psn: HertogJack
Ik probeer niet MIJN punten te mailen, ik probeer hier punten te verzamelen. En nogmaals (laatste keer) het is GEEN WoW vs GW2 discussie.Freakiebeakie schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:31:
ik vind het prima dat jij de punten die jij graag verbeterd ziet worden naar ze mailed maar vervuil het gw2 topic niet met die eindeloze discussies van je over wow vs gw2 , maak daar lekker een eige topic voor aan en ga dat daar doen.
Weet iemand overigens of ze iets hebben veranderd met de respawn-tijd van chests in jumping puzzles? Ik had eergister de jumping puzzle in WvW gedaan, gister nog een keer en de chests waren nog open. Erg vervelend aangezien er een groepje in de puzzel aanwezig was die iedereen afmaakte, gevolg was dat ik er bijna 2 uur mee bezig ben geweest. (normaal zou ik die in 15 min doen)
Dat een discussievraag "wat vind je beter aan andere games" leidt tot een WoW/GW2-discussie met bijbehorende bashes is onvermijdelijk, vandaar dat ik je vraag het gewoon niet te doen.
[ Voor 19% gewijzigd door SnoeiKoei op 27-09-2012 09:41 ]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Verwijderd
Het probleem is dat het soort plus- en minpunten waar jij het over hebt, met name de zaken die jij verandert zou willen zien, enorm subjectief zijn. Het levert alleen maar oeverloze discussies op waar je uiteindelijk niets me bereikt denk ik. Hooguit inzicht in hoe anderen over bepaalde punten denken. Wat voor jou een pluspunt is, kan best voor anderen een minpunt zijn. Er valt denk ik weinig te verzamelen waar een algemene consensus over bestaat.Devata schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:29:
Maar ik denk dat + en -punten vooralsnog gewoon in dit topic thuis horen.
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Gisteren samen met een collega zitten spelen, flamethrower is vooral leuk als je samen speelt: zo'n muurtje van vuur neerleggen tussen jullie en de mobs, mobs pullen door de flame wall heen en lekker burn dmg doen. Hij pullt alle mobs bij elkaar en ik dan met de flamethrower de hele groep bestoken. Solo vind ik de flamethrower ook minder. Dan speel ik het liefst met 2 pistols eigenlijk en een paar turrets.Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:39:
Hebben hier nog mensen tips voor een effectieve en leuke PVE build voor engineer? Ik speel nu vnl met de grenade kit, maar dat gaat wel snel vervelen met dat button spammen. Ik zit te denken aan een p/p condition build, maar zijn er nog leuke alternatieven? Flamethrower ziet er leuk uit maar lijkt toch niet zo effectief.
Wisselen wat beste is voor de situatie. Ik heb de flametrower, mines, die alchemy-gun (weet ik hoe die heet) en healing turret.Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:39:
Hebben hier nog mensen tips voor een effectieve en leuke PVE build voor engineer? Ik speel nu vnl met de grenade kit, maar dat gaat wel snel vervelen met dat button spammen. Ik zit te denken aan een p/p condition build, maar zijn er nog leuke alternatieven? Flamethrower ziet er leuk uit maar lijkt toch niet zo effectief.
Flametrower voor AoE, mines voor de F-ability (mega boom), die andere gun voor defensive/support en extra regeneration buff.
In dungeons wissel ik mines wel eens in naar grenades.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Ik doel nu even puur op levellen. Mijn engineer is pas lvl 24, maar ik zit er in ieder geval aan te denken de eerste 10 trait points in tools te stoppen voor de perma swiftness. Je bent toch stiekem veel aan het rennenSinergyX schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:48:
[...]
Wisselen wat beste is voor de situatie. Ik heb de flametrower, mines, die alchemy-gun (weet ik hoe die heet) en healing turret.
Flametrower voor AoE, mines voor de F-ability (mega boom), die andere gun voor defensive/support en extra regeneration buff.
In dungeons wissel ik mines wel eens in naar grenades.
YO! fucknuts! It's Probing time!
Verwijderd
In plaats daarvan heeft de engineer utility skills die, als je die activeert, je normale 1-5 skill bar vervangen. Zo krijg je bij de grenade kit 5 verschillende grenade skills, en bij de flamethrower idem. Je kunt deze zo lang houden als je wil. De utility skill veranderd in een pijltje om het item weer los te laten en terug te gaan naar je standaardwapen, en de wapen swap knop heeft hetzelfde effect. Omdat ze niet tijdelijk zijn is het eigenlijk alsof je gewoon meerdere wapens hebt om naar te swappen, maar dan via utility skills.
Hier is een handig lijstje van engineer utilities die je normale skill bar vervangen.
Mijn engineer is nu op level 22, en ik heb er echt enorm veel plezier mee, zowel in PvE als WvW is het echt een enorm leuke class vind ik. Jammer genoeg kan ik niet zo veel spelen op het moment
Maar mijn engineer is zeker weten het volgende character dat ik naar level 80 wil brengen.
[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2012 11:40 ]
Mijn volgende char word ook een engineer. Die kits zijn dus eigenlijk je skils? Dus rechts heb je keuze uit 5 kits of hoe moet ik dat zien?Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 11:27:
De Engineer heeft van zichzelf geen wapenswap, en maar weinig wapens om te gebruiken (rifle, pistol en shield).
In plaats daarvan heeft de engineer utility skills die, als je die activeert, je normale 1-5 skill bar vervangen. Zo krijg je bij de grenade kit 5 verschillende grenade skills, en bij de flamethrower idem. Je kunt deze zo lang houden als je wil. De utility skill veranderd in een pijltje om het item weer los te laten en terug te gaan naar je standaardwapen, en de wapen swap knop heeft hetzelfde effect. Omdat ze niet tijdelijk zijn is het eigenlijk alsof je gewoon meerdere wapens hebt om naar te swappen, maar dan via utility skills.
Hier is een handig lijstje van engineer utilities die je normale skill bar vervangen.
Mijn engineer is nu op level 22, en ik heb er echt enorm veel plezier mee, zowel in PvE als WvW is het echt een enorm leuke class vind ik. Jammer genoeg kan ik niet zo veel spelen op het moment
Maar mijn engineer is zeker weten het volgende character dat ik naar level 80 wil brengen.
Het equippen van een kit is een utility skill die je gewoon met skill points moet unlocken zoals alle andere utility skills. Aangezien je maximaal 3 utility slots hebt kun je max switchen tussen 3 kits terwijl je in combat bent (en natuurlijk naar je gewone wapens (1 of 2 pistols, rifle, shield)) maar dat gaat ook ten koste van andere utility skills natuurlijk als turrets enzo.Devata schreef op donderdag 27 september 2012 @ 11:41:
[...]
Mijn volgende char word ook een engineer. Die kits zijn dus eigenlijk je skils? Dus rechts heb je keuze uit 5 kits of hoe moet ik dat zien?
Verwijderd
Ik heb nog niet heel veel van de skills, maar op het moment loopt mijn engineer rond met een rifle en daarbij een rifle turret, grenade kit en één van de elixirs.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2012 11:45 ]
Med kit (healing skill)
Tool kit
Grenade kit
Bomb kit
Flamethrower
Elixir gun
+ Mortar (elite)
Turrets:
Flame turret
Net turret
Rifle turret
Rocket turret
Thumper turret
+ Supply crate (elite)
[ Voor 4% gewijzigd door Xeiji op 27-09-2012 11:50 ]
Verwijderd
http://gw2.luna-atra.fr/s...e=3eq000dre1e2ngne0000000
Stop een andere kit in de main hand pulldown en zie wat er gebeurt etc.
Verwijderd
De utility skills zelf hebben een cooldown van 0.7 seconden, je kan dus snel swappen tussen deze kits. De skills die je krijgt via de kit hebben uiteraard allemaal verschillende cooldowns.Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 11:57:
Hebben die utilskills dan ook een cooldown?
Altijd leuk om weer compleet overnieuw te beginnen vind ik. Kan ik deze keer tenminste wel meteen met gatheren en craften beginnen, en niet pas op level 25
Nog even een vraag; is het verhaal per ras ergens terug te lezen? Ik begin steeds vaker dingen te missen en niet te onthouden. Terwijl ik het wel enorm boeiend vind.
http://wiki.guildwars2.co...y#Personal_Story_ChaptersStealthyPeanut schreef op donderdag 27 september 2012 @ 12:25:
Ik denk dat ik binnenkort maar een alt aan ga maken op mijn 2e slot. Zo te lezen is Engineer wel wat voor mij. Dan een Norn erbij en kan ik met me neef dat gebied en verhaal doen.
Altijd leuk om weer compleet overnieuw te beginnen vind ik. Kan ik deze keer tenminste wel meteen met gatheren en craften beginnen, en niet pas op level 25.
Nog even een vraag; is het verhaal per ras ergens terug te lezen? Ik begin steeds vaker dingen te missen en niet te onthouden. Terwijl ik het wel enorm boeiend vind.
En ik doe maar 1 personal story per keer. Dus ik ben nog steeds bezig met m'n main en de rest negeert hem (m'n main trouwens ook, meestal
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
of mijn guardian. merk vaak dat bij ons in de guild met dungeon runs er of alleen een thief mee is of warrior en of guardian met 2h sword en dus nooit met mace+shield en dat is volgens mij in een dungeon echt de beste optie als mellee. dan kunnen de casters en de thief helemaal los gaan terwijl ik meer de protection op me neem, ben nu igg zo ver met mijn elementalist dat ik wel toe ben aan wat close combat rammen
Bah, alsof een elementalist dat niet kan! (nu heb ik natuurlijk geen idee hoe het verder gaat als je hoger komt, want ik denk niet dat mijn ele snel in levels zal stijgen...)Freakiebeakie schreef op donderdag 27 september 2012 @ 12:33:
mijn vriendin lvled dus al een engineer op mijn account , denk dat ik per vandaag verder ga met mijn warrior
of mijn guardian. merk vaak dat bij ons in de guild met dungeon runs er of alleen een thief mee is of warrior en of guardian met 2h sword en dus nooit met mace+shield en dat is volgens mij in een dungeon echt de beste optie als mellee. dan kunnen de casters en de thief helemaal los gaan terwijl ik meer de protection op me neem, ben nu igg zo ver met mijn elementalist dat ik wel toe ben aan wat close combat rammen
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Dat is dus niet meer zo bij guild war 2. De traditionele verdeling van tank, dps, healer is er gewoon niet meer. De bedoeling is dat iedereen dodged en wegloopt als ze low health raken. De elementalist kan in theorie healen maar in de praktijks telt het niet zo veel voor (500 op 5000 health bijvoorbeeld). Hetzelfde is waar voor de toegevoegde waarde van het shieldFreakiebeakie schreef op donderdag 27 september 2012 @ 12:33:
mijn vriendin lvled dus al een engineer op mijn account , denk dat ik per vandaag verder ga met mijn warrior
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Semi-unrelated en gewoon uit nieuwsgierigheid, heeft iemand al getest hoeveel character slots je max kunt hebben?
Oh en nog een vaag iets... Met mijn warrior was ik in Bloodtide Coast beland. In het noordoosten daarvan kom ik een soort toren tegen met 2 merchants, die niet aanspreekbaar zijn en ook geen merchant-symbooltje hebben boven hun hoofd. Ik denk, raar, maar ik denk er nog niet veel achter. Dan koop ik wel elders nieuwe salvage kits en gathering equipment (allemaal vrijwel op). Ik ga lekker verder, via de oostkant naar beneden, door grotten (1 karma vendor die 1 ding verkoopt en niet eens voor karma, en 1 die wel een paar dingen verkoopt voor karma maar niet de spullen die ik zoek). Aan de zuidrand van de kaart kom ik weer een merchant tegen, dit keer met symbooltje, net buiten een hylek dorpje. Die verkoopt maar 1 ding (een buff food item). Dus ik naar de volgende zone (Sparkly Fen). De eerste merchant... 1 buff food item
Is het normaal dat je op hogere level maps vrijwel niemand meer tegenkomt die wat zinnigs te koop heeft? Of zijn dit bugs?
[ Voor 53% gewijzigd door SnoeiKoei op 27-09-2012 13:00 ]
guardian heb toch wel aardig wat leuke skills om een groep staande te houden als hij mace en shield gebruikt en mijn elementalist met staff is voledig op fire gefocused , als ik daarmee overschakel naar water en probeer te healen lach je je werkelijk kapot zo weinig health leverd dat op. ik ga ook niet de tank uithangen maar zoals ik al zei een soort van protector . ik laat de echte dps over aan anderensdk1985 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 12:37:
[...]
Dat is dus niet meer zo bij guild war 2. De traditionele verdeling van tank, dps, healer is er gewoon niet meer. De bedoeling is dat iedereen dodged en wegloopt als ze low health raken. De elementalist kan in theorie healen maar in de praktijks telt het niet zo veel voor (500 op 5000 health bijvoorbeeld). Hetzelfde is waar voor de toegevoegde waarde van het shield. Een defence banner levert een beter resultaat op.
ik heb nu 8 slots want ik wou alle classes
[ Voor 4% gewijzigd door Freakiebeakie op 27-09-2012 13:11 ]
Gister bij de laatste personal story quest voor het eerst met mijn guardian als support gegaan. Met mijn scepter op max range een beetje damage doen en de rest ondersteund met virtues, shouts en de support tome elite.Freakiebeakie schreef op donderdag 27 september 2012 @ 13:08:
guardian heb toch wel aardig wat leuke skills om een groep staande te houden als hij mace en shield gebruikt
Nou is één ervaring niks, maar ik vond het wel zo relaxed en rustig spelen. Vond ik frappant, want monk was mijn favoriete profession in GW1 en dat kon nog al eens hectisch zijn. Na 80 levels lang met mijn neus boven op de vijand te hebben gestaan was dit totaal anders. Verloor zelf ook nauwelijks health. Was erg tof.
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Er waren wel plannen voor ja (ook voor een app). In hoever ze uitgevoerd gaan worden, is natuurlijk altijd de vraag.Devata schreef op donderdag 27 september 2012 @ 15:56:
Weet iemand of er geen plannen zijn om account, guild en server gegevens op een site weer te geven zoals je dat tegenwoordig met veel games ziet? Dat mis ik wel nog een beetje en het mooiste zou zijn als er ook echt wat interactie mogelijk is, bijvoorbeeld dat je de guild-chat kunt gebruiken enz.
[ Voor 10% gewijzigd door Nfear op 27-09-2012 17:24 ]
Niemand die dit herkent? En weet of het zo hoort in areas >lvl55 of dat er gewoon een boel merchants bugged zijn?SnoeiKoei schreef op donderdag 27 september 2012 @ 12:47:
Dus ik naar de volgende zone (Sparkly Fen). De eerste merchant... 1 buff food itemverder niks. Maar eens gevraagd op de map chat... Ja hoor, er is een merchant die ook gathering tools en salvage kits verkoopt. In de zuidoosthoek van de kaart (lvl65 area).
![]()
Is het normaal dat je op hogere level maps vrijwel niemand meer tegenkomt die wat zinnigs te koop heeft? Of zijn dit bugs?
Salvage Kits etc koop ik sowieso bij de weaponsmith in Lion's Arch, daar kan je ze kopen voor karmaSnoeiKoei schreef op donderdag 27 september 2012 @ 17:27:
[...]
Niemand die dit herkent? En weet of het zo hoort in areas >lvl55 of dat er gewoon een boel merchants bugged zijn?
Steam: Grim
Ze zijn niet bugged, maar soms heb je wel even pech dat je er geen tegen komt met gathering tools / salvage kits.. Je went er vanzelf aan om de laatste plek waar je ze kon kopen even in je hoofd op te slaanSnoeiKoei schreef op donderdag 27 september 2012 @ 17:27:
[...]
Niemand die dit herkent? En weet of het zo hoort in areas >lvl55 of dat er gewoon een boel merchants bugged zijn?
Ik heb gisteren met mijn Guardian level 80 bereikt en ben nu mijn overgebleven maps aan het doorlopen, maar ik had echt iets doms. Moest nog 1 skillpoint in een bepaalde area, was een simpele, zo'n Place of Power, alles eromheen schoongeveegd, spawnt er precies een champion event bovenop, uiteraard niemand in de buurt om hem snel om zeep te helpen. Bad timing!
Ik heb tot nu toe 8 pets maar er loopt er maar eentje achter me aan om mee te vechten
Je kan er maar 1 tegelijk hebben. Alleen een Necromancer kan meerdere minions tegelijk voor zich laten vechten.GluonC schreef op donderdag 27 september 2012 @ 20:54:
Hoe laat ik meerdere pets achter me aan lopen als ranger?
Ik heb tot nu toe 8 pets maar er loopt er maar eentje achter me aan om mee te vechten
Nothing to see here!
Ik hoop wel dat je wist dat je met F4 een tweede pet kan inwisselen voor je huidige (levend of dood en in gevecht). Je moet dan wel een 'secondair pet' kiezen in het pet menu. Ik had daarbij dat ik zelf swiftness kreeg als ik van pet wisselde (via een trait). Daarbij dat pets zichzelf healen als ze een critical damage doen en dan dus pets kiezen met een hoge critical chance. Die eagle van mij kon zo echt lang mee, en vaak lang genoeg dat het pet-swappen alweer beschikbaar was na een redelijk lange cooldown. Elke keer petswappen leverde mij dus ook een mooie swiftness op, waarmee ik als ranger dus supersnel pijlen kon schieten. Mijn build was gericht op dps... Vind de diepgang in de speelstijlen van GW2 erg geslaagd.GluonC schreef op donderdag 27 september 2012 @ 21:26:
Oke dankje dat wist ik niet (Y)
Van swiftness ga je alleen sneller rennen, niet sneller aanvallenPlaya del C. schreef op donderdag 27 september 2012 @ 21:49:
[...]
lke keer petswappen leverde mij dus ook een mooie swiftness op, waarmee ik als ranger dus supersnel pijlen kon schieten.
Ok... moet er maar ff aan wennen dan. In alle vorige zone waren er wel 4-5 merchants die alle gathering tools en salvage kits verkochten en van de ene op de andere zone is er ineens maar 1, aan de high-lvl kant van de mapBaroshir schreef op donderdag 27 september 2012 @ 17:52:
[...]
Ze zijn niet bugged, maar soms heb je wel even pech dat je er geen tegen komt met gathering tools / salvage kits.. Je went er vanzelf aan om de laatste plek waar je ze kon kopen even in je hoofd op te slaanEr zijn bepaalde areas waar er inderdaad niet veel staan. Wacht maar tot je bij maps aankomt waar de helft van de waypoints worden bezet door enemies, dan kan je vaak wel tijden ronddolen zonder ook maar een klein camp te vinden...
In Bloodtide Coast is trouwens toch echt wat raars aan de hand met sommige NPCs. Daar heb je helemaal in het noorden een soort mini-fortje. Bovenop zit een waypoint, een TP en een repair lass. Beneden staan 2 NPC's die "merchant" heten maar als je ze aanspreekt krijg je een lege conversatie-popup.
Iets ten zuidoosten daarvan heb je een grot met daarin niet-hostile piraten, met zo'n bar die bestaat uit scheepswrakken. Daar heb je zo'n hartje (als je die helpt krijg je iedere keer dat je wat doet te zien "<NPC> will be grateful when he feels better", hij is stomdronken
Neem aan dat jij daar melding van maakt d.m.v. bug report?
Reeds gedaan ja.Vecodo schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 08:39:
[...]
Neem aan dat jij daar melding van maakt d.m.v. bug report?
En als je dan ook nog alle haarstylen, huidskleuren, oogkleuren, lichaamsbouwen, personal story instellingen etc. etc. etc. wil doen, dan heb je een miljard slots nodig.NuCl3aR schreef op donderdag 27 september 2012 @ 17:50:
Om even terug te komen op het max char slots. Gisteren op TS werd dezelfde vraag gesteld en iemand zei dat je max 40 slots kunt hebben. Dat komt neer op 8 prof x 5 races. Zodat je ALLE content kunt doen. Toen kwam er iemand met het antwoord dat je er eigenlijk 80 zou moeten hebben zodat je alles male & female kunt doen.
Eens zien of de gem store dat aankanWeakling schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 08:49:
[...]
En als je dan ook nog alle haarstylen, huidskleuren, oogkleuren, lichaamsbouwen, personal story instellingen etc. etc. etc. wil doen, dan heb je een miljard slots nodig.
De specifieke merchants waar jij het over hebt in sparkfly fen zijn onderdeel van een dynamic event quest en zijn geen echte merchants. Deze merchants moet je redden van de piraten iets naar het noorden en dan escorten naar de toren. Daarnaast hebben in de high-lvl gebieden (70-80) vrijwel alle merchants de nodige useful items (salvage kits en gathering tools)SnoeiKoei schreef op donderdag 27 september 2012 @ 17:27:
[...]
Enigszins afgeschrikt door negatieve verhalen had ik me tot nu toe nog niet aan Ascalonian Catacombs story mode gewaagd maar gisteravond (inmiddels lvl61) vond ik toch dat het er eens van moest komen. Ooit wil ik toch graag wel wat wapens uit de AC dungeon set bij elkaar sparen (de effecten ervan zien er wel erg gaaf uit), al is het maar voor de skin (leve de transmute stones). Al vrij snel hadden we een pug compleet maar daarmee konden we niet naar binnen: bij iedere poging naar binnen te lopen kregen we een melding dat er geen verbinding was met de login-server, yada yada error zus-en-zo. Blijkbaar waren we niet de enigen met dit fenomeen, ik zag sommige andere groepen ook telkens gebounced worden (terwijl andere groepen wel naar binnen verdwenen). Geprobeerd de groep opnieuw te formeren, hielp niks. Individuele leden konden zonder groep wel naar binnen maar zodra ze in de groep kwamen niet meer. Iedereen gerelogd etc, alles geprobeerd maar niks werkte. Dus die groep viel uit elkaar. Daarna een nieuwe poging een groep te maken en 20 min later was die een feit. En gelukkig konden we naar binnen!
Van de pug was maar 1 speler hier eerder geweest maar dat scheelde een boel denk ik. Uiteindelijk hebben we de hele instance met 2 vingers in de neus gedaan, de enige boss fight die wat lastig was, was dat stelletje, Ralena & Vassar, die we niet gescheiden kregen en dus gezamenlijk moesten neerhalen.
Leuke groep, mooie sfeervolle instance, geen zinnige loot, wel een lekkere sloot XP op het eind. Ben tevreden!
Ahhh dat verklaart e.e.a. Maar gezien het feit dat ze daar 2 dagen roerloos staan vermoed ik dat dat event dan bugged is.blueice85 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 09:20:
[...]
De specifieke merchants waar jij het over hebt in sparkfly fen zijn onderdeel van een dynamic event quest en zijn geen echte merchants. Deze merchants moet je redden van de piraten iets naar het noorden en dan escorten naar de toren. Daarnaast hebben in de high-lvl gebieden (70-80) vrijwel alle merchants de nodige useful items (salvage kits en gathering tools)
beetje mosterd na de maaltijd natuurlijk, maar rond die 2 liggen een hoop boulders die je kan gebruiken om ze te scheidenSnoeiKoei schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 09:26:
Van de pug was maar 1 speler hier eerder geweest maar dat scheelde een boel denk ik. Uiteindelijk hebben we de hele instance met 2 vingers in de neus gedaan, de enige boss fight die wat lastig was, was dat stelletje, Ralena & Vassar, die we niet gescheiden kregen en dus gezamenlijk moesten neerhalen.
Ik weet het... moet je 1 van de 2 onder een deur door lokken en dan legt iemand anders zo'n boulder op een pressure plate. Maar dat onder de deur door lokken zonder dat de ander meekwam lukte om 1 of andere reden niet, misschien teveel AoE ofzo. Ze gingen beiden als dollen achter iedereen aan ipv lekker kite-baar te zijn.godofal schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 09:56:
[...]
beetje mosterd na de maaltijd natuurlijk, maar rond die 2 liggen een hoop boulders die je kan gebruiken om ze te scheiden
Weet iemand of er een keybinding is waardoor je ophoudt met aanvallen?
ALT-F4?Xeiji schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:14:
Bij het gevecht met Ralena & Vassar moet je op de conditions letten. Als je skills gebruikt terwijl je confusion op je hebt ga je heel erg snel dood -> doodsoorzaak nr.1
Meer serieuze poging: volgens mij moet dat gewoon met ESC te doen zijn.
180graden omdraaien (ranged) of gewoon weglopen, werkt bij mij nog steedsXeiji schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:14:
Bij het gevecht met Ralena & Vassar moet je op de conditions letten. Als je skills gebruikt terwijl je confusion op je hebt ga je heel erg snel dood -> doodsoorzaak nr.1
Geval van mijn engineer wissel ik naar grenades, die hebben geen auto attack.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
standaard staat skill #1 op autocast, dit kan je veranderen door op een andere skill te CTRL+klikkenXeiji schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:14:
dan cast je karakter die skill elke keer zodra hij beschikbaar is (werkt ook tussen verschillende wapensets/attunements/whatever, een verschillende AA per set dus)
je kan ook op de skill die op AA staat CTRL klikken om het uit te zetten, dan AA je dus nooit meer
Die blijft gewoon simpel, je moet niet als een gekke gaan meppen, damage dat het doet is 1k ofzo, niet bijzonder groot. Langzame hitters (staff, hammer, sword met bleed) werken net zo goed, combinatie met condition removal, zit hier nog steeds weinig tactiek in.SnoeiKoei schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:30:
Dat maakt wel e.e.a. duidelijk. Zowaar een tactical fight, in GW2! Gekker moet het niet worden
En waar ze elixergun en flametrower standaard nog uit hebben staan, erg irritantgodofal schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:31:
standaard staat skill #1 op autocast, dit kan je veranderen door op een andere skill te CTRL+klikken
dan cast je karakter die skill elke keer zodra hij beschikbaar is (werkt ook tussen verschillende wapensets/attunements/whatever, een verschillende AA per set dus)
je kan ook op de skill die op AA staat CTRL klikken om het uit te zetten, dan AA je dus nooit meer
[ Voor 37% gewijzigd door SinergyX op 28-09-2012 10:35 ]
Als ik zonder AA zit treed er nog een delay op: als thief heb ik al vaker meegemaakt dat een skill meer dan een keer gecast wordt terwijl ik maar 1 keer druk.
Afin: ik zoek iets waarmee je direct ophoudt met AA.
Ach ja, tactiek vind ik zelf nogal overgewaardeerd. Je haalt een guide van het net en je past een vaste set met stappen toe. Daar was voor mij bij andere MMO's in ieder geval snel de lol vanaf. Elke keer precies dezelfde manier van een boss neermeppen. Eerst MOET je dit doen, dan MOET je dat doen etc. Maakt een gevecht er niet leuker op wat mij betreft. Wordt al snel rigide en daarmee saai naar mijn mening.SnoeiKoei schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:30:
Dat maakt wel e.e.a. duidelijk. Zowaar een tactical fight, in GW2! Gekker moet het niet worden
Dat is inderdaad een probleem bij gescripte bazen. Beter kunnen ze een baas gewoon een hoop skills geven die ook nog per keer andere effecten kunnen hebben / doen en een goede AI eraan hangen. Op zo'n manier moet je echt tactisch zijn in plaats van gewoon een vast patroon af te handelen.Weakling schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:44:
[...]
Ach ja, tactiek vind ik zelf nogal overgewaardeerd. Je haalt een guide van het net en je past een vaste set met stappen toe. Daar was voor mij bij andere MMO's in ieder geval snel de lol vanaf. Elke keer precies dezelfde manier van een boss neermeppen. Eerst MOET je dit doen, dan MOET je dat doen etc. Maakt een gevecht er niet leuker op wat mij betreft. Wordt al snel rigide en daarmee saai naar mijn mening.
Precies. Er moet een element van ... ehrm ... chaos blijven in een gevecht.Devata schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:48:
Dat is inderdaad een probleem bij gescripte bazen. Beter kunnen ze een baas gewoon een hoop skills geven die ook nog per keer andere effecten kunnen hebben / doen en een goede AI eraan hangen. Op zo'n manier moet je echt tactisch zijn in plaats van gewoon een vast patroon af te handelen.
Ik gebruik hier TAB voor.Xeiji schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:35:
Omdraaien wil niet altijd werken, een of andere delay treed dan op waardoor het autoattacking gewoon doorgaat zonder target of ik moet langer weggedraaid zijn.
Als ik zonder AA zit treed er nog een delay op: als thief heb ik al vaker meegemaakt dat een skill meer dan een keer gecast wordt terwijl ik maar 1 keer druk.
Afin: ik zoek iets waarmee je direct ophoudt met AA.
Je kunt namelijk aangeven dat hij moeten stoppen met aanvallen wanneer je van target veranderd.
True... maar goed, neem AC story mode... die King Adelbern bijvoorbeeld stelt al helemaal niks voor. Blijft op zijn plaats staan, af en toe pullt hij de party naar zich toe. Dps maar raak, klaar. Meeste fights in GW2 behelsen niet veel meer dan "stap uit de rode cirkeltjes" (en gisteren ging er niemand dood die dat niet deed, AC story mode is wat dat betreft erg forgiving), kill ads, doe dps (liefst ranged), loot chest. Dan is iets meer tactiek welkom en idd een beetje chaos pas echt een oplossing.Weakling schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:44:
[...]
Ach ja, tactiek vind ik zelf nogal overgewaardeerd. Je haalt een guide van het net en je past een vaste set met stappen toe. Daar was voor mij bij andere MMO's in ieder geval snel de lol vanaf. Elke keer precies dezelfde manier van een boss neermeppen. Eerst MOET je dit doen, dan MOET je dat doen etc. Maakt een gevecht er niet leuker op wat mij betreft. Wordt al snel rigide en daarmee saai naar mijn mening.
Vind wel dat de wapens met eigen crafting eigenlijk maar weinig voorstellen. Ik krijg ze verkocht voor een appel en een ei. Hopelijk wordt dit bij hogere levels wel interessanter. Nu loont het echt niet, behalve XP dan, maar dat krijg ik sowieso wel genoeg binnen.
Lvl35 en lvl50 rare weapons en armour leveren aardig wat op, voor de rest valt het idd tegen geloof ik. De meeste items staan voor vendor price + 1copper op TP, waarbij de verkopende partij meer zou krijgen als ze het gewoon aan een vendor verkochten.StealthyPeanut schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:01:
Helemaal mee eens Primal Fury. Juist daarvoor heb ik eigenlijk een 2e scherm geregeld via mijn werk. Sluit ik alles aan, blijkt het helemaal niet te werken.
Vind wel dat de wapens met eigen crafting eigenlijk maar weinig voorstellen. Ik krijg ze verkocht voor een appel en een ei. Hopelijk wordt dit bij hogere levels wel interessanter. Nu loont het echt niet, behalve XP dan, maar dat krijg ik sowieso wel genoeg binnen.
[ Voor 6% gewijzigd door SnoeiKoei op 28-09-2012 13:07 ]
+1PrimalFury schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:53:
Weet je wat ik nou mis in GW2...? de mogelijkheid om een tweede scherm te kunen gebruiken om daar de map op te zetten die je krijgt als je op de M drukt. Dit zou zoveel fijner zijn. Aangezien dit volgens mij het enige spel is waar je gewoon soms full screen map loopt. Wat is jullie idee hierover ?
Zelfs die leveren enkel wat op als je de mats hebt en juiste prefix (bezerker etc), anders is de prijs van de mats gelijk aan de verkoop prijs.SnoeiKoei schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:06:
Lvl35 en lvl50 rare weapons en armour leveren aardig wat op, voor de rest valt het idd tegen geloof ik. De meeste items staan voor vendor price + 1copper op TP, waarbij de verkopende partij meer zou krijgen als ze het gewoon aan een vendor verkochten.Zet het dan gewoon niet op de TP... Ik level deze skills zelf eigenlijk alleen nog maar om zelf continu met wapens en armour voor mijn level rond te lopen.
Exotics dalen nu steeds verder in prijs, iedereen kan elke dag de 3 mappen af voor de 5 nodes voor wood/ore, genoeg mensen die fine crafting mats farmen en deze weer op de TP neerzetten. Prijs ligt nu nog hoog door die fine craft mats, die hebben een bar lage droprate.
Ik blijf erbij, hele crafting is compleet overdone, veel te groot opgezet dat het 1 compleet verzadigde markt is geworden (uiteraard icm normale drops).
Klopt ja, lang niet alle prefixes doen het goed en het verschilt ook nog wel eens welke armour-delen beter verkopen dan andere. Maar dat is voor het craften gewoon een kwestie van checken op TP. Ores en de benodigde bolts of [cloth] heb ik normaal wel voldoende, moet ik alleen threads en fine crafting mats kopen en dan kan het nog ruimschoots uit vaak.SinergyX schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:14:
[...]
Zelfs die leveren enkel wat op als je de mats hebt en juiste prefix (bezerker etc), anders is de prijs van de mats gelijk aan de verkoop prijs.
Exotics dalen nu steeds verder in prijs, iedereen kan elke dag de 3 mappen af voor de 5 nodes voor wood/ore, genoeg mensen die fine crafting mats farmen en deze weer op de TP neerzetten. Prijs ligt nu nog hoog door die fine craft mats, die hebben een bar lage droprate.
Ik blijf erbij, hele crafting is compleet overdone, veel te groot opgezet dat het 1 compleet verzadigde markt is geworden (uiteraard icm normale drops).
[ Voor 3% gewijzigd door SnoeiKoei op 28-09-2012 13:51 ]
Het is een omweg maar wat ik doe is GW2 in windowed fullscreen draaien op 1 monitor en op de 2e deze site in Chrome open hebben als map: http://gw2cartographers.com/PrimalFury schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:53:
Weet je wat ik nou mis in GW2...? de mogelijkheid om een tweede scherm te kunen gebruiken om daar de map op te zetten die je krijgt als je op de M drukt. Dit zou zoveel fijner zijn. Aangezien dit volgens mij het enige spel is waar je gewoon soms full screen map loopt. Wat is jullie idee hierover ?
Want nu met de map open wandelen is niet echt aan te raden, omdat je inderdaad je hele scherm niet meer ziet en ik dan het type persoon ben dat van een klif af dondert.
[ Voor 5% gewijzigd door Vluuks op 28-09-2012 14:19 ]
Als het je te doen is om veel en snel geld verdienen, dan heb je gelijk. Maar als het er om gaat om precies de juiste gear te krijgen (voor zover er juiste gear bestaat) dan is crafting zoals het nu is wat mij betreft ideaal.SinergyX schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:14:
Ik ben op mijn guardian nooit drops tegengekomen die beter waren dan wat ik zelf gemaakt had. De stats zijn vaak minder of net verkeerd. Daarnaast heb ik nog nooit gold genoeg gehad om alles op TP te kopen.
Het enige wat ik ooit heb gebruikt van drops is de Glyphic skin voor mijn greatsword, want die vind ik mooi, maar verder altijd in zelf gemaakte spullen rondgelopen.
Gisteren het laatste onderdeel van mijn Cleric exotic armor gecraft en dat geeft toch wel voldoening als je het helemaal op eigen kracht hebt gemaakt. Volgende project wordt waarschijnlijk een Magic Find setje. Geen idee of het echt zoden aan de dijk zet eigenlijk, maar ach.
Inmiddels 4 zones vast op bugged skillpoints (NPC is er niet, reageert niet of de 'clicky' is er gewoon niet), motivatie om world explorer te worden neemt dan ook bizar hard af.
Begint een beetje als TSW te voelen, eerst duik erin is geweldig, maar na een paar dagen/weken is de lol er eigelijk wel vanaf en hang je maar een beetje rond in de game.. en nu?
[ Voor 37% gewijzigd door SinergyX op 28-09-2012 14:36 ]
De rest van je gear vervangen door exotics en 39 alts levelen! (edit: en dan alle 40 characters van legendaries voorzien...)SinergyX schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:34:
Begint een beetje als TSW te voelen, eerst duik erin is geweldig, maar na een paar dagen/weken is de lol er eigelijk wel vanaf en hang je maar een beetje rond in de game.. en nu?
[ Voor 7% gewijzigd door SnoeiKoei op 28-09-2012 15:21 ]
Beetje net als alle andere mmo's dus ^^, bijvoorbeeld wow.SnoeiKoei schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:45:
[...]
De rest van je gear vervangen door exotics en 39 alts levelen! (edit: en dan alle 40 characters van legendaries voorzien...)
Per definitie is dat zo. Alle MMO's = WoW en WoW = alle MMO's. Trololol etc.Daisai schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 15:30:
[...]
Beetje net als alle andere mmo's dus ^^, bijvoorbeeld wow.
Wat een geweldige MMO was dat vond ik. In ieder geval qua sfeer en setting. Maar ja, ik ga er echt geen twee tegelijk spelen en als ik dan moet kiezen tussen de "gratis" GW2 en betaalde TSW, dan is de keuze snel gemaakt.SinergyX schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:34:
Wat betreft "en nu...": dat geldt zo'n beetje overal voor, als de wittebroodsweken voorbij zijn, dan wordt het altijd business as usual. De eerste verrassing en verbazing krijg je niet meer terug, je kent er herkent de GW2 omgevingen en mogelijkheden wel en dan moet je andere uitdagingen gaan zoeken. Ik heb in ieder geval nog nooit een MMO gespeeld die niet na een maand of twee een beetje gewoontjes werd.
Goed, om niet helemaal het 'algemene MMO' topic er van te maken, ik heb diverse MMO's gespeeld die ik na 2 maanden nog steeds actief speelde zonder moment 'en nu?' te zitten. Meestal zijn dit dan wel de games die een behoorlijk lange weg hebben naar cap-level, of waar juist level amper invloed heeft op algemene gameplay.Weakling schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 16:22:
Wat betreft "en nu...": dat geldt zo'n beetje overal voor, als de wittebroodsweken voorbij zijn, dan wordt het altijd business as usual. De eerste verrassing en verbazing krijg je niet meer terug, je kent er herkent de GW2 omgevingen en mogelijkheden wel en dan moet je andere uitdagingen gaan zoeken. Ik heb in ieder geval nog nooit een MMO gespeeld die niet na een maand of twee een beetje gewoontjes werd.
Dan is het wel afhankelijk hoe content wordt aangeboden en in welke vorm (PvE/PvP, solo/group, dynamisch/random/static, etc), maar ze zijn er zeker wel. Random te noemen, APB:R speel ik nog steeds, ik ben daar nog steeds geen max-level, maar dat is ook veel meer een 'open street free-roam 3rd person shooter'.
Eerste reden is inderdaad vanwege P2P, maar daarnaast ook de voortgang in het hele spel, net als GW2 ben je voor dungeons aangewezen op een groepje dat je moet vinden (en dat nam hard af) waar wél holy trinity in meespeelt en was de gameplay zelf niet optimaal, ondanks de enorm 'andere' setting waarin het spel zich afspeelde (qua story/settings is het nog steeds een geweldig spel, combat wise.. niet).Devata schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 16:31:
Jullie spreken over TSW in de verleden tijd. volgens mij is die game pas na GW2 uitgekomen. Is het zo'n tegenvaller?
volgens mij is de gehele multi-monitor setup erg ondergesneeuwd bij de ontwikkelingPrimalFury schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:53:
paar ergernisjes bij een eyefinity setup (3 monitors) zijn dat de complete HUD over alle 3 monitoren gestretched word, dus de map zit dan helemaal rechts en je char info helemaal links, de XP bar zit verdeeld over alle 3 de schermen en de menu knoppen linksboven
met 3*24" is dat écht niet relaxed gamen
dan heb je tijdens cutscenes dat het ook over alle 3 schermen gaat, met het gevolg dat er een karakter op je linkerscherm staat, een op je rechterscherm, niks dan achtergrond in het midden en het ergste van alles: je ziet alleen het midden van karakters! (van bovenbeen tot begin ribkast zeg maar)
en de map doet een beetje vervelend; als je uitzoomed kan je niet over de "rand" van de map gaan, dus het einde van de map komt tegen het einde van je schermen te zitten
vind ik toch allemaal erg teleurstellend, gevolg is dat ik gewoon singlemonitor speel terwijl ik zo'n heerlijke eyefinity heb
/rant
magic find kan je tot de 100% tillen, itt andere games is het niet een boost van je basis Mfind (dus 100% mfind gear verdubbelt je base Mfind) maar een optelling vanVluuks schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:36:
Volgens mij werkt Magic Find echt wel, je ziet genoeg mensen in zo'n volle set, MF weapon en MFfood en dan loopt de kans echt wel op. Kamergenoot van me heeft een volle set en hij had het echt wel over een stijging in het aantal drops. Exacte formules/cijfers heb ik geen idee van, maar die moeten vast wel ergens te vinden zijn.
met 100% Mfind heb je dus gegarandeerd een blue/green/yellow/orange elke keer dat er een drop voor je klaarligt (Mfind geeft geen extra drops though)
Is dat echt zo ja? Dacht ook altijd dat het over je base % ging.godofal schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 17:23:
[...]
magic find kan je tot de 100% tillen, itt andere games is het niet een boost van je basis Mfind (dus 100% mfind gear verdubbelt je base Mfind) maar een optelling van
met 100% Mfind heb je dus gegarandeerd een blue/green/yellow/orange elke keer dat er een drop voor je klaarligt (Mfind geeft geen extra drops though)
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Verwijderd
shhhh niet zeuren over AC mode. De eerste keer dat ik AC mode deed (in de eerste paar dagen dat GW2 uit kwam) was hij gewoon kei moeilijk. We hadden wel het dat naarmate je verder in de dungeon kwam dat het makkelijker werd maar we werden door sommige adds en bosses echt geowned. Ze hebben het nu generfed zodat het meer voelt als een eerste dungeonSnoeiKoei schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:59:
[...]
True... maar goed, neem AC story mode... die King Adelbern bijvoorbeeld stelt al helemaal niks voor. Blijft op zijn plaats staan, af en toe pullt hij de party naar zich toe. Dps maar raak, klaar. Meeste fights in GW2 behelsen niet veel meer dan "stap uit de rode cirkeltjes" (en gisteren ging er niemand dood die dat niet deed, AC story mode is wat dat betreft erg forgiving), kill ads, doe dps (liefst ranged), loot chest. Dan is iets meer tactiek welkom en idd een beetje chaos pas echt een oplossing.
Paar patches terug was trouwens die tweede boss in AC explorer mode ook ongelofelijk moeilijk
Nothing to see here!
je kan idd wel boven de 100% komen, maar daar zal je flink wat geld voor moeten neertellen en behoorlijk inleveren op andere stats, het lijkt iig niet alsof het designed is om boven de 100% te komen (zoals andere games waar je meerdere honderden % Mfind kan krijgen)
bovendien valt het érg weinig mensen op dat de Mfind sigils voor wapens een punt hebben
tot iemand bewijst dat het anders zit blijf ik er iig bij dat meer dan 100% geen nut heeft
Guild Wars 2 | 100% Magic Find & Karma Farminggodofal schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 20:08:
ik heb er wat mee ge-experimenteerd en 100% Mfind levert je gewoon een blauw/groen/geel/oranje item op, geen stijging van zeldzamere items boven de 100% (merkbaar iig)
je kan idd wel boven de 100% komen, maar daar zal je flink wat geld voor moeten neertellen en behoorlijk inleveren op andere stats, het lijkt iig niet alsof het designed is om boven de 100% te komen (zoals andere games waar je meerdere honderden % Mfind kan krijgen)
bovendien valt het érg weinig mensen op dat de Mfind sigils voor wapens een punt hebben
tot iemand bewijst dat het anders zit blijf ik er iig bij dat meer dan 100% geen nut heeft
YouTube: Guild Wars 2 | 100% Magic Find & Karma Farming&
Iseci
en mijn theorie is naar de klote, je wordt bedankttntkiller schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 22:12:
[...]
Guild Wars 2 | 100% Magic Find & Karma Farming
YouTube: Guild Wars 2 | 100% Magic Find & Karma Farming&
wel vaag dat hij zoveel whites kreeg, ik had veel minder whites dan dat en ~90% Mfind
nvm, ik deed natuurlijk dungeons en hij gewone mobs
naja, ik ga maar 's een uurtje of wat in orr farmen, kan wel wat poen gebruiken
Momenteel gebruik ik:
WSAD voor movement
12345 voor de main
SHIFT WSAD voor de trinkets
ALT WSAD voor de special, profession
Soms is het een hele kunst om bewegen en skills uit te voeren. Iemand die zijn mapping wil delen of een tip heeft?
WASD om te lopen, met A en D als strafe (Q en E dus hierop gezet). Ik draai altijd met mijn muis namelijk.
1 t/m 5 voor de skills
Q = healing
E = 7
R = 8
T = 9
CAPS = Elite
` = weapon switch
6 = steal
Tab = enemy switch
Shift = Evade
Hier red ik het erg goed mee. Ik heb niks op mijn muis gezet, ik heb gewoon een standaard 2knops1wiel muis.
Ik ben een Thief, dus dit zijn alle knoppen die ik nodig heb. Ik ga straks met een Engineer beginnen, dus misschien dat ik dan weer wat meer knoppen nodig ga hebben.
Overal ingredients farmen en dan met een beetje logisch nadenken nieuwe recepten ontdekken.
Ik word blijer van het ontdekken van "mashed potatoes" dan een "refined rifle"
Heeft iemand al een getest of het zin heeft om een hogere gathering tool te gebruiken in een lager gebied? Krijg je er dan meer uit of is dat onzin?
[ Voor 37% gewijzigd door StealthyPeanut op 29-09-2012 12:46 ]
Goede vraag. Ik weet alleen dat low gathering tools niet werken in hoge gebieden (je krijgt dan zelfs geen low level crafting materials)StealthyPeanut schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 12:45:
Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Ik heb een shitload aan ingredienten ondertussen. Binnenkort maar eens Cooking beginnen.
Heeft iemand al een getest of het zin heeft om een hogere gathering tool te gebruiken in een lager gebied? Krijg je er dan meer uit of is dat onzin?
Verwijderd
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.