Wat verdient de ICT'er / GOT'er? (deel 11) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 85 Laatste
Acties:
  • 1.505.940 views

Onderwerpen

• TgeneralT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-03 22:18
Tsurany schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:54:
[...]

Hangt er vanaf hoeveel je moet rijden. Heb strakjes ook op m'n 22e een leaseauto en dat bevalt mij prima. Wel is mijn basissalaris iets hoger dus wat dat betreft verdien ik opzich genoeg. Als je echter voor je werk geen auto nodig hebt en het reizen van en naar je werk zonder auto kan dan is het inleveren voor meer salaris wellicht wel een idee.
Ja idd ik heb de auto nodig om mijn werk uit te voeren (veel onderweg voor klanten). Dus dan zou ik indien ik de auto inlever een eigen auto moeten aanschaffen en dat kost ook wat. ;) Wat verdien jij dan als ik vragen mag? O-)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Leeftijd: 22
Opleiding(en): HBO informatica
Certificaten: geen
Werkervaring: 2 jaar stage en diverse tijdelijke werkzaamheden
Werkgever: Een van de grote IT consultancy bureaus
Huidige functie: ICT Consultant

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: 4%
Laptop: Ja
GSM: Abonnement wel, telefoon niet.
Leaseauto*: 750 p/m inclusief brandstof (auto moet nog gekozen worden)
Werkweek: 36
Pensioenregeling: 13% BPV
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Connectiviteitsvergoeding van ~30 euro per maand
Land: Nederland
Regio: Verspreid
Reistijd**: 0,5-2 uur

Maandsalaris (bruto): Nu: ~1900 euro Na 1 jaar: ~2300
(vast groeipad met verhogingen paar keer per jaar)

Verder zijn wel een aantal dingen flex te regelen zodat het van bruto loon af gaat. De auto keuze ben ik geheel vrij in. Benzine of diesel is ook mijn eigen keuze, enkel is benzine duurder per maand.

[ Voor 7% gewijzigd door Tsurany op 23-08-2012 13:10 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Garyu schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:36:
[...]

Je kan dat dan ook niet zo 1 op 1 vergelijken, omdat het belastingstelsel anders in elkaar steekt. Of je netto meer overhoudt aan het eind van het jaar, weet ik niet.
dat is het hem net, wij verdienen al minder en we hebben nog een hoger belastingstelsel dan jullie.
En hier wordt een auto sinds een jaar of 2 al terug minder gegeven, enkel richting Bxl smijten ze er nog mee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-06 13:12
[b]Tsurany schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:09:
Verder zijn wel een aantal dingen flex te regelen zodat het van bruto loon af gaat. De auto keuze ben ik geheel vrij in. Benzine of diesel is ook mijn eigen keuze, enkel is benzine duurder per maand.
Dat hangt van de parameters van de lease af. Toen ik nog leaserijder was moest ik rekenen met 48 maanden en 32.000 km/jaar, inclusief brtandstof. Meestal was een benzine ongeveer 50 euro goedkoper dan een gelijkwaardige diesel.

Eigenlijk zegt "750 incl brandstof" niet zoveel. Pas als je de looptijd, kilometernorm en het aantal vrije privekilometers hebt, heb je een beeld van wat deze arbeidsvoorwaarde nu echt waard is. Als je bijvoorbeeld mag rekenen met 60 maanden en 20.000 km/jaar rijd je heel wat meer auto dan als je moet rekenen met 36 maanden en 45.000 km/jaar. Verschil tussen een Passat en een Polo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan er een DS3, Corsa, Mito, Fiesta,... van rijden met alle upgrades die ik wil en dan houd ik zo'n 100-150 euro per maand over. Volgens mij 48 maanden en 36.000 kilometers en prive onbeperkt.
Ik weet het ook allemaa niet precies, mijn eerste baan en ik vind alles wel best wat ik krijg :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:00
Leeftijd: 31
Opleiding(en): Mavo
Certificaten: Veel certificaten m.b.t. vorige (technische) functies. Prince 2, ITIL.
Werkervaring: 10 jaar.
Werkgever: Cloud/Web hosting
Huidige functie: IT Manager

Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: Ja
Leaseauto*: Nee
Werkweek: 40
Pensioenregeling: volledig vergoed
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ca. €400 i.v.m. declaraties voedsel/trips
Regio: Amsterdam
Reistijd**: 1.5 uur

Maandsalaris (bruto): €5400 vast, €6100 ote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptholemy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-05 21:13
kellhus schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:19:
Leeftijd: 31
Opleiding(en): Mavo
Certificaten: Veel certificaten m.b.t. vorige (technische) functies. Prince 2, ITIL.
Werkervaring: 10 jaar.
Werkgever: Cloud/Web hosting
Huidige functie: IT Manager

Vakantiedagen: 27
GSM: Ja
Werkweek: 40
Pensioenregeling: volledig vergoed
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ca. €400 i.v.m. declaraties voedsel/trips
Regio: Amsterdam
Reistijd**: 1.5 uur

Maandsalaris (bruto): €5400 vast, €6100 ote
Met "slechts" mavo een zeer riant salaris (neem aan dat je tevreden bent?) Hoe is de verhouding werkdruk - plezier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:00
De druk kan hoog zijn, maar meestal is dit gerelateerd aan sales (einde van de maand is zware stress, begin van de maand is er tijd voor fun en enige ontspanning). Ik heb het goed naar mijn zin en mag zeker niet klagen.

Vooral aan het begin van mijn carrière heb ik het geluk gehad een manager te treffen die verder keek dan mijn opleiding en me de kans gaf om mezelf te bewijzen op een niveau waarvoor ik normaal gesproken (lees: als sollicitant) nooit in aanmerking was gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptholemy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-05 21:13
kellhus schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:27:
De druk kan hoog zijn, maar meestal is dit gerelateerd aan sales (einde van de maand is zware stress, begin van de maand is er tijd voor fun en enige ontspanning). Ik heb het goed naar mijn zin en mag zeker niet klagen.

Vooral aan het begin van mijn carrière heb ik het geluk gehad een manager te treffen die verder keek dan mijn opleiding en me de kans gaf om mezelf te bewijzen op een niveau waarvoor ik normaal gesproken (lees: als sollicitant) nooit in aanmerking was gekomen.
Opleiding zegt idd ook niet alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14081

Even een hele andere vakrichting dan de gemiddelde GOT'er :)

Leeftijd: 37
Opleiding(en): LBO/MBO Metaal Techniek
Certificaten: Verschillende las certificaten,heftruck rijbewijs,VCA
Werkervaring: 16 jaar
Werkgever: Middelgroot Metaalbewerkings bedrijf
Huidige functie: Constructie bank/plaatwerker lasser, CNC programeur

Vakantiedagen: 198 uur (6weken)
13/14e maand of winstuitkering :Winstdeling gemiddeld 1 maandsalaris
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 33 uur
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 10 minuten fiets

Maand salaris (bruto): 2700

Ik ben tevreden en ga met plezier naar mijn werk.
buiten werktijd hoef ik niet over mijn werk na te denken/tobben etc, draai geen storingsdiensten.
Dus mijn vrije tijd is ook echt vrij :)
Het is geen topsalaris, maar soms moet je gewoon tevreden zijn met wat je hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 14081 op 24-08-2012 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

@micang,

Ondanks dat je 37 bent heb je relatief goed salaris voor 33 uur en je hebt 6 weken vakantie + het is dichtbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-06 21:51
Belangrijkste is i.m.o. dat je er met plezier heen gaat ;) Dat koop je voor geen geld - en is zeker niet bij iedereen/overal zo :}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:35
En als je een partner hebt die ook werkt met een vergelijkbaar inkomen dan blijft er genoeg over om de maand door te komen en leuke dingen te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-06 06:53
Anoniem: 14081 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:34:
Het is geen topsalaris, maar soms moet je gewoon tevreden zijn met wat je hebt.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-06 17:54
Leeftijd: 26
Opleiding(en): HBO Information Engineering, MBO4 applicatieontwikkeling, MBO3
Certificaten: MCTS .NET Framework 4.0 Windows Applications
Werkervaring: 4 jaar als applicatieontwikkeling
Werkgever: Mkb ontwikkelaar
Huidige functie: Software Engineer

Vakantiegeld: 8,3%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: Nee
Leaseauto: Fabia Combi Greenline
Werkweek: 38 uur (in de praktijk 40, ze willen het contract binnenkort aanpassen)
Pensioenregeling: nvt
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Training 5 dagen per jaar
Land: Nederland (Utrecht)

Maand salaris (bruto): 2590

Wat denken jullie hier van? Naar mijn idee aan de lage kant, i.v.m. mijn certificering en de beperkte mogelijkheid tot verdere ontwikkeling.

[ Voor 4% gewijzigd door Aphelion op 24-08-2012 16:05 ]

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 09:13
Leeftijd: 30
Opleiding(en): MAVO (Geen MBO/HBO)
Certificaten: MCSA & MCITP, Comptia Server+, ITIL Foundation, en wat meer
Werkervaring: 5 jaar als systeem/netwerk beheer remote & onsite (Windows servers, VMWare, Firewalls etc)
Werkgever: IT bedrijf
Huidige functie: Officiele benaming 2e lijns helpdesk medewerker, maar dus veel diverser als dat, plus dat ik dezelfde categorie problemen oplos als m'n 3e lijns collega's

Vakantiegeld: 1 maand
Vakantiedagen: 23
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Ja (Core i5 Elitebook)
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40 uur+
Pensioenregeling: Nvt
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nvt

Maand salaris (bruto): 2400

Als ik mezelf moet inschatten qua leeftijd, ervaring en certificeringen, en mijn inzet/verantwoording, dan zou ik mijn gewaardeerde loon tussen de 2600 en 3000 inschalen (ik zou magertjes tevreden zijn met 2600 maar zeer tevreden met 3000). Hoe denken jullie hierover?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Aphelion schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:05:
Leeftijd: 26
Opleiding(en): HBO Information Engineering, MBO4 applicatieontwikkeling, MBO3
Certificaten: MCTS .NET Framework 4.0 Windows Applications
Werkervaring: 4 jaar als applicatieontwikkeling
Werkgever: Mkb ontwikkelaar
Huidige functie: Software Engineer

Vakantiegeld: 8,3%
Vakantiedagen: 25
Leaseauto: Fabia Combi Greenline
Werkweek: 38 uur (in de praktijk 40, ze willen het contract binnenkort aanpassen)
Pensioenregeling: nvt
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Training 5 dagen per jaar

Maand salaris (bruto): 2590

Wat denken jullie hier van? Naar mijn idee aan de lage kant, i.v.m. mijn certificering en de beperkte mogelijkheid tot verdere ontwikkeling.
Ik vind het opzich netjes. Wordt je salaris ook nog wel aangepast met het aanpassen van de uren in het contract? anders ga je er ineens op achteruit.

Snelle rekensom: je zou dan op 2719,50 moeten zitten met contractomzetting naar 40 uur.

Met een 13e maand erbij en vakantiegeld van 8,3% zit je jaarsalaris op 35K+

[ Voor 7% gewijzigd door gise op 24-08-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Laatst online: 19-06 17:54
gise schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:26:
[...]

Ik vind het opzich netjes. Wordt je salaris ook nog wel aangepast met het aanpassen van de uren in het contract? anders ga je er ineens op achteruit.

Snelle rekensom: je zou dan op 2719,50 moeten zitten met contractomzetting naar 40 uur.

Met een 13e maand erbij en vakantiegeld van 8,3% zit je jaarsalaris op 35K+
Ik zit echter al 2 jaar op dit salaris, waarbij ik in die tussentijd die certificering er bij heb gehaald. De waarde daarvan is natuurlijk discutabel.

Het salaris zal inderdaad met 5% worden bijgesteld. Ik denk dat ook gezegd mag worden dat ik binnen dit bedrijf bovengemiddeld presteer waarbij ik (bij een MKB bedrijf) verwacht dit ook terug te zien in het salaris :)

[ Voor 16% gewijzigd door Aphelion op 24-08-2012 16:40 ]

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:33
TgeneralT schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:50:
[...]

Gezien jou leeftijd vind ik dat je goed zit, omdat je al boven het minimum zit voor een 21 jarige. Verder brengt de leaseauto mij geen extra kosten in de maand mee omdat deze alleen word gebruikt voor woon/werk verkeer. Ik heb alleen nog niet geïnformeerd wat het mij opleverd wanneer ik de auto inlever.
Volgens het lenteakkoord ga je dan toch bijtelling betalen vanaf 1 januari 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:35
Sluuut schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:16:
Leeftijd: 30
Opleiding(en): MAVO (Geen MBO/HBO)
Certificaten: MCSA & MCITP, Comptia Server+, ITIL Foundation, en wat meer
Werkervaring: 5 jaar als systeem/netwerk beheer remote & onsite (Windows servers, VMWare, Firewalls etc)
Werkgever: IT bedrijf
Huidige functie: Officiele benaming 2e lijns helpdesk medewerker, maar dus veel diverser als dat, plus dat ik dezelfde categorie problemen oplos als m'n 3e lijns collega's

Vakantiegeld: 1 maand
Vakantiedagen: 23
Laptop: Ja (Core i5 Elitebook)
Werkweek: 40 uur+
Pensioenregeling: Nvt
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nvt

Maand salaris (bruto): 2400

Als ik mezelf moet inschatten qua leeftijd, ervaring en certificeringen, en mijn inzet/verantwoording, dan zou ik mijn gewaardeerde loon tussen de 2600 en 3000 inschalen (ik zou magertjes tevreden zijn met 2600 maar zeer tevreden met 3000). Hoe denken jullie hierover?
Ik denk dat je gelijk hebt, maar dan niet in de functie die je nu bekleedt. Hoeveel ervaring en certificering je ook hebt. Ik zou dan proberen 1 van die 3e lijns collega's te worden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14081

KnoxNL schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:03:
En als je een partner hebt die ook werkt met een vergelijkbaar inkomen dan blijft er genoeg over om de maand door te komen en leuke dingen te doen!
Ik heb 3 kids en een vrouw, zij heeft HLO en werkt ook 4 dagen.
Ze verdient meer dan ik _/-\o_ dus samen hebben gewoon goed.
Eigen huis, paar keer op vakantie , sport/hobby etc.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:47

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Net wat wijzigingen doorgesproken, gaan per september in.

Leeftijd: 34
Opleiding(en): WO technische informatica
Certificaten: Wat cursusspul, niks significants in de IT
Werkervaring: 7.5 jaar ruim 8 jaar
Werkgever: Grote EDA vendor
Huidige functie: Verificatieconsultant Verificatie product-R&D

Vakantiegeld: 0
Vakantiedagen: 15+3 "floating" (floating vervallen bij niet gebruikt op eind van het jaar)
13/14e maand of winstuitkering: winst- en performancegerelateerde bonus, zo'n 20% dit jaar winst- en performancegerelateerde bonus, zo'n 10% dit jaar
Laptop: Ja, staat lekker te snorren in z'n dock op kantoor
GSM: Ja, volledig vergoed (tot op zekere hoogte natuurlijk)
Leaseauto: Nee, wel mileage voor klantbezoek
Werkweek: 40 uur volgens de boeken, maar dat is geregeld meer
Pensioenregeling: 401(k) met 50% matching voor eerste 6% inleg
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ziektekostenverzekeringen, tandartsverzekering, (langdurig) arbeidsongeschiktheids-, zicht- en nog wat andere kleinere verzekeringen, ESPP
Land: VS
Regio: Silicon Valley "Pacific Northwest", net buiten Portland in een thuiskantoor
Reistijd: <10 minuten in de auto, zelfs als het druk is :) <30 sec mits geen stremmingen door vrouw of kind. :)

Maand salaris (bruto): net geen $10k Ongeveer $10700.

Vast salaris omhoog, bonus omlaag. Potentieel ook promotie in nabije toekomst, dus da's niet vervelend. Met m'n verhuizing heb ik mezelf al een prettige verhoging gegeven. Regio waar ik woon is beter betaalbaar en ik woon nu in een staat zonder inkomstenbelasting, wat een procentje of 7 a 8 scheelt.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06 19:08
Dus dat is 10k netto?? Zijn de vaste lasten dan veel hoger dan hier? Zou je daar is een inkijk in kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
rewind. schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 02:38:
Dus dat is 10k netto?? Zijn de vaste lasten dan veel hoger dan hier? Zou je daar is een inkijk in kunnen geven?
Nee, de federale overheid heft ook nog inkomstenbelasting (van, even grof geschat, zo'n 20% van dat salaris).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

TgeneralT schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:56:
[...]

Ja idd ik heb de auto nodig om mijn werk uit te voeren (veel onderweg voor klanten). Dus dan zou ik indien ik de auto inlever een eigen auto moeten aanschaffen en dat kost ook wat. ;) Wat verdien jij dan als ik vragen mag? O-)
Ja daar zul je dan een rekensom op los moeten laten, ik neem aan als je met je eigen auto gaat rijden dat je kilometer vergoeding krijgt.
Een goede kennis van mij rijd op die manier een 2 de hands recente Mercedes terwijl ie anders een golfje had gehad ,niets ten nadele van golfjes maar this om effe het verschil aan te geven.
Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een veel goedkopere auto en het verschil in je zak steken.
Zeker als er bijtelling is kan in veel gevallen een eigen auto uit ,daarnaast is het zo mocht je na een paar jaar van werkgever veranderen dat je nog steeds een auto bezit die anders ingeleverd moet worden.
Er is trouwens ook een manier om geen bijtelling te hebben met een lease auto als je hem niet privé gebruikt d.m.v. rit registratie.

[ Voor 22% gewijzigd door Read op 25-08-2012 14:34 ]

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Cocytus schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 11:58:
Nee, de federale overheid heft ook nog inkomstenbelasting (van, even grof geschat, zo'n 20% van dat salaris).
Correct, ik betaal hier geen staatsinkomstenbelasting, maar wel federaal. Dat zal gecombineerd zo rond de 20% zitten. Daarnaast betaal je nog social security/FICA (4.2% over eerste $110K) en medicare tax (1.45%). In Californie betaal je, naast staatsinkomstenbelasting, ook nog aan een of ander disability fonds, dus het geld verdwijnt al met al ook redelijk rap weer. Vergeet daarnaast ook niet dat je vrij fors betaalt aan zorg ($180 per 2 weken aan premie, daarnaast nog een zwik out of pocket en copayments en wat niet meer).

Ik raad mensen die een aanbod krijgen hier naartoe te komen aan om de getallen goed door te nemen, ook gezien de kosten die je hier hebt (zeker als nieuwkomer betaal je meer wegens gebrek aan historie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394380

Leeftijd: 19
Opleiding(en): ICT MBO Niveau 3
Certificaten: Bezig met Windows 7 (70-680)
Werkervaring: 2 jaar Via BBL opleiding.
Branche: Detachering.
Huidige functie: Support Engineer

Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: -
Laptop: Nee
Leaseauto*: Zodra ik me rijbewijs heb behaald.
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling:8,7% tot me 21e, daarna 12,7% allemaal vergoed door me werkgever.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: €150,- standaard vergoeding ivm onregelmatige werktijden bij project.
Regio: Utrecht
Reistijd**: 1,5 uur ivm OV.. met de auto ongv. 20 minuten.

Maandsalaris (bruto): 1200 (+150 ivm met onregelmatige werktijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-06 20:30
2 jaar werkervaring en dan nog minder dan minimum loon verdienen, ik zou heel snel ander werk gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Het Fantoom schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 13:30:
2 jaar werkervaring en dan nog minder dan minimum loon verdienen, ik zou heel snel ander werk gaan zoeken.
Het minimum loon is 764,50 voor een 19 jarige, neemt niet weg dat 1200 toch weinig is. Misschien is het aan te raden om mbo niveau 4 te gaan doen zodat je een volwaardige mbo hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tja 1200 euro voor iemand met net twee jaar ervaring maar die nog erg jong is en weinig opleiding heeft? Als je meer wilt op die leeftijd zul je toch wat opleidingen moeten halen. Wellicht MBO niveau 4 maar een aantal certificaten kunnen ook flink helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-06 16:03

dusty

Celebrate Life!

Hillie schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:41:
[...]
Ik raad mensen die een aanbod krijgen hier naartoe te komen aan om de getallen goed door te nemen, ook gezien de kosten die je hier hebt (zeker als nieuwkomer betaal je meer wegens gebrek aan historie).
En men moet ook goed onthouden dat het binnen een staat zelfs kan verschillen mbt hoeveel belasting je betaald, want soms moet je ook nog belasting betalen aan de stad waar je werkt en/of woont.

Het vergelijken van salarissen in Amerika is een stuk lastiger juist vanwege de verschillen. Ik verdien een stuk minder in Ohio dan dat ik in California/New York zou doen, echter is mijn vaste lasten hier een stuk lager en hou ik netto (na de vaste lasten te betalen) een stuk meer over dan dat ik in California/New York zou hebben.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Blueone schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 13:37:
[...]

Het minimum loon is 764,50 voor een 19 jarige, neemt niet weg dat 1200 toch weinig is. Misschien is het aan te raden om mbo niveau 4 te gaan doen zodat je een volwaardige mbo hebt?
t is een begin en een leaseauto is toch ook al snel 700/mnd voordeel (incl brandstof).

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Weer wat anders dan ICT :)

Leeftijd: 27
Opleiding(en): HBO Industrieel Product Ontwerpen
Certificaten: wat technische cursussen en cad pakketten.
Werkervaring: 2,5 jaar.
Branche: FMCG
Huidige functie: Product Development Engineer

Vakantiedagen: 24 + 12 adv
13/14e maand of winstuitkering: 4% winstuitkering
Leaseauto*: nee
Pensioenregeling: Weet eigenlijk de voorwaarden niet zo goed

Regio: Utrecht
Reistijd**: 30min.

Maandsalaris (bruto): 2480,-

Het is wel grappig om te zien dat alles wat je maakt ook in de supermarkt komt te staan :)

[ Voor 6% gewijzigd door ReseT op 27-08-2012 10:38 ]

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
MrJayMan schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 17:04:
[...]

t is een begin en een leaseauto is toch ook al snel 700/mnd voordeel (incl brandstof).
Dat hangt alles af van de auto en het aantal kilometers. Ik denk dat je voor een gemiddelde leaseauto met 10 a 15.000 privekilometers per jaar eerder aan 500 dan aan 700 euro voordeel moet denken. (brutoloon wat je nodig zou hebben om onder de streep net zo uit te komen -- extra salaris + wegvallen bijtelling en evt EB leaseauto t.o.v. autokosten eigen auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

t_captain schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:36:
[...]

Dat hangt alles af van de auto en het aantal kilometers. Ik denk dat je voor een gemiddelde leaseauto met 10 a 15.000 privekilometers per jaar eerder aan 500 dan aan 700 euro voordeel moet denken. (brutoloon wat je nodig zou hebben om onder de streep net zo uit te komen -- extra salaris + wegvallen bijtelling en evt EB leaseauto t.o.v. autokosten eigen auto).
Voordeel is wel groter denk ik, je krijgt een nieuwe auto, verzekering wordt betaald en de brandstof ook. Vooral als je jong bent betaal je veel voor je verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

brilsmurfffje schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:41:
[...]
Voordeel is wel groter denk ik, je krijgt een nieuwe auto, verzekering wordt betaald en de brandstof ook. Vooral als je jong bent betaal je veel voor je verzekering.
Ik zou het zelf erg onprettig vinden als 1/3 deel van mijn salaris naar een auto zou gaan (dus 1200 + lease bedrag). Hoe moet je van 1200 euro pm bruto leven? Huisje huren, eten/drinken verzekering etc. En dan ben je volgens mij al flink door je geld heen. Nauwelijks ruimte om te sparen. Tenzij hij de kosten kan delen (vriendin, wonen bij ouders) is het financieel wel erg krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
Alarmnummer schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 12:10:
[...]

Ik zou het zelf erg onprettig vinden als 1/3 deel van mijn salaris naar een auto zou gaan (dus 1200 + lease bedrag). Hoe moet je van 1200 euro pm bruto leven? Huisje huren, eten/drinken verzekering etc. En dan ben je volgens mij al flink door je geld heen. Nauwelijks ruimte om te sparen. Tenzij hij de kosten kan delen (vriendin, wonen bij ouders) is het financieel wel erg krap.
Als je 19 bent is huisje (studio/kamer/appartementje) huren ~350euro p/m. Met verzekeringen ben je voor ong. 175euro klaar (als de auto lease is). Dus dan hou je nog wel over om leuk van rond te komen.

Maar ik zou idd liever in een oud barrel rijden en het geld op mn rekening zien (en schade vrije jaren opbouwen voor de auto-verzekering) dan een klein middenklasser lease te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399299

rewind. schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 02:38:
Het is ook maar de vraag hoe duurzaam zo'n baan/salaris is als een werkgever voor 1/3 van dat salaris in Europa iemand kan vinden of voor een 1/10 van dat salaris een Indiër. Velen denken dat ze onmisbaar zijn maar in de praktijk valt dat nogal tegen in de VS gezien hoeveel banen er al geoutsourced zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40104

dusty schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 16:14:
Het vergelijken van salarissen in Amerika is een stuk lastiger juist vanwege de verschillen. Ik verdien een stuk minder in Ohio dan dat ik in California/New York zou doen, echter is mijn vaste lasten hier een stuk lager en hou ik netto (na de vaste lasten te betalen) een stuk meer over dan dat ik in California/New York zou hebben.
En daarnaast kunnen er voordelen zijn mbt waar je in de staat woont en wat voor regelingen er bestaan in buur staten. Met name de combinatie Washington / Oregon is interessant omdat de één geen (staats) inkomstenbelasting kent en ander geen salestax. Waardoor zijn post weggeeft dat hij met "net buiten Portland" dus in de staat Washington woont, geen staats inkomstenbelasting betaald, in een goedkope regio woont en de optie heeft om even de staatsgrens over te wippen voor grote aankopen. Al met al één van de financieel gunstigste (en mooiste) locaties om te wonen en werken in de VS.

Ook een paar jaar in VC, WA gewoond en gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 23:23

Apache

amateur software devver

Anoniem: 399299 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 13:11:
[...]

Het is ook maar de vraag hoe duurzaam zo'n baan/salaris is als een werkgever voor 1/3 van dat salaris in Europa iemand kan vinden of voor een 1/10 van dat salaris een Indiër. Velen denken dat ze onmisbaar zijn maar in de praktijk valt dat nogal tegen in de VS gezien hoeveel banen er al geoutsourced zijn.
Als je dan ziet hoe vierkant zaken draaien en hoe weinig werk er nog ECHT word gedaan zodra er geoutsourced is komt men daar al wel meer en meer op terug.

Vorige week nog een andere developer en ik die zaten te wachten op een account unlock op oracle door een indier die geinitieerd werd vanuit een zuid afrikaanse helpdesk (om een localized helpdesk) aan te bieden.

dit kan tot 7 dagen !! duren ... 1 dag gewacht, werd toen echt blocking, via local contact hier, remote dba die om de hele administratieve rompslomp heen even die account unlockte (13 seconden werk).

De laatste jaren is er dus ook evengoed een richting die naar insourcing gaat.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362006

Even een hele andere tak van sport :D

Leeftijd: 34
Opleiding(en): HBO Bedrijfscommunicatie, PR en int. handel + Maatschappelijk Werk en Dienstverlening
Certificaten: Veel interne cursussen, hbo+ certificaat cognitieve gedragstherapie en schemagerichte therapie
Werkervaring: 8jr
Branche: GGZ
Huidige functie: Gedragstherapeutisch medewerker en HBO behandelaar

Vakantiedagen: 24 + 12 adv
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: Goede vraag

Regio: Den Haag
Reistijd**: 7min

Maandsalaris (bruto): 3200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

RzrBck schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 12:48:
[...]

Als je 19 bent is huisje (studio/kamer/appartementje) huren ~350euro p/m. Met verzekeringen ben je voor ong. 175euro klaar (als de auto lease is). Dus dan hou je nog wel over om leuk van rond te komen.
Een kamer voor 350 zal nog wel lukken. Maar beetje afhankelijk van waar hij woont, denk ik niet dat je voor dat bedrag een studio of een appartement(tje) kunt huren. Denk dat je dan toch gauw op een 500/700 euro uit gaat komen.. en dan komt gwl er nog een keer over heen.

En veel verhuurders eisen 4 keer de huur als minimum bruto maand salaris. Dus met 350 zit je dan al heel krap; 300 of minder zou beter zijn.
Maar ik zou idd liever in een oud barrel rijden en het geld op mn rekening zien (en schade vrije jaren opbouwen voor de auto-verzekering) dan een klein middenklasser lease te rijden.
Idd. Ik zou ook liever dat geld op mijn rekening zien maar volgens mij is sparen voor starters niet meer iets van deze tijd. Het is sowieso prettig om een paar maandsalarissen op je bankrekening te hebben staan mocht er iets gebeuren. Maar steeds meer mensen leven van maand tot maand..

[ Voor 6% gewijzigd door Alarmnummer op 27-08-2012 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Anoniem: 399299 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 13:11:
Niemand is onmisbaar, maar mijn werkgever doet z'n best goede mensen te behouden. De loonkosten voor mensen in Europa zijn ook aardig fors en de mensen die wij in India hebben zijn niet de onderkant van de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
brilsmurfffje schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:41:
[...]

Leeftijdstoeslagen op de verzekering had ik niet meegenomen, maar in het algemeen is de verzekering juist een factor waardoor prive rijden vaak wel loont. In de leaseregeling van mijn ex-werkgever werd je leasebedrag uitgesplitst naar lease, brandstof en verzekering. Dat geeft inzicht in de kosten van een zakelijke autoverzekering. Schrik niet, voor een 307 van 25k incl BTW noteerde de verzekering 130 euro per maand. Ter vergelijk, prive verzeker ik een 3-serie met cataloguswaarde van iets boven de 40k voor 50 euro per maand, casco incl no-claimbeschermer en SVI.

Mijn persoonlijke berekening ging ongeveer als volgt:
- auto kostte me netto 300 euro (eigen bijdrage ruim 100 + inkomstenbelasting over de bijtelling 25% over 25k)
- een vergelijkbare auto, maar dan tweedehands van 3 a 4 jaar oud, zou me ongeveer 500 euro per maand kosten. Daarin meegeteld de vaste kosten en de variabele kosten van de privekilometers.
- de luxe van nieuw rijden en de zorgeloosheid van leasen was me 50 a 100 euro per maand waard.

Per saldo zou ik dus even goed af zijn als ik
200 euro netto zou ontvangen (verschil tussen kosten leaseauto en eigen auto)
+ 50 a 100 euro compensatie voor de "nieuw en zorgeloos factor"
en een kostendekkende kilometervergoeding voor zakelijke kilometers.

150 a 300 netto --> 500 bruto + kilometergeld zou in mijn situatie de balans gelijk trekken. Een mobiliteitsbudget ter hoogte van het leasebudget zou me tenminste 100 euro beter uitkomen dan de leaseregeling.

Maar het belangrijkste nadeel van leasen is nog wel de beperking van je vrijheid. Je zit vast aan een nieuwe auto, waardoor je slechts kunt besparen door kleiner te rijden. Niet elke regeling geeft het ongebruikte leasebudget terug aan de werknemer. Ik reageerde in een van mijn vorige posts op iemand die een salaris had waarmee je ongeveer een woning van 40.000,- euro zou kunnen financieren, in combinatie met een leasebedrag waarmee je een eenvoudige Golf (t.w.v. meer dan de helft van die woning) zou kunnen rijden. Hoewel ik aardig autogek ben, leek dat me een beetje uit balans :) Zou iemand in zijn positie meer loon ontvangen i.p.v. de leaseauto, dan zou hij meestal geen nieuwe auto gaan rijden. Je wordt dus door de leaseregeling in een ander uitgavenpatroon gedrukt dan anders redelijk zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunpealhunter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 22:03
Leeftijd: 25
Opleiding(en): geen
Certificaten:geen
Werkervaring: geen
Werkgever: self-employed (ZZP)
Huidige functie: Investeerder in verschillende programma's en bedrijven op het internet

Vakantiegeld: zoveel als ik zelf wil
Vakantiedagen: wanneer ik er zin in heb
13/14e maand of winstuitkering: zie vorige 2 antwoorden
GSM: iPhone 4s
Leaseauto*: ik heb geen rijbewijs, dus ook geen auto
Werkweek: ik "werk" wanneer ik daar zin in heb. Per week spendeer ik in totaal maar zo'n 10 a 15 uur aan het volgen van chatrooms, het lezen van forum berichten en het doen van "due diligence" zoals dat heet op programma's die winstgevend zouden kunnen zijn.
Pensioenregeling: nog niks, maar ik ben van plan om het particulier te regelen bij de ABN-AMRO
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Reistijd**: Geen, ik doe het vanuit thuis.

Maandsalaris (bruto): Aangezien mijn inkomsten uit verschillende investerings websites (crowdfunding en forex) komt kan het elke maand weer een ander bedrag zijn. Voor deze maand staat de teller tot nu toe op zo'n 4900 Dollar (dankzij een mooie meevaller dat wel, normaal is het rond de $2000).

[ Voor 7% gewijzigd door dunpealhunter op 27-08-2012 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 471051

Leeftijd: 24
Opleiding(en): HBO Technische Informatica
Werkervaring: 1 jaar full-time, 1 jaar part-time, 5 jaar eigen bedrijf naast opleiding (alles in websites/webapplicaties)
Werkgever: klein ICT-bedrijf (<20 werknemers)
Huidige functie: Webapplicatie-ontwikkelaar

Vakantiedagen: 24 (bij 40 uur)
Pensioenregeling: Ja
Reistijd**: 15 min fietsen

Maandsalaris (bruto): 2250 (bij 40 uur)

Ik vraag me af of ik qua werkervaring niet veel meer kan verdienen (bedrijf is ook erg tevreden) en wat een redelijke jaarlijkse stijging in brutoloon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:24
RzrBck schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 12:48:
[...]

Een lease autootje is juist wel slim. Als je maar de juist neemt.
Collega van mij rijdt een 207 station, en die betaald 120 euro per maand aan bijtelling.

Probleem is juist dat de meeste mensen een dikke auto willen, die vaak nog 25% bijtelling (is/was) en nog een eigen bijdrage hebben omdat ze een klasse duurder willen rijden.

Maar als je 19 bent, is alles met 4 wielen goed. Dus je neemt de goedkoopste polo, 208, etc. met de minste bijtelling en je rijdt voor een habbekrats. Wat denk je dat verzekeren kost als je 19 bent?

Een lease auto is niet ALTIJD slim, ikzelf heb er wel recht op, maar ik rijd geen auto van de zaak. Je moet het gewoon per geval bekijken.

[ Voor 6% gewijzigd door mhr-zip op 27-08-2012 22:57 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

mhr-zip schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 22:54:
[...]

Een lease autootje is juist wel slim. Als je maar de juist neemt.
Collega van mij rijdt een 207 station, en die betaald 120 euro per maand aan bijtelling.

Probleem is juist dat de meeste mensen een dikke auto willen, die vaak nog 25% bijtelling (is/was) en nog een eigen bijdrage hebben omdat ze een klasse duurder willen rijden.

Maar als je 19 bent, is alles met 4 wielen goed. Dus je neemt de goedkoopste polo, 208, etc. met de minste bijtelling en je rijdt voor een habbekrats. Wat denk je dat verzekeren kost als je 19 bent?

Een lease auto is niet ALTIJD slim, ikzelf heb er wel recht op, maar ik rijd geen auto van de zaak. Je moet het gewoon per geval bekijken.
Bijtelling is niet het enige waar je op moet letten. Ik krijg alles wat ik aan leasebudget over houd uitgekeerd als bruto loon. Door handig te rekenen is het mogelijk genoeg bruto loon extra te krijgen om de bijtelling weer mee te verrekenen. Dan zou ik een vrij complete Opel Corsa rijden en genoeg overhouden om de 14% bijtelling te kunnen betalen van het overgebleven leasebudget. Ik kies zelf voor een andere auto waardoor ik omgerekend zo'n 20 euro van m'n loon kwijt ben aan m'n leaseauto.

Als je gaat rekenen kan prive rijden voordeliger zijn. Echter rij ik in een nieuwe auto, kom ik niet met verborgen kosten te zitten en kan ik een zeer complete auto rijden. Ik heb het geld niet om eenmalig een auto nieuw te kopen dus dan is leasen voor mij aardig aantrekkelijk.
Zeker aangezien ik prive gewoon wil kunnen rijden en overal heen wil kunnen.

[ Voor 12% gewijzigd door Tsurany op 27-08-2012 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Anoniem: 471051 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 22:52:
Leeftijd: 24
Opleiding(en): HBO Technische Informatica
Werkervaring: 1 jaar full-time, 1 jaar part-time, 5 jaar eigen bedrijf naast opleiding (alles in websites/webapplicaties)
Werkgever: klein ICT-bedrijf (<20 werknemers)
Huidige functie: Webapplicatie-ontwikkelaar

Vakantiedagen: 24 (bij 40 uur)
Reistijd**: 15 min fietsen

Ik vraag me af of ik qua werkervaring niet veel meer kan verdienen (bedrijf is ook erg tevreden) en wat een redelijke jaarlijkse stijging in brutoloon is.
Let wel op dat je €2500,- zou verdienen als je 40 uur per week zou werken. Dus je voldoet in mijn ogen ruimschoots aan de formule "leeftijd * 100".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hoe verdien je 2500 euro bij 40 uur werken als je 2250 euro verdient bij 40 uur werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Tsurany schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 22:59:
Hoe verdien je 2500 euro bij 40 uur werken als je 2250 euro verdient bij 40 uur werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Leuk spelletje zo :)

[ Voor 10% gewijzigd door Tsurany op 27-08-2012 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Tsurany schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 23:01:
[...]

Leuk spelletje zo :)
Sorry, ik heb poep ik me ogen. 8)7
Hij komt nu dus thuis met 2025 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door mhr-zip op 27-08-2012 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
en de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn ook niet al te ruim ;)
Ik zou inzetten op een telefoon/laptop, winstuitkering/13e maand en bruto 2600. En dan met 2500 + 13e maand genoegen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

mhr-zip schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 23:04:
[...]

Sorry, ik heb poep ik me ogen. 8)7
Hij komt nu dus thuis met 2025 euro.
Idd, das vrij weinig. Ik verdien straks met twee maanden werkervaring al meer dan dat en heb dan nog een leaseauto en laptop en mobiele telefoon abbo. Zou zeker aansturen op een (forse) salarisverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
RzrBck schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 23:05:
Ik zou inzetten op een telefoon/laptop, winstuitkering/13e maand en bruto 2600. En dan met 2500 + 13e maand genoegen nemen.
Zomaar even 350 euro afdwingen gaat niet altijd. Maar ik zou even rondkijken voor wat ander werk, en als je wat leuks vind dat ook meer verdient. Wat je ook bereid bent om te gaan doen, kan je dat altijd voorleggen aan je baas.
Tsurany schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 23:09:
[...]

Idd, das vrij weinig. Ik verdien straks met twee maanden werkervaring al meer dan dat en heb dan nog een leaseauto en laptop en mobiele telefoon abbo. Zou zeker aansturen op een (forse) salarisverhoging.
Geld is echt niet alles.

Is het werk leuk/heb je het naar je zin?
Wat zijn de vooruitzichten? Doorgroei mogelijkheden?
Leer je er veel van, of is het vooral uitvoeren en doe je steeds hetzelfde trucje?

[ Voor 33% gewijzigd door mhr-zip op 27-08-2012 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

mhr-zip schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 23:09:
Geld is echt niet alles.

Is het werk leuk/heb je het naar je zin?
Wat zijn de vooruitzichten? Doorgroei mogelijkheden?
Leer je er veel van, of is het vooral uitvoeren en doe je steeds hetzelfde trucje?
Deze opmerkingen komen vaak vanuit de gedachte dat goed verdienen betekent dat het werk vervelend is en dergelijke. Ik hoop niet dat je die toon in wilde zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 18:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

RzrBck schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 23:05:
Telefoon en laptop zijn tools of the trade, geen arbeidsvoorwaarden. het wordt pas een arbeidsvoorwaarde als het spul al dan niet onbeperkt prive gebruikt mag worden. Nou gebeurt dat over het algemeen toch wel, maar daar gaat het niet over ;)
Een laptop of telefoon van de zaak is net zoiets als een timmerman die zijn eigen hamer en beitel van zijn werkgever krijgt. Zijn werkgever kan er voor kiezen om iedereen zijn eigen gereedschap te geven, of gezamenlijke gereedschappen (bijv 5 beitels voor 10 man) op de werkplek beschikbaar te stellen.

Helaas zijn er nog een hoop mensen (zeker de junioren) die zich met een laptop / telefoon van de zaak graag laten zien omdat dat status geeft. Het tegengestelde is waar: het geeft aan dat je kennelijk soms gewillig bent om ook buiten werktijd een loonslaaf van je baas te zijn ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Geld is niet alles maar wel hetgeen mijn toekomstige hypotheek gaat regelen, mijn vakanties gaat regelen en er voor zorgt dat ik de dingen kan doen die ik wil doen buiten mijn werk om.

Bovendien is de eeuwige vergelijking van leuk werk aan de ene kant en goed verdienend werk aan de andere kant nutteloos. Beiden kunnen prima samen gaan en iemand die een bepaalde vaardigheden/kennis/intellect heeft waarvan het aanbod minder is dan de vraag zal altijd in staat zijn om leuk werk en goed verdienend werk te kunnen combineren.
Iemand die niet over zulke vaardigheden/kennis/intellect beschikt zal inderdaad niet snel een goed verdienende baan vinden die ook nog leuk is. Maar daar is in dit geval geen sprake van lijkt me.

@ The Eagle: Je begint goed maar slaat compleet door de andere kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 471051

Tsurany schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 23:09:
[...]

Voor de duidelijkheid, 2025 bij 36 uur wat ik nu doe, 2250 als ik het omreken naar 40 uur. :)

Extra's als een telefoon, laptop of auto zijn voor mij niet zo interessant, en collega's vinden dat waarschijnlijk ook want het bedrijf biedt dat ook niet.
Enige secundaire voorwaarde is een bonus bij het aanbrengen van nieuwe opdrachten.
Het werk bevalt me goed, ik heb voldoende uitdaging en verantwoordelijkheden en het is gezellig. Wel weinig doorgroeimogelijkheden.

Meer richtsalarissen welkom :) En wat is een aannemelijke jaarlijkse stijging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-06 09:44

Geckoo

Good news, everyone!

dunpealhunter schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 22:27:
Leeftijd: 25
Opleiding(en): geen
Certificaten:geen
Werkervaring: geen
Werkgever: self-employed (ZZP)
Huidige functie: Investeerder in verschillende programma's en bedrijven op het internet

Vakantiegeld: zoveel als ik zelf wil
Vakantiedagen: wanneer ik er zin in heb
13/14e maand of winstuitkering: zie vorige 2 antwoorden
GSM: iPhone 4s
Leaseauto*: ik heb geen rijbewijs, dus ook geen auto
Werkweek: ik "werk" wanneer ik daar zin in heb. Per week spendeer ik in totaal maar zo'n 10 a 15 uur aan het volgen van chatrooms, het lezen van forum berichten en het doen van "due diligence" zoals dat heet op programma's die winstgevend zouden kunnen zijn.
Pensioenregeling: nog niks, maar ik ben van plan om het particulier te regelen bij de ABN-AMRO
Reistijd**: Geen, ik doe het vanuit thuis.

Maandsalaris (bruto): Aangezien mijn inkomsten uit verschillende investerings websites (crowdfunding en forex) komt kan het elke maand weer een ander bedrag zijn. Voor deze maand staat de teller tot nu toe op zo'n 4900 Dollar (dankzij een mooie meevaller dat wel, normaal is het rond de $2000).
Ik kan mij dus totaal geen beeld vormen wat jij nou de hele dag nou doet....
kan je er iets meer over vertellen?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Laatst online: 00:26

Seraphin

Meep?

dunpealhunter schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 22:27:

Met geckoo.

Als ik je overzicht zo lees, geef je aan de ene kant aan dat jij investeerder bent, maar je funding komt van derden (crowdsourcing). Hoe verdien jij dan je geld? Vraag je aan de ondernemer in kwestie een courtage voor de geleverde funding? Uit je verhaal leid ik namelijk af dat je niet zelf positie neemt, en dus (ook) niet middels een exit aan je inkomen komt.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:15
Okai, ik kan heel moeilijk advies geven op bovenstaande posts, maar wil toch even mijn functie delen die ik aangeboden heb gekregen. Nog niet getekend o.i.d.

Het is dan wel geen die-hard ICT, maar ik denk dat jullie me toch kunnen helpen!

Opleiding(en): HBO Communicatie en Multimedia Design.
Werkervaring: 1 jaar stages met eigen projecten, 1 jaar los daarnaast werkervaring, 2 jaar eigen bedrijf naast opleiding (Film, animatie, foto)
Werkgever: klein ICT-bedrijf (<10 werknemers)
Functie: Allround grafisch vormgever. (Design van schermontwerpen, dus ook een stukje user experience e.d., verder film en fotografie)

Vakantiedagen: 20 (bij 40 uur)
Pensioenregeling: Weet ik nog niet
Regio: Gelderland
Reistijd**: 30 min auto

Maandsalaris (bruto): 1350 (bij 40 uur)

Ik ben van mening, ookal kom ik vrij direct van school af, dat dit toch echt te weinig is. Ik heb een mooi portfolio en een goed CV en ben als persoon, al zeg ik het zelf, erg makkelijk in de omgang. Ben flexibel, kan zowel in teams als zelfstandig werken, etc.

Dit bedrag staat overigens echt vast, is niks mee mogelijk. Misschien dat het na 3 maanden, na evaluatie wél omhoog gaat (dat is het idee) maar is voor mij niet zeker natuurlijk.

Beginning to realize the power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Dat is net geen 120 euro boven minimum. Dat is wel erg karig imo....

Secundaire voorwaarden zijn er ook niet, dus ja; ik zou daar echt niet aan de slag gaan. Kan je net zo goed vakken gaan vullen ofzo :X

Kijk je moet ook geen bergen met goud verwachten, maar iets richting de 2000/2200 mag toch wel lijkt mij, zeker als je min of meer 2/3 jaar werk ervaring hebt + HBO studie....

[ Voor 31% gewijzigd door Notna op 28-08-2012 11:06 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Dat is inderdaad echt en salaris van niks.

Ik studeer HBO-Rechten en verdiende bij mijn bijbaan (obv 40 uur) al ~1800, toen ik nog derdejaars was...

Ik denk dat je nog meer zou verdienen als je "low-pay" freelanceopdrachten zou doen van creativecow.net

[ Voor 25% gewijzigd door Sefyu op 28-08-2012 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
Dat heb ik persoonlijk eigenlijk ook. :/
Heb het ook al netjes aangegeven natuurlijk, maar er is niks mogelijk momenteel. Wel zicht op een jaarcontract en verhoging na 3 maanden, maar eigenlijk moet die verhoging behoorlijk fors zijn.

Overigens is het wel een erg leuk bedrijf en is de functie ook prima en biedt het mogelijkheden. :)

Het is alleen lastig dat ik verder vrij weinig aanbiedingen heb lopen. ;(

[ Voor 14% gewijzigd door NeOpHyTe-NL op 28-08-2012 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
NeOpHyTe-NL schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:57:
Ik weet wel, beter een job dan geen job, maar een dergelijk aanbod... die werkgever is er toch wel serieus mee aan het lachen. Mij zouden ze er in ieder geval nooit meer zien.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:33
Ik heb dezelfde opleiding gedaan en begon gelijk met 2250 in een soortgelijke functie, al was mijn functie meer op front end development gericht en minder op vormgeving. Bij navraag bij oud-klasgenoten is dit een normaal startsalaris, meeste zaten rond de 2000-2200 zoals Notna ook al zegt. Ik zou verder kijken als ik jou was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain

Werkervaring: 1 jaar stages met eigen projecten, 1 jaar los daarnaast werkervaring, 2 jaar eigen bedrijf naast opleiding (Film, animatie, foto)
Functie: Allround grafisch vormgever. (Design van schermontwerpen, dus ook een stukje user experience e.d., verder film en fotografie)

Vakantiedagen: 20 (bij 40 uur) Wettelijk minimum, de meesten krijgen 25 a 30 dagen.
Pensioenregeling: Weet ik nog niet Bij zo'n laag salaris bouw je geen ouderdomspensioen op.

Dit bedrag staat overigens echt vast, is niks mee mogelijk. Misschien dat het na 3 maanden, na evaluatie wél omhoog gaat (dat is het idee) maar is voor mij niet zeker natuurlijk.
Het geboden loon is ver onder de maat, je verdient zelfs minder dan het wettelijk minimumloon voor een 23-jarige. De secundaire arbeidsvoorwaarden zitten op het wettelijk minimum.
Is het realistisch dat je werkgever bij een 3-maanden evaluatie ineens 600 of 700 euro omhoog gaat, ik vrees van niet. Ik zou deze functie alleen aannemen als je niets anders kunt vinden (en intussen doorgaan met sollicitaties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
Ja dit is lastig hoor...
De vakantiedagen weet ik echter nog niet, dit was inderdaad het minimum wat ik even neer had gezet, maar geen idee nog hoe dat daar geregeld is.

Het bedrijf is zeker leuk en een jaarcontract is geen probleem, ik zou echter benieuwd zijn naar een loonindicatie na die 3 maanden. (Hier om vragen is denk ik niet netjes?) Zij geven aan dat ze een beetje teleurgesteld zijn in mijn terughoudende houding en een stukje commitment verwachten m.b.t. de 3 maanden en het salaris. Ik heb aangegeven nog heel even te wachten met mijn beslissing, omdat ik nog een andere aanbieding opwacht.

Daar kan ik wel inkomen natuurlijk, maar vind het toch lastig! Leuk bedrijf, fijne locatie, leuke opdrachten, kans op meer... Maar wat ik liever had gezien was een wat hoger start-loon. Om het heel plat te zeggen; ze kunnen me in m'n proeftijd er altijd nog met de dag uitgooien als ik niet beval. :)

Die andere aanbieding zit qua salaris zeer zeker hoger, maar is echter maar 2 dagen in de week. Ook is de zekerheid tot meer na 3 maanden niet 100% zeker. (klein bedrijf) Daarbij zou ik een contract klaar hebben liggen voor de paradigit met 2 dagen in de week. True, de paradigit is niet mijn droombaan, maar die andere aanbieding is wel erg leuk... Met die salarissen bij elkaar kom ik met 4 dagen op of over die 1350 én zou ik nog tijd hebben voor mijn eigen bedrijf. (Wat ik on-hold zou zetten als ik 5 dagen ga werken)

Maakt het er allemaal niet makkelijker op dit! :o
Een jaarcontract is aardig wat waard in deze tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:23
NeOpHyTe-NL schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:06:
Ja dit is lastig hoor...
De vakantiedagen weet ik echter nog niet, dit was inderdaad het minimum wat ik even neer had gezet, maar geen idee nog hoe dat daar geregeld is.

Het bedrijf is zeker leuk en een jaarcontract is geen probleem, ik zou echter benieuwd zijn naar een loonindicatie na die 3 maanden. (Hier om vragen is denk ik niet netjes?)
Nee hoor, dat is heel normaal. Zeker als je heel laag start, dan wil je wel zekerheid hebben over je groeipad. Met zo'n laag aanbod mag daar best een heldere afspraak (op papier) over gemaakt worden
Zij geven aan dat ze een beetje teleurgesteld zijn in mijn terughoudende houding en een stukje commitment verwachten m.b.t. de 3 maanden en het salaris. Ik heb aangegeven nog heel even te wachten met mijn beslissing, omdat ik nog een andere aanbieding opwacht.

Daar kan ik wel inkomen natuurlijk, maar vind het toch lastig! Leuk bedrijf, fijne locatie, leuke opdrachten, kans op meer... Maar wat ik liever had gezien was een wat hoger start-loon. Om het heel plat te zeggen; ze kunnen me in m'n proeftijd er altijd nog met de dag uitgooien als ik niet beval. :)
Tja, alhoewel werkplezier heel belangrijk is, moet je ook gewoon de rekeningen betalen. En ze mogen dan wel teleurgesteld zijn, maar dat komt voornamelijk doordat ze zelf voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

5 jaar geleden verdiende ik nog meer terwijl ik op een helpdesk zat (wel >23 jaar) en dat werk zat niet op HBO-niveau en had weinig verantwoordelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Overigens is het natuurlijk nog maar de vraag hoe lang de leeftijd * 100 formule geldig blijft met doorlopende inflatie en economische ontwikkelingen. Geen idee wanneer we die naar * 105 moeten bijstellen, maar het gaat geen jaren meer duren :p .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Wat een belachelijk laag salaris voor een HBO'er!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-06 21:35

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

@NeOpHyTe-NL; Willen ze niet misschien in het aantal uur tegemoet komen? Dat je i.p.v. 5 dagen maar 3 dagen werkt voor dat salaris. Dan kan je mooi die andere job accepteren voor die drie maanden en ga je weer verder met je bedrijfje nadat het andere contract is afgelopen.

Voor dat salaris 5 dagen werken met een hbo diploma op zak én +-1,5 jaar werkervaring is echt not-done imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 23:31

CaDje

Framedrops for life

Leeftijd: 27
Opleiding(en): Werktuigbouw HBO
Certificaten: BOSIET, HUET, Working at height / confined spaced, Escape. voor het werken offshore
Werkervaring: 6 jaar in Shipping / Offshore sector
Werkgever: Offshore Contractor
Huidige functie: Installation Engineer

Vakantiedagen: 30 + compensatie dagen bij werken offshore
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + evt. bonus
Pensioenregeling: ja, 100% door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Zorgverzekering betaald door werkgever, overuren bij werken offshore
Regio: ZH
Reistijd: ~30min met auto

Maand salaris (bruto): 3080

Daar komen nog overuren bij, afhankelijk van hoeveel weken ik offshore ben dit jaar. Planning dit jaar is ~10 weken, dat zijn ~580 uur die er nog bij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

netjes

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 35872 op 28-08-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 21:15
The Eagle schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 23:29:
[...]

Telefoon en laptop zijn tools of the trade, geen arbeidsvoorwaarden...

Een laptop of telefoon van de zaak is net zoiets als een timmerman die zijn eigen hamer en beitel van zijn werkgever krijgt. Zijn werkgever kan er voor kiezen om iedereen zijn eigen gereedschap te geven, of gezamenlijke gereedschappen (bijv 5 beitels voor 10 man) op de werkplek beschikbaar te stellen.
Ik betrap mezelf erop dat ik het in de laatste solliciatie gesprekken al niet eens meer ter sprake gebracht heb van mijn kant uit dan. Krijg het nog wel vaak te horen als "extra" via het wervings, detacherings en uitzendburo's. "Je krijgt ook een laptop ter beschikking" Misschien moet ik eens vragen of ik dan een slagersmes ter beschikking krijg als ik als slager aan het werk ga.

Mocht er op mn eerste dag geen werkstation dan wel laptop ter beschikking zijn om de gevraagde werkzaamheden uit te voeren dan begin ik gewoon met het stoken van een vuurtje...... voor de rooksignalen :+

Wel had ik laatst een leuk gesprek, ik vroeg wat voor klanten bedient werden vanuit west-brabant. Nou van een bedrijf om de hoek tot bedrijven in amsterdam. Nadat de vraag aan mij werd gesteld of ik het bezwaarlijk vond om op locatie te werken, vroeg ik wat het leasebudget was voor medewerkers. Tot mijn verbazing werd het eventjes stil en werd ik raar aangekeken.

Ik begrijp best dat je voor woon-werkverkeer zelf uit moeten zoeken hoe je dat voor elkaar krijgt en dat je blij mag zijn als je daar een vergoeding voor krijgt. Als je van mij verlangt dat ik vrijwel dagelijks op locatie werk dan hoort een auto wat mij betreft ook tot de benodigheden. De hoogte van het leasebudget bepaald dan weer of het een extra is of niet. En dan ook weer afhankelijk van wat je er aan hebt, het budget hebben voor een Audi A5 is leuk, maar daar kun je nog geen hypotheek mee krijgen, en die hypotheek kun je al helemaal vergeten als de bijtelling 20% van je netto salaris weg snoept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
Mr.Nash schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:04:
@NeOpHyTe-NL; Willen ze niet misschien in het aantal uur tegemoet komen? Dat je i.p.v. 5 dagen maar 3 dagen werkt voor dat salaris. Dan kan je mooi die andere job accepteren voor die drie maanden en ga je weer verder met je bedrijfje nadat het andere contract is afgelopen.

Voor dat salaris 5 dagen werken met een hbo diploma op zak én +-1,5 jaar werkervaring is echt not-done imho.
Nope, 4 dagen voor 1300 bruto was mijn tegenvoorstel, was geen optie.
Hoe 'negatief' alles ook klinkt, ik wil toch met ze in zee gaan. Met het oog op meer na 3 maanden, als dat er niet of niet voldoende is, wordt het een exit, hoe fantastisch het bedrijf misschien dan ook moge zijn.

De zekerheid en het vaste ritme is momenteel gewoon heel erg fijn, zeker omdat ik de afgelopen 3 maanden op mijn spaarcenten heb geleefd en deze nu vrijwel op zijn. (Heb ook nog eens een zeer dure auto voor de hobby die eigenlijk mijn spaarrekening is. ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Mja, geld verdienen is natuurlijk altijd beter dan potverteren. En het straalt de juiste mentaliteit uit op je CV.
Maar tenzij je nu al keiharde afspraken hebt over frequentie, hoogte en voorwaarden van toekomstige loonsverhogingen, denk ik niet dat je bij dat bedrijf ooit op een "lekker" salarisniveau terecht gaat komen. Daarvoor zou de "achterstand" t.o.v. de markt te groot zijn.

(het lospeuteren van een salarisverhoging van 30% in een keer is, in dezelfde functie bij hetzelfde bedrijf, een unicum)

Either way; respect dat je er zo mee om gaat, lekker kijken hoe de wind er over 6 maanden voor staat, maar inderdaad blijven solliciteren. Laatste (goedbedoelde tip); probeer dan te voorkomen dat potentiële nieuwe medewerkers meteen te weten komen wat je nu verdient... het bedrag is dermate laag dat het suggestie kan gaan wekken dat de kwaliteit van je diensten navenant is.

(totaal irrelevant, ik weet het, maar heb het al zijn gebeuren in een bedrijf; collega bleef door politiek gedoe een paar jaar te lang steken in dezelfde schaal, daarna krijg ze bij andere managers een beetje een stempel toen ze intern wilde doorstromen, onder het mom "er zal wel een reden zijn dat je zo lang stil hebt gestaan").

[ Voor 0% gewijzigd door Seraphin op 28-08-2012 16:08 . Reden: spelvaut? welke spelvaut!? ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als je NIETS anders hebt lopen, dan zou ik dat ook accepteren. Ik heb ook een stage geaccepteerd waar ik maar 500 euro bruto per maand verdien. Dat doe ik 4 maanden en dan kijk ik weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

stin schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:34:
Als je NIETS anders hebt lopen, dan zou ik dat ook accepteren. Ik heb ook een stage geaccepteerd waar ik maar 500 euro bruto per maand verdien. Dat doe ik 4 maanden en dan kijk ik weer verder.
Uh je mag met een stage al blij zijn als je uberhaubt iets krijgt. Ik kreeg voor 40 uur stage per week op het HBO 250 euro bruto :|

Stage vergoeding is iets optioneels, zeker niet verplicht afaik..

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Notna schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:35:
[...]

Uh je mag met een stage al blij zijn als je uberhaubt iets krijgt. Ik kreeg voor 40 uur stage per week op het HBO 250 euro bruto :|

De indruk die ik aan die bovenstaande post overhield, was dat hij eigenlijk naar een baan solliciteerde (oftewel; ook al klaar was met studie), maar dat de werkgever in plaats daarvan een "stage" aanbod tegen een dergelijk bedrag.

Oftewel; wel iemand voor ver onder het minimumloon aan het werk zetten, er een of ander educatief verhaal *kuch* smoesje bij verzinnen en de kostenreductie is weer gerealiseerd voor dit jaar.

[ Voor 0% gewijzigd door Seraphin op 28-08-2012 16:07 . Reden: lijkt wel of ik elke post begin met "mja" :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
NeOpHyTe-NL schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:06:

Het bedrijf is zeker leuk en een jaarcontract is geen probleem, ik zou echter benieuwd zijn naar een loonindicatie na die 3 maanden. (Hier om vragen is denk ik niet netjes?) Zij geven aan dat ze een beetje teleurgesteld zijn in mijn terughoudende houding en een stukje commitment verwachten m.b.t. de 3 maanden en het salaris. Ik heb aangegeven nog heel even te wachten met mijn beslissing, omdat ik nog een andere aanbieding opwacht.
Als ze zo belachelijk weinig willen betalen, is het heus niet vreemd om er naar te vragen.
Voor die 1300 mag jij ook wel een beetje voor jezelf opkomen, en de teugels in handen nemen. Ipv. dat hun zitten te zeuren over je terughoudende houding etc. Wat kunnen ze je doen? De baan niet geven? Toen ik op jou leeftijd nog steeds in de plaatselijke supermarkt werkte, verdiende ik al meer.
.
Als ze je 2200 willen bieden, dan is het weer een ander verhaal.
Seraphin schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:28:
Mja, geld verdienen is natuurlijk altijd beter dan potverteren. En het straalt de juiste mentaliteit uit op je CV.
Maar tenzij je nu al keiharde afspraken hebt over frequentie, hoogte en voorwaarden van toekomstige loonsverhogingen, denk ik niet dat je bij dat bedrijf ooit op een "lekker" salarisniveau terecht gaat komen. Daarvoor zou de "achterstand" t.o.v. de markt te groot zijn.

(het lospeuteren van een salarisverhoging van 30% in een keer is, in dezelfde functie bij hetzelfde bedrijf, een unicum)

Either way; respect dat je er zo mee om gaat, lekker kijken hoe de wind er over 6 maanden voor staat, maar inderdaad blijven solliciteren. Laatste (goedbedoelde tip); probeer dan te voorkomen dat potentiële nieuwe medewerkers meteen te weten komen wat je nu verdiend... het bedrag is dermate laag dat het suggestie kan gaan wekken dat de kwaliteit van je diensten navenant is.

(totaal irrelevant, ik weet het, maar heb het al zijn gebeuren in een bedrijf; collega bleef door politiek gedoe een paar jaar te lang steken in dezelfde schaal, daarna krijg ze bij andere managers een beetje een stempel toen ze intern wilde doorstromen, onder het mom "er zal wel een reden zijn dat je zo lang stil hebt gestaan").
300% mee eens.

Er is nog een aspect om de baan WEL aan te nemen onder huidige voorwaarden: Van een baan, naar een baan is makkelijker.

DWZ, als je werkeloos thuis zit staat wat slechter op je CV, dan dat je wel werkzaam bent in de sector. Echter als je na 3 maanden al weer van baan wilt veranderen, komt dat ook weer niet zo goed over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:16

RBH

Okai, ik kan heel moeilijk advies geven op bovenstaande posts, maar wil toch even mijn functie delen die ik aangeboden heb gekregen. Nog niet getekend o.i.d.

Het is dan wel geen die-hard ICT, maar ik denk dat jullie me toch kunnen helpen!

Vakantiedagen: 20 (bij 40 uur)
Pensioenregeling: Weet ik nog niet

Ik ben van mening, ookal kom ik vrij direct van school af, dat dit toch echt te weinig is. Ik heb een mooi portfolio en een goed CV en ben als persoon, al zeg ik het zelf, erg makkelijk in de omgang. Ben flexibel, kan zowel in teams als zelfstandig werken, etc.

22 jaar en CMD gedaan? Komt me bekend voor. ;) Heb je het aan de HvA gedaan?

Salaris vind ik wel vrij weinig ja. Ik verdien 1800 bruto en heb de opleiding nog niet eens afgerond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
Thanks guys, jullie bevestigen eigenlijk mijn vermoeden. Toch wil ik ze een kans geven en de 3 maanden afwachten, uiteraard let ik tussentijds wel op. ;)

@Robin: Nope, aan de Hogeschool Arnhem & Nijmegen. :)
(Maar ik heb je wel als contact op Flickr. met name vanwege de autofotografie ;)

[ Voor 16% gewijzigd door NeOpHyTe-NL op 28-08-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

NeOpHyTe-NL schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:12:
Thanks guys, jullie bevestigen eigenlijk mijn vermoeden. Toch wil ik ze een kans geven en de 3 maanden afwachten, uiteraard let ik tussentijds wel op. ;)

Ah, ik dacht al zoiets toen ik las "Regio: Gelderland". :) Grappig nonetheless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

NeOpHyTe-NL schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:12:

(Maar ik heb je wel als contact op Flickr. met name vanwege de autofotografie ;)
Dus jij laat 3 maanden lang misbruik van je maken omdat je ze een kans wilt geven? Ik zou toch wat meer eigenwaarde gaan opwekken tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
Tsurany schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:16:
[...]

Dus jij laat 3 maanden lang misbruik van je maken omdat je ze een kans wilt geven? Ik zou toch wat meer eigenwaarde gaan opwekken tbh.
Ik realiseer me dat deze houding makkelijk overkomt, ik zit echter in een lastig parket. De rekeningen komen wel mooi binnen en die moeten betaald worden. Helaas kunnen mijn ouders mij niet bufferen omdat ze het zelf erg krap hebben. Een stukje zekerheid is in dat geval wel wat waard voor mij persoonlijk. De andere aanbieding die ik had is behoorlijk onzeker en zorgt voor een érg onregelmatig ritme. Ik weet van mijzelf dat ik wel even een wat beter vast ritme kan gebruiken. :)

Als ik in een wat luxere positie zat was het een ander verhaal. Als ze me na die 3 maanden nog geen marktconform salaris kunnen bieden wordt het plaatje erg anders. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

NeOpHyTe-NL schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:22:
[...]

Ik realiseer me dat deze houding makkelijk overkomt, ik zit echter in een lastig parket. De rekeningen komen wel mooi binnen en die moeten betaald worden. Helaas kunnen mijn ouders mij niet bufferen omdat ze het zelf erg krap hebben. Een stukje zekerheid is in dat geval wel wat waard voor mij persoonlijk. De andere aanbieding die ik had is behoorlijk onzeker en zorgt voor een érg onregelmatig ritme. Ik weet van mijzelf dat ik wel even een wat beter vast ritme kan gebruiken. :)

Als ik in een wat luxere positie zat was het een ander verhaal. Als ze me na die 3 maanden nog geen marktconform salaris kunnen bieden wordt het plaatje erg anders. ;)
Ik snap het wel. Ik had ook behoefte aan die vastigheid. Had nog wel de mazzel dan dat ik wat kon verdienen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394380

Blueone schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 13:37:
[...]

Het verschil tussen Niveau 3 en Niveau 4 is vrij klein, in beide gevallen zal je starten met hetzelfde werk. Certificaten halen is voor mij nu belangrijker, heb de job toch aangenomen omdat werk vinden op dit moment toch niet een van de makkelijkste dingen is om te doen.

De auto is een leuk dingetje erbij.. Na het doorlezen van dit topic (tijdens me avond dienst ;)) misschien toch maar even contact opnemen met het hoofdkantoor.. Al de salarissen hier.. Gelukkig heb ik nog niet veel vaste lasten, ben nog inwonend, dus om werkervaring op te doen en certificaten te halen is het momenteel een leuke job. De lease auto's gaan overigens om toyota Aygo's.. Bijtelling erop valt volgens mij wel mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 394380 op 28-08-2012 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 10:35

Jeroen V

yadda yadda yadda

[...]Als ik in een wat luxere positie zat was het een ander verhaal. Als ze me na die 3 maanden nog geen marktconform salaris kunnen bieden wordt het plaatje erg anders. ;)
Hou er wel rekening mee dat als ze geen opzegtermijn in je contract opnemen dat je er dan een jaar aan vast zit.

Wat ik zou proberen is het volgende:
1. probeer vast te laten leggen wat de salarisverhoging is na drie maanden,
2. zorg ervoor dat je een opzegtermijn van maximaal een maand hebt.

Mocht je dan na drie maanden geen verhoging krijgen dan kan je alsnog ontslag nemen..... (en uiteraard in de tussentijd je ogen openhouden voor een andere baan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 471147

Leeftijd: 21 (Oktober 22)
Opleiding(en): MBO ICT Beheer BOL-4, 2e jaars HBO Technische Informatica
Werkervaring: 1 Jaar+
Werkgever: ICT bedrijf (beheer en ontwikkeling) 50 man+
Huidige functie: SharePoint ontwikkelaar (C#) onder vast contract

Vakantiedagen: 28
Laptop: Ja (Asus kf72)
GSM: Ja (htc 7 trophy)
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: ?
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Schoolkosten a €2.000/jr
Regio: Eindhoven
Reistijd: 30 Minuten (Eigen auto met reiskosten verg.)

Maand salaris (bruto): €1.150

Ben na mn opleiding begonnen met € 950,- bruto, toen 21 geworden en € 1150,- gekregen.
Ben binnen gekomen met vrijwel geen ervaring in wat ik moest gaan doen, dus wou zelf ook niet meer vragen.
Nu werk ik er langer als een jaar en lukt het werk wat ik krijg prima. Ik zie mezelf ook echt als medewerker, daar ik hetzelfde werk doe als mijn collega's (niet eenvoudiger dus dan mensen die al medior/senior zijn)

Nu kreeg ik laatst te horen dat ik € 1.350,- zou gaan verdienen, maar ik weet niet of ik het daar wel mee eens moet zijn, aangezien ik ook in Oktober 22 word.

Als ik hier om me heen kijk is het volgens mij wat aan de lage kant.
Nu vroeg ik me af wat jullie er overdenken, en wat ik zou kunnen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365841

Leeftijd: 18
Opleiding(en): MBO applicatie ontwikkelaar
Certificaten: MOS
Werkervaring: 1/2 stage bij het zelfde bedrijf
Werkgever: klein ICT-bedrijf (<15 werknemers)
Functie: Webdeveloper

Laptop: nee (binnenkort)
Werkweek: 14 uur
Pensioenregeling: Geen idee

Maandsalaris (bruto): € 350,- (ongeveer)

Let wel op dat ik nog op school zit en dus part-time werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 13:18
Dat je parttime werkt bleek wel uit de 14-urige werkweek ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:56
Anoniem: 471147 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:18:

Ben na mn opleiding begonnen met € 950,- bruto, toen 21 geworden en € 1150,- gekregen.
Ben binnen gekomen met vrijwel geen ervaring in wat ik moest gaan doen, dus wou zelf ook niet meer vragen.
Nu werk ik er langer als een jaar en lukt het werk wat ik krijg prima. Ik zie mezelf ook echt als medewerker, daar ik hetzelfde werk doe als mijn collega's (niet eenvoudiger dus dan mensen die al medior/senior zijn)

Nu kreeg ik laatst te horen dat ik € 1.350,- zou gaan verdienen, maar ik weet niet of ik het daar wel mee eens moet zijn, aangezien ik ook in Oktober 22 word.

Je wordt serieus uitgebuit! 1800-1900 zou een geschikter salaris zijn gezien je opleiding.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeeps
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-07-2023
[...]

Je kunt natuurlijk ook gewoon al aan het werk gaan en wel verder gaan met je andere aanbieding(en). Als die aanbieding in je proeftijd bij het eerste bedrijf toch nog rond komt, kunt je zonder opgave van reden gewoon overstappen naar het 2e bedrijf.

Dit is normaal gesproken natuurlijk niet zo netjes, maar gezien het belachelijke salaris zou ik het gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Notna schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:35:
[...]

Dat kreeg ik ook toen ik op HBO een verplichte stage moest lopen. Uiteraard is het optioneel, maar ik ga geen stage lopen als ik geen geld krijg. Sowieso ken ik geen bedrijf dat geen stagevergoeding betaalt. Als de kosten vergoed worden, is dat voor mij al voldoende. €500 p/m (ex. bonus waarvan ik nog niet weet hoe hoog die kan worden) is wel heel erg weinig als je weet dat een ander bedrijf €3000 p/m betaalt voor een vergelijkbare stage. Wel een bedrijf waar je moeilijk een plek krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-06 13:54
Leeftijd: 21
Opleiding(en): ICT-Beheerder (MBO niveau 4), 2e jaar HBO Business, IT & Management (voorheen Bedrijfskundige informatica)
Certificaten: MCTS, MCITP, IBM Powersystems
Werkervaring: 2 jaar ervaring bij huidige werkgever, daarvoor 2 jaar stage bij 2 verschillende bedrijven.
Werkgever: Semi-overheid
Huidige functie: Systeembeheerder

Vakantiedagen: Zou ik even op moeten zoeken...
13/14e maand of winstuitkering: Eindejaarsuitkering 7.5%
Werkweek: 36 uur (4x9)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: mogelijkheid om aantal cursussen te volgen per jaar + examen
Regio: Zuid Holland
Reistijd**: Fiets 20 min, auto 5 min (heen)

Maandsalaris (bruto): € 2338

Momenteel prima tevreden, binnenkort komt er een functiewijziging aan waardoor het alleen positiever wordt :)

[ Voor 6% gewijzigd door ro3lie op 28-08-2012 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Anoniem: 471147 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:18:

Wij hebben pas iemand aangenomen van net 21. MBO WTB niveau 4, heeft wel zijn eindstage bij ons gedaan, dus was al enigszins ingewerkt (totale opleidingstraject is 5-10 jaar). En die hebben ze 1989 euro gegeven (38-urige werkweek).

Nu is het wel zo dat als er morgen 4 schoolverlaters met MBO WTB niveau 4 + 2 stagelopers zichmelden, dat ze allemaal welkom zijn. En dat deze mensen niet zo heel dik gezaaid zijn. Nu is het wel zo dan men niet in iedere branche staat te springen om nieuwe mensen, en ik heb ook gelezen dat mensen na hun opleiding bijna gratis komen stage lopen, om maar werkervaring op te doen. Als je in zo'n branche zit, kan je waarschijnlijk wat minder eisen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 16:01
Ik zoek eigenlijk wat advies, mijn huidige situatie:

Leeftijd: 27 (november 28)
Opleiding(en): Havo, laatste jaar Bedrijfskunde MER Deeltijd(volg versneld in 3 jaar)
Werkervaring: 6 jaar full-time horeca, 3 jaar kantoor(2 jaar incasso, 9 maanden sales)
Werkgever: Internet betaaldienstverlener voor webshops
Huidige functie: Inbound Sales Medewerker

Vakantiedagen: 24 bij 40 uur
13/14e maand of winstuitkering: geen
Werkweek: 38 uur
Pensioenregeling: geen
Reiskosten: geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Lunch vergoed, vrijdagmiddal borrel, 50% studiekosten vergoed(75 netto p/m)
Regio: NH
Reistijd: 20min met auto

Maand salaris (bruto): 2400 (2280 bij 38 uur)

Nu heb ik op eigen initiatief een promotie afgedwongen, het bedrijf is groeiende en ondanks dat ik zelf sales ervaring wilde is dat niet wat ik wil blijven doen. Ik wil leiding geven, wat in lijn ligt met mijn opleiding. Het bedrijf bestaat uit ongeveer 25 medewerkers. De Support / Techische Support afdeling is het grootst, ongeveer 10-12 medewerkers, voornamelijk bestaand uit de minst gekwalificeerde/gemotiveerde medewekers.

Mijn nieuwe functie wordt Support Manager, leidinggevende dus voor deze club. Deze functie bestaat momenteel niet, momenteel gebeurt de aansturing door 2 senior medewerkers, die blijven dus wel in dienst maar leiden de afdeling dus niet meer.

Nu heb ik dus geen idee wat ik in mijn salarisonderhandelingen voor moet gaan. Ik ben inmiddels 9 maanden in dienst, mijn tweede half jaar contract loopt dus over 3 maanden af. Momenteel werk ik maar 38 uur ivm met mijn opleiding, dit zal waarschijnlijk 40 uur worden, daar ik nu toch ook al elke dag 30-45 minuten eerder op kantoor aanwezig ben.

Mijn doel is om er 3000 bruto op basis van 40 uur uit te slepen, met nog een extra eis, namelijk dat ik ook af en toe thuis kan werken, naast de club leiden ben ik namelijk ook bezig met het verbeteren van processen in de gehele organisatie. En daaraan gelieerd dat ik mijn werktijden flexibeler kan indelen, momenteel werk ik vaste tijden van 09.00-17.30 zoals elke medewerker die klantencontact heeft.

Ik vraag mij dus af of dit realistisch is, ik weet dat 2 collega's die momenteel in dezelfde functie zitten als ik nu zit, dat zij respectievelijk 2700 en 2800 bruto verdienen, hoewel zij wel respectievelijk 33 en 35 zijn(hoewel de laatste wel echt tot de max onderhandeld heeft schijnbaar). De toekomstperspectieven zijn goed, we zijn een snel groeiende organisatie(vorig jaar 15 medewerkers, 5 jaar geleden 3). Daarnaast heeft de directeur, risk manager en de algemeen manager aangegeven het volste vertrouwen in mij te hebben, zij zien mij in de toekomst doorgroeien naar een soort van operations manager functie.

Ik ben benieuwd wat jullie mening is in deze.
Pagina: 1 ... 71 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen en opmerkingen over leasevergoedingen horen hier niet, daarvoor kun je in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457216" target=_blank>Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3</a> terecht.

Volg ook de discussie in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1472000" target=_blank>Brainstorm over salaristools</a>~~~[/html]