[UTwente] Notebook Project 2011 - 2012 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153794

Maandag werd mij verteld dat er een batch van HP 8560W laptops zou binnenkomen. Deze zouden dan woensdag of donderdag worden verzonden.
Dit blijkt nu dus mogelijk 17 oktober te worden?! Dat is echt onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-06 21:46
Dan ben ik benieuwd wat jullie vandaag te horen krijgen over die bevestigde leveringen. Hopelijk is het dan toch eerder dan de 17e.

The Dude abides!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielvanp
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-03 11:16
Zojuist switch gebeld, de persoon die ik sprak wist niks over 17 oktober, echter was de levering wel vertraagd. HP zou op het laatste moment hebben laten weten dat er productieproblemen waren, en switch verwacht nu over 5a6 werkdagen de notebooks geleverd te kunnen hebben.
Vind dit nogal vaag allemaal, zal me niks verbazen als het over 6 dagen weer uitgesteld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Begin het nu wel echt zat te worden. Kan die order ook ongedaan worden gemaakt? Ben die laptop nu gewoon nodig. Het geld is natuurlijk al lang en breed afgeschreven, maar ik kan nu nog steeds niets. Tegen die tijd dat die laptops überhaupt een keer geleverd gaan worden kun je waarschijnlijk voor het zelfde bedrag een vergelijkbaar systeem in de winkel kopen.
Switch zal zich wel beroepen op overmacht, maar dat begint in mijn ogen een beetje ongeloofwaardig te worden.

edit:
Gebeld en te horen gekregen dat ze waarschijnlijk vrijdag 14 oktober komen. Lekker is dat zeg.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 153794 op 05-10-2011 14:41 . Reden: Update leveringstijd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielvanp
Net nog maar s switch gebeld. Nu hadden ze het ineens over een "door de fabriek van hp bevestigde levering" op 17 oktober. Dus dan krijgen wij hem 1 of 2 dagen later thuisgestuurd. Gaat tot nu toe volledig volgens de verwachting, uitstel na uitstel. . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas
Hmmm, oke, eerst maar zien dan geloven :/

The Dude abides!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe zit het nu precies met het uitbreiden van het interne geheugen?

In het Utwente en Delft topic kwam ik vooral de merken Adata, Kingston en Icidu tegen.
Als ik het goed heb begrepen dan moet het geheugen even groot zijn en vergelijkbaar van opbouw, anders kun je geen gebruik maken van dual chanel.
Nu weet ik niet wat voor geheugen er in mijn laptop zit, maar elders las ik dat het geheugenbankje 8 chips had aan beide zijden. Betekend dat dan dat ik geheugen moet kopen met 8 chips aan beide zijden als ik ga uitbreiden?
De Kingston ValueRAM heeft namelijk maar 4 chips per zijde als ik het goed zie. Of werd er bedoeld 4 chips per zijde en dus 8 in totaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:46
Ik heb mijn Probook binnen. Windows 7 staat in 't Engels, kan dit met een languagepack veranderen of moet je een nieuwe install doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas
Zojuist maar weer eens met Switch gebeld. De 8560w's zouden inderdaad vandaag binnen moeten komen :)

The Dude abides!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb de mijne binnen en het bevalt tot nu toe goed. Moet nog wel veel installeren en configureren naar eigen wens. Linux draait, maar moet ik dus nog wel helemaal aanpassen naar wens.
Het is een prachtige machine en zo op het eerste gezicht lijkt alles goed te functioneren. Wat me echter wel opvalt is dat de fan toch vrij vlot en al bij lichte taken van zich laat horen. Meer dan mijn oude centrino laptop die je alleen onder volle belasting hoorbaar is.
De touchpad werkt verbazingwekkend goed. Ik had altijd ruzie met die touchpads, daarom was ik zo blij met die pointstick dinges, maar nu blijkt die touchpad ook gewoon bruikbaar te zijn! :)
Het toetsenbord slaat fijn aan, maar is wel erg wennen, door de positionering. Het toetsenbord is een beetje links van het midden geplaatst i.v.m. het numerieke deel. Je zit dus als het ware ietwat links van je scherm te tikken. Ook enkele knopjes zitten elders dan op de vorige laptop, maar dat is gewenning lijkt me. De halve up / down pijltjes toetsen zijn wel vervelend. Hopelijk went dat nog.

Mooi ding man! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas
@yohanman: Top :) Had jij ook de 8560w besteld? En heb je hem opgehaald of laten bezorgen?

[ Voor 8% gewijzigd door Rednas op 17-10-2011 14:54 ]

The Dude abides!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jazeker, de 8560w. Heb er lang op moeten wachten, maar de pakketdienst heeft hem afgelopen zaterdag netjes afgeleverd.
Moet nog wel heel veel zaken configureren en inrichten dus kan nog geen goed oordeel vellen.

Over mijn vorige laptop ben ik heel erg tevreden. Die heeft het 6 jaar uitgehouden en is nog steeds in prima conditie. Alleen kwam ik daar power mee te kort en de scherm resolutie was niet meer van deze tijd.
Toch denk ik dat die oude centrino qua accu tijd deze nieuwe HP verslaat! Op een volgeladen accu hield de Elitebook het krap ongeveer twee uurtjes uit. Dat lukt me met die oude Asus dus nu ook nog, terwijl die accu natuurlijk niet meer zo goed is als toen deze nieuw was. In de goede tijd was 2,5+ uur wel mogelijk.

Hopelijk krijg je hem snel. Ik was hem echt heel erg nodig voor de studie en dan is het lang wachten hoor. Zit nu ook met deadlines die gehaald moeten worden.

edit:
Oh ja, de voeding is overigens best wel groot. Het is bijna een have stoeptegel. Zeker 2,5x zo groot als de voeding van mijn centrino laptop. Beetje baksteentje versus stoeptegel. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 153794 op 17-10-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielvanp
Daar gaan we weer, de volgende "bevestigde levering" is nu morgen... Volgens switch waren er problemen met de levering van de processoren. Toch typisch dat we inmiddels al aan de 3e bevestigde leverdatum toe zijn...
Snap ook niet hoe het kan dat yohanman hem net heeft binnen gehad, terwijl ik steeds aan het lijntje gehouden word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:37
Danielvanp schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:25:
Daar gaan we weer, de volgende "bevestigde levering" is nu morgen... Volgens switch waren er problemen met de levering van de processoren. Toch typisch dat we inmiddels al aan de 3e bevestigde leverdatum toe zijn...
Snap ook niet hoe het kan dat yohanman hem net heeft binnen gehad, terwijl ik steeds aan het lijntje gehouden word
Mja, ze krijgen in principe wel wat binnen alleen niet genoeg om aan iedereen te leveren. Heb hem zelf nu ook twee weken geleden kunnen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Danielvanp schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:25:
Tja, ik vind het sneu dat jullie nog steeds moeten wachten. Zelf heb ik ook (veel te) lang moeten wachten en dat was zeer frustrerend.
Waarom ik hem eerder had weet ik niet, misschien heb ik hem wel eerder besteld en leveren ze op volgorde uit?

Het blijft een vreemd verhaal al die vertragingen. Hopelijk hebben jullie de laptops snel binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gyjo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 06:52
Anoniem: 153794 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:53:
Jazeker, de 8560w. Heb er lang op moeten wachten, maar de pakketdienst heeft hem afgelopen zaterdag netjes afgeleverd.
Moet nog wel heel veel zaken configureren en inrichten dus kan nog geen goed oordeel vellen.

Over mijn vorige laptop ben ik heel erg tevreden. Die heeft het 6 jaar uitgehouden en is nog steeds in prima conditie. Alleen kwam ik daar power mee te kort en de scherm resolutie was niet meer van deze tijd.
Toch denk ik dat die oude centrino qua accu tijd deze nieuwe HP verslaat! Op een volgeladen accu hield de Elitebook het krap ongeveer twee uurtjes uit. Dat lukt me met die oude Asus dus nu ook nog, terwijl die accu natuurlijk niet meer zo goed is als toen deze nieuw was. In de goede tijd was 2,5+ uur wel mogelijk.

Hopelijk krijg je hem snel. Ik was hem echt heel erg nodig voor de studie en dan is het lang wachten hoor. Zit nu ook met deadlines die gehaald moeten worden.

edit:
Oh ja, de voeding is overigens best wel groot. Het is bijna een have stoeptegel. Zeker 2,5x zo groot als de voeding van mijn centrino laptop. Beetje baksteentje versus stoeptegel. ;)
Hmm raar dat jou accu zo kort mee gaat, ik heb hier toch een totaal andere ervaring. Ik haal redelijk gemakkelijk de 4 uur op een accu met alleen surfen, word en film kijken (ambient light sensor aan, balanced erergy setting). Verder heb ik met wat energie besparende settings al een ruime 5 uur gehaald.

Ik vind dit nu juist een van de betere dingen aan deze laptop, mijn vorige Dell D830 haalde krap de 1,5 uur. En vergeet niet dat op deze accu 3 jaar garantie zit, dus mocht hij erg verslechteren kun je hem gewoon met garantie omruilen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmystic
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-04 11:17
Is het mogelijk om zonder het docking station meer dan 1 beeldscherm digitaal aan te sluiten? displayport zou namelijk daisychaining moeten ondersteunen, maar ik zie geen beeldschermen die dat ook doen, en een splitter die de displayport naar 2 of 4 poorten opslitst is respectievelelijk rond de 200 en 300 euro, dan is het docking station nog goedkoper, maar ook dat vind ik erg duur + onhandig aangezien ik hem in een standaard wil zetten, iemand die hier nog leuke ideën over heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-06 19:35
Ik heb nu een caddy binnen, maar met de melding 'Don't use the two holes, below. The caddy may be blocked because of the screws when inserting. Fix HDD please to: http://www.ebayglass.com/sca.jpg' Deze link loopt alleen dood. Heeft iemand die deze caddy (http://www.ebay.nl/itm/2n...8560P-8560W-/280683532128, van nimitz) ook gebruikt een idee over hoe ik dan de SSD moet bevestigen?

Met dank aan Google Cache, hier een kopie van het gezochte plaatje: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vHlBK.jpg

En voor degene die denken, de faceplate vervangen is dat nou moeilijk? Drive loshalen, knopje indrukken zodat ie openspringt met een paperclip of iets dergelijks en gewoon met beleid loswrikken. Als eenmaal een van de twee kanten losschiet is het niet moeilijk de andere kant ook los te krijgen en vervolgens dit frontje op de caddy te zetten. De caddy kun je met weinig moeite van faceplate ontdoen, die valt er zo af :) Vergeet alleen niet het schroefje dat de drive vastmaakt los te maken... :+ Anders komt de drive er niet uit.

[ Voor 44% gewijzigd door RetroTycoon op 26-10-2011 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om het geheugen uit te bereiden heb ik 2x 4gb Kingston geheugen gehaald.

Alvorens het te installeren heb ik eerst memtest86 gedraaid om te controleren of het bestaande geheugen okay was. Dit draaide zonder problemen.

Vervolgens heb ik het nieuwe geheugen in de uitbreidingsloten aan de onderkant van de laptop gezet. Aansluitend heb ik gelijk weer memtest86 gedraaid.

Het volgende probleem doet zich nu voor. Aangezien er nu in totaal 12gb ram in zit duurt het testen best lang. Daarom doe ik in de tussentijd iets anders. Toen ik tussendoor kwam controleren of de test al was afgerond zag ik dat de laptop was uitgeschakeld.
Op dat moment dacht ik nog dat het misschien kwam omdat ik per ongeluk de stroom had uitgeschakeld van de stekkerbak met masterswitch. Raar, want er zat toch ook een accu in de laptop die het over zou moeten nemen dan dacht ik nog.
Hoe dan ook, ik heb memtest86 opnieuw gestart en ben weer iets anders gaan doen. Toen ik net terug kwam was de laptop weer uit zichzelf uitgeschakeld.

Dit is geen goed teken denk ik. Waarschijnlijk is er dan toch iets mis met het nieuw gekochte geheugen?
Helaas weet ik dus niet wat er mis is, aangezien de laptop uit staat en ik dus geen foutcodes heb kunnen zien.

Heb memtest86 nu voor de derde keer draaien en ik zit er zelf naast om het nu in de gaten te houden.
Zal hoogstwaarschijnlijk het nieuwe geheugen zijn of niet? Dat lijkt wel de meest plausibele verklaring.

Edit:
Inmiddels is er één complete testreeks afgelopen (1 pass) zonder fouten. De tweede ronde loopt nu dus. Nog geen idee wat er eerder mis is gegaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 153794 op 03-11-2011 21:16 . Reden: Update testresultaat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-06 20:10
RetroTycoon schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 18:02:
Ik heb nu een caddy binnen, maar met de melding 'Don't use the two holes, below. The caddy may be blocked because of the screws when inserting. Fix HDD please to: http://www.ebayglass.com/sca.jpg' Deze link loopt alleen dood. Heeft iemand die deze caddy (http://www.ebay.nl/itm/2n...8560P-8560W-/280683532128, van nimitz) ook gebruikt een idee over hoe ik dan de SSD moet bevestigen?

Met dank aan Google Cache, hier een kopie van het gezochte plaatje: [afbeelding]

En voor degene die denken, de faceplate vervangen is dat nou moeilijk? Drive loshalen, knopje indrukken zodat ie openspringt met een paperclip of iets dergelijks en gewoon met beleid loswrikken. Als eenmaal een van de twee kanten losschiet is het niet moeilijk de andere kant ook los te krijgen en vervolgens dit frontje op de caddy te zetten. De caddy kun je met weinig moeite van faceplate ontdoen, die valt er zo af :) Vergeet alleen niet het schroefje dat de drive vastmaakt los te maken... :+ Anders komt de drive er niet uit.
Heel toevallig heb ik vandaag precies dezelfde caddy ontvangen. :o

Maar ik heb het als volgt gedaan: je moet dat plastic latchdingetje eruit halen, zodat je de harde schijf er in kan doen. Voordat je dat doet moet je de vier schroefjes in de harde schijf doen aan de zijkanten. Die steken dan namelijk wat uit en als je je harde schijf er dan in laat glijden dan zitten in de caddy net boven die schroefjes uitstekende stukjes plastic, zodat de harde schijf niet omhoog kan. Als je vervolgens die latch weer terugzet dan zit hij vast. Ik vind het zelf eerlijk gezegd echt een kutsysteem. Bij mij is bij die latch het plastic ook zo slecht dat hij zichzelf ook nog maar amper vastklemt. Waarschijnlijk ga ik daar nu gewoon maar piepschuim voor in de plaats doen.

Wat me overigens tegenvalt aan die caddy is dat je hem niet net zoals de disc drive kan vastdraaien met een schroef. Hij mist namelijk gewoon een metalen uitsteeksel met een schroefgat. Je kunt hem dus niet heel goed vastzetten. Daarnaast mist hij ook het metalen uitsteeksel die het juist zo makkelijk maakt om de dvd-drive eruit te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmystic
Anoniem: 153794 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 19:48:
Om het geheugen uit te bereiden heb ik 2x 4gb Kingston geheugen gehaald.

Alvorens het te installeren heb ik eerst memtest86 gedraaid om te controleren of het bestaande geheugen okay was. Dit draaide zonder problemen.

Vervolgens heb ik het nieuwe geheugen in de uitbreidingsloten aan de onderkant van de laptop gezet. Aansluitend heb ik gelijk weer memtest86 gedraaid.

Het volgende probleem doet zich nu voor. Aangezien er nu in totaal 12gb ram in zit duurt het testen best lang. Daarom doe ik in de tussentijd iets anders. Toen ik tussendoor kwam controleren of de test al was afgerond zag ik dat de laptop was uitgeschakeld.
Op dat moment dacht ik nog dat het misschien kwam omdat ik per ongeluk de stroom had uitgeschakeld van de stekkerbak met masterswitch. Raar, want er zat toch ook een accu in de laptop die het over zou moeten nemen dan dacht ik nog.
Hoe dan ook, ik heb memtest86 opnieuw gestart en ben weer iets anders gaan doen. Toen ik net terug kwam was de laptop weer uit zichzelf uitgeschakeld.

Dit is geen goed teken denk ik. Waarschijnlijk is er dan toch iets mis met het nieuw gekochte geheugen?
Helaas weet ik dus niet wat er mis is, aangezien de laptop uit staat en ik dus geen foutcodes heb kunnen zien.

Heb memtest86 nu voor de derde keer draaien en ik zit er zelf naast om het nu in de gaten te houden.
Zal hoogstwaarschijnlijk het nieuwe geheugen zijn of niet? Dat lijkt wel de meest plausibele verklaring.

Edit:
Inmiddels is er één complete testreeks afgelopen (1 pass) zonder fouten. De tweede ronde loopt nu dus. Nog geen idee wat er eerder mis is gegaan.
is het een heel raar idee om met iets van een camera alles op te nemen, zodat als je terugkomt en hij is uitgevallen, je op je camera kan zien wanneer het mis ging?

btw @Kid Jansen, als je dit nog leest, die review van het scherm op Hardware.info, ben jij dat dat? Zo ja, mooie review was dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgp
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-12-2023

hgp

danielkraak schreef op donderdag 03 november 2011 @ 19:58:Wat me overigens tegenvalt aan die caddy is dat je hem niet net zoals de disc drive kan vastdraaien met een schroef. Hij mist namelijk gewoon een metalen uitsteeksel met een schroefgat. Je kunt hem dus niet heel goed vastzetten. Daarnaast mist hij ook het metalen uitsteeksel die het juist zo makkelijk maakt om de dvd-drive eruit te schuiven.
Die kan je toch van je cdrom drive afschroeven en dan op de caddy schroeven? Dat is wat ik gedaan heb maar ik weet niet of we dezelfde caddy hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
hgp schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 00:45:
[...]

Die kan je toch van je cdrom drive afschroeven en dan op de caddy schroeven? Dat is wat ik gedaan heb maar ik weet niet of we dezelfde caddy hebben.
Ik zal er eens voor kijken. Had ik niet aan gedacht. Overigens heb ik nu een 8540W te leen, want bij mijn 8560W viel opeens het metalen plaatje op de drukknop waarmee je de laptop kunt openklappen eraf. Volgens mij hebben ze bezuinigd op de lijm. Inmiddels ben ik hem al bijna 5 weken kwijt..

Ik had overigens ook geklaagd over het sluitsysteem, want bij mij ging het linkerpalletje vaak niet omhoog. Wellicht dat het daardoor wel zo lang duurt, maar het zou me ook niet verbazen als ze daar niks aan gaan doen, omdat ze geen problemen hebben kunnen constateren. 8)7

Ik heb trouwens wel de laptop van de TU Delft. Volgens mij sturen die vaak de laptops weer door naar HP, maar dat weet ik niet zeker. Ik weet niet hoe dat in Twente gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dmystic schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 00:17:
[...]
is het een heel raar idee om met iets van een camera alles op te nemen, zodat als je terugkomt en hij is uitgevallen, je op je camera kan zien wanneer het mis ging?
Dat is eigenlijk best een goed idee. Zal eens op zoek gaan naar iemand met een camera die enkele uren film kan opnemen. Bedankt voor de tip! :-)

Overigens is de laptop tijdens de memtest86 die ik gisteravond gedraaid heb na 2 passes geen enkele keer uitgeschakeld. Na ruim twee uur heb ik de test maar afgebroken, want het geheugen bevatte geen fouten.
Geen idee waarom hij daarvoor wel twee keer is uitgeschakeld, terwijl de accu ook nog eens vol zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsanelyHack
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 15:49
OSX86 op de 8560 ? Het kan ! ... Hij loopt harder dan de 15 MBP late 2011 op 2GHz

Voor benchmark results zie links hieronder:

http://tweakers.net/ext/f/G1KMQ1R4CxCdWHecdN9Iuy2L/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/w2ABqxkVHOjvjxc2UNq1WtPl/full.png

In een nutshell: Geekbench ca 9400, Cinebench CPU 4,98 / GPU 27,2

Wat werkt:

CPU / GPU detection fully operational (powersafe),
16GB
Battery - power safe - speedstep
Networking Wired at 1Gbit
Sound / Mic / Webcam
Touchpad - Keyboard
Bluetooth
SATA (upgrade bay with 2nd sata drive) at 6Gbit / Firewire / all USB ports
+ Windows 7
+ Ubuntu
(Selectable by boot loader)

Wat (nog) werkt:

Wireless met Centrino 6205, (opgelost door Wifi stickie van Sitecom 17 euro)
Screen dimmer (mee bezig)

DSDT recompiled voor USB issues / IRQ fix / Powersafe

P.S. ik wil een handleiding gaan maken en mijn idee is, naast de review van Kid een nieuwe review te plaatsen van de HP 8560w maar dan de focus om de installatie naar OSX te verduidelijken. Ik kan dat ook wel in dit topic doen maar ik denk dat in een nieuwe review van de 8650w het overzichtelijker blijft. Wat vinden jullie ?

[ Voor 40% gewijzigd door InsanelyHack op 09-11-2011 00:53 . Reden: nog even wat extra opmerkingen ... en een vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-06 23:04
Han van Vilsteren schreef op woensdag 09 november 2011 @ 00:42:
OSX86 op de 8560 ? Het kan ! ... Hij loopt harder dan de 15 MBP late 2011 op 2GHz

Voor benchmark results zie links hieronder:

http://tweakers.net/ext/f/G1KMQ1R4CxCdWHecdN9Iuy2L/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/w2ABqxkVHOjvjxc2UNq1WtPl/full.png

In een nutshell: Geekbench ca 9400, Cinebench CPU 4,98 / GPU 27,2

Wat werkt:

CPU / GPU detection fully operational (powersafe),
16GB
Battery - power safe - speedstep
Networking Wired at 1Gbit
Sound / Mic / Webcam
Touchpad - Keyboard
Bluetooth
SATA (upgrade bay with 2nd sata drive) at 6Gbit / Firewire / all USB ports
+ Windows 7
+ Ubuntu
(Selectable by boot loader)

Wat (nog) werkt:

Wireless met Centrino 6205, (opgelost door Wifi stickie van Sitecom 17 euro)
Screen dimmer (mee bezig)

DSDT recompiled voor USB issues / IRQ fix / Powersafe

P.S. ik wil een handleiding gaan maken en mijn idee is, naast de review van Kid een nieuwe review te plaatsen van de HP 8560w maar dan de focus om de installatie naar OSX te verduidelijken. Ik kan dat ook wel in dit topic doen maar ik denk dat in een nieuwe review van de 8650w het overzichtelijker blijft. Wat vinden jullie ?
Nice! Al geprobeerd een ander Mini-pcie kaartje te gebruiken voor Wi-Fi? Anders mag je wel een van mij lenen :)

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsanelyHack
WeeJeWel schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:42:
[...]

Nice! Al geprobeerd een ander Mini-pcie kaartje te gebruiken voor Wi-Fi? Anders mag je wel een van mij lenen :)
Helaas dat werkt niet. Er zijn 3 spares officieel gewhitelist in de bios, Allen werken ze helaas niet icm OSX. De bios moet gehacked worden maar dat schijnt in de 8x60 serie moeilijk te zijn door de encryptie ivm slic etc. Ik had een oude Broadcom wat een officiële spare was in de 8710w maar die werkt dus niet in de 8560w helaas.

[ Voor 11% gewijzigd door InsanelyHack op 09-11-2011 15:17 ]

• dmystic
wat, betekent dat dat je geen andere wifi adapters er in kan zetten? of is dat alleen als je mac er op wil zetten? nou kan ik me niet voorstellen dat ik hem wil vervangen(afgezien voor mac misschien), maar als ik om de een of andere reden het zou willen(volgende wifi versie bijvoorbeeld), dan kan dat dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:36
Ik heb afgelopen weekend er ook maar eens 4GB bijgezet. Is nog vrij lastig om dat keyboard eruit te krijgen, maar het is gelukt. Eigenlijk zonde schade te maken aan de laptop :).

Je moet ook vooral niet met een schroevendraaier proberen. Als iemand nog uitleg wil kan ik wel wat tips geven.

Verder heb ik nog een probleem. Ik probeer een externe monitor aan te sluiten met behulp van een displayport naar DVI aansluiting. Scherm is een DELL1707FP. Ik heb hiervoor via marktplaats een adapter gekocht (van het merk HP note bene). Maar krijg het niet voorelkaar om te krijgen op de monitor.
Kabel is single DVI geloof ik (er 'missen' een paar pinntjes).

Is het iemand al wel gelukt om beeld te krijgen via de displayport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een tijdje terug heb ik dus 2x 4gb er bij geprikt aan de onderzijde. Lekker makkelijk en zo was ik ook zeker dat het dual channel zou werken. Tot nu toe draait het super en het kostte me nog geen 40 euro inclusief verzendkosten.

Wat display port betreft, daar moet ik nog even naar kijken. Heb al een dvi-kabel gehaald om een externe monitor aan te sluiten op het docking station. Dat werkt super.
Op de werkplek heb ik geen docking station. Daar heb ik een externe tft via de analoge sub-d vga kabel aangesloten. Dat werkt verder prima.

Ik overweeg nu om een extra tft aan te sluiten op de werkplek, maar dat moet dan dus via de displayport en het betreffende tft scherm heeft natuurlijk niet zo'n aansluiting.
Nu dacht ik om daarvoor een Displayport to DVI kabeltje te halen, die kosten rond de acht euro dacht ik ...

Waarom werkt het bij jou niet? Wat voor adapter heb je? Wat kostte die adapter?
Weet je zeker dat je scherm wel wordt aangestuurd? (driver instelling o.i.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
Ik heb dus precies dezelfde situatie als jij. Ik heb nu al een analoog scherm (zelfde type, heeft analoge en digitale aansluiting), maar ik wil daarnaast een tweede aansluiten via de digitale aansluiting.

Ook als ik alleen het scherm digitaal aansluit lukt het niet.

Ik heb hiervoor een een verloopje van Displayport naar DVI (female) gekocht en daaraan weer een male-male DVI kabel naar mijn monitor. Het koppelstuk is van het merk HP, en heb ik tweede hands gekocht voor 10 euro. Hij lijkt sterk op deze: http://h10010.www1.hp.com...5876-3769762-3806461.html

Het scherm wordt wel gezien in zowel CCC als in 'Screen resolutions' van windows. Mijn muis en hele vensters verdwijnen ook als ik naar het scherm toe scroll. Hij staat onder de naam Generic Non-PnP monitor. (Analoge staat wel met de naam Dell1707FP(analog)).

Monitor gaat direct op zwart als ik het koppelstuk op DVI kabel aansluit (ook zonder dat de displayport in de laptop is aangesloten!!) De tekst die verschijnt als ik de op menuknop druk van de monitor is dan iets als: Monitor in slaapmodus druk de computer aan, of beweeg met de muis. Alsof hij dus geen signaal ontvangt...

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-06 23:35

HaTe

haat niet

mbr01 schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:42:
Ik heb afgelopen weekend er ook maar eens 4GB bijgezet. Is nog vrij lastig om dat keyboard eruit te krijgen, maar het is gelukt. Eigenlijk zonde schade te maken aan de laptop :).

Je moet ook vooral niet met een schroevendraaier proberen. Als iemand nog uitleg wil kan ik wel wat tips geven.

Verder heb ik nog een probleem. Ik probeer een externe monitor aan te sluiten met behulp van een displayport naar DVI aansluiting. Scherm is een DELL1707FP. Ik heb hiervoor via marktplaats een adapter gekocht (van het merk HP note bene). Maar krijg het niet voorelkaar om te krijgen op de monitor.
Kabel is single DVI geloof ik (er 'missen' een paar pinntjes).

Is het iemand al wel gelukt om beeld te krijgen via de displayport?
Ja, ik heb een DP > DVI adapter gekocht op DealExtreme. Werkt perfect!
Het gaat om deze: http://www.dealextreme.co...r-cable-16cm-length-72107
En ook deze heb ik: http://www.dealextreme.co...r-cable-16cm-length-72024

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
@HaTe
Volgens mij zijn die hetzelfde als wat ik heb. Gewoon een passive (je hebt ook active) displayport naar DVI-D (Dual link).
Heb jij er dan een dual link of single link kabel tussen zitten? En welk monitor heb je eigenlijk?

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fb/DVI_Connector_Types.svg/181px-DVI_Connector_Types.svg.png

(Deze kabel heb ik: http://www.centralpoint.n...art-481409-001-num-92638/)

[ Voor 37% gewijzigd door mbr01 op 14-11-2011 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik heb een DVI-D Single Link kabel en heb een Asus VW222U monitor.
Is er ook een kans dat jouw kabeltje gewoon kapot is? Het blijft tweedehands en misschien is hij daarom wel verkocht.

offtopic:
Wat is dat kabeltje duur zeg! :o

En trouwens, zie ik nou goed dat de DVI kant van jou ook male is? Gebruik je daarvoor dan weer een koppelstukje van DVI female - DVI female? Hoe kan je anders jouw monitorkabel aansluiten die ook male is?

[ Voor 30% gewijzigd door HaTe op 14-11-2011 17:14 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
Zou kunnen dat hij stuk is natuurlijk. Maar blijft wel gek dat de monitor er direct op reageert (zwart) en dat de latop ook direct iets herkent. Alsof er wel verbinding is.
Ik zal straks thuis ook ff proberen op mijn andere monitor (1900x1200 samsung)

Adapter is van displayport naar DVI female. Zit gewoon een standaard DVI kabel tussen, die prima werkt op de vaste PC die hier staat.

Ik kreeg het kabeltje in het originele zakje. Duidelijk van iemand die dat nog nooit heeft gebruikt; Dus lijkt me wel dat deze nog goed is. Lees overigens veel problemen van mensen met displayport en monitoren die in slaap vallen. Vaak ook driver dingen. Ik ben er iig nog niet uit.

Edit:
Heb het nu thuis geprobeerd en zelfde resultaat, extern beeldscherp wordt weer als Generic NON-PnP apparaat getecteerd. Ook is het vrij lastig om iets aan de resolutie te doen. Je moet dan HDMI-achtige profielen toevoegen, (720P 1080P 50/60Hz) via de Catalyst Control Center. Vervolgens krijg je dan zowel in CCC als in windows een hogere resolutie mogelijkheden (tot 1920x1080).
Dit was bij de Dell monitor hetzelfde.

Ook alle drivers van die videokaart opnieuw geinstalleerd. Erg merkwaardig. Lijkt me niet dat die kabel stuk is eerlijk gezegd... Misschien toch een driver probleem? Heb ook weinig zin om een nieuwe adapter te bestellen en dan hopen dat dat werkt. Tsja wat nu?

[ Voor 34% gewijzigd door mbr01 op 14-11-2011 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Student op de UT? Dan kun je voor een paar euro een DisplayPort naar DVI kabeltje halen. Dan weet je i.i.g. zeker dat het niet aan je adapter ligt.
Je kunt overigens ook een linux live-cd proberen, de nieuwe Ubuntu bijvoorbeeld werkt prima met de Elitebook. Standaard werkt de multi-monitor ondersteuning daarin prima. (met een enkele externe monitor op vga en dvi wel althans, DisplayPort heb ik nog niet kunnen proberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik denk eigenlijk dat het wel aan je kabeltje ligt.. Als dit allemaal niet zo werken, hadden wel veel meer mensen hier last van.
Misschien dat je een andere kan proberen? Je mag die van mij ook wel even lenen? Ik ben vaak in Horst te vinden op de UT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
Idd wel een kans aanwezig dat dat kabeltje kapot is dan. In de laptop van mijn huisgenoot (HP 8540p) reageerde hij nergens op.

En wat betreft niet werken bij anderen, denk ik dat het je tegen gaat vallen hoeveel mensen die displaypoort gebruiken.

Waar kun je zo'n kabeltje halen dan? NSC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
mbr01 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:26:
Idd wel een kans aanwezig dat dat kabeltje kapot is dan. In de laptop van mijn huisgenoot (HP 8540p) reageerde hij nergens op.

En wat betreft niet werken bij anderen, denk ik dat het je tegen gaat vallen hoeveel mensen die displaypoort gebruiken.

Waar kun je zo'n kabeltje halen dan? NSC?
IAPC (Zilverling, EduCafé)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
Ah, dankje, Ik zie het ook op hun website. 7.50 Euro voor een 1.8m lange kabel en op voorraad ook nog. Zal daar eens even eentje halen dan. Zijn over een uurtje open; laat wel even weten of het gelukt is.

[Update]

Nieuwe kabeltje werkt op slechts een van de twee (identieke) monitoren. Bij die andere flikkert er een keer snel beeld, en daarna is het weer zwart. Bij die andere was het in een keer goed zoals ik zou verwachten.

Alleen wat nu dus niet werkt is de drie monitoren tegelijk aansturen. Analoog lukt nu los op het ene scherm; digitaal op het andere. Maar bij alle drie zegt hij in CCC dat ik niet drie schermen kan doen, maar er eentje moet uitschakelen... Beetje een teleurstelling dit.

Moet ik dan nu een actieve converter gaan kopen om het te laten werken? Of doe ik nog iets verkeerd.
Ze lopen overal te adverteren dat je tot wel 4/5 scheremen kan aansluiten, maar nergens staat duidelijk dat je dan blijkbaar een actieve converter nodig hebt.

Uit de review van Kid lees ik:
Een voordeel van de DisplayPort 1.2 aansluiting is ook dat hij AMD Eyefinity ondersteund door middel van daisy-chaining. Daardoor kan je in theorie met één DisplayPort 1.2 aansluiting tot wel 4x 1920x1080 aansturen @ 60 Hz, of 2x 2560x1600 @ 60 Hz! Met het laptopscherm zelf erbij heb je dan dus maximaal 5x 1920x1080 (ruim 10 megapixel) en dat met een laptop...

Nadeel is alleen dat er voor zover ik weet nog geen schermen zijn met 2x DisplayPort 1.2, dus voorlopig kan je alleen veel schermen aan sluiten i.c.m. het HP 230W Advanced Docking Station (NZ223AA).
Blijkbaar kun je meerder schermen aansluiten door te gaan Daisy chainen, maar dan heb je displays nodig die DP in en uit hebben.
Andere optie is dus die docking station, maar die kost gelijk weer 139 Euro.

Iemand nog een mening hierover?

[ Voor 98% gewijzigd door mbr01 op 16-11-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus als ik het goed begrijp werkt het nu met het kabeltje wel waar het met de converter eerder niet werkte. Je hebt nu echter het probleem dat je maar één van de twee externe TFT-schermen aan kunt sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
Dat klopt inderdaad (om een lang verhaal kort te maken):

Alle aansluitingen werken, alleen kan ik maar twee van de drie schermen tegelijk aansturen.

Zou het hiermee wel werken? sapphire-active-displayport-naar-dvi-adapter. Hij ziet er niet echt actief uit om eerlijk te zijn (meeste actieve hebben USB power nodig).

Een van de verschillen die ik opmerkte overigens is dat het nieuwe kabeltje een DVI-D Dual link stekker heeft. Dat heeft mijn 'kapotte' HP verloopkabletje ook; alleen heb ik daar een DVI-D Single link verlengkabel tussen. Dat zou toch niets uit moeten maken?

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fb/DVI_Connector_Types.svg/181px-DVI_Connector_Types.svg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krisisonline
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
d0cter schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 17:21:
[...]

ik lees net op de frontpage dat er een firmware-update uit is. zijn er hier al mensen die deze update op de Crucial M4 geflashed hebben? Zo ja, zijn de cold-boot problemen nu opgelost?
1nf3n3t7 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 21:26:
Opgelost ja, nieuw probleem ja, de laptop gaat niet meer uit..

Dus heeft iemand misschien een idee, na het afsluiten of opnieuw opstarten blijft het scherm zwart maar de lampjes blijven branden en je hoort de fan nog. De laptop gaat niet uit maar doet verder ook niks.

Edit nieuwe info:
In veilige modus sluit de laptop wel goed af, anders niet.
Beste tweakers,
Ik heb gister de Crucial 128 GB SSD in de al eerder genoemde Caddy geïnstalleerd.
De orginele harde schijf heb ik verangen door een 1 TB exemplaar van Samsung.
Op de SSD staat de laatste versie van de firmware. (versie 009)

Ik heb echter nog steeds de cold-boot problemen. Soms boot de laptop wel goed op, maar te vaak blijft ie hangen.
Ik zou dit graag oplossen.
Kan iemand die deze combinatie wel goed werkend heeft gekregen mij uitleggen wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimpam
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 11:12
Zijn er meer mensen met het probleem dat na uit-/inschakelen van Wifi (hardwareknop) usb poorten niet meer werken (behalve als usb apparaat al aangesloten was) ?

Dus het volgende:
- wifi knop indrukken (uitschakelen)
- 5 seconden of meer wachten
- wifi knop indrukken(inschakelen)
- 5 seconden wachten
- usb appraat aansluiten... Werkt deze?

Bij mij werkt dan het usb appraat niet meer (Wordt niet herkend, krijgt ook geen stroom)
* Reeds werkende usb apparaten blijven werken, totdat ze opnieuw ingeplugd worden
* Ook na opnieuw opstarten het probleem
* Ook al nieuwe bios update geinstalleerd
* USB 2.0 en USB3.0

[ Voor 9% gewijzigd door Pimpam op 29-11-2011 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:36
Ik kan het niet reproduceren via laptop of dock.
Ik heb wel eens problemen, maar dan met name na een periode van herhaald hibernaten. Op een gegeven moment wil dan m'n via USB aangesloten toetsenbord en muis niet meer verbonden worden, herstart van windows verhelpt dat.
Vermoed dat jij dat ook hebt, krijg je dit ook na een herstart van windows?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimpam
Loekie schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:10:
Ik kan het niet reproduceren via laptop of dock.
Ik heb wel eens problemen, maar dan met name na een periode van herhaald hibernaten. Op een gegeven moment wil dan m'n via USB aangesloten toetsenbord en muis niet meer verbonden worden, herstart van windows verhelpt dat.
Vermoed dat jij dat ook hebt, krijg je dit ook na een herstart van windows?
Ik kan dit volgens mij op elk moment reproduceren (zonder dock).

Tevens heb ik inderdaad vaak problemen met hibernaten en na hibernaten.(dat tevens mijn fingerprint reader het niet meer deed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmystic
in hoeverre doet je fingerprint reader het dan niet meer? ik heb namelijk ook wel eens uit hibernate dat hij zegt geen fingerprint device found of iets in die trant, maar als je dan je vinger eroverheen haalt dan doet hij het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimpam
dmystic schreef op woensdag 30 november 2011 @ 10:23:
in hoeverre doet je fingerprint reader het dan niet meer? ik heb namelijk ook wel eens uit hibernate dat hij zegt geen fingerprint device found of iets in die trant, maar als je dan je vinger eroverheen haalt dan doet hij het wel
Bij mij reageerde die dan ook niet meer op het vegen met een vinger over de reader. (En vervolgens merkte ik op dat er inderdaad stond 'no fingerprint device found')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

mbr01 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 11:37:
[...]

Alleen wat nu dus niet werkt is de drie monitoren tegelijk aansturen. Analoog lukt nu los op het ene scherm; digitaal op het andere. Maar bij alle drie zegt hij in CCC dat ik niet drie schermen kan doen, maar er eentje moet uitschakelen... Beetje een teleurstelling dit.
Je wilt dus tegelijkertijd twee externe schermen gebruiken én het laptopscherm?

Stap 1: Kijk bij HP;
http://h20000.www2.hp.com...957&objectID=c02948215#A4
On the EliteBook 8560w and 8760w with AMD graphics (using the AMD Eyefinity Technology ), up to five displays are supported. Limitations apply based on display connection type and docking.
Hmmm, interessant. Eens even bij AMD kijken:
http://www.amd.com/us/pro...gy/how-to/Pages/faqs.aspx

Hmm, dit lijkt me van toepassing:
What's the difference between active DisplayPort dongles and passive DisplayPort dongles?

Passive dongles
use the DisplayPort connection to receive non-DP signaling from the connector and they 'passively' adjust the signals to be compliant with the connected monitor. Passive dongles are considered legacy connections, not DisplayPort connections, therefore they do not fulfill the DisplayPort connection requirement mentioned previously and cannot be used to enable 3 or more displays. They do, however, offer an affordable solution to adapt legacy displays to DisplayPort connections.

Active dongles use true DisplayPort signaling to 'actively' translate and re-transmit the signals as the required outputs. Because they use the true DisplayPort signaling, they are considered a DisplayPort connection and meet the requirements to enable 3 or more displays.

DisplayPort to DL-DVI dongles require an external power supply which is usually through a separate USB connection (the USB connection must meet the USB 'high power' specification).
En dan is deze vraag ook nog leuk:
How many non-DisplayPort monitors can I use with an AMD Eyefinity technology-enabled graphics card?

You can connect up to two non-DisplayPort monitors at one time to an AMD Eyefinity technology-enabled graphics card using non-DisplayPort connections or passive DisplayPort dongles. To enable and drive 3 or more non-DisplayPort monitors at one time, the additional non-DisplayPort monitors must be connected with an active DisplayPort dongle.
Dat laatste antwoord van AMD is weer tegenstrijdig met dat eerdere antwoord als ik het zo zie. Het is volgens mij niet sowieso twee en daarbovenop nog active DP connections, maar altijd twee, waarbij meerdere active DP connections als '1' tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mbr01 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 11:37:
Moet ik dan nu een actieve converter gaan kopen om het te laten werken? Of doe ik nog iets verkeerd.
Ze lopen overal te adverteren dat je tot wel 4/5 scheremen kan aansluiten, maar nergens staat duidelijk dat je dan blijkbaar een actieve converter nodig hebt.
Dat staat er dus wel duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 435071

Wat gaaf! Eindeljik iemand die met de 8560w bezig gaat. Ik wachtte er al maanden op.
Graag wil ik weer terug naar Mac OS X. Ik mis zo veel maar de UT aanbieding was gewoon te goed...

Han, hoe staat het met de handleiding? Ik ben heel erg geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Volgend jaar wil ik waarschijnlijk ook een laptop van het laptop project, dus ik zat wat rond te kijken naar modellen die nu op de markt zijn. En dell heeft nu wel een heel erg mooi exemplaar:
Dell Precision Mobile Workstation M4600 Photographer

+Quadro2000M 2Gb
+ Full HD Full RGB IPS scherm
+8 Gb Ram
+Win 7 professional
+backlit tobo
+numpad
+groot touchpad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

€?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

1930 euro excl btw, maar straks komt er een nieuwe generatie dus dan worden de specs weer wat goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenpet
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-06 16:16
Mede Tweakers,

Vorige week hebben wij binnen het bedrijf ook een aantal elite books 8560 W binnen gekregen.

van de 9 zijn er nu al 2 defect ook toevallig het zelfde probleem .

Wanneer mijn collega's de laptop proberen aan te zetten gaat deze niet meer aan . OOk niet na een bios reset aan adapter zonder batterij etc etc.

Het enigste wat is gebeurd dat het 3de lampje knippert ( power indicator ) blauw , orange.

Nu is voor 1 laptop vandaag een hp monteur geweest die het moederbord heeft vervangen. Maar hij ontkende dat het probleem bekend was.

Trouwens next business day support krijg je niet op 8560W aangezien ze nog steeds onderdelen te kort komen.

Maar heeft iemand het zelfde probleem dat de notebook uit het niets uitvalt en niet meer aan gaat ?

STEAM : http://steamcommunity.com/profiles/76561197992252776/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenpet
niemand met deze problemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-04 12:14

musicer

Press any key to continue....

Trust me, als dat zo was geweest had het al lang in dit topic gestaan. Misschien net toevallig een verkeerde batch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmystic
ik heb wel 1 iemand gehad waarbij de laptop niet meer oplaadde, maar batterij eruit halen en er opnieuw in stoppen loste daarvoor het probleem op. Trouwens voor de mensen die nog last hebben van een niet goed sluitend scherm, bij het NSC kunnen ze dat oplossen, je bent wel je laptop kwijt voor een tijdje. De mijne wordt op dit moment gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Op de TU Delft was het in het begin zelfs zo gek dat er niet eens meer leenlaptops waren. En ik moet zeggen het is een fijne laptop, maar er zitten toch echt wel wat productiefouten in helaas. Ik hoop dat ze volgend jaar dan ook overstappen op Lenovo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenpet
musicer schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:43:
Trust me, als dat zo was geweest had het al lang in dit topic gestaan. Misschien net toevallig een verkeerde batch?
Dan zal het inderdaad net een verkeerde batch zijn. Hopelijk is de rest van de laptops goed .. ik ben er in ieder geval zeer tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 436383

jenpet schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 09:49:
[...]

Dan zal het inderdaad net een verkeerde batch zijn. Hopelijk is de rest van de laptops goed .. ik ben er in ieder geval zeer tevreden mee.
Helaas is vanochtend een derde notebook van dezelfde batch overleden met hetzelfde probleem. (oranje, blauw power led)

Na veel heen en weer gebel met HP, zijn we tot de volgende conclusie gekomen. Er schijnt een defect te zijn in deze 3 moederborden en deze zijn niet leverbaar voor (verwachte datum) 23 december.

Inmiddels is er een tweede monteur langs geweest om 1ste notebook te repareren, ivm beschadigingen tijdens de eerste reparatie. Uit gesprek met deze monteur bleek dat ze die dag nog een aantal andere klanten hadden met dit type notebook met soortgelijke problemen.

Laten we hopen dat het bij deze 3 laptops blijft, al ben ik het vertrouwen toch een beetje verloren.

Niemand anders met dit probleem?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 436383 op 13-12-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsanelyHack
Zijn er mensen die ook een loszittende adapterplug hebben ? Het viel mij op dat ik mijn plug in de achterkant van de laptop een mm of 5 verder naar boven kan buigen. Is dit as designed of is ie bij mij los gaan zitten ?

Tja de OSX handleiding ... tussen kerst en oud en nieuw ga ik hieraan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Mijn vriendin heeft dezelfde notebook en ik vind dat bij haar de plug van de adapter in de notebook ook veel teveel speling heeft. Je kan hem echt heen en weer bewegen alle kanten op. Hij verliest geen contact dus het zal wel zo horen denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Han van Vilsteren schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 02:12:
Zijn er mensen die ook een loszittende adapterplug hebben ? Het viel mij op dat ik mijn plug in de achterkant van de laptop een mm of 5 verder naar boven kan buigen. Is dit as designed of is ie bij mij los gaan zitten ?

Tja de OSX handleiding ... tussen kerst en oud en nieuw ga ik hieraan beginnen.
Ik zal bij mij even kijken, maar waarschijnlijk is het bedoeld dat het een beetje flexibel is. Dan breekt hij namelijk minder snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsanelyHack
OSX install on HP8560W (for advanced users only and NO SUPPORT)

http://youtu.be/DJ_xq7yX7RI (offline for a short time - horrible video quality)

First buy or use a fresh 2,5 hard disk, take out the original disk your using and put in the new disk. Now you can mess-up your system as much as you like.

Bios make sure AHCI / Virtualisation (optional) is on.

Make an OSX USB Lion Installer (You need a mac for this)
http://tonymacx86.blogspo...-mac-os-x-lion-using.html or:
http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=256729

Put this zip content in extra folder on the USB installer:
http://www.megaupload.com/?d=YHBEXABB (HP8560W-Install-Extra-Folder.zip)
Install latest Chimera 1.6 on your USB installer disk : http://www.megaupload.com/?d=D24IK5CD

Now install Lion (install Chimera after installation to your Lion Installation on HDD)
Put this content to your Lion HDD / Extra folder:
http://www.megaupload.com/?d=DXKAL58J
Update your S-L-E folder with the content of this file:
http://www.megaupload.com/?d=X6LJXO1H

Please remind to repair your kext permissions by using kextutil
Several handy tools are provided in this file: http://www.megaupload.com/?d=TMLNXNI1

Tip put all archives above to your USB installer in a installer folder(s) so you can use them right after your finished installing. Also update after installation straight to 10.7.2 by using this Comboupdate http://support.apple.com/kb/DL1459 . Put it also on your USB installer if you have space.

Happy OSX-ing

[ Voor 7% gewijzigd door InsanelyHack op 19-12-2011 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik heb ook een erg loszittende plug. Ik maakt me ook al zorgen, maar blijkbaar hoort het dus zo.

Hoe zit het dan nu met de WiFi adapter onder OSX? Is het nog steeds zo dat dat niet werkt en dat daar een usb dingetje voor gekocht moet worden? Dat is best wel een showstopper voor mij dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsanelyHack
Ja dat klopt. Er zijn wireless usb - plugjes die op basis van een realtek 8188S werken en die slechts 3 mm uitsteken. (15 euro) Ik had een broadcomm wirelesskaart uit mijn HP8710w die werkte perfect in osx echter deze kaart word niet herkend als "Whitelisted" wireless kaart. Vroeger kon men de bios hacken door de whitelists uit te breiden / vervangen door dev-ids aan te passen etc maar door SLIC (een manier om zonder licentienummer windows etc te installeren) is de bios encrypted wat het veel moeilijker maakt om de bios te hacken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:46
Zal er voor volgend jaar ook een ultrabook zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:37
Mocht iemand ook last hebben van het volgende:
Ik had met de 8560w last van haperingen in het geluid elke 30sec. Na 'wat' zoeken op google blijkt dat de update die de HP Support Assistant doorvoert van de HP Power Assistant hem naar een versie update die hier dus voor zorgt. Leuke is dat de versie met dat probleem niet op de site van hp zelf te downloaden is. Fix is om de Power Assistant te verwijderen en dan de laatste versie van de HP site te halen en vooral niet meer te updaten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O_Tiby
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-05 14:47
Is de OSx ook toepasbaar op de 8530w?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:36
Caelorum schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 13:27:
Ik had met de 8560w last van haperingen in het geluid elke 30sec. Na 'wat' zoeken op google blijkt dat de update die de HP Support Assistant doorvoert van de HP Power Assistant hem naar een versie update die hier dus voor zorgt. Leuke is dat de versie met dat probleem niet op de site van hp zelf te downloaden is. Fix is om de Power Assistant te verwijderen en dan de laatste versie van de HP site te halen en vooral niet meer te updaten! :)
Merci, works :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-05 17:06
Merci beaucoup; zat mij ook al suf te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsanelyHack
Ik was nog een beetje aan het hackintoshen en het viel me op dat de Synaptics Trackpad last had van "Lag". Ik dacht dat het door mijn hackintosh kwam. Ik heb er even snel windows opgezet en de lag van de pointer van de trackpad zijn ook aanwezig in Windows. Hebben andere mensen dit ook waargenomen ? Nu is dit altijd lastig uit te leggen maar als je op de trackpad verticaal swiped (langzaam) je op het scherm geen vloeiende maar haperende pointer kan zien ? Bediening met de muis daarintegen is wel vloeiend zoals het hoort. Ik heb de laatste F20 firmware geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Nope, geen last van. Gaat zo vloeiend als maar kan. Ik heb wel de optie aanstaan, dat hij nog even door glijd als je hem een zwiep geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsanelyHack
Precies je hebt dus waarschijnlijk de synaptics driver geinstalleerd. Maar wat nu als ie "gewoon" als muis gebruikt wordt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsanelyHack
Nog eens even gekeken in de "Windows" mode. Wanneer je wil aanloggen dus wanneer je je password scherm ziet dan hapert de pointer. Wanneer je ingelogd bent en de symaptics software geladen is dan loopt ie inderdaad zoals ie moet ... helaas geen synaptics software op OSX :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174471

Ja daar bn ik vandaag eindelijk ook achter gekomen. Echt super irritant! Was gebeurd na een update met HP Support unit. En toen was alles verneukt, muziek, maar ook tekstverwerken en gamen. Uiteindelijk alle updates vanaf die dag eraf gegooid en manueel van de site gedownload. Toen werkte alles prima. Maar toen gaf ie dus weer aan dat HP Power Assistand geupdate moest worden, en toen kwamen de problemen weer. Dus weer verwijderd.
Ik las overigens op internet ook, dat je hem kunt uitschakelen bij msconfig (HP Power Assistant Service), dan werkt het ook, maar weet dan niet of de juiste energie settings handhaafd.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 174471 op 03-01-2012 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Jullie hebben gelijk. De update van Power Assistent die door de HP Support Assistent wordt gedownload, veroorzaakt inderdaad problemen met het geluid.
Wat is dit topic toch handig, anders was dit weer een grote reden om te soggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-06 19:35
Ik heb het volgende probleem: langdurig scrollen en de schermbeveiliging werken niet. Zover ik dit heb kunnen traceren komt dit door een 'magisch event' waarbij een onzichtbaar teken (namelijk 255) wordt opgepikt en beide acties dus logischerwijs afgebroken worden. Herkennen jullie het issue of hebben jullie een oplossing? Ik heb drivers van touchpad en toetsenbord al opnieuw geïnstalleerd en onder veilige modus treedt het eveneens op.

Events kun je uitlezen op http://www.quirksmode.org/js/keys.html waar bij mij random achter elkaar de output
code:
1
2
3
keydown
keyCode is 255
charCode is 0

is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444232

Ik probeer ook om OSX op een zelfde laptop te installeren. Dat gaat redelijk goed, maar mogelijk zouden de bestanden uit HP8560W-Install-Extra-Folder.zip nog wel nuttig zijn.
Omdat megaupload niet meer beschikbaar is vraag ik me af of die ook nog elders ter download staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsanelyHack
OSX 10.7.0 -> 10.7.3 Geekbench 9550 (op het plaatje was het 9330 maar dat was met traag geheugen) !

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimage.org/414yk58pt/8560w_OSX.jpg

Wat werkt:
  • DSDT.aml incl basis fixes en aangepast voor Sandy Bridge,
  • Touchpad als echte AppleTouchpad met gestures,
  • AppleHDA patched icm DSDT.aml voor native audio,
  • Ethernet Gigabit met bridge functionaliteit VMWare,
  • USB3 op de rechter USB poorten van de laptop (75MB/s read write op 2,5inch 5400 rpm schijfje)
  • Powermanagement (Sleep / Battery / Speedstep)
  • Video incl QE / CI (Quartz Extreme / Core Image) icm nVidia Quadro 1000M
Downloads:
Extra:
System/Library/Extensions:

Wat werkt niet:
  • SDHCI (jMicronCrap PCI SDHC reader)
  • iNtel Centrino Wireless -> Koop OSX supported USB plug met Wifi-N ca 12 euro.
Update 22-2-2012
  • Displayport aansluiting (niet met mijn Dell 2711) / Vga aansluiting (komt door DSDT.aml icm AppleHDA.kext) word aangepast komende week.
  • Om touchpad aan de praat te krijgen is de Nub in het midden van het toetsenbord losgetrokken op het moederbord. De VoodooPS2 kext is gemaakt voor het toetsenbord icm het touchpad. Niet icm ook nog het nubje. Sorry voor dit mensen.
Vanaf nu gaat de installatie instructie / updates OSX op de 8560W verder op Insanelymac...

[ Voor 46% gewijzigd door InsanelyHack op 23-02-2012 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Mijn webcam werkt om een of andere reden niet meer. Hij staat niet eens meer in device manager! Althans, ik kan hem niet vinden, waar hoort hij bij te staan? Iemand enig idee?
Ook het programma "HP Webcam" zegt dat er geen webcam gedetecteerd is.

edit:
Blijkt dat in de bios ook geen optie meer is om de webcam aan te zetten. Ik ga morgen wel even langs ICTS NSC, zal wel een kabeltje los zitten.. Wel slecht dat dit zo kan gebeuren, had dit niet verwacht.

[ Voor 30% gewijzigd door HaTe op 11-03-2012 22:35 ]

• pontoe
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Klinkt goed Victoire! Die download links in je post zijn dezelfde files als die dode megaupload links?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsanelyHack
USB OSX 10.7 (lion) installer speciaal gemaakt voor de HP8560W.
Downloaden via Usenet. Image restoren op een USB pendrive / stick (minimaal 8GB = Adata 9 euro Paradigit)
De Image dien je op een echte MAC of VMware MAC te restoren via de diskutility van Snow (Leopard) / Lion naar de USB stick. Misschien Chameleon / Chimera even draaien om de Stick bootable te maken maar ik heb het geprobeerd en het werkte direct na restore. Een eenmaal werkende stick maakt het installeren OSX op de 8560W echt een super simpel.

Downolad = Usenet = Zoek op "HP8560W" in je favoriete usenet Indexer bv Nzbindex.nl

[ Voor 9% gewijzigd door InsanelyHack op 01-03-2012 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pontoe
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Op windows krijg ik met winrar de melding 'onverwacht einde van archief' en op mac kan 'The Unarchiver' ze ook niet openen. Corrupte bestanden? Ik heb hem 2 keer in zijn geheel gedownload overigens, en GrabIt heeft automatisch gerepaired met de Par bestanden.

[ Voor 13% gewijzigd door pontoe op 05-03-2012 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVanL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 21:08

KVanL

Alles is relatief

Ik overweeg om mijn 8560W een upgrade te geven door er een SSD in te zetten. Dan zou de DVD drive opgeofferd moeten worden, en moet ik dus zo'n caddy hebben.

Er staan genoeg van die caddy's op ebay, maar omdat ik geen zin heb om een maand op dat ding te wachten, kwam ik er na een kleine zoektocht achter dat je bij hddcaddy.nl (de titel dekt de lading iig wel) ook zo'n ding kunt kopen. Heeft iemand ervaring met die winkel en of de caddy's die ze verkopen een beetje fatsoenlijk in elkaar zitten? Ik heb nog wel eens mijn twijfel bij de kwaliteit die dingen op ebay die voor iets meer dan een tientje uit hongkong moeten komen, maar ik ga er eigenlijk vanuit dat een Nederlandse winkel wel graag werkende dingen wil verkopen.

Verder zou ik graag bevestiging hebben dat de SATA-aansluiting voor de DVD-drive inderdaad SATA-600 is. Ik was er al achter dat de SATA-controller SATA-600 is, maar ik zou er niet blij mee zijn als de aansluiting alleen maar SATA-150 blijkt te zijn nadat ik een SSD heb gekocht.

Dan is er nog de vraag welke SSD ik erin zet. Op dit moment lijkt de Crucial M4 zowel wat betreft betrouwbaarheid als prijs/prestatie verhouding de beste keus. Ik geloof dat daar een tijdje geleden nog wat problemen mee waren in combinatie met de 8560W. Zijn die problemen inmiddels opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

je kan toch de hdd in de caddy zetten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVanL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 21:08

KVanL

Alles is relatief

Ik geloof dat de harde schijf in deze laptop zichzelf uit zou moeten schakelen als de laptop op de grond valt. Ik weet niet op basis waarvan dit systeem werkt, maar ik kan me indenken dat dit alleen op de primaire drivebay (als ik het fout heb hoor ik het graag). Een SSD is tamelijk schokbestendig, dus die zou ik dan liever in de ruimte voor de optiche drive hebben.

Verder ga ik er eigenlijk ook wel vanuit dat die poort voor de optische drive SATA-600 is, maar aangezien de DVD-drive maar SATA-150 is zou ik mij voor kunnen stellen dat ze er een tragere SATA poort in hebben gezet, hoewel dit raar zou zijn omdat er zover ik kon vinden maar één SATA-controller in de laptop zit. Toch zou ik graag even bevestiging krijgen van iemand die zeker weet of ik gelijk heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

http://www.seagate.com/ww...ptops/laptop-hard-drives/

Onder het kopje GForce

Het zit dus in de hardeschijf, de meeste redelijke notebook schijven hebben dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Ik heb zelf ook een 8560W en daarbij heb ik mijn SSD ook in de caddy gedaan. Het zal wel niet veel uitmaken qua schokbestendigheid, maar het geeft wel een fijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brilsmurfffje schreef op maandag 05 maart 2012 @ 23:46:
http://www.seagate.com/ww...ptops/laptop-hard-drives/

Onder het kopje GForce

Het zit dus in de hardeschijf, de meeste redelijke notebook schijven hebben dit
Nah-ah

Dat is handig voor laptops die geen sensor hebben ja. Veel laptops hebben een eigen sensor en dan moet je juist niet zo'n malle drive met eigen sensor erin zetten.

Alleen het feit dat er HDD's zijn met eigen sensor betekend niet dat het 'dus' in de HDD zit.

Sterker nog: de HP 8560 die door Kid_Jansen had een WD5000BEKT; een drive zonder sensor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsanelyHack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

En letterlijk 4x zo duur als op ebay. Niet echt een goede keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Inderdaad het is in feite gewoon een stukje metaal met een sata-connector.

Edit: weet iemand trouwens hoe het zit met garantie als je hem eventueel verkoopt. Bij de TU Delft moet alles via campusshop, maar heb je ook nog garantie via HP?

[ Voor 52% gewijzigd door danielkraak op 09-03-2012 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joepiedepoepie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-06 13:03
HaTe schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 21:48:
Mijn webcam werkt om een of andere reden niet meer. Hij staat niet eens meer in device manager! Althans, ik kan hem niet vinden, waar hoort hij bij te staan? Iemand enig idee?
Ook het programma "HP Webcam" zegt dat er geen webcam gedetecteerd is.

edit:
Blijkt dat in de bios ook geen optie meer is om de webcam aan te zetten. Ik ga morgen wel even langs ICTS, zal wel een kabeltje los zitten.. Wel slecht dat dit zo kan gebeuren, had dit niet verwacht.
Oehh dat is vervelend. Ik had een paar maanden terug hetzelfde probleem. Dus ik gelijk terug naar de Notebook Service Centre. Zij konden het probleem niet vinden. Heb dus een leenlaptop meegekregen en zij hebben het aan HP overgelaten. Na 2-3 maanden kreeg ik m'n laptop pas weer terug. Ja, je leest het goed :+ Anyway, ze hebben het moederbord vervangen en nu doet 'ie het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik zit nu ook met een leenlaptop. Helemaal prima, mijn hardeschijf hebben ze omgewisseld en merk er niks van dat het niet mijn laptop is. 2-3 maanden is wel erg lang zeg! Maar het maakt mij dus op zich niet veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet zeggen dat ze dit jaar wel erg veel problemen hebben met de next business day on-site garantie. Als het goed is zou het zo moeten zijn dat als een defect op een werkdag voor 16:00 uur (uit m'n hoofd) wordt doorgegeven aan HP, dat de volgende dag er al iemand van HP bij NSC langs zou moeten komen om het defect te repareren en dat de student dan dus uiterlijk eind die dag z'n laptop op kan halen en de laptop dus hooguit iets van anderhalve dag kwijt is. Maar dit jaar hoor ik van alle kanten vaak veel langere periodes, 2 weken is geen uitzondering bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ze zeiden dat er problemen zijn met de productie bij HP (overstroming?), dat er meer vraag dan aanbod is en het daarom zo lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet dat er bepaalde defecten waren die vrij vaak voorkwamen, waardoor er tekorten aan onderdelen ontstonden, maar ik kan me even niet meer herinneren wat die defecten precies waren. Maar dan nog duurt het met defecten die daar helemaal geen last van hadden ook vaak te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Ik weet niet of de laptop bij de TU Delft in princiepe ook binnen een dag gerepareerd moet worden, maar bij mij was het metalen plaatje van de drukknop waarmee je de laptop openklapt eraf gevallen. Ik ben mijn laptop toen bijna twee maanden kwijtgeweest. De leenlaptops waren ook op, dus ik had een 8540w meegekregen (geen probleem wat mij betreft).

Bij de TU Delft doen ze ook niet aan harde schijven omwisselen, wat ook een beetje jammer is. Volgens mij gaan ze ook moeilijk doen als er een caddy in zit, maar dat zal wel aan de bui van de reparateur liggen en ik vraag me af of die goed is als je constant die k*tdingen moet repareren waarbij het ook nog eens 9/10 het sluitsysteem is (beetje overdreven, maar goed). Maar goed, doordat ze niet aan harde schijven uitwisselen doen, hebben ze van mij ook een compleet geformatteerde laptop teruggekregen. })

Inmiddels is het plaatje weer losgelaten, dus mag ik mijn laptop weer langs gaan brengen. Gebruiken ze daar crappy biologische lijm ofzo? :( Daarnaast lukt het me om mijn sluitsysteem te openen zonder de knop in te drukken. Hier zit dus ook iets niet helemaal goed. Echt belachelijk hoe dat sluitsysteem in elkaar zit. Ze hadden er net zo goed geen sluitsysteem op kunnen zetten als hij toch snel kapot gaat. Nee, voor mij wordt het voorlopig geen Elitebook meer. Niet alleen door mijn negatieve ervaringen overigens, maar ook door het feit dat ik niet superfijn achter een laptop werk, dus voor de rekenkracht kan ik net zo goed een desktop gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door danielkraak op 11-03-2012 23:49 ]

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste