Waar baseer je dat op dat dit weinig is dan? Ik denk dat het ongeveer gemiddeld is. Met mijn vooropleiding en werkervaring mag ik best tevreden zijn denk ik dat ik dit verdien. En daarnaast zijn mijn arbeidsvoorwaarden ook niet verkeerdKillertjuh schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:49:
[...]
Ik heb maandag mijn eerste examen voor 70-640 maar ik hoop toch dat ik meer ga verdienen dan dat ik hier lees. Ander is het natuurlijk ook zonde van je tijd.
Ook van plan om MCITP:EA te halen(zelfstudie).
Verwijderd
Ja inderdaad, echt zonde van je tijdKillertjuh schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:49:
[...]
Ik heb maandag mijn eerste examen voor 70-640 maar ik hoop toch dat ik meer ga verdienen dan dat ik hier lees. Ander is het natuurlijk ook zonde van je tijd.
Ach, als er meer mensen zo gaan denken, wordt jouw certificaat vanzelf meer waard.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 17:08:
[...]
Ja inderdaad, echt zonde van je tijd.
Bij mijn vorige werkgever:
Leeftijd: 21
Opleiding(en): ICT Niveau 4 (BBL), Dit was ook mijn leerbedrijf
Certificaten: CCNA, ECDL, IT Essentials
Werkervaring: Inmiddels 4 jaar
Huidige functie: Assistent Systeembeheerder
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Ja
GSM: Nee
Leaseauto*: Nee
Werkweek: 40uur
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding
Land: Nederland
Regio: Noord-Brabant
Reistijd**: 30min
Maand salaris (bruto): €1600,-
Bij mijn toekomste werkgever (moet het contract nog tekenen):
Opleiding(en): ICT Niveau 4 (Heb 75% van mijn eindproject afgerond, de andere 25% zal in de avonduren afgerond worden)
Werkervaring: 4 jaar
Huidige functie: Servicedesk Medewerker
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
Laptop: Nee
Werkweek: 36uur
Pensioenregeling: Nog niet
Maand salaris (bruto): €2100,-
Bij mijn nieuwe werkgever begin ik dus als Servicedesk Medewerker, en ik kan dan doorgroeien naar Systeembeheerder.
Gekeken naar 40uur per week, ben ik er dus bruto €733,- op vooruit gegaan en tevens nog een eindejaarsuitkering erbij.
Niet slecht toch?
Opleiding(en): ICT Niveau 4 (BBL), Dit was ook mijn leerbedrijf
Werkervaring: Inmiddels 4 jaar
Huidige functie: Assistent Systeembeheerder
Werkweek: 40uur
Maand salaris (bruto): €1600,-
Bij mijn toekomste werkgever (moet het contract nog tekenen):
Opleiding(en): ICT Niveau 4 (Heb 75% van mijn eindproject afgerond, de andere 25% zal in de avonduren afgerond worden)
Werkervaring: 4 jaar
Huidige functie: Servicedesk Medewerker
Werkweek: 36uur
Pensioenregeling: Nog niet
Maand salaris (bruto): €2100,-
Bij mijn nieuwe werkgever begin ik dus als Servicedesk Medewerker, en ik kan dan doorgroeien naar Systeembeheerder.
Gekeken naar 40uur per week, ben ik er dus bruto €733,- op vooruit gegaan en tevens nog een eindejaarsuitkering erbij.
Niet slecht toch?
Zeker niet slecht , zou zeggen gefeliciteerd
.
Inmiddels de onderhandelingen gehad en ze hebben me een loonsverhoging geboden naar 1550 euro bij 40 uur. Dit was niet naar wens, andere 'eisen' waren ook niet naar wens. Ben daarom verder gaan kijken en heb een aanbod gehad bij een ander bedrijf en wil dit contract wel gaan tekenen.cyberrobin schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:14:
Vanavond contractbespreking.. ik ben op dit moment niet tevreden met mijn huidige situatie;
Opleiding(en): MBO ICT Beheer niv 4
Certificaten: -
Werkervaring: 3,5 jaar
Werkgever: -
Huidige functie: Systeembeheerder
Vakantiegeld: 8% vakantiegeld
Vakantiedagen: 20
Werkweek: 40u
Pensioenregeling:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: OV/KM vergoeding
Regio: verschillend
Reistijd**: 3u (heen en terug)
Maand salaris (bruto): 1400
Hier ben ik niet tevreden mee.. ik merk dat mensen om mij heen met bijbaantjes meer verdienen.. ik heb laatst sollicitaties gehad en hier zat het salaris tussen de 2000 en de 2500 euro. Ik wil hoog gaan bieden, 2300 euro. met een ondergrens van 2100 euro. Hier wil ik ook een laptop bij, omdat dit wel in de AV staat en ik deze nooit heb gekregen. Is dit een reeële salariseis? Ik werk als Systeembeheerder. Ik doe vooral 2e en 3e lijns werk, werkplekbeheer, implementatieprojecten, meehelpen bij de servicedesk.
Nieuwe situatie
Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO ICT Beheer niv 4
Werkervaring: 3,5 jaar
Werkgever: -
Huidige functie: Applicatiebeheerder
Vakantiegeld: 8% vakantiegeld
Vakantiedagen: 25 + 5
GSM: Leentelefoon bij 24/7 dienst
Leaseauto*: Nee, OV en/of KM vergoeding
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: OV/KM vergoeding, spaarloon-of levensloopregeling, fietsplan, ziektekostenverzekering, internetvergoeding, jaarbonus, opleidingsmogelijkheden.
Regio: Noord Holland, Amsterdam.
Reistijd**: 30 minuten (Utrecht <-> Amsterdam)
Maand salaris (bruto): 2100 + 330 euro per één week stand-by dienst.
C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase
Ziet er goed uit, geloof dat alles erop vooruit gaat.
Mooi contract, stond ik in uw schoenen, ik zou het niet afslaan. Zeker aangezien ze je op uw huidig werk niet naar waarde kunnen/willen schatten is het tijd om andere oorden te verkennen.
I'll do what I can, but expect very little.
Ziet er netjes uit. Ik zou het doen
...
je gaat er goed op vooruit en ik zou als ik jou was dan ook gelijk goede pop afspraken maken en kijken of je met certificering ook omhoog kan gaan. Per certificaat of als je alles af hebt...
je gaat er goed op vooruit en ik zou als ik jou was dan ook gelijk goede pop afspraken maken en kijken of je met certificering ook omhoog kan gaan. Per certificaat of als je alles af hebt...
Its all in the little things that people do..
Je gaat er in alles op vooruit en ook nog eens minder rezien per dag. Ik zou het direct doen, aangezien de situatie bij je huidige werk je ook niet lekker zit.
Wat zou ik bruto kunnen vragen?
Leeftijd: 24
Opleiding(en): MBO niveau 4 - ICT-Beheer, HBO Bedrijfskundige informatica
Certificaten: ITIL v2, ITIL v3, BiSL, PRINCE2, 7 Habits, Citrix Certified Administrator XenApp 5
Werkervaring: 2.5 Jaar
Certificaten: ITIL v2, ITIL v3, BiSL, PRINCE2, 7 Habits, Citrix Certified Administrator XenApp 5
M3 LR Black/Black/Aero/Trekhaak - Bestelling 1-10 PonLease, RN 19-10, VIN 20-11, Leverdatum: 10-12-2019
Verschil enorm, dat zie je wel in dit topic. 2500 lijkt me redelijk als ik het met andere vergelijk hier. Je kan ook 3k vragen; of je het krijgt is een tweedesnowrabbit schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:58:
Wat zou ik bruto kunnen vragen?![]()
Hmmm rond de 2200 zou ik zeggen. Probeen snel je MCITP EA te halen.snowrabbit schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:58:
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
HBO + 2.5 jaar zou ik eerder op 2500 a 2700 inzetten, indien de werkervaring wel relevant, voltijds en na afloop van de HBO studie is.
Opleiding(en): MBO-4 Netwerkbeheerder
Certificaten: MCDST, 070-290 behaald op de planning 070-291 en upgrade naar 2008, ECDL, IT Essentials
Werkervaring: 2
Werkgever: /
Vakantiegeld: 8
13/14e maand of winstuitkering: 1-2 bonus
Laptop: nog niet
GSM: ja, BB
Leaseauto*: nee
Werkweek: 40
Pensioenregeling:ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: spaarloon, fietsplan, ziektekostenverzekering, opleiding/cursus
Land: NL
Reistijd**: 15 min fiets
Maand salaris (bruto): 1530
Opleiding(en): MBO-4 Netwerkbeheerder
Certificaten: MCDST, 070-290 behaald op de planning 070-291 en upgrade naar 2008, ECDL, IT Essentials
Werkervaring: 2
Vakantiegeld: 8
13/14e maand of winstuitkering: 1-2 bonus
Laptop: nog niet
GSM: ja, BB
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: spaarloon, fietsplan, ziektekostenverzekering, opleiding/cursus
Reistijd**: 15 min fiets
Maand salaris (bruto): 1530
Verwijderd
Hierbij ook maar even mijn post, ben benieuwd hoe iedereen mijn plaatje vind.
Opleiding(en): MBO 3 Medewerker beheer ICT, MBO 4 ICT Beheerder (bezig in de avonduren)
Certificaten: ECDL, CCNA
Werkervaring: 3,5
Huidige functie: Telecom beheerder
Vakantiedagen: 24
GSM: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Lunch, opleidingen op IT gebied naar keuze.
Regio: Drenthe
Reistijd**: 20 min fiets, 10 min auto.
Maand salaris (bruto): 2000,00
Opleiding(en): MBO 3 Medewerker beheer ICT, MBO 4 ICT Beheerder (bezig in de avonduren)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Lunch, opleidingen op IT gebied naar keuze.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2011 00:33 ]
Goed salaris, ook mooi dat je IT opleidingen kan volgen naar keuze.Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 00:32:
Hierbij ook maar even mijn post, ben benieuwd hoe iedereen mijn plaatje vind.
Verwijderd
Leeftijd: 26
Opleiding(en): MBO ICT
Opleiding(en) nog niet afgerond: HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: MCSA / MCITP
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Detacheringsbureau
Huidige functie: 1, 2 lijns-support medewerker
Vakantiedagen: 23 dagen
13/14e maand of winstuitkering: -
GSM: Ja, blackberry.
Leaseauto: Ja (c-segment auto)
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja,
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Regio: Den-Haag
Reistijd: 45 a 60 min met auto.
Maand salaris (bruto): €2500
[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2011 10:12 ]
Zonder bijbehorende functie kunnen wij je geen goed advies geven. Het is nl. nogal een verschil of je voor een plek als medewerker servicedesk of als consultant solliciteertsnowrabbit schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:58:
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Verwijderd
Mee eens, toch denk ik dat je gezien het aantal cerfticaten en behaalde opleidingen toch minstens tussen de 2500 a 2800 zou moeten zitten. Dit bedrag zal wel oplopen naar mate je meer werkervaring heb ongedaan (uiteraard dan wel in een functie die bij jouw niveau hoortRAILGUNNER schreef op woensdag 23 november 2011 @ 10:25:
[...]
Zonder bijbehorende functie kunnen wij je geen goed advies geven. Het is nl. nogal een verschil of je voor een plek als medewerker servicedesk of als consultant solliciteert.
De functie die ik krijg is wel op niveau. Alleen de exacte functie is helaas nog niet bekend, we zullen het wel zien. Bedankt voor jullie feedback.
M3 LR Black/Black/Aero/Trekhaak - Bestelling 1-10 PonLease, RN 19-10, VIN 20-11, Leverdatum: 10-12-2019
Verwijderd
Leeftijd: 25
Opleiding(en): Scheikundige Technologie
Certificaten: niet
Werkervaring: 16 maanden
Werkgever: Dienstverlener
Huidige functie: IT Consultant
Vakantiegeld: 0
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: niet
Leaseauto*: Optioneel
Werkweek: 60 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Appartementbudget van 3000 EUR/maand + vergoeding voor vanalles (internet, pakken stomen, etc) + prestatiebonus
Land: Zwitserland
Regio: Zurich
Reistijd**: 10 uur/week (maandag en donderdag 4 uur voor vliegen, verder ongeveer 0.5 uur per dag in de taxi)
Maand salaris (bruto): 7200
Edit: Het hoge salaris is een samenkomst van verschillende toevalligheden en ook ongebruikelijk binnen mijn werkgever. Het komt doordat Zwitserland minimumeisen aan het salaris stelt voor mijn werkvisum. Ik ben het met iedereen eens die zegt dat ik overbetaald ben
Van dit bedrag moet ik trouwens wel zelf m'n eten in Zurich betalen ..
Ik werk in Zurich aan een bedrijfsovername, waarbij ik medeverantwoordelijk ben voor de IT kant.
Opleiding(en): Scheikundige Technologie
Certificaten: niet
Werkervaring: 16 maanden
Huidige functie: IT Consultant
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: niet
Leaseauto*: Optioneel
Werkweek: 60 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Appartementbudget van 3000 EUR/maand + vergoeding voor vanalles (internet, pakken stomen, etc) + prestatiebonus
Reistijd**: 10 uur/week (maandag en donderdag 4 uur voor vliegen, verder ongeveer 0.5 uur per dag in de taxi)
Edit: Het hoge salaris is een samenkomst van verschillende toevalligheden en ook ongebruikelijk binnen mijn werkgever. Het komt doordat Zwitserland minimumeisen aan het salaris stelt voor mijn werkvisum. Ik ben het met iedereen eens die zegt dat ik overbetaald ben
Ik werk in Zurich aan een bedrijfsovername, waarbij ik medeverantwoordelijk ben voor de IT kant.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2011 10:47 ]
Je loon voor Zurich is niet extreem. Volgens mij was er hier iemand die daar als starter begon en ca. 7000 CHF per maand kreeg. Hoelang duurt je opdracht nog daar? Lijkt me trouwens wel een leuke opdracht
je bent 26, hebt 7 jaar ervaring en bent nog met HBO bezig...Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 10:06:
doe je dat in de avonduren, of tel je parttime werk en stages mee als werkervaring?
Verwijderd
Ja, dat klopt! Mijn Zwitserse collega's hebben een startsalaris van rond de 5000 euro, maar zijn alleen aan hun woning al iets van 2500 euro kwijt .. dus er blijft niet veel van over.stin schreef op donderdag 24 november 2011 @ 23:14:
Je loon voor Zurich is niet extreem. Volgens mij was er hier iemand die daar als starter begon en ca. 7000 CHF per maand kreeg. Hoelang duurt je opdracht nog daar? Lijkt me trouwens wel een leuke opdracht
Ik heb het geluk dat ik verder geen kosten aan een verblijfplaats heb in Zwitserland, dat scheelt een stuk!
M'n opdracht duurt t/m juli.
Je hebt in ieder geval geluk dat de CHF niet meer zo sterk is, want in augustus was Zwitserland echt duur. Ik kan me herinneren dat ik daar 7 CHF voor een biertje heb betaald. Als het dan 1EUR = 1CHF is, dan wordt het leven daar snel duur.
Verwijderd
Hmja .. ik betaalde net op het vliegtuig voor 3 biertjes (ook voor 2 collega's
) van een halve liter 25 CHF = 20.4 EUR. Je hebt helemaal gelijk .. maar ik geef denk ik per week (ma t/m do) in Zurich niet meer dan 100 euro uit aan eten en drinken omdat meestal wel een of andere manager de rekening betaalt.
En vergeet "de ervaring" niet... zoiets is natuurlijk ook gewoon hartstikke tof.
Verwijderd.
[ Voor 98% gewijzigd door ATS op 25-11-2011 11:50 . Reden: Afspraak met werkgever. ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Verwijderd
Opleiding(en): WO Informatica
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: NGO ("ontwikkelingsorganisatie")
Huidige functie: technical officer
Vakantiegeld: -
Vakantiedagen: 21, maar in de praktijk in overleg, werkt ook wat anders als je niet in NL woont
Laptop: -
GSM: -
Leaseauto*: -
Werkweek: 40, maar in de praktijk 50+
Pensioenregeling: -
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: telefoon/internet kosten geheel vergoed
Land: een land in oost-afrika
Regio: een hoofdstad
Reistijd**: 5 minuten met auto
Maand salaris (bruto): 1350 = 1350 netto (werk voor stichting en geemigreerd)
Tja, wat zal ik ervan zeggen. Ik had een goede baan waarbij ik 3700 euro bruto verdiende in NL. Maar na afstuderen deed zich bij toeval deze kans voor. Wonen en werken in Afrika en dan ook nog eens veel reizen is toch wel een unieke kans. Kan me voorstellen dat het niet voor iedereen is maar het is wel iets waar je later denk ik met veel voldoening op terugkijkt. Je zal niet zo snel het welbekende "had ik maar ..." gevoel hebben wat je weleens van mensen hoort.
Een misvatting is wel dat je met 1350 euro in Afrika een extreem luxe leventje kan leiden, zo goedkoop is het hier helemaal niet. Mijn leven standaard is hier ongeveer hetzelfde als toen ik in NL (amsterdam) 3700 bruto verdiende maar ik woon bijvoorbeeld niet in een grote villa en rijd niet in een grote jeep oid. Auto heb ik bijv gewoon van mijn spaargeld moeten kopen. Waar men het in de media altijd over heeft zijn toch meer de bonzen van de grote organisaties (ie: alle UN takken, ambassades etc). Die krijgen ook housing allowances (de welbekende villas met zwembad) en auto's van de zaak etc. Bij mijn organisatie is dat allemaal niet van toepassing.
Het reizen ("fieldtrips") geeft je wel onbetaalbare ervaringen terug, je ziet echt dingen die een normaal mens nooit zou zien, zowel leuke als nare dingen. Daarnaast werk je ook aan internationale projecten met organisaties als UNICEF en ministeries van verschillende landen. Dat zijn toch ook dingen die je op deze leeftijd met een "normale" IT baan niet zo snel zult hebben.
Kortom, denk niet dat ik er spijt van ga krijgen, denk dat het zich op lange termijn zeker terugbetaald, in ieder geval in ervaring maar misschien zelfs ook wel financieel, je hebt toch een bepaalde ervaring en mindset die iemand met een vergelijkbare achtergrond niet heeft.
We shall see, voorlopig is het na bijna een jaar in ieder geval nog steeds erg leuk
Opleiding(en): WO Informatica
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: NGO ("ontwikkelingsorganisatie")
Huidige functie: technical officer
Vakantiegeld: -
Vakantiedagen: 21, maar in de praktijk in overleg, werkt ook wat anders als je niet in NL woont
Laptop: -
Leaseauto*: -
Werkweek: 40, maar in de praktijk 50+
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: telefoon/internet kosten geheel vergoed
Land: een land in oost-afrika
Regio: een hoofdstad
Reistijd**: 5 minuten met auto
Maand salaris (bruto): 1350 = 1350 netto (werk voor stichting en geemigreerd)
Tja, wat zal ik ervan zeggen. Ik had een goede baan waarbij ik 3700 euro bruto verdiende in NL. Maar na afstuderen deed zich bij toeval deze kans voor. Wonen en werken in Afrika en dan ook nog eens veel reizen is toch wel een unieke kans. Kan me voorstellen dat het niet voor iedereen is maar het is wel iets waar je later denk ik met veel voldoening op terugkijkt. Je zal niet zo snel het welbekende "had ik maar ..." gevoel hebben wat je weleens van mensen hoort.
Een misvatting is wel dat je met 1350 euro in Afrika een extreem luxe leventje kan leiden, zo goedkoop is het hier helemaal niet. Mijn leven standaard is hier ongeveer hetzelfde als toen ik in NL (amsterdam) 3700 bruto verdiende maar ik woon bijvoorbeeld niet in een grote villa en rijd niet in een grote jeep oid. Auto heb ik bijv gewoon van mijn spaargeld moeten kopen. Waar men het in de media altijd over heeft zijn toch meer de bonzen van de grote organisaties (ie: alle UN takken, ambassades etc). Die krijgen ook housing allowances (de welbekende villas met zwembad) en auto's van de zaak etc. Bij mijn organisatie is dat allemaal niet van toepassing.
Het reizen ("fieldtrips") geeft je wel onbetaalbare ervaringen terug, je ziet echt dingen die een normaal mens nooit zou zien, zowel leuke als nare dingen. Daarnaast werk je ook aan internationale projecten met organisaties als UNICEF en ministeries van verschillende landen. Dat zijn toch ook dingen die je op deze leeftijd met een "normale" IT baan niet zo snel zult hebben.
Kortom, denk niet dat ik er spijt van ga krijgen, denk dat het zich op lange termijn zeker terugbetaald, in ieder geval in ervaring maar misschien zelfs ook wel financieel, je hebt toch een bepaalde ervaring en mindset die iemand met een vergelijkbare achtergrond niet heeft.
We shall see, voorlopig is het na bijna een jaar in ieder geval nog steeds erg leuk
Nu was ik eens benieuwd wie van jullie er ook berijkbaarheids diensten doet, en hoe druk dat is en wat de vergoeding daar voor is.
Hier benieuwd naar omdat ze dat bij ons misschien ook willen implementeren.
Bij ons hebben we een weekend bereikbaarheidsdienst voor vrijdagavond en zaterdag. Ik en twee collega's wisselen elkaar af met deze regeling, dus 1x in de drie weken moet je bereikbaarheidsdienst draaien in het weekend.Wannial schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:44:
Nu was ik eens benieuwd wie van jullie er ook berijkbaarheids diensten doet, en hoe druk dat is en wat de vergoeding daar voor is.
De beloning hiervoor is vier vrije uren per weekend, ongeacht of je gebeld wordt. Ik draai deze dienst nu ongeveer 11 maanden en ben slechts twee keer gebeld, dus het is niet bepaald druk
Verwijderd
Tja, als met een druk op de knop weer 2 jaar ouder bent dan heb je geen 2 jaar werkervaring er bij natuurlijkSeraphin schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:46:
[...]
zeker weten? Je bent nu namelijk van 24jaar met 2 jaar ervaring naar 24jaar met 4 jaar ervaring gegaan
Verwijderd
Dan vraag ik me af waarom Zwitserse bedrijven hun IT niet massaal naar Nederland offshoren. Een startsalaris in de IT ligt hier op ruim minder dan de helft(1700 - 2200 euro) en Zurich is maar dik een uur vliegen.Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 23:19:
Ja, dat klopt! Mijn Zwitserse collega's hebben een startsalaris van rond de 5000 euro
http://www.nu.nl/economie...-van-18-euro-per-uur.html
Ze willen al graag een minimumloon van 3000 euro voor een 42-urige werkweek, nu weet ik niet of dat bruto of netto is en hoe de eventuele belastingdruk is, maar het is vrij veel.
Ze willen al graag een minimumloon van 3000 euro voor een 42-urige werkweek, nu weet ik niet of dat bruto of netto is en hoe de eventuele belastingdruk is, maar het is vrij veel.
Je moet er wel rekening mee houden dat zwitserland met bijvoorbeeld wonen erg duur is. Net als bepaalde luxe artikelen als koffie en chips.
Dus als je op dezelfde levensstandaard wilt doorgaan als hier, zul je dat veel hogere salaris niet echt terugzien.
Bovendien krijg je geen geld in Euro's, dus als de koersen veranderen kun je er vergeleken met nederland ook op achteruit gaan.
Dus als je op dezelfde levensstandaard wilt doorgaan als hier, zul je dat veel hogere salaris niet echt terugzien.
Bovendien krijg je geen geld in Euro's, dus als de koersen veranderen kun je er vergeleken met nederland ook op achteruit gaan.
Salaris in CHF of EUR? Hoe dan ook natuurlijk erg niceVerwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 22:26:
Verwijderd
Ik vergelijk de loonkosten voor de werkgever, niet het uitgavenpatroon van de werknemer. Bovendien, zoveel duurder is Zurich nou ook weer niet in vergelijking met Amsterdam. Woonlasten zijn iets hoger, auto's en benzine veel goedkoper. Levensmiddelen zijn erg goedkoop over de grens met Duitsland, daar winkelen veel Zwitsers uit de regio Zurich. Het verklaart niet waarom Nederlanders ruim de helft minder verdienen.Myrdreon schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 13:14:
Je moet er wel rekening mee houden dat zwitserland met bijvoorbeeld wonen erg duur is. Net als bepaalde luxe artikelen als koffie en chips.
Hier draaien we nu zo'n vier maanden met Nagios. We zijn op vrijwillige basis begonnen met uptime-diensten waarbij iedereen (we zijn met 3en) iedere maand één week dienst heeft.Wannial schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:44:
Afgelopen week heeft onze werkgever afspraken met ons gemaakt betreffende vergoedingen hiervoor.
Het komt er op neer dat we altijd een "bereikbaarheidsvergoeding" krijgen, gebaseerd op een aantal uur (werkdagen 1 uur p/dag, weekenddagen 3 uur p/dag) en het uurloon. Daarnaast mogen we elke oproep schrijven, met een minimum van een half uur.
Stel dus dat ik drie keer op één dag wordt opgeroepen en ik ben telkens 10minuten kwijt dan mag ik daarvoor één keer een half uur schrijven. Die uren worden vervolgens als overuren uitbetaald.
Verwijderd
Mijn ervaring is toch dat Zurich vele malen duurder is dan Amsterdam, zowel qua eten/drinken als woonlasten. Grofweg een factor 2.Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 13:40:
[...]
Ik vergelijk de loonkosten voor de werkgever, niet het uitgavenpatroon van de werknemer. Bovendien, zoveel duurder is Zurich nou ook weer niet in vergelijking met Amsterdam. Woonlasten zijn iets hoger, auto's en benzine veel goedkoper. Levensmiddelen zijn erg goedkoop over de grens met Duitsland, daar winkelen veel Zwitsers uit de regio Zurich. Het verklaart niet waarom Nederlanders ruim de helft minder verdienen.
EURCocytus schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 13:18:
[...]
Salaris in CHF of EUR? Hoe dan ook natuurlijk erg nice
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2011 21:43 ]
Verwijderd
Voor levensmiddelen kun je beter de grens over gaan. Huren zijn er wel hoog maar ik kan me echt niet voorstellen dat je met een startsalaris van 7200 euro in Zurich slechter af bent dan met een startsalaris van 1700 - 2200 euro in Amsterdam.Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 21:33:
Mijn ervaring is toch dat Zurich vele malen duurder is dan Amsterdam, zowel qua eten/drinken als woonlasten. Grofweg een factor 2.
Verwijderd
In de tijd dat ik in Zurich werk heb ik nog nooit gehoord van mensen die de grens overgaan om hun levensmiddelen te kopen (terwijl er ook veel Zwitsers in het team zitten). Dat het voorkomt zou kunnen, maar het is in ieder geval niet de gebruikelijke gang van zaken. Het is sowieso niet zo dat er elke dag 30 bussen met inwoners van Zurich naar de Aldi in Duitsland vertrekken ofzoVerwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 23:22:
[...]
Voor levensmiddelen kun je beter de grens over gaan. Huren zijn er wel hoog maar ik kan me echt niet voorstellen dat je met een startsalaris van 7200 euro in Zurich slechter af bent dan met een startsalaris van 1700 - 2200 euro in Amsterdam.
Wat betreft de startsalarissen begrijp ik je vergelijking niet goed, want als ik uitga van mijn werk [waar de discussie mee begon] dan is 1) de 7200 geen startsalaris in Zwitserland en 2) de 1700-2200 geen startsalaris in Nederland.
Het startsalaris in Zurich (wat ik eerder in dit topic heb genoemd) is ruim 1.5x het startsalaris van mijn startsalaris in Amsterdam, voor exact hetzelfde type werk. Mijn werkgever heeft het beleid heeft om in alle landen in Europa hetzelfde salaris per niveau te betalen, relatief aan de kosten voor levensonderhoud. Dus het startsalaris in Zurich zou de werknemer dezelfde financiele vrijheid moeten bieden als het startsalaris in Amsterdam aan de Nederlandse werknemer.
Een concrete vergelijking berekenen is voor lastig, want in Zwitserland betalen ze minder belasting, maar daar staat tegenover dat de starters die ik in Zurich ken tussen de 1800 en 2400 euro/maand betalen aan huur ( voor bescheiden studios die ver buiten het centrum staan).
180Dkm zegt totaal niets over een auto of hij nog lang mee kan. Als hij goed onderhouden is moet 4-5 ton zonder grote onkosten geen enkel probleem zijn.Auto loopt echt tegen het eind, inmiddels 180.000 op de teller dus die is binnenkort ook aan vervanging toe. Dan komt er een Volvo V50 voor terug.
Voor 2e hands Volvo's met km-standen van 3-4 ton vraagt men niet voor niets hoofdprijzen..
Tjonguh, 7200euro/maand is een hoop geld. Zoveel krijg ik echt niet hier in Zwitserland. Zelfs bij een koers van 1CHF=1EUR niet. Ik doe volgens mij toch iets verkeerd hier. Verder doen ze hier niet aan inflatiecorrecties 
Mar goed, Zürich is inderdaad niet te betalen. Ik zou dan naar Winterthur vertrekken daar kan je nog wel een redelijk geprijsde 3 kamer appartement vinden voor 1500euro. Overigens is 25 vakantiedagen ook niet echt normaal
Verder heb ik nog nooit gehoord dat je er minimumsalarissen zijn. Wat voor visum of vergunning heb je dan? En ja, 60uur per week werken is wel veel. Maximum is 45 uur/week en normaal 42.5uur/week.
Mar goed, Zürich is inderdaad niet te betalen. Ik zou dan naar Winterthur vertrekken daar kan je nog wel een redelijk geprijsde 3 kamer appartement vinden voor 1500euro. Overigens is 25 vakantiedagen ook niet echt normaal
Verder heb ik nog nooit gehoord dat je er minimumsalarissen zijn. Wat voor visum of vergunning heb je dan? En ja, 60uur per week werken is wel veel. Maximum is 45 uur/week en normaal 42.5uur/week.
[ Voor 87% gewijzigd door alienfruit op 26-11-2011 22:31 ]
Details over werken en leven in het buitenland is hier offtopic.
Opleiding(en): BSc Computer Science, bezig met MSc
Werkervaring: 6 jaar part-time (bij huidige werkgever)
Werkgever: Klein (<20), GPS en telecom
Huidige functie: (Lead) software ontwikkelaar (team van 2); veel .NET, web en voor sommige projecten ook embedded. In mindere mate ook sysadmin.
Vakantiedagen: n.v.t.
13/14e maand of winstuitkering: dit jaar niet, vorig jaar 20% over gemaakte uren (na zeer succesvolle launch nieuw project)
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto: Geen lease, wel 2e hands (350dkm) Vectra TDI van '99, enkel brandstofkosten voor eigen rekening
Werkweek: Gemiddeld 18u
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ben urenschrijver, werktijden zijn ontzettend flexibel. Volg een opleiding ernaast, en in tentamenweken vrij nemen is geen probleem. Meer werken tijdens onderwijsvrije periodes mag ook/is zelfs gewenst.
Regio: Waalwijk
Reistijd: 40 min
Maand salaris (bruto): ~1400
Lijkt me zeer redelijk, zeker omdat de combinatie met studie in geen enkel opzicht belemmerd wordt.
Opleiding(en): BSc Computer Science, bezig met MSc
Werkervaring: 6 jaar part-time (bij huidige werkgever)
Werkgever: Klein (<20), GPS en telecom
Huidige functie: (Lead) software ontwikkelaar (team van 2); veel .NET, web en voor sommige projecten ook embedded. In mindere mate ook sysadmin.
Vakantiedagen: n.v.t.
13/14e maand of winstuitkering: dit jaar niet, vorig jaar 20% over gemaakte uren (na zeer succesvolle launch nieuw project)
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto: Geen lease, wel 2e hands (350dkm) Vectra TDI van '99, enkel brandstofkosten voor eigen rekening
Werkweek: Gemiddeld 18u
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ben urenschrijver, werktijden zijn ontzettend flexibel. Volg een opleiding ernaast, en in tentamenweken vrij nemen is geen probleem. Meer werken tijdens onderwijsvrije periodes mag ook/is zelfs gewenst.
Regio: Waalwijk
Reistijd: 40 min
Maand salaris (bruto): ~1400
Lijkt me zeer redelijk, zeker omdat de combinatie met studie in geen enkel opzicht belemmerd wordt.
Verwijderd
Studie doe ik in de avond uren, stages heb ik NIET meegerekend.... Ik ken maar weinig werkgevers die dat echt meetellen als ervaring (overigens ben ik van mening dat het toch echt ervaring is, maar toch418O2 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 23:16:
[...]
je bent 26, hebt 7 jaar ervaring en bent nog met HBO bezig...
doe je dat in de avonduren, of tel je parttime werk en stages mee als werkervaring?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2011 11:35 ]
Wij kregen €300 p/w om telefonisch bereikbaar te zijn. En als we gebeld werden en werk moestten verichten nog eens €45. En we kregen nog eens de gewerkte uren terugWannial schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:44:
Bedragen zijn wel bruto natuurlijk
Opleiding(en): MBO Niveau 3 BBL
Certificaten: MCITP: Windows 7 Enterprise Desktop Support Technician, ITIL V3
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Qmagic
Leaseauto: Ja (80 euro in de maand, met tanken. tot 10.000km per jaar prive)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Per behaald certificaat 50 euro bruto erbij Max 3x per jaar.
Regio: Eindhoven
Reistijd: 30 min
Onkostenvergoeding: 50 euro netto
Reiskostenvergoeding: Krijg ik niet ik heb een auto van de zaak, kost mij geen bezine, kan tot 10.000 prive rijden voor 70 euro in de maand.
Maand salaris (bruto): € 1650
belasting is er al vanaf gehaald. Het is 80 euro in de maand voor een Aygo.
Mag je 10.000 km rijden, ga je er overheen dan laat de lease maatschappij het je snel weten.
Zij hebben daar een software programma voor.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Per behaald certificaat 50 euro bruto erbij Max 3x per jaar.
Reiskostenvergoeding: Krijg ik niet ik heb een auto van de zaak, kost mij geen bezine, kan tot 10.000 prive rijden voor 70 euro in de maand.
Mag je 10.000 km rijden, ga je er overheen dan laat de lease maatschappij het je snel weten.
[ Voor 65% gewijzigd door blastfire op 28-11-2011 14:10 ]
dus 1650 is je netto of heb je het over de auto?blastfire schreef op maandag 28 november 2011 @ 14:06:
Verwijderd
Leeftijd: 23 jaar
Opleiding(en): MBO niveau 3
Werkgevers: ziekenhuis
Huidige functie: Systeembeheer
Vakantiedagen: nvt
13/14e maand of winstuitkering:13e maand
Laptop: laptop
Leaseauto: -
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: Geen idee hoe precies maar ik bouw al iets op
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Regio: noord holland
Reistijd: 30-45 min
Maand salaris (bruto): Bij 36 uurig werkweek: 2500 Bruto
Opleiding(en): MBO niveau 3
Werkgevers: ziekenhuis
Huidige functie: Systeembeheer
Vakantiedagen: nvt
13/14e maand of winstuitkering:13e maand
Laptop: laptop
Leaseauto: -
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: Geen idee hoe precies maar ik bouw al iets op
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Regio: noord holland
Reistijd: 30-45 min
Maand salaris (bruto): Bij 36 uurig werkweek: 2500 Bruto
Wat is het verschil tussen rijden voor de baas of privé? Dat kan de leasemaatschappij toch nooit uit elkaar houden. Oftewel die 10000 km is niet te controleren.blastfire schreef op maandag 28 november 2011 @ 14:06:
Het gaat wel om een Aygo he, daar ga je sowieso al niet voor de lol privékilometers mee maken.OK13 schreef op maandag 28 november 2011 @ 18:55:
[...]
Wat is het verschil tussen rijden voor de baas of privé? Dat kan de leasemaatschappij toch nooit uit elkaar houden. Oftewel die 10000 km is niet te controleren.
Verwijderd
Thanks
alleen KM vergoeding woon/werk is erg weinig OV word aangezet maar is niet te doen
binnenkort 2 schalen omhoog
Dat gaat redelijk makkelijk. Bij het boeken van mijn uren boek ik ook het aantal KM wat ik zakelijk heb gereden (woon-werk / naar klanten), alle kilometer die niet geboekt worden zijn dus privé. Kan me dus voorstellen dat het bij hem net zo gaat.OK13 schreef op maandag 28 november 2011 @ 18:55:
[...]
Wat is het verschil tussen rijden voor de baas of privé? Dat kan de leasemaatschappij toch nooit uit elkaar houden. Oftewel die 10000 km is niet te controleren.
[ Voor 5% gewijzigd door Don Quijote op 28-11-2011 19:52 ]
Opleiding(en): Mavo
Certificaten: Cert. Genesys WFM, binnenkort ga ik me er verder in verdiepen.
Werkervaring: 5 Jaar
Werkgever: MinFin
Huidige functie: Planner
Vakantiegeld: 8% Bruto jaar inkomen
Vakantiedagen: 4 weken + 250 compensatie uren
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: Neen
GSM: Neen
Leaseauto*: Neen
Werkweek: Flexibel in te delen 36/40 uur
Pensioenregeling: Yep
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Regio: Twente
Reistijd: 15 mins met de auto
Maand salaris (bruto): 2150
Niet verkeerd dus
Opleiding(en): Mavo
Certificaten: Cert. Genesys WFM, binnenkort ga ik me er verder in verdiepen.
Werkervaring: 5 Jaar
Werkgever: MinFin
Huidige functie: Planner
Vakantiegeld: 8% Bruto jaar inkomen
Vakantiedagen: 4 weken + 250 compensatie uren
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: Neen
GSM: Neen
Leaseauto*: Neen
Werkweek: Flexibel in te delen 36/40 uur
Pensioenregeling: Yep
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Regio: Twente
Reistijd: 15 mins met de auto
Maand salaris (bruto): 2150
Niet verkeerd dus
I am the great Cornholio!
Wil niet trollen, maar vind het wel droevig. Krijg je een hokje als een Aygo, mag je daar ook nog 80€ in de maand voor gaan lappen. Ik zou er niet vrolijk van worden.
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Wat is er nou weer mis met een Aygo? Ik vind dat mensen niet zulke waarde oordelen moeten geven over dingen waar ze niet zo veel mee te maken hebben. Heel veel mensen zullen blij zijn met een mooie Aygo. Ik betaal denk ik wel meer aan mijn brakke autootje en dat is niet eens een Aygo! Mocht ik willen. Sommige mensen willen een lekkere patser bak en veel anderen (zoals ik) willen gewoon naar het werk kunnen. Als je er liever zelf niet in zou willen rijden oké, maar dan hoef je (inderdaad) niet zo te trollen.
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
idd. M'n schoonmoeder heeft zo'n ding, en ik moet zeggen dat ik daar altijd graag in mag rijden. Geeft zo'n lekker sportief geluid met zo'n 3pittertje. Aygo als eerste leaseauto is niets mis mee.Macros schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 00:20:
Wat is er nou weer mis met een Aygo? Ik vind dat mensen niet zulke waarde oordelen moeten geven over dingen waar ze niet zo veel mee te maken hebben. Heel veel mensen zullen blij zijn met een mooie Aygo. Ik betaal denk ik wel meer aan mijn brakke autootje en dat is niet eens een Aygo! Mocht ik willen. Sommige mensen willen een lekkere patser bak en veel anderen (zoals ik) willen gewoon naar het werk kunnen. Als je er liever zelf niet in zou willen rijden oké, maar dan hoef je (inderdaad) niet zo te trollen.
Ik moet wel zeggen dat die auto totaal ongeschikt is om 30K per jaar mee te rijden.
Advanced sheep-counting strategies
Wat je vind moet je naar de politie brengen.Macros schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 00:20:
Als iedereen hier zijn eigen mening gaat geven dwalen we af. Ik zou iig geen kilometer in zo'n ding willen rijden.
O nou doe ik het zelf ook
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Jongens, wat een gemekker over die Aygo. Deze tweaker verdient 1650,- per maand, wees blij dat z'n baas hem er geen BMW 335d bij doet. Zou er netto geen droog brood overblijven nadat de bijtelling is verrekend in de loonheffing
Verwijderd
Aygo is niets mis mee, ik heb zelf een Peugeot 107 (99% hetzelfde) als 2e auto en het is een zeer fijn autootje.
Ook op de snelweg niets mis mee. Ik heb er wel goede (sport)stoelen in en zit voortreffelijk.
Lange afstanden is ook geen probleem. Af en toe rijden we er mee naar het zuiden (200km) en het is prima vol te houden.
Alleen qua veiligheid is het misschien wat minder, het is klein en licht, mocht je een ongeluk krijgen met een zware mercedes ofzo dan zal je waarschijnlijk de klap een stuk harder voelen.. Maarja daar gaan we niet van uit.
Ook op de snelweg niets mis mee. Ik heb er wel goede (sport)stoelen in en zit voortreffelijk.
Lange afstanden is ook geen probleem. Af en toe rijden we er mee naar het zuiden (200km) en het is prima vol te houden.
Alleen qua veiligheid is het misschien wat minder, het is klein en licht, mocht je een ongeluk krijgen met een zware mercedes ofzo dan zal je waarschijnlijk de klap een stuk harder voelen.. Maarja daar gaan we niet van uit.
Verwijderd
Dat vind ik ook triest, die auto kost al geen drol, medewerker verdient al weinig en dan zadelen ze de medewerker ook nog eens op met een eigen bijdrage.SkiFan schreef op maandag 28 november 2011 @ 22:18:
Wil niet trollen, maar vind het wel droevig. Krijg je een hokje als een Aygo, mag je daar ook nog 80€ in de maand voor gaan lappen. Ik zou er niet vrolijk van worden.
Het mag soms ook echt allemaal niets kosten, maar vervolgens zet een werkgever je wel weg bij klanten met een voorrijdtarief waarvoor je wel een 5 serie kan rijden op maandbasis
Daar is de medewerker altijd zelf nog bij. Hij kan ook meer brutosalaris eisen of reiskostenvergoeding en dan zelf een auto kopen. Persoonlijk zou ik trouwens liever een Aygo dan een Polo of Golf als lease-kar hebben, lekker klein & goedkoop. Voor die 30dkm per jaar zakelijk boeit het kleine beetje extra comfort dat een veel duurdere auto bied mij toch niet.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 09:41:
[...]
Dat vind ik ook triest, die auto kost al geen drol, medewerker verdient al weinig en dan zadelen ze de medewerker ook nog eens op met een eigen bijdrage.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
De beschreven constructie komt erg overeen met een "groen" initiatief dat mijn leasemaatschappij vorig jaar rondstuurde.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 09:41:
[...]
Dat vind ik ook triest, die auto kost al geen drol, medewerker verdient al weinig en dan zadelen ze de medewerker ook nog eens op met een eigen bijdrage.
Het mag soms ook echt allemaal niets kosten, maar vervolgens zet een werkgever je wel weg bij klanten met een voorrijdtarief waarvoor je wel een 5 serie kan rijden op maandbasis
Je kon een aygo leasen voor 10k km per jaar zonder extra kosten. Hiervoor hadden ze bedacht dat het leasebedrag opgebouwd werd uit de mobiliteitsvergoeding van de werkgever (km-vergoeding oid) + een eigen bijdrage. De hoogte van de eigen bijdrage was precies zo hoog dat daardoor geen bijtelling meer betaald moest worden. Gevolg: netto kosten ca. 80 euro voor een leasebak. Bij mijn bedrijf hebben we hiernaar gekeken als leuke voorwaarde voor bijv. secretaresses (de rest rijd al in grote 45k km/jr) leasebakken.
Je kan vinden van een Aygo wat je wilt, maar als je baas je op die manier van/naar werk weet te halen is dat een goeie deal.
Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.
Het ging me er met name om, dat je dan ook nog er voor moet betalen. Mn zus heeft trouwens ook zo'n hokkie en een soortgelijke leaseregeling. Ik vind het maar uiterst mager.
Een eigen bijdrage is heel gebruikelijk wanneer een leaseauto gereden wordt, dit is voor zover ik weet voor iedere werknemer binnen het bedrijf gelijk welke auto ook wordt bereden.SkiFan schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:12:
Het ging me er met name om, dat je dan ook nog er voor moet betalen. Mn zus heeft trouwens ook zo'n hokkie en een soortgelijke leaseregeling. Ik vind het maar uiterst mager.
De combinatie van een Aygo + niet al te hoog brutoloon + eigen bijdragen is inderdaad niet heel gelukkig nee. Maar wanneer de Aygo bijv. een auto was geweest van 30k+ (+ soortgelijk salaris) was het volgens mij geen issue geweest.
De eigen bijdrage van mijn werkgever was 106 Euro, dus nog iets meer dan 80 Euro. Die is overigens gelukkig afgeschaft, maar nu rijden we verplicht een auto van VAG.
Oh ja, wat is er mis met een Golf.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Volgens mij helemaal niks. Ik rij een Stilo, da's min of meer vergelijkbaar. Maar goed, bezien de topic-waarschuwing, snel weer ontopic...
Bij ons krijg je gewoon een budget en als je daar overheen wilt gaan dan moet je het zelf bijbetalen. Zelf betaal ik iets van 15 euro bruto, omdat ik iets te kort kwam voor de uitvoering die ik wilde. Netto is het dan slechts een paar eurootjes.Smarron schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:26:
[...]
Een eigen bijdrage is heel gebruikelijk wanneer een leaseauto gereden wordt, dit is voor zover ik weet voor iedere werknemer binnen het bedrijf gelijk welke auto ook wordt bereden.
De combinatie van een Aygo + niet al te hoog brutoloon + eigen bijdragen is inderdaad niet heel gelukkig nee. Maar wanneer de Aygo bijv. een auto was geweest van 30k+ (+ soortgelijk salaris) was het volgens mij geen issue geweest.
De eigen bijdrage van mijn werkgever was 106 Euro, dus nog iets meer dan 80 Euro. Die is overigens gelukkig afgeschaft, maar nu rijden we verplicht een auto van VAG.
Oh ja, wat is er mis met een Golf.
verkeerde topic
[ Voor 98% gewijzigd door Silent Thunder op 29-11-2011 13:33 ]
Edit
[ Voor 98% gewijzigd door Maxmannl op 30-11-2011 20:28 ]
Leeftijd: 31
Opleiding(en): HBO Communicatiesystemen
Certificaten: niets noemenswaardigs
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: zorgsector
Huidige functie: IT Manager
Vakantiedagen: 31
13/14e maand of winstuitkering: ja
Laptop: ja
GSM: ja
Werkweek: 36
Pensioenregeling: ja, 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskostenvergoeding 350 netto p/m
Regio: Zuid Holland
Reistijd**: 35 a 45 minuten
Maand salaris (bruto): 4400
Opleiding(en): HBO Communicatiesystemen
Certificaten: niets noemenswaardigs
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: zorgsector
Huidige functie: IT Manager
Vakantiedagen: 31
13/14e maand of winstuitkering: ja
GSM: ja
Werkweek: 36
Pensioenregeling: ja, 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskostenvergoeding 350 netto p/m
Regio: Zuid Holland
Reistijd**: 35 a 45 minuten
Maand salaris (bruto): 4400
Opleiding(en): 2 jaar Communicatiesystemen (niet afgerond) en momenteel 3e jaars Commerciële Economie Duaal
Certificaten: Prince 2 op foundationniveau
Werkervaring: 3 jaar en wat maanden relevante werkervaring
Werkgever: Klein bedrijf (12 man) in de online marketing
Huidige functie: Social Media & Search Engine Advertising (Officiële titel: SEA Expert / Copywriter dekt de lading niet meer goed)
Werkweek: 32u
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee
Regio: Groningen
Reistijd**: 5-10 Minuutjes met de fiets
Maandsalaris* (bruto): €2.200, m.i.v. april €2.300. Afgelopen april begonnen op €2.100.
Maandsalaris is één woord.
Opleiding(en): 2 jaar Communicatiesystemen (niet afgerond) en momenteel 3e jaars Commerciële Economie Duaal
Certificaten: Prince 2 op foundationniveau
Werkervaring: 3 jaar en wat maanden relevante werkervaring
Werkgever: Klein bedrijf (12 man) in de online marketing
Huidige functie: Social Media & Search Engine Advertising (Officiële titel: SEA Expert / Copywriter dekt de lading niet meer goed)
Regio: Groningen
Reistijd**: 5-10 Minuutjes met de fiets
Maandsalaris* (bruto): €2.200, m.i.v. april €2.300. Afgelopen april begonnen op €2.100.
Maandsalaris is één woord.
[ Voor 4% gewijzigd door Tjebakka op 30-11-2011 01:10 ]
If it aint fixed, it's broken.
Verwijderd
Ik start over een maand als freelancer maar werk nu nog gewoon voor een werkgever. Bij deze werkgever regel ik zelf mijn opdrachten bij externe opdrachtgevers. In goed overleg ga ik freelancen en zal er ook een overeenkomst opgemaakt worden om af te zien van concurrentie beding.
Opleiding(en): MBO Niveau 2 ICT (afgerond) + Niveau 3 (niet afgerond)
Certificaten: ZCE PHP4, ZCE PHP5.3, Zend Framework en MySQL Developer
Werkervaring: 8 jaar
Huidige functie: Sr. PHP Developer
Leaseauto*: Nee (trein vergoeding 1e klas 620 p/m)
Werkweek: 40 uur contract, meestal 50 uur
Regio: Zuid-Holland
Reistijd**: 1 uur
Maandsalaris (bruto): 3000
Daarnaast ontvang ik een bonus over mijn uren. Dit staat netjes in mijn arbeidsovereenkomst. Deze bonus varieert tussen de 1000 en 1500 per maand extra.
Netto valt het overigens best tegen vind ik
als mijn salaris 4500 is dan blijft er ongeveer 3000 netto over.
Daarnaast ontvang ik een bonus over mijn uren. Dit staat netjes in mijn arbeidsovereenkomst. Deze bonus varieert tussen de 1000 en 1500 per maand extra.
Netto valt het overigens best tegen vind ik
Verwijderd
Ben toch lichtelijk verbaast! 1650 voor iemand met 5 jaar ervaring en wat basiscertificaten... Is toch behoorlijk minimumloon volgens mij??? Helemaal met die 5 jaar ervaring snap ik niet dat je niet meer krijgt of vraagt....blastfire schreef op maandag 28 november 2011 @ 14:06:
Dat je een auto erbij krijgt, oke, maar goed die heb je voor je werk nodig neem ik aan! Succes en sterkte
Gesteld dat je prive zowiezo een auto wilt rijden is het dus een deel van je salaris. Dan komt er dus een paar k bij. Voor zijn maandelijkse bijdrage is dat wel ok. Kom je nog niet op 2.000 euro per maand maar ik weet niet of dat markt conform is aangezien ik niet in de IT sector zit
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
4500 euro voor een php developer?Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 11:04:
Ik start over een maand als freelancer maar werk nu nog gewoon voor een werkgever. Bij deze werkgever regel ik zelf mijn opdrachten bij externe opdrachtgevers. In goed overleg ga ik freelancen en zal er ook een overeenkomst opgemaakt worden om af te zien van concurrentie beding.
Netto valt het overigens best tegen vind ikals mijn salaris 4500 is dan blijft er ongeveer 3000 netto over.
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Verwijderd
Opgelet; een Belg 
Leeftijd: 27
Opleiding(en): Handel
Certificaten: nog geen
Werkervaring: 3 jaar in IT
Werkgever: Consultancy-bedrijf
Huidige functie: System Engineer
Vakantiegeld: 85% van 1 maandloon
Vakantiedagen: 20 + feestdagen die in het weekend vallen
GSM: ja, split-billing (50 €)
Leaseauto*: ja + onbeperkte tankkaart/privé-gebruik
Werkweek: 9-17, maar geen 9 to 17 mentaliteit dus soms wat meer, soms wat minder
Pensioenregeling: ja, inbegrepen in groepsverzekering
Land: België
Regio: Hoofdzakelijk Brussel / Turnhout
Reistijd: Turnhout: 1u / Brussel: 1,5u à 2u
Maandsalaris (bruto): 2000
Leeftijd: 27
Opleiding(en): Handel
Certificaten: nog geen
Werkervaring: 3 jaar in IT
Werkgever: Consultancy-bedrijf
Huidige functie: System Engineer
Vakantiegeld: 85% van 1 maandloon
Vakantiedagen: 20 + feestdagen die in het weekend vallen
GSM: ja, split-billing (50 €)
Leaseauto*: ja + onbeperkte tankkaart/privé-gebruik
Werkweek: 9-17, maar geen 9 to 17 mentaliteit dus soms wat meer, soms wat minder
Pensioenregeling: ja, inbegrepen in groepsverzekering
Land: België
Regio: Hoofdzakelijk Brussel / Turnhout
Reistijd: Turnhout: 1u / Brussel: 1,5u à 2u
Maandsalaris (bruto): 2000
Zelfs voor een 25-jarige senior PHP-developer!
What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!
En dan ook nog 'klagen' dat je 3000 netto overhoudt
Volgens mij mag je aardig in je handjes wrijven, zeker als het bij 40 á 50 uur blijft..
Volgens mij mag je aardig in je handjes wrijven, zeker als het bij 40 á 50 uur blijft..
Verwijderd
Tuurlijk ben ik blij met wat ik nu verdien, maar gezien ik een jaar geleden op 3000 zat, en nu gemiddeld 4500 gaat er wel een stuk meer belasting af. Maargoed desalniettemin is het natuurlijk een goed salarisMaCk- schreef op woensdag 30 november 2011 @ 14:55:
En dan ook nog 'klagen' dat je 3000 netto overhoudt![]()
Ik doe natuurlijk ook een heleboel 'rand' zaken zoals beheren van aantal servers (CentOs), aansturen / trainen collega's en overleg met directie. Ik ben wel hoofd verantwoordelijke voor webdevelopment. Maar in de basis ben ik applicatie ontwikkelaar in PHP.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2011 15:01 ]
Ik zit als php programmeur op 4000,- (over paar weken 4500,-) maar dan wel met HBO informatica en 27 jaar dus zo vreemd is het niet. Gewoon bewijzen dat je het waard bent.
Verwijderd
Het beroep wordt zeker niet slecht betaalt, en wat je zegt bewijzen dat je het waard bent. Ik moet toegeven dat ik bij opdrachtgevers vaak wel wat achterstand heb in verband met mijn opleiding ('slechts' MBO) maar gelukkig maak ik dat met certificeringen en werkervaring goed!
Vind het reuze meevallen wat betreft de belastingen. Het is maar 33%. Dacht dat het in Nederland erger was.Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 14:59:
[...]
Tuurlijk ben ik blij met wat ik nu verdien, maar gezien ik een jaar geleden op 3000 zat, en nu gemiddeld 4500 gaat er wel een stuk meer belasting af. Maargoed desalniettemin is het natuurlijk een goed salaris
Ik snap die 33% niet helemaal .. Waarom is dat geen 42%?
http://www.rijksoverheid....n-uit-werk-en-woning.html
het is geen 42 % omdat je over de 1e 18K maar 33% betaalt.
Hier kan je het berekenen
http://www.raet.nl/proformalite/proforma-lite.aspx
Maar alles wat je boven de 4500 verdient gaat wel 52% over naar de BD. Zoals ik ooit een keer iemand heb horen zeggen. Ik betaal graag veel belasting dat betekent dat ik ook veel verdien.
Maar alles wat je boven de 4500 verdient gaat wel 52% over naar de BD. Zoals ik ooit een keer iemand heb horen zeggen. Ik betaal graag veel belasting dat betekent dat ik ook veel verdien.
Plus dat er nog een algemene heffingskorting + arbeidskorting is verwerkt in je netto salaris. Scheelt ook een kleine 300 eur.TrailBlazer schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:01:
het is geen 42 % omdat je over de 1e 18K maar 33% betaalt.
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Verwijderd
Tot en met ongeveer 1600 ofzo zit je op 33% dan tot 4700 ongeveer 42% en daar boven 52%. Ik val dus met mijn gemiddelde salaris nog net binnen de 52%. Ik wil wel nogmaals benadrukken dat ik hartstikke tevreden ben over mijn salaris hoor, en in mijn reactie zit een vorm van sarcasmeHbeez schreef op woensdag 30 november 2011 @ 15:47:
Ik snap die 33% niet helemaal .. Waarom is dat geen 42%?
alles boven de 4200 valt binnen de 52% reeks. Dit komt door je vakantiegeld van 8% Een huis kopen is dan wel gunstig want voorlopig krijg je dan door de HRA dus de helft van je betaalde rente terug.
net ff gerekend gisteren niet gedaan toen had ik die 4500 gegokt
[ Voor 15% gewijzigd door TrailBlazer op 01-12-2011 10:39 ]
Tjah, we weten met z'n allen dat op het moment je de 52% bereikt het niet heeeeel erg loont om meer te verdienen in NL. Je kan altijd naar een ander land verhuizen waar je minder belasting betaalt
Verwijderd
Verhuizen naar een ander land dan je moederland voor een paar rooie rotcenten, is dat niet een beetje treurig?Chief-XL schreef op donderdag 01 december 2011 @ 11:57:
Tjah, we weten met z'n allen dat op het moment je de 52% bereikt het niet heeeeel erg loont om meer te verdienen in NL. Je kan altijd naar een ander land verhuizen waar je minder belasting betaalt
Een significant deel van mijn inkomen valt ook in de 52%-schaal maar daar hoor je mij niet over klagen. Voor mij is 52% geen principeel verschil ten opzichte van 42%. Het is gewoon iets meer. Bovendien worden de gevolgen van die hoogste schaal ook wel weer gematigd door de werking van de HRA, waarvan het percentage immers onbeperkt is: valt alle rente die je betaalt in de 52%-schaal, dan krijg je ook echt 52 cent terug voor iedere euro hypotheekrente.
Dat is ieder z'n keuze maar ik zie zoveel mensen klagen over de belasting die ze moeten betalen. Je hebt imho nl altijd een keuze. Overigens gaat het niet altijd om "een paar rotcenten". Als je een ton inkomen hebt dan kan dat gauw 30% schelen. Dan heb ik het niet over ontwikkelingslanden maar bv SIngapore, Hong Kong. Ik zeg absoluut niet dat je MOET verhuizen vanwege belasting maar het is een keuze
Verwijderd
Maar volgens mij wordt vakantiegeld niet mee in diezelfde schijf omdat vakantie geld sowieso zwaarder belast wordt, maar wellicht heb ik het mis hoor! Dus als iemand een goede bron heeftTrailBlazer schreef op donderdag 01 december 2011 @ 10:39:
alles boven de 4200 valt binnen de 52% reeks. Dit komt door je vakantiegeld van 8% Een huis kopen is dan wel gunstig want voorlopig krijg je dan door de HRA dus de helft van je betaalde rente terug.
Maakt niet uit of het bonus, maandsalaris, vakantiegeld etc is. Inkomen is inkomen en wordt hetzelfde behandeld
Verwijderd
Ik vind dat je redelijk aan de lage kant zit. Ik ben een collega van je, 21 jaar, 2 jaar werkervaring en ik zit 100€ lager (en ja, ook een aygo). Als 't goed is moeten de functioneringsgesprekken er aan komen, dus misschien kan je jezelf flink omhoog werken..?blastfire schreef op maandag 28 november 2011 @ 14:06:
Leeftijd: 32
Opleiding(en): MBO / MBI
Certificaten: MCP NT4, MCP 2003, bezig met 2008 zelfstudie.
Werkervaring: 13 jaar relevant
Werkgever: ICT dienstverlener/detacheerder
Huidige functie: Engineer buitendienst
Vakantiegeld: ja, 8%
Vakantiedagen: 24, 2 verpl. vrije dagen door werkgever aan te wijzen
Leaseauto*: Ja; VW Polo BM + tankpas Benelux ook prive, maar gebruik de auto niet prive
Regio: Noord
Reistijd**: varieert, nu ong 35 min.
Maandsalaris (bruto): +/- € 1800, vanaf januari 2012 € 1850,-
Opleiding(en): MBO / MBI
Certificaten: MCP NT4, MCP 2003, bezig met 2008 zelfstudie.
Werkervaring: 13 jaar relevant
Werkgever: ICT dienstverlener/detacheerder
Huidige functie: Engineer buitendienst
Vakantiegeld: ja, 8%
Vakantiedagen: 24, 2 verpl. vrije dagen door werkgever aan te wijzen
Leaseauto*: Ja; VW Polo BM + tankpas Benelux ook prive, maar gebruik de auto niet prive
Regio: Noord
Reistijd**: varieert, nu ong 35 min.
Maandsalaris (bruto): +/- € 1800, vanaf januari 2012 € 1850,-
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
~~~[html]Vragen en opmerkingen over leasevergoedingen horen hier niet, daarvoor kun je in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457216" target=_blank>Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3</a> terecht.
Volg ook de discussie in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1472000" target=_blank>Brainstorm over salaristools</a>~~~[/html]
~~~[html]Vragen en opmerkingen over leasevergoedingen horen hier niet, daarvoor kun je in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457216" target=_blank>Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3</a> terecht.
Volg ook de discussie in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1472000" target=_blank>Brainstorm over salaristools</a>~~~[/html]