Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
TheNephilim schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 16:19:
Gisteren even die Ascalonian dungeon (story mode) geprobeerd met z'n vieren. 3 level 40+ spelers en 1 level 30 speler.

Niet te doen natuurlijk... we waren al een half uur bezig met de eerste 4 ghosts killen :+ Wel een beetje vreemd, hoe kun je nou een dungeon voor level 30 maken en dan vervolgens zo moeilijk XD
Hij is gemaakt voor 5 mensen niet voor 4 en het level maakt weinig uit. Je bent gewoon 30.
Gisteren even die Ascalonian dungeon (story mode) geprobeerd met z'n vieren. 3 level 40+ spelers en 1 level 30 speler.

Niet te doen natuurlijk... we waren al een half uur bezig met de eerste 4 ghosts killen :+ Wel een beetje vreemd, hoe kun je nou een dungeon voor level 30 maken en dan vervolgens zo moeilijk XD
Misschien dat een vijfde had geholpen :)

Had één van jullie deze dungeon al eens eerder gedaan? Ik heb AC story twee keer gedaan nu. De eerste keer met guildies on TS. Sommigen hadden de grot al eerder gedaan. En dat helpt wel. We hadden het wel erg moeilijk met één van de laatste bosses (of eigenlijk zijn het er twee tegelijk).
De tweede keer was afgelopen maandag. Weer met guildies, maar nu zonder TS. Morrar was daar ook bij. Ik vond het deze keer eenvoudiger gaan, ervaring helpt. Vreemd genoeg was het moeilijke gevecht met de twee bosses nu een stuk eenvoudiger en hadden we meer moeite met één van de andere bosses.

Gewoon nog een keer proberen met 5 personen waarvan één al wat ervaring heeft.

Tja hier is al zoveel over gezegd, daar kun je een boek mee vullen. Feit is inderdaad dat de dungeons in geen enkele verhouding staan tot het levelen en dat geldt zeker voor AC. Als speler zijn er een aantal zaken die je kunt doen om het wat beter te laten verlopen:

1) Koop gear met toughness / vitality, dit helpt een hoop en DPS is niet het belangrijkste in dungeons
2) Kies skills die anderen helpen / die je in leven houden
3) Gebruik crowd control; een vijand die 10 seconden een Moa is doet geen schade
4) Richt je allemaal op dezelfde mob (gebruik CTRL + T om te markeren)
5) Help spelers die neergaan zo snel dat kan weer overeind

Maar goed, ook met die tips ga je soms neer en dat komt omdat er gewoon nog flinke fouten in het spel zitten. Sommige dingen zijn overtuned, andere undertuned. Aggro is zo random dat je gewoon de pech kunt hebben dat alle mobs op 1 persoon focussen. En sommige zaken worden gewoon nog veel te onduidelijk aangegeven, waardoor je niet altijd doorhebt waarom je neergaat en hoe je het zou kunnen voorkomen. Tot slot vind ik dat ArenaNet te veel op nummers (meer HP en meer schade) heeft ingezet om het "moeilijker" te maken, maar daardoor wordt het niet altijd leuker.

@RoseSolane: Die run was inderdaad best redelijk :) Van mijn kant niet mijn beste run eerlijk gezegd, maar ik moet ook eerlijk bekennen dat ik me toen niet aan m'n eigen tips heb gehouden :o Volgens mij was dat met m'n mesmer en die was behoorlijk DPS / solo spec en dus een flink aantal keer op de grond gelegen :X

[ Voor 8% gewijzigd door Morrar op 03-10-2012 16:42 ]

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 19:45

TheNephilim

Wtfuzzle

Thanks voor de tips!

Inderdaad, die vijfde persoon moet de volgende keer zeker mee, maar zelfs dan is het volgens mij nog behoorlijk pittig. We gaan het gewoon weer proberen, CTRL+T gebruikten we al, maar puntje 2 is bruikbaar. In plaats van alleen signets misschien wat banners meenemen.

Wat zijn volgens jullie must-have upgrades voor een Guild?
Gister hebben wij met 5 guild-members AC-explorermode 1 proberen te doen. Gefaald. Maar ik zou dus NIET willen dat ze het gemakkelijker maken. Eindelijk eens een uitdaging. Vanavond of in het weekend doen we het gewoon nog een keer.

Als men games vergemakkelijkt klaagt iedereen erover en nu vragen ze erom. Wel is het waar dat er vaak te veel op meer HP en meer schade word ingezet in plaats van bv AI. Dat zie je bv bij de word-bosses. Dat lijkt eigenlijk nog het meest op een wall van in WvW. Gewoon heel lang zo veel mogelijk damage doen.

• Vluuks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-10-2024

Vluuks

I never finish anyth

X-Kiwi schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 16:16:
[...]

Zo'n verrassing vond ik het weer niet hoor. Cloth heeft minder armor dus zal dat op moeten vangen met voldoende hp. In WoW is bijvoorbeeld een warlock goed in enorme hoeveelheden hp te hebben. Tankende classes hebben dan misschien ook veel hp, maar dan door HP-gear, HP-gems/enchants, + 10% HP talents etc..oftewel: ze hebben veel hp als ze daar voor gaan. De pvp fury warriors hadden volgens mij niet zo heel veel hoor.

GW2 heeft geen tanks. Nouja, zo noemen ze het, maar het klinkt alsof een guardian (door slim om te gaan met protections) en warrior (meer HP) wel meer klappen kunnen opvangen.
Ik speelde voor GW2 voornamelijk Aion en daar was het echt wel duidelijk dat de mages bar weinig base HP hadden, zelfs volgepropt met HP upgrades mocht het niet echt baten, ging uiteraard ten koste van andere, belangrijkere stats. :P Door het gebrek een systeem zoals de traits van GW2 kon je daar ook geen ander 'pad' nemen. De plate/heavy armor classes kregen dus constant +X% HP passives en konden niets anders kiezen en kwamen end game daarom aan veel meer. Voor mij kwam het dus wel wat onverwacht, ik was echt geen mages met tonnen HP gewend. Maar ik weet verder vrij weinig van hoe de classes gebalanceerd zijn en ik ga er van uit dat het met een goede reden is. :D Guadian heeft genoeg defense om het te compenseren inderdaad.

Ze hebben het over het wegpoetsen van de holy trinity in GW2, maar ik vind ook dat de Guardian en Warrior best in de buurt van een tank komen, helemaal als er op defense gefocust is in traits/skills/armor. Godzijdank is het 'Ik ben de healer en dus is de enige skill die ik gebruik Healing Light VI' en ik slurp 100 mana potions verleden tijd. Ik had altijd een hekel aan dungeons/instances door de eentoningheid, hier vind ik het veel leuker. :)

• Fantasma
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-09 11:52

Fantasma

Just a ghost.

**

[ Voor 129% gewijzigd door Fantasma op 17-03-2017 13:28 ]

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Vluuks schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 17:24:
[...]

Ze hebben het over het wegpoetsen van de holy trinity in GW2, maar ik vind ook dat de Guardian en Warrior best in de buurt van een tank komen, helemaal als er op defense gefocust is in traits/skills/armor. Godzijdank is het 'Ik ben de healer en dus is de enige skill die ik gebruik Healing Light VI' en ik slurp 100 mana potions verleden tijd. Ik had altijd een hekel aan dungeons/instances door de eentoningheid, hier vind ik het veel leuker. :)
Dit vond ik dus ook een beetje vreemd, tot ik het nog eens door ben gaan lezen. Blijkt dus dat ze de het op een andere manier hebben gedaan, de trinity is er nog steeds maar het is niet meer zo van warrior = tank elementalist = healer etc.Je kan met alle proffs gewoon kiezen welke rol je wil vervullen maar als je niet een tanky character en een of twee supports meeneemt worden explorables een stuk lastiger.

Door te zorgen dat iedereen elke rol kan vervullen halen ze dus het grote probleem van de trinity weg dat je op 1 bepaald iemand zit te wachten voor je een dungeon kan doen, je kan immers eender welk lid van je groep laten respeccen en andere gear laten aantrekken om die rol te vervullen.

Zelf heb ik GW2 even opzij gelegd en toch de nieuwe WoW uitbreiding geprobeerd en dat bevalt me tot nu toe eigenlijk best goed...waarschijnlijk ben ik pas weer terug in GW2 als er nieuwe content bij komt.

Op zich is er nog genoeg content die ik zou kunnen doen hoor, maar gear is voor mij naast 'vanity' ook een middel om meer content te kunnen doen en dat mis ik gewoon in GW2, waardoor het spel me eigenlijk een stuk minder kan boeien...

[ Voor 14% gewijzigd door Cronax op 03-10-2012 18:03 ]

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-11 21:02
Net voor het eerst in m'n leven een dungeon (AC Story) gedaan, en het is erg goed bevallen :)

Gewoon bij de ingang van AC een groep gezocht, en binnen 5 minuten was ik binnen. 1 iemand met ervaring nam de leiding op zich, wat ik heel fijn vond, en zo raasden we door de dungeon heen.
Ook een sloot XP, gold en items gekregen (Voor mijn doen dan, ik ben maar een casual player).

Ik ben gewend vooral solo PvE te spelen. Zo heb ik GW1 ook grotendeels als singeplayer RPG gespeeld, wat ook heel goed mogelijk was bij die game. Het dungeon'en is me echter goed bevallen en levert veel op, en ik ga het ook zeker vaker doen.

Binnenkort maar eens kijken of PvP en WvW me ook zo goed bevallen :)

[XBO/PSN: BroedersKolk]

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 17:49
Welke mini is een beetje snel? Ik heb net voor de lol een mini gekocht, maar die huppelt te langzaam achter me aan.

Ik ben een Thief en ren eigenlijk alleen maar natuurlijk.

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

StealthyPeanut schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 20:42:
Welke mini is een beetje snel? Ik heb net voor de lol een mini gekocht, maar die huppelt te langzaam achter me aan.

afaik hebben ze allemaal dezelfde "stats"
ze doen toch niks :P
bovendien teleporten ze vanzelf als je X afstand van ze af bent

• Stroopwafel Inc
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-08-2021
Interessante post op het GW2 forum over Anets visie op DR: https://forum-en.guildwar...ialogue/page/5#post338359

Samenvatting: DR wordt nog steeds uitgebalanseerd en zou uiteindelijk niet meer te merken moeten zijn, tenzij je aan het exploiten slaat. Ook farmen moet gewoon mogelijk zijn.
StealthyPeanut schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 20:42:

Ik heb mezelf gisteren ook beloond met een mini. Na grondig onderzoek van de mogelijkheden voor een Hylek gekozen. Ik wilde iets leuk om naar te kijken, maar ook iets dat niet aggresief overkomt. Ik vind het in-game altijd weer erg leuk om een Hylek of een Quaggan tegen te komen. Maar die laatste is er niet als mini. En ik ga vriendjes worden met de Hylek in mijn personal story :)
Dus een Hylek gekocht op TP voor minder dan 10s. Deze huppelt nu achter me aan. Want erg snel zijn ze inderdaad niet. Maar ik zie de mini Rytlocks en mini Tabby Cats ook altijd ver achter hun eigenaar. Misschien heeft ArenaNet dit wel met opzet gedaan zodat ze niet in de weg lopen tijdens gevechten.
Stroopwafel Inc schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 08:16:
Interessante post op het GW2 forum over Anets visie op DR: https://forum-en.guildwar...ialogue/page/5#post338359

Samenvatting: DR wordt nog steeds uitgebalanseerd en zou uiteindelijk niet meer te merken moeten zijn, tenzij je aan het exploiten slaat. Ook farmen moet gewoon mogelijk zijn.
Ik heb zelf nog niet met DR te maken gehad maar als ik het zo lees zijn de mensen die het hardst klagen de mensen die in lvl80 gebied van event naar event rennen, zoveel mogelijk mobs taggen met AoE zodat ze gold reward zullen krijgen voor max karma en dan snel naar het volgende event gaan. Ik snap eigenlijk wel dat dat gewoon niet de bedoeling kan zijn. Als je je events van begin tot eind netjes afmaakt krijg je minder karma. Misschien geven die events wel veel te makkelijk gold reward maar als je dat aanpast naai je iedereen die geen AoE kan spammen.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Dat was een mooie post die precies vertelde was we (ik) wilde weten.
SnoeiKoei schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 08:53:
[...]

Ik heb zelf nog niet met DR te maken gehad maar als ik het zo lees zijn de mensen die het hardst klagen de mensen die in lvl80 gebied van event naar event rennen, zoveel mogelijk mobs taggen met AoE zodat ze gold reward zullen krijgen voor max karma en dan snel naar het volgende event gaan. Ik snap eigenlijk wel dat dat gewoon niet de bedoeling kan zijn. Als je je events van begin tot eind netjes afmaakt krijg je minder karma. Misschien geven die events wel veel te makkelijk gold reward maar als je dat aanpast naai je iedereen die geen AoE kan spammen.
Volgens mij staat in dat artikel nou juist dat dat wel mag. "botters (BAD) and exploiters (BAD) vs. farmers (GOOD)"

Even een ander vraagje.

Armor namen bestaan altijd uit 3 stukken. Bijvoorbeeld: 1 Explorer's 2 Winged 3 Gloves
Hoe zit precies?
Zijn bijvoorbeeld alle wapens met de zelfde 1 even sterk of hebben die de zelfde stats?
zegt 2 ook wat over de stats of alleen over de looks en ziet alle armor met de zelfde 2 er dan het zelfde uit of zit er toch verschil in als de 1 anders is ook al is de 2 het zelfde?

3 is duidelijk.

[ Voor 54% gewijzigd door Devata op 04-10-2012 09:12 ]

• GrrGrr
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-04-2022
Zijn ze op dit moment bezig met maintenance? Net twee dagen begonnen en kan zo even snel niet vinden of ze bezig zijn met de servers
GrrGrr schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:29:
Zijn ze op dit moment bezig met maintenance? Net twee dagen begonnen en kan zo even snel niet vinden of ze bezig zijn met de servers
Op twitter:
Guild Wars 2 ‏@GuildWars2

We will bring the servers down for maintenance in 60 minutes. Estimated downtime will be 60 minutes. Thank you for your patience. ^SL

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Stroopwafel Inc
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-08-2021
SnoeiKoei schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 08:53:
[...]

Van het weekend was het nog zo dat je als je gewoon normaal meedeed aan een event chain, bijvoorbeeld om een temple over te nemen, ik op ongeveer driekwart van de chain wel met DR te maken kreeg. In een chain doe je immers een hoop events achter elkaar, vaak in een hoog tempo omdat de groep spelers zo groot is.

Wat ze van mij wel mogen aanpassen is de health van de trash-mobs. Die gaan nu door de massive AoE veel te snel dood. Als je niet voorop loopt en direct dmg gaat doen huppel je alleen maar achter de groep aan.
Devata schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:03:
[...]

Volgens mij staat in dat artikel nou juist dat dat wel mag. "botters (BAD) and exploiters (BAD) vs. farmers (GOOD)"
De meeste exploits (bijvoorbeeld bosses skippen en alleen de makkelijke doen voor dungeon tokens en dat 1000x per dag) zijn ook een manier van farmen dus dat is wel erg kort door de bocht. Ik zou het niet raar vinden als je alleen "gold score" met volle lading karma voor een dynamic event kon krijgen als je er van het begin tot het einde bij was geweest, of iig een bepaald percentage van de tijd. Snel een event taggen en verder rennen omdat het in jouw afwezigheid ook wel slaagt vind ik wel degelijk een vorm van exploit.

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Interesse in het spel, maar is me nog wat te duur. Met alle expansions (BF3, Lotro, WoW) moet een mens wat opletten. Enige tips? Dacht niet dat er een soort trial was.

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 08:06
Even een vraagje over armor smithing. Hoe pakken jullie het aan? Kopen jullie gewoon een zooi mats? Af en toe koop ik wel wat. maar op laag level is het allemaal nog kostbaar.

Probleem is dat ik nu op level 21 nog steeds in begingebieden moet "grinden" omdat alleen daar jute scrap en iron mats te halen zijn. Op zich geen probleem omdat je gelukkig nog XP haalt, maar liever zou ik naar andere gebieden gaan. Jammer dat er weinig overlap is van wat er dropt, sowieso dropt er weinig jute scrap...
Hurtebise schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:55:
Interesse in het spel, maar is me nog wat te duur. Met alle expansions (BF3, Lotro, WoW) moet een mens wat opletten. Enige tips? Dacht niet dat er een soort trial was.
Nee, de trail was voor het spel officieel uitkwam :) Je hebt voor GW2 alleen de aanschafprijs, geen maandelijkse fee. Je weet dus wat je betaalt. Mocht je het spel willen aanschaffen: De standard edition voldoet volgens mij. De extra's in Deluxe zijn niet echt de €20 waard denk ik. En mocht je die toch nog later willen aanschaffen dan kan dat ingame voor ongeveer €25.
Je vind dit duur en komt met WoW of zelfs BF3 als andere games waar je voor betaald hebt? GW2 krijg je voor rond de 50 euro, en tot de volgende expansion (waarschijnlijk een jaar) HOEF je niets meer te betalen. En zelfs die expansion hoef je dan natuurlijk niet te pakken.

BF3 heeft je waarschijnlijk zo'n 90 euro gekost (standaard plus premium, of alle losse expansions) en WoW heeft je nu 30 euro gekost, plus 13 euro deze maan, en 13 euro vorige maand, en 13 euro volgende maand.

Alles bij elkaar is GW2 vooralsnog dus de goedkoopste, naast LotrO. Als je dus een tip wilt.. Speel WoW 4 maanden minder en je hebt GW2 'gratis'.

Verwijderd

Shodan schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:00:
Even een vraagje over armor smithing. Hoe pakken jullie het aan? Kopen jullie gewoon een zooi mats? Af en toe koop ik wel wat. maar op laag level is het allemaal nog kostbaar.

Probleem is dat ik nu op level 21 nog steeds in begingebieden moet "grinden" omdat alleen daar jute scrap en iron mats te halen zijn. Op zich geen probleem omdat je gelukkig nog XP haalt, maar liever zou ik naar andere gebieden gaan. Jammer dat er weinig overlap is van wat er dropt, sowieso dropt er weinig jute scrap...
Geen last van, al mijn mats tot 400 komen uit normale gameplay, komt ook omdat ik wel eens wat salvage, en omdat ik standaard met Magic Find gear rond loop.

• Shodan
Ik salvage ook alles, Daar komt meestal iron uit. Probleem is dat ik ook weaponsmith heb, die slokt ook heel veel iron op.

Maar nu focus ik vooral op armor eerst en dan heb ik gewoon te weinig jute scrap, maar goed ik zal misschien net de verkeerde mobs gehad hebben
Shodan schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:00:

Jute scrap dropt weinig maar als je alle light armor die je loot gaat salvagen kom je een heel eind. Begingebieden bieden juist geen iron maar copper dus ik denk dat je wat fout doet. :P Ik heb tot nu toe nooit ores of cloth hoeven kopen, alleen wel eens fine crafting materials.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 19:45

TheNephilim

Wtfuzzle

Gisteren weer wat dikke events meegemaakt! Een paar in de Herathi Hinterlands, erg vet! :D

Ook nog een blunder in die grot ten oosten van de Black Citadel. Er spawnde een event, moest een boss kapot... dus wij netjes die bos afgemaakt. F... looten en POEF, lichaam van boss verdwenen en tevens mijn drops die ik nog niet opgepakt had! ;( Was net aan het kijken en er zat een leuke rifle bij. Vervolgens spawnde er een chest, waar allemaal rotzooi in zat.

• Shodan
SnoeiKoei schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:16:
[...]

Jute scrap dropt weinig maar als je alle light armor die je loot gaat salvagen kom je een heel eind. Begingebieden bieden juist geen iron maar copper dus ik denk dat je wat fout doet. :P Ik heb tot nu toe nooit ores of cloth hoeven kopen, alleen wel eens fine crafting materials.
Ehh ja, ik bedoel inderdaad copper! Ik ben nu bijna 75. dus moet maar even doorzetten, mogelijk heb ik pech gehad met drops
Shodan schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:34:
[...]

Ehh ja, ik bedoel inderdaad copper! Ik ben nu bijna 75. dus moet maar even doorzetten, mogelijk heb ik pech gehad met drops
Wellicht ten overvloede maar... Hoe verhoog je je skill in crafting? Als je op de gouwe ouwe WoW-manier zoveel mogelijk items craft die geel zijn in je lijst doe je het verkeerd :P Craft skillen doe je door discoveries, discoveries en oh ja... discoveries!

• Shodan
Doe ik ook ja! Alleen maar discoveries
Shodan schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:46:
Doe ik ook ja! Alleen maar discoveries
Dan begrijp ik gewoon echt niet dat je moeite hebt met het vinden van genoeg materialen. Als er ergens veel mining nodes zijn dan is het wel in de startgebieden. Op lvl15 1x een uurtje farmen (rondje door het hele startgebied en alle nodes farmen die je tegenkomt) en je hebt een enorme bak copper. De eerste pakweg 30 crafting skill punten heb je al door copper ore om te zetten in bronze ingots en eventueel jute scraps in bolts.

SnoeiKoei schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:52:
[...]

Dan begrijp ik gewoon echt niet dat je moeite hebt met het vinden van genoeg materialen. Als er ergens veel mining nodes zijn dan is het wel in de startgebieden. Op lvl15 1x een uurtje farmen (rondje door het hele startgebied en alle nodes farmen die je tegenkomt) en je hebt een enorme bak copper. De eerste pakweg 30 crafting skill punten heb je al door copper ore om te zetten in bronze ingots en eventueel jute scraps in bolts.
Je krijgt die levels alleen als je dat omzetten als eerste gedaan hebt. Als je bijna level 75 bent levert omzetten van ore naar ingots volgens mij geen exp meer op. De eerste 25 levels van elk nieuw crafting rank zijn de levels waarin je basic omzettingen moet doen om exp te krijgen. Daarna levert omzettingen bijna niets meer op. Ik ben daar ook pas later achtergekomen.

• Shodan
SnoeiKoei schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:52:
[...]

Zoals ik al zei, ik heb genoeg ore, maar te weinig jute scrap. Ore gaat echter ook op aan weapon smithing
RoseSolane schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:57:
[...]

Je krijgt die levels alleen als je dat omzetten als eerste gedaan hebt. Als je bijna level 75 bent levert omzetten van ore naar ingots volgens mij geen exp meer op. De eerste 25 levels van elk nieuw crafting rank zijn de levels waarin je basic omzettingen moet doen om exp te krijgen. Daarna levert omzettingen bijna niets meer op. Ik ben daar ook pas later achtergekomen.
Dat klopt, het gaat hem nu (voor deze tier) niet meer helpen maar wel weer zodra hij in de iron-tier zit.
Shodan schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:00:
[...]

Zoals ik al zei, ik heb genoeg ore, maar te weinig jute scrap. Ore gaat echter ook op aan weapon smithing
Tsja dat zou je jute kunnen kopen (let op dat bolts of jute vaak goedkoper zijn op de TP dan de benodigde scraps) of specifiek mobs gaan farmen die jute droppen (centaurs en bandits bijvoorbeeld).

[ Voor 26% gewijzigd door SnoeiKoei op 04-10-2012 11:03 ]

• Shodan
SnoeiKoei schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:01:
[...]

Dat klopt, het gaat hem nu (voor deze tier) niet meer helpen maar wel weer zodra hij in de iron-tier zit.

[...]

Tsja dat zou je jute kunnen kopen (let op dat bolts of jute vaak goedkoper zijn op de TP dan de benodigde scraps) of specifiek mobs gaan farmen die jute droppen (centaurs en bandits bijvoorbeeld).
Dat is een goede, Alles dus aan het einde (als je alle mats hebt) maken?
Shodan schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:14:
[...]

Iedere tier eerst even mats opsparen tot je een hele zooi ingots en bolts kunt maken = pure win.

Beetje zwakke post vind ik. Tja de economie beschermen is leuk en een geldige reden om minder goud of items te geven, maar waarom ook karma, experience en dungeon tokens laten verminderen? Dat is in ieder geval niet om de economie te beschermen, want die currencies zijn niet of heel slecht te verkopen (te converteren naar goud). Karma, experience en tokens zijn voor bots dus totaal oninteressant.

Er moet dus een andere reden achter zitten, namelijk dat ze niet willen dat *spelers* op één manier hun currencies binnenharken (het "iedereen moet er dan aan meedoen"-stukje). Voor exploits kun je jezelf er nog iets bij voorstellen, want die wil je ontmoedigen. Maar speed clears van dungeons zouden moeten kunnen lijkt mij, dat komt ook grotendeels neer op de vaardigheden van een groepje spelers.

Het systeem gaat echter verder dan dat, door bijvoorbeeld rekening te houden met dungeon paden. Hiermee lijkt ANet het systeem dus ook in te zetten tegen herhaaldelijk hetzelfde doen voor een bepaalde bonus. Dus het ontwerp van het systeem ontmoedigd ook het herhaaldelijk doen van dungeons of events. In het geval van karma is dit extra zuur, omdat je dat alleen kunt farmen door events te doen.

Ik vind het systeem dus vooral een beperking van de vrijheid van spelers. Als mensen steeds dezelfde events of dungeons zouden aflopen, zou de correcte fix zijn om die dungeons of event ofwel lastiger te maken of minder beloning te laten geven. Het huidige systeem is echter nogal een draak van een oplossing...

[ Voor 5% gewijzigd door Morrar op 04-10-2012 11:29 ]

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Alles dus aan het einde (als je alle mats hebt) maken?
Als je daarmee bedoelt: Is het slim om een ingot / bolt / plank te maken, weer een stukje te farmen, dan weer wat ingots etc maken, weer farmen en vervolgens discoveries te doen met alle materialen. Of is het beter om heel veel mats te verzamelen en dan ineens alle craftings en discoveries te doen?

Dan is het antwoord ja en nee ;)

Als je een crafting booster gebruikt (potion waarmee het levellen van crafting sneller gaat), dan is het slim om vooraf zoveel mogelijk mats te verzamelen en vervolgens de volledige tijd van de crafting booster te gebruiken om te craften en discoveren. Maar heb je zo'n booster niet, dan maakt het niets uit of je nu tussendoor craft of pas als je een hele hoop verzameld hebt.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Gisteren dan ook eindelijk level 80 bereikt met mijn Ranger.

Nu maar eens beginnen met een to do lijst daarna. Denk dat ik eerst maar eens ga beginnen met het afmaken van mijn Personal Story en de professions naar 400 voordat ik verder ga.

Verwijderd

[...]

En je doet ook wel eerst alle 1-15 zones en dan alle 15-25 zones? Of doe je eerst alle zones die bij je race horen? Want zo kom ik makkelijk aan alle speciale items voor de crafts.
Weakling schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:27:
[...]

Als je daarmee bedoelt: Is het slim om een ingot / bolt / plank te maken, weer een stukje te farmen, dan weer wat ingots etc maken, weer farmen en vervolgens discoveries te doen met alle materialen. Of is het beter om heel veel mats te verzamelen en dan ineens alle craftings en discoveries te doen?

Dan is het antwoord ja en nee ;)

Als je een crafting booster gebruikt (potion waarmee het levellen van crafting sneller gaat), dan is het slim om vooraf zoveel mogelijk mats te verzamelen en vervolgens de volledige tijd van de crafting booster te gebruiken om te craften en discoveren. Maar heb je zo'n booster niet, dan maakt het niets uit of je nu tussendoor craft of pas als je een hele hoop verzameld hebt.
Wrong. Als je eerst een paar logs en ores gaat verzamelen, dan die omzet in planks en ingots, dan eerst wat items discovert en craft en vervolgens weer ores en logs gaat verzamelen, dan krijg je al heel snel geen skill meer voor je planks en ingots. Terwijl dat juist een heel makkelijk traject van iedere tier is. Dus, eerst effe doorsparen, dan achter elkaar 30 skill binnenharken van ingots en planks is veel efficienter qua materialen. Die planks en ingots heb je immers toch nodig, kun je beter zorgen dat je er wat skill van krijgt.

• Loadichus
Heeft iemand trouwens een goeie source of site gevonden waar de Dragon timers te vinden zijn?
In mijn zoektocht ben ik wel http://www.gw2dragons.com/ tegen gekomen, maar deze heeft nog geen waardes voor Far Shiverpeaks

Heb wel deze excel sheet gevonden:
https://docs.google.com/s...bEZfRDRhc2diTHZ3U2c#gid=5

[ Voor 23% gewijzigd door Loadichus op 04-10-2012 12:10 ]

SnoeiKoei schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 12:00:
[...]

Wrong. Als je eerst een paar logs en ores gaat verzamelen, dan die omzet in planks en ingots, dan eerst wat items discovert en craft en vervolgens weer ores en logs gaat verzamelen, dan krijg je al heel snel geen skill meer voor je planks en ingots. Terwijl dat juist een heel makkelijk traject van iedere tier is. Dus, eerst effe doorsparen, dan achter elkaar 30 skill binnenharken van ingots en planks is veel efficienter qua materialen. Die planks en ingots heb je immers toch nodig, kun je beter zorgen dat je er wat skill van krijgt.
Ja, dat doe ik ook... (maar je kunt maar max 25 punten bij elkaar krijgen hoor, niet 30).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Wailing_Banshee schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 12:06:
[...]

Ja, dat doe ik ook... (maar je kunt maar max 25 punten bij elkaar krijgen hoor, niet 30).
25, ook goed. :> Feit blijft dat het in die range zonde is om items te gaan craften.

• Shodan
Thanks voor de tips, zal het in het vervolg toepassen.

• StealthyPeanut
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:52:
[...]

En je doet ook wel eerst alle 1-15 zones en dan alle 15-25 zones? Of doe je eerst alle zones die bij je race horen? Want zo kom ik makkelijk aan alle speciale items voor de crafts.
Dit doe ik nu niet trouwens (1e char), omdat ik nog geen spoilers wil van andere gebieden. Als ik de startgebieden van de 5 rassen 100% heb uitgespeeld, dan ga ik dat wel doen natuurlijk. Maar nu wil ik nog dat het een verrassing blijft :).

Ik vind het zonde om nu al andere startgebieden te exploren. Op crafting gebied kom ik totaal niks te kort.

[ Voor 11% gewijzigd door StealthyPeanut op 04-10-2012 12:40 ]

Morrar schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:26:
[...]

Beetje zwakke post vind ik. Tja de economie beschermen is leuk en een geldige reden om minder goud of items te geven, maar waarom ook karma, experience en dungeon tokens laten verminderen? Dat is in ieder geval niet om de economie te beschermen, want die currencies zijn niet of heel slecht te verkopen (te converteren naar goud). Karma, experience en tokens zijn voor bots dus totaal oninteressant.

Er moet dus een andere reden achter zitten, namelijk dat ze niet willen dat *spelers* op één manier hun currencies binnenharken (het "iedereen moet er dan aan meedoen"-stukje). Voor exploits kun je jezelf er nog iets bij voorstellen, want die wil je ontmoedigen. Maar speed clears van dungeons zouden moeten kunnen lijkt mij, dat komt ook grotendeels neer op de vaardigheden van een groepje spelers.

Het systeem gaat echter verder dan dat, door bijvoorbeeld rekening te houden met dungeon paden. Hiermee lijkt ANet het systeem dus ook in te zetten tegen herhaaldelijk hetzelfde doen voor een bepaalde bonus. Dus het ontwerp van het systeem ontmoedigd ook het herhaaldelijk doen van dungeons of events. In het geval van karma is dit extra zuur, omdat je dat alleen kunt farmen door events te doen.

Ik vind het systeem dus vooral een beperking van de vrijheid van spelers. Als mensen steeds dezelfde events of dungeons zouden aflopen, zou de correcte fix zijn om die dungeons of event ofwel lastiger te maken of minder beloning te laten geven. Het huidige systeem is echter nogal een draak van een oplossing...
Ik denk dat je de essentie van wat ArenaNet met dit systeem wil bereiken over het hoofd ziet:

Some players have run into “diminishing returns” thresholds we put into the game to provide a safety net against unanticipated economy-breaking issues.

ArenaNet wil voorkomen dat de ingame economy wordt verwoest door onverwachte gebeurtenissen. En daar vallen karma en dungeon tokens ook onder. En dan niet alleen door botters, maar ook door een exploit die ze niet meteen kunnen oplossen. Of eigenlijk is dit systeem bedoeld als vangnet voor de periode dat ArenaNet nodig heeft om zo'n exploit op te lossen.

Daarnaast is er nog iets anders wat vele mensen zich niet lijken te realiseren. ArenaNet lijkt niet de mogelijkheid te hebben voor een gerichte rollback van bepaalde characters/gebeurtenissen. Misschien komt dat doordat de wereld in GW2 dynamisch is en niet statisch. Dat beperkt wellicht de mogelijkheden om gericht een rollback te doen. Of misschien willen ze niet geld investeren in een mechanisme om dit te doen. Of er is nog een andere reden. In ieder geval betekent het dat ze op voorhand zoveel mogelijk moeten voorkomen dat er iets gebeurt, omdat achteraf rechtzetten niet gaat.

De implementatie van DR is niet helemaal geslaagd. Dat lijken ze nu te willen aanpassen. Of er verder een filosofie achter DR zit waag ik te betwijvelen.

• StealthyPeanut
Iets wat misschien ook vergeten wordt; Anet wil dat bij zoveel mogelijk verschillende dungeons mensen aanwezig zijn om een party te vormen.

Nu weet ik niet wat de precieze beloning is van alle dungeons. En of dit bij elke dungeon gelijk is op Story en Explorer mode. Maar, als er dungeons zijn met de hoogste beloning, gaat iedereen deze dungeon uiteindelijk zo snel mogelijk na elkaar doen.

Dan vind ik het een goede ontwikkeling om ervoor te zorgen dat je de dungeons niet meteen achter elkaar kan doen. Zo wordt je gedwongen een andere dungeon te kiezen. Hierdoor blijven meerdere dungeons populair en bevolkt.
StealthyPeanut schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:04:
Zo wordt je gedwongen een andere dungeon te kiezen. Hierdoor blijven meerdere dungeons populair en bevolkt.
Ik denk niet dat da de reden is, maar om toch even er op in te gaan. Ik speel GW2 voor mijn plezier, ik wil dus niet gedwongen worden.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:14
Iets wat misschien ook vergeten wordt; Anet wil dat bij zoveel mogelijk verschillende dungeons mensen aanwezig zijn om een party te vormen.

Nu weet ik niet wat de precieze beloning is van alle dungeons. En of dit bij elke dungeon gelijk is op Story en Explorer mode. Maar, als er dungeons zijn met de hoogste beloning, gaat iedereen deze dungeon uiteindelijk zo snel mogelijk na elkaar doen.

Dan vind ik het een goede ontwikkeling om ervoor te zorgen dat je de dungeons niet meteen achter elkaar kan doen. Zo wordt je gedwongen een andere dungeon te kiezen. Hierdoor blijven meerdere dungeons populair en bevolkt.
Mensen die gericht gaan voor token/droprewards, zullen nooit voor de ingang van zo'n dungeon staan. Daar staan mensen die enkel die paar dungeons kennen of qua level gewoon geen andere kunnen doen, mensen die blij zijn als ze uberhaubt in een party komen. Als je dan na 2-3x geen drop/exp meer krijg, wat is dan nog het nut daar te zijn?

Het is natuurlijk dom een 30+ dungeon in een 0-15 gebied neer te zetten, je kan er wel gaan staan, maar daaromheen kan je gewoon niets. Exp is te laag (tov je eigen level), je creert een overflow voor mensen die echt in dat gebied moeten zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 04-10-2012 13:10 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Wel apart dat mensen bij andere MMO's het volstrekt normaal vinden dat ze maar 1x per dag naar binnen kunnen bij 1 (heroic) dungeon en dan weer een dag op een reset moeten wachten, terwijl men bij GW2 klaagt dat ze geen loot krijgen als ze uur na uur dezelfde explorer mode platfarmen.

Devata schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:07:
[...]

Ik denk niet dat da de reden is, maar om toch even er op in te gaan. Ik speel GW2 voor mijn plezier, ik wil dus niet gedwongen worden.
Dan veranderen we de quote van Loonens een beetje:
I
Zo wordt je voor de keuze gesteld een andere dungeon te kiezen. Hierdoor blijven meerdere dungeons populair en bevolkt. En kan iedereen met plezier GW2 spelen.
Zo beter :)
RoseSolane schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:29:
Devata schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:07
[...]

Dan veranderen we de quote van Loonens een beetje:

Loonens schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:04
Zo wordt je voor de keuze gesteld een andere dungeon te kiezen. Hierdoor blijven meerdere dungeons populair en bevolkt. En kan iedereen met plezier GW2 spelen.

Zo beter :)
"En kan iedereen met plezier GW2 spelen." behalve mensen die voor hun plezier zo'n dungion farmen.

Maar verder een non-discussie want ArenaNet heeft aangegeven dat ze farmen wel gewoon toe gaan laten

[ Voor 5% gewijzigd door Devata op 04-10-2012 13:37 ]

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

SnoeiKoei schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 12:00:
Wrong. Als je eerst een paar logs en ores gaat verzamelen, dan die omzet in planks en ingots, dan eerst wat items discovert en craft en vervolgens weer ores en logs gaat verzamelen, dan krijg je al heel snel geen skill meer voor je planks en ingots.
Uh, daarom zei ik toch ook ingots + planken, farmen, ingots + planken en daarna als je alle mats hebt discoveren en niet tussendoor discoveren.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Devata schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:36:
[...]

"En kan iedereen met plezier GW2 spelen." behalve mensen die voor hun plezier zo'n dungion farmen.
En mensen die voor hun plezier exploiten. En soms is de grens misschien vaag. :+

Weakling schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:36:
[...]

Uh, daarom zei ik toch ook ingots + planken, farmen, ingots + planken en daarna als je alle mats hebt discoveren en niet tussendoor discoveren.
Ah ja ik vond dit verwarrend:
quote: Weakling
Maar heb je zo'n booster niet, dan maakt het niets uit of je nu tussendoor craft of pas als je een hele hoop verzameld hebt.
Zolang je je bij dat "craften" beperkt tot bolts/planks/ingots maakt het inderdaad niet uit, anders wel! Maar dan zijn we het idd met elkaar eens.

SnoeiKoei schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:12:
Wel apart dat mensen bij andere MMO's het volstrekt normaal vinden dat ze maar 1x per dag naar binnen kunnen bij 1 (heroic) dungeon en dan weer een dag op een reset moeten wachten, terwijl men bij GW2 klaagt dat ze geen loot krijgen als ze uur na uur dezelfde explorer mode platfarmen.
Geef ze een vinger en ze willen gelijk de gehele arm?

Wailing_Banshee schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:44:
[...]

Geef ze een vinger en ze willen gelijk de gehele arm?
But don't kill the hands*! :+

(* grootste hoax ooit)

SnoeiKoei schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:55:
[...]

But don't kill the hands*! :+

(* grootste hoax ooit)
Ik heb die DE nog nooit gezien... Die is Hindlands toch? Ik heb ze wel hoor schreeuwen in map chat....

Devata schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:36:
[...]

Maar verder een non-discussie want ArenaNet heeft aangegeven dat ze farmen wel gewoon toe gaan laten
De discussie is wat mij betreft ook niet het wel of niet farmen. ArenaNet wil dat inderdaad gewoon toelaten en ik vind het prima. En voor iedereen die deze discussie wel wil voeren is er Reddit. Het GW2 gedeelte daar is al enige tijd onleesbaar door voor- en tegenstanders van farmen.

Ik probeerde aan te geven dat om iedereen met plezier te laten spelen er wel beperkingen nodig zijn. En dat kan dus betekenen dat jij beperkt kunt worden in iets om het spel plezierig te laten zijn/blijven voor anderen.
Wailing_Banshee schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:59:
[...]

Ik heb die DE nog nooit gezien... Die is Hindlands toch? Ik heb ze wel hoor schreeuwen in map chat....
Harathi Hinterlands idd. Mensen zijn bang dat het slopen van 2 grote handen tijdens een event negatieve invloed heeft op de loot in een kist aan het eind van het event. Maar daarbij gaan ze voorbij aan het feit dat die kist helemaal niet aan het event is gekoppeld (hij is er altijd, kun je er komen dan kun je hem looten). En mensen die claimen dat ze het event geprobeerd hebben zonder de handen te slopen (wat vrijwel onmogelijk is want er is altijd wel iemand die begint te schieten) zeggen dat het event daarop stopte en uiteindelijk resette.

• SinergyX
SnoeiKoei schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:12:
Aparter om 2 inhoudelijk-verschillende MMO's te gaan vergelijken, die in aanbod, mechanics én reward aardig ver uit elkaar liggen :)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

SinergyX schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:09:
[...]

Aparter om 2 inhoudelijk-verschillende MMO's te gaan vergelijken, die in aanbod, mechanics én reward aardig ver uit elkaar liggen :)
Klopt maar het gegeven van een beperkte reward per dag per event of instance is niet nieuw. Ik zal wel weer een boel mensen op de tenen trappen maar het feit dat je geen miljoen karma per week meer kunt binnenharken vind ik niet raar.

Overigens verschilt het reward-systeem van WoW (gewone instances doen om heroics te unlocken, heroics doen voor badges voor gear) niet zo heel ver van dat van GW2 hoor. Alleen heet die gewone instance hier story mode, de heroic heet explorer mode en de badges heten tokens. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door SnoeiKoei op 04-10-2012 14:55 ]

• SinergyX
Maar in die vergelijking is de dungeon in WoW de betere, loot is ook echt goede loot, dungeon zelf heeft een normaal speelbare mechanica, heb je een dungeonqueue (ipv uren doelloos voor de ingang rondhangen) én bepaald het systeem of je erin mag, niet de mensen die jouw willen inviten :)

Maarja, daarom speel ik ook WoW, compensatie van het geheel :P
(al moet ik nu wel gaan kiezen welke game eraf gaat, GW2 of Aion/Tera, toch weer TSW spelen :P).

[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 04-10-2012 15:00 ]

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:41
SnoeiKoei schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:04:
[...]

Harathi Hinterlands idd. Mensen zijn bang dat het slopen van 2 grote handen tijdens een event negatieve invloed heeft op de loot in een kist aan het eind van het event. Maar daarbij gaan ze voorbij aan het feit dat die kist helemaal niet aan het event is gekoppeld (hij is er altijd, kun je er komen dan kun je hem looten). En mensen die claimen dat ze het event geprobeerd hebben zonder de handen te slopen (wat vrijwel onmogelijk is want er is altijd wel iemand die begint te schieten) zeggen dat het event daarop stopte en uiteindelijk resette.
Ik had die chest ook al eens halverwege de event-chain geloot (dacht dat alles al klaar was). Toen het event verder ging, begonnen inderdaad mensen te gillen de handen níet aan te vallen ivm loot. De volgende dag de chain opnieuw gedaan, maar nu volledig (weer met afmaken van de handen overigens) en pas de chest aan het eind geloot. De loot was gewoon in beide gevallen even goed (lees: paar crap items). Dus ik vermoed dat het hele "handenverhaal" inderdaad een dikke vette hoax is.

Verder wel een leuke chain om te doen overigens (wel gauw het skill-point halen en maken dat je wegkomt zodra hij klaar is, hij reset vrijwel direct, sta je ineens midden in vijandig gebied :) )

/edit
@SinergyX: Maar zijn het in WoW niet ook de mensen die inviten die bepalen of je er uiteindelijk ook daadwerkelijk in kómt? ;)
(Of was dat alleen maar zo voor de komst van de dungeontool? Kweet het ff niet zo, heb WoW nooit tot zover gespeeld :) )

[ Voor 8% gewijzigd door KoekjevanLU op 04-10-2012 15:02 ]

• SinergyX
KoekjevanLU schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:58:
/edit
@SinergyX: Maar zijn het in WoW niet ook de mensen die inviten die bepalen of je er uiteindelijk ook daadwerkelijk in kómt? ;)
(Of was dat alleen maar zo voor de komst van de dungeontool? Kweet het ff niet zo, heb WoW nooit tot zover gespeeld :) )
Voor de dungeontool was het natuurlijk weer heel ander verhaal (of de periode van gearscore), maar LFG/dungeontool zit er nu al zo lang in, dat je niet meer pre-dungeontool kan vergelijken, je pakt dan zoals ze vandaag de dag zijn.

Ik heb nog hoop dat ze de trend van GW1 volgen, over maand of 4 grote update, 6 maanden daarop weer een grote, dat ze tegen die tijd qua niveau op Factions/Nightfall zijn gekomen.

Verwijderd

Hey allemaal,

Ik ben pas begonnen met spelen en zit in Blacktide, nu vroeg ik mij af.
Zijn er nog wat mensen die ook in blacktide zitten, en eventueel wat willen helpen?
Mijn character heet ''Tin Gs''

Mvg
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 15:19:
Hey allemaal,

Ik ben pas begonnen met spelen en zit in Blacktide, nu vroeg ik mij af.
Zijn er nog wat mensen die ook in blacktide zitten, en eventueel wat willen helpen?
Mijn character heet ''Tin Gs''

Mvg
Een speciale rede dat je voor Blacktide hebt gekozen? De meeste Nederlanders zitten namelijk op Far Shiverpeaks en Piken Square, zie ook: Guild Wars 2 server topic

Zou je nog willen switchen, het is nog gratis.

Zo niet dan kun je misschien het beste een guild op die server zoeken voor hulp.

• Nidhiki
  • Laatst online: 17-02-2024
Vanavond weer eens wat ori nodes zoeken, mooie inkomsten bron samen met ancient wood. Hoop ook in Cursed shore te komen, ben daar nog niet geweest :P Gelukkig heb ik al betere rare gear dus kan ik mezelf ook wat langer staande houden tussen al die Risen. Ben gewend om veel te exploren en overal naar toe te rennen, maar nu wordt ik gewoon telkens tegengehouden door grote groepen en mag ik weer opnieuw lopen vanaf een waypoint :o

---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk

SnoeiKoei schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:52:
[...]

Klopt maar het gegeven van een beperkte reward per dag per event of instance is niet nieuw. Ik zal wel weer een boel mensen op de tenen trappen maar het feit dat je geen miljoen karma per week meer kunt binnenharken vind ik niet raar.
Het probleem is ook niet alleen *dat* er een restrictie is, maar vooral dat het niet duidelijk is wat de restrictie is en waarom. De reden dat het de economie verziekt is gewoon niet waar als het om karma, experience of tokens gaat.

Dat het tegen exploits is, is een aardige maar dan is het systeem veel te strak afgesteld en nogal een draconische maatregel. Rollbacks per account zou ik dan een veel beter initiatief vinden en dit kan niet heel veel meer problemen opleveren lijkt me.

Als het systeem bedoeld is om variatie aan te brengen in de dingen die men doet, tjah dan wordt het een heel ander verhaal.

Verwijderd

Wat doe ik verkeerd? Ben nu bezig met de quest "starving the beast" en moet nu The Blight vernietigen. Alleen wanneer ik met tab het schip selecteer en met de fire knop schiet krijg ik continue meldingen "you can't fire in that direction". Ik heb echter geen knoppen om het kanon naar links of rechts te bewegen.

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-11 11:40
denk dat je de knop ingedrukt moet houden om hem verder te laten schieten.

Verwijderd

jaydenjarno schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 19:44:
denk dat je de knop ingedrukt moet houden om hem verder te laten schieten.
Dat is inderdaad zo in de normale spelwereld, alleen in deze questzone werkt het anders. Het maakt ook niet uit of ik de knop 1 of 5 seconden indruk. Ben al meer dan een uur bezig geweest hiermee, en sta nu naakt hehehe, eerst maar weer eens reparen. Google ook al afgestruind maar zonder succes.

• Shodan
Weer even over crafting.

Gisteren na 1.5 uur spelen in laag level gebied had ik weer een hoop mats verzameld en ik ben nu van lvl 62 naar 69 gegaan in armorsmith. Weaponsmith laat ik maar even voor wat het is, af en toe craft ik wat in discovery, maar 2 disciplines craften is niet te doen kwa mats, tenzij je cooking neemt ofzo.

Ben nu zelf level 23, dus al weer bijna te hoog level voor de volgende "tier" in crafting. Daar ligt volgens mij nu toch het probleem, ook al zegt men hier er geen last van te hebben. Je eigen level gaat sneller omhoog dan je craft level. Ofwel, je kan eigenlijk bijna geen gear voor je eigen level maken omdat je altijd achter loopt.

Ik vond het vreemd dat ik blijkbaar de enige zou zijn die dit probleem heeft, maar even zoeken op internet geeft al aan dat dit echt niet alleen aan mij ligt (ondanks dat ik misschien wel efficienter had kunnen craften)

Lees dit stukje maar eens:

First, let’s look at the negative aspects about GW2′s crafting system:

Well, I think the overall problem is that you level way to fast in this game. I mean, I wouldn’t be surprised if you got experience for typing /afk or /dance.

So, all the people who really enjoy crafting and wish to make things mostly for themselves are kind of screwed since you level so fast as a character, you cannot keep up with crafting items for the rapidly passing character levels. The mats do NOT come fast, it takes a lot of farming to be able to get the proper materials to craft even one item. But, since you level is adjusted per zone, you still continue to get experience and so continue leveling creating the problem of even more behind in crafting level vs player level.

So, crafters are thus faced with a few choices in getting mats BUT NOT LEVELING:

1. Create a low level alt to get mats in a lower level area.
2. Buy mats

Exact het probleem wat ik dus ook heb!
Het positieve wordt ook geschreven. Gisteren moest ik dus "grinden" naar mats voor mijn profession (waarom noemen ze classes zo....??) echter voelde de speelsessie absoluut niet aan als grinden. Er gebeurt zoveel om je heen, weer een paar escorts gevolgd, bandit raids bij human start area met een groepje weten te voorkomen (wat weer een zooi cloth geeft). Het was gewoon een leuke speelsessie, alleen uiteindelijk ben ik nu weer wat in level gestegen en loop ik daardoor steeds verder achter op mijn craft level.

Misschien zijn de droprates van cloth en fine crafting materials tegenwoordig lager dan toen jullie begonnen met craften?

Edit: Nog een post op guild wars 2 forum
Morrar schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 19:29:
[...]

Dat het tegen exploits is, is een aardige maar dan is het systeem veel te strak afgesteld en nogal een draconische maatregel. Rollbacks per account zou ik dan een veel beter initiatief vinden en dit kan niet heel veel meer problemen opleveren lijkt me.
Om mezelf maar eens te quoten:
RoseSolane schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 12:53:
[...]

Daarnaast is er nog iets anders wat vele mensen zich niet lijken te realiseren. ArenaNet lijkt niet de mogelijkheid te hebben voor een gerichte rollback van bepaalde characters/gebeurtenissen. Misschien komt dat doordat de wereld in GW2 dynamisch is en niet statisch. Dat beperkt wellicht de mogelijkheden om gericht een rollback te doen. Of misschien willen ze niet geld investeren in een mechanisme om dit te doen. Of er is nog een andere reden. In ieder geval betekent het dat ze op voorhand zoveel mogelijk moeten voorkomen dat er iets gebeurt, omdat achteraf rechtzetten niet gaat.

De implementatie van DR is niet helemaal geslaagd. Dat lijken ze nu te willen aanpassen. Of er verder een filosofie achter DR zit waag ik te betwijvelen.
Te strak afgesteld: Ja. Dat is wat ArenaNet aangeeft te willen aanpassen.
Rollbacks per account: Dat kunnen ze volgens mij dus nou juist niet. Dat dat een betere oplossing zou zijn ben ik met je eens. Dat het niet heel veel meer problemen zou opleveren voor de gebruiker denk ik ook, maar voor ArenaNet waarschijnlijk dus wel.

Het toverwoord is Safety Net (eigenlijk twee woorden :) ). Dat gewone gebruikers daar last van hebben is vervelend.

• Nidhiki
  • Laatst online: 17-02-2024
Gisteren weer wat ori runs gedaan, 1 gold winst aangezien ik 2 ruby orbs in 1 vein vond :D Denk dat ik nu ga sparen voor dungeon gear, ben wel geïnteresseerd in de Crucible of Eternity set.
Heb ik weer mooi een doel om tijd in te steken :)

---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk

• Loadichus
Shodan schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 08:34:
Ik vond het vreemd dat ik blijkbaar de enige zou zijn die dit probleem heeft, maar even zoeken op internet geeft al aan dat dit echt niet alleen aan mij ligt (ondanks dat ik misschien wel efficienter had kunnen craften)
Je bent absoluut niet de enige. Ik zelf had dit probleem namelijk ook. Nu had ik zelf meer moeite om de fine materials te krijgen zoals weak blood, fangs en totems etc.

Ik heb zelf voor de Professions Huntsman en Leatherworking gekozen, waardoor ik voor de ene profession voornamelijk "Wood" nodig heb en voor de andere "Leather". Hiermee voorkom ik dus het probleem dat je 2 professions hebt die beide bijvoorbeeld "Ore" nodig hebben.

Beide professions hadden echter wel dezelfde fine materials nodig. Na Tier2 besloten om eerst maar 1 profession mee te levelen en de andere later op te pakken.
Weer even over crafting.

een hoop mats verzameld
van lvl 62 naar 69 gegaan in armorsmith.
Van skill 62 naar 69 is wat? 2 discoveries ofzo? :X Wat noem je "een hoop mats" dan? Echt, ik herken je probleem absoluut niet en ik vermoed dat je toch gewoon keihard iets fout doet. Ik heb op mijn warrior armour- EN weaponsmithing en loop telkens tegen het "probleem" aan dat ik mijn gecrafte spullen nog niet eens aan kan doen omdat ik te laag level heb. Daarbij koop ik wel een deel van de fine crafting materials (fangs, claws, vials of blood, totems, wat maar goedkoop is en geschikt voor de huidige crafting tier) want ik houd dus niet van grinden. Maar de basismaterialen (ores, cloth), daar smoor ik soms haast in.
Loadichus schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:21:
[...]
Je bent absoluut niet de enige. Ik zelf had dit probleem namelijk ook. Nu had ik zelf meer moeite om de fine materials te krijgen zoals weak blood, fangs en totems etc.

Ik heb zelf voor de Professions Huntsman en Leatherworking gekozen, waardoor ik voor de ene profession voornamelijk "Wood" nodig heb en voor de andere "Leather". Hiermee voorkom ik dus het probleem dat je 2 professions hebt die beide bijvoorbeeld "Ore" nodig hebben.
Huntsman heeft ook leer nodig (als je bows wil maken) maar niet veel nee.
Beide professions hadden echter wel dezelfde fine materials nodig. Na Tier2 besloten om eerst maar 1 profession mee te levelen en de andere later op te pakken.
Die fine crafting materials heb je nodig bij fine, medium en heavy armour EN bij weaponsmithing, huntsman en artificer, alleen bij cooking en jewelcrafting niet.

[ Voor 37% gewijzigd door SnoeiKoei op 05-10-2012 09:28 ]

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Je eigen level gaat sneller omhoog dan je craft level. Ofwel, je kan eigenlijk bijna geen gear voor je eigen level maken omdat je altijd achter loopt.
Vreemd, ik heb hier echt totaal geen last van gehad (armor en weaponsmith). Heel even halverwege heb ik mijn crafting laten versloffen en liep ik iets achter, maar voor de rest is mijn karakter volledig naar 80 gegaan in gear die ik zelf heb gemaakt en "level appropriate" was.

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Kunnen accounts verkocht worden? Wat met mensen die hun spel slecht vinden en er vanaf willen?
Zal wel niet toegelaten zijn. Met de e-mail verificatie enzo.
Officieel mag het niet, in de praktijk kun je het natuurlijk wel vekopen maar dan zul je er niet veel voor krijgen omdat mensen voor die eenmalige betaling toch liever het zekere voor het onzekere kiezen.

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-10 20:05
Crafting moet ik nog steeds beginnen...heb tailoring gekozen + een tailor-station gevonden..en toen kwam ik er achter dat ik al 26 levels lang al mijn spul naar de bank stuur, maar er dus NIETS bij zit om mee te tailoren. Bij het tailor-station staat dat ik moet beginnen met wool bolts (lvl 75?) terwijl ik enkel linen heb.

Ik mag dan wel een noob zijn in de GW wereld..maar heb in nog geen enkel spel zoveel moeite moeten doen om uberhaubt te kunnen craften. Moet ik soms mijn wapens 'disenchanten' (GW heeft een ander woord volgens mij) om aan meer mats te komen?

Kiwi !

X-Kiwi schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:49:
Crafting moet ik nog steeds beginnen...heb tailoring gekozen + een tailor-station gevonden..en toen kwam ik er achter dat ik al 26 levels lang al mijn spul naar de bank stuur, maar er dus NIETS bij zit om mee te tailoren. Bij het tailor-station staat dat ik moet beginnen met wool bolts (lvl 75?) terwijl ik enkel linen heb.

Ik mag dan wel een noob zijn in de GW wereld..maar heb in nog geen enkel spel zoveel moeite moeten doen om uberhaubt te kunnen craften. Moet ik soms mijn wapens 'disenchanten' (GW heeft een ander woord volgens mij) om aan meer mats te komen?
Tailoring begint gewoon met jute hoor. En dat dropt al vanaf lvl1 ja. Of je gaat salvagen ("disenchanten"), als je light armour salvaged krijg je stof om me te tailoren.

[ Voor 6% gewijzigd door SnoeiKoei op 05-10-2012 09:55 ]

• Loadichus
Moet ik soms mijn wapens 'disenchanten' (GW heeft een ander woord volgens mij) om aan meer mats te komen?
Wapens, Clothing en Armor kun je salvagen met behulp van salvage kits. Deze geven je veel van de benodige resources.

Beginnen met crafting kan inderdaad wat lastig zijn. Ik kan me niet meer herinneren hoe goed de uitleg was van de master crafter. Ik heb eerst www.gaiscioch.com/tavern/guildwars_crafting/post_35198.html gelezen voordat ik begon. Dit is een handige crafting manual.

• Baroshir
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-10-2024

Baroshir

Zeh blub..

Met craften heb ik niet echt grote problemen gehad. Wat je wel merkt in GW2 is dat je nooit genoeg fine materials gaat vinden om 2 professions tegelijk bij te houden. Behalve bij cooking heb je ze bij veel armor/weapon crafting (bijv. tailoring voor armor en huntsman voor weapon) dubbel nodig en die vindt je gewoon niet vaak genoeg. Tenminste: als je je crafting gelijk wil laten lopen met je eigen level. Of je moet alleen maar mobs killen en gatheren, dus 0 events en story quests doen, wie weet lukt het dan wel.

Mij is het echter prima gelukt om voor mijn ranger continu bij te blijven voor huntsman. Elke 5 levels sloeg ik gewoon aan het craften om het weer bij te levelen en weer een nieuwe bow voor mijzelf te maken. Zo nu en dan miste ik wel wat fine materials, maar daar heb je de trading post dan weer voor. Als je zelf alles wil blijven verzamelen voor je crafting moet je wel werkelijk bijna alles killen wat je ziet of veel magic find op je gear hebben.

Als je het niet laat verslonzen is crafting prima, heb nooit echt problemen gehad doordat ik meestal wel met gear van het juiste level rond liep.

Kleine sidenote: je kan ook al je crafting materials gewoon verkopen op de TP en elke 5 levels nieuwe gear kopen op TP, uiteindelijk wordt je hier niet slechter van. Wie weet is het zelfs beter voor je portemonnee, want de gear die gecraft wordt kost echt niks op de TP. Enige nadeel wat je dan wel hebt is dat je op level 80 zelf geen exotics kan maken met de stats die je wil hebben maar dan wel afhankelijk bent van het aanbod... En dat kan nog wel eens duur zijn. Hoewel: veel exotics worden ondertussen ook ongeveer tegen kostprijs verkocht..

• SinergyX
Baroshir schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:36:
Kleine sidenote: je kan ook al je crafting materials gewoon verkopen op de TP en elke 5 levels nieuwe gear kopen op TP, uiteindelijk wordt je hier niet slechter van. Wie weet is het zelfs beter voor je portemonnee, want de gear die gecraft wordt kost echt niks op de TP. Enige nadeel wat je dan wel hebt is dat je op level 80 zelf geen exotics kan maken met de stats die je wil hebben maar dan wel afhankelijk bent van het aanbod... En dat kan nog wel eens duur zijn. Hoewel: veel exotics worden ondertussen ook ongeveer tegen kostprijs verkocht..
Dit heb gedaaan op mijn engi en mesmer, je houd inderdaad netto aardig wat geld over (ondanks dat je bijna alle mats zelf regelt, moet je altijd nog specifieke NPC items kopen om bv ore om te smelten).

En gemis van een exotic? Kan ik mee leven :P

• GuardMoony
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-12-2024
Misschien vergeten sommige mensen dat er ook drops zijn die je moet open maken ( tiny bags enzo ) Als je deze open maakt krijg je crafting material ( vaak jute enzo ). Het is dus beter deze te openen ipv te verkopen aan vendors enzo.
GuardMoony schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:45:
Misschien vergeten sommige mensen dat er ook drops zijn die je moet open maken ( tiny bags enzo ) Als je deze open maakt krijg je crafting material ( vaak jute enzo ). Het is dus beter deze te openen ipv te verkopen aan vendors enzo.
Inderdaad. En je vindt ook rags die je kunt salvagen tot cloth.

Verwijderd

Inderdaad. Ik ben zelf pas lvl 35, maar tot nu toe nergens last van. Enkele regels die ik volg: Gather what can be gathered, salvage what can be salvaged, open what can opened. Voor mij scheelt het dat ik het met mijn vriendin speel en zij andere disciplines heeft dan ik. Af en toe mailen we elkaar wat toe, maar dat is niet een materiele hoeveelheid.

• Shodan
SnoeiKoei schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:24:
[...]

Van skill 62 naar 69 is wat? 2 discoveries ofzo? :X Wat noem je "een hoop mats" dan? Echt, ik herken je probleem absoluut niet en ik vermoed dat je toch gewoon keihard iets fout doet. Ik heb op mijn warrior armour- EN weaponsmithing en loop telkens tegen het "probleem" aan dat ik mijn gecrafte spullen nog niet eens aan kan doen omdat ik te laag level heb. Daarbij koop ik wel een deel van de fine crafting materials (fangs, claws, vials of blood, totems, wat maar goedkoop is en geschikt voor de huidige crafting tier) want ik houd dus niet van grinden. Maar de basismaterialen (ores, cloth), daar smoor ik soms haast in.
Wat kan je fout doen?, je doet discoveries en er komen 1 of als je geluk hebt 2 levels bij. Ik had iets van 5/6 items kunnen craften. Ik salvage alles, ook wat ik gemaakt heb.

Zo te lezen zijn er sowieso meer mensen die dit issue hebben. Volgens mij is er toch iets in de droprate anders, misschien ben jij eerder met craften begonnen en was dit probleem er toen in mindere mate.

Je merkt sowieso zelf al op dat je zelf items moet kopen.

• Shodan
SinergyX schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:41:
[...]

Dit heb gedaaan op mijn engi en mesmer, je houd inderdaad netto aardig wat geld over (ondanks dat je bijna alle mats zelf regelt, moet je altijd nog specifieke NPC items kopen om bv ore om te smelten).

En gemis van een exotic? Kan ik mee leven :P
Dat is nu inderdaad een issue. Craften kost gewoon veel geld voor de extra materialen die je zelf niet genoeg vindt. Terwijl het verkopen van gear minder oplevert dan de craft materialen die je nodig hebt. Kan zijn dat de economie op het moment nog niet helemaal uitgebalanceerd is doordat iedereen nu eerst zijn crafting wilt levelen. Mogelijk verandert dat nog in de toekomst.

Wat dat betreft kan je inderdaad beter alle mats verkopen en gear kopen, hou je veel meer geld aan over. Maar ik vind het gewoon leuk om zelf items voor mijzelf te kunnen maken. Helaas is dit nu een beetje zinloos op het moment

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Shodan schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:17:
Je merkt sowieso zelf al op dat je zelf items moet kopen.
Wat betreft craften en items kopen: opvallend gister dat er geen enkele ecto meer op TP te vinden was. Had ze zelf gelukkig niet nodig, maar wel apart. Zullen wel flink in prijs gaan stijgen gok ik zo.

Wel gister zo'n 100 unid dyes gekocht. Veel daarvan had ik al bleek na het id-en, maar toch inmiddels zo'n 280 kleuren om uit te kiezen. Nog minstens 120 te gaan ... :X En ik doe er niet eens iets mee, wil ze "gewoon" allemaal hebben.

• Baroshir
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-10-2024

Baroshir

Zeh blub..

Weakling schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:55:
[...]

Wat betreft craften en items kopen: opvallend gister dat er geen enkele ecto meer op TP te vinden was. Had ze zelf gelukkig niet nodig, maar wel apart. Zullen wel flink in prijs gaan stijgen gok ik zo.
Valt mee hoor, zijn vaker uitverkocht. Als je gewoon een order plaatst heb je ze best snel (paar minuten) allemaal binnen. Bovendien is het bij prijs stijging van ecto's een beetje een cirkel: ecto's duurder? Dan zijn rares waar ze uit kunnen komen ook duurder, gecrafte items worden dan automatisch ook duurder etc.

• Stuupje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-11 18:02
Met mijn Guild Wars 2 experience gaat het lekker.
Ben nu een paar weekjes aan het spelen, heb een character op level 80 (Ranger, hell yeah!) en nu bezig met een Guardian.

Ben begonnen op server Vibba (medium population) en dacht het zo lekker rustig te hebben, helaas te rustig dat de fransen alles in WvW overnemen en op dat front eigenlijk weinig aan is.
Heb mezelf overgezet naar Far Shiverpeaks waar het gelijk een stuk aangenamer is, al kunnen de wachtrijen van een aantal uur best vervelend aanvoelen. Specifiek als je dan net heb besloten een dungeon te doen, en halverwege de melding krijgt dat de Battleground ready zijn... *zucht*.

Spel is op vele fronten uitdagend, al heb ik het idee dat niet alles uitgebalanceerd. Ik snap bijvoorbeeld nog steeds niet hoe een Thief mijn Ranger binnen 2 seconden naar de grond kan hebben gewerkt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 19:34:
Wat doe ik verkeerd? Ben nu bezig met de quest "starving the beast" en moet nu The Blight vernietigen. Alleen wanneer ik met tab het schip selecteer en met de fire knop schiet krijg ik continue meldingen "you can't fire in that direction". Ik heb echter geen knoppen om het kanon naar links of rechts te bewegen.
Niemand anders met dit probleem? Ik heb wel een filmpje op youtube gevonden waar het lijkt alsof de speler eerst de fire toets selecteerd en dan een target kan slepen naar het schip, en pas hierna te vuren. Geen idee hoe hij dit doet want links or rechts klikken op 1, is bij mij altijd direct vuur. Het wordt een duur geintje zo :).

• lilith0206
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-11 14:01
Stuupje schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 13:04:
Met mijn Guild Wars 2 experience gaat het lekker.
Ben nu een paar weekjes aan het spelen, heb een character op level 80 (Ranger, hell yeah!) en nu bezig met een Guardian.

Ben begonnen op server Vibba (medium population) en dacht het zo lekker rustig te hebben, helaas te rustig dat de fransen alles in WvW overnemen en op dat front eigenlijk weinig aan is.
Heb mezelf overgezet naar Far Shiverpeaks waar het gelijk een stuk aangenamer is, al kunnen de wachtrijen van een aantal uur best vervelend aanvoelen. Specifiek als je dan net heb besloten een dungeon te doen, en halverwege de melding krijgt dat de Battleground ready zijn... *zucht*.

Spel is op vele fronten uitdagend, al heb ik het idee dat niet alles uitgebalanceerd. Ik snap bijvoorbeeld nog steeds niet hoe een Thief mijn Ranger binnen 2 seconden naar de grond kan hebben gewerkt.
Ik was juist weg gegaan van Far Shiverpeaks door de lange queues. Zelf heb ik ook een Ranger(80) en ben nu bezig een Guardian(62) te levelen.

Op de vraag over de thief die je in een paar seconden dood. Waarschijnlijk de stealth backstab techniek die met enkele traits enorm veel damage kan doen. Wat je wil proberen te voorkomen is dat ze in je rug prikken wanneer ze in stealth zitten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 13:11:
[...]

Niemand anders met dit probleem? Ik heb wel een filmpje op youtube gevonden waar het lijkt alsof de speler eerst de fire toets selecteerd en dan een target kan slepen naar het schip, en pas hierna te vuren. Geen idee hoe hij dit doet want links or rechts klikken op 1, is bij mij altijd direct vuur. Het wordt een duur geintje zo :).
ik had dit ook, ben er uiteindelijk maar gewoon heen gezwommen en met mn spear kapot geslagen ^^

• StealthyPeanut
Het hele crafting verhaal is ergens wel waar. Na het completen en rustig uitspelen van een zone, heb je veel materials. Dan kan je vaak ongeveer één tier omhoog. Helaas heb je niet altijd genoeg uit die zone, dus moet je eigenlijk terug lopen om wat te gatheren.

Doe je dit niet, dan loop je een achterstand op welke je eigenlijk niet meer echt goed kan maken. Maar, als je zorgt dat je dit per zone in de gaten houdt, is er eigenlijk niks aan de hand. Soms moet je even wat langer in een zone lopen of wat op de TP kopen, maar dan is het gewoon goed te doen imo.
Pagina: 1 ... 183 ... 235 Laatste

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.

Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.