Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 10:22
Devata schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:20:
In onze guild zijn wel genoeg WvW geïnteresseerde al geven de meeste toch een voorkeur aan PvE. We hebben ook al vaker WvW events georganiseerd maar dan kwamen we meestal niet verder als 10 man. Mede daarom heb ik er toevallig pas nog met Freakiebeakie over gesproken om het een keer samen te organiseren.

Een van de problemen waar ik zelf ook tegenaan loop is dat veel mensen pas WvW willen doen als ze 80 zijn maar er zijn ook veel mensen die op lvl 80 stoppen met spelen. En dan zijn er nog mensen wiens PC WvW niet aan kan.

De interesse is er dus wel maar niet in zo'n grote getallen als je misschien zou willen zien.

PS: 'de échte GoT guild' bestaat niet. Tenminste het is niet een guild opgezet door tweakers.net maar gewoon door een van de leden bet zoals de andere guilds. Ik weet niet wat jij met “de échte” bedoelt. Maar de GoT guild waar naar word verwezen is dus een guild opgezet door leden van dit forum die de guild ook naar het forum hebben vernoemd. Die zit inderdaad op Far Shiverpeaks.
Oh dat is toch leuk om te horen, wij zijn ook nooit echt met veel (onze guild is ook niet echt super groot), daarom dat ik dacht eens vragen of ik wat meer mensen kan vinden die ingeinteresserd zijn in wvw.

PS Er lopen wel mensen op Piken rond, die in een guild zitten die Guild of Tweakers heet, of zijn die gewoon overgewaaid van FS?

• Myrk
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-12-2021
Sneezydevil schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:16:
Zijn er hier trouwens nog mensen die op Piken spelen en regelmatig in WvW te vinden zijn? Ik zie wel eens een enkele keer iemand van Freakie's guild, maar zover ik weet zijn de meesten hier die op Piken zitten meer PvE gericht.
Ik heb nog geen level 80 (blijf te veel wisselen tussen characters) maar doe regelmatig met mijn thief (lvl 55 ofzo) WvW als ik daar tijd voor heb. Ben zeer zeker geïnteresseerd in een groep in WvW. Ben redelijk flexibel in welke class ik moet brengen, dus als er ergens voorkeur voor is...

edit: zit in freakie's guild
Sneezydevil schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:45:
[...]

Oh dat is toch leuk om te horen, wij zijn ook nooit echt met veel (onze guild is ook niet echt super groot), daarom dat ik dacht eens vragen of ik wat meer mensen kan vinden die ingeinteresserd zijn in wvw.

PS Er lopen wel mensen op Piken rond, die in een guild zitten die Guild of Tweakers heet, of zijn die gewoon overgewaaid van FS?
Die zijn er dus wel. Jullie zitten er alleen met Nederlanders of is het wel internationaal. Zowel mijn guild als die van freakie zijn internationaal gericht.

Ik heb inderdaad wel eens mensen met de GoT tag gezien maar ik denk inderdaad dat het mensen zijn die zijn overgewaaid van FS en nog niet in een nieuwe guild zijn gegaan.

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-10 09:56

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Devata schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:11:
[...]

Die zijn er dus wel. Jullie zitten er alleen met Nederlanders of is het wel internationaal. Zowel mijn guild als die van freakie zijn internationaal gericht.

Ik heb inderdaad wel eens mensen met de GoT tag gezien maar ik denk inderdaad dat het mensen zijn die zijn overgewaaid van FS en nog niet in een nieuwe guild zijn gegaan.
dat is een andere guild met dezelfde tag
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:25:
Ik zat net een stukje op Nu.nl te lezen

Familie Pot mag dochtertje niet Bloem noemen

En ik bedacht dat er in dat stukje een paar fantasiche Sylvari namen staan:

Bloem Pot
Peter Celie
ik wou mijn sylvari "mary huana" noemen maar die was er al :(
ik zelf moest erg lachen omd e naam "beau ter ham " xD owja en connie plassen vond ik ook geweldig

[ Voor 38% gewijzigd door Freakiebeakie op 23-10-2012 14:25 ]

YO! fucknuts! It's Probing time!

• Sneezydevil
Devata schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:11:
[...]

Internationaal, en vrij volwassen :). We spelen vooral voor de fun.

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

leuke namen zijn zelf ook wel te verzinnen toch

maak je sylvari oranje en noem hem willy wortel

Sneezydevil schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:24:
[...]

Internationaal, en vrij volwassen :). We spelen vooral voor de fun.
Die zijn er dus wel. Daarbij zitten op Piken Square ook twee echte WvW guilds maar als je een fun-guild wilt is dat niet echt wat je zoekt.

En zouden jullie ooit naar een grotere guild willen verhuizen dan zijn jullie welkom ;) Even een mailtje sturen naar Oxherd met de namen en dan krijgt iedereen een uitnodiging ;)

Ik ben dan wel benieuwd hoe jullie guild heet. Misschien dat ik wel eens leden ben tegen gekomen,

Je zult ook wel eens mensen van onze guild hebben gezien.

Wij heten "The Only One" met als tag One

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:34
Zijn er hier trouwens nog mensen die op Piken spelen en regelmatig in WvW te vinden zijn? Ik zie wel eens een enkele keer iemand van Freakie's guild, maar zover ik weet zijn de meesten hier die op Piken zitten meer PvE gericht.
Yup ik op me Necromancer. ongeveer 1,5 maand geleden het spel gekocht en sinds afgelopen weekend level 80. Nu voorzichtig aan het kijken wat voor gear ik wil (uit de dungeons).

Het WvW setje is voor een Necromancer echt nutteloos volgens mij :P. Zo ook de wapens.. Ik denk dat het, het corrupted setje wordt uit Arah.
Freakiebeakie schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:30:
leuke namen zijn zelf ook wel te verzinnen toch

maak je sylvari oranje en noem hem willy wortel
Ach, ik heb een ranger met voornaam Aranorn...

Maar ik heb de meeste van mijn namen zelf verzonnen, alleen die van m'n main komt uit een boek...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Verwijderd

Darm Schurft. Lekker kinderachtig.. :P

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

moest wel lachen toen me vriendin zei dat ze iemand had geinvite met dde naam darm schurft
in mijn guild staat fun trouwens ook voorop , daar spelen we tenslotte toch een game voor .
hebben niet veel mensen die wvwvw spelen , dat zijn er hooguit 10. we zitten nu op 110 members maar daarvan zijn er denk ik 30 gestopt met spelen, die worden over een tijdje verwijderd. ondertussen groeien we gestaagd door , meeste mensen zijn wat ouder dus 25+ maar we hebben er ook een paar jonkies bij zitten van 15 en iets ouder , maar ze gedragen zich niet als irri pubers dus vind ik het geen probleem .
geloof dat een guild 500 members kan hebben dus plaats zat voor nieuwkomers :)

ben benieuwd of er nog van die gestopte mensen online komen tijdens halloween
gelijk ff een praatje met ze maken over hoe en wat er in de toekomst gaat gebeuren

[ Voor 84% gewijzigd door Freakiebeakie op 23-10-2012 14:49 ]

• Sneezydevil
Devata schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:34:
[...]

Die zijn er dus wel. Daarbij zitten op Piken Square ook twee echte WvW guilds maar als je een fun-guild wilt is dat niet echt wat je zoekt.

En zouden jullie ooit naar een grotere guild willen verhuizen dan zijn jullie welkom ;) Even een mailtje sturen naar Oxherd met de namen en dan krijgt iedereen een uitnodiging ;)

Ik ben dan wel benieuwd hoe jullie guild heet. Misschien dat ik wel eens leden ben tegen gekomen,

Je zult ook wel eens mensen van onze guild hebben gezien.

Wij heten "The Only One" met als tag One
Haha volgens mij hebben we in het begin wel eens achter jullie aangelopen, nu al 3 weken terug denk ik, misschien was dat met zo'n event dan, want toen hadden jullie toch wel een man of 10.

We bestaan volgend jaar 10 jaar, dus de kans dat we op gaan in een andere guild schat ik niet zo groot :D.

Wat noem jij trouwens een grote guild :p?

We hebben als guild tag [MU].

Met WvW guilds, bedoel je Necrosis en Red Guard?

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

MU kom ik wel eens tegen in Orr :P staat voor Mutants toch?

[ Voor 26% gewijzigd door Freakiebeakie op 23-10-2012 14:50 ]

• Sneezydevil
We waren inderdaad bijna niet te missen we stonden daar met 15 man, toen ik jou en je guild daar laatst zag.

Yup correct, komen van een spel wat mu online hete, maar niet heel bekend is, en al behoorlijk oud.
ex87 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:35:
[...]

Yup ik op me Necromancer. ongeveer 1,5 maand geleden het spel gekocht en sinds afgelopen weekend level 80. Nu voorzichtig aan het kijken wat voor gear ik wil (uit de dungeons).

Het WvW setje is voor een Necromancer echt nutteloos volgens mij :P. Zo ook de wapens.. Ik denk dat het, het corrupted setje wordt uit Arah.
Necro is zo afhankelijk van cond dmg dat ik het eigenlijk 1 van de weinige profs is waar ik die set idd niet zou halen.

Voor mijn necro (nu lvl 77), ga ik een carrion setje maken, de looks ben ik nog niet uit.

[ Voor 93% gewijzigd door Sneezydevil op 23-10-2012 15:05 ]

Ik spreek over groot als een guild rond of meer als 100 leden heeft. Zowel onze guild als de guild van Freakiebeakie voldoen volgens mij dus aan de definitie 'groot'.
Je kunt mij zijn tegengekomen :) Ik probeer te leven naar het advies dat eerder vandaag gegeven werd: Wissel verschillende activiteiten af. Alleen PvP heb ik me nog niet aan gewaagd. Daar ben ik gewoon niet goed genoeg voor in 1v1. In WvW zijn er veel meer bondgenoten en kan ik een meer ondersteunende rol spelen. Als ik doodga in WvW dan is het bijna altijd door een 1v1. Mocht je ondanks het voorgaande toch een keertje WvW willen doen kun je me altijd ingame een berichtje sturen, zelfde usernaam als hier.

Wat betreft het op PvE gericht zijn. Ik denk dat we op Piken Square de laatste twee weken redelijk bezig zijn in WvW. Het lijkt dat er wat meer aandacht voor WvW is en dat is te zien in de resultaten. We zullen waarschijnlijk nooit in de top van de serverlijst komen met betrekking tot WvW, maar dat vind ik persoonlijk niet zo erg. Ergens in het midden van de lijst vergroot de kansen op een ander startgebied in de volgende week en op andere tegenstanders. Dat houdt het een beetje afwisselend.

• Sneezydevil
Zolang het om fun hebben gaat, en niet om winnen, is iedereen welkom in mijn party :), level en profession zijn allemaal niet zo relevant.

Ik zal je straks aan mijn friendslist toevoegen.

Ik denk ook dat daarom de WvW me meer trekt dan ik had gedacht, Piken is gewoon een leuke server, en we winnen dan wel niet alles, en aan de top zullen we nooit staan, maar daar gaat het me ook niet om.

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

dat is de juiste instelling toch ook tijdens het gamen , ik kon tijdens een potje Call of duty echt 30 keer gekilled zijn en zelf 10 kills hebben en toch blij zijn omdat ik dan bv op een grappige manier mensen had opgeblazen met me c4 pakkies :D

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-11 20:41
Naja ik heb nog maar 2 keer in paar dagen last gehad van die crash.. mijn pc is niet al te oud maar zeker ook niet de nieuwste (zie specs in sig) zou GW2 toch redelijk moeten kunnen draaien :P verders ook nooit last en ruim genoeg FPS.

ik ben gisteren avond level 11 voorbij gegaan.. vind het steeds leuker worden.. warrior met dual wield en als 2de wapen een rifle zodat ik ook lekker range kan vechten.. en nu komen eindelijk skills en traits om de hoek kijken heb nu standaard al power meer en might etc. van die buffs.. in wow had ik 2/3 bars nokvol met spells etc.. dat is in GW2 helemaal anders maar om te zeggen dat ik het mis.. vind het wel lekker zo haha.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
bah bah bah als ik alles zo lees wil ik echt graag weer verder spelen... helaas zo druk dat ik er gewoonweg niet aan toe kom :( was ik maar weer 16/17 school/werken/gamen/uitgaan).zit er nu echt niet in man

maarja iig alles op de nieuwe laptop gezet dus als alles klaar is dan mag ik van mezelf ook nog even tot een uur losgaan.

hehe gek onnie

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-11 20:55

BombaAriba

Ondertitel

Nou ik ben gewisseld van wereld. Ik heb alleen al de hele avond gezocht naar een functie om de GoT guild op te zoeken(uberhaupt zoeken naar guilds) maar die heb ik niet kunnen vinden. Daarom hier maar mijn oproep of iemand mij toe kan voegen. Ik heb twee characters: "Bombaariba" & "Sir Bombaariba". Geen idee of dat genoeg is om mij te kunnen toevoegen.
@hieronder: Dat heb ik gedaan maar ik zie geen plek op het forum om daarvoor een topic te starten.

[ Voor 12% gewijzigd door BombaAriba op 23-10-2012 20:45 ]

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
haha lees het rode vlak eens als je een reactie plaasts,,, de guild heeft een eigen site waar je je even moet aanmelden en je zelf op moet geven voor de guild www.guildoftweakers.com

[ Voor 3% gewijzigd door tooter op 23-10-2012 20:38 . Reden: typos ]

hehe gek onnie

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11 08:40

D-rez

dexels

Update gaat Traaaaaaaaag

Verwijderd

Wordt wel moe van al dat GoT gepraat hier. Dit topic is voor GW2 in het algemeen.

On topic:

Halloween event is nu al geweldig. Boek afgemaakt (zonder guides was het redelijk lastig soms), en nu bezig met de candy corn monthly achievement.

Weet iemand al wat je met die gele jaw crafting item kan maken?

Verwijderd

NuCl3aR schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:51:
Ik heb 100% world completion.

Je hebt alle gewone zones op Tyria nodig +(!!!) de PoI bij Chantry of Secrets. Verder heb je enkel 100% completion nodig op alle WvW maps.
Ja heb de missende punten allemaal gevonden > menselijk foutje :D
Bleek een map voor de helft te hebben afgerond die op de grote map als bezocht leek. Met inzoomen kwam ik er even achter dat daar alle puntjes die ik nodig had nog even bezocht moesten worden.

Nu nog even alle puntjes op WvW en dan zijn we er! (maar)
Zit op FSP en het leuke is dat tijdens de nacht en dag die Desolation alles bezitten. En in de nacht met 5 man een garrison om zeep helpen zie ik niet snel gebeuren.

Verwijderd

Ik behaal helaas met mijn pc maar 10 Fps. Dit maakt het spelen echt totaal niet leuk.
Dit had ik niet verwacht met zulke minimale systeemeisen die GW2 geeft.

Hier mijn systeem specs:

amd athlon 64 x2 dual core 6000+ (3,3ghz)
nvidia Geforce 9500 GT
4gb werkgeheugen.

Ik vind het ook niet een probleem om mijn pc iets te upgrade. Ook wil ik niet heel veel geld uitgeven maar, vooral lekker GW2 kunnen spelen.

Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen? En of welk onderdeel ik het beste kan vervangen en voor wat.

Alvast bedankt alle!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Eigenlijk je hele pc maar je graphic card is de echte bottle-neck.

Verwijderd

Rockvee2 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:17:
Eigenlijk je hele pc maar je graphic card is de echte bottle-neck.
Dankjewel voor je reactie! Maar, ik dacht dat de lage fps vooral te maken heeft met je cpu? En als ik het alleen al kan oplossen met een betere grafische kaart.. advies voor welke ?
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:57:
Ik behaal helaas met mijn pc maar 10 Fps. Dit maakt het spelen echt totaal niet leuk.
Dit had ik niet verwacht met zulke minimale systeemeisen die GW2 geeft.

Hier mijn systeem specs:

nvidia Geforce 9500 GT
4gb werkgeheugen.

Ik vind het ook niet een probleem om mijn pc iets te upgrade. Ook wil ik niet heel veel geld uitgeven maar, vooral lekker GW2 kunnen spelen.

Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen? En of welk onderdeel ik het beste kan vervangen en voor wat.

Alvast bedankt alle!
Voor GW2 is de processor belangrijker en die lijkt me de zwakte schakel in jouw configuratie. Upgrade van de processor betekent echter ook een nieuw moederbord. En dan misschien ook wel een nieuwe voeding (hangt af van wat je nu hebt). En is wat minder makkelijk zelf te doen. Of eigenlijk een stuk lastiger, want grafische kaart en geheugen zijn zo vervangen en een nieuw moederbord betekent een complete verbouwing van je pc :)

/edit: Nu heb je dus twee tegenstrijdige adviezen. Zoals ik hierboven al zeg is het vervangen van je grafische kaart wel makkelijker, maar ik denk toch echt dat de processor je meer oplevert voor GW2. Misschien kan een derde persoon uitsluitsel geven.

[ Voor 10% gewijzigd door RoseSolane op 23-10-2012 22:25 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:57:

Hier mijn systeem specs:

nvidia Geforce 9500 GT
4gb werkgeheugen.
Ik herken het probleem.
Speelde voorheen met een dualcore 2 duo E6600 met 4gb ram en hetzelfde videokaartje.
Op 1980x1080 setting kwam ik op 15FPS in rustige gebieden. WvW liet ik voor wat het was. Want de Whopping 2 FPS doet je repairbill geen goed.
RoseSolane schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:22:
[...]

Voor GW2 is de processor belangrijker en die lijkt me de zwakte schakel in jouw configuratie.
Ben het met Rose eens.

Upgrade is nodig wil je gewoon lekker kunnen spelen.
Punt is dat je dan practisch alles kan vervangen.

Misschien een upgrade setje + videokaartje? moet je met een 300-400 euries klaar zijn voor de toekomst.
Zelf onlangs ook gedaan. Speel nu op een FX8120 8-core 8gb Corsair Vengance en een HD7870 club3d King
Ben nu in WvW in ieder geval van die 2 fps af :) (30-40 nu)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:36:
[...]

Ik herken het probleem.
Speelde voorheen met een dualcore 2 duo E6600 met 4gb ram en hetzelfde videokaartje.
Op 1980x1080 setting kwam ik op 15FPS in rustige gebieden. WvW liet ik voor wat het was. Want de Whopping 2 FPS doet je repairbill geen goed.

[...]

Ben het met Rose eens.

Upgrade is nodig wil je gewoon lekker kunnen spelen.
Punt is dat je dan practisch alles kan vervangen.

Misschien een upgrade setje + videokaartje? moet je met een 300-400 euries klaar zijn voor de toekomst.
Zelf onlangs ook gedaan. Speel nu op een FX8120 8-core 8gb Corsair Vengance en een HD7870 club3d King
Ben nu in WvW in ieder geval van die 2 fps af :) (30-40 nu)
Ik zal je wel even een PM sturen.. zodat, iedereen weer lekker verder kan praten over GW2 haha;)
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:48:
[...]

Ik zal je wel even een PM sturen.. zodat, iedereen weer lekker verder kan praten over GW2 haha;)
Tis anders redelijk rustig :)

Ik zie nog weinig hier van wat we van Halloween vinden. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit. Waarschijnlijk ga ik er wel geld aan uitgeven. Ik heb gisteravond als laatste eens gekeken naar de nieuwe artikelen in de Trading Post en toen mijn Sylvari die heksenjurk aantrok wilde ze hem niet meer uitdoen. Het stond er echt fantastisch. Dus die moet ik maar aanschaffen. Maar ik heb bij lange na niet genoeg gold voor 700 gems. Dus zal het wel een 800 gems voor €10 worden. Ach, heeft ArenaNet ook wat ze wil :)
RoseSolane schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:17:
[...]

Tis anders redelijk rustig :)

Ik zie nog weinig hier van wat we van Halloween vinden. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit. Waarschijnlijk ga ik er wel geld aan uitgeven. Ik heb gisteravond als laatste eens gekeken naar de nieuwe artikelen in de Trading Post en toen mijn Sylvari die heksenjurk aantrok wilde ze hem niet meer uitdoen. Het stond er echt fantastisch. Dus die moet ik maar aanschaffen. Maar ik heb bij lange na niet genoeg gold voor 700 gems. Dus zal het wel een 800 gems voor €10 worden. Ach, heeft ArenaNet ook wat ze wil :)
Ja, ik heb ook die witch costume gekocht... Vooral die bezemsteel is gaaf :D Ik moet nog even kijken hoe die Thorn costume eruit ziet, mogelijk gaat er weer 10 euro doorheen...

Ik kwam gisteren ook die Thieving Skritt tegen! Jammer genoeg ontsnapte hij.... En ik heb nog een paar van die mysterieuze deuren geopend. De meesten gaven niet veel, maar bij een ontsnapte er een boss (en startte er dus een event)

Ben benieuwd wat de volgende act gaat brengen!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

ik was van plan om helemaal geen goud uit te geven en wat wat denk je :D, kheb nu een heksen pak en die van de mad king ook meteen maar .
ik had nog 17 goud en zo`n pak was gister 6,50g .ik denk dat als je 2 dagen wacht ze al een stuk goedkoper zijn maar ik wou gister brawlen met mn mad king pakkie en dat ging lekker, heb nu 161 punten (500 is max ). gister ook nog de ghost hunt gedaan en afegerond en daarna ben ik deuren wezen hunten. nu heb ik gister met wat mensen een plek gevonden waar ze echt continue spawnen :D had binnen een uur 250 candy corn en weet ik veel wat nog meer , echt me hele bags zaten vol met troep.
het was daar zo`n goeie plak dat de mensen daar zeiden :wij zijn nu de order van de haunted doors " niet verder vertellen waar ze zo goed spawnen xD. vandaag ga ik daar zeker weer heen :P en nog ff brawlen natuurlijk

Freakiebeakie schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:26:
ik was van plan om helemaal geen goud uit te geven en wat wat denk je :D, kheb nu een heksen pak en die van de mad king ook meteen maar .
ik had nog 17 goud en zo`n pak was gister 6,50g .ik denk dat als je 2 dagen wacht ze al een stuk goedkoper zijn maar ik wou gister brawlen met mn mad king pakkie en dat ging lekker, heb nu 161 punten (500 is max ). gister ook nog de ghost hunt gedaan en afegerond en daarna ben ik deuren wezen hunten. nu heb ik gister met wat mensen een plek gevonden waar ze echt continue spawnen :D had binnen een uur 250 candy corn en weet ik veel wat nog meer , echt me hele bags zaten vol met troep.
het was daar zo`n goeie plak dat de mensen daar zeiden :wij zijn nu de order van de haunted doors " niet verder vertellen waar ze zo goed spawnen xD. vandaag ga ik daar zeker weer heen :P en nog ff brawlen natuurlijk
Dat brawlen snap ik niet... Ik heb wel een paar punten (geen idee waar je deze kunt zien), maar hoe ik ze gehaald heb, geen idee...

Mijn Sylvari wil ook pronken met haar heksenpakje en wil niet nog twee dagen wachten :P Mag ze dan in dat pakje mee om die deuren te openen of moet ze daarvoor haar gevechtspak aan?
Ik vind Halloween ook nog erg leuk! Ik had 6 sleutels opgespaard voor Black Lion chests maar daar kwam echt alleen de gebruikelijke meuk uit (op een zeer welkome Black Lions Company salvage kit na!), zelfs geen nieuwe sleutel. 1 sleutelfarmrun gedaan en mijn necromancer’s lvl10 personal story chapter gedaan zodat ik kist 7 en 8 kon openen. En uit kist 8 kwam de daggerskin! Nou ja, die is dus echt alleen bruikbaar tijdens Halloween, “gewone” dagger met een afgehakte hand eraan. Paste bij geen van mijn characters (enige die met daggers vecht is mijn elementalist, deze paste eigenlijk alleen bij een goed duistere necromancer)… dus op TP gegooid. Er stonden er al een paar meer op maar de prijs lag nog steeds op zo’n 3G50S en hij was binnen een minuut weg.

Verder natuurlijk candycorn gefarmd en meteen zoveel mogelijk opgegeten. Aan het eind van de avond had ik het Halloween-deel van de monthly binnen (nu alleen WvWvW nog) en had ik alweer een voorraad van 80 candycorn. In hoge level gebieden (vond er 3 in Orr) zitten rich raw candycorn veins, dat gaat hard!

Van het boek heb ik alleen de eerste 2 pagina’s verzameld, de rest komt vanavond.

Heb me ook ff aan costume brawl gewaagd en ben daarvoor in de cauldron (mystic forge) van LA gesprongen. Dat was nog een hele uitdaging aangezien de MF continu omringd werd door costume brawlende spelers, mijn ouwe systeempje trok dat niet echt en dan is zo’n halve jumping puzzle nauwelijks te doen maar het is gelukt. Eruit gekomen als skelet en dat was wel een succes, ben daarna een heel aantal keer king of the brawl geweest terwijl me dat als bijvoorbeeld moa niet lukte.

Die deuren heb ik me nog niet aan gewaagd, heb er 1 zien staan in het human gebied maar geen idee wat je er mee kunt nog.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

SnoeiKoei schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:37:
Verder natuurlijk candycorn gefarmd en meteen zoveel mogelijk opgegeten. Aan het eind van de avond had ik het Halloween-deel van de monthly binnen (nu alleen WvWvW nog) en had ik alweer een voorraad van 80 candycorn. In hoge level gebieden (vond er 3 in Orr) zitten rich raw candycorn veins, dat gaat hard!
Hoeveel candy moet ik eten voor de monthly?
Die deuren heb ik me nog niet aan gewaagd, heb er 1 zien staan in het human gebied maar geen idee wat je er mee kunt nog.
Misschien gewoon openen? Ik heb dat gisteravond één keer gedaan en zo'n grote ballonnenmonster verslagen voor wat candy.
RoseSolane schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:50:
[...]

150. Maar ik wacht eerst tot ik m'n WvW kills rond heb voordat ik me daar aan ga wagen :D Vind het anders zonde van m'n candy die ik dan liever voor andere doeleinden gebruik...

RoseSolane schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:50:
[...]

[...]

Misschien gewoon openen? Ik heb dat gisteravond één keer gedaan en zo'n grote ballonnenmonster verslagen voor wat candy.
Mjah misschien was 'ie bugged dan want ik kon er niks mee. Of kan hij in totaal maar 1x worden geopend? Deur stond open namelijk, kon erachter een sterrenhemel zien. Ik ging er eigenlijk van uit dat iedereen die deuren kon openen.

[ Voor 19% gewijzigd door SnoeiKoei op 24-10-2012 08:59 ]

Wailing_Banshee schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:57:
[...]

150. Maar ik wacht eerst tot ik m'n WvW kills rond heb voordat ik me daar aan ga wagen :D Vind het anders zonde van m'n candy die ik dan liever voor andere doeleinden gebruik...
Oeps, dat is een boel. WvW kills heb ik al, dit is de laatste van de Monthly die ik nog moet halen. Dat wordt een overdosis suiker voor mijn dames vanavond :)

• Timmetjuhs
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-11 22:14
Het viel mij ook al op dat je geen nieuwe keys meer uit de chests krijgt. Afzetters... Van de 11 chests kwam er bij 1tje een medium shoulder skin uit, wel een mooie met van zulke schedels. Deze stond voor 1 gold en een beetje op de TC. Ik heb hem nog in mijn bank staan. Maar deze skins zijn altijd bruikbaar toch?
Timmetjuhs schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:09:
Het viel mij ook al op dat je geen nieuwe keys meer uit de chests krijgt. Afzetters...
Ik heb er 7 geopend en kreeg 3 sleutels terug... Daar heb ik nog een paar mee geopend en kreeg alleen maar de standaard bagger :D

• Timmetjuhs
Hmm apart, normaal krijg ik vaker uit 2-3 chests achter elkaar een nieuwe sleutel, en nu totaal niet. Ik heb wel weer 7 instant repair canisters. Helaas geen salvage kits of mining picks.

Vanavond eens kijken of ik het boek af kan maken. Gisteren was het nogal bugged.

Verwijderd

Paar vraagjes freakie:
1. Dat brawlen is in LA toch met dat Boem Pow, waarbij je getransformed wordt in een varken of iets dergelijks? Kun je die punten in je special event achievement zien? (Kan nu niet kijken en gisteren niet zo op gelet).
2. Ghost hunt is met dat boek of niet?
3. Waar is die deur?;-) je kunt me pm'en?

• Myrk
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-12-2021
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:25:
[...]

Paar vraagjes freakie:
1. Dat brawlen is in LA toch met dat Boem Pow, waarbij je getransformed wordt in een varken of iets dergelijks? Kun je die punten in je special event achievement zien? (Kan nu niet kijken en gisteren niet zo op gelet).
Liever geen pm, ik wil 1 ook wel weten want ik vind t zelf ook 'vaag'.

3. de deuren staan random, ik heb er een hoop gezien in gendarran fields (rondom het water waar die piraten rond hangen) (gendarran fields is de area noordelijk van LA als ik me niet gruwelijk in de naam vergist heb)
[...]

Paar vraagjes freakie:
Mag ik ook antwoorden op vraag 1? Ik doe het gewoon:
Ja, maar dat transformeren hoeft niet. Op Halloween kostuums die je kunt kopen zitten brawl skills. Volgens mij betere skills dan die je via transformatie kan krijgen, maar dat weet ik niet zeker.

• glaaj
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-11 10:57
En wat is het nut van dat brawlen nu, want ik kan wel n hoop punten hebben en king zijn maar krijg ik er ook bijvoorbeeld candy corn voor?
SnoeiKoei schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:58:
[...]

Mjah misschien was 'ie bugged dan want ik kon er niks mee. Of kan hij in totaal maar 1x worden geopend? Deur stond open namelijk, kon erachter een sterrenhemel zien. Ik ging er eigenlijk van uit dat iedereen die deuren kon openen.
Is een bekende bug, zie de wiki
glaaj schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:42:
En wat is het nut van dat brawlen nu, want ik kan wel n hoop punten hebben en king zijn maar krijg ik er ook bijvoorbeeld candy corn voor?
Achievement

[ Voor 22% gewijzigd door RoseSolane op 24-10-2012 09:52 ]

• Dacuuu
  • Laatst online: 11:37
Ik ben een beetje het overzicht kwijt in GW2. Ik speel GW2 vrijwel altijd alleen, Ben een Human warrior, en loop wat rond. kill wat mobs, doe wat events. Besjes oprapen en hout hakken etc. Main quest wat volgen. En ben nu lvl 46. Hier op tweakers lees ik hele strategieën van hoe en wat. Maar dit ervaar ik helemaal niet. De wapens en de kleren die ik heb komen uit missies of gekregen van vermoorden beesten etc. Hoe kan ik een wat betere ervaring krijgen? Is er een leuke guild die op teamspeak oid zitten om mee te spelen?

Verwijderd

Dacuuu schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:57:
Ik ben een beetje het overzicht kwijt in GW2. Ik speel GW2 vrijwel altijd alleen, Ben een Human warrior, en loop wat rond. kill wat mobs, doe wat events. Besjes oprapen en hout hakken etc. Main quest wat volgen. En ben nu lvl 46. Hier op tweakers lees ik hele strategieën van hoe en wat. Maar dit ervaar ik helemaal niet. De wapens en de kleren die ik heb komen uit missies of gekregen van vermoorden beesten etc. Hoe kan ik een wat betere ervaring krijgen? Is er een leuke guild die op teamspeak oid zitten om mee te spelen?
Neuh, dat is het wel zo''n beetje eigenlijk, en vooral op Far Shiverpeaks zijn er echt geen leuke guilds, allemaal van die randdebielen die denken dat ze de beste zijn. :X

• Timmetjuhs
Ahhh ik zit bij LLL op FS en is erg gezellig hoor :)
Je zou wat kunnen gaan craften, beginnen met dungeons. Deze kan je namelijk vanaf level 30 doen.
Zorgen dat je iedere dag je daily achievement behaald voor extra, xp, cash, karma en handige items.
Je kan dmv de transmution stones welke je uit je daily krijgt looks van armor en wapens combineren met stats. Zo kan je toch de vette look van je oude gear op je nieuwe betere maar lelijkere gear zetten.
Dacuuu schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:57:
Je kunt GW2 prima alleen spelen, maar er is meer.

Heb je al WvW geprobeerd? De dialoog hiervoor kun je openen via B. Bovenin het scherm dat opent staat een button om deel te nemen. Je kunt dan voor vier gebieden kiezen. Ik zou beginnen met je eigen gebied. Je komt in een nieuw gebeied waar een NPC staat die je probeert uit te leggen wat je moet doen. Ik vind dit erg leuk.

Heb je al PvP geprobeerd. Kun je openen via je H scherm, een van de opties aan de linkerkant. Heb ik zelf nog niet gedaan, dus kan ik niet veel meer over zeggen.

En dan zijn er inderdaad de guilds. Op welke server zit je? Op Far Shiverpeaks zit een GOT guild (zie de waarschuwing onderaan de pagina). Op Piken Square zitten de internationale guilds van Devata en Freakie Beakie. Voor de guild van Freakie kun je Freakie of mij ingame een berichtje sturen of hier een PM. De ingame username van Devata weet ik niet uit mijn hoofd. Maar je kunt hem een PM sturen.

/edit: En al die dingen die Timmetjuhs noemt :)

• Xeiji
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-09 20:32
RoseSolane schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:08:
Heb je al PvP geprobeerd. Kun je openen via je H scherm, een van de opties aan de linkerkant. Heb ik zelf nog niet gedaan, dus kan ik niet veel meer over zeggen.
Het PvP menu is verplaatst en heeft nu zijn eigen scherm (nog geen shortcut instelbaar) ;)
[...]

PvP zit niet meer in het Hero scherm, maar in de balk bovenin. Is met de Halloween update aangepast!

Verwijderd

Zo de guild: Gods And Mere Mortals is aangemaakt :9
Wailing_Banshee schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:13:
[...]

PvP zit niet meer in het Hero scherm, maar in de balk bovenin. Is met de Halloween update aangepast!
Xeiji schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:12:
[...]

Het PvP menu is verplaatst en heeft nu zijn eigen scherm (nog geen shortcut instelbaar) ;)
Dat had ik nog niet gezien, al wel gelezen, en meteen weer vergeten O+
RoseSolane schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:44:
[...]

Dat had ik nog niet gezien, al wel gelezen, en meteen weer vergeten O+
Ik zat gisteren continue te klooien in m'n hero scherm... Ik wilde naar de achievements (wat dus eerst de een-na-laatste tab was) en kon hem maar niet vinden!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

RoseSolane schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:33:
[...]

Mijn Sylvari wil ook pronken met haar heksenpakje en wil niet nog twee dagen wachten :P Mag ze dan in dat pakje mee om die deuren te openen of moet ze daarvoor haar gevechtspak aan?
town costume is niet om te vechten , dus je moet wel je vechtpak aan je kan volgens mij wel dr bezem als 2e wapen nemen om te vliegen

Freakiebeakie schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:50:
[...]

town costume is niet om te vechten , dus je moet wel je vechtpak aan je kan volgens mij wel dr bezem als 2e wapen nemen om te vliegen
Cool! Kan dat echt? Oh, mijn Sylvari gaat helemaal uit haar dak als dat kan. €10 gaat nu zeker naar ArenaNet. Was het maar vast avond.
Freakiebeakie schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:50:
[...]

Oh, moet ik vanavond gelijk eens proberen!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

[...]

Paar vraagjes freakie:
ghost hunt is met dat boek ja
deuren kunnen overal spawnen
en brawlen is gewoon op alles rammen wat je ziet lopen idd
special events geloof ik zie je hoeveeel punten je heb(achievements) of bij comunnity

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Wailing_Banshee schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:54:
[...]

Oh, moet ik vanavond gelijk eens proberen!
als de bezem als 2e wapen niet ken moet je snel switchen van town gear naar vecht gear , das ook wel te doen

• Dacuuu
  • Laatst online: 11:37
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:04:
[...]

Neuh, dat is het wel zo''n beetje eigenlijk, en vooral op Far Shiverpeaks zijn er echt geen leuke guilds, allemaal van die randdebielen die denken dat ze de beste zijn. :X
Positief! :P
[...]

Je kunt GW2 prima alleen spelen, maar er is meer.

Heb je al WvW geprobeerd? De dialoog hiervoor kun je openen via B. Bovenin het scherm dat opent staat een button om deel te nemen. Je kunt dan voor vier gebieden kiezen. Ik zou beginnen met je eigen gebied. Je komt in een nieuw gebeied waar een NPC staat die je probeert uit te leggen wat je moet doen. Ik vind dit erg leuk.

En dan zijn er inderdaad de guilds. Op welke server zit je? Op Far Shiverpeaks zit een GOT guild (zie de waarschuwing onderaan de pagina). Op Piken Square zitten de internationale guilds van Devata en Freakie Beakie. Voor de guild van Freakie kun je Freakie of mij ingame een berichtje sturen of hier een PM. De ingame username van Devata weet ik niet uit mijn hoofd. Maar je kunt hem een PM sturen.

/edit: En al die dingen die Timmetjuhs noemt :)
WvwvW heb ik even gedaan met een paar vrienden, hun spelen 1 A 2 uurtjes per week oid, dus niet erg actief. Vond het wel leuk. Maar heb het idee dat je het met een grote groep moet spelen om er alles uit te halen. Zelf zit ik op desolation (kan je nog gratis switchen?) En zitten de tweakers op een teamspeak?
Ik heb gister me ook maar eens aan het Halloween feest gewaagd.

Lions Arch was echt geweldig versiert en daar zouden veel andere games wat van kunnen leren. Helaas was het wel zo dat zo goed als LA was versiert zo summier was de rest versiert.

Het gevolg was ook dat andere gebieden vrijwel verlaten waren en je in LA telkens in de overflow terecht kwam. (Ik was in de Norn stad gaan kijken wat daar te doen was met Halloween (niets) en ben toen geen een persoon tegen gekomen.)

De Ghost Hunt was erg leuk. Het was ook een traditionele quest, dus quests zoals we dat van andere MMO's kunnen. Iets dat ik graag wat meer in GW2 zou willen zien en naar dit gespeeld te hebben heb ik dat gevoel nog meer. Leuk hoe je alle kanten van Tyria opgestuurd werd. (nou ben ik niet zo'n raadsel-man dus gewoon een locatie geven was voor mij ook prima)

Ik mist wel wat duidelijkheid. Ik had op internet al van alles gelezen maar wist nog niet precies was ik allemaal moest en kon doen. Iemand die er vooraf dus helemaal niets over had gelezen zal er waarschijnlijk nog minder weten wat hij er mee aan moet.

Wat voor mij nog altijd wat onduidelijk was, was hoe ik nou aan die recepten kon komen, wat ik met de deuren moest. Ik maakte wel eens een deur open en dan kwam er of een mob uit of een zakje. Als een mob kwam dan maakte je die af en dan verdween de deur niet. Een keer kwam er een champion uit waar dan een event bij hoorde om hem af te maken. Ook daarna verdween de deur weer.
Ook snapte in het event in LA niet helemaal. Er stond wel een balk maar wat we nou moesten doen om die te voltooien..??
En hoe zit het precies met die“Thieving Skritt”?

Iets meer uitleg leek me dus wel handig. Bijvoorbeeld een persoon waar je heen geleid werd en die je vertelde wat er nu allemaal te doen was.

• glaaj
De thieving skritt ben ik zelf nog niet tegen gekomen maar it is volgens mij precies hetzelfde als de lootgoblins in diablo 3, ze spawnen at random en als je ze molt droppen ze loot, als je te laat bent of m simpelweg niet snel genoeg molt gaat ie weg.

verbeter mij als ik fout zit
Dacuuu schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:09:
[...]

Positief! :P

[...]

WvwvW heb ik even gedaan met een paar vrienden, hun spelen 1 A 2 uurtjes per week oid, dus niet erg actief. Vond het wel leuk. Maar heb het idee dat je het met een grote groep moet spelen om er alles uit te halen. Zelf zit ik op desolation (kan je nog gratis switchen?) En zitten de tweakers op een teamspeak?
Je kunt nog gratis switchen. Far Shiverpeaks (FS) zit vrij vol (tot erg vol), Piken Square (PS) heeft een Medium bezetting. Naar PS kun je zonder problemen switchen, naar FS alleen als deze niet vol zit.
Alle genoemde guilds zitten op teamspeak.
Devata schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:09:

Ook snapte in het event in LA niet helemaal. Er stond wel een balk maar wat we nou moesten doen om die te voltooien..??
Er zijn meerdere acts. Wat ik begrijp zal die bar langzaam gevuld worden totdat deze vol is en dan zou er iets moeten gebeuren...
We waren op zoek naar wat frambozen. Toen we ineens zo'n skritt zagen! Wij erachter aan natuurlijk, want hij had heel wat spulletjes in die zak van hem! Er startte ook een event (stop hem voordat hij ontsnapt). Onderweg naar zijn ontsnappingsmogelijkheid verloor hij wel wat loot, maar hij is uiteindelijk wel ontsnapt... (event failed :()

Het is een extra dingetje die willekeurig ergens kan optreden, wat een event geeft en waar je leuke loot uit kan krijgen. Wat precies kan ik je dus niet vertellen aangezien we met z'n tweeën niet genoeg schade deden om hem te stoppen (en hij heeft een standaard beveiliging tegen vertragingen...)

• glaaj
Wailing_Banshee schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:18:

We waren op zoek naar wat frambozen. Toen we ineens zo'n skritt zagen! Wij erachter aan natuurlijk, want hij had heel wat spulletjes in die zak van hem! Er startte ook een event (stop hem voordat hij ontsnapt). Onderweg naar zijn ontsnappingsmogelijkheid verloor hij wel wat loot, maar hij is uiteindelijk wel ontsnapt... (event failed :()

Het is een extra dingetje die willekeurig ergens kan optreden, wat een event geeft en waar je leuke loot uit kan krijgen. Wat precies kan ik je dus niet vertellen aangezien we met z'n tweeën niet genoeg schade deden om hem te stoppen (en hij heeft een standaard beveiliging tegen vertragingen...)
Yup dit is precies zoals de loot goblins in Diablo3 8) is wel een leuke toevoeging imho
Dacuuu schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:09:
En zitten de tweakers op een teamspeak?
De tweakers?
Als je de mensen van GoT bedoelt. Die hebben TS ja maar ik weet niet het adres.
Freaky Beaky heeft ook TeamSpeak maar daar kan ik je het adres ook niet van zeggen.
Onze guild heeft ook TeamSpeak.
Overigens zijn er overdag meestal geen mensen op te vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door Devata op 24-10-2012 16:40 ]

Devata schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:09:
Het gevolg was ook dat andere gebieden vrijwel verlaten waren en je in LA telkens in de overflow terecht kwam. (Ik was in de Norn stad gaan kijken wat daar te doen was met Halloween (niets) en ben toen geen een persoon tegen gekomen.)
Klopt. Dat is het nadeel van een holiday event. Maar de Ghost Hunt stuurt je toch naar een paar andere gebieden?
Ik mist wel wat duidelijkheid. Ik had op internet al van alles gelezen maar wist nog niet precies was ik allemaal moest en kon doen. Iemand die er vooraf dus helemaal niets over had gelezen zal er waarschijnlijk nog minder weten wat hij er mee aan moet.

Wat voor mij nog altijd wat onduidelijk was, was hoe ik nou aan die recepten kon komen, wat ik met de deuren moest. Ik maakte wel eens een deur open en dan kwam er of een mob uit of een zakje. Als een mob kwam dan maakte je die af en dan verdween de deur niet. Een keer kwam er een champion uit waar dan een event bij hoorde om hem af te maken. Ook daarna verdween de deur weer.

Iets meer uitleg leek me dus wel handig. Bijvoorbeeld een persoon waar je heen geleid werd en die je vertelde wat er nu allemaal te doen was.
Thieving Skritt staat uitgelegd in de patch notes. En deze staan in één van de drie artikelen die gisteren zijn toegevoegd aan het opstartscherm. ik zou niet weten hoe Arenanet dit duidelijker had moeten uitleggen.

Ik ben in LA meerdere NPC's tegen gekomen die me iets uitlegde over wat er gebeurde. De dame van de ghost hunt. De heer met de pompoenen.

Wat had er meer uitleg moeten zijn over die deuren. Daarmee moet je doen wat je normaal altijd doet met een deur, open maken. Dat ze soms wel en soms niet verdwijnen is waarschijnlijk het gevolg van een al bekende bug.

Er moet toch wel iets overblijven om zelf uit te zoeken. Dat past ook helemaal bij GW2. Je moet in dit spel veel zelf uitvinden door gewoon te doen. Op sommige plekken kan wel iets meer uitleg, maar voor dit holiday event vind ik het wel goed.

Verwijderd

Ik ben aan het twijfelen op GW2 aan te schaffen. Ik heb nooit GW1 gespeeld en ben koreaanse grindmmo's gewend.

Ik vind het voooral leuk om met een groep een instance te doen of een boss te verslaan en daarvoor een reward te krijgen, alsin een item.

Daarnaast vind ik grote world pvp battles leuk.

Ik maak me een beetje zorgen om de PVE content van GW2. Is er wel genoeg reden toe om PVE content te doen in GW2? Of is het juist op PVP gebaseerd?

• Timmetjuhs
Er is meer dan voldoende pve in guild wars 2 naar mijn idee :)
Er zijn aardig wat dungeons met verschillende paden. Random events waaraan je mee kunt doen. Etc. etc.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:49:
Ik ben aan het twijfelen op GW2 aan te schaffen. Ik heb nooit GW1 gespeeld en ben koreaanse grindmmo's gewend.

Ik vind het voooral leuk om met een groep een instance te doen of een boss te verslaan en daarvoor een reward te krijgen, alsin een item.

Ik maak me een beetje zorgen om de PVE content van GW2. Is er wel genoeg reden toe om PVE content te doen in GW2? Of is het juist op PVP gebaseerd?
Ligt eraan; ben je een rusher of een explorer, dan heeft PVE resp. weinig en veel content. Bovendien kun je met alle 5 de rassen het PVE content opnieuw doen, maar dan op een totaal andere manier/beleving.

Verwijderd

Ik bedoel meer van, is het lonend om PVE met een groep te doen? Alsin, krijg je er bepaalde items door?
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:49:

In GW2 heb je een maximum level in zowel je eigen level als je wapens. Er is dus een zogenaamd powerplateau. Dus als je eenmaal het "sterkste" wapen hebt, zul je nooit een sterkere krijgen.
De grind die in GW2 (PvE) zit, heeft met name te maken met de skins. Dus het uiterlijk.

Dus je grind voor mooier ipv sterker.

Ik ben een 100% PvE speler. En ik ben nog lang niet klaar met het PvE deel, laat staan begonnen met het grinden voor de mooie skins.

GW2 kent geen open-world PvP gevechten, met uitzondering die in de WvWvW. Dit zijn 4 (3x "dezelfde" home gebieden en 1 centraal gebied) kaarten waar wel een open-world PvP is. Hier vind je dus ook PvE elementen, zoals gathering nodes en wildlife.

Het leuke is, alles wat je in WvW (en ook sPvP [structured PvP]) doet, kun je ook in de PvE doen. Dus je hebt bijvoorbeeld een katapult die je kunt bouwen en gebruiken in WvW. In de PvE heb je ook katapulten staan die je kunt (en soms moet) gebruiken. Alleen in WvW is het allemaal ter meerdere glorie van je server tegen andere servers, in PvE is het juist ter meerdere glorie van jezelf tegen de wildlife.,

De instances in GW2 zijn met name de dungeons, waar je met een groep van 5 tegen meerdere bossen vecht, om uiteindelijk die final boss neer te halen. Hier krijg je een item reward + tokens voor. En elke dungeon kent 3 paden en een story mode (die speciaal is).

Wailing_Banshee schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:18:
Er zijn meerdere acts. Wat ik begrijp zal die bar langzaam gevuld worden totdat deze vol is en dan zou er iets moeten gebeuren...
Dat hij langzaam gevuld zou worden had ik door maar wat moeten wij doen om het te vullen?
RoseSolane schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:27:
Klopt. Dat is het nadeel van een holiday event. Maar de Ghost Hunt stuurt je toch naar een paar andere gebieden?
Ja ik zeg ook dat dat leuk is maar ook qua versiering is het allemaal in LA en verder vrijwel niets (alleen op de plaats waar je met een nieuw char begint een beetje)
Er zouden genoeg quests en events kunnen worden verdeeld over de verschillende steden en versieringen zouden ze ook door heel Tyria kunnen doen (dat stond zelfs in de aankondiging).
Thieving Skritt staat uitgelegd in de patch notes. En deze staan in één van de drie artikelen die gisteren zijn toegevoegd aan het opstartscherm. ik zou niet weten hoe Arenanet dit duidelijker had moeten uitleggen.
Dat staat dus los van Halloween? Ik las het hier dus ging er vanuit dat het iets met Halloween te maken had. Zo niet dan vind ik het prima.. dan kom je er indd vanzelf wel achter.
Ik ben in LA meerdere NPC's tegen gekomen die me iets uitlegde over wat er gebeurde. De dame van de ghost hunt. De heer met de pompoenen.
Je kon wel los informatie krijgen maar als je in LA bent zie je een hoop man rondrennen enz zonder precies te weten hoe of wat. Het zou handig zijn als er een persoon stond waar je heen werd geleid (net zoals dat gebeurd met je personal story) en dat hij je dan gewoon vertelde wat er allemaal te doen is met Halloween en bij wie je moet zijn voor meer informatie. Als je nu namelijk een zo'n mannetje over slaat zou het zomaar kunnen dat je een Halloween bezigheid mist.
Wat had er meer uitleg moeten zijn over die deuren. Daarmee moet je doen wat je normaal altijd doet met een deur, open maken. Dat ze soms wel en soms niet verdwijnen is waarschijnlijk het gevolg van een al bekende bug.
De deuren leken me redelijk nutteloos al kan dat dus door de bug komen. Er is echter ook gesproken over mini-dungeons en nieuwe jumping puzzles enz.
Er moet toch wel iets overblijven om zelf uit te zoeken. Dat past ook helemaal bij GW2. Je moet in dit spel veel zelf uitvinden door gewoon te doen. Op sommige plekken kan wel iets meer uitleg, maar voor dit holiday event vind ik het wel goed.
Zo'n holiday event duurt een week en veel mensen spelen zelfs alleen maar in het weekend. Als ik vrijdag mee tel als weekend hebben veel mensen dus 3 dagen de tijd om alles uit te vogelen en uit te voeren. Juist daarom vind ik dat er in dit geval meer uitleg mag zijn. Nogmaals, gewoon een persoon of iets dergelijks waar je in de hoofdsteden (of in dit geval dus alleen in LA) naartoe word geleid en die je op somt wat er met Halloween te doen is en bij wie je moet zijn voor meer info lijkt me al meer als genoeg. Het voorkomt iig dat je iets over het hoofd ziet en er weer een jaar op moet wachten nadat na Halloween iemand je erover verteld.

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

dat er niks uitgelegt word vind ik typisch iets voor guildwars , dat werd in 1 ook nooit echt goed gedaan.
opzich vind ik dat wel leuk, eerst loop je als een kip zonder kop rond , je ziet wat dingen voorbij komen in /map en denkt Hmmm , es ff kijken . zo ben ik de npc tegengekomen om de chost hunt te starten.
en zo doe ik het vaak , er word genoeg over alles gepraat in /map om dingen uit te pluizen.

De deuren, de deuren zijn gewoon een manier om aan de bags te komen voor je achievement , ook vind je dan veel materials en candycorn . en als je toch al candy corn veins zoekt in areas kom je vanzelf de deuren tegen .wij hadden er gister 1 gevonden die we de generous door noemde :D dat ding dropte lachend 10 bags per persoon (we liepen daar met 15 man denk ik) hij bleef ook langer staan dan de gemiddelde deur en hij spawnde ook om de 2 minuten , dus dat was een lootfest!!

vanavond ga ik weer op de deuren kloppen en wat brawlen, ghost hunt word pas weer verder interesant in act 2 denk ik

Devata schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:36:
[...]

Dat hij langzaam gevuld zou worden had ik door maar wat moeten wij doen om het te vullen?
Spelen. Ik denk niet dat hij zozeer door ons gevuld wordt, maar door het verhaal zelf. Misschien moet 1 persoon iets doen, minimaal, maar dat is natuurlijk geen probleem. Ik dat hij aan het begin van Act II een stukje opgeschoven is.

En die deuren en Raw Candy nodes zijn gewoon leuke extra's die passen in het geheel van GW2: Dynamische Events op basis van de acties van de spelers en het gathering.

Devata schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:36:
[...]
Ja ik zeg ook dat dat leuk is maar ook qua versiering is het allemaal in LA en verder vrijwel niets (alleen op de plaats waar je met een nieuw char begint een beetje)
Er zouden genoeg quests en events kunnen worden verdeeld over de verschillende steden en versieringen zouden ze ook door heel Tyria kunnen doen (dat stond zelfs in de aankondiging).
Met de aankleding ben ik het met je eens. Die is buiten LA wat karig. Ik heb wel het gevoel dat ArenaNet Halloween wil beperken tot de steden. En daar valt wel wat voor te zeggen.
Andere events buiten LA komen misschien in de volgende drie delen? Ik wacht nog even met een eindoordeel tot Halloween afgelopen is.
Dat staat dus los van Halloween? Ik las het hier dus ging er vanuit dat het iets met Halloween te maken had. Zo niet dan vind ik het prima.. dan kom je er indd vanzelf wel achter.
Misschien was het combineren van patch notes met notes over het holiday event niet zo'n goed idee van ArenaNet. Ik dacht zelf dat de thieving skritt specifiek voor Halloween was, maar misschien ook wel niet. Verwarring dus, en dat had beter gemoeten.
Je kon wel los informatie krijgen maar als je in LA bent zie je een hoop man rondrennen enz zonder precies te weten hoe of wat. Het zou handig zijn als er een persoon stond waar je heen werd geleid (net zoals dat gebeurd met je personal story) en dat hij je dan gewoon vertelde wat er allemaal te doen is met Halloween en bij wie je moet zijn voor meer informatie. Als je nu namelijk een zo'n mannetje over slaat zou het zomaar kunnen dat je een Halloween bezigheid mist.

Zo'n holiday event duurt een week en veel mensen spelen zelfs alleen maar in het weekend. Als ik vrijdag mee tel als weekend hebben veel mensen dus 3 dagen de tijd om alles uit te vogelen en uit te voeren. Juist daarom vind ik dat er in dit geval meer uitleg mag zijn. Nogmaals, gewoon een persoon of iets dergelijks waar je in de hoofdsteden (of in dit geval dus alleen in LA) naartoe word geleid en die je op somt wat er met Halloween te doen is en bij wie je moet zijn voor meer info lijkt me al meer als genoeg. Het voorkomt iig dat je iets over het hoofd ziet en er weer een jaar op moet wachten nadat na Halloween iemand je erover verteld.
Daar heb je absoluut een punt. Ik vind dat ArenaNet op een aantal momenten in het spel te weinig toelicht. En dit is er één van.
De deuren leken me redelijk nutteloos al kan dat dus door de bug komen. Er is echter ook gesproken over mini-dungeons en nieuwe jumping puzzles enz.
Jumping puzzle is er! Middenin LA. Een kleintje, maar wel een leuke.
Mini-dungeons komen misschien in de andere drie delen?
Behalve Halloween heb ik gisteren trouwens op mijn ranger ook nog ff de laatste POIs gehaald in Malchor's Leap, kreeg van de zone completion o.a. een shitload karma (van een consumable) en exotic medium shoulders met zo'n zelfde rune als de exotic gear van de Grenth temple. Omdat ik toen genoeg karma had, Grenths temple uncontested was en ik veel met condition damage (axe+torch) doe heb ik toen nog een exotic piecce van Grenths temple gehaald (broek). Lekker gemixte set heb ik nu, met de hood van thieves (getransmute naar mijn ranger), de whispers chest en gecrafte exotic gloves. Ziet er wel stoer uit nu!
RoseSolane schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:58:
[...]

Jumping puzzle is er! Middenin LA. Een kleintje, maar wel een leuke.
Mini-dungeons komen misschien in de andere drie delen?
Er ZIJN 3 nieuwe echte jumping puzzles!!!

[ Voor 19% gewijzigd door SnoeiKoei op 24-10-2012 13:01 ]

• Sneezydevil
Er is een mini-dungeon in dredgehaunt cliffs, ben even de naam kwijt.

• Timmetjuhs
Hebben jullie trouwens een farm set met magic find en een dungeon/damage/support set?
Hier ben ik nu wel naartoe aan het werken. Ik heb mijn dungeon set bijna compleet. Van alles een beetje om flexibel te blijven. En dan nog een exotic explorerers set met de bijbehorende runes.

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11 08:40

D-rez

dexels

Ik heb wel het idee dat je in vergelijking tot GW1, je wel relatief veel moet doen om iets deftig en blijvend te hebben in deze haloween event.

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Ik had mijn WvW kills al voor de monthly en gisteren even 150 candy corn naar binnen gewerkt, en ik kreeg 10 van die karma bottles (bij daily krijg je er 1), dat was voor mijn lvl79 char 45k karma in het totaal (dat is meer dan een verdubbeling voor mij). Dat was toch wel een ontzettend leuke verrassing.
Jammer dat ik achteraf niet getest heb of de karma booster (die uit BL chests) dit nog +50% doet...

There's no place like 127.0.0.1

• Timmetjuhs
Damn, dat is inderdaad een bak karma :|
Ik ga ook mijn monthly maar eens halen denk ik zo.

• Sneezydevil
@Timmetjuhs

Ik heb een rare magic find set, met sup runes of the pirate, hier doe ik alles mee behalve WvW, voor WvW heb ik een exotic set voor max damage/defence.
Timmetjuhs schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:03:
Hebben jullie trouwens een farm set met magic find en een dungeon/damage/support set?
Hier ben ik nu wel naartoe aan het werken. Ik heb mijn dungeon set bijna compleet. Van alles een beetje om flexibel te blijven. En dan nog een exotic explorerers set met de bijbehorende runes.
Dat wil ik ook gaan doen. Maar mijn huidige financiën staat niet zo heel veel toe!
Timmetjuhs schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:09:
Damn, dat is inderdaad een bak karma :|
Ik ga ook mijn monthly maar eens halen denk ik zo.
Ik zit tegen die WvW kills aan te hikken...
D-rez schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:05:
Ik heb wel het idee dat je in vergelijking tot GW1, je wel relatief veel moet doen om iets deftig en blijvend te hebben in deze haloween event.
Vind ik wel een goede actie, hierdoor word je niet doodgegooid met dezelfde skins die door iedereen gedragen wordt...

Verwijderd

Ook maar es die karmameuk doen. Ben nodig toe aan wat extra kit. :)

Verwijderd

MatHack schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:07:
Ik had mijn WvW kills al voor de monthly en gisteren even 150 candy corn naar binnen gewerkt, en ik kreeg 10 van die karma bottles (bij daily krijg je er 1), dat was voor mijn lvl79 char 45k karma in het totaal (dat is meer dan een verdubbeling voor mij). Dat was toch wel een ontzettend leuke verrassing.
Jammer dat ik achteraf niet getest heb of de karma booster (die uit BL chests) dit nog +50% doet...
Karma booster zal niet het aantal bottles verhogen, maar misschien (denk het niet) wel de hoeveelheid karma die je krijgt als je de bottles gebruikt.

Kan je ook testen met een daily bottle natuurlijk.

• glaaj
Volgens mij heb ik van meerdere mensen vernomen dat een booster het aantal karma wel verhoogd per bottle, want ik zag verschillende mensen al zeggen dat ze het beste de bottles kunnen sparen en in een keer gebruiken met een booster.
D-rez schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:05:
Ja dat vergt OF geluk, OF toch nog wel een flinke grind... Ik wil wel gaan kijken of ik 1 of meer van die recipes voor de exotic weapons bij elkaar kan grinden, of iig de Halloween-specifieke materialen. De wapens zelf komen later dan wel, die lodestones en orichalcum ores heb ik niet tijdens Halloween bij elkaar. Voor de 3 recipes totaal wordt het dan:

750 candy corn (makkelijk haalbaar deze week)
30 crystalline dust
120 elonian wine
100 nougat (geen algemene drop, heel veel trick 'n treat bags openen)
100 skulls (geen algemene drop, heel veel trick 'n treat bags openen)
100 teeth (geen algemene drop, heel veel trick 'n treat bags openen)

Waarvan dus de candy corn en die 3 onderste componenten alleen tijdens Halloween vallen. De rest van de materialen kun je altijd wel krijgen. Ik neem aan dat je de recepten zelf later ook kunt krijgen door deze materialen in de Mystic Forge te gooien.

[ Voor 9% gewijzigd door SnoeiKoei op 24-10-2012 13:23 ]

Verwijderd

glaaj schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:21:
Volgens mij heb ik van meerdere mensen vernomen dat een booster het aantal karma wel verhoogd per bottle, want ik zag verschillende mensen al zeggen dat ze het beste de bottles kunnen sparen en in een keer gebruiken met een booster.
Dit lijkt me iets om te testen en definitief te weten?
50% boost is niet niets, vooral niet op grotere volumes.
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:24:
[...]

Dit lijkt me iets om te testen en definitief te weten?
50% boost is niet niets, vooral niet op grotere volumes.
Volgens de diverse forums werkt dit.

• Timmetjuhs
WvW kills gaat ook lastig worden ben ik bang. Maar ik ga mijn best doen :)
Wanneer telt het trouwens als kill? Als iemand neergaat waartegen je ook damage hebt gedaan?

Ik moet ook nog aardig wat farmen eer ik mijn gear bij elkaar heb. De jewels heb ik zelf al gemaakt. De dungeon gear is gewoon random bij elkaar schraapsel. En de magic find gear ga ik meestal aan doen + skins opzetten.
Timmetjuhs schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:28:
WvW kills gaat ook lastig worden ben ik bang. Maar ik ga mijn best doen :)
Wanneer telt het trouwens als kill? Als iemand neergaat waartegen je ook damage hebt gedaan?
Geen idee...
Ik moet ook nog aardig wat farmen eer ik mijn gear bij elkaar heb. De jewels heb ik zelf al gemaakt. De dungeon gear is gewoon random bij elkaar schraapsel. En de magic find gear ga ik meestal aan doen + skins opzetten.
Ik heb voorlopig geen geld voor exotics, dus ik ga een rare Explorer set craften, en die transmuteren met een pirate set.

Ik heb een Knight's set (ook rare) voor m'n niet-MF gerelateerde zaken.

Wailing_Banshee schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:27:
[...]

Volgens de diverse forums werkt dit.
Karma bottles die meer karma geven met een Karma Booster. Zo bedoeld door ArenaNet? Lijkt mij niet. Ik denk dat ze dit gebruik niet hadden voorzien en ik zie dit in een toekomstige patch aangepast worden.

• glaaj
RoseSolane schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:31:
[...]

Karma bottles die meer karma geven met een Karma Booster. Zo bedoeld door ArenaNet? Lijkt mij niet. Ik denk dat ze dit gebruik niet hadden voorzien en ik zie dit in een toekomstige patch aangepast worden.
neemt niet weg dat het voor alsnog werkt ;)

• Timmetjuhs
RoseSolane schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:31:
[...]

Dat denk ik dus ook. Extra reden dus om hier snel van te profiteren :)
Timmetjuhs schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:31:
[...]

Dat denk ik dus ook. Extra reden dus om hier snel van te profiteren :)
Ach, die ene fles die ik nu heb zet niet zoveel zoden aan de dijk. Buiten dat, ik heb niet eens een karma booster... (en ik bedacht me net dat ik natuurlijk nog 21 kills moet doen in WvW voor die monthly, niet 11. En ik heb begrepen dat Aurora Glade op dit moment nauwelijks meetelt dus die kills zullen wel lastig zijn te maken deze week!)

Pagina: 1 ... 194 ... 235 Laatste

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.

Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.