[UTwente] Notebook Project 2011 - 2012 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:31
Deick schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:15:
Ik heb hem gisteren binnen gekregen via post.

Wel heb ik een vraag over het geluid.
Klopt het dat het geluid alleen uit de rechterkant van de computer komt? Niet echt prettig om te luisteren.
En als ik mijn oordopjes aansluit, doen die het niet maar het geluid van de computer gaat wel een klein tikkeltje zachter. heel raar, doe ik iets verkeerd?
over jou eerste opmerking: dit zelfde probleem lijk ik ook te hebben. Is hier een oplossing voor, of is de enige oplossing langs het notebookservicecenter fietsen? bij mij geeft hij overigens wel de geluidjes die van 'links moeten komen' als ik hem daar specifiek op test maar dit lijkt uit de center speaker te komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sammy_tukker schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 00:02:
[...]

over jou eerste opmerking: dit zelfde probleem lijk ik ook te hebben. Is hier een oplossing voor, of is de enige oplossing langs het notebookservicecenter fietsen? bij mij geeft hij overigens wel de geluidjes die van 'links moeten komen' als ik hem daar specifiek op test maar dit lijkt uit de center speaker te komen....
Hij heeft maar 2 speakers volgensmij... rechts en 1 in het midden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met USB 3.0 en het opladen van een smartphone? Als het goed is hebben de 3.0 poorten een 900 mA maximum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over de USB 3.0 poorten van de 8560w:
Ik heb 2 externe harde schijven (Freecom XXS usb 2.0 en Freecom Mobile drive classic usb 3.0). De schijf met usb 3.0 heb ik extra gekocht omdat ik nu een laptop met usb 3.0 heb. Op de een of andere manier zijn de overdrachtssnelheden van beide schijven ongeveer gelijk als ik bestanden overzet. Beide schijven halen in dezelfde usb 3.0 poort een snelheid van ongeveer 25 MB/s.

Moeten de usb 3.0 poorten eerst geactiveerd worden? Of hoe kan ik wel de hogere snelheid halen waar sommige mensen het over hebben (80 MB/s)? Ik heb de USB 3.0 Host Controller Driver van Renesas Electronics al geinstalleerd (meegeleverde HP software).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-05-2024

ralphje

Hey, it's me!

ralphje schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 16:38:
Helaas ben ik niet erg te spreken over Switch. De interne communicatie is daar echt zwaar niet in orde.

Woensdagmiddag (16.45 uur) belde ik, nadat ik hoorde dat een aantal medestudenten hem ook binnen hadden, met de vraag wanneer mijn laptop binnen zou zijn. Mij werd verteld dat mijn docking station volgende week zou komen, maar dat deze aardige meneer de bestelling op kon splitsen. Ik kon de volgende dag dan alvast mijn laptop ophalen en dan zou ik later nog een mailtje krijgen voor mijn docking station. Geweldig plan leek mij, en meneer zou alles regelen.

Donderdagochtend had ik dus maar snel vrij genomen van mijn werk en ben in de auto gestapt om de laptop op te halen. Daar aangekomen (10.15 uur) werd mij verteld dat "het niet waarschijnlijk was dat de laptop klaar stond", maar dat hij wel even ging kijken. Wat geschreeuw over en weer later, bleek het inderdaad niet mogelijk om mijn laptop op te halen. Er schenen al meer mensen teleurgesteld weg te zijn gestuurd, dus ik heb gevraagd of ze misschien de interne communicatie eens konden fixen en die "mensen op de tweede verdieping" eens een enorme uitbrander te geven.

Teleurgesteld reed ik weer naar huis en eenmaal daar aangekomen, belde ik weer met Switch. Daar kreeg ik te horen dat het "absoluut niet mogelijk was om bestellingen op te splitsen, want dan zou het overzicht totaal wegraken". Op zich begrijpelijk, maar dan moeten ze dat intern wel duidelijk hebben. Op mijn opmerking dat ik een dag vrij had genomen om met mijn nieuwe speeltje te spelen, werd me doodleuk verteld dat "dat mijn eigen keuze is en hij daar niets aan kon doen."
[...]
Het staartje is dat ik gisteren (zondag) een factuur in mijn brievenbus vond met daarop alleen maar mijn laptop, dus zonder docking station. Vanochtend heb ik wederom gebeld met de vraag "hoe zit dit, en nou ga jij gewoon alles voor me uitzoeken" (oké, dat is niet echt een vraag). Ik kon vanmiddag vanaf 15 uur mijn laptop op komen halen. Om 15.30 uur stond ik dan ook bij de afhaalbalie, met de factuur in mijn hand en een grote grimas op mijn gezicht. Na wat zoeken kon hij me dan eindelijk de laptop overhandigen.

Blijkbaar kunnen orders dus wél opgesplitst worden. Echt een prachtstaaltje interne communicatie.

Nou ben ik maar begonnen aan het opstarten van de computer, de dialogen te doorlopen en de software-installatie te voltooien, alleen maar om 'm straks met Windows 7 Professional te formatteren.

Geniet, maar surf met mate!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
ralphje schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:06:
[...]
Nou ben ik maar begonnen aan het opstarten van de computer, de dialogen te doorlopen en de software-installatie te voltooien, alleen maar om 'm straks met Windows 7 Professional te formatteren.
Dat kan toch direct wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickje12
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-06-2024
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 14:40:
Ik heb een vraag over de USB 3.0 poorten van de 8560w:
Ik heb 2 externe harde schijven (Freecom XXS usb 2.0 en Freecom Mobile drive classic usb 3.0). De schijf met usb 3.0 heb ik extra gekocht omdat ik nu een laptop met usb 3.0 heb. Op de een of andere manier zijn de overdrachtssnelheden van beide schijven ongeveer gelijk als ik bestanden overzet. Beide schijven halen in dezelfde usb 3.0 poort een snelheid van ongeveer 25 MB/s.

Moeten de usb 3.0 poorten eerst geactiveerd worden? Of hoe kan ik wel de hogere snelheid halen waar sommige mensen het over hebben (80 MB/s)? Ik heb de USB 3.0 Host Controller Driver van Renesas Electronics al geinstalleerd (meegeleverde HP software).
Ik ben geen expert, maar misschien dat het aan het aantal rpm ligt. Ze hebben (naar snel zoeken op Pricewatch, ik weet niet zeker of dit klopt) beide 4200 rpm. Misschien dat je meer uit een USB 3.0 kunt halen met meer rpm op je externe HDD...

Over de 8560w, ik vroeg me af hoe de twee 'schuifjes' (een met een batterijtje erbij, een met een slotje erbij) aan de onderkant moeten staan. Moeten deze staan dat je iets van het rode ziet, of helemaal 'dicht' of open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-05-2024

ralphje

Hey, it's me!

Uit ervaring weet ik dat het altijd handig is om even te kijken of er geluid uit komt, of het beeld het goed doet enz. Kun je hem meteen RMA'en als hij het niet doet en weet je ook zeker dat het niet aan je nieuwe Windows-installatie ligt als er na de herinstallatie wat misgaat.

[ Voor 4% gewijzigd door ralphje op 08-08-2011 18:26 ]

Geniet, maar surf met mate!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 22:48
Voor diegene die W7 installen met usb, gebruik geen SS(USB 3.0)-poorten tijdens installatie. Deze worden niet herkend wat cd/dvd driver-errors oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-09 07:13
Ik heb de 8560w vandaag ook mogen ontvangen, maar ik krijg erg slechte scores in 3dmark06 (1867) en geen enkele game loopt soepel op welke instelling/resolutie dan ook.

Ik heb na de ontvangst een schone installatie uitgevoerd en de AMD drivers van de site van HP gebruikt. Verder werkt de laptop perfect en zijn scores in andere benchmarkprogramma' als voor de CPU en het geheugen wel op peil.

Zijn er nog meer mensen die hier problemen mee hebben?

EDIT: Ik heb de oplossing zelf al gevonden. In de PowerPlay instellingen in het CCC moest ik de instellingen instellen op maximale prestaties, ondanks dat Powerplay zelf uitgeschakeld was, apart :/

[ Voor 19% gewijzigd door Rednas op 08-08-2011 22:54 ]

The Dude abides!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Ik ga maar eens even aankloppen bij Switch omdat mijn laptop niet sluit, wat komt door een afgebroken palletje. Ik ben benieuwd!

[ Voor 19% gewijzigd door RetroTycoon op 11-08-2011 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joepiedepoepie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 16:24
Ik heb een paar dagen geleden een clean install gedaan en nu krijg ik de webcam met geen mogelijkheid weer aan de praat. Ik heb de drivers dmv de cd geprobeerd te installeren, maar na de reboot is er niks geïnstalleerd en staat er in het overzicht van de cd nog steeds dat ze "not installed" zijn. Via de hp site heb ik ook al geprobeerd en hier krijg ik een error bij de HP Webcam Software en de HP Universal Camera Driver stopt halverwege de "installatie". Bovendien staat bij de webcaminstellingen bij msn dat er geen webcam aanwezig is.

Iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.joepiedepoepie schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 22:32:
Ik heb een paar dagen geleden een clean install gedaan en nu krijg ik de webcam met geen mogelijkheid weer aan de praat. Ik heb de drivers dmv de cd geprobeerd te installeren, maar na de reboot is er niks geïnstalleerd en staat er in het overzicht van de cd nog steeds dat ze "not installed" zijn. Via de hp site heb ik ook al geprobeerd en hier krijg ik een error bij de HP Webcam Software en de HP Universal Camera Driver stopt halverwege de "installatie". Bovendien staat bij de webcaminstellingen bij msn dat er geen webcam aanwezig is.

Iemand die me kan helpen?
heb je die andere drie partities nog ??
want ik liep hier ook tegen aan, ik heb eerst gewoon alles via de cd gedaan en dan laten updaten met zo'n hp programma, dat werkt wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joepiedepoepie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 16:24
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 02:40:
[...]

heb je die andere drie partities nog ??
want ik liep hier ook tegen aan, ik heb eerst gewoon alles via de cd gedaan en dan laten updaten met zo'n hp programma, dat werkt wel goed!
Ik heb C, E (Recovery) en F (Tools) nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0cter
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-02-2023
mijn laptop is ook binnen (8560w) en alles werkt tot nog toe naar behoren >:) !!

wel heb ik nog een vraagje heeft er al iemand kunnen testen of er ook geluid uit de displayport te halen is als er gebruik wordt van:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
d0cter schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 12:18:
mijn laptop is ook binnen (8560w) en alles werkt tot nog toe naar behoren >:) !!

wel heb ik nog een vraagje heeft er al iemand kunnen testen of er ook geluid uit de displayport te halen is als er gebruik wordt van:
Ik heb ergens gelezen dat dat idd kan, maar vraag me niet waar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:14

g0tanks

Moderator CSA
Misschien niet helemaal het goede topic, maar heeft iemand nog een aanrader voor een degelijk rugzak/schoudertas waar de laptop in past + wat boeken om dagelijks mee naar school te nemen? :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:14

musicer

Press any key to continue....

g0tanks schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 17:12:
Misschien niet helemaal het goede topic, maar heeft iemand nog een aanrader voor een degelijk rugzak/schoudertas waar de laptop in past + wat boeken om dagelijks mee naar school te nemen? :)
Caselogic zlb-116? Die heb ik iig gekocht

[ Voor 3% gewijzigd door musicer op 10-08-2011 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaren geleden heb ik een Hedgren (laptop) rugzak gekocht. Deze heeft een verstevigd rugstuk en bodem.Hij biedt ruimte aan een laptop met toebehoren plus de nodige boeken. Een voordeel van deze tas is dat de inhoud tot een bepaald bedrag verzekerd is als deze beschadigd zou raken door gebreken van de tas.
De tas zal nu ongeveer 8 jaar oud zijn en is nog steeds in een goede conditie. Hij is stevig zonder grote tekenen van slijtage. Kan hem van harte aanbevelen als ze nog worden gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.hedgren.com/up/prod/51222_HEP02rdetailjpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nf3n3t7
  • Laatst online: 11-08 15:48
Recent heb ik ook de 8560w mogen ontvangen. Heeft iemand echter misschien al ervaringen met het toevoegen van een SSD mbv een HDD caddy? Iemand een tip waar ik een goede Caddy kan kopen?
Zit er trouwens sata-6 ondersteuning in de hdd bay van de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Niet online
1nf3n3t7 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 21:17:
Recent heb ik ook de 8560w mogen ontvangen. Heeft iemand echter misschien al ervaringen met het toevoegen van een SSD mbv een HDD caddy? Iemand een tip waar ik een goede Caddy kan kopen?
Zit er trouwens sata-6 ondersteuning in de hdd bay van de laptop?
In het topic van vorig staat daar wel info over: DRAFTER86 in "[UTwente] Laptops 2010/2011"

• Martreides
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 22:01
Een paar paginas terug las ik dat het mogelijk is om bij HP-support een gratis upgrade naar Windows 7 Pro 64bit UK te bestellen. Is dat nog steeds mogelijk?

• RetroTycoon
RetroTycoon schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 23:27:
Ik ga maar eens even aankloppen bij Switch omdat mijn laptop niet sluit, wat komt door een afgebroken palletje. Ik ben benieuwd!
Ondertussen is door Switch (snelle service daar! :)) een nieuwe laptop geleverd die ... précies hetzelfde euvel vertoond (mét perfect schuin palletje en afbraakschade). Ik heb maar weer gebeld en daar werd gezegd dat er vaker speling met de sluiting was door massaproductie, etc. En mocht het demomodel bij het NSC dit nou niet vertonen, dan zou ik altijd nog, vanwege de garantie, mijn incident kunnen heropenen om het op te lossen. Het zal allemaal, maar ik ben benieuwd of ik nu de enige ben met de volgende foto's:

'Afgebroken palletje links'
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2nk4tj.jpg
Het rode lijntje is de breeklijn.

'Goed palletje rechts'
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/144bpfa.jpg

'Gesloten gaat de speling schuin' (en dat ligt niet aan de belichting ;))
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/295cpbp.jpg

Mocht je zelf willen kijken, ik krijg dit voor elkaar door eerst rechts en daarna links het palletje met een wattenstaafje in te drukken. Als er nou genoeg mensen het tegendeel kunnen bewijzen, dan denk ik dat ik maar even wat sneller mijn garantie ga gebruiken 8)

[ Voor 3% gewijzigd door RetroTycoon op 11-08-2011 18:16 ]

• Martreides
RetroTycoon schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 18:04:
[...]

Ondertussen is door Switch (snelle service daar! :)) een nieuwe laptop geleverd die ... précies hetzelfde euvel vertoond (mét perfect schuin palletje en afbraakschade). Ik heb maar weer gebeld en daar werd gezegd dat er vaker speling met de sluiting was door massaproductie, etc. En mocht het demomodel bij het NSC dit nou niet vertonen, dan zou ik altijd nog, vanwege de garantie, mijn incident kunnen heropenen om het op te lossen. Het zal allemaal, maar ik ben benieuwd of ik nu de enige ben met de volgende foto's:

[afbeelding]

'Goed palletje rechts'
[afbeelding]

[afbeelding]

Mocht je zelf willen kijken, ik krijg dit voor elkaar door eerst rechts en daarna links het palletje met een wattenstaafje in te drukken. Als er nou genoeg mensen het tegendeel kunnen bewijzen, dan denk ik dat ik maar even wat sneller mijn garantie ga gebruiken 8)
Bij mij is het linker palletje ook schuin afgebroken, het scherm klemt echter wel goed dicht.
//EDIT: De linker kant werkt even goed als de rechter en gaat niet los als je er kracht op uitoefent.

[ Voor 3% gewijzigd door Martreides op 11-08-2011 19:08 ]

• RetroTycoon
Martreides schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 18:22:
[...]

Bij mij is het linker palletje ook schuin afgebroken, het scherm klemt echter wel goed dicht.
Kun je 'goed' definiëren? Zit links muurvast, of geeft hij met een klein beetje kracht al mee? Dat is namelijk bij mij het geval.

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 11:56
Mijn linker palletje is ook schuin en staat daardoor links wat verder open dan rechts. Het scherm geeft echter niet veel mee als je er kracht op zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickje12
[...]

[afbeelding]

'Goed palletje rechts'
[afbeelding]

[afbeelding]

Naar aanleiding van je verhaal en de foto's ben ik ook is gaan kijken, en ik blijk hetzelfde te hebben (aan de linkerkant). Jij hebt dus twee laptops gehad met dit probleem? Wat heeft het demomodel hiermee te maken dan? Als deze het niet heeft, dan zou je nog weer een nieuwe kunnen krijgen, anders niet?

Nu ik toch bezig ben... Bij mijn laptop krijg ik, tijdens het opstarten, even een witte vlek net iets links van het midden op het beeld (clouding?). Dit is echter alleen bij het opstarten, voor de rest niet. Is dit normaal, of hoort dit niet?

En nog een ding... Als ik met mijn vinger onder de 3 knoppen van de muis heen en weer ga (de onderste drie knoppen), merk ik dat de metalen plaat (waar je ook je polsen op rust tijdens het typen) aan de kant van mij (helemaal aan de rand, waar het metaal over gaat naar het kunststof) niet helemaal recht loopt. Onder de muisknoppen voel ik dat die iets lager zit dan rechts, en links van de muisknoppen gaat die weer omhoog. Ik weet niet of dit normaal is? (Ik hoop dat jullie het begrijpen, het is lastig uit te leggen.)

Misschien dat het wel zo hoort, en anders is het mierenneuken, maar ik ben wel benieuwd of het zo hoort of niet. Bijna duizend euro is veel geld...

[ Voor 28% gewijzigd door mickje12 op 12-08-2011 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Het idee was dat als het demomodel nét zo sluit er weinig aan te doen is, omdat het dan in feite een eigenschap van de laptop is.
Dat er licht doorheen schijnt is bekend en komt door het HP-logo. Zo snel de lcd aanstaat wordt het licht geblokkeerd en dat duurt kennelijk langer dan om het logo van licht te voorzien.
Nog niet naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nadat ik win 7 x64 prof erop heb gezet inclusief alle drivers van de cd heb ik het probleem dat mijn pc na lang gebruik crashed. hij hangt continu aan de stroom en geeft in de eventviewer:

event 41 kernel power.
The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.

iemand hetzelfde?

edit: microsoft geeft hier aan: Windows Kernel event ID 41 error in Windows 7 or in Windows Server 2008 R2: “The system has rebooted without cleanly shutting down first” dat als de powerbutton timestamp niet 0 is de pc uitgegaan is door langdurig drukken van de power knop.

dit is mijn log:

BugcheckCode 0
BugcheckParameter1 0x0
BugcheckParameter2 0x0
BugcheckParameter3 0x0
BugcheckParameter4 0x0
SleepInProgress true
PowerButtonTimestamp 129575668980993009

dus zou ik de powerknop ingedrukt moeten hebben...maar ik ben daar niet eens bij in de buurt gekomen :S

heb het hier gepost om te checken of het een algemeen probleem is als niet kan ik er een eigen topic voor maken

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 06:49 . Reden: toelichting fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
[...]

[afbeelding]

'Goed palletje rechts'
[afbeelding]

[afbeelding]

Kun je misschien wat grotere foto's posten? Ik kan niet helemaal zien wat je nou bedoelt.

Ik heb zelf dat een van de aansluitingen waar de palletjes in gaan helemaal scheef zit en soms ook niet omhoog komt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickje12
Ik begreep het eerst ook niet helemaal, maar wat je moet doen is de zwarte knopjes links en rechts helemaal wegdrukken met een wattenstaafje o.i.d., tot ze zelf worden vastgehouden. Je kunt dan zien of ze niet of wel afgebroken zijn. Als er een helemaal niet wordt vastgehouden (wat bij mij nu het geval is), kun je er ook wel van uitgaan dat er een kapot is.

Wanneer krijgt het NSC zijn demolaptop binnen dan? Iemand die dat toevallig weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

danielkraak schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:04:
[...]

Ik heb zelf dat een van de aansluitingen waar de palletjes in gaan helemaal scheef zit en soms ook niet omhoog komt. :(
Ik heb hetzelfde probleem aan de rechterkant, maar verder sluit hij wel goed opzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:18:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem aan de rechterkant, maar verder sluit hij wel goed opzicht.
Ik dus ook aan de rechterkant. Ik heb alleen geen zin om hem ervoor terug te sturen, maar vindt het wel een beetje slecht. Stel je voor dat je dat ding voor 1800 euro koopt...

Ik denk dat ik er gewoon een mailtje over stuur naar campusshop met de vraag of ik hem gratis kan laten repareren op het moment dat het echt een probleem begint te worden.

Edit:
@t.coenraad: bij mij is het linkerpalletje ook schuinafgebroken. Het lijkt dus normaal te zijn gezien het grote aantal mensen waarbij dit is. Bij mij lijkt het linkerpalletje echter wel iets groter dan die in jouw foto. Bij mij zit hij links ook muurvast. Het lijkt wel of hij rechts iets lager is dan links als hij gesloten is, maar dit verschil is een stuk minder duidelijk te zien dan bij jou. Ik heb overigens een TU Delftmodel.

[ Voor 31% gewijzigd door danielkraak op 12-08-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Ik denk idd dat het afgebroken palletje nu wel 'standaard'-levering is, maar het wel/niet sluiten een kwestie van geluk. Ik heb een mail naar Switch gestuurd omdat ik het wel zorgelijk vind, zeker tijdens vervoer van de laptop. Ik wacht nog op een reactie, maar heb ook geen idee hoe dit redelijk op te lossen is zonder alle dozen open te maken -O-
Het blijft toch een dure aanschaf en ik mag toch verwachten dat iets onbenulligs als sluiten gewoon werkt. De rest van de laptop functioneert namelijk gewoon zoals het moet en de laptop is ook helemaal gaaf.

[ Voor 24% gewijzigd door RetroTycoon op 12-08-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 13:50

HaTe

haat niet

Ik heb ook verschil in de 2 dingen. Links kan ik indrukken wat ik wil, maar komt toch weer omhoog. Rechts zit wel vast als ik hem heb ingedrukt. Ook lijkt de rechter wat schuin te zitten en blijft hij omlaag als ik het scherm open doe. Als ik de "schermopener"-knop weer indruk, komt ook de rechterkant omhoog.

Het scherm blijft echter wel aan beide kanten vast zitten als ik hem sluit..

[ Voor 30% gewijzigd door HaTe op 12-08-2011 15:49 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Wat hiermee te maken lijkt te hebben is dat het linkerpalletje alleen naar beneden wil, nadat rechts is ingedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deick
  • Laatst online: 13:42
HaTe schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:47:
Ik heb ook verschil in de 2 dingen. Links kan ik indrukken wat ik wil, maar komt toch weer omhoog. Rechts zit wel vast als ik hem heb ingedrukt. Ook lijkt de rechter wat schuin te zitten en blijft hij omlaag als ik het scherm open doe. Als ik de "schermopener"-knop weer indruk, komt ook de rechterkant omhoog.

Het scherm blijft echter wel aan beide kanten vast zitten als ik hem sluit..
Hier precies het zelfde
Links klikt alleen vast als ik die tegelijk met de rechter vast klik ook zit die wel een paar millimeter hoger dan de rechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nf3n3t7
Voor diegene die ook nog interesse hebben in een HDD caddy voor de 8560w, ik heb er 1 op ebay besteld.
Ik heb het exemplaar nog niet ontvangen en kan dan ook nog niks zeggen over de kwaliteit en of het überhaupt past. Ik ga er de default 500GB hardeschijf van de laptop inzetten.
Hier de link naar het product.

http://cgi.ebay.com.sg/2n...ernal&hash=item3369cccf81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
1nf3n3t7 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:57:
Voor diegene die ook nog interesse hebben in een HDD caddy voor de 8560w, ik heb er 1 op ebay besteld.
Ik heb het exemplaar nog niet ontvangen en kan dan ook nog niks zeggen over de kwaliteit en of het überhaupt past. Ik ga er de default 500GB hardeschijf van de laptop inzetten.

Het is niet zo handig om daar de default harde schijf in te doen, want die caddy beschermt veel slechter tegen schokken. Ik weet niet wat voor Sata-aansluiting (150, 300 of 600) er voor die CD-drive zit. Als dat gewoon een 300 of 600 is, zou ik de SSD daar gewoon lekker plaatsen.

Jammer trouwens dat je weer je drive-frontje op die caddy moet doen. Het zou mooier zijn als er gewoon standaard een frontje op zat dat aansluit met de rest van de laptop, waar geen knopje op zit.

Ik denk trouwens dat je die caddy een stuk goedkoper moet kunnen vinden als je niet specifiek zoekt op 8560w, maar weet niet zeker of die passen. Het lijkt me van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Niet online
1nf3n3t7 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:57:

Ga je je DVD speler ook nog in een externe behuizing doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0cter
RetroTycoon schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 16:57:
[...]

Ik heb ergens gelezen dat dat idd kan, maar vraag me niet waar >:)
hehe :) ik heb maar gewoon de converter van kabeltje.com besteld (http://www.kabeltje.com/d...-hdmi-adapter-p-1558.html)

--> vandaag binnen en de output over HDMI ziet er goed uit en is inclusief geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d0cter schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:39:
[...]

hehe :) ik heb maar gewoon de converter van kabeltje.com besteld (http://www.kabeltje.com/d...-hdmi-adapter-p-1558.html)

--> vandaag binnen en de output over HDMI ziet er goed uit en is inclusief geluid!
Dan ga ik deze ook maar bestellen! Thanks

EDIT: Werkt een verloopkabeltje ook? Displayport male naar HDMI male?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nf3n3t7
T.H. Lassche schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:24:
[...]

Nee, deze lijkt me vrij overbodig voor normaal gebruik, voor overzetten e.d. gebruik ik wel een USB stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
T.H. Lassche schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:24:
[...]

Wat voor behuizing heb je daarvoor nodig? Ik had al geprobeerd te googlen, maar ik kan niet echt goede keywords ervoor verzinnen. Het lijkt me in ieder geval best handig om een externe dvd-speler te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Niet online
danielkraak schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:35:
[...]

Wat voor behuizing heb je daarvoor nodig? Ik had al geprobeerd te googlen, maar ik kan niet echt goede keywords ervoor verzinnen. Het lijkt me in ieder geval best handig om een externe dvd-speler te hebben.
Google op "optical drive enclosure", bijv. dit:
http://www.overstock.com/...Case/2738073/product.html
Of je klust hem zelf in elkaar :+ :
http://www.instructables....-Optical-Drive-Enclosure/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nf3n3t7
Zelf zit ik nu toch ook te kijken naar een case voor de DVD drive, deze heeft toch een sata aansluiting?
Opzich lijkt mij deze wel geschikt?

http://www.amazon.com/Ext...F8&qid=1313174712&sr=8-14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
1nf3n3t7 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:52:
Zelf zit ik nu toch ook te kijken naar een case voor de DVD drive, deze heeft toch een sata aansluiting?

Connector: SATA. Dimensions 5.2"(W) x 0.8"(H) x 5.5"(D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nf3n3t7
Ik doelde eigenlijk op de DVD drive in de laptop;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Niet online
Hij bedoelt: Heeft de interne DVD Drive Sata aansluiting?
Edit: Net te laat :)

[ Voor 5% gewijzigd door bindsa op 12-08-2011 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Ik heb geen bron maar weet 99,999999% zeker dat die ook sata is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Niet online
Volgens mij moet het per definitie SATA zijn omdat in de maintenance guide staat dat er een schijf met SATA in de upgrade bay past. Maar 100% zeker ben ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nf3n3t7
Al goed, ik ga er ook vanuit dat het SATA is omdat IDE me vrij achterhaald lijkt voor zo'n laptop.
Iemand al een goede aanbieding gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
1nf3n3t7 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:08:
Al goed, ik ga er ook vanuit dat het SATA is omdat IDE me vrij achterhaald lijkt voor zo'n laptop.
Iemand al een goede aanbieding gezien?
Denk dat het zelfs duurder is om nu nog IDE te gaan gebruiken of ze moeten nog een enorme overstock hebben.

Waarschijnlijk zit IDE niet eens meer geimplementeerd op die mobiele chipsets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0cter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:58:
[...]

Dan ga ik deze ook maar bestellen! Thanks

EDIT: Werkt een verloopkabeltje ook? Displayport male naar HDMI male?
denk het wel, maar goed daar kom je maar op 1 manier achter :)

voor zover ik kan zien zit er geen ingewikkelde electronica in de converter dus ik zou zeggen dat een directe kabel ook gewoon moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martreides
d0cter schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:50:
[...]

denk het wel, maar goed daar kom je maar op 1 manier achter :)

voor zover ik kan zien zit er geen ingewikkelde electronica in de converter dus ik zou zeggen dat een directe kabel ook gewoon moet werken.
Quote van wikipedia:
Bronnen die Dual Mode DP ondersteunen zijn in staat om over de infrastructuur van de DP++ connector TMDS uit te geven. TMDS is het transmissieprotocol gebruikt in DVI en HDMI. Hiervoor zijn speciale DP naar DVI en DP naar HDMI adapters verkrijgbaar. Deze adapters zijn actief en vertellen de bron met wat voor adapter het te maken heeft.
Er is dus wel een adapter nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gyjo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:17
Ik heb deze gister besteld. Dit was het goedkoopste kabeltje wat ik kon vinden, ik wilde namelijk niet zo'n blokje aan de zijkant van mijn laptop hebben. Dus over een weekje of 2 weet ik of het werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martreides schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:56:
[...]

Quote van wikipedia:
Bronnen die Dual Mode DP ondersteunen zijn in staat om over de infrastructuur van de DP++ connector TMDS uit te geven. TMDS is het transmissieprotocol gebruikt in DVI en HDMI. Hiervoor zijn speciale DP naar DVI en DP naar HDMI adapters verkrijgbaar. Deze adapters zijn actief en vertellen de bron met wat voor adapter het te maken heeft.
Er is dus wel een adapter nodig.
Ik dacht juist dat de adapter al ingebouwd zit in de dual mode displayport... Voor normale displayports zijn die adapters wel vereist, op die kabeltjes staat ook steeds zo een dual mode displayport tekentje... maarja zeker ben ik niet
gyjo schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:55:
Ik heb deze gister besteld. Dit was het goedkoopste kabeltje wat ik kon vinden, ik wilde namelijk niet zo'n blokje aan de zijkant van mijn laptop hebben. Dus over een weekje of 2 weet ik of het werkt....
Dan wacht ik wel twee weekjes _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het begin kreeg ik enkele twijfels m.b.t. de kwaliteit van de laptop en nu het topic zo doorspittende zijn er toch wel heel veel 'probleempjes' voorbijgekomen. De een iets ernstiger dan de andere, maar toch al met al wel veel puntjes die niet overeen komen met de verwachting die je hebt van een kwaliteits laptop.

Is het werkelijk zo slecht gesteld met de kwaliteits(controle) van deze HP Elitebook? Zou het bij de volgende leveringsserie misschien beter zijn als ze de 'kinderziekten' hebben verbeterd? Of valt het allemaal wel mee en is het normaal dat bij een grote levering als deze zoveel 'dingetjes' zijn?

Eigenlijk was ik wel erg enthousiast geworden voor deze laptop. Vooral omdat ik dacht dat het een betrouwbare en duurzame investering zou zijn. Hier ben ik nu een beetje aan gaan twijfelen gezien de berichten die voorbij zijn gekomen.

Misschien zijn er ook wel gewoon veel goede exemplaren geleverd zonder enkel probleem, maar dat is lastig in te schatten aangezien de gelukkige eigenaren minder snel geneigd zijn om dat hier te melden. Hoeveel laptops zouden er inmiddels zijn afgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:55:
In het begin kreeg ik enkele twijfels m.b.t. de kwaliteit van de laptop en nu het topic zo doorspittende zijn er toch wel heel veel 'probleempjes' voorbijgekomen. De een iets ernstiger dan de andere, maar toch al met al wel veel puntjes die niet overeen komen met de verwachting die je hebt van een kwaliteits laptop.

Is het werkelijk zo slecht gesteld met de kwaliteits(controle) van deze HP Elitebook? Zou het bij de volgende leveringsserie misschien beter zijn als ze de 'kinderziekten' hebben verbeterd? Of valt het allemaal wel mee en is het normaal dat bij een grote levering als deze zoveel 'dingetjes' zijn?

Eigenlijk was ik wel erg enthousiast geworden voor deze laptop. Vooral omdat ik dacht dat het een betrouwbare en duurzame investering zou zijn. Hier ben ik nu een beetje aan gaan twijfelen gezien de berichten die voorbij zijn gekomen.

Misschien zijn er ook wel gewoon veel goede exemplaren geleverd zonder enkel probleem, maar dat is lastig in te schatten aangezien de gelukkige eigenaren minder snel geneigd zijn om dat hier te melden. Hoeveel laptops zouden er inmiddels zijn afgeleverd?
Hoeveel er geleverd zijn heb ik geen idee van en ook niet of daar een groot deel geheel probleemloos van is.

Ik denk zelf dat de probleempjes (het zijn immers allemaal maar kleine gebreken) een combinatie is van gehaaste massaproductie, er moesten namelijk heel veel geleverd worden aan de UTwente en TU Delft en er waren al leveringsproblemen, zeer kritische studenten en een overvloed aan functies en snufjes op de laptop.

Wat betreft de kritische studenten: alles moet perfect zijn voor die prijs zou je zeggen. Bij mij zit bijvoorbeeld het linkerpalletje die de laptop gesloten houdt als je hem dichtdoet een beetje scheef te opzichte van de rechter. Dit is op zich geen probleem, maar het is wel jammer.

Daarnaast zitten er ook gewoon een heleboel snufjes op de laptop en daarmee kun je in feite ook al een heleboel problemen hebben. Om maar weer terug te komen op het sluitsysteem van de laptop: niet veel laptops hebben zoiets.

Overigens hoop ik niet dat de nieuwere leveringen van betere kwaliteit zullen zijn, want dan voel ik me wel een beetje genaaid. Ik heb zelf het TU Delftmodel en ik was zelf voornemend om te wachten op wat latere productiemodellen. Echter is na de eerste levering de laptop nooit meer niet op voorraad geweest, dus die levering was blijkbaar al zeer toereikend, waarschijnlijk is die tussentijds nog wel aangevuld geweest met een tweede levering. Ik vond het zelf een beetje overdreven worden om langer te wachten, want als je hem later bestelt, kun je ook nog een vroeg productiemodel krijgen of eentje waar iets aan mankeert. En sowieso als ze toch niet meteen uitverkopen krijgen ze ook minder snel nieuwere productiemodellen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
De laptop zelf is ook gewoon van goede kwaliteit en zeer degelijk gebouwd, maar zoals danielkraak al aangeeft, heb je verwachtingen waar ze net niet aan kunnen tippen. En dat soort zaken zul je altijd in een topic als deze terug zien komen. Het zou toch gek zijn dat we gingen klagen over zaken die het gewoon doen :)
Het is ook niet dat iets essentieels het niet doet, maar net die kleine randzaken (oké, op die paar doa's na dan), waarvan je verwacht dat bij een highend-model ook die goed zijn. En dat is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Niet online
Voor alle mensen die aan de UTwente gaan studeren: Gewoon een keer langs het NSC, de service is perfect daar. Ter illustratie: Ik heb zelf de 8540p, van vorig jaar. Daarin zit een lichtje dat die het toetsenbord verlicht als je erop drukt (deze zit in de bezel van het scherm verwerkt), bij mij was het contactje van het lampje niet zo goed (ging soms ineens aan). Toen ben ik er mee naar het NSC geweest, kreeg een leenlaptop mee en een dag later m'n eigen laptop weer terug, wat denk je? Hele scherm + bovenklep vervangen :) Scheen goedkoper te zijn ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
T.H. Lassche schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:22:
Voor alle mensen die aan de UTwente gaan studeren: Gewoon een keer langs het NSC, de service is perfect daar. Ter illustratie: Ik heb zelf de 8540p, van vorig jaar. Daarin zit een lichtje dat die het toetsenbord verlicht als je erop drukt (deze zit in de bezel van het scherm verwerkt), bij mij was het contactje van het lampje niet zo goed (ging soms ineens aan). Toen ben ik er mee naar het NSC geweest, kreeg een leenlaptop mee en een dag later m'n eigen laptop weer terug, wat denk je? Hele scherm + bovenklep vervangen :) Scheen goedkoper te zijn ofzo.
Het zijn inderdaad ook vaak maar kleine dingetjes die kapot gaan. In Delft heb ik bijvoorbeeld bij het model van vorig jaar (8540w) veel over problemen met ook het lampje en bijvoorbeeld accu-klipjes die afbreken.

Lijkt me naar als je voor de volle prijs zo een laptop koopt en zulke kleine dingetjes gaan steeds kapot. Dan kun je je laptop weer naar HP opsturen. Op de universiteit valt er nog wel mee te leven, want dan kun je hem gewoon langsbrengen. Maar het lijkt me eigenlijk niet de bedoeling dat het normaal is dat je zo een laptop af en toe moet langsbrengen omdat er kleine dingetjes kapot zijn. Nu weet ik ook weer niet zeker of relatief veel mensen voor zulk soort kleine dingen hun laptop hebben moeten terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Niet online
danielkraak schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:23:
[...]

Het zijn inderdaad ook vaak maar kleine dingetjes die kapot gaan. In Delft heb ik bijvoorbeeld bij het model van vorig jaar (8540w) veel over problemen met ook het lampje en bijvoorbeeld accu-klipjes die afbreken.

Lijkt me naar als je voor de volle prijs zo een laptop koopt en zulke kleine dingetjes gaan steeds kapot. Dan kun je je laptop weer naar HP opsturen. Op de universiteit valt er nog wel mee te leven, want dan kun je hem gewoon langsbrengen. Maar het lijkt me eigenlijk niet de bedoeling dat het normaal is dat je zo een laptop af en toe moet langsbrengen omdat er kleine dingetjes kapot zijn. Nu weet ik ook weer niet zeker of relatief veel mensen voor zulk soort kleine dingen hun laptop hebben moeten terugbrengen.
Vergeet niet dat studenten nogal heavy users zijn :) De laptops hebben gewoon veel te lijden, vallen van de plankjes in de collegebanken, gaan met weer in wind in de tas op de rug en staan bij technische studies vaak het grootste deel van de dag te loeien. Bovendien staan ze niet in de meest stofvrije ruimtes hun werk te doen (welke student stofzuigt nou ? (behalve als het ouderlijk gezag langskomt :P)). En krijgen als het meezit ook nog koffie over zich heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
T.H. Lassche schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:42:
[...]

Vergeet niet dat studenten nogal heavy users zijn :) De laptops hebben gewoon veel te lijden, vallen van de plankjes in de collegebanken, gaan met weer in wind in de tas op de rug en staan bij technische studies vaak het grootste deel van de dag te loeien. Bovendien staan ze niet in de meest stofvrije ruimtes hun werk te doen (welke student stofzuigt nou ? (behalve als het ouderlijk gezag langskomt :P)). En krijgen als het meezit ook nog koffie over zich heen.
Ja dat is ook weer zo. Ik zie ook een heleboel studenten die hun laptop bekant dichtslaan of zonder sleeve vervoeren of wat dan ook.

Ik ken ook iemand die zijn 8540w had laten vallen waardoor zijn touchpad kapot was. Volgens mij klikte die toen automatisch en je kon hem ook niet uitzetten (om doodziek van te worden dus). Ik denk dat bij een andere laptop er veel meer schade zou zijn geweest.

Ik heb trouwens nog twee vragen:
-Zit bij jullie de accu ook een beetje los? Bij mij kun je hem nog een beetje bewegen wanneer hij vastgeklikt zit.
-Moeten jullie ook ontzettend hard duwen tegen die klipjes om de accu of de onderste plaat los te krijgen? Ik heb zelf echt het idee dat of mijn nagel gaat breken of dat plastic klipje zo hard moet ik duwen. Het plastic onder het klipje beschadigt er ook een beetje door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
De eerste keer moest ik ook veel kracht zetten, daarna liep het losser. Ik heb schade voorkomen met een washandje, beetje knullig, maar het werkt wel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

danielkraak schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:10:
[...]

Ik heb trouwens nog twee vragen:
-Zit bij jullie de accu ook een beetje los? Bij mij kun je hem nog een beetje bewegen wanneer hij vastgeklikt zit.
-Moeten jullie ook ontzettend hard duwen tegen die klipjes om de accu of de onderste plaat los te krijgen? Ik heb zelf echt het idee dat of mijn nagel gaat breken of dat plastic klipje zo hard moet ik duwen. Het plastic onder het klipje beschadigt er ook een beetje door.
Accu zit bij mij niet los, zit muurvast.

En de accu moet ik inderdaad ook super hard duwen maar ik duw tegen de zijkant van dat klipje met me duim ipv. met nagel, leek me een beter idee.

Onderste plaat moet je ook hard duwen, maar als je de onderste plaat alvast een klein beetje naar beneden trekt en dan dat klipje opzij duwt gaat hij zonder kracht open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:28:
[...]

Accu zit bij mij niet los, zit muurvast.

En de accu moet ik inderdaad ook super hard duwen maar ik duw tegen de zijkant van dat klipje met me duim ipv. met nagel, leek me een beter idee.

Onderste plaat moet je ook hard duwen, maar als je de onderste plaat alvast een klein beetje naar beneden trekt en dan dat klipje opzij duwt gaat hij zonder kracht open.
Ja ik duw ook tegen de zijkant van het klipje, want dat is de enige plek waar ik genoeg grip kan krijgen. :P Maarja, het gaat nu al wel iets makkelijker dan eerst.

De accu kun je een beetje naar boven duwen bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er viel me iets op in de uitgebreide review van KidJansen.
Hoe kan het eigenlijk dat de 'lichtere' uitvoering van de 8560w met de i5 2540m in verschillende benchmarks beter presteert dan de 'zwaardere' i7 2630qm uitvoering? Komt dat vanwege meer overhead van de extra cores?
Het is verder niet heel spectaculair volgens mij. De verschillen zijn verwaarloosbaar, ik vroeg het me alleen af.

Belangrijker om te weten. Zijn er al gelukkige eigenaren die Linux op de laptop hebben gezet? Wat werkt er wel en wat werkt (nog) niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Kloksnelheid: 2,6 vs 2,0 GHz. Zaken die op minder cores gaan hebben baat bij meer snelheid dan meer cores.

[ Voor 71% gewijzigd door RetroTycoon op 14-08-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
RetroTycoon schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:45:
De laptop zelf is ook gewoon van goede kwaliteit en zeer degelijk gebouwd, maar zoals danielkraak al aangeeft, heb je verwachtingen waar ze net niet aan kunnen tippen. En dat soort zaken zul je altijd in een topic als deze terug zien komen. Het zou toch gek zijn dat we gingen klagen over zaken die het gewoon doen :)
Het is ook niet dat iets essentieels het niet doet, maar net die kleine randzaken (oké, op die paar doa's na dan), waarvan je verwacht dat bij een highend-model ook die goed zijn. En dat is jammer.
Inderdaad, lees de algemene topics maar eens door, zoals bijvoorbeeld die van telefoons. Grote gedeeltes gaan over dingen die niet werken omdat dingen die wel werken domweg niet heel interessant zijn om te melden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimpam
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-09 17:22
Zijn er meer mensen met de volgende problemen?:

1- laptop start na Hibernate direct weer op. (hij is ongeveer 2 seconden uit, en gaat dan vanzelf weer aan zonder dat ik iets met de laptop doe)
Ik heb reeds bij apparaatbeheer de 'wake-up' vinkjes weggehaald bij het toetsenbord en touchpad, tevens geen (externe) hardware aangesloten.

2- Bluetooth bereik is heel slecht. Mijn HTC Desire kan nog makkelijk verbinding maken met een bluetooth audio ontvanger(tot 8/9 meter afstand) terwijl de laptop op een kleinere afstand (4-5 meter) al geen verbinding meer kan maken.

3- De USB poorten aan de rechterkant heb ik reeds al gebruikt voor mijn muis/usb stick. Echter werken deze niet meer :? Bij testen gaat lampje van USB stick wel branden, maar pc geeft niet aan dat er wat verbonden is. (linker usb poorten doen het wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Niet online
Pimpam schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 11:34:
Zijn er meer mensen met de volgende problemen?:

1- laptop start na Hibernate direct weer op. (hij is ongeveer 2 seconden uit, en gaat dan vanzelf weer aan zonder dat ik iets met de laptop doe)
Ik heb reeds bij apparaatbeheer de 'wake-up' vinkjes weggehaald bij het toetsenbord en touchpad, tevens geen (externe) hardware aangesloten.

2- Bluetooth bereik is heel slecht. Mijn HTC Desire kan nog makkelijk verbinding maken met een bluetooth audio ontvanger(tot 8/9 meter afstand) terwijl de laptop op een kleinere afstand (4-5 meter) al geen verbinding meer kan maken.

3- De USB poorten aan de rechterkant heb ik reeds al gebruikt voor mijn muis/usb stick. Echter werken deze niet meer :? Bij testen gaat lampje van USB stick wel branden, maar pc geeft niet aan dat er wat verbonden is. (linker usb poorten doen het wel)
1-Waarschijnlijk staat je wifi apapter en/of ethernet ingesteld dat hij de computer mag 'wekken' bij netwerkactiviteit. Ga naar apparaatbeheer en pas de instellingen aan.

2- Geen idee
3- Dat zullen wel de usb 3.0 poorten zijn. De drivers zijn niet goed geïnstalleerd, ik zou ze even opnieuw downloaden en installeren van de HP site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimpam
T.H. Lassche schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 11:43:
[...]

1-Waarschijnlijk staat je wifi apapter en/of ethernet ingesteld dat hij de computer mag 'wekken' bij netwerkactiviteit. Ga naar apparaatbeheer en pas de instellingen aan.

2- Geen idee
3- Dat zullen wel de usb 3.0 poorten zijn. De drivers zijn niet goed geïnstalleerd, ik zou ze even opnieuw downloaden en installeren van de HP site.
Bedankt!, hibernate werkt weer en de USB poorten ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook al mensen die de Elitebook gebruiken i.c.m. het Advanced NZ223AA Docking station van HP?

Zelf heb ik nog nooit met een docking station gewerkt en het lijkt me een ideale toevoeging om met deze laptop zowel mijn oude laptop als desktop te vervangen.
Externe monitor(en) aansluiten op het docking station, toetsenbord en muis, een (interne?) harde schijf, luidsprekers, etc. Slechts een kwestie van inpluggen en alles werkt. Een volwaardige desktop, terwijl je ook nog enigszins mobiel blijft.

Ik vroeg me het volgende af:
  1. Ben je drivers nodig om de poorten en functionaliteit van het docking station te kunnen gebruiken? (dit zou onder linux misschien problemen kunnen geven)
  2. Is de 'internal sata upgrade bay' mogelijkheid geschikt voor een 2,5" of 3,5" harde schijf? (en ben je daar dan ook een speciale cady voor nodig o.i.d. of kan ik er gewoon zo een desktop schijf in plaatsen?)
  3. Bestaat er ook een mogelijkheid om het laptopscherm nog op een ergonomische manier te gebruiken wanneer de laptop in de docking station is geplaatst? (er bestaan van die steunen waar een laptop in kan worden geplaatst, zodat het laptopscherm op gelijke hoogte van een extern scherm komt, maar het docking station is volgens mij niet configurabel in die zin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 11:31

TTROX

Christian N

Hallo!

Ik ben nu in het bezit van een 8530w en ik zat er over na te denken om over te stappen naar de 8560w.
Maar nu lees ik dat hier toch wel aardig wat mensen kleine problemen hebben met de 8560w dus vroeg ik mij af is het wel verstandig is om dan nog over te stappen van de 8530w naar de 8560w?

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:25:
Zijn er ook al mensen die de Elitebook gebruiken i.c.m. het Advanced NZ223AA Docking station van HP?

Zelf heb ik nog nooit met een docking station gewerkt en het lijkt me een ideale toevoeging om met deze laptop zowel mijn oude laptop als desktop te vervangen.
Externe monitor(en) aansluiten op het docking station, toetsenbord en muis, een (interne?) harde schijf, luidsprekers, etc. Slechts een kwestie van inpluggen en alles werkt. Een volwaardige desktop, terwijl je ook nog enigszins mobiel blijft.

Ik vroeg me het volgende af:
  1. Ben je drivers nodig om de poorten en functionaliteit van het docking station te kunnen gebruiken? (dit zou onder linux misschien problemen kunnen geven)
  2. Is de 'internal sata upgrade bay' mogelijkheid geschikt voor een 2,5" of 3,5" harde schijf? (en ben je daar dan ook een speciale cady voor nodig o.i.d. of kan ik er gewoon zo een desktop schijf in plaatsen?)
  3. Bestaat er ook een mogelijkheid om het laptopscherm nog op een ergonomische manier te gebruiken wanneer de laptop in de docking station is geplaatst? (er bestaan van die steunen waar een laptop in kan worden geplaatst, zodat het laptopscherm op gelijke hoogte van een extern scherm komt, maar het docking station is volgens mij niet configurabel in die zin)
Zelf geen ervaring met de 2011 dockingstation maar voor bij mijn 8530w heb ik een dockingstation (een smalle zonder intern HDD) en het is echt ideaal!

Thuis heb ik een 22" scherm, 5.1 sound en extern toetsenbord en een draadloze muis.
En als ik ergens heen ga, 1 druk op de knop en ik neem de laptop zo onder de arm mee ergens naar toe (inc. het draadloze muisje).

En met een docking + extern scherm heb je ook de mogelijkheid om op 2 schermen te werken, maar dat doe ik zelf amper...

1. Geen ervaring met linux maar laptop in de docking klikken en hij werkt.
Plug en play, no drivers needed.
2.Geen ervaring mee maar zou je moeten nazoeken op HP.com
3. Hp heeft mooie oplossing daarvoor:

Afbeeldingslocatie: http://h41111.www4.hp.com/notebooks/nl/nl/img/visual_notebooks.jpg

&

Afbeeldingslocatie: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/images/emea/AW662AA_400x400.jpg

Van hp.com:
Deze standaard is geschikt voor notebooks die op een dockingstation kunnen worden aangesloten en notebooks zonder dockingconnector.

Ohja hij kost trouwens 169,- exc btw

[ Voor 80% gewijzigd door TTROX op 16-08-2011 00:57 ]

Enschede | 6720wp JinkoSolar 16x420 Z 47°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1nf3n3t7 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:52:

Tijdens het doorspitten van de handeleiding kwam ik dit tegen:

Upgrade Bay Fixed 12.7 mm SATA

optical drive
  • Blu-ray R/RE DVD+/-RW SuperMulti DL Drive
  • DVD+/-RW SuperMulti DL Drive
  • DVD-ROM Drive
Second hard drive
  • 500 GB 7200 rpm SMART SATA II Hard Drive
    Supports RAID 1 Mirroring or RAID 0 Striping
En elders valt te lezen:

Storage options:
  • HP 250 GB Pocket Media Drive FE477AA
  • HP Mobile USB DVD XQ543AA
  • HP Mobile USB DVDRW BU516AA
  • HP Upgrade Bay SATA 500 GB 7200 rpm Hard Drive LX733AA#xxx
  • HP Primary SATA 500 GB 7200 rpm Hard Drive AU098AA#xxx
  • HP Upgrade Bay DL DVD+/-RW LZ835AA

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2011 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TTROX schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 00:33:
1. Geen ervaring met linux maar laptop in de docking klikken en hij werkt.
Plug en play, no drivers needed.
2.Geen ervaring mee maar zou je moeten nazoeken op HP.com
3. Hp heeft mooie oplossing daarvoor:
Bedankt voor je reactie TTROX.

Punt 1:
Dat klinkt positief. Het zal wel hardwarematig geregeld zijn. Ik vraag me alleen af hoe het besturingssysteem (Linux of Windows) er mee om zal gaan met die wisselende poorten. De ene keer zijn ze er wel en dan weer niet. ;)

Punt 2:
Dat heb ik uiteraard geprobeerd, maar de linkjes naar de datasheet of manual werken niet.Vandaar dat ik het hier vroeg, want er zijn ongetwijfeld al tweakers die het HP NZ223AA docking station binnen hebben.

Punt 3:
Dat is zeker een mooie oplossing. Staat mijn bureau wel gelijk vol vrees ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GjaltVK
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 22:30
Hebben mensen die ook de sleeve mee hadden besteld de laptop al geleverd gekregen? Ik had begrepen dat daar wat vertraging mee was?

Ik heb de laptop al heel vroeg besteld met toen pas een paar weken daarna een bevestiging gekregen van switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 11:31

TTROX

Christian N

TTROX schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 00:33:
Hallo!

Ik ben nu in het bezit van een 8530w en ik zat er over na te denken om over te stappen naar de 8560w.
Maar nu lees ik dat hier toch wel aardig wat mensen kleine problemen hebben met de 8560w dus vroeg ik mij af is het wel verstandig is om dan nog over te stappen van de 8530w naar de 8560w?
Niemand?

Enschede | 6720wp JinkoSolar 16x420 Z 47°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Zoals hier al eerder heeft gestaan komt dat vooral door te hoge verwachtingen en het feit dat op fora voornamelijk word geklaagd. Als je de extra prestaties nodig hebt of de laptop graag wilt weet ik zeker dat het een prima aankoop is. Mochten er klachten zijn dan ga je simpelweg langs het NSC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:10
GjaltVK schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:01:
Hebben mensen die ook de sleeve mee hadden besteld de laptop al geleverd gekregen? Ik had begrepen dat daar wat vertraging mee was?

Ik heb de laptop al heel vroeg besteld met toen pas een paar weken daarna een bevestiging gekregen van switch.
Ik heb de laptop met sleeve, sinds 3-08 binnen, heb rond 27-6 besteld.
Meer mensen waarbij het blokkeer knopje touchpad niet werkt? Ik vind dat een handige feature, maar er gebeurt niets als ik er met m'n vinger op druk.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Loekie schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 17:04:
[...]

Ik heb de laptop met sleeve, sinds 3-08 binnen, heb rond 27-6 besteld.
Meer mensen waarbij het blokkeer knopje touchpad niet werkt? Ik vind dat een handige feature, maar er gebeurt niets als ik er met m'n vinger op druk.
Je moet twee keer erop tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:10
danielkraak schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 17:21:
[...]

Je moet twee keer erop tikken.
Nope, doet het ook niet.
Raar, driver bijgewerkt, doet dubbeltab het blokkeren 1 keer, daarna niet meer....

[ Voor 18% gewijzigd door Loekie op 17-08-2011 18:25 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:14

musicer

Press any key to continue....

Leuk. Ik zie net dat het touchpad multitouch heeft. Heb zelf al gevonden dat pinch zoom werkt en sidescroll door 2 vingers van links laar rechts te bewegen. Iemand die al andere gestures heeft gevonden?

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 13:50

HaTe

haat niet

musicer schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:33:
Leuk. Ik zie net dat het touchpad multitouch heeft. Heb zelf al gevonden dat pinch zoom werkt en sidescroll door 2 vingers van links laar rechts te bewegen. Iemand die al andere gestures heeft gevonden?
Je kan in het configuratiescherm van Synaptics zelf de gestures instellen/wijzigen/bekijken.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• 1nf3n3t7
Voor de mensen die nog opzoek zijn naar een externe behuizing voor de DVD drive, mocht je die uit de laptop gehaald hebben, deze kan ik aanraden ook de service is prima!
http://cgi.ebay.nl/USB-2-...werke&hash=item45fc5ec759

• mbr01
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 22:44
(jarig!)
HaTe schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 00:05:
[...]

Je kan in het configuratiescherm van Synaptics zelf de gestures instellen/wijzigen/bekijken.
Er is zelfs suport voor drie vingers. Dan kun je bijvoorbeeld door je fotos heen scrollen (in windows foto viewer)

• Pimpam
Wel beetje off-topic maar toch: http://nos.nl/artikel/265...blets-en-smartphones.html (en overweegt zijn pc-tak af te stoten)

Heeft zoiets mogelijk ook veel invloed op garantie/service? (al dan niet als je van de UT af bent)

• danielkraak
Pimpam schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:31:
Wel beetje off-topic maar toch: http://nos.nl/artikel/265...blets-en-smartphones.html (en overweegt zijn pc-tak af te stoten)

Heeft zoiets mogelijk ook veel invloed op garantie/service? (al dan niet als je van de UT af bent)
Ik vraag me af of onder de PC-tak ook laptops vallen. HP heeft namelijk ontzettend veel verschillende laptops op de markt en een best goede naam op dit gebied. Het lijkt me dan ook sterk dat ze daarop te weinig winst maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Daarnaast gaat het om de consumenten pc markt, de Elitebooks zijn de zakelijke markt, ik denk dat ze nog wel even blijven bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0cter
nog even een vraagje, wat voor een SSD raden jullie aan voor de 8560w ??

op de shortlist staan nu:zie ik dan nog belangrijke spelers over het hoofd?
het gebruik is vooral foto, video, games en natuurlijk de standaard office, internet etc.

en zouden jullie de SSD in de primary HDD bay stoppen of in de hard-drive caddy (maakt dit nog uit voor de doorvoersnelheid?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB ;)

Als dat te weinig is, een M4 of intel 320. De vertex zou ik echt niet nemen tenzij je zeker weet dat hij werkt met je moederbord, en dat is niet zo:Vertex 3 240 GB en HP Elitebook 8530W. De M4 lijkt het ook niet helemaal lekker te doen (Devil777 in "[TU Delft] Laptopproject 2011 - 2012") dus dat word dan de intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Sowieso vind ik de vertexen nog een beetje gevaarlijk speelgoed omdat ze nogal eens de brui eraan geven. Die zou ik echt overslaan. Op mijn wenslijstje staat in ieder geval de m4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nf3n3t7
d0cter schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:25:
nog even een vraagje, wat voor een SSD raden jullie aan voor de 8560w ??

op de shortlist staan nu:zie ik dan nog belangrijke spelers over het hoofd?
het gebruik is vooral foto, video, games en natuurlijk de standaard office, internet etc.

en zouden jullie de SSD in de primary HDD bay stoppen of in de hard-drive caddy (maakt dit nog uit voor de doorvoersnelheid?)
Ikzelf heb de M4 van Crucial genomen, maar deze heeft nu nog wat problemen met opstarten maar de performance zijn wel heel erg goed! Er komt een firmware update aan maar tot nu toe duurt opstarten ietsje langer;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0cter
1nf3n3t7 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 18:12:
[...]

Ikzelf heb de M4 van Crucial genomen, maar deze heeft nu nog wat problemen met opstarten maar de performance zijn wel heel erg goed! Er komt een firmware update aan maar tot nu toe duurt opstarten ietsje langer;P
ah ok, goed om te horen dat de performance goed is :) hoe los jij momenteel de 'problemen' met een cold-boot op? --> de bios in en dan continue boot?

enig idee wanneer er een firmware update aankomt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met het interne geheugen? Als ik het goed begrepen heb aan de hand van de Kid Jansen review zit er één geheugenbankje in de laptop:

1x 4GB PC3-10600-1333MHz-CL9, Hynix HMT351S6BFR8C-H9, 1.5V, non ECC, 16x Hynix H5TQ2G838BFR H9C 115V geheugenchips

Kan ik daar dan gewoon een willekeurig merk / type geheugen bij plaatsen of moet het nog wel aan voorwaarden voldoen? Het moet wel een cas latancy van 9 zijn begreep ik, maar zou het merk nog uitmaken? Het moet wel bij elkaar passen denk ik?

Als ik op PC3-10600 (DDR3-1333) geheugen zoek, dan kom ik geen Hynix modules tegen in de pricewatch. Google geeft hits, maar voor 4gb ben je dan veel duurder uit dan het PC3-10600 (DDR3-1333) geheugen dat hier in de price watch staat.
Waarom is dat Hynix geheugen zo veel duurder dan de modules die ik in de pricewatch krijg te zien?

Graag zou ik er minimaal 4gb geheugen bijstoppen. Als ik de manual goed interpreteer kan dat het beste in het uitbreidingslot onder het toetsenbord? (dan is het dualchanel toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht omdat Hynix zich niet op de Europese markt richt.

Ik heb iig nog nooit een probleem gehad met het mixen van Hynix en Kingston geheugen. Sterker nog: mijn huidige laptop (T61) draait daar ook prima mee.

En als je het dan nog niet vertrouwd kun je er altijd nog twee reepjes Kingston inzetten en die Hynix inlijsten.

Of vier. Voor een grandtotal van €78,50 bij Informatique:
http://www.informatique.n...m-kvr1333d3s9-4g-4gb.html

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2011 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gyjo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:17
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:10:
Hoe zit het met het interne geheugen? Als ik het goed begrepen heb aan de hand van de Kid Jansen review zit er één geheugenbankje in de laptop:

1x 4GB PC3-10600-1333MHz-CL9, Hynix HMT351S6BFR8C-H9, 1.5V, non ECC, 16x Hynix H5TQ2G838BFR H9C 115V geheugenchips

Kan ik daar dan gewoon een willekeurig merk / type geheugen bij plaatsen of moet het nog wel aan voorwaarden voldoen? Het moet wel een cas latancy van 9 zijn begreep ik, maar zou het merk nog uitmaken? Het moet wel bij elkaar passen denk ik?

Als ik op PC3-10600 (DDR3-1333) geheugen zoek, dan kom ik geen Hynix modules tegen in de pricewatch. Google geeft hits, maar voor 4gb ben je dan veel duurder uit dan het PC3-10600 (DDR3-1333) geheugen dat hier in de price watch staat.
Waarom is dat Hynix geheugen zo veel duurder dan de modules die ik in de pricewatch krijg te zien?

Graag zou ik er minimaal 4gb geheugen bijstoppen. Als ik de manual goed interpreteer kan dat het beste in het uitbreidingslot onder het toetsenbord? (dan is het dualchanel toch?)
Ik heb het zelf al gedaan met Adata geheugen, zie ook mijn post het TU Delft laptopproject topic (zelfde laptop). Voor dual channel moet je er vooral op letten dat de chip-opbouw en grootte hetzelfde zijn. Dus als de ene reep aan twee kanten 8 chips heeft en 4GB is, dan moet de ander dat ook zijn.

Bij mij zat er Nanya (NT4GC64B8HB0NS-CG) geheugen in met een opbouw van 8 chips aan beide kanten, en die Adata is dat ook samen met de lage prijs heb ik daarom voor dat reepje gekozen, maar in principe kun je er ieder merk in stoppen.

Let er wel op dat, zoals ik al gepost had in het TU Delft topic, dat je voor dual-channel de chip onder het toetsenbord moet stoppen. Om hierbij te komen zul je het toetsenbord moeten verwijderden die niet zonder slag of stoot los gaat. Kid Jansen waarschuwde hiervoor ook al ergens in eerdere posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Heeft iemand z'n standaard al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nf3n3t7
d0cter schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:06:
[...]

ah ok, goed om te horen dat de performance goed is :) hoe los jij momenteel de 'problemen' met een cold-boot op? --> de bios in en dan continue boot?

enig idee wanneer er een firmware update aankomt ?
Ik ga via de bios exit and discard changes en dan start hij vanzelf goed op, of je kan hem gewoon aandoen en dan na een tijdje wachten start hij vanzelf opnieuw op. Dit is natuurlijk alleen als je geen haast hebt..

Er staat in een topic op crucial forums dat er binnen 'enkele weken' een nieuwe update uitkomt.. Dus t duurt nog wel even.

http://forum.crucial.com/...-Notifications/td-p/57854
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste