• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11 20:00
Even semi-offtopic (toestemming gekregen van Zeef)

Zijn jullie geïnteresseerd in een tool om dit eenvoudiger te posten? En daarbij ook direct de mogelijkheid om je lijstje te vergelijken met wat anderen die in een soortgelijke situatie zitten verdienen?

Zeg maar een soort inventaris/wenslijst idee waarbij je direct een RML kunt genereren?

-Disclaimer: het bestaan van dit topic geeft niet aan dat een dergelijke tool uberhaupt komt! Dit is enkel bedoeld voor een brainstorm. Op de achtergrond zijn we niet bezig met de ontwikkeling van een dergelijke tool.

[ Voor 24% gewijzigd door Misha op 08-09-2011 18:38 ]

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-11 22:23
Mi6 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:54:

Zijn jullie geïnteresseerd in een tool om dit eenvoudiger te posten? En daarbij ook direct de mogelijkheid om je lijstje te vergelijken met wat anderen die in een soortgelijke situatie zitten verdienen?

Zeg maar een soort inventaris/wenslijst idee waarbij je direct een RML kunt genereren?
Lijkt mij wel handig! Zo'n wenslijst ziet er altijd wel netjes uit :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:40
Wie kan dat dan inzien?

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-11 22:23
Via de gallery toch?

• Misha
Het is niet de bedoeling dat je specifieke info per gebruik ziet, enkel wat gemiddeld is en hoe ver je er van af zit

Er zal dan uiteraard geen specifieke info in te zien zijn (geen vermelding persoonsggevens, bedrijven etc etc)

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:17

avotar

P0werd by Black Coffee

Het lijkt me interessant hoe je de data wil gaan opbouwen.
Het zal eenzelfde probleem wellicht geven als je bijvoorbeeld ook hebt met salariskompas van Intermediair.
Een oracle pl/sql programmeur kan zo heten, maar bv ook een system engineer, software engineer, oracle engineer, oracle consultant.......
Maar wat ik dan bv ook weer interessant zou vinden, is juist de bedrijfsinformatie als ik zou merken dat ik erg ver van het gemiddelde af zit. Welke bedrijven zijn dat dan juist?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Misha
De tool van Intermediair vind ik een drama, maar dat heeft vooral te maken met de input. Dat is niet goed gedefinieerd van te voren.

Wat betreft de termen: dat is een kwestie van aliassen aanmaken. Dat wordt een behoorlijke uitdaging, maar volgens mij is het te doen

Wat betreft de afwijking van het gemiddelde: die informatie is aardig triviaal; het ligt vaak ook aan je sollicitatie en de regio waarin je werkzaam bent. Dus om dat nuttig te maken zal een enorme uitdaging zijn

Verwijderd

Ergens terug werd ook gezegd dat die tool van Intermediair iets boven het gemiddelde ging zitten.. Ook vul je niet je leeftijd in, maar alleen de jaren werkervaring. Is leeftijd dan compleet irrelevant?

• Misha
Dat lijkt mij niet. Ik vind het wel minder relevant overigens

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-10 20:56

Macros

I'm watching...

Hoe ga je vervuiling dan voorkomen? Nu bleek die jongen die voor Google in Amsterdam werkte aan Androïd niet erg betrouwbaar als input. Het lijkt me dan wel nuttig dat mensen bijvoorbeeld een betrouwbaarheid waarde aan een vermelding kunnen geven.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• Misha
Dat wordt iets om over na te denken. Sowieso is het handig om een x-aantal invoeringen direct weg te strepen (de laagste & de hoogste) echter kan dat pas effectief nadat je voldoende input hebt

Een betrouwbaarheid aan een vermelding geven zal niet gaan; de afzondelijke input is niet te zien voor iemand die de tool gebruikt

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 00:49

Zeer goed idee, T.net Salariskompas is echt wel nuttige toevoeging :).

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Absoluut.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Misha
Mocht iemand tijd/zin of iets dergelijks hebben om mee te denken aan het Salariskompas; graag. Als we het gaan bouwen, dan wil ik het volledig gaan afstemmen op wat jullie willen. Dus mocht iemand requirements hebben van "zo moet het werken!" dan lees ik die erg graag in een DM

Mocht je ook nog voorbeelden hebben van een Salariskompas zoals je liever niet wil hoe die werkt, dan lees ik dat natuurlijk ook erg graag! ;)

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10 07:34
Mi6 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:03:
Mocht iemand tijd/zin of iets dergelijks hebben om mee te denken aan het Salariskompas; graag. Als we het gaan bouwen, dan wil ik het volledig gaan afstemmen op wat jullie willen. Dus mocht iemand requirements hebben van "zo moet het werken!" dan lees ik die erg graag in een DM

Mocht je ook nog voorbeelden hebben van een Salariskompas zoals je liever niet wil hoe die werkt, dan lees ik dat natuurlijk ook erg graag! ;)
Ik meld mij graag aan als "kritische lezer". Ik heb nog te weinig ervaring met informatie-analyse dus dat laat ik graag aan anderen over. Maar het document controleren doe ik graag.

Om toch een voorzet te geven. Ik neem dat een gebruiker zijn gegevens in een template invoert en geanonimiseerde overzichten naast elkaar terug krijgt van soort gelijke functies, werkervaring etc...

[ Voor 12% gewijzigd door Loev op 08-09-2011 16:12 ]

• Misha
Loev, alle gegevens die je uiteindelijk te zien krijgt zullen ten alle tijden geanonimiseerd zijn. Dat lijkt mij voor zich spreken, maar ik zal het nadrukkelijk vermelden in het PRD

Dat PRD zal ik hier overigens niet gaan posten, enkel de requirements vanuit jullie

• Sjeeps
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-11 19:41
Misschien is het anders handig om een apart topic te starten over het salaris compas... De boel wordt wel een beetje vervuild zo.

• Misha
Goed idee. Mocht iemand voor die tijd dat het topic gestart is nog toffe ideeën hebben; even een DM'etje sturen!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Persoonlijk denk ik dat een mapping een moeilijk iets is om te maken, dezelfde functie-titels zijn namelijk vaak niet vergelijkbaar en zullen dan dus ook naar verschillende profielen/categorieen moeten wijzen.

Zelf zou ik het leuk vinden om (voor een gegeven functie/functiecategorie/met opleidingsfilter) een scatterplot te zien van het aantal jaren ervaring versus de beloning. Dat is voor mij veel inzichtelijker dan een gemiddelde oid.

Ik heb helaas niet veel tijd over, maar ik wil best eens commentaar leveren op de requirements/architectuur/code

Anyway, success en sterkte :)

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• McVirusS
Misschien is het ook leuk om freelancers de mogelijkheid te geven dit in te vullen. Die gegevens zijn er nog vrij weinig.

Daarnaast worden secundaire arbeidsvoorwaarden vaak niet meegenomen bij salariskompassen; dat zou voor deze wel mooie requirement zijn. Met name; 13e maand, leaseregeling, pensioenregeling; andere extra vergoedingen per maand.

Afstand en reistijd tot werkplek is ook een mooie om toe te voegen.

• Misha
McVirusS schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:47:

Daarnaast worden secundaire arbeidsvoorwaarden vaak niet meegenomen bij salariskompassen; dat zou voor deze wel mooie requirement zijn. Met name; 13e maand, leaseregeling, pensioenregeling; andere extra vergoedingen per maand.
Dat is dus iets wat ik vaak niet zie staan inderdaad en is denk ik een erg waardevolle toevoeging

• stin
  • Niet online
McVirusS schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:47:
Afstand en reistijd tot werkplek is ook een mooie om toe te voegen.
Dit lijkt me vrij nutteloos. Het gaat meer om de regio waar je werkt. Afstand en reistijd tot de werkplek heb je grotendeels zelf in de hand (verhuizen, ander werk zoeken).

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Objectief gezien zijn afstand en reistijd natuurlijk niet zo relevant, maar het geeft de lezer wel een aardige indruk in de voors en tegens van een bepaald salaris. Het salaristopic bevat uiteraard ook nuttige informatie, maar is voor een groot deel voyeurisme. En daar is niets mis mee ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Frank Martin op 08-09-2011 21:19 ]

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
Mochten je ingevulde arbeidsvoorwaarden op je profiel komen te staan, dan zou ik de gebruiker daar wel expliciet toestemming voor vragen. Niet voor de privacy (daar zijn al vinkjes voor), maar omdat binnen 1 bedrijf vast wel meer Tweakers werken. En niet iedereen wil zijn/haar arbeidsvoorwaarden aan die collega's laten zien.

Een soort van Pricewatch zoekmethodiek lijkt mij wel fijn. Aanvinken wat voor jou belangrijk is, dan komen er een zooi gemiddelden uit. Bv selecteer de functies applicatie-ontwikkelaar, software engineer en programmeur. Primaire beloning invullen, dan wat secundaire voorwaarden selecteren. Dan zie je een lijst :).

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Daarnaast zou ik ook wel een koppeling met T.Jobs willen zien.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:01

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb deze ballon al eens opgelaten in het" Wat verdient de ICT'er / GOT'er?" topic, omdat ik de wijze van het posten van de gegevens en het opzoeken van informatie omslachtig vind. Deze ballon werd toen meteen afgeschoten.

Een aantal mensen reageerden hysterisch, hadden meteen hun informatie uit het topic gehaald en een Mod gewaarschuwd. Ik heb meteen een waarschuwing gekregen van een Mod, dat ik de informatie op Tnet niet mocht gebruiken om zo een database op te bouwen. Met daarbij de mededeling dat er op internet al genoeg salarisdatabases aanwezig waren. Mijn topicreacties zijn toen ook meteen uit het topic verwijderd.

Op dat moment was ik nieteens concreet van plan om hier iets mee te doen, maar het is maar om aan te geven dat ik verbaast ben dat dit topic nu opeens wel mag, terwijl ik nog geen maand geleden keihard op mijn vingers ben getikt om het zelfs maar voor te stellen.

Beauty is in the eye of the beerholder

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-11 12:44

PcDealer

HP ftw \o/

avotar schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:13:

Het zal eenzelfde probleem wellicht geven als je bijvoorbeeld ook hebt met salariskompas van Intermediair.
Een oracle pl/sql programmeur kan zo heten, maar bv ook een system engineer, software engineer, oracle engineer, oracle consultant.......
Dat zou je kunnen ondervangen door een omschrijving van de werkzaamheden toe te voegen. Wat ik een drama vind van Intermediair, is dat je als minimum alleen HBO in kan vullen. Dat ik als sales niet kan aangeven in de IT te werken. Ik moet dus (denk ik) ICT overige of sales overige invullen.
HellBeast schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 08:49:

Op dat moment was ik nieteens concreet van plan om hier iets mee te doen, maar het is maar om aan te geven dat ik verbaast ben dat dit topic nu opeens wel mag, terwijl ik nog geen maand geleden keihard op mijn vingers ben getikt om het zelfs maar voor te stellen.
Terwijl het een idee was. Ik weet niet hoe de toon in de pm naar je was, maar dit verbaast mij zeer.

[ Voor 40% gewijzigd door PcDealer op 09-09-2011 10:36 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:44
Ik weet niet helemaal wat het draagvlak is, maar wat gebeurt er met de expats? Ik kom ook wel eens wat andere tegen, maar waarschijnlijk niet genoeg om een gemiddelde op te bouwen.

Only when it is dark enough, can you see the stars

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

PcDealer schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 10:31:

Terwijl het een idee was. Ik weet niet hoe de toon in de pm naar je was, maar dit verbaast mij zeer.
Ik wil je de PM wel doorsturen als je daar interesse in hebt.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:38

rapture

Zelfs daar netwerken?

Is er ook iets voor de Belgen? De Belgische pricewatch is niet functioneel (kan aan onze winkels liggen die niet graag hebben dat ze in een transparante markt zitten). Belgische en Nederlandse salarissen kan je niet zomaar vergelijken.

• Tweekeraar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 19:56
Ik heb deze ballon al eens opgelaten in het" Wat verdient de ICT'er / GOT'er?" topic, omdat ik de wijze van het posten van de gegevens en het opzoeken van informatie omslachtig vind. Deze ballon werd toen meteen afgeschoten.

Een aantal mensen reageerden hysterisch, hadden meteen hun informatie uit het topic gehaald en een Mod gewaarschuwd. Ik heb meteen een waarschuwing gekregen van een Mod, dat ik de informatie op Tnet niet mocht gebruiken om zo een database op te bouwen. Met daarbij de mededeling dat er op internet al genoeg salarisdatabases aanwezig waren. Mijn topicreacties zijn toen ook meteen uit het topic verwijderd.

Dat weet ik nog wel goed ja

Verwijderd

rapture schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 10:46:
Is er ook iets voor de Belgen? Belgische en Nederlandse salarissen kan je niet zomaar vergelijken.
Helemaal mee eens, hoewel het interessant is om de vergelijking tussen Belgische en Nederlandse salarissen te zien zou ik op z'n minst willen kunnen aangeven dat ik alleen Belgische of Nederlandse salarissen wil zien in een zoekopdracht.
Gewoon een extra filter zou moeten volstaan (.be/.nl/alles) denk ik.

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:21
Ik ben zelf niet werkzaam in de ICT, maar herken wel het probleem dat functietitels eigenlijk niets zeggen en daardoor een vergelijking vaak onmogelijk maken.

Wanneer je specifiek een salaris compas voor ICT-ers / Tweakers maakt, is het dan niet mogelijk om in plaats van op functietitel, op functieprofiel te kunnen werken?

Is het mogelijk om een lijst van werkzaamheden te creëren, waarbij je door aan te vinken welke werkzaamheden in jouw functieprofiel vallen, een overzicht krijgt van degenen die een zo groot mogelijke match hebben?

Ook andere factoren zoals de grootte van de organisatie kan meespelen lijkt me. Hoeveel directe collega's heb je, hoeveel in dezelfde functie, etc.

Je salaris zou volgens mij afhankelijk moeten zijn van:
- functieprofiel > wat doe je allemaal
- verantwoordelijkheden > wie is de sjaak als je een fout maakt. ben je dat zelf of je leidinggevende
- leeftijd
- werkervaring
- opleiding
- vervolg opleiding / certificaten direct gerelateerd aan je werk
- soort bedrijf (overheid of niet kan al flink uitmaken bijvoorbeeld)
- overuren schrijven of hoort overwerk gewoon bij je functie en is het salaris daarop aangepast?

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:06
Ik zou salarisinformatie uit een anonieme database nooit vertrouwen. Veel te makkelijk om bullshit in te voeren. Het leuke van het topic is dat je enigsinds in kan schatten hoe serieus je een post moet nemen omdat je een posthistorie kan opvragen.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• Misha
JBrennan schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 07:59:
Mochten je ingevulde arbeidsvoorwaarden op je profiel komen te staan, dan zou ik de gebruiker daar wel expliciet toestemming voor vragen. Niet voor de privacy (daar zijn al vinkjes voor), maar omdat binnen 1 bedrijf vast wel meer Tweakers werken. En niet iedereen wil zijn/haar arbeidsvoorwaarden aan die collega's laten zien.

Een soort van Pricewatch zoekmethodiek lijkt mij wel fijn. Aanvinken wat voor jou belangrijk is, dan komen er een zooi gemiddelden uit. Bv selecteer de functies applicatie-ontwikkelaar, software engineer en programmeur. Primaire beloning invullen, dan wat secundaire voorwaarden selecteren. Dan zie je een lijst :).
Er zal natuurlijk geen link komen te staan met je profiel op T.net. Dat zal ook niet gaan omdat ik de gegevens anoniem wil opnemen. Daarnaast (nogmaals) de gegevens worden volledig geanonimiseerd.

Ik denk dat een PW-functie juist niet handig is voor een dergelijke tool. Je bent niet op zoek naar iets; je bent op zoek naar je "status" en hoe je het doet ten opzichte van een ander. Je zal eerder moeten gaan kijken naar benchmarktools

Dat is niet zo netjes, maar ik weet daar niets van af. Ik snap echter wel dat derden geen gebruik mogen maken van jullie gegevens voor eigen commerciële gewin. Dus de reactie begrijp ik. De reacties van sommige gebruikers snap ik ook; ik wil zelf ook niet in een database komen te staan. Ik heb er echter zelf niks op tegen als dat anoniem gebeurt (maar dan niet dat het gescraped wordt, maar dat ik het zelf invoer)
rapture schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 10:46:
Is er ook iets voor de Belgen? De Belgische pricewatch is niet functioneel (kan aan onze winkels liggen die niet graag hebben dat ze in een transparante markt zitten). Belgische en Nederlandse salarissen kan je niet zomaar vergelijken.
Stel dat we voldoende input hebben, dan kunnen we de resultaten regio-gebonden maken inderdaad. Het verschil tussen Nederland & België, maar wellicht ook tussen diverse provincies. Dat vergt dan echter wel heel veel input om zo'n onderscheid te gaan maken, maar het is een goed idee.
sanderb schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:36:
Ik ben zelf niet werkzaam in de ICT, maar herken wel het probleem dat functietitels eigenlijk niets zeggen en daardoor een vergelijking vaak onmogelijk maken.

Wanneer je specifiek een salaris compas voor ICT-ers / Tweakers maakt, is het dan niet mogelijk om in plaats van op functietitel, op functieprofiel te kunnen werken?

Is het mogelijk om een lijst van werkzaamheden te creëren, waarbij je door aan te vinken welke werkzaamheden in jouw functieprofiel vallen, een overzicht krijgt van degenen die een zo groot mogelijke match hebben?
Ik denk dat de werkzaamheden nog meer verschillend zijn dan de functies. Ik denk eerder dat we facetten met waardes moeten maken, en die waardes hebben allemaal meerdere aliassen. Een waarde kan bijvoorbeeld Developer zijn. De aliassen daarvoor zijn dan Developer, Programmeur, Ontwikkelaar, Engineer plus alle dingen die ervoor kunnen staan (Webdeveloper etc etc).
pingkiller schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:36:
Ik zou salarisinformatie uit een anonieme database nooit vertrouwen. Veel te makkelijk om bullshit in te voeren. Het leuke van het topic is dat je enigsinds in kan schatten hoe serieus je een post moet nemen omdat je een posthistorie kan opvragen.
Dat is een kwestie van goed met je input om gaan. En mochten de resultaten dan ietwat afwijken van echte dan neem ik dat voor lief. Ik denk dat een dergelijke tool valt en staat met de garantie dat er goed wordt omgegaan met je informatie. Als het niet anoniem kan, dan zou ik het juist niet meer gaan invullen.

[ Voor 67% gewijzigd door Misha op 09-09-2011 11:49 ]

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:37

PromWarMachine

Forsaken Archer

Inderdaad.
Dat kan ik mij nog goed herinneren. Is ook nog niet zo lang geleden.
Nu hetzelfde idee geopperd wordt met toestemming van zeef zou ik zeggen dat jouw PM met terugwerkende kracht geseponeerd zou moeten worden..

Ik zou contact opnemen met zeef om dit recht te zetten. :)

Ontopic vind ik het een goed idee. Van Hellbeast & Mi6. Het gestructureerd tonen van deze data maakt zoeken en vergelijken met je eigen situatie gemakkelijker.

Wel moeten we goed onderscheid maken tussen o.a.:
• Aantal uren werken per week (zodat alle bedragen bv. getoond worden op basis van een 40-urige werkweek)
• Land (met valuta conversie of alleen landen in EU toestaan)
• Zelfstandige / loondienst
• Evt. lease auto tonen als maandbedrag of als cataloguswaarde. Alleen een type zegt misschien niet zo veel?

Leeftijden zou ik opnemen in ranges van 5 jaar.
Werkervaringsjaren zou ik opnemen in ranges van 3 jaar.

Dividend for Starters

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

PromWarMachine schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:51:
[...]

Inderdaad.
Dat kan ik mij nog goed herinneren. Is ook nog niet zo lang geleden.
Nu hetzelfde idee geopperd wordt met toestemming van zeef zou ik zeggen dat jouw PM met terugwerkende kracht geseponeerd zou moeten worden..

Ik zou contact opnemen met zeef om dit recht te zetten. :)
Het gaat er mij niet om dat er iets rechtgezet zou moeten worden, maar ik wilde voorkomen dat iemand straks tegen dezelfde perikelen aan zou lopen. Als er nu toestemming is, dan is dat prima. Ik hoef verder geen knuppel in het hoenderhok te gooien. Daar heb ik niks aan.

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:42

marapuru

db.

Een variabele die mij direct te binnen schoot, maar die ik nog niet genoemd zie is locatie. Het zal vast niet altijd een groot verschil zijn, maar zeker wel meedingen naar belangrijke variabelen.

Een functie bij een startup in hartje Amsterdam zal wellicht anders betalen als diezelfde functie bij een startup in Twello. Wellicht is leeftijd van het bedrijf ook nog een interessante graadmeter (in combinatie met het aantal werknemers).
Is het niet verstandiger om eerst de gegevens te inventariseren en dan pas de leeftijdsranges te gaan bepalen? Als ik er zo naar moet gissen denk ik dat een variabele range betrouwbaarder zal zijn. Je salaris zal zich op jonge leeftijd denk ik meer ontwikkelen t.o.v. je salaris op latere leeftijd. (en dat is ook gissen..)

[ Voor 38% gewijzigd door marapuru op 09-09-2011 13:22 ]

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Mi6 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:37:
Stel dat we voldoende input hebben, dan kunnen we de resultaten regio-gebonden maken inderdaad. Het verschil tussen Nederland & België, maar wellicht ook tussen diverse provincies. Dat vergt dan echter wel heel veel input om zo'n onderscheid te gaan maken, maar het is een goed idee.
Kip en ei verhaal. Zonder onderscheid tussen Nederland en België vullen de Belgen de "enquête" niet in. Andere fiscaal systeem en arbeidswetgeving levert eenmaal andere bedragen voor hetzelfde werk op. Gaan we anders de Nederlandse huizenprijzendatabase lekker vervuilen met de Belgische huizenprijzen?

Onderscheid tussen provincies/streken is een ander verhaal.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

rapture schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:06:
[...]

Maar wel een die van belang is.

Daarnaast zou filteren op branche ook een mooie zijn. Dus niet een ICT only db.

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verschil tussen extra details om aan je situatie aan te passen (bv Chemie diploma's zijn in Antwerpen meer waard van andere diploma's op hetzelfde niveau. We hebben 2de grootste chemiesector van de wereld hier staan. Alleen de Amerikanen zijn een maatje groter dan ons.) en verschillende landen in fiscaliteit, wetgeving en lonen.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:41

Standeman

Prutser 1e klasse

Dat was voornamelijk omdat:
a) offtopic was (daarom zijn de berichten ook verwijderd)
b) een verduidelijking dat je die gegevens uit dat topic niet mag gebruiken om een eigen (commerciele?) tool te ontwikkelen.

Dat is wat anders wat MI6 nu voorstelt. Als je in LA of LD een voorstel voor een salariskompas had gezet, zou dat echt niet verwijderd worden en gewoon een discussie zijn geworden zoals hier.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik vind dat een discussie in een topic over de structurering van de data in het desbetreffende topic niet offtopic is. Maar dat is blijkbaar dan een meningsverschil. Dat kan. Je zou kunnen zeggen dat waar we het nu over hebben ook offtopic is. Zo kun je voor elke scheet wel een nieuwe thread aanmaken. Dat zou ik als moderator ook niet willen. Maargoed, dat is discutabel.

De reactie die ik kreeg in de PM kwam op mij over als dwingend en een beetje dreigend. Voor een verduidelijking vond ik de PM op een verkeerde toon geformuleerd. Om het samen te vatten kwam het zo op mij over:

1. Foei, offtopic!
2. Je mag de data niet gebruiken op Tnet!
3. Er zijn al zat salarisdatabases, dus niemand zit op jouw idee te wachten.
4. Je bent al lang actief op Tnet, dus je had " beter moeten weten".

Blijkbaar was de betreffende Mod geprikkeld door de gefreakte member die een klacht heeft ingediend. Dat heb ik ook direct gevraagd, maar daar kreeg ik geen bevredigend antwoord op.

Wat MI6 nu voorstelt is precies hetzelfde idee, alleen met de afwezigheid van een klacht en een andere Mod die er luchtiger tegenaan kijkt. In plaats van de reacties te verwijderen en een tik op de vingers te geven, is er nu een nieuw topic aangemaakt voor het idee. Een geheel andere insteek dan bij mij, waar ik dus verbaast over ben. En aan een aantal reacties te zien hier in dit topic, was ik niet de enige die dat dacht.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Standeman schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:30:
[...]

Dat was voornamelijk omdat:
a) offtopic was (daarom zijn de berichten ook verwijderd)
b) een verduidelijking dat je die gegevens uit dat topic niet mag gebruiken om een eigen (commerciele?) tool te ontwikkelen.
Er was helemaal niets commercieel aan. Hij deed een voorstel en werd meteen hard afgefikt. Hij wilde alleen de sfeer proeven en zou niets doen voordat duidelijk was hoe men er over dacht. Daarnaast zou het anoniem zijn als user het al zou doen. Storm in een glas water dus met overdreven reacties met editten van posts aan toe. Het sloeg compleet nergens op.

En als dit in een pm stond, dan vraag ik me af of de mods niet een cursus effectief communiceren nodig hebben:
3. Er zijn al zat salarisdatabases, dus niemand zit op jouw idee te wachten.*
* interpretatie van user
Dat is wat anders wat MI6 nu voorstelt. Als je in LA of LD een voorstel voor een salariskompas had gezet, zou dat echt niet verwijderd worden en gewoon een discussie zijn geworden zoals hier.
Dit is precies hetzelfde als wat ts nu voorstelt: een verzameling werkgerelateerde gegevens. Het verschil wat me wel opvalt is dat Mi6 een Online Product Manager (in dienst van VNU?) is en HellBeast een "eenvoudige" gebruiker.

[ Voor 31% gewijzigd door PcDealer op 15-09-2011 10:53 ]

• Misha
rapture schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:06:
[...]
Kip en ei verhaal. Zonder onderscheid tussen Nederland en België vullen de Belgen de "enquête" niet in. Andere fiscaal systeem en arbeidswetgeving levert eenmaal andere bedragen voor hetzelfde werk op. Gaan we anders de Nederlandse huizenprijzendatabase lekker vervuilen met de Belgische huizenprijzen?

Klopt. Daarom lijkt het me ook niet verstandig om de resultaten van Belgische invullers direct mee te laten wegen. Ik wil mij dan eerst focussen op het draaiend krijgen voor Nederland.
rapture schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:15:
Verschil tussen extra details om aan je situatie aan te passen (bv Chemie diploma's zijn in Antwerpen meer waard van andere diploma's op hetzelfde niveau. We hebben 2de grootste chemiesector van de wereld hier staan. Alleen de Amerikanen zijn een maatje groter dan ons.) en verschillende landen in fiscaliteit, wetgeving en lonen.
Dat lijkt mij een enorm ingewikkelde variabele om te verwerken en maken we het ons onnodig lastig, imho
PcDealer schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 08:05:

Dit is precies hetzelfde als wat ts nu voorstelt: een verzameling werkgerelateerde gegevens. Het verschil wat me wel opvalt is dat Mi^ een Online Product Manager (in dienst van VNU?) is en HellBeast een "eenvoudige" gebruiker.
Op m'n salarisstrookje staat T.net, niet VNU ;)

Mbt de "controversie" om Hellbeast zijn waarschuwing; laten we daar niet verder op ingaan. Dat is nou eenmaal gebeurd. Het is duidelijk dat het iets genuanceerder mocht. Een les voor de volgende keer. Ik wil het in dit topic specifiek gaan houden over de salaristool zelf

• Loev
  • Laatst online: 19-10 07:34
Mi6 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:37:
Ik denk dat de werkzaamheden nog meer verschillend zijn dan de functies. Ik denk eerder dat we facetten met waardes moeten maken, en die waardes hebben allemaal meerdere aliassen. Een waarde kan bijvoorbeeld Developer zijn. De aliassen daarvoor zijn dan Developer, Programmeur, Ontwikkelaar, Engineer plus alle dingen die ervoor kunnen staan (Webdeveloper etc etc).
Goed idee, wanneer je bijvoorbeeld "Developer" intikt je automatisch programmeur, ontwikkelaar etc.. erbij kan selecteren. Daarna misschien selecteren of je op junior, medior of senior niveau werkt?
Wel moeten we goed onderscheid maken tussen o.a.:
• Aantal uren werken per week (zodat alle bedragen bv. getoond worden op basis van een 40-urige werkweek)
• Land (met valuta conversie of alleen landen in EU toestaan)
• Zelfstandige / loondienst
• Evt. lease auto tonen als maandbedrag of als cataloguswaarde. Alleen een type zegt misschien niet zo veel?

Goed plan. Alles converteren naar 40-uurige werkweken. Dat kan een hoop verwarring voorkomen.
Valuta zal ik nog niks mee doen. Eerst alles klaar zetten voor Nederland daarna komt de rest wel. Zelfstandige zou ik uit de database weren, al zijn er vast veel ZZPers benieuwd naar het uurloon van hun concurrenten ;)

Leeftijd en werkervaring in ranges uitstekend plan. Dit niet koppelen naar werkniveau (junior, medior, senior) aangezien niet iedereen even snel doorgroeit.

[ Voor 44% gewijzigd door Loev op 26-09-2011 13:51 ]

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-10 11:47

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Wellicht is het ook een idee om bij de resultaten van een zoektocht een grafiekje te laten zien met de asverdeling salaris / aantal jaar ervaring voor die parameters. Op die manier kun je een groei in een functie zien.

Ook functionaliteit om je eigen salarisprofiel te kunnen bijwerken zou een mooie functionaliteit kunnen zijn. Dan kun je bij een zoekresultaat bijvoorbeeld ook laten zien hoe lang mensen in een dergelijke functie zijn blijven hangen en in wat voor soort functies ze zijn doorgestroomd. Daarvoor zul je dus meerdere records per gebruiker op moeten kunnen slaan.

[ Voor 45% gewijzigd door sopsop op 26-09-2011 13:58 ]

Verwijderd

Macros schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:29:
Hoe ga je vervuiling dan voorkomen? Nu bleek die jongen die voor Google in Amsterdam werkte aan Androïd niet erg betrouwbaar als input. Het lijkt me dan wel nuttig dat mensen bijvoorbeeld een betrouwbaarheid waarde aan een vermelding kunnen geven.
Op het moment dat je voldoende data hebt, wordt dat steeds minder een issue. Zelfs een eenvoudige ignore van 2x standaarddeviatie doet dan al een hoop.

Maar, het blijft wel zaak er goed over na te denken inderdaad. Bijhouden van datums die dan weer trends kunnen laten zien, misschien zelfs het kunnen ingeven van een historisch salarisverloop, kunnen aangeven hoeveel mensen met dezelfde functieomschrijving op de afdeling/dat bedrijf zitten, de totale bedrijfsgroote (Om de eenmanszaak CEOs en 3 mans-BV CFOs te kunnen classificeren) etc. etc. etc.

Misschien is het gezien er op dit moment niets is, en het om het goed te doen wel veel moeite zal kosten, is het een idee dit als marktonderzoek aan te pakken. Brainstorm om met een voorzet te komen, toetsen aan input op het forum, interviews met HR mensen over wat zij belangrijk vinden, multiple choice survey en dan uiteindelijk een actie om het invullen te promoten.
Just thinking out loud... :)

• To_Tall
  • Laatst online: 07-11 09:49
Ik vind het wel een goed idee. Alleen zit ik een beetje met het euvel dat tweakters paar weken geleden hebben gedaan..

SQL injectie op eigen DB met het doel om Passwords te te omcijferen.

Leuk nu kan T.Net ook mijn salaris gegevens terug koppelen aan een user. wat gebeurd er als ineens deze data op straat komt.. Ik zou eerst eens aan de voorwaarde gaan werken eer dat je een tool gaat bouwen. Ik zit er niet op te wachten dat ineens een of andere boze T.Net medewerker die ontslagen is ff de DB tabellen kopieert en deze openbaar maakt.

Bin intermediar vul je de gegevens volledig anoniem in. Bij T.Net hangt er een USER aan vast. Anoniem worden deze aan frontend gebruikers getoond. maar backend wat zijn daar dan de idee over??

A Soldiers manual and a pair of boots.

• McVirusS
Is dat niet een beetje paranoia To_Tall? Tweakers.net zal zijn uiterste best doen om je gegevens te beschermen. Als er al een boze ex-medewerker bestaat dan heb je die kans net zo goed bij je bank. Als zo'n medewerker er daadwerkelijk iets mee doet krijgt hij gewoon een rechtszaak/aangifte aan z'n broek.

En dan nog; dan weet iemand wat je verdient (wat al kleine kans is); lekker boeiend.

• To_Tall
  • Laatst online: 07-11 09:49
McVirusS schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:17:
Is dat niet een beetje paranoia To_Tall? Tweakers.net zal zijn uiterste best doen om je gegevens te beschermen. Als er al een boze ex-medewerker bestaat dan heb je die kans net zo goed bij je bank. Als zo'n medewerker er daadwerkelijk iets mee doet krijgt hij gewoon een rechtszaak/aangifte aan z'n broek.

En dan nog; dan weet iemand wat je verdient (wat al kleine kans is); lekker boeiend.
Paranoia nee. Voorzichtig ja.
Ik denk zeker als je ergens moet registreren, je niet zomaar je financieele gegevens moet achter laten. Met de bescherming van de gegevens zal het wel goed zitten. Maar je moet bepaalde zaken wel goed doornemen. Ik vind bij zo'n applicatie dat eerst belangrijk is om de voorwaarde en randvoorwaarde bekend moeten zijn.

Wat kan, mag en wil tweakers.net met deze gegevens gaan doen. Voor vandaag morgen maar ook volgend jaar. Welke vorm van anonimesering kunnen we verwachten? welk beleid wordt er uitgevoerd ter controlle van de gegevens? Locatie bepaling? Functie omschrijving? en op werkgever..

Vind niemand dat dan belangrijk?

A Soldiers manual and a pair of boots.

Pagina: 1