Wat verdient de ICT'er / GOT'er? (deel 11) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 85 Laatste
Acties:
  • 1.507.872 views

Onderwerpen

• phosporus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-08 20:15
Er is een limiet dat hun het met belastingvoordeel jou reiskosten vergoeding kunnen geven.

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-12 14:47

Seraphin

Meep?

justice strike schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:01:
Dat klinkt well redelijk idd. Ja vrienden van me die in uk werken zeiden al, 40k pond moet je echt niet doen met je ervaring en in nl verwacht ik idd wel rond dat bedrag. Nu nog een bedrijf vinden die mijn expertise kan toepassen, ik denk namelijk dat cap gemini of accenture daar niet specifiek genoeg in zitten.
http://www.linkedin.com/j...k=rj_em&ut=3gSDIS-_lApR41

http://www.linkedin.com/j...k=rj_em&ut=1JbGj0I6tApR41

Die van ABN AMRO lijkt zo op het eerste oog wel te matchen....
Geen dank, doe maar 10% aanbrengfee :P

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 14:16
Er is een limiet aan de hoogte van de onbelaste vergoeding per kilometer. Niet aan het aantal kilometers.
Als een bedrijf echter een maximum stelt, is dat hun goed recht. Misschien is het voor de kandidaat echter niet meer zo interessant, in dat geval moet er opnieuw onderhandeld worden over wat meer salaris of een leaseauto o.i.d.

• PSspike
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:19
@alvv, gewoon de gemiste inkomsten als éxtra looneis opgeven :).

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

alvv schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:02:
Hallo mede ICT'ers, ik heb een vraagje:

Bij de contract besprekingen zei de manager dat ik 19ct de kilometer krijg voor kilometer vergoeding en er hangt geen max kilometers aan vast, so far so good.

Echter toen ik het contract had ontvangen stond er in de arbeidsvoorwaarde dat er maar max. 40km (heen en terug) vergoed wordt.
Ik had de manager hiermee geconfronteerd en hij bood zijn excuses aan voor verkeerde informatie en verder kan/wil hij er niks mee doen, want het hogere management wilt hiervoor geen uitzondering maken.
Kan dit zomaar?

Ik kan het contract nu ook weigeren, maar het is een vast contract dus er hangt ook wel wat voordelen aan.
Vraag even na of dit voor woon/werk EN zakelijke kilometers is. Vaak zijn er twee regelingen, en afdelingsmanagers <> P&O managers ;)
Wij hebben op de zaak ook een max vergoeding als ik naar kantoor ga (woon-werk verkeer), maar als ik zakelijke km's maak (dus huis -> klant of zaak -> klant, etc), dan krijg ik wel km vergoeding (een riante 35ct/km overigens, 27 na aftrek belasting).
De belastingdienst maak uitzondering tussen deze soorten verkeer, en P&O weet dat. Of Mgt er wat mee doet / wil is een ander verhaal, dat hangt uiteraard ook van de functie af. Als jij gedetacheerd wordt ligt het dus anders dan bij een vaste werkplek op kantoor :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

PSspike schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:08:
@alvv, gewoon de gemiste inkomsten als éxtra looneis opgeven :).
Daar wil die dus niet aan beginnen, wel zei hij dat ik over een periode van 6 maanden misschien een auto kan krijgen, omdat er nog meer werkzaamheden er zitten aan te komen, alleen nu is dat nog niet van toepassing.

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-12 13:23
alvv schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:12:
[...]

Daar wil die dus niet aan beginnen, wel zei hij dat ik over een periode van 6 maanden misschien een auto kan krijgen, omdat er nog meer werkzaamheden er zitten aan te komen, alleen nu is dat nog niet van toepassing.
Sorry, maar als het niet op papier staat kun je er maar beter vanuitgaan dat dit dus niet voor jou is. Je kunt nu onderhandelen, als je al in dienst bent wordt het heel lastig.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• justice strike
Seraphin schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:04:
[...]

http://www.linkedin.com/j...k=rj_em&ut=3gSDIS-_lApR41

http://www.linkedin.com/j...k=rj_em&ut=1JbGj0I6tApR41

Die van ABN AMRO lijkt zo op het eerste oog wel te matchen....
Geen dank, doe maar 10% aanbrengfee :P
10% van niets is nog steeds niets :). Iets te veel focus op quantative analysis. Maar ik ga er zeker even een kijkje nemen.

• PSspike
  • Laatst online: 21:19
alvv schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:12:
[...]

Denk 3x na voordat je akkoord gaat met verminderde reiskostenvergoeding. Die 19ct/km heb je écht nodig (over de brandstofprijzen atm maar niet te spreken...)

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

• alvv

alvv

justice strike schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:14:
[...]

Sorry, maar als het niet op papier staat kun je er maar beter vanuitgaan dat dit dus niet voor jou is. Je kunt nu onderhandelen, als je al in dienst bent wordt het heel lastig.
Klopt wat je zegt, maar ik werk al een tijdje als inhuur en ik weet wel dat werkzaamheden zitten aan te komen. Hij had een auto alvast aangevraagd voor de werkzaamheden die zitten aan te komen, echter kreeg hij een afkeuring. Maar over een maand of 4 kan dat zomaar veranderen.

Salaris staat vast, ik kan er niet meer mee onderhandelen. Het is accepteren of niet.
Hij zei wel dat als ik over een jaar geen auto krijg, dat dit gecompenseerd zal worden met mijn salaris.

[ Voor 7% gewijzigd door alvv op 16-01-2012 16:48 ]

• justice strike
alvv schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:47:
[...]

Klopt wat je zegt, maar ik werk al een tijdje als inhuur en ik weet wel dat werkzaamheden zitten aan te komen. Hij had een auto alvast aangevraagd voor de werkzaamheden die zitten aan te komen, echter kreeg hij een afkeuring. Maar over een maand of 4 kan dat zomaar veranderen.

Salaris staat vast, ik kan er niet meer mee onderhandelen. Het is accepteren of niet.
je zult verbaast zijn hoe flexibel contracten nog kunnen zijn als er geen handtekening onder staat. Zeker is het een misser van je manager en daar mag je in alle redelijkheid nog wel wat mee doen.

Hoever is het nu naar je werk? meer of minder dan 40 km? als het meer is dan is het niet meer dan redelijk dat je minstens dat bedrag erboven op kunt krijgen.

En ik zou zeggen, gewoon vragen, ze zullen niet opeens het bod intrekken. Hoogstens zullen ze zeggen dat ze het loon niet omhoog kunnen doen.

• alvv

alvv

justice strike schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:49:
[...]

je zult verbaast zijn hoe flexibel contracten nog kunnen zijn als er geen handtekening onder staat. Zeker is het een misser van je manager en daar mag je in alle redelijkheid nog wel wat mee doen.

Hoever is het nu naar je werk? meer of minder dan 40 km? als het meer is dan is het niet meer dan redelijk dat je minstens dat bedrag erboven op kunt krijgen.

En ik zou zeggen, gewoon vragen, ze zullen niet opeens het bod intrekken. Hoogstens zullen ze zeggen dat ze het loon niet omhoog kunnen doen.
Ik heb met hem 1 uur lang hierover gesproken, hij wilt er nu niets aan het salaris doen, pas over een jaar als ik geen auto krijg dan wilt hij daar iets mee doen.

Ik woon er 80km vandaan, heen en terug

Ik zit in deze moeilijke situatie ook omdat ik aangezegd ben bij de huidige werkgever en dus binnenkort zonder werk zit

• justice strike
alvv schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:54:
[...]

Ik heb met hem 1 uur lang hierover gesproken, hij wilt er nu niets aan het salaris doen, pas over een jaar als ik geen auto krijg dan wilt hij daar iets mee doen.

Ik zit in deze moeilijke situatie ook omdat ik aangezegd ben bij de huidige werkgever en dus binnenkort zonder werk zit
mja.... ik weet niet wat je bedoeld met aangezegd... maargoed, je kunt de baan aannemen, maar ik zou persoonlijk dan ook even ergens anders gaan/blijven kijken. Je toekomstige werkgever laat zich namelijk wel van zijn "beste" kant zien hier.

Aan de andere kant, is je salaris royaal genoeg dan kun je natuurlijk overwegen om gewoon het verlies te incasseren. Ik heb dat ook gedaan in het verleden, Dat is later goed uitgepakt voor me aangezien het loon stond en daar later de vergoeding alsnog bijkwam.

[ Voor 15% gewijzigd door justice strike op 16-01-2012 18:26 ]

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
alvv schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:54:
[...]

Zorg dan in ieder geval dat je op papier krijgt dat je na een jaar inderdaad die auto krijgt of andere vorm van vergoeding. Dingen die niet op papier staan kunnen 'vergeten' worden.

• alvv

alvv

@Myrdreon

Ik heb met hem via mail gecommuniceerd hierover dus dat staat wel vast, bedankt voor de tip

• alvv

alvv

justice strike schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:22:
[...]

mja.... ik weet niet wat je bedoeld met aangezegd... maargoed, je kunt de baan aannemen, maar ik zou persoonlijk dan ook even ergens anders gaan/blijven kijken. Je toekomstige werkgever laat zich namelijk wel van zijn "beste" kant zien hier.

Aan de andere kant, is je salaris royaal genoeg dan kun je natuurlijk overwegen om gewoon het verlies te incasseren. Ik heb dat ook gedaan in het verleden, Dat is later goed uitgepakt voor me aangezien het loon stond en daar later de vergoeding alsnog bijkwam.
Mijn salaris is niet echt royaal of zo, maar ik kan er wel mee door.
Het kan inderdaad nog wel goed uitpakken over een x aantal maanden, misschien inderdaad verstandig om even aan te kijken en als er over een jaar niks verdanderd is dan verder kijken.

En even over de aanzegging, dat is best wel stom eigenlijk. Ik ben ingehuurd door bedrijf A, maar bedrijf B is mijn werkgever, en mijn eigen werkgever is aan het reorganiseren dus hebben ze mij aangezegd. Heel raar, het lijkt net of ze geen geld willen verdienen.
Hierdoor wilt bedrijf A mij dus in dienst nemen.

• styley
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-12 23:50
Leeftijd: 21 jaar
Opleiding: HBO Informatica
Werkervaring: 1,5 jaar (stages)
Huidige functie: Software & Web developer
Werkweek: 40 uur

Kan iemand mij een indicatie geven van het salaris wat ik kan verwachten met eventuele voorwaarden?

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
styley schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:33:

Kan iemand mij een indicatie geven van het (minimum) salaris wat ik kan verwachten met eventuele voorwaarden?
[troll]minimaal ongeveer 1450[/troll]

• styley
gise schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:37:
[...]

[troll]minimaal ongeveer 1450[/troll]
Prima, en nu zonder troll?

• JohnBQ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
styley schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:33:

Kan iemand mij een indicatie geven van het salaris wat ik kan verwachten met eventuele voorwaarden?
1,5 jaar stage :? (bij de mijne is het 1)

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Denk dat je dan wat meer informatie moet geven
-Regio
-Software development; welke talen? zelfde voor web development
-HBO Afgerond?
-Heb je nu een baan? zo ja; wat verdien je nu?

En eventuele andere factoren

• styley
JohnBQ schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:44:
[...]

1,5 jaar stage :? (bij de mijne is het 1)
Excuus, 1,5 jaar werkervaring waarvan 1 jaar stage.
gise schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:44:
Denk dat je dan wat meer informatie moet geven
-Regio
-Software development; welke talen? zelfde voor web development
-HBO Afgerond?
-Heb je nu een baan? zo ja; wat verdien je nu?

En eventuele andere factoren
Midden-Nederland
C#, VB, MSSQL, Java(script), ASP
Afgerond, eerste baan.

• justice strike
alvv schreef op maandag 16 januari 2012 @ 19:22:
[...]

Mijn salaris is niet echt royaal of zo, maar ik kan er wel mee door.
Het kan inderdaad nog wel goed uitpakken over een x aantal maanden, misschien inderdaad verstandig om even aan te kijken en als er over een jaar niks verdanderd is dan verder kijken.

En even over de aanzegging, dat is best wel stom eigenlijk. Ik ben ingehuurd door bedrijf A, maar bedrijf B is mijn werkgever, en mijn eigen werkgever is aan het reorganiseren dus hebben ze mij aangezegd. Heel raar, het lijkt net of ze geen geld willen verdienen.
Hierdoor wilt bedrijf A mij dus in dienst nemen.
Hmm in deze situatie zou ik toch geen genoegen nemen met minder. Ze besparen namelijk al veel kosten door jou direct in dienst te nemen. Dan is iets. Als 40km peanuts voor hun.

Neem je het we'll aan dan doe je er wel goed aan om verder te kijken. Zoals eerder al gezegd, als het niet op papier staat dan heb je er geen zier aan, en als ze volgend jaar er wel naar willen kijken kun je er gif op innemen dat ze weer met het minimale weg willen komen.

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:58
Ik zou hier dus nooit mee akkoord gaan alvv.

Je betaald nu dus 40 kilometer per dag zelf, en daarbij is die 19 cent natuurlijk een leuke toezegging, maar niet kostendekkend. Zeker niet in de huidige tijd. Reken voor de gemiddelde afschrijving even 30ct per kilometer.

Je werkt voor het gemak even 200 dagen per jaar (zal ongetwijfeld meer zijn).

200x40x0,30 = 2400 euro (kost je dus 200 euro netto per maand om op je werk te komen)
200x40x(0,30-0,19) = 880 euro (nog een ca. 75 euro per maand extra)

Je werkgever betaald je per jaar dus 1520 euro terwijl je er zelf een dikke 3000 zelf mag neertellen. Als er geen andere optie is zou ik dus zeggen dat de contractonderhandelingen worden afgebroken en hij iemand anders mag zoeken. Anders met tegenzin accepteren en ander werk zoeken.

Uiteraard zijn deze getallen uit de lucht gegerepen maar ze schetsen wel een beeld hoe het ervoor staat.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-12 20:24
Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO ICT Niveau 3
Certificaten: Geen wel trainingen: Vmware, Citrix, Exchange
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Overheidsinstantie
Huidige functie: Medewerker systeembeheer

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: eindejaarsuitkering
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: Nee
Werkweek: 36u, flexibele werktijden (werk nu 4dx9u)
Pensioenregeling: Ja, abp
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Land: NL
Regio: Midden-Zuid limburg
Reistijd: 40-50min enkel, auto

Maand salaris (bruto): €2420,-

Het is een leuke baan met veel afwisseling en een leuk klein ICT-clubje.
Ik hoor graag jullie reacties!

[ Voor 0% gewijzigd door Fuske op 17-01-2012 10:28 . Reden: typo ]

• Hbeez
  • Laatst online: 22-10 09:27
Volgens Salariskompas is het gemiddelde salaris van een universitair geschoolde IT consultant met 1 jaar werkervaring gemiddeld:

Per 4 weken: €3.183
Per maand: €3.446
Per jaar: € 41.383

Dat lijkt me vrij riant, zeker als het een gemiddeld salaris betreft! Ik neem aan dat de meeste consultants nog geen promotie hebben na 1 jaar werkervaring, dus dit zou dan het startsalaris betreffen. Ben ik de enige die vind dat dit aan de hoge kant is? Ik zou meer iets in de range van €30k - €35k verwachten.

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-12 13:12
Hbeez schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:39:
Volgens Salariskompas is het gemiddelde salaris van een universitair geschoolde IT consultant met 1 jaar werkervaring gemiddeld:

Per 4 weken: €3.183
Per maand: €3.446
Per jaar: € 41.383

Dat lijkt me vrij riant, zeker als het een gemiddeld salaris betreft! Ik neem aan dat de meeste consultants nog geen promotie hebben na 1 jaar werkervaring, dus dit zou dan het startsalaris betreffen. Ben ik de enige die vind dat dit aan de hoge kant is? Ik zou meer iets in de range van €30k - €35k verwachten.
Ik vind het wel aan de hoge kant ja. Ga ervan uit dat die salaristools niet altijd de juiste waarde aangeven.
Soms kan het handig zijn om ermee te schermen bij je onderhandelingen maar vaak zegt het niet zoveel.

• alvv

alvv

peugeot206gt schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 08:55:
Ik zou hier dus nooit mee akkoord gaan alvv.

Je betaald nu dus 40 kilometer per dag zelf, en daarbij is die 19 cent natuurlijk een leuke toezegging, maar niet kostendekkend. Zeker niet in de huidige tijd. Reken voor de gemiddelde afschrijving even 30ct per kilometer.

Je werkt voor het gemak even 200 dagen per jaar (zal ongetwijfeld meer zijn).

200x40x0,30 = 2400 euro (kost je dus 200 euro netto per maand om op je werk te komen)
200x40x(0,30-0,19) = 880 euro (nog een ca. 75 euro per maand extra)

Je werkgever betaald je per jaar dus 1520 euro terwijl je er zelf een dikke 3000 zelf mag neertellen. Als er geen andere optie is zou ik dus zeggen dat de contractonderhandelingen worden afgebroken en hij iemand anders mag zoeken. Anders met tegenzin accepteren en ander werk zoeken.

Uiteraard zijn deze getallen uit de lucht gegerepen maar ze schetsen wel een beeld hoe het ervoor staat.
Ik heb het gevoel dat ik hun meer nodig heb dan andersom, zij kunnen toch wel aan andere mensen komen als dat nodig is. Zij gaan gewoon weer mensen inhuren, weliswaar is dat duurder, maar zij kunnen inhuurders lozen als die mensen niet meer nodig zijn.

Wel zeg die manager dat ik dus zomaar over een 4-6 maanden een auto kan krijgen, hij had al in het begin de auto voor mij aangevraagd, maar deze werd afgewezen omdat ik nu op 1 locatie zit. Maar in de toekomst kan het werk uitbreiden naar andere locaties en dan kan hij wel een auto voor mij aanvragen.

Ik zal het voor het eerste jaar proberen te slikken en als daarna niets veranderd is dan zal ik zeker verder kijken.

Op dit moment ben ik gewoon zwaar teleurgesteld. Ze zijn erg positief over mij, maar willen niets meer aan het salaris doen ;(

• Schnor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02-2013
alvv schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:28:
[...]

Ik heb het gevoel dat ik hun meer nodig heb dan andersom, zij kunnen toch wel aan andere mensen komen als dat nodig is. Zij gaan gewoon weer mensen inhuren, weliswaar is dat duurder, maar zij kunnen inhuurders lozen als die mensen niet meer nodig zijn.

Wel zeg die manager dat ik dus zomaar over een 4-6 maanden een auto kan krijgen, hij had al in het begin de auto voor mij aangevraagd, maar deze werd afgewezen omdat ik nu op 1 locatie zit. Maar in de toekomst kan het werk uitbreiden naar andere locaties en dan kan hij wel een auto voor mij aanvragen.

Ik zal het voor het eerste jaar proberen te slikken en als daarna niets veranderd is dan zal ik zeker verder kijken.

Op dit moment ben ik gewoon zwaar teleurgesteld. Ze zijn erg positief over mij, maar willen niets meer aan het salaris doen ;(
Deze vage afspraken ken ik, wellicht een auto over 4-6 maanden ;w . Dat moet echt concreter, bijvoorbeeld een lease auto als je geen vaste locatie hebt, of gemiddeld 2 dagen per week op locatie bent. of een lease auto over 6 maanden bij een vast contract.
Als je geen concrete afspraken maakt dan heb je later geen poot om op staan, de betreffende manager laat nu al zien dat zijn toezeggingen niets waard zijn. daarom alle afspraken zwart op wit tussen jouw en het bedrijf en niet halve afspraken of alleen afspraken met een manager zonder bevoegdheid maken.

• alvv

alvv

Schnor schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:32:
[...]

Deze vage afspraken ken ik, wellicht een auto over 4-6 maanden ;w . Dat moet echt concreter, bijvoorbeeld een lease auto als je geen vaste locatie hebt, of gemiddeld 2 dagen per week op locatie bent. of een lease auto over 6 maanden bij een vast contract.
Als je geen concrete afspraken maakt dan heb je later geen poot om op staan, de betreffende manager laat nu al zien dat zijn toezeggingen niets waard zijn. daarom alle afspraken zwart op wit tussen jouw en het bedrijf en niet halve afspraken of alleen afspraken met een manager zonder bevoegdheid maken.
Ik heb met hem via mail gecommuniceerd over de leaseauto en als dat na 1 jaar nog niet komt, dat hij mij hiervoor moet compenseren, hij heeft per mail bevestigd dat dat zeker zal gebeuren.
Deze manager heeft wel bevoegdheid om beslissingen te nemen, maar voor grotere bedragen moet hij volgens mij akkoord vragen.

Ze zitten wel in de beginfase van een groot contract bij een klant, dus meer werk kan wel komen.

• A-Tray
  • Laatst online: 19-12 22:13
Leeftijd: 32
Opleiding(en): MBO Grafisch Lyceum
Certificaten:
Werkervaring: 12 jaar
Werkgever: financiële dienstverlener
Huidige functie: Account Manager

Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
Laptop: ja
GSM: iPhone 4
Leaseauto*: Mini Cooper, internationale tankpas, geen limiet privékilometers
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: vergoeding voor bekeuringen
Land: Nederland
Regio: Zuid-Holland
Reistijd**: 30 minuten enkele reis

Maandsalaris (bruto): € 2.850,-

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-12 19:22
Je krijgt een vergoeding voor bekeuringen? Please do tell me more! Hoe werkt dit? Dit heb ik nog nooit gezien en lijkt me niet echt legaal (in ieder geval een grijs gebied).

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Update, het is inmiddels alweer 2012 en mijn be- / veroordeling is er door.
Seraphin schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 18:13:

Leeftijd: 33 (nog steeds)
Opleiding(en): HTS Technische Bedrijfskunde + WO Finance
Certificaten: niets dat het waard is hier te noemen
Werkervaring: 8 jaar en een beetje
Huidige functie: Risk Management
Werkgever: grote financiële speler
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto: nee
Vakantiedagen: 38 (ADV regeling)
Werkweek: gemiddeld 40uur
Pensioenregeling: Midelloon regeling, 6,67% eigen bijdrage
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: OV vergoeding, opleidingsbudget, mogelijkheid tot bijkopen / sparen voor extra verlof, mogelijkheden voor minder uren werken (ADV), korting hypotheekrente (vorige keer vergeten te melden)
Regio: 020
Reistijd: 45min deur-deur met OV

Maand salaris (bruto): 5030 5250

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• Seraphin

Seraphin

Meep?

EQJim schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:53:
Je krijgt een vergoeding voor bekeuringen? Please do tell me more! Hoe werkt dit? Dit heb ik nog nooit gezien en lijkt me niet echt legaal (in ieder geval een grijs gebied).
Er bestaat jurisprudentie over het vergoeden van bekeuringen voor kleine (<10kmh) snelheidsovertredingen. In 2005/2006 heb ik er geloof ik ooit een artikel over gelezen.

Redenatie:
- Leaserijder die onder werktijk zakelijk rijdt, doet dat voor de baas
- Kleine overtredingen worden niet bewust begaan
- Bekeuring is derhalve een onderdeel van de "normale bedrijfskosten" en kunnen/mogen/dienen door werkgever betaalt te worden.

Een nogal interessante redenering, en geen flauw idee of hier de afgelopen jaren nog iets over is geschreven, maar het is in ieder geval geen volkomen ongehoord verschijnsel.

[edit]
Ladies & Gentlemen, we'ge got him: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2658

[ Voor 5% gewijzigd door Seraphin op 17-01-2012 16:07 ]

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-12 19:22
Bedankt Seraphin. Interessant leesvoer.

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-12 15:06

SebasFM

BOFH

Leeftijd: 27
Opleiding(en): HBO Elektrotechniek met ICT differentiatie
Certificaten: Geen wel trainingen: ITILv3, Red Hat RH033, Apache, Tomcat, IIS v7, Win2k8 Fundamentals
Werkervaring: 1,5 jaar in de ICT, hiervoor 4 jaar in de micro-elektronica
Werkgever: Semi-Overheid
Huidige functie: Technisch Applicatiebeheerder, vaste aanstelling

Vakantiedagen: 41
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: Ja (Nokia 2330, geen prive gebruik)
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Gratis ADSL
Regio: Haaglanden
Reistijd: 20km enkele reis, auto

Maand salaris (bruto): € 2850
Consignatiedienst vergoeding (bruto): € 160 per dienst van een week

Salaris lijkt me verderzeker wel ok, of...... consignatiedienst = 16uur x 5 + 24uur x 2 = 128 uur per week. Dat zou dan neerkomen op € 1,25 per uur bruto dat je binnen 30 minuten bij het datacenter moet kunnen staan om het probleem op te lossen en dat je niks mag (kan) drinken e.d.

[ Voor 11% gewijzigd door SebasFM op 17-01-2012 17:07 . Reden: typo ]

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

EQJim schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:24:
Bedankt Seraphin. Interessant leesvoer.
In 2008 heeft de Hoge Raad het vonnis vernietigd. Werknemers zijn dus zelf verantwoordelijk voor hun boetes, ook onder werktijd.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Verwijderd

/

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2012 13:05 ]

• Brankster
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-08-2021
Dag medetweakers!

Ik ben net afgestudeerd voor mijn HBO opleiding "Technische Informatica studieroute ICT Beheer", en heb vandaag mijn 2e gesprek gehad en ben aangenomen bij een leuk IT bedrijf. Ik heb mijn contract gekregen en deze hoef ik alleen nog te tekenen om het officieel te maken. Anyway, dit is mij aangeboden:

Leeftijd: 24
Opleiding(en): MBO ICT Beheer 4 + HBO Technische Informatica: studieroute ICT Beheer
Certificaten: CCNA Exploration en CCNA Security studentencertificaten
Werkervaring: 1,5 jaar stage
Werkgever: Klein IT bedrijf dat zich bezig houdt met het realiseren van complete IT infrastructuren
Huidige functie: System Engineer

Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Geen
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto*: Nee
Pensioenregeling: Collectieve persioenverzekering. 8% van de grondslag, werkgeversbijdrage 4%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Regio: Overijssel
Reistijd**: 35min enkel, 48KM van deur tot deur

Maandsalaris (bruto): 1800

Is dit een fatsoenlijk salaris voor een starter met de bijbehorende gegevens? Had eerlijk gezegd wel iets hoger verwacht of in ieder geval iets van een reiskostenvergoeding. Op deze manier ben ik alleen al ~350 euro p/m kwijt aan autokosten, exclusief onderhoud.
Volgens de bruto->netto check kom ik rond de 1495,53 netto uit. Is dit netjes of niet?
Wat vinden jullie?

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02:11
Brankster schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 21:51:
Dag medetweakers!

Ik ben net afgestudeerd voor mijn HBO opleiding "Technische Informatica studieroute ICT Beheer", en heb vandaag mijn 2e gesprek gehad en ben aangenomen bij een leuk IT bedrijf. Ik heb mijn contract gekregen en deze hoef ik alleen nog te tekenen om het officieel te maken. Anyway, dit is mij aangeboden:

Leeftijd: 24
Opleiding(en): Technische Informatica: studieroute ICT Beheer
Certificaten: CCNA Exploration en CCNA Security studentencertificaten
Werkervaring: 1,5 jaar stage
Werkgever: Klein IT bedrijf dat zich bezig houdt met het realiseren van complete IT infrastructuren
Huidige functie: System Engineer

Pensioenregeling: Collectieve persioenverzekering. 8% van de grondslag, werkgeversbijdrage 4%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Regio: Overijssel
Reistijd**: 35min enkel, 48KM van deur tot deur

Maandsalaris (bruto): 1800

Is dit een fatsoenlijk salaris voor een starter met de bijbehorende gegevens? Had eerlijk gezegd wel iets hoger verwacht of in ieder geval iets van een reiskostenvergoeding. Op deze manier ben ik alleen al ~350 euro p/m kwijt aan autokosten, exclusief onderhoud.
Volgens de bruto->netto check kom ik rond de 1495,53 netto uit. Is dit netjes of niet?
Wat vinden jullie?
Zou een heel behoorlijk MBO salaris zijn maar imo veel te weinig voor HBO. Dan mag er wel minimaal 200-400 op. Hoe komt het dat je op je 24ste pas klaar bent? Daarvoor nog mbo IT gedaan?

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Brankster
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-08-2021
Rooke schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 21:54:
[...]

Zou een heel behoorlijk MBO salaris zijn maar imo veel te weinig voor HBO. Dan mag er wel minimaal 200-400 op. Hoe komt het dat je op je 24ste pas klaar bent? Daarvoor nog mbo IT gedaan?
Heb MBO ICT Beheer niveau 4 gedaan voor mijn HBO idd. Heb het aangepast. :)
Maargoed, aan de lage kant dus... 2000 tot 2200 moet ik mijn pijlen dus op richten. Ik ga volgende week weer langs om het contract door te nemen. Wil het sowieso nog even over het salaris hebben dan.
Wat denkt de rest?

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:06

Sport_Life

Solvitur ambulando

Brankster schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:04:
[...]

Heb MBO ICT Beheer niveau 4 gedaan voor mijn HBO idd. Heb het aangepast. :)
Maargoed, aan de lage kant dus... 2000 tot 2200 moet ik mijn pijlen dus op richten. Ik ga volgende week weer langs om het contract door te nemen. Wil het sowieso nog even over het salaris hebben dan.
Wat denkt de rest?
Minimaal 2100. Alle HBO starters om mij heen zitten op dat bedrag.
En eis een reiskostenvergoedng van 19ct/km, evt ten koste van je bruto loon als je dat niet als extratje krijgt, is fiscaal handig voor jou en het bedrijf (levert je zo netto 150 euro per maand op).

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 17-01-2012 23:25 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• foto
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 11:00
Geen reacties dan haal ik hem liever weg...jammer

[ Voor 103% gewijzigd door foto op 25-01-2012 03:54 ]

• CartmanMMA
  • Laatst online: 14-11 09:14

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Leeftijd: 29
Opleiding(en): Mavo
Certificaten: n.v.t.
Werkervaring: ca. 10 jaar
Werkgever: Consultancy bureau
Huidige functie: Consultant ICT

Vakantiegeld: 10%
Vakantiedagen: 30 waarvan 2 verplicht
13/14e maand of winstuitkering:
Laptop: Macbook Pro
GSM: Iphone
Leaseauto*: Ja (Audi A5 931 euro)
Werkweek: 40
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Goede bonus structuur, pensioen wordt volledig betaald, flexibel werken (thuiswerken) 10% korting op de collectieve ziektekostenverzekering. Budget voor studie en diverse uitjes met het team.
Regio: Noord Holland
Reistijd**: 40 min

Maandsalaris (bruto): 5500 excl. bonussen

Ik moet zeggen dat enkel met mijn mavo diploma ik toch goed terecht ben gekomen.

[ Voor 5% gewijzigd door CartmanMMA op 18-01-2012 10:34 ]

Verwijderd

Dat kun je wel zeggen. Ik denk dat er mensen zijn die met een hogere opleiding misschien wel 2x zo weinig verdienen en ook nog ouder zijn.

• B-Bandit
  • Laatst online: 23-12 23:33
EQJim schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:53:
Uiteraard mag het vergoed worden. Jouw werkgever mag jou ook een maandelijks budget geven om je vrouw te verwennen. Dat wil niet zeggen dat het onbelast vergoed kan worden, en daar gaat het altijd om. De werkgever moet de belasting voor zijn rekening nemen, of deze bij de werknemer belasten. Dure grap voor de werkgever, maar blijft een keus.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:28

vhal

ಠ_ಠ

@ fratti

Consultant ICT vs sr. Corporate Account Manager

....lijkt mij wel een verschil, toch? Zal mij niet echt aangaan maar een consultant van 29j, 5500 bruto en met een Audi A5, roept dat niet echt vraagtekens op? Misschien zie ik het verkeerd en doe je juist meer dan alleen consultancy...maar persoonlijk valt het onder de noemer techneut, manager of ieder ander ruimzeggende job ;)

verder +1 dat je een voorbeeld bent voor bedrijven die geilen op papiertjes.

[ Voor 23% gewijzigd door vhal op 18-01-2012 10:52 ]

Strava

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
deadsy33 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:51:

....lijkt mij wel een verschil, toch? Zal mij niet echt aangaan maar een consultant van 29j, 5500 bruto en met een Audi A5, roept dat niet echt vraagtekens op?
Bru betaald goed en wellicht een stukje geluk erbij?

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

@Fratti: erg netjes! Toont maar weer eens aan dat je met gewoon goed werk leveren ook ver kunt komen :)

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:28

vhal

ಠ_ಠ

toch niet Bestuur Regio Utrecht?

Strava

• dacken
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12 16:33
Leeftijd: 30
Opleiding(en): Mavo, MBO niveau 3
Certificaten: MCITP Administrator, ITIL V3, Prince 2, MCSE 2003, BISL, ASL e.v.a. zoals een cursus Oculair, Gedrags methodiek,
Werkervaring: 7 jaar. Ik ben sinds mei vorig jaar gestart maar heb werkervaring opgedaan bij grote bedrijven. Daar heb ik dus ook nu een eigen netwerkje.
Werkgever: Me myself and I.. ;)
Huidige functie: Project manager

Vakantiegeld: Nvt
Vakantiedagen: Dat bepaal ik zelf (in goed overleg met de klant). Ik ga ongeveer 4 weken per jaar op vakantie.
13/14e maand of winstuitkering: nvt
Laptop: Ja, gewoon op de zaak gekocht en aftrekbaar.
GSM: Ja, op de zaak.
Leaseauto: Nee, auto rijd ik privé a 19 cent per zakelijke kilometer. Over het algemeen zo'n 500 euro netto per maand aan onkosten vergoeding dus.
Pensioenregeling: Ik leg zelf wat opzij en probeer mijn hypotheek af te lossen.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen, alle risico is voor Bassie... :)
Reistijd: 40 minuten

Omzet

Ik ben begin 2011 begonnen met mijn allereerste opdracht voor een half jaar. Deze is inmiddels ook verlengd. Voor 2011 heb ik dus in 7 maanden € 55.275,- om weten te zetten. Dit is dus gemiddeld € 7896,42 omzet per maand. Dit is in een periode waar ik 4 dagen ziek ben geweest (krijg je dus niet betaald) en ik ook nog zo'n 4-5 weken op vakantie ben geweest. Dit jaar ga ik er volop tegenaan. Ik denk dat ik totaal (inclusief O&N, kerst .e.d.) zo'n 150 vrije uren heb.

Mijn doel is om in 2012 € 100.000 euro om te zetten.

LET OP: Omzet is niet hetzelfde als een bruto loon!!! Er gaan heel veel kosten van af en je hebt een boel onzekerheid. Als ik bijvoorbeeld ziek zou worden (langdurig) dan word ik niet betaald!!!!

Waarschijnlijk moet ik over 2011 tussen de 20.000 en 25.000 euro belasting betalen.

• Seraphin

Seraphin

Meep?

dacken schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:09:
LET OP: Omzet is niet hetzelfde als een bruto loon!!! Er gaan heel veel kosten van af en je hebt een boel onzekerheid. Als ik bijvoorbeeld ziek zou worden (langdurig) dan word ik niet betaald!!!!
Ik denk dat Het freelance ICT-ers discussie topic een betere plaats is voor jouw data; daar wordt uitgebreid gediscussieerd over tarieven / omzetten / belasting etc.

ZZP-ers en loonslaven zijn zodanig anders qua inkomstenstructuur dat het niet met elkaar te vergelijken valt.

[edit]
Maar om toch even de wijsneus uit te hangen; ik concludeer dat je een uurtarief van 50-55 ex BTW hanteert. Ik was onder de indruk dat de markt toch nog wel iets hogere (70-75) toestaat op dit moment?

[ Voor 14% gewijzigd door Seraphin op 18-01-2012 11:52 ]

• Pino_Helmond
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 17:40
Leeftijd: 31
Opleiding(en): MBO 4 Internationale Handel / Groothandel
Werkervaring: 9 jaar in deze functie
Werkgever: Metaal Recycling / Export Bedrijf
Huidige functie: Administratief / Commercieel Medewerker Inkoop (Verhouding 70/30)
13/14e maand of winstuitkering: 1.650 Euro Netto
GSM: Ja, Blackberry Bold 9780 privé zonder limiet te gebruiken
Werkweek: 45 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee
Regio: Brabant
Reistijd: 5 minuten enkele reis met de fiets
Maand salaris (bruto): 3.800

Veel werkuren per week maar een te verwaarlozen reistijd. Al met al zeer tevreden!

• dacken
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12 16:33
Seraphin schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:48:
[...]

Ik denk dat Het freelance ICT-ers discussie topic een betere plaats is voor jouw data; daar wordt uitgebreid gediscussieerd over tarieven / omzetten / belasting etc.

ZZP-ers en loonslaven zijn zodanig anders qua inkomstenstructuur dat het niet met elkaar te vergelijken valt.

[edit]
Maar om toch even de wijsneus uit te hangen; ik concludeer dat je een uurtarief van 50-55 ex BTW hanteert. Ik was onder de indruk dat de markt toch nog wel iets hogere (70-75) toestaat op dit moment?
60 euro :) En ja, dit is een scherp uur tarief. Maar wel een contract voor een compleet jaar.

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Pino_Helmond schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:31:
Leeftijd: 31
Opleiding(en): MBO 4 Internationale Handel / Groothandel
Werkervaring: 9 jaar in deze functie
Werkgever: Metaal Recycling / Export Bedrijf
Huidige functie: Administratief / Commercieel Medewerker Inkoop (Verhouding 70/30)
13/14e maand of winstuitkering: 1.650 Euro Netto
GSM: Ja, Blackberry Bold 9780 privé zonder limiet te gebruiken
Werkweek: 45 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee
Regio: Brabant
Reistijd: 5 minuten enkele reis met de fiets
Maand salaris (bruto): 3.800

Veel werkuren per week maar een te verwaarlozen reistijd. Al met al zeer tevreden!
Zelfs met 45 uur per week is dit een enorm goed salaris voor een MBO geschoolde die 70% van de tijd administratief bezig is!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-12 18:53

PcDealer

HP ftw \o/

MrFX schreef op woensdag 14 december 2011 @ 09:37:
[...]

gewoon gaan ... Als ik het me goed herinner speelt dit al een tijdje en je werkgever doet helaas geen water bij de wijn .... spread your wings
Gespreid :) Per 1 februari in dienst bij een licentiespecialist. Later meer details.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Pino_Helmond
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 17:40
thejoker80 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:47:
[...]

Zelfs met 45 uur per week is dit een enorm goed salaris voor een MBO geschoolde die 70% van de tijd administratief bezig is!
Daar ben ik me ook goed van bewust. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik me voornamelijk bezig houd met het afwerken van claims betreffende materiaal wat onze vertegenwoordigers kopen en niet goed is.
Daarnaast dan nog het commerciële gedeelte en tenslotte het maken van facturen en contracten.
Met de afwikkeling van die claims en het commerciële gedeelte verdien ik wel behoorlijk veel geld voor het bedrijf. Daarnaast beschik ik over de nodige materiaalkennis die zeker bij een `buro-pikkie` zeer ongebruikelijk is.

Uren maken, jezelf ontwikkelen door bij te leren en jezelf terug kunnen verdienen en dit ook daadwerkelijk aan kunnen tonen. Op die manier kun je zelfs zonder diploma een heel eind komen al moet je natuurlijk ook het nodige geluk hebben.

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:07

Acradavos

Poetsfanaat

Kleine vraag met betrekking tot loon, aangezien de loonwijzers niet up-to-date zijn. Stel dat ik bij een bedrijf met het volgende aankom;

Opleiding(en): MBO ICT Beheerder Niv. 4
Certificaten: CCNA 1 en 2, MCITP: 70-640
Werkervaring: 3 jaar computerwinkel, 50 weken stage, + 6 maanden Junior Systeembeheerder
Werkgever: IT Dienstverlener
Huidige functie: Junior Systeembeheerder

Vakantiedagen: 24 (op fulltime basis)
Leaseauto*: Ja, alleen zakelijk
Pensioenregeling: Ja, 50%.
Regio: Utrecht
Reistijd**: 20 min met de auto

Maandsalaris (bruto): ?

Bij mijn vorige werkgever zat ik op 1650 bruto. € 50,- verhoging bij het halen van een certificaat.

Wat kan ik vragen qua brutoloon? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Acradavos op 18-01-2012 14:11 ]

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-12 11:59
PcDealer schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:53:
[...]

Gespreid :) Per 1 februari in dienst bij een licentiespecialist. Later meer details.
gefeliciteerd man!!

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

• bulletrene
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-06-2022
even een vraagje, weet niet of dat hier in topic mag , dus sorry als dat niet is.

Ik heb een MBO niveau 3 en Niveau 4 opleiding gedaan medewerker ICT en ICT Beheerder.
Daarna mocht ik beginnen bij mijn stagebedrijf, ik werk er inmiddels 7 maanden en verdien nu +\- 900 Bruto als 20 jarige voor een 40 urige werkweek.

Wat vinden jullie hiervan?

• patrick.k
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
bulletrene schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:32:
even een vraagje, weet niet of dat hier in topic mag , dus sorry als dat niet is.

Ik heb een MBO niveau 3 en Niveau 4 opleiding gedaan medewerker ICT en ICT Beheerder.
Daarna mocht ik beginnen bij mijn stagebedrijf, ik werk er inmiddels 7 maanden en verdien nu +\- 900 Bruto als 20 jarige voor een 40 urige werkweek.

Dat lijkt mij wel heel erg weinig, maar wat voor functie heb je daar?

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Tsja, dat komt neer op het minimumloon voor een 20-jarige.
De vraag is dus vooral of het terecht is dat jouw functie op/rond het minimum(jeugd)loon is gewaardeerd.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:56

Je verdient minimumloon. Voor iemand die een opleiding heeft genoten en werk op dat niveau doet (daar ga ik van uit, aangezien je voor je stagebedrijf werkt) verdien je gewoon extreem weinig.

Wat is je functie?

• bulletrene
patrick.k schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:37:
[...]

Dat lijkt mij wel heel erg weinig, maar wat voor functie heb je daar?
Ik ben hoofd van de particuliere markt + hier en daar wat zakelijke klanten.
Verder ben ik 1e lijns telefonische ondersteuning.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:56
bulletrene schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:45:
[...]

Ik ben hoofd van de particuliere markt + hier en daar wat zakelijke klanten.
Wat houdt dat in?

• bulletrene
We hebben 2 afdelingen in het bedrijf : MKB en Particulier.
We doen Reparaties van computers endergelijken / serverbeheer zakelijk / implementatie van netwerken enz...

Ik ben hoofd particuliere markt dus dat houdt in dat ik alles doe wat met de particulieren te maken heeft , Aquisitie/reparatie/verkoop/showroom/werkplaats.

en verder verhelp ik regelmatig een storing bij zakelijke klanten, en neem ik de telefoon aan.

Oja en ik verzorg de nieuwsbrieven

[ Voor 3% gewijzigd door bulletrene op 18-01-2012 14:55 ]

• OriginalDon
  • Laatst online: 12-08-2024
Lees al jaren als guest dit soort topics. Laat ik nu ook eens even wat posten.

Opleiding(en): MBO-4+ Systeembeheerder MKB
Certificaten: TMAP Next Foundation, ISTQB Cert. Foundation Level.
Werkervaring: Iets meer dan 9 jaar ervaring in de ICT, waarvan 4 jaar als Helpdeskmedewerker/C++ Developer Assistant, 1,5 jaar als Systeembeheerder/Netwerkbeheerder, 2,5 jaar als Junior Quality Analyst en nu ruim 1 jaar als Testanalist (acceptatie) / Meewerkend voorman (acterend Testcoördinator)
Werkgever: Financiële/Dienstverlenende grootspeler (vermogen, pensioenen, verzekeringen, zorg)
Huidige functie: Testanalist (acceptatie) / Meewerkend voorman (acterend Testcoördinator)
Vakantiedagen: 25+1
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand, volledige maandsalaris + ~3 - 4% winstuitkering
GSM: Ja, zakelijk 90%, prive 10%
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: Ja, collectief middelloonregeling 2,2% opbouw
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding €169 onbelast, 100% vergoeding internetverbinding i.v.m. thuiswerken, kortingen op alle denkbare verzekeringen, hypotheekrente en sportcentra
Reistijd: 35 minuten netto enkele reis met auto
Maand salaris o.b.v. 36u p/w (bruto): €3.051
Maand salaris o.b.v. 40u p/w (bruto): €3.390
Maand salaris o.b.v. 45u p/w (bruto): €3.813

Lijkt redelijk op wat Pino_Helmond postte.

Ik heb vroeger, in de guldentijd, altijd geroepen dat ik FL. 100.000,00 per jaar wilde verdienen en dat het dan mooi is geweest. Nu ben ik nog net geen 30 jaar oud en als ik de switch van 36 naar 40u p/w maak, dan heb ik die wens verwezenlijkt.

Nu zou ik kunnen zeggen dat ik ga proberen de €100.000,00 per jaar te realiseren, .... en dat ga ik doen ook!

Ik wil €100.000,00 per jaar verdienen!

[ Voor 19% gewijzigd door OriginalDon op 18-01-2012 17:56 ]

• t_captain
  • Laatst online: 22-12 14:16
bulletrene schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:53:
[...]

We hebben 2 afdelingen in het bedrijf : MKB en Particulier.
We doen Reparaties van computers endergelijken / serverbeheer zakelijk / implementatie van netwerken enz...

Ik ben hoofd particuliere markt dus dat houdt in dat ik alles doe wat met de particulieren te maken heeft , Aquisitie/reparatie/verkoop/showroom/werkplaats.

en verder verhelp ik regelmatig een storing bij zakelijke klanten, en neem ik de telefoon aan.

Oja en ik verzorg de nieuwsbrieven
Gezien je leeftijd zijn dat best wat verantwoordelijkheden.
Ik zou me afvragen waarom hiervan niets in je loon terugkomt. Je verdient immers minimumloon, gelijk een van je ondergeschikten.

• bulletrene
t_captain schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:04:
[...]

Gezien je leeftijd zijn dat best wat verantwoordelijkheden.
Ik zou me afvragen waarom hiervan niets in je loon terugkomt. Je verdient immers minimumloon, gelijk een van je ondergeschikten.
Moet er wel bijzeggen dat ik de enige ben die de particuliere markt doet, heb geen mensen onder me, dus ben automatisch hoofd zeg maar ;)

• CartmanMMA

CartmanMMA

Fallus Giganticus

deadsy33 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:51:
@ fratti

Consultant ICT vs sr. Corporate Account Manager

....lijkt mij wel een verschil, toch? Zal mij niet echt aangaan maar een consultant van 29j, 5500 bruto en met een Audi A5, roept dat niet echt vraagtekens op? Misschien zie ik het verkeerd en doe je juist meer dan alleen consultancy...maar persoonlijk valt het onder de noemer techneut, manager of ieder ander ruimzeggende job ;)

verder +1 dat je een voorbeeld bent voor bedrijven die geilen op papiertjes.
Scherp van je, dat is mijn oude functie geweest en ben doorgegroeid naar de functie van consultant bij een projectbureau. Wat ik doe met name is advisering en expertise leveren op het gebied van ICT projecten. Daarbij komt ook een stuk projectleiding om de hoek kijken.

Ik zal de functie in mijn profiel wel even wijzigen :)

Eerlijk is eerlijk, zonder diploma's is het verdomd lastig om je iedere keer weer opnieuw te bewijzen, maar nu inmiddels met een netwerk en werkervaring rijker kom ik al een heel eind.

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12 17:45

Jumpiefox

Hoi ?

Leeftijd: 25
Opleiding(en): HBO Industriele automatisering
Certificaten: Energietechniek
Werkervaring: ~2,5
Werkgever: Automatisering bureau
Huidige functie: Control Engineer

Vakantiegeld: 10%
Vakantiedagen: 39dagen
13/14e maand of winstuitkering: 13de Maand
Laptop: -
GSM: Nokia nog wat (100e per maand prive bellen)
Leaseauto*: geen
Werkweek: 38uur (40uur effectief, 2uur @ vrije dagen)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Niks speciaals
Regio: Noord Holland
Reistijd**: ~30min

Maandsalaris (bruto): 3020e voor 38uur

Volgens mij niks te klagen, 2,5jaar terug begonnen met ~2300..2x een sprong weten te maken...volgend jaar kijken of ik er 250e bij kan sprokkelen, werk er in ieder geval hard voor en gelukkig wordt dat beloond O-)

The first casualty in war is always the truth...

• Hbeez
  • Laatst online: 22-10 09:27
Fratti schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:14:
[...]

Scherp van je, dat is mijn oude functie geweest en ben doorgegroeid naar de functie van consultant bij een projectbureau. Wat ik doe met name is advisering en expertise leveren op het gebied van ICT projecten. Daarbij komt ook een stuk projectleiding om de hoek kijken.

Ik zal de functie in mijn profiel wel even wijzigen :)

Eerlijk is eerlijk, zonder diploma's is het verdomd lastig om je iedere keer weer opnieuw te bewijzen, maar nu inmiddels met een netwerk en werkervaring rijker kom ik al een heel eind.
Dat heb je zeker netjes gedaan. Heb je het vermoeden dat je diploma's steeds minder relevant zijn en je nu gelijke doorgroeikansen hebt als bv. je universitair geschoolde collega's?

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

OriginalDon schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:53:
Nu zou ik kunnen zeggen dat ik ga proberen de €100.000,00 per jaar te realiseren, .... en dat ga ik doen ook!

Ik wil €100.000,00 per jaar verdienen!
Met het risico behoorlijk off-topic te gaan ben ik wel erg benieuwd hoe je dat in gedachten had... Je zit dan op een maandsalaris van +/- 7700 euro per maand. Dat is in "lonenland" behoorlijk hoog. Om dit te halen moet je behoorlijk hoog in de "boom" klimmen bij bedrijven.

Toen ik met mijn opleiding begon (2001) werd er gezegd dat je rond de 75 000 gulden per jaar zou uitkomen als medior ICT-er. Nu ben ik die grens ook wel (ruim ;) ) gepasseerd, maar dat komt denk ik ook omdat de wereld en de economie sinds die tijd zijn veranderd.

Persoonlijk denk ik dat 100 000 euro in loondienst behoorlijk optimistisch is. Dat zijn bedragen die meer richting freelance/ZZP/ondernemer gaan (zie ook een paar reacties boven je).

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• JaQ
  • Laatst online: 24-12 08:48

JaQ

.Gertjan. schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:56:
Persoonlijk denk ik dat 100 000 euro in loondienst behoorlijk optimistisch is. Dat zijn bedragen die meer richting freelance/ZZP/ondernemer gaan (zie ook een paar reacties boven je).
100k inkomen (dus niet omzet) met een normaal kostenniveau (auto, verzekeringen, etc) betekent het hele jaar werken en structureel 100 euro per uur of meer schrijven. Dat halen niet veel ZZP-ers.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

JaQ schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:21:
[...]

100k inkomen (dus niet omzet) met een normaal kostenniveau (auto, verzekeringen, etc) betekent het hele jaar werken en structureel 100 euro per uur of meer schrijven. Dat halen niet veel ZZP-ers.
Mmm, dat is ook wel weer waar. Maar een ondernemer heeft dan ook wel weer een aantal andere voordelen waardoor bijvoorbeeld de belastingdruk iets lager kan uitvallen. Maar inderdaad ook daar is 100 000 best veel.

Vooral je kostencomponent speelt een grote rol, een ton aan omzet is redelijk te halen, maar het zorgen voor 100 000 euro inkomen is wel iets lastiger...

Maar goed, als het voor een freelancer als zo goed als onhaalbaar is dan is het voor iemand in loondienst al helemaal lastig te bereiken. Dergelijke bedragen bevinden zich vaak in de top tussen de managers en daar geldt dat je je daar ook thuis moet voelen... Zelf zou ik me momenteel op zo'n functie ongelukkig voelen, zelfs al zou ik een ton verdienen per jaar...

Maar dromen mag natuurlijk altijd :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• CartmanMMA

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Hbeez schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 08:49:
[...]

Dat heb je zeker netjes gedaan. Heb je het vermoeden dat je diploma's steeds minder relevant zijn en je nu gelijke doorgroeikansen hebt als bv. je universitair geschoolde collega's?
Diploma's zijn echt wel belangrijk, daar ben ik nu wel bewust van geworden. Bij mijn aaname is met name gelet op mijn werkervaring en kennis ervan en mijn mentaliteit. Dat zat gelukkig goed waardoor ik deze functie heb weten te bemachtigen.

Misschien dat ik ooit nog een avondopleiding ga doen, maar dan moet ik eerst maar bekijken waar ik de tijd vandaan ga halen :)

Verwijderd

Hallo iedereen, ik heb over enkele weken mijn functioneerings gesprek.
En ik wou even weten of mijn huidige loon iets aan de korte kant is en of ik het een en ander kan bespreken.

Leeftijd: 25
Opleiding(en): MBO Systeembeheer ICT Niv 4
Certificaten: MCITP Windows 7 (Upgrade van MCDST ), MCSA
Werkervaring: 2,5 Jaar
Werkgever:Detacheerder
Huidige functie: Helpdeskmedewerker

Vakantiedagen:24
13/14e maand of winstuitkering:nvt
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Regio: Noord-Holland
Reistijd**: 60 - 90 min

Maandsalaris (bruto): 1700,-

• 418O2
  • Laatst online: 23:07
het is vrij weinig dat je nu krijgt. Daar zou wel wat bovenop moeten kunnen lijkt me.

Verwijderd

418O2 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:39:
het is vrij weinig dat je nu krijgt. Daar zou wel wat bovenop moeten kunnen lijkt me.
En wat zou er dan bovenop kunnen, volgens jou Catch22? :)
Loonwijzer geeft 2000+ aan, maar ik denk niet dat mijn huidige werkgever dat gaat geven.
Dan krijg ik het standaard "Moet je je certificaten gaan behalen" praatje weer.

Volgens mij weten jullie nu ook wie mijn werkgever is.. ;)

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12 15:50

Arfman

Drome!

En wat houdt je dan precies tegen om die certificaten te gaan halen?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Arfman schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:49:
En wat houdt je dan precies tegen om die certificaten te gaan halen?
Niets, ik behaal ze ook gewoon. ( binnenkort upgrade naar server 2008 ).
Ik vind alleen dat het behalen van certificaten als een beloning moet worden gezien, en niet een excuus moet worden van "Als je meer wilt verdienen ga je meer certificaten halen".

Klinkt een beetje dubbel wat ik nu zeg, maar er zijn ook helpdeskmedewerkers die een paar honderd euro meer verdienen als ik, zonder deze regeling en niet eens hun MCITP hebben.

Hoop dat je/jullie begrijpen waar ik naartoe wil, uiteraard snap ik dat je je financieen zelf in de hand hebt door deze regeling, maar het standaard loon moet naar mijn wensen hoger.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:56:
[...]
Ik vind alleen dat het behalen van certificaten als een beloning moet worden gezien, en niet een excuus moet worden van "Als je meer wilt verdienen ga je meer certificaten halen".
Amen!

Het is momenteel allemaam veelste 'haal-je-certificaat-maar-als-je-meer-wilt-verdienen'-gericht
bij sommige bedrijven. Helaas kun je er vaak niet omheen, maar ik heb ook zoiets van dat ik 't
én zelf wil doen (geen x maanden / jaar weer extra verbonden zitten aan bedrijf) én ik het doe
wanneer IK wil, zonder dat mij te verplichten op moment dat ik mijn welverdiende opslag vraag/opeis.
Maar goed, we weten allemaal dat het niet zo werkt helaas :).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2012 12:04 ]

• OriginalDon
  • Laatst online: 12-08-2024
.Gertjan. schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:56:
[...]

Met het risico behoorlijk off-topic te gaan ben ik wel erg benieuwd hoe je dat in gedachten had... Je zit dan op een maandsalaris van +/- 7700 euro per maand. Dat is in "lonenland" behoorlijk hoog. Om dit te halen moet je behoorlijk hoog in de "boom" klimmen bij bedrijven.

Toen ik met mijn opleiding begon (2001) werd er gezegd dat je rond de 75 000 gulden per jaar zou uitkomen als medior ICT-er. Nu ben ik die grens ook wel (ruim ;) ) gepasseerd, maar dat komt denk ik ook omdat de wereld en de economie sinds die tijd zijn veranderd.

Je hebt volkomen gelijk! Het zal in loondienst bijna onhaalbaar zijn, maar je moet toch dromen hebben om naar toe te leven. Alleen als ik directielid zou worden (wat overigens geen ambitie is) zou ik de €100.000,00 kunnen halen. Als ik in dit vakgebied zou blijven werken is +-€68.000,00 het max haalbare, maar dan moet ik op heel korte termijn doorgroeien naar bijv. Testmanager en dan daarna 9-10 jaar lang een goede beoordeling behalen en inflatiecorrectie genieten.

Nee hoor, ik ben compleet tevreden met wat ik op mijn leeftijd en genoten opleiding heb bereikt!

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

.Gertjan. schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:30:
[Maar goed, als het voor een freelancer als zo goed als onhaalbaar is dan is het voor iemand in loondienst al helemaal lastig te bereiken. Dergelijke bedragen bevinden zich vaak in de top tussen de managers en daar geldt dat je je daar ook thuis moet voelen... Zelf zou ik me momenteel op zo'n functie ongelukkig voelen, zelfs al zou ik een ton verdienen per jaar...
Ik denk wel dat het haalbaar is als je de inflatie, auto en vaste 13de maand meetelt.
Kleine rekensom met een huidig salaris van 5000 euro wat goed haalbaar voor senior.

Salaris nu 5000*14 (12+vakantie+13demaand) = 70000
Auto 35000*20%=7000
Is bij elkaar 77000 euro

Bij een inflatie van 1% per jaar (zeer weinig) zit je over 28 jaar op de benodigde 6600 euro per maand om samen met je auto de 100.000 te halen op jaarbasis. Hij is nu 29, dus dan 57.

• FunkyTrip
  • Laatst online: 17:32

FunkyTrip

Funky vidi vici!

OriginalDon schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:18:
Je hebt volkomen gelijk! Het zal in loondienst bijna onhaalbaar zijn, maar je moet toch dromen hebben om naar toe te leven. Alleen als ik directielid zou worden (wat overigens geen ambitie is) zou ik de €100.000,00 kunnen halen. Als ik in dit vakgebied zou blijven werken is +-€68.000,00 het max haalbare, maar dan moet ik op heel korte termijn doorgroeien naar bijv. Testmanager en dan daarna 9-10 jaar lang een goede beoordeling behalen en inflatiecorrectie genieten.
Plus je moet test manager spelen of uberhaupt xxx manager of projectleider leuk vinden. In de praktijk binnen de 3 bedrijven waar ik als test engineer heb gewerkt is de testmanager alleen maar bezig met plannen en grote lijntjes uitstippelen en vooral van de ene vergadering de andere binnenlopen. Geef mij maar gewoon operationeel testwerk ipv veredeld boekhouder/excelsheetinvuller. Al doet ie dat natuurlijk op basis van een gedegen inzicht in het testvak, ik blijf het niks vinden.

Dit dus.

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-12 11:15
OriginalDon schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:18:
[...]

Nee hoor, ik ben compleet tevreden met wat ik op mijn leeftijd en genoten opleiding heb bereikt!
Dat is nu ook niet waar. Bij ons op het werk zijn er een aantal mensen (pre-sales) die vlot 100000+ halen zonder bonus. Die zijn niet heel oud (30-40 jaar) en actief op het internationale gebied. Geen team onder hen, geen directie lid. Titel is iets van International Business Development Manager.
Mijn doel is ook 100k verdienen (bruto) in de komende 5 jaar en dat is zeker realistisch (ben nu 30 jaar). Ik heb nu 40 mensen onder mij als software development manager en het plan is dat dit groeit naar ~80 in de komende 2 jaar. Door een speciale regeling met onkosten omdat ik in het buitenland werk zit ik nu al netto boven wat ik zou halen met 100k bruto.

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:07

Acradavos

Poetsfanaat

Acradavos schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:10:
Kleine vraag met betrekking tot loon, aangezien de loonwijzers niet up-to-date zijn. Stel dat ik bij een bedrijf met het volgende aankom;

Opleiding(en): MBO ICT Beheerder Niv. 4
Certificaten: CCNA 1 en 2, MCITP: 70-640
Werkervaring: 3 jaar computerwinkel, 50 weken stage, + 6 maanden Junior Systeembeheerder
Werkgever: IT Dienstverlener
Huidige functie: Junior Systeembeheerder

Vakantiedagen: 24 (op fulltime basis)
Leaseauto*: Ja, alleen zakelijk
Pensioenregeling: Ja, 50%.
Reistijd**: 20 min met de auto

Maandsalaris (bruto): ?

Bij mijn vorige werkgever zat ik op 1650 bruto. € 50,- verhoging bij het halen van een certificaat.

Wat kan ik vragen qua brutoloon? ;)
Iemand?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Onder de streep MBO4 ICT met een half jaar ervaring dus. Die winkelervaring is leuk maar hoogstwaarschijnlijk weinig relevant voor de functie, en dus niet ter zake doend. Stage zien veel werkgevers ook als simpelweg opleiding. Ik zou in een evt gesprek eerder de nadruk leggen op zaken die je in je vrije tijd doet om je kennis op peil te houden en te verbeteren. En wat ook belangrijk is: hoe kun je je persoonlijk ontwikkelen in de functie? Veel / weinig cursussen, dat soort zaken. Da's vaak veel meer waard :)

Ik denk dat als je 1700 vraagt, je vrij marktconform zit. Zolang je je auto niet prive rijdt valt het netto nog wel bij te benen denk ik. Verwacht alleen geen wonderen, HBO startsalaris ligt ergens rond de 1900 - 2000 afaik. De gouden tijden zijn helaas voorbij...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-12 19:21
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe werkgever en heb de volgende situatie.

Huidige werkgever
Opleiding(en): HBO Hogere Informatica
Certificaten: RHCE, RH Cluster and Storage management, RH performance and tuning.
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: Multinational bedrijf
Huidige functie: UNIX/Linux/VMWare serverbeheer

Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 27 + 12 ADV
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + winstuitkering (gemiddeld 6%)
Laptop: Lenovo T400
GSM: Blackberry
Pensioenregeling: 66% betaald door de baas
  • Standby vergoeding is 10% van je bruto salaris (gaat misschien naar 5% ivm. minder standby).
  • Daarwerkelijk gewerkte standby uren worden daar bovenop uitbetaald.
  • 130 euro netto reiskosten vergoeding
Regio:Noord-Brabant
Reistijd: 30-40 minuten met de auto
Maand salaris (bruto): 4120

Nieuwe werkgever bied:
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 25 + 10 studiedagen
13/14e maand of winstuitkering: Geen 13e maand. Nog onduidelijkheid over winstuitkering of bonus.
Laptop: Nee. Zelf uit te kiezen uit techniekbudget
GSM: Nee. Zelf uit te kiezen uit techniekbudget.
Leaseauto: VW Golf, nieuwwaarde ~30k + tankpas voor binnen- en buitenland.
Pensioenregeling: 100% betaald door de baas
  • 115 netto onkostenvergoeding
  • 115 euro/maand techniekbudget (voor aanschaf van Laptop, GSM, of anderzijds IT-gerelateerd)
  • 230 euro/maand studiebudget
  • 40 euro compensatie op ziektekostenverzekering
Regio: Afhankelijk van de opdracht.
Reistijd: Afhankelijk van de opdracht.
Maand salaris (bruto): 3500

De grote verschillen zijn (gezien vanuit de oude situatie naar de nieuwe)
  • Lager bruto salaris (4120 naar 3500) :(
  • Lease auto (kost €220 netto/maand) ipv. eigen auto (kost €360 netto/maand) :)
  • Volledig pensioen betaald ipv. 66%. :)
  • Geen 13e maand :(
Wat denken mijn mede-tweakers hiervan?

mochten er mensen zijn die me kennen :w

[ Voor 0% gewijzigd door Warbringer op 19-01-2012 22:53 . Reden: vakantiedagen gefixt ]

I want to live forever, so far.. so good.

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-12 10:14
Op basis van de voorwaarden zeg ik niet doen.

Maar als je meer hebt met de nieuwer werkgever en je vind het leuker, dan kun je het overwegen.

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Laat ik ook eens posten:

Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: Aantal SAP certificeringen
Werkervaring: ongeveer 8 jaar, waarvan 5 jaar in SAP
Werkgever: Grote multinational
Huidige functie: SAP consultant

Vakantiedagen: +/- 30
13/14e maand of winstuitkering: Bonusregeling
Leaseauto*: Ja, ongeveer 900 euro
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ja
Regio: Voornamelijk randstad
Reistijd**: Ligt aan opdracht

Maand salaris (bruto): 3200 euro

Nieuwe aanbieding gekregen bij ander bedrijf:

Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: Aantal SAP certificeringen
Werkervaring: 8 jaar, waarvan 5 jaar in SAP
Werkgever: Kleinere toko
Huidige functie: SAP consultant

Vakantiedagen: ongeveer 30
13/14e maand of winstuitkering: bonusregeling
Leaseauto*: Ja ongeveer 900 euro
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ja
Regio: Nederland, voornamelijk randstad
Reistijd**: Afhankelijk van regio

Maand salaris (bruto): 4000

Geen crisis voor mij dit jaar. Ben tevreden :).

• flanger
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-12 13:35

flanger

That Guy

Welke module?

Just because I rock, doesn't mean im made of stone

Verwijderd

Ziet er op het eerste gezicht uit als een enorme achteruitgang. En kloppen de vakantiedagen die je hebt neergezet wel?

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:56
Leeftijd: 32
Opleiding(en): Ir. Technische Natuurkunde, richting Fysische Informatica
Certificaten: Middelbare Vacuumtechonolgie, Hogere Vacuumtechnologie, Introduction VHDL, FMEA, Project Leading, Managing of professionals, Financien voor niet-financielen
Werkervaring: 6 7 jaar
Werkgever: Internationaal bedrijf in de defensie industrie
Huidige functie: Group Manager R&D

Vakantiegeld: ja (8%?)
Vakantiedagen: 27 + 14 adv
13/14e maand of winstuitkering: Max 20% afhankelijk van performance
Laptop: ja
GSM: ja
Leaseauto: nee
Werkweek: 40 (of 38 als je daar die adv in wil duwen)
Pensioenregeling: ja (PME :') )
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: redelijk flexibele tijden, veel internationaal contact
Regio: Drenthe
Reistijd: 15 minuten (auto)
Maand salaris(bruto): 3400 3700

Jaartje verder, updated.
8.8%, prima verhoging.

[ Voor 3% gewijzigd door FireAge op 19-01-2012 22:07 ]

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-12 11:12
Ik had de avontuurlijke beslissing gemaakt om mijn baan bij m'n vorige werkgever op te zeggen, zonder dat ik een nieuwe baan had. Sinds 1 januari zit ik thuis. Deze week een contract getekend bij mijn nieuwe werkgever, waarbij ik per 1 februari ga beginnen:

Leeftijd: 28
Opleiding(en): MBO+ IT
Certificaten: MCT, SharePoint 2007, SharePoint 2010
Werkervaring: 7 Jaar

Oud:

Werkgever: Projectenorganisatie
Functie: Projectleider / Consultant

Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Ja, 13e maand
GSM: Ja (iPhone)
Leaseauto*: Ja, 940 euro
Regio: Zuid Holland
Reistijd: max. 60 minuten

Maandsalaris (bruto): 3.800,-

Nieuw:

Werkgever: Projectenorganisatie
Functie: Business Consultant

Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering:nvt
GSM: Ja (iPhone of Nokia Lumnia)
Leaseauto*: Ja, 855 euro
Reistijd: max. 60 minuten

Maandsalaris (bruto): 4.300,-

[ Voor 27% gewijzigd door tommyz op 19-01-2012 22:38 ]

Flickr

• Warbringer
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:23:
[...]

Ziet er op het eerste gezicht uit als een enorme achteruitgang. En kloppen de vakantiedagen die je hebt neergezet wel?
Nee, dat was een typo. Het is 25 vakantiedagen + 10 studiedagen.

Netto heb ik bij mijn huidige werkgever €2.886,-- per maand (reiskostenvergoeding en 10% standby vergoeding inbegrepen). Daar komt dan nog een 13e maand en (gemiddeld) 6% profitsharing bij. Dit maakt het totaal van €3299,-- per maand.

De nieuwe werkgever bied netto €2.238,-- per maand. Dan is mijn leaseauto al betaald en dan komt de 115 euro techniekbudget, 230 euro studiebudget en 40 euro ziektekostenverzekeringcompensatie er nog bij. Dit maakt een totaal van €2623,--.

Omdat ik bij de nieuwe werkgever een leaseauto krijg, trek ik de kosten van mijn huidige auto van mijn huidige salaris af. Dat is ongeveer €400,--. Ik zit dan op €2899,-- vs. €2623,--. De standby vergoeding die ik nu krijg mag ik eigenlijk niet meerekenen, aangezien ik geen standby meer zal lopen bij de nieuwe functie. Dit scheelt €245,-- dus dan trekken we dit ook nog van het huidige salaris af en komen we op €2653,-- vs. €2623,-- wat dus €30 scheelt.

Klopt mijn logica een beetje of ziet iemand nog iets?

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-12 11:59
Warbringer schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:22:
[...]

Nee, dat was een typo. Het is 25 vakantiedagen + 10 studiedagen.

Netto heb ik bij mijn huidige werkgever €2.886,-- per maand (reiskostenvergoeding en 10% standby vergoeding inbegrepen). Daar komt dan nog een 13e maand en (gemiddeld) 6% profitsharing bij. Dit maakt het totaal van €3299,-- per maand.

De nieuwe werkgever bied netto €2.238,-- per maand. Dan is mijn leaseauto al betaald en dan komt de 115 euro techniekbudget, 230 euro studiebudget en 40 euro ziektekostenverzekeringcompensatie er nog bij. Dit maakt een totaal van €2623,--.

Omdat ik bij de nieuwe werkgever een leaseauto krijg, trek ik de kosten van mijn huidige auto van mijn huidige salaris af. Dat is ongeveer €400,--. Ik zit dan op €2899,-- vs. €2623,--. De standby vergoeding die ik nu krijg mag ik eigenlijk niet meerekenen, aangezien ik geen standby meer zal lopen bij de nieuwe functie. Dit scheelt €245,-- dus dan trekken we dit ook nog van het huidige salaris af en komen we op €2653,-- vs. €2623,-- wat dus €30 scheelt.

Klopt mijn logica een beetje of ziet iemand nog iets?
Financieel gezien heb je het merendeel wat getackeld op afschrijving en onderhoud na misschien. Veel mensen schrikken wat het werkelijk rijden van een auto kost (verzekering, pechhulp, afschrijving, benzine, onderhoud en wegenbelasting).

Daarnaast zijn zaken zoals werkplezier, uitdagingen, opleidingen en doorgroeimogelijkheden naast de munten ook belangrijk.

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

• Warbringer
MrFX schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 08:17:
[...]

Financieel gezien heb je het merendeel wat getackeld op afschrijving en onderhoud na misschien. Veel mensen schrikken wat het werkelijk rijden van een auto kost (verzekering, pechhulp, afschrijving, benzine, onderhoud en wegenbelasting).

Daarnaast zijn zaken zoals werkplezier, uitdagingen, opleidingen en doorgroeimogelijkheden naast de munten ook belangrijk.
Mijn eigen auto kost me; €36 + €38 + €150 + €75 + €100 = €400/maand. Respectievelijk verzekering, wegenbelasting, benzine, afschrijving en onderhoud. Hier heb ik al rekening mee gehouden.

De reden dat ik uberhaupt al buiten de deur aan het kijken was, was juist omdat de lol bij m'n huidige baas er een beetje vanaf is. De nieuwe werkgever is juist gespecialiseerd in mijn soort opdrachten en zo heb ik de mogelijkheid om bij verschillende klanten te komen en hopelijk weer wat variatie in werkzaamheden te krijgen. Ze doen erg hun best om waardevolle consultants te creëren en ik kan daar qua carriere nog best wel vooruit.

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:23
Warbringer schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:22:
[...]
je rekent je studie- en techniekbudget mee als directe inkomsten maar reken de uitgaven die daar bij horen niet mee. Wordt je studiebudget sowieso als je het niet gebruikt wel uitgekeerd? dat zou het niet volgen van cursussen namelijk juist aanmoedigen.

• Warbringer
Mr_x007 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:01:
[...]

je rekent je studie- en techniekbudget mee als directe inkomsten maar reken de uitgaven die daar bij horen niet mee. Wordt je studiebudget sowieso als je het niet gebruikt wel uitgekeerd? dat zou het niet volgen van cursussen namelijk juist aanmoedigen.
Nee. Dit moet gebruikt worden voor studies en wordt niet uitbetaald. Het techniekbudget kan gebruikt worden om IT-gerelateerde zaken mee te kopen. Laptop, PC, GSM, tablet, ereader, MP3 spelers etc. De items die je koopt zijn dan eigendom van de werkgever totdat ze belastingtechnisch gezien afgeschreven zijn. Dit heeft als voordeel dat je zaken kunt kopen met bruto geld en dat je geen BTW schuldig bent. Nadeel is dat als je weggaat voordat het item afschreven is dat je het terug moet geven of de restwaarde betaald.

Mijn huidige baan en het aanbod van de nieuwe functie verschillen teveel om echt 100% eerlijk met elkaar te vergelijken. De meeste zaken heb ik gewoon uit kunnen rekenen en weg kunnen strepen maar sommige dingen zullen gewoon een beetje op waarde geschat moeten worden.

Mijn gevoel nu zegt dat het nieuwe aanbod nog ongeveer €200 netto mist maar dit is pas het eerste bod en volgens mij is er altijd wel wat ruimte om te onderhandelen, toch?

Pagina: 1 ... 46 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen en opmerkingen over leasevergoedingen horen hier niet, daarvoor kun je in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457216" target=_blank>Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3</a> terecht.

Volg ook de discussie in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1472000" target=_blank>Brainstorm over salaristools</a>~~~[/html]