Woodsy schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:38:
Wat negatief geschreven. Maar ik ben er dan ook verschrikkelijk ongelukkig mee.
Leeftijd: 26
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica + WO MS.c. relevant (bezig met thesis). HBO + WO beide in deeltijd (2 avonden + 1 dag p/w)
Certificaten: Veel. Prince2, ITILv3, ASL, BISL, MCITP, MCSA en aantal kleinere certificaten.
Werkervaring: 6,5 jaar full-time, waarvan 2,5 jaar bij huidige werkgever.
Werkgever: -
Huidige functie: IT beheerder, maar steeds meer manusje-van-alles. Circa 75% is werkplekbeheer (updaten of storingen).
Vakantiegeld: Standaard.
Vakantiedagen: 20, maar in de praktijk 0. Ik krijg geen ondersteuning voor mijn deeltijd studie en moet daardoor verplicht alle vrije dagen inleveren om te kunnen studeren. Vorig jaar circa 5 bijgekocht.
13/14e maand of winstuitkering: Nee.
Laptop: Nee, ik gebruik mijn privé laptop.
GSM: Nee, ik gebruik mijn privé mobiel. Geen vergoeding. Meestal vraag ik of klanten even willen terugbellen.
Leaseauto*: Nee, privé-auto wel verplicht i.v.m. bezoeken klanten.
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen. Lening genomen bij ouders om studie te kunnen betalen. Certificaten in eigen tijd + eigen geld. Volgens mijn werkgever: normaal gesproken moet je minimaal één aaneengesloten periode van 2 weken vrijnemen. Daar heb ik vrijstelling voor.
Land: NL
Regio: Randstad
Reistijd**: 20 minuten tot 1 uur (ligt aan de klant)
Maand salaris (bruto): €2200
Na bijna 3 zwaar onderbetaald te zijn de overstap gemaakt naar een nieuwe werkgever. Toegegeven onderbetaling komt ook door de functie, die gewoon onder niveau was.
Leeftijd: 26
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica + WO MS.c. relevant (bezig met thesis). HBO + WO beide in deeltijd (2 avonden + 1 dag p/w)
Certificaten: Veel. Prince2, ITILv3, ASL, BISL, MCITP, MCSA, Comptia Security+ en aantal kleinere certificaten.
Werkervaring: 6,5 jaar full-time (altijd in deeltijd gestudeerd)
Werkgever: -
Huidige functie: ICT & business consultant
Vakantiegeld: Standaard.
Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: Ja. 13e maand bij goed bedrijfsresultaat.
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto*: Ja, inclusief tankpas.
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja, premievrij.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Executive master a 26000,- euro betaald, 10 dagen studieverlof, bedrijfsfitness, collectieve verzekeringen, vergoeding relevante literatuur, gratis cursussen en trainingen, werken op WO niveau (vind ik een belangrijke voorwaarde).
Land: NL
Regio: Randstad
Reistijd**: 20 minuten tot 1 uur (ligt aan de klant)
Maand salaris (bruto): €2300
Sommige zullen misschien de 2300 nog wat laag vinden, maar ik ben allang blij dat ik kan overstappen. Bij mijn huidige werkgever was de rek er gewoon echt uit. Hier stap ik echt in als junior / YP.