Om het geheugen uit te bereiden heb ik 2x 4gb Kingston geheugen gehaald.
Alvorens het te installeren heb ik eerst memtest86 gedraaid om te controleren of het bestaande geheugen okay was. Dit draaide zonder problemen.
Vervolgens heb ik het nieuwe geheugen in de uitbreidingsloten aan de onderkant van de laptop gezet. Aansluitend heb ik gelijk weer memtest86 gedraaid.
Het volgende probleem doet zich nu voor. Aangezien er nu in totaal 12gb ram in zit duurt het testen best lang. Daarom doe ik in de tussentijd iets anders. Toen ik tussendoor kwam controleren of de test al was afgerond zag ik dat de laptop was uitgeschakeld.
Op dat moment dacht ik nog dat het misschien kwam omdat ik per ongeluk de stroom had uitgeschakeld van de stekkerbak met masterswitch. Raar, want er zat toch ook een accu in de laptop die het over zou moeten nemen dan dacht ik nog.
Hoe dan ook, ik heb memtest86 opnieuw gestart en ben weer iets anders gaan doen. Toen ik net terug kwam was de laptop weer uit zichzelf uitgeschakeld.
Dit is geen goed teken denk ik. Waarschijnlijk is er dan toch iets mis met het nieuw gekochte geheugen?
Helaas weet ik dus niet wat er mis is, aangezien de laptop uit staat en ik dus geen foutcodes heb kunnen zien.
Heb memtest86 nu voor de derde keer draaien en ik zit er zelf naast om het nu in de gaten te houden.
Zal hoogstwaarschijnlijk het nieuwe geheugen zijn of niet? Dat lijkt wel de meest plausibele verklaring.
Edit:
Inmiddels is er één complete testreeks afgelopen (1 pass) zonder fouten. De tweede ronde loopt nu dus. Nog geen idee wat er eerder mis is gegaan.
[
Voor 5% gewijzigd door
Anoniem: 153794 op 03-11-2011 21:16
. Reden: Update testresultaat ]