Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Leeftijd:25 (bijna dan
Opleiding(en): MBO Netwerkbeheer N4
Certificaten: Diverse MCP's inclusief MCIPT: Enterprise Administrator, VMWare VCP 5. ITIL v3 Foundations, PRINCE2
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: IT dienstverlener
Huidige functie: Service Manager/Technisch consultant
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: -
Laptop: Ja (HP Probook) ook prive te gebruiken
GSM: Ja (iPhone 4s)ook prive te gebruiken
Leaseauto: Ja, budget aanschaf 40k
Werkweek: 40 uur (meestal iets meer)
Pensioenregeling: Werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internet abbo van 'de zaak', tijd voor tijd, flexibel aantal vakantiedagen, indelen eigen tijd. Onbeperkt prive gebruik zakelijke middelen (auto, laptop, telefoon)
Land: Nederland
Regio: ZH
Reistijd: 5min
Maand salaris (bruto): 3300
Salaris is nog hetzelfde, dat bespreken we hier meestal eens in de twee jaar maar maakt dan ook altijd flinke stappen. Aan het einde van het jaar is het tijd voor een nieuwe auto (altijd zakelijk aanschaf) en m'n budget is aanzienlijk gegroeid en een sportieve auto is ook gewoon toegestaan, altijd leuk.
Het aller belangrijkste voor mij is echter nog steeds van maandag t/m vrijdag het plezier. Natuurlijk is het leuker werken met een mooi salaris, dikke auto en gadgets maar zonder uitdaging en goede sfeer is dat allemaal maar tijdelijk vertier. Ik ga echt met plezier naar mijn werk, heb leuke collega's, mooie verantwoordelijkheden waar ik me dagelijks vol voor geef en het biedt voldoening.
Leasebedrag is inclusief brandstofvoorschot, dus écht dik kun je daar niet van rijden (maar ik ben zeer tevreden met mijn franse 14% stationRobkazoe schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 16:18:
[...]
Tja, je hebt feitelijk alleen een paar certificaten, meer niet. Dan krijg je 2500 euro per maand, met pensioenregeling, een dikke leasebak + brandstof, laptop en GSM van de zaaak. Qua basissalaris kan het misschien nog wat omhoog, maar je krijgt behoorlijk wat secundaire spullen mee van de zaak.
Zal het binnenkort eens bespreken, jaargesprek komt er weer aan.
[ Voor 92% gewijzigd door matinez op 15-08-2012 16:43 ]
Als ik dat dan weer vergelijk met magic45, dan is dat het andere uiterste. Ik vind dat hij een aardig salaris heeft (ik denk bovengemiddeld als ik dat zo zie) voor MBO + 7 jaar ervaring. En geen idee of de functies op elkaar lijken, maar daar kan een behoorlijk verschil in zitten. Vind het zelf erg lastig te wegen wat een onafgemaakt WO-opleiding waard is. En voor 2e lijnswerk is 2500 euro een degelijk bedrag, doe je systeembeheer, dan kan er wat bij.Sebas1979 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 16:41:
[...]
Leasebedrag is inclusief brandstofvoorschot, dus écht dik kun je daar niet van rijden (maar ik ben zeer tevreden met mijn franse 14% station). Ik denk dat je gelijk hebt qua salaris. Aan de andere kant sta ik al weer 2 jaar stil.
Zal het binnenkort eens bespreken, jaargesprek komt er weer aan.
Dat komt natuurlijk niet uit op 180 vakantiedagen, ik tel mijn weekend ook niet op bij mijn vakantiedagen ;-)Anoniem: 381416 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 16:15:
Vakantiedagen: 4 op/ 4 af regeling. komt op 180 vakantie dagen
OT: mooi salaris maar inderdaad een aanslag op je priveleven lijkt me
Ik beoordeel regelmatig CV's, maar iemand die een opleiding niet heeft afmaakt komt bij mij alleen maar negatief over. Tenzij er iets fantastisch op zijn CV staat -- wordt de CV niet op de stapel van "invites" gelegd.
Om een gat in je CV op te vullen? Ik zou er zelf altijd wel een beknopte reden bij zetten iig.R3M1 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 18:45:
Waarom worden niet afgemaakte opleidingen geplaatst bij "opleiding(en)"?
Ik beoordeel regelmatig CV's, maar iemand die een opleiding niet heeft afmaakt komt bij mij alleen maar negatief over. Tenzij er iets fantastisch op zijn CV staat -- wordt de CV niet op de stapel van "invites" gelegd.
[ Voor 68% gewijzigd door Pimmerd op 15-08-2012 18:49 ]
Ligt er volgens mij aan, toevallig net gesolliciteerd en mijn niet afgemaakte Master was voor geen van de bedrijven een bezwaar. Zeker niet omdat ik goed kan motiveren waarop ik gestopt ben en dat ik het binnen afzienbare tijd nog af kan ronden.R3M1 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 18:45:
Dat dus. Een gat in je CV is denk ik erger dan een niet afgeronde opleiding.Pimmerd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 18:49:
[...]
Om een gat in je CV op te vullen? Ik zou er zelf altijd wel een beknopte reden bij zetten iig.
Daarnaast speelt dat gat inderdaad ook een rol. Als ik het weg zou laten zou ik impliceren dat ik na mijn VWO een paar jaar niks had gedaan om vervolgens te denken "mwoah, misschien is werk toch wel handig". Dat lijkt mij toch echt nadeliger.

[ Voor 82% gewijzigd door Rutix op 15-08-2012 22:28 ]
Nothing to see here!
Ik ben dan ook van mening opleiding en gaten er minder toe doen. Uiteraard, van iemand die zijn WO master heeft behaald verwacht je meer dan van iemand die zijn MBO opleiding niet heeft afgemaakt. Toch, als er buiten de gaten om, interessante punten op een CV staan dan gaan die cv'sbij mij op de stapel invite.
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
NouR3M1 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 18:45:
Daarom. Het zal een gok zijn; sommige beoordelaars van je CV leggen het in het postvak "uit". Bij anderen pakt het juist goed uit het gat gelijk te verklaren. Zelfs voor dezelfde functie. Voor mijn huidige baan ben ik eerst door een detacheringsbureau afgewezen om op gesprek gestuurd te worden. Rechtstreekse sollicitatie was wel raak. En zoals boven te lezen beviel het van beide kanten. Potentieel herkennen....papiertjes in een systeem kloppen en een zoekopdrachtje matchen, dat kunnen ze. Maar goed.Pimmerd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 18:49:
[...]
Om een gat in je CV op te vullen? Ik zou er zelf altijd wel een beknopte reden bij zetten iig.
Ik zal misschien mazzel gehad hebben dat ik "hun kandidaat" naast het potje liet piesen maar bij mijn huidige werkgever heeft het goed uitgepakt. Deze was juist erg gecharmeerd dat ik het gelijk openlijk vermeldde en eerlijk uitlegde waarom dat zo was.
Dan kijk je alleen naar wat ze behoren te weten. en niet naar de potentieel van een kandidaat. Ik heb al vaak genoeg meegemaakt dat iemand die niet zijn/haar opleiding had afgemaakt beter paste bij het bedrijf omdat de persoon beter gemotiveerd was, beter was in het analyseren van gegevens. Ik heb dan ook mensen gezien die hun opleiding niet afgemaakt hebben en wel zou aannemen, en sommige mensen die wel hun opleiding hadden afgemaakt maar ik nooit in mijn bedrijf zou willen hebben.R3M1 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 18:45:
[...]Ik beoordeel regelmatig CV's, [...] wordt de CV niet op de stapel van "invites" gelegd. [...]
Iemand met een gebrek aan kennis om juiste documentatie te maken en een juiste werkwijze te hanteren kan ik dingen aanleren waardoor die kennis er wel komt en hij/zij de juiste werkwijze hanteert. Iemand die niet genoeg motivatie heeft kan ik gewoon weg niets mee.
Met een papiertje kan je een bepaalde niveau verwachten, als ze die niet hebben kan je gewoon kritischere vragen stellen.
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Omdat je ook kennis opdoet van opleidingen die je niet afmaakt?R3M1 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 18:45:
Zo heb ik 4 jaar lang een opleiding gedaan, maar het uiteindelijk niet afgemaakt, omdat het niet was wat ik wou doen. Nu heb ik wel m'n propedeuse bij die opleiding gehaald, maar ik zet ook op m'n CV dat ik 4 jaar die opleiding heb gedaan. Niet alleen omdat ik anders een gat zou hebben van 3 jaar, maar ook omdat ik (ondanks het niet volledig af hebben gemaakt) meer kennis in huis heb op dat gebied dan iemand die heel die opleiding niet heeft gedaan.
The devil is in the details.
Nu ben ik sinds ik begon naar mijn mening al vrij snel 'gegroeid', binnen een half jaar zat ik al bij klanten en doe ik 3e lijns werk als ook het uitvoeren van software updates, etc. etc.
Mijn salaris blijft echter achter vergeleken met de 'echte' consultants, die toch fors boven mijn salaris zitten. Ze hebben wellicht 2 jaar meer ervaring, omdat ze destijds van Havo - HBO zijn gegaan en niet als ik Vmbo - Mbo - Hbo hebben gedaan. En nee, ik ben geen domme jongen, mijn motivatie op school was gewoon laag
Hierdoor ben ik nu echter wel wat ouder, en heb ik dus wat minder ervaring.
Enfin,
Hoe pak ik het aan als ik wat meer salaris zou willen? Nu zit ik op €2300,- en heb ik in April 3 jaar werkervaring, waarvan 2 bij dit bedrijf. Binnenkort mag ik als het doorgaat naar andere klanten toe (bijzonder grote advies/consultancy kantoren, grote advocatenkantoren), om daar on-site beheer te doen etc. Komt naar mijn mening redelijk in de buurt van functioneel beheer en/of consultancy.
Zeg je gewoon tegen je manager "ik wil meer geld, of ik ga weg", of "ik doe nu meer dingen dan waar ik mee begonnen ben --> meer salaris", of iets anders?
Ik weet niet of je bij je bedrijf functioneringsgesprekken hebt? Persoonlijke doelstellingen hebt behaald? Als dit zo is kan je aangeven dat je goed werkt leverd, en wat er tegenover kan staan?De_Bastaard schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 08:55:
Ik weet niet of ik het hier kan/moet vragen, maar hoe vraagt de GoT'er om meer salaris? Zelf ben ik nu 28, heb HBO Information Management gedaan en zit wegens omstandigheden (nouja, vooral het schaarse aanbod aan IT vacatures in Limburg) op een Support afdeling. Gelukkig is het niet het no-brainer werk zoals bij Getronics of een andere grote helpdesk toko, en zijn er vooruitzichten voor me waarin ik meer consultancy ga doen.
Nu ben ik sinds ik begon naar mijn mening al vrij snel 'gegroeid', binnen een half jaar zat ik al bij klanten en doe ik 3e lijns werk als ook het uitvoeren van software updates, etc. etc.
Mijn salaris blijft echter achter vergeleken met de 'echte' consultants, die toch fors boven mijn salaris zitten. Ze hebben wellicht 2 jaar meer ervaring, omdat ze destijds van Havo - HBO zijn gegaan en niet als ik Vmbo - Mbo - Hbo hebben gedaan. En nee, ik ben geen domme jongen, mijn motivatie op school was gewoon laagHBO met 2 vingers in de neus gedaan.
Hierdoor ben ik nu echter wel wat ouder, en heb ik dus wat minder ervaring.
Enfin,
Hoe pak ik het aan als ik wat meer salaris zou willen? Nu zit ik op €2300,- en heb ik in April 3 jaar werkervaring, waarvan 2 bij dit bedrijf. Binnenkort mag ik als het doorgaat naar andere klanten toe (bijzonder grote advies/consultancy kantoren, grote advocatenkantoren), om daar on-site beheer te doen etc. Komt naar mijn mening redelijk in de buurt van functioneel beheer en/of consultancy.
Zeg je gewoon tegen je manager "ik wil meer geld, of ik ga weg", of "ik doe nu meer dingen dan waar ik mee begonnen ben --> meer salaris", of iets anders?
Voor de rest moet je voor jezelf duidelijk hebben waarom jij meer moet verdienen in jou ogen, en dit uitleggen aan je manager. Je kan niet aankomen en zeggen 'anderen verdienen meer op hun 28e dus ik wil er ook wat bij op'. Probeer je manager duidelijk uit te leggen waarom jij meer salaris waard bent.
Ik halveer de stapel eerst door er willekeurig CV's tussenuit te pakken en stuur deze kandidaten een standaard afwijzing: 'Sorry, wij willen geen mensen zonder geluk'. Scheelt weer wat werk.R3M1 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 18:45:
Nu weer serieus. Mag ik vragen om dat voor functies het dan gaat? Ik beoordeel ook veel CV's en kijk eigenlijk alleen naar ervaring. Als een kandidaat een aantal jaar heeft laten zien dat hij een bepaalde functie kan, is dat voor mij meer bewijs dan een diploma.
Gouden regel: nooit dreigen als je niet bereid bent door te zetten bij een negatief antwoord. Dreigen met vertrek doe je dus alleen als je óf al een andere aanbieding hebt liggen, óf liever werkloos bent dan nog langer onder dezelfde voorwaarden door te gaan.De_Bastaard schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 08:55:
...en zelfs dan kan je je nog afvragen of het handig is. Het kan het onderling contact aardig verpesten.
Vooral onderbouwen waarom je meer geld waard bent dan je op dit moment krijgt. Dat is het beste. Je kan altijd nog in stilte zoeken naar wat anders als het resultaat niet bevredigend is.
Dat is dan een sterke indicatie dat sprake is van devaluatie van diploma's in die sector.Pierre Sec schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:29:
[...]
Als een kandidaat een aantal jaar heeft laten zien dat hij een bepaalde functie kan, is dat voor mij meer bewijs dan een diploma.
[ Voor 5% gewijzigd door nare man op 16-08-2012 09:55 ]
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Aangeven waarom jij van mening bent dat je bent gegroeid. Ben je nieuwe dingen gaan doen? Heb je meer verantwoordelijkheid gekregen? Wordt er meer van je verwacht? Als je die zaken kunt beargumenteren en jouw leidinggevende ervan kunt overtuigen kun je om een verhoging vragen.De_Bastaard schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 08:55:
Ik weet niet of ik het hier kan/moet vragen, maar hoe vraagt de GoT'er om meer salaris? [...]
Dreigen om weg te gaan moet je inderdaad alleen doen als je ook bereidt bent om de daad bij het woord te voegen.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Als je dat eerste doet, zijn er genoeg managers die jou er simpelweg uitflikkeren. Je bent dan immers niet echt gemotiveerd om bij het bedrijf te blijven, dus dan kun je net zo goed gaan.De_Bastaard schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 08:55:
Het tweede kan al beter. Je hebt meer verantwoordelijkheid gekregen, je kunt meer, je hebt meer werkervaring, dus vind je dat je ook meer zou moeten verdienen. Dit kun je gewoon bespreken met jouw manager, maar zeg nooit dat je anders weg gaat. Dat is chantage en daar reageren veel mensen allergisch op.
Ik zei de laatste keer simpelweg dat ik het wel weer eens tijd vond voor een verhoging, omdat het alweer een hele tijd geleden was.. Niet de meest sterke argumentatie
[ Voor 19% gewijzigd door Lethalis op 16-08-2012 10:14 ]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Zeg je nu dat de waarde van zeg 10 jaar ervaring voor jou minder zwaar zou wegen bij het beoordelen van geschiktheid dan puur het hebben van een diploma? Zeker voor een jurist vind ik dat een bijzondere uitspraak. Als er één beroepsgroep is waar het papiertje alleen zegt dat je een tijdje student bent geweest...nare man schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:55:
[...]
Dat is dan een sterke indicatie dat sprake is van devaluatie van diploma's in die sector.
Vergelijken met collega's is een goed begin. Bij detacheerders staat je salaris over het algemeen in een redelijk vaste verhouding tot je tarief. Als je gemiddeld over langere termijn net zoveel oplevert aan tarief als je collega's is het redelijk dat je hetzelfde verdient. De detacheerders die ik ken zijn meestal redelijk open over de tarieven en de salarisschalen van mensen, juist omdat die zaken aan elkaar gekoppeld zijn.De_Bastaard schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 08:55:
Hoe pak ik het aan als ik wat meer salaris zou willen?
Kijk wie binnen het bedrijf voor een vergelijkbaar tarief als jij zelf wordt weggezet en vergelijk dan jullie salarissen. Als je significant lager in salaris zit kan je dat prima voorleggen aan je baas. Als het niet direct wat oplevert kan je er altijd nog een afspraak voor de toekomst van maken: "Als ik het komend jaar gemiddeld tarief x oplever, groei ik naar bijbehorend salarisniveau y".
Is altijd al zo geweest, omdat de IT van oudsher een "pruts" sector is, die gedreven werd door mensen die "wel handig" met computers waren. Vroeger kon je niet eens een opleiding doen ervoor. Dus de meeste ervaren IT-ers van 40+ hebben behalve wat certificaten helemaal geen relevante opleiding.nare man schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:55:
[...]
Dat is dan een sterke indicatie dat sprake is van devaluatie van diploma's in die sector.
En als jij dan enthousiast binnenkomt en kunt aantonen dat je er verstand van hebt en het vooral ook heel leuk vindt om dat werk te doen, vinden ze dat vaak sympathieker overkomen dan iemand die nu met zijn HBO of WO diploma binnenkomt en meteen allemaal eisen gaat stellen en zijn kennis vooral van zijn opleiding heeft.
Voordat ik bij mijn vorige werkgever wegging, heb ik mijn best gedaan om zoveel mogelijk certificaten te halen zodat ik tenminste iets op mijn CV had staan (HBO heb ik immers niet afgemaakt). Echt niemand die ernaar keek. Werkervaring was het enige dat ze belangrijk vonden en daar ben ik simpelweg op aangenomen.
Zo van "ach hij is al 5 jaar .NET programmeur, dan kan hij ons werk ook wel doen". Mijn werkgever vond mij "wel een aardige gozer" en dat was behalve mijn werkervaring de reden dat ik de baan heb gekregen
Anoniem: 35872
Ik had enkele eisen:
- Jong (<30 jaar)
- Niet veer ervaring (ging om een helpdesk functie).
- MBO niveau
Na enkele gesprekken met geschikte kandidaten, kwam er maar 1 uit waarvan ik vond dat hij in het team paste..
Ervaring had hij nauwelijks (wel MBO ICT niv 4 afgerond). Maar verder nauwelijks praktijk ervaring..
Goede babbel, leergierig, goede ambities..
Ondanks dat het veel werk was om hem op niveau te krijgen was er wel gelijk een klik. En nu na een jaar is hij 1 van de betere helpdeskers van de afdeling....
Tuurlijk weet hij nog niet alles, maar je ziet hem per maand groeien...
Of dit diploma's devalueert, durf ik niet te stellen. Een diploma weegt in sommige sectoren en/of functies minder zwaar, dat wel. Het succes van een kunstenaar is minder afhankelijk van zijn diploma. Als chirurg maak je geen enkele kans zonder. Althans, dat hoop ik. Minder zwart-wit: ik heb liever een projectleider die >5 jaar succesvol projecten afrondt zonder dimploma dan een HBO'er die nog nat achter de oren is.nare man schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:55:
[...]
[ Voor 144% gewijzigd door curvemod op 16-08-2012 10:52 ]
Zeker voor starters.. Dit is de enige manier om hun "niveau" aan te tonen.. Tuurlijk beginnen ze onderaan de ladder maar het biedt toch enige houvast..
Ook voor mensen die een stap willen maken, bv van de helpdesk naar een systeembeheer functie.
Intern doorgroeien is vaak geen probleem maar dmv jobhoppen kan een diploma handig zijn..
Ook voor Senior functies word toch vaan minimaal HBO + lading ervaring gevraagd..
Denk dat je als MBO + veel ervaring toch moeilijker door de selectie komt.
Of je moet een functie bij een grote werkgever op je CV hebben staan die hoog staat aangeschreven.
Denk dat diploma's gewoon afhangt van de context waarin je zit..
Ik wil persoonlijk niet dadelijk 30 zijn en dan nog onder de 3k verdienen...
Nou, technische natuurkunde, wiskunde, etc. zijn toch echt wel relevante opleidingenLethalis schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:24:
[...]
Is altijd al zo geweest, omdat de IT van oudsher een "pruts" sector is, die gedreven werd door mensen die "wel handig" met computers waren. Vroeger kon je niet eens een opleiding doen ervoor. Dus de meeste ervaren IT-ers van 40+ hebben behalve wat certificaten helemaal geen relevante opleiding.
Zeker als je het over zwaardere functies hebt telt het hebben van een technisch universitair diploma gewoon mee.
Het kan zeker in jouw voordeel werken, maar het hangt ook erg ervan af wat je precies doet in de ICT.qadn schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:14:
[...]
Nou, technische natuurkunde, wiskunde, etc. zijn toch echt wel relevante opleidingen
Zeker als je het over zwaardere functies hebt telt het hebben van een technisch universitair diploma gewoon mee.
Als je boekhoudsoftware maakt, heb je niks aan Technische Natuurkunde. Ga je voor het CBS software schrijven om allerlei wiskundige modellen uit te kristalliseren, ja, dan is een technische WO opleiding zeker een pre en zelfs vereist.
Daarnaast moet je het ook in de tijd plaatsen. Een technische WO opleiding bevat tegenwoordig behoorlijke raakvlakken met de ICT (bij werktuigbouwkunde krijg je zelfs programmeren als vak) maar 20 jaar geleden had het er nog weinig mee te maken.
Daar was ik ook al bang voor idd. Nu hoop ik dat ik een stap kan maken door het uitvoeren van andere zaken, zodat het wat meer op mijn niveau uitkomt. Helaas is er bar weinig in deze regio ... en verhuizen zit er niet in i.v.m. verplichtingen.qadn schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:13:
Tjah, als je werk onder niveau doet valt er weinig aan te doen vrees ik.
Leeftijd: 29
Opleiding(en): MBO+ IT
Certificaten: SharePoint 2007 + SharePoint 2010
Werkervaring: 7 jaar, +/- 90 projecten
Werkgever: Consultancybureau
Huidige functie: Consultant
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
Laptop: Ja
GSM: iPhone
Leaseauto: Ja, 1.000 euro/maand incl. brandstof
Werkweek: 40 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid tot thuiswerken
Land: NL
Regio: Noord-Holland
Reistijd: 40 minuten
Maand salaris (bruto): 4.750 basis, + 1% van je omzet per maand erbij.
Behalve het feit dat de arbeidsvoorwaarden goed zijn, zit er veel uitdaging in. Ik krijg een voortrekkersrol om de Business Unit groot te maken op het gebied van SharePoint
Dat zie je toch verkeerd denk ik dan.Lethalis schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:25:
[...]
Daarnaast moet je het ook in de tijd plaatsen. Een technische WO opleiding bevat tegenwoordig behoorlijke raakvlakken met de ICT (bij werktuigbouwkunde krijg je zelfs programmeren als vak) maar 20 jaar geleden had het er nog weinig mee te maken.
De wiskundige basis en de manier van denken (probleem oplossen) is erg nuttig.
Mensen met een technische WO opleiding kunnen over het algemeen goed technische problemen oplossen, ook buiten hun vakgebied (kan er wat kennis missen, maar dat kan je snel ophalen).
Opleiding(en): MBO ICT-Beheerder niv. 4 -> momenteel laatste jaar HBO Informatica
Certificaten: n.v.t
Werkervaring: 1,5 jaar hier
Werkgever: -
Huidige functie: Software engineer
Vakantiegeld: 8% van jaarinkomen
Vakantiedagen: n.v.t (0 uren basis)
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 0 uren
Pensioenregeling: 100% vergoed
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Regio: Zuid-holland
Reistijd: 25 min
Maandsalaris (bruto): 1290,- bij werkweek van 40 uur (7,50 per uur)
Redelijk tevreden. Ander half jaar geleden hier een kans gekregen om praktijk ervaring op te doen en veel te leren, hier staat het vrij lage loon tegen over. Nog een half jaar school om vervolgens hier af te studeren met dezelfde vergoeding.
Tevens heb ik hele flexibele werkdagen & tijden. ik kan komen op de dagen die ik wil en beginnen van 7:00 tot en met 10:00
[ Voor 14% gewijzigd door Viewty op 16-08-2012 14:35 ]
Ik zeg niet dat het niet nuttig is, ik zeg dat het niet relevant isqadn schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:03:
[...]
Dat zie je toch verkeerd denk ik dan.
De wiskundige basis en de manier van denken (probleem oplossen) is erg nuttig.
Mensen met een technische WO opleiding kunnen over het algemeen goed technische problemen oplossen, ook buiten hun vakgebied (kan er wat kennis missen, maar dat kan je snel ophalen).
Ik ben zelf programmeur en was ook altijd goed in wiskunde op school. Natuurlijk heb ik daar baat bij, maar wat ik daar geleerd heb, heeft verder weinig te maken met mijn werk. Terwijl een opleiding Hogere Informatica modules bevat als "objectgeorienteerd programmeren" en dat is wel relevant. Dan leer je iets wat direct van invloed is op hoe jij software produceert.
Het moet er direct iets mee te maken hebben om relevant te zijn, vind ik.
Een niet technische opleiding zoals Bedrijfsadministratie (HBO) zou in mijn geval zelfs nog relevanter kunnen zijn dan Wiskunde (WO). Simpelweg omdat ik veel met boekhoudkundige software te maken heb, inclusief de regeltjes die daarvoor gelden, en weinig met complexe wiskundige problemen.
Nuttig kan alles zijn. Dat ik Duits spreek, is ook nuttig.. maar heeft - behalve die 2 keer per jaar dat ik voor de baas iemand in het Duits moet bellen, omdat het makkelijker is voor hem - totaal geen invloed op mijn werk en hoe ik mijn functie uitvoer.
Zozo, dat doe je niet verkeerd zeg :-)tommyz schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:00:
Zojuist een hele mooie aanbieding gehad, ik ga maandag beslissen of ik hier op in ga:
Opleiding(en): MBO+ IT
Certificaten: SharePoint 2007 + SharePoint 2010
Werkervaring: 7 jaar, +/- 90 projecten
Werkgever: Consultancybureau
Huidige functie: Consultant
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
Laptop: Ja
Leaseauto: Ja, 1.000 euro/maand incl. brandstof
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid tot thuiswerken
Maand salaris (bruto): 4.750 basis, + 1% van je omzet per maand erbij.
Behalve het feit dat de arbeidsvoorwaarden goed zijn, zit er veel uitdaging in. Ik krijg een voortrekkersrol om de Business Unit groot te maken op het gebied van SharePoint
De manier van denken en problemen oplossen is heel relevant.Lethalis schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:29:
[...]
Ik zeg niet dat het niet nuttig is, ik zeg dat het niet relevant is
Maar ik heb het in principe alleen over de meer (informatica technische) uitdagende zaken.
Ik ken behoorlijk wat (WO) natuurkundigen en wiskundigen die aan mooie dingen werken*, maar geen HBOers
Voor het bouwen van boekhoudpakketten enzo zijn de eisen qua wiskunde en technisch denken wat ... anders natuurlijk.
*) Machine learning, computational linguistics, computational biology, etc.
En dan praten we dus eigenlijk langs elkaar heen, want ik schreef in mijn eerdere reacties al dat het voor bepaalde functies wel degelijk belangrijk kan zijn. Ik denk alleen wel dat er voor iedere ontwikkelaar die een technisch uitdagende functie heeft, er wel 100 rondlopen waarvoor dat niet geldt.qadn schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:40:
[...]
Maar ik heb het in principe alleen over de meer (informatica technische) uitdagende zaken.
Maar goed, dit is allemaal off topic
[ Voor 14% gewijzigd door Lethalis op 16-08-2012 15:06 ]
Thanks! In principe is bij mij het salaris niet de reden om te beslissen, maar ik ben afgelopen jaar al twee keer van werkgever veranderd, en je wilt er niet op achteruit gaan (niet dat ik een job-hopper ben, maar zat bij beide werkgevers niet echt goed op mijn plek).De_Bastaard schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:38:
[...]
Zozo, dat doe je niet verkeerd zeg :-)
'Huidige werkgever' toch niet zo'n fijne werkgever?tommyz schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:51:
[...]
Thanks! In principe is bij mij het salaris niet de reden om te beslissen, maar ik ben afgelopen jaar al twee keer van werkgever veranderd, en je wilt er niet op achteruit gaan (niet dat ik een job-hopper ben, maar zat bij beide werkgevers niet echt goed op mijn plek).
Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
Weet je zeker dat je niet gewoon wordt uitgebuit? Je zit als je straks 22 bent maar zeer marginaal boven het minimum loon terwijl je een afgerond MBO diploma hebt en al vrij ver op weg bent naar een HBO opleiding.Viewty schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:17:
Maandsalaris (bruto): 1290,- bij werkweek van 40 uur (7,50 per uur)
Redelijk tevreden. Ander half jaar geleden hier een kans gekregen om praktijk ervaring op te doen en veel te leren, hier staat het vrij lage loon tegen over. Nog een half jaar school om vervolgens hier af te studeren met dezelfde vergoeding.
Tevens heb ik hele flexibele werkdagen & tijden. ik kan komen op de dagen die ik wil en beginnen van 7:00 tot en met 10:00
Vind het uurloon wel erg laag voor iemand met kennis en al anderhalf jaar ervaring. Dat soort loon past eerder bij iemand zonder opleiding.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Heb je wel gelijk in, maar ik kan het me wel voorstellen als je tijdens je stage gewoon hetzelfde uurloon gaat houden. Je krijgt gemiddeld rond de 350/400 voor een HBO stage per maand, dat is nog geen 3 euro per uur... afstuderen is meestal een half jaar. Dat scheelt je op dat half jaar afstuderen al 4300 euro..Tsurany schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:36:
[...]
Weet je zeker dat je niet gewoon wordt uitgebuit? Je zit als je straks 22 bent maar zeer marginaal boven het minimum loon terwijl je een afgerond MBO diploma hebt en al vrij ver op weg bent naar een HBO opleiding.
Vind het uurloon wel erg laag voor iemand met kennis en al anderhalf jaar ervaring. Dat soort loon past eerder bij iemand zonder opleiding.
Bij mijn opleiding kon je redelijk zelf kiezen wat voor afstudeerproject je wilde hebben en de software engineers gingen gewoon een software engineering afstudeeropdracht zoeken waarbij ze in feite gewoon fulltime developer waren met een klein stukje project er omheen. Meestal krijgen ze een lager loon omdat ze nog amper ervaring hebben maar iemand die je al anderhalf jaar in je bedrijf hebt lopen zitten ga je sowieso geen stagecontract aanbieden voor een lager bedrag dan waar je hem nu voor inhuurt.
En persoonlijk vind ik voor dit ene voordeel nog ruim een half jaar zulk laag salaris krijgen niet in verhouding staan. Ik zie overal om mij heen studenten die een veel hoger uurloon krijgen met een bijbaan wat gewoon ongeschoold werk is. Zou toch eens informeren of er geen salaris verhoging in zit aangezien je toch aardig wat ervaring hebt.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Heb je gelijk in, maar ik ben op dit moment ook aan het afstuderen voor een paar euro in het uur. Terwijl ik hiervoor rond de 12 euro zat, tja het is niet anders. Op dit moment krijg je echt niet zomaar een leuke stageopdracht, laat staan een vergoeding die boven de 5 euro per uur is. En dan maakt ervaring of vorig loon echt helemaal niks uit.Tsurany schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:52:
Als jij al bij een bedrijf werkt en daar gaat afstuderen zal je over het algemeen toch gewoon de functies uitvoeren die je nu ook al uitvoert maar dan in een vorm van project gegoten.
Bij mijn opleiding kon je redelijk zelf kiezen wat voor afstudeerproject je wilde hebben en de software engineers gingen gewoon een software engineering afstudeeropdracht zoeken waarbij ze in feite gewoon fulltime developer waren met een klein stukje project er omheen. Meestal krijgen ze een lager loon omdat ze nog amper ervaring hebben maar iemand die je al anderhalf jaar in je bedrijf hebt lopen zitten ga je sowieso geen stagecontract aanbieden voor een lager bedrag dan waar je hem nu voor inhuurt.
En persoonlijk vind ik voor dit ene voordeel nog ruim een half jaar zulk laag salaris krijgen niet in verhouding staan. Ik zie overal om mij heen studenten die een veel hoger uurloon krijgen met een bijbaan wat gewoon ongeschoold werk is. Zou toch eens informeren of er geen salaris verhoging in zit aangezien je toch aardig wat ervaring hebt.
Ik heb laatst om verhoging gevraagd, er ging nagekeken worden of dat mogelijk was omdat het afstuderen er aan zat te komen en ik misschien te duur zou zijn.Tsurany schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:52:
Als jij al bij een bedrijf werkt en daar gaat afstuderen zal je over het algemeen toch gewoon de functies uitvoeren die je nu ook al uitvoert maar dan in een vorm van project gegoten.
De doorgroeimogelijkheden zijn top, en startsalaris voor afgestuurd hbo'er zijn daar 2200,- bruto. Ik ga er dus vanuit als ik afgestudeerd ben dat ik rond de 2400 kom te zitten, bedankt voor de reacties btw
Leuk om eens een post uit een compleet andere sector te zien!ptholemy schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:27:
Een onderwijspostje:
Leeftijd: 26
Opleiding(en): HBO 2e gr. geschiedenis, WO 1 e gr. geschiedenis (afstudeerfase, 2013)
Certificaten: : stagiaires begeleiden, mentor.
Werkervaring: 5,5 jaar
Werkgever: Voortgezet onderwijs
Huidige functie: docent geschiedenis / onderzoek
Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: +/- 13 weken
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: ja
GSM: nee
Leaseauto*: nee
Werkweek: 41,5 klokuren (20 lessen v. 50 min + 4,5 taakuren) (exclusief 4,5 klokuur studieverlof)
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: trekkingsrecht, tijdelijk onderzoeksfinanciering
Land:NL
Regio:Overijssel
Reistijd**: 30 min fiets
Maandsalaris (bruto): 2875 (excl. trekkingsrecht en onderzoeksfinanciering)
Hopelijk volgend jaar naar schaal LC i.v.m. WO opleiding!
Ik snap alleen je aangegeven tijden niet geheel; lesuren, taakuren, studieverlof, onderzoek, je gooit nogal wat verschillende tijdsbestedingen tegen ons aan.
Ik heb de salarisschalen voor het onderwijs er eens bijgepakt, betekent een instroom in schaal LC dat je dan naar EUR 3254 toe gaat? (of val je dan een of meer trede(s) terug in de schaal?). Sowieso is wat mij betreft het beeld "Onderwijs betaalt ruk" aangepast.
@ hieronder; salaris niet hoog? Ik vind dat dus reuze meevallen. Het merendeel van de posters die hier op HBO niveau een ICT functie uitoefenen, zitten toch redelijk op/rond de "leeftijd x 100" formule. Daar zit ptholemy nu al/nog boven, en als die genoemde schaalverhoging doorgaat, zou er dus nog (flink?) veel meer in zitten. Zoals ik het nu zie, betaalt onderwijs dus prima.... de eerste jaren (ik kan me wel voorstellen dat je in het onderwijs véé'l eerder aan je top zit dan in het bedrijfsleven).
[ Voor 13% gewijzigd door Seraphin op 17-08-2012 13:03 ]
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Tja, onderwijs salaris is misschien niet hoog, maar 13 weken vakantieSeraphin schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:30:
[...]
Leuk om eens een post uit een compleet andere sector te zien!
Ik snap alleen je aangegeven tijden niet geheel; lesuren, taakuren, studieverlof, onderzoek, je gooit nogal wat verschillende tijdsbestedingen tegen ons aan.
Ik heb de salarisschalen voor het onderwijs er eens bijgepakt, betekent een instroom in schaal LC dat je dan naar EUR 3254 toe gaat? (of val je dan een of meer trede(s) terug in de schaal?). Sowieso is wat mij betreft het beeld "Onderwijs betaalt ruk" aangepast.
Wou dat ik dat had..
Ik moet het doen met 4,5 week en ongeveer hetzelfde loon..
Verder zal de druk/stressfactor ook wel redelijk hoog zijn, toetsen nakijken in de avonduren etc..
Opleiding(en): Verkeerskunde (HBO)
Certificaten: -
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Gemeente
Huidige functie: Beleidsmedewerker Dynamisch Verkeersmanagement
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 50
13/14e maand of winstuitkering: 6% eindejaars uitkering
Laptop: Ja (4 jaar oude Fujitsu-Siemens)
GSM: Ja (Nokia E60)
Leaseauto*: Nee
Werkweek: 40 uur (36 uur contract, daardoor 50 verlofdagen)
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Reiskostenvergoeding: OV-abbonement
Regio: Limburg
Maandsalaris (bruto): 3230
Hiernaast werk ik nog als ZZP-er voor ongeveer 100 uur per jaar.
Opleiding(en):MBO
Certificaten: DIverse vakgerelateerde certificaten
Werkervaring:10jr
Werkgever: Ziekenhuis (non academisch)
Huidige functie:Medisch Instrumentatie Technicus
Vakantiegeld:ja, 8% jaarloon
Vakantiedagen: +/-55 a 60 (166 vak uren, +/- 20 dagen omdat ik 40h per week werk op basis van een contract van 36uur en CO dagen voor bereikbaarheidsdiensten)
13/14e maand of winstuitkering: ja, 8% jaarloon
Laptop:nee
GSM:ja, good ol prepaid
Leaseauto:nee
Werkweek: 36h
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: CAO ziekenhuizen, werkgeversbijdrage zorgpremie, 3-4% korting op vakanties geboekt bij Globe reisbureau, fietsplan, PLB uren, etc
Regio: Zuid Holland
Reistijd: 25min
Maand salaris (bruto): 2948,-
Wat betreft de uren is het wat lastig uitleggen. In het onderwijs zijn taakuren geen echte uren. Een lesuur van 50 min geldt als 1,5 uur. Sowieso zijn de weken qua werkdruk erg verschillend. Soms heb je vergaderingen s'avonds en dat valt allemaal onder dat loon. Overwerk wordt niet uitbetaald.Seraphin schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:30:
[...]
Leuk om eens een post uit een compleet andere sector te zien!
@ hieronder; salaris niet hoog? Ik vind dat dus reuze meevallen. Het merendeel van de posters die hier op HBO niveau een ICT functie uitoefenen, zitten toch redelijk op/rond de "leeftijd x 100" formule. Daar zit ptholemy nu al/nog boven, en als die genoemde schaalverhoging doorgaat, zou er dus nog (flink?) veel meer in zitten. Zoals ik het nu zie, betaalt onderwijs dus prima.... de eerste jaren (ik kan me wel voorstellen dat je in het onderwijs véé'l eerder aan je top zit dan in het bedrijfsleven).
Om het simpel te houden geef ik op papier 25 lessen p/w. Daarvan heb ik 3 lessen betaald verlof voor de studie en nog 2 lessen dat ik taken doe ipv lessen. Het onderzoek is een losstaand iets waar ik gewoon extra geld voor krijg, maar wat dus ook tijdelijk is. Hier valt ook het begeleiden van werkweken en het nakijken van examens onder. Dit levert een extra nettovergoeding op van een paar honderd bij elkaar.
Ik ben zeker niet ontevreden over het loon, maar er zitten weinig mogelijkheden in voor carrière. Ik doe bijvoorbeeld veel meer werk dan een andere collega, terwijl hij LC heeft en ik LB. De reden: hij heeft een WO. Dat stimuleert niet heel erg. Voor de rest ga je elk jaar standaard een trede omhoog (in 2014 12 treden per schaal LB , LC , LD)
Het is mij nog niet helemaal helder in welke trede van LC ik terecht kom. Het zal het eerste jaar weinig schelen. Ik ga er hoe dan ook op vooruit. Even afwachten verder.
Verder is er weinig kans op LD (hoogste schaal) aangezien je daarvoor minimaal 50% van je lessen in de bovenbouw moet lesgeven en dat gaat op mijn huidige school niet gebeuren. Ik zie dus nog wel wat ik doe als er vacatures komen. LD trede 12 betekent rond de 5000 bruto, dus niet verkeerd. Daarna houdt het dan ook op en stijg je in het onderwijs niet verder (tenzij je directeur wordt oid).
Vakantie is idd een luxe. Nu moet ik zeggen dat ik mijn werk echt als hobby zie en ik weinig druk/stress ervaar. Toch neem je je werk mee naar huis in de vorm van veel nakijkwerk. Gelukkig heb ik per toets 10 werkdagen dus je kan wat uitspreiden.Anoniem: 35872 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:17:
[...]
Tja, onderwijs salaris is misschien niet hoog, maar 13 weken vakantie![]()
Wou dat ik dat had..
Ik moet het doen met 4,5 week en ongeveer hetzelfde loon..
Verder zal de druk/stressfactor ook wel redelijk hoog zijn, toetsen nakijken in de avonduren etc..
Opleiding(en):HBO Technische informatica, zwaartepunt lag hierbij op beheer.
Certificaten: Geen noemenswaardige certificaten
Werkervaring:3 jr
Werkgever: Softwarebedrijf
Huidige functie: Front end developer/Interaction Designer van java-applicaties. Ik maar puur de front-end. User interface, design en uitwerking in HTML, CSS en javascript/jQuery. De backend wordt door ontwikkelaars aan mijn front-end gehangen.
Maandsalaris: € 2320,-
Vakantiedagen: 24. Kan 6 verlofdagen "bijkopen"
13/14e maand of winstuitkering: Ja, een van de twee. Welke ligt aan mijn eigen voorkeur. Winstuitkering ligt vaak wat hoger dan een 13e maand, maar is geen garantie.
Laptop: ja, 3 jaar oud.
GSM:ja, wel verpauperd toestel
Leaseauto:nee, een trajectkaart van de NS
Werkweek: 40h
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen noemenswaardige
Regio: Midden Nederland
Zoals jullie aan mijn opleiding kunnen zien, heb ik een carriereswitch gemaakt. Ik ben nu voornamelijk bezig met HTML5, CSS3 en jQuery. Ik hoor hier en daar geluiden dat ik meer kan verdienen. Voor de functie die ik nu uitoefen, werd door mijn werkgever toch HBO/Academisch gevraagd.
Is mijn inkomen "normaal"?
[ Voor 4% gewijzigd door Mat.H op 19-08-2012 21:49 ]
Opleiding(en): MBO
Certificaten: Diverse vakgerelateerde certificaten
Werkervaring:11jr
Werkgever: Technisch dienstverlener
Huidige functie: Service Technicus
Vakantiedagen: 24 + 13ADV
13/14e maand of winstuitkering: ja, percentage is afhankelijk van beoordeling
GSM: ja
Leaseauto: ja
Werkweek: 40uur
Regio: Zeeland / N. Br
Reistijd: Wisselend, geen vaste werkplek
Maand salaris (bruto): 2836,- excl. consignatie vergoeding 248,- eens per 5 a 6 weken.
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Het lijkt me dat je toch wel wat weinig verdiend. Met 3 jaar werkervaring en HBO/HBO+ niveau zou je meer richting de € 2800,- moeten zitten.Mat.H schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 21:47:
Leeftijd:27
Opleiding(en):HBO Technische informatica, zwaartepunt lag hierbij op beheer.
Certificaten: Geen noemenswaardige certificaten
Werkervaring:3 jr
Werkgever: Softwarebedrijf
Huidige functie: Front end developer/Interaction Designer van java-applicaties. Ik maar puur de front-end. User interface, design en uitwerking in HTML, CSS en javascript/jQuery. De backend wordt door ontwikkelaars aan mijn front-end gehangen.
Maandsalaris: € 2320,-
Vakantiedagen: 24. Kan 6 verlofdagen "bijkopen"
13/14e maand of winstuitkering: Ja, een van de twee. Welke ligt aan mijn eigen voorkeur. Winstuitkering ligt vaak wat hoger dan een 13e maand, maar is geen garantie.
Laptop: ja, 3 jaar oud.
GSM:ja, wel verpauperd toestel
Leaseauto:nee, een trajectkaart van de NS
Werkweek: 40h
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen noemenswaardige
Regio: Midden Nederland
Zoals jullie aan mijn opleiding kunnen zien, heb ik een carriereswitch gemaakt. Ik ben nu voornamelijk bezig met HTML5, CSS3 en jQuery. Ik hoor hier en daar geluiden dat ik meer kan verdienen. Voor de functie die ik nu uitoefen, werd door mijn werkgever toch HBO/Academisch gevraagd.
Is mijn inkomen "normaal"?
Maar ik ben geen IT-er, dus kan er ook naast zitten
Daar willen de meningen nogal over verschillen, omdat HTML(5) en CSS(3) over het algemeen niet echt iets is waar je een HBO opleiding voor moet hebben afgerond. Het gaat mij ook om het plaatje erom heen. Stukje consultancy bij de klant en naar interne analisten toe hoort bijvoorbeeld ook bij mij functie, evenals interactiedesign en ontwerp.Het lijkt me dat je toch wel wat weinig verdiend. Met 3 jaar werkervaring en HBO/HBO+ niveau zou je meer richting de € 2800,- moeten zitten.
Maar ik ben geen IT-er, dus kan er ook naast zitten
Ik heb ook het gevoel dat ik gewoon weinig verdien, maar doe er maar eens wat aan. Makkelijker gezegd dan gedaan
[ Voor 21% gewijzigd door Mat.H op 19-08-2012 23:07 ]
Niet een ICT gerelateerde job, maar wel eens leuk om te vergelijken
Leeftijd: 25
Opleiding(en): HBO Business Logistics
Certificaten: n/a
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: IT wereldbedrijf
Huidige functie: Senior Technical Support Engineer
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: Prestatie bonus met een onbekend bedrag (discretionary)
Laptop: ja, Dell Latitude E6420 (i7, 8 Gig ram, 256 GB SSD)
GSM: ja, BlackBerry 9700 (onbeperkt 3G/internet binnen en buitenland, prive bellen FUP)
Leaseauto: Nee, maar wel budget a 950 euro bruto per maand (incl. benzine)
Werkweek: 40 uur (gemiddeld 20 uur overtijd per maand a 150% uitbetaald)
Pensioenregeling: ja, 100% werkgever
Overige bijzonderheden: Corperate AMEX card (
Reistijd: varierend van 0 (thuiswerken), 45 minuten (Amsterdam) of 2 uur (Utrecht) met OV
Maand salaris (bruto): 2689,- (base salary) (Ontvangen bruto per maand: 3928* en met overtijd ~4500)
*Aangezien ik geen leaseauto neem, krijg ik commuting allowance a 400 euro netto, welke netto van mijn bruto lease budget gaat en het resterende bedrag bruto per maand uitbetaald wordt. Dus dit is base salary+ 550 bruto voor overhouden leasebudget + 690 bruto aan commuting allowance) Ik reken het express apart aangezien het een benefit/secundaire voorwaarde is en geen base salary
Tevreden? Ja met het huidige uitbetaalde bruto per maand wel. Maar uiteindelijk wil ik wel voor een leasebak gaan waar de familie inpast (totaal 5 man) en dan is het per maand op een enkel salaris wat krap (Eigen keuze, I know). Maar dat is een luxeprobleem en geen must
Huidig salaris is sinds april 2011 niet meer gewijzigd. Daarnaast wordt het nu toch eens hoog tijd om iets voor pensioen te regelen, werkgever draagt hier niets aan bij. Daarom heb ik hierover een gesprek aangevragd met mijn baas. Zou een bedrag van €4000 bruto dan redelijk zijn om te vragen?Haan schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 10:29:
Leeftijd:28bijna 30
Opleiding(en):Bsc EconomieMSc Economics & Informatics
Certificaten:-
Werkervaring:5 jaar relevante ervaring
Werkgever:kleine zakelijke dienstverlener, MS Gold partner
Huidige functie:senior .NET ontwikkelaar
Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen:2628 (vanwege langer in dienst)
13/14e maand of winstuitkering:-
Laptop:-
GSM:€25 vergoeding
Leaseauto:-
Werkweek:40 uur
Pensioenregeling:-
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:19ct kilometervergoeding (~€350 per maand)
Land:NL
Regio:Randstad
Reistijd:gemiddeld 50 minuten
Maand salaris (bruto):3100 3425 (dus exclusief de overige vergoedingen)
Kater? Eerst water, de rest komt later
Maar je kan het proberen
Pensioen moet natuurlijk wel gefixt worden.
Opleiding(en):Bachelor Informatica
Certificaten:CCNA, CCDA, CCSE
Werkervaring:8 jaar relevante ervaring (van technische netwerkbeheer tot design)
Werkgever:Grote Belgische speler
Huidige functie: Netwerk en beveiligings Architect (Design, technische ondesteuning) in grote projecten
Vakantiegeld: 1 maandloon
Vakantiedagen: 32
13/14e maand of winstuitkering:
GSM: €50 vergoeding
Leaseauto: Ja, Volvo V70
Pensioenregeling:ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: wachtdienst
Land:BE
Regio:
Reistijd:gemiddeld 30 minuten
Maand salaris (bruto):2900
Om een idee te geven : ik design netwerkoplossingen en sercurityoplossingen voor grote projecten (10M+++ Euro) en implementeer ze ook. Daarnaast worden technisch moeilijke vragen vaak bij mij gelegd en worden strategieen voor onze gedeelde infrastructuur in overleg met ons team uitgewerkt.
Ik heb het gevoel dat dit voor deze functie met die verantwoordelijkheden/technische kennis een aan de lage kant zit?
Wat is jullie mening ?
Ik las alleen bovenstaande, omdat de laatste regels van mijn scherm vielen en ik dacht: Jeetje, dat is wel weinig salaris (voor Nederlandse begrippen althans), daar moet ik wat van zeggen.Dieter schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:19:
Leeftijd:30
Opleiding(en):Bachelor Informatica
Certificaten:CCNA, CCDA, CCSE
Werkervaring:8 jaar relevante ervaring (van technische netwerkbeheer tot design)
Werkgever:Grote Belgische speler
Huidige functie: Netwerk en beveiligings Architect (Design, technische ondesteuning) in grote projecten
Vakantiegeld: 1 maandloon
Vakantiedagen: 32
13/14e maand of winstuitkering:
GSM: €50 vergoeding
Leaseauto: Ja, Volvo V70
Pensioenregeling:ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: wachtdienst
Land:BE
Regio:
Reistijd:gemiddeld 30 minuten
Maand salaris (bruto):2900
Om een idee te geven : ik design netwerkoplossingen en sercurityoplossingen voor grote projecten (10M+++ Euro) en implementeer ze ook. Daarnaast worden technisch moeilijke vragen vaak bij mij gelegd en worden strategieen voor onze gedeelde infrastructuur in overleg met ons team uitgewerkt.
Ja dus. Ik denk dat je wel meer zult moeten verdienen, zeker gezien jouw leeftijd, de werkervaring (is dat allemaal binnen hetzelfde bedrijf?) en de kosten van projecten waaraan je moet werken en/of verantwoordelijk voor bent.Ik heb het gevoel dat dit voor deze functie met die verantwoordelijkheden/technische kennis een aan de lage kant zit?
Wat is jullie mening ?
Ik zou zo'n bedrag te laag vinden (nogmaals, voor Nederlandse begrippen).
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Pensioen is het grote punt ja, als ik dat zelf regel gaat me dat €500/maand netto kosten, waardoor het salaris opeens niet zo hoog meer is..qadn schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 08:45:
Dat is meer dan 10%, en je verdient al best goed.
Maar je kan het proberen
Pensioen moet natuurlijk wel gefixt worden.
Dan heb je wel een riante regeling met een premie van 22% over je pensioengevend salaris boven de AOW franchise
Het kan aan mij liggen dat ik die materie nog niet zo goed snap, maar ik ontvang m'n salaris netto, daarna kan ik er pas iets mee doen (bijv. via Brand New Day). Dus als ik 500 euro ergens inleg, gaat dat van mijn netto salaris af, of maak ik daar een denkfout?t_captain schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:57:
850 euro per maand aan pensioenpremie inleggen? (500 netto).
Dan heb je wel een riante regeling met een premie van 22% over je pensioengevend salaris boven de AOW franchise
Anoniem: 192999
Opleiding(en):
- MAVO - behaald in 3 jr.
- MBO - behaald - Systeem Beheer Niv. 4
- HBO - behaald - Bachelor - Bedrijfskundige Informatica -
- WO - behaald Master of Science - Master Business Informatics (thesis on Product Portfolio Management, Business Intelligence and Data Mining, final gpa 3.89/4.0)
- WO - in opzet - deeltijd PhD-trajectory - Business Intelligence and Data mining in the food industry
Certificaten:
In de planning:
MCTIP 2008 of 2012 (MCSA) - Business Intelligence 2008
MCSE 2008 of 2012 - Business Intelligence
Werkervaring: 2jr parttime (2 dagen pw naast studie), 8mnd fulltime
Werkgever: ERP-leverancier
Huidige functie: Business Intelligence & Information Technology consultant (microsoft technology)
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: nee,
Laptop: Ja, Lenovo w520 (Core i7, 16GB Ram, 15.6; 1920x1080, OCZ Vertex 3 120gb ssd, 500gb)
GSM: Ja, Iphone 4s 16GB Black (incl privé gebruik)
Leaseauto*: Ja, Golf V (1.9 tdi, 2007) --> dit jaar nog vervangen door categorie: Golf VI 2.0 TDI Bluemotion / VW Jetta / Audi A3 1.6 tdi
Pensioenregeling: 50-50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 20% provisie over het netto bedrag wat per dag gefactureerd wordt aan de klant (bij 8 urige werkdag is dat 184EUR bruto per dag)
Regio: Heel nederland
Reistijd**: divers door locatie klanten
Maandsalaris (bruto):
- 2650 (34344 incl. vakantiegeld, excl. provisie-afrekening, 4 dagen pw declarabel) maar contractbesprekingen komen er aan.
Gezien mijn opleiding, leeftijd, afstudeerrichting (incl. resultaat), werkervaring en verdere certificering- en studieplannen ben ik tevreden met mijn huidige salaris. wat vinden jullie hiervan?
Opleiding(en): MSc Aerospace Engineering - richting Airport/airline operations
Certificaten:Prince2, ITILv3 foundation, MCTS-70/680 (Windows 7)
Werkervaring: ± 1.5 jaar
Huidige werkgever: Universiteit
Huidige functie: Phd onderzoeker zonder onderwerp
Vakantiegeld: Normaal, zal wel 8% zijn
13/14e maand of winstuitkering: Volgens mij geen
Laptop: Ja; moest wel beetje om zeuren
Leaseauto: nee
Werkweek: 38 uur
Pensioenregeling: Normaal
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Kan intern cursusjes volgen (2 p/j), werk/congresreizen worden vergoed
Reistijd: 20 min.
Maand salaris (bruto): 2040,- ; gedurende 3 jaar naar 2600
Ben nu dus Phd onderzoeker na eerst 8 mnd. bij een IT consulting club te hebben gewerkt. Daar weggegaan omdat de beloftes van leuke klussen, opleidingen (naast basis-Prince en ITIL dan) en groei totaal niet werden waargemaakt, en je gewoon als 'niet-zeuren' werkvee werd ingezet. Kon dus een Phd gaan doen bij mijn opleiding, maar heb dat dus meer als een ontsnappingsroute genomen. Helaas merk ik dat de wetenschap me echt niet genoeg trekt. Dit heeft zowel te maken met mijn gebrek aan drive om te 'onderzoeken-om-te-onderzoeken' (ik moet een relevant vraagstuk hebben), maar ook vanwege de slechte carrierekansen. Salaris zal altijd laag blijven, en ik zie weinig mogelijkheden om concrete vaardigheden op te doen waar later het bedrijfleven ook om geeft. Sowieso is de luchtvaartbranche in NL klein, en heb ik geen ambitie om internationaal te gaan werken.
Dus voordat ik straks 29 ben, zonder echte skills of praktijkervaring maar wel het doel om terug de industrie in te gaan, ben ik nu rond aan het solliciteren op IT starter postities. Na luchtvaart heeft dat toch mijn grootste interesse.
"Contact your admin for details" - But I'm the admin!
(Een deel van) de premie/inleg kan fiscaal aftrekbaar zijn; de zogeheten fiscale jaarruimte. Ergens ook wel logisch, want pensioenpremie die op mijn salaris wordt ingehouden en welke de werkgever bij mijn pensioenfonds inlegt wordt ook niet belast.Haan schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:33:
[...]
Het kan aan mij liggen dat ik die materie nog niet zo goed snap, maar ik ontvang m'n salaris netto, daarna kan ik er pas iets mee doen (bijv. via Brand New Day). Dus als ik 500 euro ergens inleg, gaat dat van mijn netto salaris af, of maak ik daar een denkfout?
http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/lijfrentepremie/
En 22% valt wel mee, bij mij gaat er 25% (8,5% ten koste van mij, werkgever legt 17% bij) van het bruto salaris naar pensioen.
Ik denk dat je salaris netjes is...Anoniem: 192999 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:35:
Maandsalaris (bruto):
- 2650 (34344 incl. vakantiegeld, excl. provisie-afrekening, 4 dagen pw declarabel) maar contractbesprekingen komen er aan.
Gezien mijn opleiding, leeftijd, afstudeerrichting (incl. resultaat), werkervaring en verdere certificering- en studieplannen ben ik tevreden met mijn huidige salaris. wat vinden jullie hiervan?
Overigens vind ik je opleidingspad erg knap. Je moet behoorlijk wat doorzettingsvermogen hebben om te doen wat jij hebt gedaan. (en uiteraard nog mee bezig bent) heel erg leuk om te lezen.
Zoals eerder gepost: betaalde premies zijn aftrekbaar van de inkomstenbelasting tot een bepaald maximum. Omdat je werkgever nog niets inlegt heb je nog dat hele fiscale maximum over, de zogenaamde jaarruimte.Haan schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:33:
[...]
Het kan aan mij liggen dat ik die materie nog niet zo goed snap, maar ik ontvang m'n salaris netto, daarna kan ik er pas iets mee doen (bijv. via Brand New Day). Dus als ik 500 euro ergens inleg, gaat dat van mijn netto salaris af, of maak ik daar een denkfout?
Je betaalt je premie dus wel uit netto, maar ontvangt na afloop van het jaar een bedrag terug bij de aanslag IB.
Anoniem: 470324
Opleiding(en): MBO ICT - HBO Interactieve Media
Certificaten: Linux/UNIX 1, Linux/UNIX 2, Oracle SQL, Oracle PSQL, CCNA (verlopen)
Werkervaring: 6
Werkgever: Groot universitair medisch centrum
Huidige functie: Technisch applicatiebeheer medische systemen UNIX
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: 8,3 % winstuitkering
Laptop: Dell M6600
Werkweek: 36 uur (4x9)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: UMC CAO - kilometerregeling - persoonlijk budget 1% maandsalaris - collectieve ziektekostenverzekering - 10% korting op tropische inentingen (yeah!
Reistijd: 30 minuten (enkele reis)
Maand salaris (bruto): 3550
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 470324 op 21-08-2012 19:03 ]
Opleiding(en): HTS Elektrotechniek
Certificaten: -
Werkervaring: 1,5 jaar
Werkgever: Lokaal klein ingenieursbureau
Huidige functie: Project Engineer
Vakantiedagen: 26 + 5 verplichte dagen
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
Laptop: nee
Pensioenregeling: 50%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 100% doorbetaald bij ziekte;
Reistijd: 15 minuten met de auto
Reiskosten vergoeding: €140 woon/werk, en €0,30 voor iedere extra gereden kilometer
Maand salaris (bruto): €3250
[ Voor 5% gewijzigd door MarcoNTweaked op 21-08-2012 22:23 ]
Leeftijd: 2123
Opleiding(en): Havo NT+NG(afgerond),HBO embedded system engineering. (nog mee bezig)
Certificaten: TMap ISTQB
Werkervaring: Geen relevante werkervaring (5 jaar winkel medewerker) 1 jaar relevant
Werkgever: Detacheringbureau
Huidige functie: Testengineer High Tech
Vakantiegeld: 8,333%
Vakantiedagen: 27,5
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering (verwachting 0 euro)
Laptop: nee
GSM: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Financieeren opleidingen
Land: nederland
Regio: Zuid holland
Reistijd:30 tot 45 minuten
Maand salaris (bruto): €25002610
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
hey collega
Het valt me niet tegen, zeker gezien je je HBO nog niet hebt afgerond. Heb je wel een andere (HBO) opleiding afgerond?
Het feit dat je geen leaseauto hebt genomen scheelt natuurlijk een flinke slok op je bruto salaris, al weet ik natuurlijk niet wat je maandelijks aan reiskosten kwijt bent.
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
Ziet er goed uit, ik volg op het moment hetzelfde traject qua opleidingen. Ik kan je geen PM sturen (heb je uitstaan) maar ik vraag me toch af hoe jij de overstap van HBO naar WO hebt ervaren? (Welke uni?) Was dit echt een stuk moeilijker?
En daarnaast ben ik ook wel benieuwd hoe er precies wordt gedacht over een PhD door Nederlandse bedrijven?
Excuus voor het korte stukje offtopic
DM is aangezet.dieselb0y schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:34:
[...]
Ziet er goed uit, ik volg op het moment hetzelfde traject qua opleidingen. Ik kan je geen PM sturen (heb je uitstaan) maar ik vraag me toch af hoe jij de overstap van HBO naar WO hebt ervaren? (Welke uni?) Was dit echt een stuk moeilijker?
En daarnaast ben ik ook wel benieuwd hoe er precies wordt gedacht over een PhD door Nederlandse bedrijven?
Excuus voor het korte stukje offtopic
Ik heb aan de Universiteit Utrecht mijn MSc gedaan (Master in Business Informatics). de overstap, sprekend vanuit mijn ervaring, was niet een stuk moeilijker (qua complexiteit etc.). Hetgeen waar ik aan moest wennen, gedurende het eerste blok, was de denk-en werkwijze. Van praktisch (hbo;concreet) naar theoretisch (wo;abstract) en de manier van verslaglegging (wetenschappelijk schrijven; papers). De nadruk ligt heel erg op de onderbouwing, positionering en opzet van het uit te voeren onderzoek. Dit gebeurt middels het lezen van relevante wetenschappelijke literatuur en onderbouwen van de gekozen onderzoekmethodieken, iets wat op het HBO niet of gering aan de orde is, gezien de praktische focus.
Daarnaast kan je tijdens je MSc-thesis-project helemaal los gaan qua uitdieping van de hoofd-concepten van je onderzoek. Generieke regel; houd het consistent en doe periodiek reviews na oplevering van ieder hoofdstuk. hetzelfde is van toepassing wanneer je wetenschappelijke papers schrijft. Afhankelijk van je voor-opleiding heb je 1 of 2 deficiënties (in mijn geval 1; Statistiek). Dit vak moest ik dan ook inhalen.
Ik had 4 verplichte vakken en 6 vrije keuze vakken. Dit stelt je in staat een bepaalde richting te kiezen die ook samengaat met de richting die je in wilt (in mijn geval de meer technische kant van het Business Informatics gedeelte).
Beantwoord dit een beetje je vraag? Als je meer vragen hebt, DM kan altijd!
Off-topic; mijn MSc-studie was compleet in het engels. Dit geeft zeker een kwaliteitsboost wat betreft het mondeling- / schriftelijk communiceren in het Engels. Enkel, een bepaald basis niveau is toch wel fijn om te hebben, maar als tweaker mag dit geen probleem zijn :-).
[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 192999 op 22-08-2012 12:46 . Reden: foutje in spelling ]
"Dit gebeurt" leest een stuk wetenschapperlijkerAnoniem: 192999 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:18:
[...]
Dit gebeurd middels het lezen van relevante wetenschappelijke literatuur en onderbouwen van de gekozen onderzoekmethodieken, iets wat op het HBO niet of gering aan de orde is, gezien de praktische focus.
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
aangepast :-)assje schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:33:
[...]
"Dit gebeurt" leest een stuk wetenschapperlijker
Opleiding(en): MBO Niv. 3 Medewerker beheer ICT
Certificaten: ECDL, IT essentials, CCNA 1, CCNA 2
Bezig met: ITIL V3, Windows 7
Werkervaring: 4,5 Jaar
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Junior (Support) Engineer
Vakantiedagen: 23
13/14e maand of winstuitkering: Geen
Laptop: Geen
GSM: Geen
Leaseauto*: VW Polo Blue Motion 2011, bij vast dienstverband 775
Pensioenregeling: Premie word betaald
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Certificeringen en Cursussen worden betaald.
Reistijd**: 10 min. maar veel onderweg naar klanten.
Maandsalaris (bruto): € 1230,-
Ik heb te horen gekregen dat ik een contract krijg voor vast dienstverband. Alleen mijn vraag is dus wat een acceptabel salaris is op basis van het bovenstaande.
Alvast Bedankt!
En certificaten, telt dit bij elke werkgever mee om 'iets' extra's te krijgen?
Zit dat niet onder het minimum loon? Of wordt er met de lease auto verrekend?TgeneralT schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:07:
Je kan dat dan ook niet zo 1 op 1 vergelijken, omdat het belastingstelsel anders in elkaar steekt. Of je netto meer overhoudt aan het eind van het jaar, weet ik niet.Repi3 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:17:
Amai als ik (als belg) jullie lonen zie, dan kunnen wij daar enkel maar jaloers op zijn.
En certificaten, telt dit bij elke werkgever mee om 'iets' extra's te krijgen?
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Tsja, met die motivatie kan ik begrijpen dat je het onderzoeken niks vindt. Aerospace is nogal een internationaal goedje en als je niet op zijn minst binnen Europa wil gaan verhuizen (vooral DE of FR, maar ook ES, IT, etc) dan ga je in NL denk ik niet zo heel veel vinden. Ik moet zeggen ik vind het wel een veel leukere tak van sport dan "alleen" maar IT, omdat je met een flink aantal extra constraints te maken hebt, maar ik begrijp je motivatie. Het salaris als PhD'er, daar hoef je het in ieder geval niet voor te doenEvil_king schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:08:
Leeftijd: 26
Opleiding(en): MSc Aerospace Engineering - richting Airport/airline operations
Certificaten:Prince2, ITILv3 foundation, MCTS-70/680 (Windows 7)
Werkervaring: ± 1.5 jaar
Huidige werkgever: Universiteit
Huidige functie: Phd onderzoeker zonder onderwerp
Vakantiegeld: Normaal, zal wel 8% zijn
13/14e maand of winstuitkering: Volgens mij geen
Laptop: Ja; moest wel beetje om zeuren
Werkweek: 38 uur
Pensioenregeling: Normaal
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Kan intern cursusjes volgen (2 p/j), werk/congresreizen worden vergoed
Reistijd: 20 min.
Maand salaris (bruto): 2040,- ; gedurende 3 jaar naar 2600
Ben nu dus Phd onderzoeker na eerst 8 mnd. bij een IT consulting club te hebben gewerkt. Daar weggegaan omdat de beloftes van leuke klussen, opleidingen (naast basis-Prince en ITIL dan) en groei totaal niet werden waargemaakt, en je gewoon als 'niet-zeuren' werkvee werd ingezet. Kon dus een Phd gaan doen bij mijn opleiding, maar heb dat dus meer als een ontsnappingsroute genomen. Helaas merk ik dat de wetenschap me echt niet genoeg trekt. Dit heeft zowel te maken met mijn gebrek aan drive om te 'onderzoeken-om-te-onderzoeken' (ik moet een relevant vraagstuk hebben), maar ook vanwege de slechte carrierekansen. Salaris zal altijd laag blijven, en ik zie weinig mogelijkheden om concrete vaardigheden op te doen waar later het bedrijfleven ook om geeft. Sowieso is de luchtvaartbranche in NL klein, en heb ik geen ambitie om internationaal te gaan werken.
Dus voordat ik straks 29 ben, zonder echte skills of praktijkervaring maar wel het doel om terug de industrie in te gaan, ben ik nu rond aan het solliciteren op IT starter postities. Na luchtvaart heeft dat toch mijn grootste interesse.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Ik ben 22, had de verkeerde leeftijd ingevuld. Van het loon gaat de auto nog vanaf.Tsurany schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:25:
[...]
Zit dat niet onder het minimum loon? Of wordt er met de lease auto verrekend?
Dacht ik ook...blijkbaar niet:Tsurany schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:25:
[...]
Zit dat niet onder het minimum loon? Of wordt er met de lease auto verrekend?
http://www.rijksoverheid....g-is-het-minimumloon.html
Sta er van te kijken. Dan zou ik netto niet eens voldoende overhouden om me hypotheek te betalen.
Leuk dat je een leaseauto krijgt maar ga es met je baas praten of SNEL rondkijken! Heb ongeveer dezelfde opleiding als jou en ben 7 jaar ouder (dat laatste zal wel schelen denk ik).
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Zorg in ieder geval dat je die leaseauto kwijtraakt en 775 euro aan je brutoloon toevoegt. Bij je huidige arbeidsvoorwaarden rijd je wel een nieuwe auto, maar heb je niets te etenTgeneralT schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:07:
Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO Niv. 3 Medewerker beheer ICT
Certificaten: ECDL, IT essentials, CCNA 1, CCNA 2
Bezig met: ITIL V3, Windows 7
Werkervaring: 4,5 Jaar
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Junior (Support) Engineer
Vakantiedagen: 23
Leaseauto*: VW Polo Blue Motion 2011, bij vast dienstverband 775
Pensioenregeling: Premie word betaald
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Certificeringen en Cursussen worden betaald.
Reistijd**: 10 min. maar veel onderweg naar klanten.
Ik heb te horen gekregen dat ik een contract krijg voor vast dienstverband. Alleen mijn vraag is dus wat een acceptabel salaris is op basis van het bovenstaande.
Alvast Bedankt!
Idd, salaris wist ik, maar ik had de (te naïeve) verwachting dat je daarmee juist makkelijker vast als onderzoeker kon aanblijven (je kost immers niet zoveel). Maar om dat schamele salaris op een tijdelijk contract te houden, blijk je na je Phd elke stap maar weer veelal zelf je fondsen te moeten regelen. En dat wist ik dus echt niet....Garyu schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:41:
[...]
...omdat je met een flink aantal extra constraints te maken hebt, maar ik begrijp je motivatie. Het salaris als PhD'er, daar hoef je het in ieder geval niet voor te doen.
Motivatie is voor mij een stukje extra zelfkennis geworden: dat die hem iig niet zit in wetenschappelijk onderzoek
"Contact your admin for details" - But I'm the admin!
Nee idd! En aangezien ik ook bezig ben met een appartement te zoeken moet het salaris dan ook echt omhoog!lj_tree schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 15:18:
[...]
Dacht ik ook...blijkbaar niet:
http://www.rijksoverheid....g-is-het-minimumloon.html
Sta er van te kijken. Dan zou ik netto niet eens voldoende overhouden om me hypotheek te betalen.
Leuk dat je een leaseauto krijgt maar ga es met je baas praten of SNEL rondkijken! Heb ongeveer dezelfde opleiding als jou en ben 7 jaar ouder (dat laatste zal wel schelen denk ik).

[ Voor 6% gewijzigd door TgeneralT op 22-08-2012 23:24 ]
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: SCJP, SCWCD, Spring Certified Developer
Bezig met: Master Filosofie
Werkervaring: 5 Jaar
Werkgever: MKB-bedrijf met intern development team
Huidige functie: Medior Java Developer
Vakantiedagen: 29
Leaseauto: Renault Megane Estate Bose
Werkweek: 36 uur (met optie tot 40 afhankelijk van studiedruk)
Pensioenregeling: Volgens mij standaard premie-inleg (ben drukker met mijn eigen regelingen die meer opleveren hopelijk)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Studiekosten worden betaald, ik werk op een vaste plek (kom uit detachering)
Regio: Noord-Brabant
Reistijd: 40 min
Maandsalaris (bruto): € 3195,- (3550,- bij 40 uur)
Anoniem: 274613
Ik verdien nu bruto €1750,-TgeneralT schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 23:21:
[...]
Nee idd! En aangezien ik ook bezig ben met een appartement te zoeken moet het salaris dan ook echt omhoog!Ik ga idd met mijn baas praten alleen twijfel ik over wat ik dan zou moeten vragen qua salaris mede ook omdat ik gewoon het minimum krijg... suggesties misschien?
Want als ik zo eens rondkijk op dit Topic zat ik zelf te denken rond de 1600 of is dit te hoog gegrepen?
21 jaar, 3 jaar ervaring, mbo niveau 4 en ccna 1, 2 en ecdl certificaten.
Ik ben verder niet bezig met certificeren.
Funcite: IT beheerder (?) Ik ben De It'er in het bedrijf met een collega voor de ontwikkeling.
Ik vind dat je dan vrij goed zit.Maar op je 22ste een leaseauto? Ik zou zeker gaan voor extra salaris en die auto inleveren.
Gezien jou leeftijd vind ik dat je goed zit, omdat je al boven het minimum zit voor een 21 jarige. Verder brengt de leaseauto mij geen extra kosten in de maand mee omdat deze alleen word gebruikt voor woon/werk verkeer. Ik heb alleen nog niet geïnformeerd wat het mij opleverd wanneer ik de auto inlever.Anoniem: 274613 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:11:
[...]
Ik verdien nu bruto €1750,-
21 jaar, 3 jaar ervaring, mbo niveau 4 en ccna 1, 2 en ecdl certificaten.
Ik ben verder niet bezig met certificeren.
Funcite: IT beheerder (?) Ik ben De It'er in het bedrijf met een collega voor de ontwikkeling.
Ik vind dat je dan vrij goed zit.Maar op je 22ste een leaseauto? Ik zou zeker gaan voor extra salaris en die auto inleveren.
Hangt er vanaf hoeveel je moet rijden. Heb strakjes ook op m'n 22e een leaseauto en dat bevalt mij prima. Wel is mijn basissalaris iets hoger dus wat dat betreft verdien ik opzich genoeg. Als je echter voor je werk geen auto nodig hebt en het reizen van en naar je werk zonder auto kan dan is het inleveren voor meer salaris wellicht wel een idee.Anoniem: 274613 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:11:
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Vragen en opmerkingen over leasevergoedingen horen hier niet, daarvoor kun je in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457216" target=_blank>Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3</a> terecht.
Volg ook de discussie in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1472000" target=_blank>Brainstorm over salaristools</a>~~~[/html]