Das waar. Dan is het meer een online rpgThasquealer schreef op maandag 28 maart 2011 @ 14:48:
[...]
Capped op 4 man (meen ik?), dat noem ik geen mmo.
Maar goed, ze maken flinke winst als ze het spel voor 60e ps verkopen.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Das waar. Dan is het meer een online rpgThasquealer schreef op maandag 28 maart 2011 @ 14:48:
[...]
Staat nog niet helemaal vast maar dat is nu inderdaad de cap die ze aanhoudenThasquealer schreef op maandag 28 maart 2011 @ 14:48:
[...]
Ach daar kunnen we toch nog geen (definitieve) uitspraken over doen want veelal zijn pc-games al voor 45eu in de webshops te koop.patrickos85 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 15:16:
[...]
Das waar. Dan is het meer een online rpg
Maar goed, ze maken flinke winst als ze het spel voor 60e ps verkopen.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Kan ik in komen. Het verwisselen van items is ook gewoon erg leuk. Maar dat is niet perse een reden om sets van de hand te doen. Sets sparen moet voor de mensen die dat willen ook gewoon kunnen.Bulls schreef op maandag 28 maart 2011 @ 13:41:
Ik vind het juist leuk om zo vaak mogelijk van items te wisselen, elke keer iets beters aan en er weer anders uitzien, dan dat je een set aan hebt en daar de helft van het spel mee door loopt.
Van mij hoeven er niet echt set-items in, als er maar genoeg speciale "uniques" met leuke stats zijn.
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.
In WoW bestaat dit principe al ongeveer. Daar kan je een set verzamelen met een bepaalde kwaliteit en deze stuk voor stuk vervangen door dezelfde set met hogere kwaliteit/hoeveel stats zonder dat de setbonusen verloren gaan.FloydRaalte schreef op maandag 28 maart 2011 @ 12:11:
De Muliple items slots vindt ik een vreemde oplossing. Wanneer je een driedelige unieke set hebt bestaande uit Breastplate of Blood, Helmet of Blood en Graves of Blood dan vindt ik het vreemd dat je i.p.v. de Breastplate of Blood ook de Breastplate of Water kunt gebruiken en toch nog set-bonussen kunt krijgen.
[ Voor 19% gewijzigd door Kapoen op 28-03-2011 16:46 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Alleen dit past totaal niet in de Diablo structuur, daarnaast vind ik Heirlooms een hele slechte oplossing om snel door content heen te komen. Je zet namelijk alle gear die je van levelen/dungeons krijgt in een slecht daglicht.Kapoen schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:28:
[...]
In WoW bestaat dit principe al ongeveer. Daar kan je een set verzamelen met een bepaalde kwaliteit en deze stuk voor stuk vervangen door dezelfde set met hogere kwaliteit/hoeveel stats zonder dat de setbonusen verloren gaan.
Schalende items bestaan ook in WoW, de zogenaamde heirlooms. Tijdens het levellen van een (nieuw) char zijn deze items best-in-slot, maar één keer op max level dienen ze toch vervangen te worden door beter spul. Deze items kunnen alleen maar verkregen worden door mensen die reeds een char hebben op max. level.
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Uiteraard kan je WoW en D(2) niet 1:1 vergelijkenDakreal schreef op maandag 28 maart 2011 @ 17:17:
[...]
Alleen dit past totaal niet in de Diablo structuur, daarnaast vind ik Heirlooms een hele slechte oplossing om snel door content heen te komen. Je zet namelijk alle gear die je van levelen/dungeons krijgt in een slecht daglicht.
Ik ben van mening dat een set bv uit 5 items kan bestaan, waarbij er 3 lvl 30 zijn en 2 lvl 15.
Bij bijvoorbeeld lvl 30, bied de 5 set bonus een compensatie voor de 2 lvl 15 items + een setbonus.
Dit valt meer onder de Diablo standaarden ;-)
[ Voor 44% gewijzigd door Kapoen op 28-03-2011 18:25 ]
Een beetje resource en teruglezen had je deze post bespaardNico schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 03:04:
Als ze bij D3 het maar niet maandelijks betalen wordt zoals ze dat grapje hebben uitgehaald met WoW dan wordt dit er zeker eentje om te halen. WoW invloeden of niet
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Ik heb natuurlijk hier en daar gespeculeerd in mijn vorige post, maar ik zie Blizzard echt niet WoW negeren in dit verhaal. Met 11 miljoen abonnementen doe je iets goed, en die know-how gaan ze toch verwerken in Diablo 3 op de één of andere manier.Als ik dit allemaal zo lees vind ik toch dat WoW teveel invloed heeft op D3.
Diablo hoort gewoon Diablo te blijven zonder allemaal regels en systemen die in een MMORPG voorkomen.
Maar goed ik heb er vertrouwen in dat ze iets moois af leveren.
[ Voor 11% gewijzigd door Kapoen op 29-03-2011 08:37 ]
Zoals jij dit verwoord, en dan vooral de edit, daar kan ik me prima in vinden. Diablo moet Diablo blijven daarom moeten ze goed oppassen om geen gameplay en feel&look over te nemen van wow of enig andere game. Blijf lekker origineel aan het Diablo universum en laat wow lekker wow blijven. Dat ze de itemization en andere systemen zoals craften e.d. aanpassen dan vindt ik dat een goede zaak. De vergelijking met wow wordt dan snel getrokken en dat is logisch, het is immers dezelfde ontwikkelaar. Dus mochten ze wat invloeden overnemen vanuit wow dan juich ik dat van harte toe. Daarnaast zullen ze naar mijn mening ook echt wel naar andere RPG's en MMO's kijken, wow is de meest gespeelde maar niet de enige MMO. Ik maak me dus totaal geen zorgen over kreten zoals 'het wordt een offline World of Warcraft'. Dat wordt het niet en als je daar nu nog steeds bang voor bent bekijk dan even wat ingame filmpjes of de zeer uitgebreide TS van Clown. Dan ben je ook weer van die zorg af.Kapoen schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 08:30:
[...]
Ik heb natuurlijk hier en daar gespeculeerd in mijn vorige post, maar ik zie Blizzard echt niet WoW negeren in dit verhaal. Met 11 miljoen abonnementen doe je iets goed, en die know-how gaan ze toch verwerken in Diablo 3 op de één of andere manier.
Aangezien ik zowel Diablo 2 als WoW heb gespeeld verwacht ik trouwens ook veel bekende zaken te zien, in een typische Diablo setting uiteraard. Maar op een gewone opgepoetste versie van Diablo 2 zit ik niet te wachten, dan kan ik net zo goed Torchlight gaan spelen (even kort door de bocht genomen).
*edit* ik moet er wel een belangrijke kanttekening bij zetten, ik heb het alleen over itemization. Qua gameplay zal het hopelijk inderdaad totaal verschillend zijn van WoW. Op een offline WoW zit ik ook niet te wachten.
Verwijderd
Diablo en WoW hebben 1 hele grote overeenkomst en dat is het woord RPG. Beiden hebben nu eenmaal items met stats. En dat kun je maar op een beperkt aantal manieren goed implementeren. De manier van WoW is na al die jaren in ieder geval 'tried and tested'. Dus denk ik goed dat ze dit overbrengen naar D3.Bulls schreef op maandag 28 maart 2011 @ 19:29:
Als ik dit allemaal zo lees vind ik toch dat WoW teveel invloed heeft op D3.
Diablo hoort gewoon Diablo te blijven zonder allemaal regels en systemen die in een MMORPG voorkomen.
Maar goed ik heb er vertrouwen in dat ze iets moois af leveren.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2011 10:21 ]
Vergeet niet dat ze in D2 ook al veel goed deden op dit vlak. Vroeger heb ik regelmatig mijn "middelmatige" (laag % MF e.d.) uniques nog kunnen vervangen door nagenoeg perfecte uniques. Dit is ook wat het leuk maakt om veel RPGs te blijven spelen: zelfs als je char op maxlvl zit zijn er vaak nog manieren om je toch nog te verbeteren.Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 10:18:
[...]
Diablo en WoW hebben 1 hele grote overeenkomst en dat is het woord RPG. Beiden hebben nu eenmaal items met stats. En dat kun je maar op een beperkt aantal manieren goed implementeren. De manier van WoW is na al die jaren in ieder geval 'tried and tested'. Dus denk ik goed dat ze dit overbrengen naar D3.
Wat ik veruit de grootste verdienste vind van D2 tov WoW (ja sorry voor nog maar eens vergelijking) is dat je in D2 ook goed mee kon met diverse gele en blauwe items. Als je in WoW geen epics (vergelijk het min of meer met uniques in Diablo) kan vastkrijgen ben je gewoon de pineut en tel je niet mee.Vergeet niet dat ze in D2 ook al veel goed deden op dit vlak. Vroeger heb ik regelmatig mijn "middelmatige" (laag % MF e.d.) uniques nog kunnen vervangen door nagenoeg perfecte uniques. Dit is ook wat het leuk maakt om veel RPGs te blijven spelen: zelfs als je char op maxlvl zit zijn er vaak nog manieren om je toch nog te verbeteren.
Dit is iets wat ze juist willen nog meer willen stimuleren, daar hoef je je dus geen zorgen over te makenKapoen schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:18:
[...]
Wat ik veruit de grootste verdienste vind van D2 tov WoW (ja sorry voor nog maar eens vergelijking) is dat je in D2 ook goed mee kon met diverse gele en blauwe items. Als je in WoW geen epics (vergelijk het min of meer met uniques in Diablo) kan vastkrijgen ben je gewoon de pineut en tel je niet mee.
[ Voor 4% gewijzigd door Baroshir op 29-03-2011 13:01 ]
Verwijderd
Lees eens wat eronder staat:patrickos85 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 10:00:
[...]
60 euro!![]()
Hier is het 47 euro. 60 euro vragen voor D3..oplichters! en dan vragen ze zich af waarom mensen gaan downloaden ipv kopen
Nou dat is nu precies waar ik ook een beetje huiverig over ben. Ik ben geen doorgewinterde gamer (meer). De tijd van non-stop de hele dag gamen en af en toe een beetje huiswerk heb ik 5 jaar geleden (helaas) achter me gelaten. Dus veel gamen zit er voor mij niet in. Het zou toch leuk zijn als je in D3 met minder vlieguren toch nog leuke gear kunt verzamelen. Voor uniques ben ik niet zo heel bang, met een beetje spelen vindt je die ook wel. Complete sets, dat is me nog nooit gelukt. Zo heb ik in D2 nooit een complete set gehad. Hoofdreden hiervoor was dat je niet alles kon bewaren wat je had. Dat mulen was ook maar onhandig/omslachtig. Dus verkocht ik vaak weer wat spullen en verdomt! komt daar een week later toch dat laatste set item voorbij! Te laat! In D3 zit een grotere inventory dus hopelijk gaat het dan nu toch lukken!Baroshir schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:59:
Hopelijk houden ze dit in D3 ook vast, zodat je als "normale" gamer ook nog een beetje bij kan blijven zonder al je vrije tijd erin te steken om toch die ene unique maar te pakken te krijgen.
...
[ Voor 5% gewijzigd door Bulls op 30-03-2011 14:33 ]
YGWYS systeem was volgens mij niet bedacht door IL maar ik meen mij te herinneren dat ze dit ook in Diablo 3 willen doenBulls schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:32:
Wat ze in Titan Quest hebben gedaan is dat elke mob zelf ook equipment draagt en die ook echt laat vallen als ze dood gaan. Het meeste is natuurlijk "broken" troep, maar als de boss echt een leuke item vast heeft dan dropt hij die ook echt zelf, en je merkt het ook als hij je ermee aanvalt. Het heeft echt die stats zeg maar.
Vond ik opzich wel een goed systeem, plus dat er variatie is in uiterlijk.
In TQ vond ik de geluiden soms wel te eentonig worden vooral van de Satyr en de Meadnads.
Ok cool, dat vindt ik erg realistisch. De meeste games hebben dat niet en dat kan soms op rare, ongeloofwaardige situaties uitdraaien. Staat er een vijand met een mooi zwaard voor je neus kun je na het slachten van de vijand dat gave zwaard niet oppakken! Zelfde geld trouwens voor bijvoorbeeld kleinere vijanden zoals die vleermuizen uit Diablo 2. Mol je zo'n vleermuis dropt dat kreng een Heavy-Ass-Double-Handen-Storm-Axe-of-The-Gigantor. Yeah right, grote binnenzakken hebben die vleermuizen.psychoclown schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:44:
[...]
YGWYS systeem was volgens mij niet bedacht door IL maar ik meen mij te herinneren dat ze dit ook in Diablo 3 willen doen
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
FL / HON /
De meeste items kwamen uit Telkin Orbs en kisten etc.Joarie schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:59:
Dat losten ze in TQ op door ze "Fangs" en andere dierenachtige zaken te laten droppen. Vond het wel een leuk systeem want je hoopte elke keer op een tegenstander met een fatsoenlijk wapen. Maar de droprate van items is dan ook opeens een stuk lager
Iets met Starcraft 2Robbas schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 16:28:
Hier hebben ze ook een leuke schatting gemaakt
http://shop.gameplay.co.u.../RM03476/productpage.html
...
Hehe, dat doet mij denken aan een oude comic van Shakes en Fidget (jammer genoeg offline gehaald door Activision)FloydRaalte schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:55:
[...]
Ok cool, dat vindt ik erg realistisch. De meeste games hebben dat niet en dat kan soms op rare, ongeloofwaardige situaties uitdraaien. Staat er een vijand met een mooi zwaard voor je neus kun je na het slachten van de vijand dat gave zwaard niet oppakken! Zelfde geld trouwens voor bijvoorbeeld kleinere vijanden zoals die vleermuizen uit Diablo 2. Mol je zo'n vleermuis dropt dat kreng een Heavy-Ass-Double-Handen-Storm-Axe-of-The-Gigantor. Yeah right, grote binnenzakken hebben die vleermuizen.
[ Voor 18% gewijzigd door Kapoen op 31-03-2011 11:15 ]
PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.
Blizzard is koning van zowel de hardcore als casual games, WoW is de grootste casual/noob friendly game praktisch maar met diepgang.FloydRaalte schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 18:04:
[...]
Nou dat is nu precies waar ik ook een beetje huiverig over ben. Ik ben geen doorgewinterde gamer (meer). De tijd van non-stop de hele dag gamen en af en toe een beetje huiswerk heb ik 5 jaar geleden (helaas) achter me gelaten. Dus veel gamen zit er voor mij niet in. Het zou toch leuk zijn als je in D3 met minder vlieguren toch nog leuke gear kunt verzamelen. Voor uniques ben ik niet zo heel bang, met een beetje spelen vindt je die ook wel. Complete sets, dat is me nog nooit gelukt. Zo heb ik in D2 nooit een complete set gehad. Hoofdreden hiervoor was dat je niet alles kon bewaren wat je had. Dat mulen was ook maar onhandig/omslachtig. Dus verkocht ik vaak weer wat spullen en verdomt! komt daar een week later toch dat laatste set item voorbij! Te laat! In D3 zit een grotere inventory dus hopelijk gaat het dan nu toch lukken!
[ Voor 5% gewijzigd door Postius op 01-04-2011 00:37 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
[ Voor 26% gewijzigd door MrVegeta op 01-04-2011 00:47 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Is best wel mooie boxart, maar voelt niet Blizzardlike helaas.DeepSeven schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:52:
Kwam deze tegen op een ander forum, staat op een poolse webshop:
[afbeelding]
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Inderdaad dit lijkt wel zo'n dikke Balrog of hoe dat dikke vuurbeest uit de eerste film ook heet. Er is wel geprobeerd om het een Diablo look&feel te geven maar das niet 100% gelukt. Overigens wel knap werk.Joarie schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:29:
Een slechte 1 april grap van onze Poolse vrienden?
Maar idd, ik zou er niet teveel waarde aan hechten. Het lijkt er meer op alsof ze zijn wezen neuzen bij LOTR:FOTR
Quarterly Results in JuniThasquealer schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:45:
Ga d'r maar vanuit dat het gewoon een placeholder is totdat blizzard met een case komt.
Ben benieuwd of er nog binnenkort iets word aangekondigd, zoals de beta ofzo
Kijk, das mooi om te weten.
Uhm.. niet dat ik weet.floorjd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 17:13:
was er niet ook iets in mei met blizzard?
[ Voor 34% gewijzigd door Triel op 06-04-2011 12:54 ]
Ik neem aan dat dat gewoon fake is, er is namelijk nog helemaal niks van aangekondigd.Triel schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:52:
Ik hoor geruchten dat er een diablo3 beta beschibkaar is op nieuwsgroepen is dit waar of ook weer een gerucht, heb het zelf nog niet gecontroleerd,maar ik dacht gooi het effe in the open!
Inderdaad, niks van waarThasquealer schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:55:
[...]
Ik neem aan dat dat gewoon fake is, er is namelijk nog helemaal niks van aangekondigd.
Zelfs niet van closed beta of iets dergelijks.
[ Voor 24% gewijzigd door floorjd op 06-04-2011 15:21 ]
Aah ik had juni in mijn gedachten.floorjd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:18:
http://diablo.incgamers.c...investor-conference-call/
Hier staat dat er een conference call is in mei. Het is een soort van aandeelhouders vergadering. Wat er dan besproken wordt gaat meer over financiën e.d. Er wordt wel gespeculeerd dat er iets gezegd gaat worden over D3 en beta, maar dat weet niemand zeker. Anyway, we moeten het maar afwachten.
Dat zou 2 mei moeten zijn volgens: http://www.dailyfinance.c...atvi/nas/conference-calls
MMmmm ik kan me nog een conference call herinneren van 2010. Toen zaten we met de hele wereld te wachten op de laatste character waarvan we nu weten dat het de Demon Hunter is. Het was toen (in ieder geval voor mij) een domper dat er alleen maar financieel nieuws was maar uiteindelijk was dat dan ook te verwachten.psychoclown schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:22:
[...]
Aah ik had juni in mijn gedachten.
Trouwens weten we dat wel zeker want als je afgelopen Quarterly results hebt beluisterd dan weet je dat de CEO de vorige keer heeft gezegd de volgende conference call iets over de Diablo 3 beta te vertellen
Zolang ze maar niet met een melding komen dat ie soon™ komtpsychoclown schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:10:
Geen nieuws is sowieso een teleurstelling voor Diablo 3 in welke vorm dan ook
Ik ga niet uit van grootse dingen zoals bijv. een aankondiging van de closed beta. Ze hebben echter gezegd er iets over te vertellen in de komende Quarterly results dan ga ik daar vanuit, ook al is het nieuws nog zo klein.
See you in the Galaxies Far, Far Away ....
...I’m concerned for D3 and the direction that it’s seems to be headed. Since they’ve made the level cap much lower and more obtainable, without a significant amount of motivation to continue playing a character past that point, many players will stop playing the game(especially once rerolling alts is boring). It comes down to how much return we’re getting for our efforts, and if we hit max level, we’re losing that portion of the benefit of continuing to play that specific character.
All this being said, good, progressive endgame features can replace the subconcious feeling of needing to “level up”. It’s just a matter of WHAT they decide to do for endgame in D3. Frankly though, I don’t see PvP and collecting items being the answer. I don’t know what sparked the decision to lower the level cap in D3. I would actually be very curious to find out.
Bashiok: Good discussion! It’s an old topic I know but there’s a lot of good points and counter-points being brought up.
So just to reiterate some things and maybe draw it back to more specific bullet points of why a lower level cap is (we believe) better for the game:
# We want each level to feel like a significant boost in power. You can think of the amount of power a character gains through leveling as a bucket of orange soda, and each level as a glass. We have to have an end-point and so we can only scale player power to that point. By having fewer glasses they can be filled more, and each one has more delicious thirst-quenching orange soda. Spread that same bucket out over 99 or 200 glasses, and each level is less satisfying (if not downright unnoticeable).
# We want level benefits to be as clear as possible. Some people have suggested “Well, let us hit level 60, but then keep giving us points after that.” which isn’t a solution, it’s the same problem except worse because there’s no actual tracking mechanism built in (ie levels). We also want to avoid providing level benefits at irregular intervals (although this may be unavoidable for trait points), as some people suggest “Let us level to 99 and just give us the rewards every few levels”. This goes back to the first point: We want each level to feel like a significant boost in power. Trait points may not come every level, but the sum of the other increases from leveling, we feel, are still very significant and maintain our intent.
# Because of the extreme leveling curve in Diablo II, balance really couldn’t be adjusted around level 99 characters. This meant that the last 15 or so levels were not just minimal increases in power, but in most cases provided absolutely nothing to a characters ability to effectively complete Hell difficulty and get items, which did significantly improve their character. Instead, leveling to 99 became a status symbol more than anything.
# We can have long term status symbols people can go for that are extremely visual, show to others the effort you’ve put in, but not attach that to something like a character level. Along with artisans, achievements, gems, runestones, and all the other various character customization progressions, we still have some surprises left in store on this front.
# Balance isn’t a main point for a tighter level system, but it is one side benefit. With the sum changes and improvements to all of the core designs, we believe that we can have a more reasonably challenging game throughout (as we can fairly clearly know how strong someone should be at any point in time) without attempting to create “challenge” through cheesy tactics.
# The game paces out progression very well through all of the various customization systems, which are far more interesting and important to an end-game character, as opposed to chasing a number.
I’m sure I’m leaving out a good point or two. The real bottom line is that we understand people like having those long term goals, and those feel good to chase and eventually achieve, but we do not feel one needs to be character level, and in fact making character levels a long term goal brings a great many negative effects with them (keeping in mind our goals for how important each level should feel). We do not doubt that people will feel good about chasing the long term goals of building the perfect character, getting a playtime intensive achievement, leveling up an artisan to max, or any of the other many individual long term progression systems the game offers.
De max skills kun je volgens mij weer vanaf level 30 gaan skillen maar je kan op een bepaald punt ook de skillcap van 5 verhogen naar 10 en 15. Hoe dit werkt is echter nog niet bekend/duidelijkBulls schreef op donderdag 07 april 2011 @ 12:49:
Wat ze ook nog kunnen doen in D3 is een skill pas unlocken bij lvl 60 (mits er ook nog end content is)
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoever in Hell diff je ongeveer max bent zodat je nog een tijdje op die level de acts door moet lopen. Lijkt me ook een beetje suf om pas op het laatste stuk voor de eind baas lvl 60 te halen en dan het spel uit gespeeld te hebben.
Maar daar heb je natuurlijk zelf invloed op om zoveel mogelijk mobs te killen onderweg, en re-runs te doen bij drukke stukken voor items etc.
In het spel "Divinity 2" heb je ook een dergelijk systeem, dit kan pas nadat je het een en ander vrij hebt gespeelt. Misschien dat je in diablo bv Normal moet completen om op 10 te komen, en nightmare om op 15 te komen.psychoclown schreef op donderdag 07 april 2011 @ 13:08:
[...]
De max skills kun je volgens mij weer vanaf level 30 gaan skillen maar je kan op een bepaald punt ook de skillcap van 5 verhogen naar 10 en 15. Hoe dit werkt is echter nog niet bekend/duidelijk
Ik ben het met je eens. Zelfs de levels vanaf 80 konden me weinig meer interesseren. Deze levels hadden geen gigantische verbeteringen in zich voor de casual gamer zoals ikzelf. Ik vindt de levelcap op 60 dan ook prima. Nu is het voor mij tenminste haalbare kaart en heb ik er ook nog wat aan. Voor mij gaf level 99 ook niet aan dan iemand dan een statussymbool had ofzo. Het geeft eerder aan dat je te veel vrije tijd hebtHaay schreef op donderdag 07 april 2011 @ 11:17:
Kan me in bovenstaande verhaal wel vinden. Ikzelf heb in D2 meerdere characters tot Baal in Hell difficulty gebracht, maar nooit de behoefte gehad door te grinden om level 99 te halen. Heeft voor mij geen status-symbool.
Vind het wel prettig dat het max-level geschaald wordt tot het end-game gebeuren. Mijn persoonlijke mening
Hebben de skills in D3 dan een cap op 5 of 10? En niet meer 20 zoals in D2?psychoclown schreef op donderdag 07 april 2011 @ 13:08:
[...]
De max skills kun je volgens mij weer vanaf level 30 gaan skillen maar je kan op een bepaald punt ook de skillcap van 5 verhogen naar 10 en 15. Hoe dit werkt is echter nog niet bekend/duidelijk
Een cap van 5 maar kun je dus later verhogen naar 10 en 15.Bulls schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:45:
[...]
Hebben de skills in D3 dan een cap op 5 of 10? En niet meer 20 zoals in D2?
Zal op zich wel meevallen die cap als ze hun idee voortzetten van significante upgrade per skill level, want ik had begrepen dat ze van de +1% dingen af wilden en dan liever gelijk +25%.psychoclown schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:47:
[...]
Een cap van 5 maar kun je dus later verhogen naar 10 en 15.
Verwijderd
Level cap heeft natuurlijk geen verband met hoe lang je er over doet om daar te komen. Wat dat betreft zou theoretisch gezien de weg naar lvl 60 net zo lang kunnen zijn als naar lvl 99. Waar het Blizzard om gaat is dat hoe meer levels je hebt, hoe minder je er qua stats op vooruit gaat per level en het dus voelt alsof je niet echt snel sterker wordt. Daarom schroeven ze het aantal levels terug.FloydRaalte schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:28:
[...]
Ik ben het met je eens. Zelfs de levels vanaf 80 konden me weinig meer interesseren. Deze levels hadden geen gigantische verbeteringen in zich voor de casual gamer zoals ikzelf. Ik vindt de levelcap op 60 dan ook prima. Nu is het voor mij tenminste haalbare kaart en heb ik er ook nog wat aan. Voor mij gaf level 99 ook niet aan dan iemand dan een statussymbool had ofzo. Het geeft eerder aan dat je te veel vrije tijd hebt
[ Voor 87% gewijzigd door psychoclown op 07-04-2011 23:35 ]
Unfortunately, the level cap is obviously just so in the expansion they can increase it.
Bashiok: I’d like to know why. Why is that obviously the reason? I’m not picking on you, I’ve seen more than a few people say this. Is it because obviously people wouldn’t buy an expansion unless it had more levels? That’s obviously not true because LoD sold many copies based on an additional act, new classes, new items, runewords, jewels, charms, cubing, 800x600 resolution, etc. etc. So looking at what expansions provide, how is it logical to say that we’d obviously make level 60 the cap so we could finally have some way to sell these pesky expansion things?
If you want to draw the WoW comparison, Cataclysm only offers an additional 5 levels, as opposed to the previous expansions’ 10 levels each, and it was still the fasting selling PC game in history, topping the previous title holder, Wrath of the Lich King. And you could make the argument “Well there are a lot of things that go into that beyond just some more levels.” And I would say “Exactly.”
If we felt 99 was the best level cap to have in Diablo III, that’s what we’d be doing. We work extremely hard to design, produce, test, and support finely polished games with a strong focus on fun, and that is the obvious reason these design decisions are made.
...Let me follow that up with a disclaimer - We aren’t thinking about an expansion at all yet, but as levels are intended to pace content (we expect you to hit the last level around when you kill the last boss on Hell) it’s not unreasonable to assume that additional levels would be present in an expansion, assuming it did offer additional content we’d want more levels to keep pace with.
I don’t refute the logic that an expansion could bring more levels, but I fully refute any idea that we’re making design decisions that directly impact the core of the player progression system so we can have a bullet point on the back of a box.
Flux: What were Blizzard North’s plans for Diablo III, when you really got started on it back in 2001? What were you expanding from Diablo II, and in what new directions did you want to take the concept and design?
Max: We wanted to make it a bigger game. We were going the MMO route. We wanted to support many more players in the game. When I left the company in 2003 the project was still very early on; far from the point where we could have revealed anything about it publicly, since so much would still have changed. There’s lots and lots that goes in inside game companies that never hits the light of day, since projects change so much in their early iterations. We may have changed our own path radically had we kept going on it.
But at the time our thinking was to go more MMO on it. We wanted to foster big in-game communities. Not just session-based with four or eight people. We wanted more than just 4 or 8 people per game. We wanted a big overworld and a giant shared community.
Flux: You’d have hosted lots of players in the same instance? Or like a perpetual world?
Max: A really big instance. Basically a perpetual world.
Verwijderd
Mensen lijken te denken dat je ook niet hoger zou kunnen gaan dan 99. Net alsof als D3 nu als max clvl 99 zou hebben ze geen expansion zouden kunnen maken die tot 120 gaat oid.
Eigenlijk dus precies wat Runic Games (Max Schaeffer zit daar nu tenslotte) van plan is met hun Torchlight MMO. De Torchlight, en Torchlight II games zijn toch vooral bedoeld als 'appetizer' en inkomstenbron tussendoor, met hun uiteindelijke echte doel een hack & slash MMO met een persistent 'overworld' en instances waar je alleen of met een groepje quests kunt doen.psychoclown schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 09:26:
Wat ook wel interessant is is het komende interview van Flux met Max Schaeffer over Diablo 3.
I realize this topic has been around before in various forms. It’s not really a post asking if people do or don’t want rushing (The posts below go over that conversation), I’m curious if Blizzard has responsed one way or another if they plan on preventing/slowing rushing down in any way.
Bashiok: For most people there are two forms of “rushing”. One is essentially playing on bugs to skip content that isn’t intended to be skip-able. The other is either using your previously acquired wealth to twink a new character, and/or have a high level character help run you through the content.
Rushing through use of unintended mechanics or bugs to skip content is not something we’ll support, of course, and ideally we’ll fix any such issues should they crop up.
Outfitting a new character with better items and having a friend with a high level character rush you through content, we’re totally fine with. While, yes, we could be sentimental and hope that you’re really interesting in experiencing the content at the pace and balance we worked hard to achieve, having a friend rush you through content is a positive social experience. Having them help you hit a level where you’re both able to tackle content that’s relevant creates a positive social experience. Regardless of the intended pace, it’s co-operative play, and that’s not bad.
Will crafting materials like scraps and essence be obtained only from salvaging items, or can they drop from creatures and chests? I’d think it would be cool for them to occasionally appear with loot. Monsters probably have various parts and materials on their person. I’d also like it if sometimes materials would appear from destroyed doodads. I’m not saying the characters would have to go mine for reagents, but it would make it feel a little more organic. Like these materials can actually come from somewhere.
And before someone asks, everything would still be random. You might get a fallen tooth from a statue, or a piece of wood from a fallen.
Bashiok: Some can and will drop, but it won’t be in quantities or types sufficient to craft all items. Meaning you will need to salvage items you don’t want to be able to make the ones you do. We want that to be a decision, to choose to break an item down to crafting components, and not allow making sweet loots just through a slow collection of reagents over time.
PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.
-
[ Voor 20% gewijzigd door Bulls op 08-04-2011 14:16 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq