[UTwente] Notebook Project 2011 - 2012 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 13:50

HaTe

haat niet

Ik heb een vraag over de partities. Ik zou graag mijn documenten, video's en dergelijke op een aparte partitie zetten, maar dit kan niet, omdat er al 4 partities (het maximale, anders wordt het een dynamisch volume) in gebruik zijn:
- SYSTEM (voor opstarten)
- C:\ (die mag blijven)
- HP_RECOVERY (lijkt mij ook vrij belangrijk)
- HP_TOOLS (die kan weg?)

Hoe kan ik toch een aparte partitie maken? Kan daarvoor de HP_TOOLS partitie weg?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zouden die partities werkelijk zo belangrijk zijn? Kun je die niet weer gewoon aanmaken met een cd'tje als je ze nodig bent?

Waarom is die System partitie van belang voor het opstarten, of staat het besturing systeem daar op en is de C:\ gewoon een lege data partitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:57
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 17:29:
Waarom is die System partitie van belang voor het opstarten, of staat het besturing systeem daar op en is de C:\ gewoon een lege data partitie?
Op die System partitie staat onder andere de bootmanager van Win7, wat recovery & diagnotics tools (oa. memtest) en wat informatie over de hardware. Die partitie verwijderen is zo ongeveer het laatste wat je wil doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha ha, is dat zo? Heb geen idee wat voor tools dat dan zullen zijn, want volgens mij heeft geen enkel systeem van mij die speciale boot partitie voor windows nog. Dat zal wel komen omdat ik dual-boot draai, dus een andere bootloader gebruik voor het starten van windows.

Ik merk wel dat het tijd wordt om me eens te verdiepen hoe dat allemaal zit met die partities. Mijn ervaring met recovery partities in het verleden was niet zo goed, omdat het nooit goed werkte. Dat zal tegenwoordig wel goed voor elkaar zijn, maar destijds was het dus wel een reden om die overbodige partities zo snel mogelijk te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gyjo schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:45:
[...]

Ik heb het zelf al gedaan met Adata geheugen, zie ook mijn post het TU Delft laptopproject topic (zelfde laptop). Voor dual channel moet je er vooral op letten dat de chip-opbouw en grootte hetzelfde zijn. Dus als de ene reep aan twee kanten 8 chips heeft en 4GB is, dan moet de ander dat ook zijn.

[...]

Let er wel op dat, zoals ik al gepost had in het TU Delft topic, dat je voor dual-channel de chip onder het toetsenbord moet stoppen. Om hierbij te komen zul je het toetsenbord moeten verwijderden die niet zonder slag of stoot los gaat. Kid Jansen waarschuwde hiervoor ook al ergens in eerdere posts.
Bedankt voor de verwijzing. Heel dom van mij, want ik had je berichtje al eerder gelezen, maar ik kon het niet terugvinden. Ik zat in het verkeerde topic te zoeken blijkt nu.
In het TU Delft topic is momenteel nog wel verwarring m.b.t. de dual channel ondersteuning las ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 17:54:
Ha ha, is dat zo? Heb geen idee wat voor tools dat dan zullen zijn [..]
Mja in principe alleen de bootmanager en memtest. De partitie bevat alleen ook nog wat informatie over het systeem dat dan weer kan worden gebruikt door de recovery tools op de DVD. Verwijderen kan op zich ook wel als je dus net zoals jij een andere bootloader gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah oké, dat is een geruststelling. Blijft alleen de onduidelijkheid over omtrent de HP_RECOVERY en HP_TOOLS partities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Daar staan drivers op en een recovery partitie om je laptop te herstellen zonder DVD (dat was iig vorig jaar zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmystic
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-08 09:58
ik dacht(kan ik fout hebben) dat die partitie van 100MB niet eens de bootloader op staat, maar alleen recovery tools, dus als er iets fout gaat met booten, start ie vanuit daar op, en gaat hij uitzichzelf proberen het booten weer te fixen, is op zich wel belangrijk om te houden, heb al eens meegemaakt dat een pc dat nodig had.

trouwens, ligt het aan mij of is de helderheid erg laag? valt me ook op dat hij blijkbaar hoger kan, want als je hem verhoogd of verlaagd wordt hij minder dan een seconde opeens wel een stuk helderder, maar dan gaat hij meteen weer terug, is dit normaal en is de helderheid gewoon laag, (lager dan elk ander scherm hier, en begint wel ergerlijk te worden eigenlijk), of zou er iets fout zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Als je sowieso ook altijd kan herstellen met de DVD, dan gooi ik die partitie(s) weg. Kan iemand die bevestigen?

En de helderheid kan je verhogen met Fn + f10. Je kan ook automatische helderheid instellen met Fn+f11

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmystic
dat weet ik, maar ik had het over de maximale helderheid, als hij op max staat is hij nog steeds niet helder

Edit: Sorry, blijkbaar stond automatische helderheid aan, nu is het stukken beter, ik had al helderheid handmatig verlaagd en verhoogd, maar blijkbaar veranderd de automatische helderheid alleen de max helderheid, waardoor het dus leek alsof hij niet aanstond

[ Voor 54% gewijzigd door dmystic op 21-08-2011 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
dmystic schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:23:
dat weet ik, maar ik had het over de maximale helderheid, als hij op max staat is hij nog steeds niet helder
Toevallig aanstaan dat hij automatisch de achtergrondverlichting aanpast (afhankelijk van de omgevingslicht)?

Een bios-update gaf mij sowieso ook wat betere controle over mijn schermverlichting. Als bij mij het niveau namelijk op de helft stond was hij al op zijn laagst. Lager zette had dus geen nut.

[ Voor 11% gewijzigd door danielkraak op 21-08-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmystic
ah, toen ik hem editte stond jouw bericht er nog niet, toen ik verstuur drukte al wel :).... maar dat was dus het probleem, iig thnks voor het helpen, en die bios update moet ik ook nog doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
dmystic schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:30:
ah, toen ik hem editte stond jouw bericht er nog niet, toen ik verstuur drukte al wel :).... maar dat was dus het probleem, iig thnks voor het helpen, en die bios update moet ik ook nog doen
Haha geen probleem. Ik had die ene post ook tig keer geedit voor ik tevreden ermee was. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmystic
HaTe schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:22:
Als je sowieso ook altijd kan herstellen met de DVD, dan gooi ik die partitie(s) weg. Kan iemand die bevestigen?

En de helderheid kan je verhogen met Fn + f10. Je kan ook automatische helderheid instellen met Fn+f11
even om hierop terug te komen, ik had ergens gelezen dat er drivers daarop stonden die niet op het internet stonden, dus misschien is het handig om een image (via norton ghost oid) te maken van die partitie zodat je altijd nog kan herstellen.

die system partitie zou ik houden, omdat dat een standaard windows 7 partitie is die nog wel eens nuttig kan zijn als je windows niet wilt booten, dus lijkt het me handig die te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 22:48
Ik heb bij een schone installatie alles eraf gegooid en Windows installeert prima. Houdt er wel even rekening mee dat tijdens de installatie usb-apparatuur aan de rechterkant niet functioneert, omdat dat usb 3.0-aansluitingen zijn, mocht je met 'n usb-stick willen installeren.. Maar met de dvd kun je alle drivers zo weer installeren.

[ Voor 11% gewijzigd door RetroTycoon op 21-08-2011 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De RJ-45 werkt toch ook gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Out-of-the-box? Ik meen van wel, maar ik gebruik wifi. Helemaal zeker weet ik het niet.

[ Voor 7% gewijzigd door RetroTycoon op 22-08-2011 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 11:31

TTROX

Christian N

Tot welke datum kunnen de 8560w's worden aangeschaft bij Switch?

Enschede | 6720wp JinkoSolar 16x420 Z 47°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmystic
als het goed is(volgens mij ergens gelezen) tot februari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBreakalot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 08:29
Ik heb twee week geleden ook de 8560w in ontvangst mogen nemen, en ik heb er nu wat mee zitten spelen.
Daarbij heb ik OA een wachtwoord ingesteld in protecttools. Dat is nu dus het probleem, het windowswachtwoord wil niet meer weg, is hier wat aan te doen, naast een complete reinstall wat ik op internet vaak vind?

Ook heb ik een probleem met opstarten als de laptop een poos uit is geweest: Dan blijft het scherm zwart en is het wifilampje oranje. Na een paar seconden gaan de numlock en capslock knipperen en draaien de fans op 100%

[ Voor 51% gewijzigd door DrBreakalot op 24-08-2011 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikola
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:13
1nf3n3t7 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:57:
Voor diegene die ook nog interesse hebben in een HDD caddy voor de 8560w, ik heb er 1 op ebay besteld.
Ik heb het exemplaar nog niet ontvangen en kan dan ook nog niks zeggen over de kwaliteit en of het überhaupt past. Ik ga er de default 500GB hardeschijf van de laptop inzetten.
Hier de link naar het product.

http://cgi.ebay.com.sg/2n...ernal&hash=item3369cccf81
Kan je mij vertellen hoe lang het duurde voordat je de caddy binnenkreeg?

edit:
Bij mij duurde het 9 dagen (incl. weekend).

[ Voor 4% gewijzigd door Nikola op 31-08-2011 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bevalt de laptop bij de gelukkige eigenaren tot nu toe? Zijn de probleempjes die her en der werden ondervonden al netjes opgelost?

Heeft iemand al Linux op de Elitebook draaien?

Misschien een domme vraag, maar zit er ook een fan in de voeding van de Elitebook? Bij sommige laptops zit er een fan in de externe adapter. Volgens mij is de bijgeleverde adapter best wel zwaar, zeker als ik de Kid Jansen review lees.
Hoe zit dat bij het docking station. Zit daar ook nog een fan in ter koeling of is dat niet nodig? Die kan de laptop namelijk ook van stroom voorzien en er kan een interne hard disk worden ingebouwd. Zo wil ik het docking station dan ook graag gaan gebruiken. Dan kan ik de adapter mooi op mijn werkplek laten liggen en thuis vanaf het docking station verder werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:25
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:18:
Hoe bevalt de laptop bij de gelukkige eigenaren tot nu toe? Zijn de probleempjes die her en der werden ondervonden al netjes opgelost?

Heeft iemand al Linux op de Elitebook draaien?
Hier bevalt het ding goed, ik heb alleen het probleem met het palletje en ik blijf me een beetje ergeren aan het doorschijnen van het lampje achterzijde scherm naar de voorzijde, maar zodra scherm weer aan is is ook dat weg.
Ben nog niet toegekomen aan installeren linux. heb al wel gepartitioneerd, maar heb het nu iets te druk om een install en alles instellen uit te voeren. LiveCD ubuntu 11.04 biedt goede hoop, dus dat zou geen grote problemen moeten opleveren.
Misschien een domme vraag, maar zit er ook een fan in de voeding van de Elitebook? Bij sommige laptops zit er een fan in de externe adapter. Volgens mij is de bijgeleverde adapter best wel zwaar, zeker als ik de Kid Jansen review lees.
De voeding heeft geen fan en valt qua gewicht ook mee.
Hoe zit dat bij het docking station. Zit daar ook nog een fan in ter koeling of is dat niet nodig? Die kan de laptop namelijk ook van stroom voorzien en er kan een interne hard disk worden ingebouwd. Zo wil ik het docking station dan ook graag gaan gebruiken. Dan kan ik de adapter mooi op mijn werkplek laten liggen en thuis vanaf het docking station verder werken.
Geen ervaring mee.
EDIT: Waar ik wel ervaring mee heb is de sleeve, die is niet goed, de rits is nu al stuk. De sleeve is gewoon net wat te klein waardoor de laptop er niet niet goed inpast en de rits altijd onder spanning staat.

[ Voor 6% gewijzigd door Loekie op 28-08-2011 14:31 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 11:31

TTROX

Christian N

dmystic schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:43:
als het goed is(volgens mij ergens gelezen) tot februari
Ik heb emailcontact gehad met Switch en die konden mij vertellen dat ze besteld konden worden tot eind 2011

Enschede | 6720wp JinkoSolar 16x420 Z 47°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Loekie schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:48:
[...]
EDIT: Waar ik wel ervaring mee heb is de sleeve, die is niet goed, de rits is nu al stuk. De sleeve is gewoon net wat te klein waardoor de laptop er niet niet goed inpast en de rits altijd onder spanning staat.
Was mij ook opgevallen. Waarom konden ze niet een maatje groter doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0cter
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-02-2023
1nf3n3t7 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 16:01:
[...]

Ik ga via de bios exit and discard changes en dan start hij vanzelf goed op, of je kan hem gewoon aandoen en dan na een tijdje wachten start hij vanzelf opnieuw op. Dit is natuurlijk alleen als je geen haast hebt..

Er staat in een topic op crucial forums dat er binnen 'enkele weken' een nieuwe update uitkomt.. Dus t duurt nog wel even.

http://forum.crucial.com/...-Notifications/td-p/57854
ik lees net op de frontpage dat er een firmware-update uit is. zijn er hier al mensen die deze update op de Crucial M4 geflashed hebben? Zo ja, zijn de cold-boot problemen nu opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nf3n3t7
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-08 15:48
Opgelost ja, nieuw probleem ja, de laptop gaat niet meer uit..

Dus heeft iemand misschien een idee, na het afsluiten of opnieuw opstarten blijft het scherm zwart maar de lampjes blijven branden en je hoort de fan nog. De laptop gaat niet uit maar doet verder ook niks.

Edit nieuwe info:
In veilige modus sluit de laptop wel goed af, anders niet.

[ Voor 82% gewijzigd door 1nf3n3t7 op 02-09-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmystic
heb je de nieuwste bios versie? alhoewel, aangezien hij wel uitgaat via veilig modus, lijkt het me dat dat het probleem niet is, maar je kan het proberen.

gaat hij niet toevallig in slaapstand ofzo? je kan als het goed is namelijk de standaard afsluit actie veranderen ergens, is dat misschien het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nf3n3t7
Het blijkt aan de orginiele hitachi HDD te liggen in de upgrade bay, wanneer deze hardware matig is verwijderd is er geen probleem. Nu heb ik echter nog geen oplossing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikola
1nf3n3t7 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 21:26:
Opgelost ja, nieuw probleem ja, de laptop gaat niet meer uit..

Dus heeft iemand misschien een idee, na het afsluiten of opnieuw opstarten blijft het scherm zwart maar de lampjes blijven branden en je hoort de fan nog. De laptop gaat niet uit maar doet verder ook niks.

Edit nieuwe info:
In veilige modus sluit de laptop wel goed af, anders niet.
Ik heb dezelfde upgrade bay gehaald, en heb precies hetzelfde probleem met de pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB.

Ook bij mij gaat alles prima zodra ik de Hitachi eruit heb gehaald. Ben aan het mailen met Kingston Tech Support, dus als ik een oplossing heb laat ik het je weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerstee
  • Laatst online: 13-07-2024
Ook ik heb exact het zelfde probleem met de Hitachi in de zelfde caddy. Alleen heb ik er een OZC vertex 3 bij. Windows sluit wel af, maar daarna blijven alle lampjes en de ventilator aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0cter
ik heb ook het zelfde probleem, windows lijkt gewoon af te sluiten maar de lampjes + ventilator bijven gewoon aan.

Ik heb nu een crucial m4 in de upgrade bay en de standaard hitachi in de normale hdd bay. geen cold boot problemen maar afsluiten / sleepen / hibernate werkt niet lekker. Voor het afsluiten vind ik het nog niet zo'n probleem (5sec de powerbutton lost dat probleem wel op) maar dat de laptop niet in de sleep-modus gezet kan worden is toch wel onhandig.

als mensen een oplossing hebben gevonden dan hoor ik het graag.

nog een andere vraag:
ik heb in de pre-boot environment nu 2 boot-opties (1 naar de SSD en 1 naar de HDD ook al is die geformateerd), hoe kan ik de boot optie naar de HDD verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Voor mensen met een SSD, er zijn nogal wat manier om het e.e.a. sneller te laten verlopen. Bijvoorbeeld deze links:
http://www.ocztechnologyf...p?49779-SSD-Tweak-Utility
http://forum.notebookrevi...3819-ssd-tweaks-tips.html

De problemen zijn natuurlijk erg vreemd. Hebben jullie een fresh install gedaan of een image terug gezet? En daarnaast de chipset drivers goed geinstalleerd (en intel rapid storage?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0cter
Cyleo schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:20:
Voor mensen met een SSD, er zijn nogal wat manier om het e.e.a. sneller te laten verlopen. Bijvoorbeeld deze links:
http://www.ocztechnologyf...p?49779-SSD-Tweak-Utility
http://forum.notebookrevi...3819-ssd-tweaks-tips.html

De problemen zijn natuurlijk erg vreemd. Hebben jullie een fresh install gedaan of een image terug gezet? En daarnaast de chipset drivers goed geinstalleerd (en intel rapid storage?)
ik heb een fresh install gedaan op de SSD en voorzover ik weet heb ik alle chipset drivers (inclusief intel rapid storage) geinstalleerd.

Het probleem lijkt te komen door de combinatie van SSD en HDD, als ik namelijk de HDD verwijder dan heb ik geen problemen met afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik dat soort troep nu niet. De eerste tweak in de 2e link, disable write caching, is killing voor de performance van bepaalde SSD's. Tweak je SSD gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 22:44
(jarig!)
http://www.solidworks.com/sw/support/videocardtesting.html

Keek net ff op deze site aangezien realview nog niet werkt bij SolidWorks. Inmiddels is de HP 8560w ook aan het lijstje toegevoegd (was een tijdje terug nog niet het geval). Maar voorlopig is er alleen en driver voor de 1000M en de 2000M videokaarten.
Ben benieuwd hoe lang we moeten wachten op de M5950 driver.
Voor de Precision M4600 van Dell (met ook de M5950) is al wel een driver beschikbaar, dus zal waarschijnlijk dan niet heel lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Iemand al ervaringen met de ProBook? Zit er over te denken om hem aan te schaffen voor m'n ouders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dus niet de spirit van deze aanbieding...

Overigens, zonder de garantie vind ik het niet zo'n goede notebook die probook, een asus of whatever ander merk doet in principe hetzelfde, voor een lagere prijs. De meeste ouders raggen hun notebook ook niet zo af dat een zakelijke notebook een must is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nf3n3t7
Opvallend dat meer mensen hetzelfde probleem hebben icm dezelfde caddy, hoop niet dat het aan de caddy ligt? Ik heb zelf een clean install gedaan, meerdere keren, verschillende configuraties, bios geflasht en laatste drivers van ssd en hdd. Maar het probleem blijft, vreemde zaak.

Verwijderd

@Kid Jansen

In de uitgebreide review schreef je dat je het scherm nog zou gaan testen zodra je je eigen exemplaar binnen had. Nu hoeft dat wat mij betreft niet, maar ik ben wel benieuwd naar het uiteindelijke scherm dat geleverd wordt.
Hoe bevalt het scherm? Zit er een fatsoenlijk scherm in?

Toevallig zat ik gister bij iemand die een HP Pavilion dv7 had. Deze is met een 17" scherm uitgerust en het viel me op dat de kleuren best wel goed waren en dat deze best een goede inkijkhoek had! Kleurechtheid kan ik niet beoordelen, maar de kleuren bleven redelijk constant, ook als ik er heel scheef voor ging zitten.
Het is me niet duidelijk wat voor soort paneel er in heeft gezeten. Volgens de website worden ze geleverd met een 'BrightView' scherm en kan er gekozen worden voor twee resoluties (WXGA+ en SWXGA+) en is er een optie om 'Infinity Display te' prefereren boven een normaal scherm.
Als ik het goed begrepen heb is Infinity Display een extra glazenplaat die over het scherm wordt gelegd en in de basis dus gewoon hetzelfde paneel. Het is me niet duidelijk of het paneel een TN of IPS is geweest o.i.d.

Zou de Elitebook zoals deze op de UT te bestellen is daar een beetje bij in de buurt komen qua weergave?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 20:23 . Reden: Oeps, persoonsverwisseling gecorrigeerd. ]

• Loekie
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 17:14:
@Darkstone

In de uitgebreide review schreef je dat je het scherm nog zou gaan testen zodra je je eigen exemplaar binnen had. Nu hoeft dat wat mij betreft niet, maar ik ben wel benieuwd naar het uiteindelijke scherm dat geleverd wordt.
You're barking up the wrong tree, ofwel verkeerde user, Kid Jansen heeft die review geplaatst.
Toevallig zat ik gister bij iemand die een HP Pavilion dv7 had. Deze is met een 17" scherm uitgerust en het viel me op dat de kleuren best wel goed waren en dat deze best een goede inkijkhoek had! Kleurechtheid kan ik niet beoordelen, maar de kleuren bleven redelijk constant, ook als ik er heel scheef voor ging zitten.
Het is me niet duidelijk wat voor soort paneel er in heeft gezeten. Volgens de website worden ze geleverd met een 'BrightView' scherm en kan er gekozen worden voor twee resoluties (WXGA+ en SWXGA+) en is er een optie om 'Infinity Display te' prefereren boven een normaal scherm.
Als ik het goed begrepen heb is Infinity Display een extra glazenplaat die over het scherm wordt gelegd en in de basis dus gewoon hetzelfde paneel. Het is me niet duidelijk of het paneel een TN of IPS is geweest o.i.d.

Zou de Elitebook zoals deze op de UT te bestellen is daar een beetje bij in de buurt komen qua weergave?
Als je handig bent loop je even bij servicecentre naar binnen en als dat niet werkt vraag je een 1e jaars WB-er of IO-er hoe deze bevalt, deze hebben de high-end in gebruik.

Overigens heb ik er inmiddels ook Ubuntu op geplaatst en even met uitzondering van unity(ik kan niet wennen aan die balk en context wisselend reageren), heb ik geen vreemde toeren hoeven uit te halen om alles werkend te krijgen. Het enige dat ik heb hoeven doen is de toolspartitie verwijderen om daar ubuntu op te installeren.

specs

Verwijderd

Loekie schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:04:
You're barking up the wrong tree, ofwel verkeerde user, Kid Jansen heeft die review geplaatst.
Ja heel dom van mij, want ik wist wel dat Kid Jansen de review had gemaakt. Had per ongeluk de verkeerde naam getypt, maar dat is inmiddels al hersteld.
Als je handig bent loop je even bij servicecentre naar binnen en als dat niet werkt vraag je een 1e jaars WB-er of IO-er hoe deze bevalt, deze hebben de high-end in gebruik.

Overigens heb ik er inmiddels ook Ubuntu op geplaatst en even met uitzondering van unity(ik kan niet wennen aan die balk en context wisselend reageren), heb ik geen vreemde toeren hoeven uit te halen om alles werkend te krijgen. Het enige dat ik heb hoeven doen is de toolspartitie verwijderen om daar ubuntu op te installeren.
Goede tip, maar ik zit momenteel niet in Enschede en het kan nog wel even duren voor ik terug ben. De WB'ers die ik ken hebben allemaal al een laptop uit één van de voorgaande projecten.

Goed om te horen dat Ubuntu naar behoren werkt. In het verleden heb ik altijd veel gedoe gehad om zaken als de videokaart, geluidskaart, powermanagement, fn-toetsen met bijbehorende functies als brightness, volume etc., webcam, fingerprintreader, etc. werkende te krijgen.
Ben het overigens met je eens dat het nieuwe Unity niet echt een gelukkige keuze is. Jammer dat Ubuntu die weg is ingeslagen. Uiteraard is het wel gewoon mogelijk om Gnome of een andere DE / WM te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikola
Nikola schreef op maandag 05 september 2011 @ 01:28:
[...]

Ik heb dezelfde upgrade bay gehaald, en heb precies hetzelfde probleem met de pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB.

Ook bij mij gaat alles prima zodra ik de Hitachi eruit heb gehaald. Ben aan het mailen met Kingston Tech Support, dus als ik een oplossing heb laat ik het je weten
Dus na langduring zoeken naar een oplossing voor dit probleem, heb ik besloten om de verkoper op ebay te emailen. Hij vertelde mij dat ik de volgende pin moest verwijderen om het te laten werken (of als het te moeilijk was zou hij een nieuwe opsturen of een refund geven) :
Afbeeldingslocatie: http://www.ebayglass.com/8560w3.jpg

Ik ben vanochtend naar een practicumzaal op de TU Delft gegaan en heb t zelf gedaan met een schroevendraaier, soldeerbout en wat "de-soldeertape". Dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://img148.imageshack.us/img148/9310/20110909090457657delft.jpg
(Sorry voor de kwaliteit van de foto, maar het is gemaakt met mn telefoon.)

Resultaat: Het werkt allemaal prima zoals het vanaf het begin hoorde te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickje12
  • Laatst online: 24-06-2024
Kun je ook naar het NSC toe voor software problemen?

Ik had namelijk net problemen met de computer (o.a. het toetsenbord), misschien dat iemand van jullie ook wel weet hoe ik het moet oplossen. Wanneer ik een punt intikte kreeg ik een >. Ik kreeg allemaal hoofdletters toen Caps Lock uit stond (wanneer ik Shift erbij indrukte gebeurde er niets), en allemaal kleine letters toen Caps Lock aan stond. Ik wilde daarna het Word-bestand opslaan waarin ik aan het werk was, maar Ctrl+S werkte niet (er kwam een ander scherm voor(dit hoorde wel bij Word)).

Daarna ging ik naar Google zoeken naar het probleem, maar wanneer ik een resultaat aanklikte verscheen de pagina in een nieuw venster i.p.v. dat ik in hetzelfde venster bleef (opzich niet zo raar, maar normaal doet hij dit niet). Vervolgens heb ik de laptop opnieuw opgestart, toen deed hij weer normaal.

Misschien een beetje een rare beschrijving allemaal, maar ik hoop dat jullie het begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben niet zo bekend met windows, maar ik heb ook wel eens zoiets gehad toen ik op een windows computer aan het werk was. Het leek net of de toetsenbordindeling veranderd was ... en wat bleek? Dat was ook zo!
Er is een bepaalde toetsencombinatie waarmee je de toetsenbordindeling kunt veranderen. Blijkbaar overkomt mij dat nog wel eens per ongeluk.

Om een niet zo lang verhaal korter te maken: Heb je al gecontroleerd of je toetsenbord indeling niet per ongeluk verkeerd stond ingesteld? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickje12
Ik geloof dat je met Ctrl+Shift de toetsenbordinstellingen kunt veranderen. Ik heb dit geprobeerd, maar dit mocht niet baten. Bovendien denk ik niet dat het alleen het toetsenbord was. Het voorbeeld van Internet Explorer over Google heb ik al gegeven.

Ik bedenk me nu nog iets. Ik had twee Word-documenten open. Toen ik op het Word-icoontje op de taakbalk drukte werd er nog een Word-document geopend, in plaats van dat je zo'n overzichtje krijgt van de twee documenten. Als ik het nu probeer krijg ik wel weer dat overzichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmystic
Was ctrl mischien per ongeluk ingedrukt? Dat kan namelijk de meeste rare dingen verklaren, ook die ie en google dingen, het kan daarom ook zijn dat je tobo kapot is en daardoor ctrl doorgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nf3n3t7
Nikola schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:35:
[...]

Dus na langduring zoeken naar een oplossing voor dit probleem, heb ik besloten om de verkoper op ebay te emailen. Hij vertelde mij dat ik de volgende pin moest verwijderen om het te laten werken (of als het te moeilijk was zou hij een nieuwe opsturen of een refund geven) :
[afbeelding]

Ik ben vanochtend naar een practicumzaal op de TU Delft gegaan en heb t zelf gedaan met een schroevendraaier, soldeerbout en wat "de-soldeertape". Dit is het resultaat:

[afbeelding]
(Sorry voor de kwaliteit van de foto, maar het is gemaakt met mn telefoon.)

Resultaat: Het werkt allemaal prima zoals het vanaf het begin hoorde te werken
De verkoper heeft dus gezegd dat je een pin moest verwijderen? Maar wat heb je nu zelf gedaan want op je laatste foto zie ik een extra iets erop gesoldeerd?

EDIT: Ik kan bevestigen dat de oplossing werkt! Het is wel een gedoe maar het werkt wel, zorg voor een kleine kruiskop schroevendraaier.

[ Voor 6% gewijzigd door 1nf3n3t7 op 09-09-2011 21:21 ]

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 17:14:
@Kid Jansen

Ik ben er nog niet aan toe gekomen door andere reviews waar ik mee bezig was en werken en nu ook weer de studie die weer begonnen is.

Ik zal proberen om er dit weekend naar te kijken, maar ik weet niet of ik het dan ook al dit weekend af krijg. Als je m'n reviews van de MSI GT683R-231NL en de Dell Ultrasharp U2412M hebt gelezen snap je wel waarom > er gaat heel veel tijd in zitten om dat allemaal te testen en de resultaten te verwerken.

Verwijderd

Nee zeg ben je mal, dat gaf ik ook al aan, je hoeft wat mij betreft echt niet het scherm te gaan reviewen. Wij zijn al erg blij met de huidige uitgebreide review die je hebt gemaakt!
Ben alleen wel benieuwd naar je mening wat je er zelf van vind. Je hebt veel ervaring met andere schermen zoals je zelf ook al aangaf, dus was ik wel benieuwd naar jouw indruk.
Ik heb m'n laptop ook nog te weinig gebruikt om er zonder testen iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Verwijderd

Zou je een foto kunnen maken van hoe je zijkant er uitziet met de ssd?

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 19:30:
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, zou top zijn als iemand dat zou kunnen doen.

• mickje12
dmystic schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 18:22:
Was ctrl mischien per ongeluk ingedrukt? Dat kan namelijk de meeste rare dingen verklaren, ook die ie en google dingen, het kan daarom ook zijn dat je tobo kapot is en daardoor ctrl doorgeeft.
Bedankt voor je reactie.
Het kan inderdaad zijn dat misschien het toetsenbord kapot is, maar kan dit opgelost worden door de computer opnieuw op te starten? Hierna was het bij mij namelijk opgelost. Met een beetje geluk was dit gewoon eenmalig. Toch vraag ik me af waardoor dit kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tip van dmystic was wel een goede. Er is in Windows ook nog een 'sticky keys' functie dacht ik? Misschien dat die per ongeluk geactiveerd was i.c.m. de ctrl toets?
Je zult het gewoon even in de gaten moeten houden de komende tijd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nf3n3t7
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 19:30:
Wat bedoel je precies? Gewoon van de zijkant van de laptop, zoals je deze in normale omstandigheden ziet? Dat ziet er namelijk hetzelfde uit als je normaal een disk drive erin hebt. Het frontje kan je gewoon overplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickje12
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 00:14:
De tip van dmystic was wel een goede. Er is in Windows ook nog een 'sticky keys' functie dacht ik? Misschien dat die per ongeluk geactiveerd was i.c.m. de ctrl toets?
Je zult het gewoon even in de gaten moeten houden de komende tijd dus.
Ik had gisteren hetzelfde probleem nog een keer. Maar het probleem zat hem niet in de Ctrl, maar in de Shift. Deze bleef om de een of andere reden de hele tijd 'ingedrukt'. Wanneer ik de computer opnieuw opstart is het over, wanneer ik hem 'hybernate' is het er nog wel. Misschien dat er inderdaad een 'sticky key' functie is. Hoe ik die dan activeer is een andere vraag. Heb even gezocht op google, maar daar kan ik niet vinden hoe ik hem per ongeluk heb aangezet. Ik ga denk ik toch morgen maar even naar het NSC, misschien dat zij mij meer kunnen vertellen.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:14

musicer

Press any key to continue....

mickje12 schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:11:
[...]

Ik had gisteren hetzelfde probleem nog een keer. Maar het probleem zat hem niet in de Ctrl, maar in de Shift. Deze bleef om de een of andere reden de hele tijd 'ingedrukt'. Wanneer ik de computer opnieuw opstart is het over, wanneer ik hem 'hybernate' is het er nog wel. Misschien dat er inderdaad een 'sticky key' functie is. Hoe ik die dan activeer is een andere vraag. Heb even gezocht op google, maar daar kan ik niet vinden hoe ik hem per ongeluk heb aangezet. Ik ga denk ik toch morgen maar even naar het NSC, misschien dat zij mij meer kunnen vertellen.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties.
Ik weet dat je sticky keys aanzet door 5x snel op shift te drukken. Of je ze ook zo weer uit zet weet ik niet. Kun je wellicht proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, het is mij meermalen overkomen dat ik per ongeluk de sticky keys activeerde als ik op een 'gast systeem' werkte. Een Windows systeem in een van de computerzalen van de universiteit bijvoorbeeld. Dit werd niet geactiveerd door 5x de shift toets in te drukken, maar in mijn geval kwam het door de shift te lang ingedrukt te houden. Een periode van enkele seconden. Blijkbaar doe ik dat nog al vaak, want het overkwam mij nog al eens.

Heb het net overigens geprobeerd op een laptop met Windows, maar daarop kreeg ik het dus niet voor elkaar. Welke Windows versie gebruik je?
Aangezien een herstart het probleem verhelpt ben je geneigd aan een softwarematig 'probleem' (of feature?) te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickje12
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:36:
Nou, het is mij meermalen overkomen dat ik per ongeluk de sticky keys activeerde als ik op een 'gast systeem' werkte. Een Windows systeem in een van de computerzalen van de universiteit bijvoorbeeld. Dit werd niet geactiveerd door 5x de shift toets in te drukken, maar in mijn geval kwam het door de shift te lang ingedrukt te houden. Een periode van enkele seconden. Blijkbaar doe ik dat nog al vaak, want het overkwam mij nog al eens.

Heb het net overigens geprobeerd op een laptop met Windows, maar daarop kreeg ik het dus niet voor elkaar. Welke Windows versie gebruik je?
Aangezien een herstart het probleem verhelpt ben je geneigd aan een softwarematig 'probleem' (of feature?) te denken.
Ik heb er Windows 7 Home Premium op staan. Ik zag op internet inderdaad staan dat je door 5x de shift toets in te drukken sticky keys kan activeren. Ik heb dit geprobeerd, maar dan komt er nog wel eerst een pop-up voor met de vraag of je het wil activeren. Ik kan me niet voorstellen dat ik 5 keer shift achter elkaar ingedrukt heb, en die pop-up heb ik in ieder geval niet gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb inmiddels enkele klachten gelezen over de fan van de Elitebook die bij sommigen te veel en te luidruchtig te werk zou gaan. Deze schijnt met een tooltje naar een lager toerental kunnen worden gezet en ik las ook dat bij iemand het na een biosupdate aanzienlijk beter werd.
Het is natuurlijk een krachtige laptop die zijn warmte wel kwijt moet, dus enige geluidsproductie lijkt mij niet meer dan logisch. Met name bij belasting. Een straaljager zit je echter ook niet op te wachten natuurlijk.

Hoe ervaren jullie het in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickje12
Ik ben bij het NSC langsgeweest, er zat blijkbaar een kabeltje onder het toetsenbord niet goed aangesloten. Hopelijk is het nu opgelost, maar dat zal op den duur duidelijk worden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnixzzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-08 21:09
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:03:
Heb inmiddels enkele klachten gelezen over de fan van de Elitebook die bij sommigen te veel en te luidruchtig te werk zou gaan. Deze schijnt met een tooltje naar een lager toerental kunnen worden gezet en ik las ook dat bij iemand het na een biosupdate aanzienlijk beter werd.
Het is natuurlijk een krachtige laptop die zijn warmte wel kwijt moet, dus enige geluidsproductie lijkt mij niet meer dan logisch. Met name bij belasting. Een straaljager zit je echter ook niet op te wachten natuurlijk.

Hoe ervaren jullie het in de praktijk?
Hoewel ik hem niet luidruchtig vind valt het me wel op dat de fan wanneer hij idle't wel snel begint te draaien. Niet met veel storend geluid, maar ik heb het idee dat het niet echt nodig is dat hij draait. Vlak nadat je hem opstart is hij fluisterstil maar na een paar minuten begint toch die fan (in ik gok in zijn laagste stand) te draaien.

Overigens zegt aida64 dat de koelingsventilator van de GPU constant op 100% draait, wat ik ook doe. Of dit nou een fout van aida64 is of dat dat ding echt de hele tijd op 100% draait weet ik niet. Ik heb BIOS F.02, wat F.03 voor verbetering brengt kan ik niet vinden.

• Mindstorms
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-04 03:47
Ik heb zelf ook een EliteBook 8560 via de UT gekocht, maar ik heb nog wel een vreemde opmerking, namelijk dat mijn scherm een lichte vlek vertoont. Ik heb het ernstige vermoeden dat het HP-lampje van de voorkant van het scherm doorschijnt door de LCD heen en er daardoor dus een lichte vlek in het midden ontstaat. Bij het Notebook Service Center zeggen ze echter dat "het niet hoort, maar het is geen defect"? :? Volgens mij is iets dat niet hoort en wel gebeurt een defect te noemen, maar dat zal wel aan mij liggen 8)7 . Ze willen hooguit het LCD-scherm vervangen (dus de hele bovenkant van de laptop, dat doen ze gewoon in één keer namelijk), maar dat vond de medewerker wel heel veel werk zonder dat hij kon zeggen of het zou helpen, hij dacht namelijk van niet.

Enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? Ik denk er zelf aan om een stuk zwart plastic tussen het lampje en de LCD te plakken, maar als ik hem open haal denk ik dat ik mijn garantie kwijt ben en dat is ook niet de bedoeling...

De volgende kinderziekte is trouwens dat de haakjes die het scherm vast moeten houden als de laptop dichtgeklapt zit zeer snel afbreken, bij een vriend van me waren ze al stuk toen de laptop uit de doos kwam, en de leenlaptops van het NSC waren al op toen hij er kwam omdat iedereen er last van schijnt te hebben. Ze werken niet lekker, maar tot zo ver zijn die van mij in elk geval nog heel, ik heb meer last (in donkere omstandigheden) van de vlek in mijn scherm.

Behalve dat ben ik trouwens prima tevreden O-)

• Loekie
Mindstorms schreef op donderdag 15 september 2011 @ 18:36:
Ik heb zelf ook een EliteBook 8560 via de UT gekocht, maar ik heb nog wel een vreemde opmerking, namelijk dat mijn scherm een lichte vlek vertoont. Ik heb het ernstige vermoeden dat het HP-lampje van de voorkant van het scherm doorschijnt door de LCD heen en er daardoor dus een lichte vlek in het midden ontstaat. Bij het Notebook Service Center zeggen ze echter dat "het niet hoort, maar het is geen defect"? :? Volgens mij is iets dat niet hoort en wel gebeurt een defect te noemen, maar dat zal wel aan mij liggen 8)7 . Ze willen hooguit het LCD-scherm vervangen (dus de hele bovenkant van de laptop, dat doen ze gewoon in één keer namelijk), maar dat vond de medewerker wel heel veel werk zonder dat hij kon zeggen of het zou helpen, hij dacht namelijk van niet.

Enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? Ik denk er zelf aan om een stuk zwart plastic tussen het lampje en de LCD te plakken, maar als ik hem open haal denk ik dat ik mijn garantie kwijt ben en dat is ook niet de bedoeling...

De volgende kinderziekte is trouwens dat de haakjes die het scherm vast moeten houden als de laptop dichtgeklapt zit zeer snel afbreken, bij een vriend van me waren ze al stuk toen de laptop uit de doos kwam, en de leenlaptops van het NSC waren al op toen hij er kwam omdat iedereen er last van schijnt te hebben. Ze werken niet lekker, maar tot zo ver zijn die van mij in elk geval nog heel, ik heb meer last (in donkere omstandigheden) van de vlek in mijn scherm.

Behalve dat ben ik trouwens prima tevreden O-)
Die van mij heeft het ook, die van m'n huisgenoot niet. Het komt door het lampje en QA van HP is ook niet je van het zo blijkt.
Dat met die haakjes heb ik ook, de linker is ook schuin afgebroken, dit was al bij aankomst het geval.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0cter
1nf3n3t7 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 20:31:
[...]

De verkoper heeft dus gezegd dat je een pin moest verwijderen? Maar wat heb je nu zelf gedaan want op je laatste foto zie ik een extra iets erop gesoldeerd?

EDIT: Ik kan bevestigen dat de oplossing werkt! Het is wel een gedoe maar het werkt wel, zorg voor een kleine kruiskop schroevendraaier.
bij mij lijkt alles ook naar behoren te werken wanneer deze pin verwijderd is. het is inderdaad even prutsen maar dan heb je ook wat :)

--
nog iets heel anders: na het installeren van windows op de SSD en het formateren van de originele HD heb ik bij het booten 2 opties
  • booten naar de SSD
  • booten naar de HDD
nu wil ik de optie om te booten naar de HDD verwijderen uit het lijstje --> wie weet hoe dit moet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Bios aanpassen lijkt mij. Boot set-up of iets in die geest.

[ Voor 40% gewijzigd door RetroTycoon op 20-09-2011 19:45 ]

• KVanL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 07:12

KVanL

Alles is relatief

Zijn hier meer mensen die problemen hebben met de levertijd van de 8560W? Ik heb hem nu bijna 3 weken geleden besteld en er is nog steeds bar weinig bekend over de levertijd, behalve dat die steeds langer wordt.
Het schijnt dat ze bij HP een tekort aan onderdelen hebben, maar niemand lijkt te weten wanneer ze weer laptops kunnen leveren.

Van Switch word je in ieder geval niet veel wijzer. Er zou een levertijdindicatie in de orderbevestiging staan, maar die kon ik niet vinden. Na 2 mails naar Switch kreeg ik als antwoord dat het 5 tot 10 werkdagen zou zijn. Die zijn nu voorbij, maar ik heb nog steeds geen laptop.
Een studiegenoot met vrijwel hetzelfde probleem heft vorige week naar Switch gebeld en hij kreeg te horen dat hij zijn laptop waarschijnlijk aan het eind van de week (vorige week, dus) op zou kunnen halen. De volgende dag ben ik ook maar eens gaan bellen en toen zeiden ze dat ze begin deze week waarschijnlijk weer een lading binnen zouden krijgen. Afgelopen maandag heb ik maar weer eens gebeld, en toen kreeg ik doodleuk te horen dat het op z'n vroegst 3 oktober zou worden. Daar was ik op z'n zachtst gezegd niet blij mee, want ik begin de laptop nu toch echt wel nodig te hebben.

Ik ben er inmiddels wel achter dat Switch het zelf ook niet weet. De studiegenoot die ik net al noemde heeft maandagmiddag ook maar weer eens gebeld, en hij kreeg te horen dat hij hem misschien volgende week zou krijgen. Dat lijkt me vreemd, want hij heeft de laptop een dag later besteld dan ik.
Switch lijkt zijn beloftes in ieder geval niet na te komen, want op hun site staat nog doodleuk dat alle orders voor 15 september voor 1 oktober geleverd worden, en de laatste keer dat ik op een kalender keek, was 3 oktober later dan 1 oktober.

Weet hier iemand hoe het met de problemen van HP zit en wanneer ze weer laptops gaan leveren? Ik zou het namelijk wel prettig vinden als ik weet waar ik aan toe ben.

• HaTe

HaTe

haat niet

mbr01 schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:27:
http://www.solidworks.com/sw/support/videocardtesting.html

Keek net ff op deze site aangezien realview nog niet werkt bij SolidWorks. Inmiddels is de HP 8560w ook aan het lijstje toegevoegd (was een tijdje terug nog niet het geval). Maar voorlopig is er alleen en driver voor de 1000M en de 2000M videokaarten.
Ben benieuwd hoe lang we moeten wachten op de M5950 driver.
Voor de Precision M4600 van Dell (met ook de M5950) is al wel een driver beschikbaar, dus zal waarschijnlijk dan niet heel lang duren.
Nu staat hij er wel bij. Driver van de videokaart kan worden geüpdatet via HP Support Tools :)

• mbr01
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 22:44
(jarig!)
HaTe schreef op woensdag 21 september 2011 @ 20:26:
[...]

Nu staat hij er wel bij. Driver van de videokaart kan worden geüpdatet via HP Support Tools :)
AH, wilde het net gaan melden. En inderdaad verschijnt nu de realview optie in solidworks. Opzich ook weer niet heel boeiend.

Merk om eerlijk te zijn helemaal niet zoveel dan de professionele videokaart. Ik heb een programmatje, realhack genaamd, waarmee je realview ook beschikbaar kan maken voor niet ondersteunde videokaarten.
Mijn vast pc (gtx460) draait het net zo soepel als deze videokaart.Benchmarks wijzen wel wat anders uit overinges. Maar goed. Bij WB hoef je toch nooit echt hele ingewikkelde apparaten te maken in SW. Kan met niet voorstellen dat de ontwerpen veel ingewikkelder gaan worden dan een jaartje of 7 geleden, en toen werkte het ook al soepel.

Verwijderd

KVanL schreef op woensdag 21 september 2011 @ 20:08:
Zijn hier meer mensen die problemen hebben met de levertijd van de 8560W? Ik heb hem nu bijna 3 weken geleden besteld en er is nog steeds bar weinig bekend over de levertijd, behalve dat die steeds langer wordt.
Het schijnt dat ze bij HP een tekort aan onderdelen hebben, maar niemand lijkt te weten wanneer ze weer laptops kunnen leveren.
Heel vervelend. Mocht je meer komen te weten zou je het ons hier dan kunnen laten weten?
Heb precies hetzelfde als jou. Tijd terug de bestelling gedaan en inderdaad geen leverdatum in de ontvangstbevestiging.
Ook ik ben die laptop zo langzamerhand wel eens nodig en was er stiekem toch wel vanuit gegaan om daar (voor) 1 oktober over te kunnen beschikken.

• Rednas
  • Laatst online: 07-09 07:13
Ik heb zojuist met Switch gebeld, en ze verwachten een levering van de 8560w voor het einde van volgende week. Als je hem al een tijd geleden besteld hebt zou je bij die batch moeten zitten :)

The Dude abides!

• KVanL

KVanL

Alles is relatief

Ik hoop dat je gelijk hebt, Rednas, maar ik geloof inmiddels niks meer als het om levertijden gaat, totdat ik de laptop zelf in handen heb. Het is op z'n minst al goed nieuws dat het sinds maandag niet later is geworden. Ik ga er ten minste vanuit dat, als ze einde volgende week een partij binnen krijgen, dat ik hem dan uiterlijk de maandag erop (3 oktober dus) kan afhalen.

Ik denk dat ik morgen ook maar weer eens een telefoontje met Switch ga plegen, dus als ik wat nieuws te horen krijg, zal ik het hier ook posten.

• KVanL

KVanL

Alles is relatief

Ik heb gistermiddag dus weet met Switch gebeld en voor het eerst was de leverdatum niet uitgesteld sinds de laatste keer dat ik belde (maandag dus). Sterker nog: het was vervroegd. Ze verwachten dinsdag of woensdag een partij binnen te krijgen, welke dan verderop in de week uitgeleverd kan worden.

Met een beetje geluk heb ik mij laptop dan 'al' voor volgend weekend. Toch geldt nog steeds: eerst zien, dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas
Ik snap dat je sceptisch bent over de levertijden. Nu maar hopen dat ze inderdaad morgen of woensdag binnenkomen.

Hebben degenen die gekozen hebben voor de optie 'afhalen' trouwens van tevoren bericht gekregen dat de laptop klaar lag of moesten jullie er zelf achteraan bellen?

The Dude abides!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al iets gehoord van Switch? Krijgen we nog een bevestiging van de leverdatum of moet ik zorgen dat er de hele week iemand thuis is voor het geval dat de postpakkettendienst toch voor het weekend levert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmystic
ik zou niet veel verwachtingen hebben op een bevestiging, of een enigszins acurate leverdatum, ik had specifiek gevraagd of ze hem na een bepaalde datum konden bezorgen, wegens vakantie, lag hij toen ik terugkwam al een week bij de buren :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVanL

KVanL

Alles is relatief

Ik weet niet hoe het bij afleveren gaat, maar ik heb zelf voor afhalen gekozen en Switch schijnt dan te mailen als je hem af kunt halen.

Ik heb gisteren trouwens weer eens gebeld (kun je niet vaak genoeg doen..), en de leverdatum stond nog steeds op 'eind deze week'. Ik heb dus goede hoop dat ik voor het weekend mijn laptop heb. Misschien bel ik morgen wel weer eens om te vragen of ze al wat binnen hebben gekregen.

Verwijderd

Even navragen voor de zekerheid: Kun je de laptop in originele staat herstellen met het cd-image dat bij het NSC online is gezet?
Of is dat alleen een cd met daarop belangrijke drivers?

Waarschijnlijk ga ik de HD gelijk her-partitioneren i.v.m. dualboot besturingsysteem.

• Loekie
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 12:35:
Even navragen voor de zekerheid: Kun je de laptop in originele staat herstellen met het cd-image dat bij het NSC online is gezet?
Of is dat alleen een cd met daarop belangrijke drivers?

Waarschijnlijk ga ik de HD gelijk her-partitioneren i.v.m. dualboot besturingsysteem.

HP levert bij Business notebooks doorgaans alleen een driver en applicatie CD/DVD en laat je de windws herstelCD branden bij eerste start. Ik heb dat helaas niet voorbij zien komen en dus geen herstelDVD, ik kan ook geen optie vinden om dat alsnog te regelen.

Ik heb hier de inhoud van de tools en recovery-partitie gekopieerd en de partities verwijderd zodat ik Ubuntu kon installeren. Dit gewoon via schijfbeheer van windows zelf.

EDIT: nvm, ik praat onzin, beide CD's zitten gewoon in de doos

[ Voor 4% gewijzigd door Loekie op 28-09-2011 13:36 . Reden: Doos opgezocht met inhoud ]

specs

• Rednas
Zojuist weer met Switch gebeld en er is een batch met 8560w laptops binnengekomen vandaag. Helaas zat ik daar zelf niet bij, maar misschien hebben mensen hier meer geluk.

Verder werd er gezegd dat ze voor het einde van de week nog een andere batch binnen krijgen, maar daar werd wel een slag mee om de arm gehouden.

The Dude abides!

Verwijderd

Mij is verteld dat ze waarschijnlijk 3 oktober gaan leveren. De mensen die hem laten bezorgen worden van te voren op de hoogte gesteld wanneer ze worden verstuurd.
Hopelijk komen ze eerder, maar die kans acht ik zeer klein. Het is nu woensdag en ze weten nog niet wanneer de nieuwe batch binnenkomt. Een pakketdienst is ook al snel twee dagen nodig, dus dat wordt wel na het weekend.

• KVanL

KVanL

Alles is relatief

Gisteren was mijn poging Switch te bellen weinig succesvol omdat de afdeling verkoop een vergadering had ofzo, maar toen ik het vandaag weer probeerde wisten ze mij te vertellen dat ze de laptop inmiddels binnen hebben en dat ik vandaag nog mail krijg wanneer ik hem op kan halen.
De dame achter de telefoon kon dat zelf niet vertellen, en ze kon het ook niet uitzoeken omdat dat heel erg ingewikkeld was omdat er heel veel orders waren ofzo. Ik heb maar niet verder doorgezeurd en ben nu dus in blijde verwachting van een mailtje van Switch. Met een beetje geluk heb ik vandaag of morgen dus (eindelijk) mijn laptop.

Verwijderd

Laat je het bezorgen of ga je het zelf afhalen?

• KVanL

KVanL

Alles is relatief

Ik ga hem zelf ophalen. Vanaf waar ik woon is het maar een kilometer of 10 naar het afhaaladres, en ik heb er wel een uurtje fietsen voor over om ervoor te zorgen dat er niet nog een dag verzendtijd overheen komt en dat de postbode niet bij een dichte deur aankomt en ik nóg langer moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Durf het bijna niet te vragen ... maar ... heeft iemand al bericht gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas
Nope, helaas nog niet. De laptop voor het weekend ophalen zit er bij mij niet meer in denk ik.

The Dude abides!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:47:
Durf het bijna niet te vragen ... maar ... heeft iemand al bericht gehad?
Ik ben vanochtend gebeld dat ik hem vandaag kon ophalen. Jammer genoeg ben ik pas weer Maandag in de buurt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVanL

KVanL

Alles is relatief

Ik heb hem vandaag opgehaald. Vanochtend werd ik gebeld dat ik hem op kon halen, dus ik ben vanmiddag gelijk naar Oldenzaal gefietst en ze hebben zowaar een werkende laptop geleverd.

Voor degenen die zich afvragen of Linux er goed op draait (ik weet niet of die vraag al is beantwoord): Ik heb er gelijk Kubuntu 11.04 op gezet (in dualboot) en dat lijkt prima te werken, out of the box. Ik heb het nog niet heel uitgebreid kunnen testen, maar alles wat ik heb geprobeerd werkte prima en ook drivers voor de videokaart leverden geen problemen op.
Ik moest wel de recovery-partitie wegmikken omdat er standaard al 4 partities in gebruik waren. De recovery-partitie is toch vrij nutteloos, want er zitten een windows- en een driver-DVD. De Windows-DVD heb ik ook direct gebruikt om een clean install te doen, zodat ik geen last heb van HP-meuk en andere irritante dingen als Norton. Drivers heb ik daarna van HP gedownload, zoadt ik de laatste versies heb en er niet alsnog allerlei utilities vanaf de DVD worden geïnstallerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmystic
ik vroeg me iets af, deze elitebook zou iets van quickweb moeten hebben, als ik het goed begrijp iets als splashtop os, maar is er iemand die dat aan de praat heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Quickweb kan je installeren via HP Support Assistant. Deze kwam bij mij als een update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnixzzz
Het is alleen jammer dat windows uit hibernate halen sneller gaat dan quickweb opstarten.. Het ziet er wel mooi uit verder, maar ik gebruik het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmystic
ik heb hem geinstalleerd, maar het lukt me niet om ervan op te starten, dat moet toch gewoon met die knop naast het rekenmachine knopje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnixzzz
Ja klopt..ik heb er niets voor hoeven installeren(ik heb direct na binnenkomst een installatie van win7 van msndaa gedaan, en alleen de nodige drivers van de driver cd). Wanneer hij uit of in hibernate staat kan je gewoon op het soort wereldbolletje drukken(tussen de mute en rekenmachine knop) en dan start HP quickweb op... Leuk bedacht, verkeerd gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmystic
ah ik heb hem werkend gekregen, had verwacht dat je op die knop moest drukken zodra hij opstartte, maar blijkbaar moest hij er helemaal voor uitstaan, dank je!

nu weet ik meteen dat ik die hp tools partitie weg kan gooien, quickweb is niks voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas
Zojuist maar weer eens gebeld met Switch: 17 oktober is de nieuwe datum voor de 8560w :/

The Dude abides!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielvanp
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-08 00:41
wat! 17 oktober?? ik heb gisteren gebeld en mij werd verteld dat vandaag een batch aan zou moeten komen bij switch. Hebben ze daar nog iets over gezegd dat die vertraagd is ofzo?

[ Voor 30% gewijzigd door Danielvanp op 04-10-2011 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas
Daar hebben ze mij niets over verteld. De dame aan de lijn gaf aan dat ze een mail had gekregen over notebooks van de UT en daar stond in dat de levertijd 17 oktober was, verder geen woord over een vertraging.

The Dude abides!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielvanp
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-08 00:41
vreemd, toen ik ze maandag belde hadden ze het over een "door hp bevestigde" levering...
Dan ga ik morgen ook maar weer een belletje plegen, wil nu eiglijk wel graag m'n laptop hebben
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste