SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik zou ook niet te hoog inzetten (bewijs je eerst maar eens), wat ik wel zou vragen is hoever je kan doorgroeien in die functie.Tsurany schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:24:
Ze zijn blij met je dus ze zullen je er niet uitgooien omdat jij te hoog in zet. Je moet echter niet die 3000 euro verwachten als je oudere collega's dit na stevig onderhandelen ook niet gekregen hebben. Dat hangt van zoveel zaken af dat het erg lastig te zeggen is. Hoog inzetten op die 3000 en dan voor jezelf een minimum hebben tot waartoe je wilt zakken in onderhandelingen.
Ik kan zelf 3900 euro verdienen met mijn huidige functie, maar ik verdien het nog niet.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Denk dat je wel kan beginnen met €3000 als eerste bod van jouw kant, maar ik zou al blij zijn met €2700 als ik het zo hoor. Misschien dat je nog kan onderhandelen over naar de €3000 toegaan binnen een kort termijn als je bepaalde doelen haalt ofzo.
The devil is in the details.
[ Voor 22% gewijzigd door bolleh op 28-08-2012 23:22 ]
Anoniem: 471147
Ik werk hier nu 1 jaar en 2 maanden, heb hiervoor al eens 5 maanden stage gelopen hier.mhr-zip schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:15:
[...]
Wij hebben pas iemand aangenomen van net 21. MBO WTB niveau 4, heeft wel zijn eindstage bij ons gedaan, dus was al enigszins ingewerkt (totale opleidingstraject is 5-10 jaar). En die hebben ze 1989 euro gegeven (38-urige werkweek).
Nu is het wel zo dat als er morgen 4 schoolverlaters met MBO WTB niveau 4 + 2 stagelopers zichmelden, dat ze allemaal welkom zijn. En dat deze mensen niet zo heel dik gezaaid zijn. Nu is het wel zo dan men niet in iedere branche staat te springen om nieuwe mensen, en ik heb ook gelezen dat mensen na hun opleiding bijna gratis komen stage lopen, om maar werkervaring op te doen. Als je in zo'n branche zit, kan je waarschijnlijk wat minder eisen stellen.
ik weet dat ook mijn werkgever druk opzoek is naar mensen om dezelfde functie te vervullen.
Misschien dat ik eerst dan maar zo rond de € 1.800 moet gaan vragen en kijken hoe ze daar op reageren..
"En waarom ben (denk) jij 3k waard (te zijn)?" - hier moet je een waterdicht verhaal op hebben.bolleh schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:20:
Voor de duidelijkheid, die oudere collega's zitten dus in mijn huidige functie, inbound sales medewerker. Zij zijn dus geen support manager of leidinggevende, maar gewoon medewerker. vandaar dat ik dus wel wil inzetten op een salaris dat iets hoger ligt dan dat. Die van 2700 zit er iets meer dan een jaar, die van 2800 zit er net een half jaar maar gaat alweer weg.
Maak een mooie verdeling tussen rationeel (wat je hier al aanvoerde: de huidige positie wordt beloond met gemiddeld 2750 - echter heeft die minder verantwoordelijkheid) en op de emotie (jullie zien wat in mij, ik wil er ook voor gaan binnen dit bedrijf. Maar daarvoor moet ik wel de nodige tools hebben blabla).
Als je op 3k wil uitkomen, begin er dan niet mee - want dan zul je het waarschijnlijk niet krijgen. Krijg je het wel, dan waren ze bereid meer te betalen.
Zet in op 3250 (of kijk wat gangbaar is in een situatie als de jouwe - c.q. leidinggevend) en verzin er wat extra's bij die je (waarschijnlijk) niet zult krijgen. Alles wat je wel krijgt is meegenomen. En wat je niet krijgt maakt niet uit, je geeft je baas gewoon het gevoel dat hij ook nog wat te onderhandelen heeft (in fact: je geeft hem wat om te onderhandelen).
3k ligt iets boven modaal - je krijgt een leidinggevende positie en als men tevreden is met je, dan mag het ook wat kosten. Maar speel het wel slim
En laat even weten hoe het gegaan is
[ Voor 3% gewijzigd door RzrBck op 29-08-2012 00:19 . Reden: typo ]
Opleiding(en): MBO niv. 4
Certificaten: CCNP (Switching + Routing), CCNA, VCP4.0, MCITP (EA), MCSE, ITIL, PRINCE2, VCA
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Networking
Huidige functie: Engineer
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Winstdeling
Laptop: ja
GSM: ja
Leaseauto: 750 euro / 35k p/j (Goed uitgevoerde Audi A3 of VW Passat etc.)
Werkweek: 40
Pensioenregeling: 50-50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Bellen op kosten van de zaak, tanken prive in het buitenland, studieverlof en nog wat andere nuttige zaken.
Land: NL
Regio: NL
Reistijd: 1 uur en 15 minuten
Maand salaris (bruto): €4200 + Standby vergoeding van +/- 450 euro bruto
Mooi gedaanZGaro schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 07:46:
Leeftijd: 29
Mag ik vragen of je 5 jaar bij deze huidige werkgever in dienst bent of dat dit je nieuwe baan is?
Gewoon rond kijken naar ander werk; aan een dood paard moet je niet gaan trekken. Het lijkt er op dat je werkgever je niet respecteert en qua salaris ga je echt niet naar 1800/1900 toe springen.Anoniem: 471147 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:18:
Leeftijd: 21 (Oktober 22)
Opleiding(en): MBO ICT Beheer BOL-4, 2e jaars HBO Technische Informatica
Maand salaris (bruto): €1.150
Nu kreeg ik laatst te horen dat ik € 1.350,- zou gaan verdienen, maar ik weet niet of ik het daar wel mee eens moet zijn, aangezien ik ook in Oktober 22 word.
Als ik hier om me heen kijk is het volgens mij wat aan de lage kant.
Nu vroeg ik me af wat jullie er overdenken, en wat ik zou kunnen vragen.
[ Voor 3% gewijzigd door Alarmnummer op 29-08-2012 08:41 ]
Anoniem: 465268
Erg netjes, mag ik vragen wat voor soort werkzaamheden je uitvoerd? Verdienen je collega's hetzelfde?ZGaro schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 07:46:
Leeftijd: 29
Opleiding(en): MBO niv. 4
Certificaten: CCNP (Switching + Routing), CCNA, VCP4.0, MCITP (EA), MCSE, ITIL, PRINCE2, VCA
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Networking
Huidige functie: Engineer
13/14e maand of winstuitkering: Winstdeling
Leaseauto: 750 euro / 35k p/j (Goed uitgevoerde Audi A3 of VW Passat etc.)
Pensioenregeling: 50-50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Bellen op kosten van de zaak, tanken prive in het buitenland, studieverlof en nog wat andere nuttige zaken.
Regio: NL
Reistijd: 1 uur en 15 minuten
Maand salaris (bruto): €4200 + Standby vergoeding van +/- 450 euro bruto
Opleiding(en): MBO ICT Applicatie Ontwikkeling BOL-4
Certificaten: geen
Werkervaring: 1,5 Jaar via stages
Werkgever: ICT bedrijf (Navigatie software) 30 man+
Huidige functie: Software testing/Systeembeheer/Helpdesk
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: Nee
Land: Nederland
Regio: Den Haag
Reistijd: 40 Minuten (Openbaar vervoer met reiskosten verg.) Vanaf volgende week 80 min ( Samenwonen)
Maand salaris (bruto): €1.750
Ben hier nu 5 weken aan het werk en bevalt goed, is mijn eerste "echte" baan. Voorheen allerhande bijbaantjes gehad. Afgelopen jaar een poging Hbo gedaan maar dat is helaas net niet gelukt. Eerste half jaar werk ik hier via een detacheerder en daarna als alles goed is via het bedrijf zelf. Ik word binnen het bedrijf opgeleid aangezien ik een ontwikkeling opleiding heb gedaan en niet echt veel ervaring heb met mijn huidige werk.
[ Voor 3% gewijzigd door brickvansteen op 29-08-2012 10:43 ]
Mijn collega's verdienen hetzelfde of meer. Ik ben nog vrij junior in dit vakgebied en binnen mijn bedrijf.Anoniem: 465268 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 09:36:
[...]
Erg netjes, mag ik vragen wat voor soort werkzaamheden je uitvoerd? Verdienen je collega's hetzelfde?
Just to let you know.
[ Voor 17% gewijzigd door NeOpHyTe-NL op 29-08-2012 11:57 ]
Beginning to realize the power...
PraktischNeOpHyTe-NL schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:49:
Guys, na de moeilijke beslissing gisteren heb ik een erg mooi aanbod gekregen wat ik niet kon laten liggen. Snelle specs; 3,5 dag werken (28uur) waarvan anderhalve dag thuiswerken. En dus nog ruim voldoende tijd voor eigen bedrijf. Salaris op basis van 40 uur komt op een 2000 euro bruto.
Just to let you know.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Is vrij normaal een salaris rond de 4k. Veel mensen die ik ken en die dat werk kunnen en goed doen, en daarbij de juiste certificeringen hebben, krijgen bijna allemaal rond de 4k. Ik ben de enige die 4k krijgt als net 26 jarige, de rest zit er (ruim) boven.ZGaro schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:53:
[...]
Mijn collega's verdienen hetzelfde of meer. Ik ben nog vrij junior in dit vakgebied en binnen mijn bedrijf.
Gefeliciteerd! Ik ken je niet persoonlijk maar ben met oprechte blij voor je. 1400e voor 28 uur werken is wel mooi en veel beter dan het andere bod dat je had liggen. Veel succes bij je nieuwe job!NeOpHyTe-NL schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:49:
Guys, na de moeilijke beslissing gisteren heb ik een erg mooi aanbod gekregen wat ik niet kon laten liggen. Snelle specs; 3,5 dag werken (28uur) waarvan anderhalve dag thuiswerken. En dus nog ruim voldoende tijd voor eigen bedrijf. Salaris op basis van 40 uur komt op een 2000 euro bruto.
Just to let you know.
Ha, mooi.NeOpHyTe-NL schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:49:
Guys, na de moeilijke beslissing gisteren heb ik een erg mooi aanbod gekregen wat ik niet kon laten liggen bij een ander bedrijf waar ik al stage heb gelopen (super bedrijf) Snelle specs; 3,5 dag werken (28uur) waarvan anderhalve dag thuiswerken. En dus nog ruim voldoende tijd voor eigen bedrijf. Salaris op basis van 40 uur komt op een 2000 euro bruto.
Just to let you know.
ZGaro schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:53:
[...]
Mijn collega's verdienen hetzelfde of meer. Ik ben nog vrij junior in dit vakgebied en binnen mijn bedrijf.
Vrij normaal een salaris van 4+k + leasebak voor een netwerkengineer functie? vrij junior? onder de 30?Mr.Nash schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 12:00:
[...]
Is vrij normaal een salaris rond de 4k. Veel mensen die ik ken en die dat werk kunnen en goed doen, en daarbij de juiste certificeringen hebben, krijgen bijna allemaal rond de 4k. Ik ben de enige die 4k krijgt als net 26 jarige, de rest zit er (ruim) boven.
Waar kan ik solliciteren
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 465268 op 29-08-2012 14:35 ]
Jeej ons! Weer een blije tweaker met dank aan het GoT-forum!NeOpHyTe-NL schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:49:
Guys, na de moeilijke beslissing gisteren heb ik een erg mooi aanbod gekregen wat ik niet kon laten liggen bij een ander bedrijf waar ik al stage heb gelopen (super bedrijf) Snelle specs; 3,5 dag werken (28uur) waarvan anderhalve dag thuiswerken. En dus nog ruim voldoende tijd voor eigen bedrijf. Salaris op basis van 40 uur komt op een 2000 euro bruto.
Just to let you know.
Stealing ya thunder, I has it
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Leeftijd: 19
Opleiding(en): MBO ICT Beheerder Niveau 4
Certificaten: ECDL, Aries schoolcertificaat, ITIL training Apollo 13, ITIL 2011 Edition (Zal wel niet veel voorstellen in de IT wereld)
Werkgever: Jeroen Bosch Ziekenhuis
Huidige functie: 0-uren contract op oproepbasis Servicedeskmedewerker. (Laatste weken eigenlijk niet gebeld, daarom op zoek naar iets anders)
Ik heb nu een aanbod gekregen van InWork, een detacheringsbedrijf.
Je krijgt een vast contract van 6 maanden;
- Een bruto maandsalaris van € 1.200 bij een werkweek van 40 uur;
- Je ontvangt 8% vakantiegeld;
- 24 vakantiedagen per jaar;
- Goede pensioenregeling;
- Collectieve korting op diverse producten van Alternate;
- Mogelijkheid tot deelname aan diverse collectieve verzekeringen;
- Leaseauto met tankpas (type Aygo) waar je privé gebruik van mag maken (gem. 12.000Km privé per jaar);
- In overleg met jou een persoonlijk opleidingstraject.
[ Voor 5% gewijzigd door vinom op 29-08-2012 15:45 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
De hoogte van het salaris lijkt rekening te houden met het minimumjeugdloon, geen idee in welke mate dit redelijk is (maar de afgelopen 2-3 pagina's is daar veel op ingegaan, dus lees je ff in zou ik zeggen).vinom schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 15:44:
Ik heb nu een aanbod gekregen van InWork, een detacheringsbedrijf.
Je krijgt een vast contract van 6 maanden;
- Een bruto maandsalaris van € 1.200 bij een werkweek van 40 uur;
- Je ontvangt 8% vakantiegeld;
- 24 vakantiedagen per jaar;
- Goede pensioenregeling;
- Collectieve korting op diverse producten van Alternate;
- Mogelijkheid tot deelname aan diverse collectieve verzekeringen;
- Leaseauto met tankpas (type Aygo) waar je privé gebruik van mag maken (gem. 12.000Km privé per jaar);
- In overleg met jou een persoonlijk opleidingstraject.
Wat mij wel opvalt is de combinatie lease-auto, 6mnd contract en detacheerder; ik zou ff goed (héél goed) de kleine lettertjes lezen van de leasebepalingen.
Je wil niet over 6 maanden tot de conclusie komen dat je toch ergens anders heen wil (en/of dat InWork geen klussen heeft en dus het contract niet verlengd), en dan tot de ontdekking komen dat er allerlei nare (lees: voor jou kostbare) bepalingen in de leaseregeling zijn opgenomen t.a.v. uitdiensttreding.
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 465268 op 29-08-2012 16:16 ]
Dat raad ik ook aan. Er is niet denderend veel vraag meer naar MBO ICT'ers.Anoniem: 465268 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 16:15:
ik zou lekker doorstuderen, met dit salaris kan je de komende jaren niet op jezelf gaan wonen. Daarbij zal je op standaard helpdesk opdrachten geplaatst worden.
Hier zie je dat al dat soort werk naar india of polen gaat. Die gasten zijn zoveel goedkoper dan jij.
Als zo'n indier 5 uur over iets doet waar ik 1 uur over doe, dan is het nog goedkoper om het hem te laten doen.
Computer says no
Wat ik vraag, is of het aanbod wat ik nu heb redelijk is.
je zal iets van 950 overhouden netto. altijd leuk toch als starter die ws nog thuis woont!
Anoniem: 311786
Opleiding(en): MBO3 Medewerker Beheer ICT
Certificaten: CCENT
Werkervaring: 5,5 jaar
Werkgever: Megaklein IT consultancybedrijf
Huidige functie: Consultant
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + winstuitkering (dit jaar althans)
Laptop: Ja
GSM: Ja (onbeperkt privé)
Leaseauto: Ja: Volvo V40 T3 Momentum (komt over een maand)
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Premievrij en volgens collega's erg goed geregeld
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Regio: Noord Nederland
Reistijd: 1 uur naar kantoor, naar de klant verschilt maar is maximaal 1,5 uur
Maand salaris (bruto): €2.100,-
Anoniem: 471147
Of zal ik gewoon hoog inzetten en € 2.350 gaan vragen? is dat reëel, om daar mee te beginnen?Anoniem: 471147 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:18:
Leeftijd: 21 (Oktober 22)
Opleiding(en): MBO ICT Beheer BOL-4, 2e jaars HBO Technische Informatica
Werkervaring: 1 Jaar+
Werkgever: ICT bedrijf (beheer en ontwikkeling) 50 man+
Huidige functie: SharePoint ontwikkelaar (C#) onder vast contract
Vakantiedagen: 28
Laptop: Ja (Asus kf72)
GSM: Ja (htc 7 trophy)
Pensioenregeling: ?
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Schoolkosten a €2.000/jr
Regio: Eindhoven
Reistijd: 30 Minuten (Eigen auto met reiskosten verg.)
Maand salaris (bruto): €1.150
Ben na mn opleiding begonnen met € 950,- bruto, toen 21 geworden en € 1150,- gekregen.
Ben binnen gekomen met vrijwel geen ervaring in wat ik moest gaan doen, dus wou zelf ook niet meer vragen.
Nu werk ik er langer als een jaar en lukt het werk wat ik krijg prima. Ik zie mezelf ook echt als medewerker, daar ik hetzelfde werk doe als mijn collega's (niet eenvoudiger dus dan mensen die al medior/senior zijn)
Nu kreeg ik laatst te horen dat ik € 1.350,- zou gaan verdienen, maar ik weet niet of ik het daar wel mee eens moet zijn, aangezien ik ook in Oktober 22 word.
Als ik hier om me heen kijk is het volgens mij wat aan de lage kant.
Nu vroeg ik me af wat jullie er overdenken, en wat ik zou kunnen vragen.
Met stage meegerekend werk ik er nu bijna 2 jaar en vind dat ik mezelf goed bewezen heb.
en daarnaast zijn ze ook nog eens druk opzoek naar mensen ..
Je kunt het altijd proberen. Maar zo'n loonstijging zie je niet vaak. Imho is het verstandiger om gewoon rond te kijken naar een bedrijf je niet zo onderbetaald. Of ze hebben geen geld en dan moet je niet zijn. Of ze proberen gewoon je een poot uit te draaien en dan moet je er ook niet zijn.Anoniem: 471147 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 21:46:
[...]
Of zal ik gewoon hoog inzetten en € 2.350 gaan vragen? is dat reëel, om daar mee te beginnen?
Met stage meegerekend werk ik er nu bijna 2 jaar en vind dat ik mezelf goed bewezen heb.
en daarnaast zijn ze ook nog eens druk opzoek naar mensen ..
[ Voor 21% gewijzigd door Avvd op 29-08-2012 22:25 ]
Dit heb ik nagevraagd en mocht ik uit dienst treden dan zijn er geen regelingen m.b.t. de leaseauto. Ik heb geen kosten aan de auto dus. Hun hebben een wagenpark en een lease overeenkomst met Toyota.Seraphin schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 16:07:
[...]
Wat mij wel opvalt is de combinatie lease-auto, 6mnd contract en detacheerder; ik zou ff goed (héél goed) de kleine lettertjes lezen van de leasebepalingen.
Je wil niet over 6 maanden tot de conclusie komen dat je toch ergens anders heen wil (en/of dat InWork geen klussen heeft en dus het contract niet verlengd), en dan tot de ontdekking komen dat er allerlei nare (lees: voor jou kostbare) bepalingen in de leaseregeling zijn opgenomen t.a.v. uitdiensttreding.
taniman schreef op woensdag 11 april 2012 @ 12:01:
Leeftijd: 25
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: Oracle Certified Professional Java Programmer
Werkervaring: 1,5 2 Jaar + 1 jaar stages + 0,5 jaar relevante bijbanen op project basis
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Software Developer
Pensioenregeling: Ja (1/3 werknemer)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten vergoeding OV 100% of 0,19ct/KM -- Studiebudget €100/maand -- Reistijdvergoeding bij reistijd van meer dan 1 uur
Regio: Noord-Brabant
Reistijd: 1 uur
Maandsalaris (bruto): 2250 2400 2550
[ Voor 99% gewijzigd door Down op 31-08-2012 00:07 ]
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Best netjes toch voor een eerste baan?brickvansteen schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:37:
Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO ICT Applicatie Ontwikkeling BOL-4
Werkgever: ICT bedrijf (Navigatie software) 30 man+
Huidige functie: Software testing/Systeembeheer/Helpdesk
Pensioenregeling: Nee
Regio: Den Haag
Reistijd: 40 Minuten (Openbaar vervoer met reiskosten verg.) Vanaf volgende week 80 min ( Samenwonen)
Maand salaris (bruto): €1.750
Ben hier nu 5 weken aan het werk en bevalt goed, is mijn eerste "echte" baan. Voorheen allerhande bijbaantjes gehad. Afgelopen jaar een poging Hbo gedaan maar dat is helaas net niet gelukt. Eerste half jaar werk ik hier via een detacheerder en daarna als alles goed is via het bedrijf zelf. Ik word binnen het bedrijf opgeleid aangezien ik een ontwikkeling opleiding heb gedaan en niet echt veel ervaring heb met mijn huidige werk.
+1t_captain schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:20:
Voor MBO is het een prima startsalaris.
Prima salaris voor een mbo'er en 1.5 jaar ervaring.
En tel daar bij op dat je erg veel reistijd hebt op een dag (2x80 min.)
[ Voor 16% gewijzigd door Nyarlathotep op 31-08-2012 10:13 ]
Eerste half jaar is zoals gezegd via een detacheerder, Hierna als alles goed gaat treed ik in dienst binnen het bedrijf. Op dat moment ga ik het hebben over pensioen etc.Nyarlathotep schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:12:
Het is marktconform voor een startende MBO'er. Dat hier nog wel je pensioenpremie vanaf gaat, en het feit dat je dit zelf moet regelen maakt dit IMHO geen aantrekkelijk salaris...
Opleiding(en): MBO ICT niv 3 + 4
Certificaten: Geen
Werkervaring: 1 jaar stage + 1jaar Werk/Leren + 2,5 jaar werk
Werkgever: Grote Multinational (Fortune 500 genoteerd)
Huidige functie: Active Directory & Distributed Servers Administrator EMEA
Laptop: Ja, Dell Latitude E5520
Vakantiedagen: 25 Vakantiedagen + 12 ADV - dagen 25dgn vak, 12dgn ADV (waarvan 3 verplicht)
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering (8%) + prestatiebonus
GSM: Ja, Samsung Galaxy Nexus + Wereldbundel internet + Onbeperkt Prive
Leaseauto*: nee - Wel reiskostenvergoeding
Werkweek: 40 (+ de rest)
Pensioenregeling: 50% werknemer, 50% werkgever.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
• Fietsplan
• Collectieve Verzekeringen
• Creditcard van de baas (niet eerst zelf voorschieten)
Land: Nederland (+ EMEA)
Reistijd: 5 min met auto
Maximaal zit er op mijn functie 40% reizen. Tijdens reizen worden alle kosten vergoed.
Maand salaris(bruto): 3000 3150
Ben aan het sparen voor me frequent flyer upgrade
[ Voor 11% gewijzigd door Mopperman op 31-08-2012 10:58 ]
I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.
Ik wil graag een beetje dezelfde kant op qua loopbaan, maar vroeg me eigenlijk af in hoevere de Hofam QC een toegevoegde waarde is tov een Master in Finance of helemaal niks na HBO. Over een jaartje is mijn BE deeltijd af en ik wil eigenlijk nog wel verder, met name vanwege de interesse in het vakgebied en in mijn huidige werk mis ik een beetje de analytische kant (als GL Accountant). Daarbij heb ik straks 4 jaar deeltijd erop zitten met een fulltime baan, dat die 2 jaar post hbo er ook nog wel bij kan (en ja, eerlijk is eerlijk in mijn huidige functie zit een plaffond van zo'n 4k, wat ik over een jaar of 15 zou bereiken, maar dat duurt mij te lang).thejoker80 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 08:06:
[...]
Ff quoten omdat ik in een vergelijkbare situatie zit
Leeftijd: 30
Opleiding(en): HBO Bedrijfseconomie, Hofam Qualified Controller
Certificaten: Prince2
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: niet relevant
Huidige functie: Business Controller
13/14e maand of winstuitkering: Ja, 13e maand
Laptop: ja (puur voor het werk)
GSM:
Leaseauto: nee
Werkweek: 36 uur (1 keer in de twee weken 1 dag vrij)
Pensioenregeling: ja, 50/50 geloof ik. Flinke eigen bijdrage in ieder geval.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Fiets van de zaak
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 5 minuten fietsen
Maand salaris (bruto): 3780 euro, maak in juli weer een "flinke"stap +/- 250,- bruto.
Is Hofam echt een toegevoegde waarde of zeg je van zonder post hbo/master kom je er ook wel? Ik hoor ook mensen om mij heen zeggen dat een Master nog veel meer meerwaarde heeft (maar dat zijn lui die waren met 22 klaar met hbo ipv 27). Aan de andere kant zie ik ook veel Master studenten die een HBO baan hebben.
[ Voor 15% gewijzigd door Sport_Life op 31-08-2012 14:56 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Ik ben dan toch wel benieuwd hoe dat komt...
[ Voor 7% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 31-08-2012 14:52 ]
Het gaat ook om de persoon, durf je dingen op te pakken? Sociale vaardigheden? Pak je zaken vlot op of duurt het wat langer voordat je dingen doorhebt? Is het een vaste job of wordt je gedetacheerd? Blijf je jezelf ontwikkelen en krijg je ook de juiste opdrachten die hierop aansluiten?CaDje schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:48:
Ik vind het wel bijzonder om te zien hoeveel verschil er in salaris zit bij ICT'ers met ongeveer dezelfde vooropleiding. Soms wel meer dan 1000 euro pm.
Opleiding kan hetzelfde zijn maar de inhoud van de werkzaamheden kan toch echt wel verschillen. Daarnaast zijn er natuurlijk bedrijven die veel meer betalen dan andere bedrijven, dus daar moet je ook goed naar kijken
[ Voor 6% gewijzigd door ZGaro op 31-08-2012 14:59 ]
Zeker in deze tijd, is een aanbieding met vast contract gewoon heel erg positief. Daarnaast denk ik nog steeds dat er bij grote multinationals meer word gekeken naar kunnen dan naar diploma's. Ook om die reden denk ik dat er veel verschil in salaris zit.
I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.
Geen CAO.CaDje schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:48:
Ik vind het wel bijzonder om te zien hoeveel verschil er in salaris zit bij ICT'ers met ongeveer dezelfde vooropleiding. Soms wel meer dan 1000 euro pm.
Niet de enige reden, wel een belangrijke.
Anoniem: 79417
Dan heb ik hier gelijk het tegendeel voor je, ik werk voor een kleine eenmans-detacheerder die juist meer kijkt naar kunnen dan naar diploma's.Mopperman schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:05:
In mijn geval ook veel geluk gehad, ze deden me na jaren van "uitzendwerk" een aanbod wat ik niet kon weigeren.
Zeker in deze tijd, is een aanbieding met vast contract gewoon heel erg positief. Daarnaast denk ik nog steeds dat er bij grote multinationals meer word gekeken naar kunnen dan naar diploma's. Ook om die reden denk ik dat er veel verschil in salaris zit.
Lijkt mij juist dat grote bedrijven, waar je al snel een nummertje bent, eerder naar je papieren kijken...
Anoniem: 79417
Dat is wel bizar veel voor een 23 jarige MBO'er zonder certificaten, doe je goed.Mopperman schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:53:
Een update!
Opleiding(en): MBO ICT niv 3 + 4
Certificaten: Geen
Werkervaring: 1 jaar stage + 1jaar Werk/Leren + 2,5 jaar werk
Werkgever: Grote Multinational (Fortune 500 genoteerd)
Huidige functie: Active Directory & Distributed Servers Administrator EMEA
Laptop: Ja, Dell Latitude E5520
Vakantiedagen: 25 Vakantiedagen + 12 ADV - dagen 25dgn vak, 12dgn ADV (waarvan 3 verplicht)
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering (8%) + prestatiebonus
GSM: Ja, Samsung Galaxy Nexus + Wereldbundel internet + Onbeperkt Prive
Leaseauto*: nee - Wel reiskostenvergoeding
Werkweek: 40 (+ de rest)
Pensioenregeling: 50% werknemer, 50% werkgever.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
• Fietsplan
• Collectieve Verzekeringen
• Creditcard van de baas (niet eerst zelf voorschieten)
Land: Nederland (+ EMEA)
Reistijd: 5 min met auto
Maximaal zit er op mijn functie 40% reizen. Tijdens reizen worden alle kosten vergoed.
Maand salaris(bruto): 3000 3150
Ben aan het sparen voor me frequent flyer upgradeDit jaar ga ik tegen de 16-18 vluchten aankomen
Ik zie hier nogal veel MBO-ers met salarissen tussen de 1100 en 1500 euro langskomen, wat dat betreft is 1750 niet verkeerd.Nyarlathotep schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:12:
Het is marktconform voor een startende MBO'er. Dat hier nog wel je pensioenpremie vanaf gaat, en het feit dat je dit zelf moet regelen maakt dit IMHO geen aantrekkelijk salaris...
Staar je niet blind op die pensioenpremie. Bij oudere werknemers en hogere salarissen gaat dat om grote bedragen, maar in dit geval valt het wel mee. Veel werkgevers hebben tegenwoordig een beschikbare premieregeling waarbij het premiepercentage voor de leeftijdscategorie van een MBO schoolverlater rond de 6% ligt. Je praat dan over <50 euro per maand bruto aan premieinleg.
CAO bij ons is vanuit de functie bepaald, niet vanuit de studie. Dus in mijn geval (nog geen diploma, zit al tijdje op HBO functie) heb ik juist voordeel van een CAO. Aan de andere kant iemand die met WO op een HBO functie zit ondervindt weer nadelen.kellhus schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:30:
[...]
Geen CAO.
Niet de enige reden, wel een belangrijke.
[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 31-08-2012 16:22 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Een master heeft zeker meerwaarde tov de Hofam. Allebei zijn echter van grote waarde bovenop je bachelor, als is het maar om het papiertjeSport_Life schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:40:
[...]
Ik wil graag een beetje dezelfde kant op qua loopbaan, maar vroeg me eigenlijk af in hoevere de Hofam QC een toegevoegde waarde is tov een Master in Finance of helemaal niks na HBO. Over een jaartje is mijn BE deeltijd af en ik wil eigenlijk nog wel verder, met name vanwege de interesse in het vakgebied en in mijn huidige werk mis ik een beetje de analytische kant (als GL Accountant). Daarbij heb ik straks 4 jaar deeltijd erop zitten met een fulltime baan, dat die 2 jaar post hbo er ook nog wel bij kan (en ja, eerlijk is eerlijk in mijn huidige functie zit een plaffond van zo'n 4k, wat ik over een jaar of 15 zou bereiken, maar dat duurt mij te lang).
Is Hofam echt een toegevoegde waarde of zeg je van zonder post hbo/master kom je er ook wel? Ik hoor ook mensen om mij heen zeggen dat een Master nog veel meer meerwaarde heeft (maar dat zijn lui die waren met 22 klaar met hbo ipv 27). Aan de andere kant zie ik ook veel Master studenten die een HBO baan hebben.
De persoon...CaDje schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:48:
Anoniem: 30929
Opleiding(en): TUD + diverse ICT opleidingen
Certificaten: diverse met als laatse MCITP
Werkervaring: 16 jaar
Werkgever: Europese instelling in Den Haag
Huidige functie: Technical Specialist
Vakantiegeld: geen
Vakantiedagen: 28 zelf en 22 verplicht dus =/- 50 per jaar
13/14e maand of winstuitkering: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: max 40 uur per week en MAG niet meer
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: belastingtechnisch werkende in het buitenland dus geen inkomsten in NL (en daarmee ook geen aftrekposten in NL als b.v. hypotheekrenteaftrek). Verder een contract bepaalde tijd van 11 jaar.
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 30 minuten
Maand salaris (bruto): 5400,- netto en na aftrek belasting aan EC en na toevoeging diverse toeslagen 6200,- (ja, netto hoger dan bruto)
Spam verwijderd, voor personeelsadvertenties hebben wij een frontpage sectie.
[ Voor 7% gewijzigd door dusty op 01-09-2012 17:07 . Reden: Spam verwijderd. ]
Opleiding(en): HBO
Certificaten: CCNA, CCNP (2 van 3 onderdelen behaald, bezig met TSHOOT)
Werkervaring: 3 jaar
13/14e maand of winstuitkering: geen
Laptop: geen
GSM: geen
Leaseauto: geen
Pensioenregeling: Volledige vergoeding
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: €1500 per jaar voor cursussen/examens
Regio: Limburg
Reistijd: 40 minuten (OV)
Maand salaris (bruto): €2500 excl. consignatiediensten
[ Voor 22% gewijzigd door Falconey op 01-09-2012 16:29 ]
Werk je als zelfstandige binnen dit Europese bedrijf, want ik vraag me af hoe bij jou de sociale verzekeringen en dergelijke geregeld zijn?Anoniem: 30929 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:19:
...
Maand salaris (bruto): 5400,- netto en na aftrek belasting aan EC en na toevoeging diverse toeslagen 6200,- (ja, netto hoger dan bruto)
...
Mijn plaatje na de laatste ronde verhogingen:
Leeftijd: 32
Opleiding(en): HBO Chemische Technologie
Certificaten: Geen ICT gerelateerde
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Metaaltechnisch, internationaal opererend
Huidige functie: Process en Commissioning Engineer
13/14e maand of winstuitkering: Afhankelijk of er genoeg winst gemaakt wordt
GSM: Ja
Leaseauto: Nee, zakelijke kilometers met eigen auto (ca 12000km/jr) worden vergoed tegen 30 cent/km (19 ct onbelast, 11ct belast)
Werkweek: 40 (overuren niet van toepassing, worden wel gemaakt)
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Buitenland toeslag 15% van bruto loon, reiskosten vergoeding woon-werkverkeer 109 euro/maand (vast bedrag)
Land: Nederland, werk vooral binnen Europa, meestal Oost-Europa
Reistijd: 30 minuten naar kantoor
Maandsalaris (bruto): 3200 + 15% = 3680
"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett
Anoniem: 207800
Ik ben wel benieuwd waar je dit doet als ik vragen mag. Ik ben zelf werkzaam als HVAC Engineer en doe veel commissioning bij een farmaceutisch bedrijf en kom derhalve ook veel in aanraking met process installaties, vandaar mijn interesse.Arthas schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 16:43:
[...]
Werk je als zelfstandige binnen dit Europese bedrijf, want ik vraag me af hoe bij jou de sociale verzekeringen en dergelijke geregeld zijn?
Mijn plaatje na de laatste ronde verhogingen:
Leeftijd: 32
Opleiding(en): HBO Chemische Technologie
Certificaten: Geen ICT gerelateerde
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Metaaltechnisch, internationaal opererend
Huidige functie: Process en Commissioning Engineer
13/14e maand of winstuitkering: Afhankelijk of er genoeg winst gemaakt wordtNiet vastgelegd
GSM: Ja
Leaseauto: Nee, zakelijke kilometers met eigen auto (ca 12000km/jr) worden vergoed tegen 30 cent/km (19 ct onbelast, 11ct belast)
Werkweek: 40 (overuren niet van toepassing, worden wel gemaakt)
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Buitenland toeslag 15% van bruto loon, reiskosten vergoeding woon-werkverkeer 109 euro/maand (vast bedrag)
Land: Nederland, werk vooral binnen Europa, meestal Oost-Europa
Reistijd: 30 minuten naar kantoor
Maandsalaris (bruto): 3200 + 15% = 3680
[ Voor 99% gewijzigd door kronolith op 01-09-2012 22:20 ]
Mijn bedrijf zit in de industriële afvalwaterzuivering, vooral food en oil&gas, maar we richten ons ook op recycling ((afval-)watergerelateerd, geen solids recycling) en biogas-installaties. Zie verder je DMAnoniem: 207800 schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 18:27:
[...]
Ik ben wel benieuwd waar je dit doet als ik vragen mag. Ik ben zelf werkzaam als HVAC Engineer en doe veel commissioning bij een farmaceutisch bedrijf en kom derhalve ook veel in aanraking met process installaties, vandaar mijn interesse.
"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett
Leeftijd: 33 34
Opleiding(en): MAVO
Certificaten: MCITP:EA, VCP3, VCP4, ITIL
Werkervaring: 15 16 jaar
Werkgever: kleine IT club +/- 25 man Managed Hosting provider
Huidige Functie: Technical (Infrastructure) Specialist Windows System Engineer
Vakantiedagen: 24 25dagen
13/14e maand of winstuitkering: Kans op kwartaalbonus (=max 1/4 maandsalaris, dus max 1 maandsalaris per jaar erbij) geen
Laptop: Nee Ja
GSM: Nee Ja, smartphone naar keuze
Leaseauto: Ja, en onbeperkt prive
Pensioenregeling: Ja, ongeveer 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ziektekostenverzekering tot bepaald bedrag vergoed Internet vergoed
Regio: Randstad
Reistijd: variërend, zit gedetacheerd 15 minuten
Maandsalaris (bruto): €3350,- ~€3600,-
Mag ik vragen wat voor werkzaamheden jij uitvoert als consultant met 3 jaar werkervaring? Als je echt een consultant bent, zou ik eens verder gaan kijken. 2500 is dan echt te weinig (hbo + certificaten + functie)Falconey schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 16:16:
Leeftijd: 28
Opleiding(en): HBO
Certificaten: CCNA, CCNP (2 van 3 onderdelen behaald, bezig met TSHOOT)
Werkervaring: 3 jaar
Pensioenregeling: Volledige vergoeding
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: €1500 per jaar voor cursussen/examens
Regio: Limburg
Reistijd: 40 minuten (OV)
Maand salaris (bruto): €2500 excl. consignatiediensten
De functie 'consultant' zegt imho weinig. Bij grote detacheerders zullen veel mensen zich zelf zo noemen. En 2500 is geen top salaris, maar het is imho ook niet heel slecht voor een junior/medior.ZGaro schreef op maandag 03 september 2012 @ 06:44:
[...]
Mag ik vragen wat voor werkzaamheden jij uitvoert als consultant met 3 jaar werkervaring? Als je echt een consultant bent, zou ik eens verder gaan kijken. 2500 is dan echt te weinig (hbo + certificaten + functie)
[ Voor 3% gewijzigd door Alarmnummer op 03-09-2012 08:09 ]
Daarom vraag ik mij ook af wat voor werkzaamheden hij doet als consultant. Als hij de werkzaamheden uitvoert die aansluiten op zijn CCNP, dan krijgt hij wel te weinig betaald in mijn opinie. Dan kijk ik wel naar het geld wat die oplevert tot wat die verdient.Alarmnummer schreef op maandag 03 september 2012 @ 08:05:
[...]
De functie 'consultant' zegt imho weinig. Bij grote detacheerders zullen veel mensen zich zelf zo noemen. En 2500 is geen top salaris, maar het is imho ook niet heel slecht voor een junior/medior.
Bij mijn huidige opdracht beheer ik de netwerkinfrastructuur (volledig Cisco, 15-tal switches, ASA's en IPS) en het Linux + VMware gedeelte van het serverpark (50 servers, 3 VMware clusters). Naast het dagelijkse beheer voer ik vaak ook de grotere changes uit (vervangen SAN, VMware, switches, etc.).ZGaro schreef op maandag 03 september 2012 @ 06:44:
[...]
Mag ik vragen wat voor werkzaamheden jij uitvoert als consultant met 3 jaar werkervaring? Als je echt een consultant bent, zou ik eens verder gaan kijken. 2500 is dan echt te weinig (hbo + certificaten + functie)
Inmiddels wil ik graag gaan overstappen op een grotere detacheerder, de huidige is maar erg klein (minder dan 50 medewerkers). Mijn salaris is nog nooit verhoogd, de salarissen zijn bevroren na mijn eerste jaar.
[ Voor 14% gewijzigd door Falconey op 03-09-2012 10:29 ]
Ik weet niet hoe leuk je het vind om het netwerk en serverpark te beheren maar ik heb uiteindelijk besloten om mij te richten op 1 vakgebied. In de grotere omgevingen zijn dit namelijk gescheiden functies met eventueel wat overkoepelende werkzaamheden. Als ik jou was zou ik eerst mijn CCNP afmaken en dan verder kijken. Wanneer je gaat solliciteren op een job specifiek voor netwerken, zou ik inzetten op 3500 - 3750.Falconey schreef op maandag 03 september 2012 @ 10:25:
[...]
Bij mijn huidige opdracht beheer ik de netwerkinfrastructuur (volledig Cisco, 15-tal switches, ASA's en IPS) en het Linux + VMware gedeelte van het serverpark (50 servers, 3 VMware clusters). Naast het dagelijkse beheer voer ik vaak ook de grotere changes uit (vervangen SAN, VMware, switches, etc.).
Inmiddels wil ik graag gaan overstappen op een grotere detacheerder, de huidige is maar erg klein (minder dan 50 medewerkers). Mijn salaris is nog nooit verhoogd, de salarissen zijn bevroren na mijn eerste jaar.
Het kan aan mij liggen maar imo is dat bedrag veels te hoog. Ik zou eerder gaan voor 3000, vaak vragen nieuwe werkgevers ook om een salaris indicatie van een vorige werkgever. Als je dan aan komt zetten met daar verdiende ik 1k minder met vergelijkbare taken maar met iets minder specialisme, zou je mij niet kunnen overtuigen door te zeggen dat je zoveel hebt bijgeleerd en dat je op dit moment een stuk meer verantwoordelijkheid erbij krijgt.ZGaro schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:08:
[...]. Als ik jou was zou ik eerst mijn CCNP afmaken en dan verder kijken. Wanneer je gaat solliciteren op een job specifiek voor netwerken, zou ik inzetten op 3500 - 3750.
Dat jij je vorige salaris gaat vrijgeven aan je nieuwe werkgever moet je zelf weten. Je moet je natuurlijk wel verdiepen in het bedrijf waar je gaat solliciteren. Waar is het bedrijf gepositioneerd in de markt? Als jij als specialist wordt weggezet tegen 100 euro per uur (voorbeeld) dan ga je toch niet vertellen dat je bij je vorige werkgever 2500,- euro verdiende? Dit is dan toch een hele andere situatie. Jouw salaris kan heel verschillend zijn per werkgever. Als een werkgever jou wil hebben laat je hen een bod neerleggen op basis van de functie waar jij op solliciteert en daar op verder borduren.Narev schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:24:
[...]
Het kan aan mij liggen maar imo is dat bedrag veels te hoog. Ik zou eerder gaan voor 3000, vaak vragen nieuwe werkgevers ook om een salaris indicatie van een vorige werkgever. Als je dan aan komt zetten met daar verdiende ik 1k minder met vergelijkbare taken maar met iets minder specialisme, zou je mij niet kunnen overtuigen door te zeggen dat je zoveel hebt bijgeleerd en dat je op dit moment een stuk meer verantwoordelijkheid erbij krijgt.
Ter vergelijking: ik krijg 3700, WO opleiding, CCNP, MCITP EA, Juniper Junos, LPIC-1 gecertificeerd en 4 jaar ervaring. (27 jaar oud)
[ Voor 26% gewijzigd door MagicTempest op 03-09-2012 13:45 ]
With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925
CCNP bestaat uit 3 certificaten waarvan hij er al 2 behaald heeft. CCNP biedt voldoende theoretische kennis om in de meeste grote omgevingen van start te kunnen. Ik denk dat hij best waardevol kan zijn voor een detacheerder. Daarnaast zijn voor netwerktechnische mensen de uurtarieven soms nog wel hoger dan voor de Windows mensen aangezien er daar simpelweg veel meer van zijn en dus concurrentie.MagicTempest schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:43:
Toch is 3750 euro voor een 28 jarige hbo'er met maar 3 jaar ervaring en 1 certificaat (binnenkort misschien twee) wel erg hoog hoor. Ik denk inderdaad dat hij blij moet zijn met 3000 - 3200.
Ter vergelijking: ik krijg 3700, WO opleiding, CCNP, MCITP EA, Juniper Junos, LPIC-1 gecertificeerd en 4 jaar ervaring. (27 jaar oud)
Alles hangt natuurlijk wel samen met zijn persoonlijke eigenschappen.
Ik heb gesproken met meerdere werknemers van de detacheerder waar ik graag in dienst zou willen gaan, deze zijn van mening dat ik ook zonder het volledige CCNP certificaat al een goed aanbod zou moeten krijgen. Voor het eind van oktober probeer ik TSHOOT af te maken en een gesprek aan te vragen.ZGaro schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:05:
[...]
CCNP bestaat uit 3 certificaten waarvan hij er al 2 behaald heeft. CCNP biedt voldoende theoretische kennis om in de meeste grote omgevingen van start te kunnen. Ik denk dat hij best waardevol kan zijn voor een detacheerder. Daarnaast zijn voor netwerktechnische mensen de uurtarieven soms nog wel hoger dan voor de Windows mensen aangezien er daar simpelweg veel meer van zijn en dus concurrentie.
Alles hangt natuurlijk wel samen met zijn persoonlijke eigenschappen.
Verder heb ik al wat referenties/aanbevelingen zodra deze nodig zijn (projectmanagers, teamleider van de opdrachtgever).
Dat is mooi en laat je salaris van je huidige werkgever afwezig, ook al vragen ze ernaar. Is niet relevant! Succes en we zien je post wel weer wanneer je een nieuwe job hebtFalconey schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:15:
[...]
Ik heb gesproken met meerdere werknemers van de detacheerder waar ik graag in dienst zou willen gaan, deze zijn van mening dat ik ook zonder het volledige CCNP certificaat al een goed aanbod zou moeten krijgen. Voor het eind van oktober probeer ik TSHOOT af te maken en een gesprek aan te vragen.
Verder heb ik al wat referenties/aanbevelingen zodra deze nodig zijn (projectmanagers, teamleider van de opdrachtgever).
Ik hoop in ieder geval per 1 januari een nieuw contract te hebbenZGaro schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:18:
[...]
Dat is mooi en laat je salaris van je huidige werkgever afwezig, ook al vragen ze ernaar. Is niet relevant! Succes en we zien je post wel weer wanneer je een nieuwe job hebt
I.v.m. de bevroren salarissen van afgelopen 2 jaar werden ook cursussen en examens niet meer aangeboden, achteraf is het natuurlijk niet zo slim van mezelf om niet gewoon zelf een en ander te betalen. Verder betekend een extra certificering hier geen hoger salaris.MagicTempest schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:43:
Toch is 3750 euro voor een 28 jarige hbo'er met maar 3 jaar ervaring en 1 certificaat (binnenkort misschien twee) wel erg hoog hoor. Ik denk inderdaad dat hij blij moet zijn met 3000 - 3200.
Ter vergelijking; het salaris dat jij krijgt @Falconey, kreeg ik als startsalaris bij een detacheerder met +- 50 man, en dan wel met leaseauto. Bij een overstap gewoon inzetten op 3500 en kijken waar je uitkomt. Ik verwacht dat je wel rond de 3200 kan krijgen mits goed gemotiveerd en je niet makkelijk om te praten bent.
Overigens; ik zie dat je geen leaseauto hebt. Is dat een eigen keuze? Vooral in de detachering zie ik niet vaak dat een netwerkcollega geen auto heeft. Meestal toch wel nodig, vooral bij beheer op meerdere locaties.
Ter vergelijking: ik krijg 4200, mbo opleiding, CCNP (switching & routing), VCP en MCITP EA. 5 jaar ervaring.MagicTempest schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:43:
Jij hebt een uitzonderlijke hogere opleiding dan ik heb, maar ik krijg veel meer betaald. De werkgever maakt in dit geval het verschil.
Hier krijg je geen leaseauto totdat je 1 jaar in dienst bent (shortlease wel mogelijk), verder wordt een deel van het leasebudget van mijn bruto salaris geteld.Mr.Nash schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:35:
Het is ook afhankelijk van wat je gaat doen en waar je komt heb ik ervaren. Op mijn 25e (nu 2 maanden 26) ben ik eerder dit jaar overgestapt met afgerond 4 jaar werkervaring, CCNP, en wat HP certificaten en Juniper kennis voor een salaris van 4k.
Ter vergelijking; het salaris dat jij krijgt @Falconey, kreeg ik als startsalaris bij een detacheerder met +- 50 man, en dan wel met leaseauto. Bij een overstap gewoon inzetten op 3500 en kijken waar je uitkomt. Ik verwacht dat je wel rond de 3200 kan krijgen mits goed gemotiveerd en je niet makkelijk om te praten bent.
Overigens; ik zie dat je geen leaseauto hebt. Is dat een eigen keuze? Vooral in de detachering zie ik niet vaak dat een netwerkcollega geen auto heeft. Meestal toch wel nodig, vooral bij beheer op meerdere locaties.
Opleiding(en): ICT MBO niveau 3 (niveau 4 niet afgerond, en 1 jaar HBO informatica opleiding, ook niet afgerond)
Werkervaring: 5.5 jaar full-time en 2.5 jaar part-time (1-2 dagen per week)
Werkgever: zorg/farmacie dienstverlening
Huidige functie: PHP webapplicatie ontwikkelaar
Laptop: Sony Vaio 15.6" simpel geval van eind 2010. Heb liever een desktop met fatsoenlijk scherm.
Leaseauto*: geen
Pensioenregeling: geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Regio: NH
Reistijd**: 1u15min met OV. reiskostenvergoeding €6 per dag, maar kost 8-10
Maandsalaris (bruto): ±2500
Daarnaast bijzonder ongelukkig hier, ik leer te weinig ondanks dat ik er vanalles aan doe om dat voor elkaar te krijgen en zie de markt aan me voorbij gaan.
Werkgevers kunnen een groot verschil maken. Dat moge duidelijk zijn. Jij zit denk ik dan ook heel goed (bij een detacheerder ook, of in vaste dienst?)ZGaro schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:37:
[...]
Ter vergelijking: ik krijg 4200, mbo opleiding, CCNP (switching & routing), VCP en MCITP EA. 5 jaar ervaring.
Jij hebt een uitzonderlijke hogere opleiding dan ik heb, maar ik krijg veel meer betaald. De werkgever maakt in dit geval het verschil.
Als je op loonwijzer.nl kijkt dan zie je dat het gemiddelde voor een netwerkbeheerder rond de 3000 euro ligt (weliswaar voor 38 uur). Nu weet ik dat echt iedereen zijn loon daar in kan vullen en dat het misschien juist de mensen zijn die (terecht) ontevreden zijn.
Als Falconey een salaris van 3200 zou kunnen krijgen denk ik dat hij een hele mooie stap maakt. Niet iedereen maakt sprongen van 700 euro. Het nadeel van insteken op een hoger bedrag is dat bedrijven dan ook graag willen zien waarom je dat waard bent. Een netwerk beheren van 15 switches is naar mijn mening niet heel veel waard, dus dan gaat ook zijn andere ervaring tellen. Alleen een aantal certificaten is over het algemeen niet voldoende om een dergelijk salaris te rechtvaardigen.
With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925
Ik denk dat je behoorlijk tevreden moet zijn met dit salaris. Je hebt enkel maar MBO3.Tielenaar schreef op maandag 03 september 2012 @ 15:06:
Ik ben heel erg geneigd van baan te verwisselen omdat het onderstaande mij totaal niet bevalt. Waar zou ik op kunnen inzetten? Ik verwacht 2800-3000+ met veel betere arbeidsvoorwaarden.
Opleiding(en): ICT MBO niveau 3 (niveau 4 niet afgerond, en 1 jaar HBO informatica opleiding, ook niet afgerond)
Werkervaring: 5.5 jaar full-time en 2.5 jaar part-time (1-2 dagen per week)
Werkgever: zorg/farmacie dienstverlening
Huidige functie: PHP webapplicatie ontwikkelaar
Laptop: Sony Vaio 15.6" simpel geval van eind 2010. Heb liever een desktop met fatsoenlijk scherm.
Leaseauto*: geen
Pensioenregeling: geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Regio: NH
Reistijd**: 1u15min met OV. reiskostenvergoeding €6 per dag, maar kost 8-10
Maandsalaris (bruto): ±2500
Daarnaast bijzonder ongelukkig hier, ik leer te weinig ondanks dat ik er vanalles aan doe om dat voor elkaar te krijgen en zie de markt aan me voorbij gaan.
2800-3000 is te hoog gegrepen met jou papieren desondanks je werkervaring.
Even ter vergelijking;
Ik ben 23, 4,5 jaar werkervaring, heb ook MBO3 (wel ervoor gekozen nu toch door te studeren > MBO4 -> HBO(wellicht)) en heb op mijn top ook maar 2400 obv 40 uur gekregen.
[ Voor 6% gewijzigd door Lekiame op 03-09-2012 15:42 ]
En ik ben 5 jaar ouder. Bovendien is er in mijn vakgebied bijna geen enkele werkgever die het iets boeit welke opleiding je hebt gedaan. Ze kijken grotendeels naar recente werkervaring, zelfs als je bij een bank gaat werken.msmeenge schreef op maandag 03 september 2012 @ 15:40:
[...]
Ik denk dat je behoorlijk tevreden moet zijn met dit salaris. Je hebt enkel maar MBO3.
2800-3000 is te hoog gegrepen met jou papieren desondanks je werkervaring.
Even ter vergelijking;
Ik ben 23, 4,5 jaar werkervaring, heb ook MBO3 (wel ervoor gekozen nu toch door te studeren > MBO4 -> HBO(wellicht)) en heb op mijn top ook maar 2400 obv 40 uur gekregen.
Blader maar door de vacatures heen. "salaris tussen x en y, afhankelijk van werkervaring" en allemaal "HBO denk/werkniveau", waar ik mij brutalerwijs gerust tussen durf te schalen.
Dat heb ik ook opgemerkt dat je 5 jaar ouder bent, en ik weet dat het in die branche er iets anders aan toe gaat.Tielenaar schreef op maandag 03 september 2012 @ 15:50:
[...]
En ik ben 5 jaar ouder. Bovendien is er in mijn vakgebied bijna geen enkele werkgever die het iets boeit welke opleiding je hebt gedaan. Ze kijken grotendeels naar recente werkervaring, zelfs als je bij een bank gaat werken.
Blader maar door de vacatures heen. "salaris tussen x en y, afhankelijk van werkervaring" en allemaal "HBO denk/werkniveau", waar ik mij brutalerwijs gerust tussen durf te schalen.
Maar het feit blijft toch dat je al met al 6 jaar werkervaring hebt en 'maar' MBO 3 hebt.
Een salaris van 2800-3000 is daarom niet echt realistisch.
Waarop gebaseerd? De gemiddelde vacature biedt zo'n 2500-3500 met respectievelijk 1 tot 6 jaar werkervaring.msmeenge schreef op maandag 03 september 2012 @ 15:59:
[...]
Dat heb ik ook opgemerkt dat je 5 jaar ouder bent, en ik weet dat het in die branche er iets anders aan toe gaat.
Maar het feit blijft toch dat je al met al 6 jaar werkervaring hebt en 'maar' MBO 3 hebt.
Ja echter heb je geen hbo papiertje.Tielenaar schreef op maandag 03 september 2012 @ 16:15:
[...]
Waarop gebaseerd? De gemiddelde vacature biedt zo'n 2500-3500 met respectievelijk 1 tot 6 jaar werkervaring.
Het gaat eerder om je kwaliteiten en denk-niveau dan diploma's denk ik vaak, in die hoek.
Dat klopt, maar we hebben het hier over een onafgemaakte MBO en HBO opleiding.RBH schreef op maandag 03 september 2012 @ 16:17:
2800 - 3000 is wel realistisch hoor voor een PHP-developer met ruim 5 jaar werkervaring. Ook als je 'maar' MBO hebt gedaan. Ik ken genoeg mensen die PHP-developer zijn met dat salaris waarvan de helft MBO heeft gedaan. (De andere helft HBO, maar net 1,5 - 2 jaar werkervaring)
Het gaat eerder om je kwaliteiten en denk-niveau dan diploma's denk ik vaak, in die hoek.
Met 3200 zou ik in ieder geval wel tevreden zijn, mede omdat ik weet dat bij deze detacheerder goede mogelijkheden zijn om te groeien.MagicTempest schreef op maandag 03 september 2012 @ 15:33:
[...]
Als Falconey een salaris van 3200 zou kunnen krijgen denk ik dat hij een hele mooie stap maakt. Niet iedereen maakt sprongen van 700 euro. Het nadeel van insteken op een hoger bedrag is dat bedrijven dan ook graag willen zien waarom je dat waard bent. Een netwerk beheren van 15 switches is naar mijn mening niet heel veel waard, dus dan gaat ook zijn andere ervaring tellen. Alleen een aantal certificaten is over het algemeen niet voldoende om een dergelijk salaris te rechtvaardigen.
Overigens is mijn huidige opdracht nogal vaag, ik heb nooit een uitgewerkte detacheeropdracht gezien hier. Bij mijn vorige opdracht ging het bijv. om een netwerk met 120-130 chassis switches (Catalyst 4506-E met Sup 6LE en hoger, 20000+ aansluitingen)
Wat ik begrijp is MBO niveau 3 toch wel afgemaakt?msmeenge schreef op maandag 03 september 2012 @ 16:18:
[...]
Dat klopt, maar we hebben het hier over een onafgemaakte MBO en HBO opleiding.
Anyway, wat ik alleen maar probeer te zeggen is dat een papiertje in die branche vaak maar heel weinig toevoegt.
MBO3 is niet afgemaakt, MBO4 is afgemaakt, MBO3 is slechts een tussendiploma. Het wordt wel als diploma gezien. Echter is het dan dus gewoon een schoolverlater.RBH schreef op maandag 03 september 2012 @ 16:22:
[...]
Wat ik begrijp is MBO niveau 3 toch wel afgemaakt?
Anyway, wat ik alleen maar probeer te zeggen is dat een papiertje in die branche vaak maar heel weinig toevoegt.
[ Voor 10% gewijzigd door Lekiame op 03-09-2012 16:23 ]
Ah, okay. Zelf geen MBO gedaan, dus geen idee. Ik blijf echter wel bij mijn mening dat 2700-3000 goed te doen is voor iemand met zulke werk-ervaring.msmeenge schreef op maandag 03 september 2012 @ 16:22:
[...]
MBO3 is niet afgemaakt, MBO4 is afgemaakt, MBO3 is slechts een tussendiploma. Het wordt wel als diploma gezien. Echter is het dan dus gewoon een schoolverlater.
Ikzelf heb MBO niveau 3 afgerond, maar ik had net zo goed 4 jaar thuis kunnen blijven, dan had ik meer kunnen leren.RBH schreef op maandag 03 september 2012 @ 16:26:
[...]
Ah, okay. Zelf geen MBO gedaan, dus geen idee. Ik blijf echter wel bij mijn mening dat 2700-3000 goed te doen is voor iemand met zulke werk-ervaring.
Ook niveau 4 was waardeloos, want we leerden daar Turbo Pascal, Visual Basic 6 en andere verroeste talen.. Ik heb me alles zelf moeten aanleren en heb het gewoon opgegeven. Geen zin meer in die onzin.
Dat komt vrij veel voor in de wereld en vrijwel elke werkgever weet dat.
Of doe wat wordpress-plugins ontwikkelen in je vrije tijd; heb je ook iets te laten zien als je gaat solliciteren.
Een niet-uitdagende baan is geen excuus om niet bij te blijven.
Verder ben ik het wel met je eens: diploma's zijn lang niet zo relevant als werkervaring in dit vakgebied.
Ik ben het wel eens met je dat je in jou branche wellicht iets meer kan verdienen als nu hoor, maar zeker niet veel. Vooral als je een goed portfolio hebt lijkt mij, dan kan je zeer indruk maken.
Denkt dat het er ook van af hangt wat voor soort bedrijf je tegen het lijf aan loopt.
Leeftijd: 21
Opleiding(en): HBO Technische informatica
Werkervaring: geen
Werkgever: MKB boekhouding
Huidige functie: Software ontwikkelaar
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: mogelijkheid tot behalen certificaten, volgen cursussen op kosten van het bedrijf
Regio: ZH
Reistijd: 5 minuten fietsen
Maandsalaris (bruto): €2.300
Denk dat je te weinig van hem weet om dit te kunnen beoordelen. Een goede PHP-dev (software engineer!) met 5 jaar ervaring kan makkelijk de 3000 euro kan halen en waarschijnlijk nog een stukje meer. Ligt er gewoon aan op welk niveau je zit en wat je kan. Ken een aantal devvers die niets afgemaakt hebben en nog een stuk meer verdienen dan dat (met ongeveer 5 jaar ervaring).[b]msmeenge schreef op maandag 03 september 2012 @ 15:59:Dat heb ik ook opgemerkt dat je 5 jaar ouder bent, en ik weet dat het in die branche er iets anders aan toe gaat.
-edit- al moet je dan wel in de juiste hoek zitten bij de wat professionelere bedrijven, als je bv. kleine websites bouwt is dat lastiger
[ Voor 9% gewijzigd door curvemod op 03-09-2012 23:04 ]
Mooi startsalaris, ken veel AiO's op WO die het met minder moeten doen na het afstuderen. Ook je reistijd van 5 minuten is natuurlijk mooi meegenomen.pretender 0 schreef op maandag 03 september 2012 @ 20:33:
Net in dienst getreden bij het bedrijf waar ik mijn afstudeeropdracht heb gedaan.
Leeftijd: 21
Maandsalaris (bruto): €2.300
AiO wordt je dan ook niet om meteen goed te verdienen, het is tenslotte een opleidingsplaats.Black Sparrow schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 07:39:
[...]
Mooi startsalaris, ken veel AiO's op WO die het met minder moeten doen na het afstuderen. Ook je reistijd van 5 minuten is natuurlijk mooi meegenomen.
Opleiding(en): HAVO, Grafisch Vormgeven (mbo niv. 4), Media Vormgeven (mbo niv 4)
Certificaten: Masterclass Actionscript 3.0
Werkervaring: ongeveer vijf jaar als algemene webdeveloper.
Werkgever: Klein reclamebureau (~60 werknemers). Hiervoor bij een micro (~5 werknemers)
Huidige functie: Front-end developer
13/14e maand of winstuitkering: neen
Laptop: neen
GSM: neen
Leaseauto: neen
Werkweek: 32
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: gezamelijke lunch
Regio: Rotterdam
Reistijd: 1 uur (op de fiets)
Maand salaris (bruto): 2500,- (op basis van 40 uur)
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Vragen en opmerkingen over leasevergoedingen horen hier niet, daarvoor kun je in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457216" target=_blank>Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3</a> terecht.
Volg ook de discussie in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1472000" target=_blank>Brainstorm over salaristools</a>~~~[/html]