Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Ik wacht wel vaker en er gebeurd regelmatig ook niets. Heel vreemd is het dan ook niet dat mensen weg rennen. Het zou dus een goed idee zijn als ArenaNet aan gaf dat er nog een vervolg zou komen.

het valt me in de guild overigens op dat steeds meer lvl 80ers steeds minder online komen dus het wordt toch echt tijd dat ArenaNet er ook iets aan gaat doen om die mensen (die misschien anders spelen) ook vast te kunnen houden. Het betreft namelijk wel een substiantieel grote groep.

Over precies 2 weken is het een maand na de release van MoP en zullen veel van die spelers dus meoten bepalen of ze nog voor een extra maand willen betalen. Op dat moment zullen ze dus wel weer even en kijkje komen nemen in GW2, het wordt dus krap tijd nu.

Wat betreft wat je kunt doen op lvl 80 in aanvulling op wat Freakiebeakie zegt. GW1 kopen en je HoM bij elkaar gaan sprokkelen, mini's verzamelen, leuk setje bij elkaar krijgen en voor een Legendary gaan. Maar vooral moet je doen wat je leuk vind.
Devata schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 08:54:
Ik wacht wel vaker en er gebeurd regelmatig ook niets. Heel vreemd is het dan ook niet dat mensen weg rennen. Het zou dus een goed idee zijn als ArenaNet aan gaf dat er nog een vervolg zou komen.
Waarom? Je zou ook gewoon zelf iets uit kunnen vinden. Ik vind het juist briljant dat je het eens niet allemaal voorgekauwd krijgt...

En het mooie is, het hoeft allemaal niet. Als ik een bepaalde kant op ga en ik zie een karavaan die ook toevallig dezelfde kant op gaat, dan trek ik even een tijdje op met die karavaan. En dan scheiden onze wegen zich weer omdat de karavaan bij die splitsing rechts gaat, terwijl ik links ga. Het maakt voor mij het spel wat "realistischer". Een echte avonturier/huurling zou hetzelfde doen.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-10 09:56

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Wailing_Banshee schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 08:59:
[...]

Waarom? Je zou ook gewoon zelf iets uit kunnen vinden. Ik vind het juist briljant dat je het eens niet allemaal voorgekauwd krijgt...

En het mooie is, het hoeft allemaal niet. Als ik een bepaalde kant op ga en ik zie een karavaan die ook toevallig dezelfde kant op gaat, dan trek ik even een tijdje op met die karavaan. En dan scheiden onze wegen zich weer omdat de karavaan bij die splitsing rechts gaat, terwijl ik links ga. Het maakt voor mij het spel wat "realistischer". Een echte avonturier/huurling zou hetzelfde doen.
helemaal mee eens , dit is de gameplay doe het er mee , er is namelijk niks mis mee , sommige mensen kunnen gewoon niet wennen dat is het probleem. ik vind het ook briljant dat je zelf moet nadenken over wat je wilt gaan doen i.p.v dat is de raid met de beste gaer dus die gaan we helemaal kapot grinden.
gw2 kan je juist heel breed van alles doen terwijl de andere mmo`s op het eind naar 1 punt focussen.
ik ben helemaal blij met mn nieuwe mmo :) en het klopt wel dat er veel mensen zijn afgehaakt , dat is bij ons in de guild ook zo , maar ik recrute gewoon door en merk dat die nieuwe mensen goed te spreken zijn over guildwars 2, de groep mensen die dit gingen proberen en het niks vinden is voorbij, het word nu stabieler
goeie zaak!

YO! fucknuts! It's Probing time!

Ik heb het al vaker gezegd maar het probleem zit er zich in dat het kennelijk een te grote groep afschrikt en een MMO moet het juist hebben van grote aantallen spelers. Het moet dus OOK voor die mensen volwaardig geven, zeker als het zo'n grote en dus belangrijke groep is.

Welke groepen ze volgens mij niet goed kunnen bereiken zijn de mensen die in andere MMO's echt HC PvE spelen met grote raids enz. En dan dan verzamelaars (tot die groep hoor ik) die proberen unieke pets, mini's enz te verzamelen. Ik noem die laatste meer de fun gamers want zo is het de zelfde groep die ook een craft als engineer zou pakken voor de leuke gatgets. Nou kan ik mezelf prima vermaken met nog andere zaken (guild, WvW, Legendary, alt's) maar dat geld niet voor iedereen en die 2 groepen zijn wel zo substantieel groot dat ze gewoon van belang zijn voor GW2.

Ik weet dat Wailing_Banshee en Freakiebeakie wat minder problemen zien en de kritiek wat minder terecht vinden maar waar ik mee zit dat er dus ook andere spelers zijn die wel kritiek hebben en die men toch echt ook vast moet zien te houden. Het een hoeft verder het ander niet in de weg te zitten.

Zelf krijgen we ook nog nieuwe members erbij maar ook dat zijn vaak redelijk nieuwe spelers en dan is het dus de vraag hoeveel van die mensen blijven hangen als ze lvl 80 zijn.

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Ben nu al 2 weken level 80, maar ik heb nog steeds het gevoel dat ik tijd te kort kom. Ik ben zelf nog niet eens bezig met dungeons en PvP.

Op moment de crafting professions op 400 krijgen in combinatie met exploren van de totale map met af en toe een Dragon event te doen. Daarna zal de volgende stap zijn om de benodige exotics te craften en te beginnen met alle dungeons.

PvP is het aspect wat mij het minste aantrekt, maar zeker helemaal ga verkennen....
Maar weer aftellen naar vanavond voor de volgende sessie :)

[ Voor 3% gewijzigd door Loadichus op 11-10-2012 09:40 ]

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Devata schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:29:
Ik weet dat Wailing_Banshee en Freakiebeakie wat minder problemen zien en de kritiek wat minder terecht vinden maar waar ik mee zit dat er dus ook andere spelers zijn die wel kritiek hebben en die men toch echt ook vast moet zien te houden. Het een hoeft verder het ander niet in de weg te zitten.
Het "probleem" bij veel van die kritiek is dat ze gaan over het wezenlijk veranderen van de game mechanics en de insteek die Guild Wars 2 heeft gekozen. Als naar die kritiek geluisterd wordt en het spel daarmee anders wordt, jaagt Arenanet juist weer de spelers die het nu een nagenoeg perfect spel vinden op de kast. Dat lijkt me ook contraproductief.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:14
Weakling schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:42:
Het "probleem" bij veel van die kritiek is dat ze gaan over het wezenlijk veranderen van de game mechanics en de insteek die Guild Wars 2 heeft gekozen. Als naar die kritiek geluisterd wordt en het spel daarmee anders wordt, jaagt Arenanet juist weer de spelers die het nu een nagenoeg perfect spel vinden op de kast. Dat lijkt me ook contraproductief.
En zijn genoeg aspecten in de game waar A.net voor heeft gekozen die ze makkelijk kunnen aanpassen zonder huidige 'tevreden' spelers weg te jagen.

Gisteren nog GW1 weer opgestart, ben blijkbaar niet de enige die GW1 per saldo toch leuker vind dan GW2 :)

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 11-10-2012 09:49 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

SinergyX schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:48:
En zijn genoeg aspecten in de game waar A.net voor heeft gekozen die ze makkelijk kunnen aanpassen zonder huidige 'tevreden' spelers weg te jagen.

Gisteren nog GW1 weer opgestart, ben blijkbaar niet de enige die GW1 per saldo toch leuker vind dan GW2 :)
Zoals? En dan bedoel ik dus niet bugs, want daar gaat het hier niet over.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• Ashilh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-11 20:50
Devata schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:29:

Welke groepen ze volgens mij niet goed kunnen bereiken zijn de mensen die in andere MMO's echt HC PvE spelen met grote raids enz. En dan dan verzamelaars (tot die groep hoor ik) die proberen unieke pets, mini's enz te verzamelen. Ik noem die laatste meer de fun gamers want zo is het de zelfde groep die ook een craft als engineer zou pakken voor de leuke gatgets. Nou kan ik mezelf prima vermaken met nog andere zaken (guild, WvW, Legendary, alt's) maar dat geld niet voor iedereen en die 2 groepen zijn wel zo substantieel groot dat ze gewoon van belang zijn voor GW2.
Ik heb al zeker een 100 man zien afhaken omdat ze niks meer te doen hadden in GW2. Het gros daarvan was ook echt niet HC Pve mensen ook.
De geadverteerde horizontale progressie komt neer op een handvol dungeons van vrij povere moeilijkheidsgraad doorlopen om een nieuwe skin op te pikken op het moment.
Het grootste gedeelte van de kritiek die ik tegen ben gekomen zijn klachten over de zeer povere horizontale progressie en het niet werken van het gros van de dynamic events 1 dag post server restart. De 2 grote punten waar mee geadverteerd werd werken bijzonder slecht. Die contraproductief opmerking vind ik dan ook nergens op slaan.
Voor een "daadwerkelijke uitdaging" bij het terugkeren naar lagere level zones heb je ook nog eens aparte gear sets nodig, op hoger level rare/exotic gear zitten zelfs na downscaling nog genoeg stats om het een triviaal gebeuren te maken.

• SinergyX
Weakling schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:59:
Bredere keuze van skills/wapens, globale dungeonfinder/hub, instant-action optie, drastisch inkorten van prefix/suffix tabellen (indirect effect op TP), siege-dungeons (zoals je story, maar repeatable én met party), punten waar een huidige tevreden speler echt niet door wordt weggejaagt, maar juist extra opties krijgt. Opties genoeg om de twijfelaars mischien weer te laten spelen.

Dungeons zoals ze in GW1 te zien ware, niet een instance met mobs die factor 10 damage doen en factor 40 HP hebben, gewoon 1 op 1 en rammen maar. Waarom 3 enorm sterke mobs neerzetten ipv 50 'zwakke', beide gevallen blijft het een uitdaging en wordt er weer op een normale manier gebruik gemaakt van combo's, AoE's en gameplay.

[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 11-10-2012 10:08 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 17:49
Loadichus schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:40:
Ben nu al 2 weken level 80, maar ik heb nog steeds het gevoel dat ik tijd te kort kom. Ik ben zelf nog niet eens bezig met dungeons en PvP.

Op moment de crafting professions op 400 krijgen in combinatie met exploren van de totale map met af en toe een Dragon event te doen. Daarna zal de volgende stap zijn om de benodige exotics te craften en te beginnen met alle dungeons.

PvP is het aspect wat mij het minste aantrekt, maar zeker helemaal ga verkennen....
Maar weer aftellen naar vanavond voor de volgende sessie :)
Precies hoe ik speel. Lijkt net of dit een post is van mezelf :D.

Ik ben bijna lvl 80 en ik ben op 30% van de map. Nog zooooooooveeeel te doen. Levelen is bij mij alles behalve de hoofdzaak. Ik moet nog zoveel dungeons exploren. Gisteren werd ik lvl 76 geloof ik en kreeg ik een mailtje van een dungeon. HE-LE-MAAL rechtsbovenin. Eer dat ik daar ben, ben het weer 4 weken verder :D.

Terwijl ik nu ook al 115 uur heb gespeeld las ik gisteren en ik nog het gevoel heb dat ik zoveel moet en kan leren. Zoveel nog te ontdekken! Als ik zo mijn Huntsman op 400 heb, maak ik wat leuke pistolen en een short-bow voor mezelf. Samen met de juiste Sigil. Daarna ga ik mijn Leatherworker en Jeweler naar de 400 brengen. Dit ga ik combineren met het exploren van de wat lagere gebieden richting de andere dungeons. Zo krijg ik de juiste grondstoffen weer binnen :D.
Weakling schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:59:
[...]

- Ik zal beginnen met de minst populaire hier (en nog meest ingrijpende). Toevoeging mounts en verminderen (of weghalen van) waypoints. Dit zou een extra verzamelelement geven.

- Meer rare en dan ook echte zeldzame drops en dat kunnen alle soorten items zijn. Wapens, looks, mini's, mounts maar ook recepten voor crafting (recepten heb je nu eigenlijk niet) enz

- Grotere raid dungions

- meer dynamiek in het vangen van pets

- Fun crafts zoals mijn voorbeeld engineering, maar dat kunnen er meer zijn. Wat denk je bijvoorbeeld van een farmer. Eentje die eten teelt of eentje die beesten teelt die vervolgens als mini, pet of mount kunnen dienen.

- Meer PvP maps en modes (schijnt aan te worden gewerkt)

- Meer WvW modes / opties / maps. Nu is het toch nog vooral rondlopen en keeps veroveren. Daar kunnen ze echt meer van maken. Meer tactiek, meer maps, voertuigen waarmee gevochten kan worden. Maps waarbij de groepen altijd even groot zijn en andere objective. (begeleid een groepje in x tijd van locatie a naar b en voor het andere team. Voorkom dat het groepje binnen die tijd b bereikt).

- Toevoegingen van traditionele quests.

De huidige gameplay zou gewoon ongedeerd blijven als al deze functies niet vereist worden maar optioneel zijn terwijl je tegelijkertijd wel iets te bieden hebt voor die grote groep die het spel nu verlaten of dreigen te verlaten.

De potentie zit zeker in deze game, ook voor die grote groep vast te houden.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 17:49
M.a.w. -> meer op WoW gaan lijken om die mensen ook tevreden te houden. Want verandering is maar eng. Brrrrr

Verwijderd

Devata schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:15:
[...]

- Ik zal beginnen met de minst populaire hier (en nog meest ingrijpende). Toevoeging mounts en verminderen (of weghalen van) waypoints. Dit zou een extra verzamelelement geven.

Meer rare en dan ook echte zeldzame drops en dat kunnen alle soorten items zijn. Wapens, looks, mini's, mounts maar ook recepten voor crafting (recepten heb je nu eigenlijk niet) enz

Grotere raid dungions

– meer dynamiek in het vangen van pets

- Fun crafts zoals mijn voorbeeld engineering, maar dat kunnen er meer zijn. Wat denk je bijvoorbeeld van een farmer. Eentje die eten teelt of eentje die beesten teelt die vervolgens als mini, pet of mount kunnen dienen.

- Meer PvP maps en modes (schijnt aan te worden gewerkt)

- Meer WvW modes / opties / maps. Nu is het toch nog vooral rondlopen en keeps veroveren. Daar kunnen ze echt meer van maken. Meer tactiek, meer maps, voertuigen waarmee gevochten kan worden. Maps waarbij de groepen altijd even groot zijn en andere objective. (begeleid een groepje in x tijd van locatie a naar b en voor het andere team. Voorkom dat het groepje binnen die tijd b bereikt).

De huidige gameplay zou gewoon ongedeerd blijven als al deze functies niet vereist worden maar optioneel zijn terwijl je tegelijkertijd wel iets te bieden hebt voor die grote groep die het spel nu verlaten of dreigen te verlaten.

De potentie zit zeker in deze game, ook voor die grote groep vast te houden.
Ik lees uitsluitend punten die in WoW zitten. Als je dat gewend bent en fijner vind, dan ga je toch juist WoW spelen?

GW2 is niet bedoelt als een heavy action raid-farm. Zolang mensen dat blijven willen verwijs ik ze gewoon terug naar WoW.

Dit is net zoiets als het kopen van een Fiat Panda, maar je wilt er wel alle opties in hebben die een mercedes ook heeft. Dat is nu net niet de bedoeling van die Fiat...

• SinergyX
StealthyPeanut schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:17:
M.a.w. -> meer op WoW gaan lijken om die mensen ook tevreden te houden. Want verandering is maar eng. Brrrrr
Bewezen concept dat werkt, ik wil GW2 volgend jaar nog wel eens zien qua cijfers met de huidige content/gameplay. Principes en mechanics gebruiken van anders games is niets erg, ook WoW heeft diverse elementen die andere MMO's al veel eerder (en succesvoller) hadden.

Daarnaast, zelfs met die 6 punten, komt het nog niet eens in de buurt van WoW. Of BMW en Mercedes zijn dezelfde auto's...

• Xeiji
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-09 20:32
Ik ben het voor een groot deel niet met je eens Devata, ArenaNet moet deze grote groep mensen niet vast te houden door de veranderingen die je voorstelt uit te voeren. Mensen zijn zo gewend aan de features en gedachtegang van WoW dat ze die overal willen hebben. Echter heeft het geen nut om deze veranderingen toe te passen als je wilt dat mensen veranderen en inzien dat het ook anders kan! Een hond leer je geen ongewenst gedrag af door hem te belonen, van een verslaving kom je ook alleen af door door te zetten met proberen te stoppen.

Het andere deel van de features zouden er natuurlijk wel kunnen komen als grotere dungeons. Echter zou je kunnen zeggen dat een volledig dynamisch gebied zoals Orr al een groot raid festijn is :)
Eergisteravond ben ik met mijn ranger van lvl76 naar lvl80 gegaan (mijn eerste level80! Yay), voornamelijk door mee te draven in evenementen en te verkennen in de 70-75 zone van Orr (Straits of Devastation). Aan het eind van de avond was ik net lvl79, ik dacht “dan bewaar ik lvl80 mooi voor morgen” maar toen ik nog even wat crafte was ik ineens toch 80 :D Gisteren heb ik nog even op mijn ranger gespeeld en meegedaan aan het Balthazar-event…. Tenminste, de hele voorbereiding want eenmaal aangekomen bij de tempel was het event dus bugged en ging het hele feest niet door. Heb je dus die hele southern invasion event chain tot dat punt voor gedaan. Mooi kut en ik had even geen zin meer in Orr.

Als alternatief maar gaan spelen op mijn warrior, lvl71 en nog voor Claw Island qua personal story. Story quest dus een eind ingehaald en Timberline Falls van 0 naar 100% gespeeld en uitgelogd als lvl74. Vanavond Mount Maelstrom erdoor rammen inclusief het deel van de story dat zich daar afspeelt en dan heb ik daarna al gauw 2 characters op 80 / in Orr denk ik. En dan de komende tijd voornamelijk dungeons doen voor een leuk setje! (2x Ghastly Axe voor mijn warrior, here I come!)

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Verwijderd

SinergyX schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:28:
[...]

Bewezen concept dat werkt, ik wil GW2 volgend jaar nog wel eens zien qua cijfers met de huidige content/gameplay. Principes en mechanics gebruiken van anders games is niets erg, ook WoW heeft diverse elementen die andere MMO's al veel eerder (en succesvoller) hadden.

Daarnaast, zelfs met die 6 punten, komt het nog niet eens in de buurt van WoW. Of BMW en Mercedes zijn dezelfde auto's...
Meer van het zelfde -> geen innovatie. Als je WoW wil spelen moet je dat doen, als je GW2 wil spelen moet je dat doen. En als je een liefdeskindje van beiden wilt dan krijg je een kruising van een panda met een Asura... das ook niet zo heel mooi denk ik...
Er zit heel veel in WoW dat ik niet noem en tegelijkertijd zijn er ook een helboel andere MMO's waar het ook in zit. Ik vind het een beetje een non-argument.

Zullen we dan ook events maar uit GW2 halen? Zoiets hadden ze tenslotte ook al in Rift en als je dat dan leuk vind ga je toch lekker Rift spelen? En in GW1 kon je niet springen, in 2 wel, bah eng. Alle mensen die dat goed vinden zullen ook wel WoW-fans zijn en kunnen ook maar beter WoW gaan spelen in plaats van GW2. Waarom werkt GW2 eigenlijk sowieso niet nog met instances zoals GW1? Ook weer iets voor die WoW spelers.

Misschien zijn het wel die punten die voor een deel indd ook in WoW zitten en die wel net het verschil maken waardoor WoW nog altijd een stuk populairder is. Verder lijkt het hier ook te gaan om vooral anti-WoW geluid dan wat anders. Want geen van deze dingen doet te min aan wat er nu in GW2 zit dus zal het de huidige speler die daar niet op wacht niet lastig vallen. Overigens kun je in WoW volgens mij geen farmer worden, en de WvW opties die ik aan gaf heb ik ook niet in WoW gezien en ik vraag niet om het downscalen weg te halen (zoals in WoW) of om het levelen per levelen te vertragen (zoals in WoW). bij die laatste twee zou ik inderdaad het hele huidige princiepen weg halen, wat ik echter noem zijn enkel toevoegingen die niets af doen aan wat er al staat.

De enige huidige spelers die zich aan zo'n toevoegingen zouden ergeren, ondanks dat ze niet worden gedwongen tot het gebruik ervan, zijn mensen die kosten wat kost gewoon het anders willen hebben als WoW. Maar zoals mijn eerdere voorbeelden al aan gaven. Dan moet je helemaal geen GW2 gaan spelen.
Devata schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:15:
[...]

Deze snap ik niet... Wat ze zouden moeten doen is het bedrag wat je moet betalen voor waypoints aanpassen aan de kaart en niet aan je level. Waypoints is een groot en belangrijk onderdeel van Guild Wars (het concept). Je kunt snel bij iemand zijn aan de andere kant van de wereld zonder dat je daar op hoeft te wachten. Alleen jammer dat dit wel erg duur kan uitvallen....
Meer rare en dan ook echte zeldzame drops en dat kunnen alle soorten items zijn. Wapens, looks, mini's, mounts maar ook recepten voor crafting (recepten heb je nu eigenlijk niet) enz
zolang het alleen maar skins zijn, mee eens.
Grotere raid dungions
Juist niet. Grotere "raid" dungeons zijn grotere "zerg" dungeons. De dungeons moeten wel tactischer worden dan dat ze nu zijn, zodat je niet zozeer sterker moet zijn om ze te verslaan maar zodat je meer je hersenen moet gebruiken.
– meer dynamiek in het vangen van pets
Nee dank je, ben jij lekker bezig, komt er iemand anders aan die het beest voor je neus wegkaapt...
- Fun crafts zoals mijn voorbeeld engineering, maar dat kunnen er meer zijn. Wat denk je bijvoorbeeld van een
farmer. Eentje die eten teelt of eentje die beesten teelt die vervolgens als mini, pet of mount kunnen dienen.
Oftewel time wasters.

(PvP dingen negeer ik, doe ik niet, kan ik ook niets nuttigs over zeggen)

Dit laatste punt klopt zeker niet met wat je zegt dat de huidige gameplay ongedeerd zou blijven. Want de huidige gameplay is er juist op gebaseerd dat er geen "traditionele" quests zijn.

--------

Over quests gesproken, ik zat gisteren op de officiele forums te lezen en daar gaf iemand wel een heel erg leuke verbetering aan op het huidige "quest" (aka DE) systeem van ANet.

De dynamische events zijn dynamisch in het feit dat ze gewoon kunnen beginnen en dat de uitkomst door de spelers wordt bepaald. Maar het event zelf loopt via 1 vast script. Het zou gaaf zijn als deze events ook een dyamisch script zouden hebben. Je hebt deze karavaan, die gaat normaal gesproken rechts af, maar als gevolg van de dingen die gebeurt zijn de vorige keer, gaat hij nu maar eens links af (bijvoorbeeld omdat de dolyak de vorige keer heel vaak dood ging). Als je dan drie of vier optionele paden hebt, weet je nooit zeker wat er nu weer gaat gebeuren, tenzij je er de vorige keren ook bij was...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

StealthyPeanut schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:17:
precies mijn idee , moet ik zeker weer op me mount springen en 40 minuten vliegen ,echt niet! plop waypointje en rammen maar, dat is de guidlwars way , altijd al zo geweest, Mounts in guildwars 2 kan je echt 100% zeker weten vergeten. Mini pets en ranger pets worden in de toekomst vast nog wel toegevoegd
en vergeleken met gw1 is het al beter want daar krijg je ze alleen van een verjaardag , wat hier in gw2 waarschijnlijk ook nog zo is .de loot , is net als in gw1 erg zeldzaam daaar moest je ook uber vaak een dungeon doen om bv de frog scepter te krijgen of emerald blade what ever , zo is het gewoon .
raids (vergeet ze ) gaan er denk ik nooit komen . meer pvp diversiteit kan je zeker verwachten in patches en expansions ( was in gw1 ook zo) heel simpel het is geen wow en het word nooit wow . dit is guildwars
hier gaan dingen anders , en het verhaal over dat er grote groepen mensen vertrekken dat was in gw1 ook zo in het begin , en het is toch een suc6 geworden alleen niet ala wow met 10 miljoen spelers . verschillen moeten er zijn :)

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Xeiji schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:29:
Ik ben het voor een groot deel niet met je eens Devata, ArenaNet moet deze grote groep mensen niet vast te houden door de veranderingen die je voorstelt uit te voeren. Mensen zijn zo gewend aan de features en gedachtegang van WoW dat ze die overal willen hebben. Echter heeft het geen nut om deze veranderingen toe te passen als je wilt dat mensen veranderen en inzien dat het ook anders kan! Een hond leer je geen ongewenst gedrag af door hem te belonen, van een verslaving kom je ook alleen af door door te zetten met proberen te stoppen.

Het andere deel van de features zouden er natuurlijk wel kunnen komen als grotere dungeons. Echter zou je kunnen zeggen dat een volledig dynamisch gebied zoals Orr al een groot raid festijn is :)
vind ik ook een event als Lyssa is echt gaaf met 50 man , en je hoeft geen eens een groep te vormen, iemand roept in /map LYSSA is UP! en het feest is begonnen

Xeiji schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:29:

Wat ArenaNet wel moet zijn grote groepen klanten weten vast te houden. Het is tenslotte een commercieel bedrijf. Het is geen gesubsidieerde organisatie die ook iets moet bieden voor een kleine groep mensen.

"Mensen zijn zo gewend aan de features en gedachtegang van WoW dat ze die overal willen hebben." Dat is ook een misverstand want WoW heeft ook veel weer overgenomen. Jullie beginnen nu allemaal naar WoW te wijzen maar je kon ook wat betreft veel van die opties naar MMO's wijzen nog voor WoW.

"Echter heeft het geen nut om deze veranderingen toe te passen als je wilt dat mensen veranderen en inzien dat het ook anders kan!" Zoals ik al aan gaf, Arenanet is geen gesubsudieerdde organisatie. Ze meoten mensen neit proberen op te voeden, waarmee jij dan bedoeld, zorgen dat ze iets anders leuk gaan vinden, mar ze moeten de klant geven wat hij wilt. (en als ze wel proberen te opvoeden lijkt dat te mislukken als je kijk naar het grote aantal lvl 80ers dat weg loopt)

Telkens als het op een onderwerp als dit uit komt lijkt heb alsof ik GW2 loop te bashen wat niet zo is. Ik neem wel dingen waar, had bepaalde zaken ook al voorzien (ga maar eens terug kijken in de comments) en hoop dus dat ArenaNet er wat aan doen om te voorkomen dat het een van de vele MMO's wordt die na twee jaar totaal uitgestroven is en alleen nog een klein groepje vaste kern heeft.

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
Je kan samenspelen met mensen van andere servers toch / een tijdelijke party vormen ?

Is er een Tweaker die lvl400 Weaponsmith is en mij vanavond even wil helpen om wat te craften (heb de spulletjes al verzameld) :) ?

• SinergyX
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:31:
Meer van het zelfde -> geen innovatie. Als je WoW wil spelen moet je dat doen, als je GW2 wil spelen moet je dat doen. En als je een liefdeskindje van beiden wilt dan krijg je een kruising van een panda met een Asura... das ook niet zo heel mooi denk ik...
Innovatie? Ze hebben core-punten van GW1 compleet naar z'n grootje geholpen in GW2 door juist weer 'general usage' van dungeons erin te gooien. Elk aspect waarmee GW1 zich kon onderscheiden van andere MMO's is compleet weggehaald, elk aspect dat GW2 nu uniek zou moeten maken is of achterhaald of al 10x eerder gedaan.

Ze hebben juist van GW2 een soort van generic casual MMO gemaakt, diepgang is serieus nergens meer te vinden, 'horizontal growth' is niet meer dan een leuk verkoop verhaaltje geworden (mag ik hopen dat bij de eerste expension ik hier ongelijk in ga krijgen), hele combat/events heeft nog een grotere 'same old same old' gehalte dan menig andere MMO.

Ze hadden júist laten zien dat het anders kon, succesvol én grootschalig, nu laten ze echter ook weer zien dat niet elke game een succes opvolger kan zijn zoals Lineage 1 -> 2.

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 11-10-2012 10:50 ]

SnoeiKoei schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:30: Gisteren heb ik nog even op mijn ranger gespeeld en meegedaan aan het Balthazar-event…. Tenminste, de hele voorbereiding want eenmaal aangekomen bij de tempel was het event dus bugged en ging het hele feest niet door.
Oow die was bugged. Ik had het gisteravond ook gedaan (je zit ook op Piken Square toch) en Balthazar kwam inderdaad niet opdagen. Had niet door dat hij bugged was. Ik ben nog maar kort in dat gebied dus dacht dat er een andere rede was dat hij er niet was.
Devata schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:49:
[...]

Oow die was bugged. Ik had het gisteravond ook gedaan (je zit ook op Piken Square toch) en Balthazar kwam inderdaad niet opdagen. Had niet door dat hij bugged was. Ik ben nog maar kort in dat gebied dus dacht dat er een andere rede was dat hij er niet was.
Ja je moet wat lui van het trinity pact naar die tempel brengen en -naar het schijnt, ik heb het event dus ook nooit verder gezien- dan start het eigenlijke Balthazar-event als die leden van het pact de trap op gaan, maar nu bleven ze onderaan staan en waren ze niet in beweging te krijgen. Er waren wat lui die het event wel eerder gedaan hebben en die stonden helemaal te flippen omdat ze niet verder konden met farmen voor hun legendary :D

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:31:
[...]

Maar bond zonder Q is ook geen bond meer. Innovatie prima, en dat zit ook in GW2 maar sommige elementen zul je er in moeten hebben of iets vervangen bieden. Kennelijk is dat er niet, anders zouden niet zo veel mensen massaal weg lopen.
Zoals ik al zei, als je zo beredeneerd zou je GW2 helemaal niets moeten vinden en spelen want het heeft (geheel logisch, maar volgens die beredenering dus niet logisch) heel wat overeenkomsten met WoW. Nee als je dat niets vind moet je WoT spelen, of Planetside 2. Dat zijn totaal andere MMO's.

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Devata schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:37:

De enige huidige spelers die zich aan zo'n toevoegingen zouden ergeren, ondanks dat ze niet worden gedwongen tot het gebruik ervan, zijn mensen die kosten wat kost gewoon het anders willen hebben als WoW.
Ja precies , wij willen wat anders dan wow en dat vind ik in gw2 . de developers van gw1bestond uit een groep mensen die hebben meegewerkt aan wow , alleen stond het ze niet aan dus zeiden ze , dat gaan wij ANDERS doen. dit is waarschijnlijk een nieuwe groep developers maar die gedachte is er nog steeds .
een aantal van jou punten zie ik wel in expansions o.i.d verschijnen maar een groot deel van je punten kan je denk ik echt vergeten. ze gaan echt geen waypoints weghalen en mount invoeren , ik kijk gewoon hoe ze het deden in gw1 , vergelijk daar de prophecies maar eens met nightfall dat is echt bijna een ander spel . dat gaat er in gw2 ook nog wel gebeuren (grote veranderingen ) ik vind echt dat mensen zich blind staren op dit eerste deel , er is nog geen grote patch geweest met content changes of expansions , wacht dat eerst eens af .

Edit, wtf baltazar bugged dat event deed het altijd goed , nooit bugged o.i.d , vond heel orr wel redelijk goed werken de laatste week, alleen de bots werd ik beetje gek van

[ Voor 6% gewijzigd door Freakiebeakie op 11-10-2012 10:58 ]

Nou, hele discussie weer over MMO's... maar ik vind hoe dan ook het idee wel verfrissend dat er geen instanced raids zijn maar dat gewoon iedereen die in de buurt is kan deelnemen aan belangrijke gebeurtenissen. Ik weet nog wel hoe hoog de discussies opliepen toen in WoW TBC wat open world boss kill attempts van guilds werden gegrieved door pestkoppen die erin slaagden de raid te wipen of de boss te resetten of te ninja-pullen etc. In GW2 draait het bij zulke events allemaal om samenwerking en is zulk grieven eigenlijk niet mogelijk. Prachtig systeem wat mij betreft!

Freakiebeakie schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:55:
[...]

Ja precies , wij willen wat anders dan wow en dat vind ik in gw2 . de developers van gw1bestond uit een groep mensen die hebben meegewerkt aan wow , alleen stond het ze niet aan dus zeiden ze , dat gaan wij ANDERS doen. dit is waarschijnlijk een nieuwe groep developers maar die gedachte is er nog steeds .
een aantal van jou punten zie ik wel in expansions o.i.d verschijnen maar een groot deel van je punten kan je denk ik echt vergeten. ze gaan echt geen waypoints weghalen en mount invoeren , ik kijk gewoon hoe ze het deden in gw1 , vergelijk daar de prophecies maar eens met nightfall dat is echt bijna een ander spel . dat gaat er in gw2 ook nog wel gebeuren (grote veranderingen ) ik vind echt dat mensen zich blind staren op dit eerste deel , er is nog geen grote patch geweest met content changes of expansions , wacht dat eerst eens af .
Inderdaad. Het is een heel nieuw spel, ze hebben iets gemaakt, open gezet en nu is het afwachten op de reacties, zodat ze daar mee rekening kunnen houden bij een upgrade. Maar ik denk niet dat ze een aantal specifieke punten zullen aanpassen omdat er een groepje luide mensen is. Vooral niet als zo'n punt een belangrijk onderdeel van het unieke van GW2 is (zoals geen "traditionele" quests, het idee van de waypoints zodat je overal makkelijk kunt komen en het niet-verplichte party systeem)

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

ja idd weer dat hele mmo vergelijkings verhaal , stom van me ik laat me elke keer meeslepen door dat gedoe . tijd voor inhoudelijke dingen :P vanavond me armor smiting maar eens maxen zodat ik verder kan gaan met me weapon smith , die 2 tegelijk vlen is bijna onmogelijk aangezien ze dezelfde mats gebruiken.
tot nu toe mijn armor smith goed kunnen bijhouden door alleen maar om de 5 lvls nieuwe gear te craften voor me warrior , was me bij me ele niet opgevallen dat dat zo mooi sync kan lopen . zolang je maar om de 5 lvls nieuwe gear maakt voor je character en nog wat dingetjes bij ontwikkeld zoals runes ofzo loopt het lvlen van een char en een crafting echt gelijk op

Freakiebeakie schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:04:
ja idd weer dat hele mmo vergelijkings verhaal , stom van me ik laat me elke keer meeslepen door dat gedoe . tijd voor inhoudelijke dingen :P vanavond me armor smiting maar eens maxen zodat ik verder kan gaan met me weapon smith , die 2 tegelijk vlen is bijna onmogelijk aangezien ze dezelfde mats gebruiken.
tot nu toe mijn armor smith goed kunnen bijhouden door alleen maar om de 5 lvls nieuwe gear te craften voor me warrior , was me bij me ele niet opgevallen dat dat zo mooi sync kan lopen . zolang je maar om de 5 lvls nieuwe gear maakt voor je character en nog wat dingetjes bij ontwikkeld zoals runes ofzo loopt het lvlen van een char en een crafting echt gelijk op
Ik heb dat al redelijk snel opgegeven... (levelen gaat vele malen sneller dan map exporation...) Dus het is de TP voor m'n ranger. De rest heb ik al sets voor klaar liggen :D M'n Jeweler is nu op 269 en zit het hoogst (ik heb gisteren lvl76 bereikt op m'n ranger). Maar ik heb nog geen mithril gezien (behalve wat ik gesalvaged heb) dus veel sneller zal die niet omhoog gaan...

Wailing_Banshee schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:39:
[...]
1

Deze snap ik niet... Wat ze zouden moeten doen is het bedrag wat je moet betalen voor waypoints aanpassen aan de kaart en niet aan je level. Waypoints is een groot en belangrijk onderdeel van Guild Wars (het concept). Je kunt snel bij iemand zijn aan de andere kant van de wereld zonder dat je daar op hoeft te wachten. Alleen jammer dat dit wel erg duur kan uitvallen....

[...]
2
zolang het alleen maar skins zijn, mee eens.

[...]
3
Juist niet. Grotere "raid" dungeons zijn grotere "zerg" dungeons. De dungeons moeten wel tactischer worden dan dat ze nu zijn, zodat je niet zozeer sterker moet zijn om ze te verslaan maar zodat je meer je hersenen moet gebruiken.

[...]
4
Nee dank je, ben jij lekker bezig, komt er iemand anders aan die het beest voor je neus wegkaapt...

[...]
5
Oftewel time wasters.

(PvP dingen negeer ik, doe ik niet, kan ik ook niets nuttigs over zeggen)

[...]

6
Dit laatste punt klopt zeker niet met wat je zegt dat de huidige gameplay ongedeerd zou blijven. Want de huidige gameplay is er juist op gebaseerd dat er geen "traditionele" quests zijn.

--------
7
Over quests gesproken, ik zat gisteren op de officiele forums te lezen en daar gaf iemand wel een heel erg leuke verbetering aan op het huidige "quest" (aka DE) systeem van ANet.

De dynamische events zijn dynamisch in het feit dat ze gewoon kunnen beginnen en dat de uitkomst door de spelers wordt bepaald. Maar het event zelf loopt via 1 vast script. Het zou gaaf zijn als deze events ook een dyamisch script zouden hebben. Je hebt deze karavaan, die gaat normaal gesproken rechts af, maar als gevolg van de dingen die gebeurt zijn de vorige keer, gaat hij nu maar eens links af (bijvoorbeeld omdat de dolyak de vorige keer heel vaak dood ging). Als je dan drie of vier optionele paden hebt, weet je nooit zeker wat er nu weer gaat gebeuren, tenzij je er de vorige keren ook bij was...
Ik heb ze even genummerd om ze beter te kunnen beantwoorden.

1
Als je het aantal waypoints slecht verminderd en mounts toe voegt hou je dat nog, plus de toevoeging van mounts wat veel mensen graag hebben. Dan wel voor de looks, dan wel voor de leuk, dan wel voor het verzamelelement. Wat betreft de kosten van waypoints aan een gebied koppelen ben ik ook helemaal met je eens.

2
Met de skins neem ik aan dat je verwijst naar de armor en weapons. Hele kleine stats verschillen denk ik wel dat je moet hebben. Voor mij persoonlijk zijn de looks ook meer van belang maar er is ook een groep die het juist van die stads moet hebben. Dat hoeft dan echter niet substantieel zijn. De mensen die dat leuk vinden stimuleer je al met 2 puntjes power meer (want dan hebben ze wel het ultieme wapen of zo). Maar het moet inderdaad wel een klein verschil worden waardoor het gebruik van tactiek en speelwijze veel belangrijker is dan die eventuele extra puntjes. Dus niet dat hoe slecht zo'n speler is, hij met zulke armor en wapens je nog zo kan afmaken.

Ik neem aan dat dat ook is waar het jou om gat.

3
Van mij mag beiden. En zelfs zo'n 'zerg dungeon'. Ik hou zelf ook meer van tactiek dan gewoon wat massaal inslaan (daarom dat ik wat extra opties voor WvW aan gaf, waar het nu ook vooral er om gaat wie de grootste zergs heeft) Maar er zijn mensen die zo'n zerg dungeons leuk vinden. Geef ze dat dan. Het breekt het spel voor mij toch niet. Ik zal zo'n dungeon dan een keer doen om het gedaan te hebben en laat die dan links liggen om me te richten op meer tactische dungeon. Daarbij ben ik het niet eens dat raid altijd zerg moet zijn. Ze kunnen het best zo maken dat je EN 30 / 50 personen nodig hebt EN tactisch moet zijn. En dat zou me ook geweldig lijken. Als ze beide soorten toevoegen dan is er voor iedereen wat.

4
? Dat kan nu juist meer dan bij meer dynamiek in het vangen van pets. Ik bedoel vooral dat je niet meer de voorgedefinieerde lijst pets hebt maar gewoon alle soorten beesten kunt vangen. Dit maakt het ook dynamischer doordat je bv ook beesten kunt van die alleen in events spawnen of bv de pet van een NPC enz. Ik zie het niet snel gebeuren dat iemand er eentje voor je neus weg kaapt. Daarvoor ben je dan vaak juist te gericht bezig.

5
Jij noemt het time wasters, ik vind het leuk. Was jij het niet die alles te voed deed? Vind jij dan misschien leuk, kan ik echter ook zien als een time wasters.
Maar ik laat jou, je valt mij er niet mee lastig en omgedraaid zal zo'n craft jou niet lastig vallen.

PvP heb ik zelf ook nog amper gedaan, maar wat ik daarover voorstelde kwam van reacties die van van guild-leden die wel veel aan PvP doen. Ik wil me er later wel eens in verdiepen. Kijken of het leuk kan zijn.

6
Maar die niet traditionele quest hou je toch gewoon (ik spreek over een toevoeging, geen vervangen)? En als je daarmee gewoon voldoende XP krijgt dan verandert het voor jou (of iemand die de gewone quests niet wilt doen) dus niets. Die laat ze gewoon lekker links liggen. En daarom laat het de huidige gameplay ongedeerd. De enige van de opgenoemde punten die een kleine aanpassing aan de gameplay doet was mijn eerste, en dan niet zozeer de toevoeging van pets maar het verminderen van het aantal waypoints.

7
Dat zou indd een leuke verbetering op de events kunnen zijn.

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

weet uit mijn hoofd niet in welk lvl gebied je mithril vind , gister weer een berg gold veins geplunderd in lvl 40/50 areas , die heb ik straks denk ik nodig (en anders bewaar ik het wel ) ik wil uiteindelijk alle crafting proffessions hebben , heb nu 400 tailoring, 400 artificer ,272 armorsmith , 270 leather , 150 weapon , en 250 cooking :D

• Loadichus
StealthyPeanut schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:09:
Precies hoe ik speel. Lijkt net of dit een post is van mezelf :D.

Ik ben bijna lvl 80 en ik ben op 30% van de map. Nog zooooooooveeeel te doen. Levelen is bij mij alles behalve de hoofdzaak. Ik moet nog zoveel dungeons exploren. Gisteren werd ik lvl 76 geloof ik en kreeg ik een mailtje van een dungeon. HE-LE-MAAL rechtsbovenin. Eer dat ik daar ben, ben het weer 4 weken verder :D.

Terwijl ik nu ook al 115 uur heb gespeeld las ik gisteren en ik nog het gevoel heb dat ik zoveel moet en kan leren. Zoveel nog te ontdekken! Als ik zo mijn Huntsman op 400 heb, maak ik wat leuke pistolen en een short-bow voor mezelf. Samen met de juiste Sigil. Daarna ga ik mijn Leatherworker en Jeweler naar de 400 brengen. Dit ga ik combineren met het exploren van de wat lagere gebieden richting de andere dungeons. Zo krijg ik de juiste grondstoffen weer binnen :D.
Amen, heb het inmiddels ook wel afgeleerd om door de content te rushen. Juist om te voorkomen dat je op end content niks meer te doen hebt.

• Nidhiki
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-02-2024
Leuk hoor discussie's over MMO's :O
Dus even iets anders: Hoe rijk is iedereen hier, of juist niet :P
Momenteel zit ik op 3 gold, had pas 6 ofzo maar toen heb ik wat exotic pieces gemaakt. Als ik een avond orichalcum ores mine en events doe kan ik zo'n 1-2 gold winst maken, soms meer als een goede rare/exotic dropt. Ik ben zelf nog niet echt rijk en probeer langzaam eens wat meer gold te verdienen.

Dussss, wie o wie heeft er al meer gold dan mij :P en dan ben ik ook benieuwd hoe jullie je gold verdienen

---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

ik heb nu 15 gold maar geef ook redelijk vaak geld uit , koop bv wapens voor me warrior als ik ze niet vind dan koop ik om de 5 lvls nieuwe wapens , soms een klein beetje materials als ik net iets te kort kom om een bepaald lvl te bereiken, ik travel onwijs veel met waypoints , onder anderen om bv te recruten in alle begin gebieden .
alle lvl 70+ yellow items salvage en hopen op ectos
op een goeie avond heb ik tussen de 10 en 20 ectos 17silver per ecto + ik verkoop alle blauwe en groene en witte meuk die ik vind aan de merchants. met een beetje geluk toch wel 5+ gold
somks probeer ik me gelyuk even uit dan craft ik 4 yellow items en pleur ze in de mystic forge , gaf me laatst exotic schoenen die ik binnen een uur verkocht voor 4g

[ Voor 38% gewijzigd door Freakiebeakie op 11-10-2012 11:29 ]

Nidhiki schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:19:
Momenteel zit ik op 3 gold, had pas 6 ofzo maar toen heb ik wat exotic pieces gemaakt. Als ik een avond orichalcum ores mine en events doe kan ik zo'n 1-2 gold winst maken, soms meer als een goede rare/exotic dropt. Ik ben zelf nog niet echt rijk en probeer langzaam eens wat meer gold te verdienen.

Dussss, wie o wie heeft er al meer gold dan mij :P en dan ben ik ook benieuwd hoe jullie je gold verdienen
haha ik ben meestal zo arm als een kerkrat! :D Dus aan mijn tips ga je niks hebben. Volgens mij heb ik 2G nog nooit bereikt, als ik boven 1G kom koop ik vaak fine crafting materials om mijn crafting te boosten, of een tome om een nieuwe tier traits te unlocken ofzo. Komende tijd moet ik hard sparen om exotics te kunnen craften want dat gaat weer gold kosten ben ik bang 8)7

Edit: oh ja ook een leuke gold drain: grotere tassen willen maken ;w

[ Voor 3% gewijzigd door SnoeiKoei op 11-10-2012 11:24 ]

Nidhiki schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:19:

Ik heb 4g op de bank, 10s op m'n characters en zo'n 11s op m'n main. Maar ik ben nog niet in een gebied hoger dan lvl60 geweest (ik zit nu in een 50-60 gebied). Ik heb nog nooit iets gezien wat meer dan 12s opbrengt op de TP (oh jawel, 1 keer, toen ik m'n hot pink dye had... die was iets van 50s ofzo, maar die heb ik lekker zelf gebruikt :P)

Ik geef natuurlijk wel geld uit als water (en daarom zet ik het op m'n bank, kan ik er tenminste niet zomaar bij als ik op m'n main speel!) aan de crafting materialen :D

Nog even over de questing NPC's (geen multiquote...). Jawel. als die toegevoegd zouden worden, dan zou ik daar last van hebben. Quests geven een extra dimensie aan het verhaal. Als je een quest dus niet doet, mis je een deel van het verhaal.

En nog even iets over die Raid Dungeons. Je hebt nu al een onderdeel in het spel waar je tactisch moet spelen, met grote groepen mensen: WvW. En wat ik daar van hoor is dat dat bijna nooit tactisch gespeeld wordt, en alleen gezerged.... En dan speel je nog wel tegen mensen, die, hoop ik, slimmer zijn dan zo'n AI die gescript is...

Freakiebeakie schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:43:
[...]

Mounts in guildwars 2 kan je echt 100% zeker weten vergeten. Mini pets en ranger pets worden in de toekomst vast nog wel toegevoegd
Ik denk dat je je daar wel eens in kunt vergissen. Ik heb ooit gelezen dat oorspronkelijk ze er zelf direct al mounts in wilde duwen maar naar veel commentaar van de GW1 community daar voor de initiële release vanaf hebben gezien. (er bestaat ook vroeg artwork met mounts
http://wiki.guildwars.com...2px-Mount_concept_art.jpg
http://img523.imageshack.us/img523/6533/mount2kq1.jpg
)

er is echter enorm veel vraag naar en de mogelijkheid zal dus al in de core zitten ingebouwd. Ook in de wereld zie ik wel wat hints naar mounts. Zoals de Moa racer in LA en dan die dolfijnen in het water, ik ben er redelijk van overtuigd dat bij een toevoegingen van mounts die dolfijnen water-mounts zullen worden.

Raids is iets waar ArenaNet niet direct naar uit kijkt. Ze hebben zo zitten focussen op het 5 man dungeons verhaal. Echter is ook hier veel vraag naar dus als ze open staan voor de community zullen ze ook daar naar moeten kijken.

Edit: dan haal ik die 2 even weg.

[ Voor 7% gewijzigd door Devata op 11-10-2012 11:44 ]

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

@ devata
de eerst 2 links zijn mini pets uit guildwars 1
misschien die andere 2 ook wel want ik heb echt nooit nooit gehoord dat ze dat wilde doen

[ Voor 51% gewijzigd door Freakiebeakie op 11-10-2012 12:01 ]

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-10 00:46

4bit

Onward, to futility!

Ik zit in hetzelfde schuitje als snoeikoei, nog nooit boven 2g gekomen. Want ik moet zelfs nog mijn laatste trait boekje kopen. Om geld te sparen wou ik wat crafting material farmen, maar cotton scraps krijg ik zo weinig te pakken. En je hebt er zo veel van nodig :( .
Gisteren had ik zelfs geen geld meer om naar een waypoint in orr te gaan. Vraag me af waar jullie al je gold vandaan halen.

Ondertussen wat andere characters aan het levellen, waarvan ik nog niet weet welke ik eerst naar level 80 breng.

Ik zou wel graag wat meer weapon-skills zien, dat je op iedere skill van 1-5 per wapen wat keuzes hebt. Het moeten er niet zo veel zijn als in GW1, maar wat meer variatie zou toch leuk zijn.

I'll do what I can, but expect very little.

Freakiebeakie schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:55:
[...]

Prima dat je iets anders wilt, als het maar niet iets anders willen is om het anders te willen. Als je snap wat ik bedoel.

zo van "Ik wil geen raids WANT die zitten in WoW) Sorry, dat is geen goede reden. Wordt je (je niet naar jou maar in het algemeen) verplicht aan die raids mee te doen? Nee? Dan zitten ze je ook niet in de weg en moet je ook niet klagen. Andere mensen vinden dat wel leuk en dan doen die dat. Die vinden iets niet leuk wat jij doet en laten jou daar toch ook lekker je gang mee gaan. Maar het niet in GW2 willen omdat het in WoW zit vind ik kortzichtig en zoals ik ook al eerder zei, dan moet je helemaal geen GW2 gaan spelen want het heeft heel veel elementen die ook in WoW zitten.

De mensen die ArenaNet begonnen zijn vonden vooral het betaalsysteem dat Blizzard hanteerde niets en daar geef ik ze groot gelijk in. Voor MMO's heeft GW2 nu ook by far het beste betaalsysteem van ze allemaal. Je betaald wel (via aankoop) dus wordt niet gek gemaakt met reclame en hebt ook geen P2W. Er is verder nog een shop waarmee ze nog wat bij kunnen verdienen maar dat kun je met wat meer werk ook met ingame-goud kopen. En er zullen sneller expansies komen om nieuw geld binnen te krijgen. Een eerlijk, perfect verdienmodel!

• Loadichus
Freakiebeakie schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:16:
weet uit mijn hoofd niet in welk lvl gebied je mithril vind , gister weer een berg gold veins geplunderd in lvl 40/50 areas , die heb ik straks denk ik nodig (en anders bewaar ik het wel ) ik wil uiteindelijk alle crafting proffessions hebben , heb nu 400 tailoring, 400 artificer ,272 armorsmith , 270 leather , 150 weapon , en 250 cooking :D
Mithril is voor gebieden rond de 70+ (Frostgorge Sound, Straits of Devastation)
Devata schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:39:
[...]
zo van "Ik wil geen raids WANT die zitten in WoW) Sorry, dat is geen goede reden. Wordt je (je niet naar jou maar in het algemeen) verplicht aan die raids mee te doen? Nee? Dan zitten ze je ook niet in de weg en moet je ook niet klagen. Andere mensen vinden dat wel leuk en dan doen die dat. Die vinden iets niet leuk wat jij doet en laten jou daar toch ook lekker je gang mee gaan. Maar het niet in GW2 willen omdat het in WoW zit vind ik kortzichtig en zoals ik ook al eerder zei, dan moet je helemaal geen GW2 gaan spelen want het heeft heel veel elementen die ook in WoW zitten.
Ik denk dat je de kritiek verkeerd opvat. Veel mensen (zoals ik) vinden de afwezigheid van raids juist ook heerlijk, omdat dat betekent dat ik de hele wereld, inclusief alle belangrijke gebeurtenissen, kan meemaken ook al zit ik niet in een guild waar een enorme verplichtingsdruk wordt opgelegd. Ga alsjeblieft niet allerlei spectaculaire content wegstoppen waar het alleen toegankelijk is voor mensen die het niet erg vinden de hele week te farmen als voorbereiding voor een avond whipen, week na week tot het tenslotte een happy few lukt de wereld te redden! Daarmee onderscheidt dit spel zich inderdaad van bijvoorbeeld WoW en veel mensen zijn daar dolblij mee.

Raids zijn (wat mij betreft iig) niet onwenselijk OMDAT die in WoW zitten, WoW is wat mij betreft onwenselijk OMDAT er raids inzitten. Draai die zaken niet om O+ WoW is voor een heleboel mensen een geweldig product en dat is het ook voor mij geweest maar ik ben blij dat GW2 een heleboel dingen anders aanpakt.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

En dat is het derde gebied dat ik completed heb. Heb nu Lion's Arch, Metrica Province en Brisban Wildlands helemaal complete gespeeld. Nu is zien welke nu leuk is. Ik denk met mijn level 25 warrior dat ik voor Kessex Hills ga. Of Rata Sum.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

SnoeiKoei schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:44:
[...]

Ik denk dat je de kritiek verkeerd opvat. Veel mensen (zoals ik) vinden de afwezigheid van raids juist ook heerlijk, omdat dat betekent dat ik de hele wereld, inclusief alle belangrijke gebeurtenissen, kan meemaken ook al zit ik niet in een guild waar een enorme verplichtingsdruk wordt opgelegd. Ga alsjeblieft niet allerlei spectaculaire content wegstoppen waar het alleen toegankelijk is voor mensen die het niet erg vinden de hele week te farmen als voorbereiding voor een avond whipen, week na week tot het tenslotte een happy few lukt de wereld te redden! Daarmee onderscheidt dit spel zich inderdaad van bijvoorbeeld WoW en veel mensen zijn daar dolblij mee. Raids zijn (wat mij betreft iig) niet onwenselijk OMDAT die in WoW zitten, WoW is wat mij betreft onwenselijk OMDAT er raids inzitten. Draai die zaken niet om O+ WoW is voor een heleboel mensen een geweldig product en dat is het ook voor mij geweest maar ik ben blij dat GW2 een heleboel dingen anders aanpakt.
Als je het zo beschrijft heb je daar op zich wel een punt mee maar het blijft een feit dat veel mensen klagen dat het er niet in zit en je daar wat aan moet doen. Dan moet je de vraag stellen, wat is het dat die mensen precies zoeken en hoe kun je het zo maken dat zowel die groep als jij dat kan doen.

Een raid-finder zou dan toch al aan oplossing bieden. Eventueel nog meer moeilijkheidsgraden en dat je dan alleen als op elkaar ingewerkte guild de moeilijkste kan doen.. tjah dat is dan de keuze die je hebt. Het is ook niet leuk als je niet wordt beloond om zo goed op elkaar ingespeeld te zijn lijkt me. (zelf overigens nooit in HC guilds gezeten of aan zulke raids meegedaan. Al lijkt het me op zich wel leuk als het indd ook tactisch is)
Devata schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:51:
[...]

Als je het zo beschrijft heb je daar op zich wel een punt mee maar het blijft een feit dat veel mensen klagen dat het er niet in zit en je daar wat aan moet doen. Dan moet je de vraag stellen, wat is het dat die mensen precies zoeken en hoe kun je het zo maken dat zowel die groep als jij dat kan doen.
Ik ben het met je conclusie eens dat een heleboel mensen iets missen op lvl80 maar de mensen die daarover klagen of daardoor afhaken zijn in veel gevallen wel de mensen die naar 80 gerushed zijn omdat ze van andere MMO's gewend waren dat het spel "dan pas begon". Het was van tevoren bekend dat dat anders zou zijn bij GW2. Ja het is sneu voor mensen die teleurgesteld zijn. En toch heeft het een hoog "boontje komt om zijn loontje"-gehalte imho en ik vind niet dat Arenanet zich nu verplicht moet voelen allerlei principes van het spel over boord te gooien om die mensen tevreden te houden.

Voor de rest hoop ik uiteraard net zo hard als iedereen dat er gauw meer content komt, meer content is altijd goed. Alleen in welke vorm die content moet komen, daarover zullen jij en ik van mening verschillen :+ Ik hoop gewoon op nieuwe dungeons, nieuwe zones, voortgang van de personal story na Arah (of nieuwe parallelle stories), factions waar je je bij kan aansluiten etc.

[ Voor 13% gewijzigd door SnoeiKoei op 11-10-2012 11:57 ]

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Devata schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:39:
[...]

Prima dat je iets anders wilt, als het maar niet iets anders willen is om het anders te willen. Als je snap wat ik bedoel.

De mensen die ArenaNet begonnen zijn vonden vooral het betaalsysteem dat Blizzard hanteerde niets en daar geef ik ze groot gelijk in. Voor MMO's heeft GW2 nu ook by far het beste betaalsysteem van ze allemaal. Je betaald wel (via aankoop) dus wordt niet gek gemaakt met reclame en hebt ook geen P2W. Er is verder nog een shop waarmee ze nog wat bij kunnen verdienen maar dat kun je met wat meer werk ook met ingame-goud kopen. En er zullen sneller expansies komen om nieuw geld binnen te krijgen. Een eerlijk, perfect verdienmodel!
ik zei niet dat ik geen raids wil , ik zeg dat is niet wat de developers willen, hun keuze was 5p groepen
in gw1 heb je ook geen raids , daar is de grootste groep 12 man

Devata schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:51:
[...]

Wat je ook zou kunnen afvragen: hoe groot is de groep die klaagt in vergelijking met de groep die niet klaagt?

Laten we even wat willekeurige cijfers namen:

Er zijn 1.000.000 unieke spelers.
Er zijn 990.000 mensen die spelen en zo nu en dan eens een bug report inschieten en misschien eens een voorstel.
Er zijn 10.000 mensen die lopen te klagen dat er niet X niet inzit, en dat Y niet werkt en die doen dat op de diverse forums.

Nu lijkt 10.000 erg veel. Vooral omdat die 10.000 erg luidruchtig zijn. Maar zal ANet die 10.000 echt merken als ze wegvallen? Het is maar 1% van het totaal aantal spelers....

Als er nou 900.000 mensen zouden klagen, dan hebben we het echt over een grote groep mensen waar ANet wel degelijk aandacht aan moet geven om niet onderuit te gaan.

Voor ons maakt het niet niet zoveel uit of het er nou 10K of 900K zijn. Wij zien gewoon een hele grote groep gebruikers die niet tevreden is. Echter alleen ANet die alle cijfertjes heeft kan bepalen of het echt een substantieel deel van de spelers is die klaagt of niet...

Moet je een spel aanpassen omdat 1% van de spelers een aanpassing eist? Of moet je naar de overige 99% van je spelers luisteren?

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Yorin schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:51:
En dat is het derde gebied dat ik completed heb. Heb nu Lion's Arch, Metrica Province en Brisban Wildlands helemaal complete gespeeld. Nu is zien welke nu leuk is. Ik denk met mijn level 25 warrior dat ik voor Kessex Hills ga. Of Rata Sum.
in kessex hil kan je van de heart vendors mooi armor kopen , mijn warrior is nu 60 en ik transmute nog steeds alles met die looks omdat het gewoon het mooiste is wat ik tot nu toe heb gezien :)

Freakiebeakie schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:06:
[...]

in kessex hil kan je van de heart vendors mooi armor kopen , mijn warrior is nu 60 en ik transmute nog steeds alles met die looks omdat het gewoon het mooiste is wat ik tot nu toe heb gezien :)
welke look is dat dan? (mannetje, vrouwtje, etc...)

Freakiebeakie schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:06:
[...]

Transmuten heb ik gedurende het levelen ook heel vaak gedaan, met name van medium armour omdat ik de rare items (noble) gewoon niet mooi vind, op bv de goggle na. En dat gaat goed tot je lvl80 bereikt, dan kun je ineens je lvl80 gear niet meer transmuten omdat je daar speciale stones voor nodig hebt, wtf 8)7 Gewone transmutation stones kun je kopen voor gems als je er te weinig hebt (wat niet snel gebeurt bij mij) maar die speciale zijn account bound en niet in de gem store te koop? :?

• Xeiji
SnoeiKoei schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:10:
[...]

Transmuten heb ik gedurende het levelen ook heel vaak gedaan, met name van medium armour omdat ik de rare items (noble) gewoon niet mooi vind, op bv de goggle na. En dat gaat goed tot je lvl80 bereikt, dan kun je ineens je lvl80 gear niet meer transmuten omdat je daar speciale stones voor nodig hebt, wtf 8)7 Gewone transmutation stones kun je kopen voor gems als je er te weinig hebt (wat niet snel gebeurt bij mij) maar die speciale zijn account bound en niet in de gem store te koop? :?
Die zijn wel te koop hoor, ze heten fine transmution stones (zijn blauw i.p.v. groen) ;)
Wailing_Banshee schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:03:
[...]

Wat je ook zou kunnen afvragen: hoe groot is de groep die klaagt in vergelijking met de groep die niet klaagt?
Ik denk dat je het aantal flink onderschat. Er zijn echt veel mensen die als ze lvl 80 bereiken ineens een heel stuk minder of vrijwel helemaal niet meer online zijn. Ik kan je geen hele goede getallen geven omdat de data die in kan aflezen in de guild erg beperkt is, maar het valt echt op dat veel mensen die lvl 80 waren steeds minder online komen.

Freakiebeakie heeft dat ook al beaamd, kijkende in zijn guild.

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Wailing_Banshee schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:08:
[...]

welke look is dat dan? (mannetje, vrouwtje, etc...)
de serrap issue set (helm is lelijk ) en handschoenen gebruik ik uit de HOM , maar de laarzen ,chest ,shoulders en pants vind ik echt geweldig man vrouw

die set met antique gold is echt uber

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Devata schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:12:
[...]

Ik denk dat je het aantal flink onderschat. Er zijn echt veel mensen die als ze lvl 80 bereiken ineens een heel stuk minder of vrijwel helemaal niet meer online zijn. Ik kan je geen hele goede getallen geven omdat de data die in kan aflezen in de guild erg beperkt is, maar het valt echt op dat veel mensen die lvl 80 waren steeds minder online komen.

Freakiebeakie heeft dat ook al beaamd, kijkende in zijn guild.
er zijn een hoop mensen weg ja , maar ik krijg er ook elke dag mensen bij, het valt mij op dat er meer guilds recrute op piken , het aantal spelers groeit.
*joke mode* die mensen die gestopt zijn waren de wow lovers *joke mode off* :)

Xeiji schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:11:
[...]

Die zijn wel te koop hoor, ze heten fine transmution stones (zijn blauw i.p.v. groen) ;)
Wel? Dat ze fine transmutation stone heten weet ik, ik heb er op 1 character tijdens een personal story ding een paar gekregen denk ik (of tijdens een zone completion, geen idee meer) maar in de gem store zag ik ze niet. Misschien keek ik met mijn neus, vanavond nog eens zien dan.

• Loadichus
Totaal iets anders even, maar in mijn Personal Story heb ik gekozen voor the Vigil als faction. Je kan dan met deze character niet meer de andere factions joinen lijkt mij?

In mijn geval wel jammer omdat ik niet nog een alt wil aanmaken om de overige "frontscreen" symbols te verkrijgen.

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Loadichus schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:15:
Totaal iets anders even, maar in mijn Personal Story heb ik gekozen voor the Vigil als faction. Je kan dan met deze character niet meer de andere factions joinen lijkt mij?

In mijn geval wel jammer omdat ik niet nog een alt wil aanmaken om de overige "frontscreen" symbols te verkrijgen.
1 faction per character , sommige hebben echt kewle gear te koop, bezoek de thuishaven van je faction maar eens , een set is ongeveer 11g

Freakiebeakie schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:12:
[...]

de serrap issue set (helm is lelijk ) en handschoenen gebruik ik uit de HOM , maar de laarzen ,chest ,shoulders en pants vind ik echt geweldig man vrouw

die set met antique gold is echt uber
Ziet eruit als heavy... En ik houd niet zo van dat bloot op m'n ranger.... Hoewel, ik wel wel een set met bloot wil: Whispers. Maar daar tegenover wil ik ook een pirate set. En misschien koop ik nog wel een Rascal set (moet ik wel overzetten naar een lvl80 armour) want die vond ik erg mooi op m'n ranger.

Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e343/LadyRhownyn/Guild%20Wars/LadyRhonwyn_zpsdf4408e2.jpg

• Xeiji
SnoeiKoei schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:14:
[...]

Wel? Dat ze fine transmutation stone heten weet ik, ik heb er op 1 character tijdens een personal story ding een paar gekregen denk ik (of tijdens een zone completion, geen idee meer) maar in de gem store zag ik ze niet. Misschien keek ik met mijn neus, vanavond nog eens zien dan.
http://www.manylaughs.com...ds/2012/08/gw2consume.jpg

Derde item in de rechter rij

• Ashilh
Wailing_Banshee schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:03:
[...]

Laten we even wat willekeurige cijfers namen:

Er zijn 1.000.000 unieke spelers.
Er zijn 990.000 mensen die spelen en zo nu en dan eens een bug report inschieten en misschien eens een voorstel.
Er zijn 10.000 mensen die lopen te klagen dat er niet X niet inzit, en dat Y niet werkt en die doen dat op de diverse forums.

Nu lijkt 10.000 erg veel. Vooral omdat die 10.000 erg luidruchtig zijn. Maar zal ANet die 10.000 echt merken als ze wegvallen? Het is maar 1% van het totaal aantal spelers....

Als er nou 900.000 mensen zouden klagen, dan hebben we het echt over een grote groep mensen waar ANet wel degelijk aandacht aan moet geven om niet onderuit te gaan.

Voor ons maakt het niet niet zoveel uit of het er nou 10K of 900K zijn. Wij zien gewoon een hele grote groep gebruikers die niet tevreden is. Echter alleen ANet die alle cijfertjes heeft kan bepalen of het echt een substantieel deel van de spelers is die klaagt of niet...

Moet je een spel aanpassen omdat 1% van de spelers een aanpassing eist? Of moet je naar de overige 99% van je spelers luisteren?
Totaal willekeurige cijfer neerplempen zonder enige relatie tot de werkelijkheid komt alleen bijzonder dom over, maakt geen enkel punt.
Doe eens navraag bij grotere guilds, dan zal je erachter komen dat er een enorme terugloop is in de online tijd van mensen die al lvl 80 zijn. Een zeer aanzienlijk gedeelte logt zelfs geheel niet meer in. Wat voor smaak MMO het ook is, het basis idee is samen spelen, groeps content is dan ook wel het minimale wat je kan verwachten. Laat dit nu net zijn waar er een gebrek aan is.

Inderdaad, 1 faction per character. Voor alle 3 symbolen "moet" je dus 3 characters levelen tot ze volwaardig lid zijn (initiation + missies).
Ik ziet 'm! :P Mooi dat het dus wel gewoon gekocht kan worden in geval van nood (maar eerst die 5 die ik heb maar eens opmaken).

[ Voor 24% gewijzigd door SnoeiKoei op 11-10-2012 12:24 ]

• Ashilh

Yep, het is ook jammer dat je dus gebonden zit aan het armour van die specifieke faction ; /
Ik had al mijn factie gekozen voor er iets over bekend was en zit nu met de lelijke troep van de whispers order opgezadeld, qq.
Ashilh schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:21:
[...]

Totaal willekeurige cijfer neerplempen zonder enige relatie tot de werkelijkheid komt alleen bijzonder dom over, maakt geen enkel punt.
Doe eens navraag bij grotere guilds, dan zal je erachter komen dat er een enorme terugloop is in de online tijd van mensen die al lvl 80 zijn. Een zeer aanzienlijk gedeelte logt zelfs geheel niet meer in. Wat voor smaak MMO het ook is, het basis idee is samen spelen, groeps content is dan ook wel het minimale wat je kan verwachten. Laat dit nu net zijn waar er een gebrek aan is.
Het is een voorbeeld... Ik heb geen idee welke cijfers er zijn. Daarom heb ik beide uitersten aangegeven... Als je een playerbase van x hebt, en 1% klaagt luid over het spel en 99% heeft er geen moeite mee, heb je een andere situatie als wanneer 90% van je playerbase klaagt en maar 10% het wel goed vind. Aangezien wij geen nummers weten, kunnen wij ook niet weten aan welke kant van het spectrum GW2 zich nu bevindt.

Ook: als ik navraag doe bij de grotere guilds... Juist en dat zijn nou juist de guilds waarvan de gebruikers het meest actief zijn op de diverse forums. En dus het luidsts zijn. Ik ken genoeg mensen die juist niet in grotere guilds spelen, maar de kleinere guilds prettiger vinden en niet veel op de forums komen. Je kunt gewoon niet uitgaan van de mensen op de forums. Alleen van de werkelijke cijfers: er zijn X spellen verkocht, en van die X speelden er Y eerst heel veel die nu niet meer spelen en Z speelt nog wel dezelfde hoeveelheid die ze eerst ook speelden.

Ashilh schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:23:
[...]

Yep, het is ook jammer dat je dus gebonden zit aan het armour van die specifieke faction ; /
Ik had al mijn factie gekozen voor er iets over bekend was en zit nu met de lelijke troep van de whispers order opgezadeld, qq.
Ik vind de Whispers een prachtig armour hebben! Het is niet de reden dat ik voor de Whispers gekozen heb, maar was wel leuk meegenomen toen ik die armours zag :D

Ashilh schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:23:
[...]

Mjah gebonden... je kunt geen armour kopen van de andere 2 orders nee, maar wel van Ebonhawke, cultural armour, 8 (toch?) dungeon sets, exotics in orr, crafted gear... Keus genoeg lijkt me :P

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

SnoeiKoei schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:35:
[...]

Mjah gebonden... je kunt geen armour kopen van de andere 2 orders nee, maar wel van Ebonhawke, cultural armour, 8 (toch?) dungeon sets, exotics in orr, crafted gear... Keus genoeg lijkt me :P
ebonhawke set? :P hier word ik blij van , vanavond ff tjekke.
ebonhawke is de stad waar mijn oma ligt begraven (Gwen) :D
voor de mensen die hier geen bal van snappen , mijn guild heet the descendants of Gwen
Gwen is door king blabla (irritante eindbaas van AC) destijds aangewezen als persoon om die stad te beheren zeg maar . als die set kewl is ga ik um zeker halen :D

Freakiebeakie schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:40:
[...]

voor de mensen die hier geen bal van snappen , mijn guild heet the descendants of Gwen
Gwen is door king blabla (irritante eindbaas van AC) destijds aangewezen als persoon om die stad te beheren zeg maar . als die set kewl is ga ik um zeker halen :D
Wist niet ineens dat je daar een speciaal armour van had...

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

kan alleen wat vinden over ebonhawke wapens op internet , ga vanavond wel ff naar ebonhawke om zelf een kijkje te nemen

Freakiebeakie schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:40:
[...]

Oei ziet er naar uit dat Ebonhawke alleen cultural weapons heeft, dacht ook armour maar daar lijkt het niet op als ik ff zoek :X Sorry

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Ashilh schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:21:
Doe eens navraag bij grotere guilds, dan zal je erachter komen dat er een enorme terugloop is in de online tijd van mensen die al lvl 80 zijn. Een zeer aanzienlijk gedeelte logt zelfs geheel niet meer in.
Aangenomen dat het waar is, zegt het nog steeds helemaal niets. Ik kan me ook zo voorstellen dat dit juist vooral level 80's zijn die GW2 "niet begrepen" hebben en als een malle naar level 80 gegaan zijn in de verwachting dan aan dikke endgame te kunnen beginnen. Tsja, die stoppen nu misschien massaal, maar dat is (in mijn ogen) ook geen gemis. Is ook een mogelijkheid.

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

• Ashilh
SnoeiKoei schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:35:
[...]

Had het puur over de faction armours. Helaas clippen de meeste dungeon sets op mijn Charr en 10 sets vind ik niet echte een overweldigende keus tbch ;)

http://www.guildwars2guru...or-list-work-in-progress/

Lijst met karma vendors, helaas nog geen screenshots , maar het maakt wel een heel stuk makkelijker goed eruit ziende armour combinaties op te pikken als je weet welke vendors gear verkopen. Dan komen we al op een veel respectievere keuze mogelijkheid uit. Het is jammer dat de grote sites vooral focussen op de skins van weapons, maar begrijpelijk door de grote verschillen in looks tussen de rassen.

Ebon Vanguard Wapens

[ Voor 5% gewijzigd door Ashilh op 11-10-2012 12:56 ]

Ashilh schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:52:
[...]

Had het puur over de faction armours. Helaas clippen de meeste dungeon sets op mijn Charr en 10 sets vind ik niet echte een overweldigende keus tbch ;)

http://www.guildwars2guru...or-list-work-in-progress/

Lijst met karma vendors, helaas nog geen screenshots , maar het maakt wel een heel stuk makkelijker goed eruit ziende armour combinaties op te pikken als je weet welke vendors gear verkopen. Dan komen we al op een veel respectievere keuze mogelijkheid uit. Het is jammer dat de grote sites vooral focussen op de skins van weapons, maar begrijpelijk door de grote verschillen in looks tussen de rassen.
10 sets vind ik best een grote keus, plus alle andere gear waarvan je het uiterlijk kunt transmuten. En niemand verplicht je complete sets te gebruiken, je kunt ook allerlei dingen prima combineren hoor. Dan nog spelen met kleuren en je krijgt vrij snel iets unieks. Dat doet -om de fanboys maar ff te trollen- WoW je niet na :P Daar lopen alle warriors op een gegeven moment in dezelfde kleur en model Tier x-gear.

Edit: dat plaatje van Ebon Vanguard wapens klopt volgens mij op een aantal punten niet; short bow is wel degelijk anders dan longbow en trident ziet er niet uit als een pirate weapon bijvoorbeeld. :+ Vind het wel mooie skins, longbow bijvoorbeeld is prachtig.

[ Voor 12% gewijzigd door SnoeiKoei op 11-10-2012 12:59 ]

• Ashilh
SnoeiKoei schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:56:
[...]

Edit: dat plaatje van Ebon Vanguard wapens klopt volgens mij op een aantal punten niet; short bow is wel degelijk anders dan longbow en trident ziet er niet uit als een pirate weapon bijvoorbeeld. :+ Vind het wel mooie skins, longbow bijvoorbeeld is prachtig.
Sta nu bij de vendors, de Trident heeft dezelfde skin als de staff op het plaatje, skin op het plaatje klopt dus inderdaad niet. De long and short bow hebben wel degelijk dezelfde skin alleen.

[ Voor 11% gewijzigd door Ashilh op 11-10-2012 13:08 ]

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Wailing_Banshee schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:35:
[...]

Ik vind de Whispers een prachtig armour hebben! Het is niet de reden dat ik voor de Whispers gekozen heb, maar was wel leuk meegenomen toen ik die armours zag :D
ja ik ga de whispers set halen voor mijn asura ele , vind hem zelf ook erg gaaf en kost maar 11g das nog wel te doen, cultural set 120g is beetje duur vind ik maar ook die ga ik uiteindelijk halen

• Ashilh
Freakiebeakie schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:07:
[...]

ja ik ga de whispers set halen voor mijn asura ele , vind hem zelf ook erg gaaf en kost maar 11g das nog wel te doen, cultural set 120g is beetje duur vind ik maar ook die ga ik uiteindelijk halen
Zou ik even mee wachten, ik heb gisteren de helft van de T3 set gekocht en het gros van de dyes werkt er niet op, bijzonder storende bug.
Ik vind ebonhawke echt een geniale stad. toevallig eergisteren helemaal verkend (stond al langer op mijn lijstje).
Het verhaal erachter ken ik niet helemaal maar het is echt zo'n bijna spookachtige stad. Er had wel iets meer te doen mogen zijn maar van de andere kant heeft dit lege juist ook wel eer iets.

Er is inderdaad ook een begraafplaats en een grafsteen waar je een skillpoint kunt krijgen.
spoiler:
Verder kun je ergens naar binnen om op een orgel te spelen.

Zulke dingen vind ik dan weer geweldig in GW2.

• Nidhiki
Die ebonhawke wapens zijn erg gaaf vind ik, de sword en GS skins lijken net de mastersword van Zelda :D
Denk dat ik m'n karma ff opspaar om de shortbow te halen en te transmuten voor lvl 80 exotic

Verwijderd

Gezien de discussie over armorsetjes: Op Reddit staat deze post met screenshots van de verschillende karma sets die je kunt verzamelen. (Niet de endgame 42k exotic armour, maar de groene / blauwe sets die je van renown hearts kunt krijgen.)

De post zelf bevat alleen plaatjes van female human models. In de comments is ook een versie te vinden van male humans.

Verwijderd

Devata schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:11:
Ik vind ebonhawke echt een geniale stad. toevallig eergisteren helemaal verkend (stond al langer op mijn lijstje).
Het verhaal erachter ken ik niet helemaal maar het is echt zo'n bijna spookachtige stad. Er had wel iets meer te doen mogen zijn maar van de andere kant heeft dit lege juist ook wel eer iets.

Er is inderdaad ook een begraafplaats en een grafsteen waar je een skillpoint kunt krijgen.
spoiler:

Heb je de kippen wel met rust gelaten? :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:13:
[...]

Die kippen zijn zo schijtirritant! Vooral als ze bij die NPC voor je skillpoint staan, die beesten houden de NPC de hele tijd bezig zodat je niet kan interacten...
Freakiebeakie schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:07:
[...]

Ik vind de medium cultural T1 echt te goedkoop om aan te zien, T2 valt nog mee en T3 vind ik weer helemaal niets :D Scheelt me veel goud!

Ik vind de Inquest Dungeon armour wel mooi (de rest niet), de Whispers ook (denk alleen dat ik een andere coat ga gebruiken) en de Mist Walker, ik heb alleen geen idee waar ik die zou kunnen krijgen. (en natuurlijk m'n Pirate set, die heb ik al klaar liggen om te transmuten!)

• Nidhiki
[...]

Hahaha, ik snap wat je bedoelt! Geweldig vond ik dat, vaak als ik een critter zie schiet ik er vaak voor de lol een kogel op af om de dmg te zien, maar toen ik op die kip schoot kwam z'n hp net zo hard weer terug, dus na nog een paar keer schieten en een backstab kreeg ik ineens een horde kippen op me dak, geweldig xD

[...]

Lol, er zijn er wel mee, maar als je die in dat steegje vlakbij (zie spoiler) bedoeld. Nee, allemaal dood.

Edit: Gezien Nidhiki post.

Die kippen heb ik dan waarschijnlijk wel met rust gelaten. Maar zo'n dingen erin verwerken zijn indd wel geweldig. Dat vind ik heel goed aan GW2.

[ Voor 24% gewijzigd door Devata op 11-10-2012 13:20 ]

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Devata schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:11:

spoiler:

ja die grafsteen dat is Gwen`s graf QQ

• SinergyX
Freakiebeakie schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:19:
[...]

ja die grafsteen dat is Gwen`s graf QQ
Vind de aandacht naar Gwen ook erg matig, Jorna heeft een compleet standbeeld, Gwen krijgt niet meer dan een simpel steentje.

SinergyX schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:21:
[...]

Vind de aandacht naar Gwen ook erg matig, Jorna heeft een compleet standbeeld, Gwen krijgt niet meer dan een simpel steentje.
In de Norn cultuur is de individu veel belangrijker dan de groep. Jora (zonder de N!) was een beroemde Norn en dus heeft ze een beeld gekregen.

In de mensen cultuur is de individu ondergeschikt aan de groep. Je moet dus heel goed je best doen om iets op persoonlijke titel iets te krijgen. Het is niet zozeer Gwen, als wel de Vanguard, onder leiding van Gwen. De Vanguard is belangrijker...

Daarbij, de Norn moesten 1 keer verkassen, de mensen in Ebonhawke zijn in een voortdurende staat van oorlog, en dan is het moeilijk standbeelden te maken!

Devata schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:21:
[...]

Tja ik heb GW1 zoals je weet vrijwel niet gespeeld dus ken dat hele verhaal erachter ook niet zo.
Hidden "Unlisted" Ebonhawke Achievement Guide van Wooden Potatoes: YouTube: Hidden "Unlisted" Ebonhawke Achievement Guide

Geeft het verhaal van Ebonhawke. WP staat niet bekend voor het kort van stof zijn, maar volgens mij gaat het in dit filmpje redelijk goed :)
Wailing_Banshee schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:25:
[...]

In de Norn cultuur is de individu veel belangrijker dan de groep. Jora (zonder de N!) was een beroemde Norn en dus heeft ze een beeld gekregen.

In de mensen cultuur is de individu ondergeschikt aan de groep. Je moet dus heel goed je best doen om iets op persoonlijke titel iets te krijgen. Het is niet zozeer Gwen, als wel de Vanguard, onder leiding van Gwen. De Vanguard is belangrijker...

Daarbij, de Norn moesten 1 keer verkassen, de mensen in Ebonhawke zijn in een voortdurende staat van oorlog, en dan is het moeilijk standbeelden te maken!
Daarnaast heeft de Vanguard veel meer gedaan dan alleen maar in Ebonhawke zijn. Kijk maar in de HoM waar je GW1 beloningen kunt ophalen. De NPC's die daar nu nog zijn, zijn volgens mij ook voormalige Vanguard soldaten.

• SinergyX
Wailing_Banshee schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:25:

Verhaaltechnisch maakt het mij weinig uit, maar als je vanaf het begin (human kant) werkt met 1 van de kleinkleinzonen van haar, zou er op z'n minst iets meer aandacht aan besteed mogen worden. Gwen is verhaaltechnisch niet interessant, maar is zo'n beetje de bekenste NPC uit GW1 geweest, dit is alles wat ze dan nog in 'nagedachtenis' hebben gemaakt?

Ben benieuwd als straks Factions erbij komt, wat daar nog van over is.

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 11-10-2012 13:33 ]

SinergyX schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:32:
[...]

Verhaaltechnisch maakt het mij weinig uit, maar als je vanaf het begin (human kant) werkt met 1 van de kleinkleinzonen van haar, zou er op z'n minst iets meer aandacht aan besteed mogen worden. Gwen is verhaaltechnisch niet interessant, maar is zo'n beetje de bekenste NPC uit GW1 geweest, dit is alles wat ze dan nog in 'nagedachtenis' hebben gemaakt?
Dat deel van Ascalon ben ik nog niet geweest, maar ik ben al wel best wat verwijzingen tegen gekomen naar Pyre en natuurlijk Jora. De enige die ik echt mis, is Livia (deze wordt nog expliciet getoond in het eind filmpje van EotN!)

Ben zelfs eens iets tegen gekomen wat over Ogden ging!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

ja al die tijd heeft ze onze Hom bewaakt , vedriet met ons gedeelt toen dr vriendje lost in battle was en inderdaad alleen een F^*(&(* grafsteen. ik vind een monument in divinity reach wel op zn plaats .
ik ga een keer als mn pet er naar staat een lore verhaal ophangen op het forum over mijn ondergewaardeerde oma :D

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

ogden , daar is een exotic armor set van , ik kreeg laatst zn schoenen uit de mystic forge xD

master of whispers mag dan ook wel een standbeeldje in de schuilplaats van de whispers.
was samen met olias en livia me favoriete hero :D

LOOOOOOOL>>>>>> YouTube: Guild Wars 2 Angry Review

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ het stukje met het konijnen voer , viel bijna van me stoel xD

[ Voor 75% gewijzigd door Freakiebeakie op 11-10-2012 14:22 ]

Weet niemand wat meer over Aquabreathers?

Schijnbaar kun je ze craften maar moet je er dan wel recepten voor vinden.
Als ik me het goed herinner had een guild-meber een explorer's Aquabreathers maar die staat niet op GW2DB.
(overigens had hij volgens mij ook Power en Precision, iets dat ik bij die op de GW2NL ook niet zie)
Ze bestaan dus ook als drop. Je kunt ze ook bij karma-vendors kopen en op het forum van GW2 zegt iemand dat je ze ook voor lvl 80 kunt kopen, maar ook die staan niet op GW2DB.

Ik heb zelf er ook al eens voor gezocht op de TP maar er was geen 1 te vinden. En normaal kun je alles vinden, ook wat niet wordt aangeboden zodat je een buy-order kunt doen.

Iemand die wat meer weet over die Aquabreathers? Die weet met welke crafts je ze kunt maken, waar je de recepten kunt krijgen. Zijn er ook rare en exotic's te vinden enz?

Hier wat sites waar ik mijn informatie van af heb.
http://www.gw2db.com/sear...eather&sort=requiredlevel
https://forum-en.guildwar...uy-a-decent-aqua-breather
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Talk:Aqua_Breather

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:59
Nog even kort een opmerking over het 'wegblijven' van level 80 spelers: Veel spelers zullen met een nieuw character beginnen als ze level 80 hebben gehaald. Je ziet daardoor steeds minder level 80 spelers op het guild-roster. Ik weet het niet zeker, maar het kan een verklaring zijn waarom sommigen denken dat level 80 spelers niet meer spelen. Ik merk er zelf in ieder geval helemaal niks van en zie alleen maar toename van spelers. Ook op de ingame chat hoor ik nooit klachten over saaiheid, alleen maar oproepen om in een guild te gaan, een dungeon te doen of bij een world event te helpen.

Iets anders nog. Er is een map met veel 'shrines' op de map. Ik weet niet meer waar en hoe en waarom, maar ik wist nog het commando '/kneel' te herinneren en na een vage tip van een NPC gebruikte ik het voor een shrine. Dit opende een verborgen kamer onder de shrine, en ook werd er een klein event gestart. Daarna heb ik nog meerdere van dit soort plekken gevonden, leuke verrassing!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Devata schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 15:07:
Weet niemand wat meer over Aquabreathers?

Schijnbaar kun je ze craften maar moet je er dan wel recepten voor vinden.
Als ik me het goed herinner had een guild-meber een explorer's Aquabreathers maar die staat niet op GW2DB.
(overigens had hij volgens mij ook Power en Precision, iets dat ik bij die op de GW2NL ook niet zie)
Ze bestaan dus ook als drop. Je kunt ze ook bij karma-vendors kopen en op het forum van GW2 zegt iemand dat je ze ook voor lvl 80 kunt kopen, maar ook die staan niet op GW2DB.

Ik heb zelf er ook al eens voor gezocht op de TP maar er was geen 1 te vinden. En normaal kun je alles vinden, ook wat niet wordt aangeboden zodat je een buy-order kunt doen.

Iemand die wat meer weet over die Aquabreathers? Die weet met welke crafts je ze kunt maken, waar je de recepten kunt krijgen. Zijn er ook rare en exotic's te vinden enz?

Hier wat sites waar ik mijn informatie van af heb.
http://www.gw2db.com/sear...eather&sort=requiredlevel
https://forum-en.guildwar...uy-a-decent-aqua-breather
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Talk:Aqua_Breather
er staat ergens in orr een karma vendor die een lvl 80 breather verkoopt

Pagina: 1 ... 187 ... 235 Laatste

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.

Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.