Ja op het eind mits een hoop eigen mats kan het je een paar goud besparen. Zelf heb ik LW en Huntsman op 400 maar ook nog JC op max, kan gewoon al mijn eigen dingen maken. Ten opzichte van TP scheelt het met eigen mats ongeveer 1G per item. (ga ervan uit dat je wel de globs of Ectoplasm op tp koopt)
net nog ff gekeken voor weaponsmith kost toch ook best wat resources voor je ook maar 1 wapen uiteindelijk hebt gemaakt 
naja moet nog ff zien wat ik doe.. karma gebruiken is ook niet heel erg ik haal iig elke dag de daily dus heb dan best wat karma over..
naja moet nog ff zien wat ik doe.. karma gebruiken is ook niet heel erg ik haal iig elke dag de daily dus heb dan best wat karma over..
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Verwijderd
Tja Gear en wapens zijn op meerdere manieren te behalen.
Dungeonruns, TP, Crafting, Karmaboeren bij tempels etc..
Dus ik denk dat crafting het voordeel heeft van een goede xp boost voor je levelende char. Maar echt meerwaarde? Kan 2 kanten op....
Geen crafting > alle mats verkopen > goud > je item(s) die je wilt...
Wel crafting > je hebt de mats > geen goud, kost je goud > Je item(s) die je wilt.
(Maar wel een lekkere xp boost als bonus) wat zelfs op het eind je rond de 70-80k per item kan opleveren. (ommedebij)
Dungeonruns, TP, Crafting, Karmaboeren bij tempels etc..
Dus ik denk dat crafting het voordeel heeft van een goede xp boost voor je levelende char. Maar echt meerwaarde? Kan 2 kanten op....
Geen crafting > alle mats verkopen > goud > je item(s) die je wilt...
Wel crafting > je hebt de mats > geen goud, kost je goud > Je item(s) die je wilt.
(Maar wel een lekkere xp boost als bonus) wat zelfs op het eind je rond de 70-80k per item kan opleveren. (ommedebij)
Ik heb zelf cooking en had het eigenlijk al geleveld voordat ze de boel omgooiden en veel materials die tot dan toe Karma waren veranderden in dingetjes die je uit die bags krijgt. Ik vind het wel de makkelijkste craft om te levelen van wat ik tot nu toe heb gedaan. Bij veel van de andere crafts zit je met die tiny totems en bones en alles, die je nodig hebt om nieuwe discoveries te doen en zo je craft te levelen. Als je die niet zelf hebt, maar moet kopen, dan ben je bakken met geld kwijt want die krengen zijn achterlijk duur.
De magic find food levert wel redelijk wat op op de trading post, maar veel winst maak je niet om dat je per 10 basis ingredienten toch weer 80 copper moet dokken en als je dan weer vanalles nodig hebt voor dat ene koekje maak je er uiteindelijk niet zo veel winst op, zeker nu veel ingrediënten niet langer met karma te koop zijn. Maar voor de XP is craften altijd fijn, zeker bij de latere levels levert het veel op.
En laten we wel wezen, ik vind cooking gewoon heel leuk haha, al die plantjes en dingetjes, ik heb de food crafts altijd al aantrekkelijk gevonden. Dus zelfs al was het niet bepaald een gunstige crafting discipline, dan had ik het waarschijnlijk alsnog gekozen.
De magic find food levert wel redelijk wat op op de trading post, maar veel winst maak je niet om dat je per 10 basis ingredienten toch weer 80 copper moet dokken en als je dan weer vanalles nodig hebt voor dat ene koekje maak je er uiteindelijk niet zo veel winst op, zeker nu veel ingrediënten niet langer met karma te koop zijn. Maar voor de XP is craften altijd fijn, zeker bij de latere levels levert het veel op.
En laten we wel wezen, ik vind cooking gewoon heel leuk haha, al die plantjes en dingetjes, ik heb de food crafts altijd al aantrekkelijk gevonden. Dus zelfs al was het niet bepaald een gunstige crafting discipline, dan had ik het waarschijnlijk alsnog gekozen.
Verwijderd
Nu bezig met AC path 1, hebben de patriarch verslagen, maar geen einde dungeon? Moet je alles killen?
Ik heb gisteren wapensmithing gekozen als 1 craft. Nu had ik nog een stackje aan copper liggen wat ik meteen heb verwerkt enkel ben ik nu dus alles wat ik vind aan ore's en van die andere dingen 1 op 1 naar de bank aan het zetten zodat mijn (nog altijd gelimiteerde) bag space niet vol raakt.. enkel nu raakt mijn bank ook alweer vol.
nu ik dit hier typ bedenk ik mij dat de vraag die ik ga stellen beetje lomp aangezien ik het antwoord al weet denk ik maar anyway.
ik kan vast grotere bags kopen in de TP of van een vendor ofzo? heb er nooit echt naar gezocht.. de bank zitten enkel de standaard slots en mijn character heeft zijn starters bag daarna enkel nog van 4 en 5 slots.. dus veel ruimte is t niet..
nu ik dit hier typ bedenk ik mij dat de vraag die ik ga stellen beetje lomp aangezien ik het antwoord al weet denk ik maar anyway.
ik kan vast grotere bags kopen in de TP of van een vendor ofzo? heb er nooit echt naar gezocht.. de bank zitten enkel de standaard slots en mijn character heeft zijn starters bag daarna enkel nog van 4 en 5 slots.. dus veel ruimte is t niet..
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Gewoon even kijken of je een guildie hebt die wat kan craften voor je (je hebt de mats voor een groot gedeelte vast al als ik het zo lees
) anders inderdaad even kopen op de TP.
Wel jammer dat je dit dan gemist heb, maar van de mad king kreeg je een mooie 15 slot bag.
Wel jammer dat je dit dan gemist heb, maar van de mad king kreeg je een mooie 15 slot bag.
Je kan je creafting materials gewoon in je Collections gooienTgR_KILLER schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 09:47:
Ik heb gisteren wapensmithing gekozen als 1 craft. Nu had ik nog een stackje aan copper liggen wat ik meteen heb verwerkt enkel ben ik nu dus alles wat ik vind aan ore's en van die andere dingen 1 op 1 naar de bank aan het zetten zodat mijn (nog altijd gelimiteerde) bag space niet vol raakt.. enkel nu raakt mijn bank ook alweer vol.
Ben ik de enige, of spuit elf die opmerkt dat ie al een week niet in guildchat kan lullen?
traktor scratch!
Als ik iets in de collections gooi staan ze dan niet op mijn bank? ben nog niet gaan kijkenJerX schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 09:52:
[...]
Je kan je creafting materials gewoon in je Collections gooien
mijn bank zit ook nogal vol..
Nee, het is niet nodig om ALLES te doen in AC Explorable.Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 00:14:
Nu bezig met AC path 1, hebben de patriarch verslagen, maar geen einde dungeon? Moet je alles killen?
Zelf run ik binnen 75min alle paden in die dungeon en skippen zga alle trash, dus tot zover wel of niet alles te killen.
Wel vreemd dat je geen dungeon completion krijgt/hebt gekregen, deze komt meestal na het filmpje.
Schrijf een bug report, maar verwacht er niet te veel van...
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
Verwijderd
Dat dacht ik al. Jammer van de tijd die we met de guild erin hebben gestoken. Dan zo'n stomme bug, helemaal aan het einde. De patriarch is toch de grote howler?
*slaps head* ik kom er dus net achter dat die collections een hele andere tab is in de bank.. ik was al mijn spullen al kwijt! xD lekker handig!TgR_KILLER schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 12:54:
[...]
Als ik iets in de collections gooi staan ze dan niet op mijn bank? ben nog niet gaan kijken
mijn bank zit ook nogal vol..
Ja is echt ontzettend handig! Je hoeft ze ook niet in je inventory te plaatsen om ze te kunnen gebruiken voor je crafts.
Scheelt ontzettend veel gepruts met ruimte, erg prettig.
Correct,Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:42:
De patriarch is toch de grote howler?
een variant van die kom je in elk path tegen.
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
Verwijderd
Hoi hoi, ik heb geprobeerd te zoeken maar kon geen antwoord op mijn vraag vinden. Is World transfer nog steeds gratis, of is die gratis periode al voorbij?
Jammer dat GW2 mij niet langer dan een maand kon boeien..
Ik heb 7 jaar lang GW1 gespeeld met zo nu en dan pauzes.
Voornamelijk PvP, ik vond het altijd leuk om te spelen.
PvP in GW2 is niets vergeleken met GW1, capture point PvP is zo saai als het maar kan.
En WvW, tja wat moet ik daar over zeggen... leuk voor de casual spelers.
Ik snap dat er mensen zijn die het wel leuk vinden, maar ik denk dat alle hardcore PvP'ers uit GW1 er geen zak aan vinden.
Iedere GW1 PvP veteraan die ik ken is inmiddels gestopt met het spel.
Ik heb 7 jaar lang GW1 gespeeld met zo nu en dan pauzes.
Voornamelijk PvP, ik vond het altijd leuk om te spelen.
PvP in GW2 is niets vergeleken met GW1, capture point PvP is zo saai als het maar kan.
En WvW, tja wat moet ik daar over zeggen... leuk voor de casual spelers.
Ik snap dat er mensen zijn die het wel leuk vinden, maar ik denk dat alle hardcore PvP'ers uit GW1 er geen zak aan vinden.
Iedere GW1 PvP veteraan die ik ken is inmiddels gestopt met het spel.
[ Voor 7% gewijzigd door unfor op 03-11-2012 17:55 ]
Ik merk dat ik GW2 ook nog nauwlijks opstart terwijl ik GW1 echt heel erg lang heb gespeeld. Het verhaal spreekt mij minder aan, PVP is min of meer non existant in vergelijking met deel 1 en het gebrek aan leuke end game content anders dan dungeons grinden heeft mijn interesse ook doen afnemen. Weet niet hoe ik het het beste kan uitleggen. Er zit minder gevoel in de game voor mij denk ik.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Dat is jammer om te horen. Het is ook voor iedereen anders. Ikzelf heb dagelijks misschien 1,5 uur om te spelen (weekend wat meer), agv real life (ben er niet altijd blij mee). En speel veel met mijn vriendin en daarom doe ik het nu ook wat rustiger aan. Na 2 maanden spelen pas level 65 en 20% gezien. Ik denk dat me nog heel wat te wachten staat. En ik vind wat grindwerk (ja anet, daar doen jullie ondanks jullie beloftes, ook aan) helemaal niet erg. Daarom ga ik ook voor de legendaries. Daarnaast ga ik ook minstens 2 andere rassen verder nog spelen. WvW, PvP, etc.
Als ik hiermee klaar ben, zijn ondertussen tig nieuwe updates en content bij gekomen, waaronder natuurlijk de equivalent van Elona en Cantha.
Ik kan me wel voorstellen dat als je een ander tempo hebt, dan je nu denkt klaar te zijn. Dit heeft Anet ook wel door. Hun "end game start bij lvl 1" wordt toch niet zo goed opgepikt als ze dachten. Het is moeilijk om mensen dit "af te leren". Ze hebben te veel hooi op de vork gegooid; en aanpassing van definitie end game en wegnemen van de holy trinity (hoe wel die toch nog wel een beetje bestaat). Kuddos voor het proberen.
Als ik hiermee klaar ben, zijn ondertussen tig nieuwe updates en content bij gekomen, waaronder natuurlijk de equivalent van Elona en Cantha.
Ik kan me wel voorstellen dat als je een ander tempo hebt, dan je nu denkt klaar te zijn. Dit heeft Anet ook wel door. Hun "end game start bij lvl 1" wordt toch niet zo goed opgepikt als ze dachten. Het is moeilijk om mensen dit "af te leren". Ze hebben te veel hooi op de vork gegooid; en aanpassing van definitie end game en wegnemen van de holy trinity (hoe wel die toch nog wel een beetje bestaat). Kuddos voor het proberen.
Verwijderd
De belofte was meer dat grind niet nodig is om het spel te spelen. ArenaNet heeft altijd grind gehad voor exclusieve skins, titles, en dergelijken (in GW1 misschien nog wel meer dan GW2 heb ik het idee). Het punt is meer dat grind optioneel is, en niet noodzakelijk.
Ik heb nu ook minder speeltijd dan voorheen maar ik ben in zekere zin wel "opgelucht" dat het spel me nog steeds boeit. Na zo'n periode van hype is er natuurlijk altijd de mogelijkheid dat het toch niets is. Maar ik geniet nog steeds van alle momenten in het spel, ik heb nog een hele sloot aan ideeën en wensen en mogelijkheden. Dungeon armors en een legendary zijn voor mij iets voor de lange termijn, want ik ben nu wel overtuigd dat ik dit spel voorlopig blijf spelen.
Dat neemt niet weg dat ik nog graag veel dingen anders zou zien. Meer strategie, meer moeilijke gebieden, meer uitdaging en betere loot in lagere zones, etc. Ik vind het wel heel erg leuk om te zien hoe de wereld nu veranderd. Kleine dingen zoals posters in LA, ineens een nieuwe Asura gate, drie nieuwe schepen en walvissen die aanspoelen op het strand... ik kijk uit naar de November update!
Ik heb nu ook minder speeltijd dan voorheen maar ik ben in zekere zin wel "opgelucht" dat het spel me nog steeds boeit. Na zo'n periode van hype is er natuurlijk altijd de mogelijkheid dat het toch niets is. Maar ik geniet nog steeds van alle momenten in het spel, ik heb nog een hele sloot aan ideeën en wensen en mogelijkheden. Dungeon armors en een legendary zijn voor mij iets voor de lange termijn, want ik ben nu wel overtuigd dat ik dit spel voorlopig blijf spelen.
Dat neemt niet weg dat ik nog graag veel dingen anders zou zien. Meer strategie, meer moeilijke gebieden, meer uitdaging en betere loot in lagere zones, etc. Ik vind het wel heel erg leuk om te zien hoe de wereld nu veranderd. Kleine dingen zoals posters in LA, ineens een nieuwe Asura gate, drie nieuwe schepen en walvissen die aanspoelen op het strand... ik kijk uit naar de November update!
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2012 18:54 ]
Ik vind het een prachtig spel.
Maar het had voor mij misschien wel leuker geweest als het de traditionele opzet van WoW had gehad.
Maar dan wel met de dynamiek van GW2
Maar het had voor mij misschien wel leuker geweest als het de traditionele opzet van WoW had gehad.
Maar dan wel met de dynamiek van GW2
hu? bedoel je nou dat ik dus als ik iets wil craften niet terug hoef naar een bank om de maths te halen maar meteen kan craften ook al heb ik alles niet in mijn inventory?Vluuks schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 14:26:
Ja is echt ontzettend handig! Je hoeft ze ook niet in je inventory te plaatsen om ze te kunnen gebruiken voor je crafts.Scheelt ontzettend veel gepruts met ruimte, erg prettig.
idd heel handig.. als ik dat wist xD vanmiddag dus eerst terug naar een bank daar mats eruit gehaald en toen weer naar een crafting station etc.. al dat op en neer geren! maar ik hoef dus helemaal nooit terug naar de bank..
Als je de interface van een crafting station open hebt, heb je overigens ook een bank + collections tabblad, dus als je de bank dan al nodig hebt, hoef je nog steeds niet weg te rennenTgR_KILLER schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 20:45:
idd heel handig.. als ik dat wist xD vanmiddag dus eerst terug naar een bank daar mats eruit gehaald en toen weer naar een crafting station etc.. al dat op en neer geren! maar ik hoef dus helemaal nooit terug naar de bank..
There's no place like 127.0.0.1
ik voel me echt zon noob haha xD want dat had ik dus nog niet gezien..
als je niet kan praten in guildchat ben je waarschijnlijk vergeten op represent te drukken met je nieuwe character
en wat craften betreft , wij hebben in de guildbank een zooi spullen van mensen die al klaar zijn met bepaalde crafting professions en die die spullen dus over hadden . die zijn vrij voor andere om te gebruiken, scheelt weer spullen kopen. mensen in de guild kunnen ook wel voor sommige raw materials bij me terecht want ik heb nu tailoring,artificer,leatherworking,armorsmith,jewelcrafting al max dus ik heb niet zo veel meer nodig. huntsman,weaponsmith en cooking doe ik op het moment rustig aan
ik kan me trouwens wel voostellen dat oud guildwars1 pvp spelers er nu even op uitgekeken zijn maar ik ga er van uit dat er wel diverse pvp dingen aankomen in expansions. dat was in gw1 immers ook zo .
ik kan igg niet wachten op de eerste grote pve patch van de 15e
ben echt benieuwd wat ze ons gaan brengen . heb voor de guild nu een website geregeld zodat we een beetje events kunnen gaan plannen.
de nieuwe patch gaat als het goed is zeker high lvl spul brengen , wat ik ervan begreep krijgen we nieuwe dungeons,worldbosses en ik hoop 1 of 2 mooie lvl 80 gebieden waar we weer even in los kunnen gaan.
ik weet niet waarom maar ik denk dat er iets gaat komen zoals UW en Fow , even uitleggen voor de mensen die niet gw1 hebben gespeeld> dat zijn 2 elite areas in guildwars 1 . echt areas waar je even mee bezig ben . daar hoop ik echt op
en wat craften betreft , wij hebben in de guildbank een zooi spullen van mensen die al klaar zijn met bepaalde crafting professions en die die spullen dus over hadden . die zijn vrij voor andere om te gebruiken, scheelt weer spullen kopen. mensen in de guild kunnen ook wel voor sommige raw materials bij me terecht want ik heb nu tailoring,artificer,leatherworking,armorsmith,jewelcrafting al max dus ik heb niet zo veel meer nodig. huntsman,weaponsmith en cooking doe ik op het moment rustig aan
ik kan me trouwens wel voostellen dat oud guildwars1 pvp spelers er nu even op uitgekeken zijn maar ik ga er van uit dat er wel diverse pvp dingen aankomen in expansions. dat was in gw1 immers ook zo .
ik kan igg niet wachten op de eerste grote pve patch van de 15e
de nieuwe patch gaat als het goed is zeker high lvl spul brengen , wat ik ervan begreep krijgen we nieuwe dungeons,worldbosses en ik hoop 1 of 2 mooie lvl 80 gebieden waar we weer even in los kunnen gaan.
ik weet niet waarom maar ik denk dat er iets gaat komen zoals UW en Fow , even uitleggen voor de mensen die niet gw1 hebben gespeeld> dat zijn 2 elite areas in guildwars 1 . echt areas waar je even mee bezig ben . daar hoop ik echt op
YO! fucknuts! It's Probing time!
Dit is bekend:Freakiebeakie schreef op zondag 04 november 2012 @ 00:11:
ik kan igg niet wachten op de eerste grote pve patch van de 15eben echt benieuwd wat ze ons gaan brengen . heb voor de guild nu een website geregeld zodat we een beetje events kunnen gaan plannen.
- Weekend long event (Nov 16) to open up the island and a new dungeon that give you better rewards and gets harder as you go deeper. Dungeon is aimed towards L80s.
- The island is not a full zone map but a medium sized map that contains a lot of fun stuff for all levels (all players will be scaled to 80).
- New rewards not available elsewhere can be found on the island.
Dus geen nieuwe maps, maar wel een kleiner gebied waar je geupscaled wordt naar lvl 80.
Hmm toch besloten maar even rustiger aan te doen met de craft skills.. heb nu veel tijd ge investeerd om paar levels cooking en weaponsmith te krijgen (beide 11 nu) maar had in die zelde tijd ook 2 levels kunnen halen ofzo
Ga eerst maar eens op mijn gemak levelen.. crafting komt nog wel.. nooit zo interesant gevonden xD tis leuk voor de afwisseling maar ik heb nog een hele map te exploren haha.
Ga eerst maar eens op mijn gemak levelen.. crafting komt nog wel.. nooit zo interesant gevonden xD tis leuk voor de afwisseling maar ik heb nog een hele map te exploren haha.
Het is ook handiger om het craften te bewaren voor als je wat hoger bent denk ik, dan heb je namelijk best kans dat je veel van de materials zelf al hebt gevonden, dat scheelt weer geld! Verder scalet de craft XP volgens mij ook met je level, dus op hogere levels gaat het hárd!
Vooral al die bones, claws etc. kosten best veel (zelfs de tiny versie) en als je zelf een stapeltje verzameld hebt is dat fijner dan dat je steeds naar de trading post moet hollen om er weer een paar bij te halen en je gold er doorheen te jagen.
Vooral al die bones, claws etc. kosten best veel (zelfs de tiny versie) en als je zelf een stapeltje verzameld hebt is dat fijner dan dat je steeds naar de trading post moet hollen om er weer een paar bij te halen en je gold er doorheen te jagen.
ja idd.. moet er gewoon op letten dat ik collectable's naar de bank gooi en niet hele tijd verkoop voor geld wat ik dus de eerste level wel heb gedaan haha.
net nog even mijn cooking wat geleveld.. nu ook uitgevonden hoe je nieuwe recepten kan proberen.. gewoon wat bij elkaar gooien en tata nieuw recept gevonden.. best wel weer tof dan ;P
net nog even mijn cooking wat geleveld.. nu ook uitgevonden hoe je nieuwe recepten kan proberen.. gewoon wat bij elkaar gooien en tata nieuw recept gevonden.. best wel weer tof dan ;P
Craften kan je heel veel ellende geven als je niet weet wat je doet. Het is belangrijk om een guide te zoeken! Daarnaast scaled de XP niet met je level, met als voordeel dat je tweede character, die de materials uit de bank deelt, vaak wel snel kan craften en daardoor meteen veel XP kan krijgen. Als je boven je eigen level gaat craften dan ben je zo een paar levels hoger.
De meest overzichtelijke versie vind ik trouwens Jeweler, omdat er in verhouding minder variatie is en elke 'tier' komt op hetzelfde neer. Cooking vond ik de meest irritante, omdat je erg veel verschillende materials nodig hebt en er iets minder logica in zit. Wordt gelukkig wel aangegeven voor je het kiest, dat het een wat geavanceerde crafting is.
Leatherworker (voor medium armor) vond ik de meest nuttige, omdat die echt mooie armor maakt met de stats die je wil.
De meest overzichtelijke versie vind ik trouwens Jeweler, omdat er in verhouding minder variatie is en elke 'tier' komt op hetzelfde neer. Cooking vond ik de meest irritante, omdat je erg veel verschillende materials nodig hebt en er iets minder logica in zit. Wordt gelukkig wel aangegeven voor je het kiest, dat het een wat geavanceerde crafting is.
Leatherworker (voor medium armor) vond ik de meest nuttige, omdat die echt mooie armor maakt met de stats die je wil.
Cooking vind ik juist het gaafst omdat je zoveel verschillende dingen hebt haha
maar ik heb in geen 1 mmo crafting echt gebruikt.. meer om beetje on the side aan te kloten.. enkel dat food met +10% exp van kills is wel handig al zeg ik het zelf.. zo kan je mooi koken afwisselen met ff wat quests/grinden en dan kan je weer koken
Cooking sprak mij dus ook aan om die reden, al die dingen die je kan gebruiken.. Dan gaan mijn handen al jeuken, haha. Meest handige craft om te levelen is het zeker niet, maar wel de leukste vind ik zelf. Ik ben zelf ook zo'n maf persoon die lol beleeft aan het craften van frietjes en hamburgers ofzo.
Ik had in andere MMO's ook altijd de craft voor consumables.
En ik dacht echt dat het met je level scalede. Noobmoment.
Ik heb nu op mijn level 28 Ranger leatherworking en dat bevalt me ook wel, ik level het hier en daar een beetje als ik weer materials heb en craft op de koop toe wat kleine bags en armor voor mezelf.
En ik dacht echt dat het met je level scalede. Noobmoment.
Ik heb nu op mijn level 28 Ranger leatherworking en dat bevalt me ook wel, ik level het hier en daar een beetje als ik weer materials heb en craft op de koop toe wat kleine bags en armor voor mezelf.
[ Voor 8% gewijzigd door Vluuks op 05-11-2012 04:30 ]
De WvW op Far Shiverpeaks is nooit echt veel geweest heb ik gemerkt zinds ik naar Desolation ben overgestapt. Het gaat er op Desolation een stuk beter aan toe met organisatie en wordt er echt zinnig gespeeld met grote guilds waarbij iedereen op voice chat zit. Er zijn allemaal verschillende teams met verschillende doelen en veel verschillende siege tactieken die goed worden uitgewerkt. In Far Shiverpeaks liepen er bijna alleen maar randoms in kleine guilds rond zonder veel sturing (behalve de russen maar die zijn nu naar blacktide toe).
Speel eigenlijk alleen nog maar WvW omdat de sPvP en PvE me tot nu toe niet echt kunnen boeien, had er wat meer van verwacht, meer grote events zoals Jormag hadden van mij wel gemogen. De karma train in Cursed Shore was ik na 1 nacht eigenlijk al zat en dungeon zijn de eerste keer wel aardig maar ik wil ze zeker niet graag grinden. Denk dat ik komende tijd nog in WvW blijf tot er nieuwe content komt.
Voor mensen die ook nog wel eens georganiseerd WvW willen spelen kan ik aanraden om naar Desolation te switchen. Er is ondertussen een Nederlandse guild die samenwerkt met IRON (1 van de grotere guilds van Desolation).
Speel eigenlijk alleen nog maar WvW omdat de sPvP en PvE me tot nu toe niet echt kunnen boeien, had er wat meer van verwacht, meer grote events zoals Jormag hadden van mij wel gemogen. De karma train in Cursed Shore was ik na 1 nacht eigenlijk al zat en dungeon zijn de eerste keer wel aardig maar ik wil ze zeker niet graag grinden. Denk dat ik komende tijd nog in WvW blijf tot er nieuwe content komt.
Voor mensen die ook nog wel eens georganiseerd WvW willen spelen kan ik aanraden om naar Desolation te switchen. Er is ondertussen een Nederlandse guild die samenwerkt met IRON (1 van de grotere guilds van Desolation).
[ Voor 16% gewijzigd door Empror1 op 05-11-2012 04:47 ]
Ik heb gisteren eens wat "serieuzer" WvW gespeeld. (het ging mij in eerste instantie natuurlijk alleen om de map completion, maar ik ben blijven hangen vanwege de monthly).
Het is wel leuk om te doen, zolang er een commander is die ook werkelijk weet wat hij doet. (en ik heb nu 2 van de drie borderlands en de eternal battleground af).
Het is wel leuk om te doen, zolang er een commander is die ook werkelijk weet wat hij doet. (en ik heb nu 2 van de drie borderlands en de eternal battleground af).
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
moet me ook nog eens gaan verdiepen in de 100% , heb alle normale mappen af moet ook alleen nog wvwvw doen.
en de grote november patch is denk ik minder groot dan ik had gehoopt
en de grote november patch is denk ik minder groot dan ik had gehoopt
Ik ben nu op 64%. Dus nog genoeg te doen!Freakiebeakie schreef op maandag 05 november 2012 @ 08:18:
moet me ook nog eens gaan verdiepen in de 100% , heb alle normale mappen af moet ook alleen nog wvwvw doen.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Hij is dan misschien niet zo groot, maar hij is ook veel vroeger dan ik verwacht had.
Dit weekend weer lekker wat in WvW rond gezworven, we deden het verdacht goed, en stonden zelfs nog op kop na het weekend (zal gedurende de week wel veranderen).
Dit weekend weer lekker wat in WvW rond gezworven, we deden het verdacht goed, en stonden zelfs nog op kop na het weekend (zal gedurende de week wel veranderen).
Dat nieuwe recepten proberen (discoveries) is ook de manier om crafting (en jezelf) te levellen. Met standaard receptjes uit je lijst maken level je vrij weinig. Zo heb ik van het weekend mijn mesmer weer twee levels hoger gemaakt in een kwartiertje tijd door mijn tailoring craft via discoveries tientallen levels omhoog te slingeren.TgR_KILLER schreef op zondag 04 november 2012 @ 16:59:
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Daarom, voorlopig hoeft niemand zich te vervelen geloof ik.
Ben van het weekend begonnen met een zesde character, een Sylvari guardian. Ergens vind ik die combo niet erg toepasselijk maar het was uiteindelijk het enige ras dat ik niet had en voor de personal quests vond ik het dan toch wel weer leuk een Sylvari te maken.
Verder 79 gedingd met mijn Charr warrior, 39 met mijn Human elementaliste, 15 met mijn Charr necro... allemaal een paar leveltjes erbij. Zo blijft het leuk!
Bijvoorbeeld, je gooit een aantal ingrediënten bij elkaar en ontdekt een saus, je gooit een aantal andere ingrediënten bij elkaar en ontdekt de basis voor een maaltijd en kunt die dingen dan met wat kruiden ofzo weer combineren tot een heel gerecht. Het nare is dus dat al die halffabricaten ruimte in je inventory innemen omdat ze niet naar de collections-tab gaan
Ben van het weekend begonnen met een zesde character, een Sylvari guardian. Ergens vind ik die combo niet erg toepasselijk maar het was uiteindelijk het enige ras dat ik niet had en voor de personal quests vond ik het dan toch wel weer leuk een Sylvari te maken.
Verder 79 gedingd met mijn Charr warrior, 39 met mijn Human elementaliste, 15 met mijn Charr necro... allemaal een paar leveltjes erbij. Zo blijft het leuk!
Bij chef cooking speelt wel dat een groot deel van de dingen die je uit je lijstje kunt maken halffabricaten zijn die je weer kunt gebruiken van discoveries van nieuwe gerechtenWeakling schreef op maandag 05 november 2012 @ 08:53:
[...]
Dat nieuwe recepten proberen (discoveries) is ook de manier om crafting (en jezelf) te levellen. Met standaard receptjes uit je lijst maken level je vrij weinig. Zo heb ik van het weekend mijn mesmer weer twee levels hoger gemaakt in een kwartiertje tijd door mijn tailoring craft via discoveries tientallen levels omhoog te slingeren.
[ Voor 51% gewijzigd door SnoeiKoei op 05-11-2012 08:57 ]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Ik vind crafting echt geweldig, en naast dat het leuk is je eigen spul te maken, krijg je er ook nog eens (zeker op lage levels) goede XP van. Zo heb ik een lvl 37 character waarmee ik de volgende dingen nog maar gedaan heb:
- twee crafting op 400
- alle (6) steden 100% compleet
- één 1-15 zone 100% compleet
Het is eigenlijk best wel belachelijk hoeveel XP je van crafting krijgt
Ik heb die character gewoon door de tutorial gelootst en vervolgens bij een crafting station geparkeerd.
- twee crafting op 400
- alle (6) steden 100% compleet
- één 1-15 zone 100% compleet
Het is eigenlijk best wel belachelijk hoeveel XP je van crafting krijgt
Ik heb die character gewoon door de tutorial gelootst en vervolgens bij een crafting station geparkeerd.
Dat vond ik dan ook het grote nadeel van cooking. Ik heb het maar gedaan op een nieuw character (met 4x 10 slot bags) waar ik ondertussen 400 cooking (en nog lang niet alle gerechten) op heb. Overigens zit de hoeveelheid ruimte nodig niet zozeer in de ingrediënten die je niet op het collections-tab kunt zetten, maar in de producten die je maaktSnoeiKoei schreef op maandag 05 november 2012 @ 08:54:
Bij chef cooking speelt wel dat een groot deel van de dingen die je uit je lijstje kunt maken halffabricaten zijn die je weer kunt gebruiken van discoveries van nieuwe gerechtenBijvoorbeeld, je gooit een aantal ingrediënten bij elkaar en ontdekt een saus, je gooit een aantal andere ingrediënten bij elkaar en ontdekt de basis voor een maaltijd en kunt die dingen dan met wat kruiden ofzo weer combineren tot een heel gerecht. Het nare is dus dat al die halffabricaten ruimte in je inventory innemen omdat ze niet naar de collections-tab gaan
Zo dit weekend 80 geworden en ben ik zo goed als gold loos, op een paar silver na.. En mijn Tailoring en Jewelcrafting zijn nog steeds niet op max. Ben nu vooral even bezig met de main story. Heb ook wat dungeons gedaan en dan krijg je van die uhmm orbs ofzo? Deze kan je blijkbaar inleveren voor gear, maar waar kan ik die vendor vinden?
Lion's Arch, dat fort onderin (waar ook de WvW & PvP portals zijn). Daar zul je 8 merchant icoontjes naast elkaar zien op de map.JerX schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:21:
Zo dit weekend 80 geworden en ben ik zo goed als gold loos, op een paar silver na.. En mijn Tailoring en Jewelcrafting zijn nog steeds niet op max. Ben nu vooral even bezig met de main story. Heb ook wat dungeons gedaan en dan krijg je van die uhmm orbs ofzo? Deze kan je blijkbaar inleveren voor gear, maar waar kan ik die vendor vinden?
Die vendors staat in lions arch, helemaal south net boven die asura gates.JerX schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:21:
Zelf wil ik een mesmer aanmaken voor wvwvw. Dit lijkt me best een leuke class. Met mijn guardian is het ook wel leuk, maar een mesmer lijkt me wat handiger.
Blijft een greatsword guardian op hoge levels trouwens net zo overpowered overawesome als op lage levels? Echt niet gezond hoe makkelijk je door alles heenmaait terwijl je zelf geen scratch krijgt.
Ik speel nogsteeds graag op mijn lvl 80 guardian met greatsword, en scepter-focus combinatie. Kan behoorlijk wat damage doen en zelf aardig wat damage nemen.SnoeiKoei schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:26:
Blijft een greatsword guardian op hoge levels trouwens net zo overpowered overawesome als op lage levels? Echt niet gezond hoe makkelijk je door alles heenmaait terwijl je zelf geen scratch krijgt.
Met mijn (lvl 80) guardian gebruik ik de volgende wapens veel:
- greatsword: main weapon PvE, goede dmg (op hogere levels wordt je wel wat meer geraakt, maar nog steeds massive dmg).
- mace/shield: alternative weapon PvE, als ik meer defense/healing nodig heb, bijvoorbeeld als ik tegen champions/veterans aan het vechten ben.
- Scepter/focus: main weapon WvW / dungeon, goede ranged skills + stun (melee in dungeons heb ik slechte ervaring mee).
- Staff: alternative weapon WvW / massive running, ik gebruik deze voornamelijk vanwege de swiftness buff.
Hammer / Sword / Torch gebruik ik minder, alhoewel deze ook goede skills hebben (vooral die hammer heeft wel leuke skills, maar ik vind hem traag).
- greatsword: main weapon PvE, goede dmg (op hogere levels wordt je wel wat meer geraakt, maar nog steeds massive dmg).
- mace/shield: alternative weapon PvE, als ik meer defense/healing nodig heb, bijvoorbeeld als ik tegen champions/veterans aan het vechten ben.
- Scepter/focus: main weapon WvW / dungeon, goede ranged skills + stun (melee in dungeons heb ik slechte ervaring mee).
- Staff: alternative weapon WvW / massive running, ik gebruik deze voornamelijk vanwege de swiftness buff.
Hammer / Sword / Torch gebruik ik minder, alhoewel deze ook goede skills hebben (vooral die hammer heeft wel leuke skills, maar ik vind hem traag).
[ Voor 3% gewijzigd door MatHack op 05-11-2012 09:44 ]
Verwijderd
Ja ik speel ook met GS en Scepter+ Focus. Eerst had ik Hammer, maar dat was nog meer overpowered dat ik het niet meer leuk vond om te spelen (Hammer met mijn build met veel conditiondamage zorgde ervoor dat ik te snel klaar was).
Ik heb eindelijk m'n koken op 400 gekregen (heb geprobeerd zo weinig mogelijk dubbel te maken. Alleen om van 345 naar 350 en 373 naar 375 te gaan heb ik dingen dubbel gemaakt. Ik mis nu nog een aantal ingrediënten om die half fabrikaten in mijn bank weg te werken (400 items, die je waarschijnlijk alleen in WvW en lvl80 gebieden vind... ) maar ik heb voorlopig genoeg spullen in m'n tassen zitten om me geen zorgen te maken over verhongering!MatHack schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:19:
Dat vond ik dan ook het grote nadeel van cooking. Ik heb het maar gedaan op een nieuw character (met 4x 10 slot bags) waar ik ondertussen 400 cooking (en nog lang niet alle gerechten) op heb. Overigens zit de hoeveelheid ruimte nodig niet zozeer in de ingrediënten die je niet op het collections-tab kunt zetten, maar in de producten die je maakt
Guardian mace+shield vind ik ook wel geinig idd, helemaal lekkere survivability. Heb ik de eerste paar levels gedaan, tot ik een leuk greatsword kreeg voor een story quest (@lvl10), is zo'n Sylvari cultural weapon skin ding. Zo'n plantaardige unit met een blauw kristal als blade.
Inderdaad, het is behoorlijk afgezakt met de WvW in FSP. Er waren eerst aardig wat "alliances" om het serieuzer aan te pakken, maar die zijn volgens mij bijna allemaal verdwenen. Bovendien waren ze erg gesloten en daarmee niet toegankelijk voor individuen en casual guilds.Empror1 schreef op maandag 05 november 2012 @ 04:36:
De WvW op Far Shiverpeaks is nooit echt veel geweest heb ik gemerkt zinds ik naar Desolation ben overgestapt. Het gaat er op Desolation een stuk beter aan toe met organisatie en wordt er echt zinnig gespeeld met grote guilds waarbij iedereen op voice chat zit. Er zijn allemaal verschillende teams met verschillende doelen en veel verschillende siege tactieken die goed worden uitgewerkt. In Far Shiverpeaks liepen er bijna alleen maar randoms in kleine guilds rond zonder veel sturing (behalve de russen maar die zijn nu naar blacktide toe).
Zelf ben ik aan het twijfelen om te gaan switchen, maar ik blijf voorlopig nog in FSP omdat ik officier ben in de GoT guild. Ik zal wel eerst een goed alternatief moeten hebben voordat ik daadwerkelijk ga switchen
Verwijderd
Als ik op mijn guardian speel gebruik ik inderdaad ook voornamelijk greatsword en mace of scepter. Ik moet eerlijk zeggen dat ik toch niet helemaal warm loop voor de guardian. Het idee spreekt me erg aan maar na de elementalist en de mesmer voelt het toch wat simplistisch.. ik mis het switchen van attunments en het timen van combo's en shatters bijvoorbeeld.
Ik wil uiteindelijk wel graag een guardian op level 80 maar het is voor mij even doorbijten. Ik heb hetzelfde met de ranger, eigenlijk.
Ik wil uiteindelijk wel graag een guardian op level 80 maar het is voor mij even doorbijten. Ik heb hetzelfde met de ranger, eigenlijk.
Ik kan me er iets bij voorstellen ja, guardian is lekker raggen en niet teveel nadenken. Ranger is beestje op mobs afsturen en facerollen tot ze dood zijn. Ik vind het heerlijk spelen maar dan vind ik het ook wel weer fijn te wisselen naar een profession waar je beter moet opletten en meer moet doen; bijvoorbeeld elementalist.Verwijderd schreef op maandag 05 november 2012 @ 10:23:
Als ik op mijn guardian speel gebruik ik inderdaad ook voornamelijk greatsword en mace of scepter. Ik moet eerlijk zeggen dat ik toch niet helemaal warm loop voor de guardian. Het idee spreekt me erg aan maar na de elementalist en de mesmer voelt het toch wat simplistisch.. ik mis het switchen van attunments en het timen van combo's en shatters bijvoorbeeld.
Gister hadden we een gezellig guild-event. Dit vond plaats slechts enkele vierkante meters echter kon ik van bovenaf niemand van de leden zien staan. Door met drie leiders samen te werken hebben we het wel goed kunnen laten verlopen maar dit is toch een probleem dat echt moet worden opgelost. Het was me in LA al opgevallen dat het steeds slechter is dit sloeg werkelijk alles. Waarschijnlijk is het zo dat de afstand die je kunt zien verticaal veel minder is als horizontaal.
Ik zal eens opletten op ik van boven op een gebouw nog wel mensen zie rondlopen.
Ik ben wel erg benieuwd naar de november patch. Hopelijk zitten er dan ook veel fixes in en krijgen ook vele meer opties voor de guild.
Ik zal eens opletten op ik van boven op een gebouw nog wel mensen zie rondlopen.
Ik ben wel erg benieuwd naar de november patch. Hopelijk zitten er dan ook veel fixes in en krijgen ook vele meer opties voor de guild.
Onzichtbare spelers is idd een hinderlijk verschijnsel. Het trad bij mij in extreme mate op tijdens Halloween in LA, tijdens de laatste act als de Mad King zijn spelletje deed. Als ik dat plein opliep duurde het zomaar een minuut voor ik alle spelers zag die in de buurt waren, verplaatste de king (en groep) zich naar de andere kant van de fontein dan duurde het weer een tijd voor ik alles zag. Maar het verscheen allemaal wel als ik lang genoeg wachtte. Ik snap dat je in WvWvW niet kunt wachten tot je je vijanden ziet, zeker niet als zij jou wel zien. Maar wat voor guildevent deden jullie?Devata schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:18:
Gister hadden we een gezellig guild-event. Dit vond plaats slechts enkele vierkante meters echter kon ik van bovenaf niemand van de leden zien staan. Door met drie leiders samen te werken hebben we het wel goed kunnen laten verlopen maar dit is toch een probleem dat echt moet worden opgelost. Het was me in LA al opgevallen dat het steeds slechter is dit sloeg werkelijk alles. Waarschijnlijk is het zo dat de afstand die je kunt zien verticaal veel minder is als horizontaal.
Een soort jumping puzzle (geen officiële) in Caledon Forest. Het was erg gezellig maar er waren wat kortere wegen om boven te komen. We moeten dus opletten dat iedereen het volgens het juiste pad deed. Niet dat we de leden niet vertrouwen hoor, maar men moet ook even door hebben wat wel en wat niet mag. Ik kon vanaf boven de hele weg zien, maar geen een member dus dat schoot niet op.
Aha, ja da's jammer dat dat niet werkt dan. Wel leuk idee om zoiets met het guild te doen.
Als mensen moeite hebben met een jumping puzzle portal ik die mensen wel ff naar boven. Troll's end in Lions Arch is bijvoorbeeld ontzettend vervelend met een grote Charr terwijl het met een human prima te doen is (door de smalle gangetjes en groot lichaam kan je amper zien wat je doet).
Je gebruikt de mesmer portal? Hoe lang blijft dat ding trouwens open?MonkeySandwich schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:34:
Als mensen moeite hebben met een jumping puzzle portal ik die mensen wel ff naar boven. Troll's end in Lions Arch is bijvoorbeeld ontzettend vervelend met een grote Charr terwijl het met een human prima te doen is (door de smalle gangetjes en groot lichaam kan je amper zien wat je doet).
Ik wil ook een mesmer aan gaan maken, er zijn volgensmij aardig wat leuke skills.
WTFBBQ ik dacht dat ik LA wel kende inmiddelsMonkeySandwich schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:34:
In ons geval was het juist de bedoeling dat mensen er moeite mee hadden, er was ook een gemakkelijke weg.
We hadden gister iemand wel met de portal naar de locatie proberen te halen. Dit door een mesmer een portal te maken vervolgens een waypoint te gebruiken en daar nog een portal te maken. Dit werkte helaas niet.
We hadden gister iemand wel met de portal naar de locatie proberen te halen. Dit door een mesmer een portal te maken vervolgens een waypoint te gebruiken en daar nog een portal te maken. Dit werkte helaas niet.
als je bij de vista gaat staan die je ziet bij de mystic forge en je kijkt recht naar beneden dan zie je een soort van put, als je beneden staat zie je hem niet want het is een soort pijp die te hoog is om vanaf beneden in te jumpen. dan is het het beste als je je eerst op een paal laat vallen pal er naast en vanaf daar de put in springt. grappige is dat echt niet veel mensen weten dat hij daar zit en dat terwijl hij echt in een druk gedeelte van LA zitSnoeiKoei schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:43:
[...]
WTFBBQ ik dacht dat ik LA wel kende inmiddelsmaar van Troll's End had ik nog nooit gehoord, heb het zojuist gegoogled en die hele puzzle heb ik dus nog nooit gezien
Soms voor dit soort gevallen heel handig, maar met PVE gebruik ik het verder niet. WvW speel ik momenteel niet maar wil wel weer actiever worden als ze de "culling" problemen hebben opgelost.
Troll's end is ook enorm goed verstopt, een maatje wist dat hij daar zat, maar hij had 'm ook gewikied...
Troll's end is ook enorm goed verstopt, een maatje wist dat hij daar zat, maar hij had 'm ook gewikied...
Ja, ik heb een guildie gevolgd die hem heeft laten zien... Die laatste jump is het lastigst als je geen speedboost hebt! Ik zou eigenlijk altijd een horen in m'n tas moeten hebben.....Freakiebeakie schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:48:
[...]
als je bij de vista gaat staan die je ziet bij de mystic forge en je kijkt recht naar beneden dan zie je een soort van put, als je beneden staat zie je hem niet want het is een soort pijp die te hoog is om vanaf beneden in te jumpen. dan is het het beste als je je eerst op een paal laat vallen pal er naast en vanaf daar de put in springt. grappige is dat echt niet veel mensen weten dat hij daar zit en dat terwijl hij echt in een druk gedeelte van LA zit
Die andere JP in LA weet ik alleen ongeveer waar hij zit... Tenminste, ik neem aan dat die helling in het zuiden (met al die stalagmieten) de ingang is...
Culling is inderdaad wel een beetje jammer, gisteren in wvw stonden er naar horen zeggen 5 invaders, met 3 balista's bij het pangloss supply camp, dus ik denk oh geen probleem we cloaken hier gewoon met een man of 6 en killen ze voor ze het in de gaten hebben. We rennen naar binnen en vlak voor ik bij de balista's aan kom, zie ik steeds meer invaders renderen, denk dat het er nog 25 achter die 5 stonden.
@devata
Waar in caledon was dat als ik vragen mag, ben altijd wel benieuwd naar dit soort dingen, aangezien we de meesten officiele puzzles wel kennen.
@devata
Waar in caledon was dat als ik vragen mag, ben altijd wel benieuwd naar dit soort dingen, aangezien we de meesten officiele puzzles wel kennen.
Die andere zit helemaal aan de oostkant, bij de Sharkmaw CavernsWailing_Banshee schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:11:
[...]
Ja, ik heb een guildie gevolgd die hem heeft laten zien... Die laatste jump is het lastigst als je geen speedboost hebt! Ik zou eigenlijk altijd een horen in m'n tas moeten hebben.....
Die andere JP in LA weet ik alleen ongeveer waar hij zit... Tenminste, ik neem aan dat die helling in het zuiden (met al die stalagmieten) de ingang is...
Oh en er zit er ook nog 1 helemaal in het noordoosten, da's een kleintje (maar wel een chest geloof ik).
[ Voor 7% gewijzigd door SnoeiKoei op 05-11-2012 12:21 ]
Ja, die bedoelde ik. Ik ging daar naar beneden en spietste mijzelf op zo'n pilaar... Ben daarna niet meer terug gegaan. Maar ik wil mijn piraten set hebben dus ik zal hem wel eens moeten halen voor die wapensSnoeiKoei schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:14:
[...]
Die andere zit helemaal aan de oostkant, bij de Sharkmaw CavernsEen must als je van pirates houdt. Erg geestige puzzel (pun intended).
Er zit ook nog een JP in LA achter de waterfall (die in het oosten). Moet je door een cave en dan kom je bij de JP.
Rechts van Treemarch Estuary is een kasteel met een waypoint en een vista.Sneezydevil schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:12:
@devata
Je gaat daar via de trappen naar binnen de muur op en gaat tussen de twee torens staan. Links heb je een toren met de vista en rechts heb je een andere toren. Daar spring je omlaag (niet in het water). Vervolgens kun je via de uitstekende palen de (nu links van je liggende toren, dus de toren zonder vista) beklimmen. Uiteraard mag je niet halverwege op de muur springen enz. Als je op de muur zou vallen dan moet je weer van voor af aan beginnen. Zo hebben we dat gedaan. Ik had het verzonnen en de reacties waren erg positief. De toren beklimmen op zich is niet moeilijk, het via deze weg doen is dat wel.
We hadden ook prijzen voor de eerste 3 en bepaalde rangen konden een rang omhoog gaan als ze boven wisten te komen.
Zie deze map: http://wiki.guildwars2.co...89/Caledon_Forest_map.jpg als je nu geen GW2 hebt. Dan is het ook duidelijk waar je moet zijn.
Ah bedankt ik weet inderdaad al waar je bedoeld.
Als ik vanavond naast mijn daily en wvw nog wat tijd vind, ga ik daar es een kijkje nemen.
Als ik vanavond naast mijn daily en wvw nog wat tijd vind, ga ik daar es een kijkje nemen.
huh heeft de Hammer op Guardian dan skills met conditiondamage? zou je mij uit kunnen leggen wat er zo goed aan is (condition damage met hammer) of condition damage in het algemeen op guardianVerwijderd schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:52:
Ja ik speel ook met GS en Scepter+ Focus. Eerst had ik Hammer, maar dat was nog meer overpowered dat ik het niet meer leuk vond om te spelen (Hammer met mijn build met veel conditiondamage zorgde ervoor dat ik te snel klaar was).
wil namenlijk ook een guardian gaan levelen (iig met mace/shield en Hammer) maar weet niet wat voor een build ik ga gebruiken
Als ik de traits aanpas in WvWvW, worden deze dan ook weer in PvE aangepast? Loopt dit gelijk?
Bij PvP is dit niet het geval, maar voor PvE wil ik een totaal andere build gebruiken dan voor WvWvW.
Bij PvP is dit niet het geval, maar voor PvE wil ik een totaal andere build gebruiken dan voor WvWvW.
PvE & WvWvW traits lopen synchroon, alleen bij PvP zijn deze iig anders.StealthyPeanut schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:53:
Als ik de traits aanpas in WvWvW, worden deze dan ook weer in PvE aangepast? Loopt dit gelijk?
Nog even over de XP gain tijdens craften: je krijgt 2.5% van de xp nodig voor je huidige level per crafting level, en het schaalt dus gewoon met je levels. Maar als ik me niet vergis gaat de XP gain van de eerste 10 (of 15) levels sneller.
Voor zover ik weet heeft een guardian hammer geen skills die condition damage doen (wel conditions, maar die doen weer geen damage die profijt hebben van condition damage).roeltjow schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:50:
[...]
huh heeft de Hammer op Guardian dan skills met conditiondamage? zou je mij uit kunnen leggen wat er zo goed aan is (condition damage met hammer) of condition damage in het algemeen op guardian
wil namenlijk ook een guardian gaan levelen (iig met mace/shield en Hammer) maar weet niet wat voor een build ik ga gebruiken
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:52:
Misschien vanavond Arah expl eens proberen. Heb de story nog niet gedaan, mijn personal story ligt ook iets wat achter.
Kan je hem beter eerst story spelen of niet?
Erg jammer en een gemiste kans imho. Nu moet ik elke keer alles omgooien en 4 zilver betalen om mijn traits om te gooien. Jammer!Dawn schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:56:
[...]
PvE & WvWvW traits lopen synchroon, alleen bij PvP zijn deze iig anders.
Verwijderd
Ik bedoelde condition damage in het algemeen op de guardian. Niet door de Hammer, want dat zou betekenen dat ik GW2 kon tweakenroeltjow schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:50:
[...]
huh heeft de Hammer op Guardian dan skills met conditiondamage? zou je mij uit kunnen leggen wat er zo goed aan is (condition damage met hammer) of condition damage in het algemeen op guardian
Ik pakte dan Hammer + Signet of Resolve (als heal utility) + Purging Flames (de fik erin) + Signet of Judgement (weakness plus ikzelf heb er ook wat aan) + S(h)ave Yourselves! (al die boons is gewoon handig plus de shout ziet er gewoon super uit
Bij traits (ik ben pas 63, dus heb maar 53 punten te besteden, onderstaande opstelling is o.b.v. 55 punten, de overige 15 mag je zelf invullen
Zeal (20): Binding Jeopardy (skill 3 van Hammer zorgt voor immobilizing en door deze trait zorgt immobilizing ook voor vulnerability) en Fiery Wrath (10% dmg op burning foes)
Radiance (15): Searing Flames (je haalt een boon weg bij foe als ze in de fik staan (gelet op de hele build, staan ze wel vaak in de fik)) en tot de 15 omdat de rest niet zo spannen is, maar wel de minor op 15: Renewed Justice, zorgt ervoor dat je virtue of Justice recharged na een kill, zo kun je die blijven spammen (LET OP: dit laatste heb ik nog niet getest, gaat over een paar levels gebeuren als ik genoeg punten heb, maar zou moeten werken). Plus elk punt in deze trait is extra precision en condition damage. Dus altijd fijn.
Valor (20): Retributive armor (5% van toughness extra precision) OF Defender's Flame (100% burn enemies als je blocked (en door deze trait heb je veel met je aegis van doen) en dan natuurlijk Glacial Heart (50% kans bij een crit dat je je foe chilled voor 4 secs) en skill 2 is volgens mij altijd een crit.
Helemaal zelf verzonnen, werkt best grappig.
Ik heb gisteren mijn mesmer aangemaakt. Op level 7 al wvw ingedoken maar ben toch nog behoorlijk squishy. Wel een aantal kills gekregen en wat handige tips gekregen van onze guild commander welke ook mesmer is. Al met al een leuke avond gehad (ook nog even CoF ingeweest, path 1 ging belachelijk snel voor mijn gevoel).
Gisteren 80 geraakt met mijn Charr warrior terwijl ik nog bezig was met het verkennen en clearen van Mt Maelstrom (ben met mijn warrior nog niet in Orr geweest of in dat lvl80-ish gebied in het noorden, zit sowieso pas op 43% met hem dus ik heb nog heel wat te doen). Toen er mensen gezocht werden voor Crucible of Eternity story mode had ik daar wel zin in, was ik nog nooit geweest en ik was er wel benieuwd naar. Bij de eerste trash mobs werden we keihard gepwnd maar dat mocht de pret niet drukken en daarna ging het beter. Wel een leuke instance uiteindelijk.
Ben van plan deze maand iig alle story modes te doen (dat zijn er 8 geloof ik), als ze tenminste niet gebugged zijn. Heeft iemand enig idee hoeveel dungeons je moet doen voor de monthly?
Ben van plan deze maand iig alle story modes te doen (dat zijn er 8 geloof ik), als ze tenminste niet gebugged zijn. Heeft iemand enig idee hoeveel dungeons je moet doen voor de monthly?
natuurlijk ben je dan nog squishy, op lvl 7 mag je dan wel geupscaled worden naar 80 maar je merkt heel duidelijk aan je gear enzo dat de echt 80ers een ruime voorsprong hebben op je .Timmetjuhs schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 08:03:
Ik heb gisteren mijn mesmer aangemaakt. Op level 7 al wvw ingedoken maar ben toch nog behoorlijk squishy. Wel een aantal kills gekregen en wat handige tips gekregen van onze guild commander welke ook mesmer is. Al met al een leuke avond gehad (ook nog even CoF ingeweest, path 1 ging belachelijk snel voor mijn gevoel).
en op lvl 7 mis je echt de beste skills van een mesmer. mijn mesmer is nu 58 en heb helemaal nog geen pvp gedaan met haar . toch denk ik dat een mesmer net als in gw1 echt pure pwnage kan zijn in pvp
Ik had ook niet anders verwachtFreakiebeakie schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 08:24:
[...]
natuurlijk ben je dan nog squishy, op lvl 7 mag je dan wel geupscaled worden naar 80 maar je merkt heel duidelijk aan je gear enzo dat de echt 80ers een ruime voorsprong hebben op je .
en op lvl 7 mis je echt de beste skills van een mesmer. mijn mesmer is nu 58 en heb helemaal nog geen pvp gedaan met haar . toch denk ik dat een mesmer net als in gw1 echt pure pwnage kan zijn in pvp
Je moet voor de monthly 5 dungeon runs hebben gedaan. Dus 5 keer een story mode, of explorable path.
Oh 5 maar, da's wel prima haalbaar dusTimmetjuhs schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 08:45:
[...]
Je moet voor de monthly 5 dungeon runs hebben gedaan. Dus 5 keer een story mode, of explorable path.
Hmmm ik dacht de laatste paar dagen al dat ik geluk had met dyes... Niet dat ik er tientallen vond ofzo maar toch wel iedere avond 2 of 3. Blijkt dat dat helemaal niet de bedoeling was en het is vandaag gepatched
Dat is ook meteen alles wat er in de patch notes staat. Kom op zeg, ga dingen FIXEN ipv dit soort dingen aanpakkenCorrected drop rate for Unidentified Dye.
On November 1, we introduced a change that unintentionally increased the drop rate of Unidentified Dye. Today’s game update corrects the drop rate for Unidentified Dye.
[ Voor 47% gewijzigd door SnoeiKoei op 06-11-2012 08:54 ]
Ja ik denk van wel. Zelf heb ik een AC run gehad alle paden. Dus dat waren er al 3, en gisteren nog een Cof run voor path 1. Nog 1 te gaan dus. Die zal ik donderdag wel doen.
gisteren voor het eerst sinds lang WvW gedaan op onze nieuwe server, piken square.
ongelooflijk. het was bijna terug Warhammer Online
VII, hand of blood, tainted, en dan nog een leuke guild group van mijn guild (COTG), echt super.
die mesmer portal is de max.
met 2 trebuchets een keepwall vernietigen en dan met een mesmer portal instant invasion
ranger lijkt mij ook beter te liggen in WvW dan mijn guardian. ik voelde mij altijd een veredelde buffbot, useless bij ranged fights en sieges
met die ranger kan ik tenminste nog wat dingen van een wall schieten. al meer medals gehaald met mijn ranger in 20 minuten dan met mijn guardian in 80 lvls
VII, hand of blood, tainted, en dan nog een leuke guild group van mijn guild (COTG), echt super.
met 2 trebuchets een keepwall vernietigen en dan met een mesmer portal instant invasion
ranger lijkt mij ook beter te liggen in WvW dan mijn guardian. ik voelde mij altijd een veredelde buffbot, useless bij ranged fights en sieges
PSN - ps4 : sir_kowlier
Hahaha, ik dacht precies hetzelfde!SnoeiKoei schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 08:49:
[...]
Hmmm ik dacht de laatste paar dagen al dat ik geluk had met dyes... Niet dat ik er tientallen vond ofzo maar toch wel iedere avond 2 of 3. Blijkt dat dat helemaal niet de bedoeling was en het is vandaag gepatched
Ik had de afgelopen 2 dagen echt 6 unidentified dyes...
Jammer dat het voorbij is, want het spekte mijn bankrekening best aardig.
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
Ik had gisteren ook weer 2 rare dyes in de eerste 5 min spelen. Een guild mate had een nieuw char aangemaake en binnen 3 levels 4 rare dyes twv 10 gold oid.Balachmar schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:17:
[...]
Hahaha, ik dacht precies hetzelfde!
Ik had de afgelopen 2 dagen echt 6 unidentified dyes...
Jammer dat het voorbij is, want het spekte mijn bankrekening best aardig.
In wvw is de range voor ranged attacks net te laag van een guardian met scepter. Staff ben ik niet zo'n fan van. En die portal van de mesmer is gewoon badass. Lekker naar binnen sneaken en dan hoppa.
Zo veel dyes vind ik niet eens, misschien 1 per twee dagen. Speel blijkbaar teveel sPvP 
Ben begonnen met een condition/crit build met longbow op mijn warrior. Het is heerlijk om mensen ermee in vuur en vlam te zetten! De juiste combinatie doet ook nog eens veel damage...
Ben begonnen met een condition/crit build met longbow op mijn warrior. Het is heerlijk om mensen ermee in vuur en vlam te zetten! De juiste combinatie doet ook nog eens veel damage...
Was het dan niet zo dat het geen je uit de Unidentified Dye kreeg vooral ook meer rare was? Ik heb nog geen een open gemaakt (was ik daar afgelopen weekend dus maar mee begonnen) maar afgelopen weekend had een guild-menber een zwarte en vlak erna een witte Dye.
Als ze echter alleen de drop-rate voor Unidentified Dye hebben aangepast kan het dus nog altijd zijn dat ze de Unidentified Dyes zelf wel meer rare's droppen.
Als iemand dit kan bevestigen hoor ik het graag.
Als ze echter alleen de drop-rate voor Unidentified Dye hebben aangepast kan het dus nog altijd zijn dat ze de Unidentified Dyes zelf wel meer rare's droppen.
Dat gevoel had ik dus ook. Ik voelde me zo nutteloos met mijn lvl80 exotische Guardian dat ik daarom maar een Elementalist heb aangemaakt. Met lvl20 in WvW gestapt en ik voelde me direct een stuk nuttiger met haar brede scala aan ranged AoE attacks.kowlier schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:12:
ranger lijkt mij ook beter te liggen in WvW dan mijn guardian. ik voelde mij altijd een veredelde buffbot, useless bij ranged fights en siegesmet die ranger kan ik tenminste nog wat dingen van een wall schieten. al meer medals gehaald met mijn ranger in 20 minuten dan met mijn guardian in 80 lvls
Nou zoveel geluk had ik niet, ik had in 3 dagen tijd max een stuk of 10 dyes ofzo en daarvan was er 1 uncommon, de rest common.Devata schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:37:
Was het dan niet zo dat het geen je uit de Unidentified Dye kreeg vooral ook meer rare was? Ik heb nog geen een open gemaakt (was ik daar afgelopen weekend dus maar mee begonnen) maar afgelopen weekend had een guild-menber een zwarte en vlak erna een witte Dye.
De droprate van de Unidentified Dyes is gefixt maar hoe zit het met het geen wat de Unidentified Dyes geven.
Op Piken doet CM story het gewoon, dus als je hem nog moet, zou ik gewoon es proberen.SnoeiKoei schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 08:49:
Dat is ook meteen alles wat er in de patch notes staat. Kom op zeg, ga dingen FIXEN ipv dit soort dingen aanpakken![]()
CM story mode is nog steeds bugged heb ik begrepen en sommige items, events en skill challenges zijn dat vaker wel dan niet, al sinds de release.
Welkom op Piken, van welke server komen jullie?kowlier schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:12:
gisteren voor het eerst sinds lang WvW gedaan op onze nieuwe server, piken square.
ranger lijkt mij ook beter te liggen in WvW dan mijn guardian. ik voelde mij altijd een veredelde buffbot, useless bij ranged fights en siegesmet die ranger kan ik tenminste nog wat dingen van een wall schieten. al meer medals gehaald met mijn ranger in 20 minuten dan met mijn guardian in 80 lvls
Er lijkt meer geswitched te worden nu dat er een cooldown van een week is, dan voorheen. Zo is RG verhuisd naar Blacktide, en hebben we een guild van Vabbi, die INS heet erbij gekregen.
Ik denk dat ik jullie op de Gunnar's hold borderlands gezien heb zou dat kunnen?
Tjah er zijn toch wat meer mensen die door krijgen dat Piken Square eigenlijk gewoon de betere keuze is;)
Je merkt ook dat het in LA wat drukker aan het worden is.
Je merkt ook dat het in LA wat drukker aan het worden is.
gister nog een white dye gevonden
Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.