Morrar schreef op donderdag 13 september 2012 @ 23:15:
[...]
Mja vooral vanwege de gigantische clusterfuck van effecten als je in melee range staat. In grote Dynamic Events en WvW is het totale chaos, maar zelfs in dungeons ga je soms neer voordat je kon zien dat een baas die vreselijke one-shot attack ging doen.
Wat mij betreft wel een van de grotere tekortkomingen nog aan GW2; de onoverzichtelijkheid in combinatie met het keihard afstraffen er van (als in een klap dood zijn). Daar moet in sommige gevallen echt nog wat aan veranderen als ze een gezonde balans willen tussen melee en ranged builds / professions.
En ja ik weet dat je moet dodgen, strafen en in beweging moet blijven, maar zelfs dan red je het niet altijd. Daarnaast blijken er dus ook gewoon bosses te zijn die gemaakt zijn om alleen met ranged aangepakt te worden. Desalniettemin heb ik trouwens wel erg veel lol op m'n warrior (80), meer dan op m'n ranger tot nu toe (21).
Als je niet de dodge mechanic gebruikt, wordt je alsnog geraakt ook al zie je het projectiel langs je heen gaan (zelfde geld nog voor veel meer dingen, zoals al uit melee range zijn en alsnog geraakt worden door melee mob, etc). Dat is toch wel het eerste wat je leert: absoluut niet bewegen/strafen - het heeft geen nut behalve dat het jezelf enorm lastig maakt belangrijke dingen op te merken.
Hoe minder je beweegt, hoe beter je op kan letten en dus wel op tijd weg kan komen.
WvW klopt het wel redelijk - als melee zit je midden in de aoe's of loop je vooraan waardoor je als eerste target bent (van alle 50 defenders...). Je moet als melee je daar ook niet richten op damage, maar meer support leveren (shouts, banners/consecrations) en/of met veel toughness/vit aandacht zien te krijgen en soort tank spelen - of je neemt gewoon voor 2e set een ranged wapen mee.
Adanteh schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 00:30:
Ik heb ook even WvW gedaan (Zit op desolation), maar merk al wel snel dat het vele malen leuker zou zijn met een groepje. Er was nu iemand die een beetje de leiding nam en daardoor kwam er een grote zerg rush.... Allemaal leuk en aardig, maar het schoot het doel wat voorbij. Écht heel tof was het niet om met 40 man tegelijk op een deur staan te rammen. Ik mis stiekem toch wel een beetje de World of Warcraft battlegrounds.. dat was vele malen toffer dan de pvp hier. Ik krijg sowieso het idee dat het kwantiteit over kwaliteit is. Als je in PvP je best doet om iemand uit te schakelen, maar er komen 5 lui aan te healen (Omdat toch iedereen kan healen) dan is er geen beginnen aan. In WoW kon je dan tenminste nog richten op een bepaald doelwit... Classes maken daardoor ook een stuk minder uit. Aan de ene kant maakt dat het wel leuk, omdat je daardoor veel makkelijker een groepje vormt.. aan de andere kant toch wel jammer.
Je moet ook niet op de gate rammen, maar siege wapens bouwen

. Verder wordt het vanzelf wel leuk wanneer je grote gevechten krijgt.
Laatst op FS, wij hadden keep in centrum te pakken... maar tower linkerkant was server 2 en rechterkant was server 3. Die kwamen gelukkig redelijk om de beurt vanaf verschillende kanten - wisten denk ik niet van elkaar dat ze met hetzelfde punt bezig waren. Wij hadden uiteindelijk met groepje van denk 30-40 man daarmee de hele avond gevuld (was tegen minstens 100 man), maar als je dergelijke gevechten hebt ga je er echt van genieten.
Dan krijg je ook de catapulten/ballista aan beide kanten, gates die neergaan en weer hersteld worden en ga maar door. Wordt het een echt gevecht/slagveld.
Mooiste is nog: geen chats en geen voice. Men werkt gewoon voor het doel, niet voor dps score of meeste kills (want zulke scores zijn er geeneens).
Wat healen betreft; iedereen kan ZICHZELF healen. Anderen healen kunnen er maar heel weinig, en dat is dan ook heel weinig hp (denk aan 2k heal op 40k hp). Revive/resurrect kan iedereen, maar dat kost tijd.. al die tijd staan ze stil. Dat is gewoon target practice...
[
Voor 36% gewijzigd door
Xanaroth op 14-09-2012 07:43
]