Lasteraar schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:36:
Ik vraag me ook af hoe groot deze game gaat worden in europa.
Zal het echt een "wow-killer" worden, of blijft het een underdog game welke wel erg goed is, maar laakt aan populariteit ?
Ik ben benieuwd. Ik hoop op het eerste. Graag zou ik een grote verschuiving zien naar een nieuwere betere game als GW2, met de daarbij horende ( europese ) serverdruktes !
Om eerlijk te zijn, nee, dat zal deze game niet zijn. Voor een verschuiving heb je de huidige spelers nodig, de spelers die niets meer kennen dan het Holy Trinity principe, DPS-meters en imba-epic-ubah-gear. Waar PVP met 3 hits kan worden bepaald en elitair is een standaard. En dat is GW2 gewoon niet. Voor een enorm aantal WoW spelers is dat hun eerste MMO, dat is hun standaard, alles wat afwijkt is niet 'anders' maar is gewoon 'slechter', zeker als straks nog die expension komt zullen er genoeg daar blijven. Ik heb al genoeg van zulke dingen gehoord:
- Charr is gejat van Tauren
- Maar 5 skills?!?!!? Epic fail.
- Wat een flut damage
- Geen epic gear?!
- Warriors met guns? mega fail.
- @youtube filmpjes, lol wat een faceroll 1-5 spam.
Maar GW2 heeft een enorm sterke troef, hun betaal-en-speel-gratis principe. Dat is wat GW1 altijd in leven heeft gehouden, of je nu of 6 jaar geleden wil spelen, gratis en lekker je ding doen. Mensen kopen uit hype de game (40-50 euro) en kunnen elk moment in de toekomst weer gaan spelen, geen kosten, geen verplichting. Maar uiteindelijk gaat het om de game zelf, weten ze dit bugvrij/server-stabiel af te leveren, hebben ze al een enorme voorsprong. Is PVP uitdagend en 'gebalanceerd', pluspuntje 2. Kan iedereen fijn spelen zonder quest-mob camping of overvolle zones.. pluspuntje 3.
Daarom ga ik ook Tera spelen, die zit qua combat heel dichtbij de manier hoe ik graag speel. GW2 principe zit ook dichtbij, maar is te 'simpel' gemaakt qua skills en wapens (NDA, geen details) voor aantal professions, uitzondering daargelaten (Engineer), waardoor ik mijn verslaving in GW1 mis.. het uren testen en zoeken naar nieuwe builds, het combineren van 500 skills tot 8 en het nog fijn vind spelen ook.