Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:38
Beste Tweakers,

Na een uurtje browsen door dit gedeelte ga ik toch een balletje opgooien. Momenteel ben ik sinds kort in het bezit van een MBO niveau 4 diploma als ICT-beheerder. Ik ben 19 jaar oud en ik heb het laatste half schooljaar stage gelopen in het Jeroen Bosch ziekenhuis in Den Bosch als servicedesk medewerker. Niet alleen aan de telefoon, maar ook daadwerkelijk in het ziekenhuis incidenten oplossen. Na mijn stage periode heb ik getracht daar langer te kunnen blijven, maar er zat helaas niet meer in dan een 0-uren contract op oproepbasis. Niet ideaal, dus tijd om iets beters te zoeken. Alleen, hoe pak ik dit aan? Wat ik in het afgelopen uur ben tegengekomen is:

- Aanmelden bij detacheringsbureau's
- Op sites kijken zoals http://www.itjobboard.nl/ (1e hit op Google, geen idee of de site goed is)
- Zoveel mogelijk solliciteren, pas klagen als je na 20 keer of dergelijke bent afgewezen.

Mijn vraag is dus eigenlijk, zijn de bovenstaande manier goed en welke sites en detacheringsbureau's raden jullie mij aan? En is deze opzet überhaupt wel goed?

Alvast vriendelijk bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

De aanpak lijkt me juist.
En je bezigt ook nog eens normaal de Nederlandse taal.
Komt wel goed denk ik zo ;)

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
http://cn-it.nl/ en http://studentenwerk.nl/ hebben ook IT vacatures.
/schaamteloze reclame voor de sites waaraan ik gewerkt heb via mijn werk

Hoe dan ook, je komt serieus en gefocust over. Komt wel goed, lijkt mij.

[ Voor 20% gewijzigd door Gamebuster op 13-08-2012 16:26 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 02:53
vinom schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:15:
Beste Tweakers,

Na een uurtje browsen door dit gedeelte ga ik toch een balletje opgooien. Momenteel ben ik sinds kort in het bezit van een MBO niveau 4 diploma als ICT-beheerder. Ik ben 19 jaar oud en ik heb het laatste half schooljaar stage gelopen in het Jeroen Bosch ziekenhuis in Den Bosch als servicedesk medewerker. Niet alleen aan de telefoon, maar ook daadwerkelijk in het ziekenhuis incidenten oplossen. Na mijn stage periode heb ik getracht daar langer te kunnen blijven, maar er zat helaas niet meer in dan een 0-uren contract op oproepbasis. Niet ideaal, dus tijd om iets beters te zoeken. Alleen, hoe pak ik dit aan? Wat ik in het afgelopen uur ben tegengekomen is:

- Aanmelden bij detacheringsbureau's
- Op sites kijken zoals http://www.itjobboard.nl/ (1e hit op Google, geen idee of de site goed is)
- Zoveel mogelijk solliciteren, pas klagen als je na 20 keer of dergelijke bent afgewezen.

Mijn vraag is dus eigenlijk, zijn de bovenstaande manier goed en welke sites en detacheringsbureau's raden jullie mij aan? En is deze opzet überhaupt wel goed?

Alvast vriendelijk bedankt.
Als ik je topic zo lees, klink je erg enthousiast en dat is mooi! Laat dat een drijfveer (blijven) zijn om een mooie job te zoeken.

Het is een beetje fout om een mening van je te vormen, op basis van één post, maar ik doe het lekker toch:
Je biedt je enthousiast aan, je deed je huiswerk en kon dat toch wel enigszins onderbouwen, je post is gestructureerd en je taalgebruik is netjes. Prettig om te lezen.
In dat geval zou ik je het advies geven om die attitude aan te houden, in je sollicitaties.

Een tip over het zoveel-mogelijk-solliciteren:
Stort je niet op 20 sollicitaties tegelijkertijd, maar kies er een aantal interessante uit. Maak voor jezelf een standaard CV op, met een motiverende brief, volgens de gangbare norm. Laat echter wel plaats in die motiverende brief om een gepersonaliseerd stukje tekst toe te voegen over dat bedrijf en waarom je diè sollicitatie in dàt bedrijf interessant vindt. Schuif die tekst niet te laag in je brief, maar gebruik het bvb.: als inleidend stukje.

Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Als je ertoe in staat bent, studeer dan verder. Met een HBO diploma bereik je meer en na een investering van enkele jaren heb je er je hele leven plezier van.

werk.nl is de grootste vacature site. Het is van de overheid en het gebruik ervan is voor zowel werkzoekenden als werkgevers gratis. Op de site staan ook vaak lokale vacatures.

Goed dat je die 0-uren baan hebt, soliciteren vanuit een baan is altijd beter. Zonder werk denken werkgevers al snel dat er wat met je mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:35

DropjesLover

Dit dus ->

Alles lijkt me in orde met je aanpak. 1 tip, schrijf je in bij max 3 detacheerders. Het komt niet goed over als je via 5 detacheerders voor de zelfde vacature wordt aangeboden.

Vraag tijdens een intake gesprek even door naar de bedrijfscultuur, hoe de projectcoordinatoren beloond worden (bonus voor elke plaatsing, meeste plaatsingen = mooiste auto rijden of een teambonus etc) en wat de relatie is met je collega-gedetacheerden (1x per jaar een bbq en kerstborrel, of een recreatiecommissie)?
Er zitten veel CV schuivers in die wereld, die gewoon je CV blind overal heen sturen zonder overleg en of het je interessant lijkt, je makkelijk laten vallen als je project is afgelopen en blind 5 euro per uur winst pakken.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Heb je een DM gestuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

DropjesLover schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:40:
Alles lijkt me in orde met je aanpak. 1 tip, schrijf je in bij max 3 detacheerders. Het komt niet goed over als je via 5 detacheerders voor de zelfde vacature wordt aangeboden.
Haal je nu detacheerder en uitzendbureau niet door elkaar?

In mijn ogen is een IT detacheerder een bedrijf dat IT diensten levert en waar je daadwerkelijk in loondienst bent (en dus moet solliciteren in plaats van jezelf inschrijven). Dat bedrijf plaatst jou vervolgens op projecten/klussen bij hun klanten. Daar wordt je ook niet aangeboden op een klus voor je (een heel eind) door de sollicitatieprocedure gekomen bent.

Dat is heel wat anders dan jezelf inschrijven bij een uitzendbureau dat geen IT dienstverlener is, maar puur en alleen (allerlei soorten) tijdelijke krachten levert. Daar ga je pas verdienen als het uitzendbureau je ergens in kan zetten.

Je kan je best bij een paar uitzendbureau's inschrijven, maar je gaat niet bij meerdere detacheerders tegelijk in dienst normaal gesproken.

[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 13-08-2012 16:50 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:35

DropjesLover

Dit dus ->

Meeste detacheerders nemen je pas werkelijk in dienst als er zicht is op een project. En als je nu bij eentje solliciteert heb je echt niet morgen een passend project. Veel vacatures op (detacheerder)sites zijn van die halve spookvacatures, ofwel al vervuld, ofwel een "aankomende klant", etc. Vandaar dat ik ook zeg "schrijf je in bij", al zou "neem met max 3 contact op/geef bij max 3 aan dat je werk zoekt" misschien beter. Zodra je bij hun bekend bent en ze zien mogelijkheden voor je, dan word je in de markt gezet en word je CV rondgestuurd.

Bij een detacheerder solliciteren (via een functie) en nagenoeg meteen aangenomen worden en in de poule belanden is zeer zeldzaam. Dat zijn wel de betere die dat doen, in de tijd tussen aannemen en project kan je vaak interne opleidingen doen zodat je al wat meer/bredere ervaring hebt :)

[ Voor 17% gewijzigd door DropjesLover op 13-08-2012 17:05 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ok, ik was niet bekend met de tactiek om mensen al in de markt te zetten voor ze een eind gevorderd zijn in de sollicatieprocedure. Wat dat betreft gaat het in de consultancywereld waar ik zelf ervaring mee heb dus net even anders. Mijn CV lag ook al bij een klant voor ik aangenomen was, maar dat was wel pas na een tweede gesprek en de toezegging dat ik een aanbieding zou krijgen.

In dat geval is het inderdaad beter om niet bij al te veel detacheerders tegelijk te solliciteren. Maar dat is sowieso geen briljant plan. Beter kies je er een paar uit waar je je goed op voorbereidt en echt op kan focussen. Als dat niets wordt kan je die ervaring weer meenemen in een tweede ronde van pogingen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-06 12:08

Mystikal

It never hurts to help!

Indien je wordt afgewezen, probeer erachter te komen wat de reden is/was. In 9 van de 10 gevallen is dit wellicht niet de werkelijke reden, maar je wordt er altijd weer wijzer van!

Verder met wat hierboven al gezegd wordt. Je komt voor een 19-jarige goed over (op basis van je TS). Verder wellicht kijken wat de mogelijkheden zijn om door te studeren (desnoods bij een bedrijf). Daar ga je nooit spijt van krijgen en je bent nog ERG jong.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:37
Volgens mij is een detacheerder (simpel gezegd) niets anders dan een uitzendburo. Arbeidsrechterlijk zijn ze ook gelijk.
In de praktijk is er dus een groot verschil tussen een gedetacheerde kracht en een uitzendkracht bij het begin van de arbeidsrelatie. Arbeidsrechtelijk is er echter zowel bij detachering als bij uitzending sprake van een uitzendovereenkomst.
Een aantal jaar geleden werden ook vele mensen ontslagen bij een IT bedrijf, op basis van uitzendrechten. Maw; de bankzitters werden dus gewoon naar huis gestuurd (met instemming van de rechter), zonder enige vorm van vergoeding.

Edit,
Dit bedrijf was CMG
1 december 2002
Gedetacheerd personeel makkelijker te ontslaan door uitspraak in zaak-CMG
Honderdduizenden werknemers die door hun baas elders te werk zijn gesteld, van bouwvakkers tot ICT-consultants, lopen een groter risico te worden ontslagen. Voor hen geldt het aantal dienstjaren bij ontslagbescherming niet langer als uitgangspunt. Het bedrijfsbelang staat nu voorop.
Dat is het gevolg van een rechterlijke uitspraak in een zaak die CNV en FNV hadden aangespannen tegen automatiseerder CMG en het CWI, en van een brief van minister De Geus van Sociale Zaken aan de Stichting van de Arbeid.
Het Gerechtshof in Den Haag oordeelde dat CMG 109 werknemers terecht heeft ontslagen. CMG ontsloeg het gedetacheerde personeel daar na afloop van de detacheringsperiode bleek dat er geen werk meer voor hen was. De automatiseerder baseerde zich hierbij op de ontslagregels die gelden voor uitzendbureaus. Volgens de flexwet (en de rechter) is het vervallen van de 'inleenopdracht' of het niet kunnen herplaatsen van personeel een geldige reden voor ontslag.

[ Voor 47% gewijzigd door rinkel op 13-08-2012 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-06 13:12
Vaak is een stage een prima bron om aan een baan te komen. Hoe is je contact met het JB Ziekenhuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-06 23:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

mrmrmr schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:36:
Als je ertoe in staat bent, studeer dan verder. Met een HBO diploma bereik je meer en na een investering van enkele jaren heb je er je hele leven plezier van.

werk.nl is de grootste vacature site. Het is van de overheid en het gebruik ervan is voor zowel werkzoekenden als werkgevers gratis. Op de site staan ook vaak lokale vacatures.

Goed dat je die 0-uren baan hebt, soliciteren vanuit een baan is altijd beter. Zonder werk denken werkgevers al snel dat er wat met je mis is.
^^ Eensch voor wat betreft dat HBO. Als je de kans hebt: doen. Al ben je mogelijk aan de late kant met inschrijven en evt kamers zoeken.

Vwb werk.nl: Als er 1 site is die niet overeen komt met de werkelijkheid is het die wel.Da's van het UWV, en eigenlijk een beetje het "putje" der banen. Trust me, daar wil je NIET zijn. Wat daar staat is of al vervuld, of gaat nooit vervuld worden, of is laaggeschoold werk. Dan jezelf beter bij een uitzendbureau inschrijven, daar heb je meer kans. En check ook vooral intermediair.nl, daar staat een stuk meer relevant op. Jezlf inschrijven bij wat jobhunters kan ook geen kwaad :)

T.a.v. het solliciteren an sich: bedenk jezelf vooral wat je sterke punten zijn en wat je graag zou willen doen. Als een werkgever merkt dat je gedreven en enthousiast bent is dat een flinke pre :)

Tot slot: succes, ook voor degenen die in het zelfde schip zitten als jij, en dat zijn er na de zomervakantie vrij veel ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Thanks voor de tips heren!
@t_captain, zoals je kon lezen heb ik getracht een jaar contract eruit te halen, maar dit zat er niet in omdat er al twee mensen een jaar contract hebben. 0-uren contract op oproepbasis was het enige wat ze mij konden bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@The Eagle

werk.nl bevat de meeste vacatures, en inderdaad ook banen voor laaggeschoolden. Het gaat veel te ver te zeggen dat het het putje is qua baanaanbod. Je kunt op MBO niveau zoeken. Je zult er banen zien die je elders niet ziet.

De site is tamelijk slecht ontworpen en zoeken wordt je vooral moeilijk gemaakt, maar de gewenste vacatures staan er wel, als je ze weet te vinden.

De advertenties verlopen automatisch na vrij korte tijd. Misschien is het al vervuld zijn een ervaring die je hebt uit het verleden. Advertenties moeten eerst worden goedgekeurd.

[Voor werkgevers is er wel iets met werk.nl: veel werklozen gebruiken werk.nl (want ze worden erheen geleid via het UWV), en daar zitten mensen bij met een persoonlijk probleem (helaas).]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330656

Ga alsjeblieft door studeren als je de kans hebt. Ik deed MBO3 netwerkbeheer en toen ik het afgerond had en niveau vier wilde doen hebben ze me verteld dat de opleiding word stop gezet en de leermethode ook. Ik kan nu dus geen MBO4 meer doen, ook niet op een andere school. Het kan, maar dan begin ik weer in de eerste klas.

Ik ben ook opzoek naar een baan. Alle vacatures die ik kan vinden zijn HBO of 200+ kilometer van mij vandaan. Ik woon helemaal in het noord oosten van Groningen en er is gewoon geen werk voor mij hier. Zelfs de uitzend bureau's hebben geen werk voor me. Sociale werkvoorziening is hier om zeep geholpen dus ik beland de komende tijd in de bijstand. Heerlijk is dat. Not.

Ik word overal afgewezen om het feit dat ik geen HBO gedaan heb. Toen ik aan die opleiding begon zeiden ze, dat als je een ict diploma had, je nooit zonder werk zou zitten omdat er een tekort van 20.000 tot 35.000 ICTers was.

Ik weet niet hoe de arbeidsmarkt voor jou eruit ziet maar ga studeren als je de kans hebt. In MBO-ICT is geen brood meer te verdienen heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@mrmrmr: los van het feit dat de zoekfunctie ruk is, staan er op werk.nl ook een hele hoop vacatures die niet meer bestaan. Procedureel is het UWV gewoon traag, dus tegen de tijd dat jij de vacature ziet is ie vrij vaak al lang vervuld. Komt bij de de boel eigenlijk niet gecontroleerd wordt, dus echt structureel is het ook niet. Voor HBO functies is het sowieso een drama - veel werkgevers adverteren niet eens HBO en hoger op werk.nl. Die hebben meteen mensen nodig, dus een commerciele recruiter is sneller :)

@AGroenewold: Waarom niet in Duitsland zoeken? Of spreek je geen Duits?
Verder: Al is die lesmethode stopgezet, dan nog moet jij vrijstellingen kunnen krijgen. Bij 0 beginnen zou niet moeten hoeven. Hooguit een toelatingstoets oid.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330656

Ja die kan ik ook wel krijgen. Eisen zijn alleen absurd. Ka vrijstelling krijgen voor het Nederlands en Engels. Maar wiskunde komt er dan weer bij. Dus zou ik dan iets van 3 jaar werk moeten maken in deze zomervakantie en daarna nog 1 jaar gewoon meegaan met de nieuwe opleiding.

Voor een heel enkel iemand te doen. Maar niet voor mij ;-)

Mijn duits is goed genoeg om bij de kassa te kunnen afrekenen en vragen hoe ik ergens kom. Technische praat zou niets van terecht komen. Als elke duitser nou ook goed engels kon dan ging ik er wonen denk ik. Nadat ik er een vaste baan heb. De sociale dienstregelingen zijn daar helemaal om te huilen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Heel eerlijk: als je in een uithoek woont zijn je kansen (zoals je zelf al aangeeft) niet zo groot. Doe jezelf een lol. koop een touw, klim het gat uit en spreid je vleugels. Ga je geen spijt van krijgen :)

Ik snap best dat mensen willen wonen waar ze opgegroeid zijn en dt ze het daar fijn hebben enzo (ik zelf wil ook weer naar Brabant terugkeren op termijn), maar vergooi je leven niet door op een plek te blijven zitten en maar te klagen dat er niks te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Om jullie even op de hoogte te houden. Ik had gisteren mijn CV opgestuurd naar InWork, aangezien de vacature aardig overheen kwam met de werkzaamheden die ik nu doe/heb gedaan. Ik werd vandaag gelijk gebeld en na twintig minuten babbelen mocht ik wel op gesprek komen. Ik kon merken in het gesprek dat ik er nog niet helemaal in thuis ben, want ik kreeg van die niet alledaagse vragen voorgeschoteld.

Anyhow, het is een detacheringsbedrijf en ze zetten je op projecten van ongeveer 6 maanden. Zijn er toevallig geen projecten, dan word je alsnog betaald en kan je die tijd gebruiken voor studie en certificaten. Ik heb wel wat standaard dingen alvast gevraagd. De proeftijd is een maand en ik vroeg ook naar het salaris: ''Wat heb je zelf in gedachten'?' Dus ik flapte er €1800,- uit :P Hij kon alleen nog maar een indicatie geven en hij zei zelf €1600,-. Nogmaals, alleen een indicatie.

Het gesprek is volgende week. Zijn er nog dingen die noodzakelijk zijn bij zo'n gesprek? Wat kan ik verwachten? Gevaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Waar ging je gesprek aan de telefoon dan over? En weet je met wie je moet gaan praten?
Je mogelijk toekomstige baas of collega? Of iemand van Human Resources?

Verkenningsgesprekken kunnen alle kanten uitgaan. Je kan allerhande testen krijgen, a la IQ-testen. Het kunnen typische HR-vragen zijn, "Geef 2 slechte kanten van jezelf, geef 2 goede." "Waarom moet ik voor jou kiezen?"...
Of gewoon een technische babbel om te horen wat je allemaal kent. En wat persoonlijke vragen, wat zijn je hobbies, hoe ga je tot hier geraken, heb je een wagen?

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

IQ testen doen ze niet snel als ze ook MBO'ers aannemen. Op internet zijn wel voorbeeld vragen te vinden, even doorlezen. Zorgen dat je duidelijk kan vertellen wat je wilt en waar je goed in bent. Alles moet je telkens in 30 seconden kunnen vertellen, niet meer.

Pas alleen wel op, veel detacheerders vinden iemand eruit gooien in de proeftijd geen probleem. Dat kan nog wel eens gebeuren, zeker nu opdrachten wat lastiger zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:53

defiant

Moderator General Chat
Anoniem: 330656 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 15:51:
Toen ik aan die opleiding begon zeiden ze, dat als je een ict diploma had, je nooit zonder werk zou zitten omdat er een tekort van 20.000 tot 35.000 ICTers was.
Dat vind ik altijd zo triest om te lezen, het is namelijk pure misleiding om met zulke getallen mensen te lokken naar een opleiding. Los van het feit dat het zogenaamde tekort totaal ongefundeerd is (het is o.a. ICT office die met regelmatig zulke onzin publiekelijk maakt), is het begrip ICT'er zo breed dat het ook nog eens helemaal niets zegt.

Als ze echt zo geloven in het tekort, dan moeten ze maar een baangarantie geven.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GosuYuri
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09-2023
Ik denk dat het belangrijk is voor je om het gesprek aan te voelen, ik heb enige ervaring met detacheringsbureau's.

- Je kunt een erg formeel gesprek hebben, dat voel je vaak wel omdat de vragen vrij standaard zijn. Wat zijn je sterke en zwakke punten (bereid dat voor) ben je flexibel? (bereid hier ZEKER antwoorden voor, erg belangrijk bij detachering) Waar zie je jezelf over X jaar (Ik ben altijd eerlijk dan, ik zeg gewoon geen flauw idee.)

- Je kunt ook een wat informeler gesprek krijgen die meer gericht is op jou als persoon, wie ben jij, hoe ben jij. Wat vind je leuk, wat vind je minder leuk. Ik vind dit zelf vaak de leukste gesprekken omdat ze je dan echt leren kennen, bovenstaand gesprek is meer een soort standaard riedeltje waarin je meer je best moet doen om je te onderscheiden.

Zorg gewoon dat je goed voorbereid bent op de "Standaard" vragen zodat je daar niet zit met Uhhhh Uhhhh, verder zou ik zeggen wees jezelf, je komt erg enthousiast en welwillend over. Als je die energie kan overbrengen op de mensen waarmee je een gesprek hebt komt dat helemaal goed met jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Nuyi schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 20:20:
Ik denk dat het belangrijk is voor je om het gesprek aan te voelen, ik heb enige ervaring met detacheringsbureau's.

- Je kunt een erg formeel gesprek hebben, dat voel je vaak wel omdat de vragen vrij standaard zijn. Wat zijn je sterke en zwakke punten (bereid dat voor) ben je flexibel? (bereid hier ZEKER antwoorden voor, erg belangrijk bij detachering) Waar zie je jezelf over X jaar (Ik ben altijd eerlijk dan, ik zeg gewoon geen flauw idee.)

- Je kunt ook een wat informeler gesprek krijgen die meer gericht is op jou als persoon, wie ben jij, hoe ben jij. Wat vind je leuk, wat vind je minder leuk. Ik vind dit zelf vaak de leukste gesprekken omdat ze je dan echt leren kennen, bovenstaand gesprek is meer een soort standaard riedeltje waarin je meer je best moet doen om je te onderscheiden.

Zorg gewoon dat je goed voorbereid bent op de "Standaard" vragen zodat je daar niet zit met Uhhhh Uhhhh, verder zou ik zeggen wees jezelf, je komt erg enthousiast en welwillend over. Als je die energie kan overbrengen op de mensen waarmee je een gesprek hebt komt dat helemaal goed met jou!
Dat formele heb ik aan de telefoon gehad en dat ging dus niet 100% soepel, meer 70% naar mijn gevoel, inclusief soms ''Uhhhh uhh'' :P
Vraag me af of ik dat formele weer ga krijgen volgende week. Informele gedeelte is niet aan bod gekomen aan de telefoon. Ik heb wel het gevoel, zoals je zegt dat ik enthousiast en welwillend overkwam. Of hij dat ook vond, tja, wie zal het zeggen. Aangezien ik op gesprek mag misschien wel.

Ik kan mij ieder geval nu goed gaan voor bereiden denk ik zo. En dit is pas eigenlijk voor het eest iets concreets. Word het niks, dan heb ik er sowieso wel wat van geleerd.

[ Voor 63% gewijzigd door vinom op 22-08-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GosuYuri
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09-2023
Als het recruiters zijn die langer als 2 weken meelopen zullen ze van een net afgestudeerd persoon niet dezelfde antwoorden verwachten als van een doorgewinterde man met 25 ervaring onder z'n riem ;) Je ziet hoeveel positieve reacties je hier krijgt, doe gewoon je ding en als het niet lukt is het inderdaad een mooi leermoment. Heb je dat ook eens meegemaakt :)!

Heel veel succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340750

Kijk vooraal naar wat vrienden doen. Je kan zelf geld verdienen door een baan te vinden.
Extra bedoel ik ;) Stel een maatje van je werkt bij Centric, als hij zn CV door geeft en jij komt je proeftijd door dan krijgt hij 1000 euro.
Doe lekker sam sam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:13
Wanneer je een cv online zet, zet dan nooit je telefoonnummer in de cv maar alleen een e-mailadres. Ik heb dit eens gedaan op Monsterboard en ik heb er nog last van. Recruiters hebben de vervelende eigenschap altijd te bellen op momenten dat het niet uitkomt.

Verder wat Nuyi zegt. Bereid veel standaard vragen goed voor. Sterke, zwakke punten, waar wil je over 5 jaar staan. Dat soort vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
@Loev, mijn telefoonnummer staat ook in mijn CV en dus ook op Monsterboard, maar ik heb nog geen telefoon van ze gehad. Toevallig vandaag voor het eerst een mailtje gehad van ze.

Anyhow, gisteren op gesprek geweest en het was gewoon een lekkere babbel met vragen. Vandaag heeft InWork mij terug gebeld en ze hebben mij een aanbod gedaan. Hier is het aanbod: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38831388

Is het een redelijk aanbod?
Pagina: 1