Wailing_Banshee schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:39:
[...]
1
Deze snap ik niet... Wat ze zouden moeten doen is het bedrag wat je moet betalen voor waypoints aanpassen aan de kaart en niet aan je level. Waypoints is een groot en belangrijk onderdeel van Guild Wars (het concept). Je kunt snel bij iemand zijn aan de andere kant van de wereld zonder dat je daar op hoeft te wachten. Alleen jammer dat dit wel erg duur kan uitvallen....
[...]
2
zolang het alleen maar skins zijn, mee eens.
[...]
3
Juist niet. Grotere "raid" dungeons zijn grotere "zerg" dungeons. De dungeons moeten wel tactischer worden dan dat ze nu zijn, zodat je niet zozeer sterker moet zijn om ze te verslaan maar zodat je meer je hersenen moet gebruiken.
[...]
4
Nee dank je, ben jij lekker bezig, komt er iemand anders aan die het beest voor je neus wegkaapt...
[...]
5
Oftewel time wasters.
(PvP dingen negeer ik, doe ik niet, kan ik ook niets nuttigs over zeggen)
[...]
6
Dit laatste punt klopt zeker niet met wat je zegt dat de huidige gameplay ongedeerd zou blijven. Want de huidige gameplay is er juist op gebaseerd dat er geen "traditionele" quests zijn.
--------
7
Over quests gesproken, ik zat gisteren op de officiele forums te lezen en daar gaf iemand wel een heel erg leuke verbetering aan op het huidige "quest" (aka DE) systeem van ANet.
De dynamische events zijn dynamisch in het feit dat ze gewoon kunnen beginnen en dat de uitkomst door de spelers wordt bepaald. Maar het event zelf loopt via 1 vast script. Het zou gaaf zijn als deze events ook een dyamisch script zouden hebben. Je hebt deze karavaan, die gaat normaal gesproken rechts af, maar als gevolg van de dingen die gebeurt zijn de vorige keer, gaat hij nu maar eens links af (bijvoorbeeld omdat de dolyak de vorige keer heel vaak dood ging). Als je dan drie of vier optionele paden hebt, weet je nooit zeker wat er nu weer gaat gebeuren, tenzij je er de vorige keren ook bij was...
Ik heb ze even genummerd om ze beter te kunnen beantwoorden.
1
Als je het aantal waypoints slecht verminderd en mounts toe voegt hou je dat nog, plus de toevoeging van mounts wat veel mensen graag hebben. Dan wel voor de looks, dan wel voor de leuk, dan wel voor het verzamelelement. Wat betreft de kosten van waypoints aan een gebied koppelen ben ik ook helemaal met je eens.
2
Met de skins neem ik aan dat je verwijst naar de armor en weapons. Hele kleine stats verschillen denk ik wel dat je moet hebben. Voor mij persoonlijk zijn de looks ook meer van belang maar er is ook een groep die het juist van die stads moet hebben. Dat hoeft dan echter niet substantieel zijn. De mensen die dat leuk vinden stimuleer je al met 2 puntjes power meer (want dan hebben ze wel het ultieme wapen of zo). Maar het moet inderdaad wel een klein verschil worden waardoor het gebruik van tactiek en speelwijze veel belangrijker is dan die eventuele extra puntjes. Dus niet dat hoe slecht zo'n speler is, hij met zulke armor en wapens je nog zo kan afmaken.
Ik neem aan dat dat ook is waar het jou om gat.
3
Van mij mag beiden. En zelfs zo'n 'zerg dungeon'. Ik hou zelf ook meer van tactiek dan gewoon wat massaal inslaan (daarom dat ik wat extra opties voor WvW aan gaf, waar het nu ook vooral er om gaat wie de grootste zergs heeft) Maar er zijn mensen die zo'n zerg dungeons leuk vinden. Geef ze dat dan. Het breekt het spel voor mij toch niet. Ik zal zo'n dungeon dan een keer doen om het gedaan te hebben en laat die dan links liggen om me te richten op meer tactische dungeon. Daarbij ben ik het niet eens dat raid altijd zerg moet zijn. Ze kunnen het best zo maken dat je EN 30 / 50 personen nodig hebt EN tactisch moet zijn. En dat zou me ook geweldig lijken. Als ze beide soorten toevoegen dan is er voor iedereen wat.
4
? Dat kan nu juist meer dan bij meer dynamiek in het vangen van pets. Ik bedoel vooral dat je niet meer de voorgedefinieerde lijst pets hebt maar gewoon alle soorten beesten kunt vangen. Dit maakt het ook dynamischer doordat je bv ook beesten kunt van die alleen in events spawnen of bv de pet van een NPC enz. Ik zie het niet snel gebeuren dat iemand er eentje voor je neus weg kaapt. Daarvoor ben je dan vaak juist te gericht bezig.
5
Jij noemt het time wasters, ik vind het leuk. Was jij het niet die alles te voed deed? Vind jij dan misschien leuk, kan ik echter ook zien als een time wasters.
Maar ik laat jou, je valt mij er niet mee lastig en omgedraaid zal zo'n craft jou niet lastig vallen.
PvP heb ik zelf ook nog amper gedaan, maar wat ik daarover voorstelde kwam van reacties die van van guild-leden die wel veel aan PvP doen. Ik wil me er later wel eens in verdiepen. Kijken of het leuk kan zijn.
6
Maar die niet traditionele quest hou je toch gewoon (ik spreek over een toevoeging, geen vervangen)? En als je daarmee gewoon voldoende XP krijgt dan verandert het voor jou (of iemand die de gewone quests niet wilt doen) dus niets. Die laat ze gewoon lekker links liggen. En daarom laat het de huidige gameplay ongedeerd. De enige van de opgenoemde punten die een kleine aanpassing aan de gameplay doet was mijn eerste, en dan niet zozeer de toevoeging van pets maar het verminderen van het aantal waypoints.
7
Dat zou indd een leuke verbetering op de events kunnen zijn.