Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
Heb zelf nooit WoW gespeeld vanwege de maandelijkse kosten dus kan niet echt zien hoe je aan bepaalde punten komt. Als het jouw type van game niet is dan is het zo en kan niemand daar echt iets aan veranderen.
Toch fijn dat je je puntjes nog even verder uitlegt en niet de agressieve toer opgaat zoals zovelen. :)

Steam: Grim

• LikeAKing
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-08-2024
Ik heb zojuist een Charr Necromancer aangemaakt, maar hij bevalt me niet zo. Ik zat te denken aan die mesmer, iemand ervaringen met de mesmer? Wat is jullie favo class en race? :)

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-11 09:27

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

speel norn gaurdian, speelt lekker weg~!!

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:53
sc0ut0r schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:32:
Iemand in de Tweakers guild op Far Shiverpeaks die mij een invite voor de guild wil sturen please? (char name is Dalythu)
Zie die hele grote rood-omrande melding in blauwe tekst onderaan iedere pagina en bovenaan het bericht op het moment dat je een nieuw bericht aanmaakt? Die staat er om te voorkomen dat 'bepaalde' vragen keer op keer op keer op keer op keer terugkomen. Lees m eens goed, er staat een linkje in die handig voor je kan zijn.

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 08:57

ye-roon

knaak

LikeAKing schreef op donderdag 06 september 2012 @ 01:41:
Ik heb zojuist een Charr Necromancer aangemaakt, maar hij bevalt me niet zo. Ik zat te denken aan die mesmer, iemand ervaringen met de mesmer? Wat is jullie favo class en race? :)
ik heb een level 15 mesmer alt en dat bevalt me prima. Je bent wel heel erg glass canon in het begin (nu nog steeds dus) maar daar leer je wel goed van dodgen/weapon switchen. Sowieso is dit 1 van de classes met de meeste weapon switches omdat je constant zoveel mogelijk clonen up wil hebben en als die van je ene set op cooldown zijn, dan summon je ze van je andere set. Beste wapen wat je kan gebruiken voor clones is de scepter, dit is namelijk de enige die een constante stroom clones kan poppen. Elke derde auto attack = 1 clone. Je block skill op 2 geeft een clone. En dan heb je ook confusion van je 3 skill die bij het applyen al damage doet, maar als ze dan een skill gebruiken dan zie je al heel vroeg grote cijfers in beeld staan.

Voor 2de wapen heb ik een tijdje Greatsword gebruikt, die is namelijk zo ongelofelijk sterk. Echter puur single target en weinig survival skills. Ik heb nu net een lvl 15 focus, scepter en staff gemaakt met toughness(het was of dat, of healing/precision). Dus maar voor wat extra toughness, misschien leef ik dan wat langer :) Ook van me power build naar Ilusion build gegaan, nog niet kunnen testen, maar met + condition damage lijkt de way to go. Misschien nog even testen met een torch voor dat vuur en iMage.

Mijn favo class is denk ik de guardian. Al heb ik die pas op lvl 2. Echter ik ben heel bang dat als ik die ga spelen ik alle andere classes links laat liggen. Maar voor nu speel ik vooral een sylvari ranger. Met sbow/lbow build en dat werkt fantastisch. Helemaal nu de puntjes in +condition damage elk lvl hoger worden :) (ik speel met een skirmishing build). Mijn Norn warrior is ook tof (vooral met de long bow, waar ik verbazing wekkend genoeg weinig mensen mee zie). En dan heb ik dus nog een Norn Guardian level 2.

Oh en gisteren, keihard zitten knokken om de 100k without dying te halen. En die haalde ik, en was dus blij. Zo'n 5 min later, BAM disconnected. Roll back. En ik sta op 97k/100k. Dus ik haal meer dan die 3k die ik nodig heb, maar er komt niets bij. :(. Maar een bug report geplaatst.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• SHEePYTaGGeRNeP
  • Laatst online: 08-11 22:14
Ik dacht dat mesmer dual sword speelden :O

• kowlier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04 16:53
server crashte gisteren net toen een paar guildies ascalon explorable volledig uit hadden :p 3u progress weg :rofl:

en ik log vol goede moed in om een stroom 15 slot bags te craften en te verkopen op trading post, is die wel niet weer down...

PSN - ps4 : sir_kowlier

• Seditiar
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
In tonight's software update we will improve the downed mode camera to maintain a more consistent distance taking race into account.
Eindelijk! Geweldige change, ik werd er altijd zo moe van dat je in WvWvW vaak niet eens je vijand kon targeten om z'n execute te interrupten.

Edit: Voor de geïnteresseerden: http://wiki.guildwars2.com/wiki/Game_status_updates

[ Voor 12% gewijzigd door Seditiar op 06-09-2012 09:04 ]

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 01:58
Dacht gisteravond thuis te komen om na het eten eens aan de gang te gaan met de TP , was ie weer down :(
Dus ging ik maar mijn class quest doen waarop vlak voor het einde van mijn quest de servers crashen(?) en ik weer opnieuw kon beginnen.

top avond...

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:47

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Hoe kan het dat ik altjid charrs zie (ook rond level 30/40 level) die hele dikke heavy armor aan hebben met spikes en ik met mijn warrior (Norn) niet van die vette spikey gear krijg

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-11 12:18
Hebben andere rangers hier ook de ervaring dat je pet zo enorm snel dood gaat? Tijdens het aanvallen van een enkele vijand van mijn eigen level loopt mijn panter al enorm gevaar. Is het de bedoeling dat ik constant heal en mijn pet telkens actief terug trek? Dat zou ik eerder verwachten tijdens een eindbaas hooguit, maar constant? Vind het toch wel een nadeel tot nu toe aan de ranger, wat verder wel een leuke klasse is.

Daarnaast loop ik er nog tegenaan dat je zoveel minder skillslots hebt dan je skills kunt kiezen. Oftewel: Je zult steeds je actionbar moeten aanpassen om bepaalde skills te gebruiken? Ik vind dat echt bizar en ongebruiksvriendelijk, of mis ik hier iets? Ik heb nu allemaal skillpoints over omdat ik het niet zie zitten on-the-fly mijn actieknoppen te moeten wisselen van actie.

• Seditiar
  • Niet online
Ricmaniac schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:08:
Hoe kan het dat ik altjid charrs zie (ook rond level 30/40 level) die hele dikke heavy armor aan hebben met spikes en ik met mijn warrior (Norn) niet van die vette spikey gear krijg
Dat dacht ik als Warrior dus ook, maar ze kopen zeer waarschijnlijk de Cultural Armor, vrij duur maar ziet er bij de meesten ongelofelijk bruut uit.
geert1 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:08:
Hebben andere rangers hier ook de ervaring dat je pet zo enorm snel dood gaat? Tijdens het aanvallen van een enkele vijand van mijn eigen level loopt mijn panter al enorm gevaar. Is het de bedoeling dat ik constant heal en mijn pet telkens actief terug trek? Dat zou ik eerder verwachten tijdens een eindbaas hooguit, maar constant? Vind het toch wel een nadeel tot nu toe aan de ranger, wat verder wel een leuke klasse is.

Daarnaast loop ik er nog tegenaan dat je zoveel minder skillslots hebt dan je skills kunt kiezen. Oftewel: Je zult steeds je actionbar moeten aanpassen om bepaalde skills te gebruiken? Ik vind dat echt bizar en ongebruiksvriendelijk, of mis ik hier iets? Ik heb nu allemaal skillpoints over omdat ik het niet zie zitten on-the-fly mijn actieknoppen te moeten wisselen van actie.
Het eerste: gebruik je een bear? Want voor zover ik verstand heb van Ranger is dat de enige die fatsoenlijke survivability heeft.

Het tweede: dat hoort bij Guild Wars. Niet zomaar random builds kunnen gebruiken maar écht over je build nadenken, want in PvP kan je het helemaal niet veranderen (behalve in het dorp waar je queued) en in PvE kan je het alleen buiten combat veranderen.

[ Voor 59% gewijzigd door Seditiar op 06-09-2012 09:10 ]

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
We'll perform a significant update tonight at midnight Seattle time, during which the game will be unavailable for approximately one hour.
Dat is exact nu....

• Stroopwafel Inc
  • Laatst online: 20-08-2021

Petmanagement helpt een hoop. Switchen van pet als die nog leeft (20s cooldown), gebruik ook je healing skill om je pet te healen. Zo kan je al een heel eind komen.

Het beperkte aantal skills is juist de kracht van GW: tactische keuzes maken over je build en over hoe je vijanden aanpakt met de skills die je hebt.

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-11 20:02
ye-roon schreef op donderdag 06 september 2012 @ 08:34:
[...]

ik heb een level 15 mesmer alt en dat bevalt me prima. Je bent wel heel erg glass canon in het begin (nu nog steeds dus) maar daar leer je wel goed van dodgen/weapon switchen. Sowieso is dit 1 van de classes met de meeste weapon switches omdat je constant zoveel mogelijk clonen up wil hebben en als die van je ene set op cooldown zijn, dan summon je ze van je andere set. Beste wapen wat je kan gebruiken voor clones is de scepter, dit is namelijk de enige die een constante stroom clones kan poppen. Elke derde auto attack = 1 clone. Je block skill op 2 geeft een clone. En dan heb je ook confusion van je 3 skill die bij het applyen al damage doet, maar als ze dan een skill gebruiken dan zie je al heel vroeg grote cijfers in beeld staan.

Voor 2de wapen heb ik een tijdje Greatsword gebruikt, die is namelijk zo ongelofelijk sterk. Echter puur single target en weinig survival skills. Ik heb nu net een lvl 15 focus, scepter en staff gemaakt met toughness(het was of dat, of healing/precision). Dus maar voor wat extra toughness, misschien leef ik dan wat langer :) Ook van me power build naar Ilusion build gegaan, nog niet kunnen testen, maar met + condition damage lijkt de way to go. Misschien nog even testen met een torch voor dat vuur en iMage.
Mesmer kan zo taai zijn/worden als je zelf wil. Ben zelf met mijn mesmer voor power/toughness/vit gegaan en ik sloop misschien iets minder snel dan glass canons maar ik blijf bizar lang overeind staan. Zelf gebruik ik ook de greatsword vooral skill 2 (bouncing blade die conditions van allies af haalt), 4 (illusionary berserker) en 5 om vijanden weg te slaan vind ik ideaal om te hebben. Daarnaast ook voor de two-handed staff gegaan voor kiting en de chaos storm welke erg nuttig zijn.

Maar het blijft leuk om te zien hoeveel verschillende speelstijlen/builds er zijn met de mesmer, maar 1 tip: 10 puntjes in vitality en de feedback bubble tijdens reviven = heerlijk.
Cardinal schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:10:
quote:
We'll perform a significant update tonight at midnight Seattle time, during which the game will be unavailable for approximately one hour.

Dat is exact nu....
De meeste updates die ik tot nu toe gezien heb zijn om midnight Seattle time. Dus om 09:00 uur bij ons. Wat mij betreft een ideale tijd, want dan zal het vrij rustig zijn bij ons.

Toch heb ik verschillende klachten gezien dat onderhoud altijd tijdens de drukste uren in de EU is. Dat is in tegenspraak met de updates om midnight Seattle time. Mis ik iets of zijn deze klachten niet terecht?

• Seditiar
  • Niet online
RoseSolane schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:20:
[...]

De meeste updates die ik tot nu toe gezien heb zijn om midnight Seattle time. Dus om 09:00 uur bij ons. Wat mij betreft een ideale tijd, want dan zal het vrij rustig zijn bij ons.

Toch heb ik verschillende klachten gezien dat onderhoud altijd tijdens de drukste uren in de EU is. Dat is in tegenspraak met de updates om midnight Seattle time. Mis ik iets of zijn deze klachten niet terecht?
Ach, het is altijd wel voor iemand een slechte timing. In mijn geval nu ook omdat dit de enige dag is in de week dat ik wat later moet beginnen. Maar ach, mensen maken zich vaak druk om niets.

Edit: De klachten vanaf mensen die in de regio van Seattle wonen snap ik dan weer wel. Maintenance om 24:00 vind ik nogal een rare tijd en is voor velen gewoon prime time.

[ Voor 10% gewijzigd door Seditiar op 06-09-2012 09:27 ]

• Miezjell
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-09 20:43
Van de week ook begonnen met het spel. Vind het tot nu toe echt heel leuk gedaan allemaal. Je beleeft veel meer het avontuur van je caracter dan voorheen. Heb zelf een engineer gemaakt. Net me eerste skill point gekregen, maar moet zeggen dat ik eigenlijk elke skill die ik kan kiezen een beetje nutteloos vind. :+

Denk dat ik nog maar even onderzoek moet gaan doen..
Nee. Mijn pet haalt regelmatig vijanden neer zonder dat ik het door heb... Ben ik gewoon wat nodes aan het verzamelen, loop ik van node naar node, krijg ik weer een geel nummertje boven m'n hoofd... Heeft m'n poes weer eens een vijand neergehaald... Ik moet haar regelmatig terug roepen omdat ze weer achter een wolf aan gaat... (of een ander vijandig iets...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Seditiar
  • Niet online
Miezjell schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:31:
Van de week ook begonnen met het spel. Vind het tot nu toe echt heel leuk gedaan allemaal. Je beleeft veel meer het avontuur van je caracter dan voorheen. Heb zelf een engineer gemaakt. Net me eerste skill point gekregen, maar moet zeggen dat ik eigenlijk elke skill die ik kan kiezen een beetje nutteloos vind. :+

Ach, als je flink explored heb je voordat je level 80 bent al je skills unlocked, dan gewoon een beetje builds uitproberen wat je lekker lijkt en hopsa.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47
Miezjell schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:31:

Zo voelt je engineer ook een aardig tijdje :P Ze zijn veel meer 'gadget' & 'kit' style, dat is even wennen om mee te werken.

Ben nu 14, flink wat power weten op te bouwen (is damage), de flametrower, grenade-kit en mine-kit zijn erg leuk om mee te spelen. Nu gebruik ik al mijn gun/rifle niet eens meer.

Gisteren met een guildie aantal jump-puzzles gedaan, wat kunnen die frustrerend zijn zeg :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

SinergyX schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:34:
[...]

Gisteren met een guildie aantal jump-puzzles gedaan, wat kunnen die frustrerend zijn zeg :P
Als ik soms de mensen hoor in GC of whispers, dan heb ik zoiets van: laat maar hangen, komen ooit misschien nog wel, maar nu niet!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Seditiar
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:35:
[...]

Als ik soms de mensen hoor in GC of whispers, dan heb ik zoiets van: laat maar hangen, komen ooit misschien nog wel, maar nu niet!
Jumping puzzles zijn geweldig. Vooral die in WvWvW. Hoewel daar af en toe wel mensen zitten te campen (je kan mensen van de andere twee servers afmaken). Maar ach, zelf gewoon met een groepje rennen en dan kunnen zij weer overnieuw beginnen.

Verwijderd

Normaliter is dit niet echt interessant voor andere topic members.

Maar; Zijn er meer mensen met login problemen ? Zit momenteel even achter de laptop i.p.v pc en hij komt steeds terug dat ik niet kan inloggen (Zelfde netwerk)

• Seditiar
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:39:

Maar; Zijn er meer mensen met login problemen ? Zit momenteel even achter de laptop i.p.v pc en hij komt steeds terug dat ik niet kan inloggen (Zelfde netwerk)
Om 10:00 komen de servers als het goed is weer online na hun 1 uur durende maintenance.

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:39:

Zoals je een paar posts boven je zag hebben ze nu maintenance :)

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Verwijderd

Timocos schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:40:
[...]

Zoals je een paar posts boven je zag hebben ze nu maintenance :)
Woops O-)

Even teruglezen is wel aan te raden over het algemeen.
Hebben andere rangers hier ook de ervaring dat je pet zo enorm snel dood gaat? Tijdens het aanvallen van een enkele vijand van mijn eigen level loopt mijn panter al enorm gevaar.
Tijdens de beta heb ik een ranger geprobeerd en koos een panter als start-pet en toen had ik precies dezelfde ervaring als jij. Nu heb ik weer een ranger gemaakt en een beer als start-pet gekozen (en later alsnog de sneeuwpanter getemd) en die tankt zonder problemen 3-4 mobs tegelijk met een wat hoger level dan ikzelf. Als ik (bijvoorbeeld in een event) niet alle aandacht op mijn pet heb, wissel ik de beer om voor een panter, een wolf of een ander dier dat meer damage doet en/of leuke (de)buffs doet. Maar ik kan iedere ranger aanraden om iig met een beer te beginnen (en er anders zsm 1 te charmen, dat kan bij zowel Charr als Norn al in het begingebied en voor de Norn hoef je er zelfs de stad Hoelbrak niet voor uit).

Gisteren heb ik mijn pet-collection lekker uitgebreid, ik had met mijn Charr warrior Lion's Arch al verkend en toen gezien dat er daar wat pets te charmen vielen dus dat ben ik gisteren met mijn ranger gaan doen. Heb er nu een Krytan Drakehound bij, een kwal, een gepantserde vis en een varken. Misschien heb ik er nog wel gemist ook, ik zoek dit soort dingen liever niet op internet om het avontuurlijk te houden, maar ik verken graag gebieden en vind het dan ook leuk dingen voor andere professions te spotten zoals dit. Op dezelfde tour ben ik toen naar Caledon gegaan voor een of andere kat (Jungle Stalker geloof ik) en naar Metrica Province voor een spin, een roze Moa, een Jaguar en een Siamoth (een ander varken). Lekker verzamelen! :D

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Seditiar schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:34:
Ach, als je flink explored heb je voordat je level 80 bent al je skills unlocked, dan gewoon een beetje builds uitproberen wat je lekker lijkt en hopsa.
Ik vraag me toch een beetje af in hoeverre de gekozen skills nu echt uitmaken in GW2. Het gevoel bekruipt me soms dat het niet veel uitmaakt en je toch wel verder komt. Hetzelfde voor de gear. Waarschijnlijk dat het met PvP wel belangrijk is, maar tijdens het levellen lijkt het er totaal niet toe te doen. Kies maar iets en het komt wel goed.

Dat idee had ik bij GW1 veel minder, daar moest je bij het levellen ook al behoorlijk letten op hoe je je karakter vorm gaf. Ik heb in ieder geval sinds mijn eerste elite geen skill meer unlocked, omdat er niks bij zit waarvan ik het gevoel heb dat mijn pupke er nou echt beter, harder, sterker van wordt.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Seditiar schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:37:
[...]

Jumping puzzles zijn geweldig. Vooral die in WvWvW. Hoewel daar af en toe wel mensen zitten te campen (je kan mensen van de andere twee servers afmaken). Maar ach, zelf gewoon met een groepje rennen en dan kunnen zij weer overnieuw beginnen.
WvW is niets voor mij. En ik herken in de PvE de jumping puzzles nog niet niet eens... Ik heb er nu 1 gedaan, gewoon omdat ik eens nieuwsgierig was. En er een guildie was die daar ook mee bezig was zodat ik hem kon volgen. Ik was er al een stuk of 10 keer voorbij gelopen en had nooit gemerkt dat er daar iets bijzonders te doen was...

• Seditiar
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:44:
[...]

WvW is niets voor mij. En ik herken in de PvE de jumping puzzles nog niet niet eens... Ik heb er nu 1 gedaan, gewoon omdat ik eens nieuwsgierig was. En er een guildie was die daar ook mee bezig was zodat ik hem kon volgen. Ik was er al een stuk of 10 keer voorbij gelopen en had nooit gemerkt dat er daar iets bijzonders te doen was...
Daar ben ik het mee eens, ik vind ook wel dat ze de jumping puzzles iets duidelijker mogen aangeven. Het gaat tenslotte om de uitdaging van de puzzle zelf, niet om het vinden hiervan.

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Maintenance is afgelopen.

Steam/uPlay: EvulKlowne

• Stroopwafel Inc
  • Laatst online: 20-08-2021
Weakling schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:44:
[...]

Ik vraag me toch een beetje af in hoeverre de gekozen skills nu echt uitmaken in GW2. Het gevoel bekruipt me soms dat het niet veel uitmaakt en je toch wel verder komt. Hetzelfde voor de gear. Waarschijnlijk dat het met PvP wel belangrijk is, maar tijdens het levellen lijkt het er totaal niet toe te doen. Kies maar iets en het komt wel goed.

Dat idee had ik bij GW1 veel minder, daar moest je bij het levellen ook al behoorlijk letten op hoe je je karakter vorm gaf. Ik heb in ieder geval sinds mijn eerste elite geen skill meer unlocked, omdat er niks bij zit waarvan ik het gevoel heb dat mijn pupke er nou echt beter, harder, sterker van wordt.
In dungeons is het heel handig de verschillende skills beschikbaar te hebben, daar kan de juiste skill echt het verschil maken. Maar er zijn inderdaad zat skills die ik ook nog nooit heb gebruikt. Kan nog veranderen uiteraard, had ook nooit gedacht dat ik met twee traps rond zou lopen...

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-11 14:52
mooi 7 minuten sneller dan 60 minuten dat is ~10% tijds winst :)
mooi werk leveren ze af

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Seditiar schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:48:
[...]

Daar ben ik het mee eens, ik vind ook wel dat ze de jumping puzzles iets duidelijker mogen aangeven. Het gaat tenslotte om de uitdaging van de puzzle zelf, niet om het vinden hiervan.
Ik vind het juist briljant dat je -zoals in Charr gebied- je hele map 100% complete hebt (inclusief bijbehorende beloning) en dat dan blijkt dat je nog ergens een richeltje op kunt rennen en dan een geweldige ondergrondse ruïne over het hoofd blijkt te hebben gezien. Hulde dat men dit soort dingen erin gestopt heeft! Juist dat je er naar moet zoeken en blijkt dat het hartstikke groot is enzo, super! Niks aan doen graag.

Andere briljante puzzels die ik tot nu toe gedaan heb zijn die in Metrica Province en Caledon (dat laboratorium!!! :D Je loopt een lullig grotje in en dan vind je dit :9~ )

@XeNeRgY
Op een aantal punten ben ik het wel met je eens, vooral het gewoon maar knallen en zo nu en dan iemand ressen. Bij WoW zit er indd iets meer tactiek in al valt het nog wel mee. Ben je de tank dan val je als eerste aan, zodra andere worden aangevallen gebruik je een areal om de aandacht weer op jou te vestigen en daarbij hou je de healers extra in de gaten.

Als DPS zit je gewoon op de vijand te knallen en hou je hooguit ook nog een oogje op de healers (liever jij dood dan de healers) en als healer probeer je gewoon te zorgen dan iedereen met een lage HP gehealt wordt.

Meer tactiek als in GW2 maar nog niet heel diep gaant.

Er is wel heel veel ruimte in GW2 voor tactiek het probleem is alleen dat het niet wordt gebruikt en ook niet is vereist (kom ik nog op terug). GW2 heeft zich (te) erg gericht om het voor iedereen gangbaar te maken, wil je geen dungions dan hoef je geen dungions (dus geen epic drops in dungions), wil je geen tank dan hoef je geen tank (dus geen verplicht samenspel / veel tactiek) enz, nadeel is dat daarbij dat een deel van het beloningssysteem weg valt en inderdaad ook de progress wat teniet wordt gedaan. op lvl 30 heb je alle skills en een echte noodzaak voor meer is er niet (behalve om de hogere level gebieden en dungions te kunnen doen). Dit merk je ook doordat er geen rare drops bij een mob / dungion meer zijn. Want niemand zat te wachten op harvesten.. nou ja ik wel, 1/10.000 kans op een bepaalde mini/companion/item/recept maakt zo'n mini/companion/item/recept voor mij pas echt interessant.

Maar even terug op die tactiek, de mogelijkheid is er dus wel alleen doordat men in GW2 niets wilt 'verplichten' is het gebruik ervan dus ook niet 'verplicht' met als gevolg dat het niet wordt gebruikt.
De mogelijkheid gaat zelfs veel verder als bij WoW, een guardian kan groepen mbv invisible walls uit elkaar houden, een elementalist kan een vuurstreep trekken waardoor een ranger zijn pijlen (die hij erdoor schiet) vuur vatten en meer schade aanrichten. De tactiek kan bij WvW worden toegepast, kwestie van een guild zoeken die dat doet (je kunt een groep vijanden via zo'n muur bijvoorbeeld klem zetten) maar er mogen wel wat meer bazen / PVE content komen die zo moeilijk is dat hij niet te voltooien is zonder al zulke samenwerking. En rare en extreem rare drops mogen er ook best komen.

Het beloningssysteem mag dus inderdaad ook wat omhoog door het meer te laten lonen om +30 te zijn en met zulke rare drops. Dit zijn echter allemaal zaken die nog kunnen en ik denk ook nog gaan veranderen. Tot nu toe heeft ArenaNet goed geluisterd naar de community dus als er genoeg vraag hierna is (daar hangt het dus vanaf) dan zal het ook wel gaan komen.

De fout die jij volgens mij echter maak is dat je het gaat zien als een vervanger voor WoW, ik denk echter dat je het naast WoW moet plaatsen in plaats van ipv WoW. GW2 zal WoW maar ten dele gaan vervangen maar het is niet 'de vervanger' en die zal er waarschijnlijk ook nooit komen.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Heerlijk zeg een mesmer. Speel nu Sword/Torch mesmer, totaal geen clones, maar ook niet nodig. Want ik nuke echt alles plat voordat het veel damage doet.

Waar ik wel even op wil terugkomen is het excuus wat ik gister langs zag komen "Je hebt geen char boven 30 dus je mag niet zeggen of professions slecht zijn" Dat is de meest foute zin die ik elke keer zie langskomen bij elke game.

Een nieuwe speler moet willen spelen vanaf level 1! vanaf dan moet je het idee hebben dat je goed bezig bent en gelijk wat kan. Niet pas op level 30. Want dan zeg je eigenlijk "Het mag crap zijn tot level 30"

Voor mij doet GW2 dit goed, ik heb vanaf level 1 al een heerlijk gevoel met m'n characters.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• SinergyX
Seditiar schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:48:
Enkele zijn onderdeel van een POI, in Lion's Arch zit er links 1, als je daar komt zie je ook de chest staan op een berg (die je via compleet andere kant moet bereiken). Die bij het charr gebied is stuk makkelijker bereikbaar, maar precies bij de laatste jump mis is de rand en heb ik de POI alsnog niet :/

Ook heb je 1 van de bekendere uit de beta (secret strawberry garden), welke verder niets bied dan 10-14 strawberries, leuk om te komen, erg handig voor cooking.

Maar al deze puzzels laten wel zien dat ze niet alleen tijd hebben gestoken in een map in elkaar te zetten, maar dat ze ook bizar veel tijd hebben besteed aan het maken van zulke ruimtes.
Klein nadeel vind ik wel dat een profession met een teleport/jump ability het iets makkelijker kan doen.

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 06-09-2012 10:06 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-11 19:47
[...]

Als ik met m'n Thief ''gewoon maar wat gear aangooi en skills gebruik'' is het enige wat ik toe repair bills betalen en terug rennen naar waar ik gedood was :P En ik ben zéker geen slechte speler met al heel wat MMO ervaring. Alleen wel crappy gear O-)

• NIEKler
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-03-2023
[...]

Mee eens. Dit is ook één van de grote kritiekpunten op GW2 (vooral van GW1 spelers).
In GW1 had je ontzettend veel keuze qua skills. In GW2 is dit allemaal een stuk gemakkelijker geworden. Dit is gedaan omdat je in GW1 heel gemakkelijk slechte builds kon maken (vb: elementalist; skills uit alle elements meenemen). In GW2 zijn alle builds gewoon redelijk. Je kunt wat tweaken met je utilities, traits en attributes maar dit is rommelen in de marge vergeleken met de opties in GW1.

Ik mis het spelen met builds in GW2 ook behoorlijk. Ik heb hetzelfde als wat jij schrijft; doe maar wat en het komt wel goed.

GW1 was behoorlijk gebaseerd op Magic the Gathering. Even vergelijken:
GW1 was als 10 boosterpacks; stapel kaarten en zoek maar uit wat je leuk vind.
GW2 is als een pre-made deck met 2 boosters; het grootste deel staat al vast en je krijgt wat opties om de nadruk op bepaalde elementen te leggen.

Ik vind GW2 een geweldig spel maar vind het ontzettend jammer dat ze het maken van je personage zo simpel hebben gemaakt. Dit is gedaan om het voor de massa ook gemakkelijk te maken. Leg iemand in GW1 maar eens uit dat een hamstorm build niet goed is; hoe leuk het ook klinkt :p

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-11 17:39
NIEKler schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:11:
[...]

Mee eens. Dit is ook één van de grote kritiekpunten op GW2 (vooral van GW1 spelers).
In GW1 had je ontzettend veel keuze qua skills. In GW2 is dit allemaal een stuk gemakkelijker geworden. Dit is gedaan omdat je in GW1 heel gemakkelijk slechte builds kon maken (vb: elementalist; skills uit alle elements meenemen). In GW2 zijn alle builds gewoon redelijk. Je kunt wat tweaken met je utilities, traits en attributes maar dit is rommelen in de marge vergeleken met de opties in GW1.

Ik mis het spelen met builds in GW2 ook behoorlijk. Ik heb hetzelfde als wat jij schrijft; doe maar wat en het komt wel goed.

GW2 is als een pre-made deck met 2 boosters; het grootste deel staat al vast en je krijgt wat opties om de nadruk op bepaalde elementen te leggen.

Ik vind GW2 een geweldig spel maar vind het ontzettend jammer dat ze het maken van je personage zo simpel hebben gemaakt. Dit is gedaan om het voor de massa ook gemakkelijk te maken. Leg iemand in GW1 maar eens uit dat een hamstorm build niet goed is; hoe leuk het ook klinkt :p
Ja is vooral het casual maken van het spel. Maar de kunst is juist easy to learn hard to master wat het nu helaas niet is.

• Rivandu
  • Laatst online: 25-08-2024
Wat ik jammer vind is dat de gear totaal geen waarde heeft met de Trading Post erbij. Eigenlijk zou ik willen dat je helemaal geen gear kan kopen via die weg. Een complete set groene items voor mijn level kost me een paar silver, omdat het aanbod zo groot is op de TP kost het allemaal bijna niets.
Dus als je een goede drop hebt is die eigenlijk ook niets waard. Ik vendor al mijn groene items, die paar copper die ik ervoor krijg bij de TP is het me niet waard.

Weet niet waarom dit gedeelte van het spel zo anders voelt als in bijv. WoW, waar je ook een AH had, maar vrijwel nooit gear kocht omdat het gewoon te duur was meestal. Dus moest je het tijdens levelen hebben van drops en rewards (wat veel leuker was).

• Crazy-Al
  • Laatst online: 20-11 00:56
Rivandu schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:13:
Wat ik jammer vind is dat de gear totaal geen waarde heeft met de Trading Post erbij. Eigenlijk zou ik willen dat je helemaal geen gear kan kopen via die weg. Een complete set groene items voor mijn level kost me een paar silver, omdat het aanbod zo groot is op de TP kost het allemaal bijna niets.
Dus als je een goede drop hebt is die eigenlijk ook niets waard. Ik vendor al mijn groene items, die paar copper die ik ervoor krijg bij de TP is het me niet waard.

Weet niet waarom dit gedeelte van het spel zo anders voelt als in bijv. WoW, waar je ook een AH had, maar vrijwel nooit gear kocht omdat het gewoon te duur was meestal. Dus moest je het tijdens levelen hebben van drops en rewards (wat veel leuker was).
de TP is over alle servers heen, en een stuk onoverzichtelijker. Na een tijdje trekt alles wel recht, maar voor nu... Het is gewoon even niet anders.
NIEKler schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:11:
[...]

Ik ben zo vreselijk blij dat ik niet meer die honderden skills hoef door te bladeren om die ene te vinden die ik zoek... Ik heb in mijn 7 jaar in GW1 (voor m'n ranger), wel geteld, 4 verschillende builds gebruikt. De eerste was met name op m'n boog gericht en die heb ik binnen een half jaar laten vallen, ben toen overgestapt naar beastmaster. En die build heb ik gewijzigd nadat Nightfall uit kwam en nadat EotN uit kwam...

Dus niet iedereen die GW1 speelt/heeft gespeeld mist die honderden skills!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Brutal1ty schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:08:
Als ik met m'n Thief ''gewoon maar wat gear aangooi en skills gebruik'' is het enige wat ik toe repair bills betalen en terug rennen naar waar ik gedood was :P En ik ben zéker geen slechte speler met al heel wat MMO ervaring. Alleen wel crappy gear O-)
Ik bedoel qua gear ook niet dat je op level 40 in level 20 spul kan rondlopen, maar de noodzaak om precies de juiste stats te kiezen lijkt er ook niet te zijn. Ik heb gear aangehad met alleen toughness en vitality, en ook gear met alleen power en precision, maar ik merkte werkelijk geen enkel verschil in de snelheid waarmee de mob of ikzelf (gelukkig vrijwel altijd de mobs) dood ging.

Verder druk ik "maar wat" op de knopjes van de skills die ik op dat moment leuk vind met het wapen waar ik zin in heb en ze gaan toch wel dood, ook al zijn ze een level of vier hoger dan ik, ook al is het een veteran. Er zit niet echt uitdaging in. Maar goed, dat komt misschien nog wel als ik een andere class ga spelen.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• Vecodo
  • Laatst online: 01-10 17:43
Weakling schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:16:
[...]

Ik bedoel qua gear ook niet dat je op level 40 in level 20 spul kan rondlopen, maar de noodzaak om precies de juiste stats te kiezen lijkt er ook niet te zijn. Ik heb gear aangehad met alleen toughness en vitality, en ook gear met alleen power en precision, maar ik merkte werkelijk geen enkel verschil in de snelheid waarmee de mob of ikzelf (gelukkig vrijwel altijd de mobs) dood ging.

Verder druk ik "maar wat" op de knopjes van de skills die ik op dat moment leuk vind met het wapen waar ik zin in heb en ze gaan toch wel dood, ook al zijn ze een level of vier hoger dan ik, ook al is het een veteran. Er zit niet echt uitdaging in. Maar goed, dat komt misschien nog wel als ik een andere class ga spelen.
Welke proffesion speel je?

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Guardian, wat duidelijk één van de makkelijkste is als ik alle verhalen hoor.

• corset
Klopt inderdaad, ik merk dat mijn guardian een stuk makkelijker speelt dan bijvoorbeeld een Thief of Elementalist. Maar Mesmer is ook echt makkelijk hoor :p

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Mensen hebben zitten opsparen de afgelopen twee weken. Dat wordt nu gedumpt. Daarnaast, mensen hebben nog geen benul van de waarde van het geld...

Stel, je hebt dat ene zwaard. Die verkoop je voor 1 silver (noem maar wat hoor!). En je ziet dat hij binnen een minuut weg is. Hmmm... Dat tweede zwaard verkoop je dus maar voor 2 silver (want die eerste was blijkbaar te laag geprijst aangezien hij wel heel erg snel weg was!). Deze doet er 10 minuten over. Uiteindelijk verkoop je een zwaard voor 50 silver en die doet er een dag over.

Voor hoeveel zou je dan je zwaard verkopen? 1 silver of 50?

• Vecodo
Wailing_Banshee schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:20:
[...]

Mensen hebben zitten opsparen de afgelopen twee weken. Dat wordt nu gedumpt. Daarnaast, mensen hebben nog geen benul van de waarde van het geld...

Stel, je hebt dat ene zwaard. Die verkoop je voor 1 silver (noem maar wat hoor!). En je ziet dat hij binnen een minuut weg is. Hmmm... Dat tweede zwaard verkoop je dus maar voor 2 silver (want die eerste was blijkbaar te laag geprijst aangezien hij wel heel erg snel weg was!). Deze doet er 10 minuten over. Uiteindelijk verkoop je een zwaard voor 50 silver en die doet er een dag over.

Er is inderdaad geen notie van waarde in het spel op dit moment! Heb gisteren een compleet LVL40 groene armor set en geel wapen (LVL 40) gekocht voor in totaal 40S.

Ik zelf doe niet aan crafting en alles wat ik uit gathering krijg verkoop ik direct op TD (Laagste prijs). heb al de traits boeken gekocht en nog steeds 3G over. Op 1 of andere manier voel ik mij rijk met 3G.
@geert1 @Seditiar
Ik gebruik pigs, er zijn verschillende varianten van. Die gaan wel langer mee (meestal ook lang genoeg om weer te kunnen switchen naar je andere), rammen je tegenstander zo nu en dan ook nog eens op de grond (erg handig) en doen toch aardig wat damage. Goede combi als je het mij vraagt.

De vogels (zover ik ze heb) zien er geweldig uit maar zijn waardeloos, naar 3 slagen al dood.

• Vecodo
Met betrekking tot Ranger. Kan je elk dier wat je tegenkomt temmen en selecteren?
Heb je continue alle getemde dieren bij je en als beschikbaar?

Het hele concept van alle dieren "sparen" is geweldig! Zo spaar ik nu ook de minipets met mijn main :)
Gebruik er niks van maar staat wel stoer in mijn collectibles box.

[ Voor 37% gewijzigd door Vecodo op 06-09-2012 10:28 ]

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 15:11

BioHazard

*\o/*

Vecodo schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:27:
Met betrekking tot Ranger. Kan je elk dier wat je tegenkomt temmen en selecteren?
Niet elk dier, wel elk dier dat een Juvenile variant heeft rondlopen zover ik weet.
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:29:
[...]

Sterker nog, als je op K drukt als ranger kan je zien wat voor dieren je allemaal kan temmen ;)
Aah, ik heb zelf geen Ranger, maar mooie tip. :)

[ Voor 28% gewijzigd door BioHazard op 06-09-2012 10:29 ]

Verwijderd

BioHazard schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:28:
[...]

Niet elk dier, wel elk dier dat een Juvenile variant heeft rondlopen zover ik weet.
Sterker nog, als je op K drukt als ranger kan je zien wat voor dieren je allemaal kan temmen ;)

Het hele concept van alle dieren "sparen" is geweldig! Zo spaar ik nu ook de minipets met mijn main :)
De huisdieren werken hetzelfde als wapens. Je hebt er twee die je snel kunt switchen, maar zolang je niet in een gevecht zit, kun je alle dieren die je ooit eens gecharmed hebt, selecteren.

Wat ik wel jammer vind, is dat de naam niet onthouden wordt bij het dier, maar bij het slot waar het dier in zit... Zo heet m'n Stalker "Poes", maar als ik een beer zou stoppen in m'n eerste slot, heet hij ineens Poes...

• corset
Vraagje! Wat is een makkelijke manier om een mini pet te krijgen? Ik wil er 1 maar kan nergens iets vinden bhalve de CE, HoM of de gemstore

• DragonXZ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-03 15:29
Na lange tijd fanatiek Guild Wars 1 te hebben gespeeld ben ik ook van start gegaan met GW 2.
Mijn eerste character is een Asura Guardian. In het begin kwam het allemaal wat druk en onoverzichtelijk over, maar god, wat went het snel.

Vooral het nieuwe tintje qua graphics en gameplay, maar af en toe nog een vertrouwd GW1 muziekje horen, heerlijk!

Het is allemaal nog even kijken hoe alles precies werkt (craften, skill punten, etc.), maar dat gaat helemaal goed komen. Een nieuwe verslaving is weer gearriveerd!

Iemand nog tips voor een beginnend (LVL 6) Guardian?

• corset
Jep, doe het rustig aan! Doe wat je wilt, waar je zin in hebt e.d. Dit spel leent zich uitermate voor relaxed spelen. Ga niet zitten "Ik wil cookiecutter spec X" Want die is er nog niet :p

SnoeiKoei schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:57:
[...]

Andere briljante puzzels die ik tot nu toe gedaan heb zijn die in Metrica Province en Caledon (dat laboratorium!!! :D Je loopt een lullig grotje in en dan vind je dit :9~ )
Ik vind de puzzel in het begingebied van de Sylvari zo goed. Ik heb nog geen andere gezien die zo uitgebreid is. Die jumping puzzel bestaat uit 3 delen. De meeste mensen hebben niet eens in de gaten dat er nog een 3e deel is. Daarbij is hij ook nog flink en zorgen de mobs in het midden voor wat afwisseling tussen het springen door.

• Nidhiki
  • Laatst online: 17-02-2024
Devata schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:38:
[...]

Ik vind de puzzel in het begingebied van de Sylvari zo goed. Ik heb nog geen andere gezien die zo uitgebreid is. Die jumping puzzel bestaat uit 3 delen. De meeste mensen hebben niet eens in de gaten dat er nog een 3e deel is. Daarbij is hij ook nog flink en zorgen de mobs in het midden voor wat afwisseling tussen het springen door.
Ik ken alleen de jumping puzzle met die slingerplant, bedoel je die of is er nog een andere. Met die puzzle kom je wel op een nieuwe ondergrondse plek, helaas ging ik daar door en ben ik niet meer terug gegaan :P

---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk

• Rivandu
  • Laatst online: 25-08-2024
Wailing_Banshee schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:20:
[...]

Dat is waar, de economie heeft duidelijk een valse start gemaakt. Misschien dat het later inderdaad bijtrekt, maar het maakt het wel wat makkelijk nu :)

• corset
Slingerplant op -> puzzel 2 = naar de chest, puzzel 3 = chest in de mob infested area daar :P zo zie ik het.

Btw! je kan dat gebied niet solo doen. Teveel veterans daar

• SinergyX
Vecodo schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:23:
Er is inderdaad geen notie van waarde in het spel op dit moment! Heb gisteren een compleet LVL40 groene armor set en geel wapen (LVL 40) gekocht voor in totaal 40S.

Ik zelf doe niet aan crafting en alles wat ik uit gathering krijg verkoop ik direct op TD (Laagste prijs). heb al de traits boeken gekocht en nog steeds 3G over. Op 1 of andere manier voel ik mij rijk met 3G.
Waarde is gewoon prijs van de materials.
Die gele wapens qua mats liggen rond de 15-25silver, dus die prijzen blijven elkaar in evenwicht houden.

Nidhiki schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:44:
[...]

Ik ken alleen de jumping puzzle met die slingerplant, bedoel je die of is er nog een andere. Met die puzzle kom je wel op een nieuwe ondergrondse plek, helaas ging ik daar door en ben ik niet meer terug gegaan :P
Omhoog bij The Spiral (bij die skill point de boom in dus), naar de overkant en dan naar beneden de Nightmare Enclave of zoiets in en dan tenslotte aan de andere kant weer omhoog via paddestoelen en klimplanten.
lanerios schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:46:
Slingerplant op -> puzzel 2 = naar de chest, puzzel 3 = chest in de mob infested area daar :P zo zie ik het.

Nee, met het mob infested area ben je er dus nog niet :P Er zit nog een heel stuk achter.

[ Voor 25% gewijzigd door SnoeiKoei op 06-09-2012 10:47 ]

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
lanerios schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:20:
Maar Mesmer is ook echt makkelijk hoor :p
Spreek voor jezelf. Een mesmer goed spelen is echt niet iets wat je zo 1-2-3 voor elkaar hebt.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Ik vind dat sparen ook geweldig maar helaas, dat mist totaal in GW2. Hopelijk gaanz e daar nog wat mee doen.

Pets zijn een x aantal voorgedefinieerde beesten die je al direct allemaal kunt zien (er is voor elk beest een slot gereserveert) Hier en daar hebben ze die beesten dan als Juvenile neergezet en daar kun je hem dan pakken. Dat systeem is in WoW veel beter waar je van alles kan vangen, ook beesten waar de ontwikkelaar van te voren niet bij stil had gestaan (een beest dat met een vijand in een 'event' mee spawnt of zo). Echt leuk is het sparen dus niet meer, en op zoek naar bijzondere beesten is het dus ook niet meer. Daarbij zie je nooit iemand met een pet waarvan je denkt van WTF, hoe komt hij daar aan. Nee je ziet alle pets al direct in de lege slots en de meeste (er zijn 2 of 3 die je alleen via de HoM kunt krijgen) kom je vanzelf wel ooit tegen. Dat zou dus wel dynamischer mogen waarbij je dus gewoon alle beesten kunt vangen (zoals in WoW) en er dus ook niets voorgedefinieerd is.

Voor de mini's geld bijna het zelfde. Je kunt momenteel mini's alleen kopen (hier ook een uitzondering, er zijn er bij de HoM en de CE / Deluxe editie) en een speciale krijgen is dus niet een kwestie van 10.000 kils voor die ene drop of heel erg zoeken maar gewoon een kwestie van de TP in de gaten houden en wat geld opsparen. Het spaar en unieke element is er dus uit.
Devata schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:55:
[...]

Ik vind dat sparen ook geweldig maar helaas, dat mist totaal in GW2. Hopelijk gaanz e daar nog wat mee doen.

Pets zijn een x aantal voorgedefinieerde beesten die je al direct allemaal kunt zien (er is voor elk beest een slot rereserveert) Hier en daar hebben ze die beesten dan als Juvenile neergezet en daar kun je hem dan pakken. Dat systeem is in WoW veel beter waar je van alles kan vangen, ook beesten waar de ontwikkelaar van te voren niet bij stil had gestaan (een beest dat met een vijand in een 'event' mee spawnt of zo). Echt leuk is het sparen dus niet meer, en op zoek naar bijzondere beesten is het dus ook niet meer. Daarbij zie je nooit iemand met een pet waarvan je denkt van WTF, hoe komt hij daar aan. Nee je ziet alle pets al direct in de lege slots en de meeste (er zijn 2 of 3 die je alleen via de HoM kunt krijgen) kom je vanzelf wel ooit tegen. Dat zou dus wel dynamischer mogen waarbij je dus gewoon alle beesten kunt vangen (zoals in WoW) en er dus ook niets voorgedefinieerd is.

Voor de mini's geld bijna het zelfde. Je kunt momenteel mini's alleen kopen (hier ook een uitzondering, er zijn er bij de HoM en de CE / Deluxe editie) en een speciale krijgen is dus niet een kwestie van 10.000 kils voor die ene drop of heel erg zoeken maar gewoon een kwestie van de TP in de gaten houden en wat geld opsparen. Het spaar en unieke element is er dus uit.
Tsja, ander spel, ander mechanisme... Fris mijn geheugen even op: waarom was grinden leuk? Ik ben zo'n collection junkie en ik heb in WoW echt weken lopen grinden voor een "unieke" pet maar het proces daar naartoe was eerder frustrerend dan leuk te noemen. Verder ben ik het wel met je eens dat het jammer is dat je niet meer vrijheid hebt in het charmen van pets.

• corset
hexta schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:48:
[...]

Spreek voor jezelf. Een mesmer goed spelen is echt niet iets wat je zo 1-2-3 voor elkaar hebt.
Aha.. bedankt voor deze zeer nuttige toevoeging.

Mesmer spelen is zeker niet makkelijk, maar ga nou niet doen alsof het zo moeilijk is.

Wissel tussen wapens tot 3 clones, F4 wanneer nodig
Nuke tegenstander

Klaar.

Nidhiki schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:44:
[...]

Ja die bedoel ik. En het is inderdaad een moeilijk stuk, je moet er echt met een groepje zijn om daar te overleven. Ik zal verder niets verraden, maar ga er nog maar eens met een groepje heen en kijk eens goed rond Tip:.... nee niet die uitgang.. laat die maar links liggen ;)
lanerios schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:46:

Je voegt deel 1 en 2 samen? Wat mij betreft sluit die eerste chest ook pas deel 1 af. Zoals gezegt, veel mensen hebben niet door dat er een deel 3 is. De andere jumping puzzels die ik heb gedaan hadden maar een deel en miste het moeilijke stuk met mobs. Vandaar dat deze puzzel dan ook nog mijn favoriet is maar ik heb nog lang niet alle puzzels gedaan. Hopelijk zijn er meer vergelijkbare.

@SnoeiKoei
Het is veel leuker om het zelf te ontdekken. Nu heb je alles verklapt 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door Devata op 06-09-2012 11:08 ]

• hexta
lanerios schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:58:
[...]

Aha.. bedankt voor deze zeer nuttige toevoeging.

Mesmer spelen is zeker niet makkelijk, maar ga nou niet doen alsof het zo moeilijk is.

Wissel tussen wapens tot 3 clones, F4 wanneer nodig
Nuke tegenstander

Klaar.
In PvP kan je dat snel nuken wel een beetje vergeten. Misschien ben ik wel slecht, maar op lvl 40 weet ik nou nog niet echt wat de beste build voor mij is. In PvE duurt het erg lang als ik bijv tegen 4 beesten vecht om ze af te maken voor ik zelf de lul ben, en blijft het toch kiten.

Phantasms oproepen en wachten kan iedereen, maar dat probeer ik juist zo min mogelijk te doen.

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Devata schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:55:Dat systeem is in WoW veel beter waar je van alles kan vangen, ook beesten waar de ontwikkelaar van te voren niet bij stil had gestaan (een beest dat met een vijand in een 'event' mee spawnt of zo). Echt leuk is het sparen dus niet meer, en op zoek naar bijzondere beesten is het dus ook niet meer. Daarbij zie je nooit iemand met een pet waarvan je denkt van WTF, hoe komt hij daar aan.
Heb al iets gelezen over skins die je aan een pet kan toekennen maar eerst moet verdienden.
Bij WoW (indien je een hunter was) gaf het zoeken naar speciale pets wel een extra uitdaging die teven je "coolness" factor verhoogde. Vooral zon spectral pet.

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

hexta schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:01:
[...]

In PvP kan je dat snel nuken wel een beetje vergeten. Misschien ben ik wel slecht, maar op lvl 40 weet ik nou nog niet echt wat de beste build voor mij is. In PvE duurt het erg lang als ik bijv tegen 4 beesten vecht om ze af te maken voor ik zelf de lul ben, en blijft het toch kiten.

Phantasms oproepen en wachten kan iedereen, maar dat probeer ik juist zo min mogelijk te doen.
In PVE heb ik echt gewoon 0 problemen. Ik speel voornamelijk met een Greatsword en ik knal er echt op los met m`n bezerker phantasm :)

PVP heb ik nu 3 keer gedaan en alle keren stond ik op 1. Ook dit voornamelijk met Greatsword.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-11 11:23

Wat bedoel je met "ik vendor al mijn groene items"? Merchant verkopen? Of salvagen?

• hexta
Brummetje schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:03:
[...]

In PVE heb ik echt gewoon 0 problemen. Ik speel voornamelijk met een Greatsword en ik knal er echt op los met m`n bezerker phantasm :)

PVP heb ik nu 3 keer gedaan en alle keren stond ik op 1. Ook dit voornamelijk met Greatsword.
Mijn greatsword doet eigenlijk helemaal niet zoveel damage.
Zou ik de verkeerde stats hebben?

Ook staat mijn phantasm berserker altijd eerst 5 tot 10 seconden stil tot hij een whirlwind doet, en dan staat hij weer een tijd stil?

[ Voor 13% gewijzigd door hexta op 06-09-2012 11:07 ]

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

hexta schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:05:
[...]

Mijn greatsword doet eigenlijk helemaal niet zoveel damage.
Zou ik de verkeerde stats hebben?
Zou kunnen, ik loop op dit moment met een level 39 Greatsword op level 48 (Rare quality dus geel).. Max DMG 450.

Mijn stat prio op dit moment is Power > Precision > Condition

En Traits zijn (weet de namen even niet maar met de stats erbij zijn het) Power > Precision > Vitality

Heb nu ook een sinds gister een leuke staff erbij dus dan kan ik weapon swappen maar dat is nog wel even wennen om dan te swappen en de warlock te summonen en daarna de plak op te grond te leggen (skill 5).

Edit: Gaat vooral om z`n eerste hit, zodra je hem summoned gaat hij meteen los (Wat bij mij erg veel dmg doet) en daarna duurt het idd even voordat hij weer wat doet maar dan kun je zelf natuurlijk ook damage doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Brummetje op 06-09-2012 11:08 ]

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Devata schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:55:
Pets zijn een x aantal voorgedefinieerde beesten die je al direct allemaal kunt zien (er is voor elk beest een slot rereserveert) Hier en daar hebben ze die beesten dan als Juvenile neergezet en daar kun je hem dan pakken.
Hmm, geen achievement pets meer dus zoals de Rainbow Phoenix in GW1? Jammer.

• hexta
Brummetje schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:07:
[...]

Zou kunnen, ik loop op dit moment met een level 39 Greatsword op level 48 (Rare quality dus geel).. Max DMG 450.

Mijn stat prio op dit moment is Power > Precision > Condition

En Traits zijn (weet de namen even niet maar met de stats erbij zijn het) Power > Precision > Vitality

Heb nu ook een sinds gister een leuke staff erbij dus dan kan ik weapon swappen maar dat is nog wel even wennen om dan te swappen en de warlock te summonen en daarna de plak op te grond te leggen (skill 5).

Edit: Gaat vooral om z`n eerste hit, zodra je hem summoned gaat hij meteen los (Wat bij mij erg veel dmg doet) en daarna duurt het idd even voordat hij weer wat doet maar dan kun je zelf natuurlijk ook damage doen.
Hmm, ik doe (lvl 38 GS en ben zelf level 44) ongeveer 200/250 met die normale attack. (dus die 3 nummers bij elkaar)

En die 1e hit duurt wel even. Hij staat er eerst een tijdje naast te kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door hexta op 06-09-2012 11:12 ]

SnoeiKoei schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:58:
Tsja, ander spel, ander mechanisme... Fris mijn geheugen even op: waarom was grinden leuk? Ik ben zo'n collection junkie en ik heb in WoW echt weken lopen grinden voor een "unieke" pet maar het proces daar naartoe was eerder frustrerend dan leuk te noemen. Verder ben ik het wel met je eens dat het jammer is dat je niet meer vrijheid hebt in het charmen van pets.
Ik fris je geheugen op. Het grinden was zo leuk omdat het totaal niet leuk was. Dat zorgde er namelijk voor dat wanneer je dan eindelijk die companion had (die bijna niemand anders had) het extra uniek en belonend was.

Als ik kijk waar ik in WoW me voor een groot deel mee bezig hielt zijn al die elementen hier dan helaas ook eruit. Engineering, speciale pets zoeken en speciale companions en mounts zoeken. (en quests doen) Ik hoop dat al deze elementen in GW2 nog zullen gaan komen. Er is een best grote groep die zich hiermee bezig hielt en als er geen andere elementen zijn die dat vervangen (voor mij bv WvW, de guild en jumping puzzels) dan kan GW2 misschien tegen vallen.

Al die elementen die ik op noem hebben overigens een overeenkomst, uniek en / of fun. Met engineer kon je grappige dingen maken en speciale pets, companions, mounts geven iets unieks en ook leuks aan jou karakter.

Naast de bestaande jumping puzzels zoek ik ook mijn eigen jumping puzzels, zo is er ergens een kasteel waar je via uitstekende palen buitenlangs ook naar boven kunt komen. Wel erger ik me mede daarom enorm aan al die onzichtbare muren.

[ Voor 39% gewijzigd door Devata op 06-09-2012 11:24 ]

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

hexta schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:11:
[...]

Hmm, ik doe (lvl 38 GS en ben zelf level 44) ongeveer 200/250 met die normale attack. (dus die 3 nummers bij elkaar)

En die 1e hit duurt wel even. Hij staat er eerst een tijdje naast te kijken.
Hoeveel Power heb je ?

En die eerste hit gaat bij mij echt direct.. je summoned hem en dan vliegt die er meteen doorheen... wat bij een pack gewoon dik 800-1000 dmg doet per beest bij mij

• hexta
Brummetje schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:13:
[...]

Hoeveel Power heb je ?

En die eerste hit gaat bij mij echt direct.. je summoned hem en dan vliegt die er meteen doorheen... wat bij een pack gewoon dik 800-1000 dmg doet per beest bij mij
Hmm, vanavond maar even kijken.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-11 11:23
Wel mooi trouwens dat de events worden aangepast op de grootte van je groep.

Eerste keer in Gendarran Fields moesten we in een event een stier verdedigen. We waren met een man of 20 denk ik en de waves bleven maar komen toen we stil stonden op de rand van het moeras.

Gisteren liep ik er toevallig voorbij en waren we met 5 man ofzo. Ik denk; holy shit. Hier gaan we nat... Maar nee hoor, het waren een stuk minder waves gelukkig. Anders hadden we het echt nooit kunnen houden.
Devata schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:38:
[...]

Helemaal mee eens. Ik heb het eerste deel een dag na jou gedaan (toen lukte het wel :) ), maar viel naar beneden voordat ik aan het laatste deel kon beginnen. Een aantal dagen later weer dat eerste deel gedaan (en weer een aantal keren gevallen) en toen wel het laatste deel. Die moet je alleen niet in je eentje proberen, want dat gaat dus niet.

• Guido001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-11 15:56
RoseSolane schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:44:
[...]

Helemaal mee eens. Ik heb het eerste deel een dag na jou gedaan (toen lukte het wel :) ), maar viel naar beneden voordat ik aan het laatste deel kon beginnen. Een aantal dagen later weer dat eerste deel gedaan (en weer een aantal keren gevallen) en toen wel het laatste deel. Die moet je alleen niet in je eentje proberen, want dat gaat dus niet.
Onzin! Heb heel die puzzle samen met mn pet gedaan. Zo moeilijk zijn die mobs niet :P

Battlelog

• corset
dus ook de veterans, en de planten die je bomben, en de patrols erbij? Lijkt me sterk

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
lanerios schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:47:
dus ook de veterans, en de planten die je bomben, en de patrols erbij? Lijkt me sterk
Je hoeft niet alles te vermoorden, kan er ook gewoon langs rennen snel die chest openen en omhoog springen :)

• Vecodo
Guido001 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:46:
[...]

Onzin! Heb heel die puzzle samen met mn pet gedaan. Zo moeilijk zijn die mobs niet :P
Pics or didn't happen! ;)

• corset
Preau schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:49:
[...]

Je hoeft niet alles te vermoorden, kan er ook gewoon langs rennen snel die chest openen en omhoog springen :)
Wens ik je veel succes mee, naast de chest staan 2 veterans, dus daar moet je paar hits van incasseren, ondertussen ben je al meerdere keren geraakt. Denk niet dat het mogelijk is

lanerios schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:50:
[...]

Wens ik je veel succes mee, naast de chest staan 2 veterans, dus daar moet je paar hits van incasseren, ondertussen ben je al meerdere keren geraakt. Denk niet dat het mogelijk is
Inderdaad. En met een Ranger heb je een pet die of uit zichzelf aanvalt of je gaat verdedigen. En die veterans zijn niet gek, die meppen dan eerst even je pet dood en daarna jou.

• SinergyX
Wij zaten gisteren ook in 1 ergens in zuid-shiverpeaks, hoofdzakelijk bats en globs die continue 'evade' gaan. Probleem was absoluut niet de klappen die ze uitdeelde, maar de stackende poison en die 'evade', waardoor je toch dood ging.

• Guido001
Zal vanavond die puzzle nog eens doen dan ^^
Was wel wat lastiger dan de meeste puzzles maar om nou te zeggen onmogelijk in je eentje? niet echt :)

Battlelog

• Vecodo
Guido001 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:55:
[...]

Zal vanavond die puzzle nog eens doen dan ^^
Was wel wat lastiger dan de meeste puzzles maar om nou te zeggen onmogelijk in je eentje? niet echt :)
Filmpje dan maar maken ;)

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
lanerios schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:50:
[...]

Bedankt voor het succes wensen maar ik heb het al gedaan.

• Vecodo
Gisteren met groepje begonnen aan AC story mode! We waren bij de eerste champion en hadden hem bijna dood na lang vechten! Boem..... Server knalt eruit, dat was even zwaar..

Zorgt er wel voor dat ik vanavond wederom party ga starten om voor de vierde keer AC te proberen ;).

• corset
Preau schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:56:
[...]

Bedankt voor het succes wensen maar ik heb het al gedaan.
Ik ben nieuwsgierig naar een filmpje.

• Guido001
Suggestie voor tooltje om te gebruiken daarvoor? :)

Battlelog

• corset
Fraps, camtasia

• Guido001
Thanks. Zoals gezegd, zal vanavond eens kijken :)

Battlelog

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-11 21:36

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik ben level 41 en heb nog nooit zo'n jumping challenge gezien? :X
Tenzij jullie gewoon die rode uitkijkpunten bedoelen daarmee?

Overigens heb ik bewust nog geen enkele map op 100%

Verder word ik echt wat treurig van die TP.
Waar mensen eergister nog leuke winsten hebben kunnen maken, wilde ik gisteravond ook m'n crafting levelen. Ik heb veel materialen opgepakt en loop er ook regelmatig voor om.

Heb dan ook meteen van level 0 naar level 100 kunnen levelen, maar ik kon niets verkopen of inkopen. Dat maakte het hele levelen een beetje zinloos.

Het probleem is ook niet zozeer dat het down is, maar er is geen alternatief om je spullen op te bewaren. De bank is veel te klein, de grote bags kun je niet betalen zonder handel en er is geen 'tussenstation' waar je je goederen op kwijt kunt. Dat is vrij frustrerend. Ik was juist zo blij dat mijn bagspaceprobleem uit WoW was verholpen. (dmv collections, maar gele items kunnen daar weer niet in...)

Dividend for Starters

• SinergyX
Weakling schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:08:
Hmm, geen achievement pets meer dus zoals de Rainbow Phoenix in GW1? Jammer.
Vergeet niet dat de Rainbow Phoenix pas veel later kwam in het spel, als je GW2 gelijk zet met Prophecies, kunnen ze nog alle kanten op met unieke pets en achievements (en natuurlijk de ritualist profession :P).

Indirect heb je al 4 rare pets die je vanuit je HoM punten kon halen.

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 15:11

BioHazard

*\o/*

PromWarMachine schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:17:
Ik ben level 41 en heb nog nooit zo'n jumping challenge gezien? :X
Tenzij jullie gewoon die rode uitkijkpunten bedoelen daarmee?

Overigens heb ik bewust nog geen enkele map op 100%

Verder word ik echt wat treurig van die TP.
Waar mensen eergister nog leuke winsten hebben kunnen maken, wilde ik gisteravond ook m'n crafting levelen. Ik heb veel materialen opgepakt en loop er ook regelmatig voor om.

Heb dan ook meteen van level 0 naar level 100 kunnen levelen, maar ik kon niets verkopen of inkopen. Dat maakte het hele levelen een beetje zinloos.

Het probleem is ook niet zozeer dat het down is, maar er is geen alternatief om je spullen op te bewaren. De bank is veel te klein, de grote bags kun je niet betalen zonder handel en er is geen 'tussenstation' waar je je goederen op kwijt kunt. Dat is vrij frustrerend. Ik was juist zo blij dat mijn bagspaceprobleem uit WoW was verholpen. (dmv collections, maar gele items kunnen daar weer niet in...)
Ja de "Jumping challenges" zijn simpelweg om bij de rode Vista punten te komen.
Pagina: 1 ... 151 ... 235 Laatste

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.

Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.