Ha, met de client kan ik nu ook alle data downloaden. Leuk. ^^
Wat voor nut heeft dat?Sagaris schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 09:51:
Ha, met de client kan ik nu ook alle data downloaden. Leuk. ^^

Op dit moment niets, maar dan hoef je het in ieder geval voor de volgende beta events niet te downloaden (dubbele bestanden downloadt hij niet). Mijn verbinding is nu toch niets belangrijks aan het doen, dus why not.
*en kan ik de komende tijd het inlogscherm bewonderen
[ Voor 8% gewijzigd door Sagaris op 20-03-2012 10:06 ]
Ik kan niet kiezen >_>
Asura Engineer
Charr Elementalist
Norn Iets wat op paladin lijkt.
Dit spel geeft teveel coole opties
Asura Engineer
Charr Elementalist
Norn Iets wat op paladin lijkt.
Dit spel geeft teveel coole opties
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik wil best de zware taak voor je overnemen ;-).BLACKfm schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 09:15:
Zucht.. Vanochtend een mail ontvangen dat ik dit weekend mee kan doen aan de beta.
'Dubble U - Tee - Ef' wat heb ik nou aan een beta weekend.....
Edit: Client (9 mb)
@hieronder,
Arenanet mag komen.
Hoe zit het met het inloggen, heb je iets van een toegangscode gekregen?
Zal wel aan me e-mail verbonden zijn. Dus daar kan ik niks voor je in betekenen.
Zaterdag heb ik in ieder geval geen tijd om te gamen (verjaardag en andere verplichtingen). Wellicht dat ik er zondag even aan toe kom...
Zaterdag heb ik in ieder geval geen tijd om te gamen (verjaardag en andere verplichtingen). Wellicht dat ik er zondag even aan toe kom...
Dat is balen. Meer dan vijf jaar GW, gold cape guild, maandelijkse championships gehaald, rank 10 HA... en nog steeds geen beta invite. Niemand uit mijn guild eigenlijk, en ook vrijwel niemand uit het albekende Rebel Rising [rawr] die in mijn alliance zit. Jammer dat ze de echte veteranen die duizenden uren en meer dan 200 euro hebben uitgegeven aan GW vergeten. Dat noem ik nou niet echt 'building a community' aldus een recente blog post.
Ben echt benieuwd hoe PvP in GW2 gaat werken met downed state en gebrek aan healers. Ik hoop dat het nog zo strategisch en competitief is als in de originele GW. World PvP ziet er ook best verfrissend uit, maar ik hoop dat ze niet mensen gaan teleurstellen met hun beloftes. Ik neig namelijk te denken dat het 100v100 idee zal verdeeld zijn over een aantal maps, zodat je nooit echt 100v100 zal komen te zitten in één map. Maar wie weet, als ze het echt voor elkaar krijgen zal het voor een aantal leuke momenten zorgen.
Ben echt benieuwd hoe PvP in GW2 gaat werken met downed state en gebrek aan healers. Ik hoop dat het nog zo strategisch en competitief is als in de originele GW. World PvP ziet er ook best verfrissend uit, maar ik hoop dat ze niet mensen gaan teleurstellen met hun beloftes. Ik neig namelijk te denken dat het 100v100 idee zal verdeeld zijn over een aantal maps, zodat je nooit echt 100v100 zal komen te zitten in één map. Maar wie weet, als ze het echt voor elkaar krijgen zal het voor een aantal leuke momenten zorgen.
Dat lijkt me ook niet echt een 'eerlijke keuze', zet 100 WoW vets in MoP en alles wat ze doen zijn end-content raids, kijken wat de epicz zijn. Denk dat GW enorm veel 'veteranen' heeft, dat er heus wel een groot aantal uitgekozen zijn, maar enkel niet toevallig in je omgeving.SniperFox schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 13:17:
Dat is balen. Meer dan vijf jaar GW, gold cape guild, maandelijkse championships gehaald, rank 10 HA... en nog steeds geen beta invite. Niemand uit mijn guild eigenlijk, en ook vrijwel niemand uit het albekende Rebel Rising [rawr] die in mijn alliance zit. Jammer dat ze de echte veteranen die duizenden uren en meer dan 200 euro hebben uitgegeven aan GW vergeten. Dat noem ik nou niet echt 'building a community' aldus een recente blog post.
Een community bestaat uit vets, oud-gedienden en old-wise-gamers, maar ook uit newbies, casuals en potentieel overstappers.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Je kunt natuurlijk nooit weten waar ze op selecteren. En ze hebben aangegeven dat ze in deze dagen de invites versturen, mischien dat ze nog komen? Of mischien krijg je volgende week of die week erop wel een invite?SniperFox schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 13:17:
Wellicht dat ze (wat ik overgens niet verwacht) de mensen die er zoveel in steken en zeker weten die pre-puchase kopen, niet inviten. Ik zal er naast zitten hoop ik.
Ongeacht of ik invite krijg of niet, 10 april heb ik mijn GW2
Same here.mauro101 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 13:27:
[...]
Waarschijnlijk hebben ze gekozen voor een 100% random selectie en heb ik te hogen eisen gesteld. Helaas, maar lang zullen we in ieder geval niet hoeven te wachten.
Vergeet niet dat er 1miljoen aanmeldingen zijn. Wellicht dat er per weekend 10-15.000 mensen de kans krijgen om de beta te spelen ? i dont know!SniperFox schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 13:30:
[...]
Same here.
Waarschijnlijk hebben ze gekozen voor een 100% random selectie en heb ik te hogen eisen gesteld. Helaas, maar lang zullen we in ieder geval niet hoeven te wachten.
Ongeveer een kans van 1-2% om een invite te krijgen!
Dan nog paar maandjes wachten voordat je uberhaubt kan spelenmauro101 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 13:27:
Ik wacht nog even de retailers af, als daar beetje nederlandse zaken tussen zitten (zoals gamemania) ga ik mischien nog wel voor de CE, anders vind ik denk ik de digitale versie ook wel best.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Me 3.SniperFox schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 13:30:
[...]
Same here.
Natuurlijk hebben ze niet gekeken naar wie GW1 veel heeft gespeeld. Hoe zouden ze dat ooit gedaan moeten hebben op basis van de gegevens verzameld tijdens de inschrijving?
Verder ben ik het natuurlijk helemaal met je eens wat betreft het selecteren van spelers. Ik vind ook wel dat ik het na 6000+ uur GW1 (+ insert: PvP elitisme) verdien om de beta te spelen
Nederlandse retailers zijn al bevestigd, alleen de shops zijn nog niet bij naam genoemd: http://twitter.com/#!/GuildWars2/status/181688994554318849SinergyX schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 13:35:
[...]
Ik wacht nog even de retailers af, als daar beetje nederlandse zaken tussen zitten (zoals gamemania) ga ik mischien nog wel voor de CE, anders vind ik denk ik de digitale versie ook wel best.
Natuurlijk.. een "Ik speel X al eeuwen en ben dus beter en verdien DUS een beta, revere me people" post.. het zat er aan te komen.SniperFox schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 13:17:
Nieuwe spelers zijn ook een doelgroep.. creepy toch? En nee, omdat je GW1 hebt gespeeld kan je echt niet beter beta testen. Jij weet van GW2 evenveel als de andere persoon.
[ Voor 3% gewijzigd door corset op 20-03-2012 14:37 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
NiceNIEKler schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:32:
Nederlandse retailers zijn al bevestigd, alleen de shops zijn nog niet bij naam genoemd: http://twitter.com/#!/GuildWars2/status/181688994554318849
De kans om in de bèta te komen is sowieso al klein, dus heb mij ook geen illusies gemaakt. Enigste waar ik nu echt op wacht is een concrete officiële releasedate, dan kan het aftellen beginnen
Pre-purchase doe je ook mee aan de betas en 3 dagen headstart?
Wilde toch wel pre-purchasen, het is wat duur vind ik persoonlijk maar daarentegen geen maandelijkse kosten.
Wilde toch wel pre-purchasen, het is wat duur vind ik persoonlijk maar daarentegen geen maandelijkse kosten.
Verwijderd
https://buy.guildwars2.com/
All pre-purchase editions include these exclusive bonuses:
Access to all Guild Wars 2 Beta Weekend Events
Three days of headstart access
Er zijn genoeg gold cape guilds, inclusief de mijne, die wel meedoen kan ik je meldenSniperFox schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 13:17:
En zo komt er weer een echte rauwe Lanerios post....lanerios schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:36:
[...]
Natuurlijk.. een "Ik speel X al eeuwen en ben dus beter en verdien DUS een beta, revere me people" post.. het zat er aan te komen.
Nieuwe spelers zijn ook een doelgroep.. creepy toch? En nee, omdat je GW1 hebt gespeeld kan je echt niet beter beta testen. Jij weet van GW2 evenveel als de andere persoon.
Hou daar eens een keertje mee op, probeer het vriendelijk.
Hij had al aangegeven dat hij wellicht te hoge hoop had, ook eist hij het nergens op.
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Misschien dat iemand er wat aan heeft, heb een Dreamscene gemaakt van de GW2 login screen zonder UI , zonder geluid en zonder de eerste paar secondes waar bij het logo vergroot (om zo een loop te creëren). Hier de 1080p .wmv die ik gebruik.
Dus de beta's vallen alleen in het weekend?
Dat is wel wat minder, had gehoopt wekenlang in dit spel te vertoefen
Ik heb helaas ook nog geen invite mogen proeven
. Denk dat ik vanavond nog een GW1 aanzwingel
. Heb dat echt al een eeuw niet meer gedaan haha
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Damn damn damn... als ik mag quoten: "I am currently trying to conceal a massive erection..." De muziek doet het vooral, luisteren op mijn headset is een genotSagaris schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:11:
Misschien dat iemand er wat aan heeft, heb een Dreamscene gemaakt van de GW2 login screen zonder UI , zonder geluid en zonder de eerste paar secondes waar bij het logo vergroot (om zo een loop te creëren). Hier de 1080p .wmv die ik gebruik.
Ik heb er de kracht niet meer voor om in GW1 in te loggen... been there done that
Nieuwe blog post over de micro-transactions. In GW2 kan je straks voor RL geld zogenaamde gems kopen, waarmee je dus alle items uit de store kan kopen. De gems zijn ook in-game verhandelbaar, dus in principe kan je alles wat je wilt hebben uit de store verdienen door de game te spelen en gems te kopen met in-game gold. Andersom kan het nu dus ook, in-game gold kopen door eerst gems te kopen en deze in-game te verkopen. JE kan alleen niets terugverkopen voor RL geld
.
Wel een goed filmpje waarin iemand eens fatsoenlijk dodged en vecht. [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=RR0-S9SQCW4]
En wat klinkt die bass lekker bij grote beesten
Dus in feite kun je als je genoeg speelt, je gold omzetten in gems en daarvoor een extra character slot ofzo kopen?
En wat klinkt die bass lekker bij grote beesten
Ik snap het niet helemaal. Je kan dus met echt geld die gems kopen, die kun je onderling traden voor gold. Dus in feite kun je jezelf rijk kopen zolang je maar genoeg echt geld erin pompt? Dus waar iemand lang voor moet spelen om gold te krijgen en daarvoor gems te kopen, kan ik voor 100 euro helemaal overtreffen?Stroopwafel Inc schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:59:
Nieuwe blog post over de micro-transactions. In GW2 kan je straks voor RL geld zogenaamde gems kopen, waarmee je dus alle items uit de store kan kopen. De gems zijn ook in-game verhandelbaar, dus in principe kan je alles wat je wilt hebben uit de store verdienen door de game te spelen en gems te kopen met in-game gold. Andersom kan het nu dus ook, in-game gold kopen door eerst gems te kopen en deze in-game te verkopen. JE kan alleen niets terugverkopen voor RL geld.
Dus in feite kun je als je genoeg speelt, je gold omzetten in gems en daarvoor een extra character slot ofzo kopen?
Ja, dat is wel wat ik uit de blog post begrijp
Oooh, dat hele gems voor gold, gold voor gems verhaal lijkt me heel interessant. Je kunt dus door tijd in het spel te stoppen geen cent hoeven uitgeven voor store items. Aan de andere kant kun je jezelf wel ingame rijk kopen, door RL geld uit te geven. Echter kan dat nu ook al, maar dan via illegale wegen.
Interesting, ik denk dat dat wel goed uit gaat pakken.
Interesting, ik denk dat dat wel goed uit gaat pakken.
Precies hetzelfde principe wat Tera en menig andere MMO al een tijdje doen, het is een enorm tactische methode om goldsellers tegen te gaan en tijd vs money dichter bij elkaar te zetten. Tera heeft daar ook het element p2p in zitten, in theorie kan je met veel spelen dus gratis gametime kopen.
Systeem is redelijk succesvol, denk dat ze dit bij A.net ook wel goed in elkaar zetten.
Mooiste is dat uiteindelijk de spelers zelf de prijs bepalen door vraag/aanbod.
Systeem is redelijk succesvol, denk dat ze dit bij A.net ook wel goed in elkaar zetten.
[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 20-03-2012 20:47 ]
Was aan het denken: Stel je hebt een wapen met een supermooie en rare skin, zoals Bone Dragon Staff Voltaic Spear ofzo. Als je dus echt geld omzet in gems, en je kunt deze verkopen, dan kun je dus makkelijk zo een BDS of VS kopen op de auction market. Als je dat dus niet zou doen, zou je uren moeten spelen/farmen om daar aan te komen, of erg lucky moeten zijn.SinergyX schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:46:
De counters die er dus tegen zijn: Sommige prestige wapens/armour zijn alleen ingame te krijgen voor karma, om te laten zien dat je het echt alleen ingame kunt behalen, en een counter is dat die gems geen drol waard zijn in gold. Dus om 10 euro om te zetten in 10 gems, die ieder maar 100g opleveren, dan gaat niemand ze sellen.
Het is een interessant systeem, waar ze heel erg mee moeten uitkijken. Zodra je het gevoel krijg dat het P2W wordt of dat je teveel benadeeld wordt, zullen vele gamers afhaken.
Het is wel grappig dat ze van die 'Het zijn alleen maar cosmetische items' afstappen en naar meerdere nieuwe items gaan. (Golem bank etc) Geld is geld he
In die zin, het zijn geen 'ultra uber end content wapens' die je even kan kopen, combatwise zijn alle wapens en armor in die zin gewoon gelijk. Hoe je ook in GW1 zo'n duur mogelijk wapen kon kopen, het was nog steeds een 15-22 damage met 2 mogelijk mods
Inderdaad, dat is altijd de kracht geweest van Guild Wars. Tevens zou het ook vreemd zijn aangezien de ontwikkelaars, met name Ron Peters, enorm veel tijd steekt in het zorgen dat GW2 ook in de e-sport gaat meedraaien( zoals vermeld in dit interview, een aanrader om even te kijken btw http://nl.twitch.tv/mmorpgcom/b/311753826).SinergyX schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:03:
In die zin, het zijn geen 'ultra uber end content wapens' die je even kan kopen, combatwise zijn alle wapens en armor in die zin gewoon gelijk. Hoe je ook in GW1 zo'n duur mogelijk wapen kon kopen, het was nog steeds een 15-22 damage met 2 mogelijk mods
5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI
Wat een drama, al m'n hoop op GW2 is ineens weg. Als ik het goed begrijp is dit een waardeloos systeem.
Heb een tijd Runes of Magic gespeeld. Vergelijkbaar systeem, je kon speciale items voor diamonds kopen maar die diamonds ook ruilen voor gold. De diamonds werden zoveel waard dat het alleen maar om reallife cash draaide.
Na van level 1 tot het max level gespeeld te hebben had ik zo'n 1-2m gold bij elkaar gespaard, wat maanden duurde. Op een gegeven moment had je voor 5 euro aan diamonds 2,5m gold. Ging echt helemaal nergens over, ben er daarom ook mee gestopt.
Echt diep teleurgesteld...
Heb een tijd Runes of Magic gespeeld. Vergelijkbaar systeem, je kon speciale items voor diamonds kopen maar die diamonds ook ruilen voor gold. De diamonds werden zoveel waard dat het alleen maar om reallife cash draaide.
Na van level 1 tot het max level gespeeld te hebben had ik zo'n 1-2m gold bij elkaar gespaard, wat maanden duurde. Op een gegeven moment had je voor 5 euro aan diamonds 2,5m gold. Ging echt helemaal nergens over, ben er daarom ook mee gestopt.
Echt diep teleurgesteld...
Verwijderd
Wow, je bent al teleurgesteld voordat je het uberhaupt hebt meegemaakt. Misschien (verwacht ik) heeft ArenaNet aan dat probleem gedacht?
Heb eigenlijk ook alleen maar ervaringen in MMO's dat gold vrij snel niets meer waard is en cash shop currency de hele markt bepaalt, weet niet hoe ze dat gaan fixen.
Dan was dat neem ik aan vermeld in de post? Er klopt sowieso niets van, micro transactions zouden puur cosmetisch zijn. Wanneer je met micro transactions gold kan krijgen, zou gold dus alleen voor cosmetische dingen zijn? Dat denk ik dus niet.Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 23:31:
Wow, je bent al teleurgesteld voordat je het uberhaupt hebt meegemaakt. Misschien (verwacht ik) heeft ArenaNet aan dat probleem gedacht?
In mijn ogen moeten gems niet tradable zijn. En ook niet de items die je koopt met gems.
[ Voor 8% gewijzigd door Joostjah op 20-03-2012 23:39 ]
Wat wil je dan allemaal met cash shop currency kopen? Aion werkt inmiddels ook zo en daar werkt het ook perfect. Grof gezegd gaat daar 1,5 miljoen voor 1 euro, een willekeurig end content armor gaat voor 100-200miljoen. Als daar cash ook de markt zou bepalen, reken zelf maar uit wat gear zou kosten in euro's.Vandro schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 23:31:
Heb eigenlijk ook alleen maar ervaringen in MMO's dat gold vrij snel niets meer waard is en cash shop currency de hele markt bepaalt, weet niet hoe ze dat gaan fixen.
Ik kan zo 4 games opnoemen die een redelijke balans hebben is geld/ingame geld, extreme gevalletjes heb je altijd (mensen die 200-300 euro uitgeven en daarna ook tot meteen de rijkste ingame horen - tussen die rijksten ook mensen enkel 13 euro in de maand betalen voor premium maar spelen gewoon 4-5 uur per dag).
Zolang er ook vanuit de game genoeg geld is binnen te halen, maakt zo'n shard/crystal/orb/ding/scroll weinig meer uit voor de hele markt en ik denk dat A.net daar zeker goed op zal letten.
Een grotere bank, een extra pet die 10 slots gear met je mee neemt, die extra vette mount of die lollie-als-wapen, het zijn luxe middelen die het ingame wat leuker maken, maar ik denk buiten wat boost-scrolls (zoals exp of travel) zal het echt niet worden, daar leent ook de hele game zich niet aan (gear = gear, wapen = wapen, net zoals GW1).
[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 20-03-2012 23:47 ]
Oh dit is ook iets wat ik helemaal niet leuk vind, En er zijn al zoveel dingen waarbij alle spelers gelijk worden getrokken.
Als mensen die principieel of om wat voor reden dan ook geen extra "gem" geld in de game willen stoppen en keihard hebben moeten knokken om dat ene "toffe gave coole sterke zeldzame" wapen te verkrijgen, terwijl de ander gewoon doodleuk 100euro overmaakt even klik klik klik en tadaaa met 3 vingers in zijn neus hetzelfde wapen heeft dan is de balans he-le-maal zoek.
En dat is het nu al, omdat ze steeds spelers met elkaar scalen. Je heb nu al dat jou level 40+ waar je al je bloed zweet en tranen in hebt gestopt gewoon keihard geownt wordt door iemand die net een paar uur bezig is.
Dat is gewoon niet leuk, en dan kan je wel komen met de argumenten dat hierdoor juist de gameplay wordt verbeterd en dat het toegankelijk is voor iedereen, maar dan vergeet je even dat het ten koste gaat van al de zuur verdiende uren die men er al in heeft gestopt.
Als mensen die principieel of om wat voor reden dan ook geen extra "gem" geld in de game willen stoppen en keihard hebben moeten knokken om dat ene "toffe gave coole sterke zeldzame" wapen te verkrijgen, terwijl de ander gewoon doodleuk 100euro overmaakt even klik klik klik en tadaaa met 3 vingers in zijn neus hetzelfde wapen heeft dan is de balans he-le-maal zoek.
En dat is het nu al, omdat ze steeds spelers met elkaar scalen. Je heb nu al dat jou level 40+ waar je al je bloed zweet en tranen in hebt gestopt gewoon keihard geownt wordt door iemand die net een paar uur bezig is.
Dat is gewoon niet leuk, en dan kan je wel komen met de argumenten dat hierdoor juist de gameplay wordt verbeterd en dat het toegankelijk is voor iedereen, maar dan vergeet je even dat het ten koste gaat van al de zuur verdiende uren die men er al in heeft gestopt.
What's it worth when u dont have to fight for it.
Tijd is geld, geld is tijd. De basis van elke MMO. Zeker als je dat principe niet kan accepteren, zit je bij de meeste MMO's vandaag de dag helemaal fout. De commerciele hebzucht van het gros van de spelers, daar was GW1 trouwens helemaal geen uitzondering in, maar toch hoorde je daar echt níemand over. De PVPunlock pack maar ook de skill-books. Hoelang moesten sommige mensne vechten voor die ene elite skill of de map rondgaan voor die ene skill die enkel bij die NPC werd verkocht? Nu geef je 10P uit en je hebt elke elite die je maar wil hebben.
Maar nogmaals, zolang het systeem niet draaid, is er op dit moment bar weinig over te zeggen, buiten de bekende P2W onderbuik gevoelens.
Maar nogmaals, zolang het systeem niet draaid, is er op dit moment bar weinig over te zeggen, buiten de bekende P2W onderbuik gevoelens.
Het antwoord wat ArenaNet hierop heeft is dat alle armor/wapens even sterk zijn. (wat ik me niet kan voorstellen) Er schijnen ook XP-Boosts te komen... Nee joh puur cosmetisch...koekoek2003nl schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 23:51:
Oh dit is ook iets wat ik helemaal niet leuk vind, En er zijn al zoveel dingen waarbij alle spelers gelijk worden getrokken.
[...]
Check het interview wat ik gepost heb!Joostjah schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 00:06:
[...]
Het antwoord wat ArenaNet hierop heeft is dat alle armor/wapens even sterk zijn. (wat ik me niet kan voorstellen) Er schijnen ook XP-Boosts te komen... Nee joh puur cosmetisch...
Het is vrij logisch, ArenaNet will van Guild Wars 2 voornamelijk een ijzersterke PvP game maken. Het zou vrij absurd als je voor RL money wapens kan kopen waarvoor je normaliter ingame lang gepvp'ed/pve'd moet hebben. Dus, wat ArenaNet al aangegeven heeft is dat je in de cashshop vooral items kan kopen die je uiterlijk van je character/wapens/armor etc veranderen, EXP boost(verwacht ik) en nog een hoop andere zooi die de game niet direct beïnvloeden.
Zoals bij GW1 zul je in principe, van wat ik begrepen heb, gelijk een PvP character kunnen starten die maxxed is en de beste wapens/armor heeft, waarmee je gelijk aan de slag kunt in 5v5's, GvG, Battleground etc. Als je kiest voor het grinden van een character zul je die wapens zelf moeten zien te bemachtigen, maar zul je eveneens WvW PvP kunnen doen(iets wat met een PvP character overigens, van wat ik gelezen heb, niet kan).
Zo heb ik het ongeveer begrepen, mocht het anders zijn dan lees ik dat graag!
Verliest een bepaalde skin zijn waarde doordat mensen het ook met geld kunnen kopen in plaats van er tijd in te stoppen. Voor mij zou bijvoorbeeld een nieuwe mercedes aanschaffen een prestatie zijn waar ik trots op ben, ongeacht het feit dat iemand anders het geld los uit een achterzak haalt om er een mee naar thuis te nemen. Het komt er altijd weer op neer om je af te vragen of het resultaat voor jou de moeite of het geld waard is. Als je er niet tegen kan dat anderen met dezelfde skin lopen maar er geen moeite voor hebben gedaan, doe je er verstandig aan de skin links te laten liggen.koekoek2003nl schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 23:51:
[...]
Wat betreft het gelijktrekken van spelers vindt ik dat je de plank nogal mis slaat. In structured PvP maakt je level niets uit, het draait puur om je skills als speler en je inzicht in hoe je gear samen te stellen. Degene die de pot het beste speelt wint, gespeelde uren hebben daar op zich niets mee te maken. In WvW en PvE zijn het alleen wat stats die gelijkgetrokken worden. Als level 40 tegen level 5 heb je nog steeds het voordeel van betere (en ook op je build afgestemde) gear en traits, je hebt meer skills tot je beschikking om uit te kiezen en boven op alles hoor je zelf ook meer ervaring te hebben waardoor je een betere speler hoort te zijn dan de net aangekomen level 5. De enige manier waarop een beginner van een ervaren speler kan winnen is als de ervaren speler eigenlijk een slechte speler is, is welk geval de beginner het wellicht ook wel verdient om te winnen.
In GW2 bestaan er geen PvP characters. Elk character wordt aangemaakt als PvE char. Zodra je door de tutorial heen bent kun je naar de PvP lobby. Voor structured PvP worden je stats geboost en krijg je toegang tot alle skills, weaps, upgrades etc. maar alleen zolang je in de PvP-area bent. Eventuele extra wapens zullen denk ik wel gewoon een basic skin zijn, net als nu in GW1. Wil je een andere skin, dan zul je die op een of andere manier moeten verdienen of kopen. Je zult dus met een character alle soorten content kunnen doen, zowel PvE als structured PvP als WvW. Ohja, en GvG bestaat in GW2 niet meerBlackR schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 00:39:
[...]
Zoals bij GW1 zul je in principe, van wat ik begrepen heb, gelijk een PvP character kunnen starten die maxxed is en de beste wapens/armor heeft, waarmee je gelijk aan de slag kunt in 5v5's, GvG, Battleground etc. Als je kiest voor het grinden van een character zul je die wapens zelf moeten zien te bemachtigen, maar zul je eveneens WvW PvP kunnen doen(iets wat met een PvP character overigens, van wat ik gelezen heb, niet kan).
Zo heb ik het ongeveer begrepen, mocht het anders zijn dan lees ik dat graag!
De gems zijn, wat mij betreft, een zeer goede toevoeging. Op het moment heb je in games de 'illegale' gold sellers: in-game gold (currency) kopen via internet. Wat je met gems krijgt is dat ArenaNet deze business naar zichzelf toetrekt, zodat je geen last meer hebt van spambots e.d. De gekochte gems kun je dan ruilen tegen in-game gold of tegen cosmetische items uit de store. Het geweldige hieraan is dat je dus door veel te spelen, veel goud kunt verdienen, dit kan ruilen tegen gems en items uit de store kunt kopen zonder harde euros te spenderen.
Voor de speler die snel rijk wil zijn: Cool! Gems kopen en ze ruilen voor goud: ik ben rijk!
Voor de speler die veel tijd in het spel stopt: Cool! Goud ruilen voor gems en zo cosmetische items kunnen kopen waar ik anders echt geld voor neer moet leggen!
Eerste waar ik me wel zorgen om maak is de 'exchange rate'; hoe gaat die prijs zich ontwikkelen? Er zullen waarschijnlijk wel wat slimme handelaren zijn die hier een boel aan gaan verdienen.
Tweede puntje; gaan de gems op den duur ook op marktplaats / ebay verhandeld worden net zoals dat in GW1 gebeurde met zaishen keys?
Voor de speler die snel rijk wil zijn: Cool! Gems kopen en ze ruilen voor goud: ik ben rijk!
Voor de speler die veel tijd in het spel stopt: Cool! Goud ruilen voor gems en zo cosmetische items kunnen kopen waar ik anders echt geld voor neer moet leggen!
Eerste waar ik me wel zorgen om maak is de 'exchange rate'; hoe gaat die prijs zich ontwikkelen? Er zullen waarschijnlijk wel wat slimme handelaren zijn die hier een boel aan gaan verdienen.
Tweede puntje; gaan de gems op den duur ook op marktplaats / ebay verhandeld worden net zoals dat in GW1 gebeurde met zaishen keys?
Je kunt alleen de PVE stats van je char in WvW gebruiken. Maar het klopt verder wel wat je zegt je hebt inderdaad één char die PVP stats of PVE stats heeft afhankelijk van waar je speelt.Stroopwafel Inc schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 02:55:
In GW2 bestaan er geen PvP characters. Elk character wordt aangemaakt als PvE char. Zodra je door de tutorial heen bent kun je naar de PvP lobby. Voor structured PvP worden je stats geboost en krijg je toegang tot alle skills, weaps, upgrades etc. maar alleen zolang je in de PvP-area bent. Eventuele extra wapens zullen denk ik wel gewoon een basic skin zijn, net als nu in GW1. Wil je een andere skin, dan zul je die op een of andere manier moeten verdienen of kopen. Je zult dus met een character alle soorten content kunnen doen, zowel PvE als structured PvP als WvW. Ohja, en GvG bestaat in GW2 niet meer
Als ze het met die gems net zo aanpakken als met PLEX in Eve Online, dan komt het helemaal goed!
WvW is een combinatie van beide.Furfoot schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 08:58:
[...]
Je kunt alleen de PVE stats van je char in WvW gebruiken. Maar het klopt verder wel wat je zegt je hebt inderdaad één char die PVP stats of PVE stats heeft afhankelijk van waar je speelt.
Structured PvP: Level 80 stats + toegang tot alle skills / traits
WvW: Level 80 stats + toegang tot skills / traits die je in PvE unlocked hebt.
Inderdaad allemaal toegankelijk vanaf één character. Het leuke vind ik dat je ervaringspunten in WvW verdient, zodat het na een paar uurtjes WvW maar zo kan zijn dat je PvE character ineens twee levels hoger is.
Ik vind het eigenlijk helemaal niet leuk om direct een max level te kunnen krijgen met alle skills/traits. Ik vind het juist leuk om tijdens het levelen de nieuwe skills te krijgen en ze gaandeweg te leren gebruiken.
Gelukkig is WvW niet verplicht maar zijn er dan nog wel mogelijkheden om met een lager level PvP te doen met gelijkwaardige level spelers?
Gelukkig is WvW niet verplicht maar zijn er dan nog wel mogelijkheden om met een lager level PvP te doen met gelijkwaardige level spelers?
Nee er zijn geen lager level WvW zones, iedereen is gelijk level kwa stats alleen niet kwa skills/traits die je tot je beschikking hebt.InflatableMouse schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 09:27:
Ik vind het eigenlijk helemaal niet leuk om direct een max level te kunnen krijgen met alle skills/traits. Ik vind het juist leuk om tijdens het levelen de nieuwe skills te krijgen en ze gaandeweg te leren gebruiken.
Dan moet je je niet op de PvP modus storten, WvWvW is een ander verhaal. Als je WvWvW gaat spelen neem je je PvE character mee. Deze wordt dan lvl 80 (met bijbehorende stats, zodat je niet alsnog met 100 health rondloopt), maar je krijgt er geen extra skills en traits bij. Die kun je wel unlocken in WvWvW, net zoals je die unlockt in PvE. Ik ga er zelfs vanuit dat een net gecreëerde character ook in WvWvW een bepaald aantal enemies (monsters of spelers) moet doden om zijn of haar weapon skills te unlocken.InflatableMouse schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 09:27:
Oke, het zijn alleen je stats, ik had het niet helemaal goed gelezen. In WvW ben je wel level 80 maar met de skills die je unlocked hebt op je werkelijke level.
Het is dus alleen in Structured PvP dat je 80 bent met bijhorende gear, weapons en skills/traits.
Het is dus alleen in Structured PvP dat je 80 bent met bijhorende gear, weapons en skills/traits.
Dat ze GW2 als e-sport in de markt willen zetten zegt niets over de microtransactions of het wel of niet kunnen kopen van "Uber-gear" van fysiek geld.BlackR schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 22:13:
[...]
Inderdaad, dat is altijd de kracht geweest van Guild Wars. Tevens zou het ook vreemd zijn aangezien de ontwikkelaars, met name Ron Peters, enorm veel tijd steekt in het zorgen dat GW2 ook in de e-sport gaat meedraaien.
Het "E-sport" gedeelte (Structured PvP) is volledig gescheiden van alles wat je ook maar in de rest van de wereld kan kopen of doen. Die e-sport focus sluit dus niet uit, dat spelers geen "Fiery Longsword of Doom +5" (oid) kunnen kopen, van Gold wat ze hebben verkregen uit het verhandelen van aangekochte Gems.
Niet dat ik er geen vertrouwen in heb dat ArenaNet hun zaakjes op orde hebben hoor. Het enige waar ik huiverig over blijf, is dat "spelers" dus de gold/irl-geld koers bepalen.
Lekker boeiend.Joostjah schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 00:06:
[...]
Er schijnen ook XP-Boosts te komen... Nee joh puur cosmetisch...

Zo kunnen mensen die de hele week werken en enkel in het weekend tijd hebben voor GW2, ook met een fatsoenlijk tempo in levels omhoog gaan. Of in het ergste geval, gaan spelers zichzelf hierdoor "boosten" waardoor ze binnen een paar dagen al L.80 zijn met een nieuw karakter.
(Vergeet niet dat ze nog steeds voor Skills of Traits op pad moeten, waar het L80 zijn geen voordeel heeft)
Maar zelfs dan, why should I care, als iemand daar 5 euro voor over heeft, good for them.
"It's not the destination, but the journey that counts" lijkt me in GW2 zeer toepasselijk, zeker gezien er sowieso geen L.80 Endgame bestaat.
[ Voor 5% gewijzigd door SirNobax op 21-03-2012 10:19 ]
Pentaxiaan
Dat is juist een goed punt, Aion heeft recent die 'premium usable' ook tradable/AH-able gemaakt. Sommige dachten deze massaal op te kopen en weer terug op de AH te zetten voor hogere prijzen, ze vergaten even dat je in Aion ook gewoon een persoonlijke shop kan opzetten naast de AH met de normale prijzen. Van 27mil bij launch zitten ze nu rond de 10mil, perfect voorbeeld van goede werking van vraag&aanbod van de spelers. Is de koers te laag (1:10), zal het aanbod dalen, de prijs omhoog gaan en mensen gaan weer verkopen.SirNobax schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:04:
Niet dat ik er geen vertrouwen in heb dat ArenaNet hun zaakjes op orde hebben hoor. Het enige waar ik huiverig over blijf, is dat "spelers" dus de gold/irl-geld koers bepalen.
Inderdaad, helemaal mee eens. En vergeet daarbij niet dat je maandelijks geen cent kwijt hoeft te zijn voor GW2. Laat die mensen met hun 'uber-coole' voor 15 euro gekochte skinned mega-sword toch lekker patsen. Als je zelf gewoon wat meer geduld heb krijg je hetzelfde ding gratis. Kom op, we zijn Hollanders (Belgische tweakers negeer ik in deze evenSirNobax schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:04:
[...]
Lekker boeiend.![]()
Zo kunnen mensen die de hele week werken en enkel in het weekend tijd hebben voor GW2, ook met een fatsoenlijk tempo in levels omhoog gaan. Of in het ergste geval, gaan spelers zichzelf hierdoor "boosten" waardoor ze binnen een paar dagen al L.80 zijn met een nieuw karakter.
Maar zelfs dan, why should I care, als iemand daar 5 euro voor over heeft, good for them.
"It's not the destination, but the journey that counts" lijkt me in GW2 wel toepasselijk, zeker gezien er sowieso geen L.80 Endgame bestaat.
Dat zijn slechts de mensen die in die 2 westerlijke provincies wonen hoor, ik ben een NederlanderKoekjevanLU schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:13:
[...]
Inderdaad, helemaal mee eens. En vergeet daarbij niet dat je maandelijks geen cent kwijt hoeft te zijn voor GW2. Laat die mensen met hun 'uber-coole' voor 15 euro gekochte skinned mega-sword toch lekker patsen. Als je zelf gewoon wat meer geduld heb krijg je hetzelfde ding gratis. Kom op, we zijn Hollanders (Belgische tweakers negeer ik in deze even)
Maar inderdaad, als mensen geld willen uitgeven voor looks en daarmee het spel steunen (door geld binnen te brengen voor extra ontwikkelingen) dan gun ik ze van harte de mooiste fluffy gear.
En ik woon in nedetrland, maar word beschouwd al seen beld (en dat als 020-er). Woon nl. in zeeuws-vlaanderen.Sneezzer schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:26:
[...]
Dat zijn slechts de mensen die in die 2 westerlijke provincies wonen hoor, ik ben een Nederlander![]()
Maar inderdaad, als mensen geld willen uitgeven voor looks en daarmee het spel steunen (door geld binnen te brengen voor extra ontwikkelingen) dan gun ik ze van harte de mooiste fluffy gear.
Maar oke, on topic. Ik hou van die mensen die kapitalen gaan uitgeven voor de looks. Kan men veel nieuwe content mee maken.
Hier nog een artikel die het hele gem-microtransaction systeem nader bekijkt, en ook uitlegt wat de gevolgen zijn voor spelers en verschillende game modi. Leuk om even door te lezen als je het systeem nog niet helemaal begrijpt, of er tegen bent. Misschien dat het je op andere gedachten kan brengen.
http://www.thetyrianorder.com/home/m/2850070/article/638922
http://www.thetyrianorder.com/home/m/2850070/article/638922
[ Voor 8% gewijzigd door Sagaris op 21-03-2012 10:38 ]
Verwijderd
Ik ben eigenlijk meer teleur gesteld omdat er geen sterkere equip te vinden zal zijn, met betere stats etc etc. Maarja, voor de rest lijkt het me een epic spel waarvoor geen monthly fee is.
Dat kan juist een voordeel zijn, aangezien het dan echt aankomt op je eigen skill en niet gear. In pvp is dat vooral goed te merken zometeen.
Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram
Verwijderd
Ik ben zelf meer een PVE player en ik vond het altijd geweldig om gear te verzamelen enzo, maarja. Het zal wel ten goede komen hoop ik.
Maar dat kan toch ook nog gewoon?Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:42:
Ik ben zelf meer een PVE player en ik vond het altijd geweldig om gear te verzamelen enzo, maarja. Het zal wel ten goede komen hoop ik.
Ik denk dat het al bij al nog wel meevalt met die gem shop.
Zoal het artikel zegt, zijn er hier geen uber-items. En in PVP zou het ook geen voordeel geven.
Zoals KajLaurent weet ik nog wel niet wat ik er over moet denken. Beetje jammer dat het verkrijgen van een nieuwe item dan wat weg is. Alhoewel er nu misschien gewoon de cosmetische varianten te verkrijgen zijn.
Langs de andere kant is het ook niet meer, dat wanneer er een nieuwe raid is, en je niet in de eerste 2 weken het geluk hebt gehad om iets te looten. Je hopeloos achtergeraakt omdat geen enkele deftige groep je wilt meenemen.
GW2 blijft toch nog altijd hoog op mijn verlanglijstje staan.
Zoal het artikel zegt, zijn er hier geen uber-items. En in PVP zou het ook geen voordeel geven.
Zoals KajLaurent weet ik nog wel niet wat ik er over moet denken. Beetje jammer dat het verkrijgen van een nieuwe item dan wat weg is. Alhoewel er nu misschien gewoon de cosmetische varianten te verkrijgen zijn.
Langs de andere kant is het ook niet meer, dat wanneer er een nieuwe raid is, en je niet in de eerste 2 weken het geluk hebt gehad om iets te looten. Je hopeloos achtergeraakt omdat geen enkele deftige groep je wilt meenemen.
GW2 blijft toch nog altijd hoog op mijn verlanglijstje staan.
I'll do what I can, but expect very little.
Ja.
De verschillende attributes op gear worden gewoon hoger van Level 1 tot Level 80. Alleen, in tegenstelling tot andere MMO's, heb je geen 5 verschillende Level 80 "Tiers" bij equipment, waar de ene set op alle fronten beter is dan de vorige, maar (IIRC) zullen er in GW2 verschillende L.80 sets zijn die 'even sterk' zijn, maar waar onderling de attributes anders zijn ingedeeld.
Bv.: De ene equipment-set zal meer rauwe damage leveren. Een ander heeft een lagere Vitality, maar heeft life-steal en een ander zorgt er weer voor dat je status-effects (bleeds/poison/etc) meer schade doen. Etc.
[ Voor 5% gewijzigd door SirNobax op 21-03-2012 12:56 ]
Pentaxiaan
Dat je wapen van gems kan kopen in een speciale shop lijkt mij nog niet zo erg ( kan in gw1 ook in kleine mate ), maar wat het hem doet is dat de economie van Guild Wars 2 zich zal baseren rond een cash currency ( gems ) en niet meer rond een ingame currency ( gold ). Dit zal voor mij en vele andere het gevoel van een eerlijke economie binnen een game weghalen, omdat een externe factor constant het evenwicht van de economie zal verstoren.4bit schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:55:
Ik denk dat het al bij al nog wel meevalt met die gem shop.
Ik ben bang dat, zoals in andere games met een soortgelijk systeem, speciale items alleen nog maar zullen worden verhandeld in gems en dat ingame gold zeer snel zijn waarde verliest. Tenzij Anet hier speciale plannen voor heeft om dit te voorkomen zal ik er daarom ook tegen zijn dat gems vrij kunnen worden verhandeld.
[ Voor 3% gewijzigd door Fox op 21-03-2012 13:08 ]
DIT. Dat hele balans gedoe van vraag en aanbod kan ik nog wel inkomen. Maar als je bijvoorbeeld kijkt naar GW1 waar je vele spullen in ecto's moet betalen. Natuurlijk komt dit ook door de limiet van 100K wat je bij je kunt hebben, maar vaak genoeg heb ik gehoord: Ik hoef geen geld, ik wil alleen in ecto's betaald worden.SniperFox schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:08:
[...]
Ik ben bang dat, zoals in andere games met een soortgelijk systeem, speciale items alleen nog maar zullen worden verhandeld in gems en dat ingame gold zeer snel zijn waarde verliest. Tenzij Anet hier speciale plannen voor heeft om dit te voorkomen zal ik er daarom ook tegen zijn dat gems vrij kunnen worden verhandeld.
Dit zorgt ervoor dat alle spullen op de trading post in gold worden getraded, maar misschien dat er een soort van side-market ontstaat, in de vorm zoals je nu in Kamadan hebt: Iedereen gaat de unieke skin wapens spammen in de chat in de grote steden voor gems.In Guild Wars 2, everything on the Trading Post is traded for gold, but of course, somebody who wants to earn gems can just sell items for gold, and then convert the gold to gems.
Anet moet heel erg mee opletten dat het niet foute vormen gaat aannemen. Als er 1 manier is om te cheaten, dan zullen de spelers het wel misbruiken. Kijk maar naar alle skill patches in GW1
Omdat er 1 game slecht is ingeregeld? Noem eens andere games die echt grote problemen hierdoor hebben gekregen? Je moet eerst het hele armor/wapen systeem van GW2 begrijpen voordat je daar verdere conclusies over kan maken, daar zit namelijk het grootste verschil met de meeste andere MMO's.SniperFox schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:08:
Iedereen lijkt er van uit te gaan dat alles wat in de itemshop gaat komen (te kopen met gems) dan ook meteen het uberspul is, dat dat het enige is wat mensen willen kopen. Daar zit je dus het verschil, wat heb je uiteindelijk aan gems als je er verder niets meer ingame mee kan kopen?
Als ik mijn lvl80 life-steal armor kan verkopen voor 10 gems of 100 gold, maar de gemprijs gaat maar 8gold, welke verkoop zal ik kiezen denk je?
Dat is natuurlijk niet te vergelijken, Ecto's waren de 'hogere eenheid' van platinum, items die voor 150K gingen lieten ze betalen met ecto's, direct oversteken van gelijke waarde. Enige wat wel te vergelijken is, is de marktwerking van de waarde van ecto's, de spelers bepaalde de gemiddelde prijs van vraag&aanbod, dat het een geaccepteerd 'alternatief' werd voor grotere eenheden van plats. Maar alles onder de 100k werd 99% van de keren nog gewoon tegen normaal ingame geld verkocht of geruild voor gelijkwaardige items (elite books, sugarpots, pets).ninc schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:14:
DIT. Dat hele balans gedoe van vraag en aanbod kan ik nog wel inkomen. Maar als je bijvoorbeeld kijkt naar GW1 waar je vele spullen in ecto's moet betalen. Natuurlijk komt dit ook door de limiet van 100K wat je bij je kunt hebben, maar vaak genoeg heb ik gehoord: Ik hoef geen geld, ik wil alleen in ecto's betaald worden.
[ Voor 29% gewijzigd door SinergyX op 21-03-2012 13:22 ]
Bij FRS hebben ze al de standaard pre-purchase editie staan. Klik
Hoop dat ze ook de collector's edition gaan verkopen
Thanks for the heads up.dnbo schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:21:
Dus FRS wordt de 'officiele' retailer in Nederland?
Krijg je hier wel een DVD toegestuurd zodra de game definitief gereleased wordt? Er staat wel PC-DVD bij, maar bedoelen ze dat dan ook?dnbo schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:21:
Achja, we wachten af welke retailers in NL beschikbaar komen. Dvd-tje voor mij plz
Volgens mij is er nergens gezegd dat er maar één retailer in NL is, dus hold your horses on that one.SinergyX schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:35:
Dus FRS wordt de 'officiele' retailer in Nederland?
De beschrijving van het product:ninc schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:49:
[...]
Krijg je hier wel een DVD toegestuurd zodra de game definitief gereleased wordt? Er staat wel PC-DVD bij, maar bedoelen ze dat dan ook?
Achja, we wachten af welke retailers in NL beschikbaar komen. Dvd-tje voor mij plz
Koop deze pre-purchase versie en reken direct het volledige aankoopbedrag af. Er is slechts 1 activatiecode die zowel recht geeft op bovenstaande pre-purchase voordelen als toegang geeft tot de game, in dit geval 3 dagen voor release.
De DVD-case bevat een serial code en download/activatie instructies maar bevat geen disc.
[ Voor 57% gewijzigd door Sagaris op 21-03-2012 15:51 ]
Las het inderdaad verkeerd:
but there will be ones for NL
Ik als dus 'will be one for NL', dus maar 1
but there will be ones for NL
Het is inderdaad een beetje krom gezegd, volgens mij was het Martin Kerstein die die tweet plaatste? Krijg je met Duitsers.SinergyX schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:51:
Las het inderdaad verkeerd:
but there will be ones for NL![]()
Niet gezien, had FRS nog in mijn blocklist van Noscript staan. Das dan jammer. Disc is toch een pre voor mij.Sagaris schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:50:
[...]
quote:
Koop deze pre-purchase versie en reken direct het volledige aankoopbedrag af. Er is slechts 1 activatiecode die zowel recht geeft op bovenstaande pre-purchase voordelen als toegang geeft tot de game, in dit geval 3 dagen voor release.
De DVD-case bevat een serial code en download/activatie instructies maar bevat geen disc.
[...]
Maar FRS zal heus niet de enige in NL zijn die dit zal gaan aanbieden.... toch?

Waarom is een disc een pré? GW2 gebruikt weer het systeem waarbij alle data in een .dat bestand wordt opgeslagen. Je downloadt het één keer, backt het .dat bestand op en dan hoef je het nooit meer te downloaden?ninc schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:44:
[...]
Niet gezien, had FRS nog in mijn blocklist van Noscript staan. Das dan jammer. Disc is toch een pre voor mij.
Maar FRS zal heus niet de enige in NL zijn die dit zal gaan aanbieden.... toch?
En wat betreft het retailer verhaal, dat is hierboven ook al gecovered, maar voor de volledigheid:
*edit: Ah, niet Martin Kerstein dus.@mdwijngaards we have yet to announce our digital and retail partners for Europe, but there will be ones for NL^AT
Tja, die disk an sich niet, maar het geheel. 54 Euro uitgeven voor een plastic doosje met enkel een klein papiertje blijft toch raar.
Doe mij zo'n pre-order boxed versie maar.
De disk, boekje, origineel retail-doosje, 1-day-early access en dat alles voor (waarschijnlijk) 10 euro minder dan de digitale versie.
(die discussie was al eerder gevoerd, maar Bon)
Having that said, als ze bij zo'n 'pre-purchase' nou ook gewoon de volledige boxed versie zouden naleveren, had die imho al een stuk interessanter geweest.
Pentaxiaan
Verwijderd
Ik was ook altijd van de doosjes en discs, maar laatste jaren interesseert t me niets meer. Het is toch allemaal de Key Code gekoppeld aan een account waar het om draait. En zeker met de internet snelheden van tegenwoordig zie ik geen reden meer voor een verzameling hoesjes en discs.
Heb al meer dan genoeg van die zooi na vele jaren gamen. 
Wat ik wel belachelijk vind is dat een digitale aanschaf zo duur is, weet nog goed al die mooie praatjes in het begin... omdat de detailhandel etc er tussen uit word gehaald kunnen games goedkoper worden blabla. Niets van te merken dus. Enige wat er nu gebeurd is dat de detailhandel opzij word geduwd en dat de uitgevers/makers meer van het bedrag pakken.
Maar toch, geef mij maar een digitale aanschaf, dan weet ik iig zeker dat ik kan spelen op het moment dat de servers online zijn.
Je ziet zoveel gedoe van mensen die wachten op pakketjes bij een launch.. (gooi een willekeurig forum open op launch dag van een grote game)
Wat ik wel belachelijk vind is dat een digitale aanschaf zo duur is, weet nog goed al die mooie praatjes in het begin... omdat de detailhandel etc er tussen uit word gehaald kunnen games goedkoper worden blabla. Niets van te merken dus. Enige wat er nu gebeurd is dat de detailhandel opzij word geduwd en dat de uitgevers/makers meer van het bedrag pakken.
Maar toch, geef mij maar een digitale aanschaf, dan weet ik iig zeker dat ik kan spelen op het moment dat de servers online zijn.
Quote van de FAQ over physical pre-purchases:
Sowieso geen gedoe dus op de dag van de launchStandard Edition (Europe)—Customers will buy the Standard Edition Pre-Purchase box and receive their serial code. This is the only serial code customers will receive and will grant access to the Beta Weekend Events, three-day Headstart Access, the Hero's Band digital item, and full access to the final live game. Customers will not need to return to retail to receive another serial code.
Collector's Edition (North America and Europe)—Customers will buy the Collector's Edition Pre-Purchase box and receive a Pre-Purchase serial code. They will then go to https://register.guildwars2.com and follow the on-screen instructions to create a Guild Wars 2 account and apply the serial code, which will give them access to Beta Weekend Events and three-day Headstart Access to the final game. When Guild Wars 2 launches, customers will need to return to their retailer with proof of purchase to receive the full Collector's Edition box with physical items and retail serial code. They will need to apply this retail serial code to their Guild Wars 2 account within five days to continue playing without interruption.
Netjes verwoord. Ik heb ook nog stapels games van vroeger liggen, maar ben dat nu wel een beetje zat. Een platform zoals Steam is juist ontzettend handig omdat je alles digitaal op één plaats hebt staan en niet meer aan het klooien bent met hoesjes, keys etc. Daarnaast is inderdaad wat je aan het eind zei helemaal waar, ben je op launch dag niet thuis of mis je de TNT bezorger dan kan je nog een dag wachten met de kans hem dan weer te missen(of het verkooppunt heef je pakketje niet opgestuurd natuurlijk). Nee geef mij maar gewoon de digitale versieVerwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 18:32:
Ik was ook altijd van de doosjes en discs, maar laatste jaren interesseert t me niets meer. Het is toch allemaal de Key Code gekoppeld aan een account waar het om draait. En zeker met de internet snelheden van tegenwoordig zie ik geen reden meer voor een verzameling hoesjes en discs.Heb al meer dan genoeg van die zooi na vele jaren gamen.
Maar toch, geef mij maar een digitale aanschaf, dan weet ik iig zeker dat ik kan spelen op het moment dat de servers online zijn.Je ziet zoveel gedoe van mensen die wachten op pakketjes bij een launch.. (gooi een willekeurig forum open op launch dag van een grote game)
Hoop in ieder geval dat ze binnenkort met een launch date komen, verwacht persoonlijk rond de tijd dat iedereen kan prepurchasen, maar dat zien we dan wel. Hopelijk is de feedback van de aanstaande beta's een beetje positief(daarop zouden ze namelijk de release date baseren).
Verwijderd
Ben benieuwd of je tijdens het registreren van de pre-purchase (waarbij je dus je gw2 account aanmaakt) meteen je account kunt koppelen met je NC Master Account?Stroopwafel Inc schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 19:14:
Quote van de FAQ over physical pre-purchases:
[...]
Sowieso geen gedoe dus op de dag van de launch
Verwijderd
Sorry, ik had van de week gekeken en stond volgens mij echt pre purchase, ook de winkel heeft me verteld dat dat mogelijk was. Alleen de prijs voor de Collecters Edition was nog niet bekend voor hun.
Gelekte image met 3 Sylvari en 1 Asura:

Mushroom Sylvari, wooo! Ik vind hem gaaf.
En de eerste armor set
.
http://huntersinsight.com/2012/03/14/leaked-screenshots
*edit:
Deze SS zegt dat er nog steeds invites verstuurd worden:

Mushroom Sylvari, wooo! Ik vind hem gaaf.
En de eerste armor set
http://huntersinsight.com/2012/03/14/leaked-screenshots
*edit:
Deze SS zegt dat er nog steeds invites verstuurd worden:

[ Voor 36% gewijzigd door Sagaris op 21-03-2012 21:40 ]
Hmm daar heb je gelijk in. Werk zelf bij PostNL en als een pakketje van bijvoorbeeld Bol.com niet door de brievenbus past en ze doen niet open, dan gaat ie fijn mee terug naar het depot. (Gaat om gewone huispost waar vaak genoeg ook pakketjes bij zitten, die 'eigenlijk' door de brievenbus moeten kunnen)BlackR schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 19:17:
[...]
ben je op launch dag niet thuis of mis je de TNT bezorger dan kan je nog een dag wachten met de kans hem dan weer te missen(of het verkooppunt heef je pakketje niet opgestuurd natuurlijk). Nee geef mij maar gewoon de digitale versie
Maar als je dus pre-ordered via FRS, dan krijg je dus wel een doosje, maar zonder dvd, en dat 3 dagen van tevoren. Dus als je dat doet, moet je alsnog wachten op je pakketje wat moet binnenkomen

Ik wou eerst een sylvari aanmaken, maar toen ik eenmaal zag wat je voor female human characters kan aanmaken, moet ik gewoon een female human maken... het moet
Kan die screenshot echt niet aanzien.
Wil zo graag in die beta.
Heb trouwens eens goed uit zitten zoeken hoe het precies zit met die gems. Volgens mensen op GW2Guru is elke max armor het zelfde dus betaal je voor de mooie looks, daarnaast zou groten hoeveelheden geld je überhaupt niet sterker maken. Kan me het nog steeds niet helemaal voorstellen maar goed de community lijkt er vertrouwen in te hebben.
Vind het idee van experience boosts, karma boosts etc ook helemaal niks.
Heb trouwens eens goed uit zitten zoeken hoe het precies zit met die gems. Volgens mensen op GW2Guru is elke max armor het zelfde dus betaal je voor de mooie looks, daarnaast zou groten hoeveelheden geld je überhaupt niet sterker maken. Kan me het nog steeds niet helemaal voorstellen maar goed de community lijkt er vertrouwen in te hebben.
Het is een pre-purchase, dus je krijg dat doosje met die key ver van te voren (waarschijnlijk hebben ze die gewoon op voorraad vanaf 10 April), die serial die in dat doosje zit heb je tenslotte ook nodig om in de Beta's te komen.ninc schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 23:35:
[...]
Maar als je dus pre-ordered Pre-Purchase via FRS, dan krijg je dus wel een doosje, maar zonder dvd, en dat 3 dagen van tevoren. Dus als je dat doet, moet je alsnog wachten op je pakketje wat moet binnenkomen
Pentaxiaan
Gemshop leak: http://www.guildwars2guru...op-items-leak-t32319.html
Dit.SirNobax schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 23:52:
[...]
Het is een pre-purchase, dus je krijg dat doosje met die key ver van te voren (waarschijnlijk hebben ze die gewoon op voorraad vanaf 10 April), die serial die in dat doosje zit heb je tenslotte ook nodig om in de Beta's te komen.
Via deze serial heb je tevens toegang tot de gehele game met drie dagen headstart. Je hebt dus maar één serial key nodig.
Waarom vind je die boosts niets? Je wordt er immers niet sterker van dan de next guy. Ok, misschien de eerste week / 2 weken, aangezien je dan het snelst op lvl 80 kunt komen. Echter daarna is "iedereen" lvl 80 en heeft hetzelfde aantal traits en skills tot zijn beschikking. Voordeel = weg.Joostjah schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 23:35:
Kan die screenshot echt niet aanzien.Wil zo graag in die beta.
![]()
En inderdaad, max armour en weapons hebben allemaal dezelfde base armour rating en weapon damage. De max weapon stats van een bow in GW1 was 15-28 dmg. Die dingen dropte bij bosjes, dus zoiets was ook niet duur om aan te komen.
Het maakt dus niet uit hoeveel geld je hebt, je hebt altijd wel de mogelijkheid om 'vrij' goedkoop het beste armour en het beste wapen uit het spel te krijgen. Of je die nu zelf craft, of met karmapunten koopt uit een dungeon of whatever. Je kunt dus niet een betere lvl 80 character hebben door gems te kopen dan iemand die dat niet doet.
[ Voor 3% gewijzigd door Sagaris op 22-03-2012 08:09 ]
wow dat wist ik niet dat je een pre-purchase kan doen bij FRS, gelijk even gedaan bedankt voor de tip jongens
Bij Bart hebben ze hem net wat geoedkoper staan (al 2 weken)dnbo schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:21:
http://www.bartsmit.com/s...nl_NL/$s=guild%20wars%202
Verwijderd
Dit geldt natuurlijk alleen voor de standard versie, bij de CE heb je te maken met 2 serials..om het ons makkelijker te maken. Nog even en dan moeten we ook nog ons dna en vingerafdrukken afstaanNIEKler schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 07:42:
[...]
Dit.
Via deze serial heb je tevens toegang tot de gehele game met drie dagen headstart. Je hebt dus maar één serial key nodig.
heb je dat nog niet opgestuurd dan? dan krijg je een beta invite en je mag 3 vrienden uitnodigenVerwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 09:33:
[...]
Dit geldt natuurlijk alleen voor de standard versie, bij de CE heb je te maken met 2 serials..om het ons makkelijker te maken. Nog even en dan moeten we ook nog ons dna en vingerafdrukken afstaan
Let op, die van de bart smit is geen Pre-Purchase editie, dus geeft je niet de headstart, hero band, en beta accessSneezzer schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 09:25:
[...]
Bij Bart hebben ze hem net wat geoedkoper staan (al 2 weken)
Trouwens.... naar aanleiding van het FP artikel.
Waarom zou ik iemand zijn gems over kopen? Worden ze gebruikt voor crafting?
Waarom zou ik iemand zijn gems over kopen? Worden ze gebruikt voor crafting?
Gems zijn in-game valuta, geen "objecten". Dus naast Gold en Karma.
Het enige verschil is dat je Gold en Karma tijdens het spelen verkrijg, en Gems enkel via IRL-geld te verkrijgen zijn (of door Gold te traden voor Gems).
Ga er maar vanuit dat zodra GW2 bij een willekeurige winkel verschijnt, en er geen Pre-Purchase bij staat, dit gewoon 'reservaties' van boxed exemplaren zijn.
Overigens heb ik mijn twijfels bij die "Mystic Chest Key", die dus 1.50 Euro/st kosten, als ze hiermee hetzelfde systeem hanteren als Team-Fortress 2 en die kutCrates, (waar keys enkel te koop/trade zijn) zit ik daar niet echt op te wachten.
Boost items kan mij geen bal schelen, maar zodra ik een chest loot/oppak/tegenkom en deze niet kan openen tenzij ik geld eraan uitgeeft, of voor mogelijk bizarre exchange-rates Gold daar voor moet neerleggen, gaat mijn haar toch wel overeind staan.
Persoonlijk vond ik het chest-systeem in GW1 ook al frustrerend.
/me SirNobax heeft een hekel aan chests die op slot zitten.
@hieronder, Avira met zijn Paranoid-heuristic-detection modus weet van niets, dus, waarschijnlijk niets aan het handje hier.
Was het niet gewoon een "Tracking Cookie"?
Het enige verschil is dat je Gold en Karma tijdens het spelen verkrijg, en Gems enkel via IRL-geld te verkrijgen zijn (of door Gold te traden voor Gems).
Sterker nog, dat is (net als o.a. Game-mania) niet eens een "Pre-order"-versie, welke 1-day-early-access hebben. Maar gewoon een boxed-versie die ze voor je reserveren.Let op, die van de bart smit is geen Pre-Purchase editie
Ga er maar vanuit dat zodra GW2 bij een willekeurige winkel verschijnt, en er geen Pre-Purchase bij staat, dit gewoon 'reservaties' van boxed exemplaren zijn.
Overigens heb ik mijn twijfels bij die "Mystic Chest Key", die dus 1.50 Euro/st kosten, als ze hiermee hetzelfde systeem hanteren als Team-Fortress 2 en die kutCrates, (waar keys enkel te koop/trade zijn) zit ik daar niet echt op te wachten.
Boost items kan mij geen bal schelen, maar zodra ik een chest loot/oppak/tegenkom en deze niet kan openen tenzij ik geld eraan uitgeeft, of voor mogelijk bizarre exchange-rates Gold daar voor moet neerleggen, gaat mijn haar toch wel overeind staan.
Persoonlijk vond ik het chest-systeem in GW1 ook al frustrerend.
/me SirNobax heeft een hekel aan chests die op slot zitten.
@hieronder, Avira met zijn Paranoid-heuristic-detection modus weet van niets, dus, waarschijnlijk niets aan het handje hier.
Was het niet gewoon een "Tracking Cookie"?
[ Voor 87% gewijzigd door SirNobax op 22-03-2012 10:55 ]
Pentaxiaan
Weet niet of het nu aan mij lag of aan deze link maar ik klikte er op en mijn pc is ineens geinfecteerd met een virus? Heb hem weggekregen maar was nieuwschierig of er nog mensen waren met het zelfde probleem.Sneezzer schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 09:25:
[...]
Bij Bart hebben ze hem net wat geoedkoper staan (al 2 weken)
Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.