Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 19:19
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 23:45:
[...]

nee, want de 721 heeft ingebouwde Wifi en krijg je een Skype camera bij. Bij de 725 alleen een dongle.
De 725 heeft wel een SAT tuner, dus als je dat belangrijk vind zou ik voor de 725 gaan
Ja, dat zou voor sommige een dealbreaker kunnen zijn, maar omdat de ex725 150 euro goedkoper is dan de 721 heb ik toch daarvoor gekozen :) skype kan me gestolen worden ;)

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
Gisteren de 40NX720 gekocht en thuis geïnstalleerd. Een 3 tal weken had ik deze tv uitgebreid geprobeerd bij de Media Markt en van de 3 tv's kreeg ik er maar bij 1 die geluidsbar aan de praat. Het lichtje brand dat ie actief is maar er komt dan totaal geen geluid meer uit de TV wanneer ik de TV zet op 'audio-systeem' (zoals de handleiding aangeeft). Iemand enig idee?

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemistone
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-08 15:24
Ik heb de Sony EX720 zien spelen in de winkel. Het viel me op dat er nogal wat artifacs zichtbaar waren tijdens snelle beelden. Is dat een issue van de EX720 of een verkeerde instelling van de winkel die eigenlijk wat anders wil verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flanger
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:27

flanger

That Guy

Vraagje over de geluidsbar van de NX720: bestaat er een mogelijkheid om de soundbar aan te sluiten op een receiver ipv de TV zelf?

Bedoeling zou bvb zijn om ook gebruik te maken van de speakers zonder dat de TV aanstaat (radio, squeezebox, ...)

Just because I rock, doesn't mean im made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:03
flanger schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:25:
Vraagje over de geluidsbar van de NX720: bestaat er een mogelijkheid om de soundbar aan te sluiten op een receiver ipv de TV zelf?

Bedoeling zou bvb zijn om ook gebruik te maken van de speakers zonder dat de TV aanstaat (radio, squeezebox, ...)
Bij de hx920 kan dat niet. Alleen de tv-hdmi voedt via arc de soundbar als de tv aan staat.
Overigens is het geluid "beter" dan de speakers van de tv zelf, maar om er nou echt muziek op te luisteren...
Het idee van de soundbar is prima, maar funcionaliteit is ver te zoeken. Zie het maar als een verlengstuk van de tv zelf.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 11:10
Vanmiddag de 46NX720 opgehaald. Na het nodige uitpak/schroef/instelwerk is het de eerste indruk positief.

Als je plasma gewend bent, ben je een hoge helderheid gewend. Dat is op zich prima. Vanavond nog maar twee series gekeken, maar bij één leek hij ad en toe de bewegingen niet goed bij te benen. Bij de andere serie ook met snelle beelden leek het wel goed te gaan.

Komende dagen maar eens spelen met motionflow (nu op vloeiend gezet) en andere instelmogelijkheden om het beeld nog meer naar mijn smaak te stellen. Maar nogmaals, zo out of the box met alleen de motionflowinstelling aangepast, zeer tevreden.

En dat tv's wat slanker zijn geworden was duidelijk na de opmerking van de vrouw "je hebt een kleinere TV gekocht ofniet?" Van 42" naar 46" dus niet echt het geval. Kijkafstand van 3,5 meter op 46" is iig prima :)

Morgen maar eens het nodige kopiëren voor de Sony actie en testen met de PS3 :z

• wout-hugo
m4yall schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:08:
Vanmiddag de 46NX720 opgehaald. Na het nodige uitpak/schroef/instelwerk is het de eerste indruk positief.
Is jou het wel gelukt om de soundbar werkend te krijgen? Zie mijn post van +-5 posts hierboven.

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

• m4yall
wout-hugo schreef op donderdag 10 november 2011 @ 09:13:
[...]

Is jou het wel gelukt om de soundbar werkend te krijgen? Zie mijn post van +-5 posts hierboven.
Had deze post niet gezien/niet goed gelezen :X

Gisteren na wat gedoe wel. HDMI 1 TV verbonden met HD 'arc' van de soundbar. Vervolgens zei de TV "Soundbar (oid) gedeteceerd, druk op sync menu en selecteer audio systeem". Zo gezegd, zo gedaan en het werkte. Moet nog zien of het vandaag ook weer vrolijk meewerkt.

Voordat de TV de detectie gaf had ik ook audio systeem geselecteerd, maar toen deed ie het niet. Zal vanavond nog wel even een seintje geven als alles naar behoren is blijven werken :)

• wout-hugo
m4yall schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:00:
[...]
Gisteren na wat gedoe wel. HDMI 1 TV verbonden met HD 'arc' van de soundbar. Vervolgens zei de TV "Soundbar (oid) gedeteceerd, druk op sync menu en selecteer audio systeem". Zo gezegd, zo gedaan en het werkte. Moet nog zien of het vandaag ook weer vrolijk meewerkt.
Deze stappen heb ik ook doorlopen, zoals het in de handleiding stond. Vreemd dat het dan niet bij mij werkt...

• chemistone
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-08 15:24
Naar de mediamarkt geweest en mijn keus is anders geworden.
Ik twijfel tussen de HX720 (voor 1058 euro) of de EX720 (739 euro). Ik neig naar de HX720 vanwege het 200 Hz paneel. Ik heb nu een CRT en heb een enorme hekel aan glitches en artifacs. Ik zal erg ongelukkig worden als ik formule 1 ga kijken en het beeld zie haperen. Heeft iemand ervaring met deze twee en hoe ze het doen? 300 euro verschil is namelijk wel veel...

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 15:05
chemistone schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:35:
Naar de mediamarkt geweest en mijn keus is anders geworden.
Ik twijfel tussen de HX720 (voor 1058 euro) of de EX720 (739 euro). Ik neig naar de HX720 vanwege het 200 Hz paneel. Ik heb nu een CRT en heb een enorme hekel aan glitches en artifacs. Ik zal erg ongelukkig worden als ik formule 1 ga kijken en het beeld zie haperen. Heeft iemand ervaring met deze twee en hoe ze het doen? 300 euro verschil is namelijk wel veel...
Ik ben hier ook wel benieuwd naar.
Ik heb op de EX720 wel een keer een HDTV opgenomen bestand afgespeeld op de TV hier zag ik niet echt problemen op ofzo. Dus ik denk dat ik gewoon de EX720 ga halen van de week. Maar de accu was snel leeg dus kon niet lang kijken

• m4yall
wout-hugo schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:40:
[...]

Deze stappen heb ik ook doorlopen, zoals het in de handleiding stond. Vreemd dat het dan niet bij mij werkt...
misschien de HDMI kabel even loshalen en nog eens vastmaken. Vervolgens wachten totdat hij de melding geeft en dan via het sync menu weer sound system (oid) selecteren. Dit werkte voor mij

• wout-hugo
De melding dat het systeem was aangesloten gaf de tv weer. Daarna moest ik op de sync menu knop klikken en daar het idd het sound system selecteren.

[ Voor 51% gewijzigd door wout-hugo op 10-11-2011 14:07 ]

Verwijderd

Neem een kijk je in de pricewatch er staa aardig wat led tv´s

[ Voor 31% gewijzigd door zeef op 10-11-2011 15:42 ]

• motormuis
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-07 20:27
Een Topicreport volstaat in de toekomst :)

[ Voor 84% gewijzigd door zeef op 10-11-2011 15:43 ]

9 x 270Wp Yinlgi, Power-One 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel7
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:15
Welke settings gebruiken de 46HX920 bezitters?

Heb er sinds vorige week 1. Gisteren wel al moeten inruilen wegens extreem veel blooming op het eerste model. Ga vanavond met de nieuwe aan de slag om de instellingen mooi te krijgen, dus zou graag tips krijgen welke settings jullie gebruiken. (de settings die ik vond op avforums zijn het nog niet voor me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
wout-hugo schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:06:
De melding dat het systeem was aangesloten gaf de tv weer. Daarna moest ik op de sync menu knop klikken en daar het idd het sound system selecteren.
Gisteren even gekeken.

Bij het aanzetten kwam de melding "Sound system actief" in beeld. Groene lampje brandde ook op de voet. Vervolgens PS3 aan en gaan gamen, maar het geluid daarvan gaat toch via de audio out naar de versterker.

PS3 uit, HDMI kabel uit de PS3 en in de laptop (MBP) om een serie te kijken. Lampje op de voet was uit... Dit viel me echter pas later in de serie op dus ga daar dit weekend even naar kijken waar het aan schort.

TV uit, TV aan en tv kijken via de setup box van UPC (moet nog zo'n module halen). Ipv "Soud system actief" was het "sound system gedetecteerd" en moest ik weer via bravia sync het speakersysteem activeren.

Het werkt dus ook bij mij nog niet soepel. Misschien komt het omdat ik veel met HDMI kabels aan het switchen ben op dit moment 1 kabel voor PS3, setupbox en laptop en dat de link dan iedere keer vervalt? Dit weekend haal ik de nodige toeters en bellen in huis zodat er niet meer geswitched hoeft te worden, dan volgt er nog een test :)

Mijn logitech harmony one werkt iig super! Dat was bij mijn oude TV wel anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
maikel7 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 08:32:
Welke settings gebruiken de 46HX920 bezitters?

Heb er sinds vorige week 1. Gisteren wel al moeten inruilen wegens extreem veel blooming op het eerste model. Ga vanavond met de nieuwe aan de slag om de instellingen mooi te krijgen, dus zou graag tips krijgen welke settings jullie gebruiken. (de settings die ik vond op avforums zijn het nog niet voor me)
Ik heb de 55inch versie, en heb ook heel veel blooming. Al ik bijvoorbeeld geen input signaal heb en dan het sony menu aanzet dan zit er een sterke gloeirand romdom de tekst. Heb klein beetje geprutst met de TV maar het werd er niet echt beter op.

Kan me haast niet voorstellen dat dit bij andere TV (zelfde serie) anders is. Maar als ik het marantz logo op zet valt het wel weer mee. Zal eens wat foto's maken vanavond.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
Zojuist ook maar eens even geswitcht met de kabels, MBP erop (met de geluidsbar kabel) en die werkt goed maar het geluid dus niet. Toen de HDMI kabel eens aan de zijkant van de tv geplugd, de tv gaf aan hij in de HDMI 1 poort moet (volgens mij zat hij daar de vorige keer ook in). Toch maar even veranderd en verrek, het geluid werkt ineens via de soundbar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
m4yall schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 08:46:
[...]

Gisteren even gekeken.

Bij het aanzetten kwam de melding "Sound system actief" in beeld. Groene lampje brandde ook op de voet. Vervolgens PS3 aan en gaan gamen, maar het geluid daarvan gaat toch via de audio out naar de versterker.

PS3 uit, HDMI kabel uit de PS3 en in de laptop (MBP) om een serie te kijken. Lampje op de voet was uit... Dit viel me echter pas later in de serie op dus ga daar dit weekend even naar kijken waar het aan schort.

TV uit, TV aan en tv kijken via de setup box van UPC (moet nog zo'n module halen). Ipv "Soud system actief" was het "sound system gedetecteerd" en moest ik weer via bravia sync het speakersysteem activeren.

Het werkt dus ook bij mij nog niet soepel. Misschien komt het omdat ik veel met HDMI kabels aan het switchen ben op dit moment 1 kabel voor PS3, setupbox en laptop en dat de link dan iedere keer vervalt? Dit weekend haal ik de nodige toeters en bellen in huis zodat er niet meer geswitched hoeft te worden, dan volgt er nog een test :)

Mijn logitech harmony one werkt iig super! Dat was bij mijn oude TV wel anders...
Ik heb gister 5x 1,8m HDMI kables gehaald bij de action voor 11 euro totaal. Kwamen als beste uit de test van tros radar. zeker voor die prijs

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Cyrus The Virus schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 09:45:
[...]

Ik heb gister 5x 1,8m HDMI kables gehaald bij de action voor 11 euro totaal. Kwamen als beste uit de test van tros radar. zeker voor die prijs
Op z'n minst een scherpe prijs te noemen ;) Thanks voor de tip!

Iemand hier ervaring met UPC en de CI+ module? De interactieve diensten heb ik niet nodig, dus een CI+ module scheelt me een extra kastje (en een klein beetje stroom :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
Cyrus The Virus schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 09:45:
[...]
Thanks voor de tip! Ga ik die ook eens even halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
De 46hx920 bevalt prima, maar tijdens de callibratie en ook tijdens bepaalde stukken film (grijzige lucht, hockey, voetballucht, tekenfilms) met panning komt DSE voor (dirty screen effect). Op zich is daar wel mee te leven en "bekend" van de hx920.
Alleen op mijn scherm zit tegenwoordig linksboven een duidelijk feller stuk (bright spot).
Grootste probleem is het toegenomen DSE-effect rechts, die "verticale" banen te zien geeft. Het linkergedeelte van het scherm laat dat niet zien en is duidelijk egaler.
Tijdens panning zie je die banen ook. Is het beeld wat gevuld met donkerder materiaal, dan valt hiet niet op omdat de "ledbanen" of "strepen" inblenden in het geheel en wegvallen.

Vraag : kan iemand even checken met een egaal wit scherm of dat ook zo is? Minder erg of juist meer?
Of is dat "normaal".

Ik zit er erover te peinzen om maar 's te bellen met Sony support.

PS je moet even naar de foto staren op het rechtergedeelte om het te zien. In het echt is het veel duidelijker.

Afbeeldingslocatie: http://www.easylife.nl/downloads/hifi/sony46hx920.jpg

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Dit weekend (zat/zo) BTW korting op alle TV's bij de Makro!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 12:44
pa3eia schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 19:55:
Dit weekend (zat/zo) BTW korting op alle TV's bij de Makro!!!
Ik heb geen idee hoe concurrerend Makro is met tv's qua prijs.
Iemand een globale prijsindicatie van courante modellen?

Zelf ben ik van plan de 40ex521 aan te gaan schaffen, mocht iemand daar een prijs van hebben, dan zou dat helemaal super zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Zowel Media Markt als de Makro zullen de adviesprijs als uitgangspunt hebben.

De aktie bij de Makro geeft +/- 16% korting (tenzij ze de term BTW gebruiken om 19% korting te geven). Bij de Media Markt krijg je een bedrag korting afhankelijk van de aanschafprijs.

Op de 46NX720 was het17,5% korting. Hoe het bij andere modellen zit weet ik niet, maar is makkelijk uit te rekenen. Bedrag aan korting / adviesprijs * 100

Good luck calculating :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb vandaag de 46 nx720 binnen gekregen heb alleen een probleem met internet bij bedraad en draadloos geeft hij een foutcode aan de 1106 weet iemand wat ik hieraan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 15:27
Vraagje: ik heb sinds kort een 40ex1 (heb ik geruild tegen mijn 32w4000).
Nu valt het me op dat het beeld in de hoeken erg donker is....is hier iets tegen te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:37
Shocked schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:31:
De 46hx920 bevalt prima, maar tijdens de callibratie en ook tijdens bepaalde stukken film (grijzige lucht, hockey, voetballucht, tekenfilms) met panning komt DSE voor (dirty screen effect). Op zich is daar wel mee te leven en "bekend" van de hx920.
Alleen op mijn scherm zit tegenwoordig linksboven een duidelijk feller stuk (bright spot).
Grootste probleem is het toegenomen DSE-effect rechts, die "verticale" banen te zien geeft. Het linkergedeelte van het scherm laat dat niet zien en is duidelijk egaler.
Tijdens panning zie je die banen ook. Is het beeld wat gevuld met donkerder materiaal, dan valt hiet niet op omdat de "ledbanen" of "strepen" inblenden in het geheel en wegvallen.

Vraag : kan iemand even checken met een egaal wit scherm of dat ook zo is? Minder erg of juist meer?
Of is dat "normaal".

Ik zit er erover te peinzen om maar 's te bellen met Sony support.

PS je moet even naar de foto staren op het rechtergedeelte om het te zien. In het echt is het veel duidelijker.

[afbeelding]
Wij hebben dit onderin het scherm. Niet heel erg gelukkig en je ziet het alleen als je dicht bij de TV staat. Maar iemand die niet op de hoogte is van dit probleem, ziet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie2010
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-06 14:29
turkeyhakan schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:45:
[...]
Wij hebben dit onderin het scherm. Niet heel erg gelukkig en je ziet het alleen als je dicht bij de TV staat. Maar iemand die niet op de hoogte is van dit probleem, ziet het niet.
Mijn 46hx920 heeft ook twee bright spots links en rechts onder in de hoeken wanneer het scherm op 3D stand staat, als het scherm op zijn felle stand staat dus. Dit is echter alleen zichtbaar wanneer er geen beeldvulling is, zwart scherm. Zodra er beeld is zijn deze bright spots niet meer zichtbaar.
Wanneer het scherm niet in 3D stand staat, is een zwart scherm helemaal zwart, zonder bright spots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
Sjakie2010 schreef op zondag 13 november 2011 @ 14:39:
[...]

Mijn 46hx920 heeft ook twee bright spots links en rechts onder in de hoeken wanneer het scherm op 3D stand staat, als het scherm op zijn felle stand staat dus. Dit is echter alleen zichtbaar wanneer er geen beeldvulling is, zwart scherm. Zodra er beeld is zijn deze bright spots niet meer zichtbaar.
Wanneer het scherm niet in 3D stand staat, is een zwart scherm helemaal zwart, zonder bright spots.
Bedankt voor de reply.
Zit net met de kids Nick te kijken en weer vallen me die "strepen" op het rechtergedeelte bij de tekenfilms op.
Vooral in lucht / muurvlakken (lichte gedeeltes). Bij woonprogramma's is het helemaal feest : iedere keer als ze de kamer rondkijken, zie je die DSE en strepen voorbij fietsen.
Is dat bij jouw ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Wat mij opvalt is dat je bij een zwart scherm wat backlight bleeding hebt. Niet dramatisch, maar het is er wel.

Net van die standaard filmpjes afgespeeld, en bij een wit scherm dit beeld: (het was wel 3D, maar volgens mij maakt het voor dit gedeelte niets uit)

Afbeeldingslocatie: http://i295.photobucket.com/albums/mm149/rsnhakan/foto3.jpg

Wat is dit? Is het erg? TV staat op standaard instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Het scherm lijkt hier bovenin roze en dat lijkt me inet erg goed. Ik zou van garantie gebruikmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Uniciteit schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:39:
Het scherm lijkt hier bovenin roze en dat lijkt me inet erg goed. Ik zou van garantie gebruikmaken...
Klopt.. ik zal nog wat testen doen.

We hebben garantie. TV is nog maar 2-3 dagen oud. Zouden we een nieuwe moeten krijgen?

[ Voor 15% gewijzigd door turkeyhakan op 13-11-2011 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Dit roze hierboven komt doordat 3D aanstond.

Zonder 3D heb ik dat roze niet terug kunnen vinden.

Youtube video's:

Afbeeldingslocatie: http://i295.photobucket.com/albums/mm149/rsnhakan/foto4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i295.photobucket.com/albums/mm149/rsnhakan/foto5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i295.photobucket.com/albums/mm149/rsnhakan/foto6.jpg

Video die in Internet Video zit:

Afbeeldingslocatie: http://i295.photobucket.com/albums/mm149/rsnhakan/foto14.jpg

Een klein beetje backlight bleeding:

Afbeeldingslocatie: http://i295.photobucket.com/albums/mm149/rsnhakan/foto9.jpg

Maar opmerkelijk is, dat bij deze video (video van Youtube, waar alleen maar zwart beeld wordt afgespeeld) geen backlight bleeding is:

Afbeeldingslocatie: http://i295.photobucket.com/albums/mm149/rsnhakan/foto12.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Dan schakelt-ie backlight uit volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
D-TECH schreef op zondag 13 november 2011 @ 19:27:
Dan schakelt-ie backlight uit volgens mij.
Klopt. Ik denk verder dat bij "scene" de tv op "auto" staat, wat in de praktijk kan beteken dat bij een plaatje/foto of soms zelfs een filmpje van Youtube, hij eventjes op de scene "foto" springt.
Bij "foto" staat de backlight standaard uit, die kun je weer aanzetten zodat ook bij foto's zwart zwart blijft.

> kieze scene
>kies foto
ok
>kies options
>kies beeld
>achtergrodverlichting op standaard zetten en/of eventueel de rest van de parameters (contrast, brightness etc.) ook effe instellen.
Klaar.

Eh, of de scene op "algemeen" zetten. Dan vermijd je die auto-wissel.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
De speakervoet werkt niet icm met mijn MBP. Met DVD/PS3/Dig TV wordt het speakersysteem gedetecteerd en actief, maar zodra de MBP eraan gaat komt er een kink in de kabel en is de sync weg. Als ik dan eens TV wil kijken met TV geluid moet ik het systeem weer activeren via sync menu. Geen groot minpunt, want meestal gaat het geluid via de hifi set, wel af en toe wat vervelend. Hebben anderen dit 'probleem' ook?

Vanmiddag even een CI+ module halen bij de UPC winkel in het centrum en dan moet het feest compleet zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Wat zijn eigenlijk de beste instellingen? Dat bepaal jezelf eigenlijk.. maar op het internet heb je heel veel verschillende instellingen. (bijv. van FlatpanelsHD) Maar het beeld werd alleen maar slechter. Die van ons draait op de standaard instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie2010
Shocked schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:14:
[...]
Zit net met de kids Nick te kijken en weer vallen me die "strepen" op het rechtergedeelte bij de tekenfilms op.
Vooral in lucht / muurvlakken (lichte gedeeltes). Bij woonprogramma's is het helemaal feest : iedere keer als ze de kamer rondkijken, zie je die DSE en strepen voorbij fietsen.
Is dat bij jouw ook zo?
Nee, dat is bij mij niet zichtbaar. Lijkt me dus niet goed bij jou. Het zou misschien ook nog aan het signaal kunnen liggen. Zoals ik in een eerdere post aangaf heb ik in een winkel ook strepen en blokken gezien. Dit bleek aan het signaal te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Toch vreemd. Een Nederlandse actie waarvoor de documenten per post naar Frankrijk moeten worden verstuurd... Maargoed, morgen versturen en dan maar eens kijken hoe snel alles gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Vorige week ook barcode opgestuurd, nog niks gehoord. Laat het wel weten wanneer ik iets gehoord heb.

Heeft iemand de PS3 media server werkend gekregen met de HX920 ? Mijn TV ziet de server niet (gisteren even vlug geprobeerd). Heb eerst mezzmo geprobeerd werkt perfect op de ondertiteling na. Dus doen PS3 media server. Maar wou niet lukken.

Wel gemerkt dat je flinke PC nodig hebt voor 1080p te transcoden naar de TV, mijn oude c2d E6600 trok het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om de 40ex720 te kopen, vraagje voor degene met deze tv, die de 3D functie gebruikt:

Wat hebben jullie moeten kopen om 3d te kijken icm deze tv? Een ps3/speler heb ik.

- Verder enkel een 3d bril nodig?
- Of ook zo een TMR-BR100 sync/receiver?

Maakt het nog uit welke 3D bril? (van sony?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Cyrus The Virus schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:25:
Vorige week ook barcode opgestuurd, nog niks gehoord. Laat het wel weten wanneer ik iets gehoord heb.

Heeft iemand de PS3 media server werkend gekregen met de HX920 ? Mijn TV ziet de server niet (gisteren even vlug geprobeerd). Heb eerst mezzmo geprobeerd werkt perfect op de ondertiteling na. Dus doen PS3 media server. Maar wou niet lukken.

Wel gemerkt dat je flinke PC nodig hebt voor 1080p te transcoden naar de TV, mijn oude c2d E6600 trok het niet.
Heb er info over gelezen, maar niet toegepast. Heb alleen een laptop en zie geen meerwaarde in de PS3 media server tov aan de tv koppelen. :z Wat ik nog heb gelezen is dat je de TV kan zoeken in de instellingen en dan alles goed moet staan?

Het zou fijn zijn als:
- MKV eens werd ondersteund door PS3 of TV
- de PS3 media server gemakkelijk op een NAS kan installeren. Nadeel is natuurlijk dat een NAS veelal niet de rekenkracht bezit om een MKV te transcoden.

Ik verstuur de envelop vandaag. Laat het ook weten als ik reactie van Sony heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 11:24
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen een 40EX720 of 40EX725 ? Volgens de Sony site zit er geen verschil in namelijk! Of is het puur de introductie datum?

edit; ik zie 1 verschil; de S2 ontvanger (stateliet), is dit het enige verschil?

[ Voor 21% gewijzigd door Bloemstukje op 15-11-2011 11:51 ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 15:05
SanderPS3 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:50:
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen een 40EX720 of 40EX725 ? Volgens de Sony site zit er geen verschil in namelijk! Of is het puur de introductie datum?

edit; ik zie 1 verschil; de S2 ontvanger (stateliet), is dit het enige verschil?
ja dat is het enige verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
m4yall schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:44:
[...]

Heb er info over gelezen, maar niet toegepast. Heb alleen een laptop en zie geen meerwaarde in de PS3 media server tov aan de tv koppelen. :z Wat ik nog heb gelezen is dat je de TV kan zoeken in de instellingen en dan alles goed moet staan?

Het zou fijn zijn als:
- de PS3 media server gemakkelijk op een NAS kan installeren. Nadeel is natuurlijk dat een NAS veelal niet de rekenkracht bezit om een MKV te transcoden.

Ik verstuur de envelop vandaag. Laat het ook weten als ik reactie van Sony heb.
Ja heb het ondertussen werkend, maar een 1080p op een C2D is hopeloos, dan maar een losse player. Wil niet de hele tijd mijn laptop gebruiken voor dit. Liefst gewoon een SAT tuner die het zelfde kan als een mediaplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Mijn vader heeft de 40NX720 gekocht.
Maar wij krijgen die speakerbalk niet aan de praat.

Alles is aangesloten, maar er gaan geen lampjes branden.
Via menu externe ingangen "controle voor HDMI" op aan gezet.

Vervolgens moet je via de sync knop op de afstandsbediening het apparaat vinden.
Maar hij vind niets.
We hebben wel 100 keer de handleiding gevolgd.

Moet er nog iets speciaals gedaan worden? Of moet dit gewoon voldoende zijn?
Anders is het een DOA.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
madmaus schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 21:05:
Mijn vader heeft de 40NX720 gekocht.
Maar wij krijgen die speakerbalk niet aan de praat.

Alles is aangesloten, maar er gaan geen lampjes branden.
Via menu externe ingangen "controle voor HDMI" op aan gezet.

Vervolgens moet je via de sync knop op de afstandsbediening het apparaat vinden.
Maar hij vind niets.
We hebben wel 100 keer de handleiding gevolgd.

Moet er nog iets speciaals gedaan worden? Of moet dit gewoon voldoende zijn?
Anders is het een DOA.
Kabels een keer opnieuw aansluiten (alleen balk en TV). Kijken of de detectie dan wel goed werkt. Het werkte bij mij ook niet in 1x. Plus iedere keer als ik mijn laptop aansluit, is de verbinding weer weg.. Maar als ik naar een andere bron kijkt zegt de TV gelijk "speakersysteen gedetecteerd" en dan kan ik de speaker aanzetten via sync menu.

Hopefully opnieuw aansluiten works :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
m4yall schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 22:18:
[...]

Kabels een keer opnieuw aansluiten (alleen balk en TV). Kijken of de detectie dan wel goed werkt. Het werkte bij mij ook niet in 1x. Plus iedere keer als ik mijn laptop aansluit, is de verbinding weer weg.. Maar als ik naar een andere bron kijkt zegt de TV gelijk "speakersysteen gedetecteerd" en dan kan ik de speaker aanzetten via sync menu.

Hopefully opnieuw aansluiten works :)
Helaas niet gelukt.
We hebben tot 3 keerde tv naar de fabrieksinstellingen gebracht, opnieuw aansluiten, andere hdmi, alles uit naar aan zetten. Maar niets deed iets.
Elke keer met de sync knop geprobeerd, maar die vond niets.

Het rare is dat mijn vader (voordat ik kwam) hem 1 minuut aan de praat heeft gehad. Maar daarna is weer uitgegaan en nooit meer aangegaan.

Ik heb ook via een andere bron geprobeerd, hdmi 2 en av maar geen melding.
Als ik de hdmi poort op de speaker balk gebruik dan gebeurt er ook niets.
Als ik hdmi 1 gewoon gebruik werkt hij prima. De poort werkt gelukkig prima.

Naja morgen gaan ze helpdesk sony bellen, en anders de balk omruilen.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:30

timvanloon

Intel or AMD?

Bij de Sony KDL-46NX720F zitten geen 3D brillen toch?

Nee dus.

Heeft deze tv nu ook een webbrowser?

[ Voor 30% gewijzigd door timvanloon op 16-11-2011 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
timvanloon schreef op woensdag 16 november 2011 @ 17:26:
Bij de Sony KDL-46NX720F zitten geen 3D brillen toch?

Nee dus.

Heeft deze tv nu ook een webbrowser?
idd geen brillen. Wel browser en andere internetdiensten (youtube e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:30

timvanloon

Intel or AMD?

m4yall schreef op woensdag 16 november 2011 @ 18:32:
[...]

idd geen brillen. Wel browser en andere internetdiensten (youtube e.d.)
En kun je hier ook apps installeren net zoals bij de Samsung Smart tv's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
ErikKam schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:37:
[...]

ja dat is het enige verschil
De EX725 is meestal goedkoper :)

• madmaus
madmaus schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 23:29:
[...]

Helaas niet gelukt.
We hebben tot 3 keerde tv naar de fabrieksinstellingen gebracht, opnieuw aansluiten, andere hdmi, alles uit naar aan zetten. Maar niets deed iets.
Elke keer met de sync knop geprobeerd, maar die vond niets.

Het rare is dat mijn vader (voordat ik kwam) hem 1 minuut aan de praat heeft gehad. Maar daarna is weer uitgegaan en nooit meer aangegaan.

Ik heb ook via een andere bron geprobeerd, hdmi 2 en av maar geen melding.
Als ik de hdmi poort op de speaker balk gebruik dan gebeurt er ook niets.
Als ik hdmi 1 gewoon gebruik werkt hij prima. De poort werkt gelukkig prima.

Naja morgen gaan ze helpdesk sony bellen, en anders de balk omruilen.
Even een update.
Mijn ouders moesten met de balk terug naar de mediamarkt, daar hadden ze precies zo'n opstelling staan en konden ze testen.
In de winkel waren 2 Sony experts aanwezig die konden helpen.
Maar ze kregen met geen geen mogelijkheid de balk aan de praat.
Het grappige is dat daarna de balk van de originele opstelling het ook niet meer deed.
Schijnbaar zijn die dingen toch niet heel stabiel.

Maar ze hebben een ander exemplaar meegekregen, en die werd meteen opgepakt door de tv.
Nu maar hopen dat hij het blijft doen.

[ Voor 25% gewijzigd door madmaus op 17-11-2011 09:06 ]

• Sjakie2010
Het grappige is dat daarna de balk van de originele opstelling het ook niet meer deed.
Schijnbaar zijn die dingen toch niet heel stabiel.

Maar ze hebben een ander exemplaar meegekregen, en die werd meteen opgepakt door de tv.
Nu maar hopen dat hij het blijft doen.
Het detecteren/connecten van mijn balk is inderdaad ook niet stabiel bij mij wanneer ik de tv aanzet. De ene keer gaat het goed, de andere keer krijg ik een melding dat er geen verbinding is gemaakt met de balk. Daarna handmatig connecten gaat wel altijd goed, maar het is best irritant.

• m4yall
Fijn dat het zo is opgelost!

Bij mij werkt het altijd behalve zoals eerder gezegd als mijn MBP aangesloten is. Misschien zijn er zo nog een aantal apparaten die de link met de speakerbalk om zeep helpen...

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 11:24
Zojuist een KDL-40EX721 besteld. Ik heb alleen een vraag, de man aan de telefoon vertelde mij dat er een 3D bril bij de 721 zit, maar op internet lees ik er niks over (hij had het ook over een 721GTI of VTI oid.). Iemand die dit kent? :) Ben wel benieuwd want ik alle EX721 modellen worden geleverd zonder 3D bril (Zover ik kan zien).

gewoon nee.

• Cyrus The Virus
Ik heb nu mijn HTPC aangesloten via mijn AV-receiver aan mijn HX920, alleen valt de startbalk half weg en links en rechts. Hij maakt er dus geen 1920x1080 van maar wat anders. Dit was ook al met mijn laptop direkt op de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ik heb vandaag geconstateerd dat er hele lichte witte strepen zijn aan de zijkant van het scherm. Die houden ongeveer halverwege het scherm op. Je ziet het alleen als je er heel dicht bij staat.. backlight bleeding, een wat zwartere gedeelte onder in het scherm en nu dit doet mij toch wel twijfelen om hem om te laten ruilen..

Hoe moet ik dit regelen? Met de winkel waar ik hem heb gekocht? Of met Sony?

De TV is 1 week oud. Binnen welke periode heb ik recht op een nieuwe (dus geen reparatie) TV?

[ Voor 10% gewijzigd door turkeyhakan op 18-11-2011 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-09 07:39
Ik heb mijn oog laten vallen op een 40EX521.
40" is groot zat voor mij, hij is Full-HD, LED backlight is aardig en hij heeft een prima prijs. Waar ik niet achter kan komen hoe het display is afgewerkt. Omdat ik vrij veel lichtinval in de woonkamer heb, wil een tv met een matte scherm, want geen/weinig reflectie.
Mijn broer heeft een 40NX800. Dat scherm glanst voor mij te veel wat hinderlijke reflecties geeft.
Mijn pa heeft een oude Bravia KDL-40L4000. Die heeft een matte scherm met vrijwel geen reflectie.

Natuurlijk zou ik even zelf kunnen gaan kijken in een winkel. Dat heb ik dan vandaag ook gedaan bij de mediamarkt. Maar door de tl-verlichting daar kon ik niet echt een idee krijgen van de mate van reflectie die de EX521 heeft. En van de foto's wordt ik ook niks wijs. Heb zelf het idee dat het scherm meer reflecteert dan de L4000 van mijn pa.
Kan iemand hier uit ervaring spreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyrus The Virus schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:45: Gisteren de sony 55HX920 besteld (lokale TV-handelaar) voor 2490 ze hadden er nog 10 op voorraad bij de leverancier. Maandag of Woensdag is hij er.
MM is vrij duur vond ik vande week de 46HX920 nog zien staan in eindhoven.
Onlangs bij een Hobo-Hifi filiaal langs geweest; houden nog € 2.999 aan voor de 55HX920.
Geen extra's en HDD via usb kost € 200 extra. :|
Verder heeft dit toestel geen 2x tulp analoog line-out meer. :(

(Heb 2,5 jaar oude Loewe 46" met ingebouwde HD recorder in te ruilen, maar zou dan zo'n 90% van de A.W. moeten afschrijven.)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 14:53:
[...]

Verder heeft dit toestel geen 2x tulp analoog line-out meer. :(
Irritant idd! Heb nu de tv via de koptelefoonuitgang aangesloten op de stereoversterker. Werkt op zich ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
turkeyhakan schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 08:10:
Ik heb vandaag geconstateerd dat er hele lichte witte strepen zijn aan de zijkant van het scherm. Die houden ongeveer halverwege het scherm op. Je ziet het alleen als je er heel dicht bij staat.. backlight bleeding, een wat zwartere gedeelte onder in het scherm en nu dit doet mij toch wel twijfelen om hem om te laten ruilen..

Hoe moet ik dit regelen? Met de winkel waar ik hem heb gekocht? Of met Sony?

De TV is 1 week oud. Binnen welke periode heb ik recht op een nieuwe (dus geen reparatie) TV?
Met de winkel, niet met de fabrikant! Zorg er ook voor dat de winkel je niet naar de fabrikant stuurt, want jij hebt niks met de fabrikant te maken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

Bij die actie van sony, moet je dan het originele label met serienummers meegeven, of een kopie daarvan ? Want op de website geraak ik er niet aan uit :p

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurtul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43

Wurtul

simon says.....

Vandaag de 40NX720F gereserveerd bij Expert via de website.
Werd keurig netjes terug gebeld, hadden hem niet op voorraad maar wordt besteld.

Verkoper gaf ook nog aan dat vanaf 24 november de prijs met € 200,00 naar beneden gaat.
Dus geen €1299 maar €1099.

Ik weet niet of dit ook voor meer modellen van Sony gaat gelden, maar als je nog op zoek bent naar een nieuwe sony tv is het wellicht een goede zaak om nog even te wachten met kopen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freddy0519 schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 18:44:
Bij die actie van sony, moet je dan het originele label met serienummers meegeven, of een kopie daarvan ? Want op de website geraak ik er niet aan uit :p
je moet het originele label van de doos afsnijden en meesturen samen met een kopie van de factuur/kassabon en het registratieformulier. (wel even een kopietje van het label maken voor jezelf voor als er iets mis gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyrus The Virus schreef op donderdag 17 november 2011 @ 20:09:
Ik heb nu mijn HTPC aangesloten via mijn AV-receiver aan mijn HX920, alleen valt de startbalk half weg en links en rechts. Hij maakt er dus geen 1920x1080 van maar wat anders. Dit was ook al met mijn laptop direkt op de TV.
Heb hier hetzelfde probleem en krijg het ook niet gefixed. Rondom het hele beeld mist een strook ter grootte van de helft van de startbalk zoals jij aangeeft.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 20:27:
[...]

Heb hier hetzelfde probleem en krijg het ook niet gefixed. Rondom het hele beeld mist een strook ter grootte van de helft van de startbalk zoals jij aangeeft.

Iemand?
Is blijkbaar bijna altijd, in de Nvidia drivers kun je dat aanpassen of op XBMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
Wurtul schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 19:15:
Werd keurig netjes terug gebeld, hadden hem niet op voorraad maar wordt besteld.

Verkoper gaf ook nog aan dat vanaf 24 november de prijs met € 200,00 naar beneden gaat.

Ik weet niet of dit ook voor meer modellen van Sony gaat gelden, maar als je nog op zoek bent naar een nieuwe sony tv is het wellicht een goede zaak om nog even te wachten met kopen. 8)
goed om te weten! ben van plan deze week een bravia aan te schaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNTN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-07 19:00
Wurtul schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 19:15:

Hoi hoi,

Bedankt voor het delen van deze info... Weet jij toevallig of dit voor meerdere modellen gaa gelden ?

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
Pilome243 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:36:
Ik heb mijn oog laten vallen op een 40EX521.
40" is groot zat voor mij, hij is Full-HD, LED backlight is aardig en hij heeft een prima prijs. Waar ik niet achter kan komen hoe het display is afgewerkt. Omdat ik vrij veel lichtinval in de woonkamer heb, wil een tv met een matte scherm, want geen/weinig reflectie.
Mijn broer heeft een 40NX800. Dat scherm glanst voor mij te veel wat hinderlijke reflecties geeft.
Mijn pa heeft een oude Bravia KDL-40L4000. Die heeft een matte scherm met vrijwel geen reflectie.

Natuurlijk zou ik even zelf kunnen gaan kijken in een winkel. Dat heb ik dan vandaag ook gedaan bij de mediamarkt. Maar door de tl-verlichting daar kon ik niet echt een idee krijgen van de mate van reflectie die de EX521 heeft. En van de foto's wordt ik ook niks wijs. Heb zelf het idee dat het scherm meer reflecteert dan de L4000 van mijn pa.
Kan iemand hier uit ervaring spreken?
http://youtu.be/jSzXkxcTyuE
Hmm, zoals hier te zien is, heeft het scherm behoorlijk wat reflectie
Worden er tegenwoordig nog wel 100% matte bravia's gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
EX521 is nog redelijk mat, andere Sony tv's zijn net zo mat (EX720) of meer glanzend (NX- en HX-serie).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Uniciteit schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 17:24:
[...]

Met de winkel, niet met de fabrikant! Zorg er ook voor dat de winkel je niet naar de fabrikant stuurt, want jij hebt niks met de fabrikant te maken! ;)
Gisteren bij de winkel geweest. Ze hebben een klacht ingediend bij Sony. De man van de winkel (Scheer en Foppen) gaf mij gelijk. Sony komt als het goed is aankomende week kijken naar het probleem. Reparatie heb ik geen zin in, dat mag volgens mij ook niet. Ik heb recht op een goed werkend toestel. (is nog maar een weekje oud..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
Hahn schreef op zondag 20 november 2011 @ 00:22:
EX521 is nog redelijk mat, andere Sony tv's zijn net zo mat (EX720) of meer glanzend (NX- en HX-serie).
Ze zitten een beetje tussen mat en glans denk ik. Mn pa heeft een L4000 van een paar jaar oud. Die heeft echt een matte scherm. Als je daar met een zaklamp op schijnt zie je nog geen reflectie... (bij wijze van spreken he :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 20:25:
[...]

je moet het originele label van de doos afsnijden en meesturen samen met een kopie van de factuur/kassabon en het registratieformulier. (wel even een kopietje van het label maken voor jezelf voor als er iets mis gaat)
Ok dankjewel!
Voor de duidelijkheid, dat is toch het label met CEI op ? Ik zou mijn gratis wifi dongle bij mijn 37EX521 niet willen ontlopen :)

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gridson
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-01-2015
m4yall schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:44:
[...]

...
Het zou fijn zijn als:
...
M4yall, ik weet niet of dit je ergens brengt, maar je kan maar proberen, zou ik zo zeggen ;) :

"In your DLNA server's settings there should be what's called a 'Customized MIME types' field. There will likely be entries in there. Put a comma in after the last statement and paste this code without the quotes 'mkv=video/x-msvideo'
I'm able to play mkv files without any issue on my NX. I need to tackle how to play Xvid files. Looking at transcoding options from my NAS."
(Bron: http://www.avsforum.com/a...ead.php?t=1326766&page=35)

De beperkte video file format ondersteuning is ook de reden waarom mijn home cinema system er geen van Sony zal zijn (twijfel tussen Panasonic & LG), dan zou ik via die wel de meeste moeten kunnen afspelen op mijn (normaal gezien) toekomstige Bravia.

Cheers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Gridson schreef op zondag 20 november 2011 @ 18:10:
[...]

M4yall, ik weet niet of dit je ergens brengt, maar je kan maar proberen, zou ik zo zeggen ;) :

"In your DLNA server's settings there should be what's called a 'Customized MIME types' field. There will likely be entries in there. Put a comma in after the last statement and paste this code without the quotes 'mkv=video/x-msvideo'
I'm able to play mkv files without any issue on my NX. I need to tackle how to play Xvid files. Looking at transcoding options from my NAS."
(Bron: http://www.avsforum.com/a...ead.php?t=1326766&page=35)

De beperkte video file format ondersteuning is ook de reden waarom mijn home cinema system er geen van Sony zal zijn (twijfel tussen Panasonic & LG), dan zou ik via die wel de meeste moeten kunnen afspelen op mijn (normaal gezien) toekomstige Bravia.

Cheers.
Thanks voor de tip! Ik ga het opzoeken en proberen :)

Vandaag proberen een HD film te kijken vanaf NAS rechtstreeks op de tv. Dit werkte niet, zowel beeld als geluid stotteren. Volgende keer eens proberen met een andere film/bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Pilome243 schreef op zondag 20 november 2011 @ 11:14:
[...]

Ze zitten een beetje tussen mat en glans denk ik. Mn pa heeft een L4000 van een paar jaar oud. Die heeft echt een matte scherm. Als je daar met een zaklamp op schijnt zie je nog geen reflectie... (bij wijze van spreken he :+)
Klopt, het is niet helemaal mat, maar ik zou het ook weer niet glanzend noemen :P Sony zit meer aan de matte kant (met de EX521 en EX720 dan), maar bijvoorbeeld Philips en LG zijn met sommige modellen weer matter. Samsung is vaak meer glanzend.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
Gridson schreef op zondag 20 november 2011 @ 18:10:
[...]

Cheers.
in een beetje home cinema setup zet je toch een geavanceerde mediaplayer a la boxee box of popcorn hour?
Hahn schreef op zondag 20 november 2011 @ 22:12:
[...]

Klopt, het is niet helemaal mat, maar ik zou het ook weer niet glanzend noemen :P Sony zit meer aan de matte kant (met de EX521 en EX720 dan), maar bijvoorbeeld Philips en LG zijn met sommige modellen weer matter. Samsung is vaak meer glanzend.
ach ja, denk dat ik er maar mee moet leven aangezien het grote merendeel van het huidige aanbod een scherm met enige glans heeft.
Snap alleen niet goed waarom fabrikanten dat doen. Ziet er misschien fancy uit als de tv uitgeschakeld is en het zwart is wat dieper. Maar ik vind dat niet opwegen tegen de nadelen die het met zich meebrengt (reflectie en wellicht aantrekken van stof)

[ Voor 43% gewijzigd door Pilome243 op 20-11-2011 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 09:42

Onbekend

...

Hé, een Sony Bravia topic. :)

Ik heb globaal doorgelezen maar geen antwoord op mijn vraag/probleem gevonden.
Als wij een HD-zender op hebben staan (zoals RTL4 e.d.) en bekijk snelle beelden (zoals een voetbalwedstrijd de camera van links naar rechts over het veld beweegt) dan blijft het logo van de zender linksboven niet helemaal op zijn plek staan en gaat een beetje bewegen. Als het beeld later weer rustig wordt dan beweegt het logo ook niet meer.

Ligt dat aan de tv (Typenr. 40EX721) of aan de HD-compressie van Ziggo?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoonBoy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2024
m4yall schreef op maandag 14 november 2011 @ 08:15:
De speakervoet werkt niet icm met mijn MBP. Met DVD/PS3/Dig TV wordt het speakersysteem gedetecteerd en actief, maar zodra de MBP eraan gaat komt er een kink in de kabel en is de sync weg. Als ik dan eens TV wil kijken met TV geluid moet ik het systeem weer activeren via sync menu. Geen groot minpunt, want meestal gaat het geluid via de hifi set, wel af en toe wat vervelend. Hebben anderen dit 'probleem' ook?

Vanmiddag even een CI+ module halen bij de UPC winkel in het centrum en dan moet het feest compleet zijn :)
Met mijn KDL-55NX810 icm MBP (early 2011) met mDP - HDMI kabel werkt het geluid van de speakervoet ook niet meer... Heeft wel gewerkt! Al sluit ik nu alleen nog maar de kabel aan valt het geluid van speakervoet al uit door miscommunicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
Leuke actie woensdag bij Mediamarkt (in Maastricht iig)! Waanzinige Merken Week. Woensdag korting op Sony!
Uitgezonderd:
Alle telecom producten, tablets, Playstation, HX920-serie, HX820-serie, HX720-serie, NX720-serie, BDVL800(m)-serie, BDPS780-serie, BDPS580-serie, BDVE980-serie en BDVE780-serie

[ Voor 23% gewijzigd door Pilome243 op 21-11-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len Canoot
  • Laatst online: 08-05 10:24
Pilome243 schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:10:
Leuke actie woensdag bij Mediamarkt (in Maastricht iig)! Waanzinige Merken Week. Woensdag korting op Sony!

[...]

Helaas dus niet op de EX serie...
Maar nou staat in de folder wel dat de EX310 woensdag van € 388,- naar € 338,- is afgeprijsd. Dus ik ga woensdag toch maar even vragen of ik de ook korting op de EX521 zou mogen. Die dan geen € 659,- maar € 569,- zou kosten.
Dat zijn uitzonderingen.. iig zo lees ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
ja, dat denk ik ook. Maar ga woensdag toch even vragen of ze niet ook even een uitzondering voor de ex521 kunnen maken...

:+ hehe. moest ff twee keer lezen... dat zijn inderdaad uitgezonderd. Ga ik mooi woensdag 40EX521 halen met 90 euro korting! :)

[ Voor 36% gewijzigd door Pilome243 op 21-11-2011 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ik denk dat Sony Acties mijn brief al heeft ontvangen. Hopen dat ik binnenkort bericht krijg. Ik krijg als het goed is een kortingsbon voor de Sony Tablet S en de PS3+spel. Dat is niet mis! (bovenop de korting (€425,-) door de winkelier)

[ Voor 11% gewijzigd door turkeyhakan op 21-11-2011 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwvinger
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:33
Ik ben sinds kort in het bezit van de Sony KDL-26EX320 en maak gebruik van digitale tv van Ziggo. Ik heb de ondertiteling standaard aan staan op Nederlands (primair en secundair). Ik krijg echter op de BBC-zenders de Engelse ondertiteling mee terwijl ik dit niet wil. Deze kan ik alleen uitzetten door in de standaard instellingen de ondertiteling uit te zetten (en dus ook de Nederlandse ondertiteling). Ik kan dit niet per zender instellen. Heeft iemand een tip om dit toch mekaar te krijgen zonder de Nederlandse ondertiteling uit te zetten ? Ik heb de laatste firmware (PKG3.704EUA) geïnstalleerd. Is dit misschien een bug ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gridson
  • Laatst online: 27-01-2015
Pilome243 schreef op zondag 20 november 2011 @ 22:15:
[...]

in een beetje home cinema setup zet je toch een geavanceerde mediaplayer a la boxee box of popcorn hour?

[...]
Tja, een nieuwe tv, een home cinema system, en dan ook nog es zo'n bakje erbij... OK, het is "maar" 175-225€, maar ergens houdt het budget toch op (in mijn geval toch). Ik had eigenlijk nog niet rondgeneusd in de mediaspelermarkt, ik hoop (nog altijd) dat mijn pc'tje het kan trekken als DLNA server... Als dat het geval is, zie ik niet direct de meerwaarde (behalve dan misschien het gebruiksgemak) van een mediaspeler, m'n pc (met externe harde schijf) staat toch meestal aan.
Soit, ik heb er mij nog niet echt in verdiept, dat komt wel eens de tv & home cinema in het verschiet komen. Kan best zijn dat ik uiteindelijk tegen problemen aanloop, en mocht het dan toch nodig zijn, zal ik deze 2 zeker meenemen in een vergelijking (de querty-afstandsbediening van de Boxee Box lijkt me overigens wel handig), thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ik heb een sony EX521 en een W5500 beide maken gebruik van een CI+ (ziggo). Op beiden tv's zit de EPG altijd paar minuten naast. Op beide toestellen zitten de laatste firmware. Ik kan dus nooit fatsoenlijk een programma opnemen.

Hoe is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Gridson schreef op maandag 21 november 2011 @ 22:55:
[...]

Tja, een nieuwe tv, een home cinema system, en dan ook nog es zo'n bakje erbij... OK, het is "maar" 175-225€, maar ergens houdt het budget toch op (in mijn geval toch). Ik had eigenlijk nog niet rondgeneusd in de mediaspelermarkt, ik hoop (nog altijd) dat mijn pc'tje het kan trekken als DLNA server... Als dat het geval is, zie ik niet direct de meerwaarde (behalve dan misschien het gebruiksgemak) van een mediaspeler, m'n pc (met externe harde schijf) staat toch meestal aan.
Soit, ik heb er mij nog niet echt in verdiept, dat komt wel eens de tv & home cinema in het verschiet komen. Kan best zijn dat ik uiteindelijk tegen problemen aanloop, en mocht het dan toch nodig zijn, zal ik deze 2 zeker meenemen in een vergelijking (de querty-afstandsbediening van de Boxee Box lijkt me overigens wel handig), thanks.
mijn i7 2600 moet toch hard werken voor 1080p te transcoderen voor DLNA streaming, C2D E6600 trekt het niet. Heb van allerlei programma's geprobeerd. Toen uiteindelijk maar een PC bij de TV gezet met XBMC, werkt perfect _/-\o_ moet alleen de harmony one nog goed instellen.

Het probleem is dat bijna alle TV merken wel DLNA hebben maar geen ondersteuning voor gangbare formaten.

[ Voor 5% gewijzigd door Cyrus The Virus op 22-11-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Vandaag door een reparatie bedrijf gebeld. Het moge duidelijk zijn dat ik geen zin heb in reparatie. De TV was 1 week oud (nu 1.5) toen we naar de winkelier met onze klacht gingen. Hij gaat NIET gerepareerd worden. Ik heb recht op een nieuwe neem ik aan? Oordeel zelf:

Afbeeldingslocatie: http://i295.photobucket.com/albums/mm149/rsnhakan/foto3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i295.photobucket.com/albums/mm149/rsnhakan/foto4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i295.photobucket.com/albums/mm149/rsnhakan/foto9-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i295.photobucket.com/albums/mm149/rsnhakan/IMG_0059-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i295.photobucket.com/albums/mm149/rsnhakan/IMG_0060-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i295.photobucket.com/albums/mm149/rsnhakan/IMG_0061-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i295.photobucket.com/albums/mm149/rsnhakan/IMG_0062-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i295.photobucket.com/albums/mm149/rsnhakan/IMG_0068-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i295.photobucket.com/albums/mm149/rsnhakan/IMG_0070-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i295.photobucket.com/albums/mm149/rsnhakan/IMG_0072-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
Jeej! Ik ben nu in het bezit van een 40EX521!
Vandaag gehaald bij de MediaMarkt voor 539,-!!
Heb 'm ff snel aangesloten. Zag er op eerste gezicht goed uit, moet wel nog ff wat gaan spelen met de instellingen. Vond de kleuren in de minituren van Youtube en internet tv goed, maar als je dan overschakelt naar volledig venster was minder. Een dezer dagen maar eens de tijd voor nemen. Of kan iemand goede instellingen voor dit toestel opsommen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Reparatie is geen optie. Sony erkend het probleem. Die lijnen heten ookwel 'crease'

Ik moet het met de winkel afhandelen.

http://www.consuwijzer.nl...niet_goed_ondeugdelijk_is

Volgens deze site heb ik het recht om de koop te ontbinden omdat reparatie niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spykes22
  • Laatst online: 03-12-2022
heeft iemand zijn formulier ingevuld voor de sony actie en heeft bevestiging gehad dat het in behandeling is...

ik heb na 6 nov 2011 (aanschafdatum) nog niets gehoord via mail of website

ik moest het naar frankrijk sturen... maar of het is aangekomen..???

nu al toch 17 dagen onderweg en counting.....

heeft iemand iets gehoord van sony of al gekregen....??

er staat 28 dagen voor aanvraag en levering.... maar dat is dan wel iets langer

• turkeyhakan
spykes22 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 22:11:
heeft iemand zijn formulier ingevuld voor de sony actie en heeft bevestiging gehad dat het in behandeling is...

Nee, nog steeds niets.

• maikel7
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:15
turkeyhakan schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:42:
Reparatie is geen optie. Sony erkend het probleem. Die lijnen heten ookwel 'crease'

Ik moet het met de winkel afhandelen.

http://www.consuwijzer.nl...niet_goed_ondeugdelijk_is

Volgens deze site heb ik het recht om de koop te ontbinden omdat reparatie niet mogelijk is.
Probeer hem anders eerst om te ruilen voor een ander exemplaar. Ik heb er 2 gehad en de laatste was gebouwd in september. Bij deze zag je het alleen als je heel dicht op het scherm keek, verder niet. Ik heb ook deze retour gebracht wegens enorme banding. Vandaag krijg ik een Samsung d8000 als vervanger.

Maar als je niks anders wilt dan sta je volgens mij wel in je recht om geld retour te krijgen als ze het niet kunnen oplossen.

• Cyrus The Virus
spykes22 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 22:11:

Dit kan 3 tot 4 weken duren voordat ze het verwerkt hebben, en als ze iets terug moeten sturen (webcam, wifi) dan kan het nog eens 3 weken duren. Mensen die Tablet of PS3 hebben krijgen een coupon gemaild, maar ook dit kan 3 tot 4 weken duren na verzenden.

• heypnt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:19
Ook nog steeds aan het wachten op reactie, inmiddels bijna 3 weken geleden dat ik alles heb ingediend.
Weet iemand hoe dat in z'n werk gaat met die vouchers voor tablet en PS3? Kun je dan gewoon naar aangesloten winkels daarmee of moet je dan opnieuw iets indienen bij Sony?

• Cyrus The Virus
cjpunt schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:07:
Ook nog steeds aan het wachten op reactie, inmiddels bijna 3 weken geleden dat ik alles heb ingediend.
Weet iemand hoe dat in z'n werk gaat met die vouchers voor tablet en PS3? Kun je dan gewoon naar aangesloten winkels daarmee of moet je dan opnieuw iets indienen bij Sony?
Volgens mij dat eerste, je kunt een tablet/PS3 kopen voor 149/69 euro

• donald_dick
Volgens mij kan je nu ook online de cashback aanvragen!

http://www.sony.nl/offerredemption/

Pagina: 1 ... 7 ... 18 Laatste