even af voorlopig.
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.