Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 08:57

ye-roon

knaak

RonaldMade schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:20:
[...]

Mesmer kan zo taai zijn/worden als je zelf wil. Ben zelf met mijn mesmer voor power/toughness/vit gegaan en ik sloop misschien iets minder snel dan glass canons maar ik blijf bizar lang overeind staan. Zelf gebruik ik ook de greatsword vooral skill 2 (bouncing blade die conditions van allies af haalt), 4 (illusionary berserker) en 5 om vijanden weg te slaan vind ik ideaal om te hebben. Daarnaast ook voor de two-handed staff gegaan voor kiting en de chaos storm welke erg nuttig zijn.

Maar het blijft leuk om te zien hoeveel verschillende speelstijlen/builds er zijn met de mesmer, maar 1 tip: 10 puntjes in vitality en de feedback bubble tijdens reviven = heerlijk.
Ik ben pas lvl 15 met me mesmer. dus ik heb nog geen major traits, maar ik ben nu gegaan voor 5 puntjes in illusion zodat ik sneller clones kan maken met die cd reduction. Wat betekend dat ik vaker kan blokken, vaker achteruit kan springen en vaker kan stealthen :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
BioHazard schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:18:
[...]

Ja de "Jumping challenges" zijn simpelweg om bij de rode Vista punten te komen.
yea..no

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 17:43
BioHazard schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:18:
[...]

Ja de "Jumping challenges" zijn simpelweg om bij de rode Vista punten te komen.
Nee!
PromWarMachine schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:17:
Ik ben level 41 en heb nog nooit zo'n jumping challenge gezien? :X
Tenzij jullie gewoon die rode uitkijkpunten bedoelen daarmee?

Overigens heb ik bewust nog geen enkele map op 100%

*knip
Why not 100% compleet?

[ Voor 26% gewijzigd door Vecodo op 06-09-2012 12:21 ]

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 15:11

BioHazard

*\o/*

Oh crap, je hebt gelijk. Dus niet voor vista dingen :+

[ Voor 51% gewijzigd door BioHazard op 06-09-2012 12:20 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47

Aantal zitten bij vista's, andere moet je maar toevallig tegen aanlopen. Die zitten of sneaky achter een muurtje/randje/gaatje, of je ziet wel de ingang maar geen idee hoe je er komt.
Ik was 40 toen ik de eerste ging doen (kende ze wel, maar wist er geen 1 te vinden zonder guide), was 41 toen we halve map waren rondgelopen :P
Verder word ik echt wat treurig van die TP.
Waar mensen eergister nog leuke winsten hebben kunnen maken, wilde ik gisteravond ook m'n crafting levelen. Ik heb veel materialen opgepakt en loop er ook regelmatig voor om.

Heb dan ook meteen van level 0 naar level 100 kunnen levelen, maar ik kon niets verkopen of inkopen. Dat maakte het hele levelen een beetje zinloos.

Het probleem is ook niet zozeer dat het down is, maar er is geen alternatief om je spullen op te bewaren. De bank is veel te klein, de grote bags kun je niet betalen zonder handel en er is geen 'tussenstation' waar je je goederen op kwijt kunt. Dat is vrij frustrerend. Ik was juist zo blij dat mijn bagspaceprobleem uit WoW was verholpen. (dmv collections, maar gele items kunnen daar weer niet in...)
Je materials kan je toch gewoon op je materials bank gooien? De 'sub crafts' zijn er niet bijzonder veel, ik heb het geluk dat 1 guildy nu 8 en 10slot bags kan maken.

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 06-09-2012 12:21 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Malfius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-03 22:06
Heeft er iemand links naar streams of pics van norn warriors in high lvl gear (ingame)?
Ik zou graag willen weten of ze er wel goed uitzien in top armor voor ik er eentje volledig level.

• corset
http://segmentnext.com/20...ecipes-and-where-to-find/

Link voor welke crafting bij welke legendaries hoeren

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• mauro101
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-10 21:54
Hoeren? lol.

Hoe kom ik het snelst bij AC story mode als Human zijnde? gewoon zover mogenlijk naar rechts lopen??
Kreeg een cinema dat ik er heen kon, maar zit nog redelijk ver weg op m'n map :P

Wil het vanavond wel es proberen!

Battle.net tag

• SinergyX
Is dat dan enkel uit Exploration mode of ook story mode?
250 tears uit AC die je op 30 al zou krijgen, gok dat 90% die dingen meteen weer trashed omdat ze niet weten wat het is.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Martijn Meijer
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
Net guild wars 2 geinstalleerd. wel jammer dat ik nu 55.000 bestanden moet binnen halen. ;(

Terwijl mn internet schommelt tussen 300kbps en de 5mbps :P

Verwijderd

Martijn Meijer schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:27:
Net guild wars 2 geinstalleerd. wel jammer dat ik nu 55.000 bestanden moet binnen halen. ;(

Terwijl mn internet schommelt tussen 300kbps en de 5mbps :P
En het leuke is in de install folder zijn het maar 3-4 bestandjes :+

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-11 21:36

PromWarMachine

Forsaken Archer

SinergyX schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:20:
[...]

Je materials kan je toch gewoon op je materials bank gooien? De 'sub crafts' zijn er niet bijzonder veel, ik heb het geluk dat 1 guildy nu 8 en 10slot bags kan maken.
De materialen wel, maar ik had van ore en hout >500 stuks, dat zijn al 3 stacks, waarvan 2 in de bank.
De gecrafte items kun je nergens anders dan in je bank stoppen als je ze zou willen verkopen. Ik heb ze nu van ellende aan de vendor verkocht...

Verder is één 8-slot bag al gevuld met gathering gear van ieder level + 1 reserve van het level waar ik mee bezig ben (Iron momenteel). Zelfde geldt voor salvaging kits.

Tijdens het craften moet alles per se in je bags zitten. Ben je dan net op de grens van een level dan heb je alle materialen van 0-75 en 75+ in je bags. Dat zijn er tientallen.

Dividend for Starters

SinergyX schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:25:
[...]

Is dat dan enkel uit Exploration mode of ook story mode?
250 tears uit AC die je op 30 al zou krijgen, gok dat 90% die dingen meteen weer trashed omdat ze niet weten wat het is.
Heb AC in story mode gedaan maar geen tear gezien... Ik gok dus alleen uit Exploration Mode eigenlijk. Zou ook wel logisch zijn voor een legendary. Overigens wel dikke investering die je moet maken in zo'n wapen. Ook qua hoeveelheid skill points.
PromWarMachine schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:34:
[...]

De materialen wel, maar ik had van ore en hout >500 stuks, dat zijn al 3 stacks, waarvan 2 in de bank.
De gecrafte items kun je nergens anders dan in je bank stoppen als je ze zou willen verkopen. Ik heb ze nu van ellende aan de vendor verkocht...

Verder is één 8-slot bag al gevuld met gathering gear van ieder level + 1 reserve van het level waar ik mee bezig ben (Iron momenteel). Zelfde geldt voor salvaging kits.

Tijdens het craften moet alles per se in je bags zitten. Ben je dan net op de grens van een level dan heb je alle materialen van 0-75 en 75+ in je bags. Dat zijn er tientallen.
Mja van craften lopen je bags momenteel nogal snel vol ja... Eerste wat ik gedaan heb is daarom wat gems kopen met goud en daarmee m'n bank uitgebreid. Omdat die voor alle chars toegankelijk is, leek me dat een goede investering.

Items die je maakt met crafting verkoop ik doorgaans aan de vendor. Prijzen op het TP zijn dusdanig onverstandig dat de vendor meer oplevert (gezien 5% listing fee en 10% cut). Op zich is het vervelend, maar die prijzen worden veroorzaakt door dommigheid van spelers en niet door ANet. De downtime van het TP wel, maar met zulke prijzen heeft het toch geen zin om items te plaatsen :)

[ Voor 55% gewijzigd door Morrar op 06-09-2012 12:43 ]

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 14:16

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

In plaats van jumping puzzles heb je ook genoeg andere soorten puzzles met een dikke chest op het einde.
Gister nog een dungeon gedaan die vol met traps, veterans een puzzle en zelfs een champion zit.
Het 2de deel van de Sylvari jump puzzle is een eitje vergeleken met deze.

spoiler:
Ik doel dan op Mazdak's Tomb (dacht dat het zo heette) de niet story variant.
[...]

IN de eerste plaats, JIJ stelt de prijs vast van je items die je op de TP verkoopt. En als je ze erop zet, verdwijnen ze uit je bag. Ik heb spullen verkocht die ik duurder geprijsd heb dan de prijzen die (op dat moment) als laagste stonden. En dat was meer dan dat ik bij een merchant kon krijgen.

En tenzij je aan cooking doet, heb je maar aan een paar materialen genoeg om je discoveries te doen.

Voor de eerste tier van armourcrafting (en dan alleen van de armour, niet de extra dingen, zoals bags) heb je bronze ingots, bolts of jute, en 6 verschillende fine materials nodig. Dat zijn 8 sloten. Een paar extra om de onderdelen nog even op te slaan (de linings en casings en inscriptions), heb je minimaal 11 vrije gaten nodig. Het resultaat zet je of gelijk op de TP of je salvaged hem of je verkoopt het aan de NPC.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Devata schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:12:
[...]

Ik fris je geheugen op. Het grinden was zo leuk omdat het totaal niet leuk was. Dat zorgde er namelijk voor dat wanneer je dan eindelijk die companion had (die bijna niemand anders had) het extra uniek en belonend was.

Als ik kijk waar ik in WoW me voor een groot deel mee bezig hielt zijn al die elementen hier dan helaas ook eruit. Engineering, speciale pets zoeken en speciale companions en mounts zoeken. (en quests doen) Ik hoop dat al deze elementen in GW2 nog zullen gaan komen. Er is een best grote groep die zich hiermee bezig hielt en als er geen andere elementen zijn die dat vervangen (voor mij bv WvW, de guild en jumping puzzels) dan kan GW2 misschien tegen vallen.

Al die elementen die ik op noem hebben overigens een overeenkomst, uniek en / of fun. Met engineer kon je grappige dingen maken en speciale pets, companions, mounts geven iets unieks en ook leuks aan jou karakter.

Naast de bestaande jumping puzzels zoek ik ook mijn eigen jumping puzzels, zo is er ergens een kasteel waar je via uitstekende palen buitenlangs ook naar boven kunt komen. Wel erger ik me mede daarom enorm aan al die onzichtbare muren.
Hetgeen wat jij leuk vond in WoW was dus Epeen? Ik ben blij dat dat hier niet erin zit :) En wie zegt dat je geen leuke dingetjes met de professions, ik heb het nog niet op max level, dus daar kan ik weinig over zeggen.

Ik denk dat als je WoW 2.0 wil spelen je sowieso verkeerd zit in deze game. En mounts geven niet iets unieks aan je character hoor. Dat zorgt alleen maar voor contentskipping.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Malfius schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:20:
Heeft er iemand links naar streams of pics van norn warriors in high lvl gear (ingame)?
Ik zou graag willen weten of ze er wel goed uitzien in top armor voor ik er eentje volledig level.
Op youtube is een fimpje over alle cultural armor sets, die geven al een redelijke indicatie. Buiten dat is de beste manier om gewoon de character aan te maken en dan naar Lion's Arch te gaan, op een eilandje in het zuiden staan een boel vendors in een keep, die verkopen de dungeon token sets en die sets kan je ook previewen (gewoon rechtsklik op item --> preview)

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Waarom zoveel? Als het voor het levellen van je crafting is, dan is het helemaal niet nodig om zoveel hout/ore van een bepaald level op voorraad te houden. Daarnaast kun je al een hoop omzetten naar ingots en planken, dat scheelt ook weer.
Als je koste was het kost items wil bewaren, kun je altijd nog voor een mule gaan, een nieuwe karakter aanmaken en die puur voor storage gebruiken. Ook dat is bewerkelijk, maar biedt wel meer ruimte.
Je bedoelt pick, axe etc? Waarom zou je? Puur vanwege de kosten van een hoger level gathering gear? Daarnaast zijn die dingen op nogal wat plekken te verkrijgen dat het mij niet nodig lijkt om ze zo uitgebreid op voorraad te houden.
Ja het moet in je bags zitten, maar niet alles van verschillende items hoeft tegelijkertijd in je bags te zitten.

Ik ben zelf ook behoorlijk van het grinden/farmen/craften en heb echt nooit ruimtegebrek.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-11 17:51

Verder word ik echt wat treurig van die TP.
Waar mensen eergister nog leuke winsten hebben kunnen maken, wilde ik gisteravond ook m'n crafting levelen. Ik heb veel materialen opgepakt en loop er ook regelmatig voor om.

Heb dan ook meteen van level 0 naar level 100 kunnen levelen, maar ik kon niets verkopen of inkopen. Dat maakte het hele levelen een beetje zinloos.

Het probleem is ook niet zozeer dat het down is, maar er is geen alternatief om je spullen op te bewaren. De bank is veel te klein, de grote bags kun je niet betalen zonder handel en er is geen 'tussenstation' waar je je goederen op kwijt kunt. Dat is vrij frustrerend. Ik was juist zo blij dat mijn bagspaceprobleem uit WoW was verholpen. (dmv collections, maar gele items kunnen daar weer niet in...)
Deze game kent juist relatief weinig bagspace problemen.Je moet alleen even je bankmentaliteit omschakelen....

-Alle gegatherde items kun je depositen zonder naar een bank te hoeven lopen. Dat is dus ideaal!
-Alle items die niet nuttig zijn kun je met een salve kit salvagen en vervolgens weer depositen.
-De mining/gathering/harvesting picks worden geequiped en nemen dus geen ruimte in. Met de hogere gather tools kun je ook prima low level nodes minen.
-Als je al 250 van een item hebt dan sla je die boompjes dus lekker over.
-Wat er dus in je bags overblijft zijn salvage kits (1 of 2 stacks) en een alternatieve gearset (van elk wapen één).
-Daarnaast stop je de volgende dingen in je bank; chets,dye packs, mystic coincs, xp boosts en enkele items die je wellicht later wilt gebruiken op een andere character.

Overigens is het helemaal niet lastig om aan een 8 slot bag te komen. Leatherworking, Armorsmithing en Tailoring kunnen deze vrij voordelig maken (10x basis materiaal). Je kunt ook alle professions leren, alleen terugschakelen kost geld. In het geval dat je dus niemand kent met level 50 van één van deze professions (lijkt me sterk!) dan kun je het dus altijd nog zelf doen...

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-11 16:41
Dakreal schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:52:
[...]

Hetgeen wat jij leuk vond in WoW was dus Epeen? Ik ben blij dat dat hier niet erin zit :) En wie zegt dat je geen leuke dingetjes met de professions, ik heb het nog niet op max level, dus daar kan ik weinig over zeggen.

Ik denk dat als je WoW 2.0 wil spelen je sowieso verkeerd zit in deze game. En mounts geven niet iets unieks aan je character hoor. Dat zorgt alleen maar voor contentskipping.
Ik denk zelf dat mounts een leuke toevoeging zouden zijn, want laten we eerlijk zijn, wat zorgt voor meer content skipping: asuran waypoints en gates? of mounts?

Mounts zouden een goed alternatief zijn voor het snellere verplaatsen van A naar B, terwijl je nog wel de world kan zien.

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
sdk1985 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:09:
[...]

Deze game kent juist relatief weinig bagspace problemen.Je moet alleen even je bankmentaliteit omschakelen....

-Alle gegatherde items kun je depositen zonder naar een bank te hoeven lopen. Dat is dus ideaal!
-Alle items die niet nuttig zijn kun je met een salve kit salvagen en vervolgens weer depositen.
-De mining/gathering/harvesting picks worden geequiped en nemen dus geen ruimte in. Met de hogere gather tools kun je ook prima low level nodes minen.
-Als je al 250 van een item hebt dan sla je die boompjes dus lekker over.
-Wat er dus in je bags overblijft zijn salvage kits (1 of 2 stacks) en een alternatieve gearset (van elk wapen één).
-Daarnaast stop je de volgende dingen in je bank; chets,dye packs, mystic coincs en enkele items die je wellicht later wilt gebruiken op een andere character.

Overigens is het helemaal niet lastig om aan een 8 slot bag te komen. Leatherworking, Armorsmithing en Tailoring kunnen deze vrij voordelig maken (10x basis materiaal). Je kunt ook alle professions leren, alleen terugschakelen kost geld. In het geval dat je dus niemand kent met level 50 van één van deze professions (lijkt me sterk!) dan kun je het dus altijd nog zelf doen...
Mijn bank zit half vol met dowels van Artificing. Met en zonder inscriptie. Nu kan ik die eigenlijk ook wel wegflikkeren, maar wilde ze eigenlijk op TP zetten, dus die staan daar tot ik TP weer kan gebruiken. :P

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

RoseSolane schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:44:
[...]

Helemaal mee eens. Ik heb het eerste deel een dag na jou gedaan (toen lukte het wel :) ), maar viel naar beneden voordat ik aan het laatste deel kon beginnen. Een aantal dagen later weer dat eerste deel gedaan (en weer een aantal keren gevallen) en toen wel het laatste deel. Die moet je alleen niet in je eentje proberen, want dat gaat dus niet.
Als ik je reactie nu lees heb ik het idee dat je alleen de eerste 2 stukken hebt gedaan. Als je hem nog eens wilt doen moet je het me maar laten weten, hij blijft moeilijk.

• sdk1985
psychodude schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:10:
[...]

Ik denk zelf dat mounts een leuke toevoeging zouden zijn, want laten we eerlijk zijn, wat zorgt voor meer content skipping: asuran waypoints en gates? of mounts?

Mounts zouden een goed alternatief zijn voor het snellere verplaatsen van A naar B, terwijl je nog wel de world kan zien.
Het waypoint systeem bevalt me 100x beter dan het mount systeem. Gaat veel te veel tijd verloren om elke keer weer dat stukje te travelen. Tevens moest je eerst naar de flightmaster toe lopen.

Overigens betekent dit niet dat een mount niet meer nuttig is. Moet nu alsnog stukjes lopen dus kom maar op met die mounts :+ .

hexta schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:11:
[...]

Mijn bank zit half vol met dowels van Artificing. Met en zonder inscriptie. Nu kan ik die eigenlijk ook wel wegflikkeren, maar wilde ze eigenlijk op TP zetten, dus die staan daar tot ik TP weer kan gebruiken. :P
Tja, da's je eigen schuld! Gewoon niet meer van die dingen maken dan je nodig hebt! Gelukkig zijn die dingen niet kostbaar :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Verwijderd

Weakling schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:19:
[...]

Guardian, wat duidelijk één van de makkelijkste is als ik alle verhalen hoor.
Misschien dat de classes dan nog niet voldoende gebalanceerd waren. Dat was overigens ook mijn ervaring. Gewoon knoppen rammen met Guardian en je komt er wel.
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:13:
[...]

Misschien dat de classes dan nog niet voldoende gebalanceerd waren. Dat was overigens ook mijn ervaring. Gewoon knoppen rammen met Guardian en je komt er wel.
Ik vind ranger makkelijker dan guardian...

• hexta
Wailing_Banshee schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:13:
[...]

Tja, da's je eigen schuld! Gewoon niet meer van die dingen maken dan je nodig hebt! Gelukkig zijn die dingen niet kostbaar :D
Met inscription zijn ze een beetje kostbaar. :P
En ja, 1e keer ook een paar dowels maken, op craft all klikken en even gaan roken. :')
Vervolgens planken moeten kopen omdat ik die ook nodig had. :F 8)7

• Fearsome0ne
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-08 15:21
Zeker in WvWvW zouden mounts een leuke oplossing zijn. Je kunt dan wat sneller bij de actie zijn.

I will not fear - Fear is the mind-killer - I will face my fear - I will let the fear pass through me - When the fear is gone, there shall be nothing - Only I will remain

• hexta
psychodude schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:10:
[...]

Er was een rumoer dat ze wellicht later Battlemounts wilden maken. Maar ik weet niet of dat waar is.

• sdk1985
hexta schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:11:
[...]

Ik heb Tailoring, artificing (slechts +- level 50 had geen trophies meer :+ ) en jewelcrafting momenteel. Maar ik maak alleen components als ik weet dat ik het opmaak. Als ik genoeg mats heb maak ik precies genoeg sub components om steeds een discovery te doen. Dit gaat mbt xp ook het beste aangezien je op dat moment nog xp krijgt voor het craften van de components, en daarna voor de discovery. Bij tailoring heb je altijd 6 per item type nodig (pricise, vital, healing, enz en dan bijvoorbeeld gloves).

Sterker nog ik heb nog ruwe low level logs bewaart voor het geval dat ik een andere profession neem (of iemand anders) die nog xp krijgt voor het verwerken van deze logs.

Ik heb van JC wel wat van die geupgrade gems in mijn bank maar die zijn binnenkort aan de beurt :+ .

[ Voor 16% gewijzigd door sdk1985 op 06-09-2012 13:18 ]

Guido001 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:46:
Onzin! Heb heel die puzzle samen met mn pet gedaan. Zo moeilijk zijn die mobs niet :P
Als je weet te zorgen dat je niet te veel pulled zou het misschien lukken, maar doordat de honden en de trol een bepaald looppatroon hebben en je ondertussen ook nog al die planten hebt gaat het vrijwel altijd mis. Waarschijnlijker is het dat er vlak voor jou een groepje de ruimte al gecleared had.

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
lanerios schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:06:
[...]

Ik ben nieuwsgierig naar een filmpje.
Pfft, ik heb het toch al uitgelegd. Je activeert een speed boost, rent snel naar die chest en openen maar. Dan spring je de eerste paar paddestoelen op en ze stoppen al met attacken.
Fearsome0ne schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:15:
Zeker in WvWvW zouden mounts een leuke oplossing zijn. Je kunt dan wat sneller bij de actie zijn.
Enerzijds wel, anderzijds wordt neergaan dan geen enkel probleem meer. Nu is de tijd die het kost om terug te lopen de straf die je krijgt als je neergaat. Dat bevordert slimmer spelen en voorkomt ook eindeloze gevechten en dus impasses.

Overigens kun je volgens mij ook waypoints bouwen in WvW om sneller rond te bewegen. Gebeurt momenteel alleen nog niet echt omdat WvW nu nog niet echt gebalanceerd lijkt en vooral last heeft van (nachtelijke) zergs. Momenteel is het bijna altijd zo dat 1 server binnen no time de hele map verovert en dat het daar dan ook bij blijft (althans is mijn ervaring en de ervaringen die ik links en rechts lees op fora).

• psychodude
sdk1985 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:12:
[...]

Het waypoint systeem bevalt me 100x beter dan het mount systeem. Gaat veel te veel tijd verloren om elke keer weer dat stukje te travelen. Tevens moest je eerst naar de flightmaster toe lopen.

Overigens betekent dit niet dat een mount niet meer nuttig is. Moet nu alsnog stukjes lopen dus kom maar op met die mounts :+ .
Vind jij, maar ik vond het altijd een vermakelijke afwisseling om even op een gryphon te vliegen, wat rond te rennen op een mount, wat dan ook. Ik gebruik waypoints nu dan ook vrijwel nooit, maar vind het dus jammer dat ik niet sneller van centaur settlement naar bandit camp kan gaan bijv zonder een instant port.

• Dakreal
psychodude schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:18:
[...]

Vind jij, maar ik vond het altijd een vermakelijke afwisseling om even op een gryphon te vliegen, wat rond te rennen op een mount, wat dan ook. Ik gebruik waypoints nu dan ook vrijwel nooit, maar vind het dus jammer dat ik niet sneller van centaur settlement naar bandit camp kan gaan bijv zonder een instant port.
Groundmounts zouden nog kunnen. maar Flight moet NOOOOIT geintroduceert worden.

Wat mij betreft heeft WoW daar zichzelf de nek om gedraait :) de hele wereld is z'n schaal kwijt. Monsters voor mijn doel? boeie, ik vlieg er wel overheen.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

• sdk1985
psychodude schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:18:
[...]

Ik zie de lol niet van content doorlopen waar je al geweest ben om te questen, vista's te halen en interest points te pakken.

Die gryphon rides waren in WoW één van de meest irritante dingen. Niets was irritanter dan weeer van Ironforge naar Stormwind te vliegen. Of van Stormwind naar die harbor (wetlands). Dat is na 2 keer niet leuk, laat staan naar 100 keer, en al helemaal niet na 1000 keer.

Ga lekker lopen zou ik zeggen en laat de rest lekker blij zijn met waypoints :+ .

• Cronax
hexta schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:14:
[...]

Met inscription zijn ze een beetje kostbaar. :P
En ja, 1e keer ook een paar dowels maken, op craft all klikken en even gaan roken. :')
Vervolgens planken moeten kopen omdat ik die ook nodig had. :F 8)7
Bij GW2 moet je je mentaliteit qua crafting inderdaad flink omschakelen en goed zorgen dat je niet meer maakt van iets dan je nodig hebt...Dowels bijvoorbeeld, kan je relatief makkelijk nagaan hoeveel je er nodig gaat hebben...als er 6 mogelijke inscripties zijn en je kan 6 mogelijke items maken met die inscriptie zal je dus maximaal 36 dowels nodig hebben. Vervolgens inscribe je er pas eentje als je er ook daadwerkelijk een discovery mee zal kunnen doen (dus eerst de andere 2 items craften) en je hebt een stuk minder last van bagspace problemen. In het begin maakte ik ook voorraadjes van items maar ik heb geen zin om steeds terug te moeten naar lower level gebieden om mijn crafting te regelen dus zorg ik nu dat ik alles zo optimaal mogelijk doe.

Als armorcrafter of weaponcrafter bijvoorbeeld (waarschijnlijk ook voor huntsman maar daar ben ik nog niet zo ver mee) moet je op een gegeven moment staal gaan maken met iron ore, die je daarvoor dus gelijk naar iron bars kon omzetten...zat ik daar met 60+ iron bars en geen ore meer over voor staal...natuurlijk kan je spullen bijkopen of extra farmen maar dat kost allemaal weer extra tijd...

• hexta
sdk1985 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:21:
[...]

Ik zie de lol niet van content doorlopen waar je al geweest ben om te questen, vista's te halen en interest points te pakken.

Die gryphon rides waren in WoW één van de meest irritante dingen. Niets was irritanter dan weeer van Ironforge naar Stormwind te vliegen. Of van Stormwind naar die harbor (wetlands). Dat is na 2 keer niet leuk, laat staan naar 100 keer, en al helemaal niet na 1000 keer.

Ga lekker lopen zou ik zeggen en laat de rest lekker blij zijn met waypoints :+ .
Als keuze zou het wel tof zijn, vooral omdat het er zo mooi uitziet zou ik toch wel een keer er overheen willen vliegen. :P

• psychodude
[...]

Ga dan lekker buiten lopen zou ik zeggen en laat de rest lekker blij zijn met waypoints :+ .
Jij vond het misschien niet leuk, maar ik vond het een mooie toevoeging. En je ziet mij ook nergens schrijven dat waypoints en asura gates afgeschaft zouden moeten worden, dus die ga dan lekker buiten lopen opmerking slaat als een tang op een varken.
Dakreal schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:21:
[...]

Wat mij betreft heeft WoW daar zichzelf de nek om gedraait :) de hele wereld is z'n schaal kwijt. Monsters voor mijn doel? boeie, ik vlieg er wel overheen.
Flight mounts zouden goed kunnen. Wat betreft schaal kwijt is dat toch al wel met waypoints en asura gates, de schaal daarmee is kleiner dan met flight mounts. Wat betreft je doel voorbij vliegen? Je hebt ground combat, je hebt underwater combat, .... waarom is er nog geen aerial combat? introduceer dat tezamen met flight mounts en het is zeer zeker niet alsof je het zomaar even kunt skippen allemaal.
Dakreal schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:52:

Hetgeen wat jij leuk vond in WoW was dus Epeen?
Ik liep niet altijd met de dikste armor rond en was niet altijd het hoogste level, wat volgens mij meer Epeen is dan uniek willen zijn. Als ik allemaal unieke companions / mini's hebt ziet men dat niet eens. Het was puur voor mezelf/

En mounts geven niet iets unieks aan je character hoor. Dat zorgt alleen maar voor contentskipping.

Contentskipping? Ik heb nog nooit zoveel aan contentskipping gedaan als bij GW2 met alle waypoints. Je rent er eenmaal naartoe (soms zelfs met de map voor je neus) en daarna teleporteer je gewoon waar je heen wilt.
Ik liep niet altijd met de dikste armor rond en was niet altijd het hoogste level, wat volgens mij meer Epeen is dan uniek willen zijn. Als ik allemaal unieke companions / mini's hebt ziet men dat niet eens. (en 'stoer' vinden de meeste het ook niet) Het was puur voor mezelf.

En mounts geven niet iets unieks aan je character hoor. Dat zorgt alleen maar voor contentskipping.

Contentskipping? Ik heb nog nooit zoveel aan contentskipping gedaan als bij GW2 met alle waypoints. Je rent er eenmaal naartoe (soms zelfs met de map voor je neus) en daarna teleporteer je gewoon waar je heen wilt. Dat is pas contentskipping.

• corset
Double post? Waarom precies? >_>

• Dakreal
Devata schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:27:
[...]

Ik liep niet altijd met de dikste armor rond en was niet altijd het hoogste level, wat volgens mij meer Epeen is dan uniek willen zijn. Als ik allemaal unieke companions / mini's hebt ziet men dat niet eens. (en 'stoer' vinden de meeste het ook niet) Het was puur voor mezelf.

Contentskipping? Ik heb nog nooit zoveel aan contentskipping gedaan als bij GW2 met alle waypoints. Je rent er eenmaal naartoe (soms zelfs met de map voor je neus) en daarna teleporteer je gewoon waar je heen wilt. Dat is pas contentskipping.
Ik heb nog geen enkele teleporter gezien die je bij je quest zet achter de mobs. Met je flightmount kon je alle moeilijke mobs skippen, item oppakken en weer wegvliegen. Ik hoop dat dit NOOIT in gw2 komt :)

Dakreal schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:21:
[...]

Is het niet zo dat je daarom in nieuwe zones niet direct kunt vliegen totdat je een bepaald level hebt?

• mauro101
Devata schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:27:
[...]

Je hoeft het toch niet te gebruiken? Je kunt ook gewoon blijven lopen!
Scheelt ook nog es heel wat copper!

Ik ben het gewent met GW1, alleen was het daar gratis :)

Battle.net tag

• sdk1985
psychodude schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:27:
[...]

Jij vond het misschien niet leuk, maar ik vond het een mooie toevoeging. En je ziet mij ook nergens schrijven dat waypoints en asura gates afgeschaft zouden moeten worden, dus die ga dan lekker buiten lopen opmerking slaat als een tang op een varken.

[...]

Flight mounts zouden goed kunnen. Wat betreft schaal kwijt is dat toch al wel met waypoints en asura gates, de schaal daarmee is kleiner dan met flight mounts. Wat betreft je doel voorbij vliegen? Je hebt ground combat, je hebt underwater combat, .... waarom is er nog geen aerial combat? introduceer dat tezamen met flight mounts en het is zeer zeker niet alsof je het zomaar even kunt skippen allemaal.
Je typt te langzaam berichtjes had die buiten er meteen al uit geedit :9 . Je maakt mij niet wijs dat jij het wel leuk vond om dagelijks van stormwind naar menethyl harbor te vliegen. Dat was een onderneming van minstens 15 minuten. Dat is gewoon niet leuk.

Maargoed, flying mounts zijn helemaal geen optie in de huidige game. Alle zones zijn afgeschermd met bergen waarbij op enkele plekken portals zitten. Het is niet zo dat als je over die berg heen zou vliegen je ineens in de andere zone komt... Het zijn gewoon gescheiden maps. Gaat niet veranderen, het is gewoon niet mogelijk zonder redesign van de hele game.

Dit was vroeger in WoW ook zo. Voor de flying mounts kwamen kon je in een private server al over Stormwind vliegen en dan bleek dus dat er gewoon een groot vierkant gat zat op die plek en dat de stad dus een instance was. Zelfde voor die tunnelverbinding tussen stormwind en iron forge.

edit: YouTube: How to get under Stormwind. Is overigens met Cataclysm natuurlijk verandert.

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 06-09-2012 13:39 ]

• psychodude
sdk1985 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:34:
[...]

Je typt te langzaam berichtjes had die buiten er meteen al uit geedit :9 . Je maakt mij niet wijs dat jij het wel leuk vond om dagelijks van stormwind naar menethyl harbor te vliegen. Dat was een onderneming van minstens 15 minuten. Dat is gewoon niet leuk.
Tsja, ik ben er dan ook niet om jou iets wijs te maken, zolang als ik het zelf maar weet dat ik het leuk vond ;).

Wat betreft de rest, kun je flying mounts en de portal nog steeds combineren. Alhoewel het natuurlijk mooier zou zijn als het één grote zone was geweest, is dit zeker geen must en zijn er in theorie zat leuke dingen voor in de lucht te bedenken.
[...]

Volgens mij heb je een stukje content gemist: http://www.wowwiki.com/Deeprun_Tram
Je kon ook daar naar grote plaatsen heel snel gaan via de boot of de trein zoals je in GW2 de portals had, dan kon je je nog redelijk snel naar 1 of twee plaatsen op een specifieke map verplaatsen via flight-points en kon je je op een map zelf dan weer snel verplaatsen via je mount, die laatste twee zijn in GW2 te vergelijken zo'n 11 waypoints per map.

• sdk1985
psychodude schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:39:
[...]

Tsja, ik ben er dan ook niet om jou iets wijs te maken, zolang als ik het zelf maar weet dat ik het leuk vond ;).

Wat betreft de rest, kun je flying mounts en de portal nog steeds combineren. Alhoewel het natuurlijk mooier zou zijn als het één grote zone was geweest, is dit zeker geen must en zijn er in theorie zat leuke dingen voor in de lucht te bedenken.
Hoe wil je dat combineren dan. Want het probleem is dat er dus niks achter die berg zit als je eroverheen zou kijken. Een simpele invisible wall lost het dus niet op want zo lang je bij de rand van de map omhoog vliegt zie je dat het achter de berg fake is.

@Devata
De deep run tram is nog irritanter. Dan moet je zelf lopen, instance in, wachten op trein, op trein lopen, wachten op animatie, trein af, instance door, en dan aan de verkeerde kant van de stad staan.

Vroeger zat er geen boot in Stormwind. Stormwind harbor bestond toen niet. Voor Zul Farak oid moest je dus eerst naar Menethl Harbor, op de boot, en vervolgens nog met de flying mount.

[ Voor 21% gewijzigd door sdk1985 op 06-09-2012 13:45 ]

• Fearsome0ne
Morrar schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:18:
[...]

Nu is de tijd die het kost om terug te lopen de straf die je krijgt als je neergaat. Dat bevordert slimmer spelen en voorkomt ook eindeloze gevechten en dus impasses.
Ben ik met je eens, maar het is wel frustrerend ;)
Morrar schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:18:
[...]

Overigens kun je volgens mij ook waypoints bouwen in WvW om sneller rond te bewegen.
Dat zou inderdaad een mooie oplossing zijn. Het zorgt er gewoonweg voor dat het gemakkelijker wordt om je bij de actie te voegen / druk houden tijdens een aanval op een vijandele keep oid.

[ Voor 16% gewijzigd door Fearsome0ne op 06-09-2012 13:44 ]

I will not fear - Fear is the mind-killer - I will face my fear - I will let the fear pass through me - When the fear is gone, there shall be nothing - Only I will remain

mauro101 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:34:
[...]

Je hoeft het toch niet te gebruiken? Je kunt ook gewoon blijven lopen!
Scheelt ook nog es heel wat copper!

Ik ben het gewent met GW1, alleen was het daar gratis :)
Ik loop ook nog best veel maar het zijn vaak toch wel vervelend lange afstanden om te lopen (waardoor je toch regelmatig een waypoint gebruikt), daarom zouden mounts een uitkomst kunnen zijn en dan zouden ze van mij persoonlijk het aantal waypoints mogen halveren.

• psychodude
sdk1985 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:42:
[...]

Hoe wil je dat combineren dan. Want het probleem is dat er dus niks achter die berg zit als je eroverheen zou kijken. Een simpele invisible wall lost het dus niet op want zo lang je bij de rand van de map omhoog vliegt zie je dat het achter de berg fake is.
Je zou er voor kunnen kiezen om de aanliggende zones client side gewoon te renderen, vergelijkbaar als hoe bijv in skyrim bijna geheel tamriel in de verte zichtbaar is, zonder dat je er bij kunt komen. En als je er tegen aan vliegt, kun je gewoon eenzelfde soort draft bericht krijgen als onderwater.
sdk1985 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:34:
[...]
Maargoed, flying mounts zijn helemaal geen optie in de huidige game. Alle zones zijn afgeschermd met bergen waarbij op enkele plekken portals zitten. Het is niet zo dat als je over die berg heen zou vliegen je ineens in de andere zone komt... Het zijn gewoon gescheiden maps. Gaat niet veranderen, het is gewoon niet mogelijk zonder redesign van de hele game.
Dat had ik me ook al zitten te bekijken en op de map zie je het heel goed, van de andere kant lijkt het me sterk dat de ontwikkelaars geen rekening hebben gehouden met de mogelijke toevoeging van flying-mounts in de toekomst, al lijkt het daar nu inderdaad niet op. We zullen zien, laat ze maar eens beginnen met gewone mounts, ik verwacht een voorproefje al in een mini-game nog voor de eerste uitbreiding. Iedereen zal tenslotte de Moa racer in LA al hebben gezien.

• sdk1985
psychodude schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:46:
[...]

Je zou er voor kunnen kiezen om de aanliggende zones client side gewoon te renderen, vergelijkbaar als hoe bijv in skyrim bijna geheel tamriel in de verte zichtbaar is, zonder dat je er bij kunt komen. En als je er tegen aan vliegt, kun je gewoon eenzelfde soort draft bericht krijgen als onderwater.
Maar dat gaat dus niet omdat het aparte maps zijn net als je een level in call of duty zou hebben. Er is nu dus niks te renderen. Dan zou dat eerst moeten worden toegevoegd. De maps zullen niet voor niets deze grootte hebben (ze zijn wel heel erg universeel gesized).

De vraag die je even gemist hebt is hoeveel je dan moet toevoegen. Vanuit de lucht kun je best ver kijken. Stel je moet 30% (en als er veel bergen zijn nog meer) van de andere maps aan alle 4 de kanten toevoegen... Maar dan ben je er nog niet want de andere zones zijn ook vierkant. Er zijn dus ook nog 4 hoeken... Daar heb je dan ook weer 20% nodig. Dan praat je dus over 4x30%+4x20%. Dat is dus een toename van 200%....

Gaat gewoon niet lukken.

• psychodude
sdk1985 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:51:
[...]

Maar dat gaat dus niet omdat het aparte maps zijn net als je een level in call of duty zou hebben. Er is nu dus niks te renderen. Dan zou dat eerst moeten worden toegevoegd. De maps zullen niet voor niets deze grootte hebben (ze zijn wel heel erg universeel gesized).

Daarnaast is het de vraag hoeveel je dan moet toevoegen. Vanuit de lucht kun je best ver kijken. Stel je moet 30% (en als er veel bergen zijn nog meer) van de andere maps aan alle 4 de kanten toevoegen... Maar dan ben je er nog niet want de zones zijn vierkant. er zijn dus ook nog 4 hoeken... Daar heb je dan ook weer 20% nodig. Dan praat je dus over 4x30%+4x20%. Dat is dus een toename van 200%....

Gaat gewoon niet lukken.
Gaat gewoon niet lukken in welk opzicht? Het is een kwestie van additionele objecten laten renderen... daar is niets bij wat er technisch niet aan te lukken is.
sdk1985 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:42:
[...]

@Devata
De deep run tram is nog irritanter. Dan moet je zelf lopen, instance in, wachten op trein, op trein lopen, wachten op animatie, trein af, instance door, en dan aan de verkeerde kant van de stad staan.

Vroeger zat er geen boot in Stormwind. Stormwind harbor bestond toen niet. Voor Zul Farak oid moest je dus eerst naar Menethl Harbor, op de boot, en vervolgens nog met de flying mount.
Ze kunnen die verschillende instances best aan elkaar plakken hoor, voor mij is het ook een raadsel waarom ze het op deze manier hebben gedaan. Enige wat ik me ken bedenken is voor het overflow systeem. Maar ook als het een geheel is kun je het nog gemakkelijk over verschillende servers verdelen, het enige wat er dan moet gebeuren is dat servers / instances aan elkaar doorgeven wat er in het gezichtsveld van de naastliggende server gebeurd.

Overflow per zone is verder toch iets waar de meeste niet op zitten te wachten, al snap ik wel waarom ze dat doen. Dat hadden ze echter ook slimmer kunnen oplossen door buiten een zone per server ook nog verschillende spelers binnen een zone aan weer losse servers toe te kennen, zo kun je veel meer load binnen een zone afhandelen.

Het is inderdaad wat meer werk maar alles maar te gemakkelijk maken is ook niet altijd de oplossing. Het zorgde er iig voor dat je ook nog eens over gebieden vloog waar je 'ooit' als level 1 begon en het vergrote als het ware ook de wereld.

• sdk1985
psychodude schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:56:
[...]

Gaat gewoon niet lukken in welk opzicht? Het is een kwestie van additionele objecten laten renderen... daar is niets bij wat er technisch niet aan te lukken is.
8)7 8)7 8)7

Dat is het dus niet... Als je een game ontwerpt met een bepaalde engine en map structuur dan kun je de maps voor deze engine niet ineens verdubbelen. Nogmaals deze game heeft geen onbeperkte map die deels gerendered wordt afhankelijk van waar je bent. Hij heeft een beperkte map die gerendered wordt afhankelijk van waar je bent. Mbt de server is deze map is overigens ook weer onderverdeeld in verschillende instances.

Overigens deed Wow vroeger min of meer hetzelfde (toen er nog geen flying mounts waren). Achterkanten van bergen hadden vaak de verkeerde textures. Ook dalen van bergen die je vanaf de grond niet zou zien hadden ineens een andere texture, enz.

[ Voor 20% gewijzigd door sdk1985 op 06-09-2012 14:03 ]

Verwijderd

Devata schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:58:
[...]

Ze kunnen die verschillende instances best aan elkaar plakken hoor, voor mij is het ook een raadsel waarom ze het op deze manier hebben gedaan.
Elk deel zit op een andere server instance. Schaalt beter. Had het ook liever allemaal streaming gezien. Maar in GW2 speel ik toch eerst 1 zone uit voordat ik naar de andere ga.

• LikeAKing
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-08-2024
Ben ik de enige die geen idee heeft wat ie doet als necromancer zijnde, of is het gewoon de class die hard to play is, hij voelt ook zwak aan :P

• psychodude
sdk1985 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:59:
[...]

8)7 8)7 8)7

Dat is het dus niet... Als je een game ontwerpt met een bepaalde engine en map structuur dan kun je de maps voor deze engine niet ineens verdubbelen. Nogmaals deze game heeft geen onbeperkte map die deels gerendered wordt afhankelijk van waar je bent. Hij heeft een beperkte map die gerendered wordt afhankelijk van waar je bent.
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Kijk, ik kan het ook.

Anyway, die beperkte maps kun je naast elkaar laten renderen als de devs dat zouden willen. Net als ze 2 bomen naast elkaar kunnen laten renderen, 2 characters naast elkaar kunnen laten renderen, etc. kunnen ze dat ook extraproleren naar het naast elkaar renderen van 2 maps indien ze dat willen.

Verwijderd

psychodude schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:02:
[...]

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Kijk, ik kan het ook.

Anyway, die beperkte maps kun je naast elkaar laten renderen als de devs dat zouden willen. Net als ze 2 bomen naast elkaar kunnen laten renderen, 2 characters naast elkaar kunnen laten renderen, etc. kunnen ze dat ook extraproleren naar het naast elkaar renderen van 2 maps indien ze dat willen.
Het idee van maps is meestal dat je er één tegelijk laad. En dan pas je niet even je engine aan om er twee naast elkaar te renderen. Wat je dan eigelijk wil is iets zoals Minecraft met chunks.
Ja alleen verdubbelt / vergroot dat wel behoorlijk de hoeveelheid data die ingeladen moet worden. Aangezien zones behoorlijk groot zijn, is dat wel een probleem lijkt me.

Volgens mij heeft WoW het anders aangepakt door de wereld in tiles op te delen en dan een bepaalde radius aan tiles in te laden. Op zich wel slim, maar daar zullen inderdaad ook beperkingen aan zitten. Vooral wat betreft de serverarchitectuur die de boel in stand moet houden en het aantal spelers in een bepaalde zone.

De zone's zitten waarschijnlijk op hun eigen servers en die servers houden alle bewegingen / acties bij die in die zone plaatsvinden. Met een radius systeem zoals in WoW is dat lijkt me wat lastiger. Ook qua overflow servers zoals al gezegd is.

Mensen lijken soms wat makkelijk te denken over dit soort dingen, maar in zo'n spel zijn wel gelijktijdig honderdduizenden mensen bezig. Al die acties moeten aan de serverkant verwerkt worden (van een stap zetten tot loot berekenen), daar is een enorm complexe serverstructuur voor nodig.

[ Voor 36% gewijzigd door Morrar op 06-09-2012 14:07 ]

• sdk1985
psychodude schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:02:
[...]

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Kijk, ik kan het ook.

Je hebt blijkbaar totaal geen inzicht in hoe een game werkt. Bomen en characters zijn objecten binnen je map. Het probleem zit hem in de map... Niet in de objecten... Zoals ik eerder al vermeld heb zou de map 200% moeten toenemen. In dit geval moet daarnaast de info mbt welke objecten op de map te zien zijn ook nog eens van de server afkomen. Deze toename gaat niet zonder aan je engine te sleutelen.

ps Wil je wat meer inzicht dan raad ik UnrealEd.exe aan zit standaard bij Unreal Tournament en Unreal Tournament 2004.

[ Voor 13% gewijzigd door sdk1985 op 06-09-2012 14:09 ]

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:00:
[...]

Elk deel zit op een andere server instance. Schaalt beter. Had het ook liever allemaal streaming gezien. Maar in GW2 speel ik toch eerst 1 zone uit voordat ik naar de andere ga.
Dat snap ik maar dan nog kun je ze aan elkaar plakken. zoals ik al eerder aan gaf hoeven de servers onderling dan alleen nog maar te communiceren wat er in het gezichtsveld van de naastgelegen instance gebeurd. Net zoals een speler nu ook alleen krijgt te horen wat er in zijn gezichtsveld gebeurd. (hij krijgt wel wat meer info maar om het even om even binnen de context te blijven)

• mauro101
mauro101 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:24:
[...]

Hoe kom ik het snelst bij AC story mode als Human zijnde? gewoon zover mogenlijk naar rechts lopen??
Kreeg een cinema dat ik er heen kon, maar zit nog redelijk ver weg op m'n map :P

Wil het vanavond wel es proberen!
iemand?

Battle.net tag

Devata schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:06:
[...]

Dat snap ik maar dan nog kun je ze aan elkaar plakken. zoals ik al eerder aan gaf hoeven de servers onderling dan alleen nog maar te communiceren wat er in het gezichtsveld van de naastgelegen instance gebeurd. Net zoals een speler nu ook alleen krijgt te horen wat er in zijn gezichtsveld gebeurd. (hij krijgt wel wat meer info maar om het even om even binnen de context te blijven)
Ja maar dat kan nogal wat werk opleveren. Denk bijvoorbeeld aan 100 spelers die een worldboss aan het slopen zijn. Dat genereert behoorlijk veel data; speler posities, spell effecten, de bewegingen van de boss, etc.

[ Voor 26% gewijzigd door Morrar op 06-09-2012 14:10 ]

• Xeiji
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-09 20:32
LikeAKing schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:02:
Ben ik de enige die geen idee heeft wat ie doet als necromancer zijnde, of is het gewoon de class die hard to play is, hij voelt ook zwak aan :P
Necro bleed build & Necro lifesteal survivability build _/-\o_ Try again :P
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:04:
[...]

Het idee van maps is meestal dat je er één tegelijk laad. En dan pas je niet even je engine aan om er twee naast elkaar te renderen. Wat je dan eigelijk wil is iets zoals Minecraft met chunks.
Om het vloeiend te laten lopen hoe je alleen die 30% (iemand zijn voorbeeld) van de naastgelegen instance in het geheugen (van de client) te laden en die communicatie tussen instances / servers maken wat dus erg lijkt op de manier zoals de server nu ook naar spelers toe communiceert.
Devata schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:06:
[...]

De kaarten zitten niet op de server, die worden lokaal geladen. De volledige kaart. Het enige wat naar de server wordt gestuurd zijn coordinaten (en wat extra informatie). Van elk element want aangepast kan worden in de wereld (foes, NPC's, spelers, maar ook nodes). Daarom duurt het zo lang om een kaart te laden. Alle grafische onderdelen worden geladen in het geheugen van de client.

Ik weet dat ik absoluut niet gelukkig zou worden van een kaart die twee keer zo groot is. Het laden duurt nu soms al vreselijk lang...

• psychodude
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:04:
[...]

Nergens schrijf ik dan ook dat ik verwacht dat zo'n eventuele verandering morgen geïmplementeerd dient te zijn. Het feit dat dat wat sleutelen vereist en niet één, twee, drie erin zit begrijp ik ook.
Morrar schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:05:
Ja alleen verdubbelt / vergroot dat wel behoorlijk de hoeveelheid data die ingeladen moet worden. Aangezien zones behoorlijk groot zijn, is dat wel een probleem lijkt me.

Volgens mij heeft WoW het anders aangepakt door de wereld in tiles op te delen en dan een bepaalde radius aan tiles in te laden. Op zich wel slim, maar daar zullen inderdaad ook beperkingen aan zitten. Vooral wat betreft de serverarchitectuur die de boel in stand moet houden en het aantal spelers in een bepaalde zone.
Terrain data valt vaak mee in size, textures kunnen nog wel wat opnemen maar ook daar is deels omheen te werken door low-res textures te pakken voor de distance landscapes. Bespaart ruimte, en zie je door de afstand geen verschil in.

• LikeAKing
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-08-2024
Xeiji schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:10:
[...]

Necro bleed build & Necro lifesteal survivability build _/-\o_ Try again :P
Geen idee hoe ik dat doe, sinds dit mijn eerste 2 uurtjes zijn die ik breng in een mmorpg in mijn hele leven, lol.

• Fearsome0ne
Wailing_Banshee schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:11:
[...]

Ik weet dat ik absoluut niet gelukkig zou worden van een kaart die twee keer zo groot is. Het laden duurt nu soms al vreselijk lang...
SSDtje misschien een idee ;)

• SinergyX
En laat 80% van de laadtijd nu puur wachten op de server zijn ;)

• sdk1985
[...]

De kaarten zitten niet op de server, die worden lokaal geladen. De volledige kaart. Het enige wat naar de server wordt gestuurd zijn coordinaten (en wat extra informatie). Van elk element want aangepast kan worden in de wereld (foes, NPC's, spelers, maar ook nodes). Daarom duurt het zo lang om een kaart te laden. Alle grafische onderdelen worden geladen in het geheugen van de client.

Niet helemaal correct. Laden van de map duurt momenteel niet zo lang. Je moet lang wachten op de update lijst van de server mbt de elementen die rond jou plaatsvinden (denk aan de nodes). Dit kun je goed zien als je met twee pc's tegelijk inlogged en er één een e6750 is en de andere een 2500k :+ .

Zou je de map twee keer zo groot maken dan ben je inderdaad nog langer aan het laden en de server nog zwaarder aan het belasten. Dan moet je weer gaan instancen om dit op te lossen. Bijvoorbeeld door de randen van de maps een aparte intance te geven. Dit veroorzaakt weer problemen voor de players die op de rand van deze grens lopen...

Dus nee levert te veel problemen op met het huidige ontwerp. Dan zou het een streaming engine moeten worden inderdaad. Misschien iets voor guild wars 3 ;) .

Morrar schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:10:
[...]

Ja maar dat kan nogal wat werk opleveren. Denk bijvoorbeeld aan 100 spelers die een worldboss aan het slopen zijn. Dat genereert behoorlijk veel data; speler posities, spell effecten, de bewegingen van de boss, etc.
Bij heel veel drukte op de randen van continenten is het indd een probleem al kun je het weer gedeeltelijk oplossen door grote bergen (waar dus weinig gebeurd) mist tussen de grenzen (waardoor het gezichtsveld wordt beperkt) en zorgen dat je dingen als bazen niet aan de rand van een map laat gebeuren (drukte aan de randen beperken). Het is natuurlijk niet zo eventjes gedaan maar onmogelijk of bijna onmogelijk is het zeer zeker ook niet.

En het lijkt me sterk dat ArenaNet niet hier al over heeft nagedacht.
LikeAKing schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:12:
[...]

Geen idee hoe ik dat doe, sinds dit mijn eerste 2 uurtjes zijn die ik breng in een mmorpg in mijn hele leven, lol.
Heh als je net 2 uurtjes bezig bent lijkt het me nog niet zo relevant om over builds te gaan praten. Heb zelf de Necro alleen even in de beta getest (tot level 10 ofzo) dus ben niet echt expert. Houd in het begin wel je pet op (Blood Fiend?) zodat je een heal beschikbaar hebt en je pet ook de klappen kan vangen. Verder heb je als Necro weinig armor en kun je weinig klappen vangen. Blijf dus uit de buurt van mobs. Je kunt spells casten terwijl je beweegt, dus ga niet stil blijven staan terwijl een mob je in elkaar mept :)

Verder heb je als Necro nog een groene balk die langzaam vult als je spells gebruikt. Als je op F1 drukt neem je een andere vorm aan en is die groene balk je nieuwe health bar. Als je bijna doodgaat kun je dus snel op F1 rammen en heb je weer extra leven en tijd om een mob af te maken.

Tot zover mijn beginnerstips :+

• Cronax
Hangt er van af waar je aan het spelen bent, maar in principe wil je in de Black Citadel terechtkomen. Om daar te komen zal je waarschijnlijk naar Lion's Arch willen gaan en daar de Asura Gate willen pakken. Als je daar nog niet bent geweest kan je in Divinity's Reach de Asura Gate pakken naar Lion's Arch.

Vervolgens in de Black Citadel is het een kwestie van lopen richting het oosten tot je bij de deurtjes op je map uitkomt. Vlakbij is een waypoint zodat je de volgende keer niet die hele tocht opnieuw hoeft te maken ;)
LikeAKing schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:02:
Necromancer schijnt inderdaad de meest ingewikkelde class te zijn...over het algemeen is light armor in GW2 ook echt light armor, je kan echt niet al te veel klappen vangen en moet dus veel rondrennen en liefst wat crowdcontrol debuffs gebruiken zoals bijvoorbeeld Daze.

Nu moet ik wel zeggen dat ik tot nu toe bij nog geen enkele class echt direct de speelstijl doorhad...geld eigenlijk wel voor het hele spel, het is even wennen en voelt soms wat vervelend aan maar op een gegeven moment valt het kwartje en dan speelt het echt heerlijk en blijkt het ook nog redelijk logisch in elkaar te zitten.

[ Voor 39% gewijzigd door Cronax op 06-09-2012 14:24 ]

• Fearsome0ne
SinergyX schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:14:
[...]

En laat 80% van de laadtijd nu puur wachten op de server zijn ;)
Zie ik daar een "class action lawsuit" aankomen tegen ArenaNet voor te trage servers :P
Moet zeggen mijn laadtijden vallen nog wel mee, of het was misschien erg rustig... geen idee

Fearsome0ne schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:20:
[...]

Zie ik daar een "class action lawsuit" aankomen tegen Arenanet voor te trage servers :P
Moet zeggen mijn laadtijden vallen nog wel mee, of het was misschien erg rustig... geen idee
3 tot 5 minuten zijn geen uitzonderingen...
Waar kan ik een 1TB SSD kopen voor een fatsoenlijke prijs?
sdk1985 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:15:
[...]

Niet helemaal correct. Laden van de map duurt momenteel niet zo lang. Je moet lang wachten op de update lijst van de server mbt de elementen die rond jou plaatsvinden (denk aan de nodes). Dit kun je goed zien als je met twee pc's tegelijk inlogged en er één een e6750 is en de andere een 2500k :+ .

Zou je de map twee keer zo groot maken dan ben je inderdaad nog langer aan het laden en de server nog zwaarder aan het belasten. Dan moet je weer gaan instancen om dit op te lossen. Bijvoorbeeld door de randen van de maps een aparte intance te geven. Dit veroorzaakt weer problemen voor de players die op de rand van deze grens lopen...

Dus nee levert te veel problemen op met het huidige ontwerp. Dan zou het een streaming engine moeten worden inderdaad. Misschien iets voor guild wars 3 ;) .
Bij GW hebben ze deze keuze gemaakt om het voor iedereen aantrekkelijk te maken. Ook voor mensen met een data limiet op hun internet. Ze sturen nu alleen maar de kale data door die dan weer door de client opgepakt wordt en samengevoegd wordt met de grafische kanten van de kaart. Een stuk minder belastend voor je internet verbinding dan wanneer je de hele kaart zou moeten doorsturen!

En ik vind 3 tot 5 minuten laad tijd niet zo heel erg kort hoor...

• Guido001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-11 15:56
Devata schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:15:
[...]

Als je weet te zorgen dat je niet te veel pulled zou het misschien lukken, maar doordat de honden en de trol een bepaald looppatroon hebben en je ondertussen ook nog al die planten hebt gaat het vrijwel altijd mis. Waarschijnlijker is het dat er vlak voor jou een groepje de ruimte al gecleared had.
Nop, alle patrols etc. waren er nog. Die planten kan je buiten hun bereik met longbow bestoken dus had daar ook geen last van.
Plus, altijd in beweging blijven ^^

Battlelog

[...]

Ik snap hoe het werkt, het aan elkaar plakken is een figuurlijke term om het uit te leggen. Zoals ik in de comment voor jou al zeg moet (nouja zelf dat moet niet) je de werkelijke kaart + een stuk van de naastgelegen kaart in het geheugen laden. De servers moeten gaan inderdaad alleen over de 'losse' objecten in die wereld. Het inladen van een map zou inderdaad langer duren, als we uit gaan van die 200% dan ongeveer 2 keer zo lang en het minimale geheugen zal dan ook een stuk hoger worden (als je precies op de kruising van 4 maps zou staan moeten er op de achtergrond 4 maps worden ingeladen). Echter hoef je dan wel nog maar een keer in te laden. als je daarna je van map naar map verplaats kan het laden op de achtergrond gebeuren.

• ActualFantasy
  • Laatst online: 20-11 17:45
Heb jij serieus 3 tot 5 minuten laadtijd ?

Dan had ik mijn pc al buitengekieperd...

• Mr.Monk
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 22:54
Vanuit lion's arch kan je alle zones in(paarse portals(wel een goed zoeken welke)), dan is het alleen nog naar de instance lopen, die instance is als het goed is afgebeeld op je map :)
Morrar schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:10:
[...]

• Cronax
Wailing_Banshee schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:24:
[...]

[...]

Waar kan ik een 1TB SSD kopen voor een fatsoenlijke prijs?

[...]
Een SSD gebruik je (buiten laptops) niet als enige hardeschijf maar als opstartschijf voor Windows en om je veelgespeelde games op te zetten. Voor Windows met een paar spellen erbij is een SSD van 128GB dus voldoende. Je data en overige spellen zet je nog steeds op een gewone HDD.

• Fearsome0ne
[...]

Zolang heb ik nog niet meegemaakt

Verwijderd

Qua laadtijden heb ik nog niet langer dan 1minuut hoeven te wachten.

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Cronax schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:27:
Een SSD gebruik je (buiten laptops) niet als enige hardeschijf maar als opstartschijf voor Windows en om je veelgespeelde games op te zetten. Voor Windows met een paar spellen erbij is een SSD van 128GB dus voldoende. Je data en overige spellen zet je nog steeds op een gewone HDD.
Dit doe ik ook op moment. SSD bevat OS+ Photoshop + GW2 :)
Al het overige zoekt maar ruimte op mijn andere HDD.

• Mr.Monk
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 22:54
ActualFantasy schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:26:

een minuut is idd max, ik draai vanaf een gewone HD :)

• Fearsome0ne
Loadichus schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:32:
[...]

Dit doe ik ook op moment. SSD bevat OS+ Photoshop + GW2 :)
Al het overige zoekt maar ruimte op mijn andere HDD.
Inderdaad, alleen wat ECHT belangrijk is op de SSD :P

• Fonz11
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-11-2023
3 minuten laadtijd?? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk! Of je hebt een antiek bakkie of misschien moet je je pc eens opfrissen/opnieuw installeren :)

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-11 14:52
Ik heb af en toe een zeer lange laadtijd tijdens het opstarten daarna bij het wisselen van zones geen last meer van

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

• Ashilh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-11 20:50
Ik heb net even diverse maps geladen en ik kom niet verder dan 16 seconde per map. Black citadel, 70/80 Nord zone en de 2 Orr zones.
3/5 min is bizar.

• Cronax
Devata schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:26:
[...]

Ik snap hoe het werkt, het aan elkaar plakken is een figuurlijke term om het uit te leggen. Zoals ik in de comment voor jou al zeg moet (nouja zelf dat moet niet) je de werkelijke kaart + een stuk van de naastgelegen kaart in het geheugen laden. De servers moeten gaan inderdaad alleen over de 'losse' objecten in die wereld. Het inladen van een map zou inderdaad langer duren, als we uit gaan van die 200% dan ongeveer 2 keer zo lang en het minimale geheugen zal dan ook een stuk hoger worden (als je precies op de kruising van 4 maps zou staan moeten er op de achtergrond 4 maps worden ingeladen). Echter hoef je dan wel nog maar een keer in te laden. als je daarna je van map naar map verplaats kan het laden op de achtergrond gebeuren.
Dit is dus niet realistisch, dat is gewoon te veel data en het spel is er niet voor ontworpen. Als je zoiets wilt doen moet je dus het systeem van WoW gaan gebruiken waarbij je de spelwereld opdeelt in blokken, de client zich bewust is van de exacte positie van de speler en vervolgens alle blokken in een radius van X inlaadt...

Kortom, een compleet ander systeem als waar de Guild Wars engine voor gebouwd is...om dit dus te implementeren moeten ze dus het halve of zelfs het hele spel herschrijven omdat het nu geschreven is met bepaalde aannames in het achterhoofd, die dus op deze manier extreem zouden veranderen.

Het klinkt allemaal vrij simpel maar zoals het spel nu is opgebouwd is het wel degelijk bijna onmogelijk.

Zonder de uitleg die je hier al een beetje geeft is het trouwens alsof je roept "dan vind je toch gewoon ff iets uit waardoor je sneller dan het licht kan reizen" of de wereldberoemde "dan eten ze toch gewoon cake?"...
Het systeem van WoW (ik wist overigens niet dat WoW dat zo deed) zou inderdaad beter zijn maar bijna onmogelijk... ben ik toch niet met je eens. Ik heb eerder ook al optimalisaties genoemd die je kunt gebruiken. Dikke kale bergen, mist enz

Je krijgt nu al alleen de gegevens van wat in je gezichtsveld gebeurd, dat blijft het zelfde wat er dus echt bij komt is een stuk extra map in het geheugen en de communicatie tussen servers.
Ashilh schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:37:
Ik heb net even diverse maps geladen en ik kom niet verder dan 16 seconde per map. Black citadel, 70/80 Nord zone en de 2 Orr zones.
3/5 min is bizar.
Ik heb nog geen enkel moment het gevoel gehad te moeten wachten op het laden van een map. Ik zit nu op m'n werk dus ik kan even niet testen, maar zelfs 16 seconden lijkt me al lang.
Ik heb een i5 2500 met 8GB RAM en een SSD waarop GW2 staat. Lijkt me toch niet heel extreem. Ergens lijkt er mij in jouw configuratie iets niet goed te gaan.

• Cronax
Devata schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:51:
Het systeem van WoW (ik wist overigens niet dat WoW dat zo deed) zou inderdaad beter zijn maar bijna onmogelijk... ben ik toch niet met je eens. Ik heb eerder ook al optimalisaties genoemd die je kunt gebruiken. Dikke kale bergen, mist enz

Je krijgt nu al alleen de gegevens van wat in je gezichtsveld gebeurd, dat blijft het zelfde wat er dus echt bij komt is een stuk extra map in het geheugen en de communicatie tussen servers.
Dat laatste klopt dus niet, bij het laden krijg je de gegevens van de hele kaart en alleen de spelers en de staat van bepaalde dynamische events worden ingeladen als je er dicht genoeg bij in de buurt komt. Dikke kale bergen en mist zou dus nog steeds aan de map toegevoegd moeten worden simpelweg omdat het spel op dit moment geen weet heeft van de aanliggende maps...
RoseSolane schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:56:
[...]

[...]

Ik heb nog geen enkel moment het gevoel gehad te moeten wachten op het laden van een map. Ik zit nu op m'n werk dus ik kan even niet testen, maar zelfs 16 seconden lijkt me al lang.
Ik heb een i5 2500 met 8GB RAM en een SSD waarop GW2 staat. Lijkt me toch niet heel extreem. Ergens lijkt er mij in jouw configuratie iets niet goed te gaan.
Als je in dezelfde zone blijft hoef je geen maps te laden, maar als je van de ene naar de andere zone wil moet je een portal door en daar word dus de volgende map ingeladen. Minutenlange wachttijden heb ik zelf ook niet, maar het laden van een nieuwe zone duurt bij mij toch ook wel een stuk meer dan 16 seconden...

En dan heb ik het spel nog op mijn SSD staan dus wacht ik grotendeels op de informatie van de server die binnen moet komen, de kaart zelf zal vrij snel al ingeladen zijn...

Je kan het verschil ook testen, als je naar een zone gaat waar (bijna) niemand rondloopt zoals een highlevel zone ben je zo voorbij het laadscherm maar als je een newbie area of Lion's Arch binnengaat dan krijg je toch wel een stevige laadtijd...

Dat is trouwens een van de redenen voor het systeem van Overflow servers, daardoor is er altijd een limiet aan de maximale hoeveelheid data die je van de server moet binnentrekken dus worden je laadtijden ook beperkt.

[ Voor 44% gewijzigd door Cronax op 06-09-2012 15:01 ]

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 17:43
Ik zou liever veel ingame geld neerleggen voor een snelle mount dan nu telkens betalen voor de waypoints.
Een "ground"mount kan toch wel gewoon in het spel :).

Hopelijk gaat ze daar ooit mee komen, maar na wat berichten te hebben gelezen denk ik van niet!
ActualFantasy schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:26:

Ja en dan? Dan kan ik geen GW2 meer spelen!
Cronax schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:27:
[...]

Mijn GW2 staat op m'n 1TB HDD omdat mijn snelle OS schijf niet zo leeg is... Da's maar een 32Gb. En die was toen al duur genoeg!
RoseSolane schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:56:
[...]

[...]

Oh, het gaat al 6 jaar heel erg goed hoor... Maar hij begint aan het eind van z'n leven te komen....
Fonz11 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:36:
3 minuten laadtijd?? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk! Of je hebt een antiek bakkie of misschien moet je je pc eens opfrissen/opnieuw installeren :)
Nieuwe installatie werkt wel, heb ik een paar maanden geleden nog gedaan.... Nu die hardware nog.

Als ik dit zo hoor, staat mij nog veel goeds te verwachten nadat m'n salaris voor september op de rekening is gekomen! Ik denk dat ik alle vista's nog eens opnieuw moet gaan doen... Maar dan niet met alles op low en none :P

Cronax schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:56:
Als je in dezelfde zone blijft hoef je geen maps te laden, maar als je van de ene naar de andere zone wil moet je een portal door en daar word dus de volgende map ingeladen. Minutenlange wachttijden heb ik zelf ook niet, maar het laden van een nieuwe zone duurt bij mij toch ook wel een stuk meer dan 16 seconden...

En dan heb ik het spel nog op mijn SSD staan dus wacht ik grotendeels op de informatie van de server die binnen moet komen, de kaart zelf zal vrij snel al ingeladen zijn...

Je kan het verschil ook testen, als je naar een zone gaat waar (bijna) niemand rondloopt zoals een highlevel zone ben je zo voorbij het laadscherm maar als je een newbie area of Lion's Arch binnengaat dan krijg je toch wel een stevige laadtijd...

Dat is trouwens een van de redenen voor het systeem van Overflow servers, daardoor is er altijd een limiet aan de maximale hoeveelheid data die je van de server moet binnentrekken dus worden je laadtijden ook beperkt.
Ik ben nog niet in zones geweest met een level boven de 30 :) Ik heb vooral rondgelopen in Caledon Forest. Daarnaast ben ik nog in Rata Sum, Lion's Arch en ij het gebied tussen de Sylvari en de Asura. Gisteren ben ik in het startgebied van de humans (platteland en stad!) geweest. Ik heb dus best wel een aantal portals gehad. ook ben ik nog een paar keer in WvW geweest, wat ook in een andere map is.
Dit alles wel op Piken Square en met weinig overflow.

Als de laadtijd vooral in het overhalen van de laadtijd van de server zit dan kan Piken Square t.o.v. bijvoorbeeld Far Shiverspeak heel veel uitmaken. Of anders je internet connectie. Die van mij is niet langzaam, maar toch ook niet extreem snel. Ik heb echter nooit klachten gehad over het downloaden van het spel en bij sommigen heeft dat toch erg lang geduurd.

Ik ben wel benieuwd of je home world veel uitmaakt voor de laadtijden.

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
In MM ligt GW2 voor 42 euro zag ik net in de folder.
Pagina: 1 ... 152 ... 235 Laatste

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.

Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.