Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 14:05:
[...]

Ja, maar dan moet hij jou ook in zijn friendlist hebben staan.

Ik heb geen bugs meer gezien met het guild, kan gewoon naar m'n guild bank (ook met m'n sylvari die nog niet de Grove uit is geweest :P), chat lag is ook alweer een week of 2 geleden en die icoontjes, ach, die zie ik toch niet, ik kijk wel naar de tekst (want dat zegt mij veel meer :P)
Mijn lvl 61 Sylvari kan niet meer in de guildbank, mijn lvl 4 Human die nog niets gedaan heeft wel :( Als dat nou andersom zou zijn geweest.
Devata schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 14:11:
[...]

Ik heb er niet zo heel veel moeite mee gehad. Heb hem gedaan toen we een XP banner hadden. Toen naar een gebied gegaan dat bedoeld was voor mijn level en daar gewoon begonnen voor de map completion, uiteraard wel extra voorzichtig om niet dood te gaan. Nog lang voordat ik op 50% complation van die zone zat had ik hem binnen. Doe 500 salvaging was voor mij een groter probleem.

Maar het staat ook als bug genoteerd dus ze zullen er wel wat aan gaan doen denk ik.
Je moet ook meer met crafting gaan doen :)

Misschien als ik in een nieuw gebied met een XP booster voor map completion ga dat ik de 100k nu ook kan halen. Ik ging wel vrij vaak dood, maar dat gaat tegenwoordig wat beter, zal wel de ervaring zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door RoseSolane op 02-10-2012 14:15 ]

RoseSolane schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 14:11:
[...]

Mijn lvl 61 Sylvari kan niet meer in de guildbank, mijn lvl 4 Human die nog niets gedaan heeft wel :( Als dat nou andersom zou zijn geweest.
Je lvl 61 Sylvari staat in LA, en je lvl 4 Human staat in DR ;) Zoals ik net al aan gaf, dat probleem lijkt locatie-gebonden en dan specifiek LA.

Zo was het bij mij tenminste.

Verwijderd

Represent je Sylvari wel dezelfde guild als je Human?

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-10 09:56

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

yup hij is officer bij mij in de guild en ze representen allebij de guild, nog even over devata`s punt over mini`s , dat word later zeker verder uitgewerkt ,dat was in guildwars 1 ook zo, elk jaar kwamen er nieuwe mini`s bij ,in guildwars 1 kreeg je ze overigens alleen als je character jarig was en veel later pas kon je zelf een mini moa maken door een onwijze questline to doen (erg leuk was dat)
er moeten nog zoveel dingen verder uitgewerkt worden dat het nu gewoon nog veelste vroeg is om er over te klagen, ik denk dat we gewoon even moeten afwachten wat de toekomst brengt

[ Voor 18% gewijzigd door Freakiebeakie op 02-10-2012 14:20 ]

YO! fucknuts! It's Probing time!

Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 14:16:
[...]

Represent je Sylvari wel dezelfde guild als je Human?
Ja
Devata schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 14:13:
[...]

Je lvl 61 Sylvari staat in LA, en je lvl 4 Human staat in DR ;) Zoals ik net al aan gaf, dat probleem lijkt zich locatie-gebonden en dan specifiek LA.

Zo was het bij mij tenminste.
Dit zal de reden zijn.

En dat zou zwaar balen zijn, want na dat uur geklooi ben ik direct naar the Black Citadel gegaan om die stad compleet te maken. En had ik dus daar de guildbank kunnen gebruiken.

Toch bedankt voor deze info :)

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 08:06
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 14:05:
[...]

Ja, maar dan moet hij jou ook in zijn friendlist hebben staan.
Huh, ik heb een friend request gekregen en geaccepteerd, en zodra hij online is zie ik geen info over zijn level, alleen waar hij is. Naja, zal nog wel eens checken, misschien kijk ik niet goed.

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-11 14:13
Op y drukken en dan mouse over zijn naam doen... dan moet ie zn level en profession aangeven.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:01
X-Kiwi schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:20:
Eens met Rose dat GW2 gewoon een eigen spel moet zijn. We hebben gezien hoe succesvol wow-klonen zijn...
Het moet inderdaad zijn eigen spel zijn maar wel zolang dat het een beter spel maakt. Ik heb nu het gevoel dat op de meeste vlakken waar GW2 juist verschilt dit een achteruitgang is.

Overigens, naast WoW zijn spellen zoals Dota(2) en LoL ook succesvol omdat gear progressie erin zit. Dit voegt namelijk heel veel extra diepte toe (wat voor gear je kiest), natuurlijk heeft iemand die betere gear heeft sterk een voordeel, maar het is alsnog niet onmogelijk te winnen.

[ Voor 26% gewijzigd door SCIxX op 02-10-2012 15:49 ]

Blijkbaar is er sinds gisteravond een patch geweest. Ik lees op het GW2-forum dat mensen die de "Experienced Survivor" achievement al gehaald hadden nu "???" in plaats van die achievement zien staan in hun monthly overzicht. Er wordt iig aan die achievement gesleuteld blijkbaar, da's op zich goed nieuws.

Patch notes zijn ook vrijgegeven:
General

Fixed bugs for various stuck events and skill challenges.
Fixed bugs for various map areas that allowed players to get outside of the playable space.
Fixed a bug in dungeon speed-clearing code. Players should no longer experience reward reductions without triggering the speed-clearing debuff.
Fixed a bug that was automatically killing players as they entered Sharkmaw Caverns in Lion’s Arch.
Fixed an exploit in renown regions that allowed players to quickly complete them by interacting with objects while their inventory was full.
Fixed a bug that caused charr characters to enter a state where any fall resulted in a long falling yell.
Fixed a bug that caused older characters to have their monthly achievement reset upon completion before the current month ended.
Fixed the conversion on all items that were changed from soulbound to account bound to actually be account bound now.
Fixed a bug that was preventing certain music from playing.
Fixed an issue with the loot table for undead grubs.
Fixed a camera bug which occasionally caused the camera to get too close to the player’s backside.
Updated the Barrel and Green Plant environmental weapons to disappear after lying on the ground for a set time. This will prevent map issues caused by hundreds of these bundles idling on the ground.
Updated Rune of the Adventurer and Sigil of Energy to each grant 25% endurance when activated.
Updated map completion rewards for Plains of Ashford and all World-versus-World maps to match the map level/content.
Added an appropriate error message for players when trying to accept too many guild invites.
Armor that is currently equipped can no longer be transmuted.
Keg Brawl has received some updates:
Lob: This skill is now ground-targeted.
Throw: This skill now has the range of the old Lob but with a casting time.
Master Weaponsmiths now sell their goods for coin instead of karma, as was originally intended.
Miss Mipp at Almuten Mansion now sells Curry Buns instead of directly selling outdated buffs.
Surfacing while downed underwater no longer grants invulnerability. This change was made to stop players from exploiting the surface of the water to maintain permanent invulnerability.
The Trading Post will properly refresh when using item context menus from your inventory.
Transmuted cultural armor now prevents opposing races from equipping it.
Valkyrie armor boxes will now properly contain a coat instead of two helms when crafted.

Story

Fixed bugs in the story step “Ships of the Line.”
Fixed blocking bugs in the following story steps: “Forging the Pact,” “Killing Fields,” “Shell Shock,” “Short Fuse,” “The Battle of Fort Trinity,” “The Machine in Action,” and “Tower Down.”
Updated difficulty of the following story steps: “Killing Fields,” “Lines of Communication,” “Minotaur Rampant,” “Mired Deep,” “Ships of the Line,” “The Battle of Fort Trinity,” “The Greater Good,” and “The Queen’s Justice.”

Events

Fixed a bug that was periodically preventing the Claw of Jormag event from completing.
Added catapults and scaling veterans to the bridge repair event in Kessex Hills.

Dungeons
Crucible of Eternity

Reduced the difficulty of creatures and bosses, particularly health and armor.

Citadel of Flame

Fixed exploits that allowing players to speed clear paths of this dungeon.
Reduced difficulty of the Searing Effigy.

Arah

Fixed map exploit that was allowing players to speed-clear paths of this dungeon.
Fixed a blocking bug in story mode.

Player versus Player

Games will no longer autobalance after one team has reached 80% of the maximum score if the game ends by score.
Games will no longer autobalance when within two minutes of the end of the game if the game ends by time.
Autobalance functionality has been updated to give a new volunteer bonus to any players who volunteer for balancing, as well as giving any players balanced the winner bonus. When volunteers are lacking, random selection will be used. The text for this system has also been updated.

World versus World

Updated the Red Portal Keep in the Eternal Battlegrounds to ensure the “no siege” debuff encompasses the entire start point.
Fixed a bug with Keep Lords in World versus World where they could become immune to damage.

Professions
General

Profession bundle weapons (engineer kits, elementalist conjure skills, warrior banners) can now save their autoattack status.
The following profession skills now hit 3 targets instead of 1:
Elementalist Dagger: Lightning Whip, Lightning Touch
Mesmer Spear: Stab, Jab, Evasive Strike
Ranger Spear: Stab, Jab, Evasive Strike, Dart, Counterstrike
Thief Spear: Stab, Jab, Poison Tip Strike, Nine Tailed Strike
Warrior Spear: Stab, Jab, Impale, Mariner’s Frenzy, Parry

Elementalist

Flame Burst: This skill will no longer fire if the target is behind the player.
Lightning Surge: This skill no longer has infinite range and cannot fire at targets behind the player. It also is properly affected by line of sight and works with the Arcana trait Blasting Staff.

Engineer

Elixir X: This skill now gains a duration increase from both the Inventions trait Elite Supplies and the Alchemy trait Potent Elixirs.
Freeze Grenade: This skill no longer benefits from the Explosives trait Grenadier for 5-second cooldown reduction.
Knee Shot: This Firearms trait now effects all immobilize skills for engineers. The effect can only trigger once every 5 seconds to prevent players from exploiting it to stack massive amounts of cripple.
Mortar: This skill is now properly affected by the Inventions trait Rifled Turret Barrels.
Rifled Barrels: This Firearms trait now works with the Elixir Gun kit when underwater.

Guardian

Bane Signet: This skill’s animation will now work properly when activated by greatsword and hammer users.
Line of Warding: This skill now lasts for 5 seconds instead of 8 seconds.
Merciful Intervention: This skill has been updated to heal when it completes and isn’t aborted.
Renewed Focus: This skill now functions better while underwater (players are able to use abilities sooner) and functions with the Virtues trait Elite Focus. This skill now also properly refreshes Virtue of Courage when it is being affected by traits.
Shield of Absorption: This skill will now appear correctly for all races.
Wrathful Spirit: This Honor trait’s retaliation duration has been decreased from 10 seconds to 3 seconds.

Mesmer

Updated all phantasms and clones available to the mesmer to ensure they activate within their range.
Updated mantras to now function underwater as they do above water. They also no longer go on full recharge when interrupted.
Illusionary Riposte: This skill now functions properly with the Dueling trait Blade Training.
Phantasmal Warden: This skill no longer has a 0-second recharge when affected by traits. It now has approximately a 5-second recharge.

Necromancer

Blood Is Power: This skill now grants 10 stacks of might but does not grant additional life force.
Chill of Death: This Spite trait no longer slows down the player’s autoattack when activated.
Epidemic: This skill no longer has infinite range.
Haunt: This Shadow Fiend skill now triggers instantly.
Last Gasp: This Soul Reaping trait will now apply protection and remove stun as if using Spectral Armor. It also now has the displayed 60-second recharge, and the duration has been reduced to 6 seconds to properly match the skill.
Life Transfer: This skill will now work properly with the Soul Reaping trait Path of Midnight.
Life Siphon: This skill now properly applies damage at its intended range of 600.
Spectral Grasp: This skill now also grants 10% life force when used. It also benefits from the Curses trait Spectral Attunement to properly increase the chill duration to 6 seconds.
Spectral Walk: This skill now stops granting life force when struck if the player activates Death Shroud, Plague, or Lich Form.
Vampiric: This Blood Magic trait’s interaction with the Bloodthirst trait now increases health siphoning appropriately.

Ranger

Entangle: This skill is now properly affected by the Wilderness Survival trait Wilderness Knowledge.
Lick Wounds: This skill now functions only with ranger pets.

Mac Beta Client Update:

Fixed a bug that prevented players from entering the at sign (@) in the launcher’s log-in fields when using French Apple keyboards.
Fixed a bug that prevented gem purchases.
Bron: klikkie

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 06:38
RoseSolane schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:14:
2. Ontevreden gamers klagen, tevreden gamers spelen. En de zwijgende meerderheid speelt. Ik denk dat jullie allemaal het % ontevreden gamers zwaar overschatten.
Ik kan me wel voorstellen dat een meerderheid niet klaagt over bugged events en skill point challenges, maar ik kan me niet voorstellen dat een meerderheid er tevreden mee is.

Verder vergeet een belangrijke categorie: mensen die spelen én klagen.
Ik denk dat het voor de meeste spelers niet zo simpel is dat het spel leuk vinden inhoudt dat er dus geen kritiek op het spel geuit kan worden.

Trump II - Project 2025 tracker

BadRespawn schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:57:
[...]

Ik kan me wel voorstellen dat een meerderheid niet klaagt over bugged events en skill point challenges, maar ik kan me niet voorstellen dat een meerderheid er tevreden mee is.
Nee, en die mensen hebben een bug report gemaakt en zien dat er patches uitgebracht worden.

Er zijn mensen die zeggen dat ANet niets doet tegen gold sellers... Die gaan naar een forum, en klagen erover. Ik zie een gold seller, report hem, block hem en speel door.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:01:
[...]

Nee, en die mensen hebben een bug report gemaakt en zien dat er patches uitgebracht worden.

Er zijn mensen die zeggen dat ANet niets doet tegen gold sellers... Die gaan naar een forum, en klagen erover. Ik zie een gold seller, report hem, block hem en speel door.
Als je een goede week geleden in LA kwam werd de chat regelmatig gespammed door goldsellers.
Heb ik de afgelopen dagen NIKS meer van gezien. Ook het aantal mailtjes van goldsellers is sterk afgenomen in de voorbije week.

Steam: Grim

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-10 20:05
RoseSolane schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 09:58:
[...]

Als ik de site open zie ik een link naar Teamspeak is live & server gekozen. Als je deze aanklikt zie je staan: De server wordt Far Shiverpeaks!
Ik zit dus weer eens op de 'verkeerde' server, namelijk Gandara. Nog meer mensen van Gandara? Best gezellig hoor O-)

[edit] Never mind..ik heb de free transfer knop gevonden :+

Valt me wel op dat men best behulpzaam is. Was iemand aan het solo-en in the middle of nowhere..ging dood..en binnen een minuut stonden er 3 random personen (waaronder ik) bij hem om te ressen. Prettig verrast, want veel mensen spelen puur voor zichzelf & eigenbelang.

[ Voor 4% gewijzigd door X-Kiwi op 02-10-2012 19:36 ]

Kiwi !

Verwijderd

X-Kiwi schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 19:35:
[...]
Valt me wel op dat men best behulpzaam is. Was iemand aan het solo-en in the middle of nowhere..ging dood..en binnen een minuut stonden er 3 random personen (waaronder ik) bij hem om te ressen. Prettig verrast, want veel mensen spelen puur voor zichzelf & eigenbelang.
Dit vind ik dus ook het mooie van dit spel... Ben ook weer met wow (MoP) begonnen, maar pfff, wat is dat first hitten, en massive solo multiplayer online spelen saai.... Speel een MMO om samen te spelen, en samen in een wereld iets te betekenen, en anderen te helpen... Ik ben een sociaal wezen, toch geen..... * quit rage *
Ach wow heeft zijn eigen leuke dingen die de dingen die ik bij GW mis primma aanvult. Gelukkig zijn ze dan ook prima naast elkaar te spelen...

Vaak als ik in GW dood ben dan wacht ik max 30 sec en iemand ressed me al, soms zelfs meerdere personen. Echt geweldig...

• X-Kiwi
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 20:05:
[...]

Dit vind ik dus ook het mooie van dit spel... Ben ook weer met wow (MoP) begonnen, maar pfff, wat is dat first hitten, en massive solo multiplayer online spelen saai.... Speel een MMO om samen te spelen, en samen in een wereld iets te betekenen, en anderen te helpen... Ik ben een sociaal wezen, toch geen..... * quit rage *
Ach wow heeft zijn eigen leuke dingen die de dingen die ik bij GW mis primma aanvult. Gelukkig zijn ze dan ook prima naast elkaar te spelen...

Vaak als ik in GW dood ben dan wacht ik max 30 sec en iemand ressed me al, soms zelfs meerdere personen. Echt geweldig...
Yup, zit wel behoorlijk wat vriendelijkheid. Natuurlijk helpt het wel dat in WoW niet alle classes je kunnen ressen..of soms een cooldown hebben of 'dure' mats kwijt raken..maar toch.

Kiwi !

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 17:49
Iemand nog meer problemen met de Item Transmutation stones?

Ik heb net geprobeerd 3 keer bij verschillend armor en 2 keer bij verschillende wapens geprobeerd te transmuten -> GOOD transmutation maar verder blijven het 2 aparte items :-(.

Ik heb de basic en die daarna komt (zilveren).

Verwijderd

Gebruik je ze op items die je op dit moment equipped hebt? Want dat is één van de veranderingen in de patch van vandaag, dat kan niet meer.

In principe moet het werken als je alle items in je bag hebt, al heb ik wel van een paar mensen gehoord dat dat niet zo was, dus misschien dat er ook een bug is. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd sinds de patch.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2012 22:39 ]

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-11 14:05
StealthyPeanut schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 22:28:
Iemand nog meer problemen met de Item Transmutation stones?

Ik heb net geprobeerd 3 keer bij verschillend armor en 2 keer bij verschillende wapens geprobeerd te transmuten -> GOOD transmutation maar verder blijven het 2 aparte items :-(.

Ik heb de basic en die daarna komt (zilveren).
Ik had zo'n electricity stone op de voorhoofd van m'n ele, maar na het transmuten en dan equipen zie ik m gewoon niet meer. En ja hij is aangevinkt.

Weird
X-Kiwi schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 20:35:
[...]

Yup, zit wel behoorlijk wat vriendelijkheid. Natuurlijk helpt het wel dat in WoW niet alle classes je kunnen ressen..of soms een cooldown hebben of 'dure' mats kwijt raken..maar toch.
Ja, dat is een van de briljante dingen van GW2. Iedereen kan van nature een revive uitvoeren. Je hoeft hier niets voor mee te nemen of op te offeren. Natuurlijk kon iedereen in GW1 ook al ressen (door een signet te gebruiken), maar dat nam wel altijd een slot in beslag.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Nou, deze patch ziet eruit als een halve klus wat mij betreft. De "Experienced Survivor"-achievement van de monthly is inderdaad zoals ik gisteren meldde uitgeschakeld. En er zijn ineens een heleboel andere events en skill challenges bugged dan eerst. Zo is gisteravond de hele avond (en ik begreep uit de map chat zelfs de hele dag) het Swamp Event in Queensdale niet geweest. En de skill challenge van die skritt bij de molen in hetzelfde gebied werkte gisteren niet maar voor de patch wel. Leipe shit.

Op mijn elementalist ben ik maar eens chef geworden dus lekker aan het experimenteren geslagen met ingrediënten. Het valt me op dat er daarbij veeeeeel minder skill-xp gewonnen wordt door discoveries dan bij de andere crafting disciplines. Bovendien heb je heel vaak 4 ingrediënten nodig, heb ik bij de andere disciplines nog nooit gezien. En heel veel discoveries zijn dingen die je zo kunt consumeren of weer als ingrediënt kunt gebruiken. Tel daarbij op de ingrediënten die je voor geld of karma moet kopen van de master chef en je kunt je lol op. Leuke crafting discipline (ik ga me er serieus mee vermaken denk ik) maar ik snap dat het "niet voor iedereen" is.

Maar goed, dit gaat me op (tenminste) 1 character waarschijnlijk alle karma kosten terwijl ik het bij mijn andere characters tussendoor nog wel eens deels uitgeef aan upgrades terwijl het toch stadig meer wordt. Is karma nog speciaal ergens goed voor op hoog level, behalve die cultural items van Ebonhawke enzo?

• StealthyPeanut
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 22:37:
Gebruik je ze op items die je op dit moment equipped hebt? Want dat is één van de veranderingen in de patch van vandaag, dat kan niet meer.

In principe moet het werken als je alle items in je bag hebt, al heb ik wel van een paar mensen gehoord dat dat niet zo was, dus misschien dat er ook een bug is. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd sinds de patch.
Ach so. Ik zal het vanavond eens proberen om alles in mijn bag te hebben.

• Stroopwafel Inc
  • Laatst online: 20-08-2021
Is karma nog speciaal ergens goed voor op hoog level, behalve die cultural items van Ebonhawke enzo?
Niet echt, behalve de armors, weapons en cooking ingredients kun je je karma bijna alleen maar kwijt bij renown heart karma vendors. Daar kan je af en toe eens een backplate of aquabreather vandaan halen, maar niet heel veel meer. Ben nog wel van plan uit te zoeken bij welke hartjes je gathering tools en goede salvage kits kan halen, de wiki is nog niet zover.

Vindt de balans van karma nog wel wat raar: of je hebt 6*42000 karma nodig voor een armor, heel misschien nog wat voor een weapon, maar als je voor een andere skin gaat heb je totaal niets aan je karma.
Stroopwafel Inc schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 08:46:
[...]

Niet echt, behalve de armors, weapons en cooking ingredients kun je je karma bijna alleen maar kwijt bij renown heart karma vendors. Daar kan je af en toe eens een backplate of aquabreather vandaan halen, maar niet heel veel meer. Ben nog wel van plan uit te zoeken bij welke hartjes je gathering tools en goede salvage kits kan halen, de wiki is nog niet zover.

Vindt de balans van karma nog wel wat raar: of je hebt 6*42000 karma nodig voor een armor, heel misschien nog wat voor een weapon, maar als je voor een andere skin gaat heb je totaal niets aan je karma.
Ok, die armors en weapons kunnen me niet zo boeien, als ik zie hoe sommige dungeon sets en exotics er uitzien. Gathering- en salvage tools koop ik wel voor geld (en op hoog level gebruik ik wel zo'n mystic salvage kit) dus ook daar heb ik geen karma voor nodig. In dat geval kan ik ook op mijn andere characters cooking ingredients en recipes kopen voor mijn elementalist, dat scheelt weer.

• Nidhiki
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-02-2024
Zo, gisteravond dan toch eindelijk lvl 80 gedinged! Yay, lvl 80 asura thief :)
Direct al even bezig geweest met wat orichalcum nodes en 3/6 armor of whisper set pieces, aangezien ik nog rondliep met lvl 60 gear :P Nu maar eens story quests afronden en dan beslissen wat mijn volgende doel zal worden. En ik heb altijd nog een mesmer die ik wil lvlen dus genoeg te doen in ieder geval!

---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Nidhiki schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:28:
... dus genoeg te doen in ieder geval!
Je hoeft je inderdaad niet te vervelen. Ben nu een paar weken 80 en ik vermaak me nog steeds prima met mijn pupke, ondanks dat ik geen dungeons en pvp doe.Er staan nog vier level 1 pupkes te trappelen om losgelaten te worden, maar die moeten nog even wachten.

Zo heb ik me gisteren twee keer ontzettend vermaakt met de Risen Priest of Batlhazar. Met, wat zal het geweest zijn, een stuk of veertig man op 'm inhakken en maar een kwart van zijn health af krijgen voordat we compleet wipen en de tien minuten limiet voorbij is. Iemand hem weleens plat gekregen? Leek mij schier onmogelijk in ieder geval. Erg grappig wel.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• X-Kiwi
Nidhiki schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:28:
Gratz!

Ik ben weer een stukje verder met mijn Ele. Verhaallijn is eigenlijk best boeiend, hoewel het met al het bedrog en intriges eerder een soap lijkt voor sbs6 :) Lijkt eigenlijk wel wat op Assassins Creed...

Over AC gesproken..kwam een hoge toren tegen met bovenin een balk waar je op naar buiten kunt lopen. Daar zat dan een viewpuint...alsof het 1 op 1 gekopieerd was van AC. Moest me erg inhouden om niet naar beneden in een hooikar te springen :o Jammer dat ArenaNet die kans niet gegrepen heeft om er een random hooikar onder te zetten.

Kiwi !

• Baroshir
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-10-2024

Baroshir

Zeh blub..

Weakling schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:45:
[...]
Zo heb ik me gisteren twee keer ontzettend vermaakt met de Risen Priest of Batlhazar. Met, wat zal het geweest zijn, een stuk of veertig man op 'm inhakken en maar een kwart van zijn health af krijgen voordat we compleet wipen en de tien minuten limiet voorbij is. Iemand hem weleens plat gekregen? Leek mij schier onmogelijk in ieder geval. Erg grappig wel.
Oh die word regelmatig gecleared, laatst ook nog gedaan op ranger. Wie weet hebben ze hem nu stiekem gebuffed... Merk dat ik even ben uitgekeken op mijn ranger want ik heb momenteel nog niet zo'n zin om eindeloos te grinden voor nieuwe gear die maar marginaal beter is dan wat ik heb (loop al in een mix van rare/exotic rond) en die ik vervolgens eigenlijk nergens voor gebruik. Dus vrolijk met een warrior begonnen en beleef daar voor nu weer genoeg lol aan. Zal wel op zoek gaan naar een nieuw guild, want mijn huidige is de laatste dagen best leeg en dat helpt nou niet bepaald voor de spelbeleving bij mij, moet wel slap kunnen lullen. ;)

• LikeAKing
  • Laatst online: 12-08-2024
De laatste 20 pagina's gaan alleen maar over " het vergelijken met andere mmorpg's ". Enjoy it :D Wacht eventueel op content etc.

Anyways, ik ben een newbie gaurdian gaan spelen. Gaurdian is moeilijker dan hij lijkt maar ik wil toch wel een heavy class armor hebben. De gaurdian is handig om te mainen sinds zijn armor hard is, goed in quests, PvE, dungeons, sPvP en WvW. Ze zijn veel versatiler dan een specifieke class en meer all arounders. Ik zocht een warrior alternatieve class. Klopt het dat de gaurdian het meest overeenkomt met " warrior-like " ?

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-11 16:21
SnoeiKoei schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:01:
[...]

Ok, die armors en weapons kunnen me niet zo boeien, als ik zie hoe sommige dungeon sets en exotics er uitzien. Gathering- en salvage tools koop ik wel voor geld (en op hoog level gebruik ik wel zo'n mystic salvage kit) dus ook daar heb ik geen karma voor nodig. In dat geval kan ik ook op mijn andere characters cooking ingredients en recipes kopen voor mijn elementalist, dat scheelt weer.
Even nuanceren. Je kan met karma ook level 80 excotics kopen buiten de cultural armor. Alle informatie hierover http://dulfy.net/2012/09/...legod-karma-armor-sets/#1

• Stroopwafel Inc
Uiteraard kan je er verschillende armors mee maken, maar het punt blijft dat als je kiest voor een armor en weapons die niet met karma te halen valt (in mijn geval: crafted armor transmuten met tier 3 Norn cultural) je met bakken ongebruikte karma blijft zitten.
<dagboekje>
Redelijk wat gespeeld de laatste tijd (wegens ziek etc) en heb nu een tijdje mijn warrior op 80, mesmer op 48 en ranger op 49. Ranger speel ik nog maar weinig, vind ik toch niet zo spannend. Mesmer daarentegen vind ik wel boeiend, al is het stuk tussen 40 - 50 altijd een beetje een hobbel voor mij. Je kent dan de klasse redelijk en komt weer terecht in gebieden die je eerder gedaan hebt. Wel denk ik dat je met mesmer veel kanten op kunt. Tot slot mijn warrior; deze heb ik volledig omgezet naar een PVE dungeon spec en dat bevalt prima! Ik probeer explorable modes te doen zoveel als mogelijk. Tot nu toe AC x 3, CoF x 2 en TA x 2 gezien. Explorables bevallen goed en zijn redelijk uitdagend, maar er zitten ook aardig wat overtuned en undertuned gevechten in. Wel leuk dat je met de juiste spec echt een verschil kunt maken.
</dagboekje>

Verder uiteraard bezig te sparen voor gear. Heb een full exotic Draconic set gemaakt en ben nu aan het kijken voor andere sets. Aangezien alles behoorlijk prijzig is, wil ik m'n currencies goed besteden. Volgens mij heb ik deze opties voor PVE:

Armor:
- Cultural set voor gold (120 gold totaal)
- Orr temple set voor karma (42K per item)
- Vigil armor voor gold (iets minder dan 10 gold totaal)
- Armor sets uit verschillende zones voor karma
- Dungeon sets voor tokens (ben aan het sparen)
- Crafted (Draconic heb ik dus)

De cultural heavy armor set voor Norn vond ik niet heel spannend en 120 gold heb ik ook nog even niet bij elkaar. Sommige dungeon sets vind ik wel tof, dus ben nu vooral aan het sparen voor de CoF tokens. De vigil set schaf ik misschien nog wel een keer aan; die is redelijk vind ik. Verder heb ik nog niet alle sets bekeken die je uit verschillende zones kunt krijgen, maar sommigen leken me wel aardig. De crafted Draconic set vind ik redelijk, maar niet echt heel gaaf. Dus die looks kan ik opofferen voor andere looks.

Qua weapons:
- Cultural weapons voor karma (63K per item)
- Vigil weapons voor gold (niet heel duur, weet niet precies)
- Wapens uit verschillende zones voor karma
- Dungeon wapens voor tokens (ben aan het sparen)
- Crafted (weaponsmith moet ik nog even levelen)
- Crafted corrupted wapens (na Claw of Jormag event)

Op het wapen front ben ik nog niet zo ver. Ik heb genoeg karma voor 1 cultural weapon, maar vond die wederom niet heel spannend. Ik loop nu met een Jotun Greatsword rond getransmute op een rare item. Is een goedkoop karmawapen uit Snowden Drifts, maar ziet er door de particle effects best geinig uit :) De Vigil wapens vond ik redelijk, maar een beetje 'braaf'. Verder moet ik mijn crafting nog gewoon gaan levelen, maar daar ben ik nog wat te lui voor geweest.

Als mensen nog coole skins weten voor Greatsword, Mace of Shield hoor ik het graag! :)

@Stroopwafel Inc: Ja daar heb je gelijk in. Eventueel kun je karma nog wel omzetten in gold, maar dat is niet heel efficient (via ingredients bijvoorbeeld). Overigens is het een enorm saaie karma grind als je *wel* armor of weapons met karma gaat kopen, dus wees blij dat je daar dan aan ontsnapt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Morrar op 03-10-2012 10:35 ]

X-Kiwi schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:01:
[...]

Over AC gesproken..kwam een hoge toren tegen met bovenin een balk waar je op naar buiten kunt lopen. Daar zat dan een viewpuint...alsof het 1 op 1 gekopieerd was van AC. Moest me erg inhouden om niet naar beneden in een hooikar te springen :o Jammer dat ArenaNet die kans niet gegrepen heeft om er een random hooikar onder te zetten.
Ik heb het eens geprobeerd.... Maar werkte niet! Je hebt wel meer van dat soort plekjes... . En ik kijk elke keer naar beneden of ik kan springen! (laat zo'n ding boven water hangen, dan kun je zonder problemen springen!)

Ik wil een armor-set gaan maken waarmee ik 'Magic find' op het hoogst haalbare wil krijgen.
Maar als het op armor aan komt weet ik er nog erg weinig van, de werking van Runes, Doubloons, Sigil's enz.

Is er bijvoorbeeld armor die van zichzelf al magic find geeft, of moet ik gewoon kleding pakken waar zoveel mogelijk vrije rune-slots op zitten, en wat is dan het maximaal aantal rune-slots dat je per kledingstuk kunt hebben?

Is het ook zo dat het allemaal optelt, en dan heb je ook nog voedsel dat je extra magic find geeft.

Het is mooi als iemand me hier een beetje de weg in kan wijzen. Ik heb zelfs deze pagina http://wiki.guildwars2.com/wiki/Magic_find om me er een beetje bij te helpen.

[ Voor 7% gewijzigd door Devata op 03-10-2012 10:47 ]

Devata schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:44:
Ik wil een armor-set gaan maken waarmee ik 'Magic find' op het hoogst haalbare wil krijgen.
Maar als het op armor aan komt weet ik er nog erg weinig van, de werking van Runes, Doubloons, Sigil's enz.

Is er bijvoorbeeld armor die van zichzelf al magic find geeft, of moet ik gewoon kleding pakken waar zoveel mogelijk vrije rune-slots op zitten, en wat is dan het maximaal aantal rune-slots dat je per kledingstuk kunt hebben?

Het is mooi als iemand me hier een beetje de weg in kan wijzen. Ik heb zelfs deze pagina http://wiki.guildwars2.com/wiki/Magic_find om me er een beetje bij te helpen.
1) Craft een Explorer's armor set en wapens
2) Voeg 5x Superior Rune of the Pirate toe
3) 1x een andere upgrade met magic find
4) Koop accessoires met magic find

Als het goed is zou je met armor + accessoires de 100% MF aan moeten kunnen tikken en kun je het wapen dus gewoon laten zitten, maar pin me daar niet op vast.Verder is exotic niet heel belangrijk, maar kun je ook gewoon voor rare of zelfs masterwork gaan. Het percentage MF verschilt nauwelijks en je verliest alleen wat DPS stats. Voor het farmen van gewone mobs en events is dat toch niet zo belangrijk. En in dungeons moet je niet aan komen kakken met een MF set (mijn mening).

[ Voor 23% gewijzigd door Morrar op 03-10-2012 10:50 ]

Morrar schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:47:
[...]

1) Craft een Explorer's armor set en wapens
2) Voeg 5x Superior Rune of the Pirate toe
3) 1x een andere upgrade met magic find
4) Koop accessoires met magic find

Als het goed is zou je met armor + accessoires de 100% MF aan moeten kunnen tikken en kun je het wapen dus gewoon laten zitten, maar pin me daar niet op vast.Verder is exotic niet heel belangrijk, maar kun je ook gewoon voor rare of zelfs masterwork gaan. Het percentage MF verschilt nauwelijks en je verliest alleen wat DPS stats. Voor het farmen van gewone mobs en events is dat toch niet zo belangrijk. En in dungeons moet je niet aan komen kakken met een MF set (mijn mening).
Kost je dat niet ontzettend veel zinnige stats of merk je daar weinig van?

En waarom precies die Explorer's armor set als ik vragen mag?

Waarom 5x Rune of the Pirate (en niet Noble) en 1 keer een andere? En hoe zit het dan met de Doubloons, Sigils en dan heb je geloof ik ook nog sierraden met magic find..

Ik probeer ook de logica erachter te snappen. Zo'n stappenplan is wel handig maar dan snap ik nog niet waarom ik het doe.

@SnoeiKoei
Waarschijnlijk wel maar zelf wil ik dat ook als extra set die ik soms gebruik als ik ga 'farmen'. normaal zal ik die dus niet gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door Devata op 03-10-2012 10:54 ]

Devata schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:44:
De crafted explorer set geeft MF en er zijn meerdere rune sets

Ik ga trouwens hetzelfde doen, Niet zozeer vanwege de MF, maar gewoon omdat ik de omschrijving van een set runes gelezen heb...

Een volledige pirate set! Met (natuurlijk) Superior Pirate Runes (6x) (vooral effect 4 en 6 vind ik gewoon gaaf)

Devata schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:52:
En waarom precies die Explorer's armor set als ik vragen mag?

Waarom 5x Rune of the Pirate (en niet Noble) en 1 keer een andere? En hoe zit het dan met de Doubloons, Sigils en dan heb je geloof ik ook nog sierraden met magic find..
Omdat de 6e rune of the pirate geen MF bonus oplevert. Je kunt natuurlijk ook de andere runes gebruiken ipv Pirate.

@Snoeikoei: Het scheelt je 1 stat slot. Dus je krijgt 3% MF i.p.v. 3% crit damage of condition damage. ja het kost dus wat, maar voor farmbare content niet heel veel

@Devata: Je neemt de explorer set omdat dan elk armor piece van zichzelf al 3% MF heeft. En inderdaad rune of the noble kan ook. Hangt een beetje van je voorkeur af en welke bonus je belangrijk vindt. Maakt qua MF niet uit. Die Sigils zijn voor wapens, dus die heb je als het goed is niet nodig om tot 100% te komen. Het is niet helemaal duidelijk of meer dan 100% MF zinvol is. En ja, je moet dus ook sierraden / accessoires met MF gebruiken inclusief upgrades (jewels / gems).

Verder wat Wailing_Banshee zegt; 5 x run en dan een andere upgrade met MF zoals: http://www.gw2db.com/items/26408-medallion-of-the-traveler

(guildhead.com toont MF niet, lekker irritant)

[ Voor 19% gewijzigd door Morrar op 03-10-2012 11:00 ]

Morrar schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:56:
@Snoeikoei: Het scheelt je 1 stat slot. Dus je krijgt 3% MF i.p.v. 3% crit damage of condition damage. ja het kost dus wat, maar voor farmbare content niet heel veel
1 stat slot... per armour item ja. Plus 5 of 6 runes waar je een of andre combat-bonus uit had kunnen halen. Plus eventuele stats van sieraden. Lijkt me dat het in totaal flink oploopt.

Wailing_Banshee schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:54:
[...]

De crafted explorer set geeft MF en er zijn meerdere rune sets

Ik ga trouwens hetzelfde doen, Niet zozeer vanwege de MF, maar gewoon omdat ik de omschrijving van een set runes gelezen heb...

Een volledige pirate set! Met (natuurlijk) Superior Pirate Runes (6x) (vooral effect 4 en 6 vind ik gewoon gaaf)
Ik heb al vaak MMO's gespeeld maar me nog nooit in armor verdiept. Wat je zegt is dan ook een beetje Abra Kadabra. Waar kan ik vinden welke sets dan MF geven? Op die pagina waar ik naar verwees staat dat niet, en zijn er dan sets waar meer runes in kunnen waardoor die misschien nog beter zouden kunnen worden.. (misschien rare vragen maar ik probeer het gewoon te begrijpen, zal wel niet zo heel moeilijk zijn maar moet het even door hebben(.

En wat bedoel je met effect 4 en 6.

[ Voor 7% gewijzigd door Devata op 03-10-2012 10:59 ]

Wailing_Banshee schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:55:
[...]

Omdat de 6e rune of the pirate geen MF bonus oplevert. Je kunt natuurlijk ook de andere runes gebruiken ipv Pirate.
Maar een andere rune met MF geeft dan wel weer die bonus? En waar lees je zoiets? Hier: http://wiki.guildwars2.com/wiki/Rune_of_the_Pirate zie ik nergesn staan.. can only use 5. Of zoiets.
Devata schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:59:
[...]

Ik heb al vaak MMO's gespeeld maar me nog nooit in armor verdiept. Wat je zegt is dan ook een beetje Abra Kadabra. Waar kan ik vinden welke sets dan MF geven? Op die pagina waar ik naar verwees staat dat niet, en zijn er dan sets waar meer runes in kunnen waardoor die misschien nog beter zouden kunnen worden.. (misschien rare vragen maar ik probeer het gewoon te begrijpen, zal wel niet zo heel moeilijk zijn maar moet het even door hebben(.

En wat bedoel je met effect 4 en 6.
Effect 4 en 6 zijn de bonussen die je krijgt als je 4 respectievelijk 6 van deze runes in je gear hebt zitten.
Het lijstje is als volgt volgens de database:

(1): +10% Magic Find
(2): +20 Might Duration
(3): +15% Magic Find
(4): 5% chance to shout "Yarr!" and grant might to nearby allies when hit. (Cooldown: 10s)
(5): +25% Magic Find
(6): 5% chance to summon a parrot. Cooldown: 60s

Er is maar 1 set armor waar inherent MF op zit: Explorer's.
Er zijn maar 2 runes met MF: Pirate en Noble.
Er zijn wel nog andere "losse" upgrade components: Medaillon of the Traveler

Voor accessoires / sierraden geldt een beetje hetzelfde verhaal, maar omdat de online databases MF niet goed weergeven kan ik je daarbij niet echt helpen. Zoek gewoon naar masterwork / rare ringen en kijk welke MF geven. Staan er zat op de Trading Post.

Met effect 4 en 6 worden de effecten bedoeld die je krijgt als je 4 of 6 van dezelfde runes hebt.

Edit: zie Snoekoei's post :)
Edit2: Wailing_banshee legt het hieronder nog beter uit. Noble erbij i.p.v. die medaillon is inderdaad nog beter.

[ Voor 78% gewijzigd door Morrar op 03-10-2012 11:07 ]

Devata schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:59:
[...]

En wat bedoel je met effect 4 en 6. En dus weer de vraag, waarom die Superior Pirate Runes en niet bijvoorbeeld Rune of the Noble om eentje te pakken die ook 5%+ magic find heeft.
Ik weet dat er 1 set per tier in crafting een MF bonus geeft. Voor de eerste drie tiers is dat Pillaging, de laatste drie heten Explorer. En de wiki moet bijgewerkt worden door de spelers en hij loopt nog behoorlijk achter...

Over die runes, daar ben ik ook sinds vorige week achter.

Als je de omschrijving van die superior pirate rune pakt, bijvoorbeeld:

(2): +20% Might Duration
(4): 5% chance to shout Yarr and grant Might to nearby allies when hit. (cooldown: 10s)
(6): +5% chance to summon a Parrot. (Cooldown: 60s)

Als je nu 1 rune hebt in je gehele armour, dan is het eerste punt actief: je hebt dan 10% Magic Find.
Stop je nu een tweede rune in een ander deel van je armour, dan heb je naast je 10% MF ook 20% Might Duration. En stop je deze rune in al de 6 onderdelen van je armour, dan heb je alle 6 de delen actief:
10+15+25% MF, 20% Might duur, 5% kans om Yarr te schreeuwen en 5% kans om een papegaai te krijgen.

Als het je alleen om de MF gaat, hoef je er dus maar 5 te gebruiken en gebruik je een minor rune van een andere serie voor die 10% extra MF.

Morrar schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:01:
De Pillaging is van lvl10 t/m lvl50, 55 t/m 80 is Explorer.

Er zijn 3 runes met MF: Pirate, Noble en Traveler

Edit:

Pirate wordt gemaakt door de tailor
Noble kun je kopen voor dungeon tokens
Traveler zijn alleen drops (?)

[ Voor 10% gewijzigd door Wailing_Banshee op 03-10-2012 11:11 ]

Met effect 4 en 6 worden de effecten bedoeld die je krijgt als je 4 of 6 van dezelfde runes hebt.

Edit: zie Snoekoei's post :)
Ik begin het te snappen, al vraag ik me wel af waar jullie zulke info vandaan halen. Dat van die sets zou ik dus nooit hebbengeweten)
Scavenging en Traveler geven overigens ook + magic find, Scavenging normaal 3% (bij minor) en Traveler 5%.

Daar na kijkend dan weer de vraag waarom Morrar naar http://www.gw2db.com/items/26408-medallion-of-the-traveler verwijst, want die geeft er maar 3%. (zo’n Medallion kan ik in de slot van een rune duwen) en zijn er dan ook wapens die van zichzelf al MF geven. Of beter, waar kan ik zo’n info dan vinden.

Het is nog niet duidelijk of het nut heeft om hoger als 100% te gaan lees ik, ik zal toch gewoon proberen het hoogs haalbare te krijgen maar wat houd die 100% dan in? Mij lijkt dat je 2 keer zoveel kans hebt op goede items.. niet dat je alleen nog maar goede items krijgt. En als het indd dan 2x zoveel is, is het logisch dat je ook hoger als die 100% kunt gaan... Een toename van 200% is natuurlijk niet raar. Als het dus niet iets zegt over het totaal maar over de toename zou het dus moeten werken.
-
En die pirate dan toch?

en wat versta je onder "losse" upgrade components? Die hebben geen slots nodig of zo? En als dat zo is, kun je die dan ook stacken?

[ Voor 10% gewijzigd door Devata op 03-10-2012 11:18 ]

Wailing_Banshee schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:09:
[...]

De Pillaging is van lvl10 t/m lvl50, 55 t/m 80 is Explorer.

Er zijn 3 runes met MF: Pirate, Noble en Traveler

Edit:

Pirate wordt gemaakt door de tailor
Noble kun je kopen voor dungeon tokens
Traveler zijn alleen drops (?)
OK, maar we hadden het ook over level 80 spul neem ik aan. Traveler rune had ik inderdaad even over het hoofd gezien.

Maar goed, met set en alle upgrades zou je dus zitten op:

6 x 3% van explorer armor = 18%
50% + 10% van runes = 60%
5 x (3% + 3%) van accessoires = 30%

Totaal dus 108% en daarmee ruim boven de 100%. Daarom heb ik i.p.v. een minor rune met 10% MF gekozen voor die Medaillion met 3% MF en wat stats.

Edit@Devata:
Met "losse" upgrades bedoelde ik die Medaillon, dus eentje die niet deel uitmaakt van een set zoals bij runes het geval is.

Verder lijkt het er een beetje op dat je met 100% MF alleen maar blauwe items krijgt i.p.v. de witte items (zakjes, salvage items en grijze trash blijven wel droppen!). En het lijkt ook de kans op groene en gele items wat te verhogen, maar niet zo dat het zin heeft om verder dan 100% te gaan. Wellicht is het zo dat een percentage van de blauwe drops kans heeft om groen te worden en een percentage van de groene items om geel te worden. Als je kans op blauw dan 100% is, heeft verder stacken geen zin. Maar goed, blijft gissen naar het systeem :)

Ik farm eerlijk gezegd te weinig om er echte harde uitspraken over te doen. Momenteel is het door bots behoorlijk verziekt en zijn alle events echt een tag-race geworden. Je zult dus een heavy front-loaded AoE moeten kunnen spammen, anders ben je in Orr gewoonweg kansloos. Liefst voordat de mobs ingeladen zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Morrar op 03-10-2012 11:25 ]

Morrar schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:18:
[...]

OK, maar we hadden het ook over level 80 spul neem ik aan. Traveler rune had ik inderdaad even over het hoofd gezien.

Maar goed, met set en alle upgrades zou je dus zitten op:

6 x 3% van explorer armor = 18%
50% + 10% van runes = 60%
5 x (3% + 3%) van accessoires = 30%

Totaal dus 108% en daarmee ruim boven de 100%. Daarom heb ik i.p.v. een minor rune met 10% MF gekozen voor die Medaillion met 3% MF en wat stats.
En dat is tijdelijk weer nog verder op te hogen met +MF buff food.

Ok duidelijk, dus 5 Superior Rune of the Pirate en een
Superior Rune of the Noble of Traveler geeft me in total 35% extra magic find. En je kunt altijd maximaal 6 runes gebruiken dus is dit het maximal haalbare met runes.

Het verhaaltje over de crafting tiers ontgaat me wel nog een beetje.

Ook het rekensommetje van Morrar ontgaat me even omdat ik net uit tel dat de runes 35% MF kunnen geven. En waar komt die 50% vandaan? (50% + 10% van runes = 60%)?
Devata schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:30:
Ok duidelijk, dus 5 Superior Rune of the Pirate en een
Superior Rune of the Noble of Traveler geeft me in total 35% extra magic find. En je kunt altijd maximaal 6 runes gebruiken dus is dit het maximal haalbare met runes.

Het verhaaltje over de crafting tiers ontgaat me wel nog een beetje.

Ook het rekensommetje van Morrar ontgaat me even omdat ik net uittel dat de runes 35% MF kunnen geven. En waar komt die 50% vandaan? (50% + 10% van runes = 60%)?
Bijvoorbeeld 5 Pirate Runes:

Totaal: 50%

Met 1 Minor Noble Rune:

Zit ik op 60% volgens mij (of ben ik nog niet wakker)? De bonussen van runes zijn 'additief' dus je krijgt de een boven op de ander.

Verder heeft Snoeikoei helemaal gelijk dat je met voedsel ook nog flinke tijdelijke bonussen kunt halen:
http://www.gw2db.com/items/59683-omnomberry-bar-s

MF in combinatie met gold find maakt dat het farm voedsel bij uitstek :D

[ Voor 31% gewijzigd door Morrar op 03-10-2012 11:37 ]

• LikeAKing
Maaarrrrrrrrrrr, is gaurdian de beste optie als je een warrior look a like alternatief wilt?
@LikeAKing
Ja
Morrar schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:32:
[...]

Bijvoorbeeld 5 Pirate Runes:

Totaal: 50%

Met 1 Minor Noble Rune:

Zit ik op 60% volgens mij (of ben ik nog niet wakker)? De bonussen van runes zijn 'additief' dus je krijgt de een boven op de ander.
Oke, ik dacht dat het vanaf 5, 25% was, maar het is dus een optelsom. En met die accessoires bedoel je dan sierraden enz. En dan kun je dus ook nog extra MF krijgen met je wapens. Is je wapen dan vervolgens gecraft met een Superior Sigil of Luck dan kun je nog meer krijgen.

Zo zeg ik het dan goed?

Dan nog 2 vragen.. hoe zit het nou met die crafting tiers waar jullie het over hebben?

En dingen als Medallion of the Traveler en Doubloons, Runes gebruiken allemaal het zelfde slot?

[ Voor 92% gewijzigd door Devata op 03-10-2012 11:40 ]

LikeAKing schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:35:
Maaarrrrrrrrrrr, is gaurdian de beste optie als je een warrior look a like alternatief wilt?
Ik heb geen warrior gespeeld, dus daar kan ik niet mee vergelijken. Maar het is de enige andere heavy armor profession dus in dat opzicht het enige alternatief.

Ik heb als tweede poppetje voor Guardian gekozen. Eerste poppetje is een Ranger, medium armor, grotendeels ranged. Tweede poppetje moest een ander type zijn. Light armor bewaar ik wel voor als ik het spel echt door heb. Wat meer health en armor lijkt me wel fijn. Warrior leek me teveel op de Ranger, dus is het een Guardian geworden. Nog niet veel mee gevochten, maar ging goed tot nu toe. Anders dan de Ranger.
Devata schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:36:

Dan nog 2 vragen.. hoe zit het nou met die crafting tiers waar jullie het over hebben?

En dingen als Medallion of the Traveler en Doubloons, Runes gebruiken allemaal het zelfde slot?
die medalions en gems gebruiken dezelfde slots, ja

Je hebt 6 levels in je basis materialen (ore, cloth, leather en fine). Elke level is een tier.

Je begint bijvoorbeeld met copper ore, jute, rawhide leather en de tiny materials. Dat is Tier 1 (T1)
Daarna ga je over naar iron (vanaf lvl75 in je crafting) (of silver in je jewelmaking). Hier horen de wool, cured thin leather en small items bij. Vanaf 150 ga je naar T3, etc.

@Devata: Volgens mij heb je em nu helemaal door! :D

Met crafting tiers wordt bedoeld dat je bepaalde items op een bepaald level kunt maken. Dus van copper kun je bijvoorbeeld items maken tot level 30 (gokje). De prefixes hangen samen met de crafting tiers. Dus Explorer gear staat alleen op items van level 55+. Gear voor lagere levels heeft een andere prefix, bijvoorbeeld Pillaging. Heeft te maken met het feit dat gear eerst maar 1 stat heeft, daarna 2 stats en dan pas 3 stats. Hier kunje mooi de verschillende crafting tiers voor armor smith zien: http://en.gw2codex.com/craft/armorsmith/tier1

Verder delen Medaillons en Runes armor upgrade slots. Jewels zijn voor accessoires (ring, earring, amulet). Sigils zijn voor wapens. Orbs, Gems en Doubloons lijken in alle soorten upgrade slots te passen. Staat bij de upgrades zelf aangegeven waar ze in passen.

[ Voor 7% gewijzigd door Morrar op 03-10-2012 11:49 ]

Morrar schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:46:
@Devata: Volgens mij heb je em nu helemaal door! :D

Met crafting tiers wordt bedoeld dat je bepaalde items op een bepaald level kunt maken. Dus van copper kun je bijvoorbeeld items maken tot level 30 (gokje). De prefixes hangen samen met de crafting tiers. Dus Explorer gear staat alleen op items van level 55+.
Elke tier heeft 15 levels. T1 en T6 zijn de uitzonderingen. T1 kan 1 set voor lvl5 maken en loopt tot 20. T2 is dan 25 t/m 35. T3 40 t/m 50. T4 55 t/m 65, T5 70 t/m 80. T6 alleen 80.

• LikeAKing
RoseSolane schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:42:
[...]

Ik heb geen warrior gespeeld, dus daar kan ik niet mee vergelijken. Maar het is de enige andere heavy armor profession dus in dat opzicht het enige alternatief.

Ik heb als tweede poppetje voor Guardian gekozen. Eerste poppetje is een Ranger, medium armor, grotendeels ranged. Tweede poppetje moest een ander type zijn. Light armor bewaar ik wel voor als ik het spel echt door heb. Wat meer health en armor lijkt me wel fijn. Warrior leek me teveel op de Ranger, dus is het een Guardian geworden. Nog niet veel mee gevochten, maar ging goed tot nu toe. Anders dan de Ranger.
Gaurdian heeft anders vies weinig hp, de meeste classes hebben 20k base hp +-, en de gaurdian heeft 10k
Tjah het verhaaltje wat jullie nu over de tiers uitleggen dat weet ik.. Maar waar is de link met magic find?

En er is dus die pirate armor set met MF, zijn er dan ook wapens die direct al MF geven? Volgens mij niet, dan moet je dus zo'n sigil gebruiken als je hem maakt. (of kun je toch wapens 'vinden' met direct X + magix find)
LikeAKing schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:59:
[...]

Gaurdian heeft anders vies weinig hp, de meeste classes hebben 20k base hp +-, en de gaurdian heeft 10k
Maar de gaurdian healt zichzelf de hele tijd. Dus dat compenseert die lagere hp.

[ Voor 80% gewijzigd door Devata op 03-10-2012 12:04 ]

• sjaggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-06-2021
De link naar magic find zal vast en zeker wel op google te vinden zijn ^^, vraagje trouwens aan de necromancers hier. Ik ben van plan mijn exotic armor te craften (tailoring 400) maar ben nog niet helemaal zeker welke insignia ik ga craften. Mij zelf lijkt Knight het beste, wat zijn jullie meningen hierover?
Devata schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:59:
Tjah het verhaaltje wat jullie nu over de tiers uitleggen dat weet ik.. Maar waar is de link met magic find?
Dat je aan het eind van een aantal tiers gear kunt craften dat MF heeft :P Veel ingewikkelder is het niet.

Wailing_Banshee schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:51:
[...]

Elke tier heeft 15 levels. T1 en T6 zijn de uitzonderingen. T1 kan 1 set voor lvl5 maken en loopt tot 20. T2 is dan 25 t/m 35. T3 40 t/m 50. T4 55 t/m 65, T5 70 t/m 80. T6 alleen 80.
Ja dit is me duidelijk, moet alleen even kijken hoe het samenhangt met de prefixes. Lijkt dat tier 1 een eigen set prefixes heeft. Dan tier 2 + 3 weer een andere set prefixes. En tot slot T5 + 6 ook een eigen set.

Verder zou ik warrior en ranger niet echt vergelijkbaar willen noemen. Warrior kan weliswaar ook ranged nog redelijk meekomen (in tegenstelling tot guardian), maar ik zou daar niet echt op inzetten. Je zit toch meestal wel in melee range.

Warrior en Guardian zijn verder inderdaad de enige twee heavy armor classes. Ik zou zeggen dat Warrior iets meer uitblinkt dan Guardian in puur offensief spel, mobiliteit en de mogelijkheid om ranged te gaan. Guardian daarentegen kan veel beter support leveren in groepen. Maar goed, is meer verschillende nuances want ook Guardians kunnen best goed DPSen en Warriors met banners of shouts ook redelijk supporten. Ik zou gewoon de klasse pakken die je het meeste aanspreekt.

[ Voor 40% gewijzigd door Morrar op 03-10-2012 12:08 ]

• Grim
LikeAKing schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:59:
[...]

Meeste classen? Even wiki controleren voor je dingen gaat zeggen die totaal niet kloppen. Geen enkele class heeft met base stats 20k hp. Enkel warrior en necromancer komen in de buurt. Wiki

• LikeAKing
NuCl3aR schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:03:
[...]

Meeste classen? Even wiki controleren voor je dingen gaat zeggen die totaal niet kloppen. Geen enkele class heeft met base stats 20k hp. Enkel warrior en necromancer komen in de buurt. Wiki
Ach als je de sPvP wereld binnenstapt heeft de gaurdian 13k hp en derest van de classes 21k zo ongeveer.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:14
Morrar schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:03:
Ja dit is me duidelijk, moet alleen even kijken hoe het samenhangt met de prefixes. Lijkt dat tier 1 een eigen set prefixes heeft. Dan tier 2 + 3 weer een andere set prefixes. En tot slot T5 + 6 ook een eigen set.
Omdat elke prefix 1 stat erbij krijgt, gaan de namen steeds dieper in de stats.

Tier 1 is 1 stat, tier 2+3 is 2 stats (major/minor), tier4+5(+6) geven 3 stats (major/minor/minor).

zie ook
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Inscription

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 03-10-2012 12:19 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Grim
LikeAKing schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:07:
[...]

Ach als je de sPvP wereld binnenstapt heeft de gaurdian 13k hp en derest van de classes 21k zo ongeveer.
Als je inderdaad vitality stats gebruikt. Base stats veranderen niet zomaar bij PvE & PvP

SinergyX schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:19:
[...]

Omdat elke prefix 1 stat erbij krijgt, gaan de namen steeds dieper in de stats.

Tier 1 is 1 stat, tier 2+3 is 2 stats (major/minor), tier4+5(+6) geven 3 stats (major/minor/minor).

zie ook
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Inscription
Ja dat het samenhing met aantal stats was me al duidelijk, maar het is dus inderdaad tier 1 - tier 2 + 3 - tier 4 + 5 + 6. Is dat ook weer opgehelderd!
Kunnen jullie me dan nog een zing zeggen.. Waar vinden jullie dat zo'n set MF geeft. Buiten dan alles aflopen op de TP omdat daar ook niet alles hoeft te staan.

Ik ben nu aan het zoeken of er ook wapens zijn met MF.

Verder bedankt voor de hulp. Ik snap het nu en dan snap ik het dus ook voor andere stats.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
LikeAKing schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:07:
[...]

en dat is met gear >_>

base stats = zonder gear equipped...

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Devata schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:26:
Kunnen jullie me dan nog een zing zeggen.. Waar vinden jullie dat zo'n set MF geeft. Buiten dan alles aflopen op de TP omdat daar ook niet alles hoeft te staan.

Ik ben nu aan het zoeken of er ook wapens zijn met MF.

Verder bedankt voor de hulp. Ik snap het nu en dan snap ik het dus ook voor andere stats.
Door zelf te craften... Gelukkig werkt het voor alle armour typen hetzelfde (dus wat dat betreft zit er geen verschil tussen light/medium/heavy).

Dus als je op de TP gaat zoeken naar "Explorer" dan krijg je je MF armour lijst. (wel even de filters goed zetten zodat je alleen armours van je eigen gewichtsklasse krijgt...)

Wailing_Banshee schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:31:
[...]
Dus als je op de TP gaat zoeken naar "Explorer" dan krijg je je MF armour lijst. (wel even de filters goed zetten zodat je alleen armours van je eigen gewichtsklasse krijgt...)
Helaas is er dan weer geen filter voor het armor type (heavy / medium / light)... Maar goed, als je eenmaal de naam weet van de set (bijvoorbeel heavy exotic = draconic) dan kun je het zoekveld gebruiken om op type te filteren. Sowieso beperkt het invullen van de level requirement en of het exotic, rare of masterwork moet zijn al een hoop.

Verder kun je hier bijvoorbeeld kijken welke insignia's armorsmiths kunnen maken:
http://www.gw2db.com/reci...ter-recipe-maximum-level=

Die insignia's bepalen de prefix en dus de (combinatie van) stats die een item uiteindelijk gaat krijgen. Voor exotic items heb je de volgende combinaties:

Berserker's = Pow + Prec + Crit Dmg
Rampager's = Pow + Prec + Cond Dmg
Knight's = Pow + Prec + Tough
Explorer's = Pow + Prec + MF
Valkyrie = Pow + Vit + Crit Dmg
Carrion = Pow + Vit + Cond Dmg
Cleric's = Pow + Vit + Heal

Verder werkt het systeem volgens de formule <prefix><naam><suffix>:

Prefix - bepaalt de combinatie van stats op het item (zie boven)
Naam - bepaalt looks en type van het item
Suffix - bepaalt upgrade component

Dus een <Explorer's> <Draconic Armor> <of the Pirate> is een item met Power, precision en magic find, het is daarnaast een heavy armor en er zit een Rune of the Pirate in.

[ Voor 55% gewijzigd door Morrar op 03-10-2012 12:50 ]

Morrar schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:03:
[...]
Verder zou ik warrior en ranger niet echt vergelijkbaar willen noemen. Warrior kan weliswaar ook ranged nog redelijk meekomen (in tegenstelling tot guardian), maar ik zou daar niet echt op inzetten. Je zit toch meestal wel in melee range.
Dat zijn ze ook niet. Maar als je een Ranger speelt en dan tussen Warrior en Guardian wilt kiezen lijkt de Guardian toch het minst van deze twee op een Ranger. En dat was het enige waar ik naar keek.
Maar veel ervaring heb ik niet met Guardian. Deze is nu level 6, maar heeft 3 of 4 levels gehaald met cooking. De prachtige staf die ze op haar rug draagt heeft ze volgens mij nog niet gebruikt. Ik denk dat ik voor één wapen alle slots vrijgespeeld heb en dat ze verder nog heeeeel veel moet oefenen voordat ze de grote boze wereld buiten Queensdale mag betreden :)

Verwijderd

En
lanerios schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:27:
[...]

en dat is met gear >_>

base stats = zonder gear equipped...
En als je op de wiki pagina kijkt die al eerder gelinked was, dan zie je dat Guardian base health veel lager is dan die van de warrior.

Ik speel zelf ook een guardian en heb niet het idee dat dat een probleem is. Zowel in PvP als in PvE voel ik me eerder tanky dan dat ik te makkelijk neer ga.
Dan ga ik vanavond eens zoeken of er ook MF wapens te vinden zijn.

Overigens is er buiten de hier aan bod gekomen dingen ook nog een guild-banner die extra magic find geeft en een 24h guild 'activitie' die extra magic find geeft. En tenslotte bestaat er ook nog een magic find boost die je in de gem-store kunt kopen of in een chests kunt vinden.

Verwijderd

Devata schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 13:13:
Dan ga ik vanavond eens zoeken of er ook MF wapens te vinden zijn.

Overigens is er buiten de hier aan bod gekomen dingen ook nog een guild-banner die extra magic find geeft en een 24h guild 'activitie' die extra magic find geeft. En tenslotte bestaat er ook nog een magic find boost die je in de gem-store kunt kopen of in een chests kunt vinden.
MF op je wapen krijg je volgens mij alleen van een sigil. Die geeft per kill een +x% MF. Deze buff stacked tot 25 en eindigt als je downed bent of van gebied wisselt.

Ik heb apart een wapen met die sigil er in voor het opbouwen van die stacks. Als ik eenmaal 25 stacks heb dan switch ik naar mijn betere wapen. (De buff blijft namelijk gewoon aanwezig)
Ik had dat van die sigil al gevonden, vroeg me dus alleen nog af of er misschien wapens waren die al direct BV 3% MF extra gaven.

Kun je die buff stack duidelijk zien?
Er is ook nog voedsel dat je een flinke boost geeft: http://wiki.guildwars2.com/wiki/Chocolate_Omnomberry_Cream maar dan moet je wel een boon op je hebben. Ik zou zeggen dat die boost je boon is.

Dit: http://wiki.guildwars2.com/wiki/Omnomberry_Tart voedsel geeft je de hoogste MF zonder afhankelijkheid van een boon te zijn.

• X-Kiwi
Denk niet dat ze die buff stack tonen. Bij mijn talents kan ik bijvoorbeeld kiezen voor skills die mij initieel 10% rensnelheid geven + iedere minuut ofzo er 5% bij. Merk dat ik iets harder loop, maar kan nergens aflezen hoe hard.

Kiwi !

Dan is dan wel vervelend want dan moet je al gaan zitten rekenen of je op je 25% zit en zal je nooit helemaal zeker weten of hij ook actief blijft na bijvoorbeeld het switchen van je wapen. En dat geld dus moor meer zingen, je weet nooit of iets stackt.

• X-Kiwi
Devata schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 13:37:
Dan is dan wel vervelend want dan moet je al gaan zitten rekenen of je op je 25% zit en zal je nooit helemaal zeker weten of hij ook actief blijft na bijvoorbeeld het switchen van je wapen. En dat geld dus moor meer zingen, je weet nooit of iets stackt.
Ben zelf ook meer fan van het uitrekenen..hoewel zo ver als in WoW (waar je op de miliseconde een cast-rotatie uit kunt rekenen en voor het gevecht al kunt berekenen hoeveel hp je overhoudt) is too much voor casual gamers.

Had gisteren een gevecht met een undead mob. Hij heeft mij 1x geraakt en toen was hij dood. Ging er dus ook van uit dat ik nog 90% van mijn HP zou hebben. 5 seconden na het einde gevecht lag ik dood naast hem...:O Totaal niet gemerkt maar uit de log kunnen halen dat er blijkbaar 4 DOTs op mij zaten. Noooit gemerkt, vind ze ook nogal onopvallend daar onder in beeld. Kun je die dingen ook in beeld tonen (zoals WoW: scrolling combat text)?

Kiwi !

• RaCio
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-10 22:37
Devata schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 13:24:
Ik had dat van die sigil al gevonden, vroeg me dus alleen nog af of er misschien wapens waren die al direct BV 3% MF extra gaven.
Die zijn er. Wapens met standaard magic find erop hebben de prefix "travelers".
X-Kiwi schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 13:33:
Denk niet dat ze die buff stack tonen. Bij mijn talents kan ik bijvoorbeeld kiezen voor skills die mij initieel 10% rensnelheid geven + iedere minuut ofzo er 5% bij. Merk dat ik iets harder loop, maar kan nergens aflezen hoe hard.
Voor dezelfde sigil met power wordt de buff stack wel getoond hoor. Die staat dan in een zilveren rondje tussen je andere passieve buffs (bijvoorbeeld sigils). Dus kan me voorstellen dat het voor MF niet anders is.

Verder is het inderdaad zo dat trait buffs niet verschijnen en guild buffs ook niet, behalve dan van banners die je aanklikt. Buffs van food en boosters staan tot slot ook gewoon aangegeven.
RoseSolane schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 13:00:
[...]

Dat zijn ze ook niet. Maar als je een Ranger speelt en dan tussen Warrior en Guardian wilt kiezen lijkt de Guardian toch het minst van deze twee op een Ranger. En dat was het enige waar ik naar keek.
Maar veel ervaring heb ik niet met Guardian. Deze is nu level 6, maar heeft 3 of 4 levels gehaald met cooking. De prachtige staf die ze op haar rug draagt heeft ze volgens mij nog niet gebruikt. Ik denk dat ik voor één wapen alle slots vrijgespeeld heb en dat ze verder nog heeeeel veel moet oefenen voordat ze de grote boze wereld buiten Queensdale mag betreden :)
Mja Guardian heeft dan inderdaad wat meer magie dan bijvoorbeeld warrior of ranger. Wil zelf ook nog een Guardian gaan levelen, maar net als bij jou is dat nog niet heel erg van de grond gekomen :+ Moet eerst nog even een extra char slot. In de BWE wel iets van 10 of 15 levels mee geklungeld en ik zie ze nu best vaak in dungeons. Daar zijn ze wel echt behoorlijk handig, zo erg zelfs dat mensen nu speciaal voor Guardians zoeken bij het vormen van een groepje (komt gevaarlijk dicht bij LF Tank for ... LAST SPOT!!).

[ Voor 44% gewijzigd door Morrar op 03-10-2012 14:05 ]

Verwijderd

X-Kiwi schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 13:33:
Die buff stack van je wapen is gewoon te zien hoor. Bij je eerste stack zie je tussen je buffs een nieuwe buff met een waarde '1'. Die telt op tot 25. (Let wel dat dit niet stacked met andere buffs van hetzelfde soort. Bijvoorbeeld bloodlust geeft +power per kill tot max 25. Die buff kun je niet samen hebben met de MF buff)

Op Reddit / officiële forums zie ik trouwens ontzettend veel draadjes voorbij komen van gefrustreerde spelers die niet meer goed kunnen farmen in Orr. (I.v.m. diminishing returns)

Hier heb ik er nog niemand over gehoord, dus het zal wel een vocal minority zijn die er last van heeft?
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 14:07:
Op Reddit / officiële forums zie ik trouwens ontzettend veel draadjes voorbij komen van gefrustreerde spelers die niet meer goed kunnen farmen in Orr. (I.v.m. diminishing returns)

Hier heb ik er nog niemand over gehoord, dus het zal wel een vocal minority zijn die er last van heeft?
Mja zelfde met dungeon tokens het geval is / was. Ik heb er zelf nog totaal geen last van gehad, maar ik farm ook niet / weinig. Voor dungeons altijd mijn 60 tokens gekregen als ik dat pad voor het eerst deed op een dag. Ik vraag me dan ook af hoe mensen tegen die diminishing returns aanlopen en of ze altijd de waarheid spreken.

Feit is wel dat ANet heel onduidelijk is over hoe het werkt en dat is niet heel handig. Zeker als het om rewards gaat willen mensen gewoon weten waar ze aan toe zijn. Nu is het onduidelijk in hoeverre het systeem rekening houdt met:

- de snelheid waarmee een dungeon of event doorlopen wordt
- er verschillende events of dungeons gedaan worden
- de stats dagelijks gereset worden of over langere periodes

Tot slot vind ik het niet heel fijn dat je mensen die gewoon spelen ook aanpakt. Zo gek is het niet om 2x per dag hetzelfde pad te doorlopen, maar dan zit je dus meteen tegen de DR aan. Dat vind ik persoonlijk behoorlijk streng. Is het dan anti-farm of gewoon een manier om spelers te forceren verschillende dungeons te doen. Zo gedwongen worden vind ik niet echt een strakke actie.

[ Voor 14% gewijzigd door Morrar op 03-10-2012 14:15 ]

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11 16:56
Moet zeggen dat het best wel werkt met MF.
Met ongv. een totaal van 129% aan MF. een uurtje harpy's wezen farmen. Totaal 46 vial of thick blood en 5 potent bloods. Ongv. 1g en 10s.

• Stroopwafel Inc
Vanochtend op het forum gelezen dat er in ieder geval gekeken gaat worden of er wat meer info over DR gegeven kan worden. Dit moet echter van hoger in de organisatie komen, dus daar is nog niet direct een antwoord op. Het probleem waar ze mee zitten is dat elk stukje concrete info over het DR systeem direct gebruikt kan worden om het systeem te omzeilen.
Stroopwafel Inc schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 14:51:
Vanochtend op het forum gelezen dat er in ieder geval gekeken gaat worden of er wat meer info over DR gegeven kan worden. Dit moet echter van hoger in de organisatie komen, dus daar is nog niet direct een antwoord op. Het probleem waar ze mee zitten is dat elk stukje concrete info over het DR systeem direct gebruikt kan worden om het systeem te omzeilen.
Mja vind dat een beetje gezwam dat het "van hoger in de organisatie" moet komen. Ook het feit dat het makkelijker te omzeilen is met meer informatie vind ik niet zo sterk. Botters runnen vaak tegen de 100 accounts en dat dag in dag uit. Die gasten weten al precies wanneer en waarom DR aanslaat. Juist de spelers hebben er last van omdat die niet zulke datasets tot hun beschikking hebben. De botters passen zich vervolgens razend snel aan, terwijl de spelers hebben moeite te begrijpen waarom ze ineens DR krijgen. Voor botters maakt het geen verschil terwijl spelers meer en meer gefrustreerd raken.

Verder is de opzet van de code te streng als het zo'n impact heeft. Als je bijvoorbeeld met character A dungeon X runt en daarna met Alt B dezelfde dungeon heb je al een probleem. Is dat fair? Wil je spelers wel zo beperken? Op de forums was ergens een post te vinden over een ander spel en wat men daar allemaal tegen botten had verzonnen. Uiteindelijk bleek niets te werken (random maps, super sterke elites, handmatig rapporteren, etc) en waren het vooral de spelers die last hadden van zulke maatregelen. Ik hoop dat GW2 niet dezelfde kant op gaat; uiteindelijk moet je jezelf afvragen wat ergen is -- negatieve effecten van bots op de economie of negatieve effecten van maatregelen op de spelers?

[ Voor 28% gewijzigd door Morrar op 03-10-2012 15:12 ]

Tjah ik snap het probleem ook niet (of misschien ook wel). Als mensen willen farmen laat ze dan toch lekker farmen, wat is het probleem? het idee van een RPG is toch juist dat je het op jou manier speelt en niets volgens allemaal strenge regeltjes. Wat ik echter vermoed dat het probleem is, is dat ze niet willen dat mensen te gemakkelijk aan goud kunnen komen om zo gems te kopen. Dat zou ook verklaren waarom hier de "hogere hand" te maken mee heeft.

Van de andere kant zorgt het gem/inflatie systeem ook wel weer dat dat probleem wel mee valt.

• StealthyPeanut
Kan iemand mij kort uitleggen wat zo'n bot dan precies doet? Gatheren snap ik, maar hoe worden die dingen gemaakt? Zijn dat gewoon chars ofzo die door een map lopen?

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:20

ShadowBumble

Professioneel Prutser

StealthyPeanut schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:29:
Kan iemand mij kort uitleggen wat zo'n bot dan precies doet? Gatheren snap ik, maar hoe worden die dingen gemaakt? Zijn dat gewoon chars ofzo die door een map lopen?
Het is een extern programma wat het aangemaakte character voor jouw bestuurd, en dus zelfstandig kan detecteren of je in combat bent en welke "commandos" lees abilities het moet gebruiken hiervoor.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Stroopwafel Inc
Bots zijn puur characters (vaak bestaande characters op gehackte accounts) waarvan de input (normaal door jou gegeven middels toetsenbord en muis) wordt gegeven door een computerprogramma. Het programma is zo ingesteld een bepaalde routine te doorlopen, 24/7, om zo loot etc. te verzamelen voor gold. De meeste bots zullen van goldsellers zijn, die het in-game geld weer doorverkopen voor echt geld.

[ Voor 15% gewijzigd door Stroopwafel Inc op 03-10-2012 15:34 ]

De details weet ik niet, maar het komt er op neer dat in plaats van dat een persoon chars bestuurd worden door een AI programma. Net zoals je in games ook tegen computergestuurde wezens vecht die reageren op hun omgeving.. Wat je bijvoorbeeld moet programmeren is dat hij om bomen heen loopt en op mines af gaat om te minen. Gold-sellers zijn wat eenvoudiger, die gaan de portals af en tonen een bericht in de map-chat. Daar is geen AI voor nodig, alleen een scripted event.

Ik betwijfel of er ook bots voor dungions zijn. Dat zou namelijk zeer complex worden.

Edit: Eigen kun je het nog het best vergelijken met de guards die bij konvooien ziet lopen. Heb je in WvW als upgrade geloof ik, en er zijn ook wat van zulke events in PvE. Zo’n guard heeft wel een vaste route maar wijkt daar vanaf als hij wordt aangevallen. Een bot zal vaak ook een vaste route hebben maar valt ondertussen ook mobs aan en gaat crafting materiaal verzamelen enz.

[ Voor 33% gewijzigd door Devata op 03-10-2012 15:39 ]

Wat ik tot nu toe van bots heb gezien is dat ze vooral een voorgeprogrammeerde route en set aan commando's gebruiken. De bots lijken nog niet heel geavanceerd te zijn. Vaak zijn het rangers, zodat de AI van hun pet helpt met farmen (altijd rangers met Juvenile Brown Bear). Verder doen de bots alleen auto attack en volley. Je kunt dit redelijk simpel programmeren; de bot loopt een voorgeprogrammeerd pad van waypoint A naar waypoint B. De pet initieert de aanval (op aggresive) en auto attack komt erbij. Verder spammen de bots "F" om te looten.

Bots voor dungeons zou vrij goed kunnen, aangezien die omgeving minder variabel lijkt te zijn dan de echte speelwereld. Enige probleem is daar dat je wellicht niet alleen kunt auto attacken. Maar goed, met 5 van die bots in serie (in de wereld zie je er rustig 10 - 15 in een treintje) kun je een hoop bereiken. Alleen zijn de rewards van dungeons niet echt interessant; er dropt niet veel waardevolle loot (items zijn waardeloos).

Overigens draaien farm bots meestal niet op gehackte accounts (i.t.t. spam bots). Je ziet het aan de accountnamen als je ze selecteert; die verschillen meestal weinig. De namen van bots bestaan meestal uit random characters (Uudksjnv).

[ Voor 5% gewijzigd door Morrar op 03-10-2012 15:50 ]

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

xeple schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 14:50:
Moet zeggen dat het best wel werkt met MF.
Met ongv. een totaal van 129% aan MF. een uurtje harpy's wezen farmen. Totaal 46 vial of thick blood en 5 potent bloods. Ongv. 1g en 10s.
Met mijn 66% MF merk ik er niks van. Gister nog zitten twijfelen om pirate runes te kopen, maar was er van uit gegaan dat de percentages elkaar vervingen in plaats van dat je ze bij elkaar op kon tellen, dus bij 5 runes je maar 25% MF kreeg ipv 50%. Vervolgens mijn spaarzame geld in een andere sink gegooid. Arghh 8)7

Dat wordt weer opnieuw beginnen met pakweg 2g bijelkaar farmen. En ondanks alle verhalen die ik lees en probeer op te volgen, gaat dat voor mij in ieder geval totaal niet snel. Ben al blij als ik na 1 volle avond spelen 1g heb. Snap het niet als anderen zeggen na een avondje events te doen 6g overhouden.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Morrar schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:48:
Bots voor dungeons zou vrij goed kunnen, aangezien die omgeving minder variabel lijkt te zijn dan de echte speelwereld. Enige probleem is daar dat je wellicht niet alleen kunt auto attacken. Maar goed, met 5 van die bots in serie (in de wereld zie je er rustig 10 - 15 in een treintje) kun je een hoop bereiken. Alleen zijn de rewards van dungeons niet echt interessant; er dropt niet veel waardevolle loot (items zijn waardeloos).
Als een dungion goed is gemaakt en er zit ook eens tuk goede AI met wat randoms erin dan zal het flink wat werk zijn om het zo te programmeren dat ze er altijd goed vanaf komen.
Weakling schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:51:
[...]

Met mijn 66% MF merk ik er niks van. Gister nog zitten twijfelen om pirate runes te kopen, maar was er van uit gegaan dat de percentages elkaar vervingen in plaats van dat je ze bij elkaar op kon tellen, dus bij 5 runes je maar 25% MF kreeg ipv 50%. Vervolgens mijn spaarzame geld in een andere sink gegooid. Arghh 8)7

Dat wordt weer opnieuw beginnen met pakweg 2g bijelkaar farmen. En ondanks alle verhalen die ik lees en probeer op te volgen, gaat dat voor mij in ieder geval totaal niet snel. Ben al blij als ik na 1 volle avond spelen 1g heb. Snap het niet als anderen zeggen na een avondje events te doen 6g overhouden.
Je moet een beetje zoeken naar waar geld te verdienen valt; je moet sowieso kijken naar events waar grote aantallen normale mobs spawnen, dus niet naar escort of boss events. Bijvoorbeeld in Cursed Shore bij Shelter's Gate vind om de paar minuten een event plaats waarbij meer dan 100 mobs spawnen. Inmiddels is het daar waarschijnlijk te druk, maar goed.

Er zijn ook nog wel andere manieren, vooral eerst even goed op de TP rondkijken wat waarde heeft. Soms zijn dat bijvoorbeeld lagere level crafting materialen en die kun je dan op bepaalde plekken vrij efficient farmen.

Je kunt ook kijken naar andere methodes, zoals rares opkopen en dan salvagen. Maar de meeste van dit soort gaten in de markt zijn er al wel uit.

@Devata: Dungeons in GW2 zijn *extreem* scripted, bijna niets is random behalve wellicht aggro en het gebruik van skills. De meeste eindbazen van explorables zijn zelfs eigenlijk om te janken zo simpel. Die zijn gewoon van het niveau: skill 1 -- wacht X seconden -- skill 2 -- wacht Y seconden -- skill 3 -- repeat. Aan het einde van één van de paden van TA staat bijvoorbeeld een baas die *niets* anders doet dan stilstaan en af en toe turrets summonen. Als je daar ranged gaat, sta je puur 20 minuten auto attack te laten lopen. Alleen als er turrets dichtbij spawnen moet je deze even neerknallen.

[ Voor 18% gewijzigd door Morrar op 03-10-2012 16:03 ]

• Vluuks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-10-2024

Vluuks

I never finish anyth

NuCl3aR schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:03:
[...]

Ahh, ik vroeg me al af waarom mijn Guardian zo verdomd weinig HP had in vergelijking met de Ranger van m'n vriend. :') Ik had echt verwacht, vanuit andere MMORPG's, dat ze bij de classes zouden horen met de meeste HP, meestal zijn het immers de light/cloth armors die daar weinig van krijgen. Ik associeerde Guardian echt met tonnen HP, geen idee waarom. Waarschijnlijk de naam.. GW2 verrast me wederom. :9

[ Voor 5% gewijzigd door Vluuks op 03-10-2012 16:03 ]

• X-Kiwi
Vluuks schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 16:02:
[...]

Ahh, ik vroeg me al af waarom mijn Guardian zo verdomd weinig HP had in vergelijking met de Ranger van m'n vriend. :') Ik had echt verwacht, vanuit andere MMORPG's, dat ze bij de classes zouden horen met de meeste HP, meestal zijn het immers de light/cloth armors die daar weinig van krijgen. Ik associeerde Guardian echt met tonnen HP, geen idee waarom. Waarschijnlijk de naam.. GW2 verrast me wederom. :9
Zo'n verrassing vond ik het weer niet hoor. Cloth heeft minder armor dus zal dat op moeten vangen met voldoende hp. In WoW is bijvoorbeeld een warlock goed in enorme hoeveelheden hp te hebben. Tankende classes hebben dan misschien ook veel hp, maar dan door HP-gear, HP-gems/enchants, + 10% HP talents etc..oftewel: ze hebben veel hp als ze daar voor gaan. De pvp fury warriors hadden volgens mij niet zo heel veel hoor.

GW2 heeft geen tanks. Nouja, zo noemen ze het, maar het klinkt alsof een guardian (door slim om te gaan met protections) en warrior (meer HP) wel meer klappen kunnen opvangen.

Kiwi !

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 19:45

TheNephilim

Wtfuzzle

Gisteren even die Ascalonian dungeon (story mode) geprobeerd met z'n vieren. 3 level 40+ spelers en 1 level 30 speler.

Niet te doen natuurlijk... we waren al een half uur bezig met de eerste 4 ghosts killen :+ Wel een beetje vreemd, hoe kun je nou een dungeon voor level 30 maken en dan vervolgens zo moeilijk XD
Pagina: 1 ... 182 ... 235 Laatste

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.

Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.