Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Nidhiki
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-02-2024
Zo, gisteravond weer leuke dungeon run met de guild. Ditmaal Citadel of Flames SM :)
Zag er in ieder geval gaaf uit, leuke bosses die wel irritant waren maar na wat pogingen kregen we ze toch neer. Maar de grote verassing was de end boss, ik zal niks verklappen maar dat gevecht is leuk uitgewerkt :D
kreeg flinke bak exp daarna, zo'n 137K! Dus direct monthly survivor achievement weer binnen haha. lvl 77 momenteel, als ik mijn best doe tik vanavond de 80 aan :o

---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk

• DrParanoid
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-01-2022
RoseSolane schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:09:
[...]

Hoe drop ik met mijn ranger een nutteloos wapen? Ik ben gisteren een uur bezig geweest om een iemand te vinden die mijn spulletjes wilden kopen, omdat ze helemaal vol zat met spul en niets meer kon oppakken. Ik had graag het minst waardevolle gedropt om iets met meer waarde te kunnen opppakken.
Rechtermuisknop > Destroy, of gewoon af en toe langs een vendor om je spulletjes te verkopen. Salvagen met salvage kits en dan deposit collectables helpt ook.

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-10 09:56

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

StealthyPeanut schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 23:27:
SE Dungeon net niet gehaald. Kwamen niet voorbij die irritante 2e Golem. We deden gewoon te weinig damage om hem überhaupt maar neer te kunnen krijgen. Nu lekker slapen.
je mag geen conditions op hem gebruiken , al zou je alleen auto shooten met zn alle dan gaat ie ook neer

YO! fucknuts! It's Probing time!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 08:06
SinergyX schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:11:
[...]

Denk je nu echt dat 'iedereen' zijn tijd gaat besteden aan bots? Ik zie ze graag rondlopen, meer mats op de TP, goedkoper zut om voor mij te maken :) Als A.net wederom geen actief anti-bot systeem hebben ingebouwd (GW1 wat echt leuk, die konden zelfs beter farmen dan menig persoon), bekijk ik maar de positieve punten ervan.

Al zie ik ze liever wat actiever in 80 mats, zodat die fine mats wat beter beschikbaar zouden zijn. Eind van de rit maakt het toch allemaal niet uit, of dat nu via normale mensen komt of via bots.

[...]

Enkel elementalist kan dit, die heeft conjure weapons die lootable zijn.
Volgens mij ben ik laatst ook een groepje bots tegen gekomen. 3 guardians allemaal zelfde uitgedost die bizar goed bij elkaar bleven lopen en achter mekaar mobs downden. Ik heb toen een tijd met ze meegelopen om beetje te grinden. Besef nu pas dat het waarschijnlijk bots waren. Was nog wel in begin gebied.

Ook nu vind ik het denk ik wel prettig stiekum, want inderdaad goedkoop materiaal voor crafting op de TP. Alleen misschien zodra je leuke dure wapentjes vindt is het misschien wel irritant dat je die alleen voor weinig kunt verkopen.

Blijft een vermakelijk spel, zeker voor mij als casual speler, je kunt zo heerlijk rustig levelen zonder je er druk om te maken hoe hard anderen wel niet gaan. Ik ga toch meer voor het avonturieren en exploren. Net lvl 20 geworden :)

Wel vind ik het jammer dat crafting levelen langzamer gaat dan je eigen level. In die zin dat ik nu in gebieden level waar iron, silver en wool dropt, terwijl ik nog heel veel copper en scrap jute nodig heb. Maar aan de andere kant, kan je nu ook nog gewoon levelen in lager level gebied, dat is echt wel geniaal... Overigens heb ik weapon smith EN armor smith, dus samen levelen die natuurlijk wat langzamer...
DrParanoid schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 08:12:
[...]

Rechtermuisknop > Destroy, of gewoon af en toe langs een vendor om je spulletjes te verkopen. Salvagen met salvage kits en dan deposit collectables helpt ook.
Destroy had ik inderdaad moeten doen.
Die vendor was dus niet te vinden, dat was het hele probleem. Ik had Lornar's Pass helemaal afgerond en ging via de waterdoorgang in het zuiden naar Bloodtide Coast. Daar kon ik dus echt geen vendor vinden. Er was niets meer over om te salvagen en alles wat met één druk op de knop naar mijn collectables tab kon was ook al weg. Ik zat gewoon helemaal vol. Mijn Sylvari was erg blij weer eens in een warmer gebied te zijn maar had een hoop zweetdruppels van het sjouwen met al dat spul :)

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-10 20:05
Die Guild of Tweakers..op welke server zit die eigenlijk?

Heb mijn elementalist toch maar een respec gegeven..trait points naar 10% meer fire dmg + gear meer naar power. Mijn spells doen nu 250dmg in plaats van 80-90.

Als ik zelf een gevecht start tegen 1 of 2 mobs, gaat het perfect. Maar als ik zomaar tussendoor wordt verrast door 2-3 mobs dan overleef ik dat niet altijd. Zeker lastig als er ranged bij is. En dan zie ik soms Guardians van 2 levels lager alles met het grootste gemak neerslaan..maar ik vertik het om zelf een 'palladin' te kiezen ;)

Kiwi !

Ik weet dat ze dungions hebben aangepast om runs / farming te voorkomen (beetje raar overigens, als mensen dat toch een leuke manier vinden om aan items te komen moeten ze dat toch zelf weten?) maar wat ik me af vraag is of dat ook geld als je de story mode doet en de 3 verschillende explorable modes. Os is het zo dat je na 1 story-mode of na 1 explorable mode al geen fatsoenlijke loot meer gaat krijgen.

Ik zat namelijk te denken om zoiets met de guild te gaan doen. Dus bv AC eerst story, dan explorable 1, dan explorable 2 en dan explorable 3. Als je daar echter voor afgestraft word kunnen we het misschien beter anders aanpakken.

Ik had de discussie nog gelezen over het raiden (stukje terug) en ik vraag me af waarom iedereen er zo zeker van is dat ArenaNet dat niet bijvoorbeeld in een expansion zou introduceren. Toe nu toe hebben ze toch redelijk goed naar de input geluisterd dus als er veel vraag naar is. Waarom niet. Het lijkt mij dom beleid om als ergens veel vraag naar is toch stug door te gaan met je eigen weg omdat dat nou eenmaal de route was die je oorspronkelijk had uitgestippeld. Dat geld dan overigens niet alleen voor raids maar kan voor alles gelden.

Ik ben ook wel benieuwd wanneer we eindelijk eens op die MOA kunnen gaan racen waar die racebaan voor is in LA. Ik denk dat dat een mini-game moet worden.
X-Kiwi schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 09:36:
Die Guild of Tweakers..op welke server zit die eigenlijk?
Tip: Bij het volgende bericht dat je typt moet je eens kijken naar het rood-omlijnde stukje boven de plaats waar je je bericht mag typen. ;)

Edit: Bekijk die banner dan eens wat beter ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Devata op 02-10-2012 09:53 ]

• X-Kiwi
Devata schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 09:44:
[...]

Tip: Bij het volgende bericht dat je typt moet je eens kijken naar het rood-omlijnde stukje boven de plaats waar je je bericht mag typen. ;)
Daar had ik al gekeken, ik had zelfs de hele site van de guild doorgelezen...maar zie nergens een servernaam staan?

Kiwi !

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Devata schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 09:42:
Ik weet dat ze dungions hebben aangepast om runs / farming te voorkomen (beetje raar overigens, als mensen dat toch een leuke manier vinden om aan items te komen moeten ze dat toch zelf weten?) maar wat ik me af vraag is of dat ook geld als je de story mode doet en de 3 verschillende explorable modes. Os is het zo dat je na 1 story-mode of na 1 explorable mode al geen fatsoenlijke loot meer gaat krijgen.

Ik zat namelijk te denken om zoiets met de guild te gaan doen. Dus bv AC eerst story, dan explorable 1, dan explorable 2 en dan explorable 3. Als je daar echter voor afgestraft word kunnen we het misschien beter anders aanpakken.

Ik had de discussie nog gelezen over het raiden (stukje terug) en ik vraag me af waarom iedereen er zo zeker van is dat ArenaNet dat niet bijvoorbeeld in een expansion zou introduceren. Toe nu toe hebben ze toch redelijk goed naar de input geluisterd dus als er veel vraag naar is. Waarom niet. Het lijkt mij dom beleid om als ergens veel vraag naar is toch stug door te gaan met je eigen weg omdat dat nou eenmaal de route was die je oorspronkelijk had uitgestippeld. Dat geld dan overigens niet alleen voor raids maar kan voor alles gelden.

Ik ben ook wel benieuwd wanneer we eindelijk eens op die MOA kunnen gaan racen waar die racebaan voor is in LA. Ik denk dat dat een mini-game moet worden.
volgens mij bedoelen ze met dungeon farmen iets anders dan de dungeon gewoon netjes uitspelen, lijkt me dus niet dat je gestraft word als je story,expl1,expl2 etc doet , je krijgt namelijk voor elke boss gewoon items voor gear als je explorable doet .een bekende farm run in arah was bv dat mensen een boss skipte om een gemakkelijkere boss te killen door een bug te gebruiken en door een struik te jumpen die eigenlijk gesloten hoorde te zijn. dat is gefixed. en er komen meerdere mini games in gw2 , bij de norn is er al 1 een spelletje met kegs, bij de asura komt polymock (was in gw1 al aanwezig) en die racebaan wist ik zelf niet maar dat zal dan inderdaad wel in een update komen. ik las ergens dat ze zoieso de pve content willen vergroten met een aantal patches .

Freakiebeakie schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 09:52:
[...]

volgens mij bedoelen ze met dungeon farmen iets anders dan de dungeon gewoon netjes uitspelen, lijkt me dus niet dat je gestraft word als je story,expl1,expl2 etc doet , je krijgt namelijk voor elke boss gewoon items voor gear als je explorable doet .een bekende farm run in arah was bv dat mensen een boss skipte om een gemakkelijkere boss te killen door een bug te gebruiken en door een struik te jumpen die eigenlijk gesloten hoorde te zijn. dat is gefixed. en er komen meerdere mini games in gw2 , bij de norn is er al 1 een spelletje met kegs, bij de asura komt polymock (was in gw1 al aanwezig) en die racebaan wist ik zelf niet maar dat zal dan inderdaad wel in een update komen. ik las ergens dat ze zoieso de pve content willen vergroten met een aantal patches .
Oke, ik dacht ergens gelezen te hebben dat als je een dungions meerdere keren op een dag deed dat de loot dan minder goed ging worden.

Ik ben wel benieuwd naar die mini-games. Vraag me af wanneer ze erin komen. In LA is ook een arena om met je mini's te vechten. Is dat niet ongeveer het zelfde als dat polymock?

-

Het viel me in Piken Square op dat ik helemaal niet meer in overflows terecht kom. Dat is wel erg prettig, het lijkt er toch op dat ze wat verbeteringen daarvoor hebben doorgevoerd want hoewel de startgebieden nu dan minder druk zijn is LA nu juist weer drukker.

WvW heeft nu wel iets vaker een que als voorheen maar er is nog bijna altijd wel een borderland te vinden zonder que en anders is een que meestal niet langer als 15 min. Als dat zo blijft vind ik het prima. (moet echter ook niet gaan oplopen)

[ Voor 17% gewijzigd door Devata op 02-10-2012 10:02 ]

X-Kiwi schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 09:52:
[...]

Daar had ik al gekeken, ik had zelfs de hele site van de guild doorgelezen...maar zie nergens een servernaam staan?
Als ik de site open zie ik een link naar Teamspeak is live & server gekozen. Als je deze aanklikt zie je staan: De server wordt Far Shiverpeaks!

Dat is bij mijn weten nog niet gewijzigd.
Devata schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 09:57:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar die mini-games. Vraag me af wanneer ze erin komen. In LA is ook een arena om met je mini's te vechten. Is dat niet ongeveer het zelfde als dat polymock?
Een mini-game om met je mini's te vechten :) Dus daar moet ik ze voor aanschaffen.

[ Voor 30% gewijzigd door RoseSolane op 02-10-2012 10:01 ]

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

in gw1 had je voor polymock echt polymock poppetjes nodig , je kreeg geloof ik een standaard setje als je begon met polymock en je kon speciale vinden in dungeons. nog even over dungeons , als je ze heel vaak achter elkaar doet en dan minder loot krijgt dat zou kunnen, er zit in het hele spel een soort anti farm code ingebakken. ik heb dat duidelijk gemerkt bij een bugged event die groepen bleef spawnen. als ik daar begon kreeg ik 2 of 3 yellows en een uur later kreeg ik uit een groep misschien 1 material maar verder niks. je zag de loot echt minder worden, dan ging ik een half uurtje ergens anders wat dingen kapot slaan en dan kon ik weer naar het event en kreeg ik weer loot

RoseSolane schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 09:58:

[...]

Een mini-game om met je mini's te vechten :) Dus daar moet ik ze voor aanschaffen.
Gotta Catch 'Em All... nouja Gotta Farm For Money To Buy 'Em All

Daar blijf ik toch wat kritisch over, net als de pets, mounts en crafting systeem. Ik heb er ondertussen 3 plus dan nog mijn CE mini. Ik ga daar later wel wat meer geld in stoppen.
Freakiebeakie schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:03:
in gw1 had je voor polymock echt polymock poppetjes nodig , je kreeg geloof ik een standaard setje als je begon met polymock en je kon speciale vinden in dungeons. nog even over dungeons , als je ze heel vaak achter elkaar doet en dan minder loot krijgt dat zou kunnen, er zit in het hele spel een soort anti farm code ingebakken. ik heb dat duidelijk gemerkt bij een bugged event die groepen bleef spawnen. als ik daar begon kreeg ik 2 of 3 yellows en een uur later kreeg ik uit een groep misschien 1 material maar verder niks. je zag de loot echt minder worden, dan ging ik een half uurtje ergens anders wat dingen kapot slaan en dan kon ik weer naar het event en kreeg ik weer loot
Maar de vraag is dan dus, ziet hij de story en de 3 explorables als een nieuwe "dungion run" of als een herhaling.

[ Voor 50% gewijzigd door Devata op 02-10-2012 10:08 ]

Devata schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:06:

Maar de vraag is dan dus, ziet hij de story en de 3 explorables als een nieuwe "dungion run" of als een herhaling.
Ik heb gelezen dat je standaard 20 tokens krijgt als je een explorable mode dungeon cleart, plus 40 extra als je dat die dag voor het eerst doet. Iedere tak van een explorable mode wordt daarbij als een aparte dungeon gezien. Dat betekent dat als je alle drie de explorable modes van AC op 1 dag doet, je 180 tears of ascalon krijgt.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

ik denk dat hij dat als nieuwe runs ziet, pas als je 1 path achter elkaar doorloopt krijg je loot problemen
ik heb nu denk ik 15 mini`s maar dat komt ook omdat ik er al 4 of 5 van mijn hall of monuments heb en me Ce pet

[ Voor 34% gewijzigd door Freakiebeakie op 02-10-2012 10:16 ]

• Stroopwafel Inc
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-08-2021
Zodra de anti-farm daadwerkelijk werkt zoals door Anet geadverteerd kun je het begrip 'herhaling' letterlijk nemen. Telkens hetzelfde event doen zal resulteren in 'diminished returns', evenals dezelfde dungeon binnen zeer kortetijd (lees: tijd (significant) korter dan een gemiddelde groep er over zou doen). De drie verschillende explorables achter elkaar doen en/of telkens een ander event doorlopen zou gewoon normale loot moeten opleveren.
Jullie kopen mini's? Ik was al blij dat ik genoeg gold bij elkaar geschraapt had zodat ik gisteravond een extra banktab kon aanschaffen. Mini's staan ergens achteraan het rijtje van aan te schaffen artikelen. Ik wil er best één hebben, maar zou ze liever als een beloning zien. Daarin kan ik Devata alleen maar gelijkgeven. De laatste boss van een dungeon als mini als je story mode hebt gedaan bijvoorbeeld.

• X-Kiwi
Ik heb nu al 50silver bij elkaar gespaard..en heb voor 8s een mini gekocht: een mini-mage..dus een soort van mini-me :P

Nu kan ik hem helaas niet meer gebruiken...want via de knop 'deposit all collectables to bank' is hij opeens ook weg. :(

[ Voor 34% gewijzigd door X-Kiwi op 02-10-2012 10:29 ]

Kiwi !

X-Kiwi schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:27:
Ik heb nu al 50silver bij elkaar gespaard..en heb voor 8s een mini gekocht: een mini-mage..dus een soort van mini-me :P
Dat is inderdaad wel grappig :) Misschien moet ik er ook maar één aanschaffen.
X-Kiwi schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:27:

Nu kan ik hem helaas niet meer gebruiken...want via de knop 'deposit all collectables to bank' is hij opeens ook weg. :(
Moet je hem dus weer ff oppikken bij je bank of een crafting station :P En als je hem daarna in een invisible bag doet, wordt ie niet gedeposit.

RoseSolane schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:26:
Jullie kopen mini's? Ik was al blij dat ik genoeg gold bij elkaar geschraapt had zodat ik gisteravond een extra banktab kon aanschaffen. Mini's staan ergens achteraan het rijtje van aan te schaffen artikelen. Ik wil er best één hebben, maar zou ze liever als een beloning zien. Daarin kan ik Devata alleen maar gelijkgeven. De laatste boss van een dungeon als mini als je story mode hebt gedaan bijvoorbeeld.
Ik heb alleen 3 goedkope gekocht voor 7 - 9 zilver. Wilde er gewoon wat hebben en zal later ook pas weer meer gaan kopen. Wil nu eerst geld krijgen voor mijn lvl 60 boek en daarna indd om bank-slots te kopen enz. De gemprijzen zijn volgens mij wel wat opgelopen.

Ik heb nu buiten mijn CE een Wasp http://wiki.guildwars2.com/wiki/Mini_Wasp, een Green Moa http://wiki.guildwars2.com/wiki/Mini_Green_Moa (omdat ik die in de beta ook had) en een Skritt Forager http://wiki.guildwars2.com/wiki/Mini_Skritt_Forager

En dan heb ik dus nog de Miniature Rytlock http://wiki.guildwars2.com/wiki/Miniature_Rytlock

Ik heb ze overigens nooit bij me.

Tja door het moeten kopen vind ik het sparen ervan ook gewoon niet zo leuk. Dat je er een aantal kunt kopen, oke maar het liefs zijn sommige een extremely rare drop van een beest (bijvoorbeeld zo'n Skritt als drop van een Skritt) krijg je andere indd in een dungion en weer andere bijvoorbeeld als je een bepaald event met goud afrond. Dat maakt ze unieker en ook leuker om ze te sparen. (Of een recept voor ze vinden en ze dan kunnen maken met je craft) Nu heb ik zoiets van.. dat komt nog wel terwijl in andere games (zal geen namen noemen) was ik juist met dit soort dingen bezig.

Edit: Zo'n mini mage vind ik persoonlijk dan weer wat minder... Ik vind ze wat raar. Bij die andere kan ik me het nog wel als "huisdier" inbeelden. Maar een klein mensje vind ik toch wat vreemd. Het zelfde geld overigens ook enigszins voor die Miniature Rytlock, maar dat is dan tenminste nog geen mens. Ik zou dan liever zien dat ze er bijvoorbeeld een kind van hadden gemaakt dat zich als mage verklede. Dat kan ik dan nog plaatsen.

[ Voor 12% gewijzigd door Devata op 02-10-2012 10:47 ]

• X-Kiwi
SnoeiKoei schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:32:
[...]

Moet je hem dus weer ff oppikken bij je bank of een crafting station :P En als je hem daarna in een invisible bag doet, wordt ie niet gedeposit.
Er zijn echt zoveel dingen die ik nog niet weet in GW...zoals toegang tot je bank via een crafter? Moet toch nog beginnen met crafting...ik hak/snoei/mijn tot nu toe alles wat ik op mijn weg tegen kom voor het kleine beetje xp dat het geeft.

Kiwi !

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

ik heb 3 keer een mini set gekocht met gems, in het begin toen gw2 net uit was heb ik redelijk vaak gold omgezet in gems omdat het toen super goedkoop was.
1g was toen 400 gems waard en nu volgens mij 270gems , ik heb al 2 bank tabs gekocht , 3 x een mini set
door vroegtijdig gold om te zetgten in gems :P
leukste vind ik nog steeds me tabby cat uit de Hom, ik heb thuis zelf ook een rode kater dus das wel grappig

[ Voor 15% gewijzigd door Freakiebeakie op 02-10-2012 10:42 ]

X-Kiwi schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:38:
[...]

Er zijn echt zoveel dingen die ik nog niet weet in GW...zoals toegang tot je bank via een crafter? Moet toch nog beginnen met crafting...ik hak/snoei/mijn tot nu toe alles wat ik op mijn weg tegen kom voor het kleine beetje xp dat het geeft.
En als je het resultaat van het hakken, etc omzet in nieuwe ontdekkingen dan krijg je een berg xp :) Let wel op dat in GW2 het ontdekken van nieuwe receipts veel meer oplevert dan het opnieuw craften van iets wat je al eens ontdekt hebt. Zie http://gaiscioch.com/tave..._crafting/post_35198.html voor een erg goede handleiding.

edit:
Freakiebeakie schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:40:
ik heb 3 keer een mini set gekocht met gems, in het begin toen gw2 net uit was heb ik redelijk vaak gold omgezet in gems omdat het toen super goedkoop was.
1g was toen 400 gems waard en nu volgens mij 270gems , ik heb al 2 bank tabs gekocht , 3 x een mini set
door vroegtijdig gold om te zetgten in gems :P
Ja, ik heb iets van 38s betaalt voor 100 gems, dat is nog minder dan 270 gems voor 1g.
leukste vind ik nog steeds me tabby cat uit de Hom, ik heb thuis zelf ook een rode kater dus das wel grappig
Vind je vriendin ook :) Die kat liep dit weekend mee in CM, maar stak geen poot uit ;)

[ Voor 34% gewijzigd door RoseSolane op 02-10-2012 10:48 ]

• X-Kiwi
De waarde van valuta is ook flink wennen...ik krijg zo'n 1s per quest..terwijl ik gewend was al stapels met gold te hebben. Als ik dan toch de vergelijking met WoW trek (pijnlijk punt volgens mij in dit topic) is het systeem van gear-kwaliteit echt wennen. Groen is beter dan Blauw?? Heb nog steeds dat als een mob een blauw item dropt (al is het een blood vial of iets anders) dat ik meteen mijn bagpack open om te kijken wat het precies is..

Kiwi !

Ik heb indd het zelfde gedaan, dan niet die mini sets maar in het begin veel goud in gems gestopt voor 2 extra bank tabs. Op zich is het natuurlijk nog altijd ongeveer het zelfde. Die 2 gold voor 600 gems heb je nu ook sneller.. tenminste als je 80 bent, alleen ben ik dat nog niet.

Zodra dit karakter dat wel is ga ik echter wel gold farmen puur om dat soort zaken uit te kunnen breiden. Extra bank slot en extra char slots. Later misschien wat kleren. Ik had zitten rekenen maar je bent meestal goedkoper met je mini's uit door ze te kopen van de TP. Alleen die exotics zijn erg duur maar ook daarin verschillen de prijzen flink.

• Nidhiki
  • Laatst online: 17-02-2024
Ik heb een mini Dredge Excavator, leuke is dat die net zo groot is als ik zelf (Tja Asura :) ) Zeker als ik zelf ook even in een golem suit ga zitten geeft dat leuk gezicht, grote golem met mini robot die er achteraan huppelt :D

---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk

RoseSolane schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:44:
[...]

En als je het resultaat van het hakken, etc omzet in nieuwe ontdekkingen dan krijg je een berg xp :) Let wel op dat in GW2 het ontdekken van nieuwe receipts veel meer oplevert dan het opnieuw craften van iets wat je al eens ontdekt hebt. Zie http://gaiscioch.com/tave..._crafting/post_35198.html voor een erg goede handleiding.
Ik ben nu 63 geloof ik en heb nog weinig gedaan aan crafting. Ik vraag me af wanneer het verstandig is om dan in te zetten op het craften, het is tenslotte zonde om een hoop xp te krigjen als je toch al lvl 80 bent.. al krijg je er nog wel skill-points voor maar voor het gevoel gooi je dan toch wat weg.
Nidhiki schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:52:
Ik heb een mini Dredge Excavator, leuke is dat die net zo groot is als ik zelf (Tja Asura :) ) Zeker als ik zelf ook even in een golem suit ga zitten geeft dat leuk gezicht, grote golem met mini robot die er achteraan huppelt :D
Ik gebruik eigenlijk alleen m'n red tabby (uit m'n HoM). Heb ik twee katten achter me aanlopen tijdens mijn omzwervingen!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• LikeAKing
  • Laatst online: 12-08-2024
Is het het uberhaupt waard om een lvl 80 character te hebben of haalt dat de fun van het hele spel weg?
LikeAKing schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:55:
Is het het uberhaupt waard om een lvl 80 character te hebben of haalt dat de fun van het hele spel weg?
Je zult uiteindelijk 80 worden, wat je ook doet. En ik het probleem niet als je 80 bent. Het is niet dat je dan absoluut niet meer naar andere gebieden kan hoor...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• LikeAKing
Ja maar veel lvl 80'ers dreigen te stoppen, inclusief vrienden. :)
de PvE blijkt limited te zijn en de PvP blijkt ook eentonig te zijn.

• sjaggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-06-2021
In dit spel moet je eigenlijk je eigen plezier een beetje opzoeken, als jij bijvoorbeeld in PvE een character van lvl 80 hebt en nog nooit PvP of dungeons gedaan hebt raad ik je aan om dat dan te doen.

Er zijn genoeg dingen in GW2 waar je je mee bezig kan houden alleen moet je wel even zoeken wat jij het leukste vind.

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
LikeAKing schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:57:
Dan word je 80 en dan bepaal je dat toch zelf of je da took vind :)
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:56:
[...]

Je zult uiteindelijk 80 worden, wat je ook doet. En ik het probleem niet als je 80 bent. Het is niet dat je dan absoluut niet meer naar andere gebieden kan hoor...
Downscaling naar het gebied maakt dat de meeste gebieden een uitdaging blijven. Ik vind alleen de startgebieden echt eenvoudig met mijn lvl 61, alle andere gebieden blijven leuk.
Je zult toch wel ooit 80 worden. Ik heb nooit echt zitten spelen om te levelen en ben nu 63. Dit weekend amper gespeeld anders alweer een stukje hoger.

Als ik 80 ben dan ga ik proberen de armor enz te vinden die ik wil, crafting te verhogen, een legandary te maken en gold farmen om mijn account uit te breiden. Daarnaast begin ik dan gewoon met een tweede karakter. Dus wat is leuk.. je kunt altijd een tweede karakter maken en je daar mee vermaken, het is denk ik wel altijd handig o een lvl 80 char te hebben.

Ik denk echter dat jij verwijst naar het feit dat veel mensen klagen over het ontbreken aan content voor lvl 80 mensen.. Tja ik ben nog geen 80 dus kan er niet over oordelen maar ik hoor het vaak dus het zal wel kloppen maar vooralsnog kun je verder met een 2e char enz. Zelf heb ik met mijn eerste char niet al het gebied verkend zodat een tweede en derde char levelen toch nieuw en dus leuk blijft. In de tussentijd heeft ArenaNet dan tijd om dat 'probleem' dat er kennelijk is op te lossen.
Tjah dat hoor ik inderdaad ook vaker. Er word hier wat neerbuigend over gedaan maar dat vind ik onterecht. Hier zitten tenslotte veelal 'fans' maar voor GW2 om een succes te blijven zullen ze ook die mensen moeten kunnen behouden die nu dreigen te stoppen of al zijn gestopt. Maar je kunt je nog wel prima vermaken met meerdere chars, dat zul je na je 3e lvl 80 char echter ook wel hebben gezien en hopelijk heeft tegen die tijd ArenaNet daar wat aan weten te doen. En of het nou terecht is of niet, je (Arenanet) zult die spelers die nu dreigen weg te lopen toch moeten vast weten te houden wil je succesvol blijven, en ik hoop echt dat GW2 een blijven wordt in plaats een van de vele MMO's met alleen wat echt 'fans' als playerbase.

[ Voor 28% gewijzigd door Devata op 02-10-2012 11:09 ]

• LikeAKing
sjaggy schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:57:
[...]

In dit spel moet je eigenlijk je eigen plezier een beetje opzoeken, als jij bijvoorbeeld in PvE een character van lvl 80 hebt en nog nooit PvP of dungeons gedaan hebt raad ik je aan om dat dan te doen.

Er zijn genoeg dingen in GW2 waar je je mee bezig kan houden alleen moet je wel even zoeken wat jij het leukste vind.
Crafting valt amper winst uit te halen, PvE is niet zo super uitgebreid, dungeons do je alleen voor de armor.
sPvP en WvW vind ik wel weer tof, maar ik wil een lvl 80 account hebben voor WvW. Ik twijfel alleen tussen welke class, ik blijf alles langzaam naar lvl 25 levelen, maar ik wil wel een main (gaurdian, mesmer, thief). Welke is overall gewoon het meest veelzijdig/all around? Alle classes zijn even leuk maar na 20 lvl's blijft de combat natuurlijk ook repetitief op een gegeven moment. :)

• sjaggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-06-2021
LikeAKing schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:01:
[...]

Crafting valt amper winst uit te halen, PvE is niet zo super uitgebreid, dungeons do je alleen voor de armor.
sPvP en WvW vind ik wel weer tof, maar ik wil een lvl 80 account hebben voor WvW. Ik twijfel alleen tussen welke class, ik blijf alles langzaam naar lvl 25 levelen, maar ik wil wel een main (gaurdian, mesmer, thief). Welke is overall gewoon het meest veelzijdig/all around? Alle classes zijn even leuk maar na 20 lvl's blijft de combat natuurlijk ook repetitief op een gegeven moment. :)
Ikzelf heb als main een lvl 80 necromancer, deze manier van spelen (minion master) ging echt goddelijk in combinatie met PvE maar voor PvP vind ik necro niet zo mijn ding.

Een goede allround class voor PvP zou denk ik warrior zijn, deze "kunnen" zeer tanky zijn en/of goede damage hebben.

Mij persoonlijk lijkt thief wel het vetste in PvP ;)

edit: En betreft het crafting, daar valt inderdaad bijna niks van winst uit te halen. Maar bij craften gaat het denk ik nu ook vooral om de exp die je van het craften krijgt en misschien het feit dat de economie in GW2 nog niet helemaal goed is.

[ Voor 11% gewijzigd door sjaggy op 02-10-2012 11:05 ]

Devata schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:01:
[...]

Je zult toch wel ooit 80 worden. Ik heb nooit echt zitten spelen om te levelen en ben nu 63. Dit weekend amper gespeeld anders alweer een stukje hoger.

Als ik 80 ben dan ga ik proberen de armor enz te vinden die ik wil, crafting te verhogen, een legandary te maken en gold farmen om mijn account uit te breiden. Daarnaast begin ik dan gewoon met een tweede karakter. Dus wat is leuk.. je kunt altijd een tweede karakter maken en je daar mee vermaken, het is denk ik wel altijd handig o een lvl 80 char te hebben.

Ik denk echter dat jij verwijst naar het feit dat veel mensen klagen over het ontbreken aan content voor lvl 80 mensen.. Tja ik ben nog geen 80 dus kan er niet over oordelen maar ik hoor het vaak dus het zal wel kloppen maar vooralsnog kun je verder met een 2e char enz. Zelf heb ik met mijn eerste char niet al het gebied verkend zodat een tweede en derde char levelen toch nieuw en dus leuk blijft. In de tussentijd heeft ArenaNet dan tijd om dat 'probleem' dat er kennelijk is op te lossen.
Ik denk dat ik zeker nog 50% van de gebieden moet onderzoeken nadat ik lvl80 ben geworden...

Wat GW2 niet doet: je continue nieuwe (nog nooit geziene) dingen voorschotelen. Als jij dus lvl80 geworden bent, alles gedaan hebt en nooit iets dubbel zou willen doen, tja, dan ben je klaar en kun je een ander spel spelen.

Ik heb heel wat uurtjes in Queensdale doorgebracht. Zowel met m'n ranger als met m'n elementalist. En toch zijn er daar nog events die ik nog nooit gezien heb (bog beast bijvoorbeeld). Ik vind het ook gewoon leuk om eens weer naar terug te gaan, gewoon omdat ik het een prachtig gebied vind...

• Xeiji
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-09 20:32
Hoezo is PvP eentonig? Ik speel behoorlijk veel PvP en ik heb er veel lol mee om mijn skills tegen anderen te matchen. Samen met guildies tournaments doen (zoals vanavond gepland staat) is ook geweldig ook al moet ik nog veel leren over het samenwerken en over mijn mesmer zelf!

Ik hoorde dat guildies ontzettend veel plezier hadden met WvW events die er in mijn guild georganiseerd worden, likewise voor de dungeon runs!

De wereld ontdekken is heerlijk, met events meedoen, kwaad op mezelf zijn omdat ik weer mezelf weer onderschat had: solo tegen een of andere champion event.

Zoals anderen al zeiden: je maakt (samen met je vrienden/randoms/guildies) je eigen fun.

• LikeAKing
Ik heb een gaurdian van lvl 11, mesmer lvl 22 en thief lvl 9 en veel gepvp'ed. Mesmer is leuk, maar suckt in PvE, gaurdian en thief zijn hier beter maar hebben weer een vrij limited combat-style in PvP tho. :P Classes kiezen blijven lastig.

• Xeiji
Ik speel actief met een level 23 mesmer en heb een 34 thief, 37 necromancer en level ~25 warrior. Vaker kijk ik naar video's hoe anderen classes spelen en daar zie je ook andere speelstijlen wat je dan ook moet uitproberen :P

Zo heb ik bijv. met bleed necro, lifesteal necro, gs/axe/shield nuke warrior, shatter mesmer, phantom mesmer en nu illusion mesmer gespeeld om te kijken hoe het allemaal aanvoelde.

Je hoeft niet bij dezelfde profession te blijven, afwisselen mag altijd :)

[ Voor 3% gewijzigd door Xeiji op 02-10-2012 11:12 ]

• LikeAKing
Maar alles voelt dan zo sloom. 5 characters van lvl 15+-, 1 van 22, 2 characters van lvl 9 gedelete. 100 uur gespeeld. Als main blijf ik denk ik wel bij mesmer. :) Gaurdians dps is laag, en gister hoorde ik dat gaurdians wat underpowered zijn (slechtere versie van warrior)

[ Voor 25% gewijzigd door LikeAKing op 02-10-2012 11:14 ]

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11 16:56
Xeiji schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:11:
Ik speel actief met een level 23 mesmer en heb een 34 thief, 37 necromancer en level ~25 warrior. Vaker kijk ik naar video's hoe anderen classes spelen en daar zie je ook andere speelstijlen wat je dan ook moet uitproberen :P
Know your enemy! :9 ik denk verder dat je niet naar andere builds moet kijken of hoe andere spelen maar juist wat voor jou goed werkt en wellicht voor het team.

• xeple
LikeAKing schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:14:
Gaurdians dps is laag, en gister hoorde ik dat gaurdians wat underpowered zijn (slechtere versie van warrior)
Warriors zijn gewoon #1 als het gaat om dps, teminste als je hem zo bouwt. Guardians hebben retallation en die kun je eigenlijk altijd aan hebben staan. Hier komt ook de grootste damage vandaan. Daarnaast heeft de Guardian het nodig van zijn whirl attack met zijn greatsword. Samen met might, burning, en vulnerability op je foe gaat dat best snel.

• LikeAKing
Ja, maar gaurdians hinderen mij met hun 10k-13k hp. Dat is wel heel weinig. Een vraagje, als ik tournaments doe met mijn asura mesmer, dan kan je ook van die pvp armor mee verdienen hoorde ik. Kan ik die armor ook voor mijn thief bewaren? Want mesmer armor op een asura zie je zo goed als niet, op een human thief dus wel weer. :)
LikeAKing schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:25:
Ja, maar gaurdians hinderen mij met hun 10k-13k hp. Dat is wel heel weinig. Een vraagje, als ik tournaments doe met mijn asura mesmer, dan kan je ook van die pvp armor mee verdienen hoorde ik. Kan ik die armor ook voor mijn thief bewaren? Want mesmer armor op een asura zie je zo goed als niet, op een human thief dus wel weer. :)
Mesmer draagt light armour, thief draagt medium. Deze professions kunnen elkaars armour dus nooit aandoen.

• LikeAKing
Ja maar dat systeem met die punten. Telt het voor beiden accounts? hoe werkt dat reward system in toernooien?

• xeple
LikeAKing schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:25:
Dat is inderdaad weinig, ik loop namelijk met 22k hp en doe daarnaast redelijk wat damage. Ik spec dan ook nooit de traits in grandmaster, vind die extra's te weinig toevoegen voor de guardian.

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Devata schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:46:
Ik heb indd het zelfde gedaan, dan niet die mini sets maar in het begin veel goud in gems gestopt voor 2 extra bank tabs. Op zich is het natuurlijk nog altijd ongeveer het zelfde. Die 2 gold voor 600 gems heb je nu ook sneller.. tenminste als je 80 bent, alleen ben ik dat nog niet.

Zodra dit karakter dat wel is ga ik echter wel gold farmen puur om dat soort zaken uit te kunnen breiden. Extra bank slot en extra char slots. Later misschien wat kleren. Ik had zitten rekenen maar je bent meestal goedkoper met je mini's uit door ze te kopen van de TP. Alleen die exotics zijn erg duur maar ook daarin verschillen de prijzen flink.
uit een mini set krijg je 3 mini`s waarvan er altijd 1tje groen of geel is , ik heb nu geloof ik 2 gele en 2 groenen de rest zijn wit

• Xeiji
In sPvP krijg je twee dingen: Glory en Rank.

Met Glory kun je spullen kopen, e.g. Copper Chest (200gl), Silver Chest (500gl), Gold Chest (1000gl), PvP salvage kit (100gl) en item tokens (200gl). Met rank kun je in rank omhoog en ermee krijg je toegang tot de chests van een nieuwe rang, dus nieuwe pvp gear.

In tournaments krijg je 3 dingen, namelijk Glory, Rank en Chests. Chests die je krijgt zijn afhankelijk van hoe goed je het hebt gedaan in een tournament. 3de plaats Bronze Tournament Chest, 2de plaats Silver Tournament Chest, 1ste plaats Gold Tournament chest.

Je kunt de items uit de chests salvagen met de PvP salvage kit. Ermee krijg je items die je kunt combineren tot een nieuw item in de mystic forge.

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-11 14:05
sPvP met elementalist

Ervaring: echt meesterlijk bij group fights, lekker aoe spammen. Maar 1v1 echt dramatisch. Als ik met mijn thief speel is elementalist echt kill voer voor me. Dat is de eerste class waar ik op af zoef om kills te farmen.

Alle classes zijn vrij goed balanced. Maar engineer en elementalist mogen wel een klein beetje gebuffed worden voor 1v1.

Ik vind het persoonlijk dan ook een beetje raar dat je als ligt armor user met je close combat fiery greatsword elite skill nog het beste bent in 1v1. Elementalist, een haat liefde verhouding. Ik vind magic echt tof, maar in GW2 is Elementalist samen met engineer de meest rare class i.v.m. de weapon utility skills en niet de mogelijkheid tot in combat switchen van wapens.

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

dat mensen zeggen dat de pve limited is is niet waar , ze zijn zelf limited(wil niemand beledigen) maar zo zie ik dat.
het hele spel is repeatable op lvl 80 want je word gedownscaled dus dingen worden wel iets gemakkelijker als je 80 bent maar niet super simpel . en je krijgt gewoon lvl 80 loot van events in low lvl gebieden en van mobs , dan heb je nog de 9 dungeons met 3 modes dus das ook nog redelijk wat werk. je wil daar misschien een gear setje uit halen , die kosten 1200 items dus daar heb je wel wat runs voor nodig. en de laatste 3 gebieden in het spel zijn packed met events (als ze niet bugged zijn) en dat is echt leuk om te doen , je vliegt van het ene event in het ander , kan je lekker gold verdienen en karma , karma kan je dan weer uitgeven aan temple sets . echt zat te doen dus. en om dan toch maar even 1 vergelijking te maken met wow. daar ben je uiteindelijk ook snel gegeared en doe je alleen de laatste raid . in mijn ogen is gw2 dan veel diverser en minder snel boring

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

IngamerX schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:53:
sPvP met elementalist

Ervaring: echt meesterlijk bij group fights, lekker aoe spammen. Maar 1v1 echt dramatisch. Als ik met mijn thief speel is elementalist echt kill voer voor me. Dat is de eerste class waar ik op af zoef om kills te farmen.

Alle classes zijn vrij goed balanced. Maar engineer en elementalist mogen wel een klein beetje gebuffed worden voor 1v1.

Ik vind het persoonlijk dan ook een beetje raar dat je als ligt armor user met je close combat fiery greatsword elite skill nog het beste bent in 1v1. Elementalist, een haat liefde verhouding. Ik vind magic echt tof, maar in GW2 is Elementalist samen met engineer de meest rare class i.v.m. de weapon utility skills en niet de mogelijkheid tot in combat switchen van wapens.
elementalist heeft inplaats van 2 weapon sets de atunements , dus eigelijk meer keus dan andere classes
je moet het wel gebruiken in pvp, ik ben in 1 vs 1 redelijk taai met mijn ele, als ik al verlies in 1 op 1 dan is mijn tegenstander ook flink naar de klote en leeft ie meestal net aan

• LikeAKing
Met WoW outgear je je opponent, dat is totaal niet leuk.

@Xeiji; Oh dus die chests moet je gewoon salvagen. = dezelfde rewards als dat je die chests koopt. Is het mogelijk om die te transferen naar een andere character?
Freakiebeakie schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:55:
[...]
ze zijn zelf limited(wil niemand beledigen) maar zo zie ik dat.
Dat slaat natuurlijk nergens op, natuurlijk is dit beledigend. 8)7

"negers zijn dom (ben geen racist) maar zo zie ik dat." :F

In plaats van zo'n populistisch labeltje aan mensen met een andere mening te hangen kun je deze hele discussie beter vermijden want ieder speelt en ervaart het spel op zijn eigen manier en als iemand er op uitgekeken is verander jij daar met jouw mening niks aan.

Anyway, gisteravond mijn elementalist weer wat verder geleveld en die kan nu ook met haar staff overweg. Die fire AoE spells zijn inderdaad de moeite waard maar ik denk toch dat ik hierna voor 2x dagger ga, trekt me meer. Bij de staff vind ik het nou niet erg uitnodigend om af en toe eens van attunement te wisselen, dagger spec lijkt daar veel uitnodigender voor.

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

SnoeiKoei schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:04:
[...]

Dat slaat natuurlijk nergens op, natuurlijk is dit beledigend. 8)7

"negers zijn dom (ben geen racist) maar zo zie ik dat." :F

In plaats van zo'n populistisch labeltje aan mensen met een andere mening te hangen kun je deze hele discussie beter vermijden want ieder speelt en ervaart het spel op zijn eigen manier en als iemand er op uitgekeken is verander jij daar met jouw mening niks aan.

Anyway, gisteravond mijn elementalist weer wat verder geleveld en die kan nu ook met haar staff overweg. Die fire AoE spells zijn inderdaad de moeite waard maar ik denk toch dat ik hierna voor 2x dagger ga, trekt me meer. Bij de staff vind ik het nou niet erg uitnodigend om af en toe eens van attunement te wisselen, dagger spec lijkt daar veel uitnodigender voor.
ik vind dat zo omdat die mensen roepen dat een spel limited is terwijl dat zeker niet zo is, ze kijken niet verder dan hun neus lang is en blijven hangen in het doen en laten van andere Mmo`s en vervolgens roepen ze ;whaaa kut spel limited' dan vind ik dus dat ze zelf limited zijn ,zouden ze oude gewoontes loslaten en even doorkijken dan zouden ze misschien van gedachte veranderen ,. ik probeer niemand zn gedachte te veranderen btw , als iemand het spel niet leuk vind dan heb ik daar geen probleem mee , dan zeg ik stop er mee en kijk verder, veel plezier! ieder zn ding, maar ga niet iets afkraken omdat je zelf niet verder kijkt daar kan ik slecht tegen idd dat geef ik eerlijk toe.

[ Voor 9% gewijzigd door Freakiebeakie op 02-10-2012 12:11 ]

• X-Kiwi
Ik kies toch liever voor staff voor elementalist. Dan kun je lekker afstand houden en meestal al 50% hp eraf hebben voordat de mob voor je neus staat. Met daggers moet je direct dichtbij (behalve met water attunement) om te beginnen.

Het hele downscalen heeft naar mijn idee voor en nadelen. Ja het zorgt er voor dat alles speelbaar blijft. Maar aan de andere kant vond ik het in andere games altijd ideaal: je komt een mob/quest tegen die je niet neer krijgt met lvl 40. Dan grind je wat, doe wat andere quests tussendoor of een instance..en als lvl 45 probeer je het nog een keer. In GW2 kan dat niet, omdat je dan gewoon weer terug naar lvl 40 gezet wordt.

Vind trouwens vooral de verhaal-lijn quests echt te lastig. De human quest rond lvl 20 waarbij je je zus uit de cel haalt..nou ik ben wel 20x dood gegaan. Hoe moet ik ooit 4 mobs van mijn level tegelijk aan kunnen?? Uiteindelijk maar voor een andere tactiek gegaan: alle dps op 1 mob storten..dood gaan...en dan staan er nog maar 3 mobs. In een andere quest moest ik mortieren rond een kasteel weg halen...leuk idee maar eerst gooien ze je tussen 12 mobs van mijn level. Instant death...heel leuk.

Kiwi !

• xeple
Freakiebeakie schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:07:
[...]

ik vind dat zo omdat die mensen roepen dat een spel limited is terwijl dat zeker niet zo is, ze kijken niet verder dan hun neus lang is en blijven hangen in het doen en laten van andere Mmo`s en vervolgens roepen ze ;whaaa kut spel limited' dan vind ik dus dat ze zelf limited zijn ,zouden ze oude gewoontes loslaten en even doorkijken dan zouden ze misschien van gedachte veranderen ,. ik probeer niemand zn gedachte te veranderen btw , als iemand het spel niet leuk vind dan heb ik daar geen probleem mee , dan zeg ik stop er mee en kijk verder, veel plezier! ieder zn ding, maar ga niet iets afkraken omdat je zelf niet verder kijkt daar kan ik slecht tegen idd dat geef ik eerlijk toe.
Idd, er is wel degelijk end game content alleen niet meer op de traditionele manier.
[...]

Prima maar doe dan ook niet schijnheilig en ontken niet dat het een beledigende opmerking is. ;) Die toevoeging sloeg namelijk nergens op.

• Xeiji
LikeAKing schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:04:
Met WoW outgear je je opponent, dat is totaal niet leuk.

@Xeiji; Oh dus die chests moet je gewoon salvagen. = dezelfde rewards als dat je die chests koopt. Is het mogelijk om die te transferen naar een andere character?
Gelukkig zijn alle stats voor pvp gear hetzelfde.

Items uit chests (alleen als je ze nog niet hebt) en gesalvagede items kun je opslaan in de PvP locket (deposit collectables) waar all je characters gebruik van maken. Zo kun je ze over zetten. Ik meende dat de items account-bound waren.

Dus vind je medium armor en deposit je het in de PvP locker kun je het met je thief eruit halen
[...]

ik vind dat zo omdat die mensen roepen dat een spel limited is terwijl dat zeker niet zo is, ze kijken niet verder dan hun neus lang is en blijven hangen in het doen en laten van andere Mmo`s en vervolgens roepen ze ;whaaa kut spel limited' dan vind ik dus dat ze zelf limited zijn ,zouden ze oude gewoontes loslaten en even doorkijken dan zouden ze misschien van gedachte veranderen ,.
Maar even los van het feit of het (te) gelimiteerd is of niet. Het feit blijft dat veel mensen het zo ervaren en daarom zou het toch verstandig van ArenaNet zijn als ze daar wat aan doen.
Ik heb meerdere forums bij zulke games gevolgd en overal zie je het zelfde. De 'fans' die het op een bepaalde manier willen of prima vinden en de grotere groep (die misschien wat minder snel tevrede te stellen is) die iets anders wilt. Altijd kozen de ontwikkelaars voor de fans maar de hele community is groter als alleen die fans. Overigens is het met vrijwel al die spellen niet heel goed afgelopen.. maarja welke MMO is na wow nog echt een succesvol geworden? LotR online komt er nog het dichts bij maar is ook niet geworden wat ze ervan hadden verwacht.

Ik kan me zelf nog wel vermaken voorlopig maar ik heb het zelf al vaker aangehaald, zaken waar ik me in een andere games mee bezig hield, verzamelen van recipies voor leuke craft, verzamelen mini, verzamelen pets en verzamelen mounts is in GW2 een stuk minder interessant geworden. Daar zijn ook weer andere dingen voor in de plaats gekomen, zo vermaak ik me prima met jumping puzzles en WvW maar dat is natuurlijk niet voor iedereen zo en uiteindelijk zal GW2 toch een grote en brede achterban moetenzien te behouden.

Samengevat.. limited of niet is meer een gevoel dan een feit. Het is maar net waar je interesse liggen. Wat ik als tekorten zie wordt voor mij dan enigszins opgevangen met WvW, leuke classes en jumping puzzles maar voor een ander misschien niet, daarbij mis ik die punten wel nog. ArenaNet zal het echter voor al die mensen iets te bieden moeten hebben. Dus of het nu limited is of niet, feit is dat bij een redelijke groep het kennelijk als limited word opgevat en daar moet dus echt wat aan gedaan worden.
SnoeiKoei schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:04:
[...]

yep, is veel spannender!
X-Kiwi schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:12:
Ik kies toch liever voor staff voor elementalist. Dan kun je lekker afstand houden en meestal al 50% hp eraf hebben voordat de mob voor je neus staat. Met daggers moet je direct dichtbij (behalve met water attunement) om te beginnen.
Ik vond de staff qua damage zwaar kut. Ik stond op een gegeven moment tegen een skale te vechten. Die outhealde mijn damage... En dan heb ik het over een standaard skale die twee levels onder mij zat.
Het hele downscalen heeft naar mijn idee voor en nadelen. Ja het zorgt er voor dat alles speelbaar blijft. Maar aan de andere kant vond ik het in andere games altijd ideaal: je komt een mob/quest tegen die je niet neer krijgt met lvl 40. Dan grind je wat, doe wat andere quests tussendoor of een instance..en als lvl 45 probeer je het nog een keer. In GW2 kan dat niet, omdat je dan gewoon weer terug naar lvl 40 gezet wordt.
Jawel, dat kan wel. Je bent over het algemeen altijd een level of 2 3 boven je gemiddelde foe en je houdt je traits... Het is dus wel makkelijker, maar niet zo makkelijk dat het geen uitdaging meer is. Vergeet niet dat je armour en wapens niet terug geschaald worden.
Vind trouwens vooral de verhaal-lijn quests echt te lastig.
Heb nog geen te lastige quests gehad in m'n verhaallijn (zag dat je het over een zus had en dus heb ik niet verder gelezen, ik wil de verhaallijnen niet verpesten...) Er zaten wel een paar bij waar je even goed moest nadenken over je positie en veel moest bewegen, maar ze waren allemaal goed te doen. (noble, unknown parents).

Hoewel, er was er een van m'n Orders of Whispers die ik wel lastig vond om te doen... Ik moest een paar piraten onder de tafel drinken! Duurde even voordat ik doorhad hoe dat precies werkte (trouwens, m'n contact persoon van de Order in die Quest is hilarisch!)

• IngamerX
Freakiebeakie schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:59:
[...]

elementalist heeft inplaats van 2 weapon sets de atunements , dus eigelijk meer keus dan andere classes
je moet het wel gebruiken in pvp, ik ben in 1 vs 1 redelijk taai met mijn ele, als ik al verlies in 1 op 1 dan is mijn tegenstander ook flink naar de klote en leeft ie meestal net aan
@freakie

I know ik heb uren gespeeld met ele. Met dual dagger, scepter/dagger, scepter/focus, staff.

Maar:

1. Heb ik al eens eerder aangegeven: ik had lieve gezien dat je in het begin bijvoorbeeld 2 attunements had kunnen kiezen en dan alleen die attunements hebt en dan weapon switching erbij, zodat je naar gelang de situatie kan switchen net zoals de meeste andere classes.

2. Je hebt echt crap utility's (what the f moet ik met een conjuring flame axe? damage output is zwaar laag, terwijl deze hoger zou moeten zijn dan een heavy user met een melee weapon) - Op dit moment gebruik ik mist form, flash, arcane power en fiery greatsword elite. Dus 2 escape utitlity's en 2 offensive, waarbij ik van de offensive niet vrolijk wordt (een zwaard voor een light user? Oo)

3. De elementalist moet het van dot hebben, waarbij burning eigenlijk de main damage output van een ele is. Maar burning stacked niet. Het ergste is, het laatste waar een ele wat aan heeft is DoT. Je bent zo kwetsbaar dat je zo min mogelijk geraakt mag worden, maar bij DoT duurt een gevecht te lang waardoor je door alle CC al snel het ootje bent. En thiefs, om als voorbeeld te noemen, kun je amper kiten. Die spammen gewoon heartseeker en je bent dood. Geen ontkomen aan.

4. Het is raar maar waar, de damage output per skill is bij een staff het grootst, en nog te weinig. Met de sterkste dot skill doe ik met ele na 4-6 sec misschien 2500 damage. Terwijl een thief met dual pistol en de skill unload ook 2500 damage doet in misschien 2 sec, deze kan spammen en nog medium armor draagt ook. Daarnaast is initiative niet genoeg om een thief tegen te houden, deze heeft namelijk nog utililty skills om initative weer te vullen.

(Ik vergelijk overigens met thief, omdat ik die zelf als main gebruik).
Ik zou het mooi vinden dat als je in gebied komt waar je (normaal) veel te hoog voor bent en je draagt je stads kleding dat je dan niet word aangevallen. Je kunt dan zelf ook niet aanvallen dus je kunt niet gaan farmen of anderen gaan helpen of zo maar het zorgt wel dat je je progress wat beter voelt en je kunt ook wat beter "genieten" van gebieden. Daarbij wordt je 100% completion iets gemakkelijker doordat je de hartjes en vista's kunt halen zonder te moeten vechten al zul je bij hartjes en veel skillpoints toch meoten vechten en dan word je dus weer gedownscaled.

Dat zou mij een goede compromis lijken tussen het downscalen van nu en het niet downscalen zoals dat in andere MMO's is.

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Devata schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:19:
[...]

Maar even los van het feit of het (te) gelimiteerd is of niet. Het feit blijft dat veel mensen het zo ervaren en daarom zou het toch verstandig van ArenaNet zijn als ze daar wat aan doen.
Ik heb meerdere forums bij zulke games gevolgd en overal zie je het zelfde. De 'fans' die het op een bepaalde manier willen of prima vinden en de grotere groep (die misschien wat minder snel tevrede te stellen is) die iets anders wilt. Altijd kozen de ontwikkelaars voor de fans maar de hele community is groter als alleen die fans. Overigens is het met vrijwel al die spellen niet heel goed afgelopen.. maarja welke MMO is na wow nog echt een succesvol geworden? LotR online komt er nog het dichts bij maar is ook niet geworden wat ze ervan hadden verwacht.

Ik kan me zelf nog wel vermaken voorlopig maar ik heb het zelf al vaker aangehaald, zaken waar ik me in een andere games mee bezig hield, verzamelen van recipies voor leuke craft, verzamelen mini, verzamelen pets en verzamelen mounts is in GW2 een stuk minder interessant geworden. Daar zijn ook weer andere dingen voor in de plaats gekomen, zo vermaak ik me prima met jumping puzzles en WvW maar dat is natuurlijk niet voor iedereen zo en uiteindelijk zal GW2 toch een grote en brede achterban moetenzien te behouden.

Samengevat.. limited of niet is meer een gevoel dan een feit. Het is maar net waar je interesse liggen. Wat ik als tekorten zie wordt voor mij dan enigszins opgevangen met WvW, leuke classes en jumping puzzles maar voor een ander misschien niet, daarbij mis ik die punten wel nog. ArenaNet zal het echter voor al die mensen iets te bieden moeten hebben. Dus of het nu limited is of niet, feit is dat bij een redelijke groep het kennelijk als limited word opgevat en daar moet dus echt wat aan gedaan worden.
nee arenanet heeft een pad gekozen en als mensen dat niet bevalt moeten zij een andere game zoeken.
ze kunnen nou eenmaal niet iedereen tevreden stellen en als je toevallig binnen de niet tevreden groep zit heb je in feitte pech. en een game kan ook een sucses zijn zonder tig miljoen spelers ,kijk maar naar gw1
dat werd door echt de meeste wow spelers uitgekotst en dat is nu weer zo . prima toch ieder zn ding zei ik al
tijd voor alle ontevreden mensen om of er genoegen mee te nemen en je weg proberen te vinden zoals het is of stoppen en andere game gaan spelen. en dat ze voor de fans kiezen zal vast wel een rede hebben. misschien hebben ze wel wat research gedaan en blijkt toch dat dat de blijvers zijn en de rest niet

[ Voor 13% gewijzigd door Freakiebeakie op 02-10-2012 12:41 ]

Freakiebeakie schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:36:
[...]

nee arenanet heeft een pad gekozen en als mensen dat niet bevalt moeten zij een andere game zoeken.
ze kunnen nou eenmaal niet iedereen tevreden stellen en als je toevallig binnen de niet tevreden groep zit heb je in feitte pech
En als te veel mensen het niet bevalt is dat het einde van GW2 of hoef je iig niet meer veel nieuwe expansions enz te verwachten. Dat heb ik liever niet dus dan beter hier en daar maar wat kleine zijweggetjes om dat te voorkomen in plaats van stug zich aan het eerst gekozen pad te houden.

Als iemand (op welk gebied dan ook) niet open staat voor andere ideeën en stug doorgaat met een tunnelvisie / oogkleppen op dan resulteert dat vaak in problemen.

Zo denk ik erover.

Dat was dan eigenlijk ook het moraal van het verhaal dat ik eerder had getypt.

Edit: GW1 was altijd heel populair (als tegenligger van WoW werd vaak naar GW verwezen, al was het in feite een totaal andere game) en werd ook heel lang door heel veel mensen gespeeld, al is dat ook op het einde minder geworden. Juist omdat ArenaNet zag dat hun eerder gekozen weg misschien te beperkt was zijn ze toen met GW2 gekomen.

[ Voor 15% gewijzigd door Devata op 02-10-2012 12:43 ]

Freakiebeakie schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:36:
[...]

ze kunnen nou eenmaal niet iedereen tevreden stellen en als je toevallig binnen de niet tevreden groep zit heb je in feitte pech
Maar als die niet tevreden groep op een gegeven moment een belangrijk deel van je spelers is, hebben die misschien toch wel een punt. Of je (of ik) het er nou mee eens bent of niet. Ik vermaak me ook prima nog, ben eigenlijk 4 characters afwisselend aan het levelen en ik heb nog maar 1/3 van de wereld gezien. Voor mij hoeft er voorlopig niks te veranderen en toch snap ik dat een boel mensen wel degelijk een probleem hebben met het feit dat er op lvl80 weinig nieuws te doen is (legendaries craften is het wel zo'n beetje en dat is gewoon een grind in bekend gebied).

Ondanks dat Arenanet "een pad heeft gekozen" denk ik dat er wel degelijk aan een meer gedefinieerd "end game" wordt gewerkt.

• IngamerX
Mensen zijn zo gewend geraakt aan de massive content van WoW die Blizzard de afgelopen 8 jaar heeft geplaatst.

Als een huidige hardcore wow speler wow van 8 jaar geleden zou gaan spelen, dan zou die ook binnen no time klaar zijn met het spel. De mensen hebben geleerd hoe een mmorpg in elkaar steekt, hoe je snel kan levelen en zo snel mogelijk door alle content komt. Die mensen zijn snel op een game uitgekeken. Wat eigenlijk hun eigen schuld is. De grote hoeveelheid content is een gewenning geworden. Vandaag de dag in WoW beginnen en dan naar max level dan moet je door 8 jaar aan content heen.

Ik heb 157 uur in 34 dagen en een level 40, 20, 5, 4 en 2 character. Ik speel gewoon op mijn gemak, explore alles, doe veel events, ouwehoer veel, craft, pvp doe WvW.

Mensen die nu al borred zijn hebben continu één ding hardcore gedaan en zijn klaar en dan jumpen ze weer naar het volgende. Ze genieten niet meer van het spel, het is een sport geworden om er zo snel mogelijk op uitgekeken te zijn.

• X-Kiwi
IngamerX schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:44:
Ik heb 157 uur in 34 dagen en een level 40, 20, 5, 4 en 2 character. Ik speel gewoon op mijn gemak, explore alles, doe veel events, ouwehoer veel, craft, pvp doe WvW.

Mensen die nu al borred zijn hebben continu één ding hardcore gedaan en zijn klaar en dan jumpen ze weer naar het volgende. Ze genieten niet meer van het spel, het is een sport geworden om er zo snel mogelijk op uitgekeken te zijn.
Mensen zijn gewend dat lvl 80 (of wat dan ook het max level is) je einddoel is. MMORPGs draaien voor een groot deel op achievements..dus je doelstellingen zo snel mogelijk behalen. In feite wel wat gelijk aan FarmVille ofzo. En WoW is ergens halverwege begonnen met het achievement-systeem. Schot in de roos als je het mij vraagt. Zag weer vele vrienden online om dingen als world-explorer te halen of mee te doen aan een (halloween)event om een leuke pet te winnen. Het is gewoon een doel opzich geworden om zoveel mogelijk (leuke) achievements te halen.

Zetten we GW2 daar tegenover...tja...niet gefocussed op achievements. Ik hoef niet stevig door te levelen om een mount te kunnen halen, ik hoef niet max level te zijn voor een end-game content zoals raids...ik hoef zelfs niet veel te doen om te kunnen pvpen. Het is in GW2 allemaal zo vrij gehouden..JIJ mag doen wat JIJ wil en ook zeker op het moment dat JIJ dat wilt. Geniale manier om een spel te ontwerpen, maar hebben ze niet door dat heel veel mensen kicken op (ik quote even Daft Punk) "Harder Better Faster Stronger"?

Kiwi !

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

IngamerX schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:44:
Mensen zijn zo gewend geraakt aan de massive content van WoW die Blizzard de afgelopen 8 jaar heeft geplaatst.

Als een huidige hardcore wow speler wow van 8 jaar geleden zou gaan spelen, dan zou die ook binnen no time klaar zijn met het spel. De mensen hebben geleerd hoe een mmorpg in elkaar steekt, hoe je snel kan levelen en zo snel mogelijk door alle content komt. Die mensen zijn snel op een game uitgekeken. Wat eigenlijk hun eigen schuld is. De grote hoeveelheid content is een gewenning geworden. Vandaag de dag in WoW beginnen en dan naar max level dan moet je door 8 jaar aan content heen.

helemaal mijn idee.
als je een auto niet lekker vind rijden of er niet mooi uit vind zien ga je toch ook niet de fabriek opbellen om te vragen of ze dat even voor je kunnen veranderen. mensen denken maar dat ze allemaal hun gedachtes en ideen kunnen opdringen aan anderen. is met veel dingen zo in het leven .
de makers van een spel kiezen een pad en gaan daar voor ,daar is heus wel over nagedacht en die snappen dat ze het nooit iedereen naar hun zin kunnen maken, kleine veranderingen kunen ze wel doen maar als ze naar iedereen moeten luisteren is het hun spel niet meer . dat is geen tunnelvisie maar gewoon visie en als je die niet deelt dan kijk je verder.
dit hele verhaal is echt een typisch mmo iets , ik heb nog nooit een cod speler die bf3 uit ging proberen horen zeggen dat bf3 een kut spel is en dat ze er maar perks in moeten stoppen met heli`s droppacks , bommen en granaten, die zeggen gewoon KUTspel ,gooien het in een hoek en gaan verder met hun leven

[ Voor 7% gewijzigd door Freakiebeakie op 02-10-2012 13:01 ]

• X-Kiwi
Freakiebeakie schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:53:
[...]

helemaal mijn idee.
als je een auto niet lekker vind rijden of er niet mooi uit vind zien ga je toch ook niet de fabriek opbellen om te vragen of ze dat even voor je kunnen veranderen. mensen denken maar dat ze allemaal hun gedachtes en ideen kunnen opdringen aan anderen. is met veel dingen zo in het leven .
de makers van een spel kiezen een pad en gaan daar voor ,daar is heus wel over nagedacht en die snappen dat ze het nooit iedereen naar hun zin kunnen maken, kleine veranderingen kunen ze wel doen maar als ze naar iedereen moeten luisteren is het hun spel niet meer . dat is geen tunnelvisie maar gewoon visie en als je die niet deelt dan kijk je verder
De vergelijking met een auto komt niet overeen. Een auto is een eenmalige aanschaf, een eindproduct. GW2 is ook eenmalig aangeschaft, maar wel bedoeld als ' abbonement'. Je hoeft hiervoor niet te betalen in dit zeldzame geval, maar ArenaNet is toch wel afhankelijk van zijn 'leden'.

Zie het eerder als een huur-auto. Je kunt ze op meerdere plaatsen huren, maar je hebt voor een specifieke leverancier gekozen. Je zou dus ook ieder moment over kunnen stappen van leverancier. Je weet ook dat deze leverancier ieder jaar (of zelfs vaker) nieuwe modellen in het assortiment nemen. Deze modellen worden niet gekozen omdat de leverancier ooh zo gek is op Skoda's of die Panda zo schattig vind. Nee de modellen worden gekozen omdat ze geloven dat ze daarmee de meeste klanten krijgen en houden.

tldr: ArenaNet zal waarschijnlijk wel meer ontwikkelen in de richting waarbij ze de meeste afnemers behouden. Als 75% ex-wow speler is die graag iets meer wow effecten wil zien, verwacht ik dat ze lichtelijk die kan op gaan.

Kiwi !

Freakiebeakie schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:53:
[...]

helemaal mijn idee.
de makers van een spel kiezen een pad en gaan daar voor ,daar is heus wel over nagedacht en die snappen dat ze het nooit iedereen naar hun zin kunnen maken, kleine veranderingen kunen ze wel doen maar als ze naar iedereen moeten luisteren is het hun spel niet meer . dat is geen tunnelvisie maar gewoon visie en als je die niet deelt dan kijk je verder
Over 3 maanden is >95% van de spelers lvl80 en 100% world completion op 1 of meerdere characters. Als Arenanet dan niks nieuws klaar heeft krijgen jij en ik ook het gevoel dat er niet zoveel meer te doen is. Visie of geen visie, het zou zonde zijn als het geweldige spel daarop doodbloedt.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 17:49
Geen probleem. Ik ben nu lvl 70 en heb;

30% explored
Lvl 50 story
Lvl 300 / 200 / 75 crafting (Huntsman / Jeweler / Leather)

M.a.w.; er is nog genoeggggggg te doen. En als ik het beu wordt, start ik met 1 van de andere 7 beroepen of 1 van de andere 4 rassen.
X-Kiwi schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:51:
[...]

Mensen zijn gewend dat lvl 80 (of wat dan ook het max level is) je einddoel is. MMORPGs draaien voor een groot deel op achievements..dus je doelstellingen zo snel mogelijk behalen. In feite wel wat gelijk aan FarmVille ofzo. En WoW is ergens halverwege begonnen met het achievement-systeem. Schot in de roos als je het mij vraagt. Zag weer vele vrienden online om dingen als world-explorer te halen of mee te doen aan een (halloween)event om een leuke pet te winnen. Het is gewoon een doel opzich geworden om zoveel mogelijk (leuke) achievements te halen.
Nouja, het is neit zo dat WoW die achievements er echt later (WotlK dacht ik) pas heeft ingeduwd. Ze zaten er eigenlijk altijd al in. Mensen wilde alle mounts verzamelen, mensen wilde alle companions, mensen wilde een x bedrag goud verzamelen, mensen wilde alle recepten voor een bepaalde profession enz enz (ieder zijn ding) het enige verschil is dat het later ook nog werd bijgehouden, het dus duidelijk te zien was en je vaak ook nog een beloning kreeg als je een x aantal had gehaald. Het spel was dan ook al populair daarvoor.

GW2 heeft wel de achievements qua dat het ze noteert alleen het verzamelen ervan is minder interessant geworden deze opzet. Ik vind dat jammer maar vooralsnog niet te erg door andere content. Voor andere is dan inderdaad wel eerder al een probleem.
Ik had een heel verhaal getikt, maar zal alleen de korte samenvatting geven.
1. Ik denk dat GW2 alleen een kans maakt als het niet probeert een WoW kloon te worden.
2. Ontevreden gamers klagen, tevreden gamers spelen. En de zwijgende meerderheid speelt. Ik denk dat jullie allemaal het % ontevreden gamers zwaar overschatten.
3. Freakie heeft in mijn ogen gelijk dat ArenaNet vast zal houden aan hun visie. Als ze een WoW kloon wilden maken dan hadden ze dat kunnen doen, maar dat was duidelijk niet de bedoeling. Kleine veranderingen zullen er zeker komen. Dat sommige van die kleine veranderingen uit de community komen verwacht ik ook. ArenaNet lijkt wel te luisteren naar ons. Beter dan ik in eerste instantie dacht.
4. Op het laatste moment toegevoegd: Over een aantal maanden heeft ArenaNet al wat toegevoegd aan dit spel. Misschien niet de grote dingen die sommigen hier willen, maar genoeg om de meeste casual gamers te laten doorspelen. En dat betekent voor een deel van ons dat we al weer een ander spel spelen. Als jij bij dat deel hoort zul je niet gelukkig zijn, de zwijgende meerderheid speelt rustig verder (en ik ook :) )

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

SnoeiKoei schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:06:
[...]

Over 3 maanden is >95% van de spelers lvl80 en 100% world completion op 1 of meerdere characters. Als Arenanet dan niks nieuws klaar heeft krijgen jij en ik ook het gevoel dat er niet zoveel meer te doen is. Visie of geen visie, het zou zonde zijn als het geweldige spel daarop doodbloedt.
arenanet heeft aangegeven het pve gedeelte uit te breidden , door er dungeons en dergelijke aan toe te voegen , dus ik zie het wel . het eerste deel van guildwars 1 was ook een kaal spel in het begin , daar hebben ze toen ook met een patch een dungeon aan toegevoegd en dat was genoeg om de tijd door te komen tot de eerste expansion. ,dat zelfde verwacht ik met gw2 . tot die tijd lvl ik lekker mijn characters op mijn gemakkie
en ga ik denk ik wat spvp spelen , dat vind ikzelf erg leuk , ik zou alleen graag wat meer velden zien want 4 is wat karig.ik heb gezien hoe uitgebreid een spel opeens kan worden van 1 of 2 expansions dat was in gw1 ook zo, toen nightfall uitkwam hadden veel mensen echt zoiets van wauw en voor mijzelf was eye of the north echt helemaal het einde. ik denk dat gw2 ook echt een super uitgebreid spel gaat worden , ik zie het eerste deel als de fundering meer niet

• IngamerX
Mee eens, en dat probeerde ik ook al te zeggen in mijn vorige post: het komt allemaal echt nog wel.

Stel je voor hoeveel er voor ArenaNet nog mogelijk is in 8 jaar tijd. En tegen die tijd heb je dan weer GW2 fanboys die maar niet over willen stappen op next gen mmorpg's, want old school is better... cough*

Dus ik zeg, gewoon lekker spelen, geniet van het spelletje, de gfx, de gameplay. Het is namelijk een uniek spelletje. En ik zie mij nog wel eens behoorlijk wat uurtjes in WvW.

Oh en btw, GW2 heeft meer weg van LoL dan van WoW imo. Zeker gezien pvp en het idee achter pvp en WvW. En dat is een goeie uitgangspunt, kijk maar eens hoeveel mensen LoL nog steeds spelen (het verveelt niet snel ondanks dat er maar 1 map is!).

Ja echtde beste mmorpg die ik tot nu toe heb gespeeld

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

IngamerX schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:18:

Ja echtde beste mmorpg die ik tot nu toe heb gespeeld
helemaal mee eens !

• X-Kiwi
Eens met Rose dat GW2 gewoon een eigen spel moet zijn. We hebben gezien hoe succesvol wow-klonen zijn...

Sommige dingen kan ik ook erg makkelijk overheen stappen: ik mis mijn land/water/air mount totaal niet. GW2 heeft daar iets anders voor en dat is alleen maar te bewonderen. Het toont wel lef om een ander pad in te slaan dan wat men 'verwacht van een gemiddelde MMORPG'. Ook dat scaling effect is voor mij totaal nieuw, flink wennen..maar ik kan daar ook uiteindelijk wel mee leven.

Misschien is GW2 wel meer gericht op de casual speler, omdat het niet vereist is 5 uur per dag te spelen om mee te kunnen komen? Lastig hoor om een spel te laten voldoen voor de casual EN de die-hard speler. Ik ben dat die-hard nog gewend..en heb dan ook nog het gevoel dat niemand onder lvl 80 iets voorsteld (including me). Onzin natuurlijk, maar het is wel waar games als wow op inspelen.

Kiwi !

RoseSolane schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:14:
1. Ik denk dat GW2 alleen een kans maakt als het niet probeert een WoW kloon te worden.
Tjah maar wanneer wordt het een WoW cloon? Veel dingen die mensen nu vragen zijn inderdaad zaken zoals ze in WoW zitten, het is dan ook niet voor niets zo'n populair spel. Maar als Arenanet zo'n puntjes op pakt maakt dat het toch ook nog geen WoW-cloon.

Als je GW1 en GW2 bekijkt en je zet WoW daar naast dan zit GW2 ook veel dichter bij WoW maar dat maakt het WoW-cloon.

het gene waar wij het volgens mij over eens zijn is hoe het mini's gedeelte anders zou moeten. De manier waarop dat dan zou moeten (ook volgens jou als ik je reacties lees) is zoals ze dat indd ook in WoW (en overigens nog een hoop andere MMO's) hebben. Dat alles maakt het nog geen cloon.

GW2 heeft een totaal andere look and feel, andere stijl, WvW, Events en door dat soort elementele dingen is en zal het ook niet snel een WoW cloon worden. Maar er zijn zeker onderdelen die verbeterd worden en bij een aantal van die onderdelen betekend dat inderdaad dat dat specifieke onderdeel gaat lijken op de manier zoals dat ook in een andere MMO zit.

En misschien heb je gelijk en overschatten we dat, ik hoor het zelf echter net iets te veel. En de leden van onze guild die als eerste lvl 80 waren zie ik ook al steeds minder vaak online.

Als dat percentage dat speelt hoog genoeg blijft is er geen probleem maar als dat te laag is dan is er toch een probleem. Ik hoop gewoon dat het eigenlijk net zo succesvol word als WoW, en daarmee bedoel ik dat dus ook GW2 nog jaren mee gaat en elk jaar (elk jaar omdat Arenanet daar toch hun geld vandaan haalt) met een mooie expansion komt enz.
X-Kiwi schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:20:
Ik ben dat die-hard nog gewend..en heb dan ook nog het gevoel dat niemand onder lvl 80 iets voorsteld (including me). Onzin natuurlijk, maar het is wel waar games als wow op inspelen.
Spelen andere MMO's daar op in? Ik was zelden het hoogste level maar hebt dat nooit zo gevoeld. Het was maar net waar je je mee bezig hield. En dat is het hem, er moet voor iedereen van alles te doen zijn en misschien is het nu nog te beperkt waardoor er voor een kleinere groep van alles te doen is.

[ Voor 13% gewijzigd door Devata op 02-10-2012 13:37 ]

RoseSolane schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:14:
2. Ontevreden gamers klagen, tevreden gamers spelen. En de zwijgende meerderheid speelt. Ik denk dat jullie allemaal het % ontevreden gamers zwaar overschatten.
3. Freakie heeft in mijn ogen gelijk dat ArenaNet vast zal houden aan hun visie. Als ze een WoW kloon wilden maken dan hadden ze dat kunnen doen, maar dat was duidelijk niet de bedoeling. Kleine veranderingen zullen er zeker komen. Dat sommige van die kleine veranderingen uit de community komen verwacht ik ook. ArenaNet lijkt wel te luisteren naar ons. Beter dan ik in eerste instantie dacht.
4. Op het laatste moment toegevoegd: Over een aantal maanden heeft ArenaNet al wat toegevoegd aan dit spel. Misschien niet de grote dingen die sommigen hier willen, maar genoeg om de meeste casual gamers te laten doorspelen. En dat betekent voor een deel van ons dat we al weer een ander spel spelen. Als jij bij dat deel hoort zul je niet gelukkig zijn, de zwijgende meerderheid speelt rustig verder (en ik ook :) )
Als GW2 een WoW clone zou worden, zou ik stoppen met spelen, denk ik....

Je punt 2 is een punt wat snel vergeten wordt. De klagers zijn vaak het luidst... En als je gaat zoeken in een paar grote internationale forums zie je precies dezelfde klachten over GW1 die je nu ziet over GW2.

Ik level niet snel genoeg
Wat te doen als je lvl20 bent (aangezien je daar heel snel komt)
Ik heb alleen maar lag
Er is niemand!
Het is veel te moeilijk!
Het is nu al dood (na 3 maanden)

En dat is alleen maar van guru.... Als je nu naar guru2 gaat, zie je precies dezelfde posts :P

Waar ik echt van kan genieten zijn de grapjes die in dit spel zitten. Gisteren in de Blazeridge Steppe; bij een Asura die parfums maakt en een experiment ziet mislukken als blijkt dat zijn parfum harpies aantrekt:
Who wants a product that gives you harpies?
Of twee random ascalonian ghosts in het zuiden van de zone:
Hij: “Looking good! Long time no see.”
Zij: “Long time no care! You cheated on me with my sister, remember?”
Hij: “Oh… was that you… Well, I ain’t seeing her anymore. Maybe we could… uhhhh…”
:D

Verwijderd

Minis kreeg je in GW1 als birthday presents of als speciale drop bij holiday events.
Ik vermoed dat dit nu ook zo zal zijn + de gemstore.

In heel GW1 was er maar 1 mini die je kon krijgen door een quest te doen (Black Moa Chick)
SnoeiKoei schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:40:
Waar ik echt van kan genieten zijn de grapjes die in dit spel zitten. Gisteren in de Steppe; bij een Asura die parfums maakt en een experiment ziet mislukken als blijkt dat zijn parfum harpies aantrekt:

[...]

Of twee random ascalonian ghosts in het zuiden van de zone:

[...]

:D
Ja, die ghosts zag ik ook! Ben nog even terug gelopen om het gehele verhaal te luisteren :P

Waar ik me overigens wel echt aan begin te ergeren is het grote aantal bugs dat er nog altijd in zit. Veel van die bugs zijn zo basaal dat ze na een maand er al lang uit hadden moeten zijn. Ik heb bij meerdere games met bugs te maken gehad maar zo vaak als ik hier een bug report heb gemaakt, dat heb ik echt nog nooit eerder zo vaak hoeven te doen.

Men werd tot aan vervelens toe gek gemaakt met 'it's done when it's done' en dan toch nog zo veel bugs hebben is toch eigenlijk 'not done'.

Wat totaal anders. Weet niemand of de spawn-times flink zijn veranderd. Chest in jumping puzzles doen er nu 24 uur over. Eerst werden ze gereset om 2 uur in de nacht. Dat 2 uur vind ik zelf prettiger tenslotte doe je zoiets nogal eens rond de zelfde tijd (de dag erna) maar ben je nu een uurtje eerder dan de dag ervoor dan is de boel dus nog niet gerespawnd. Erg vervelend.

Ook snap ik niet goed hoe het claimen in WvW werkt. Ik heb altijd begrepen dat je maar 1 claim in WvW kon leggen. Vrijdag hadden we er echter 2 tegelijkertijd. Of is dat alleen bij keeps of zo?

• X-Kiwi
Devata schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:30:
[...]

[...]

Spelen andere MMO's daar op in? Ik was zelden het hoogste level maar hebt dat nooit zo gevoeld. Het was maar net waar je je mee bezig hield. En dat is het hem, er moet voor iedereen van alles te doen zijn en misschien is het nu nog te beperkt waardoor er voor een kleinere groep van alles te doen is.
Natuurlijk niet letterlijk, de ontwikkelaars benoemen zoiets niet. Het is meer een gevoel. Om WoW er (alweer) eens bij te pakken:

-pvp is op bijna iedere level te doen, maar voor mijn gevoel werd 90% van het pvpen op de max level gedaan. Als je toevallig als lvl 75 mee deed aan een groep van lvl 80..dan werd je finaal afgezeken.

-kans is groot dat je in wow in een guild zit. Veel guilds richten op de raids. Wanneer ben je nuttig voor je guild? Nou als je lvl 80 bent en de juiste gear weet te verzamelen.

-heb het vaker voorbij zien komen, maar pvpen op bv lvl 30 of achievements verzamelen op lvl 20 werd gezien als lantefanteren. Het spel is gericht op endgame dus de massa probeert dat ook snel te bereiken.

--------------
Ik zelf wil, zoals gezegd, wel wat mijn grenzen veranderen om zo aan te passen aan GW2. Als ik vroeger moest kiezen tussen een level er bij - of een slimme quest met een prachtig verhaal te spelen..nou dan ging ik voor de level. Met de dynamic events van GW2 begint dat ook wat te minderen, omdat je soms niet eens tijd hebt om te kijken naar je level.

Kiwi !

Devata schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:43:
Waar ik me overigens wel echt aan begin te ergeren is het grote aantal bugs dat er nog altijd in zit. Veel van die bugs zijn zo basaal dat ze na een maand er al lang uit hadden moeten zijn. Ik heb bij meerdere games met bugs te maken gehad maar zo vaak als ik hier een bug report heb gemaakt, dat heb ik echt nog nooit eerder zo vaak hoeven te doen.
De enige echte bugs die ik zie zijn de stuck events en missende skill point points...
Wat totaal anders. Weet niemand of de spawn-times flink zijn veranderd. Chest in jumping puzzles doen er nu 24 uur over. Eerst werden ze gereset om 2 uur in de nacht. Dat 2 uur vind ik zelf prettiger tenslotte doe je zoiets nogal eens rond de zelfde tijd (de dag erna) maar ben je nu een uurtje eerder dan de dag ervoor dan is de boel dus nog niet gerespawnd. Erg vervelend.
Ik meende dat die spawn timer op 23 uur stond? Geen idee waar ik dat gelezen had...

X-Kiwi schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:47:
[...]

-pvp is op bijna iedere level te doen, maar voor mijn gevoel werd 90% van het pvpen op de max level gedaan. Als je toevallig als lvl 75 mee deed aan een groep van lvl 80..dan werd je finaal afgezeken.

-heb het vaker voorbij zien komen, maar pvpen op bv lvl 30 of achievements verzamelen op lvl 20 werd gezien als lantefanteren. Het spel is gericht op endgame dus de massa probeert dat ook snel te bereiken.

--------------
Je had toch ook volop twinks?
Al hebben ze dat dood gemaakt bij Cata, geen idee waarom want dat heeft ze wel wat leden gekost maar die optie was er dus wel al om op lagere levels te PvPen, daarbij denk ik ook dat het af hangt van de guild waar je in zit. HC guild in GW2 zullen ook van je verwachten dat je alles max hebt terwijl casual guild in andere MMO's dat ent zo goed ook niet verwachten.

Ik snap je punt wel, maar of het in de praktijk een enorm groot verschil is met deze aanpak vraag ik me af.

[ Voor 29% gewijzigd door Devata op 02-10-2012 13:54 ]

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:49:
[...]

De enige echte bugs die ik zie zijn de stuck events en missende skill point points...
Mijn Sylvari zou graag weer eens in haar Guild bank kijken. Dat gaat al een aantal dagen niet meer. Mijn andere char mag dat wel. Maar die is nog maar lvl 4 en staat nu alleen maar mooi te wezen bij de bank en guildbank in Divinity Reach. Ik ben gisteravond bijna een uur bezig geweest om spullen van mijn Sylvari via mijn lvl 4 op de guild bank te krijgen en er spullen vanaf te halen die misschien wel handig konden zijn voor haar. (En dat kon alleen maar omdat ik net gems had gekocht voor een extra banktab.) Een tijdsverspilling waaraan ik me wel heb ge-ergerd. Gelukkig daarna een zeer sucesvolle run gedaan van AC story :)
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:49:
[...]
Stuck events en skill challenges zijn wel de meest hinderlijke maar er zijn er wel meer hoor; NPCs die niet (goed) werken, story quests die niet verlopen zoals ze moeten, items met verkeerde skins of icons (bekend voorbeeld; leren broek met handschoen als icoon), van alles dus, klein en groot. Daarnaast werken vast niet alle achievements "as intended" want ik kan me echt niet voorstellen dat voor Experienced Survivor (100.000 XP halen zonder doodgaan) het by design niet is toegestaan van zone te veranderen of uit te loggen (of te disconnecten als je pech hebt).

Edit: oh ja, guild bank schijnt voor een boel mensen idd te buggen op het moment, net als dat er mensen zijn die spullen uit de gem store nooit ontvangen terwijl er wel gems worden afgeschreven.

[ Voor 28% gewijzigd door SnoeiKoei op 02-10-2012 13:57 ]

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 17:49
Freakiebeakie schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 08:18:
[...]