Hallo!
Zit al best wel een tijdje in een dilemma van welke lens ik zal halen. Ik heb nu een Canon 7D+batterygrip met de Canon 50mm f1.4 waar ik tevreden mee ben.
Maar de 50mm is niet echt een walkaround lens, wat ik toch het meest mis nu in mijn fotografie. Dus ben al een tijdje aan het rondkijken wat voor lens ik zou gebruiken ervoor. Het moet snel zijn ( 2.8 ) mooie kleuren, goeie focus hebben, optisch goed, mooie/redelijk bokeh.
Wat ik uitkomt naar de 24-70mm 2.8 L en 17-55mm 2.8 IS. Waardoor ik zit te twijfelen is wegens de + en - punten de lenzen heeft.
24-70
+ Weather sealed
+ Groter bereik
+ Optisch heel erg goed, kleur ook
+ Kan op FF ( mocht ik naar FF gaan )
+ 2e hands te krijgen voor redelijk prijs in de richting van de 17-55 nieuwprijs
- zwaar
- veel minder wide vergelijken met 17-55
- Geen IS
17-55
+ 17mm is lekker wide
+ Optisch / kleur evennaart of zelf overtreft sommige L lenzen ( als ik reviews mag geloven )
+ Heeft IS
+ Veel lichter
- Korter bereik
- Niet weather sealed
Wat voor foto's ik maak kan je zien op:
http://simplydrcow.com of
http://www.flickr.com/photos/51674946@N02/
Mijn toekomstige lenzen pakket ( dat is de planning ) zal als volgt uitzien:
50mm ( heb ik )
Tokina 11-16
70-200 mm
en dan een general walkaround lens
En merk zelf dat ik met de 50mm best vaak veel naar achter moet of zelf moet switchen naar me kitlens 18-55 ( die ik bij had toen ik 450D kocht ) om die +/- 20mm te hebben. Wat ik dus denk van nou die 24mm moet ik ook wel moeten redden + heb nog een redelijke bereik ook nog vergelijken met de 55mm.
Maar wat mij toch laat twijfelen is de IS. Want ik denk dat door de IS mijn Keeper Rates vele malen groter word. Wat ik dan wel dan de bereik mis, weather sealing, ( niet dat ik express regenbuien gaan staan, maar als het bijv. beetje mot regent, sneeuwt dat ik toch met een veilig gevoel kan schieten ) en misschien ook wat optisch/kleur/bokeh ?
Daarom vraag ik aan jullie of jullie ervaring hebben met allebei en welke jullie mij zou aanbevelen of misschien zelf een totaal andere lens die misschien beter bij mij past.