Blijkt dan ook nog eens dat de helft niet bruikbaar is onderwater
Gelukkig wel al mijn HoM spulletjes opgehaald (wat ziet EotN er bizar uit), nu weer in een blingbling armor rondlopend
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Tenslote kwam ik op het idee om eens een Thief aan te maken (Human), aangezien ik in WoW lange tijd Rogue gespeeld heb...dit bleek de goede keuze te zijn, met dagger/dagger is de gameplay precies zoals ik had gehoopt, veel acrobatische toeren en een goede damage output. Daar dus flink mee verder gegaan en inmiddels lvl 15 bereikt. Enige struikelpuntje is dat het ook een Human is net als mijn Guardian en dat ik met mijn Guardian ongeveer de keuzes gemaakt heb die ik met mijn Thief zou willen maken, dus ik hoop dat een andere 'beginstory' genoeg verschil kan maken op dat gebied..
Ik baseer mijn klasse/ras combo's trouwens op filmpjes van youtube waar je kan zien hoe de verschillende cultural armor sets er bij dat ras uitzien. Ik was eerst van plan om ergens wel een Asura te maken maar die cultural armor sets kunnen me niet zo boeien...de Light armor is wel leuk maar die van de Sylvari en Humans vind ik mooier...misschien dat ik mijn Mesmer ook nog wel wegdoe en een een nieuwe maak met een van die twee rassen...een Charr trekt me niet echt om echt het hele spel mee te gaan spelen maar ik ben wel erg benieuwd naar het eerste stuk van de personal story...ik denk dat ik die bewaar tot ik genoeg goud heb om er gems van te kopen voor een extra character slot.
Warrior kan me echt niet trekken om een of andere reden, maar dat heb ik bij de meeste games...bij WoW heeft het ook erg lang geduurd voor ik er aan begon, hoewel ik er daar wel lol mee heb beleeft. Necromancer kan me ook niet echt trekken, zowel qua thema als qua pets speelstijl...ik ben wel fan van steampunk dus misschien dat er ook nog wel eens een Engineer komt...maar ook daar, eerst maar eens een nieuwe character slot unlocken ervoor...
Dat vind ik dus ook, hoewel ik moet zeggen dat bij een Guardian ik nog niet echt rondjes ren, maar bij een Thief heb ik ook echt het gevoel dat het verschil maakt als je rond rent en springt als een gek. Heeft er misschien ook mee te maken dat ik er nog niet helemaal achter ben welke skills je als Guardian nu wel en niet kan gebruiken terwijl je beweegt..keertje uitzoeken.Yogoi schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:54:
[...]
Gelukkig wel en i'm loving it.
Dat skills op wapens baseren idee is echt leuk.
Ok je hebt niet zoveel skills maar daardoor ga ik juist meer van een type wapen houden.
Met m'n warrior lekker met een 2handed mace questen en 3-5 mobs tegelijk de grond in slaan om daarna met een mace en shield rondjes om een boss te rennen. (Ja ik speel de combat bijna alsof het een FPS game is)
[ Voor 15% gewijzigd door Cronax op 03-09-2012 12:07 ]
Klopt, maar daarvoor is een rangerclass ook niet voor bedoeldDakreal schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:50:
[...]
Een Ranger met een 2-h sword is inderdaad wel leuk, maar het komt niet in de buurt bij de warrior natuurlijk. En het is nog steeds een leren knaapje met een groot zwaard. Ipv een vechter/soldaat met een zwaard
Overigens heb ik m'n ranger even in de ijskast gestopt, en ben 2 andere classes begonnen, elementalist en necro.. Alle drie de classen vind ik echt awesome, en bestrijk daarmee alle crafting professions, behalve smithing dan. 1vs1 is necro echt tof om te spelen, 1vs de rest is elementalist dan weer leuk om irritant te doen
Daarnaast mogen ze van mij part echt de TP aanzetten
traktor scratch!
Ik begin mijn Norn Mesmer nu juist even wat minder te vinden. (lvl 40)Cronax schreef op maandag 03 september 2012 @ 12:04:
Mijn initiële char, een Norn Mesmer wil ik ook nog wel gaan spelen maar met Mesmer heb ik het idee dat ik ff een bepaalde 'deadzone' door moet waar het allemaal niet zo makkelijk gaat, dus ook nog maar even wachten...
Het gaat allemaal niet zo lekker meer, mijn dmg output is bijzonder laag in vergelijking met de mensen om me heen, en dat begin ik toch steeds vervelender te vinden.
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
DPS is erg goed maar ik heb het idee dat mijn traits niet goed werken.
Ik heb gekozen voor Siphon health bij crit, Siphon health on hit en 50% hogere siphon. Maar ik zie nooit health terug komen... of moet ik hier persé dat zwevende gedrocht bij gebruiken?
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Mijn hoogste level character is een Human Engineer, level 39. Met 2 turrets en nog wat eigen spells ben je in PvE bijna onoverwinnelijk, aangezien die turrets lang genoeg kunnen tanken, zodat jij ongestoord de monsters dood kunt maken.
Helaas zijn menselijke spelers slimmer dan dat.
Die blijven niet op turrets inhakken, maar hakken liever direct op mij. Dat heeft een, erm, negatief effect op m'n health.
Kortom: welke classes zouden het best in PvP zijn? Ik heb verder alleen ervaring met de Ranger, maar daar vond ik dat ik die pet te vaak moest ressen. Dat werd een beetje saai. Andere suggesties?
Heb je overal op geklikt in je HoM? Het is wel fantastisch gemaakt!SinergyX schreef op maandag 03 september 2012 @ 12:04:
Eindelijk 30 op m'n warrior, eerste elite uitkiezen.. Valt dat even tegenMelandru form is niet meer dan erg matig, banner heeft een cooldown van 240sec, signet is grappig maar de 'normal' versie is net zo goed, enkel Grenth is nog interessant. Gelukkig de CE wolf summon, die gelukkig wel nog wat nuttig is.
Blijkt dan ook nog eens dat de helft niet bruikbaar is onderwater
Gelukkig wel al mijn HoM spulletjes opgehaald (wat ziet EotN er bizar uit), nu weer in een blingbling armor rondlopend
Ik ben ook eindelijk op 30 gekomen. En toen ik een elite wilde kopen, kwam ik erachter dat ik niet genoeg skill points had
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Stiekem had ik gehoopt dat ze iets meer zouden 'linken' aan je oude character, een statue of desnoods een naam. In iedergeval iets dat je 'legacy' wat extra touch zou geven wat jij 300 jaar geleden hebt gedaan.Wailing_Banshee schreef op maandag 03 september 2012 @ 12:28:
Heb je overal op geklikt in je HoM? Het is wel fantastisch gemaakt!
Ik ben ook eindelijk op 30 gekomen. En toen ik een elite wilde kopen, kwam ik erachter dat ik niet genoeg skill points had
Lomp genoeg was het daar pas dat ik de link herkende tussen Logan en Gwen
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ja, ik hoopte ook op een gevallen statue, en nog een mini pet, misschien nog een half vergaan wapen, dat soort dingen. Maar die Xunlai kist daar is gewoon briljant!SinergyX schreef op maandag 03 september 2012 @ 12:32:
[...]
Stiekem had ik gehoopt dat ze iets meer zouden 'linken' aan je oude character, een statue of desnoods een naam. In iedergeval iets dat je 'legacy' wat extra touch zou geven wat jij 300 jaar geleden hebt gedaan.
Lomp genoeg was het daar pas dat ik de link herkende tussen Logan en Gwen(Keiran natuurlijk).
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ik heb het gevoel dat een engineer toch redelijk goed functioneerd in pvp. Tegen melee classes rondkiten en bommen leggen en tegen ranged switchen tussen granaten en pistol dual wield (met 45% crit chance en 5sec speed buff per crit kan je kiters makkelijker bijhouden en bommen in hun buurt neerleggenPromWarMachine schreef op maandag 03 september 2012 @ 12:19:
Kortom: welke classes zouden het best in PvP zijn? Ik heb verder alleen ervaring met de Ranger, maar daar vond ik dat ik die pet te vaak moest ressen. Dat werd een beetje saai. Andere suggesties?
Gek, als ik ecrazymarket.com intyp in de adresbalk van Firefox werkt het prima, maar deze link werkt inderdaad niet.
(En nee, Firefox redirect met niet naar www.ecrazymarket.com)
Ik weet 't, ik was nog net op tijdDerpeus schreef op maandag 03 september 2012 @ 08:26:
[...]
Daar heb ik hem ook gekocht, alleen zijn de prijzen op hun site nu verhoogt
Oh, en je hebt je charset verkeerd staan
[ Voor 21% gewijzigd door Compizfox op 03-09-2012 12:48 ]
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Verwijderd
Ik heb een beetje hetzelfde gevoel bij mijn Necro, alleen gebruik ik niet Blood Magic.Sneezzer schreef op maandag 03 september 2012 @ 12:16:
Ik speel een Necro met dagger/focus combi.
DPS is erg goed maar ik heb het idee dat mijn traits niet goed werken.
Ik heb gekozen voor Siphon health bij crit, Siphon health on hit en 50% hogere siphon. Maar ik zie nooit health terug komen... of moet ik hier persé dat zwevende gedrocht bij gebruiken?
Spite (10), Curses (10), Soul Reaping (10). Bij curses kan je 20% bleeding duration instellen, maar ik heb niet echt het idee dat dit werkt. 1 spel is 33s bleeding, maar ik kan niet duidelijk zien bij een mob of deze dan dus 40s is ipv 30. Alles wordt gestackt namelijk.
Daarnaast doen andere classes veel meer dmg dan ik, warrior is een heel duidelijk verschil, maar ook hunter, elementalist, thief en gaurdian zit veel verschil in. De spells van de staff vindt ik ronduit zwak, ik gebruik nu scepter/dagger combi wat mij het beste lijkt.
Ik kan mij wel voorstellen dat een necro beter is voor groups.
Firefox redirect je niet, maar doet toch hetzelfde. Pakt gewoon www. indien er anders niets is. Niet iedere browser doet dit. Zo met name Chrome niet, waarschijnlijk mede gezien omdat voor hun search results het uit maakt of mensen linken naar www. of gewoon domain.com; dat zijn namelijk 2 verschillende domains, en is het SEO technisch verstandiger om slechts één van de twee te promoten.Compizfox schreef op maandag 03 september 2012 @ 12:45:
[...]
[...]
Gek, als ik ecrazymarket.com intyp in de adresbalk van Firefox werkt het prima, maar deze link werkt inderdaad niet.
(En nee, Firefox redirect met niet naar www.ecrazymarket.com)
Er zal geen specifieke class zijn welk het best is in PvP, het hangt allemaal maar net van je skills, traits en weaponry af. Plus daarboven ook nog eens de situatie. Zo is met mijn ele dual daggers in tournaments een viable optie; veel kleine ruimte, weinig mogelijkheid tot escape en geen hogere muren waarop ze staan. Terwijl in WvWvW mensen gewoon uit range rennen of ze op muren staan en bijv een staff de betere keus is.PromWarMachine schreef op maandag 03 september 2012 @ 12:19:
Ik geniet zowel van PvE als van PvP.
Mijn hoogste level character is een Human Engineer, level 39. Met 2 turrets en nog wat eigen spells ben je in PvE bijna onoverwinnelijk, aangezien die turrets lang genoeg kunnen tanken, zodat jij ongestoord de monsters dood kunt maken.
Helaas zijn menselijke spelers slimmer dan dat.
Die blijven niet op turrets inhakken, maar hakken liever direct op mij. Dat heeft een, erm, negatief effect op m'n health.
Qua skills focus iig zoveel mogelijk qua actieve skills op non-pet skills. Zoals je zelf al aangeeft (bijna) niemand zal eerst je pet gaan downen.
Welke profession doet dit? En wat doen ze
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ranger, geven een AoE buff (of debuff op de mob).lanerios schreef op maandag 03 september 2012 @ 12:53:
Vraagje. Welke class gooit spirits neer? Ik zie soms een soort plant creature op 4 poten met een glow staan. ".. spirit" oid.
Welke profession doet dit? En wat doen ze
Die Xunlai kist was erg leukWailing_Banshee schreef op maandag 03 september 2012 @ 12:40:
Ja, ik hoopte ook op een gevallen statue, en nog een mini pet, misschien nog een half vergaan wapen, dat soort dingen. Maar die Xunlai kist daar is gewoon briljant!
[ Voor 38% gewijzigd door SinergyX op 03-09-2012 12:57 ]
Ik heb het niet over dat ik grinden niks vind.kaluro2 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:19:
[...]
[...]
Ik snap jullie niet. Waarom ga je überhaupt een MMORPG spelen als je grinden niks vind?![]()
MMORPGS zijn een grote grind. Geld verzamelen, betere gear krijgen, levelen, craften, exploren.. alles is een grote grind. Time invested == rewards earned.
Als je grinden niks vind, ga dan een fast paced FPS of een RTS game doen ofzo. Ik vind het een beeeeetje hypocriet om te gaan zeuren over grinden, na aanschaf van een MMORPG. WIllens en wetens.
Ik heb het over dat autoattack met je standaard aanval meer dan voldoende is op het moment, met zo'n overschot aan spelers is er echt geen moeilijkheid aan.
Fokky's nemen de wereld over \^0^/
https://register.guildwars2.com/rob_erwt schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:06:
Ik moet hier maar even een paar dagen niet lezen geloof ik. Word ik alleen maar jaloers van.
Vrijdag even twee uurtjes (ofzo) gespeeld met een Human Warrior. Beviel erg goed! Alleen was ik vergeten mijn random gegenereerde wachtwoord in mijn password manager op te slaan, dus zaterdag kon ik niet meer inloggen.
En vanwege die spam-run/hack acties hebben ze de password reset functionaliteit uitgeschakeld. Wel een ticket voor support aangemaakt, maar die geven prio aan alle 'ik ben gehackt!' issues. Dus voorlopig nog steeds geen reactie gehad en dus ook nog steeds niet spelen...
->
Yes
->
Forgot your password? Click here to reset it.
Die doet het wel.
Zelf ben ik level 41 met mijn sylvari ranger en dus net de 2de lijn traits unlocked en direct 20 in skirmishing gestopt en Trappers expertise genomen. Ik ben er nog niet uit of ik voor 3 traps ga of 2 traps + movement speed. Maar zolang ik alles nog overleef en de extra damage/util van een derde trap niet nodig heb hou ik het bij de movement speed. Maar dat lanceren van traps is echt geniaal en zo'n beetje de beste trait die ik tot nu toe heb gezien bij de ranger. Ik ga hoogstwaarschijnlijk hier ook mee door, dus 30 in skirmsihing en dan 20 in Marksmanship voor de extra range op de longbow. En de overige 20 in die gene die Toughess geeft. Ik weet niet meer precies waarom, maar het zag er gister wel tof uit. Ik speel trouwens met Longbow/Shortbow atm. Shortbow als main, die doet verreweg het meeste damage in korte tijd. En met een bleed stack per crit en + condition damage en sharpend edges @ 75% health stacked die bleed lekker door en gaat de damage goed. Ik switch voor aoe damage en snelle burst naar me longbow, en voor een interupt (4, doet een knockback die interupt geeft). Een Barrage vuren met de sharpend edges buff betekend 5 bleed stacks op alle targets in de aoe voor nog meer damage. En verder gewoon eerst 3 en daarna 2 voor zieke burst. Alleen zal ik nu wat meer switchen nu ik een passive hebt die me fury geeft per weapon switch, wat gewoon 20% cirt chance is.
Verder een lvl 16 warrior met greatsword/longbow combi. GS is geniaal sterk en i like. Voor AoE damage is de longbow echt killer. F1 skill op de grond, 3 skill daar midden in en b00m alle targets dood en de restjes afmaken met de great sword.
Ook en lvl 11 mesmer. Nu met Scepter/focus en Staff. En dat werkt ook heel lekker. Ik denk alleen dat ik voor de eerst levels switch naar een greatsword, tot dat je wat meer traits hebt is de GS superieur tegen over alle andere wapens in terms of deeps.
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Wees blij, bijna elk gevecht dat ik hem neerzet, pakt iemand dat ding ook meteen op en staat er mee te meppen, meteen tougness/power kwijtye-roon schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:16:
Enige jammere is dat die spirits statisch zijn en niet op te pakken en te verplaatsen zoals de banner van de warrior. Pas zodra je genoeg punten in Nature hebt gestopt kan je een trait nemen waardoor de spirits mobile worden en dan pas worden ze echt goed. Ze worden door npc's amper aangevallen en ze blijven erg lang leven dus dat betekend een hele lange 20% extra damage zolang de frost spirit mee loopt. Of 1 van de andere natuurlijk.
denk dat dat vooral komt omdat het gros van de spelers niet weet waar dat ding eigenlijk voor is.SinergyX schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:18:
[...]
Wees blij, bijna elk gevecht dat ik hem neerzet, pakt iemand dat ding ook meteen op en staat er mee te meppen, meteen tougness/power kwijtGoed, wel handig als gratis sprint buff
En deels omdat je snel wil looten, sta je net naast zo'n ding, pak hem op ipv mob lootenD-rez schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:20:
denk dat dat vooral komt omdat het gros van de spelers niet weet waar dat ding eigenlijk voor is.
Verwijderd
normaal gebruik ik altijd agressor of met 2 g ...
maar zijn allemaal bezet
ik wil een human warrior maken
De startzones zijn nu zeer druk bevolkt en iedereen loopt daar van event naar event. Daardoor is er wel enige overkill op sommige events. Je moet er ook rekening mee houden dat nieuwe characters over een paar maand die events ook graag willen doen en als het te moeilijk zou zijn, krijgen ze niet voldoende XP.motormuus schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:08:
[...]
Ik heb het niet over dat ik grinden niks vind.
Ik heb het over dat autoattack met je standaard aanval meer dan voldoende is op het moment, met zo'n overschot aan spelers is er echt geen moeilijkheid aan.
Maar je hebt wel gelijk. In principe zouden ze de sterkte van de mobs kunnen schalen naar het aantal deelnemers..
Ik heb ook wel al meegemaakt dat 30+ lvl 12 spelers gewiped werden door veteran event mobs
Letters als "ê é è ë æ" zijn ook toegestaan en maken de mogelijkheden voor namen al weer stukken groter. En natuurlijk kan je je character een achternaam geven.Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:24:
heeft iemand nog tips voor nicknames :x
maar zijn allemaal bezet
Dat. Iedere keer in een group fight sta je plots wel weer met zo'n ding in je handen. Terwijl je alleen maar je loot op wilt pikkenSinergyX schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:23:
[...]
En deels omdat je snel wil looten, sta je net naast zo'n ding, pak hem op ipv mob looten
Mijn Charr engineer : GreasepawVerwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:29:
oh wist ik niet;) en achternamen vind ik ook moeilijk om te verzinnen ...
mijn (zwarte) Sylvari guardian : Blackbark
Gewoon even denken wat je class doet, wat je race doet/kan/eruit ziet en combineren maar
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:24:
heeft iemand nog tips voor nicknames :x
maar zijn allemaal bezet
Noem je je: Agg RessorVerwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:29:
oh wist ik niet;) en achternamen vind ik ook moeilijk om te verzinnen ...
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Of Ass Regor (dyslectische warrior-versie)
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Dan krijg je gelijk een ban.SnoeiKoei schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:36:
[...]
Of Ass Regor (dyslectische warrior-versie)Past goed bij het traditionele RPG-beeld van een warrior, wel spieren maar geen denkvermogen.
Hij is zo kundig met z'n 2h Greatsword dat hij er een ei mee kan scheren.
Ja dat vrees ik ook idd
Ik heb mijn namen netter gehouden:
Qom Quartergiant (Asura thief)
Bron Bloodclaw (Charr warrior)
Tinuwen Thornvine (Sylvari necromancer)
Master Keee (Human engineer, wilde eigenlijk Master Key maar dat was bezet)
Vanavond ga ik een Norn ranger maken, moet ik nog een naam voor bedenken.
Misschien eens proberen met je driver up te daten en kijken of dat helpt?Exill schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:01:
na de update van vandaag is mijn fps ingekakt van ongeveer 50 fps naar 20 fps. Shaders en post processing lijken de grote boosdoenders te zijn waar dat eerst geen probleem was. Nvidia kaart, iemand anders ook last van?
En zo zie je maar weer dat het kiezen van een class echt een persoonlijke keus is ;-) Niet teveel naar het geblaat hier luisterenBlaim schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:48:
Vanwege comments van jullie in dit topic dat Guardian maar saai is, heb ik de class in de beta en tot gisteren links laten liggen.. big mistake. Het combineert magie en melee gameplay op een hele leuke manier. En ze kunnen tegen een stootje ondanks dat ze deftige damage output hebben. Ik verwachtte een Vanilla WoW paladin te spelen. Gelukkig is het totaal anders, echt een verrassing.
Altijd gespeeld in beta
Is wel even wennen vond ik, maar op de een of andere manier wordt de guardian steeds leuker als je hem/haar wat langer speelt. Greatsword/shield/scepter is heerlijk in PVE.
Level nu een warrior (norn) en een guardian (sylvari) apart van elkaar en spelen beiden toch wezenlijk anders.
Alletwee wel heerlijke professions imo
FUMES et CARNES
Wat mij verbaasde uit polls die ik rond release zag was dat van de professions necromancer en van de races Charr beiden zeeer laag scoorden in populariteit, terwijl ik die juist heel gaaf vind. Dus nee, ik trek me idd niks van de overheersende meningen aan en speel lekker mijn eigen spel en laat GW2 daar juist heel geschikt voor zijn!
[ Voor 11% gewijzigd door SnoeiKoei op 03-09-2012 13:56 ]
Mesmer is ook erg leuk hoorSinergyX schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:59:
Enigneer vind ik nog steeds de grote tegenvaller, zelfs mesmer speelt nog leuker
Vond het de klasse verrassend leuk spelen in de beta's
Bij ons op de server zie ik behoorlijk veel engineers , best wel heel erg veel eelijk gezegd.
Zijn wel allemaal met flamethrower.
FUMES et CARNES
Flamethrower!SinergyX schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:59:
Enigneer vind ik nog steeds de grote tegenvaller, zelfs mesmer speelt nog leuker
Granaten!
Moersleutel! (=> linksboven
Ranger vind ik op dit moment prima
Kun je dit toelichten? Ik heb zelf even in een stress test met een Guardian gespeelt en juist die deftige damage output viel mij tegen. Hoe speel je jouw Guardian? Ik ben aan het kijken naar een tweede char die totaal iets anders is dan mijn Ranger. Ik wil in ieder geval een andere armor klasse dan medium, dus de Guardian zou een optie kunnen zijn.Blaim schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:48:
Vanwege comments van jullie in dit topic dat Guardian maar saai is, heb ik de class in de beta en tot gisteren links laten liggen.. big mistake. Het combineert magie en melee gameplay op een hele leuke manier. En ze kunnen tegen een stootje ondanks dat ze deftige damage output hebben. Ik verwachtte een Vanilla WoW paladin te spelen. Gelukkig is het totaal anders, echt een verrassing.
Verwijderd
Moet zeggen dat het een heerlijke game is, de eerste MMO waarbij ik daadwerkelijk de levelcap kan raken zonder apocalyptisch verveeld te geraken en er mee te stoppen. Gebrek aan grind-onzin is daar een oorzakende factor in.
Veel van de beloofde "onze game is anders" ervaar ik zondermeer als zodanig. Dynamische events i.c.m. met deze wat bredere manier van questen hebben me op weinig momenten een gevoel van verveling gegeven. Ook het feit dat je alles in feite kan solo-en vind ik erg prettig en dat het niet 5 jaar kost voordat je op significant hogere levels komt voor de leuke dingen is erg prettig. (stond na 2 of 3 dagen al tegenover The Shatterer, dat was wel een tof moment!)
Launch ging wat mij betreft bijzonder soepel, ik heb een pre-purchase dus zat vorige week zaterdag om 6 uur in de ochtend keurignetjes bij opening al in-game. Verderop diezelfde dag ging het een uur of 4 uit de lucht, maar verder geen significante storingen gehad.
Wel wordt de game geplaagd door wat door mij ervaren wordt als te voorkomen en daarmee vervelende bugs. Dynamische events blijven meer dan eens hangen of werken niet juist en ben zelfs op een bug gekomen die voortgang in mijn persoonlijke story arc gewoonweg tegenhoud...
Verder nog kleine dingen zoals het gegeven dat de camera erg rare dingen doet als de omgeving waar je je in bevind wat krapper wordt waardoor het af en toe erg lastig navigeren wordt, vooral bij dingen als jumping puzzels die al onder je nagels kunnen kruipen, erg vervelend.
Heb wel het idee dat ze alle stoppen er uit hebben gehaald om deze problemen het hoofd te bieden dus ook dit is weer postief.
All in all super, ik voorzie nog vele uren plezier!
Flamethrower matige damage, targeting klopt vaak niet, granaten.. 2x knop drukken om te gooien, vaak buiten de locatie omdat de mob weer weggelopen was, nee.. beetje weapon swap op andere classes doen het 10x beter. Erg is nog wel die medkit, 3 dingen op de grond die wat? 2% van je totale HP geven.mr_das schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:01:
Flamethrower!
Granaten!
Moersleutel! (=> linksboven)
Ik level em wel gewoon door, game is simpel genoeg, enkel om die elite skills een keertje te zien.
Het probleem van beide classen, imho, is dat ze op low-lvl niet zo boeiend zijn. Bij beide heb je redelijk snel alle weaponskills en laten de weaponskills van beide professions niet zo heel interessant zijn. De slot-skills zijn daarintegen veel leuker dan de slot-skills van andere professions. Ik vermoed dan ook dat de Mesmer en Engineer pas leuk worden vanaf een hoger level, denk richting de 40-50. Iemand met afwijkende ervaringen?SinergyX schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:59:
Mag ik dat ook? Ik speel Guardian met mace/shield en hammer. Met de mace/shield combi is de damage output niet groots, maar heb ik wat meer mogelijkheden om mezelf langer in leven te houden. Deze combi gebruik ik vooral bij meerdere tegenstanders of als afwisseling bij zware tegenstanders.RoseSolane schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:03:
Kun je dit toelichten?
De hammer is om er vol op te meppen en daarmee sloop ik tegenstanders van zo'n 3 a 4 levels hoger dan ikzelf in no time. De damage die ik daarmee doe is echt enorm. Het verlies aan health gaat iets rapper, maar nog steeds niet zo vlug dat je het niet kunt counteren. Gebruik die vooral bij single tegenstanders.
In het kort is dat hoe ik mijn Guardian speel en ik kom zelden echt in de problemen.
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Verwijderd
Grappig, Engineer is de enige die mij echt leuk leek omdat ik dat nergens terug zie. Heb verder niets geprobeerd tot op een significant level maar veel meer dan pistolen, rifles, turrets granaten hoef ik niet te horen om het cool te vinden, en ik speel Charr dus ook charrzooka.SinergyX schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:59:
Zit nog te kloten met mijn build, maar ik heb over het algemeen weinig problemen iets tegen de vlakte te werken en gameplay is voor mij leuk genoeg.
Ik ga niet switchen.
Wat ik damn zeer irritant vind zijn de dungeons. Zit met 5 man in party en iedereen komt in verschillende instances terecht. Overflow was ook irritant, maar met de join in knop kan ik meestal wel samen spelen met vrienden.
De dungeon is echter onspeelbaar met vrienden. Gewoon een groot deel van de game not available, vind ik gewoon niet kunnen. Al tig keer uitgelogd, disband en weer party created enzo. Werkt gewoon niet.
Ik wilde gisteren weer wat op m'n main spelen. Die had net Kessex 100% gedaan (na Queensdale). Dus ik vroeg in GC welke kant ik op zou gaan, oost of west. Toen maakte iemand de opmerking dat oost de juiste richting was (Gandara Fields). En mijn reactie? who cares what the right direction is!Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:06:
Veel van de beloofde "onze game is anders" ervaar ik zondermeer als zodanig.
Het feit dat ik dat kon zeggen maakt het in mijn ogen een gaaf spel...
Gelukkig geven ze daarvan toe dat het nog niet werkt zoals het moet en zijn ze er druk mee bezig.Hironshy schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:16:
Wat ik damn zeer irritant vind zijn de dungeons. Zit met 5 man in party en iedereen komt in verschillende instances terecht.
Waarom vraag je het dan?Wailing_Banshee schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:20:
Dus ik vroeg in GC welke kant ik op zou gaan, oost of west.
...
En mijn reactie? who cares what the right direction is!
[ Voor 29% gewijzigd door SnoeiKoei op 03-09-2012 14:22 ]
Dat magWeakling schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:12:
[...]
Mag ik dat ook? Ik speel Guardian met mace/shield en hammer. Met de mace/shield combi is de damage output niet groots, maar heb ik wat meer mogelijkheden om mezelf langer in leven te houden. Deze combi gebruik ik vooral bij meerdere tegenstanders of als afwisseling bij zware tegenstanders.
De hammer is om er vol op te meppen en daarmee sloop ik tegenstanders van zo'n 3 a 4 levels hoger dan ikzelf in no time. De damage die ik daarmee doe is echt enorm. Het verlies aan health gaat iets rapper, maar nog steeds niet zo vlug dat je het niet kunt counteren. Gebruik die vooral bij single tegenstanders.
In het kort is dat hoe ik mijn Guardian speel en ik kom zelden echt in de problemen.
Beide combinaties zijn melee? Ik moet zeggen dat het het hard meppen als ranger met een zwaard als ik niet genoeg afstand heb weet te houden best aardig is. Mijn Sylvari vrouwtje lijkt het ook erg leuk te vinden aan haar kreten te horen
Ik ga maar eens kijken naar een Guardian als tweede char. Bedankt.
Helemaal mee eens. Ik heb me nog geen moment verveeld en ik heb pas één startgebied compleet (+ de stad) en wat WvW gedaan. Er ligt echt nog een wereld open om te verkennen.Wailing_Banshee schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:20:
[...]
En mijn reactie? who cares what the right direction is!
[ Voor 16% gewijzigd door RoseSolane op 03-09-2012 14:26 ]
De leukste bug die ik tot nu toe ben tegen gekomen was op zaterdag ochtend met de pre release. Er liep in Queensdale een bandit boss rond waarbij de invunerebility buff die in plaats van een aantal seconden op 20 uur stond. Een uur later zag je nog steeds de één na de ander dood neervallen bij zijn whirlwind attacks
Voor de mensen die bugs tegenkomen maar niet weten hoe deze te reporten. Als je in het spel op ESC drukt en vervolgens op support klikt, heb je daar nog steeds de mogelijkheid om bugreports net zoals in de beta's in te dienen.
Ja, ik moet toegeven dat dat wel een minpuntje is aan de build die ik nu gebruik, maar tot nu toe (level 42) weet ik me daar toch prima mee te redden.RoseSolane schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:24:
Beide combinaties zijn melee?
You, Sir! You are my hero!!Zerotorescue schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:11:
[...]
https://register.guildwars2.com/
->
Yes
->
Forgot your password? Click here to reset it.
Die doet het wel.
* rob_erwt geeft Zerotorescue een cookie. Wat zeg ik: een hele taart!
Never underestimate the power of stupid people in large groups
Jij gaat Cooking dus flink levellen.rob_erwt schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:28:
[...]
You, Sir! You are my hero!!Dat werkt dus idd!
* rob_erwt geeft Zerotorescue een cookie. Wat zeg ik: een hele taart!
Hey !Exill schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:01:
na de update van vandaag is mijn fps ingekakt van ongeveer 50 fps naar 20 fps. Shaders en post processing lijken de grote boosdoenders te zijn waar dat eerst geen probleem was. Nvidia kaart, iemand anders ook last van?
Ik heb precies hetzelfde.
Speel vanaf de beta en pre-release, altijd goede fps gehad.
Vanochtend ben ik aan het spelen, ingame message kondigd de nieuwe build aan, sinds dien speel ik met 10-15 fps waar het voorheen 40-50 was
Heb de ndivia-drivers helemaal up to date gebracht ( heb een alienware m14x i5 met gt650m videokaart , rete nieuw ) maar niks helpt.
Is geen spelen zo...
Heb een mailtje gestuurd naar support maar dat duurtwaarschijnlijk een eeuwigheid.
Mocht jij een oplossing gevonden hebben, als deze er überhaubt is, laat het even weten via een PM :-)
Ik speel Necro als m'n main en ik ben het er totaal niet mee eens hoor. Ik vind dat de effecten juist ook wel origineel zijn, rending claws, Feast of Corruption (dat geluidseffect ook, geweldig), Locust Swarm, Wail of Doom. Allemaal originele effecten.tuinïnen schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:03:
Zelf vind ik Necro minder. Veel aanvalseffecten lijken op elkaar waardoor ik meestal het gevoel heb op maar wat knopjes te duwen ipv ook daadwerkelijk een aanval uit te voeren.
Ranger vind ik op dit moment prima
Ik vind de Necro ook behoorlijk powerful trouwens en heel leuk spelen. Gisteren bijvoorbeeld rende ik naar zo'n skill challenge samen met iemand anders en die gast blijft vervolgens stil staan. Maar die Veretan was gewoon 3 levels hoger maar ik heb em wel gesolo'd (en die homo (excuus) rent vervolgens naar zn SP en verdwijnt uit het zicht).
Mooie vind ik van de necro is dat tie een enorm lange adem heeft. Kiten, slow effects, speedbuff voor je zelf, self heal (prayer to dwayna), Lich Form Death Shroud, dan zijn je slow effects en speedbuffs wel weer uit cooldown, tegen die tijd is je self heal ook wel weer up. Zo kan je eignelijk oneindig doorgaan mits je genoeg ruimte hebt om te kiten. De enige keren dat ik dood ga is wanneer ik klem kom of te veel pull (kan er 1 of 2 vertragen maar niet allemaal
Necro is gewoon onwijs gaaf
Maar goed.. Spijt me
Ik zou niet weten wat ze dan meer krijgen dan 2-3 elite tov lagere levels, mesmer heeft al vanaf het begin aardige interactie met de illusions (en de explosies), enige wat het zou kunnen zijn is het gemis van power op lagere levels zodat je relatief weinig damage doet met je diverse packs.Xato schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:08:
Het probleem van beide classen, imho, is dat ze op low-lvl niet zo boeiend zijn. Bij beide heb je redelijk snel alle weaponskills en laten de weaponskills van beide professions niet zo heel interessant zijn. De slot-skills zijn daarintegen veel leuker dan de slot-skills van andere professions. Ik vermoed dan ook dat de Mesmer en Engineer pas leuk worden vanaf een hoger level, denk richting de 40-50. Iemand met afwijkende ervaringen?
De wapens an sich doen helemaal geen damage tov sin, warrior of hunter, enige 'opvulling' die je qua damage hebt is/zijn je turret(s). Ja, je moet meer tactisch spelen om een mob neer te maaien.. dat heet niet tactisch, dat heet onnodig langer bezig zijn
Enige voordeel, met wapen wissel en bag-truc kan je in iedergeval die belachelijke backpack onzichtbaar maken, scheelt tenminste iets
[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 03-09-2012 14:54 ]
Mijn conclusie: Elementalists zijn, in ieder geval de eerste 11 levels, extreem underpowered. De Guardian heeft zoveel meer opties, bescherming, en heals... het is bijna zielig in vergelijking.
Ik speel dit nu en zoals al ergens in het forum gezegt word.. Je skills worden idd interessanter op het moment dat je level 30 bereikt en je eerste elite skill kunt gebruiken. Net met een paar andere Gotters een dungeon gedaan. Ging wel lekker als dedicated Healer.. Alleen inderdaad irritant als je voor je baby een miep op bezoek krijgt die wil hebben dat ik de PC uit doe .. Hmmzz Ergens heeft ze wel gelijk.. Maar goed .. Ik heb 4 mede gotters in de steek gelaten.. Waarvoor nogmaals mijn excuses
Dude... je wordt blijkbaar vader, als je gamen eigenlijk belangrijker vindt en niet zelf bedenkt dat je de PC op zo'n moment moet uitdoen heb je je prioriteiten niet bepaald op ordeStronkie schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:59:
Alleen inderdaad irritant als je voor je baby een miep op bezoek krijgt die wil hebben dat ik de PC uit doe .. Hmmzz Ergens heeft ze wel gelijk.. Maar goed .. Ik heb 4 mede gotters in de steek gelaten.. Waarvoor nogmaals mijn excuses
Echt ookSnoeiKoei schreef op maandag 03 september 2012 @ 15:06:
[...]
Dude... je wordt blijkbaar vader, als je gamen eigenlijk belangrijker vindt en niet zelf bedenkt dat je de PC op zo'n moment moet uitdoen heb je je prioriteiten niet bepaald op orde
Zelf speel ik mijn Guardian met Greatsword en Mace/Focus. Mace/Focus is speciaal bedoeld om als 'tank' te kunnen fungeren in een dungeon of tegen een grote baas, door de twee schildjes te combineren kan je de meeste damage ff van de melee afhouden waardoor ze genoeg tijd hebben om hun heal van cooldown te krijgen. Greatsword is redelijk mobiel en deelt zowel single target als AoE lekkere damage uit, is dus aan te bevelen. sword/torch is ook een leuke combi, schijnt de beste singletarget DPS combo te zijn voor een Guardian, maar met mijn combo ben ik wat veelzijdiger en dat bevalt me goed.
Als het voor mijn baby is laat ik iedereen ehh... gaan.. Eerst mijn baby.. Dan pas mijn rest van het leven.
Maar toch... Lullig voor mijn mede gotters.. maar die komen er wel overheen.. hehehehe.. tis maar een spel
Ben al vader hoor.. Zie ergens anders in dit forum.. Hij heet Yannik MarkSnoeiKoei schreef op maandag 03 september 2012 @ 15:06:
[...]
Dude... je wordt blijkbaar vader, als je gamen eigenlijk belangrijker vindt en niet zelf bedenkt dat je de PC op zo'n moment moet uitdoen heb je je prioriteiten niet bepaald op orde
maar nu kan ik dus niet meer inloggen..
[ Voor 47% gewijzigd door Stronkie op 03-09-2012 15:19 ]
Moet zeggen dat ik zo'n antwoord niet zo zou waarderen.Wailing_Banshee schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:20:
[...]
Ik wilde gisteren weer wat op m'n main spelen. Die had net Kessex 100% gedaan (na Queensdale). Dus ik vroeg in GC welke kant ik op zou gaan, oost of west. Toen maakte iemand de opmerking dat oost de juiste richting was (Gandara Fields). En mijn reactie? who cares what the right direction is!
Ik bedoel, vraag het dan niet. Beetje iemand in de zeik zetten terwijl die persoon je denkt te helpen.
Ik hoorde gisteren dat /bug ook werkt....MonkeySandwich schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:26:
Voor de mensen die bugs tegenkomen maar niet weten hoe deze te reporten. Als je in het spel op ESC drukt en vervolgens op support klikt, heb je daar nog steeds de mogelijkheid om bugreports net zoals in de beta's in te dienen.
Ik zit al 7 jaar in dit guild en ken de mensen al wat langer dan vandaag (en zij mij!). En gelukkig snapten zij wel wat ik bedoeldeSneezzer schreef op maandag 03 september 2012 @ 15:21:
[...]
Moet zeggen dat ik zo'n antwoord niet zo zou waarderen.
Ik bedoel, vraag het dan niet. Beetje iemand in de zeik zetten terwijl die persoon je denkt te helpen.
Zoals je al zegt: lvl11.Blue-eagle schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:56:
Sinds mijn level 11 Guardian een scepter heeft is hij sterker dan mijn level 11 Elementalist. Op afstand dus. Dingen gaan tenminste dood voor ze bij me zijn, en anders chain ik ze wel vast. Komen ze in melee range? 2H Greatsword erbij en Whirling Wrath en alles om me heen is dood.
Mijn conclusie: Elementalists zijn, in ieder geval de eerste 11 levels, extreem underpowered. De Guardian heeft zoveel meer opties, bescherming, en heals... het is bijna zielig in vergelijking.
Dan nog een vraag heb je bij de ele al wel alle wapens+skills?
Vervolgens, zodra je traits gaat speccen kun je een echte glass-canon danwel flinke AoE soup doen met de Ele... dus ik zou me echt geen zorgen maken.
Mensen nog tips? Denk dat ik Far Shiverpeaks maar links laat liggen met die drukte..
Ik smeek je
Zijn er al mensen die werken aan een nieuwe topic start eigenlijk.. Ik wil wel meehelpen. Als iemand dat wil
[ Voor 45% gewijzigd door Stronkie op 03-09-2012 15:42 ]
Juist vanaf level 40 vind ik de mesmer heel erg afwijken van de andere classes, waar ik de anderen steeds harder zie slopen, ga ik juist steeds langzamer. Hij is steeds minder interessant.Xato schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:08:
[...]
Het probleem van beide classen, imho, is dat ze op low-lvl niet zo boeiend zijn. Bij beide heb je redelijk snel alle weaponskills en laten de weaponskills van beide professions niet zo heel interessant zijn. De slot-skills zijn daarintegen veel leuker dan de slot-skills van andere professions. Ik vermoed dan ook dat de Mesmer en Engineer pas leuk worden vanaf een hoger level, denk richting de 40-50. Iemand met afwijkende ervaringen?
Er is helemaal geen overflow momenteelWeakling schreef op maandag 03 september 2012 @ 15:42:
Als je van spelen op de overflow servers houdt, dan moet je vooral op FS komen ...
Gisteravond in Asura 1-15-gebied nog wel iig. Hangt van de zone en het tijdstip af maar uiteindelijk raken de mensen natuurlijk wel over steeds meer zones verspreid en ben je bijna overal van de overflow af.
Overflow begint al heel goed mee te vallen op FS, alleen jammer dat WvWvW nog steeds lang wachten is.
I'll do what I can, but expect very little.
Das toch z'n eigen pakkie aan? Dat wij het anders zouden doen is een ander punt.SnoeiKoei schreef op maandag 03 september 2012 @ 15:06:
[...]
Ik ben niet van mening dat je daar iets over moet zeggen, als je vind dat het beter kan moet je dat zelf doen ;-)
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Ik ben niet van mening dat je er iets van moet zeggen dat ik er wat van zegDakreal schreef op maandag 03 september 2012 @ 15:48:
[...]
Das toch z'n eigen pakkie aan? Dat wij het anders zouden doen is een ander punt.
Ik ben niet van mening dat je daar iets over moet zeggen, als je vind dat het beter kan moet je dat zelf doen ;-)
Tuurlijk, ieder zijn ding, maar je kunt gamen te serieus nemen. En laten we wel wezen, het is beter dat ik dat zeg (als hij mij een klootzak vindt zal dat me aan de reet roesten maar misschien zet het hem wel aan het denken) dan dat zijn vrouw er over moet beginnen he.
Verwijderd
Is dat niet die die vandaag gefixed is?Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 15:56:
Mijn Asura Elementalist main story is buggedEn het kloterige is dat ik er veel mensen van vind met het zelfde issue, nergens een oplossing...
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Game_status_updates
Level 58 nu, vanochtend na de patch nog gespeeld maar zelfde FPS als eerder (60+) i7 2600 580gtx 1920/1200
Tot nu toe zeer tevreden, ik lees ook alleen maar positieve berichten.
Sssst stil nou, zometeen springt iedereen weer bovenop FS!Tukker_T schreef op maandag 03 september 2012 @ 15:45:
Er is helemaal geen overflow momenteel
Zit nu nog op 't werk en wil vanavond zien dat ik wat geld verdien met wat handelen
Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram
Verwijderd
WOEI! Stealing Secrets inderdaad! Hopelijk zit die in de patch van vandaaghexta schreef op maandag 03 september 2012 @ 15:57:
[...]
Is dat niet die die vandaag gefixed is?
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Game_status_updates
Ik heb hier ook problemen mee. Fingers crossed dat dit wordt opgelost dan.Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 16:09:
[...]
WOEI! Stealing Secrets inderdaad! Hopelijk zit die in de patch van vandaag
Ze zijn er dan toch wel snel bij met bugfixes
Hetzelfde probleem hier! Hopelijk kan ik hem vanavond doen.Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 16:09:
[...]
WOEI! Stealing Secrets inderdaad! Hopelijk zit die in de patch van vandaag
Nope ik geef je groot gelijk.. Ik stop met alles en iedereen zodra ik voor mijn kleine nodig ben. Dat is het punt niet.. Maar situatie waar ik me dus in bevond was:SnoeiKoei schreef op maandag 03 september 2012 @ 15:53:
[...]
Ik ben niet van mening dat je er iets van moet zeggen dat ik er wat van zegDa's namelijk mijn pakkie an.
![]()
Tuurlijk, ieder zijn ding, maar je kunt gamen te serieus nemen. En laten we wel wezen, het is beter dat ik dat zeg (als hij mij een klootzak vindt zal dat me aan de reet roesten maar misschien zet het hem wel aan het denken) dan dat zijn vrouw er over moet beginnen he.
We hebben een afspraak om 4 uur.. Om papieren te ondertekenen namens de Baby. Ik zit vanaf een uur of 11 samen met 4 andere Gotter's een dungeon te doen.. Ik zei al tegen kwart voor twee.. Moet nodig weg , lunch enzo.. Maar dan staat die miep plots op de stoep. Ik doe open en dan zegt zei tegen mij , als vader in zijn eigen huis , dat ik mijn computer uit moet doen. WTF momentje was dat ..
Maar genoeg off topic.. Ik ga zo weer online.. De kleine gevoed en slaapt nu.. De vrouw de stad in.. Ik verder met GW2 .. eerlijk verdeeld toch zo
PS PS ik hoop idd dat de mainquest weer werkt
Nooit echt een groot RPG fan geweest, waardoor mijn ervaring in het genre niet al te groot is. Zo was ik nooit fan van RPGs zonder het MMO element, dus spellen als Fable, Oblivion etc waren nooit echt mijn ding. Mijn eerste MMORPG was Knight Online, al gaan we dan wel heel wat jaren terug. Verder speelde ik wel eens Diablo 2 bij mijn neef, maar daar snapte ik des tijds niets van. Eigenlijk is 't ook door hem gekomen dat ik überhaupt van Blizzard, als bedrijf, kwam te weten. Ik had er wel eens van gehoord, maar nog nooit een spel van gespeelt of me erin verdiept (tot die tijd was het voornamelijk consoles en in de periode 2002-2005 Knight Online/C&C Renegade etc). Toen begon ik, net als vele andere, in februari 2005 met WoW. In WoW was eigenlijk alles bijna perfect. De UI, de sfeer, implementatie van chat elementen, het quest systeem, bindings. Alles voelde gewoon heerlijk aan, of je nu een 'newbie' of 'pro' was in de MMORPG wereld.
WoW is natuurlijk inmiddels al best oud (ik denk dat ik niet de enige ben die zou kunnen zeggen dat WoW in een groot deel van zijn/haar leven een 'rol' heeft gespeelt (bijna 1/3e van m'n leven was WoW er)) en je krijgt dan ook vaak bij nieuwe MMOs de geruchten dat dit 'De WoW killer' gaat worden, maar je weet ook al van te voren bij jezelf dat dat niet zo zal worden (Age of Conan, Aion, RIFT, SWTOR etc), . Vooral het AddOn systeem maakt WoW eigenlijk zo uniek. Voeg daar een geweldige PvE sfeer, geweldig en uitgebreid verhaal, mooie wereld etc aan toe en je hebt eigenlijk "de" MMORPG, welke het dan ook eigenlijk wel geworden is.
Toen kwam Guild Wars 2, eigenlijk had ik er niet veel hoop bij het spel, mede omdat Guild Wars me gewoon niet kon boeien. Ik heb het volgens mij tot level 3 gehaald en toen nooit meer gespeeld, maar toch wilde ik het wel eens proberen. Immers was Guild Wars over het algemeen wel positief bevonden en werd in een tijdperk waar alle aandacht naar WoW ging, toch redelijk veel gespeeld en goed verkocht. Het verbaasde me eigenlijk wel dat er geen AddOn systeem zou zijn bij Guild Wars 2, gezien dat toch wel een key element was bij WoW, van de andere kant werd me uit berichten al snel duidelijk dat GW2 eigenlijk ook niet een dergelijk element nodig zou hebben. GW2 wilde geen WoW killer worden en de opzet zou in z'n geheel anders zijn. PvE zou niet voorkomen op de manier zoals WoW deze had, PvP zou een key element vormen, je character staat meer centraal, je spells zijn meer gericht op combat en niet zo zeer op alle poespas eromheen zoals WoW deze had, de UI zag er eigenlijk al slik uit vanaf het begin (de default van WoW, yikes), er zijn geen healers, geen questlog etc.
'mijn' UI bij WoW toen ik 't afgelopen jaar nog speelde YouTube: Solaris (EU, Ragnaros) vs Ragnaros [H] -- Vethek Fail Edition (Unedited!)
Ik kon dus niets vinden wat ervoor zorgde dat AddOns een must zouden zijn (bij SWTOR kon ik bijvoorbeeld de UI gewoonweg niet uitstaan, dus na 2 dagen lag die al te stoffen). Eenmaal het spel gedownload en opgestart kwam de eerste tegenvaller: 3 monitoren werkte niet geweldig. Het menu was om te zeggen 'gaar'. Plaatsing van de 3D weergave van het character, dat ik aan 't maken was, klopte niet (uitgerekt). Kort samengevat was het gewoon irritant. Toch had ik het nog niet opgegeven en dus liet ik de settings nog even zo staan. Bij het zien van 't eerste filmpje viel het nog meer tegen. Het filmpje bevat 3D elementen, maar ook hier klopte er weer niets van, zowel in plaatsing als schaling. Ik was dus van plan om na het zien van de cinematic maar de resolutie op 1 monitor te zetten. Toen kwam mijn eerste smile: in-game is het wel ok. Mijn 3D weergave klopte en was mooi verspreid over 3 schermen, al zit de UI wel helemaal stretched, waardoor bijvoorbeeld de chat zich nu op een iets mindere plek bevindt. Hier kon ik wel mee leven dus toen heb ik 't zo gelaten.
Ik was overigens voor een human thief gegaan, mede omdat ik altijd wel van rogue/archer stijlen heb gehouden. Het begin was natuurlijk erg duidelijk aangegeven, dus ik ging er eigenlijk wel vanuit dat het pad, zoals aangegeven op de map, de aanbevolen route was voor questing (een soort QuestHelper). Dit ging in het begin nog goed, zo had ik op een farm, met andere mensen, een event gehaald en had ik nu een NPC die me ♥ zou vinden, maar toen ik eenmaal mijn private stories begon te krijgen, viel alles in het water. Ik kwam op plaatsen waar ik level 5 moest zijn, terwijl ik pas level 2 was. Ik werd in elkaar gemept en snapte er dus 'de ballen' van. Ik heb toen hard moeten doorbijten om het niet op te geven. Ik ben toen op de farm, waar ik die eerste event had gehaald, maar wat blijven rondhangen en had die event 3x gedaan, en in de tussentijd maar wat mobs gegrind. Ik kwam dus eigenlijk tot de conclusie dat ik niets kon doen behalve mobs grinden/wachten op events. Iedere x als ik verder liep kwam ik tussen mobs die >2-3 levels hoger waren en ik zat dus eigenlijk echt vast. Zo werd ik eindelijk level 6 en kwam ik in 't oosten tegen mobs van 7-8-9 die me dus in 2v1 iedere x flink te grazen namen. Toen ondekte ik pas waar scouts nu echt voor waren. Ik begon eindelijk de volgorde in gebieden te begrijpen en er dus wel een semi-fixed path is, maar dat pad moet je zelf zien te ontdekken. Ik begon ook toen pas goed te begrijpen hoe het combineren van wapens een geheel ander character maakte, hoe geweldig het skill-systeem in elkaar zat, hoe leuk het crafting systeem was, hoe goed je met onbekende kon samenwerken. Eigenlijk kwam ik er toen achter hoe geweldig Guild Wars 2 wel niet in elkaar zit.
TLDR:
Guild Wars 2 is onverwacht en na tegenvallers, met wat doorbijten, een spel dat me heeft weten te verbazen en een echte RPG experience weet te creëren.
Ik ben overigens meerdere "GoT"ers tegen gekomen gisteren, maar geen enkele beantwoordde mijn vraag (of ik krijg 'replies' niet te zien?). Ik zou er best wel bij willen, mijn character naam is 'Nuria Artox'.
Ja, alle wapens en skills. Met beide characters overigens. Ik kwam op een gegeven moment terecht in een zone waar ik weer level 5 was, met alle skills, en het doden van beestjes ging super moeizaam waar het eerder echt een piece of cake was.Sneezzer schreef op maandag 03 september 2012 @ 15:28:
[...]
Zoals je al zegt: lvl11.
Dan nog een vraag heb je bij de ele al wel alle wapens+skills?
Vervolgens, zodra je traits gaat speccen kun je een echte glass-canon danwel flinke AoE soup doen met de Ele... dus ik zou me echt geen zorgen maken.
Toen het niet verbeterde na wat flinke gear upgrades had ik er wel genoeg van; kiten is eventjes leuk, maar je verwacht toch echt een soort basis te hebben waar je op verder bouwt. Daarnaast leken de skills van water, air en earth niet bijzonder boeiend. En zelfs bij fire was een gedeelte gefocussed rond AOE, wat ik solo toch niet vaak gebruik of wil gebruiken
ik heb net gw2 gekocht maar vind nergens de optie om m'n cd key in te voeren
graag een beetje hulp aub
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Sutro-1795/hero/1283069
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.