Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Freakiebeakie schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:15:
op de verjaardag van je character , dus wannneer je die heb aangemaakt ;P
Yep, dus ik krijg in GW1 cadeautjes op mijn verjaardag van Guild Wars :D
(heb na NF gewacht met het maken van characters tot mijn verjaardag :P)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

"The email blast that went out earlier is quite correct. Due to differences with timezones the event starts past midnight (this evening) for European players, the event starts worldwide at the same time. Obviously this means that it will run until the 2nd of November (again due to timezone differences)."
Rond 1 uur dus waarschijnlijk.

Verwijderd

Des nachts dus?

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-10 09:56

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

echt te debiel voor woorden , op het forum zeggen ze ook dat op zondag (het eind van het event) rond 8 uur niet gemist mag worden ja WTF dat is 6 uur smorgens op MAANDAG!!!!

YO! fucknuts! It's Probing time!

Freakiebeakie schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:27:
echt te debiel voor woorden , op het forum zeggen ze ook dat op zondag (het eind van het event) rond 8 uur niet gemist mag worden ja WTF dat is 6 uur smorgens op MAANDAG!!!!
Zoals ik al eerder poste:
Wailing_Banshee schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 12:05:

https://forum-en.guildwar...d-with-normal-keys/484935
[...]
Dus zondag 28 oktober om 20:00 online zijn! HIj geeft alleen niet alleen waar... (maar ik denk dat LA een goede optie is)

(het is natuurlijk 8 uur, aanezien wij naar wintertijd gaan dit komend weekend, en Amerika pas in November)
(de quote die ik quote)
And finally, make sure to be around on Sunday October 28th mid-day pacific time, you’re NOT going to want to miss it!

[ Voor 8% gewijzigd door Wailing_Banshee op 22-10-2012 14:31 ]

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Myrk
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-12-2021
Mja dat was t zelfde tijdens de BWE events (tijdens beta). Daar waren alle coole events ook altijd op van de ruk tijden voor europeanen.
Het is niet de eerste MMO waar de north america community wordt voorgetrokken op de europese...
Myrk schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:31:
Mja dat was t zelfde tijdens de BWE events (tijdens beta). Daar waren alle coole events ook altijd op van de ruk tijden voor europeanen.
Het is niet de eerste MMO waar de north america community wordt voorgetrokken op de europese...
Daarom vond ik het systeem van GW1 zo fantastisch, gewoon 24 uur lang, beginnende op zondag ochtend (voor ons) zodat de hele wereld er overdag en 's avonds van kon genieten.

Myrk schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:31:
Tsja dat valt in dit geval dus wel mee (zondagavond 20:00 is voor veel Europeanen gewoon een prima tijd om te gamen lijkt me. Als je denkt dat jij genaaid wordt moet je eens naar Australiërs kijken, voor hen is het dan WEL maandag overdag.) En voortrekken? Er wordt anderhalve week lang aandacht besteed aan een (van oorsprong heidens maar) inmiddels ontzettend Amerikaans feest en dan vind je het raar dat de Amerikaanse uitgever voor die Amerikaanse zooi Amerikaanse tijden aanhoudt? Wat verwacht je dan?

Het is een extraatje, het is leuk als je er bij kunt zijn en als dat niet lukt omdat je in een andere tijdzone zit is dat pech, niet meer en niet minder. Dat je de grand finale niet mee kunt maken doet niks af aan het feit dat je ruim de tijd krijgt mee te doen aan Halloween.

Einde rant, er wordt veel te veel geklaagd altijd.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Verwijderd

20:00 is voor mij super. Maar een vergelijking met Australie heeft geen enkele nut, aangezien dat land slechts 21 miljoen inwoners heeft t.o.v. ruim 800 miljoen in Europa. Ik denk dat Anet eerder rekening met ons moet houden.
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:26:
20:00 is voor mij super. Maar een vergelijking met Australie heeft geen enkele nut, aangezien dat land slechts 21 miljoen inwoners heeft t.o.v. ruim 800 miljoen in Europa. Ik denk dat Anet eerder rekening met ons moet houden.
20:00 is voor de meeste mensen super, daarom hebben we ook geen reden tot klagen. Dat zeg ik toch? :D

En voor de rest kun je het nooit iedereen naar de zin maken, er zijn ook mensen die om 20:00 op zondagavond moeten werken en die (en anderen die dan niet kunnen spelen, waaronder ikzelf waarschijnlijk want ik ben die avond zoals het lijkt naar een verjaardag) hebben gewoon pech. Net als 21 miljoen Aussies en een miljard Aziaten. Boeie. ;)

• Remy669
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-11 09:38
Zonde dat op de wapens dus wel een timer zit. Nu is het de vraag of het wapen dan weggaat, of dat je dan geforceerd wordt om de skin op een ander wapen te doen. Aangezien het een lvl 1 wapen is met hoge stats...

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 09:34
SnoeiKoei schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:24:
[...]

Iedere zone completion levert 3 transmute stones op.
Alleen met zone-completion ? Want ik heb al behoorlijk wat stones maar zoveel zones heb ik nog niet compleet gemaakt dacht ik zo.

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
Je kan ze ook bij daily(/monthly) achievement, personal story of black lion chests krijgen.

Steam: Grim

Verwijderd

Dat is wel bullshit, de wapens zijn 4 uur >_> Waarschijnlijk kan je de permanente versies in de store kopen..

• Grim
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:28:
Dat is wel bullshit, de wapens zijn 4 uur >_> Waarschijnlijk kan je de permanente versies in de store kopen..
Bron?

Verwijderd

check de video op 720p, de wapens hebben alle 3 een duration van 4 uur.

• Grim
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:43:
Mmmmm, we zullen morgen wel zien zeker? :)
Denk niet dat dit met alles gaat zijn, zou wel jammer zijn als het echt zo is.

Verwijderd

inderdaad. Ik wil die staff en boog! Awesome dingen.

Verwijderd

Even een vraag aan iemand die 100% completion al heeft.
Gezien het forum op GW2 een iet wat ander probleem aangeeft dan dat ik heb..

Ik zit dus met het volgende:

97% map completion maar ontbreken nog een hoop dingen.
Tyria areas heb ik allemaal gehad. Elke area apart afgerond totdat ik de kist kreeg.
Op mijn map ziet het er net zo uit als hier > http://gw2cartographers.com < Dus ik heb geen ontbrekende gebieden. WvW moet ik nog 4 Vista's en 5 poi's.

Dus met het oog dat ik die nog even moet behalen tijdens Desolation hun nachtelijke veroveringen (duurt dus nog even) Kom ik op een totaal van ontbrekende ontdekkingen op dit uit.

6 Heart events
5 Skill chal.
12 Spawnpalen
17 Point of interest.

(Lijkt op een ontbreken van een gebied)

Tevens is mij bekend dat Dungeons en Mist en sPvP NIET meetelt met map completion (A-Net heeft dat zelf bevestigd)

Dus wie o wie weet waar ik moet zijn.

ps. Been there done that titel is tevens ook bijna compleet op Orr na

• Xato
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-11 09:32
Seit den frühen Morgenstunden warten deutsche Fans auf allen Servern gespannt auf den Startschuss des ersten Live-Events in Guild Wars 2. Halloween oder auch “Schatten des verrückten Königs”. Heute Nacht (23.10.2012) um ca. 3:00 Uhr startet das heiss ersehnte Event nun auch bei uns. Besonders gespannt sind die Spieler, was sich hinter den erwähnten Halloween Akten verbirgt, denn dazu ließ ArenaNet noch nicht viel durchblicken.
Bron

Dat word mij iets te laat. 8)7

• Stroopwafel Inc
  • Laatst online: 20-08-2021
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:43:
Er zijn inderdaad temporary weapons die erg makkelijk te krijgen zijn. Dezelfde skins zul je echter ook kunnen craften (het hele jaar door), maar wel met materials die alleen tijdens Halloween droppen. Tot slot zijn er ook andere weapon skins, welke alleen uit Black Lion Chests vallen. Deze skins kun je aan je bestaande weapon vastmaken (permanent) en deze dan uiteraard ook weer transmuten indien gewenst.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:10

Oxigeon

En zo is dat!

Sinds een uur geleden ook eens begonnen aan Guild Wars 2. Ziet er allemaal leuk uit :). Alleen jammer dat hij maar net op het randje draait op mijn pc. Als het druk wordt in een gebied wordt het toch alweer wat minder. Heb eens eventjes de startpost bekeken in dit topic. Maar vind eventjes niets over de tweakers guild.

EDIT: Gevonden

Zijn er trouwens bepaalde beroepen waarmee je meer gold kan verdienen dan andere beroepen?

[ Voor 14% gewijzigd door Oxigeon op 22-10-2012 22:37 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• StealthyPeanut
  • Laatst online: 03-11 17:49
Wel jammer dat een exotic wapen minder opbrengt dan het los verkopen van de componenten.

5 ecto's
5 Archo plated dowels
5 Large bones
1 Rifle Stock
1 Rifle Barrel

Als wapen verkoop je dit voor 1,2 goud. Los verkoop je het voor meer dan 2,1 goud. Da's wel zonde vind ik.
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 20:51:
Even een vraag aan iemand die 100% completion al heeft.
Gezien het forum op GW2 een iet wat ander probleem aangeeft dan dat ik heb..
Ik meende dat dungeons WEL meetellen :X

Verder zijn er POI's die je alleen tijdens je personal story kunt halen (bijvoorbeeld Claw Island, zo'n POI in Fort Trinity). ik weet niet of je die nog mist?

Een POI die veel mensen over het hoofd zien is die van het hoofdkwartier van Order of Whispers.

Wie weet heb je er wat aan.

• Grim
Ik heb 100% world completion.

Je hebt alle gewone zones op Tyria nodig +(!!!) de PoI bij Chantry of Secrets. Verder heb je enkel 100% completion nodig op alle WvW maps. Je moet echter wel de map (eternal battlegrounds of borderland(s)) moet zijn binnengekomen om de waypoints te unlocken wat je ontbrekende waypoints hoogstwaarschijnlijk verklaard.

Hier kan je alles nakijken ivm world completion.

PS: Je moet de zones niet ontdekt hebben. Ik moest bij de meeste gebieden (excl. Orr & Kryta) nog 1 of 2 zones dus ik ben levend bewijs dat dat niet nodig is.

Verwijderd

Overigens ook de POI bij de Priory en de Vigil, maar het schijnt dat mensen de Chantry het makkelijkst missen want daar kom je niet zo snel ;)

Dungeons en het Heart of the Mists gebied tellen inderdaad niet mee. Er is bij mijn weten ook geen enkel gebied waar maar 6 hartjes in totaal zijn, dus het schijnt me dat je niet een heel gebied mist maar dat er toch een zone is die je maar gedeeltelijk hebt gedaan. Misschien zones die aan de rand liggen waar je niet zo makkelijk langs komt? Brisban Wildlands,Harathi Hinterlands enzo? Of misschien een startersgebied op doorgang vergeten af te maken?

En inderdaad, de Been There, Done That titel is ook alleen verbonden aan de 100%, en daarvoor hoef je niet alle Explorer titels vol te hebben. Er zijn namelijk gebieden in zones waar geen POIs etc zijn maar wel bijvoorbeeld jumping puzzles. Ik moet daar nog een aantal van en ik heb ook 100% en de titel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2012 06:40 ]

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Oxigeon schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 22:09:
Sinds een uur geleden ook eens begonnen aan Guild Wars 2. Ziet er allemaal leuk uit :). Alleen jammer dat hij maar net op het randje draait op mijn pc. Als het druk wordt in een gebied wordt het toch alweer wat minder. Heb eens eventjes de startpost bekeken in dit topic. Maar vind eventjes niets over de tweakers guild.

EDIT: Gevonden

Zijn er trouwens bepaalde beroepen waarmee je meer gold kan verdienen dan andere beroepen?
nee op het moment is daar niet echt geld mee te verdienen, je kan wel geld verdienen door materials te verkopen maar dat kan je ook gatheren zonder ook maar 1 crafting aan te raken. je kan gewoon een bijl een pickhouweel en een snoeimes kopen en gaan met die bannaan

Verwijderd

Eens met freakie. Heb met mijn armorsmithing de afgelopen week heel veel gladiator armors gemaakt en verkocht. Maar gisteren waren de prijzen zodanig gezakt, dat het haast niets meer opbrengt tov de kosten. Dus daar mee gestopt, nu moet ik weer een andere manier zien te vinden om geld te verdienen @ lvl 55.

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

de materials zelf kan je nog wel geld mee verdienen , als je je erop focussed kan je vrij snel gatheren . moet zeggen dat het niet zo goed verdient als het zou moeten, de ranger bot treintjes vern&%$$ de economie echt als een gek, die hebben de material prijzen zo laten zakken dat echt alles goedkoop is.
aan de ene kant klote maar aan de andere kant als je wat crafting wilt lvlen is dat nu super goedkoop

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:12
Freakiebeakie schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 08:39:
de ranger bot treintjes vern&%$$ de economie echt als een gek
Vlak de Guardian-bot-treintjes ook niet uit! :X

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Allen bedankt voor de informatie. Gisteren dan mijn eerste stappen gezet in de wereld van GW2. Heb me toch zeer goed geamuseerd, af en toe wat stotteringen omdat mijn pc niet goed genoeg is, maar dat mag de pret niet drukken.

Ben op dit moment een level 5 warrior (een wolf, weet de echte benaming niet haha). Heb in het begin gebied (plains of Ashford) wat hearts gedaan en wat waypoints unlocked. Verder nog een "springpuzzle gedaan over een rioolbuis (wat niet echt een puzzle was) Wat is het toch een gave game. Heb me gisteren ook reeds aangemeld bij de GoT Guild. Is nog eventjes wachten op een invite of ik zou mogen joinen.

dan ga ik straks eens wat professions nemen zodat ik wat kan produceren en al kan starten met levelen

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Devata schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:46:
Dar ras heet de charr.
Op welke server zit je eigenlijk?
Far Shiverpeaks, is idd de Charr

• BombaAriba
  • Laatst online: 11-11 20:55

BombaAriba

Ondertitel

Oxigeon schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:42:
Allen bedankt voor de informatie. Gisteren dan mijn eerste stappen gezet in de wereld van GW2. Heb me toch zeer goed geamuseerd, af en toe wat stotteringen omdat mijn pc niet goed genoeg is, maar dat mag de pret niet drukken.

Ben op dit moment een level 5 warrior (een wolf, weet de echte benaming niet haha). Heb in het begin gebied (plains of Ashford) wat hearts gedaan en wat waypoints unlocked. Verder nog een "springpuzzle gedaan over een rioolbuis (wat niet echt een puzzle was) Wat is het toch een gave game. Heb me gisteren ook reeds aangemeld bij de GoT Guild. Is nog eventjes wachten op een invite of ik zou mogen joinen.

dan ga ik straks eens wat professions nemen zodat ik wat kan produceren en al kan starten met levelen
Op welke wereld zit die GoT-guild? En is het mogelijk om een tweede character aan te maken op een nieuwe thuiswereld? Ik speel nu namelijk 2 dagen en heb nu een lvl 19 elemtalist maar ik vind het een beetje zonde om die te verwijderen om te wisselen van wereld. (Geld betalen voor een wissel vind ik ook iets teveel van het goede :+ )

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

• JKorsten
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-02-2021
BombaAriba schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:54:
[...]

Op welke wereld zit die GoT-guild? En is het mogelijk om een tweede character aan te maken op een nieuwe thuiswereld? Ik speel nu namelijk 2 dagen en heb nu een lvl 19 elemtalist maar ik vind het een beetje zonde om die te verwijderen om te wisselen van wereld. (Geld betalen voor een wissel vind ik ook iets teveel van het goede :+ )
Wanneer je van wereld switcht worden je characters gewoon meegenomen. Dus je hoeft niks te verwijderen.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

[...]

De GoT-Guild zit op Far Shiverpeaks. En volgens mij kun je inderdaad gewoon je character meenemen. Toen ik gisteren de server checkte stond er Full. Weet niet of je dan kan switchen. Maar volgens mij moet je het anders een paar keer proberen

• JKorsten
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-02-2021
Devata schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:58:
En het is nu ook nog gratis.

Al is de Piken Square server natuurlijk veel gezelliger als Far Shiverpeaks ;)
Ben ik het helemaal mee eens ;)

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

[...]

naar een andere serer verhuizen is nu nog gratis dus als je wilt verhuizen doe dat dan snel :P
en nee je kan niet met 1 character naar far shiverpeaks , dat moet dan met je account .
mocht far shiver peaks vol zitten (wat wel eens voorkomt :))dan kan je altijd naar piken square komen, erg gezellige server met een aantal guilds waar ook tweakers in zitten.

Nou, gisteravond maar ff een paar Black Lions keys gefarmd. Klein half uurtje werk per sleutel, kan sneller als je fanatiek bent maar ik wil er nog wel lol aan hebben dus ik doe het met verschillende professions.

Basis van zo'n "key run" is dat je altijd een sleutel krijgt voor je lvl10 personal story quest, en dat die iig bij de humans (en alle personal story quests ervoor) ook op lvl4 al vrij makkelijk te doen is.

Dus, nieuw character aanmaken, human, common birth en profession van je voorkeur. Als je het echt snel wil doen kies je een warrior en gebruik je continu de charge ability (2) van je sword om sneller van A naar B te komen. Ik heb het ook met een ranger (beer) en een guardian gedaan en die hebben beiden wat meer survivability voor de onvermijdelijke gevechten. Intro spelen, 1 hartje doen, dan personal story tot je je sleutel hebt. Character uitkleden, weinige spullen verkopen, sleutel en geld op de bank knallen, character deleten, rinse repeat.

Opbrengst, 6 silver en een sleutel :+

Gebruik deze methode naar eigen inzicht, ik heb hem niet bedacht maar wel getest :P

Mja houdt er wel rekening mee dat die skins uit Black Lion's Chest ongeveer een droprate van rond de 1% hebben... Realistisch gezien zul je dus flink wat kistjes moeten openen voor je een skin gaat zien...

Wederom weer een lekker pittige RNG gokwedstrijd, daar houdt ANet kennelijk wel van :P

[ Voor 18% gewijzigd door Morrar op 23-10-2012 10:33 ]

• Timmetjuhs
  • Laatst online: 13-11 22:14
Ahhh kijk, vanavond maar eens wat keys op mijn alts verzamelen. Gaan er dus 3 worden.
Thnx voor de tip!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

ik ga me dr echt niet druk om maken , ik heb 1 sleutel die klik ik vanavond aan en dan zit het me wel gebakken :D. ga er inderdaad maar vanuit dat je super veel geluk moet hebben om ze te krijgen die skins dus 1 of 5 sleutels maakt volgens mij niks uit. ik zie dat verhaal met de kisten gewoon als een melkkoe voor tante anet . iedereen lekker maken met een dode mus droprate 000.1% en kijk iedereen eens als een idioot sleutels kopen .daar doet ik niet aan mee . er zijn zat leuke dingen te krijgen die niks kosten , daar ga ik me wel mee vermaken :)

• Myrk
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-12-2021
Wat zit er normaliter ook alweer in zo'n kistje? een boost van iets (xp, ect.) 3tal tonics en een random item. Van die random items is black lion salvage kit wel interessant, de andere randoms ben ik even kwijt.

Die salvage kit is imho ook het enige de moeite waard..

edit: geen kritiek ofzo op mensen die die keys farmen, maar denk niet dat anet dat leuk vindt, aangezien je ze kan kopen voor gems (ze lopen dus geld mis)

[ Voor 22% gewijzigd door Myrk op 23-10-2012 10:57 ]

• Timmetjuhs
Permanen bank access en black trading company express. Dit zijn ook hele mooie :)
Ook de repair canister kan aardig wat silver schelen :)
Myrk schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:55:
edit: geen kritiek ofzo op mensen die die keys farmen, maar denk niet dat anet dat leuk vindt, aangezien je ze kan kopen voor gems (ze lopen dus geld mis)
Mjah, dan moeten ze die sleutels niet zelf weggeven voor quests he. Doen ze zelf! O-)

Had nog een paar sleutels op de bank, heb er nu 6, dat zet geen zoden aan de dijk maar beter dan niks. Als ik er iedere avond 3 haal gedurende het event heb ik uiteindelijk toch wel wat kans dat ik tenminste 1 skin vind. Als het niet lukt is het pech en heb ik me prima vermaakt. :)

• Timmetjuhs
En het scheelt dat de kans dat je een nieuwe key uit een kistje haald behoorlijk groot is.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:23

TheNephilim

Wtfuzzle

Heb ik wat gemist, leveren de sleutels wat bijzonders op tijdens haloween? :+

Ik heb nog 15 Black Lion Chests, ik krijg eigenlijk zelden sleutels.

Overigens, die punten in Eternal Battlegrounds voor 100% map completion zijn wel genaaid hé. Wij (Whiteside Ridge) hebben nooooit al die kastelen in handen, dus dat betekend dat ik nooit de Points of Interest kan pakken?
Ik vermoed overigens zomaar dat er van diverse Halloween events ook nog wel sleutels gaan droppen, anders krijgt Arenanet straks een heleboel geklaag over het "feit" dat het een event is dat alleen is voor mensen die geld hebben om sleutels te kopen uit de gem store.

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

TheNephilim schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:04:
Heb ik wat gemist, leveren de sleutels wat bijzonders op tijdens haloween? :+

Ik heb nog 15 Black Lion Chests, ik krijg eigenlijk zelden sleutels.

Overigens, die punten in Eternal Battlegrounds voor 100% map completion zijn wel genaaid hé. Wij (Whiteside Ridge) hebben nooooit al die kastelen in handen, dus dat betekend dat ik nooit de Points of Interest kan pakken?
ik heb nog ruime 90 kisten in me bank staan xD

• Timmetjuhs
Freakiebeakie schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:19:
[...]

ik heb nog ruime 90 kisten in me bank staan xD
Ik 1000+ heb er voor het event een berg ingekocht. En nu worden ze al voor meer als het dubbele gekocht bij de BTC. Eens kijken wat de prijzen gaan doen en dan op het juiste moment weer verkopen.

• BombaAriba

BombaAriba

Ondertitel

Timmetjuhs schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:21:
[...]

Ik 1000+ heb er voor het event een berg ingekocht. En nu worden ze al voor meer als het dubbele gekocht bij de BTC. Eens kijken wat de prijzen gaan doen en dan op het juiste moment weer verkopen.
Hoeveel geld heb je dan in totaal als ik vragen mag? En doe je vaker aan dit soort beleggingen?

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Ik had nog een kleine 100 kisten in de bank, heb er 50 verkocht voor > 20 copper. Prijzen zijn redelijk variabel, maar momenteel weer iets aan het zakken:

http://www.gw2spidy.com/item/20316

Maar goed, uiteindelijk gaat het om sleutels en niet om kisten natuurlijk :P Sleutels heb ik er nog 23 van, maar die ga ik pas later tijdens het evenement gebruiken (als ze de droprate wat verhogen, wat ik wel verwacht gezien de stroom aan kritiek op het forum).

@Bomba: Met 21 copper per chest gaat het niet heel hard, tenzij je er heel vroeg bij was. De kisten gingen voor 4-5 copper en nu voor 21 - 22 copper zeg maar. Van die 22 copper gaat echter nog wel 15% af vanwege de tradingpost, maar je maakt een leuke winst als je het in bulk doet.

@Timmetjuhs: De recipes voor craftable wapens in de Mystic Forge worden nu steeds meer ontrafeld, zie: https://forum-en.guildwar...aftable-Halloween-Weapons. Denk dat daar wel geld inzit, al zijn de kosten voor craften echt behoorlijk pittig:

Gift recipe:

- 250 Candy Corn + 10 Crystalline Dust + 40 Elonian Wine + 100 Rare Halloween Crafting Material

Dan de Gift craften:

- Gift of Souls: 250 Orichalcum Ingot + 100 Charged Lodestone + 20 Glob of Ecto + Gift of Knowledge
- Gift of Spiders: 250 Orichalcum Ingot + 100 Destroyer Lodestone + 20 Glob of Ecto + Gift of Ascalon
- Gift of the Moon: 250 Orichalcum Ingot + 100 Corrupted Lodestone + 20 Glob of Ecto + Gift of Thorns

Dan het item craften:

- Staff: Gift of Souls + 250 Orichalcum Ingot + 100 Charged Lodestone + 20 Glob of Ectoplasm
- Short Bow: Gift of Spiders + 250 Orichalcum Ingot + 100 Destroyer Lodestone + 20 Glob of Ectoplasm
- Shield: Gift of the Moon + 250 Orichalcum Ingot + 100 Corrupted Lodestone + 20 Glob of Ectoplasm

[ Voor 69% gewijzigd door Morrar op 23-10-2012 11:42 ]

• Timmetjuhs
BombaAriba schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:24:
[...]

Hoeveel geld heb je dan in totaal als ik vragen mag? En doe je vaker aan dit soort beleggingen?
Momenteel niet meer zo gek veel. Een paar gold maar. Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik een beetje serieus beleg. Mocht het goed uitpakken dan ben ik van plan om dit natuurlijk vaker te gaan.

De announcements van GW goed in de gaten houden. Als er een nieuw recept in de mystic forge wordt ontdekt dan schieten de benodigde mats ook omhoog. Die moet je dan snel zien in te kopen en even vasthouden. Op die manier kan je eenvoudig wat geld verdienen. Pumpkins schieten nu ook omhoog trouwens :) Dus voor diegene welke wat extra geld willen verdienen kan ik aanraden om die te gaan harvesten.

Verwijderd

Lasteraar schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:59:
Vanochtend mijn lvl 22 Charr-acter wat mooiere gear gegeven door lvl 35 Culture-gear te transmuten.
Ziet er gelijk stukken beter uit :-)
Moet je voor het transmuten de gear eerst kopen?
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:31:
[...]

Moet je voor het transmuten de gear eerst kopen?
Ja uiteraard.

Overigens hier de volledige patch notes van de Halloween-patch:
HOLIDAY
Happy Halloween! Let the trick-or-treating begin. The “Mad Kings” have dusted off their costumes and are taking to the stage, telling their jokes to make the children laugh. It’s a lighthearted holiday, and only children truly believe that the spirit of Mad King Thorn once appeared in Tyria. No one has actually reported seeing him in over two centuries. These days, he’s nothing more than a tale told to make children squeal and behave.
But, paranormal activity in Tyria is on the rise, and Durmand Priory scholars have taken notice. They’re not sure what’s going on, but they aim to find out! Something’s not right.
From October 22 through November 1, Tyria is under the shadow of the Mad King. The weeklong event will unfold in four acts, each introducing new content to explore and experience, including decorations for Tyria and the Mists, minigames, Halloween-specific dynamic events, holiday crafting recipes, and mind-blowing jumping puzzles.
Join us on October 31 (midday, Pacific Time), when we’ll celebrate the holiday pinnacle with a bang!
This is the premiere holiday release for Guild Wars 2, and we’re blasting out of the gate! Visit Lion’s Arch to begin digging into the Halloween content.
COMMERCE
Black Lion Chest Changes

Halloween items have been added to Black Lion Chests for a limited time only!
There is now a chance to get new Halloween-themed weapon skins by opening Black Lion Chests. All weapon skins are tradable.
Chain Sword Skin
Ghastly Grinning Shield Skin
Greatsaw Greatsword Skin
Grinning Gourd Rifle Skin
Scythe Staff Skin
Severed Dagger Skin
There is now a chance to get new Halloween-themed shoulder armor skins by opening Black Lion Chests. All shoulder armor skins are tradable.
Deathly Shoulderpads Skin
Deathly Avian Shoulderpads Skin
Deathly Bull Shoulderpads Skin
All Black Lion Chests have a chance to give these items, but only until the end of the Halloween events.
Get Black Lion Keys from the Consumable section of the Gem Store to open your Black Lion Chests.
New Items in the Gem Store
Halloween costumes are now available in the Gem Store! These costumes are on sale until November 6th.
The Witch’s Outfit can now be purchased in the Style section of the Gem Store for 700 gems. This set of town clothes comes with 4 Costume Brawl skills and 1 companion skill.
The Mad King’s Outfit can now be purchased in the Style section of the Gem Store for 700 gems. This set of town clothes comes with 4 Costume Brawl skills and 1 companion skill.
Spooky Tonics are now available in the Gem Store! Ghost, skeleton, and zombie tonics are all on sale until November 6th.
Each tonic turns you into a spooky creature for 1 hour.
While active, tonics give you access to Costume Brawl skills.
Tonics can be found in the Consumable section of the Gem Store for 35 gems apiece or 125 gems for a pack of 5.
A set of 3 spooky minis is now available in the Gem Store! This item is on sale until November 6th.
This set includes a ghost, skeleton, and spider miniature for 500 gems in the Minis section of the Gem Store.
These collector minis are account bound and cannot be traded.
The Devil Horns town clothes hat is now available for free in the Gem Store. This item is available until November 6th.
The Phantom’s Hood town clothes hat is now available for 200 gems in the Gem Store. This item is on sale until November 6th.
Personalized Trick-or-Treat Bags are now available in the Gem Store. These items are on sale until November 14th.
Each bag contains food items, recipes, tonics, crafting materials, or pieces of candy corn.
Personalized Trick-or-Treat Bags can be found in the Consumable section of the Gem Store for 100 gems apiece, 375 gems for a pack of 5, or 2,000 gems for a pack of 35.
Halloween PvP Finishers are now available in the Gem Store! These items are on sale until November 6th.
Replace your PvP finishing move with a scarecrow or special Mad King finisher for 1 hour.
These PvP Finishers can be found in the Consumable section of the Gem Store for 75 gems apiece or 275 gems for a pack of 3.
New town clothes hats are now available in the Gem Store!
Aviator Caps and Bunny Ears are both now available in the Style section of the Gem Store for 200 gems apiece.

COSTUME BRAWL

Costume Brawl is a spontaneous battle for points that can occur anywhere in the world by using town clothes, toys, and transformation tonics.
Equip town clothes, toys, or consume transformation tonics to gain access to Costume Brawl skills. Costume Brawl skills are labeled as such in their descriptions.
Using Costume Brawl skills puts you into Costume Brawl mode and makes you a valid target for other brawlers.
Use your Costume Brawl skills to hit other players in Costume Brawl mode to gain points and avoid being disabled by taking too many hits yourself.
Gaining points in Costume Brawl is fun and can earn you achievements.
To exit Costume Brawl, use the Time Out skill.
Entering combat will automatically remove you from Costume Brawl.

ACHIEVEMENTS
In response to several letters from the Tyrian Explorers Society, we have made the following changes to recognized achievements:

Added karma rewards to daily and monthly achievements.
Added 19 new exploration achievements to the “Explorer” achievement list, including “Dive Master,” which tracks unique diving goggle uses.
Added a new “Jumping Puzzles” achievement category.
Moved all existing jumping puzzle achievements from the “Explorer” category to the “Jumping Puzzles” category.
Added 4 additional jumping puzzle achievements.
Added a new “Bosses” achievement category.
The “Crash Landing” achievement has been moved from the “Explorer” category to the “Bosses” category.
Added 7 new boss achievements.

MYSTIC FORGE
“The Mighty Zommoros has been caught failing to notice the generosity of those who grant him gifts. The Mighty Zommoros will now appropriately reward baubles to those who bring him offerings.”—The Mighty Zommoros

The Mystic Forge ingot-conversion recipes for bronze, copper, gold, and darksteel have been fixed to reward correct materials.
The Mystic Forge recipe for the Abyssal Scepter has been fixed to correctly award the Abyssal Scepter.
The Mystic Forge recipe for the Lidless Eye now requires 10 giant eyes.
The Mystic Forge recipe for Titans’ Vengance has been fixed to correctly award Titans’ Vengance.
The Mystic Forge recipe for the Wall of the Mists now requires 250 orichalcum shield bosses instead of powerful blood and 30 giant eyes instead of 1.
Zommoros has been reminded to give out baubles for less desirable (low-level) rare weapons.
Fixed a bug in the Mystic Forge conversion recipies for rare Glacial Ingredientsthat cause them to reward Charged Ingredients instead.

EVENTS
There is a skritt burglar on the loose in Tyria! Adventurers that encounter this thieving rodent are encouraged to confiscate whatever loot they can shake out of her.

Added over 30 events across the game.
Fixed a stuck event chain in Straits of Devastation.
Fixed a blocking bug in the event “Defend the Leaders of Caer Evermore from the Risen” in Timberline Falls.
Fixed a potential blocking bug caused by the event “Destroy the Risen broodmother to free Rakkan” in Cursed Shore.
Fixed a potential blocking bug in the event “Rescue Scholar Alil Rodez” in Lornar’s Pass.
Fixed a bug preventing Siege Master Marith from collecting catapult parts in Kessex hills.
Fixed a bug preventing Tactician Footi from setting up her cannon in Cursed Shore.
Fixed a bug preventing skritt from being driven out of Nentor’s Mine in Lornar’s Pass.
Lengthened the time between events when attempting to hold Arah and made repeated attempts at holding Arah more difficult.
Lengthened the time between events when attempting to hold the Temple of Grenth.
Lengthened the time between events when attempting to hold the Temple of Melandru and made repeated attempts at holding the Temple of Melandru more difficult.

WvW

Fixed an exploit that allowed players to occasionally teleport through walls.
Reduced the range at which players could interact with completed arrow carts.
The blue team’s start point on the green Borderlands has been changed to no longer remove allies from the area.
The Charr Land Mine is no longer usable in WvW areas.

PvP

Fixed bugs that allowed teleporting before a match starts.
Fixed bugs for getting into team bases in Legacy of the Foefire and Battle of Kyhlo.
Svanir has been updated to have slightly more health in Forest of Niflhel.
Paid tournaments will be available soon. To ensure the best experience possible, free tournaments will be used to make sure everything is working smoothly before bringing paid tournaments online. Thank you all for your patience.

GENERAL UPDATES
The Durmand Priory is currently investigating an ancient dwarven door recently unearthed in Dredgehaunt Cliffs. Meanwhile, strange reports of a caravan of shark tanks crossing the fields of Fireheart Rise are presumed to be a hoax.

Jumping puzzles and open-world minidungeons have updated reward tables.
Added 3 new jumping puzzles.
Added more diving goggles throughout Tyria.
Citadel of Flame medium armor coats now include the warning text “This coat hides shoulder armor.”
Butter and chocolate no longer drop from loot bags of level 50 and above.
Butter and chocolate no longer drop from Supply Bags dropped by centaurs, Stolen Supplies dropped by ettins, Ritual Bags dropped by Flame Legion, or Materials Bags dropped by Inquest.
Increased the chance to get vanilla beans from herb nodes in the Tarnished Coast and Steamspur Mountains.
Increased the respawn timers for omnomberries, black crocus, ghost pepper, lotus, and Orrian truffles to 5 hours.
Reduced amount of cinnamon dropped from nodes from 3,5 to 1,2. Cinnamon now only comes from green wood nodes.
Reduced amount of walnuts dropped from nodes from 3,5 to 1,2. Walnuts now only come from soft wood nodes.
Removed parsley and thyme from herb nodes in the Tarnished Coast and Steamspur Mountains.
Rune of the Noble (Superior): Updated drakehounds summoned by these runes to die after 60 seconds.
Rune of the Pack (Major and Superior): This upgrade’s on-hit effect now works properly.

STORY

The story step “Estate of Decay” has been updated to make door interaction more consistent.
The story step “Mightier than the Sword” has been fixed so that using the mesmer elite skill Moa Morph on Steag will not prevent progress.
The story step “The Battle of Fort Trinity” has been fixed to avoid a problem that could prevent progress in co-op mode. A problem that could prevent progress while defending the gate has been also been fixed.
The story step “The Blossom of Youth” has been fixed to avoid a problem where bypassing a section could prevent progress.
The story step “The Hatchery” has been fixed to avoid a problem that could prevent progress.
The story step “Trading Trickery” has been fixed to avoid a problem that could prevent progress.

DUNGEONS
Dungeons now award karma on completion. The first-time karma reward for completing the story of a dungeon is larger than subsequent story runs. The first time per day a player completes an explorable path for a dungeon, the karma reward equals (Player Level) * 23.5. For the rest of the day, subsequent runs of the same path will reward karma equal to (Player Level) * 9.5.

Ascalonian Catacombs

Fixed an area where players could get outside the map in the Flooded Temple.
Caudecus’s Manor
Gunpowder Morgan’s maximum range and damage have been updated.

Sorrow’s Embrace

Inquest Grenadiers have been reassigned to a new task; some new enemies await on the long road.
Kreutzerova will no longer prioritize a player at the dungeon entrance when first encountered.
Nokk’s Gravity Distortion now properly displays the time you are distorted.
Shukov’s golems now properly display during his event.
Shukov’s mark II golem has had its electric field updated to be a bit more dangerous now.
The lava in some areas is now behaving as lava should.

Twilight Arbor

The maximum range of Nightmare Vines has been increased.

PROFESSION

Reduced fear’s maximum stacks to 5 to prevent excessively long periods of time where players don’t have control of their character.
Updated the stability boon to stack duration up to 3 times.

Elementalist

Air Pocket: This skill no longer allows players to shadowstep out of water.
Cone of Cold: The healing gained from the this skill’s heal attribute has been increased from 480 to 780 at max level.
Earthquake: The responsiveness of skills used after this skill has been improved.
Fire Grab: This skill has had its attack angle increased.
Glyph of Renewal: This skill no longer resurrects dead allies; it only revives downed ones.
Lightning Touch: This skill has had its attack angle increased.
Magnetic Grasp: The responsiveness of skills used after this skill has been improved.
Ring of Earth: This skill now applies cripple.
Signets: All signets have been updated to function properly with the Earth Magic traits Written in Stone and Signet Mastery.
Downed State Updates
Discharge Lightning: This skill can now stack vulnerability up to 2 times.
Grasping Earth: This skill has been moved to skill 3 and given a 10 second recharge. Damage has been increased by 50%, and it bleeds enemies on every pulse. This skill can now be interrupted by other skills.
Vapor Form: This skill has been moved to skill 2, is instantly available upon being downed, and has a 20-second recharge.

Guardian

Leap of Faith: This skill’s functionality has been improved to make it more reliable.
Line of Warding: This skill is no longer able to move friendly NPCs around.
Protector’s Strike: This skill has had an exploit removed that caused it to block longer than intended.
Renewed Focus: This skill may now be used on the move.
“Save Yourselves!”: This skill has now been split between PvP and PvE. In PvE, players will notice no difference. In PvP, this skill’s boon duration has been changed to 5 seconds.
Shield of Absorption: This skill no longer blocks some friendly NPC missiles.
Symbol of Wrath: This skill’s attack has been improved by 10%.
Virtue of Courage: This skill has been updated to not apply aegis each time the user bobs in and out of water.

Thief

Assassin’s Signet: This skill has been updated to grant 15% damage for 5 attacks rather than 50% damage for one attack.
Basilisk Venom: This skill’s buff now applies for the appropriate duration of 30 seconds.
Disabling Shot: This skill can now be fired continuously at targets behind the player without the ability jumping them back toward the target. This skill now also has a cost when firing at targets behind the player.
Flanking Strike: This skill’s first attack is now unblockable.
Ink Shot: This skill no longer allows players to shadowstep out of water.
Nine-Tailed Strike: This skill has been fixed to properly provide the intended amount of initiative.
Shadow Refuge: This skill’s stealth removal tripwire has been updated to properly match the skill’s effects.
Whirling Axe: This skill has had evasion removed from the ability and has a missile-reflection effect applied to the whirl effect.

Mesmer

Arcane Thievery: This skill now appropriately removes the aegis boon rather than being blocked by it.
Confusing Images: This skill has been updated to fire at its correct distance.
Cry of Frustration: This skill’s tooltip now accurately shows that confusion it applies lasts for 3 seconds.
Mirror of Anguish: This trait no longer functions on necromancers when they have Reaper’s Protection active.
Phantasmal Warlock: This illusion’s recharge between attacks is now slightly longer.
Phase Retreat: This skill should no longer teleport players into geometry or other places they shouldn’t be getting into.
Scepter Skills: Projectile skills for the scepter have had their velocity increased by 33%.

Engineer

Elixir B: This skill’s toolbelt skill now accurately reflects only one boon being applied to allied targets.
Mine Field: This skill’s recharge has been reduced to 20 seconds.
Throw Mine: This skill is now unblockable when it detonates.

Warrior

Battle Standard: This skill no longer goes on full recharge if it’s interrupted while being activated.
Brutal Shot: This skill can now stack vulnerability up to 2 times.
Forceful Shot: This skill’s damage has been increased by about 70%, and its activation time has been increased.
Stomp: The responsiveness of skills used after this skill has been improved.
Tremor: This skill can now be activated while moving.

Necromancer

Corrupt Boon: This skill now properly removes aegis rather than being blocked by it.
Fetid Ground: This downed skill now has a Dark combo field. Its visual effects have been updated to show its actual radius.
Life Leech: This downed skill’s damage has been increased by 25%.
Spectral Walk: Removing this skill from a skill slot while it’s active will now remove all benefits gained from activating the ability.
Spinal Shivers: This skill now properly removes aegis rather than being blocked by it.

MAC BETA CLIENT

Fixed a bug that prevented players using Apple keyboard varieties other than US English from binding the key to the left of the “1” key in the Control Options panel.

[ Voor 99% gewijzigd door SnoeiKoei op 23-10-2012 11:36 ]

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:56
Ik wil Guildwars 2 kopen. Ik twijfelde tussen wow en gw2. Ik heb altijd wow gespeeld maar ben daar nu wel klaar mee wil niet weer per maand betalen. Is gw2 vergelijkbaar met wow? heb gw factions ooit gespeeld dat beviel me wel prima. Weet iemand toevallig een goedkoop adres om een key te kopen?

• Timmetjuhs
Ik vind gw2 een stuk leuker dan wow. Het is toch ieder zijn eigen ding. En het scheelt dat je geen maandelijkse kosten hebt. Ik zou zeggen, probeer het eens. Voor het aankoop bedrag hoef je het niet te laten :)

• monsees
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-11 22:39
Zelf heb ik nooit Wow gespeeld, maar guild wars 2 wel.
Eigenlijk meer iets wat ik af en toe speel, en het is daarom ook fijn dat het gratis is.
Volgens mij gaat dit toch wel een spel dat ik nog wel lang kan spelen (genoeg te doen in ieder geval).
Zelf heb ik een gw2 key gekocht op tweakers:
http://tweakers.net/aanbod/463507/guild-wars-2-pc.html kocht hem daar voor 35 volgens mij en heb er geen problemen mee gehad

• Zspirit
Ik vind 35 euro wel oke. Heb gister contact gehad met die tweaker maar die heeft er helaas geen meer.
Nu zoek ik dus een ander adresje onder de 40 euro die de key stuurt, of een fysieke winkel in eindhoven. Wil namelijk gelijk vanmiddag spelen :D Iemand suggesties?

• monsees
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-11 22:39
@Zspirit
Is dit niks voor jou? http://www.gamesync.nl/guild-wars-2-digital-key-version.html
Kost net iets minder dan 40 euro en als ik de site moet geloven krijg je de key binnen 2 minuten

• BombaAriba

BombaAriba

Ondertitel

monsees schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:44:
@Zspirit
Is dit niks voor jou? http://www.gamesync.nl/guild-wars-2-digital-key-version.html
Kost net iets minder dan 40 euro en als ik de site moet geloven krijg je de key binnen 2 minuten
Die heb ik zondag ook gebruikt. Kreeg de mail direct :)

[ Voor 0% gewijzigd door BombaAriba op 23-10-2012 11:46 . Reden: krijg=kreeg ]

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-10 00:46

4bit

Onward, to futility!

Overigens van het weekend iemand van [Amok] tegengekomen die een repair NPC met 1 of andere methode kon laten verplaatsen. Hierdoor raakten bots vast te zitten. Als bots vastzitten doen ze blijkbaar terug een teleport en proberen ze opnieuw, en opnieuw. En het kost hun iedere keer geld.
Ondertussen was het ook peanuts om alle bots daar dan te reporten.

YouTube: Trolling bots in Guild Wars 2

I'll do what I can, but expect very little.

Laten we maar niet de hele WoW versus GW2 dicussie weer op gaan rakelen :P Laten we zeggen dat de meningen daarover verschillen. Beiden zijn erg goede games, maar werken volgen een ander model. Grootste verschil is dat je in WoW snel naar max level gaat en daarna gear verzamelt in raids die je met een guild doet. GW2 heeft dit soort "end game" niet; op max level kun je ongeveer hetzelfde doen als je daarvoor ook deed (ontdekken, quests doen, PVP, etc). Gear in GW2 is alleen maar voor de looks en het verkrijgen is vaak een zeer lange grind. Kortom, het is net waar jij je prettig bij voelt.

Hoe dan ook is GW2 zeker het aankoopbedrag waard, want zelfs als je het als single player spel speelt krijg je meer dan genoeg waar voor je geld!

@4bit: jammer dat het stukje eruit is geknipt waar je kunt zien *hoe* je de vendor dan kunt verplaatsen...

[ Voor 6% gewijzigd door Morrar op 23-10-2012 11:50 ]

Damn sommige delen van die crafted Halloween gear kosten wel wat zeg :D Sodefuck...

Huntsman (volgens mij die boog):
Gift[s] of Spiders (New) Skill Level 400. 1x Gift[s] of Ascalon 250x Orichalcum Ingot[s] 20x Glob[s] of Ectoplasm 100x Destroyer Lodestone[s]

Weaponsmith (Shield?):
Gift[s] of the Moon (New) Skill Level 400. 1x Gift[s] of Thorns 250x Orichalcum Ingot[s] 20x Glob[s] of Ectoplasm 100x Corrupted Lodestone[s]

@Snoeikoei: Het is nog erger, zie ook mijn post hierboven:

Gift recipe:

- 250 Candy Corn + 10 Crystalline Dust + 40 Elonian Wine + 100 Rare Halloween Crafting Material

Dan de gift craften:

- Gift of Souls: 250 Orichalcum Ingot + 100 Charged Lodestone + 20 Glob of Ecto + Gift of Knowledge
- Gift of Spiders: 250 Orichalcum Ingot + 100 Destroyer Lodestone + 20 Glob of Ecto + Gift of Ascalon
- Gift of the Moon: 250 Orichalcum Ingot + 100 Corrupted Lodestone + 20 Glob of Ecto + Gift of Thorns

Dan het item craften:

- Staff: Gift of Souls + 250 Orichalcum Ingot + 100 Charged Lodestone + 20 Glob of Ectoplasm
- Short Bow: Gift of Spiders + 250 Orichalcum Ingot + 100 Destroyer Lodestone + 20 Glob of Ectoplasm
- Shield: Gift of the Moon + 250 Orichalcum Ingot + 100 Corrupted Lodestone + 20 Glob of Ectoplasm
Maar als je dat recept nu hebt kun je het dan na Halloween ook nog maken? Of is dit iets voor in de mystic forge of zo? En kun je het dus alleen nu maken.
@Devata: alleen recipe lijkt speciale Halloween materialen nodig te hebben...

@Xeiji: goede tips! Eigenlijk zouden die wel in de startpost mogen vind ik...

[ Voor 34% gewijzigd door Morrar op 23-10-2012 11:53 ]

• Xeiji
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-09 20:32
Zspirit schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:38:
Ik wil Guildwars 2 kopen. Ik twijfelde tussen wow en gw2. Ik heb altijd wow gespeeld maar ben daar nu wel klaar mee wil niet weer per maand betalen. Is gw2 vergelijkbaar met wow? heb gw factions ooit gespeeld dat beviel me wel prima. Weet iemand toevallig een goedkoop adres om een key te kopen?
Het grootste verschil zit in de mentaliteit. Als je niet de tijd wilt nemen om van het spel te genieten (bijv. alleen maar level rushen) dan zal het spel niet iets voor jou zijn. In tegenstelling met WoW 'begint' het spel niet op max level, maar al vanaf level 1.

Persoonlijk vind ik GW2 meer gaan om de skill die je hebt met je character dan de geforceerde grind in WoW om de gear met de beste stats te krijgen. Dit komt mede doordat iedereen in bijvoorbeeld in sPvP & tPvP hetzelfde level is en de stats niet wijzigen met nieuwe gear.

Tips om van het spel te genieten:
1) Kijk om je heen, niet alles rushen;
2) Luister naar NPC conversaties, je zal onverwacht leuke dingen tegen komen;
3) Ren niet gelijk weg na events, grote kans op een vervolg event!;
4) Speel samen met vrienden of maak vrienden bijv. met andere GoT'ers;
5) Wissel af: Personal Story, Wereld verkennen, Dungeons (lvl 30+), sPvP, tPvP, WvW, etc

• Timmetjuhs
Lodestones, globs of ecto en orichalcum knallen dus omhoog wat prijzen betreft.
Morrar schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:50:
@Snoeikoei: Het is nog erger, zie ook mijn post hierboven:
Oh dat had ik gemist, had je dat aan je post toegevoegd of stond het er meteen al?

Anyway, lijkt me dat dit een legendary oplevert toch?

Voor zover ik begrepen heb kun je dit wel het hele jaar craften, zolang je maar de speciale Halloween materialen hebt.
Timmetjuhs schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:53:
Lodestones, globs of ecto en orichalcum knallen dus omhoog wat prijzen betreft.
Denk dat dat wel meevalt, het zijn "standaard" materialen voor legendaries dus die prijs lag toch al hoog.

[ Voor 26% gewijzigd door SnoeiKoei op 23-10-2012 11:55 ]

• Zspirit
Top advies mensen bedankt!
Als ik het allemaal zo lees is het wel een game voor mij.
Wat Xeiji zegt snap ik helemaal en dat vindt ik eerder een zwak punt van wow.
Maar dat is idd geen wedstrijd.
Bedankt voor de link ook heb zojuist gw besteld via http://www.gamedumper.nl/catalog/product/view/id/6481?ref=34

Jullie zullen me hier nog wel terug zien :)

[ Voor 7% gewijzigd door Zspirit op 23-10-2012 11:56 ]

@SnoeiKoei: Ik heb het inderdaad later toegevoegd, dus dacht "ik herhaal het maar even" :D Legendary weet ik niet. Het gebruik van Gifts tijdens craften hint een beetje die kant op, maar voor een Legendary is het dan wel weer wat weinig werk?
Morrar schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:55:
@SnoeiKoei: Ik heb het inderdaad later toegevoegd, dus dacht "ik herhaal het maar even" :D Legendary weet ik niet. Het gebruik van Gifts tijdens craften hint een beetje die kant op, maar voor een Legendary is het dan wel weer wat weinig werk?
Geen idee of het weinig werk is eigenlijk. Enig idee trouwens hoeveel karma je nodig hebt voor die recepten? Ik denk dat dat voor mij misschien nog wel het grootste probleem gaat worden, het recept zelf bemachtigen... De typische halloween-materialen zijn denk ik nog wel te doen, de rest lukt later wel.

• Timmetjuhs
Het zal inderdaad geen legendary zijn. Ik denk eerder een unique. Deze verschillen nogal wat benodigde materialen betreft. Ik ben erg benieuwd naar de looks. Ik kwam gisteren nog een super vet greatsword tegen.
http://www.gw2db.com/items/67097-volcanus
SnoeiKoei schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:58:
[...]

Geen idee of het weinig werk is eigenlijk. Enig idee trouwens hoeveel karma je nodig hebt voor die recepten? Ik denk dat dat voor mij misschien nog wel het grootste probleem gaat worden, het recept zelf bemachtigen... De typische halloween-materialen zijn denk ik nog wel te doen, de rest lukt later wel.
Volgens mij is er dus geen karma in het hele proces te vinden en daarom betwijfel ik ook of het legendaries oplevert. Voor een legendary heb je ongeveer een miljoen karma nodig, dus zou het vreemd zijn lijkt me als deze wapens legendary zijn maar geen karma kosten...

Overigens wel mooi dat uit de patch notes blijkt dat er meer karma gegeven gaat worden (bijvoorbeeld voor dungeons, dailies,etc).
Morrar schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:03:
[...]

Volgens mij is er dus geen karma in het hele proces te vinden en daarom betwijfel ik ook of het legendaries oplevert. Voor een legendary heb je ongeveer een miljoen karma nodig, dus zou het vreemd zijn lijkt me als deze wapens legendary zijn maar geen karma kosten...

Overigens wel mooi dat uit de patch notes blijkt dat er meer karma gegeven gaat worden (bijvoorbeeld voor dungeons, dailies,etc).
Guildwars2guru meldt wel dat je de recepten voor karma koopt, alleen niet voor hoeveel:
Halloween-themed Weapon Skins
These three skins were shown in the PCGamer video that was released early this morning. (Notice that the "latern" at the end of the staff actually glows green!) You can "rent" these skins from an NPC for 150 Candy Corns or learn the exotic crafting recipes that are sold by crafting vendors for karma.
Bron: http://www.guildwars2guru.com/

Verwijderd

In de update is een nieuwe rubriek Bosses bij gekomen. Weet iemand of bijv de Behemoth hier ook bij hoort en of je de achievement nu al hebt als je hem voor de update al eens verslagen had of moet je dit nog een keer gaan doen?
Tja ik heb geen idee, maar heb mijn info uit deze draad: https://forum-en.guildwar...aftable-Halloween-Weapons

Verder lijkt het me vreemd dat de crafting recipes voor karma bij de vendors te krijgen zijn als er gifts in het spel zijn. In het draadje staat verder een screenshot van de mystic forge met de materialen van 1 van de recipes, dus dat lijkt te kloppen? Maar goed, we zullen het zelf moeten zien in het spel om het zeker te weten.

Een flink aantal items is trouwens hier te bewonderen: https://forum-en.guildwar...-the-Skins-Post-Them-Here

@SyNqii: ik vermoed dat je ze nog een keer zult moeten doen, zeker omdat het niet getracked kan worden door loot bijvoorbeeld :)

[ Voor 12% gewijzigd door Morrar op 23-10-2012 12:16 ]

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-11 20:41
Vraagje, ik ben er nu 2x at random uitgeklapt tijdens het spelen.. meestal trouwens wel tijdens een "sync" naar een nieuw gebied (Stad in of uit) dat ik zomaar ineens terug op mijn desktop zat.

iemand die dit ook heeft?

ps. wordt er nog eens een nieuw draadje geopent? deze is al honderden pagina's lang normaal krijg je toch wel nieuwe delen zo af en toe.. begon laatst bij het begin te lezen maar kwam er toen achter dat dat nog posts waren ver voor GW2 uit was xD

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

TgR_KILLER schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:27:
Vraagje, ik ben er nu 2x at random uitgeklapt tijdens het spelen.. meestal trouwens wel tijdens een "sync" naar een nieuw gebied (Stad in of uit) dat ik zomaar ineens terug op mijn desktop zat.
Heb ik soms ook, vrijwel altijd als ik van zone wissel inderdaad. Wel vervelend, de vorige keer dat ik een dungeon deed heb ik mijn groep maar gewaarschuwd dat dit kon gebeuren, dat het alleen bij het binnengaan kon gebeuren en dat ik dan na een minuut terug zou zijn. Is gelukkig niet gebeurd toen maar toch...

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-10 00:46

4bit

Onward, to futility!

Daar heb ik persoonlijk geen last van. Enige bug met crash tot gevolg heeft met het geluid te maken. Opeens valt al mijn GW2 geluid uit en krijg ik nog slechts een irritante toon te horen. Binnen de 5 minuten crasht dan mijn spel. Meestal valt het voor bij drukke events, zoals het neerhalen van world dragons.

I'll do what I can, but expect very little.

Ik had een tijd lang last van crashes, maar niet alleen in GW2. Ik had destijds mijn 4e core ingeschakeld, terwijl het maar een 3 core CPU was. Sinds ik die 4e core weer uitgeschakeld hebt, draait alles weer super stabiel. Zou dus ook een hardware probleem kunnen zijn lijkt me.

[ Voor 4% gewijzigd door Morrar op 23-10-2012 12:44 ]

TgR_KILLER schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:27:

iemand die dit ook heeft?
Niet meer sinds ik mijn nieuwe PC heb. Maar ik hoorde gisteren wel van mensen dat ze er zomaar uit klapten terwijl ik nergens last van had. (maar ik heb met mijn oude PC zoveel crashes gehad, jullie hebben nog wat in te halen! Hij crashte elke 20 tot 60 minuten...)

• Timmetjuhs
Bij mij is gw er tot nu toe 2 keer uitgeklapt volgensmij. En dit was behoorlijk in het begin. Sindsdien draait alles naar behoren.

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

de enigste keren dat mijn game vastliep was als ik per ongeluk ctrl+shift had gedaan (keyboard fucked up) en als ik dat dan tijdens het typen weer deed ctrl+shift om keyboard goed te zetten dan was het FREEEZE!! enigste opetie die ik dan heb is alt+ctrl+del voor de rest draait het als een zonnetje

het melkkoe event uhm ik bedoel halloween is leuk maar ik ga echt niet al me geld in gems omzetten met die belachelijke prijzen op het moment, laten ze eerst die bots maar eens aanpakken.
die recepten die morrar linkte ook WTF 250 ori kost al een fortuin xD. dan maar geen halloween wapen.
voor de rest leuk event , zat dingen te doen die niks kosten :) die ga ik natuurlijk wel allemaal doen.

[ Voor 40% gewijzigd door Freakiebeakie op 23-10-2012 12:56 ]

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-11 13:09

Zuurstok

Passionately curious

Hay mensen,

Zojuist heb ik Guild Wars 2 aangeschaft, na 6-8 maanden intensief WoW gespeeld te hebben vond ik dat toch heel saai worden, ondanks de nieuwe expansion. Tijdens de ontwikkeling van GW2 heb ik eigenlijk vanaf het begin al een oogje open gehouden ernaar, omdat ik guild wars 1 altijd wel tof vond, maar het trok me niet genoeg aan om echt intensief te gaan spelen.
Njah alles wat ik probeer te zeggen is dat jullie me hier veel voorbij zullen zien komen :+

Op het moment (de installatie is de laatste patches/whatever nu aan het downloaden) zit ik overigens heel erg te twijfelen tussen een necromancer of thief. Mesmer en engineer vind ik er ook heel cool uitzien, maar die classes check ik waarschijnlijk later alsnog.

Ik ga overigens voor Asura :+

Mag iedereen van GoT gewoon in 'de GoT guild'? Ik heb al begrepen dat ik op Far Shiver peaks moet zitten voor de échte guild, of op de 2e plaats Piken Square ('er zitten wel wat Gotters maar meer op Far Shiver)
Zou wel tof zijn om in een wat serieuzere guild te zitten.

Edit: installatie = klaar! :D Heb er zin in :9~

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

• Timmetjuhs
Ik twijfelde ook heel erg tussen characters. Eerst tussen ranger en necro. Uiteindelijk voor mijn ranger gekozen. Maar na een paar dagen toch maar een guardian aangemaakt. Deze is nu lvl 80 en de ranger is nog blijven steken op lvl 20 dacht ik.

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Devata heeft een guild op Piken Square en ik heb ook me eigen guild, de mijne is een casual pve guild , dus als FS vol zit en je komt naar piken square dan weet je wie je een berichtje kan sturen :)
ingame Freakie Beakie of Devata

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 10:22
Zijn er hier trouwens nog mensen die op Piken spelen en regelmatig in WvW te vinden zijn? Ik zie wel eens een enkele keer iemand van Freakie's guild, maar zover ik weet zijn de meesten hier die op Piken zitten meer PvE gericht.

Verwijderd

Ik heb zelf ook een Guardian, als main. Dit was vanaf het begin (toen de profession bekend werd gemaakt) mijn plan. Heel tevreden over en ik denk dat het de meeste veelzijde profession is. Je kunt van dichtbij hakken, van veraf spammen, jezelf en allies buffen en healen. Dat kan volgens mij geen enkele andere profession op die manier.

• Timmetjuhs
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:16:
Ik heb zelf ook een Guardian, als main. Dit was vanaf het begin (toen de profession bekend werd gemaakt) mijn plan. Heel tevreden over en ik denk dat het de meeste veelzijde profession is. Je kunt van dichtbij hakken, van veraf spammen, jezelf en allies buffen en healen. Dat kan volgens mij geen enkele andere profession op die manier.
Je kan echt alle kanten op met een guardian :) Iets wat ik zelf ook fijn vind. In dungeons kan je support bieden indien nodig. En tegelijkertijd zelf ook nog aardig wat damage output hebben.

• Xeiji
BobF. schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:03:
Mag iedereen van GoT gewoon in 'de GoT guild'? Ik heb al begrepen dat ik op Far Shiver peaks moet zitten voor de échte guild, of op de 2e plaats Piken Square ('er zitten wel wat Gotters maar meer op Far Shiver)
Zou wel tof zijn om in een wat serieuzere guild te zitten.

Edit: installatie = klaar! :D Heb er zin in :9~
Iedereen mag in de GoT guild, maar wat bedoel je met serieus? Er zijn dagelijks georganiseerde events door de members van GoT op FSP door o.a. een kleine groep 'hardcore' elementen. De GoT guild zelf is casual omdat we niemand iets willen verplichten. Daarom zul je veel mensen in TS en/of guildchat zien vragen of iemand zin heeft in dungeons, wvw, pvp, etc.
In onze guild zijn wel genoeg WvW geïnteresseerde al geven de meeste toch een voorkeur aan PvE. We hebben ook al vaker WvW events georganiseerd maar dan kwamen we meestal niet verder als 10 man. Mede daarom heb ik er toevallig pas nog met Freakiebeakie over gesproken om het een keer samen te organiseren.

Een van de problemen waar ik zelf ook tegenaan loop is dat veel mensen pas WvW willen doen als ze 80 zijn maar er zijn ook veel mensen die op lvl 80 stoppen met spelen. En dan zijn er nog mensen wiens PC WvW niet aan kan.

De interesse is er dus wel maar niet in zo'n grote getallen als je misschien zou willen zien.

PS: 'de échte GoT guild' bestaat niet. Tenminste het is niet een guild opgezet door tweakers.net maar gewoon door een van de leden bet zoals de andere guilds. Ik weet niet wat jij met “de échte” bedoelt. Maar de GoT guild waar naar word verwezen is dus een guild opgezet door leden van dit forum die de guild ook naar het forum hebben vernoemd. Die zit inderdaad op Far Shiverpeaks.

[ Voor 28% gewijzigd door Devata op 23-10-2012 13:26 ]

Ik zat net een stukje op Nu.nl te lezen

Familie Pot mag dochtertje niet Bloem noemen

En ik bedacht dat er in dat stukje een paar fantasiche Sylvari namen staan:

Bloem Pot
Peter Celie

• Xeiji
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:25:
Ik zat net een stukje op Nu.nl te lezen

Familie Pot mag dochtertje niet Bloem noemen

En ik bedacht dat er in dat stukje een paar fantasiche Sylvari namen staan:

Bloem Pot
Peter Celie
Hahaha, gelijk reserveren anders zijn ze weg! :P

Verwijderd

Elementalist!

Dual dagger = meppen in melee-range
AoE met staf
Water-attunement = regeneration voor mijzelf en allies.
Water-spells = idem.

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Mijn main is ook een guardian, ben nu met een mesmer bezig en die kan voor een heel groot deel hetzelfde. Ik dacht eerst dat een mesmer echt anders zou zijn, maar ik speel nu vooral dual swords, want dan kun je goed hakken en met scepter of staff lekker op afstand spells spammen. Daarnaast heb je diverse skills om jezelf en anderen te helpen.

Uiteindelijk verschilt het niet zo heel veel is mijn ervaring tot nu toe en speelt ze net zo makkelijk als mijn guardian. Ga maar weinig dood, hak overal doorheen etc. Het casten van illusions maakt het wat anders, maar dat is bijna cosmetisch te noemen.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• Timmetjuhs
Elke profession heeft ook healing skills en kan ranged ook damage dealen. Dus wat dat betreft kan je alle kanten uit. Het ligt er maar net aan wat je zelf wilt :)
Pagina: 1 ... 193 ... 235 Laatste

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.

Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.