[UTwente] Notebook Project 2011 - 2012 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O_Tiby
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-04 21:32
Is de OSx ook toepasbaar op de 8530w?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 21:55
Caelorum schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 13:27:
Mocht iemand ook last hebben van het volgende:
Ik had met de 8560w last van haperingen in het geluid elke 30sec. Na 'wat' zoeken op google blijkt dat de update die de HP Support Assistant doorvoert van de HP Power Assistant hem naar een versie update die hier dus voor zorgt. Leuke is dat de versie met dat probleem niet op de site van hp zelf te downloaden is. Fix is om de Power Assistant te verwijderen en dan de laatste versie van de HP site te halen en vooral niet meer te updaten! :)
Merci, works :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-04 20:13
Ik had met de 8560w last van haperingen in het geluid elke 30sec. Na 'wat' zoeken op google blijkt dat de update die de HP Support Assistant doorvoert van de HP Power Assistant hem naar een versie update die hier dus voor zorgt. Leuke is dat de versie met dat probleem niet op de site van hp zelf te downloaden is. Fix is om de Power Assistant te verwijderen en dan de laatste versie van de HP site te halen en vooral niet meer te updaten! :)
Merci beaucoup; zat mij ook al suf te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsanelyHack
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04 00:42
Ik was nog een beetje aan het hackintoshen en het viel me op dat de Synaptics Trackpad last had van "Lag". Ik dacht dat het door mijn hackintosh kwam. Ik heb er even snel windows opgezet en de lag van de pointer van de trackpad zijn ook aanwezig in Windows. Hebben andere mensen dit ook waargenomen ? Nu is dit altijd lastig uit te leggen maar als je op de trackpad verticaal swiped (langzaam) je op het scherm geen vloeiende maar haperende pointer kan zien ? Bediening met de muis daarintegen is wel vloeiend zoals het hoort. Ik heb de laatste F20 firmware geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-04 15:37

HaTe

haat niet

Nope, geen last van. Gaat zo vloeiend als maar kan. Ik heb wel de optie aanstaan, dat hij nog even door glijd als je hem een zwiep geeft.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsanelyHack
Precies je hebt dus waarschijnlijk de synaptics driver geinstalleerd. Maar wat nu als ie "gewoon" als muis gebruikt wordt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsanelyHack
Nog eens even gekeken in de "Windows" mode. Wanneer je wil aanloggen dus wanneer je je password scherm ziet dan hapert de pointer. Wanneer je ingelogd bent en de symaptics software geladen is dan loopt ie inderdaad zoals ie moet ... helaas geen synaptics software op OSX :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174471

Ja daar bn ik vandaag eindelijk ook achter gekomen. Echt super irritant! Was gebeurd na een update met HP Support unit. En toen was alles verneukt, muziek, maar ook tekstverwerken en gamen. Uiteindelijk alle updates vanaf die dag eraf gegooid en manueel van de site gedownload. Toen werkte alles prima. Maar toen gaf ie dus weer aan dat HP Power Assistand geupdate moest worden, en toen kwamen de problemen weer. Dus weer verwijderd.
Ik las overigens op internet ook, dat je hem kunt uitschakelen bij msconfig (HP Power Assistant Service), dan werkt het ook, maar weet dan niet of de juiste energie settings handhaafd.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 174471 op 03-01-2012 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Jullie hebben gelijk. De update van Power Assistent die door de HP Support Assistent wordt gedownload, veroorzaakt inderdaad problemen met het geluid.
Wat is dit topic toch handig, anders was dit weer een grote reden om te soggen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:05
Ik heb het volgende probleem: langdurig scrollen en de schermbeveiliging werken niet. Zover ik dit heb kunnen traceren komt dit door een 'magisch event' waarbij een onzichtbaar teken (namelijk 255) wordt opgepikt en beide acties dus logischerwijs afgebroken worden. Herkennen jullie het issue of hebben jullie een oplossing? Ik heb drivers van touchpad en toetsenbord al opnieuw geïnstalleerd en onder veilige modus treedt het eveneens op.

Events kun je uitlezen op http://www.quirksmode.org/js/keys.html waar bij mij random achter elkaar de output
code:
1
2
3
keydown
keyCode is 255
charCode is 0

is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444232

Ik probeer ook om OSX op een zelfde laptop te installeren. Dat gaat redelijk goed, maar mogelijk zouden de bestanden uit HP8560W-Install-Extra-Folder.zip nog wel nuttig zijn.
Omdat megaupload niet meer beschikbaar is vraag ik me af of die ook nog elders ter download staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsanelyHack
OSX 10.7.0 -> 10.7.3 Geekbench 9550 (op het plaatje was het 9330 maar dat was met traag geheugen) !

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimage.org/414yk58pt/8560w_OSX.jpg

Wat werkt:
  • DSDT.aml incl basis fixes en aangepast voor Sandy Bridge,
  • Touchpad als echte AppleTouchpad met gestures,
  • AppleHDA patched icm DSDT.aml voor native audio,
  • Ethernet Gigabit met bridge functionaliteit VMWare,
  • USB3 op de rechter USB poorten van de laptop (75MB/s read write op 2,5inch 5400 rpm schijfje)
  • Powermanagement (Sleep / Battery / Speedstep)
  • Video incl QE / CI (Quartz Extreme / Core Image) icm nVidia Quadro 1000M
Downloads:
Extra:
System/Library/Extensions:

Wat werkt niet:
  • SDHCI (jMicronCrap PCI SDHC reader)
  • iNtel Centrino Wireless -> Koop OSX supported USB plug met Wifi-N ca 12 euro.
Update 22-2-2012
  • Displayport aansluiting (niet met mijn Dell 2711) / Vga aansluiting (komt door DSDT.aml icm AppleHDA.kext) word aangepast komende week.
  • Om touchpad aan de praat te krijgen is de Nub in het midden van het toetsenbord losgetrokken op het moederbord. De VoodooPS2 kext is gemaakt voor het toetsenbord icm het touchpad. Niet icm ook nog het nubje. Sorry voor dit mensen.
Vanaf nu gaat de installatie instructie / updates OSX op de 8560W verder op Insanelymac...

[ Voor 46% gewijzigd door InsanelyHack op 23-02-2012 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Mijn webcam werkt om een of andere reden niet meer. Hij staat niet eens meer in device manager! Althans, ik kan hem niet vinden, waar hoort hij bij te staan? Iemand enig idee?
Ook het programma "HP Webcam" zegt dat er geen webcam gedetecteerd is.

edit:
Blijkt dat in de bios ook geen optie meer is om de webcam aan te zetten. Ik ga morgen wel even langs ICTS NSC, zal wel een kabeltje los zitten.. Wel slecht dat dit zo kan gebeuren, had dit niet verwacht.

[ Voor 30% gewijzigd door HaTe op 11-03-2012 22:35 ]

• pontoe
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Klinkt goed Victoire! Die download links in je post zijn dezelfde files als die dode megaupload links?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsanelyHack
USB OSX 10.7 (lion) installer speciaal gemaakt voor de HP8560W.
Downloaden via Usenet. Image restoren op een USB pendrive / stick (minimaal 8GB = Adata 9 euro Paradigit)
De Image dien je op een echte MAC of VMware MAC te restoren via de diskutility van Snow (Leopard) / Lion naar de USB stick. Misschien Chameleon / Chimera even draaien om de Stick bootable te maken maar ik heb het geprobeerd en het werkte direct na restore. Een eenmaal werkende stick maakt het installeren OSX op de 8560W echt een super simpel.

Downolad = Usenet = Zoek op "HP8560W" in je favoriete usenet Indexer bv Nzbindex.nl

[ Voor 9% gewijzigd door InsanelyHack op 01-03-2012 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pontoe
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Op windows krijg ik met winrar de melding 'onverwacht einde van archief' en op mac kan 'The Unarchiver' ze ook niet openen. Corrupte bestanden? Ik heb hem 2 keer in zijn geheel gedownload overigens, en GrabIt heeft automatisch gerepaired met de Par bestanden.

[ Voor 13% gewijzigd door pontoe op 05-03-2012 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVanL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-04 20:32

KVanL

Alles is relatief

Ik overweeg om mijn 8560W een upgrade te geven door er een SSD in te zetten. Dan zou de DVD drive opgeofferd moeten worden, en moet ik dus zo'n caddy hebben.

Er staan genoeg van die caddy's op ebay, maar omdat ik geen zin heb om een maand op dat ding te wachten, kwam ik er na een kleine zoektocht achter dat je bij hddcaddy.nl (de titel dekt de lading iig wel) ook zo'n ding kunt kopen. Heeft iemand ervaring met die winkel en of de caddy's die ze verkopen een beetje fatsoenlijk in elkaar zitten? Ik heb nog wel eens mijn twijfel bij de kwaliteit die dingen op ebay die voor iets meer dan een tientje uit hongkong moeten komen, maar ik ga er eigenlijk vanuit dat een Nederlandse winkel wel graag werkende dingen wil verkopen.

Verder zou ik graag bevestiging hebben dat de SATA-aansluiting voor de DVD-drive inderdaad SATA-600 is. Ik was er al achter dat de SATA-controller SATA-600 is, maar ik zou er niet blij mee zijn als de aansluiting alleen maar SATA-150 blijkt te zijn nadat ik een SSD heb gekocht.

Dan is er nog de vraag welke SSD ik erin zet. Op dit moment lijkt de Crucial M4 zowel wat betreft betrouwbaarheid als prijs/prestatie verhouding de beste keus. Ik geloof dat daar een tijdje geleden nog wat problemen mee waren in combinatie met de 8560W. Zijn die problemen inmiddels opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

je kan toch de hdd in de caddy zetten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVanL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-04 20:32

KVanL

Alles is relatief

Ik geloof dat de harde schijf in deze laptop zichzelf uit zou moeten schakelen als de laptop op de grond valt. Ik weet niet op basis waarvan dit systeem werkt, maar ik kan me indenken dat dit alleen op de primaire drivebay (als ik het fout heb hoor ik het graag). Een SSD is tamelijk schokbestendig, dus die zou ik dan liever in de ruimte voor de optiche drive hebben.

Verder ga ik er eigenlijk ook wel vanuit dat die poort voor de optische drive SATA-600 is, maar aangezien de DVD-drive maar SATA-150 is zou ik mij voor kunnen stellen dat ze er een tragere SATA poort in hebben gezet, hoewel dit raar zou zijn omdat er zover ik kon vinden maar één SATA-controller in de laptop zit. Toch zou ik graag even bevestiging krijgen van iemand die zeker weet of ik gelijk heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

http://www.seagate.com/ww...ptops/laptop-hard-drives/

Onder het kopje GForce

Het zit dus in de hardeschijf, de meeste redelijke notebook schijven hebben dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:33
Ik heb zelf ook een 8560W en daarbij heb ik mijn SSD ook in de caddy gedaan. Het zal wel niet veel uitmaken qua schokbestendigheid, maar het geeft wel een fijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

brilsmurfffje schreef op maandag 05 maart 2012 @ 23:46:
http://www.seagate.com/ww...ptops/laptop-hard-drives/

Onder het kopje GForce

Het zit dus in de hardeschijf, de meeste redelijke notebook schijven hebben dit
Nah-ah

Dat is handig voor laptops die geen sensor hebben ja. Veel laptops hebben een eigen sensor en dan moet je juist niet zo'n malle drive met eigen sensor erin zetten.

Alleen het feit dat er HDD's zijn met eigen sensor betekend niet dat het 'dus' in de HDD zit.

Sterker nog: de HP 8560 die door Kid_Jansen had een WD5000BEKT; een drive zonder sensor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsanelyHack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

En letterlijk 4x zo duur als op ebay. Niet echt een goede keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Inderdaad het is in feite gewoon een stukje metaal met een sata-connector.

Edit: weet iemand trouwens hoe het zit met garantie als je hem eventueel verkoopt. Bij de TU Delft moet alles via campusshop, maar heb je ook nog garantie via HP?

[ Voor 52% gewijzigd door danielkraak op 09-03-2012 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joepiedepoepie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-04 16:24
HaTe schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 21:48:
Mijn webcam werkt om een of andere reden niet meer. Hij staat niet eens meer in device manager! Althans, ik kan hem niet vinden, waar hoort hij bij te staan? Iemand enig idee?
Ook het programma "HP Webcam" zegt dat er geen webcam gedetecteerd is.

edit:
Blijkt dat in de bios ook geen optie meer is om de webcam aan te zetten. Ik ga morgen wel even langs ICTS, zal wel een kabeltje los zitten.. Wel slecht dat dit zo kan gebeuren, had dit niet verwacht.
Oehh dat is vervelend. Ik had een paar maanden terug hetzelfde probleem. Dus ik gelijk terug naar de Notebook Service Centre. Zij konden het probleem niet vinden. Heb dus een leenlaptop meegekregen en zij hebben het aan HP overgelaten. Na 2-3 maanden kreeg ik m'n laptop pas weer terug. Ja, je leest het goed :+ Anyway, ze hebben het moederbord vervangen en nu doet 'ie het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik zit nu ook met een leenlaptop. Helemaal prima, mijn hardeschijf hebben ze omgewisseld en merk er niks van dat het niet mijn laptop is. 2-3 maanden is wel erg lang zeg! Maar het maakt mij dus op zich niet veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet zeggen dat ze dit jaar wel erg veel problemen hebben met de next business day on-site garantie. Als het goed is zou het zo moeten zijn dat als een defect op een werkdag voor 16:00 uur (uit m'n hoofd) wordt doorgegeven aan HP, dat de volgende dag er al iemand van HP bij NSC langs zou moeten komen om het defect te repareren en dat de student dan dus uiterlijk eind die dag z'n laptop op kan halen en de laptop dus hooguit iets van anderhalve dag kwijt is. Maar dit jaar hoor ik van alle kanten vaak veel langere periodes, 2 weken is geen uitzondering bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ze zeiden dat er problemen zijn met de productie bij HP (overstroming?), dat er meer vraag dan aanbod is en het daarom zo lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet dat er bepaalde defecten waren die vrij vaak voorkwamen, waardoor er tekorten aan onderdelen ontstonden, maar ik kan me even niet meer herinneren wat die defecten precies waren. Maar dan nog duurt het met defecten die daar helemaal geen last van hadden ook vaak te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Ik weet niet of de laptop bij de TU Delft in princiepe ook binnen een dag gerepareerd moet worden, maar bij mij was het metalen plaatje van de drukknop waarmee je de laptop openklapt eraf gevallen. Ik ben mijn laptop toen bijna twee maanden kwijtgeweest. De leenlaptops waren ook op, dus ik had een 8540w meegekregen (geen probleem wat mij betreft).

Bij de TU Delft doen ze ook niet aan harde schijven omwisselen, wat ook een beetje jammer is. Volgens mij gaan ze ook moeilijk doen als er een caddy in zit, maar dat zal wel aan de bui van de reparateur liggen en ik vraag me af of die goed is als je constant die k*tdingen moet repareren waarbij het ook nog eens 9/10 het sluitsysteem is (beetje overdreven, maar goed). Maar goed, doordat ze niet aan harde schijven uitwisselen doen, hebben ze van mij ook een compleet geformatteerde laptop teruggekregen. })

Inmiddels is het plaatje weer losgelaten, dus mag ik mijn laptop weer langs gaan brengen. Gebruiken ze daar crappy biologische lijm ofzo? :( Daarnaast lukt het me om mijn sluitsysteem te openen zonder de knop in te drukken. Hier zit dus ook iets niet helemaal goed. Echt belachelijk hoe dat sluitsysteem in elkaar zit. Ze hadden er net zo goed geen sluitsysteem op kunnen zetten als hij toch snel kapot gaat. Nee, voor mij wordt het voorlopig geen Elitebook meer. Niet alleen door mijn negatieve ervaringen overigens, maar ook door het feit dat ik niet superfijn achter een laptop werk, dus voor de rekenkracht kan ik net zo goed een desktop gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door danielkraak op 11-03-2012 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-04 09:35
Is er trouwens al iets bekend over het selectieproces van de laptops voor het volgende collegejaar?

Als ik het begin van dit topic lees was het vorig jaar zo dat de eerste (speculatieve) reacties hierop rond februari begonnen.

The Dude abides!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchkiller
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-04 20:57
Rednas schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:27:
Is er trouwens al iets bekend over het selectieproces van de laptops voor het volgende collegejaar?

Als ik het begin van dit topic lees was het vorig jaar zo dat de eerste (speculatieve) reacties hierop rond februari begonnen.
Ik denk dat de speculaties dit jaar veel later zal gaan beginnen; rond deze tijd vorig jaar was de tweede generatie van de Core series al uitgebracht. Voor mijn gevoel komen er op dit moment veel minder nieuwe modellen uit omdat we wachten op de mobiele versie de derde generatie core processoren.

Zowieso is er op dit moment erg weinig informatie beschikbaar als je bijvoorbeeld googled op Elitebook 8570w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GjaltVK
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-04 20:19
Ik heb eigenlijk weinig klachten over het sluitsysteem. Veel mensen op de UT hoor je klagen over het afbreken van de pinnetjes voor het sluitsysteem, deze zitten er bij mij nog steeds aan. Het enige "probleem" wat is af en toe heb is dat het zwarte dopje niet meer omhoog gaat, dan moet je nog eens op de "open" knop drukken en is het verholpen.

Ik had overigens wel ergens gelezen dat mensen extra geheugen in de laptop stoppen, maar ik kon het niet meer terug vinden. Welk geheugen is dan aan te raden?
Er zou minstens 4GB bij moeten (die andere 8 is wat lastiger met installeren heb ik begrepen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Gewoon SO DIMM, DDR3. Standaard zit er een PC3-10600 reepje in.. Ik heb er zelf ook 4GB bijgezet. (staat ook in mijn spec pagina): pricewatch: Kingston KVR1333D3S9/4G

En dan bedenk ik mij opeens dat deze nog in mijn eigen laptop zit, die nu dus gerepareerd wordt... Iemand hier ervaring mee? Ik zou dat reepje wel graag terug willen namelijk :P

Ik heb er in ieder geval een mailtje achteraan gestuurd :)

[ Voor 12% gewijzigd door HaTe op 12-03-2012 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De reden dat er vorige keer op Tweakers zo vroeg al iets te vinden was van het laptopproject van Universiteit Twente kwam deels doordat ik, in tegenstelling tot m'n voorgangers met voorgaande delen van dit topic, betrokken was bij het laptopproject (dit jaar overigens weer). Maar vooral doordat Dell in februari al een presentatie op de UT kwam geven in verband met een Europese aanbesteding voor onder andere desktops en workstations voor medewerkers, servers en dus ook de laptops die Dell als kandidaat aan wilde bieden voor het laptopproject.

Aangezien die Europese aanbesteding er nu niet is (zal wel niet elk jaar zijn, geen idee hoe lang daar tussen zit), moet het NSC nu Dell en HP zelf uitnodigen specifiek voor het laptopproject en dan zal het waarschijnlijk pas begin april worden op z'n vroegst (heb er ook nog niks over gehoord).

Daarnaast zal het ook nog wel meespelen dat de Intel Core i7 Ivy Bridge processors, die zeer waarschijnlijk in de laptop zullen komen van het notebook project 2012-2013, pas in april verwacht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.macrumors.com/...dge-notebook-chip-delays/
Update: VR-Zone reports on a new Ivy Bridge launch timeline posted by SweClockers.com. According to the timeline, quad-core desktop processors such as those used in the iMac are scheduled to launch on April 29. The report does not mention quad-core mobile processors such as those used in Apple's larger MacBook Pro models, but given that they are based on the same die as the desktop chips, the mobile chips could appear at the same time. Dual-core mobile processors such as those found in the MacBook Air and 13-inch MacBook Pro are not estimated to ship until late June.
Ik weet niet of de mobiele parts vroeger of later komen, het gaat nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan wordt het waarschijnlijk lastig om de planning die in de voorgaande jaren vaak gehanteerd werd aan te houden. Dat was namelijk begin april presentaties fabrikanten, eind april / begin mei offertes binnen, eind mei / begin juni testen en dan de tweede helft van juni bekend maken wat het is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt. Ik zou het overigens niet erg vinden als het een maand langer zou duren. Maar dan moeten hp/dell wel de vooraad op orde hebben: volgens mij zijn er elk jaar wel mensen die de laptop pas na het begin van de studie krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou mooi zijn als het dit keer inderdaad voor de verandering eens wel goed geregeld is in dat opzicht, maar ik betwijfel het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denissen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-03 12:18
Heb deze week een (tweedehands) 8560w weten te bemachtigen LG660EA. Werd geleverd met merkloze DP -> HDMI kabel van centralpoint. Gisteren geprobeerd om de laptop op verschillende LCD's (Samsung LED en Sony) aan te sluiten maar telkens zonder succes.
Verschillende versies van CCC geprobeerd 8.821.1.5 en 8.821.1.7. geen verschil. De tv wordt simpelweg niet gezien door de laptop.
Kan niet direct uitsluiten of het aan de kabel of laptop ligt omdat ik de kabel nergens anders kan testen. Volgens het forum lijkt je meer succes te hebben met een DP -> HDMI adapter en vervolgens een HDMI kabel te gebruiken.

Iemand soortgelijke ervaring?

Ben evt. van plan om een HP verloopje te kopen: http://h10010.www1.hp.com...5876-4206325-4206327.html als ik hiermee het probleem kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is een DP++ aansluiting op de 8560w (in ieder geval als er de AMD FirePro Mobility M5950 in zit, wat jij ook hebt), dus je hebt geen adapter nodig, je kan gewoon meteen een DP > HDMI kabel gebruiken.

Ik heb zelf ook zo'n kabel (namelijk deze van König) en daarmee werkte een Panasonic Viera TX-P42G30 prima op m'n 8560w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denissen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-03 12:18
Vandaag nieuw DP -> HDMI kabeltje van HQ gehaald bij Paradigit en het werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Laat maar, er zijn nieuwe drivers voor AMD videokaart, maar de link werkt niet.. Had een andere link gevonden, maar die bleken voor Win XP te zijn.
http://h20000.www2.hp.com...Id=135&swItem=ob-103523-1
Download is dood

[ Voor 255% gewijzigd door HaTe op 03-04-2012 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsanelyHack
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:25:
En letterlijk 4x zo duur als op ebay. Niet echt een goede keus.
Het is niet goedkoop nee. Ik had in mijn oude HP8710W ook zon 10 dollar cheap ass suck sucky ten dollar bracket. Ik kon met die enclosure niet booten terwijl het met een originele HP destijds wel kon. De enclosure van newmodus garandeert de werking en daarbij komt dat de plastic afwerking precies bij de laptop past en keurig aansluit. Ik heb de kwaliteit van kunstof vergeleken met de DVD speler die erin zat en er is geen verschil. Een enclosure van ebay is echt van mindere kwaliteit. Zo hebben ze direct 1 op 1 doorverbinding van de sata connector terwijl deze extra is gestabiliseerd met (tantaal) condensators.... dus idd op het oog en zo in eerste instantie lijkt het niet echt een verstandige keuze ... maar zoals je kan lezen is er wel deglijk over nagedacht en wil ik jullie behoeden voor de vele shit die er te koop is op e"nay".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kreeg woensdagmiddag een mailtje van de baas van het Notebook Service Centre:
Het ziet er niet naar uit dat de fabrikanten geen presentatie gaan geven. De accountmanagers van Dell, HP en Fujitsu zijn individueel langs geweest. Allen kwamen met hetzelfde bericht, namelijk dat de nieuwe producten met de Ivy bridge en de nieuwe NVDIA graphic controller pas in juli/ augustus beschikbaar komen en dat er zelfs geen testexemplaren zijn.

We beraden ons nu wat we gaan doen.
Was aan één kant te verwachten, want de eerste consumenten Ivy Bridge laptops zijn ook pas over een week of twee tot vijf verkrijgbaar en de mobile workstations komen meestal nog een stuk later.

Desalniettemin komt dit natuurlijk nogal kut uit, want het wordt nu vrijwel onmogelijk om in september meteen mobile workstations aan te bieden van de laatste generatie. Het is natuurlijk waardeloos als de eerste mensen hun laptops pas eind september / begin oktober hebben.

Zoals het mailtje ook al zegt wordt er gekeken wat we nu dan gaan doen.

EDIT: ik zie dat in dit topic nog niet is vermeld dat het huidige Notebook Project per 28 maart is beëindigd. Je kan de HP ProBook 4530s en de HP EliteBook 8560w nu dus niet meer bij het Notebook Service Centre bestellen.

[ Voor 11% gewijzigd door Kid Jansen op 15-04-2012 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartelsrobert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 25-04 10:31
Kid Jansen schreef op zondag 15 april 2012 @ 16:42:
Ik kreeg woensdagmiddag een mailtje van de baas van het Notebook Service Centre:

[...]

Was aan één kant te verwachten, want de eerste consumenten Ivy Bridge laptops zijn ook pas over een week of twee tot vijf verkrijgbaar en de mobile workstations komen meestal nog een stuk later.

Desalniettemin komt dit natuurlijk nogal kut uit, want het wordt nu vrijwel onmogelijk om in september meteen mobile workstations aan te bieden van de laatste generatie. Het is natuurlijk waardeloos als de eerste mensen hun laptops pas eind september / begin oktober hebben.

Zoals het mailtje ook al zegt wordt er gekeken wat we nu dan gaan doen.

EDIT: ik zie dat in dit topic nog niet is vermeld dat het huidige Notebook Project per 28 maart is beëindigd. Je kan de HP ProBook 4530s en de HP EliteBook 8560w nu dus niet meer bij het Notebook Service Centre bestellen.
Dat is zuur, dan zelf maar op zoek naar iets met optimus en Ivy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar die heeft zo te zien geïntegreerde graphics, dus dat is niet zo'n probleem, want die Ivy Bridge CPU's zijn er al wel. Het probleem zit hem in de nieuwe Nvidia Quadro / AMD FirePro GPU's, die zijn er gewoon nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik dien een suggestie in voor een W520 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Een systeem van Dell zou mooi zijn, die workstations zien er mooi gelikt uit. En zijn leverbaar met een RGB scherm. In de eerste reviews lijkt het dat Ivy Bridge een mooie prestatie winst weet te boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En de elitebooks ook, en de W520 is verkrijgbaar met 95% gamut scherm.

En ik weet het niet. Ik vind ze allemaal veel te bulky. De enige notebook uit de professionele lijn die ik zou overwegen id de W520. Omdat het serieus meer dan een halve KG scheelt met de concurrentie. Het is jammer dat er geen T520s bestaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Lenovo ThinkPad W520 is uit dezelfde generatie als de Dell Precision M4600, HP EliteBook 8560w en Fujitsu Celsius H710.

Ik denk niet dat de kans erg groot is dat we een mobile workstation van de vorige generatie gaan leveren. Als we dat al zouden doen lijkt me de kans nihil dat we van de HP EliteBook 8560w afstappen. De W520, M4600 en H710 hebben we geen van allen getest bij het Notebook Project 2011-2012, dus dat zou dan erg veel werk opleveren voor een verwaarloosbaar verschil in prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

http://nl.hardware.info/n...ion-m4700-en-m6700-gelekt

Release is nog niet bekent, maar deze is wel mooier gemaakt dan de elitebook, die heeft m'n viendin namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is gewoon een plaatje van de m4600. Hoe de nieuwe lijn eruit ziet, is nog onbekend. Maar 99% kans op precies hetzelfde uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ja dus dan komen ze neem ik aan snel uitkomen zodra IvyBridge er is, alle research in de behuizing is dan al geweest, Ivy Bridge is enkel een stukje zuiniger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ivy bridge is het probleem niet, de nieuwe grafische kaarten wel. De certificering kost gewoon tijd.

Overigens kan je vandaag al dell's bestellen met de nieuwe consumer GPU's, GTX650m, 660M, dus misschien gaat dat wel sneller dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 00:57:
En de elitebooks ook, en de W520 is verkrijgbaar met 95% gamut scherm.

En ik weet het niet. Ik vind ze allemaal veel te bulky. De enige notebook uit de professionele lijn die ik zou overwegen id de W520. Omdat het serieus meer dan een halve KG scheelt met de concurrentie. Het is jammer dat er geen T520s bestaat...
Niet alleen voor die halve Kilo, maar ook vanwege het super-toetsenbord, mSata optie en switchable graphics, zodat je ook een fatsoenlijke accu-tijd kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De elitebooks, thinkpads en dell's komen allemaal met switchable graphics als je de juiste grafische kaart kiest. Daarnaast heb je in de thikpad, dell's en misschien de elitebooks al lang mSATA SSD's (en volgende generatie sowieso: dat wordt een standaard chipset feature). dan blijft alleen het toetsenbord over als argument, en hoewel ik de thinkpad de beste layout vind hebben, denk ik dat er ook veel mensen zijn die een numpad prefereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De Dell weegt trouwens ook maar 2,7kg dat is hetzelfde gewicht als de W520. Alleen de Elitebook begint bij 3Kg.

Voordeel voor de Dell is wel dat het Netwerk en alle Display aansluiting aan de achterkant zitten, dus als je met een muis werkt dan heb je geen last van de kabels. Ook zitten alle fan roosters aan de achterkant.

Ik weet alleen niet hoe goed de toetsenborden van de Dell zijn, die van de Vostro is prima, is ook backlit trouwens en heeft ook normaal formaat pijltjes

[ Voor 19% gewijzigd door Brilsmurfffje op 19-04-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens notebookcheck is het toch echt 3.2:
http://www.notebookcheck....600-Notebook.62946.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

start gewicht is 2,8 kg. In die pc van Notebookcheck zit de krachtigste processor, misschien dat er dan wat meer koper in de computer zit.

Edit: Neemt niet weg dat zowel die Dell als Lenovo mooier zijn dan die HP

[ Voor 21% gewijzigd door Brilsmurfffje op 19-04-2012 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens dell ja ;). Doorgaans test dell dat zonder dvd drive, met de kleinste accu, en een zo licht mogelijk opslagmedia. Negeren, en de specificaties uit de reviews halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmystic
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-04 11:17
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:31:
De elitebooks, thinkpads en dell's komen allemaal met switchable graphics als je de juiste grafische kaart kiest. Daarnaast heb je in de thikpad, dell's en misschien de elitebooks al lang mSATA SSD's (en volgende generatie sowieso: dat wordt een standaard chipset feature). dan blijft alleen het toetsenbord over als argument, en hoewel ik de thinkpad de beste layout vind hebben, denk ik dat er ook veel mensen zijn die een numpad prefereren.
De workstation Elitebooks van de huidige generatie (8*60w) zijn er niet met switchable graphics hoor, heb nu even geen tijd om een bron te vinden(tentamen morgen), maar ik weet redelijk zeker dat er in een interview met iemand van HP was aangekondigd dat ze geen switchable graphics zouden hebben omdat dat niet hoorde in een workstation laptop oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zou kunnen, ik heb zo 123 geen bron. Maar ik dacht altijd dat de nvidia varianten van de elitebook gewoon switchable graphics bevatte. Met AMD wordt het moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
dmystic schreef op donderdag 19 april 2012 @ 20:59:
[...]

De workstation Elitebooks van de huidige generatie (8*60w) zijn er niet met switchable graphics hoor, heb nu even geen tijd om een bron te vinden(tentamen morgen), maar ik weet redelijk zeker dat er in een interview met iemand van HP was aangekondigd dat ze geen switchable graphics zouden hebben omdat dat niet hoorde in een workstation laptop oid.
Ik heb een 8560W en kan bevestigen dat het sowieso niet bij de NVidia-variant kan. Ik vraag me af of het veel qua accutijd zou uitmaken als het wel kon.

[ Voor 5% gewijzigd door danielkraak op 19-04-2012 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja. Want de concurrerende lenovo en dell workstations hebben wél switchable graphics, en gaan 3x zo lang mee op de accu.

Daarom vond ik de keuze voor de elitebook vorig jaar een rare. Liever wat minder performance en meer accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 21:11:
Ja. Want de concurrerende lenovo en dell workstations hebben wél switchable graphics, en gaan 3x zo lang mee op de accu.

Daarom vond ik de keuze voor de elitebook vorig jaar een rare. Liever wat minder performance en meer accuduur.
Nvidia is heel veel duurder dan ATI (tenminste, dat was vorig jaar de reden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twee extra accu's om bij dezelfde accu-tijd te komen zijn nog veel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-04 10:54
Het is goed dat ik dit topic nog lees. Ik had een 8560W (had, want hij is vorig weekend gejat) en de accuduur was echt een drama. Mijn 4 jaar oude Dell hield het nog langer uit. Daarnaast zou ik als suggestie willen geven om voortaan niet alleen te kijken naar het gewicht vd laptop, maar ook van de adapter.

Die van de 8560W is 800 - 900 gram, omdat het ding blijkbaar een 120W(?) adapter nodig heeft en minder zware adapters oprookt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cyleo schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 02:00:
[...]

Nvidia is heel veel duurder dan ATI (tenminste, dat was vorig jaar de reden).
Dat klopt, de ATI wat 30 euro duurder dan een bepaalde minder presterende Nvidia, en daarmee kwam de prijs zodanig dicht bij de 1000 euro dat ze de boel maar hebben afgerond. Maar uit het hoofd was er vorig jaar niet enorm veel te kiezen, wederom uit het hoofd de lenovo L520 en een N53SV. Verder weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 21:11:

Lenovo had geen workstation (W520) aangeboden, maar de T520 (vergelijkbaar met EliteBook 8560p). Dell was niet eens door de eerste selectieronde gekomen, doordat een Dell Precision M4600 in een gelijke configuratie als de 8560w ruim €150 duurder was. Dell wilde gewoon niet zo laag gaan met de prijs als HP.

Daarnaast konden we met HP verder met onze bestaande fullfilment partner (waar we een goede relatie mee hadden en ook goede ervaringen), bij Dell zouden we in ieder geval moeten switchen, Lenovo weet ik niet meer.
heintjeput schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 05:16:
Het is goed dat ik dit topic nog lees. Ik had een 8560W (had, want hij is vorig weekend gejat) en de accuduur was echt een drama. Mijn 4 jaar oude Dell hield het nog langer uit. Daarnaast zou ik als suggestie willen geven om voortaan niet alleen te kijken naar het gewicht vd laptop, maar ook van de adapter.

Die van de 8560W is 800 - 900 gram, omdat het ding blijkbaar een 120W(?) adapter nodig heeft en minder zware adapters oprookt...
Gewicht en afmetingen adapter hebben we ook zeker naar gekeken. Uit mijn review:
De mobiliteit van deze laptop is matig. Hij is iets groter dan de gemiddelde 15.6" laptop en hij is ook een stuk zwaarder. De meeste laptops van 15.4" - 15.6" zijn rond de 2.5 kg, de lichtste laptops van dit formaat beginnen iets boven 2 kg en de zwaarste laptops zijn rond de 4 kg. Deze laptop zit rond de 3.2 kg en is daarmee dus aan de zware kant. Hij behoort hiermee tot de zwaarste 5% laptops van dit formaat. Zelf vind ik dat nog steeds niet heel erg zwaar, ik heb collegeboeken die ongeveer hetzelfde wegen. Maar ik kan me voorstellen dat als je een laptop veel mee moet nemen dat je dan wel een lichter model gaat overwegen.

Wat deze laptop vooral lomp maakt is dat er een 150 W adapter bij zit, dat ding is 167x72x39 mm groot en weegt 745 g + 175 g voor het netsnoer. Als je dat ook meerekent kom je op ongeveer 4.1 kg uit.

Houd hier rekening mee bij het het uitzoeken van een tas. Sommige 15.6" tassen zouden wel eens te klein kunnen zijn.
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 08:22:
Dat klopt, de ATI wat 30 euro duurder dan een bepaalde minder presterende Nvidia, en daarmee kwam de prijs zodanig dicht bij de 1000 euro dat ze de boel maar hebben afgerond. Maar uit het hoofd was er vorig jaar niet enorm veel te kiezen, wederom uit het hoofd de lenovo L520 en een N53SV. Verder weet ik het niet.
Precies andersom, de Nvidia Quadro 1000M zou ons €30 meer kosten dan de AMD FirePro M5950.

Wat betreft de opties:

HP EliteBook 8560w + HP ProBook 4530s
Dell Precision M4600 + Dell Vostro 3550
Lenovo T520 + Lenovo L520
Toshiba R850 + Toshiba A11
Fujitsu Lifebook E751 + Fujitsu Lifebook E751 (in lichtere configuratie)
ASUS K53SV + ASUS K53E

We hebben de laptops van HP, Lenovo en ASUS getest. De HP EliteBook was verreweg de best geteste high-end en de Lenovo L520 was verreweg de best geteste allround. Doordat de high-end veel meer verkocht wordt telde die zwaarder en combineren van verschillende merken was niet mogelijk (dan zou de prijs veel hoger, offertes waren allemaal gebaseerd op package deal), dus werd het HP.

[ Voor 61% gewijzigd door Kid Jansen op 20-04-2012 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Wanneer komen de nieuwe laptops om te testen binnen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-01 01:41

TheWizzard

Everything we R will never die

Daarover is nog niets bekend!

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik verwacht ze niet voor eind juni, maar zoals ik op de vorige pagina al zei weten we nog erg weinig, behalve dan dat we nog een behoorlijke tijd moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Accuduur is wel zeker een pre, die lenovo haalt volgens reviews gemakkelijk 10 uur. Dan hoef je voor een dagje college geen adapter mee te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die T520? Dat valt wel mee, in ieder geval niet als je ook echt iets doet. De 8560w had vergeleken met de andere kandidaten een slechte accuduur wanneer je taken uitvoerde die vrijwel niet meer belasting opleverde dan idlen. Maar zodra je middelzware tot extreem zware taken ging uitvoeren deed de 8560w het juist het beste, al helemaal als je kijkt naar performance / Wh. De 8560w wist verreweg het meeste werk te verzetten met z'n beschikbare accucapaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2crashandburn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-04 19:35
Ik heb recent een 8560w aangeschaft nadat mijn de graka van m'n d830 was overleden. Bij het eerste maal opstarten werd ik meteen al compleet gek van alle HP troep dus na een beetje zoeken op google kwam ik erachter dat ik gewoon een verse installatie kon doen met een OEM dvd en dan de productkey van de laptop gebruiken. Echter kreeg ik even geleden bij het opstarten de melding dat mijn windows niet genuine was. Na een wat googlen kwam ik erachter dat de key die ik uit de registry had gehaald met WinGuggle die van de group license is. Echter moet ik activeren met de individual key die onderop de laptop staat. Echter zit er onderop mijn laptop helemaal geen windows sticker, noch zat deze bij de hele papierwinkel die meegeleverd werd.

Dus 2 vraagjes:
is het iemand wel gelukt om een oem windows te installeren zonder alle HP meuk (met de correcte key dus)?
is het normaal voor de UT laptops dat deze geen windows sticker hebben of moet ik Switch gaan bashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Die met staat op een sticker onder de accu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2crashandburn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-04 19:35
brilsmurfffje schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 22:03:
Die met staat op een sticker onder de accu :)
Juist.... wat een bijzondere plek om die stikker te plaatsen. Heb em zojuist tegen windows aangegooid en die slikte hem. Eens zien of ie zich nu wel stil houd. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 21:55
2crashandburn schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 22:16:
[...]

Juist.... wat een bijzondere plek om die stikker te plaatsen. Heb em zojuist tegen windows aangegooid en die slikte hem. Eens zien of ie zich nu wel stil houd. Bedankt!
Juist niet, niemand die deze ziet en hij slijt niet zomaar van je laptop af(als je bent van het laten zitten van stikkers).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartelsrobert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:31
Is er ondertussen al wat bekend over het komende notebook project?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nope, dan had ik het namelijk ook wel laten weten hier. Iedere keer vragen heeft echt geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BD1
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-04 22:15

BD1

Onlangs heeft Lenovo haar nieuwe modellen gepubliceerd: nieuws: Lenovo voorziet zijn notebookseries van Ivy Bridge en chiclet-klavier

Wellicht is de W530 een optie aangezien deze Ivy Bridge heeft en deze al in juni uitkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchkiller
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-04 20:57
BigDrummer1 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 18:35:
Onlangs heeft Lenovo haar nieuwe modellen gepubliceerd: nieuws: Lenovo voorziet zijn notebookseries van Ivy Bridge en chiclet-klavier

Wellicht is de W530 een optie aangezien deze Ivy Bridge heeft en deze al in juni uitkomt...
Een deel van de nieuwe Elitebooks zijn begin April al geintroduceerd met Ivy Bridge; de huidige beperkte specificaties van de nieuwe 8570p staan op de site van HP US. Speculeren over de toekomstige notebooks heeft geen zin; als er informatie beschikbaar komt dan laat Kid het vast vanzelf weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ben nu wel benieuwd welke laptops er in het laptopproject komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-02 21:03

GS88

π raat

Meestal komt TU/Delft ergens in Juni met een nieuwe HP Elitebook (in dit geval hoogstwaarschijnlijk de 8570w: klik, klik en klik.)

Ik dacht dat U/Twente ook ergens in die tijd met hun laptopprojecten kwam.. de Haagse Hogeschool komt dit jaar in Juni zelfs ook met een laptopproject, ik zal nog eens kijken dan wat hun zullen aanbieden. Ben wel benieuwd welke scholen/Uni's er nog meer van zulke projecten doen? Workstations van Lenovo zijn ook heel degelijk en zouden het denk ik ook niet slecht doen bij zulke projecten.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-04 13:57
Las dit eerder in het forum:
gyjo schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:45:
[...]
Ik heb het zelf al gedaan met Adata geheugen, zie ook mijn post het TU Delft laptopproject topic (zelfde laptop). Voor dual channel moet je er vooral op letten dat de chip-opbouw en grootte hetzelfde zijn. Dus als de ene reep aan twee kanten 8 chips heeft en 4GB is, dan moet de ander dat ook zijn.

Bij mij zat er Nanya (NT4GC64B8HB0NS-CG) geheugen in met een opbouw van 8 chips aan beide kanten, en die Adata is dat ook samen met de lage prijs heb ik daarom voor dat reepje gekozen, maar in principe kun je er ieder merk in stoppen.
Ik heb inmiddels een tijd geleden ook al 4GB bijgeplaats en daarbij opgelet dat deze dezelfde chipverdeling had. Dit werkt ook prima. Moet ik nu bij het plaatsen van een extra 2x4GB in de onderzijde van de laptop ook opletten dat de chipjes weer gelijk zijn aan de andere twee? of maakt dat niets uit zolang ze beiden nieuwe geheugenemodules maar identiek zijn?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-04 13:57
Uiteindelijk toch maar een SSD gekocht, dan mag het geheugen nog even wachten (vast niet heel lang). De Samsung 830 128GB. Die poort waar je cd speler in zit is dus ook gewoon SATA III of 600 hoe je het maar wilt noemen. Opstarten duurt nou maar een seconden of 20. Best chill, verder niet echt problemen tegengekomen. Caddy besteld bij hddcaddy.nl trouwens.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2rxijyr.png

Benchmark resultaten verschillen nog wel eens. Heb ook wel eens 300 write gezien al. en de 4k waarden ook al eens hoger gezien (20 en 65 ofzo).

[ Voor 16% gewijzigd door mbr01 op 13-06-2012 12:56 ]

Anoniem: 66444

Draaien jullie al Windows 8 op de 8560W? Ik heb last van stotterend video en geluid bij volle load op mijn wireless-netwerkkaart. De audio-drivers heb ik al vervangen met de nieuwe HP drivers. Tips?

In een ander topic gaf iemand aan dat het misschien de HP Support Tool was; deze heb ik inmiddels al verwijderd en nog geen soelaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153794

De laatste tijd heb ik last van vastlopers die mijn systeem volledig laten hangen. Een freez die alleen maar op te lossen is door de laptop uit te schakelen en opnieuw in te schakelen.
Ik heb van alles geprobeerd, maar nog geen oplossing kunnen vinden. Het enige wat ik nu nog kan bedenken is een bios update, omdat die enkele fixes heeft die misschien zouden kunnen helpen.

Het viel me echter op dat het na de update niet mogelijk is om terug te gaan naar een oudere versie. Wat mij zorgen baart is dat er bij de nieuwste versie geen Linux staat genoemd bij de ondersteunde besturingsystemen terwijl dit bij eerdere versies wel expliciet staat genoemd.

Heeft iemand een HP Elitebook 8560w met de laatste bios update draaien met Linux?

Het betreft deze bios versie: F.60 Rev.A (12 Mar 2015)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 153794 op 08-09-2015 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:05
Ik heb ook (even) Ubuntu gedraaid met die firmware en dat functioneerde prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-01 15:22
Bedankt voor je reactie!

Het leek me al vreemd dat het niet zou werken met Linux maar ik durfde de gok niet aan. Er zit geen garantie meer op en er wordt gewaarschuwd dat je niet meer naar een lagere bios revisie kunt flashen.

We gaan het proberen en hopelijk verhelpt het mijn probleem. (vrees overigens van niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Zijn er anderen die met de HP 8560w last hebben van oververhitting? Die van mij bereikt tegenwoordig temperaturen van 85 graden in idle, zo warm dat je nauwelijks je handen kan rusten op het toetsenbord. Ik heb al geprobeerd om handmatig de fans op maximaal te zetten, maar blijkbaar is dat bij deze laptop vastgezet. Verder heb ik de laptop ook al regelmatig stofvrij gemaakt.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
Heb je al geprobeerd de laptop schoon te maken? Misschien zit er stof in die de luchtstroom te veel blokkeren.

Die van mij wordt draait idle tussen de 50 á 60 graden celcius. Bij belasting loopt het richting de 70 graden celcius.
Toch heb ik sinds enige tijd last van spontane vastlopers. Misschien is het slijtage en maakt het koellichaam niet goed contact meer met de processor, videokaart of chipset o.i.d.

Wat voor symptomen heb jij? Krijg je ook foutmeldingen of hangt het systeem zonder waarschuwing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

g0tanks schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:47:[...]
Verder heb ik de laptop ook al regelmatig stofvrij gemaakt.
HyperH schreef op woensdag 09 september 2015 @ 23:16:
Heb je al geprobeerd de laptop schoon te maken? Misschien zit er stof in die de luchtstroom te veel blokkeren.
[...]
8)7

De suggestie van koellichaam los kan kloppen; soms wil die pasta uitdrogen en verminderd de warmteoverdracht enorm, waardoor de temperatuur oploopt.

Ventilator kan ook slijten, waardoor er meer mechanische weerstand in komt en hij daardoor een minder hoog toerental haalt.

Maar die HP's zijn hoe dan ook heethoofden

• HyperH
Mijn oprechte excuses. Dat had ik niet gezien.

Het zijn wat je moemd heethoofden. Er zit ook een enorme stoeptegel bij om hem van sap te voorzien.

Om terug te komen op het bovenstaande probleem van g0tanks.
Weet je zeker dat de laptop 'idle' is bij die temperaturen? Heb je niet achtergrond processen lopen die stiekem meer activiteit genereren dan je denkt?
Zit er een SSD in of een HDD? Hoeveel RAM?
Als je met een Linux Live CD of USB stick boot. Lopen de temperaturen dan ook zover op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Ik ben nu aan het kijken naar een eGPU (externe videokaart via ExpressCard) voor de HP 8560w. Iemand toevallig ervaring met ViDock, PE4L of iets soortgelijks?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Heeft iemand ooit de HP 8560w geprobeerd i.c.m. een 4k-scherm? Ik lees in de specs dat de maximum DisplayPort resolutie 2560x1600 is, dus het zal wel niet mogelijk zijn?

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste