JBrennan schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 07:59:
Mochten je ingevulde arbeidsvoorwaarden op je profiel komen te staan, dan zou ik de gebruiker daar wel expliciet toestemming voor vragen. Niet voor de privacy (daar zijn al vinkjes voor), maar omdat binnen 1 bedrijf vast wel meer Tweakers werken. En niet iedereen wil zijn/haar arbeidsvoorwaarden aan die collega's laten zien.
Een soort van Pricewatch zoekmethodiek lijkt mij wel fijn. Aanvinken wat voor jou belangrijk is, dan komen er een zooi gemiddelden uit. Bv selecteer de functies applicatie-ontwikkelaar, software engineer en programmeur. Primaire beloning invullen, dan wat secundaire voorwaarden selecteren. Dan zie je een lijst

.
Er zal natuurlijk geen link komen te staan met je profiel op T.net. Dat zal ook niet gaan omdat ik de gegevens anoniem wil opnemen. Daarnaast (nogmaals) de gegevens worden volledig geanonimiseerd.
Ik denk dat een PW-functie juist niet handig is voor een dergelijke tool. Je bent niet op zoek naar iets; je bent op zoek naar je "status" en hoe je het doet ten opzichte van een ander. Je zal eerder moeten gaan kijken naar benchmarktools
HellBeast schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 08:49:
Ik heb deze ballon al eens opgelaten in het" Wat verdient de ICT'er / GOT'er?" topic, omdat ik de wijze van het posten van de gegevens en het opzoeken van informatie omslachtig vind. Deze ballon werd toen meteen afgeschoten.
Een aantal mensen reageerden hysterisch, hadden meteen hun informatie uit het topic gehaald en een Mod gewaarschuwd. Ik heb meteen een waarschuwing gekregen van een Mod, dat ik de informatie op Tnet niet mocht gebruiken om zo een database op te bouwen. Met daarbij de mededeling dat er op internet al genoeg salarisdatabases aanwezig waren. Mijn topicreacties zijn toen ook meteen uit het topic verwijderd.
Op dat moment was ik nieteens concreet van plan om hier iets mee te doen, maar het is maar om aan te geven dat ik verbaast ben dat dit topic nu opeens wel mag, terwijl ik nog geen maand geleden keihard op mijn vingers ben getikt om het zelfs maar voor te stellen.
Dat is niet zo netjes, maar ik weet daar niets van af. Ik snap echter wel dat derden geen gebruik mogen maken van jullie gegevens voor eigen commerciële gewin. Dus de reactie begrijp ik. De reacties van sommige gebruikers snap ik ook; ik wil zelf ook niet in een database komen te staan. Ik heb er echter zelf niks op tegen als dat anoniem gebeurt (maar dan niet dat het gescraped wordt, maar dat ik het zelf invoer)
rapture schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 10:46:
Is er ook iets voor de Belgen? De Belgische pricewatch is niet functioneel (kan aan onze winkels liggen die niet graag hebben dat ze in een transparante markt zitten). Belgische en Nederlandse salarissen kan je niet zomaar vergelijken.
Stel dat we voldoende input hebben, dan kunnen we de resultaten regio-gebonden maken inderdaad. Het verschil tussen Nederland & België, maar wellicht ook tussen diverse provincies. Dat vergt dan echter wel heel veel input om zo'n onderscheid te gaan maken, maar het is een goed idee.
sanderb schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:36:
Ik ben zelf niet werkzaam in de ICT, maar herken wel het probleem dat functietitels eigenlijk niets zeggen en daardoor een vergelijking vaak onmogelijk maken.
Wanneer je specifiek een salaris compas voor ICT-ers / Tweakers maakt, is het dan niet mogelijk om in plaats van op functietitel, op functieprofiel te kunnen werken?
Is het mogelijk om een lijst van werkzaamheden te creëren, waarbij je door aan te vinken welke werkzaamheden in jouw functieprofiel vallen, een overzicht krijgt van degenen die een zo groot mogelijke match hebben?
Ik denk dat de werkzaamheden nog meer verschillend zijn dan de functies. Ik denk eerder dat we facetten met waardes moeten maken, en die waardes hebben allemaal meerdere aliassen. Een waarde kan bijvoorbeeld Developer zijn. De aliassen daarvoor zijn dan Developer, Programmeur, Ontwikkelaar, Engineer plus alle dingen die ervoor kunnen staan (Webdeveloper etc etc).
pingkiller schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:36:
Ik zou salarisinformatie uit een anonieme database nooit vertrouwen. Veel te makkelijk om bullshit in te voeren. Het leuke van het topic is dat je enigsinds in kan schatten hoe serieus je een post moet nemen omdat je een posthistorie kan opvragen.
Dat is een kwestie van goed met je input om gaan. En mochten de resultaten dan ietwat afwijken van echte dan neem ik dat voor lief. Ik denk dat een dergelijke tool valt en staat met de garantie dat er goed wordt omgegaan met je informatie. Als het niet anoniem kan, dan zou ik het juist niet meer gaan invullen.
[
Voor 67% gewijzigd door
Misha op 09-09-2011 11:49
]