Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• microoo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-11 09:04
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 13:11:
Ben al een tijdje aan het zoeken, maar krijg nergens een overzicht van armors per level (10-20-30-etc) en per soort (light, medium, heavy). Ik ben opzoek naar een vette light en heavy armor voor rond level 30.
http://dulfy.net/2012/09/24/gw2-crafted-armor-gallery/ en http://dulfy.net/2012/08/...-armor-and-weapons-guide/

Verder staat er op die site nog veel meer aan screenshots met armor/wapens etc.

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-11 14:13
StealthyPeanut schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 12:45:
Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Ik heb een shitload aan ingredienten ondertussen. Binnenkort maar eens Cooking beginnen :D.

Heeft iemand al een getest of het zin heeft om een hogere gathering tool te gebruiken in een lager gebied? Krijg je er dan meer uit of is dat onzin?
Maakt niks uit. Krijgt er niets meer voor dus eigenlijk een beetje zonde van de uses van een hoger item. Al kom je over die paar copper/silver ook nog wel heen :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Verwijderd

Thanks! Heel erg geholpen!

• whodares
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-11-2023
Ik zit al een tijdje in een guild, maar die heeft zichzelf vals gepromoot. Ze deden zogezegd zowel pvp als pve. Aangezien ik meer een pve-speler ben die af en toe eens pvp wilt doen, leek het me een goede keuze.
Niet dus. de verdeling is 90-95% pvp en 5-10% pve. Het is zaterdag en ik heb nog geen enkele dungeon party gezien. Ik ben dus op zoek naar een andere guild.

Weten jullie misschien een goede guild op server FAR SHIVERPEAKS die voornamelijk gefocust is op pve/dungeons? Heb zelf al wat zitten rondzoeken, maar ik weet niet goed wat ik moet denken van andere guilds. Leek het me beter het hier te vragen dan nog 2 dagen te liggen zoeken en het uiteindelijk nog steeds te vragen :P

BNet tag: whodares#1162

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:24
whodares schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 16:24:
Ik zit al een tijdje in een guild, maar die heeft zichzelf vals gepromoot. Ze deden zogezegd zowel pvp als pve. Aangezien ik meer een pve-speler ben die af en toe eens pvp wilt doen, leek het me een goede keuze.
Niet dus. de verdeling is 90-95% pvp en 5-10% pve. Het is zaterdag en ik heb nog geen enkele dungeon party gezien. Ik ben dus op zoek naar een andere guild.

Weten jullie misschien een goede guild op server FAR SHIVERPEAKS die voornamelijk gefocust is op pve/dungeons? Heb zelf al wat zitten rondzoeken, maar ik weet niet goed wat ik moet denken van andere guilds. Leek het me beter het hier te vragen dan nog 2 dagen te liggen zoeken en het uiteindelijk nog steeds te vragen :P
Tweakers heeft zijn eigen guild (http://www.guildoftweakers.com/home)

Daar doen we toch redelijk wat dungeons per week

• whodares
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-11-2023
Zal ik zeker onthouden. Kga nog enkele dagen wachten om me daar aan te melden, want ik switch nooit graag van guild. Ben nog steeds stiekem aan het hopen dat het in onze guild wat verbetert, maar het is waarschijnlijk ijdele hoop :P

BNet tag: whodares#1162

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-11 14:47
Meh, de game komt natuurlijk net van de grond af, dus van guilds moet je niet teveel verwachten. Dat blijft toch altijd het nadeel bij zulke MMOs, waar alles in servers onderverdeeld is. Misschien is er wel een guild die perfect bij mij past met enorm toffe mensen, maar kom je daar gewoon van te weten omdat die toevallig ergens anders spelen. Uitendelijk zie je toch snel dat in het begin iedereen de chat onder loopt te spammen om maar zoveel mogelijk mensen te krijgen. Ik zit zelf in de twee reddit guild (Ockham's Razor op Whiteside Ridge) en er zijn wel wat toffe mensen, maar je merkt toch al dat een heel groot gedeelte helemaal niks met de guild doet. Zelfds de /g wordt niet eens gelezen. Daar kan je echter weinig aan doen op dit moment. Er zijn geen manieren om activity van mensen te checken.

Dat vind ik trouwens ook zo jammer met WvW. Iedereen die switched nu steeds van server (Wat ook logisch is, omdat dat nu nog makkelik kan, hoewel ik zelf heb besloten om maar gewoon lekker op dezelfde server te blijven. Het gras zal dan wel groener zijn aan de overkant, uiteindelik vind ik het op Whiteside Ridge ook prima), waardoor je ook niet echt een vaste playerbase hebt. Daarnaast komt de balancing ook nog maar wat traag van gang. Ik moet wel zeggen dat ik me af en toe kapot erger aan de instelling van sommige mensen in WvW. Wij werden afgelopen al keihard ingemaakt en toen nam niemand de leiding. Vanmiddag waren ik en een paar anderen het beu en hebben we iedereen maar gecommandeerd. Het grappige was dat ze ook nog luisterden en twee uur later hadden we die volledige borderlands in bezit. Toen ging die anderen en ik eten en twee uur later waren we al onze voortgang al weer kwijt (Terwijl we gigantisch goede defenses hadden gebouwd voordat we weggingen). Later op de avond was er zo'n dude met een commander icoontje, maar die hebben we vriendelijk verzocht het icoontje uit te zetten omdat hij er toch niet zo veel van bakte. Uitendelijk nog redelijk stand kunnen houden, maar echt makkelijk ging dat niet. Toen had ik echt geen zin om iedereen maar te lopen commanderen, helemaal als er alleen maar geklaagd wordt. Zonet maar gestopt toen het typische zerg momentje weer was aangebroken (Aka alles snel cappen, geen defenses bouwen en meteen weer kwijtraken). Op alle andere borderlands werden we helemaal de pan ingehakt. Dat is dan toch jammer als je 's middags zo je best doet om de eer van de server toch nog wat hoog te houden.

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Adanteh schreef op zondag 30 september 2012 @ 01:56:
Meh, de game komt natuurlijk net van de grond af, dus van guilds moet je niet teveel verwachten. Dat blijft toch altijd het nadeel bij zulke MMOs, waar alles in servers onderverdeeld is. Misschien is er wel een guild die perfect bij mij past met enorm toffe mensen, maar kom je daar gewoon van te weten omdat die toevallig ergens anders spelen. Uitendelijk zie je toch snel dat in het begin iedereen de chat onder loopt te spammen om maar zoveel mogelijk mensen te krijgen. Ik zit zelf in de twee reddit guild (Ockham's Razor op Whiteside Ridge) en er zijn wel wat toffe mensen, maar je merkt toch al dat een heel groot gedeelte helemaal niks met de guild doet. Zelfds de /g wordt niet eens gelezen. Daar kan je echter weinig aan doen op dit moment. Er zijn geen manieren om activity van mensen te checken.

Dat vind ik trouwens ook zo jammer met WvW. Iedereen die switched nu steeds van server (Wat ook logisch is, omdat dat nu nog makkelik kan, hoewel ik zelf heb besloten om maar gewoon lekker op dezelfde server te blijven. Het gras zal dan wel groener zijn aan de overkant, uiteindelik vind ik het op Whiteside Ridge ook prima), waardoor je ook niet echt een vaste playerbase hebt. Daarnaast komt de balancing ook nog maar wat traag van gang. Ik moet wel zeggen dat ik me af en toe kapot erger aan de instelling van sommige mensen in WvW. Wij werden afgelopen al keihard ingemaakt en toen nam niemand de leiding. Vanmiddag waren ik en een paar anderen het beu en hebben we iedereen maar gecommandeerd. Het grappige was dat ze ook nog luisterden en twee uur later hadden we die volledige borderlands in bezit. Toen ging die anderen en ik eten en twee uur later waren we al onze voortgang al weer kwijt (Terwijl we gigantisch goede defenses hadden gebouwd voordat we weggingen). Later op de avond was er zo'n dude met een commander icoontje, maar die hebben we vriendelijk verzocht het icoontje uit te zetten omdat hij er toch niet zo veel van bakte. Uitendelijk nog redelijk stand kunnen houden, maar echt makkelijk ging dat niet. Toen had ik echt geen zin om iedereen maar te lopen commanderen, helemaal als er alleen maar geklaagd wordt. Zonet maar gestopt toen het typische zerg momentje weer was aangebroken (Aka alles snel cappen, geen defenses bouwen en meteen weer kwijtraken). Op alle andere borderlands werden we helemaal de pan ingehakt. Dat is dan toch jammer als je 's middags zo je best doet om de eer van de server toch nog wat hoog te houden.
Tja en andere mensen vinden jou weer irritant omdat je perse weer zo overactief en serieus bezig moet zijn.
Zoek wat mensen, maak een pure WvW guild en ga iets met mensen doen die de zelfde instelling hebben. Als je namelijk op een WvW map zit met 50 man, wilt misschien 15 man even casual rond lopen, 15 wat PvE dingen doen zoals map completion, farmen en puzzles en dan heb je 20 man over waarvan misschien maar de helft met je mee wilt doen.
Ik word altijd zo moe van die mensen in de chat die op commanders zitten te zeuren, en het allemaal zo perfect weten :z
De enige manier is om een hechte groep te vinden, die dus het zelfde wilt als jou. En dan nog word je gepakt als je uitlogt want WvW draait 24/7.

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:44
Inderdaad. Niet iedereen wil of kan het spel op die serieuse manier spelen. Nou wil ik het zelf vaak ook wel, maar ik besef me wel heel goed dat de voortgang na een paar dagen gereset wordt en dat de ene server gewoon groter of beter is dan een andere. Het is leuk om te doen, maar je moet het niet spelen om de 'oorlog' te winnen.

Ik speel het voor de loot/xp, de ervaring om een kasteel te veroveren met 100 man en om de world map op 100% te krijgen. Als ik even een POI wil scoren dan luister ik echt niet naar de map-chat/commanders.

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:55

Maduth

Probeersel

Krijg nou wat... deze meneer heeft van zijn poppetje GW2 cadeau gekregen [dit was toch die uitbreiding waar je op zat te wachten? Weet het verschil niet tussen WoW en GW2 O+ ).

Maar vooruit, hij is binnen dus toch maar proberen. Nu zijn jullie :+ allemaal heel lang bezig, zijn er beginnersfouten die ik vast kan overslaan en zijn er tips? Zelf nog niet echt verdiept in GW2 als WoW speler maar moet ergens beginnen :)

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
Gewoon beginnen te spelen.... In heb begin is het even overweldigend omdat je niet precies gestuurd word in wat je moet doen maar als je er eenmaal aan gewend bent dan komt het wel goed....En begin vroeg met Craften en het gatheren van resources.... krijg je veel xp voor

hehe gek onnie

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 06:38
SnoeiKoei schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:45:
[...]

> ..en nu?

De rest van je gear vervangen door exotics en 39 alts levelen! (edit: en dan alle 40 characters van legendaries voorzien...)
Met andere woorden: er is inderdaad relatief weinig endgame PvE content.

Gear verzamelen is qua gameplay heel wat anders dan samen met andere spelers mobs neerknuppelen. Zo vreemd is het toch niet dat veel mensen dat eerste zien als secundair en niet als core gameplay.

Totaan 80 heb je telkens betere gear nodig om het spel te spelen, maar aangezien er op 80 toch niet veel PvE te doen is (daarom gaan we maar alts levelen), heb je die exotics ook niet echt nodig. In plaats van noodzaak wordt het op 80 zoiets als postzegels verzamelen - dat is niet waar ik een massively multiplayer game voor heb gekocht.

Trump II - Project 2025 tracker

Verwijderd

BadRespawn schreef op zondag 30 september 2012 @ 16:06:
[...]

Gear verzamelen is qua gameplay heel wat anders dan samen met andere spelers mobs neerknuppelen. Zo vreemd is het toch niet dat veel mensen dat eerste zien als secundair en niet als core gameplay.

Totaan 80 heb je telkens betere gear nodig om het spel te spelen, maar aangezien er op 80 toch niet veel PvE te doen is (daarom gaan we maar alts levelen), heb je die exotics ook niet echt nodig. In plaats van noodzaak wordt het op 80 zoiets als postzegels verzamelen - dat is niet waar ik een massively multiplayer game voor heb gekocht.
Ik ga alleen mijn Ranger naar Exotic gear brengen en meer niet. Ik hoop dat er via patches nog wat extra's aan toegevoegd gaat worden want om nu dungeons te gaan doen alleen om gear te krijgen wat er anders uitziet boeit me niet zo. Ik weet ook niet hoelang ik PvP leuk blijf vinden als je er wat stats betreft toch niets mee opschiet.

Verwijderd

BadRespawn schreef op zondag 30 september 2012 @ 16:06:
[...]

Vreemd is het niet, maar het was van tevoren wel bekend dat je echt niet moest verwachten dat je voor gear progression aan het spelen bent. (Bij GW1 was dat zelfs nog sterker het geval). Sommige mensen bevalt dat prima, anderen dus niet.

Ik heb zelf nooit het idee dat ik alts aan het levelen ben omdat ik met mijn level 80 niets meer te doen heb. Ik level alts omdat ik graag alle verschillende professions wil leren kennen en ik sommige dagen zin heb in de mesmer en andere dagen de elementalist, engineer etc.

Wat betreft nieuwe content:

"The launch of Guild Wars 2 is just the start. With the game now out in the hands of the players, we can focus our efforts to adding new types of events, new dungeons, new bosses, new rewards, and new places for players to explore. Together, our journey is just now beginning, and I hope to see you in-game."

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2012 19:35 ]

• Playa del C.
  • Laatst online: 23:44
Tsja, en wat is goede endgame-content. Er is altijd een limiet, en na x aantal uren bereik je gewoon een punt waarop je er genoeg van hebt. Alsnog vind ik dat ik veel waar voor mijn geld krijg. Ik heb één level 80 character waar ik 200 uur mee heb gespeeld en ik heb nog een lijstje met dingen die ik nog wil doen. Daarnaast ben ik begonnen aan een alternative en merk dat ik ook daarmee weer een paar dingen anders wil doen.

Als je level 80 wordt dan heb je normaal gesproken een paar dungeons nog niet gedaan en ook je personal story nog niet af. Ook craften krijg je niet gemakkelijk op max. Na het bereiken van level 80 moet je jezelf misschien gewoon wat doelen gaan stellen, in plaats van de game je laten leiden.

Ik wil in ieder geval nog graag:

World Map op 100% (momenteel 97%)
Een legendary item craften (momenteel 150/200 skill points gespaard, weet verder niet wat ik nodig heb)
Twee crafting disciplines op level 400 krijgen
Alle dungeons completen (dus inc. 3 exp modes, zit nu op 2 dungeons complete)
Een complete matching exotic armor set, incl. dezelfde exotic runes craften en/of kopen

Daarnaast nog wel een paar andere builds, professions en nieuw te ontdekken doelen. Ik denk dat ik bovenstaand lijstje niet eens afkrijg voordat er nieuwe content beschikbaar zal komen!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

Playa del C. schreef op zondag 30 september 2012 @ 21:13:
Een legendary item craften (momenteel 150/200 skill points gespaard, weet verder niet wat ik nodig heb)
om je ff voor te bereiden: de koopbare dingen (dus tradeable materialen) kosten zijn rond de 1000g heb ik me laten vertellen (aangezien 500 orichalcum voor een aantal legendaries nodig is, en dat maar een klein aandeel is in het totaal plaatje geloof ik dat best)
dan heb je dus nog de non-tradeable dingen als skillpoints (die je bijna hebt + imo makkelijkst van alle is) en tokens uit een bepaalde dungeon, en dan vergeet ik er vast nog wel een paar

ik denk dat je er iig érg lang mee bezig bent :P

dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik er niet óók een wil, maar ik denk dat ik wacht op andere legendaries, de staff vind ik nou niet bepaald erg indrukwekkend
die nacht greatsword is érg mooi, maar een elementalist schiet daar vrij weinig mee op :P

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Maduth schreef op zondag 30 september 2012 @ 15:31:
Maar vooruit, hij is binnen dus toch maar proberen. Nu zijn jullie :+ allemaal heel lang bezig, zijn er beginnersfouten die ik vast kan overslaan en zijn er tips? Zelf nog niet echt verdiept in GW2 als WoW speler maar moet ergens beginnen :)
Focus niet teveel op zo snel mogelijk levellen, dat komt kwasi vanzelf in dit spel.
Als je crafting wilt levellen, focus dan op discoveries i.p.v. het in bulk maken van items.

Steam/uPlay: EvulKlowne

• StarWolfer
  • Laatst online: 01-09 12:00
Helemaal met je Eens, het in bulk maken van items is misschien wel het domste wat je kan doen :) :
- Levert veel minder op dan Discoveries van iets nieuws.
- Veel gear kun je niet voor een fatsoenlijke prijs kwijt / "moet" je weer salvagen om 1/2 ingredienten terug te krijgen.
- het belangrijkste: je bent je ingredienten kwijt. Hoe vaak ik al niet scales/fangs/totems/etc. heb moeten kopen, omdat het even duurt voordat je 8 stuks van iets hebt ;( .

Vraagje voor de Warriors onder ons.

Ik heb een lvl 80 Thief en ben daar nu even "klaar mee", dus een Warrior begonnen. Nadat ik wat moest wennen aan de "ontsnappingsmogelijkheden" (Thief kun je makkelijk onzichtbaar worden en er tussen uit, Warrior moet dat doen met Endure Pain, etc)... merk ik dat ik moeite heb met de "snelheid" van lopen/doorkruisen van gebieden... Thief heeft diverse mogelijkheden zoals Swiftness / Movement Speed Signets.

Warrior kan:
Warrior's Sprint (Trait line) ?
Signet of Rage (Elite Skill) . Lange cooldown ?

That's it ? Of hoe vind ik niet zo dure Boons, of is dat niet vol te houden ? :?

[ Voor 4% gewijzigd door StarWolfer op 01-10-2012 09:31 ]

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 09:34
Ik mis het raiden toch wel een beetje.
Nu was dat toch altijd een hele beleving. 10 - 25 man raids..

Mocht je mee ?
Kreeg je loot ?
Lukte het je de boss te downen ?
Kreeg je genoeg mensen bij elkaar ?

Het was soms irritant, maar ook wel weer leuk. En het zorgde ervoor dat er epics waren. Dat was toch speciaal. ( in den beginne ) En het zorgde ervoor dat de hardcore gamers toch wat te doen hadden met ( moeilijke ) raids , en het organiseren ervan. En de casual gamers kwamen zo toch in een zeer diverse en actieve community terecht waar ze wellicht weer in door kunnen groeien.

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-11 17:51
Lasteraar schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 09:42:
Ik mis het raiden toch wel een beetje.
Nu was dat toch altijd een hele beleving. 10 - 25 man raids..

Mocht je mee ?
Kreeg je loot ?
Lukte het je de boss te downen ?
Kreeg je genoeg mensen bij elkaar ?

Het was soms irritant, maar ook wel weer leuk. En het zorgde ervoor dat er epics waren. Dat was toch speciaal. ( in den beginne ) En het zorgde ervoor dat de hardcore gamers toch wat te doen hadden met ( moeilijke ) raids , en het organiseren ervan. En de casual gamers kwamen zo toch in een zeer diverse en actieve community terecht waar ze wellicht weer in door kunnen groeien.
Gast ;(

Ga WoW spelen, ipv weer zeuren over iets dat wel in WoW zit en niet in GW2.

psn: HertogJack

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Interessant filmpje! Later thuis nog maar eens beter bestuderen. Maar nonde^$%, krijg ik voor dat GW2 filmpje een reclame over WoW panda's voor mijn kiezen ... ga weg! :P

Heb zelf nog niet zo'n uitgebreide Mfind set, zit nu op "maar" 66% Mfind unbuffed en merk er eerlijk gezegd totaal niets van. Heb niet het idee iets meer gekleurd spul te vinden. En ook raar: ik heb hiervoor een hoop andere stats moeten inleveren, maar ook daar merk ik niks van. Lijkt af en toe wel dat het geen bal uitmaakt welke stats en traits ik gebruik op mijn guardian.

De twee event loop in Straits of Devestation is trouwens wel een aardige om wat geld bijelkaar te sprokkelen. Gisteren daar mooi genoeg gold bijelkaar weten te sprokkelen om de laatste mats voor een exotic weapon te kunnen kopen. Schijnt ook een grotere event loop daar mogelijk te zijn, maar die ben ik nog nooit tegengekomen.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-10 09:56

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

we hebben geen raids en krijgen ze ook niet, ze hebben gekozen voor een systeem met groepen van 5 .
maakt sneller een groep en iedereen moet zn best doen, niet net als raids dat je 1 low geared of iemand die gewoon slecht speelt ff meeneemt om te geare ,ik vind het persoonlijk een stuk leuker .en mensen die zeggenn dat er niks te doen is op 80 vind ik ook raar, je kan op lvl 80 in het hele spel loot van je eige level krijgen , je kan explorable dungeons doen voor gear . in andere games doe je als je max lvl ben toch ook dungeons voor gear . echt zat te doen vind ik en anders ga je een alt lvlen zoals ik :) of nieuwe crafting leren
, map 100% completen wou ik ook noemen maar dat word alstig met al die bugged skillpoints :( maar je eigen vervelen hoeft echt niet .

EDIT: Ik merk wel degelijk wat van mijn magicfind gear , ik heb 5 pirate en 1 noble in me gear (geen mf stats op me gear gecraft) en me staff met sup sigil of luck en vind aanzienlijk meer blauwe en groene items. in het begin vond ik ook ontzettend veel yellow maar de laatste paar keer dat ik wat aan het event runne was viel dat erg tegen. ook merkte ik op me ele dat ik sinds ik die runes heb hardere klappen krijg als normaal . het is nu toch een stuk linker in cursed shore dan voorheen ;P

[ Voor 24% gewijzigd door Freakiebeakie op 01-10-2012 10:08 ]

YO! fucknuts! It's Probing time!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 september 2012 @ 16:33:
[...]

Ik ga alleen mijn Ranger naar Exotic gear brengen en meer niet. Ik hoop dat er via patches nog wat extra's aan toegevoegd gaat worden want om nu dungeons te gaan doen alleen om gear te krijgen wat er anders uitziet boeit me niet zo. Ik weet ook niet hoelang ik PvP leuk blijf vinden als je er wat stats betreft toch niets mee opschiet.
Reken er maar niet op dat je in het verloop van het spel nog gear zal tegenkomen met betere stats. (Hooguit dat er legendary armour ofzo wordt toegevoegd, maar daarvan zullen de stats ook maar marginaal beter zijn).

Als je alleen maar gemotiveerd kan worden door items met hogere stats, dan is dit waarschijnlijk niet je spel. In ieder geval niet voor een lange periode. Gelukkig betaal je eenmalig voor de game en kun je het daarna lekker stof laten vangen tot ze extra content toevoegen waar je wel weer geinteresseerd in raakt. De reis naar level 80 alleen al is de aanschaf waard naar mijn mening.
Zo, van het weekend weer een boel gedaan:

- Monthly achievement gehaald: het laatste wat nog moest waren de 50 kills in WvWvW en dat viel niet mee op mijn brakke PC maar de aanhouder wint. Zaterdag had ik 20 mystic coins in de pocket.
- Warrior naar lvl68 geleveld in Bloodtide Coast en Sparkfly Fen. In die laatste zone ook voor het eerst de dragon event chain gedaan; vet!!!
- Ranger naar lvl 49 geleveld in o.a. Blazeridge Steppes en ook daar voor het eerst de dragon event chain gedaan; vet!!!
- Op beide characters de crafting skills (armor + weaponsmithing op de warrior en leatherworking en huntsman op de ranger) op niveau gebracht.

Tevens nog een nieuw character aangemaakt, een elementalist, en naar lvl5 gespeeld. Moet er nog achter komen of ik dit wat vind want ik heb nog maar weinig wapencombinaties kunnen uitproberen. Met een nieuwe wapencombinatie doe je er wel even over alle weapon skills te unlocken, met alle attunements. Tot nu toe heb ik scepter + focus, scepter + dagger en dagger + focus geprobeerd.

Was weer een lekker weekendje gamen.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Maduth schreef op zondag 30 september 2012 @ 15:31:
Krijg nou wat... deze meneer heeft van zijn poppetje GW2 cadeau gekregen [dit was toch die uitbreiding waar je op zat te wachten? Weet het verschil niet tussen WoW en GW2 O+ ).

En nu?

Je pop ook een copy geven en samen spelen! Heerlijk relaxen, niets moet, alles mag. Vergeten dat er iets als "end-game" bestaat. Vergeten dat er een max level van 80 is. En gewoon samen spelen!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

SnoeiKoei schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:49:

Tevens nog een nieuw character aangemaakt, een elementalist, en naar lvl5 gespeeld. Moet er nog achter komen of ik dit wat vind want ik heb nog maar weinig wapencombinaties kunnen uitproberen. Met een nieuwe wapencombinatie doe je er wel even over alle weapon skills te unlocken, met alle attunements. Tot nu toe heb ik scepter + focus, scepter + dagger en dagger + focus geprobeerd.
Dagger + dagger is mijn favoriet... Geeft een heerlijke actieve playstyle waarbij je goed moet nadenken. (anders ben je dood).
Ik had met m'n Charr ranger willen spelen, helaas vond Telfort dat geen goed idee en zitten we sinds zaterdag eind van de middag/begin van de avond zonder internet...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 09:34
HertogJack schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 09:54:
[...]

Gast ;(

Ga WoW spelen, ipv weer zeuren over iets dat wel in WoW zit en niet in GW2.
:/

Gast, wat ik speel en wat ik erover wil zeggen bepaal ik zelf. Als je daar niet tegen kan, kun je hier beter wegblijven.
Wailing_Banshee schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:07:
[...]
Ik had met m'n Charr ranger willen spelen, helaas vond Telfort dat geen goed idee en zitten we sinds zaterdag eind van de middag/begin van de avond zonder internet...
Dat is balen. Ik merk echt de laatste weken dat een goed weekend voor een groot deel bestaat uit het spelen van GW2 en het bekijken van You Tube filmpjes. En dat gaat beiden niet zonder internet.

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

SnoeiKoei schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:49:
Zo, van het weekend weer een boel gedaan:

- Monthly achievement gehaald: het laatste wat nog moest waren de 50 kills in WvWvW en dat viel niet mee op mijn brakke PC maar de aanhouder wint. Zaterdag had ik 20 mystic coins in de pocket.
- Warrior naar lvl68 geleveld in Bloodtide Coast en Sparkfly Fen. In die laatste zone ook voor het eerst de dragon event chain gedaan; vet!!!
- Ranger naar lvl 49 geleveld in o.a. Blazeridge Steppes en ook daar voor het eerst de dragon event chain gedaan; vet!!!
- Op beide characters de crafting skills (armor + weaponsmithing op de warrior en leatherworking en huntsman op de ranger) op niveau gebracht.

ikzelf ben met me elementalist helemaal dol op me staff, geweldige Aoe skills die echt giga damage doen
heb in het begin alle weapon combos getjekt en ben toen voor de staff gegaan en sindsdien niet meer veranderd.

Freakiebeakie schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:17:
[...]

ikzelf ben met me elementalist helemaal dol op me staff, geweldige Aoe skills die echt giga damage doen
heb in het begin alle weapon combos getjekt en ben toen voor de staff gegaan en sindsdien niet meer veranderd.
Ik vind die staff echt vreselijk. Voordat ik naar dagger/dagger geswitched ben, stond ik op het punt hem te weg te gooien...
RoseSolane schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:14:
[...]

Dat is balen. Ik merk echt de laatste weken dat een goed weekend voor een groot deel bestaat uit het spelen van GW2 en het bekijken van You Tube filmpjes. En dat gaat beiden niet zonder internet.
Ok, dan maar Skyr.... Oh, heb ik nog niet gedownload... (staat wel in m'n Steam lijstje) Gelukkig kun je Steam spellen wel off-line spelen, dus ik kon gewoon m'n Assassin's Creed opstarten. En later m'n Oblivion. (ik heb ze zelfs niet eens opnieuw hoeven installeren! ze stonden alleen geïnstalleerd op m'n oude PC die ik vorig weekend vervangen heb, het was nu alleen een kwestie van Steam (en UPlay) offline op te starten en te spelen...)

Staff en dagger/dagger ga ik beiden zeker nog uitproberen!

Spelen jullie elementalists trouwens overwegend op 1 attunement of wisselen jullie in combat als een dolle van attunements?

[ Voor 3% gewijzigd door SnoeiKoei op 01-10-2012 11:28 ]

• scaper
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-11 09:13

scaper

the leGend

SnoeiKoei schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:28:
Staff en dagger/dagger ga ik beiden zeker nog uitproberen!

Spelen jullie elementalists trouwens overwegend op 1 attunement of wisselen jullie in combat als een dolle van attunements?
Zelf speel ik single target fire, en meerdere targets air. Speel overigens met een staff..

De andere 2 attunements zie ik niet zo zitten

i9 9900K @ 5.0 Ghz @ NZXT x72 | ASUS ROG MAXIMUS XI HERO | 32 GB DDR4 G.Skill Trident-z @ 3200 Mhz | ASUS RTX 2080 8GB OC | Samsung Evo 840 | Crucial MX300 | Corsair Crystal 460X

scaper schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:31:
[...]

Zelf speel ik single target fire, en meerdere targets air. Speel overigens met een staff..

Dagger/dagger lijkt me wel leuk voor AoE-fire (ring of fire + burning speed) in combinatie met dingen als ride the lightning + shocking aura uit air attunement maar dat vereist dus wel attunement swapping en ik weet nog niet hoe praktisch dat is om continu te doen.

Staff lijkt me wat makkelijker onder controle te krijgen allemaal maar op den duur wat saai, of valt je dat mee?

• scaper

scaper

the leGend

SnoeiKoei schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:44:
[...]

Dagger/dagger lijkt me wel leuk voor AoE-fire (ring of fire + burning speed) in combinatie met dingen als ride the lightning + shocking aura uit air attunement maar dat vereist dus wel attunement swapping en ik weet nog niet hoe praktisch dat is om continu te doen.

Staff lijkt me wat makkelijker onder controle te krijgen allemaal maar op den duur wat saai, of valt je dat mee?
Naar mijn mening blijf je toch al snel bij een attunement spelen. Maar saai vind ik het idd wel worden. ben zelf pas lvl. 23 dus misschien zijn de meningen daar over verdeeld. Als ik fire speel met staff gebruik ik alleen 1 2 en 3 meeste tijd

i9 9900K @ 5.0 Ghz @ NZXT x72 | ASUS ROG MAXIMUS XI HERO | 32 GB DDR4 G.Skill Trident-z @ 3200 Mhz | ASUS RTX 2080 8GB OC | Samsung Evo 840 | Crucial MX300 | Corsair Crystal 460X

• StealthyPeanut
  • Laatst online: 03-11 17:49
Ook een lekker gameweekend achter de rug. Mijn Thief naar level 65 gekregen en aardig wat leuke loot ontvangen. De draak in Sparkfly Fen gedaan (erg gaaf) en ik begin met mijn Thief steeds meer skills te gebruiken. Ze beginnen nu echt nut te krijgen.

Pistols gebruikte ik voornamelijk 1 en 3. 3 is gewoon de sterkste. Maar ik ga vaker 2 gebruiken (zorgt voor 5 seconde kwetsbaarheid) en 5 geeft je een blindness ring van 5 seconden. Als ik zie dat de mob iets gaat casten snel 4 om te onderbreken.

Zelfde geldt voor de daggers. Als de foe onder de 50% komt schakel ik over op mijn dagger. Zeker met Hearthseeker is die erg sterk. Staan er veel bij elkaar, dan doe ik 3. Dikke damage en ook nog bleeding erbij. Gooi af en toe je dolk en ze krijgen nog meer bleeding. 5 gebruik ik eigenlijk weinig.

Ook steal ga ik steeds vaker gebruiken. Zeker nu ik 2 iniative en 3 boons krijg als ik dit doe. Speelt erg leuk :). Ook heb ik 2 traps die goed werken tegen foe. PvP helaas niet echt, dat is wat lastiger heb ik wel gemerkt.
Lasteraar schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:08:
[...]

:/

Gast, wat ik speel en wat ik erover wil zeggen bepaal ik zelf. Als je daar niet tegen kan, kun je hier beter wegblijven.
Mja op zich heeft het weinig zin om te gaan klagen dat je dingen uit WoW mist in GW2... Ik begrijp wel dat GW2-spelers daar niet echt op zitten te wachten.

Maar goed, ik snap je gevoel wel; ik mis ook het epische van een boss omleggen met 25 man. De coordinatie, het uitdenken en tweaken van tactieken, het gepraat op TS of in /ra en het gevoel van overwinning bij een first kill. Bij world bosses / events heb je wel de schaal, maar mis ik de tactiek en het samenspel. Bij dungeons heb je het de tactiek en het samenspel, maar mis je de schaal. Hoewel ik gisteren alle 3 paden van AC explorable heb gelopen met hetzelfde team en dat gaf toch ook wel voldoening. Maar ik zou het ook niet erg vinden als er bijvoorbeeld 10- of 15-mans dungeons zouden komen (gaat niet gebeuren, maar toch).

Verder qua loot; ik snap de keuze van ANet wel, maar het motiveert mij ook niet altijd. Gisteren dus 180 Ascolonian Tears gekregen en naar de vendor gelopen voor een armor piece. Daar aangekomen bleek dat ik het armor eigenlijk gewoon lelijker vond dan mijn gecrafte Draconic armor... Beetje jammer en eigenlijk heb ik dat met veel armor sets; veel dingen waar je enorm voor moet farmen vind ik simpelweg niet mooier dan het gecrafte spul...

Bottom line is wel dat bij de ontwikkeling van een spel nu eenmaal keuzes gemaakt worden die je wel of niet kunnen liggen. Raids hebben voordelen (episch gevoel, loot), maar zeker ook nadelen (gedoe met organiseren). Het heeft niet heel veel zin om er over te klagen als het toch niet gaat veranderen :)

• BadRespawn
scaper schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:54:
[...]

Naar mijn mening blijf je toch al snel bij een attunement spelen.
Ik zeker niet. Met offhand dagger heeft earth een paar zeer krachtige CC en condition AOEs. Air en earth hebben ook nog een single target blind. Vuur natuurlijk vooral voor damage. Water gebruik ik wat minder, verder swith ik bij de wat langer durende gevechten veel tussen attunements. Er zijn traits die wat nuttigs doen bij switchen tussen attunements, Ik gebruik meestal scepter/dagger.

• MarluXiaXl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 11:13

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

SnoeiKoei schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:44:
[...]

Lvl 80 ele hier, en staff is niet zo saai als het lijkt. Ik zelf wissel tussen alle 4 de attunements in combat. Ik heb dan ook 20 punten in de arcane traits zitten, lekker snel tussen de attunements wisselen en veel boons.
Staff is geweldig in dungeons en events, je hebt ontzettend veel AoE en dat werkt ontzettend goed in dungeons. Ook je healing is niet zo gek.
Dagger/dagger is ook erg leuk maar is ontzettend lastig, je bent erg mobiel maar je moet ontzettend goed uitkijken want je bent redelijk snel dood door enige vorm van CC. Daarom heb ik trouwens ook cleansing fire en mist form. Scepter/dagger is imo wat handiger. Hogere range en alsnog mobiel.

• BadRespawn
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2012 @ 19:30:

"The launch of Guild Wars 2 is just the start. With the game now out in the hands of the players, we can focus our efforts to adding new types of events, new dungeons, new bosses, new rewards, and new places for players to explore. Together, our journey is just now beginning, and I hope to see you in-game."
Voorlopig heeft Anet de handen vol met proberen te achterhalen waarom zo veel events bugged zijn.

BadRespawn schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:11:
[...]

Voorlopig heeft Anet de handen vol met proberen te achterhalen waarom zo veel events bugged zijn.
En bots / gold sellers bannen... Dat begint wel de klauw uit te lopen. Gisteren in Frostgorge Sound stonder er letterlijk 20 bots die elkaar in een treintje volgden. De economie wordt zo wel behoorlijk verkloot :(

• scaper

scaper

the leGend

MarluXiaXl schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:10:
Lvl 80 ele hier, en staff is niet zo saai als het lijkt. Ik zelf wissel tussen alle 4 de attunements in combat. Ik heb dan ook 20 punten in de arcane traits zitten, lekker snel tussen de attunements wisselen en veel boons.
Staff is geweldig in dungeons en events, je hebt ontzettend veel AoE en dat werkt ontzettend goed in dungeons. Ook je healing is niet zo gek.
Dagger/dagger is ook erg leuk maar is ontzettend lastig, je bent erg mobiel maar je moet ontzettend goed uitkijken want je bent redelijk snel dood door enige vorm van CC. Daarom heb ik trouwens ook cleansing fire en mist form. Scepter/dagger is imo wat handiger. Hogere range en alsnog mobiel.
Kan iemand mij uitleggen wat die arcane precies inhoud? ik heb het even bekeken maar snap er nog geen drol van :P

scaper schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:54:
[...]

Naar mijn mening blijf je toch al snel bij een attunement spelen. Maar saai vind ik het idd wel worden. ben zelf pas lvl. 23 dus misschien zijn de meningen daar over verdeeld. Als ik fire speel met staff gebruik ik alleen 1 2 en 3 meeste tijd
Just helemaal niet! Wel bij de staff, maar zeker niet met de daggers. Je bent continue bezig met swappen. En dat maakt het ook erg leuk om te spelen.

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-11 11:29
Ben ook al een tijdje bezig met GW2, speel een Mesmer (erg leuke class) alleen de zones en het questen (hearts) beginnen erg eentonig aan te voelen. Zal binnenkort is een dungeon proberen :) Want ben eigenlijk nu gestopt omdat het nu al verveeld..

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• ambi

ambi

Doe dynamic event chains. De meesten pikken slechts 1 onderdeel van de chain mee en dan kan het inderdaad sneller minder gaan boeien. Kijk anders eens naar deze video.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11 11:14
Morrar schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:05:
Bottom line is wel dat bij de ontwikkeling van een spel nu eenmaal keuzes gemaakt worden die je wel of niet kunnen liggen. Raids hebben voordelen (episch gevoel, loot), maar zeker ook nadelen (gedoe met organiseren). Het heeft niet heel veel zin om er over te klagen als het toch niet gaat veranderen :)
Raiden in WoW nog 'epic'? Komop zeg, guitar hero op hardmode is nog moeilijker dan een raid met DBM in WoW. Nee, dan de chain event uit 80 gebied met 4 bosses, dat met 10 man doen, dat is een leuke uitdaging.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 01-10-2012 12:35 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

ambi schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:31:
Doe dynamic event chains. De meesten pikken slechts 1 onderdeel van de chain mee en dan kan het inderdaad sneller minder gaan boeien. Kijk anders eens naar deze video.
Ja, had er zaterdag ochtend ook een. In Plains of Ashford heb je een event waar je devourer eggs verzamelt. Als je dan nog een minuut blijft, komt er een grote devourer aan. Mensen leveren hun eieren in, zien dat er genoeg eieren zijn, en lopen weg...

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

scaper schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:31:
[...]

ja ik switch wel veel maar alleen in dungeons, earth om bv zo`n strookje neer te gooien wat ze cripled , of zo`n ijsveldje om te slowen , een electrisch rondje om te stunnen , me fire Aoe`s voor zieke damage .
soms nog ff een water healing skill als ik me healskill al gebruikt heb en denk WTF :D dan heal ik daar nog ff mee na ;)

• StealthyPeanut
SinergyX schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:34:
[...]

Raiden in WoW nog 'epic'? Komop zeg, guitar hero op hardmode is nog moeilijker dan een raid met DBM in WoW. Nee, dan de chain event uit 80 gebied met 4 bosses, dat met 10 man doen, dat is een leuke uitdaging.
Idem. Helemaal mee eens.

Hoe meer deelnemers wil niet meteen zeggen dat het ook uitdagend is. Gisteren de draak neergehaald met een man of 40 denk ik. Was wel een leuke ervaring hoor, maar een dungeon met 5 man is wmb moeilijker, leuker en uitdagender.
SinergyX schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:34:
[...]

OK, ik begrijp dat jij alle heroic modes met twee vingers in je neus doorlopen hebt... Dit is misschien zo'n makkelijk antwoord, maar jouw sneer is van hetzelfde niveau. Ja in WoW waren er best lastige encounters en bijvoorbeeld netjes uitspreiden of groeperen is niet iets waarbij DBM veel helpt. het kondigt misschien het moment aan, maar de posities moet je zelf zoeken. Idem voor rotaties voor interupts etc. Ik speelde redelijk casual, maar heb veel heroic modes gezien en geen van allen zou ik als makkelijk omschrijven.

Dungeons in GW2 vind ik daarentegen wel vrij goed te doen. Het enige moeilijke is de grote getallen qua schade die er rondvliegen, maar qua tactics heb ik nog nooit langer dan 2 seconden hoeven nadenken. Of dat dan echt moeilijk mag heten...

Daarnaast is veel gewoon nog niet goed uitgewerkt; veel attacks zijn niet goed te zien waardoor reageren er op te willekeurig wordt. Het spel reageert daarvoor ook vaak niet strak genoeg omdat eerst de autocast afgehandeld wordt. Crowd control is niet goed uitgewerkt; je kunt mobs gewoon een permastun induwen waardoor elke uitdaging verdwijnt.Er zijn te weinig unieke boss abilities en het is te vaak 'ontwijk de rooie cirkels'. Et cetera.

[ Voor 17% gewijzigd door Morrar op 01-10-2012 12:50 ]

Morrar schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:14:
[...]

En bots / gold sellers bannen... Dat begint wel de klauw uit te lopen. Gisteren in Frostgorge Sound stonder er letterlijk 20 bots die elkaar in een treintje volgden. De economie wordt zo wel behoorlijk verkloot :(
Dit weekend pas voor de eerste keer bots tegen gekomen. Was ergens in het zuiden van Queensdale op een farm. Of tenminste, ik denk dat het bots waren. Ze hadden wat weinig kleding aan en ze hadden bijna identieke namen. Maar voordat ik zekerheid had en ze kon rapporteren had mijn party-maatje de ingang van de jumping puzzle gevonden en moest ik weer snel daarheen. Kon die luie engineer niet laten wachten :) (Ik ben benieuwd hoeveel personen nu weten wie ik bedoel >:) )

Maar voor mij valt het booten tot nu toe dus wel mee. Ook heb ik pas een paar gold sellers gehad. Ik denk een stuk of vijf in één maand tijd. Maar ik begrijp dat anderen veel meer last hebben.
RoseSolane schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:07:
[...]

Dit weekend pas voor de eerste keer bots tegen gekomen. Was ergens in het zuiden van Queensdale op een farm. Of tenminste, ik denk dat het bots waren. Ze hadden wat weinig kleding aan en ze hadden bijna identieke namen. Maar voordat ik zekerheid had en ze kon rapporteren had mijn party-maatje de ingang van de jumping puzzle gevonden en moest ik weer snel daarheen. Kon die luie engineer niet laten wachten :) (Ik ben benieuwd hoeveel personen nu weten wie ik bedoel >:) )

Maar voor mij valt het booten tot nu toe dus wel mee. Ook heb ik pas een paar gold sellers gehad. Ik denk een stuk of vijf in één maand tijd. Maar ik begrijp dat anderen veel meer last hebben.
Ik zag gisteren ook 4 of 5 mannekes met identieke kleding, wapens en op elkaar lijkende doch tamelijk vage namen in Queensdale maar dan helemaal in het noordwesten, bij die juvenile river drakes in de buurt. Of het bots waren of een multiboxer weet ik niet, ik heb ze niet gerapporteerd omdat ik dacht aan multiboxers en dat is niet illegaal ofzo. Op Piken Square was dit trouwens.

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Morrar schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:43:
[...]

OK, ik begrijp dat jij alle heroic modes met twee vingers in je neus doorlopen hebt... Dit is misschien zo'n makkelijk antwoord, maar jouw sneer is van hetzelfde niveau. Ja in WoW waren er best lastige encounters en bijvoorbeeld netjes uitspreiden of groeperen is niet iets waarbij DBM veel helpt. het kondigt misschien het moment aan, maar de posities moet je zelf zoeken. Idem voor rotaties voor interupts etc. Ik speelde redelijk casual, maar heb veel heroic modes gezien en geen van allen zou ik als makkelijk omschrijven.

Dungeons in GW2 vind ik daarentegen wel vrij goed te doen. Het enige moeilijke is de grote getallen qua schade die er rondvliegen, maar qua tactics heb ik nog nooit langer dan 2 seconden hoeven nadenken. Of dat dan echt moeilijk mag heten...

Daarnaast is veel gewoon nog niet goed uitgewerkt; veel attacks zijn niet goed te zien waardoor reageren er op te willekeurig wordt. Het spel reageert daarvoor ook vaak niet strak genoeg omdat eerst de autocast afgehandeld wordt. Crowd control is niet goed uitgewerkt; je kunt mobs gewoon een permastun induwen waardoor elke uitdaging verdwijnt.Er zijn te weinig unieke boss abilities en het is te vaak 'ontwijk de rooie cirkels'. Et cetera.
ben in AC toch wel wat baasjes tegen gekomen in explorable waarvan ik dacht uhhmmm hoe moeten we dit aanpakken , zo heb je die ene gast( weet zn naam niet ) die staat op een rond plateau met een monk en een warrior geloof ik , zodra je zn plateau betreed doet ie een pull en aoe en dood ben je , ik dacht de eerste keer dat het me overkwam OK nog eens, 2e keer dacht ik WTF nog eens , 3e keer dacht ik WTF laat maar .
bij die baas moet je echt wel ff weten dat je beter aan de andere kant het plateau kan betreden waar je dekking kan zoeken achter de pilaren en hem dan moet blijven proberen te ontwijken en hem met dots kapot maken. duurde bij mij iets langer dan 2 seconde :D
dan vind ik de raid bosses en HC dungeons in wow simpeler , die had ik vaak snel door , dat is (vind ik ) het bazen dansje leren en gaan met die banaan. in gw2 heb ik al een paar keer meegemaakt dat de tactiek die de ene keer prima werkte de volgende keer niet echt wou lukken omdat er kleine dingetjes net iets anders liepen. ik hou daar wel van :) ben nu als een razende me warrior aan het lvlen om daar dungeons mee te doen. als caster zijn dungeons wel te doen , ben benieuwd hoe het gaat als mellee

Freakiebeakie schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:20:
[...]

ben nu als een razende me warrior aan het lvlen om daar dungeons mee te doen. als caster zijn dungeons wel te doen , ben benieuwd hoe het gaat als mellee
Op de een of andere manier trekken de dungeons mij dus helemaal niet. Ik vind het wel fantastisch als je een group boss weet om te leggen met maar een heel klein groepje..

Ik denk dat ik meer tactiek verwachte in de dungeons. Het zit er wel iets van in, maar ANet heeft nog steeds 1 ding niet goed: Meer HP is niet noodzakelijk moeilijker... Alleen irritanter. Hetzelfde is de hoeveel uitgedeelde schade. Het feit dat een boss een 1-kill kan doen, vind ik gewoon slecht. Je moet de spelers altijd een way-out geven (en de downed state is geen way out, als je tegen zo'n boss vecht, want nog voordat jij door hebt dat je downed bent, heeft zo'n boss je al defeated). Als zo'n 1-shotter nou maximaal (bijvoorbeeld) 90% health weg neemt, heb je kans om snel weg te wezen (want je doet blijkbaar iets niet goed) zonder dat je gelijk je armour mag gaan vervangen...

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-10 15:59

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

heeft iemand iets gehoord over serial keys die ongeldig zijn geworden na een servercrash bij ArenaNet of NCsoft? Mensen zouden geen support krijgen en verteld worden dat ze het opnieuw moeten kopen.

Ik vind het een heel raar verhaal en ik geloof het eigenlijk niet totdat ik er 'bewijs' van zie, en dat heb ik tot op heden nog niet gevonden.

Iemand hier iets gelezen/gehoord?

• Nidhiki
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-02-2024
Die boss in AC explorable is Lieutenant Kohler. Die pull is instant death voor iedereen. De manier om te overleven is om de pull te voorzien en te dodgen als hij die ropes uitgooit. Vlak voor hij dit doet zal hij eerst z'n zwaard in de lucht steken, Dit is het teken waar je goed op moet letten zodat je klaar bent om te dodgen. Ik heb samen met mijn guild na wat oefeningen hem uiteindelijk neer gekregen. Gewoon hopen dat iedereen op tijd kan dodgen en dan valt de rest best mee.

Momenteel lvl 75.... 80 here i come :D

---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk

• SinergyX
Wailing_Banshee schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:29:
Ik denk dat ik meer tactiek verwachte in de dungeons. Het zit er wel iets van in, maar ANet heeft nog steeds 1 ding niet goed: Meer HP is niet noodzakelijk moeilijker... Alleen irritanter. Hetzelfde is de hoeveel uitgedeelde schade. Het feit dat een boss een 1-kill kan doen, vind ik gewoon slecht. Je moet de spelers altijd een way-out geven (en de downed state is geen way out, als je tegen zo'n boss vecht, want nog voordat jij door hebt dat je downed bent, heeft zo'n boss je al defeated). Als zo'n 1-shotter nou maximaal (bijvoorbeeld) 90% health weg neemt, heb je kans om snel weg te wezen (want je doet blijkbaar iets niet goed) zonder dat je gelijk je armour mag gaan vervangen...
Hoe enorm eens ik het met dit ben :D Alsof anno-2012 moeilijkheidsgraad bepaald is door de HP en damage multiplier, boss is te makelijk? Hoppa HP x2, damage x2. Dat in een Trinity systeem enkel de tank nog klappen kan vangen.. tja, dat is Trinity, maar dat ze dit systeem nu op elke profession in GW2 hebben gezet snap ik gewoon niet.

Resultaat? Ik speel al bijna een week niet meer, ondanks dat ze veel skillpoints hebben gefixed, sta je daar echt ingame.. en nu?

Dan toch TSW maar eens aanslingeren, ondanks dat daar alles 'minder epic' is, heb ik daar nog wel de optie lekker aan te kloten met je skills/setup/build, iets wat ik nog steeds het meeste mis vanuit GW1.
Nidhiki schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:32:
Die boss in AC explorable is Lieutenant Kohler. Die pull is instant death voor iedereen. De manier om te overleven is om de pull te voorzien en te dodgen als hij die ropes uitgooit. Vlak voor hij dit doet zal hij eerst z'n zwaard in de lucht steken, Dit is het teken waar je goed op moet letten zodat je klaar bent om te dodgen. Ik heb samen met mijn guild na wat oefeningen hem uiteindelijk neer gekregen. Gewoon hopen dat iedereen op tijd kan dodgen en dan valt de rest best mee.
Kan makkelijker, neem 1 persoon als 'slachtoffer' (die wel wat damage cooldowns heeft), de rest moet achter stenen gaan staan waar je wel overheen kan schieten, desnoods beetje rondrennen erachter. Die pull blockt dus bij de steen, je kan rustig verder, enkel die persoon in het midden moet even goed timen om te overleven.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

SinergyX schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:37:
[...]

Hoe enorm eens ik het met dit ben :D Alsof anno-2012 moeilijkheidsgraad bepaald is door de HP en damage multiplier, boss is te makelijk? Hoppa HP x2, damage x2. Dat in een Trinity systeem enkel de tank nog klappen kan vangen.. tja, dat is Trinity, maar dat ze dit systeem nu op elke profession in GW2 hebben gezet snap ik gewoon niet.

Resultaat? Ik speel al bijna een week niet meer, ondanks dat ze veel skillpoints hebben gefixed, sta je daar echt ingame.. en nu?
Ook zonder de dungeons verveel ik me niet hoor! Van het weekend m'n eerste dragon dood gemaakt (die zei BOOM!) en er is nog zoveel te verkennen! (zit nu op zo'n 40%) Maar zoals gezegd, ik ben een chaoot in het spel, loop van hot naar her en kom uiteindelijk nergens :D En zo kan het een paar dagen duren voordat ik eindelijk eens een map afgerond heb :P

• StarWolfer
  • Laatst online: 01-09 12:00
SinergyX schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:37:
Kan makkelijker, neem 1 persoon als 'slachtoffer' (die wel wat damage cooldowns heeft), de rest moet achter stenen gaan staan waar je wel overheen kan schieten, desnoods beetje rondrennen erachter. Die pull blockt dus bij de steen, je kan rustig verder, enkel die persoon in het midden moet even goed timen om te overleven.
Hoe doe je "The Lovers" Ralena en Vassar ?. De "uit mekaar houden" truc is gewoon hardstikke moeilijk, er vanuit gaande dat dit je eerste Dungeon is. 6 keer gedaan met willekeurige PUG. NUL keer gehaald :'( (andere sub-bosses lukken wel). Ik doe nu Exploration mode door iemand anders eerst naar binnen te laten lopen, maar niemand komt met/voor mij door de Story mode :(

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-10 20:05
Speel nu een week en vind het erg wennen. Heb hiervoor WoW, LineAge, Rift en Tera gespeeld, dus ken al wel wat varianten van het genre.

Ben alleen totaal niet te spreken over de skills…weinig keuze, vaak maar 1 of 2 nuttige spells in de 5 wapen skills. En als je dan een serie skills mag kiezen met je Skill points dan is de keuze lastig..welke is het minst nutteloze..

Ben begonnen met een Engineer, Mesmer en Necro naar lvl 10 te zetten + alle wapen skills te unlocken..en waar-de-loos. Weinig overlevingskansen en vooral bij de necro had ik het idee dat ik maar 1 skill had en 12 nutteloze minions.

Nu aangekomen bij de Elementalist is dat negatieve gevoel toch minder! Als noob begonnen met dagger+dagger en dan was ik dus vaak dood. Lees hier dat dat niet zo vreemd is. Staff bevalt wat beter. Nog steeds zie ik weinig nut van het kiezen van Skill point en Trait skills… voorbeeld is Earthen shield…8 seconden lang bescherming staat er. Werkt om precies te zijn 3 a 4 seconden. Te korte buffs, te kleine verschillen..en de buffs vind ik amper waarneembaar.

Qua progress is het ook lastig..want ik ben er al achter dat het levelen veel sneller gaat als je naar de andere starter-zones gaat. Ben nu ongeveer lvl 25 en heb maar weinig motivatie om lvl 30 te bereiken..puur omdat het toch niets unlockt of sterker maakt. En ja, in MMORPG’s level ik puur alleen om endgame te bereiken…misschien matched dat/ik niet met GW2.

Kiwi !

Freakiebeakie schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:20:
[...]

ben in AC toch wel wat baasjes tegen gekomen in explorable waarvan ik dacht uhhmmm hoe moeten we dit aanpakken , zo heb je die ene gast( weet zn naam niet ) die staat op een rond plateau met een monk en een warrior geloof ik , zodra je zn plateau betreed doet ie een pull en aoe en dood ben je , ik dacht de eerste keer dat het me overkwam OK nog eens, 2e keer dacht ik WTF nog eens , 3e keer dacht ik WTF laat maar .
bij die baas moet je echt wel ff weten dat je beter aan de andere kant het plateau kan betreden waar je dekking kan zoeken achter de pilaren en hem dan moet blijven proberen te ontwijken en hem met dots kapot maken. duurde bij mij iets langer dan 2 seconde :D
Mja Lieutenant Kohler is dat. Op warrior gewoon block rammen zodra je die lijnen ziet waarmee hij iedereen naar zich toetrekt en klaar is kees. Elke block ability zou afdoende moeten zijn hier.

Een keer hadden wij de Cave Troll bonus event en toen hebben we die troll gewoon Lt. Kohler af laten handelen. Die troll wint het zonder ook maar 1 druppeltje zweet :+
dan vind ik de raid bosses en HC dungeons in wow simpeler , die had ik vaak snel door , dat is (vind ik ) het bazen dansje leren en gaan met die banaan. in gw2 heb ik al een paar keer meegemaakt dat de tactiek die de ene keer prima werkte de volgende keer niet echt wou lukken omdat er kleine dingetjes net iets anders liepen. ik hou daar wel van :) ben nu als een razende me warrior aan het lvlen om daar dungeons mee te doen. als caster zijn dungeons wel te doen , ben benieuwd hoe het gaat als mellee
Tja ik vind consistentie toch wel belangrijk. Merk dat het in GW2 soms net iets te random is allemaal, bijvoorbeeld of je wel of geen aggro krijgt. Soms besluit een heel pack ineens dat ze jou wel ff gaan omleggen, en meestal lukt dat dan ook prima. Het valt niet altijd te voorkomen dat meerdere mobs je aan blijven vallen (deels lijkt het zo dat mobs de laagste HP target pakken, dus als ze eenmaal beginnen blijf je de sjaak tot je neergaat).

Ik speel trouwens melee als warrior en het gaat me redelijk af. Neem wel altijd een boog mee, want veel gevechten zijn gewoon niet gemaakt voor melee. Dan moet je dus of ranged gaan of AFK gaan. Verder speel ik nu behoorlijk defensief met toughness + vitality, shouts met healing en veel CC van mace + shield. Op die manier ben je het meest waardevol in de groep. Ze zijn weliswaar van de trinity af zogenaamd, maar twee stevige melee classes (guardian + warrior) aan de frontlinie maakt gewoon een wereld van verschil.
StarWolf schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:04:
[...]

Hoe doe je "The Lovers" Ralena en Vassar ?. De "uit mekaar houden" truc is gewoon hardstikke moeilijk, er vanuit gaande dat dit je eerste Dungeon is. 6 keer gedaan met willekeurige PUG. NUL keer gehaald :'( (andere sub-bosses lukken wel). Ik doe nu Exploration mode door iemand anders eerst naar binnen te laten lopen, maar niemand komt met/voor mij door de Story mode :(
Er liggen een aantal boulders waarmee je ze kunt stunnen. Dat wil wel eens helpen. Als je iets van boulders of wat dan ook bij een gevecht ziet; gebruiken! Verder gewoon 1 iemand op de een en alle anderen op de ander. Dat lijkt de enige manier te zijn waarop aggro een beetje te sturen valt.

Wat mensen verder wel eens vergeten is om anderen z.s.m. te rezzen als de mogelijkheid zich voordoet. Als je er vroeg bij bent kost het relatief weinig tijd. Het overeind helpen en houden van je party is vaak de sleutel tot het winnen van een gevecht.

[ Voor 16% gewijzigd door Morrar op 01-10-2012 14:23 ]

• Stroopwafel Inc
  • Laatst online: 20-08-2021
SnoeiKoei schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:11:
[...]
Of het bots waren of een multiboxer weet ik niet, ik heb ze niet gerapporteerd omdat ik dacht aan multiboxers en dat is niet illegaal ofzo. Op Piken Square was dit trouwens.
Multi-boxing wordt door Anet wel als illegaal gezien en iedereen wordt dan ook vriendelijk verzocht (vermoedelijke) multi-boxers te reporten.
X-Kiwi schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:05:
Speel nu een week en vind het erg wennen. Heb hiervoor WoW, LineAge, Rift en Tera gespeeld, dus ken al wel wat varianten van het genre.

Ben alleen totaal niet te spreken over de skills…weinig keuze, vaak maar 1 of 2 nuttige spells in de 5 wapen skills. En als je dan een serie skills mag kiezen met je Skill points dan is de keuze lastig..welke is het minst nutteloze..

Ben begonnen met een Engineer, Mesmer en Necro naar lvl 10 te zetten + alle wapen skills te unlocken..en waar-de-loos. Weinig overlevingskansen en vooral bij de necro had ik het idee dat ik maar 1 skill had en 12 nutteloze minions.

Nu aangekomen bij de Elementalist is dat negatieve gevoel toch minder! Als noob begonnen met dagger+dagger en dan was ik dus vaak dood. Lees hier dat dat niet zo vreemd is. Staff bevalt wat beter. Nog steeds zie ik weinig nut van het kiezen van Skill point en Trait skills… voorbeeld is Earthen shield…8 seconden lang bescherming staat er. Werkt om precies te zijn 3 a 4 seconden. Te korte buffs, te kleine verschillen..en de buffs vind ik amper waarneembaar.

Qua progress is het ook lastig..want ik ben er al achter dat het levelen veel sneller gaat als je naar de andere starter-zones gaat. Ben nu ongeveer lvl 25 en heb maar weinig motivatie om lvl 30 te bereiken..puur omdat het toch niets unlockt of sterker maakt. En ja, in MMORPG’s level ik puur alleen om endgame te bereiken…misschien matched dat/ik niet met GW2.
Ik heb geen andere MMORPG ervaring, dus daar kan ik geen vergelijking mee maken. ArenaNet heeft GW2 zo opgezet dat je al vanaf level 1 een vorm van endgame hebt. Over in hoeverre dit gelukt is verschillen de meningen.
GW2 is erg leuk om te spelen als je geen haast hebt en niet erg eindgame gefocused bent. Ook is GW 2 erg leuk als je na het bereiken van level 80 nog vele uitdagingen ziet. Daar zijn hier al vele voorbeelden van beschreven. Ik hoop dat je met je Elementalist toch nog uitdaging ziet en verder kunt.

• X-Kiwi
Stroopwafel Inc schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:21:
[...]

Multi-boxing wordt door Anet wel als illegaal gezien en iedereen wordt dan ook vriendelijk verzocht (vermoedelijke) multi-boxers te reporten.
Ben ook al op lvl 10 een multiboxer tegen gekomen. 4 hunters met bijna dezelfde namen, 4 zelfde beren..en lekker gesynchroniseerd schieten en lopen.

Kiwi !

Stroopwafel Inc schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:21:
[...]

Ok, dat wist ik niet.... eerste keer dat ik zie dat een uitgever multiboxing als illegaal bestempelt (men betaalt immers voor meerdere accounts).

X-Kiwi schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:25:
[...]

Ben ook al op lvl 10 een multiboxer tegen gekomen. 4 hunters met bijna dezelfde namen, 4 zelfde beren..en lekker gesynchroniseerd schieten en lopen.
Dit zijn vaak gewoon bots hoor. Die warpen over de map van event naar event. In Orr en Frostgorge Sound zie je ze soms in groepen van 10 en moet je snel zijn om nog een mob te kunnen taggen. Vooral rond de 'karma highway' (Penitent, Shelter's Gate, Jofast) staan er massa's. Gewoon allemaal op de report gooien.

• Stroopwafel Inc
SnoeiKoei schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:25:
[...]

Ok, dat wist ik niet.... eerste keer dat ik zie dat een uitgever multiboxing als illegaal bestempelt (men betaalt immers voor meerdere accounts).
ArenaNet bekijkt dat inderdaad anders: alles wat je een oneerlijk voordeel geeft ten opzichte van andere spelers is illegaal. Daaronder vallen dus ook manieren om met een bepaald aantal handelingen meerdere acties in-game te doen, zoals multi-boxing of macro's die bv. een skill-chain afwerken.

• X-Kiwi
RoseSolane schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:21:
[...]

Ik heb geen andere MMORPG ervaring, dus daar kan ik geen vergelijking mee maken. ArenaNet heeft GW2 zo opgezet dat je al vanaf level 1 een vorm van endgame hebt. Over in hoeverre dit gelukt is verschillen de meningen.
GW2 is erg leuk om te spelen als je geen haast hebt en niet erg eindgame gefocused bent. Ook is GW 2 erg leuk als je na het bereiken van level 80 nog vele uitdagingen ziet. Daar zijn hier al vele voorbeelden van beschreven. Ik hoop dat je met je Elementalist toch nog uitdaging ziet en verder kunt.
Oh uitdagingen blijven er wel..maar dan vooral:
-Hoe blijf ik in leven? (speel al 7 jaar een healer..)
-Hoe schakel ik nuttig tussen de 4 attunements?

Qua attunement had ik eigenlijk altijd Fire. Voelde gewoon als de meeste DPS en bijna alle 5 staff skills zijn nuttig. Maar toen vond ik Air met chain lightning..ook erg nuttig bij 2-3 mobs! Na wat guides online te hebben gelezen heb ik rond lvl 20 ook maar eens Earth geprobeerd...en dat is tot nu toe de sterkste!

ps: heeft iemand al eens een bank gevonden? Zit die er uberhaubt in? Ben gewend om iets als een bank regelmatig voorbij te zien komen..maar nu ben ik dus genoodzaakt om alle crafting spullen te verkopen bij een vendor.

Kiwi !

Bank access zit in de grote steden (geel icoontje met geldzakje) en bij crafting stations. Crafting materials kun je automatisch naar je bank sturen door op het tandwieltje in je inventory te klikken en dan "Deposit all collectibles" te selecteren. Daarmee stuur je hout, leer, erts enzovoorts allemaal in een keer naar je bank. Je kunt ze terugvinden onder de collectibles tab van je bank (tweede tab met die vlakjes).

Verder qua in leven blijven; je moet vooral geen klappen vangen. Je kunt bijna alles casten terwijl je loopt, dus blijf in beweging. DPS is leuk, maar niet het aller belangrijkste. Stack vooral crowd control en zorg dat de mob vaststaat, blind is, gestunned is, etc. Wissel van attunement als dat nodig is bijvoorbeeld om CC toe te passen. Dus bijvoorbeeld eerst cripple erin en dan naar fire voor dikke schade en weer terug.

Als je het goed doet, kun je zelf dungeons soloen: YouTube: Soloing Caudecus manor Butler path :)

@Stroopwafel: ja mijn mesmer moet nog even levelen maar ik kijk er ook al naar uit om wat bots te grazen te nemen :D

[ Voor 71% gewijzigd door Morrar op 01-10-2012 14:40 ]

• Stroopwafel Inc
Morrar schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:28:
[...]

Dit zijn vaak gewoon bots hoor. Die warpen over de map van event naar event. In Orr en Frostgorge Sound zie je ze soms in groepen van 10 en moet je snel zijn om nog een mob te kunnen taggen. Vooral rond de 'karma highway' (Penitent, Shelter's Gate, Jofast) staan er massa's. Gewoon allemaal op de report gooien.
Bots kun je mooi pesten, zoals iemand op gw2nl het beschreef:
Ik werk er ook hard aan om GW2 bot-vrij te houden. Ik portal ze graag naar een plek waar ze niets kunnen of (beter nog) sterven. Netjes een paar keer reviven zodat ze de rest van de tijd in ondergoed door mogen brengen.
Als ik niet op mn mesmer speel, geef ik ze graag een environmental weapon in de hand, waar ze ook niet veel mee uit kunnen halen. Ja, we hebben er veel baat bij dat de loot-knop de globale interactie-knop is.
Stroopwafel Inc schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:35:
Bots kun je mooi pesten, zoals iemand op gw2nl het beschreef:

[...]
:D :D :D Geweldig, jammer dat je niet met alle professions zulke dingen kunt doen

SnoeiKoei schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:37:
[...]

:D :D :D Geweldig, jammer dat je niet met alle professions zulke dingen kunt doen
Begrijp nog niet helemaal hoe hij dit doet. Een mesmer kan iemand zomaar ergens anders heensturen? En hoe kan ik iemand een nutteloos wapen aansmeren?
RoseSolane schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:41:
[...]

Begrijp nog niet helemaal hoe hij dit doet. Een mesmer kan iemand zomaar ergens anders heensturen? En hoe kan ik iemand een nutteloos wapen aansmeren?
Bots zijn zo gemaakt dat zodra ze in de buurt komen wat ze kunnen "gebruiken" ("F"), ze dat doen (want gathering nodes haal je op die manier leeg). Bied je ze geen gathering node aan maar een portal naar een gat waar ze niet meer uitkomen, of een nutteloos item, dan pakken ze dat op. >:)

• Stroopwafel Inc
RoseSolane schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:41:
[...]

Dit kan niet zomaar, dit vereist altijd een actie van de speler zelf: de 'use'-knop (algemeen keybound op 'F'). De 'use'-knop is echter ook de loot-knop en aangezien bots er juist zijn voor de loot gebruiken ze die knop nogal vaak. Zodoende kun je bots dus met alle interact-items en skills lastig vallen.

• SinergyX
Stroopwafel Inc schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:50:
Dit kan niet zomaar, dit vereist altijd een actie van de speler zelf: de 'use'-knop (algemeen keybound op 'F'). De 'use'-knop is echter ook de loot-knop en aangezien bots er juist zijn voor de loot gebruiken ze die knop nogal vaak. Zodoende kun je bots dus met alle interact-items en skills lastig vallen.
Denk je nu echt dat je ze 'lastigvalt'? Het is niet meer dat je eigen tijd verkwansen aan een programma die gewoon doodleuk verder gaat als jij klaar bent met spelen.

Stroopwafel Inc schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:50:
[...]

Mijn ranger kan volgens mij niet iets geven aan iemand. Misschien een beetje een noob-vraag maar welke professions kunnen dat wel? Ik heb wel eens wat doorzichtige wapens opgepakt en daarmee flink lopen hakken (soort mace) en schieten (een boog), maar ik weet eigenlijk niet van wie ik die gehad heb. En het waren geweldige wapens, sterker dan mijn eigen boog bijvoorbeeld. Dus die wil je niet aan een bot geven.
SinergyX schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:58:
[...]

Denk je nu echt dat je ze 'lastigvalt'? Het is niet meer dat je eigen tijd verkwansen aan een programma die gewoon doodleuk verder gaat als jij klaar bent met spelen.
Ik speel graag afwisselend en laat me graag afleiden. Een beetje spelen met een bot kan best eens leuk zijn voor de afwisseling :)

[ Voor 19% gewijzigd door RoseSolane op 01-10-2012 15:00 ]

SinergyX schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:58:
[...]

Mwah als iedere mesmer iedere bot die hij tegenkomt een enkeltje afgrond bezorgt kost dat iedere keer een paar seconden en staan er constant meer bots niks te doen dan te farmen. Dan levert botten ineens niet veel meer op en kunnen anderen gewoon events doen.

• SinergyX
SnoeiKoei schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:01:
Mwah als iedere mesmer iedere bot die hij tegenkomt een enkeltje afgrond bezorgt kost dat iedere keer een paar seconden en staan er constant meer bots niks te doen dan te farmen. Dan levert botten ineens niet veel meer op en kunnen anderen gewoon events doen.
Het levert altijd wat op, programma draait en haalt buiten de tijd dat ze niet 'vast' zitten gewoon zijn ding binnen, genoeg die gewoon rustig doorgaan.

• ambi

ambi

RoseSolane schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:59:
[...]
Mijn ranger kan volgens mij niet iets geven aan iemand. Misschien een beetje een noob-vraag maar welke professions kunnen dat wel? Ik heb wel eens wat doorzichtige wapens opgepakt en daarmee flink lopen hakken (soort mace) en schieten (een boog), maar ik weet eigenlijk niet van wie ik die gehad heb. En het waren geweldige wapens, sterker dan mijn eigen boog bijvoorbeeld. Dus die wil je niet aan een bot geven.
[...]
Je dropt gewoon een nutteloos wapen op het pad van de bot en die pikt dat op omdat hij in alles wat "meeneembaar" is geinteresseerd is, en een mesmer heeft eens skill om een entry/exit portal te maken voor iemand anders.

SinergyX schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:04:
[...]

Het levert altijd wat op, programma draait en haalt buiten de tijd dat ze niet 'vast' zitten gewoon zijn ding binnen, genoeg die gewoon rustig doorgaan.
En als genoeg mensen ze lastig vallen, moeten die bots iedere tien minuten weer op de rails gezet worden.

ambi schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:05:
[...]

Je dropt gewoon een nutteloos wapen op het pad van de bot en die pikt dat op omdat hij in alles wat "meeneembaar" is geinteresseerd is, en een mesmer heeft eens skill om een netry/exit portal te maken voor iemand anders.
Hoe drop ik met mijn ranger een nutteloos wapen? Ik ben gisteren een uur bezig geweest om een iemand te vinden die mijn spulletjes wilden kopen, omdat ze helemaal vol zat met spul en niets meer kon oppakken. Ik had graag het minst waardevolle gedropt om iets met meer waarde te kunnen opppakken.

• SinergyX
SnoeiKoei schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:06:
En als genoeg mensen ze lastig vallen, moeten die bots iedere tien minuten weer op de rails gezet worden.
Denk je nu echt dat 'iedereen' zijn tijd gaat besteden aan bots? Ik zie ze graag rondlopen, meer mats op de TP, goedkoper zut om voor mij te maken :) Als A.net wederom geen actief anti-bot systeem hebben ingebouwd (GW1 wat echt leuk, die konden zelfs beter farmen dan menig persoon), bekijk ik maar de positieve punten ervan.

Al zie ik ze liever wat actiever in 80 mats, zodat die fine mats wat beter beschikbaar zouden zijn. Eind van de rit maakt het toch allemaal niet uit, of dat nu via normale mensen komt of via bots.
RoseSolane schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:09:
Hoe drop ik met mijn ranger een nutteloos wapen? Ik ben gisteren een uur bezig geweest om een iemand te vinden die mijn spulletjes wilden kopen, omdat ze helemaal vol zat met spul en niets meer kon oppakken. Ik had graag het minst waardevolle gedropt om iets met meer waarde te kunnen opppakken.
Enkel elementalist kan dit, die heeft conjure weapons die lootable zijn.

SinergyX schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:11:
[...]

Denk je nu echt dat 'iedereen' zijn tijd gaat besteden aan bots? Ik zie ze graag rondlopen, meer mats op de TP, goedkoper zut om voor mij te maken :) Als A.net wederom geen actief anti-bot systeem hebben ingebouwd (GW1 wat echt leuk, die konden zelfs beter farmen dan menig persoon), bekijk ik maar de positieve punten ervan.

Al zie ik ze liever wat actiever in 80 mats, zodat die fine mats wat beter beschikbaar zouden zijn. Eind van de rit maakt het toch allemaal niet uit, of dat nu via normale mensen komt of via bots.

[...]

Enkel elementalist kan dit, die heeft conjure weapons die lootable zijn.
Zolang ze alleen maar gathering nodes leegpikken is er niks aan de hand qua concurrentie voor spelers, al verzieken ze natuurlijk wel degelijk de markt (niet voor jou maar wel voor een ander). Maar zodra ze events gaan farmen en normale spelers continu te laat zijn wordt het wel vervelend he.

• Ashilh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-11 20:50
SnoeiKoei schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:13:
[...]

Zolang ze alleen maar gathering nodes leegpikken is er niks aan de hand qua concurrentie voor spelers, al verzieken ze natuurlijk wel degelijk de markt (niet voor jou maar wel voor een ander). Maar zodra ze events gaan farmen en normale spelers continu te laat zijn wordt het wel vervelend he.
Die events zijn zonder de bots ook al een drama. Staan hier gemiddeld 30+ spelers te wachten bij de "zergie" Orr events, tenzij je erg goede pc hebt zijn de mobs al dood voordat ze überhaupt geladen zijn.

• SinergyX
SnoeiKoei schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:13:
In welk opzicht? Nodes zijn al in aanbod van duizenden, daar zit marginaal stukje 'verlies' in. Zelfde met wapens of andere loot uit events, de hele wapen/armor markt is al dusdanig verzadigd dat zij daar nog amper invloed op hebben.

Per saldo verzieken normale spelers zo'n event 10x meer dan 1 enkele bot, zeker als je drops-per-mob wil hebben, voordat je maar 1 ability hebt gecast zijn er al 20 anderen die met snellere aoe alles al hebben neergemaaid.

Zou echt leuk zijn als bots ook dungeons konden doen, ga ik meteen rondje mee :P

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 01-10-2012 15:18 ]

Ashilh schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:17:
[...]

Die events zijn zonder de bots ook al drama. Staan hier gemiddeld 30+ spelers te wachten bij de "zergie" Orr events, tenzij je erg goede pc hebt zijn de mobs al dood voordat ze überhaupt geladen zijn.
Van mij mogen die bots wel met me meelopen. Ik heb regelmatig events waarbij ik alleen sta of met hoogstens nog één iemand anders bezig ben. Niet in gebieden als Orr, maar bijvoorbeeld wel in Lornar's Pass. Mijn Sylvari is duidelijk niet de enige die het daar maar een koude boel vind. En om nou in haar eentje een boss terug te sturen naar zijn gevangenis vind mijn ranger toch niet zo'n goed idee :)

Maar zonder dollen. Het valt me op dat in een aantal gebieden weinig anderen rondlopen terwijl je in andere gebieden over de spelers struikelt. En dan gaat het vaak om gebieden met een gelijk level.
SinergyX schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:18:
[...]

In welk opzicht? Nodes zijn al in aanbod van duizenden, daar zit marginaal stukje 'verlies' in. Zelfde met wapens of andere loot uit events, de hele wapen/armor markt is al dusdanig verzadigd dat zij daar nog amper invloed op hebben.
Je zegt zelf:
Ik zie ze graag rondlopen, meer mats op de TP, goedkoper zut om voor mij te maken :)
Dan speel ik de bal maar terug: In welk opzicht? Nodes zijn al in aanbod van duizenden, door bots worden jouw materialen maar een marginaal beetje algemener / goedkoper op TP. :F

Aan de ene kant vind je dat verkopers er geen nadeel van ondervinden, aan de andere kant denk je wel dat je er als koper van kunt profiteren. Make up your mind, het een gaat niet samen zonder het ander. :N

• SinergyX
Ik zeg nog steeds hetzelfde, jij zegt dat het nadelig is voor andere spelers, ik vraag in welk opzicht?

Ik zie enkel plusjes bij bots :)

• Stroopwafel Inc
SinergyX schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:47:
Ik zeg nog steeds hetzelfde, jij zegt dat het nadelig is voor andere spelers, ik vraag in welk opzicht?

Goedkopere mats voor jou om in te kopen = minder winst voor mensen die op reguliere wijze aan hun mats zijn gekomen en deze te koop aanbieden. Deze laatste groep zal de bots dus niet echt als positief ervaren, en die groep wordt alleen maar groter naarmate er meer mensen zijn die hun crafting niet meer hoeven te levellen.

[ Voor 18% gewijzigd door Stroopwafel Inc op 01-10-2012 15:54 ]

• SinergyX
Stroopwafel Inc schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:51:
Goedkopere mats voor jou om in te kopen = minder winst voor mensen die op reguliere wijze aan hun mats zijn gekomen en deze te koop aanbieden. Deze laatste groep zal de bots dus niet echt als positief ervaren, en die groep wordt alleen maar groter naarmate er meer mensen zijn die hun crafting niet meer hoeven te levellen.
En dan kom ik bij punt 2, met of zonder bots, was de hele markt (crafting/TP) al compleet naar z'n grootje, te grote diversiteit met een te laag 'nut' gehalte die enkel invididueel of incidentieel handig zijn*.

* trap heel crafting uit de game en laat TP puur draaien op drops, zal je zien dat het op het totaalplaatje amper impact heeft op wat je draagt of wat er te koop is.

Maak van de exotic craft een drop of een non-craft recipe (via mystic forge) en je bent nog dezelfde tijd bezig voor de mats, die 400 skill requirement is enkel een 'jammer' dan dat het een focus/drempel is.

Bots blijven in dat opzicht gewoon in de 'flow' van de markt, zij zorgen voor mats, brengt geld op dat ze weer verkopen, geld gaat in de TP, rondje gemaakt. Als zij de prijs van coper niet drukken, doet een ander het wel (de mensen die puur mats gathering voor de verkoop). Dat dat niet helemaal legitiem en via A.net verloopt, tja goldsellers bestaan in elke game, onderdeel van vraag&aanbod.

Want aan het einde van de rit, wat kan je nu met je geld? Die paar mats voor je craft, die salvage kits? Gros van de mensen gaat uiteindelijk toch met racial gear (dungeons) rondlopen, de exotics hebben een heel andere weg eerst te bewandelen voordat je je uberhaubt druk moet maken om het craften ervan.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 01-10-2012 16:05 ]

SinergyX schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:47:

Stroopwafel Inc schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:51:
[...]

Goedkopere mats voor jou om in te kopen = minder winst voor mensen die op reguliere wijze aan hun mats zijn gekomen en deze te koop aanbieden.
Dit! Als bots de markt overspoelen met goedkope mats verziek je wel degelijk de markt voor eerlijke spelers die nog wat winst willen halen uit overtollige materialen.

Dat jij aan het eind van de rit (lvl80, rare en deels exotic gear) nu een bult geld over hebt en het nut niet inziet van gold, wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt. Achter je uitspraak
SinergyX schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:03:
Want aan het einde van de rit, wat kan je nu met je geld? Die paar mats voor je craft, die salvage kits? Die rare/exotic gear?
sta ik dus ook niet. Er zijn genoeg money drains in het spel. En lang niet iedereen is lvl80.

RoseSolane schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:59:
[...]

Mijn ranger kan volgens mij niet iets geven aan iemand.
Neem een varken (een uit de familie). Die hebben een skill waarmee ze een "wapen" vinden uit de omgeving. Dit kan een tak zijn, of een steen... Dat soort dingen.

Ik heb nog geen farm-bots gezien (of niet herkend...) Natuurlijk wel de gold-selling bots, maar die zijn zo gereport en die zie je meestal ook niet meer terug na 24 uur (om en nabij). Ben wel blij dat ze nu een extra optie in hun report optie hebben gezet: gold seller...

Tja da's natuurlijk veel te makkelijk geredeneerd allemaal. De bots zorgen natuurlijk voor oneerlijke concurrentie waardoor eerlijk spelen ontmoedigd wordt. Als bots zoveel farmen dat je er met eerlijk spel niet meer tegenop kunt, dan zullen mensen niet meer gaan farmen. Als de prijzen zo ver vallen dat je geen droog brood meer kunt verdienen, dan kun je alleen nog goud gaan kopen met echt geld. Ook komen bepaalde doelen ineens veel te makkelijk dichtbij; als crafting materialen zo goed als gratis worden, dan loopt iedereen meteen in exotic gear rond op level 80. En daarna maar janken dat er te weinig doelen zijn of dat de endgame zo mager is...

De redenatie dat 'als bots niet farmen, doet een ander het wel' snijdt ook geen hout. Het gaat er inderdaad niet om of persoon A of bot B de materialen farmt. Het gaat erom *hoe* hij of zij dat doet. Feit is dat bots een efficientie halen waar je als mens gewoon niet aan kunt tippen. Het gaat namelijk 24/7 onophoudelijk door. Uiteraard kun je als mens iets slimmer farmen, maar leg je het door de duur gewoon af.

Kortom, je redenatie is een beetje kort door de bocht SinergyX, maar dat zal je bedoeling ook wel zijn vermoedelijk :)

[ Voor 21% gewijzigd door Morrar op 01-10-2012 16:22 ]

Wailing_Banshee schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:13:
[...]

Neem een varken (een uit de familie). Die hebben een skill waarmee ze een "wapen" vinden uit de omgeving. Dit kan een tak zijn, of een steen... Dat soort dingen.

Ik heb nog geen farm-bots gezien (of niet herkend...) Natuurlijk wel de gold-selling bots, maar die zijn zo gereport en die zie je meestal ook niet meer terug na 24 uur (om en nabij). Ben wel blij dat ze nu een extra optie in hun report optie hebben gezet: gold seller...
Maar mijn varkens zijn veel slimmer! Die heb ik met veel moeite getraind en vinden ook wel eens een nuttig wapen :)

Verder zijn varkens één van die vele overbodige pets.Twee op de drie rangers loopt met een beer rond. Ik moest soms moeite doen om mijn bruine beer te herkennen tussen zijn soortgenoten die allemaal op dezelfde mob stonden te meppen. Ik had vaak twee beren als pets. Niet echt leuk. Nu heb ik een beer die giftig is en een wolf die AOE freeze doet. Maar als ik straks een ijsbeer heb gevonden gaat de wolf er waarschijnlijk weer uit.

/edit: Waarbij ik helemaal voorbij ben gegaan aan je voorbeeld van hoe mijn ranger een bot kan foppen. Ik had aan deze mogelijkheid nog niet gedacht. Ga ik misschien toch eens proberen. Eerst kijken of het gevonden wapen een beetje goed is en als dat niet zo is een bot deze laten oprapen. Kan een leuk spelletje zijn :)

[ Voor 12% gewijzigd door RoseSolane op 01-10-2012 16:26 ]

RoseSolane schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:22:
[...]

Maar mijn varkens zijn veel slimmer! Die heb ik met veel moeite getraind en vinden ook wel eens een nuttig wapen :)

Verder zijn varkens één van die vele overbodige pets.Twee op de drie rangers loopt met een beer rond. Ik moest soms moeite doen om mijn bruine beer te herkennen tussen zijn soortgenoten die allemaal op dezelfde mob stonden te meppen. Ik had vaak twee beren als pets. Niet echt leuk. Nu heb ik een beer die giftig is en een wolf die AOE freeze doet. Maar als ik straks een ijsbeer heb gevonden gaat de wolf er waarschijnlijk weer uit.
Varkens zijn ideaal! Ze hebben een knockdown.... De extra skill (die jij kunt activeren) is inderdaad nogal nutteloos...

Ik heb een Warthog en een Stalker. En die warthog vergis je daar niet in. Dat is een hele stevige jongen, vooral door de knockdown.

RoseSolane schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:22:
[...]

Ik heb een bruine beer, ijsbeer, actodus en die giftige (murellow). Alleen de zwarte nog een keer oppikken in Ascalon. Beestjes verzamelen is leuk maar zoals wel eens door iemand gemeld; het is jammer dat je niet wat meer vrijheid hebt in wat je wel en niet kan temmen.

Wailing_Banshee schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:25:
[...]

Varkens zijn ideaal! Ze hebben een knockdown.... De extra skill (die jij kunt activeren) is inderdaad nogal nutteloos...

Ik heb een Warthog en een Stalker. En die warthog vergis je daar niet in. Dat is een hele stevige jongen, vooral door de knockdown.
Kan die Warthog net zoveel damage aan als mijn beer? Dan is een knockdown leuk. Mijn pets zijn toch vooral bedoeld om veel damage aan te kunnen. De aandacht afleiden en mij de schade laten doen. Een enkele keer mag de beer het werk alleen doen, maar dat is vaak een pijnlijk lange aangelegenheid.

• Stroopwafel Inc
Zelf speel ik altijd met een polar bear en een snow leopard. De polar bear als ik die nodig heb voor het tanken, voor de rest altijd de snow leopard. Die houd het dan wel iets minder lang uit, maar over het algemeen overleeft di het wel, doet prima dmg (hoge crit kans, trait voor 30% meer crit dmg) en qua skills zit het ook wel goed (vulnarable, bleed, chill)

• SinergyX
Morrar schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:15:
Tja da's natuurlijk veel te makkelijk geredeneerd allemaal. De bots zorgen natuurlijk voor oneerlijke concurrentie waardoor eerlijk spelen ontmoedigd wordt. Als bots zoveel farmen dat je er met eerlijk spel niet meer tegenop kunt, dan zullen mensen niet meer gaan farmen. Als de prijzen zo ver vallen dat je geen droog brood meer kunt verdienen, dan kun je alleen nog goud gaan kopen met echt geld. Ook komen bepaalde doelen ineens veel te makkelijk dichtbij; als crafting materialen zo goed als gratis worden, dan loopt iedereen meteen in exotic gear rond op level 80. En daarna maar janken dat er te weinig doelen zijn of dat de endgame zo mager is...
Kan je altijd nog verdienen door gewoon aan een vendor alles te verkopen :) Hoeveel staat er nu inmiddels op de TP (buy price) wat onder de NPC prijs ligt, dat je het niet eens op TP direct kan verkopen? Ben je zelfs beter af door gewoon alles aan een vendor te verkopen. Bots zijn geen kopers, dat zijn gewone spelers die hun prijs inmiddels al zo hebben gezet, zoals het aanbod inmiddels is. Gros van de bots werkt puur op mats (TP) en vendor (gear/etc), zij gaan geen crafting doen om paar extra silver te halen, enkel om de goud-pot te vullen waaruit zij verkopen.
Morrar schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:15:
Kortom, je redenatie is een beetje kort door de bocht SinergyX, maar dat zal je bedoeling ook wel zijn vermoedelijk :)
Weinig kort door de bocht, de game is nu eenmaal zo, ze doen er niets aan en het is 1 grote mats-gathering geheel om iets in elkaar te slingeren. Kijk voor de grap maar eens rechtsbovenin de 75-80 zone, zie je continue mensen mobs neermeppen, dat is zo'n beetje de enige bekende blek die laatste tier totems dropt om exotics te maken (wapen, weet niet hoe armor zit).

Ik ben er simpel in, willen ze ooit het niveau halen wat GW na 2 deeltjes had, hebben ze komende jaar nog bizar veel werk te verrichten. Enige grote pluspunt is het niet hoeven betalen van een maandelijkse fee, kijk ik over een paar maanden wel weer :)

• StealthyPeanut
SE Dungeon net niet gehaald. Kwamen niet voorbij die irritante 2e Golem. We deden gewoon te weinig damage om hem überhaupt maar neer te kunnen krijgen. Nu lekker slapen.
RoseSolane schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:30:
[...]

Kan die Warthog net zoveel damage aan als mijn beer? Dan is een knockdown leuk. Mijn pets zijn toch vooral bedoeld om veel damage aan te kunnen. De aandacht afleiden en mij de schade laten doen. Een enkele keer mag de beer het werk alleen doen, maar dat is vaak een pijnlijk lange aangelegenheid.
Geen idee, ik heb nog nooit een beer gebruikt. Ik weet alleen dat mijn Pumba eigenlijk niet neer gaat, zonder healing, tenzij ik tegen een grote group boss ga die niet onderuit gehaald kan worden... Dan weet hij het over het algemeen lang genoeg vol te houden zodat ik kan blijven wisselen (m'n Stalker dus ook)

Als ik in een gevecht zit waarbij er mensen op de grond liggen, zet ik m'n pet eigenlijk altijd op "attack my target" (F1) en ga ik bezig met reviven... Werkt in 99% van de gevallen perfect.

Pagina: 1 ... 180 ... 235 Laatste

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.

Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.