SinergyX schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:12:
[...]
Afhankelijk natuurlijk van de impact. Als je mobs oneindig kan killen zonder geraakt te worden, karma kan farmen op 1 spot, rich mines bijna oneindig kan 'looten', items dupen via TP/mail, en daar dus bedacht actief aan werkt, vind ik een ban op z'n plaats.
Net zoals je bij de intro-zone tegen NPC's kan praten voor 2 karma, in theorie kan je daar eeuwig blijven en karma farmen, maar wil je ooit 1 armor item kunnen kopen op 80 ben je dus 45.000 NPC's verder
Maar (in 80 zone bv) kan je champion solo neermeppen omdat je op een tak/boom gaat staan en hij je zo niet kan raken en niet 'invunerable' wordt om zo items te farmen, daar is de impact toch iets groter van. (deze is btw gefixed

).
Als je een hele reeks van exploits af werkt dan zou het indd misschien wat anders zijn maar zelfs dan zeg ik nog, geen ban. Als er tenslotte een hele lijst bekend is dan doet de ontwerper toch echt iets verkeerd. Ze worden tenslotte niet allemaal tegelijkertijd bekend en zodra er een bekent wordt zou de ontwikkelaar het die zelfde dag nog onmogelijk moeten maken. Waardoor het nooit mogelijk is een hele lijst exploits af te werken.
En pak nou jou voorbeeld met het op een tak staan (ik ken je exacte voorbeeld overigens niet). Zulke dingen doe ik zo vaak in allerlei games (vaak hebben games bewust zulke plaatsen ingebouwd). Je probeert ergens te staan waar de vijand jou niet kan raken en jij hem wel. Dat zie ik niet als exploit maar als tactisch spelen. Ik erger me er dan ook wel eens in GW2 aan dat ze vaak in die gevallen 'invunerable' worden. Alsof je een vijand ineens geen schade kan doen als hij jou ook niet kan raken.
Daarbij zijn er ook nog heel wat uhhm exploits voor de NPC's of hoe moet ik het noemen? En daar is ook (nog) niets aan gedaan. Mobs of NPC's die bijvoorbeeld veel te snel, midden in het gevecht terug rennen naar hun plek en direct health genereren. Dit omdat ze kennelijk iets te ver van hun spawn-point waren. En dan heb je nog mobs die 'invunerable' zijn omdat ze nog een verhaaltje moeten vertellen alvorens aan te vallen, beesten die veel te vaak spannen enz. En last but not least 'invisible walls' wat ik zelf overigens wel onder cheaten vind vallen (want geen bug).. door een ontwikkelaar.
Ik neem echter al die dingen ook op de koop toe totdat ze zijn opgelost en zo zou ArenaNet het gebruik van exploits ook maar op de koop toe moeten nemen totdat ze het zelf onmogelijk hebben gemaakt.
Het vervelende aan deze comment is nu alsof het lijkt dat ik iemand ben die gebruikt maakt van exploits, wat dus niet het geval is.. dat wil zeggen, ik ga ze niet opzoeken, als ik een slimme manier ontdek (want dat is wat exploits vaak zijn) om geld te verdienen zal ik dat zeker doen, en of dat dan een exploit is zal altijd vaag zijn. Maar jou karma door te praten voorbeeld, als ik daar zelf was achter gekomen zou ik misschien ook wel elke dag even rondje langs die NPC's gaan.
(Jou voorbeeld is toch niet DE karma-bug neem ik aan? Ik had wel iets gelezen over een karma-bug maar niet echt in verdiep)