Wat verdient de ICT'er / GOT'er? (deel 11) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 85 Laatste
Acties:
  • 1.506.555 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, goed om te horen. Ik heb de brains wel, maar was een aantal jaar terug te lui om naar school te gaan. Voor m'n gevoel ben ik wel goed terecht gekomen.

We versturen inderdaad voor diverse middelgrote tot grote bedrijven nieuwsbrieven, servicemails, betaalherinneringen, enz. Allemaal opt-in bestanden en nooit gespam! Daar ben ik dan ook flink tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd:41
Opleiding(en):HAVO
Certificaten:MCSE, ITIL, AIX unix
Werkervaring:15 jaren
Werkgever:
Huidige functie:ICT manager

Vakantiegeld:8.33%
Vakantiedagen:25
13/14e maand of winstuitkering: ja 400 euro bruto (kerst bonus)
Laptop:Ja (hp elitebook 6930p)
GSM:Iphone 4 (16GB)
Leaseauto:Nee (wel optie)
Werkweek:38 u/pw
Pensioenregeling:Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Nee
Land:NL
Regio:NB
Reistijd:30 min. p/d

Maand salaris (bruto): 3100 (2180 netto)

We een leuke baan maar niet echt een uitdaging.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2011 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:49:
Leeftijd:41
Opleiding(en):HAVO
Certificaten:MCSE, ITIL, AIX unix
Werkervaring:15 jaren
Werkgever:
Huidige functie:ICT manager

Vakantiegeld:8.33%
13/14e maand of winstuitkering: ja 400 euro bruto (kerst bonus)
Laptop:Ja (hp elitebook 6930p)
Leaseauto:Nee (wel optie)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Nee
Regio:NB

Maand salaris (bruto): 3100 (2180 netto)

We een leuke baan maar niet echt een uitdaging.
Met het salaris van een gemiddelde beheerder, met een beetje pech zit er een sr beheerder die meer dan jou verdient, of het bedrijf betaalt gewoon slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 09:07
-- knip ---

[ Voor 98% gewijzigd door PhoneTech op 11-10-2011 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

t_captain schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:57:
[...]

Wat doet een e-mail marketeer?
Nieuwsbrieven opstellen en (laten) verzenden. Kijken naar de retentie, conversie en andere KPI's.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 15:33
phobosdeimos schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:58:
[...]
Als je dan toch zo intelligent, ambitieus en capabel bent, waarom heb je dan geen diploma? Typisch uitvlucht van mensen die geen studies gedaan hebben.
Misschien is een diploma voor lager niveau jobs geen must, maar functies van een zeker niveau (architect infrastructure, software architect, team leader development, project manager, embedded software engineer, ...) zijn moeilijk of niet uit te voeren zonder een degelijke opleiding.
In België kan je zonder minstens een bachelor diploma in de informatica weinig komen zoeken. En de functies waarmee je echt carrière kan maken zijn meestal enkel toegankelijk voor universitairen.
Nu ken ik België niet, maar ik heb mijn atheneum afgemaakt, een paar jaar gestudeerd en daar toen mee gestopt. Ik ben begonnen als helpdeskmedewerker (pc's fixen, telefoon opnemen), doorgestroomd naar systeembeheerder, DBA, project manager en ondertussen verdien ik ruim boven gemiddeld bij één van de grotere consultancy bedrijven. Ik heb tot nu toe eerlijk gezegd nog geen enkele ICT opleiding gezien die mensen opleverde die hun kennis en ervaring direct in konden zetten bij een eerste functie in het bedrijfsleven. Natuurlijk zit er waarde in zo'n opleiding (of het nou MBO of universitair is), maar ik geloof er toch heilig in dat kwaliteit en ambitie vanzelf boven komen drijven, opleiding of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:40
PcDealer schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:12:
Opleiding zegt m.i. weinig over ambitie, werkethiek etc. Met hard werken en inzet haal je de top, alleen vertrouwen op een papiertje brengt op de langere termijn niets.
Met een papiertje is het wel een heel stuk gemakkelijker..en sommige bedrijven vragen je niet eens op gesprek als je niet de juiste papieren hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

m3gA schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 08:22:
[...]

Met een papiertje is het wel een heel stuk gemakkelijker..en sommige bedrijven vragen je niet eens op gesprek als je niet de juiste papieren hebt.
Klopt. Maar ik zie steeds meer bijvoorbeeld HBO werk- en denkniveau gevraagd. Bij wetenschappelijk georiënteerde werkzaamheden snap ik hoog onderwijs. Maar vele functies zijn te doen met ervaring en de wens om te leren. Voorwaarde moet wel zijn dat iemand de capaciteiten heeft om te leren. Hoe herken je dat? Enerzijds kan een bepaald diploma iets zeggen over leercapaciteiten, maar dat zegt niets over hoe iemand werkt. Dan kan een werkverleden meer zeggen over de persoon.

Nu ik heel wat werkervaring heb, ken ik veel mensen. Veel daarvan kan ik gebruiken om ergens binnen te komen. En dat lukt, zolang ik HR(M) maar omzijl. De mensen op de werkvloer waar je wilt komen, die moet je enthousiasmeren :)

[ Voor 13% gewijzigd door PcDealer op 15-06-2011 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:27
jhuiting schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:24:
[...]

Ben ik het niet helemaal mee eens, als je een goed papiertje heb kom je toch een stukje gemakkelijker aan die 'top'. Ik ben het met je eens dat hard werken en inzet heel belangrijk zijn, maar dat papiertje is volgens mij aan het begin van je carrière ook best belangrijk :)
Papiertje is idd belangrijk. Je toont aan dat je een bepaald denkniveau hebt, maar ervaring leert dat, dat lang niet altijd terug te zien is in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 15:04
Laten we niet voor de 1000e keer in deze discussie van diploma's vs. ervaring verzanden :).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

riddles schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:38:
Natuurlijk zit er waarde in zo'n opleiding (of het nou MBO of universitair is), maar ik geloof er toch heilig in dat kwaliteit en ambitie vanzelf boven komen drijven, opleiding of niet.
Volstrekt mee eens. Een diploma stelt weinig meer dan dat je een opleiding hebt afgemaakt. Niet de manier waarop, om welke reden of met welke motivatie. Het argument van een bepaald "denk- en werkniveau" hebben komt altijd terug, helaas geeft dat ook in geen enkele mate aan op welke manier je in staat bent om te communiceren, in een team te werken, opdrachten te voltooien of uberhaupt geschikt bent voor het bedrijf waar je solliciteert.
m3gA schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 08:22:
Helaas blijft deze erg naive stelling nog steeds hangen bij een hoop personen en werkgevers. De realiteit, zeker in de hogere en goed betaalde technische functies, is helaas volstrekt anders. Voor iemand zonder werkervaring is een diploma inderdaad vaak het enige dat voor je spreekt maar je begint dan ook niet in dergelijke functies. Zodra je actief op pad bent voor een dergelijke functie zul je vrij snel merken dat voornamelijk je ervaring, resultaten en doelen voor zich spreken en t.z.t. verouderde opleidingen volstrekt irrelevant zijn.

Wij komen helaas ook steeds vaker tot de conclusie dat de meest geschikte kandidaat niet de persoon met de "hoogste" diplomas is. Men gaat er van uit dat een universitair papiertje met magere relevante werkervaring/prestaties recht geeft op een hoog salaris en dure lease auto en dat daar geen prestaties tegenover hoeven te staan. Dit geld overigens met name voor sollicitanten uit Nederland.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2011 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phobosdeimos schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:58:
[...]

Als je dan toch zo intelligent, ambitieus en capabel bent, waarom heb je dan geen diploma? Typisch uitvlucht van mensen die geen studies gedaan hebben.
Misschien is een diploma voor lager niveau jobs geen must, maar functies van een zeker niveau (architect infrastructure, software architect, team leader development, project manager, embedded software engineer, ...) zijn moeilijk of niet uit te voeren zonder een degelijke opleiding.
In België kan je zonder minstens een bachelor diploma in de informatica weinig komen zoeken. En de functies waarmee je echt carrière kan maken zijn meestal enkel toegankelijk voor universitairen.
Nu is dat wat overdreven. Veel prof. Bachelors krijgen na x aantal jaar evenveel doorgroeikans als een universitair. Want voor een bedrijf telt na x aantal jaar de ervaring (dit geldt niet voor wetenschappelijk onderzoek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO niveau 4, HBO Informatica (1e jaar zo goed als afgerond)
Certificaten: CCNA
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: MKB/projectbureau
Huidige functie: Systeembeheerder en R&D werkzaamheden

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: Ja, Toshiba Satallite Pro u400
GSM: Ja, Nokia E72
Leaseauto*: nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: adsl onkostenvergoeding (30eu)
Land: NL
Regio: Utrecht
Reistijd**: 1 uur

Maand salaris (bruto): 1930 euro bij 40u

Momenteel op ad-hoc basis werkzaam, komt neer op 8-12 uur per week. Na het behalen van mijn P wil ik eigenlijk meer gaan verdienen (niet zozeer vanwege mijn P maar mede door uitbreiding van takenpakket). Heb ik hier aanspraak op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
€1930 voor iemand met MBO4 en twee jaar ervaring is prima en zeker niet te weinig. Ik vrees dat een HBO-P je niet veel extra kan gaan brengen, maar een uitbreiding van je takenpakket wellicht wel. Dit moet dan wel een forse uitbreiding zijn (in tegenstelling tot elk jaar iets meer/complexere taken, wat normaal is).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaffa Juice
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-08 20:44
Geplaatst op dinsdag 10 februari 2009 15:17
Skaffa Juice
Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO-3 Medewerker Beheer ICT,
Certificaten: ITIL
Werkervaring: 1.5 jaar
Werkgever: Overheidsinstelling
Huidige functie: Servicedeskmedw.

Laptop: Nee
13/14e maand of winstuitkering: Ja, eindejaarsuitkering 8%
GSM: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 38
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid tot opleidingen/cursussen, reiskostenvergoeding, collectieve korting bij verzekeraars. Werkweek van 4*9 uur.
Reistijd: 10 min. auto - tram 4haltes

Maand salaris(bruto): 1980.
Maar even update aangezien ik al lange tijd niet geweest ben:

Leeftijd: 24
Opleiding(en): MBO-3 Medewerker Beheer ICT,
Certificaten: ITIL
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Overheidsinstelling
Huidige functie: Servicedeskmedw.

13/14e maand of winstuitkering: Ja, eindejaarsuitkering 8%
Leaseauto: nee
Werkweek: 38
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Weinig (crisis) , collectieve korting bij verzekeraars. Werkweek van 4*9 uur.
Reistijd: 10 min. auto - tram 4haltes

Maand salaris(bruto): 2411

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opleiding(en): HAVO
Certificaten: -
Werkervaring: 2,5 jaar in een andere bedrijfstak
Werkgever: handelsonderneming
Huidige functie: commercieel administratief medewerker

Vakantiedagen: 24
Laptop: Ja
GSM: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Regio: ZH
Reistijd**: 15 minuten fietsen

Maand salaris (bruto): 1600 (+- 1300 netto)

Dit is mijn startsalaris, na een half jaar ga ik er op voorruit. Is dit redelijk als startsalaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 15:32
Leeftijd: 25
Opleiding(en): HBO (communicatie)
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever:
Huidige functie: Webmaster online marketing

Vakantiedagen: 30
Laptop: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Personeelskorting (20%)
Regio: ZH
Reistijd**: 10 min op de fiets

Maand salaris (bruto): 2450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 15:28:
Opleiding(en): HAVO
Werkervaring: 2,5 jaar in een andere bedrijfstak
Werkgever: handelsonderneming
Huidige functie: commercieel administratief medewerker

Maand salaris (bruto): 1600 (+- 1300 netto)

Dit is mijn startsalaris, na een half jaar ga ik er op voorruit. Is dit redelijk als startsalaris?
Dit is vergelijkbaar met een MBO4 starter. Jij hebt 2,5 jaar ervaring, maar alleen HAVO, dus dat compenseert weer. Al met al lijkt me dit een fair aanbod. Staat die verhoging over een half jaar wel zwart op wit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat niet zwart op wit, maar het is een klein bedrijf +- 5 man, dus er valt altijd over te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebasmeer schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 15:47:
Werkgever:
Huidige functie: Webmaster online marketing

Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Personeelskorting (20%)
wat houd die personeelskorting in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinker
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-07 15:42
Opleiding(en): HBO Network Engineering
Werkervaring: half jaar stage
Werkgever:
Huidige functie: Junior Linux beheerder

Vakantiedagen: 22,5
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: nee
Regio: NH
Reistijd**: 35 min op de fiets / 30 ov

Maand salaris (bruto): 1935,-

Dit aanbod heb ik gekregen van m'n afstudeerstage. Twijfel of het voldoende is. Het is wel een relatief klein bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:56

Wallie

Herr

Blinker schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 00:56:

Dit aanbod heb ik gekregen van m'n afstudeerstage. Twijfel of het voldoende is. Het is wel een relatief klein bedrijf.
Dat is 2150 op basis van 40u. Is opzich redelijk als starter, maar het houdt ook niet over. Ook valt me op dat er geen pensioenregeling is...

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melodic Metal
  • Registratie: November 2009
Leeftijd: 20
Opleiding(en): MBO4 AO
Certificaten: Niet veel bijzonders
Werkervaring: 1 jaar aan stages.
Werkgever: Klein software bedrijf
Huidige functie: PHP programmeur

Vakantiegeld: Niet dat ik weet.
Vakantiedagen: Voor elke maand 2
13/14e maand of winstuitkering: nee.
Laptop: nee.
GSM: nee.
Leaseauto: nee.
Werkweek: 40 uur.
Pensioenregeling: nee.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nee.
Regio: Overijssel
Reistijd: 30min enkel (OV eigen kosten of uur fietsen)

Maand salaris (bruto): 1500,-

Dit aanbod geaccepteerd van het stagebedrijf waar ik de afgelopen 6 maand bij heb gelopen.
Geen prachtig aanbod, maar gezien ik de aansluiting hbo voor dit jaar mis en niet een jaar thuis wil zitten is het niet zo'n probleem. De mogelijkheid voor vaste dienst is aanwezig, maar daarvoor zijn de doorgroei kansen te afwezig.

Het mooiste is een deeltijd opleiding, dan heb je zowel de werk ervaring als de opleiding, helaas nog geen deeltijd Informatica kunnen vinden in deze regio. Dus wordt waarschijnlijk gewoon voltijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Wat je ook zou kunnen afspreken, is dat je naast je studie drie dagdelen per week bij dit bedrijf blijft werken, die je zelf flexibel kunt indelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd:25
Opleiding(en):MBO Niv. 2 / Begin in September Deeltijd HBO Informatica betaald door mijn werkgever.
Certificaten:MCDST, MCSA, MCSE, ITIL, Kaseya
Werkervaring:6
Werkgever: -
Huidige functie: System Engineer

Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen:31.5 (met overwerk loopt dit op tot 43-50 dagen)
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop:Ja Macbook Pro
Leaseauto:Ja 650 bruto
Pensioenregeling:Ja 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Merk kleding tegen 44% korting van retail prijs, modellen op de werkvloer ;), 35,- euro per maand voor werkgever i.v.m met eten.
Dit lijkt duur, maar echt alles is geregeld ik krijg zelfs koffie / koekjes geserveerd in mijn kantoor.
Regio:NH

Maand salaris (bruto): 2700,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:25:
Leeftijd:25
Opleiding(en):MBO Niv. 2 / Begin in September Deeltijd HBO Informatica betaald door mijn werkgever.
Certificaten:MCDST, MCSA, MCSE, ITIL, Kaseya
Werkervaring:6
Huidige functie: System Engineer

Vakantiedagen:31.5 (met overwerk loopt dit op tot 43-50 dagen)
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop:Ja Macbook Pro
Leaseauto:Ja 650 bruto
Pensioenregeling:Ja 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Merk kleding tegen 44% korting van retail prijs, modellen op de werkvloer ;), 35,- euro per maand voor werkgever i.v.m met eten.
Dit lijkt duur, maar echt alles is geregeld ik krijg zelfs koffie / koekjes geserveerd in mijn kantoor.
Regio:NH

Maand salaris (bruto): 2700,-
Waar kan ik solliciteren? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 16
Opleiding(en): Vmbo T (net geslaagd)
Certificaten: Geen
Werkervaring:2 Weken
Werkgever: Philips Drachten
Huidige functie: Vakantie werk dus van alles wat, Senseo apparaten bouwen, testen, programmeren, solderen, metingen verrichten e.d

Vakantiegeld:-
Vakantiedagen: -
13/14e maand of winstuitkering:-
Laptop:-
GSM:-
Leaseauto*: -
Werkweek: 40 uur, overwerk word betaald
Pensioenregeling: -
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:alles wat normale werknemers ook hebben
Land: Nederland
Regio: Friesland
Reistijd**: 15 minuten met mijn vader mee rijden

Maand salaris (bruto): 916 Euro Inc 8 euro aan reiskostenvergoeding per dag.

Naar mijn idee heb ik niks te klagen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2011 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marshallq schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:28:
[...]

Waar kan ik solliciteren? :o
Vergeleken met vele anderen heb ik niks te klagen volgens mij, ga ook elke dag met plezier naar mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoertW
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 10:11
Daar kan ik inkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:17
Volgende week weer met de bijl op tafel, eens kijken wat we er uit kunnen slepen dit keer >:)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 19:17:
Helaas blijft deze erg naive stelling nog steeds hangen bij een hoop personen en werkgevers. De realiteit, zeker in de hogere en goed betaalde technische functies, is helaas volstrekt anders. Voor iemand zonder werkervaring is een diploma inderdaad vaak het enige dat voor je spreekt maar je begint dan ook niet in dergelijke functies. Zodra je actief op pad bent voor een dergelijke functie zul je vrij snel merken dat voornamelijk je ervaring, resultaten en doelen voor zich spreken en t.z.t. verouderde opleidingen volstrekt irrelevant zijn.
Uit ervaring weet ik dat er veel bedrijven zijn, waarbij de HR de eerste schifting doet in de CV's, en als je bv geen HBO hebt, ga je regelrecht de prullebak in. Ik ben daarom mijn HBO gaan halen in de avonduren en ik merk dat ik nu mijn HBO bijna af heb ik een stuk aantrekkelijker wordt voor bedrijven. Voorheen ging het een stuk moeilijker, ook al had ik een aardige cv en redelijke wat ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m3gA schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:08:
[...]

Uit ervaring weet ik dat er veel bedrijven zijn, waarbij de HR de eerste schifting doet in de CV's, en als je bv geen HBO hebt, ga je regelrecht de prullebak in. Ik ben daarom mijn HBO gaan halen in de avonduren en ik merk dat ik nu mijn HBO bijna af heb ik een stuk aantrekkelijker wordt voor bedrijven. Voorheen ging het een stuk moeilijker, ook al had ik een aardige cv en redelijke wat ervaring.
Daarom ga ik dus nu ook HBO doen. Niet ind e verwachting dat ik weg ga maar mocht het gebeuren ben ik een stuk aantrekkelijker voor bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 22:14
Leeftijd: 29
Opleiding(en): HAVO, HBO-P (Informatica)
Certificaten: ITIL foundation, enkele MS certificaten
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Getronics
Huidige functie: System & Applications Administrator II Jr.

Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: €450,- persoonlijk budget (bruto uitbetalen / spaarloon / vakantiedagen)
Laptop: Dell D620
GSM: Nokia 6021
Leaseauto*: Nee
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: allerlei kortingen (o.a. verzekering bij Achmea en KPN producten)
Regio: Amsterdam
Reistijd**: 65 minuten (OV) of 40 minuten (auto)

Maand salaris (bruto): €2372,-

Zit al vier jaar op dit niveau en ben nog steeds "junior". Echter al jaren zowat geen juniorwerkzaamheden meer uitgevoerd :(

[ Voor 14% gewijzigd door -Mous- op 17-06-2011 16:16 ]

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
-Mous- schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:13:
Leeftijd: 29
Opleiding(en): HAVO, HBO-P (Informatica)
Certificaten: ITIL foundation, enkele MS certificaten
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Getronics
Huidige functie: Systeembeheerder

Maand salaris (bruto): €2372,-
Vind het wel wat aan de lage kant. Ik denk dat je ergens anders een stuk meer kan krijgen. Zorg dan wel dat je minstens je MCITP:EA haalt dat zorgt meestal dat je wat aantrekkelijker wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door m3gA op 17-06-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
m3gA schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:16:
[...]

Vind het wel wat aan de lage kant. Ik denk dat je ergens anders een stuk meer kan krijgen. Zorg dan wel dat je minstens je MCITP:EA haalt dat zorgt meestal dat je wat aantrekkelijker wordt.
Yup, zit nog even af te wachten of ik een mooie ontslagvergoeding mee krijg. Ben al bezig met MCITP:EA (halverwegen).

[ Voor 5% gewijzigd door -Mous- op 17-06-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Laatst online: 15-09 23:08
Opleiding(en): 3 jaar HAVO, 1 jaar MBO ICT n4
Werkervaring: -
Werkgever: Niet nader te noemen IT Bedrijf in Hoofdddorp
Huidige functie: programmeur Javascript & PHP + ik moet leren werken met Ruby on Rails

13/14e maand of winstuitkering: ?
GSM: Nee
Leaseauto*: Nee
Pensioenregeling: geen (te jong dacht ik, weet niet precies)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten worden volledig vergoed
Regio: Hoofddorp
Reistijd**: 80 minuten OV

Maand salaris (bruto): 2100

Net aangenomen, maandag begin ik :D

[ Voor 6% gewijzigd door Gamebuster op 24-06-2011 15:11 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
-Mous- schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:17:
[...]

Yup, zit nog even af te wachten of ik een mooie ontslagvergoeding mee krijg. Ben al bezig met MCITP:EA (halverwegen).
Als je weet wanneer je dan weg mag zou ik sowieso al beginnen met solliciteren. ik denk dat je zeker een paar 100 euro meer krijgt bij andere bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:22
Gamebuster schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:19:
Pensioenregeling: geen (te jong dacht ik, weet niet precies)
Yep je bent te jong, vanaf volgend jaar zou je wel pensioen op moeten gaan bouwen (21 jaar is de grens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

m3gA schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:08:
[...]

Daarom solliciteer ik ook niet meer via HR(M), maar probeer ik via iemand op LinkedIn in contact te komen die op de werkvloer zit waar ik wil zijn. Aangezien ik sales orientated ben, via een Sales Manager o.i.d.

Hell, ik heb wat afwijzingen gehad in de trant van, we hebben momenteel niets, en een week later hebben ze opeens wel een vacature. Daar kom ik dan achter via de de Sales Manager, Divisie Director, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Hoeveel netto is dit eigenlijk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Gamebuster schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 01:14:
[...]

Hoeveel netto is dit eigenlijk? :P
~1600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb een assessment gedaan via de papi methode. Hij klopt #@%^$#& verrekte goed! Ik kan me er voor zeker 90% in vinden. Wat wel irritant is, dat je een vraag krijgt waarop je moet kiezen uit twee antwoorde. En soms kan ik me in geen van beide vinden. Dat kan de uitslag wat beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Leeftijd: 30
Opleiding(en): MAVO, MBO Netwerkbeheer, HBO/Universiteit Engels & Onderwijs,
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: SVOK (Bonhoeffer College Castricum)
Huidige functie: Docent Engels & ICT

Vakantiedagen: +/- 15 Weken :Y)
13e maand: :N
Laptop: Apple Macbook Pro (Q2 2009 versie)
GSM: Nope
Leaseauto*: Nope
Werkweek: Varierend: 25 t/m 55 uur afhankelijk van periode
Regio: Kennemerland
Reistijd**: 25 minuten (Fiets)
Bruto maandsalaris: 2400,-

Maandsalaris varieert soms afhankelijk van extra taken. Stagiere begeleiding, Rugzakleerlingen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 19:51

pinodambini

Dr. Z. Vago

Promotie per 1 juni:

Leeftijd:27 29
Opleiding(en): MBO Informatica
Certificaten: MSCA, MCITP, MCTS, VCP410
Werkervaring:6 jaar relevant
Werkgever: Internationaal hardware supplier
Huidige functie: Desktop support engineer Systems Administrator

Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering:ja Elk kwartaal een winstdeling van maximaal 7,5% 10% over dat kwartaal
GSM: ja
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: standaard kilometervergoeding
Werkweek:40
Pensioenregeling: 3% zelf te betalen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Zorgpremie volledig vergoed (volledig pakket), fitness volledig vergoed. Jaarlijks extra aandelen in het bedrijf, telefoon van de zaak
Reistijd: 45m

Maand salaris(bruto): 3000 + 350 p/m standby vergoeding 3300 + 350 p/m standby vergoeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinker
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-07 15:42
Blinker schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 00:56:
Opleiding(en): HBO Network Engineering
Werkervaring: half jaar stage
Werkgever:
Huidige functie: Junior Linux beheerder

Pensioenregeling: nee
Regio: NH
Reistijd**: 35 min op de fiets / 30 ov

Wallie schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 08:21:
[...]

Dat is 2150 op basis van 40u. Is opzich redelijk als starter, maar het houdt ook niet over. Ook valt me op dat er geen pensioenregeling is...
Ze hadden mij op een zwak moment (werkdag van 12 uur) gevraagd wat ik wilde verdienen ongeveer. Toen had ik 2100 uit de lucht gegrepen. Achteraf toch dom van me. Ik zit er over te denken om het bedrag naar boven af te ronden naar 2200,- en dat dan op basis van 36 uur.
Dit lijkt mij niet erg overdreven, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3veNG
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-05-2021

R3veNG

Undercover Belg

Ik weet niet of er veel Belgen passeren in dit rijtje, maar bij deze toch minstens één :-).

Ik studeer deze zomer af (in september) als MSc en ben reeds op één plek gaan solliciteren, namelijk bij een spin-off van de universiteit waaraan ik gestuurd heb. Zij bieden mij het volgende aan:

Leeftijd: 23
Opleiding(en): MSc met specialisatie in databases en HCI
Werkervaring: (web en desktop) software development als vakantiejob
Werkgever: spin-off van unief
Huidige functie: student :-)

Vakantiegeld: weet ik niet precies, maar is wettelijk verplicht, dacht ik
Vakantiedagen: weet ik niet precies, maar ik schat rond de 23 dagen
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand (wettelijk verplicht)
Laptop: Ja - Dell machine
Leaseauto: Ja, ze nemen 80% van de bruto leaseprijs van eender welk merk/voertuig en brengen die in vermindering met m'n brutoloon. (Is dit een gangbare manier van werken?)
Pensioenregeling: "groepsverzekering", maar geen flauw idee hoe dit concreet in z'n werk gaat
Extralegaliteiten: maaltijdcheques
Land: België
Regio: Hasselt
Reistijd: 10 minuutjes auto

Maand salaris (bruto): 2700, met een eindejaarsevaluatie ("loon naar werken") en evt. een bijhorende verhoging.

Het bedrijf is financieel gezond en heeft een gezonde uitstraling naar de studenten toe: een losse sfeer, innovatie wordt hoog in het vaandel gedragen, uitsluitend niet-alledaagse projecten (dus geen desktopapps voor een of andere back office) en werken in teams van 1 tot en vijftal personen, telkens op projecten die max. een jaar duren, incl. deployment enzovoorts. Niets dan goede dingen, als ik het zo lees.

Doch ben ik niet tevreden over m'n nettoloon: van die €2700 bruto blijft na allerlei sociale bijdragen en voorheffingen nog €1650 over en daar wringt het schoentje. Mijn voorgangers (personen die vorig jaar of het jaar ervoor afstudeerden) kregen bij diverse locaties tot €1900 netto per maand. Ook zij met dezelfde (lees: zo goed als geen) ervaring en studies / kennis.

M'n volgende doelwit wordt de netbeheerder van o.a. elektriciteit en de kabel, Infrax, waarvan ik via-via te weten ben gekomen dat zij zulke hogere loonschalen hanteren voor starters. Ook bieden zij, behalve deze hogere lonen, hier bovenop een GSM, laptop en auto aan. De reistijd is ook slechts 10 min. met de auto. Als enige nadeel is er wel de duidelijk afgetekende hiërarchische pyramide (managers met managers met daaronder managers ..) die me niet echt zint.

Mijn vragen zijn:
  • Is die €1650 netto bij de eerst vermelde werkgever realistisch voor een startende MSc (in België)?
  • Is die (ongeveer) €1900 netto bij de tweede vermelde werkgever realistisch voor een startende MSc (in België)?
  • Is werken in de energiesector (netbeheerder) i.p.v. de meer onderzoeksgerichte projectontwikkeling een slimme zit naar de toekomst toe? Die eerste zal immers op middellange termijn niet overbodig worden, terwijl de geldkraan voor onderzoek gemakkelijker kan dichtgedraaid worden.

CoC: MISSeR | Steam: r3veng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:07
Hai, momenteel heb ik mijn vwo afgerond en ben ik bezig te kijken naar hbo ict opleidingen. Nou snap ik het verschil tssen verschillende opleidingen niet. Ik hoop dat jullie me ermee kunnen helpen. Op de haagse hogeschool bv heb je bedrijfskundige informatica, informatica, technische informatica,
Ik zie door de bomen het bos nietmeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
champion16 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:49:
Hai, momenteel heb ik mijn vwo afgerond en ben ik bezig te kijken naar hbo ict opleidingen. Nou snap ik het verschil tssen verschillende opleidingen niet. Ik hoop dat jullie me ermee kunnen helpen. Op de haagse hogeschool bv heb je bedrijfskundige informatica, informatica, technische informatica,
Ik zie door de bomen het bos nietmeer.
Maak een topic erover, zal ik zeggen.

Bedrijfskundige Informatica:
http://www.carrieretijger...drijfskundige-informatica

Technische Informatica:
http://www.carrieretijger...ct/technische-informatica

Overig:
http://www.carrieretijger.nl/opleiding/techniek/ict

[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 19-06-2011 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matten
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-02 14:13
R3veNG schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:47:
Ik weet niet of er veel Belgen passeren in dit rijtje, maar bij deze toch minstens één :-).

Ik studeer deze zomer af (in september) als MSc en ben reeds op één plek gaan solliciteren, namelijk bij een spin-off van de universiteit waaraan ik gestuurd heb. Zij bieden mij het volgende aan:

Leeftijd: 23
Opleiding(en): MSc met specialisatie in databases en HCI
Werkervaring: (web en desktop) software development als vakantiejob
Werkgever: spin-off van unief
Huidige functie: student :-)

Vakantiegeld: weet ik niet precies, maar is wettelijk verplicht, dacht ik
Vakantiedagen: weet ik niet precies, maar ik schat rond de 23 dagen
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand (wettelijk verplicht)
Laptop: Ja - Dell machine
Leaseauto: Ja, ze nemen 80% van de bruto leaseprijs van eender welk merk/voertuig en brengen die in vermindering met m'n brutoloon. (Is dit een gangbare manier van werken?)
Pensioenregeling: "groepsverzekering", maar geen flauw idee hoe dit concreet in z'n werk gaat
Extralegaliteiten: maaltijdcheques
Land: België
Regio: Hasselt
Reistijd: 10 minuutjes auto

Maand salaris (bruto): 2700, met een eindejaarsevaluatie ("loon naar werken") en evt. een bijhorende verhoging.

Het bedrijf is financieel gezond en heeft een gezonde uitstraling naar de studenten toe: een losse sfeer, innovatie wordt hoog in het vaandel gedragen, uitsluitend niet-alledaagse projecten (dus geen desktopapps voor een of andere back office) en werken in teams van 1 tot en vijftal personen, telkens op projecten die max. een jaar duren, incl. deployment enzovoorts. Niets dan goede dingen, als ik het zo lees.

Doch ben ik niet tevreden over m'n nettoloon: van die €2700 bruto blijft na allerlei sociale bijdragen en voorheffingen nog €1650 over en daar wringt het schoentje. Mijn voorgangers (personen die vorig jaar of het jaar ervoor afstudeerden) kregen bij diverse locaties tot €1900 netto per maand. Ook zij met dezelfde (lees: zo goed als geen) ervaring en studies / kennis.

M'n volgende doelwit wordt de netbeheerder van o.a. elektriciteit en de kabel, Infrax, waarvan ik via-via te weten ben gekomen dat zij zulke hogere loonschalen hanteren voor starters. Ook bieden zij, behalve deze hogere lonen, hier bovenop een GSM, laptop en auto aan. De reistijd is ook slechts 10 min. met de auto. Als enige nadeel is er wel de duidelijk afgetekende hiërarchische pyramide (managers met managers met daaronder managers ..) die me niet echt zint.

Mijn vragen zijn:
  • Is die €1650 netto bij de eerst vermelde werkgever realistisch voor een startende MSc (in België)?
  • Is die (ongeveer) €1900 netto bij de tweede vermelde werkgever realistisch voor een startende MSc (in België)?
  • Is werken in de energiesector (netbeheerder) i.p.v. de meer onderzoeksgerichte projectontwikkeling een slimme zit naar de toekomst toe? Die eerste zal immers op middellange termijn niet overbodig worden, terwijl de geldkraan voor onderzoek gemakkelijker kan dichtgedraaid worden.
Ik ben een Belg met bijna 3 jaar ervaring in de IT wereld en ik kan je zeggen dat 1650 netto een mooi startersloon is voor een master. Starters die beginnen met 1900EUR netto zijn waarschijnlijk burgies in enkele petro chemie bedrijven en dat is zéér goed betaald. Veel IT'ers met Bsc of Msc halen 1900EUR netto maar na 5-10 jaar ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:34

Lulukai

God's gift to women

Wat is een 'MSc met specialisatie in databases en HCI' precies, wat ik ken geen enkele universiteit die dat aanbiedt.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

(jarig!)
Ik gok dat dit het is Human Centered Multimedia

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 18:25
Hier ook maar eens een belg:

Leeftijd: 22 jaar
Opleiding(en): MCT te Kortrijk
Certificaten: LPIC 1 en EMC² Proven Professional
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever:EMC²
Huidige functie:Associate Customer Engineer

Vakantiegeld:Dubbel (geen idee wat het percentage is)
13/14e maand of winstuitkering:13
Laptop:Ja
GSM:Blackberry met abbo
Leaseauto:Ja
Werkweek:39u
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Maaltijdcheques, wachtvergoeding, groepsverzekering, hospitalisatie.
Land:België
Regio:Vlaams Brabant
Reistijd:spits: 1 uur, buiten spits: 20min

Maand salaris (bruto):1800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ruyckske schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:38:
Wat is een 'MSc met specialisatie in databases en HCI' precies, wat ik ken geen enkele universiteit die dat aanbiedt.
Binnen een Belgische (universitaire) Master in Informatica of Master in Burgerlijk Ingeneur: Computerwetenschappen kies je normaal gezien een specialisatie. De universiteiten hebben er onderling een 8-tal vastgelegd, waarvan Databanken en HCI (Human-computer interaction) er twee zijn. Die laatste focust dan op multimedia-toepassingen en dergelijke.

De specialisatie bepaalt uiteraard maar een gedeelte van het vakkenpakket.

On-topic: 2700 euro bruto lijkt mij een heel correct loon voor een starter. 1900 euro netto zou in België al ongeveer neerkomen op 3200 euro bruto. Dat ga je als starter niet krijgen, lijkt me, tenzij je een uitzonderlijke vaardigheid hebt waar een bedrijf specifiek naar op zoek is.
Dat het gat tussen netto en bruto enorm is, is natuurlijk een ander verhaal >:)

Wat je qua pad best kiest hangt denk ik grotendeels af van je interesses. Je geeft aan niet veel te voelen voor de ontwikkeling van typische bedrijfsapplicaties. Dan lijkt zo'n spin-off die wat meer gevarieerde projecten heeft een interessante optie.
Ik zou me niet meteen zorgen maken over besparingen. Er is zoveel vraag in de sector dat je gemakkelijk elders werk vindt mocht het zo ver komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3veNG

R3veNG

Undercover Belg

ruyckske schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:38:
en
worden perfect beantwoord door
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:02:
[...]
Binnen een Belgische (universitaire) Master in Informatica of Master in Burgerlijk Ingeneur: Computerwetenschappen kies je normaal gezien een specialisatie. De universiteiten hebben er onderling een 8-tal vastgelegd, waarvan Databanken en HCI (Human-computer interaction) er twee zijn. Die laatste focust dan op multimedia-toepassingen en dergelijke.

[...]
On-topic: 2700 euro bruto lijkt mij een heel correct loon voor een starter. 1900 euro netto zou in België al ongeveer neerkomen op 3200 euro bruto. Dat ga je als starter niet krijgen, lijkt me, tenzij je een uitzonderlijke vaardigheid hebt waar een bedrijf specifiek naar op zoek is.
Ok, ik begrijp dat alles meer dan €2700 bruto per maand uitzonderlijk is voor een starter, laat staan €3200.. Doch ga'k er binnenkort eens op gesprek om hierover volledige duidelijkheid te krijgen. Misschien genoten mijn voorgangers bijzondere voorwaarden of beschikten ze toch over een felbegeerde capaciteit.

Trouwens, de contactpersoon zei het volgende omtrent het brutoloon dat ze aanbieden: "Je zal nog op meerdere plaatsen gaan solliciteren en er zal blijken dat meerdere mensen een hoger startersloon zullen aanbieden, met meer blingbling er zelfs bij. Maar de vraag is dan natuurlijk of die meerwaarde zich kan uiten in het liever werken bij hen dan bij ons. Wij weten dat we een toffe omgeving aanbieden, met uitdagende en spitstechnologische projecten en we weten ook dat die anderen dat niet doen.".
[...]
Dat het gat tussen netto en bruto enorm is, is natuurlijk een ander verhaal >:)
Beetje spijtig eigenlijk :-P ;w centjes ;w
[...]
Wat je qua pad best kiest hangt denk ik grotendeels af van je interesses. Je geeft aan niet veel te voelen voor de ontwikkeling van typische bedrijfsapplicaties. Dan lijkt zo'n spin-off die wat meer gevarieerde projecten heeft een interessante optie.
Ik zou me niet meteen zorgen maken over besparingen. Er is zoveel vraag in de sector dat je gemakkelijk elders werk vindt mocht het zo ver komen :)
De aard van de projecten van de spin-off vind ik echt veel interessanter, inderdaad. Het geniet mijn voorkeur.

Bedankt voor het inzicht alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Tjah, volgens mij is 2700 bruto juist heel netjes voor een beginnende master student.

Maargoed, eht is Belgie, dus dat zal dan wel anders zijn :)

In .nl zou het wel vertalen naar meer dan die 1600 netto waar je het over had.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

[...]

Ik ben nog altijd benieuwd aan welke universiteit dat dan wel is.

[ Voor 10% gewijzigd door Lulukai op 19-06-2011 16:16 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Je 'gokt' compleet foutief want het is een Belg.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

(jarig!)
ruyckske schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:15:
[...]

Je 'gokt' compleet foutief want het is een Belg.
Master en Bachelor structuur verschilt niet veel van elkaar in Nederland en Belgie. Accreditatie is een Nederlands/Vlaamse aangelegenheid.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3veNG

R3veNG

Undercover Belg

Het gaat om de Universiteit Hasselt en zoals Kagaherk al aangaf (zie mijn vorige reply), staat HCI voor Human-Computer Interaction (en dus niet voor Human Centered Multimedia, dat HCM zou afgekort zijn :-)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Laatst online: 20:23
Ik ken het gevoel 4 jaar geleden werkte ik ook nog voor Getronics en verdiende toen 1950 bruto :(. 4 Jaar later heb ik er zo 'n 1000 bruto bij en een 36 urige werkweek + 13e maand. De beste tip die ik je kan geven is verlaat die (afspraak schendende) toko.

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=36248497,noline]
Welkom in België, de koning van de belastingen (indien je de Scandinavische landen niet meetelt) ;-)

Als je €1900 netto wil scheppen, praten we wellicht over een brutoloon van €3000-3200. Dat is al vrij uitzonderlijk voor een starter voor zover ik weet (althans in een IT functie).

Hou er ook rekening mee dat 2 personen met hetzelfde brutoloon niet noodzakelijk hetzelfde nettoloon overhouden. Denk bv maar aan kinderen ten laste en zo, dit heeft invloed op je nettoloon.

In Nederland zou je van dit brutoloon waarschijnlijk netto meer overhouden, maar denk ook dat wonen bv een stukje duurder is, bepaalde medische zorgen niet gratis zijn zoals bij ons in België. Ik denk ook dat de pensioenregeling verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:57:
[...]

Welkom in België, de koning van de belastingen (indien je de Scandinavische landen niet meetelt) ;-)

Als je €1900 netto wil scheppen, praten we wellicht over een brutoloon van €3000-3200. Dat is al vrij uitzonderlijk voor een starter voor zover ik weet (althans in een IT functie).

Hou er ook rekening mee dat 2 personen met hetzelfde brutoloon niet noodzakelijk hetzelfde nettoloon overhouden. Denk bv maar aan kinderen ten laste en zo, dit heeft invloed op je nettoloon.

In Nederland zou je van dit brutoloon waarschijnlijk netto meer overhouden, maar denk ook dat wonen bv een stukje duurder is, bepaalde medische zorgen niet gratis zijn zoals bij ons in België. Ik denk ook dat de pensioenregeling verschilt.
Dacht dat compenseert weer met de veel goedkopere leaseauto en woning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Laatst online: 19-09 18:25
at een gigantische bedragen hier zeg voor starters :s. Meestal schommelt het startersloon voor een IT'er toch wel een eindje lager. Als je voor systeem//netwerk beheer gaat mag je meestal wel blij zijn met 2000 brutto startersloon.

Ik verdien zelf bruto minder dan op mijn vorige job, maar de doorgroeimogelijkheden en perspectieven zijn dan ook enorm groot tov mijn vorige job. Dan lever ik liever wat loon in, wetende dat ik gezond kan doorgroeien, meer verdienen en anciënniteit opbouwen binnen een firma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:47
Jormungandr schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:12:
at een gigantische bedragen hier zeg voor starters :s. Meestal schommelt het startersloon voor een IT'er toch wel een eindje lager. Als je voor systeem//netwerk beheer gaat mag je meestal wel blij zijn met 2000 brutto startersloon.
Dat ligt er aan in welke mate je zelf bereid bent te onderhandelen. Ik ben met mijn HBO Informatica diploma begonnen met 2250 + leaseauto. Nu twee jaar later zit ik op 2700 en ik ben er hartstikke tevreden mee. Bedenk wel dat het startbod 400 euro lager lag, als ik daar mee akkoord was gegaan had ik nu toch echt een stuk minder verdiend.

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
m3gA schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:21:
[...]

Als je weet wanneer je dan weg mag zou ik sowieso al beginnen met solliciteren. ik denk dat je zeker een paar 100 euro meer krijgt bij andere bedrijven.
Het probleem is dat ik nog niet eens 100% zeker weet of ik ontslagen word (maar ik weet wel vanaf februari dat ik kans maak, lekker vooruitzicht). Afgelopen donderdag is de belronde van vanavond pas officieel aangekondigd. We worden zo lang mogelijk in het ongewisse gelaten. Het nare hiervan is dat ik niet kan solliciteren als ik niet weet wanneer ik elders kan beginnen. Als ik word gebeld kan ik per direct aan de slag, wordt ik niet gebeld, heb ik twee maanden opzegtermijn (en geen onstlagvergoeding, omdat ik dan "vrijwillig" weg ga :() En ik weet pas sinds donderdag dat we vandaag gebeld kunnen worden. |:(
MrFX schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:29:
[...]

Ik ken het gevoel 4 jaar geleden werkte ik ook nog voor Getronics en verdiende toen 1950 bruto :(. 4 Jaar later heb ik er zo 'n 1000 bruto bij en een 36 urige werkweek + 13e maand. De beste tip die ik je kan geven is verlaat die (afspraak schendende) toko.
"Afspraak schendend" klinkt me bekend in de oren :( Ik heb mezelf erop ingesteld sowieso te gaan solliciteren vanaf morgen. Of ik nu wordt ontslagen of niet. En zo denkt de rest er ook over.

[ Voor 10% gewijzigd door -Mous- op 20-06-2011 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

-Mous- schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:40:
[...]

Het probleem is dat ik nog niet eens 100% zeker weet of ik ontslagen word (maar ik weet wel vanaf februari dat ik kans maak, lekker vooruitzicht). Afgelopen donderdag is de belronde van vanavond pas officieel aangekondigd. We worden zo lang mogelijk in het ongewisse gelaten. Het nare hiervan is dat ik niet kan solliciteren als ik niet weet wanneer ik elders kan beginnen. Als ik word gebeld kan ik per direct aan de slag, wordt ik niet gebeld, heb ik twee maanden opzegtermijn (en geen onstlagvergoeding, omdat ik dan "vrijwillig" weg ga :() En ik weet pas sinds donderdag dat we vandaag gebeld kunnen worden. |:(
Dit klopt natuurlijk niet, je kan beginnen met de 2 maand opzegtermijn in acht neming (zoals je zelf tenminste aangeeft:) . Dus net zoals je zelf al zegt zou ik beginnen met rondkijken. Wellicht heb je 'geluk' en kan je dan over 2 maand beginnen. Ik heb geen idee hoe bedrijven tegen een 2 maand opzegtermijn aankijken maar je zult vast niet de enige zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 22:02

Wimo.

Shake and Bake!

Update:

Dit is mijn huidige situatie :

Leeftijd: 26 27
Opleiding(en): MBO ICT , HBO IMS, ITIL
Certificaten: ADM100, VCP 4.1 (certificering over 2 weken)
Werkervaring: 1.5 jaar huidige werkgever, 5 jaar eigen zaak als beheerder ~2jaar diverse stages
Werkgever: Retail ICT
Huidige functie: "Hoofd" IT , joker van alles, ~30man personeel, 25 (virtuele) servers en bijbehorende services (telefonie,helpdesk implementatie etc.)

Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 21 (26 bij 40 uur)
GSM: ja
Leaseauto: ja, 635 euro vergoeding
Werkweek: 32 uur
Pensioenregeling: ja,
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 60 euro onkostenvergoeding netto
Regio: Brabant
Reistijd: ~15min

Bruto 1750 (2187 bij 40 uur)

Nog steeds geen vetpot dus. Ben wel 'medior' geworden maar het salaris is in mijn ogen amper hoger dan een startende HBO 'er. Leaseauto mag ik wel privé gebruiken dus dat is iig iets. ..

Aan de ene kant vind ik het salaris karig, maar het bevalt verder prima. Veel vrijheid wat ik bij een grote speler nooit zal krijgen ... Over een paar weken krijg ik weer een beoordeling maar veel meer dan 50 euro zal er echt niet bovenop komen. Ik twijfel dus ...

[ Voor 5% gewijzigd door Wimo. op 20-06-2011 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 14:31

bord4kop

maximaal 100KB!

Ik vind dat jij erg karig verdiend Wimo..

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmeeej
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Leeftijd: 26
Opleiding(en): MAVO, MBO Multimedia Vormgever (niveau 4) - Grafisch Lyceum Utrecht
Werkervaring: 5 jaar relevant
Huidige functie: Web-developer (back-end: PHP en mysql, front-end, design, klantcontact)
13/14e maand of winstuitkering: -
Laptop: -
GSM: -
Leaseauto: Auto van de baas, alle kosten betaald behalve benzine (wel vergoeding E65,- netto)
Pensioenregeling: -
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Regio: Utrecht
Reistijd**: 25 minuten

Maand salaris (bruto): 2221

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:38
Totaal andere sector dan de meest hier volgens mij, maar daar gaattie dan:

Tijdens mijn studie heb ik altijd een baan/werk gedaan in de webdesign/webontwikkeling. Meer programmeren etc. Dit bleek echter niet mijn passie te zijn en ben tijdens mijn opleiding Interaction Design dan ook steeds meer richting "de voorkant" gegaan, geen programmeren/html/css etc meer dus. In juni begonnen bij nieuw (en stuk groter) bedrijf, waar ik ook de titel Interaction Designer, heb gekregen ;)

Opleiding(en): MBO Multimedia Vormgeven, HBO Interaction Design
Werkervaring: 0 (als "echte" Interaction Designer), 7 jaar webontwikkeling (eigen bedrijf, tijdens studie)
Huidige functie: Interaction Designer

Vakantiedagen: 22
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering, rond de 1x maandloon.
Werkweek: 32
Regio: Amsterdam
Reistijd: 65min

Maand salaris (bruto): 2600,- (+ 130,- reiskostenvergoeding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 22:02

Wimo.

Shake and Bake!

bord4kop schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:00:
Ik vind dat jij erg karig verdiend Wimo..
Tjsa, wat doe je er aan? Dreigen met weggaan is niet mijn stijl. Sowieso is iedereen vervangbaar. Maar ik ga wel aangeven dat het salaris niet reëel is. Of maak me dan maar weer junior, dan hoef ik me niet zo te schamen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Wimo. op 20-06-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Niet dreigen, doen.

Het is beroerder dan een aantal kennisen van mij krijgen voor customer-service (zonder ervaring!).

[ Voor 72% gewijzigd door qadn op 20-06-2011 16:45 ]

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Wimo. schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:16:
[...]

Tjsa, wat doe je er aan? Dreigen met weggaan is niet mijn stijl. Sowieso is iedereen vervangbaar. Maar ik ga wel aangeven dat het salaris niet reëel is. Of maak me dan maar weer junior, dan hoef ik me niet zo te schamen ;)
Ik zou een aantal vergelijkingssites checken, zoals het Intermediair salariskompas. Maak hier wat printjes van en neem die mee naar het gesprek. Je werkgever zou wel met het argument kunnen komen dat je salaris marktconform is als je de bijdrage voor de leaseauto meeneemt (2187+635), dus hier zul je iets voor moeten verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Leeftijd: 35 jaar
Opleiding(en): HAVO, nu B.I. in deeltijd
Certificaten: ITIL foundation
Werkervaring: 12 jaar
Werkgever: Onderwijs
Huidige functie: Servicedesk
Aanstelling : 40 uur

Vakantiegeld : 8% p/mnd
Vakantieuren: 438 uur per jaar + 80 uren studieverlof
13/14e maand of winstuitkering: 13
Laptop: nee
GSM: Nokia, internationaal/0900 etc
Leaseauto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: fietsplan.
Reistijd: 5 minuten

Maand salaris (bruto): 2750

Bijzonderheden : vrijwillig Bestuurslid bij internationale ICT stichting

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:44

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

54 vrije dagen per jaar? Dat is wel errug nice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:18

SeatRider

Hips don't lie

majoh schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:35:
Het salaris is daarentegen erg matig...

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
SeatRider schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:42:
[...]

Voor een servicedesk vind ik dit wel meevallen het is nu niet bepaald een dikke beheersfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom, en enkel HAVO en ITIL afgerond, als we naar het 'papierwerk' kijken.
Niet dat DAT veel zegt, maar speelt toch altijd een beetje mee me dunkt.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

majoh schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:35:
Da's standaard onderwijs CAO. 36 urige werkweek, voor alles wat je meer werkt krijg je TVT ;)
SeatRider schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:42:
[...]

Voor iemand die geen papieren heeft (nofi) en op een servicedesk werkt vind ik dat nog wel meevallen
PZOOO schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:04:
Leeftijd: 35 jaar
Opleiding(en): HAVO, nu B.I. in deeltijd
Certificaten: ITIL foundation
Werkervaring: 12 jaar
Werkgever: Onderwijs
Huidige functie: Servicedesk

Vakantiegeld : 8% p/mnd
Vakantieuren: 438 uur per jaar + 80 uren studieverlof
13/14e maand of winstuitkering: 13
Laptop: nee
GSM: Nokia, internationaal/0900 etc
Leaseauto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: fietsplan.
Reistijd: 5 minuten

Bijzonderheden : vrijwillig Bestuurslid bij internationale ICT stichting
Ik denk persoonlijk dat je helemaal niet mag klagen. 2750 op een servicedesk functie is erg veel - voor zeg 1000 euro minder trekken ze ook een MBO'er die net van school af is aan.
Jouw grootste probleem wordt denk ik de uitdaging in je werk houden. Waar je namelijk tegenaan gaat lopen is het feit dat je voor een vergelijkbare functie nergens zoveel gaat verdienen als je nu doet, zeker niet met al die vrije dagen er bij. Wil je hogerop, moet je dus een stap terug of een andere richting in. En als je je HBO af hebt wordt je als een dure HBO starter gezien - dat maakt het ook lastig.

Dus no offense, je mag zeker niet klagen, maar ik ben wel bang dat je een hele lange tijd bij je werkgever vastgeroest kunt blijven zitten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrParanoid
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-01-2022
Leeftijd: 27 jaar
Opleiding(en): MAVO, MBO ICT niv 4, HBO niet afgemaakt
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Detachering
Huidige functie: Consultant

Vakantiegeld : 8.5% p/mnd
Vakantieuren: 26 dagen
Laptop: via regeling, betaald uit bonussen
GSM: Binnenkort, tot die tijd telefoonrekening volledig betaald
Leaseauto: Ja, 675 euro budget, onbeperkt binnen en buitenland prive rijden, geen netto eigen bijdrage.
Pensioenregeling: Ja, maar geen goede.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: TVT volledige minuten terug, studie dagen onbeperkt op aanvraag/goedkeuring, certificaten volledig betaald.
Reistijd: 20 minuten tot 1,5 uur (verschild per dag en per opdracht)

Bijzonderheden : Niet ziek zijn bonus, standaard bonus (percentage van je uur tarief), winst deling, tomtom etc declareerbaar (niet onbeperkt), salaris verhoging 1 keer per jaar, variabel en onderhandelbaar. Per certificaat gaat salaris ook omhoog.

Erg tevreden :) leuk bedrijf, leuke collega's, leuke klanten.

[ Voor 4% gewijzigd door DrParanoid op 21-06-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
The Eagle schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:48:
En als je je HBO af hebt wordt je als een dure HBO starter gezien - dat maakt het ook lastig.

Dus no offense, je mag zeker niet klagen, maar ik ben wel bang dat je een hele lange tijd bij je werkgever vastgeroest kunt blijven zitten.
Niet mee eens. Wie zegt dat zijn salariseisen direct zullen stijgen als hij zijn HBO af heeft? Als hij een baan op HBO gaat zoeken en daarbij hetzelfde salaris wil verdienen als nu, dan is dat zeker wel mogelijk. Het enige is dat PZOOO een standaard aantal vakantiedagen a la 25 per jaar voor lief moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
......

[ Voor 105% gewijzigd door PZOOO op 11-07-2011 08:18 ]

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JossKp
  • Laatst online: 19-09 18:29
Leeftijd: 24 jaar
Opleiding: WO Arabic Studies
Werkgever: Internationale Organisatie
Huidige functie: Interpreter
Aanstelling: 40 uur
Leaseauto: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Woning, 5 Vliegtickets per jaar
Land: Libanon/Syrie/Jordanie
Reistijd: 15-60 min.
salaris: 65K, inkomsten belastingvrij

Ben zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

JossKp schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:27:

Ben zeer tevreden!
Oh nice, lebanon trial? Alleen dit is niet echt IT meer he? :p

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Laatst online: 18-09 12:01
Topic is niet alleen voor ICT salarissen, kijk maar naar de titel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Waarom in g*dsnaam inkomsten belastingvrij?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 21:28
Leeftijd: 27
Opleiding(en): MBO niveau 3 en 4, HBO NID (Network Infrastructure Design)
Certificaten: CCNA, ITIL v3 Foundation, Prince 2 Foundation, 70-680. Volgen nog veel meer
Werkervaring: 1 jaar + nog wat stage en een afstudeer opdracht
Werkgever: Getronics Consulting
Huidige functie: Technische consultant, richting netwerken

Vakantiegeld:
Vakantiedagen: 27 geloof ik
13/14e maand of winstuitkering: geloof 8% van mijn jaarinkomen, zit ook nog een bonus regeling aan maar hoe die in elkaar zit weet ik zo niet precies.
Werkweek: 40 uur +
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internet vergoeding, en nog een paar zaken
Regio: Randstad (R'dam, A'dam, Utrecht)
Reistijd: 1 uur tot 1.5 uur zonder file

Maand salaris (bruto): Ik verdien op het moment € 2250 bruto per maand, dit gaat rap omhoog omdat ik alsnog het YP traject volg. Verder ben ik tevreden over mijn werkgever, veel en leuke klussen.

[ Voor 33% gewijzigd door kokkel op 21-06-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:51

Ben zeer tevreden!
Gaaf hoor!

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Laatst online: 18-09 12:01
Guillome schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:45:
Dat kan bij bepaalde internationale organisaties, zoals (volgens mij) bijvoorbeeld Interpol of Verenigde Naties ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLMORE80
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:30
Leeftijd: 31
Opleiding(en):HTS-Elektrotechniek / WO-Technische Bedrijfskunde, beiden afgerond
Certificaten: MCSE, MCITP, ITIL
Werkervaring: 4 jaar relevante ervaring
Werkgever: Hoger Onderwijs
Huidige functie: Infrastructure Engineer
Vakantiedagen:30
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop:-
GSM
:-
Leaseauto:-
Werkweek:38 uur
Pensioenregeling: 22,4% van pensioengrondslag (30/70 verhouding), goed pensioen dus.
Secundaire arbeidsvoorwaarden:100 euro netto aan vergoedingen (I'net, reiskosten)
Regio:Brabant
Reistijd:20 minuten fietsen

Maand salaris (bruto):3100 (exclusief de sec voorwaarden)

Momenteel ben ik bezig met solliciteren bij een groot IT dienstverlener, en heb hier binnenkort een tweede gesprek. Binnen deze functie krijg ik de kans me te ontwikkelen tot VMWare Specialist en de mogelijkheid tot vele opleidingen. Moet ik het toelaten dat een tussenpartij (W&S) de onderhandelingen voor mij gaat doen? Ik vermoed dat ze een dubbele pet op hebben. In een document dat ik ontving werd gemeld de onderhandelingen met de werkgever over salaris en arbeidsvoorwaarden aan hen over te laten, gezien hun neutrale positie en kennis.

Ik wil eigenlijk 3800 euro voorstellen als nieuw salaris; is dat een beetje redelijk bedrag denken jullie? Dit is incl tegemoetkoming 13e maand, vakantiedagen en andere sec. arbeidsvoorwaarden.

[ Voor 29% gewijzigd door GiLMORE80 op 23-06-2011 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

kokkel schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:53:

Werkgever: Getronics Consulting

Maand salaris (bruto): Ik verdien op het moment € 2250 bruto per maand, dit gaat rap omhoog omdat ik alsnog het YP traject volg. Verder ben ik tevreden over mijn werkgever, veel en leuke klussen.
Dan lijkt dat je een van de weinigen bent die tevreden is over Getronics. Mag je wel blijven?
Ervaring werken bij Getronics [Deel II]

Maar verder top \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ...certificaten volledig betaald...
Bijzonderheden : ... Per certificaat gaat salaris ook omhoog....
Waar wacht je dan op? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 19-09 16:52
Guillome schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:45:

Kennen we in NL ook: vrijgesteld inkomen in dienst van internationale organisaties.
Het idee is:
- lidstaat betaalt contributie aan internationale organisatie (EU, VN etc)
- internationale organisatie betaalt salaris aan werknemer
- werknemer betaalt belasting aan lidstaat
Per saldo doe je niets anders dan geld rondpompen. Dus is de contributie wat lager en kunnen de internationale organisaties hun mensen netto betalen. Scheelt een hoop administratie, vooral bij werknemers die mobiel zijn tussen landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

Ik kan hem volgen, tot het punt waarop je zegt dat de werknemer belasting betaalt aan de lidstaat, want dan is het geen netto meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarath28
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01-2022
volgens mij bedoelt hij juist dat dat dus niet gebeurt. De situatie die hij beschijft is de 'gewone' situatie, die dus alleen geld rond pompt. In zijn situatie betaalt de lidstaat iets minder, de organisatie betaalt aan de werknemer en de werknemer betaalt niet aan de lidstaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
  • Laatst online: 19-09 20:10
Woodsy schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:38:
Wat negatief geschreven. Maar ik ben er dan ook verschrikkelijk ongelukkig mee.

Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica + WO MS.c. relevant (bezig met thesis). HBO + WO beide in deeltijd (2 avonden + 1 dag p/w)
Certificaten: Veel. Prince2, ITILv3, ASL, BISL, MCITP, MCSA en aantal kleinere certificaten.
Werkervaring: 6,5 jaar full-time, waarvan 2,5 jaar bij huidige werkgever.
Huidige functie: IT beheerder, maar steeds meer manusje-van-alles. Circa 75% is werkplekbeheer (updaten of storingen).

Vakantiegeld: Standaard.
Vakantiedagen: 20, maar in de praktijk 0. Ik krijg geen ondersteuning voor mijn deeltijd studie en moet daardoor verplicht alle vrije dagen inleveren om te kunnen studeren. Vorig jaar circa 5 bijgekocht.
13/14e maand of winstuitkering: Nee.
Laptop: Nee, ik gebruik mijn privé laptop.
GSM: Nee, ik gebruik mijn privé mobiel. Geen vergoeding. Meestal vraag ik of klanten even willen terugbellen.
Leaseauto*: Nee, privé-auto wel verplicht i.v.m. bezoeken klanten.
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen. Lening genomen bij ouders om studie te kunnen betalen. Certificaten in eigen tijd + eigen geld. Volgens mijn werkgever: normaal gesproken moet je minimaal één aaneengesloten periode van 2 weken vrijnemen. Daar heb ik vrijstelling voor.
Regio: Randstad
Reistijd**: 20 minuten tot 1 uur (ligt aan de klant)

Maand salaris (bruto): €2200
Wat wordt jij verschrikkelijk hard genaaid zeg. Met alle respect, maar als ik jou was dan had ik er geen dagje langer gezeten. Even een vergelijking:
Ik ben met exact hetzelfde salaris, dezelfde opleiding op mijn 21e als starter begonnen.
Zonder certificaten en zonder relevante werkervaring. Maar dan wel met laptop en telefoon van de zaak.

Ik ben nu een half jaar verder en verdien al meer dan jij verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
  • Laatst online: 19-09 20:10

Ben zeer tevreden!
Hebben ze nog openstaande vacatures? :9
Voor dat salaris zou ik de komende 5 jaar met plezier elke avond aan de studie zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batata007 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:13:
[...]

Wat wordt jij verschrikkelijk hard genaaid zeg. Met alle respect, maar als ik jou was dan had ik er geen dagje langer gezeten. Even een vergelijking:
Maar hij / zij is nog bezig met de opleiding(en) en nog niks afgerond?
Dat kun je toch niet vergelijken?

OT:
Overigens wel zwaar respect dat je die 2 dingen kunt combineren zeg.
Heb het nu al zwaar met een deeltijd HBO TI en een 40-urige werkweek.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2011 18:24 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen en opmerkingen over leasevergoedingen horen hier niet, daarvoor kun je in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457216" target=_blank>Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3</a> terecht.

Volg ook de discussie in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1472000" target=_blank>Brainstorm over salaristools</a>~~~[/html]