Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Stroopwafel Inc
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-08-2021
Hebben jullie andere ervaringen met ArenaNet?
Mijn eigen ervaring is dat ze over het algemeen zeer redelijk zijn. Dingen als uitloggen bij chests hebben nauwelijks invloed en zullen dan ook niet snel aangepakt worden, maar als het aangepakt wordt dan wordt het waarschijnlijk onmogelijk gemaakt zonder dat spelers die het tot dat moment wel deden bang hoeven te zijn voor bans etc. Pas wanneer je bewust gebruik maakt van exploits waarvan de impact groter is, zoals die karma-exploit, zullen ze je echt aanpakken.

Gisteren al wel gemerkt dat de meningen over wat een exploit is erg uiteenlopen. Mijn eigen mening is dat bepaalde rewards zoals de karma weapons, maar ook het behalen van een dungeon (denk CoF) gekoppeld is aan een bepaalde, zorgvuldig overwogen prestatie. Wanneer je een manier vindt om die prestatie te omzeilen door bv. een bug, onvoorzien skillgebruik of gewoon een ontwerpfout of een zwakte in het systeem, dan heb je een exploit te pakken en dien je dit IMO te reporten, er verder je mond over te houden en er geen gebruik van maken (afhankelijk van de situatie natuurlijk, uitloggen bij een kist is niet bepaald game-brekend).

Verwijderd

Devata schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:07:
Ik ben inderdaad van mening dat er bij exploits geen ban mag volgen. Wel mag het eventueel verdiende geld / item worden afgepakt. (met het bericht dat men waarschijnlijk onbedoeld gebruikt heeft gemaakt van een bug in het spel)
Dit is ook wat ArenaNet gedaan heeft. De spelers die misbruik maakten van de karma exploit door honderden wapens te kopen kregen een tijdelijke suspension, maar daana kreeg iedereen weer toegang mits ze de verkeerd verkregen items verwijderden.

Overigens, als je ziet dat je super prestige wapens kan kopen voor 21 karma en er vervolgens 300 voor gigantische winst op de TP zet is dat echt niet onbedoeld :P Je weet gewoon dat daar iets niet in de haak is. Met de mensen die gewoon voor zichzelf een wapen kochten was er volgens mij geen probleem,

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2012 11:17 ]

Verwijderd

voxxel schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:11:
[...]

Nee het is nog beschikbaar voor iedereen, tot het guesting systeem bruikbaar is.
Dank voor de reactie.

Bedoelde inderdaad WvW, dat was juist hetgene wat mij heel erg leuk lijkt. En dat wordt nu een beetje lastig aangezien ik enkel kan spelen van 20.00u tot xxx, en dat zijn juist piekmomenten.

Maar even wacht dus :)

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Devata schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:13:
Als je een onterechte ban hebt? Natuurlijk wel. Het is een hoop negatieve publicatie, daar zitten ze niet op te wachten.
Welnee, dat wordt slechts gezien als een rant van één speler en daar ligt niemand wakker van. Ik zou in ieder geval minder de neiging hebben je ban ongedaan te maken als je via allerlei kanalen gaat lopen spammen in plaats van even netjes met customer support in contact te treden en daar je case voor te leggen.
En ik vind dat Ze inderdaad te hard van stapel lopen met de bans voor exploits. Zoals ik al aan gaf, een exploits is in eerste instantie een fout van de ontwerper, niet van de speler.
Zoals SinergyX hierboven ook al zegt: het hangt er maar vanaf wat je met de exploit kunt bereiken. Als je hiermee een hele berg goud of karma weet binnen te harken, dan mag er van mij best een ban volgen. Wel vind ik dat de betreffende speler ook de mogelijkheid geboden moet worden om zijn misbruik ongedaan te maken.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• Xzito
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-11 11:26
vraagje zijn de skill points in Malchor’s Leap all gefixed wacht er nu al een tijdje op

LOL EU: InXzitoWeTrust

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Ivm server transfers staat op twitter te lezen: "Server transfers are still free. We don't have a set date and time when that will end. ~RB2"

Steam/uPlay: EvulKlowne

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:17:
[...]

Dit is ook wat ArenaNet gedaan heeft. De spelers die misbruik maakten van de karma exploit door honderden wapens te kopen kregen een tijdelijke suspension, maar daana kreeg iedereen weer toegang mits ze de verkeerd verkregen items verwijderden.

Overigens, als je ziet dat je super prestige wapens kan kopen voor 21 karma en er vervolgens 300 voor gigantische winst op de TP zet is dat echt niet onbedoeld :P Je weet gewoon dat daar iets niet in de haak is.
Nee, dat heeft ArenaNet niet gedaan. ArenaNet heeft eerst een zware ban uitgedeeld en is daarna enigszins op haar schreden teruggekeerd. En heeft daar een hoop begrip voor gekregen van een groot deel van de community. Bij mij leverde het alleen maar een gevoel van walging op. En een voortdurende vrees tijdens het spelen van GW2.
Ik vind GW 2 een fantastisch spel en zal het waarschijnlijk nog zeer lang spelen. Over sommige aspecten van de customer service van ArenaNet ben ik echter helemaal niet tevreden. Te weinig inspanning op belangrijke aspecten voor een online game, teveel zelfingenomen en soms ronduit klantonvriendelijk.

• Stroopwafel Inc
En ik vind dat Ze inderdaad te hard van stapel lopen met de bans voor exploits. Zoals ik al aan gaf, een exploits is in eerste instantie een fout van de ontwerper, niet van de speler.
Het bestaan van de exploit kan wellicht worden toegeschreven aan gebrekkig testwerk van de ontwerper, het misbruiken hiervan is echter de verantwoording van de speler. Volgens bovenstaande redenering zou je ook alles mogen wat er kan in het spel, want als het niet mocht had de ontwikkelaar er wel wat aan gedaan. Zo werkt het echter niet, IRL kun je ook te hard rijden maar aankomen met een redenering als 'had de overheid maar moeten zorgen dat auto's niet harder dan de maximumsnelheid kunnen' zul je weinig support vinden.
SinergyX schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:12:
[...]

Afhankelijk natuurlijk van de impact. Als je mobs oneindig kan killen zonder geraakt te worden, karma kan farmen op 1 spot, rich mines bijna oneindig kan 'looten', items dupen via TP/mail, en daar dus bedacht actief aan werkt, vind ik een ban op z'n plaats.

Net zoals je bij de intro-zone tegen NPC's kan praten voor 2 karma, in theorie kan je daar eeuwig blijven en karma farmen, maar wil je ooit 1 armor item kunnen kopen op 80 ben je dus 45.000 NPC's verder :P

Maar (in 80 zone bv) kan je champion solo neermeppen omdat je op een tak/boom gaat staan en hij je zo niet kan raken en niet 'invunerable' wordt om zo items te farmen, daar is de impact toch iets groter van. (deze is btw gefixed :P).
Als je een hele reeks van exploits af werkt dan zou het indd misschien wat anders zijn maar zelfs dan zeg ik nog, geen ban. Als er tenslotte een hele lijst bekend is dan doet de ontwerper toch echt iets verkeerd. Ze worden tenslotte niet allemaal tegelijkertijd bekend en zodra er een bekent wordt zou de ontwikkelaar het die zelfde dag nog onmogelijk moeten maken. Waardoor het nooit mogelijk is een hele lijst exploits af te werken.

En pak nou jou voorbeeld met het op een tak staan (ik ken je exacte voorbeeld overigens niet). Zulke dingen doe ik zo vaak in allerlei games (vaak hebben games bewust zulke plaatsen ingebouwd). Je probeert ergens te staan waar de vijand jou niet kan raken en jij hem wel. Dat zie ik niet als exploit maar als tactisch spelen. Ik erger me er dan ook wel eens in GW2 aan dat ze vaak in die gevallen 'invunerable' worden. Alsof je een vijand ineens geen schade kan doen als hij jou ook niet kan raken.

Daarbij zijn er ook nog heel wat uhhm exploits voor de NPC's of hoe moet ik het noemen? En daar is ook (nog) niets aan gedaan. Mobs of NPC's die bijvoorbeeld veel te snel, midden in het gevecht terug rennen naar hun plek en direct health genereren. Dit omdat ze kennelijk iets te ver van hun spawn-point waren. En dan heb je nog mobs die 'invunerable' zijn omdat ze nog een verhaaltje moeten vertellen alvorens aan te vallen, beesten die veel te vaak spannen enz. En last but not least 'invisible walls' wat ik zelf overigens wel onder cheaten vind vallen (want geen bug).. door een ontwikkelaar.

Ik neem echter al die dingen ook op de koop toe totdat ze zijn opgelost en zo zou ArenaNet het gebruik van exploits ook maar op de koop toe moeten nemen totdat ze het zelf onmogelijk hebben gemaakt.

Het vervelende aan deze comment is nu alsof het lijkt dat ik iemand ben die gebruikt maakt van exploits, wat dus niet het geval is.. dat wil zeggen, ik ga ze niet opzoeken, als ik een slimme manier ontdek (want dat is wat exploits vaak zijn) om geld te verdienen zal ik dat zeker doen, en of dat dan een exploit is zal altijd vaag zijn. Maar jou karma door te praten voorbeeld, als ik daar zelf was achter gekomen zou ik misschien ook wel elke dag even rondje langs die NPC's gaan.

(Jou voorbeeld is toch niet DE karma-bug neem ik aan? Ik had wel iets gelezen over een karma-bug maar niet echt in verdiep)

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
RoseSolane schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:25:
[...]

Nee, dat heeft ArenaNet niet gedaan. ArenaNet heeft eerst een zware ban uitgedeeld en is daarna enigszins op haar schreden teruggekeerd. En heeft daar een hoop begrip voor gekregen van een groot deel van de community. Bij mij leverde het alleen maar een gevoel van walging op. En een voortdurende vrees tijdens het spelen van GW2.
Ik vind GW 2 een fantastisch spel en zal het waarschijnlijk nog zeer lang spelen. Over sommige aspecten van de customer service van ArenaNet ben ik echter helemaal niet tevreden. Te weinig inspanning op belangrijke aspecten voor een online game, teveel zelfingenomen en soms ronduit klantonvriendelijk.
Waar ben je dan zo bang voor? Je krijgt echt geen ban voor het per ongeluk gebruiken van een exploit. Sowieso is de kans dat je een exploit in het wild tegenkomt nihiel, tenzij je op fora er naar gaat zoeken.

Zonnepanelen

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 10:22
Nidhiki schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:45:
[...]

Heb al iets van 5 jumping puzzles gedaan, elke gehaald behalve die dus.. het lastige stuk in het begin, met die wind kom ik maar niet voorbij :P Blijkbaar kan je daar makkelijk langs met stability buff, maar dat heb ik helaas niet als thief.
Haha klinkt me bekend in de oren, ben ook een thief en die in WvW doe ik zonder ook maar 1 keer te vallen en vrij rap, maar die tweede windvlaag daar heb ik toch wel een paar keer moeten proberen.

Trouwens die bij char area kun je via 2 kanten benaderen volgens mij ;)

We zijn in guild bezig met een speed jumping iets, maar we weten nog niet goed welke puzzle te nemen, we hadden die in metrica genomen als stability niet zo'n groot voordeel had gegeven daar. Iemand nog een niet te makkelijke puzzle, in een low lvl area :p?

• microoo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-11 21:55
Sneezydevil schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:38:
[...]

Haha klinkt me bekend in de oren, ben ook een thief en die in WvW doe ik zonder ook maar 1 keer te vallen en vrij rap, maar die tweede windvlaag daar heb ik toch wel een paar keer moeten proberen.

Trouwens die bij char area kun je via 2 kanten benaderen volgens mij ;)

We zijn in guild bezig met een speed jumping iets, maar we weten nog niet goed welke puzzle te nemen, we hadden die in metrica genomen als stability niet zo'n groot voordeel had gegeven daar. Iemand nog een niet te makkelijke puzzle, in een low lvl area :p?
Die spiral in Caledon Forest, incl het tweede gedeelte?
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:17:
[...]

Overigens, als je ziet dat je super prestige wapens kan kopen voor 21 karma en er vervolgens 300 voor gigantische winst op de TP zet is dat echt niet onbedoeld :P Je weet gewoon dat daar iets niet in de haak is. Met de mensen die gewoon voor zichzelf een wapen kochten was er volgens mij geen probleem,
Dus de 'exploit' was dat je voor 21 karma een wapen kocht en hem dan voor heel veel goud op TP zette? Als dat zo is dan zie ik dat ook echt niet als een exploit. Uiteindelijk moeten echte mensen het dan toch kopen, als die mensen zo dom zijn om heel veel geld neer te leggen terwijl je het voor 21 karma kunt kopen is dat hun probleem en degene die er 300 van heeft gekocht (zakt de prijs niet als je er 300 aan bied?) is gewoon slim bezig.

Zo verdiende ik in WoW wel eens wat door op zoek te gaan naar recepten die je alleen bij vendors kon kopen (nouja, ik zocht die voor mijn profession) sommige daarvan kon je alleen bij wat afgelegen vendors kopen en soms zelf maar gelimiteerd. Die kocht je dan voor een paar zilver en daar kon je soms een paar goud voor vangen op de AH.. is dat dan ook een exploit?

Ik zie het gewoon als slimme handel.

Als je hem nou vervolgens voor veel zilver weer bij een vendor kon verkopen (zeker als je bv voor minder zilver weer karma kon kopen) dan zag ik het wel als een exploit maar dan nog is het aan de ontwikkelaar om het dan op te lossen en niet om degene die er gebruik van maak te bannen (wel dus eventueel geld af te nemen). Ik spreek overigens in het algemeen, niet specifiek over ArenaNet al lijkt ArenaNet wel een erg afwijkende blik te hebben over exploits.

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 10:22
Was ik inderdaad ook aan het denken, dat is toch 1 van de lastigere denk ik, ikzelf doe denk ik toch niet mee, ik heb guildies al vaak geholpen en daardoor veel van die sprongen al vrij veel gedaan.
voxxel schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:32:
[...]

Waar ben je dan zo bang voor? Je krijgt echt geen ban voor het per ongeluk gebruiken van een exploit.
Je kunt een ban krijgen voor het gebruik maken van een exploit. Of dit per ongeluk is of niet is soms moeilijk te bepalen. Er zijn rond de karma vendor exploit voorbeelden aangedragen door mensen die op een te grote schaal misbruik hebben gemaakt (perma-ban in eerste instantie, later teruggebracht tot een 3 dagen ban) waarvan ik dacht: Dat had ik ook kunnen doen. Koop 4 items voor te weinig karma en probeer de Mystic Forge eens uit. Hmm, leverde niets op, ik probeer het nog een keer. Vergeet niet dat deze exploit in de eerste dagen van de game optrad toen een heleboel mensen nog geen idee hadden van hoe alles werkte.
Sowieso is de kans dat je een exploit in het wild tegenkomt nihiel, tenzij je op fora er naar gaat zoeken.
De karma vendor exploit was heel makkelijk te vinden als je toevallig als Norn was gestart. Gewoon in het wild.

Ik vond de reactie van ArenaNet op deze exploit gezien het moment waarop het optrad zwaar overtrokken. En alles wijst erop dat ze het met opzet zo hebben gedaan. Daar kwam mijn angst vandaan. Wat is dit voor een firma dat ze zo idioot reageren? Botten levert je een tijdelijke ban op, het gebruik/misbruik maken van een fout in het spel een permanente ban. Dit is mijn eerste ArenaNet spel. Nu we wat verder zijn zie ik dat ze dit niet dagelijks doen en is de angst wel afgenomen. Maar ik heb nog steeds elke dag wel een moment waarop ik denk: Oh, dit zou ArenaNet wel eens als een exploit kunnen zien. Vind ik niet fijn spelen. Hopelijk neemt deze angst steeds verder af en heb ik dat binnenkort niet meer.
Weakling schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:18:
[...]

Welnee, dat wordt slechts gezien als een rant van één speler en daar ligt niemand wakker van. Ik zou in ieder geval minder de neiging hebben je ban ongedaan te maken als je via allerlei kanalen gaat lopen spammen in plaats van even netjes met customer support in contact te treden en daar je case voor te leggen.

[...]

Zoals SinergyX hierboven ook al zegt: het hangt er maar vanaf wat je met de exploit kunt bereiken. Als je hiermee een hele berg goud of karma weet binnen te harken, dan mag er van mij best een ban volgen. Wel vind ik dat de betreffende speler ook de mogelijkheid geboden moet worden om zijn misbruik ongedaan te maken.
Je begint natuurlijk altijd met een nette mail, krijg je dan nee op je orkest, dan volgt een tweede nette mail, nog altijd nee, dan een boze mail, nog altijd nee dan ook wat twitters enz en zo voer je het op. Waarschijnlijk krijg je al bij die eerste mail gelijk maar het was dan ook puur hypothetisch.

En een rant.. Als jij het telkens goed onderbouwd, wat ik zou doen komen ze er niet weg met “een speler die maar wat rant”.
Stroopwafel Inc schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:25:
[...]

Het bestaan van de exploit kan wellicht worden toegeschreven aan gebrekkig testwerk van de ontwerper, het misbruiken hiervan is echter de verantwoording van de speler. Volgens bovenstaande redenering zou je ook alles mogen wat er kan in het spel, want als het niet mocht had de ontwikkelaar er wel wat aan gedaan. Zo werkt het echter niet, IRL kun je ook te hard rijden maar aankomen met een redenering als 'had de overheid maar moeten zorgen dat auto's niet harder dan de maximumsnelheid kunnen' zul je weinig support vinden.
De echte wereld is wel iets complexer, zo kun je ook naar het buitenland waar je wel harder mag, of op eigen terrein en hebben we vrijheden. En zijn ook hier wel stromingen die het graag zo wilde zien (je mag maar 130, dus auto ook niet harder kunnen laten rijden) maar daar zou ik me dan ook tegen verzetten.

In een game is dat echter toch wat anders. Een spel is een gesloten (niet vrije), geheel te beheersen 'wereld' waar we misschien wel voorwaarden kennen maar gelukkig geen wetgeving (zou het einde van zo'n spel betekenen). In het spel kun je daarbij ook zorgen dat je in het ene gebied 130 kan rijden en in het andere 80 (zie WoW waar je ook niet overal zomaar kunt vliegen met een mount) en wat dat betreft zie ik het inderdaad zo dat als wat je in een spel kunt, ook mag. Anders moeten ze het maken dat je het niet kunt. En ja dat is wat totaal anders dan in de echte wereld, waar ik zelf juist het tegenovergestelde zeg. Dat je iets niet mag, mag niet betekenen dat je het ook niet zou mogen kunnen.

Maar ik zie beide dus ook al iets totaal anders.

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 01:58
Ik heb tijdens het karma fiasco (meerdere npcs) gewoon mijn lvl60 en lvl80 wapens/armor gekocht voor veelste weinig karma , was in totaal rond de 1k karma kwijt.
Persoonlijk heb ik niks geen ban of iets gehad , omdat ik alleen de weapons/gear gekocht heb die ik nodig had op hogere lvl.

Maar mensen gaan hier misbruik van maken en krijgen dan een ban, en dat vind ik terecht.
Ze hebben het later nog terug gedraaid tot een 72h ban , zelfs voor de mensen die er honderden tegelijk kochten en in de mystic forge gooiden en ook wisten dat ze fout bezig waren , mag je niet klagen volgens mij.

Misschien is het een wat zware straf , maar iedereen die het aan het "abusen" was wist wel degelijk dat dit niet de bedoeling was.
Mensen die er toevallig tegen aan zijn gelopen (dus niet via fora) en misschien iets gekocht hebben zullen geen ban gekregen hebben hiervoor.

• Stroopwafel Inc
RL of een online omgeving verschillen niet zo heel veel van elkaar. Voor beide gelden voorwaarden (ook al hang je er de term 'wetten' aan) waarbinnen je je vrij mag bewegen. Overschreid je de voorwaarden dan volgt daar een reactie op binnen de grenzen van het gebied. In RL krijg je een boete of erger, in een online omgeving kunnen ze je geheel buiten de omgeving plaatsen door je te bannen.

[ Voor 14% gewijzigd door Stroopwafel Inc op 19-09-2012 12:08 ]

RoseSolane schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:47:
[...]
[...]

De karma vendor exploit was heel makkelijk te vinden als je toevallig als Norn was gestart. Gewoon in het wild.

Ik vond de reactie van ArenaNet op deze exploit gezien het moment waarop het optrad zwaar overtrokken. En alles wijst erop dat ze het met opzet zo hebben gedaan. Daar kwam mijn angst vandaan. Wat is dit voor een firma dat ze zo idioot reageren?
Ik snap je angst niet hoor. Als je als Norn begint en toevallig al constateerde dat die karma-vendor wel erg goedkope wapens leverde ben je heus nog niet meteen aan het exploiten. Voor zover mij bekend is er niemand geband voor het kopen van een paar wapens voor eigen gebruik. De mensen die wel geband zijn (later teruggedraaid) hebben bakken en bakken wapens gekocht en in veel gevallen in de mystic forge gesodemieterd en die wisten heus wel dat ze iets aan het doen waren wat NIET de bedoeling was dat het zo zou werken.

Zie het als te hard rijden; als je binnen de bebouwde kom een bord 120 tegenkomt weet je dat dat niet kan kloppen en ben je een lompe lul als je dat wel gaat doen.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

kowapanga schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:02:
Ik heb tijdens het karma fiasco (meerdere npcs) gewoon mijn lvl60 en lvl80 wapens/armor gekocht voor veelste weinig karma , was in totaal rond de 1k karma kwijt.
Persoonlijk heb ik niks geen ban of iets gehad , omdat ik alleen de weapons/gear gekocht heb die ik nodig had op hogere lvl.

Maar mensen gaan hier misbruik van maken en krijgen dan een ban, en dat vind ik terecht.
Ze hebben het later nog terug gedraaid tot een 72h ban , zelfs voor de mensen die er honderden tegelijk kochten en in de mystic forge gooiden en ook wisten dat ze fout bezig waren , mag je niet klagen volgens mij.

Misschien is het een wat zware straf , maar iedereen die het aan het "abusen" was wist wel degelijk dat dit niet de bedoeling was.
Mensen die er toevallig tegen aan zijn gelopen (dus niet via fora) en misschien iets gekocht hebben zullen geen ban gekregen hebben hiervoor.
Er zijn meerdere voorbeelden gegeven van 3 dagen bans voor mensen die niet bewust aan het abusen waren. Daarnaast zijn er meerdere reacties op YouTube te vinden waarin is aangeven dat ArenaNet niet mag verwachten dat alle alle spelers doorgewinterde MMO-ers zijn die precies weten waar de grens van een exploit ligt.

Maar zoals ik al eerder aangaf: De manier van reageren van ArenaNet is erg goed ontvangen door een groot deel van de community. Ook hier dus. Een klein deel van de community (o.a. Devata en ik) zijn wat minder gelukkig met de wijze van reageren. Daar wil ik het bij laten voor nu.
Stroopwafel Inc schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:05:
RL of een online omgeving verschillen niet zo heel veel van elkaar. Voor beide gelden voorwaarden (ook al hang je er de term 'wetten' aan) waarbinnen je je vrij mag bewegen. Overschreid je de voorwaarden dan volgt daar een reactie op binnen de grenzen van het gebied. In RL krijg je een boete of erger, in een online omgeving kunnen ze je geheel buiten de omgeving plaatsen door je te bannen.
Daarover verschillen we dan van mening. Uiteindelijk is het natuurlijk gewoon het beleid dat een ontwikkelaar uitvoert maar wat 'correct' en niet 'correct' beleid is, is niets meer als een mening en daar zullen we dan ook niet verder uit komen.

Het mooie aan games vind ik zelf juist de vrijheid dat je er alles mag doen, zou men er 'regels' in gaan duwen dan heb ik het al snel gezien (zeker wanneer andere spelers er geen last van hebben). Maar als je iets simpelweg niet “kunt” dan is het wat anders. Een beetje zoals je in het echte leven ook niet kunt vliegen zonder hulpmiddelen.

• voxxel
SnoeiKoei schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:08:
[...]

Ik snap je angst niet hoor. Als je als Norn begint en toevallig al constateerde dat die karma-vendor wel erg goedkope wapens leverde ben je heus nog niet meteen aan het exploiten. Voor zover mij bekend is er niemand geband voor het kopen van een paar wapens voor eigen gebruik. De mensen die wel geband zijn (later teruggedraaid) hebben bakken en bakken wapens gekocht en in veel gevallen in de mystic forge gesodemieterd en die wisten heus wel dat ze iets aan het doen waren wat NIET de bedoeling was dat het zo zou werken.

Zie het als te hard rijden; als je binnen de bebouwde kom een bord 120 tegenkomt weet je dat dat niet kan kloppen en ben je een lompe lul als je dat wel gaat doen.
Alhoewel je realworld voorbeeld niet echt een goede vergelijking is, ben ik het verder helemaal met je eens.
RoseSolane schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:11:
[...]

Er zijn meerdere voorbeelden gegeven van 3 dagen bans voor mensen die niet bewust aan het abusen waren. Daarnaast zijn er meerdere reacties op YouTube te vinden waarin is aangeven dat ArenaNet niet mag verwachten dat alle alle spelers doorgewinterde MMO-ers zijn die precies weten waar de grens van een exploit ligt.
En die mensen hebben geen perma ban gekregen, passende waarschuwing vind ik. Daarbij blijf ik er bij dat je echt niet bang hoeft te zijn voor gebanned worden van het een keer per ongeluk gebruiken van een exploit. Het is een grijs gebied en dit kan je alleen per geval bekijken. Maar over het algemeen is het duidelijk dat 1 of 2 keer niet erg is, 100 of 1000 keer wel.

Zonnepanelen

• kowapanga
RoseSolane schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:11:
[...]

Wat versta jij precies onder "niet bewust abusen" ?

En natuurlijk verwachten ze niet dat je een doorgewinterde MMO-er bent, mijn punt was meer dat er na de banwave een hoop mensen gingen zeuren terwijl ze donders goed wisten dat ze fout bezig waren.
Er zullen ook wel onterecht bans bij gezeten hebben van mensen die echt niet wisten hoe of wat het in elkaar zat , maar met een beetje logisch nadenken was je daar wel achter komen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:33
kowapanga schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:17:
Wat versta jij precies onder "niet bewust abusen" ?

En natuurlijk verwachten ze niet dat je een doorgewinterde MMO-er bent, mijn punt was meer dat er na de banwave een hoop mensen gingen zeuren terwijl ze donders goed wisten dat ze fout bezig waren.
Er zullen ook wel onterecht bans bij gezeten hebben van mensen die echt niet wisten hoe of wat het in elkaar zat , maar met een beetje logisch nadenken was je daar wel achter komen.
Is standaard reactie, zelfde met cheaten of met bekende dupe-acties, opeens wist niemand dat het niet mocht, ze zijn allemaal onschuldig, poging om de ban ongedaan te maken :P

Vaak zijn de acties die je moet doen met zulke dingen al moeilijk genoeg dat een 'newbie' in een MMO daar niet eens in de buurt komt (zoals forced DC bij rich mine), laat staan dit meteen op bizar grote schaal gaat toepassen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

SinergyX schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:24:
[...]

Is standaard reactie, zelfde met cheaten of met bekende dupe-acties, opeens wist niemand dat het niet mocht, ze zijn allemaal onschuldig, poging om de ban ongedaan te maken :P
Idd, "Wir haben es nicht gewußt!" Right.

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:41
Wat ArenaNet uiteindelijk gedaan heeft, is een heel duidelijke statement maken: "Misbruik van exploits en bugs wordt niet getollereerd!". En dit is ze gelukt. Het feit dat er hier al een paar pagina's discussie is over wat nu wel en niet misbruik is, is daar een aardig bewijs van dunkt me.

Een volgende keer dat een ieder van ons iets dergelijks tegenkomt zullen we, als brave burgers (ga ik van uit dan ;) ), ons eerst een keer achter de oren krabben en onszelf afvragen "kan ik dit maken, of moet ik dit rapporteren?". Dit is ze met die eenmalige, keiharde slag, aardig gelukt, dacht ik zo.

Nu mogen ze van mij nog iets verzinnen tegen gold-sellers. Die beginnen al aardig fanatiek te worden, zie ze steeds vaker. Wellicht ook een teken van het succes van GW2, er valt blijkbaar wat te verdienen.

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:36
ambi schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:22:
Ivm server transfers staat op twitter te lezen: "Server transfers are still free. We don't have a set date and time when that will end. ~RB2"
Waar en HOE doe ik dit dan? ik ben net begonnen en wil naar FS zodra het kan :)

psn: HertogJack

• SinergyX
HertogJack schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:44:
[...]

Waar en HOE doe ik dit dan? ik ben net begonnen en wil naar FS zodra het kan :)
Bij je characterscreen -> choose homeworld/server, klaar :)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• HertogJack
SinergyX schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:45:
[...]

Bij je characterscreen -> choose homeworld/server, klaar :)
Ok thanks, straks even proberen als ik thuis ben :)

clockw1ze schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:42:
Misschien een noob vraag dit, maar ik heb nu van Lvl 1-10 al meerdere keren gehad dat ik te laag level was voor de 'story-quest' (groen), dat was dan bijv. lvl 8 en was dan pas lvl 6, maar is dan de enige manier in die tussen tijd om te grinden en wachten op dynamic events? had alle hartjes-quests die ik kon doen al gedaan.
De hearts zijn eigenlijk alleen maar systeem om wat leven in het spel te brengen (naast dat probleempje met die draken, zijn er ook een heleboel mensen die ook in hun dagelijkse sleur zeer grote en belangrijke problemen hebben!) Daarnaast draait eigenlijk alles om rondzwerven. Je vindt hierdoor planten die je kunt oogsten, metalen die je kunt mijnen en bomen die je kunt omhakken. Hier krijg je gewoon XP voor. Ongeacht je eigen level en het gebied waar je je bevindt. Je vindt hierdoor ook die Dynamische Events die overal en nergens kunnen beginnen en eindigen. Zie je een karavaan? Sluit je er gewoon bij aan! Je kunt daarna altijd weer terug naar het gebied waar je was. En je kunt ook altijd beginnen met craften. Doe je tenminste ook iets nuttigs met al het materiaal wat je verzameld hebt. Dit geeft ook XP.

Kortom, vergeet die persoonlijke quest maar even en ga eens rondkijken.

NIet iedereen vindt deze manier van spelen leuk, natuurlijk, maar als je echt van quest naar quest wilt, zonder extra dingen te doen, dan zul je het spel niet echt leuk vinden, ben ik bang. Alle negatieve verhalen die ik tot nu toe gelezen heb, zijn van mensen die zo snel mogelijk van level naar level en quest naar quest willen.

Ik zet mezelf meestal een doel aan het begin van m'n speeltijd (kom minimaal op dit punt) en vaak haal ik dit niet omdat ik halverwege weer ergens afgeleid ben en dus nooit m'n eindbestemming bereikt heb (meestal het tegenovergestelde, ben vaker nog verder ervan af dan toen ik begon...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Verwijderd

HertogJack schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:47:
[...]

Ok thanks, straks even proberen als ik thuis ben :)
FS is toch overvol? Dan krijg je juist te maken met wachttijden en onzin lijkt me...

• HertogJack
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:56:
[...]

FS is toch overvol? Dan krijg je juist te maken met wachttijden en onzin lijkt me...
Ja maargoed, nu zit ik op PS een RP server.

Alle NL'ers en mensen die ik ken zitten op FS.

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:56:
[...]

Mwah, overvol... in de meeste gebieden heb je al geen overflow meer, alleen in drukke oorden als Lions Arch nog. Verder is het alleen maar handig dat er een boel andere spelers zijn, als je weer eens een skill challenge opzoekt in een grot in the middle of nowhere. Kans is groot dat er al andere spelers rondlopen ook en je hulp krijgt of kunt bieden bij het halen van die challenge.

KoekjevanLU schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:43:
Wat ArenaNet uiteindelijk gedaan heeft, is een heel duidelijke statement maken: "Misbruik van exploits en bugs wordt niet getollereerd!". En dit is ze gelukt. Het feit dat er hier al een paar pagina's discussie is over wat nu wel en niet misbruik is, is daar een aardig bewijs van dunkt me.
Reageer ik toch weer, maar nu echt voor de laatste keer :)
De boodschap die bij mij is aangekomen is dat elke vorm van misbruik niet wordt getolereerd. Daarom ook de vraag van mij waarmee deze discussie vanmorgen begon. Uit de eerste reacties maak ik op dat dit niet de boodschap is die bij iedereen is aangekomen, want men vond de exploit niet zwaar genoeg om gestraft voor te worden.
Een volgende keer dat een ieder van ons iets dergelijks tegenkomt zullen we, als brave burgers (ga ik van uit dan ;) ), ons eerst een keer achter de oren krabben en onszelf afvragen "kan ik dit maken, of moet ik dit rapporteren?". Dit is ze met die eenmalige, keiharde slag, aardig gelukt, dacht ik zo.
En dat bedoel ik met angst. Vind ik niet prettig als ik aan het spelen ben.
Nu mogen ze van mij nog iets verzinnen tegen gold-sellers. Die beginnen al aardig fanatiek te worden, zie ze steeds vaker. Wellicht ook een teken van het succes van GW2, er valt blijkbaar wat te verdienen.
Enige communicatie over de acties tegen gold-sellers zou wel prettig zijn. ArenaNet heeft spelers een zware ban gegeven voor gebruik maken van een exploit, een lichte ban voor botting en geen ban voor gold-selling. Gechargeerd, ik weet het, maar dat is de boodschap die ArenaNet tot nu toe mij heeft gegeven. Ik hoop dat ik ergens een bericht van ArenaNet heb gemist en dat dit niet echt de boodschap is die ze willen geven. En dan niet op Reddit, maar op hun eigen site. Maar laat ik daar maar niet over beginnen.

Edit:
Wailing_Banshee schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:56:
[...]
Ik zet mezelf meestal een doel aan het begin van m'n speeltijd (kom minimaal op dit punt) en vaak haal ik dit niet omdat ik halverwege weer ergens afgeleid ben en dus nooit m'n eindbestemming bereikt heb (meestal het tegenovergestelde, ben vaker nog verder ervan af dan toen ik begon...)
En daarom vind ik dit spel nog steeds zo leuk.

[ Voor 10% gewijzigd door RoseSolane op 19-09-2012 13:03 ]

RoseSolane schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:00:
[...]
Enige communicatie over de acties tegen gold-sellers zou wel prettig zijn. ArenaNet heeft spelers een zware ban gegeven voor gebruik maken van een exploit, een lichte ban voor botting en geen ban voor gold-selling. Gechargeerd, ik weet het, maar dat is de boodschap die ArenaNet tot nu toe mij heeft gegeven. Ik hoop dat ik ergens een bericht van ArenaNet heb gemist en dat dit niet echt de boodschap is die ze willen geven. En dan niet op Reddit, maar op hun eigen site. Maar laat ik daar maar niet over beginnen.
Gold sellers gebruiken in vrijwel ieder spel gehackte / gestolen accounts. Een simpele ban lost weinig op. IP-bans voor adressen waarvandaan gold wordt verkocht zou beter zijn, een nieuw IP-adres is vast lastiger te krijgen dan de gegevens van weer een slordige gebruiker.

• Stroopwafel Inc
Ik vermoed dat Anet zo zuinig is met informatie om goldsellers niet in hun kaarten te laten kijken. Elk beetje informatie kan weer gebruikt worden om de maatregelen tegen te gaan, wellicht voorraden gold nog even ergens anders weg te zetten etc. Waarschijnlijk zullen ze in een keer een grote slag maken, wanneer ze een maatregel hebben gevonden die meer doet dan alleen de accounts blocken.

[ Voor 3% gewijzigd door Stroopwafel Inc op 19-09-2012 13:05 ]

SnoeiKoei schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:04:
[...]

Gold sellers gebruiken in vrijwel ieder spel gehackte / gestolen accounts. Een simpele ban lost weinig op. IP-bans voor adressen waarvandaan gold wordt verkocht zou beter zijn, een nieuw IP-adres is vast lastiger te krijgen dan de gegevens van weer een slordige gebruiker.
Toch weer een reactie 8), maar nu om je te bedanken.
Daar heb je een goed punt. En ArenaNet is zeker bezig met acties tegen gehackte / gestolen accounts. En tegen wachtwoorden die bekend zijn bij hackers. En ze communiceren erover. Dus tegen gold-sellers wordt wel degelijk wat gedaan. Ik stel mijn mening over de boodschap van ArenaNet bij. Dank voor dit inzicht.

Edit:
Stroopwafel Inc schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:04:
Ik vermoed dat Anet zo zuinig is met informatie om goldsellers niet in hun kaarten te laten kijken. Elk beetje informatie kan weer gebruikt worden om de maatregelen tegen te gaan, wellicht voorraden gold nog even ergens anders weg te zetten etc. Waarschijnlijk zullen ze in een keer een grote slag maken, wanneer ze een maatregel hebben gevonden die meer doet dan alleen de accounts blocken.
En dat is een tweede goede punt. De lastige afweging tussen opsporing en informeren. Hopelijk zien we binnenkort een duidelijke boodschap aan gold-sellers.

[ Voor 30% gewijzigd door RoseSolane op 19-09-2012 13:11 ]

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Wailing_Banshee schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:56:
[...]
... zijn er ook een heleboel mensen die ook in hun dagelijkse sleur zeer grote en belangrijke problemen hebben!) Daarnaast draait eigenlijk alles om rondzwerven.
Inderdaad en ik vind het altijd wel weer grappig wanneer een of andere NPC plotseling naar me toe komt lopen, wat voor mijn neus begint te zwaaien en mijn hulp vraagt bij een of ander event.
't Zijn misschien allemaal maar kleine details, maar voor mij maken ze het spel wel.
Nog zo'n detail; als je op een hellend vlak staat, dan buigt je character door 1 been zodat je daadwerkelijk met beide voeten op het vlak staat. Bij vele MMO's bengelt 1 been dan wat onnatuurlijk in de lucht, wat ik er vreselijk uitzien vind :)

Steam/uPlay: EvulKlowne

• SinergyX
ambi schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:11:
[...]

Inderdaad en ik vind het altijd wel weer grappig wanneer een of andere NPC plotseling naar me toe komt lopen, wat voor mijn neus begint te zwaaien en mijn hulp vraagt bij een of ander event.
't Zijn misschien allemaal maar kleine details, maar voor mij maken ze het spel wel.
Nog zo'n detail; als je op een hellend vlak staat, dan buigt je character door 1 been zodat je daadwerkelijk met beide voeten op het vlak staat. Bij vele MMO's bengelt 1 been dan wat onnatuurlijk in de lucht, wat ik er vreselijk uitzien vind :)
En de idle animaties natuurlijk :D Shield even checken, guns aimen, wapen bekijken, even stretchen :P

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:05
SnoeiKoei schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:04:
[...]
Volgens mij is dat IP adres probleem heel makkelijk op te lossen door een proxy te gebruiken en als t om hackers gaat die over de hele wereld toegang hebben tot pc's dmv trojans en van die pc uit kunnen werken is t mss nog wel makkelijker om een ander IP adres te gebruiken.

Wat betreft het exploiten...

Ik denk dat niemand met angst hoeft te spelen en als iets voelt als cheaten/exploiten dan is het dat waarschijnlijk ook en kun je er mss maar beter vanaf blijven of beter nog... report het.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

SinergyX schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:12:
[...]

En de idle animaties natuurlijk :D Shield even checken, guns aimen, wapen bekijken, even stretchen :P
Ja, de warrior die even zijn bijl in de lucht gooit en weer opvangt of zijn 2H zwaard streelt alsof hij er verliefd op is :D

• luuj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:00
SnoeiKoei schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:15:
[...]

Ja, de warrior die even zijn bijl in de lucht gooit en weer opvangt of zijn 2H zwaard streelt alsof hij er verliefd op is :D
Dit zijn dus echt de dingen die voor mij het spel nog leuker maken :)

• SinergyX
SnoeiKoei schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:15:
Inderdaad. Zijn enorm veel kleine details die erg netjes zijn uitgewerkt, die bizarre verschillen tussen animaties met dezelfde wapens tussen rassen en geslacht (female doet aanzienlijk meer moeite om greatsword rond te slingeren), manier hoe je vooruit/achteruit loopt met een shield (vooruit charge! achteruit defensief met shield voor je), de details hoe veel armor is uitgewerkt (1 kant altijd minder beschermt omdat die kant in de verdediging staat), of zelfs hoe je kreupel loopt met een condition op je :P

Mooiste animatie: /surprised op human female. Geweldig uitgewerkt :D

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 19-09-2012 13:20 ]

• PhysicalMagic
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-10 20:26
Ik word er ineens uitgegooid met een netwerk error, en inloggen lukt niet meer.. Iemand zelfde probleem?

• blueice85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11 21:21
Ik werd er net uitgegooid met incorrect password.

Verwijderd

PhysicalMagic schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:22:
Ik word er ineens uitgegooid met een netwerk error, en inloggen lukt niet meer.. Iemand zelfde probleem?
Hier ook, was net lekker bezig in WvW en had voor de verandering geen queue van 3 uur...

• Joostjah
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-11 12:34
PhysicalMagic schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:22:
Jep ik ook, midden in een SE, we waren nog best ver ook.

• jdevries21
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-11 10:21
ja hier ook was bijna aan het einde van de Jumping puzzle van Metria Province wat een lekker vervelden puzzel is

Rig: Fractal North | Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus PRO | Sapphire RX 7900 XT | G.Skill Ripjaws V 32GB | Audio: Dali Opticon 6 | Dali Opticon Vocal | Marantz SR7011 | Sony XM4 | Tel: Google Pixel 8 Pro | Samsung S21FE | Laptop: Lenovo X13 Gen 4

• Stuupje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-11 18:02
Ook netwerk error.
*zucht*, dan maar even wachten met levelen..

• blueice85
  • Laatst online: 17-11 21:21
Van twitter:

This mornings maintenance is NOT over yet, you may be able to login to the game but there will be a few things that seem a little off! ^AT
RoseSolane schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:00:

Oh, ik heb toch ergens gelezen dat ze al een X aantal accounts gebanned hadden vanwege gold selling... (weet niet meer wat X was...)

En ik zie wel degelijk dat het zin heeft. Als ik een persoon report wordt hij ook gelijk (door mij) in m'n blocked lijst gezet. En ik kan zien dat ze niet meer online komen. (heb er tot nu toe 1 gezien die een aantal dagen nadat ik hem geblokked heb, weer online was. En dat was duidelijk een hacked account aangezien hij een flinke hoeveelheid achievement points had. Dit kun je ook zien in je blocked list).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• DelinQ
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 22:54
Weer netwerk error, zojuist en nu nog een keer. Blijf maar bezig met inloggen en eruit gegooid worden.

• voxxel
Net echt een maffe ervaring die ik even wil delen. Ik was in mount mealstrom op zoek naar de vista in het midden helemaal boven aan de berg. Prachtig uitzicht helemaal aan de rand van een vulkaan, met de krater enorm diep beneden je. Er stonden boven wel al wat andere mensen. Begint er 1 LOTR quotes te roepen over mount doom. "Throw it in the fire frodo" en "my precious" etc. Vervolgens begon er een dat het wel erg ver is als je naar beneden valt. Een ander weer: "so tempting to jump.." Van het een kwam het ander en 15 seconden later lagen er 5 lijken beneden in de krater :+ Repair costs? Totally worth it.

Zonnepanelen

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Er zijn nog werkzaamheden die waren er vanmorgen al :) dus dat kan het zijn dat je er uit gegooid word inderdaad. Gewoon even wachten met inloggen zal niet al te lang meer duren denk ik.

• microoo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-11 21:55
voxxel schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:29:
Net echt een maffe ervaring die ik even wil delen. Ik was in mount mealstrom op zoek naar de vista in het midden helemaal boven aan de berg. Prachtig uitzicht helemaal aan de rand van een vulkaan, met de krater enorm diep beneden je. Er stonden boven wel al wat andere mensen. Begint er 1 LOTR quotes te roepen over mount doom. "Throw it in the fire frodo" en "my precious" etc. Vervolgens begon er een dat het wel erg ver is als je naar beneden valt. Een ander weer: "so tempting to jump.." Van het een kwam het ander en 15 seconden later lagen er 5 lijken beneden in de krater :+ Repair costs? Totally worth it.
Hehe wat mooi, vanaf dat punt kan je ook naar beneden springen voor meer dan een miljoen aan fall dmg :P

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-11 11:48
Hmm had net een middagje vrijgenomen om nog even lekker te spelen voordat MoP uitkomt en ik deze game even in de koelkast zet :/

Maar goed dan maar even wachten...
SinergyX schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:19:
[...]

Inderdaad. Zijn enorm veel kleine details die erg netjes zijn uitgewerkt, die bizarre verschillen tussen animaties met dezelfde wapens tussen rassen en geslacht (female doet aanzienlijk meer moeite om greatsword rond te slingeren), manier hoe je vooruit/achteruit loopt met een shield (vooruit charge! achteruit defensief met shield voor je), de details hoe veel armor is uitgewerkt (1 kant altijd minder beschermt omdat die kant in de verdediging staat), of zelfs hoe je kreupel loopt met een condition op je :P

Mooiste animatie: /surprised op human female. Geweldig uitgewerkt :D
Ik moet die slashcommando's nog even ontdekken, kan niet echt een overzichtelijke lijst vinden in de UI. Is die wel ergens te vinden (ken er een aantal, maar puur door gokken). Wat ik ook echt tof vind is dat er een postduifje langs je vliegt als je nieuwe mail krijgt :D

Dan nog even over exploits: Ik denk dat je nergens bang voor hoeft te zijn en bij twijfel gewoon reporten dan zit je altijd veilig. Als je voor eigen gebruik dingen koopt en report, zullen ze hooguit vragen de items te vernietigen. Bij exploits gaat het puur om het effect op de economie in z'n geheel. Als je (vrijwel) gratis waarde kunt creeren op grote schaal, leidt dat tot hyperinflatie en dat is een gevaar voor de economie. Alles verliest dan namelijk in rap tempo waarde en wordt dus waardeloos / zinloos. Dat ontmoedigt spelers om dan ook maar iets anders te ondernemen dan exploiten. Er zal zelfs een race ontstaan wie de meeste waarde kan creeeren, zoals ook bij de karma-exploit het geval was. Zie ook hier:https://www.guildwars2.com/en/news/john-smith-on-the-state-of-the-guild-wars-2-economy/?utm_source=client. Gemiddeld 300 wapens per speler is echt niet 'per ongeluk' misbruiken meer.

Goldsellers zijn inderdaad vrij irritant aan het worden, maar eigenlijk niet aan te pakken. Uiteindelijk ligt de oorzaak in het feit dat gold sellen lucratief is omdat er spelers zijn die kopen. Daar kun je weinig aan doen; er zijn gewoon aso's ie zelf te lui zijn en er schijt aan hebben dat hun gedrag het voor anderen verziekt. Wat dat betreft zou ik liever perma ban's zien voor mensen die geld kopen :)

Overigens vind ik dat ANet tot nu toe zeer netjes met de community omgaat. Ze communiceren behoorlijk veel en helder met de community. Ze luisteren ook naar feedback, zoals het aanpassen van de ban voor die exploits. Ik zou me daar dus absoluut geen zorgen over maken. Anders speel je even een game van Blizzard en ben je meteen weer genezen.

[ Voor 6% gewijzigd door Morrar op 19-09-2012 13:33 ]

Verwijderd

We are aware of the recent disconnect and login issue. Thank you for your continued patience while we look in to it. ^AT

Ze zijn er meer bezig dus :-)

• SinergyX
Morrar schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:31:
Ik moet die slashcommando's nog even ontdekken, kan niet echt een overzichtelijke lijst vinden in de UI. Is die wel ergens te vinden (ken er een aantal, maar puur door gokken). Wat ik ook echt tof vind is dat er een postduifje langs je vliegt als je nieuwe mail krijgt :D
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Emote

• Krukar
Wat ik trouwens niet snap in dit spel is waar die "dynamic events" dan zijn, granted ik ben pas level 20, maar alle events die ik tegenkom zijn gewoon pre-scripted met 2 mogelijke uitkomsten (succes, mobs zijn dood / faal, npcs zijn dood) en er is helemaal niets "dynamic" aan behalve dan de willekeurige spawntimer van de events zelf....

• SinergyX
Krukar schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:38:
Wat ik trouwens niet snap in dit spel is waar die "dynamic events" dan zijn, granted ik ben pas level 20, maar alle events die ik tegenkom zijn gewoon pre-scripted met 2 mogelijke uitkomsten (succes, mobs zijn dood / faal, npcs zijn dood) en er is helemaal niets "dynamic" aan behalve dan de willekeurige spawntimer van de events zelf....
Afhankelijk welke events het zijn. De standaard zijn inderdaad succes/fail, maar daarop volgend kan bijvoorbeeld de mobs de stad overnemen, event daarop is dan stad terugwinnen, verdedigen tot defenses gebouwd zijn en repeat. Daartussen ook nog events met een group-boss of extra defenses bouwen/NPC's helpen.

Verderop krijg je nog grotere chain events, 3 NPC's guarden naar plak A, vanuit daar 2x verdedigen events, dan group-boss. Dus hoe succesvoller je bent, hoe groter reward.

De World events werken ook zo, eerst moet je een chain aan events doen voordat alles klaar is om aan te vallen.

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 19-09-2012 13:42 ]

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42
In hogere levels heb je vaak chained dynamic events. Als er bijvoorbeeld eentje faalt, kan de daaropvolgende event totaal anders zijn. Zo moest ik een ancient warhorn beschermen tegen dieven, maar toen ie uiteindelijk toch gestolen werd, moest ik de warhorn terughalen bij een nabij kamp in plaats van tegen een boss vechten die normaal komt (als de warhorn dus niet wordt gestolen).

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

• Krukar
Aha oké, dat klinkt wel een stuk leuker dan de events die ik tot nu toe gezien heb, nog even doorlevelen dus :)

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Betreft die goldsellers, ze doen er toch wel wat aan hoor :)
Ik ken wat mensen die dit doen, en Gw is toch actief om accounts te bannen onder het mom van het verkopen van gold.
Er zijn wat restricties gemaakt, zoals een limiet op het aantal gold dat je kunt mailen.
Echter zijn hier weer oplossingen voor;
- Iemand in je guild laten, en het op de guild bank zetten
- Server veranderen (nu nog gratis) en je gold sent limiet is weer gereset.

Dus het is meer een kwestie van tijd totdat het aantal sellers echt minimaal is geworden (gok ik).

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:45

Sorbo

Uw hulp in huis!

Zo moest ik gisteren een shipment met explosieven beschermen, waarna bleek dat op de plek waar deze shipment gedropt moest worden het dorp geplunderd werd door mobs. Na deze bij bosjes afgeslacht te hebben kwam hun leider even om de hoek. Zo rol je dus van 1 simpele begeleidingsmissie in een complete questlijn van 15-20 minuten.

Natuurlijk wordt ieder event bepaald door de uitkomst van het vorige deel, maar er aan deelnemen voelt dan wel weer erg lekker :)

• voxxel
Vergeet niet dat events dynamisch schalen qua moeilijkheid met het aantal spelers en iedereen kan gewoon in en uit een event lopen.

Zonnepanelen

Krukar schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:44:
Aha oké, dat klinkt wel een stuk leuker dan de events die ik tot nu toe gezien heb, nog even doorlevelen dus :)
Die heb je in het begin ook al hoor.

Voorbeeld:
http://wiki.guildwars2.co...inking_water_from_bandits

@SinergyX: Dank voor de link! Had ik eigenlijk zelf ook wel moeten kunnen vinden :)
douweegbertje schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:46:
Betreft die goldsellers, ze doen er toch wel wat aan hoor :)
Ik ken wat mensen die dit doen, en Gw is toch actief om accounts te bannen onder het mom van het verkopen van gold.
Er zijn wat restricties gemaakt, zoals een limiet op het aantal gold dat je kunt mailen.
Echter zijn hier weer oplossingen voor;
- Iemand in je guild laten, en het op de guild bank zetten
- Server veranderen (nu nog gratis) en je gold sent limiet is weer gereset.

Dus het is meer een kwestie van tijd totdat het aantal sellers echt minimaal is geworden (gok ik).
Mja ze doen er vanalles aan, maar uit andere spellen blijkt het toch nooit genoeg te zijn. Misschien ben ik te pessimistisch, maar in WoW is het ook nooit gelukt om botten en goldsellen uit te bannen. Ik verwacht niet dat ANet die strijd wel gaat winnen, in ieder geval niet zo lang geld een belangrijke resource is en GW2 populair is.

Die limieten en restricties voorkomen misschien dat er in hele hoge volumes gehandeld wordt, maar te stricte limieten hebben spelers weer last van. Het is een kat en muis spel en ANet zal altijd in het nadeel zijn, omdat ze de eerlijke speler niet teveel in de weg willen zitten. Goldsellers hoeven alleen aan hun eigen portomonee te denken; dat ze andere spelers duperen (door spam, accounts te hacken en de economie te verzieken) zal ze een rotzorg zijn.

Wat dat betreft is het net als gewone criminaliteit; dat ban je ook niet uit tenzij je in een heel enge samenleving terecht wilt komen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Morrar op 19-09-2012 13:53 ]

• Krukar
Patchnotes van vandaag trouwens, volgens mij waren ze hier nog niet gepost.
General
Asuran players will now aim toward their targets when using a rifle.
Fixed various broken events and skill challenges.
Fixed various locations that allowed players to move outside the map.
Fixed various locations on maps where players could become stuck.
Discovery crafting may now use items directly from a player’s bank.
Fixed bugs in the Exploration achievement so players can now receive 100% map completion.
Added a system to limit the experience and gold that players can receive from speed-farming dungeons.
Story
Fixed bugs in “A Different Dream,” “A Fragile Peace,” “Dredging Up the Past,” "Forging the Pact,” “Pastkeeper,” “Ships of the Line,” “Stealing Secrets,” “The Priory Assailed,” and “The Source of Orr.”
Reduced the overall difficulty in “Dead of Winter.”
World-versus-World
Retaliation: This boon no longer reflects damage received from siege weapons.
The Experimental Rifle is no longer usable in World-versus-World.
Professions
Warrior
Smoldering Arrow: This skill’s casting time has been reduced.
Mesmer
The Prestige: This skill now requires full recharge if it’s interrupted at any time.
Thief
Descent of Shadows: This trait’s effect can now only trigger once every 8 seconds.
Engineer
Rocket Boots: This skill is no longer usable underwater. This is a temporary change until we can figure out why players can launch themselves into the sky using this skill.
Detonate Mine Field: This skill is no longer a blast finisher.
Krukar schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:44:
Zo'n events gebeuren in begingebieden ook al. Bijvoorbeeld in queensdale bij de boerderij (net achter de grote berg wat het gebied in 2e splits) daar is een events waarbij bandits die boerderij aanvallen. Als je dat niet weet tegen te houden is de volgende event om ze van de boerderij weg te jagen.

Aan e voorkant van de berg proberen ze de waterleidingen te slopen. Lukt ze dat gedeeltelijk is het volgende event om te zorgen dat de waterleidingen weer gerepareerd kunnen worden.
Krukar schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:53:
Patchnotes van vandaag trouwens, volgens mij waren ze hier nog niet gepost.

[...]
Dit zijn de patchnotes van 17 september volgens mij :) Deze zijn al een keer langsgekomen dacht ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Morrar op 19-09-2012 13:54 ]

Morrar schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:51:
@SinergyX: Dank voor de link! Had ik eigenlijk zelf ook wel moeten kunnen vinden :)

[...]

Mja ze doen er vanalles aan, maar uit andere spellen blijkt het toch nooit genoeg te zijn. Misschien ben ik te pessimistisch, maar in WoW is het ook nooit gelukt om botten en goldsellen uit te bannen. Ik verwacht niet dat ANet die strijd wel gaat winnen, in ieder geval zo lang geld een belangrijke resource is en GW2 populair is.

Die limieten en restricties voorkomen misschien dat er in hele hoge volumes verkocht wordt, maar te stricte limieten hebben spelers ook weer last van. Het is een kat en muis spel en ANet zal altijd in het nadeel zijn omdat ze de eerlijke speler niet teveel in de weg willen zitten. Goldsellers hoeven alleen aan hun eigen portomonee te denken; dat ze andere spelers duperen (door spam, accounts te hacken en de economie te verzieken) zal ze een rotzorg zijn.

Wat dat betreft is het net als gewone criminaliteit; dat ban je ook niet uit tenzij je in een heel enge samenleving terecht wilt komen :)
Nee, voorkomen kunnen ze het nooit. Het enige wat ze kunnen doen is bannen. En ze nemen het wel degelijk heel erg serieus. Kijk maar eens hoe snel er een report functie kwam in de mail nadat de eerste spam mailtjes zijn ontvangen! En ook het de gehele report functie bewijst het. Het is zo simpel om te gebruiken. De gold seller hoeft niet eens online te zijn om hem te kunnen rapporteren!

Het enige wat gedaan kan worden is rapporteren en bannen. Het eerste doen wij, het tweede wordt wel degelijk gedaan door ANet.

• Krukar
Morrar schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:54:
[...]

Dit zijn de patchnotes van 17 september volgens mij :) Deze zijn al een keer langsgekomen dacht ik.
Ah ok, op mmo-champ kwamen ze langs als die van vandaag maar het lijkt inderdaad dat deze van 17 zijn ;)
"Added a system to limit the experience and gold that players can receive from speed-farming dungeons." Waarom eigenlijk? Als mensen zo toch goud willen verdienen? Ik heb idee dat zulke maatregelen vooral te maken hebben met het gem-systeem.

• Stroopwafel Inc
De truc met DE's is verder kijken dan je UI breed is. Sowieso moet je vaak een minuutje (of meer) wachten totdat een volgende event van de chain start. Verder zijn er ook NPC's waarmee je moet praten om een event te laten starten. Zie je bijvoorbeeld een trader met dolyak ergens stilstaan dan is de kans groot dat je er een escort mee kan starten. Dit soort events merk je echt alleen op als je de wereld in kijkt ipv alleen je minimap in de gaten houd.
Wailing_Banshee schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:55:
[...]

Nee, voorkomen kunnen ze het nooit. Het enige wat ze kunnen doen is bannen. En ze nemen het wel degelijk heel erg serieus. Kijk maar eens hoe snel er een report functie kwam in de mail nadat de eerste spam mailtjes zijn ontvangen! En ook het de gehele report functie bewijst het. Het is zo simpel om te gebruiken. De gold seller hoeft niet eens online te zijn om hem te kunnen rapporteren!

Het enige wat gedaan kan worden is rapporteren en bannen. Het eerste doen wij, het tweede wordt wel degelijk gedaan door ANet.
Klopt, ze zijn inderdaad snel geweest met die report functie en hij is behoorlijk gebruikersvriendelijk. Ik report ook gewoon elke spammer die ik zie en raad anderen dat ook aan. Veel mensen reporten echter niet omdat het om gehackte accounts gaat, maar dat lijkt me niet echt een valide argument. Ook als de account gehacked is, is een ban nuttig om de goldseller er vanaf te krijgen. De rechtmatige eigenaar kan dan altijd contact zoeken met support en weet in ieder geval dat er iets goed mis is :)
Devata schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:57:
"Added a system to limit the experience and gold that players can receive from speed-farming dungeons." Waarom eigenlijk? Als mensen zo toch goud willen verdienen? Ik heb idee dat zulke maatregelen vooral te maken hebben met het gem-systeem.
Omdat het a) niet leuk is en b) te efficient is. Als je in een spel mogelijkheden maakt die veel lucratiever zijn dan anderen, dan zullen spelers zich alleen op die mogelijkheden richten. Het is veel beter als alles ongeveer even lucratief is, zodat je meer keuze hebt in wat je wilt gaan doen. Meer keuzevrijheid en variatie is leuk, toch?

Dat het met het gem-systeem te maken heeft is denk ik alleen indirect het geval. Uiteraard zou het gem-systeem niet werken zonder 'gezonde' economie. Voor een gezonde economie moet je een gezonde inflatie hebben en dus een balans tussen inkomsten en uitgaven in de economie. Als er teveel geld of goederen instromen en te weinig geld of goederen verdwijnen, raakt de economie ontwricht. Het is dus de taak van ANet die dingen te balanceren. Enerzijds door te lucratieve methoden van verdienen aan te pakken en anderzijds door geld en goederen uit de economie te halen (money sinks, soulbound items, etc).

Gems komen er alleen indirect bij kijken omdat je voor goud ook gems kunt kopen die spelers te koop aanbieden. Die gems zullen uiteindelijk gewoon met geld betaald moeten worden, maar als alles z'n waarde verliest in het spel is het de vraag of mensen nog gems willen kopen.

[ Voor 41% gewijzigd door Morrar op 19-09-2012 14:08 ]

Morrar schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:58:
[...]

Klopt, ze zijn inderdaad snel geweest met die report functie en hij is behoorlijk gebruikersvriendelijk. Ik report ook gewoon elke spammer die ik zie en raad anderen dat ook aan. Veel mensen reporten echter niet omdat het om gehackte accounts gaat, maar dat lijkt me niet echt een valide argument. Ook als de account gehacked is, is een ban nuttig om de goldseller er vanaf te krijgen. De rechtmatige eigenaar kan dan altijd contact zoeken met support en weet in ieder geval dat er iets goed mis is :)
Yep. Eerst isoleren en dan schoonmaken!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 08:20
Ik weet niet meer wie zei dat de gem prijzen stabiel zijn, maar ik had mijn eerste gems voor 25s/100, even later 31s/100 en gisteren avond piekte het al op 42s/100 waarna het naar 37s/100 terug zakte.. Ik denk ook dat dit echt alleen maar verder gaat stijgen.. En twijfel dan ook om nu gewoon voor 50g gems te kopen :P. Maarja wat is wijsheid..

Currently playing: MTG Arena (PC)

Precies, als je een gehacked account waarvandaan spam wordt verstuurd rapporteert werkt dat alleen maar positief. Des te eerder wordt het account geblokkeerd (de eigenaar is er bij gebaat dat er niet meer mee uitgevroten kan worden he), opgeschoond en teruggegeven.

Devata schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:57:
Omdat ArenaNet het ziet als een exploit. En daar hebben sommigen van ons duidelijk een andere mening over als ArenaNet >:)

• clockw1ze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-11 20:52
waar ken je trouwens grotere bags kopen? en zijn die prijzig als je net begint of niet? merkte dat mn bags nogal snel vol raakte

• Xeiji
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-09 20:32
clockw1ze schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:11:
waar ken je trouwens grotere bags kopen? en zijn die prijzig als je net begint of niet? merkte dat mn bags nogal snel vol raakte
Je zou PvP kunnen gaan spelen, uit de chests die je per rank krijgt en chests die ke kunt kopen met glory heb je kans op 4/8/10 slot bags (misschien groter naar mate je rank stijgt).

Ook zou je guildies kunnen vragen om het te craften. Moet je wel zelf de mats aanleveren.

• godofal
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

je kan ze craften of van de TP kopen
15 slot bags kosten rond de 40s per stuk
Indien je het nog niet doet, hier de stappen voor goed bag management:

- houd niets bij je wat je niet gebruikt.
- koop salvage kits en gebruik die om items die je vindt (weapons, armor) te salvagen
- gebruik de optie "deposit all collectibles" (onder dat tandwieltje rechtsboven in je inventory-scherm)
- gebruik bij merchants de optie "sell junk"

Als je dan nog ruimte tekort komt koop je grotere bags (of je maakt ze zelf natuurlijk) ;) En dat kan van iedereen die tailor, leatherworker of armorsmith is. Kostprijs van een 10-slot bag is iets van anderhalve silver denk ik.

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

godofal schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:13:
je kan ze craften of van de TP kopen
15 slot bags kosten rond de 40s per stuk
Maar 40s? Terwijl de rune of holding om 'm te maken al 50s kost, dus exclusief de andere mats. Gouwe handel ...

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 08:20
Weakling schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:15:
[...]

Maar 40s? Terwijl de rune of holding om 'm te maken al 50s kost, dus exclusief de andere mats. Gouwe handel ...
Omdat er hele groepen mensen zijn die liever 100 bags maken ipv dat ze uitzoeken hoe levelen via discoveries werkt :o

Currently playing: MTG Arena (PC)

• mauro101
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-10 21:54
Hoe werkt die Gem handel eigenlijk? vind het maar vaag. Heb nu 1600 Gems, maar kan niet instellen voor hoeveel ik ze wil verkopen!
is de prijs dan gewoon de avg prijs? en moeten ze daadwerkelijk ook verkocht worden wil je je geld krijgen?

Battle.net tag

mauro101 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:19:
Hoe werkt die Gem handel eigenlijk? vind het maar vaag. Heb nu 1600 Gems, maar kan niet instellen voor hoeveel ik ze wil verkopen!
is de prijs dan gewoon de avg prijs? en moeten ze daadwerkelijk ook verkocht worden wil je je geld krijgen?
Simpel, je ruilt ze in voor in-game gold voor de dan geldende waarde dus je bent ze meteen kwijt en krijgt meteen je geld (en andersom werkt het ook zo). Prijs wordt niet door jou bepaald maar door vraag en aanbod.

• PhysicalMagic
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-10 20:26
SnoeiKoei schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:14:
[...]

Indien je het nog niet doet, hier de stappen voor goed bag management:

- houd niets bij je wat je niet gebruikt.
- koop salvage kits en gebruik die om items die je vindt (weapons, armor) te salvagen
- gebruik de optie "deposit all collectibles" (onder dat tandwieltje rechtsboven in je inventory-scherm)
- gebruik bij merchants de optie "sell junk"

Als je dan nog ruimte tekort komt koop je grotere bags (of je maakt ze zelf natuurlijk) ;) En dat kan van iedereen die tailor, leatherworker of armorsmith is. Kostprijs van een 10-slot bag is iets van anderhalve silver denk ik.
En nog even ter aanvulling; Wat je ook goed kan doen (maar daar moet je iets rijker voor zijn), zijn de 3 extra bag slots unlocken. Dit doe je door er op te klikken en ze dan voor 400 gems per stuk te unlocken.

400 gems kosten nu denk ik zo ongeveer 1g en 20s (correct me if I'm wrong), dus ben je bijna 4 gold kwijt, maar dan kan je dus wel weer 3 bags extra plaatsen. Ik heb het idee dat in de toekomst de prijs van gems wel omhoog zullen gaan, dus dingen die je met gems kan kopen (zoals deze bagslots, of extra bankslots) zou ik zo snel mogelijk kopen.

• kowapanga
Uhmmie schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:09:
Ik weet niet meer wie zei dat de gem prijzen stabiel zijn, maar ik had mijn eerste gems voor 25s/100, even later 31s/100 en gisteren avond piekte het al op 42s/100 waarna het naar 37s/100 terug zakte.. Ik denk ook dat dit echt alleen maar verder gaat stijgen.. En twijfel dan ook om nu gewoon voor 50g gems te kopen :P. Maarja wat is wijsheid..
Vind het al knap dat je 50g bij elkaar hebt verdiend :) , zou het mooi vast houden als ik jou was
Tjah ik weet nooit wanneer ik iets moet salvagen of wanneer ik het aan de vendor moet verkopen. Op het moment verkoop ik alles aan de vendor, behalve die "salvageble items (dus niet armor of wapens).
PhysicalMagic schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:21:
[...]

En nog even ter aanvulling; Wat je ook goed kan doen (maar daar moet je iets rijker voor zijn), zijn de 3 extra bag slots unlocken. Dit doe je door er op te klikken en ze dan voor 400 gems per stuk te unlocken.

400 gems kosten nu denk ik zo ongeveer 1g en 20s (correct me if I'm wrong), dus ben je bijna 4 gold kwijt, maar dan kan je dus wel weer 3 bags extra plaatsen. Ik heb het idee dat in de toekomst de prijs van gems wel omhoog zullen gaan, dus dingen die je met gems kan kopen (zoals deze bagslots, of extra bankslots) zou ik zo snel mogelijk kopen.
Inderdaad maar bijna 4 gold is niet bepaald haalbaar als je net begint, zoals de vraagsteller :P Vandar dat ik ook niet over grotere tassen dan 10 slots begin want die zijn er wel natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door SnoeiKoei op 19-09-2012 14:24 ]

• godofal
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

kowapanga schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:22:
[...]

Vind het al knap dat je 50g bij elkaar hebt verdiend :) , zou het mooi vast houden als ik jou was
zoveel is het niet ;)
mensen zijn al bezig met de legendaries die rond de 1000g kosten (+een hoop tijd van andere dingen)
Devata schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:23:
Tjah ik weet nooit wanneer ik iets moet salvagen of wanneer ik het aan de vendor moet verkopen. Op het moment verkoop ik alles aan de vendor, behalve die "salvageble items (dus niet armor of wapens).
imo is het teveel gedoe om bij elk individueel item te gaan kijken of het beter is om te salvagen/verkopen, het verschil zal een paar copper zijn en je bent er lang mee bezig uiteindelijk
ik vendor dus alles, behalve salvage items voor de inventory space
enige verschil zijn de yellows natuurlijk, die salvage je met een master/mystic kit voor de ectos :)

[ Voor 49% gewijzigd door godofal op 19-09-2012 14:25 ]

• mauro101
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-10 21:54
SnoeiKoei schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:20:
[...]

Simpel, je ruilt ze in voor in-game gold voor de dan geldende waarde dus je bent ze meteen kwijt en krijgt meteen je geld (en andersom werkt het ook zo). Prijs wordt niet door jou bepaald maar door vraag en aanbod.
Daar kan je dus behoorlijk veel op verdienen dus? Mischien maar es flink gebruik van maken!

Battle.net tag

De grootste bags die ik bij een vendor heb gezien hebben maar 4 sloten. Ik heb wel ergens een paarse bag van 5 sloten gevonden in een startgebied, waarschijnlijk van een mob.

Je kunt normale 8-slots bags maken met armor crafting. Kost voor leatherworking 10 stukjes leer. Met een extra component kun je nog een speciale 8-slots bag maken. Later kun je dan nog runes of holding kopen voor grotere bags.
mauro101 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:24:
[...]

Daar kan je dus behoorlijk veel op verdienen dus? Mischien maar es flink gebruik van maken!
Als je goed bent in koffiedikkijken kun je erop verdienen ja, maar je kunt er ook aan verliezen (als je een boel gems koopt en ze worden alleen maar minder waard). Dat is de gok die je neemt. Hetzelfde geldt natuurlijk voor TP-handel.

Uhmmie schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:09:
Dit is heel moeilijk te zeggen. De economie is best complex met drie verschillende betaalmiddelen (geld, gems en goud) en verschillende manieren om aan deze betaalmiddelen te komen.

Het aanbod gems wordt volledig bepaald door hoeveel geld spelers neertellen voor gems. Ik geloof 20 euro ofzo voor 1600 gems. Daarmee kun je items en goud krijgen. De vraag naar gems hangt af van wat je ermee kunt kopen. Veel mensen zullen nu uitbreidingen kopen (characterslot, bank, etc) maar ik verwacht dat die vraag zal afnemen. Consumables zullen wellicht iets toenemen als mensen bijvoorbeeld meer met de mystic forge gaan doen.

Voor goud geldt dat je er items mee kunt kopen, maar ook gems. De wisselkoers tussen goud en gems wordt door twee verhoudingen bepaalt; a) de verhouding tussen de vraag naar items die je met gems of goud kunt kopen en b) de verhouding tussen het aanbod van goud en gems.

Als niemand meer gems te koop aanbiedt, zal de waarde van gems enorm gaan stijgen (als de vraag er naar constant blijft). Echter, op een gegeven moment betaalt iemand die geen goud wil farmen waarschijnlijk gewoon een paar euro om gems te kopen. Als meer mensen dat gaan doen zakt de prijs van gems weer en zo houdt dat zich in stand.

Als goldsellers veel goud in de economie gaan pompen, zal de waarde van gems toenemen (als de vraag en het aanbod constant blijven). Er is immers meer goud aanwezig terwijl het aanbod aan gems gelijk blijft. Overigens wordt de prijs van gems dan misschien hoger, maar aangezien goud aan waarde verliest schiet je er verder niet heel veel mee op. Alleen dingen die je bij een vendor koopt zullen relatief gezien goedkoper worden. Prijzen op de TP zullen natuurlijk gewoon met de inflatie meegroeien.

[ Voor 10% gewijzigd door Morrar op 19-09-2012 14:35 ]

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:41
Momenteel staat het gros van de items voor 1 copper boven de vendor waarde op TP. Dit wordt veroorzaakt doordat de markt gigantisch is (alle worlds bij elkaar) en erg transparant. Elke koper kan zien wat het goedkoopste aanbod is en wat andere kopers bieden voor items die niet worden geleverd (voor die prijs). Elke verkoper kan zien wat kopers voor het item over hebben en wat andere verkopers vragen.

Die inflatie wordt dus flink de kop ingedrukt.

Overigens is het onzinnig om items voor 1 copper boven de vendor waarde op TP te zetten aangezien er naast 5% deposit (die je niet terugkrijgt zoals in WoW) ook nog 10% van het te ontvangen bedrag wordt ingehouden. Blijkbaar hebben veel spelers dit niet door. Opzich niet vreemd want er staat "take all" zonder verdere specificatie.

Tussen gems aankopen en verkopen zit overigens ook een flink percentage. Lijkt erop dat areanet handelaars dus liever niet in het spel heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 19-09-2012 15:03 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik kom er zelf niet meer uit. Hoe gebruik je nu die Traits? Ik moet naar een Warrior Instructor, maar waar vind ik die?

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 170 ... 235 Laatste

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.

Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.