"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Dan is ook jouw definitie anders dan de mijne. Een game breaking bug is voor mij een bug waardoor je een game niet kunt verder spelen zoals dit door de makers bedoelt is en hiervoor geen workaround is. Het was de bedoeling dat je je personal story verder kon spelen, dat kan nu niet, dus breekt op dat punt het spel. Game breaking. Maar goed, maakt het uit hoe we het noemen, het is annoying in ieder geval.lanerios schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:00:
Game breaking is een bug die je ervan weerhoudt om het spel uberhaupt te spelen. Zie de bug waardoor je geen nieuwe chars kon maken vorige week. Of de bug waardoor je constant je wachtwoord moest resetten. Dat zijn gamebreaking bugs.
Je kan nog zat dingen doen naast je storyline.
[ Voor 4% gewijzigd door Plekuz op 13-09-2012 10:04 ]
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Welk armour is dat?Creqaw schreef op donderdag 13 september 2012 @ 09:42:
https://dl.dropbox.com/u/8181355/frontGW.jpg
https://dl.dropbox.com/u/8181355/backGW.jpg
Misschien toch even een male thief aanmaken~
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Wauw! Als je dan vista's aan het doen bent heb je helemaal het gevoel met een ander spel bezig te zijn. Ziet er erg tof uit.Wailing_Banshee schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:04:
Welk armour is dat?
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Ik had precies hetzelfde, de Personal Story van level 62 ongeveer dacht ik. Je moet dan de researchers naar het zuiden van de grot leiden, blijken die lamballen mij helemaal niet te volgen. Heb het twee keer geprobeerd, maar helaas. Het is vooral een "pain in the ass" aangezien het voorstuk van deze quest ook wel redelijk moeilijk en lang is.Weakling schreef op donderdag 13 september 2012 @ 09:23:
Snetver, dacht ik gister voor het slapen gaan: "Kom nog snel even een personal story questje doen". Forging the pact. Was een eind lopen, maar had er wel zin in mijn verhaal weer wat verder te zien gaan. Story quest gestart, pittige quest, langer bezig dan ik eigenlijk van plan was, maar goed, even volhouden! Is ie helemaal aan het eind bugged. Kon niet meer verder. Argh! Eerste keer dat ik tegen een game breaking bug aanloop.
Ik ben inmiddels lvl 68 Elementalist. Moet zeggen dat dual dagger me erg goed bevalt voor dynamic quests en random exploring. Maar voor (grote) Boss events en PVP / WVW pak ik toch mijn staff erbij, zodat ik wat afstand kan houden. Heb vorige week mijn cooking / chef op 400 gekregen (voordat het allemaal erg generfed is), en ben hierdoor inderdaad 10 levels omhoog door gegaan..
Mijn tweede craft is Jeweling, maar hier snap ik nog niet veel van. Ik weet hoe ik het moet maken enz, maar ik moet nog even uitzoeken wat de beste manier is om te levelen.
I'm an Ironman!
Dat is wel een erg goed idee...Weakling schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:07:
[...]
Wauw! Als je dan vista's aan het doen bent heb je helemaal het gevoel met een ander spel bezig te zijn. Ziet er erg tof uit.
Even een thief aanmaken, gear transmuten en een leap of faith doen vanaf een vista D=
Dat is mijn volgende goal in dit spel.
Heb ik al eens geprobeerd... Smakte heel hard neerCreqaw schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:08:
[...]
Dat is wel een erg goed idee...
Even een thief aanmaken, gear transmuten en een leap of faith doen vanaf een vista D=
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ik zou dan zeker van die duikplank in Lion's Arch springen, dat vind ik echt zo vet. Weet iemand meer van deze gave diving spots?Creqaw schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:08:
[...]
---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk
Ik heb 1x een andere gevonden in... Malchor's Leap denk ik, kan je van een rots afspringen met goggles. Alleen ik viel dus bovenop een rots ipv in het water en was op slag dood >_<Nidhiki schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:11:
[...]
Ik zou dan zeker van die duikplank in Lion's Arch springen, dat vind ik echt zo vet. Weet iemand meer van deze gave diving spots?
Is er ook een bepaalde beloning aan het einde van deze puzzels?
LOL!Creqaw schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:08:
Leap of faith ... *splat*
Ik heb 1x zo'n puzzle gedaan die ik perongeluk tegenkwam en mijn reward was... een veteran die spawde >_>StealthyPeanut schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:16:
Ik lees steeds meer over jump puzzels. Dit blijken niet de vista's te zijn, maar andere leuke spots.
Ja normaal staat er een loot chest aan het eind van de puzzle. En je krijgt een boel XP en een achievement.StealthyPeanut schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:16:
Ik lees steeds meer over jump puzzels. Dit blijken niet de vista's te zijn, maar andere leuke spots.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
MIsschien loop je rond met lage gear, of upgrade slots die niet benut zijn?LikeAKing schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:23:
Ugh, level 12 ranger. 30 damage per shot (shortbow), en 35 damage met een tomahawk/warhorn of torch combo als weapon switch. Maar hoe komt het dat ik zo suck?
Verwijderd
Vooral in die discovery pane snap ik er vrij weinig van. Met cooking gooi ik bijvoorbeeld wat dingen bij elkaar totdat er staat dat ik 1 passende recipe heb, ik heb het juiste niveau (26 en moet op 25 zitten) , maar het crafting knopje blijft greyed-out.
Beter boog zoeken / maken.LikeAKing schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:23:
Ugh, level 12 ranger. 30 damage per shot (shortbow), en 35 damage met een tomahawk/warhorn of torch combo als weapon switch. Maar hoe komt het dat ik zo suck?
Of als het je leuk lijkt een longbow proberen en dan zo ver mogelijk weg staan , wel eerst je pet sturen natuurlijk .
Je moet ook een bepaald aantal hebben van elk onderdeel..Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:25:
Ik moet eerlijk zeggen dat het hele crafting systeem (als je WoW bent gewend) nog een beetje uitvogelen is voor mij.
Vooral in die discovery pane snap ik er vrij weinig van. Met cooking gooi ik bijvoorbeeld wat dingen bij elkaar totdat er staat dat ik 1 passende recipe heb, ik heb het juiste niveau (26 en moet op 25 zitten) , maar het crafting knopje blijft greyed-out.
Dit staat eronder (slecht leesbaar).
Verwijderd
Ahh oke..ErikRedbeard schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:25:
[...]
Je moet ook een bepaald aantal hebben van elk onderdeel..
Dit staat eronder (slecht leesbaar).
Dan moet er nog een ingredient bij. Met 1 passende recipe wordt alleen bedoelt dat de gekozen onderdelen onderdeel uitmaken van slechts 1 recept, niet dat dat het complete recept is. Dacht ik tenminste.Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:25:
Ik moet eerlijk zeggen dat het hele crafting systeem (als je WoW bent gewend) nog een beetje uitvogelen is voor mij.
guildoftweakers.comEfraim.S schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:26:
Misschien een stomme vraag maar wat is de url van de GW2 GOT guild website?
Wat voor pet gebruik je? Als je pet snel dood gaat en je gebruikt geen beer, gebruik een beerLikeAKing schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:23:
Zie de topicwaarschuwing onderaan de pagina... je weet wel, waar je je vraag stelde ongeveerEfraim.S schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:26:
Misschien een stomme vraag maar wat is de url van de GW2 GOT guild website?
[ Voor 28% gewijzigd door SnoeiKoei op 13-09-2012 10:30 ]
Ik kan niet echt betere gear volgens mij, ik ben bezig met craften enzo, maar ben nog steeds flink verward met al die verschillende armours, traits, skillpoints, en ik weet ook nietwat upgrade slots zijndisturbedmind schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:24:
[...]
MIsschien loop je rond met lage gear, of upgrade slots die niet benut zijn?
Verwijderd
Upgrade slots zijn voor de gems die je vindt! (kijk mij eens een antwoord weten). Dubbelklikken op zon Pebble (+2 power bijv) en dan kan je hem in een upgrade slot gooien.LikeAKing schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:30:
[...]
Ik kan niet echt betere gear volgens mij, ik ben bezig met craften enzo, maar ben nog steeds flink verward met al die verschillende armours, traits, skillpoints, en ik weet ook nietwat upgrade slots zijn
Om je antwoord wat uit te breiden: die stenen is 1 mogelijkheid (en die krijg je als"bijvangst" van minen bijvoorbeeld), verder zijn er runes en sigils en die kun je craften (of salvagen uit gear waar ze al in zitten maar daar heb je duurdere salvage kits voor nodig en die zijn op laag level onbetaalbaar en hoe dan ook niet lonend).Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:30:
[...]
Upgrade slots zijn voor de gems die je vindt! (kijk mij eens een antwoord weten). Dubbelklikken op zon Pebble (+2 power bijv) en dan kan je hem in een upgrade slot gooien.
Er zijn een aantal recepten die je niet kunt discoveren (hoewel het spel wel aangeeft dat er een recept is). Hier moet je het recept bij een karma merchant kopen (heart NPC's met name, maar ook bij anderen kun je een recept kopen).Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:25:
Nog nooit meegemaakt, zit hij in je inventory (i) of in je hero equipment, (H)Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:30:
[...]
Upgrade slots zijn voor de gems die je vindt! (kijk mij eens een antwoord weten). Dubbelklikken op zon Pebble (+2 power bijv) en dan kan je hem in een upgrade slot gooien.
Waar ik weer iets op weet uit te breiden. Tenzij je een Black Lion Salvage Kit treft als reward bij map completion, personal story quest etc, want dat kost je niets en garandeerd 100% kans om de upgrade uit je gear te peuteren.SnoeiKoei schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:34:
Om je antwoord wat uit te breiden: die stenen is 1 mogelijkheid (en die krijg je als"bijvangst" van minen bijvoorbeeld), verder zijn er runes en sigils en die kun je craften (of salvagen uit gear waar ze al in zitten maar daar heb je duurdere salvage kits voor nodig en die zijn op laag level onbetaalbaar en hoe dan ook niet lonend).
Verwijderd
Volgens mij kan je ze in beiden zien. Het gaat hier om verschillende gemstones (kijk even op http://wiki.guildwars2.com/wiki/Crafting_material#Gemstones)LikeAKing schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:37:
[...]
Nog nooit meegemaakt, zit hij in je inventory (i) of in je hero equipment, (H)
A Gemstone is a piece of mineral that can be used in many different ways. They are unique among crafting materials in that they fill three roles in crafting:
as activators when crafting accessories and jewels,
as upgrade components on weapons and armor,
as a crafting material when used to transmogrify gemstones of a higher tier.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2012 10:42 ]
True maar ook die zou ik bewaren voor high level gear om eerlijk te zijn. De upgrades die je op lage levels krijgt zijn hoe dan ook zeer matig dus om daar een charge van een Black Lion Salvage Kit aan te verspillen vind ik zonde.Weakling schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:37:
[...]
Waar ik weer iets op weet uit te breiden. Tenzij je een Black Lion Salvage Kit treft als reward bij map completion, personal story quest etc, want dat kost je niets en garandeerd 100% kans om de upgrade uit je gear te peuteren.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Een sigil op een lvl 20 item kan net zo goed zijn als een sigil op een lvl 80 item. Deze zijn namelijk allemaal % gebaseerd. Ik zou me Black Lion Salvage Kit gebruiken bij de duurdere sigils en niet goedkopere. Het item level maakt dan niets uit.SnoeiKoei schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:41:
[...]
True maar ook die zou ik bewaren voor high level gear om eerlijk te zijn. De upgrades die je op lage levels krijgt zijn hoe dan ook zeer matig dus om daar een charge van een Black Lion Salvage Kit aan te verspillen vind ik zonde.
Daar heb je helemaal gelijk in.SnoeiKoei schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:41:
True maar ook die zou ik bewaren voor high level gear om eerlijk te zijn. De upgrades die je op lage levels krijgt zijn hoe dan ook zeer matig dus om daar een charge van een Black Lion Salvage Kit aan te verspillen vind ik zonde.
Oh en die upgraden wat aan je wapen of armor zeg maar?Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:41:
[...]
Volgens mij kan je ze in beiden zien. Het gaat hier om verschillende gemstones (kijk even op http://wiki.guildwars2.com/wiki/Crafting_material#Gemstones)
A Gemstone is a piece of mineral that can be used in many different ways. They are unique among crafting materials in that they fill three roles in crafting:
as activators when crafting accessories and jewels,
as upgrade components on weapons and armor,
as a crafting material when used to transmogrify gemstones of a higher tier.
Verwijderd
Inderdaad. Je hebt dus verschillende stones die je kan gebruiken voor die upgrade slots. +power +precision +toughness etc.LikeAKing schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:44:
[...]
Oh en die upgraden wat aan je wapen of armor zeg maar?
"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord
Gewoon je characters op een andere server maken en regelmatig checken of je naar FS kunt migreren (eerste tijd gratis namelijk en soms is er wel ineens ruimte).Yorin schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:51:
Tuurlijk, wil je Guild of Tweakers joinen met een nieuw account, is Far Shiverpeaks totally Full. Moet dus een andere server zoeken.
Hell YEAH
Ik ook
I'm an Ironman!
Daar hebben ze kussentjes voor, zodat je er minder last van hebt.
En nu ken ik dus 4 tweakers op die op gunnar's hold spelen (zullen vast meer zijn
huh?Weakling schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:57:
[...]
Daar hebben ze kussentjes voor, zodat je er minder last van hebt.
Inderdaad... Was voor mij ook een goede reden om niet naar FS te gaan.disturbedmind schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:00:
Seafarer's Rest! Ben expres niet naar de "Nederlandse" server gegaan want ik heb geen zin om alleen maar Nederlands tegen te komen die alleen maar Nederlands praten, ik praat liever Engels met MMO's.
Ik was me er ook al aan het ergeren, hoewel ik ze gisteren niet gezien heb.lanerios schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:57:
Piken Square represent! Wordt de NL Guilds alleen zat. Weigeren engels te praten in map chat >_>
Verwijderd
Ik heb het ook nog niet gemerkt, maar ik heb dan ook vaak wel de map-chat uitstaan omdat het anders mijn guild en local-chat overspoelt. Wel irritant dat dit nu ook op Piken lijkt te gaan gebeuren! Toch maar vast beginnen met sparen voor een server-transfer dan, want ik heb niet de illusie dat deze mensen hun gedrag zullen gaan veranderen.Sneezydevil schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:16:
[...]
Ik was me er ook al aan het ergeren, hoewel ik ze gisteren niet gezien heb.
Is dat op FS ook zo? Ik let nooit zo heel erg op de map chat daar, maar denk dat daar toch vooral engels gesproken wordt. Kan het best mis hebben ... as usuallanerios schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:57:
Piken Square represent! Wordt de NL Guilds alleen zat. Weigeren engels te praten in map chat >_>
Mijn level look v.l.n.r 30+, 40+ en 50+

Ik zal nu ook echt weer wat aandacht aan het levelen van mijn crafting moeten werken ben ik bang...
Hoe doen jullie dit? Crafting meteen meegenomen of achteraf opgehaald?
Verwijderd
Volgens mij is dat eerste armour 5-20, het tweede 25-35 en de derde 40-50... Ik heb namelijk het derde en dat van mij is lvl40.Loadichus schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:22:
Gister weer even 5 levels verder gekomen en begin nu (gelukkig) van de Pirate look af te komen.
[afbeelding]
Ik zal nu ook echt weer wat aandacht aan het levelen van mijn crafting moeten werken ben ik bang...
Mijn ranger gaat te snel voor het craften. Gewoon niet genoeg materialen om dat bij te houden. Voor m'n andere characters heb ik al wel armour en wapens klaar liggen.
En ja hoor hij is binnen! Dat alles voor 8 euro, dankjewel Bol.comXeiji schreef op donderdag 13 september 2012 @ 09:01:
En ik hoor graag hoe het verloopt met de CE! Mijn broertje wou ook GW2 kopen, misschien de goedkoopste oplossing tot nu toe XD
[XBO/PSN: BroedersKolk]
Kan zijn dat je bepaalde outfits/ items al eerder kan krijgen hoor, dit was in ieder geval mijn look rond deze levels.Wailing_Banshee schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:25:
Volgens mij is dat eerste armour 5-20, het tweede 25-35 en de derde 40-50... Ik heb namelijk het derde en dat van mij is lvl40.
Mijn ranger gaat te snel voor het craften. Gewoon niet genoeg materialen om dat bij te houden. Voor m'n andere characters heb ik al wel armour en wapens klaar liggen.
Craften is helemaal niet erg, maar door mijn gekozen professions Huntsman & Leatherworking heb ik gewoon een zwaar te kort aan thropy resources zoals blood, totems en venomsacs etc. Misschien ga ik eerst wel gewoon Leatherworking maxen en pak ik later Huntsman wel op.
Wauwie wauw! Gratz man (vrouw)! En netjes van Bol dat ze het ondanks de prijs toch geleverd hebben. Erg erg tof.jooncheez schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:30:
[...]
En ja hoor hij is binnen! Dat alles voor 8 euro, dankjewel Bol.comMijn dag kan niet meer stuk.
[afbeelding]
Haha, gratz , was benieuwd of het je ging lukken en ja hoor.jooncheez schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:30:
[...]
En ja hoor hij is binnen! Dat alles voor 8 euro, dankjewel Bol.comMijn dag kan niet meer stuk.
[afbeelding]
€8 pfffff
PSN ID = OTL002
XBO: Michaël#3318
Nicejooncheez schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:30:
[...]
[afbeelding]
Alle professies, met uitzondering van jeweler en cook, gebruiken die materialen. En daarom gaat m'n ranger te snel. (leatherworking, artifcing, huntsman en weaponsmith... die maken de dingen die ze gebruikt!). Dus ik koop m'n armour wel op de TP terwijl m'n crafting erachter aan hobbelt..Loadichus schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:34:
[...]
Kan zijn dat je bepaalde outfits/ items al eerder kan krijgen hoor, dit was in ieder geval mijn look rond deze levels.
Craften is helemaal niet erg, maar door mijn gekozen professions Huntsman & Leatherworking heb ik gewoon een zwaar te kort aan thropy resources zoals blood, totems en venomsacs etc. Misschien ga ik eerst wel gewoon Leatherworking maxen en pak ik later Huntsman wel op.
Dat zijn de CE's die wij oorspronkelijk besteld hebben maar die bol.com nooit heeft uitgeleverd!Weakling schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:35:
[...]
Wauwie wauw! Gratz man (vrouw)! En netjes van Bol dat ze het ondanks de prijs toch geleverd hebben. Erg erg tof.
Ik ook... ben benieuwdElcappucino schreef op donderdag 13 september 2012 @ 08:48:
Weer een gein bij Bol.com zeg. Ik zag gisteren dat Guild Wars 2 Collectors Edition bij bol.com voor 5,99 te bestellen was. Meteen besteld, en..
Vanochtend een verzendbevestiging gekregen!![]()
Geachte heer *******,
Onderstaand(e) artikel(en) uit uw bestelling met bestelnummer 1234567890 van 12 september 2012 hebben wij overgedragen aan de bezorgdienst. U ontvangt de bestelling zo spoedig mogelijk.
Titel Aantal Prijs Totaal
Guild Wars 2 Collector's Edition Schrijf een review 1 € 5.99 € 5.99
Betaald met acceptgiro, en hopelijk vandaag binnen!
I will not fear - Fear is the mind-killer - I will face my fear - I will let the fear pass through me - When the fear is gone, there shall be nothing - Only I will remain
Argh! Die van mij is nog bij de sorteercentrum!jooncheez schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:30:
[...]
[afbeelding]
Nu wil ik die ook hebben!
Klopt, achteraf misschien beter Leatherworking en Jewelcrafting kunnen kiezen als start professions en dan op max level de andere professions pakken...Wailing_Banshee schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:39:
Alle professies, met uitzondering van jeweler en cook, gebruiken die materialen. En daarom gaat m'n ranger te snel. (leatherworking, artifcing, huntsman en weaponsmith... die maken de dingen die ze gebruikt!). Dus ik koop m'n armour wel op de TP terwijl m'n crafting erachter aan hobbelt..
Kan nu ook nog switchen natuurlijk ...
Het gaat niet om de "soms". Er zijn mensen die weigeren Engels te praten op een Engelse server (on-officieel omdat ANet het blijkbaar niet nodig vindt om een officiele Engelse server aan te wijzen, in tegenstelling tot Frans, Duits en Spaans).SnoeiKoei schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:43:
Ik snap niet waarom mensen mekkeren dat er op een Europese server met 20+ nationaliteiten soms andere talen dan Engels worden gesproken, wat boeit het nou of je iets kunt lezen dat toch niet voor jou bedoeld is en andersom. Zoveel boeiends wordt er sowieso niet gezegd in de map chat, het zal me aan de reet roesten dat een Tsjechisch guild leden recruit in het Tsjechisch en een NL guild in het Nederlands. Zodra je in de overflow zit wordt er veel Frans en Duits geluld. Boeie. Als je je voorneemt je niet overal aan te ergeren verrijkt het misschien je leven nog eens.
En als je een opmerking maakt, ben je gelijk een zeikerd. Ik zag eens iemand in een Engelse server vragen naar een Franse guild (in het Frans). Mijn Frans is vreselijk, maar ik begreep wel dat hij een guild zocht. Dus ik zei, netjes, dat er een Franse server is en dat hij het beter daar kon vragen (want de kans dat je daar een Franstalig guild vindt is een stuk groter). En toen werd ik aangevallen "want het is een internationaal spel en alle talen mogen gesproken worden", etc. Ik zei alleen maar dat hij beter ergens anders kon kijken omdat de vind kans hoger was!
Maar, ik vind het wel associaal als Spanjaarden, Fransen en Duitsers op een niet taal-specifieke server weigeren van hun taal af te gaan. Ga dan naar je eigen servers die Anet speciaal voor jullie heeft aangewezen...
(er zaten laatst ook een aantal Zuid-Afrikanen Afrikaans te praten, dat was wel geinig!)
Ik stoor me juist aan de teksten die ik wel kan lezen, en ik heb eigenlijk geen zin om mijn map chat uit te zetten, omdat er 2 zonodig moeten bespreken wat ze savonds allemaal met hun vriendin van plan zijn (Om een voorbeeld van deze week aan te halen). Dat had makkelijk op whisper gekunt, naar mijn mening. De enkele recruitement laat ik rustig aan me voorbij gaan, daar stoor ik me niet aan.SnoeiKoei schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:43:
Ik snap niet waarom mensen mekkeren dat er op een Europese server met 20+ nationaliteiten soms andere talen dan Engels worden gesproken, wat boeit het nou of je iets kunt lezen dat toch niet voor jou bedoeld is en andersom. Zoveel boeiends wordt er sowieso niet gezegd in de map chat, het zal me aan de reet roesten dat een Tsjechisch guild leden recruit in het Tsjechisch en een NL guild in het Nederlands. Zodra je in de overflow zit wordt er veel Frans en Duits geluld. Boeie. Als je je voorneemt je niet overal aan te ergeren verrijkt het misschien je leven nog eens.
Mwah, datzelfde gebeurt ook in guild chat wel, dat er iets uitgebreid besproken wordt waarbij ik zoiets heb van: "Ik zet even de guild chat uit voorlopig". Gisteren wel tenminste. Hangt niet zozeer van gebruikte taal af voor mij.Sneezydevil schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:52:
Ik stoor me juist aan de teksten die ik wel kan lezen, en ik heb eigenlijk geen zin om mijn map chat uit te zetten, omdat er 2 zonodig moeten bespreken wat ze savonds allemaal met hun vriendin van plan zijn (Om een voorbeeld van deze week aan te halen). Dat had makkelijk op whisper gekunt, naar mijn mening. De enkele recruitement laat ik rustig aan me voorbij gaan, daar stoor ik me niet aan.
Zit je toevallig al wel in een guild... ben namelijk nog op zoeklanerios schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:57:
I will not fear - Fear is the mind-killer - I will face my fear - I will let the fear pass through me - When the fear is gone, there shall be nothing - Only I will remain
Nou het sloeg gewoon nergens op en in het engels met chat filter aan had het er zo uitgezien: I'm ---- my ---- ---- ...Weakling schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:55:
[...]
Mwah, datzelfde gebeurt ook in guild chat wel, dat er iets uitgebreid besproken wordt waarbij ik zoiets heb van: "Ik zet even de guild chat uit voorlopig". Gisteren wel tenminste. Hangt niet zozeer van gebruikte taal af voor mij.
En hoe meer er van gezegd werd hoe erger het werd, natuurlijk.
Aangezien ik dat altijd in het nederlands tegen kom, is mijn associatie met de nederlandse taal op map chat misschien een beetje negatief getint (Misschien heb ik wel gewoon pech, dat ik dat altijd in het nederlands tegen kom).
@hierboven wat voor guild zoek je?
Casual PvE / WvWSneezydevil schreef op donderdag 13 september 2012 @ 12:10:
[...]
Nou het sloeg gewoon nergens op en in het engels met chat filter aan had het er zo uitgezien: I'm ---- my ---- ---- ...
En hoe meer er van gezegd werd hoe erger het werd, natuurlijk.
Aangezien ik dat altijd in het nederlands tegen kom, is mijn associatie met de nederlandse taal op map chat misschien een beetje negatief getint (Misschien heb ik wel gewoon pech, dat ik dat altijd in het nederlands tegen kom).
@hierboven wat voor guild zoek je?
Wie weet als het gezellig is, gaat het casual er vanzelf af
Heb trouwens ergens gelezen dat je ook bv het GoT guild kan joinen en vertegenwoordigen op je eigen server.
Weet iemand hoe dat zit??
Een guild kan maar 1 keer gemaakt worden. Deze is dan uniek over alle servers heen. Je kunt dus vanaf alle servers een guild joinen. Maar...Fearsome0ne schreef op donderdag 13 september 2012 @ 12:26:
[...]
Casual PvE / WvW
Wie weet als het gezellig is, gaat het casual er vanzelf afZou iig leuk zijn als er ook wat mede-tweakers in zitten maar het hoeft niet persé een NL guild te zijn.
Heb trouwens ergens gelezen dat je ook bv het GoT guild kan joinen en vertegenwoordigen op je eigen server.
Weet iemand hoe dat zit??
Je heb zogenaamde upgrades die je kunt onderzoeken voor je guild (bijvoorbeeld een guild logo en guild storage, maar ook bonusses voor PvE en PvP). Hiervoor moet je Influence verzamelen. Dit gebeurt echter per server. Mijn guild, bijvoorbeeld zit met name op Aurora Glade en Stormbluff [nog iets]. De Aurora Glade tak had al een guild emblem voordat onze Amerikaanse helft nog maar begonnen was.
De chat is wel globaal. En email werkt nu eindelijk ook over de regios heen.
En wat als je WvW moet doen tegen de server waar de andere tak van de Guild op zit?Wailing_Banshee schreef op donderdag 13 september 2012 @ 12:48:
[...]
Een guild kan maar 1 keer gemaakt worden. Deze is dan uniek over alle servers heen. Je kunt dus vanaf alle servers een guild joinen. Maar...
Je heb zogenaamde upgrades die je kunt onderzoeken voor je guild (bijvoorbeeld een guild logo en guild storage, maar ook bonusses voor PvE en PvP). Hiervoor moet je Influence verzamelen. Dit gebeurt echter per server. Mijn guild, bijvoorbeeld zit met name op Aurora Glade en Stormbluff [nog iets]. De Aurora Glade tak had al een guild emblem voordat onze Amerikaanse helft nog maar begonnen was.
De chat is wel globaal. En email werkt nu eindelijk ook over de regios heen.
En wie regelt de andere tak op de andere server?
Nu moet ik een piraat maken! =PLoadichus schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:22:
Gister weer even 5 levels verder gekomen en begin nu (gelukkig) van de Pirate look af te komen.
[afbeelding]
In de meeste MMO's werk ik altijd aan crafting/gathering terwijl ik level, dan heb ik het voordeel van die items die ik maak ook te kunnen gebruiken, in plaats van de skill op te pikken op max level puur voor die één of twee epic end game items.
Mijn Star Wars The Old Republic referral link voor degene die de game eens willen proberen. (terugkerende spelers krijgen een bundeltje account unlocks) Ook BDO guest passes verkrijgbaar.
Guilds is account bound, als 1 char bij een guild zit kunnen al je andere caSnoeiKoei schreef op donderdag 13 september 2012 @ 13:02:
Weet iemand of je, als je met 1 character een guild maakt en daar alleen je eigen characters in wil stoppen, je met dat eerste character je andere characters kunt inviten? Of heb je daar dan tijdelijk andere spelers voor nodig?
[ Voor 0% gewijzigd door Fearsome0ne op 13-09-2012 13:04 . Reden: typfoutje ]
Je kan volgensmij zelfs meerdere guilds joinen, maar je kan er maar één actief hebben staan.Fearsome0ne schreef op donderdag 13 september 2012 @ 13:04:
[...]
Guilds is account bound, als 1 char bij een guild zit kunnen al je andere cahrs daar ook bij zonder invite
KloptErikRedbeard schreef op donderdag 13 september 2012 @ 13:05:
[...]
Je kan volgensmij zelfs meerdere guilds joinen, maar je kan er maar één actief hebben staan.
Je guild zal dan gewoon uit 1 persoon blijven bestaan, guilds zijn 'account-wide', in roster staat dan je account naam (Snoeikoei.1234) en je huidige character. Log je in op een ander, komt die in het roster te staan.SnoeiKoei schreef op donderdag 13 september 2012 @ 13:02:
Weet iemand of je, als je met 1 character een guild maakt en daar alleen je eigen characters in wil stoppen, je met dat eerste character je andere characters kunt inviten? Of heb je daar dan tijdelijk andere spelers voor nodig?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Simpel een kwestie van op "join" klikken. Een nieuw character is niet automatisch gejoined!SnoeiKoei schreef op donderdag 13 september 2012 @ 13:02:
Vanavond maar ff private guildje in elkaar klussen dan.
Je kunt dus guildies tegen komen tijdens WvW ja.Fearsome0ne schreef op donderdag 13 september 2012 @ 12:59:
[...]
En wat als je WvW moet doen tegen de server waar de andere tak van de Guild op zit?
En wie regelt de andere tak op de andere server?
En wie die andere tak regelt? Nou, die andere tak... Wij hebben bijvoorbeeld alleen officieren op de twee "officiële" servers. Maar we hebben ook een nieuw member rank gemaakt, voor die mensen die op een andere server zitten, zodat ze wel hun influence kunnen besteden, een emblem kunnen maken, en de (grote) guild storage kunnen gebruiken als ze die hebben. (dit zijn rollen die voor de standaard members uitgezet zijn).
Ja echt he.... Mijn CE was toen ook geannuleerd, en ze hadden beloofd dat ze nog zouden contacten als ze evt. nog CE's binnen zouden krijgen. En nu hebben mensen hem gewoon voor 8 euro..... serieus?Wailing_Banshee schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:39:
Dat zijn de CE's die wij oorspronkelijk besteld hebben maar die bol.com nooit heeft uitgeleverd!
Ik ga hier maar niet te veel bij stil staan maar dit vind ik echt te gek voor woorden, kan me echt kwaad maken om dit soort dingen (en ja daar schiet ik niets mee op, maar het is wel frustrerend
edit: of het is \g *enter*, weet het zo even niet
[ Voor 10% gewijzigd door Madstorm op 13-09-2012 13:30 ]
I'm an Ironman!
Met andere woorden, je kan beter gewoon bij 1 guild blijven anders wordt het snel te verwarrendSneezydevil schreef op donderdag 13 september 2012 @ 13:31:
Je kunt maar 1 guild tegelijk representen, en daar gaat de chat dan heen.
Hmm, geen bemoedigende verhalen voor mijn Assassins Creed limited edition die ik gepreordered heb.dnbo schreef op donderdag 13 september 2012 @ 13:24:
Ja echt he.... Mijn CE was toen ook geannuleerd, en ze hadden beloofd dat ze nog zouden contacten als ze evt. nog CE's binnen zouden krijgen. En nu hebben mensen hem gewoon voor 8 euro..... serieus?
Ik ga hier maar niet te veel bij stil staan maar dit vind ik echt te gek voor woorden, kan me echt kwaad maken om dit soort dingen (en ja daar schiet ik niets mee op, maar het is wel frustrerend)
GW2 dan maar weer: kun je alle rune soorten zelf discoveren of gaat dat via de recipes die je bij de armorsmith/weaponsmith moet kopen? De flame legion runes lijken mij wel wat voor mjin guardian namelijk, maar de diverse wiki's geven me geen duidelijkheid over hoe ik er aan kan komen.
Het is in ieder geval niet meer 'ga maar ergens naar toe en je vindt altijd wel een groeps activiteit'.
Het lijkt er op dat de zo geroemde innovatieve gameplay van GW2 alleen geldt voor het levelen, niet voor de end-game (ook al is dat in wezen ook levelen maar dan met tiers ipv levels), hetgeen jammer is want het is toch de bedoeling dat we de meeste tijd doorbrengen in endgame.
Een andere vraag: waar vindt ik info over character tiers?
De officiele wiki meldt alleen wat over crafting tiers.
Ik heb/had bvb armor pieces met een upgrade met 2 tiers, en van sommige is maar één tier actief (blauw), van andere alle twee. Op lagere levels had had ik ook wel eens rode tekst "tier 4/2" of zoiets. Wat betekent dat allemaal?
Het is gewoon een status die jezelf geeft. (Online; groen vierkantje; veranderen naar LFG; Blauw vierkantje) en vervolgens zie je ingame dan een blauw vergrootglas boven je hoofd en in het tabje LFG meer mensen die hun status veranderd heeft. Alleen gebruikt bijna niemand het nog.disturbedmind schreef op donderdag 13 september 2012 @ 13:44:
Hoe werkt trouwens die Looking for group? Als ik die open dan kan je wat intypen maar niet specifiek een dungeon aangeven?
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.